abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181175513
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:16 schreef vosss het volgende:
Sterker nog, nu is dat ook nog niet zeker. De politie gaat uit van een terreurdaad, maar hey, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is he :+
En gelukkig maar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181175529
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En gelukkig maar.
Zeker gelukkig, maar ik denk als ze je uit een auto trekken die vlak daarvoor dwars door een groepje mensen gereden is dat het allicht best makkelijk gaat zijn om het bewijs rond te krijgen; nietwaar? :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181175568
Op de foto ziet het eruit alsof de meeste slachtoffers wielrenners zijn en dan is het geen terreur want wielrenners zijn gewoon onbeschofte klootzakken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:25:08 #64
8781 crew  Frutsel
pi_181175616
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:19 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik toch?

Dat iedereen er al direct van uit gaat en Koos meteen weer aan het downplayen slaat zegt meer over Koos dan over de rest.
Nee, misschien heeft Koos gewoon iets meer geduld en heeft hij wat meer nuance in zijn reactie.

Feit is ook dat voor sommigen: "omdat het Koos is, is hij meteen aan het downplayen, want het is Koos en die doet dat altijd". Er is geen ruimte om uberhaupt iemand wat te gunnen of om te respecteren dat iemand anders denkt of wat genaunceerder is.

Datzelfde geldt voor Jarvis, "het topic is voor sommigen bij voorbaat kut, want het is Jarvis". Ook hier is weinig tot geen ruimte voor iemand die anders denkt/oordeelt.

Ik wil alleen aantonen dat er weinig ruimte is voor een fatsoenlijke, inhoudelijke discussie, zonder dat men al bevooroordeeld is. Probeer dat gewoon eens voor je iets typt.
pi_181175639
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, misschien heeft Koos gewoon iets meer geduld en heeft hij wat meer nuance in zijn reactie.

Feit is ook dat voor sommigen: "omdat het Koos is, is hij meteen aan het downplayen, want het is Koos en die doet dat altijd". Er is geen ruimte om uberhaupt iemand wat te gunnen of om te respecteren dat iemand anders denkt of wat genaunceerder is.

Datzelfde geldt voor Jarvis, "het topic is voor sommigen bij voorbaat kut, want het is Jarvis". Ook hier is weinig tot geen ruimte voor iemand die anders denkt/oordeelt.

Ik wil alleen aantonen dat er weinig ruimte is voor een fatsoenlijke, inhoudelijke discussie, zonder dat men al bevooroordeeld is. Probeer dat gewoon eens voor je iets typt.
Misschien dan een ideetje om al bovenstaand voor te zijn om het topic gewoon na de OP direct dicht te flikkeren totdat duidelijk is of het wel of geen aanslag/terreurdaad was.

Dat scheelt een slok op een borrel.

En zodra dat duidelijk is het topic weer opengooien.

Succes gegarandeerd! :D
vosss is de naam,
pi_181175653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Koos heeft zoveel nuance dat hij zelfs de geboeide man zag als ooggetuige.
pi_181175671
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

_O-
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:29:45 #68
8781 crew  Frutsel
pi_181175696
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien dan een ideetje om al bovenstaand voor te zijn om het topic gewoon na de OP direct dicht te flikkeren totdat duidelijk is of het wel of geen aanslag/terreurdaad was.

Dat scheelt een slok op een borrel.

En zodra dat duidelijk is het topic weer opengooien.

Succes gegarandeerd! :D
Dan worden we een site waar niemand kan reageren want misschien worden die feiten een dag later toch andere feiten. Daar zit niemand op te wachten en kan je het hele forum wel sluiten.

Als de feiten je boeien kan je meeposten en graag inhoudelijk en met argumenten. Ik kan iemand nog zo'n kutuser vinden maar dat wil niet zeggen dat hij nooit geen gelijk kan hebben?

Probeer het gewoon eens.
pi_181175707
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker gelukkig, maar ik denk als ze je uit een auto trekken die vlak daarvoor dwars door een groepje mensen gereden is dat het allicht best makkelijk gaat zijn om het bewijs rond te krijgen; nietwaar? :+
Dat hangt er ook maar vanaf natuurlijk. Je dient een reden te hebben voor een beschuldiging van een strafbaar feit, en daarna dien je dat strafbare feit te bewijzen. Als je hem beschuldigt van terrorisme en de dader claimt dat hij dat groepje heeft aangereden omdat ze eerder geen voorrang aan hem verleenden bijvoorbeeld ben je niet 123 bij een veroordeling. Maar goed, daar hebben we een rechtsgang voor he :+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181175711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dan worden we een site waar niemand kan reageren want misschien worden die feiten een dag later toch andere feiten. Daar zit niemand op te wachten en kan je het hele forum wel sluiten.

Als de feiten je boeien kan je meeposten en graag inhoudelijk en met argumenten. Ik kan iemand nog zo'n kutuser vinden maar dat wil niet zeggen dat hij nooit geen gelijk kan hebben?

Probeer het gewoon eens.
Hey ik deed niks verkeerds toch? :o
vosss is de naam,
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:31:18 #71
8781 crew  Frutsel
pi_181175727
quote:

[..]

Ik las het als trollpoging.
Het had wel succes want er gingen gelijk een aantal steigeren.

en wat ik hierboven zei geldt ook voor Koos natuurlijk. Probeer het gewoon nog eens. En anders kan je het ook negeren.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:31:42 #72
8781 crew  Frutsel
pi_181175733
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Hey ik deed niks verkeerds toch? :o
Nee, ik praat tegen iedereen :)
pi_181175746
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, ik praat tegen iedereen :)
Ow ok. Ik dacht al, dalijk heb ik weer wat gezegd en krijg ik weer een ban of iets :@ :o
vosss is de naam,
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:34:06 #74
8781 crew  Frutsel
pi_181175784
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow ok. Ik dacht al, dalijk heb ik weer wat gezegd en krijg ik weer een ban of iets :@ :o
Morgen misschien :)

(Maar dat moet je dan maar opvatten als "incident")
pi_181175796
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Beathoven het volgende:
Het valt me op dat we in tijden leven waarin dit soort acties groter uitgemeten worden dan de aandacht die het verdient. In de jaren '80 blies de IRA halve wijken op in London en wat je soms hoorde was "We've got some troubles here".

Kleinere incidenten die ook nog eens mislukten haalden het nieuws nauwelijks.

Tegenwoordig zijn de 'ballen' in Europa veel kleiner geworden.
Wat een onzin. 'The Troubles' was gewoon de benaming voor de Noord-Ierse kwestie. De IRA pleegde gerichte aanslagen tegen wat zij als hun onderdrukkers beschouwden, om die onderdrukking te beeindigen. Die probeerde niet zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers te maken onder ongelovigen met als einddoel het vestigen van een theocratische dictatuur.

De ballen in Europa zijn idd veel kleiner geworden. Alle burgers laten zich lafjes in de kont loeren zonder dat dat helpt en politici laten het probleem maar voortduren en groter worden omdat ze bang zijn voor het oliegeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:41:09 #76
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181175944
quote:

[..]

:D
pi_181176237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er wordt al zoveel niet vermeld,
Onjuist.

Het hele topic met besproken "nieuws" hier bewijst het omgekeerde. Er wordt dankzij het groeiende aantal oude mediakanalen en social media zoveel meer vermeld dat vroeger niet als nieuwswaardig genoeg zou worden bestempelt.

quote:
daarbij speelt dit probleem in geheel Europa, wat zeg ik, heel de wereld waarbij idioten aanslagen plegen vanuit hun ideologie (even vanuit gaan dat het een mislukte aanslag is). Als ze dit niet vermelden wordt er helemaal niets meer vermeld en dat is jiust hetgeen wat veel burgers irriteert, het onder de pet houden van criminele activiteiten door bepaald volk.
Vroeger bleven dit soort incidenten onder de radar van wat als interessant gezien werd.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:30:14 #78
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181177082
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat die donkere kerel de verdachte is? Baseer je dat ook ergens op?

Lijkt mij aannemelijker dat de man een ooggetuige is.
Hij kijkt ook heel "geboeid" naar het tafereek
Non possumus non loqui
pi_181178051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin. 'The Troubles' was gewoon de benaming voor de Noord-Ierse kwestie.
Ow ja, als we het woord "gewoon" toevoegen hoort het er ineens allemaal bij zoals een gevulde koek bij de koffie. Misschien moet je het downplayen ook eens proberen met die speldenprikjes hier. Maar dat werk je selectief de andere kant op.

quote:
De IRA pleegde gerichte aanslagen tegen wat zij als hun onderdrukkers beschouwden
Ging allemaal supergericht.

quote:
De ballen in Europa zijn idd veel kleiner geworden. Alle burgers laten zich lafjes in de kont loeren zonder dat dat helpt
De troubles speelden in de levensfase van mensen die de oorlog hadden meegemaakt en generaties die verhalen uit de oorlog met de paplepel kregen ingegoten. Die waren meer gewend dan wat men nu gewend is en zaten niet voor de "what if's" gezamelijk handvasthoudend rond het kampvuur zoals hier.

We leven nu met generaties die al half getraumatiseerd raken als ze het nieuws over een "poging tot" aanslag alleen al lezen terwijl het aantal oorlogen in de wereld sterk zijn afgenomen. Daarnaast wordt door de media termen als aanslag en terrorisme te snel gebruikt. Die "aanslag" laatst bij Pinkpop zou in de jaren '70 niet zodanig zijn betiteld. Maar zo verkoop je het nieuws beter.

Daarnaast zijn aanslagen en kansen op aanslagen van alle tijden en zullen ze dat blijven. We moeten de oren en ogen er niet voor sluiten, maar mocht je wensen dat je door een aanslag om het leven komt dan gaat dat je niet lukken.
pi_181179057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

De huidige Europeanen zijn gewoon niet gewend aan deze extreme vormen van geweld. Ik betrap me er overigens wel op dat ik dit soort dingen tegenwoordig bijna schouderophalend tot me neem. Zoiets van "hoppa, daar is er weer een".
Onverschilligheid is uiteindelijk ook een vorm van de rucht recht houden, in het heden leven en er nuchter onder blijven. Uiteindelijk is de uitwerking van dergelijk nieuws een deur die opengaat in een kippenhok waarin iedereen even blabla doet. Iedereen die in Nederland zogenaamd "bang" is dat het naar Nederland komt wacht al heel lang met de stiekeme "hoop" dat er iets gebeurd. Terwijl er rampen als die in Enschede en de Bijlmermeer zijn geweest waar je nauwelijks iemand over hoort. Niemand die in blinde paniek schiet over mogelijke neerkomende toestellen of opslag van explosief materiaal ergens.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:05:26 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181182202
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Onverschilligheid is uiteindelijk ook een vorm van de rucht recht houden, in het heden leven en er nuchter onder blijven. Uiteindelijk is de uitwerking van dergelijk nieuws een deur die opengaat in een kippenhok waarin iedereen even blabla doet. Iedereen die in Nederland zogenaamd "bang" is dat het naar Nederland komt wacht al heel lang met de stiekeme "hoop" dat er iets gebeurd. Terwijl er rampen als die in Enschede en de Bijlmermeer zijn geweest waar je nauwelijks iemand over hoort. Niemand die in blinde paniek schiet over mogelijke neerkomende toestellen of opslag van explosief materiaal ergens.
Wat probeer je te zeggen. :?
pi_181183304
"Laat ik maar eens een aanslag plegen op het parlement. Weet je wat? Ik rij gewoon met een auto in op een slagboom! Allahu akbar!!"

:') :') :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181183368
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat probeer je te zeggen. :?
Weet het ook niet.

Iets in de trand van ''terreur aanslagen moet je zien als een ongeluk''. Een van te voren bekokstoofd en vaak van te voren voorbereide actie, op basis van hatelijke, corrupte sentimenten waarvan men weet dat ze aanwezig zijn, met dramatisch resultaat, dat kun je vergelijken met een complete random en ongelukkige samenloop van verschillende omstandigheden, waarna ook een dramatisch resultaat te betreuren valt.

Ergo; aan beide kun je niets doen. Mensen die zichzelf en andere proberen wijs te maken dat er misschien bij de één een patroon te ontwaren valt, met terugkerende elementen, zijn derhalve panniekzaaiers die hopen op paniek om hun grote gelijk te halen.

Zoiets?
pi_181183382
quote:
Dat is inderdaad andere koek. Wat een puinhoop.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:11 schreef Beathoven het volgende:

We leven nu met generaties die al half getraumatiseerd raken als ze het nieuws over een "poging tot" aanslag alleen al lezen terwijl het aantal oorlogen in de wereld sterk zijn afgenomen. Daarnaast wordt door de media termen als aanslag en terrorisme te snel gebruikt. Die "aanslag" laatst bij Pinkpop zou in de jaren '70 niet zodanig zijn betiteld. Maar zo verkoop je het nieuws beter.
Dit ja.
pi_181183743
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:57 schreef Molurus het volgende:
"Laat ik maar eens een aanslag plegen op het parlement. Weet je wat? Ik rij gewoon met een auto in op een slagboom! Allahu akbar!!"

Hij reed in op voetgangers en fietsers.
pi_181183780
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hij reed in op voetgangers en fietsers.
Stel je wil een aanslag gaan plegen... zou dit dan je plan zijn? Even los van motieven enzo, dit is linksom of rechtsom iemand waarbij een steekje los zit.

Zelf heb ik nooit enige behoefte gevoeld om een aanslag te plegen, maar wie dat wel heeft en vervolgens minder dan 20 slachtoffers maakt is gewoon een zwakzinnige sukkel.
pi_181183832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Stel je wil een aanslag gaan plegen... zou dit dan je plan zijn? Even los van motieven enzo, dit is linksom of rechtsom iemand waarbij een steekje los zit.
Vraag het de ''donkere man'' die volgens Koos slechts een ooggetuige was.
pi_181183895
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Vraag het de ''donkere man'' die volgens Koos slechts een ooggetuige was.
Het is mij niet duidelijk waarom de huidskleur er hier toe doet. Misschien is hij de bestuurder, misschien ook niet.

Persoonlijk vind ik het motief interessanter, maar daar weten we nog minder over.
pi_181184171
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:57 schreef Molurus het volgende:

Dat is juist een zeer plausibel scenario. Tal van mini-aanslagen waren van zulk niveau de laatste paar jaren.
pi_181184354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:34 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Dat is juist een zeer plausibel scenario. Tal van mini-aanslagen waren van zulk niveau de laatste paar jaren.
Ah, nu is het een "mini-aanslag".

Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om. De rest vullen we zelf wel in. 8)7
pi_181184392
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om.
Ik heb nog geen conclusie getrokken w.b. dit incident. (Val er net in). Ik weet wel dat er tal van (mislukte) mini-aanslagen geweest zijn.
pi_181184583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:43 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Ik heb nog geen conclusie getrokken w.b. dit incident. (Val er net in). Ik weet wel dat er tal van (mislukte) mini-aanslagen geweest zijn.
Zoals gezegd: iemand die een terroristische aanslag wil plegen (met religieus of politiek motief), en vervolgens minder dan 20 slachtoffers maakt is eerder een zwakzinnige sukkel dan een terrorist.

Ik weet niet exact wat hier aan de hand was, of wat het motief van deze man was... maar ik durf wel uit te sluiten dat hier iets van een organisatie achter zat. Ik vermoed dat deze man gewoon niet helemaal fris in z'n hoofd is.

Dit labellen als "een aanslag" vind ik wel iets te veel eer. Ook als je er "mini-" ( :') ) voor zet.
pi_181184799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd: iemand die een terroristische aanslag wil plegen (met religieus of politiek motief), en vervolgens minder dan 20 slachtoffers maakt is eerder een zwakzinnige sukkel dan een terrorist.

Ik weet niet exact wat hier aan de hand was, of wat het motief van deze man was... maar ik durf wel uit te sluiten dat hier iets van een organisatie achter zat. Ik vermoed dat deze man gewoon niet helemaal fris in z'n hoofd is.

De aanwezigheid van een organisatie is een valse eis; ook dat is geen deel van de definitie. Al draagt kennisname daarvan natuurlijk wel bij aan het kunnen vaststellen van de intentie.

Dit labellen als "een aanslag" vind ik wel iets te veel eer.
Het is een valse tegenstelling: de kern van de definitie van terrorisme draait om de intentie, en een emotioneel en/of stupide persoon kan prima met een politiek/religieus motief geweld plegen. De domme dader als zwakzinnig omschrijven is een copout.

Een organisatie is geen vereiste. Kennisname van een eventuele organisatie achter een aanslag kan natuurlijk wel helpen bij het vaststellen van de intentie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 19:03:24 ]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:03:59 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181184946
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:34 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Oke en nu?

Vind het wel eens prettig dat dit incident niet zo overdreven behandeld wordt. We hoeven niet telkens onnodig bang gemaakt te worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181185103
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Oke en nu?

Vind het wel eens prettig dat dit incident niet zo overdreven behandeld wordt. We hoeven niet telkens onnodig bang gemaakt te worden.
Dat lijkt mij inderdaad uiterst vermoeiend. Wat het ook precies is, het is er, en we doen het er maar mee. Zoals de grote burgermeester zei: het hoort bij het dagelijks leven in een grote stad.
pi_181185563
quote:

[..]

Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om. De rest vullen we zelf wel in. 8)7
Al die achterlijken die net het rijbewijs hebben en met hoge snelheid door een woonwijk racen zijn ook gewoon bewust van 't feit dat er kinderen spelen en daarbij potentiele terroristen. Maar dat wordt verdedigd met dat we allemaal weleens jong (en debiel) geweest zijn.

Die mantel der liefde kun je alleen onder bepaalde condities ontvangen.
pi_181185620
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Al die achterlijken die net het rijbewijs hebben en met hoge snelheid door een woonwijk racen zijn ook gewoon bewust van 't feit dat er kinderen spelen en daarbij potentiele terroristen. Maar dat wordt verdedigd met dat we allemaal weleens jong (en debiel) geweest zijn.

Die mantel der liefde kun je alleen onder bepaalde condities ontvangen.
Hoe komt het dat het woordje terrorisme (terrorist) zo moeilijk te begrijpen is?
pi_181185648
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:29 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Hoe komt het dat het woordje terrorisme (terrorist) zo moeilijk te begrijpen is?
Kennelijk begrijp jij het woordje niet, of weet jij meer over de motieven dan wij.
pi_181185710
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kennelijk begrijp jij het woordje niet, of weet jij meer over de motieven dan wij.
Als je denkt dat iemand die snel door een wijk raced een potentieel terrorist is omdat hij daarmee mogelijk kinderen schept dan begrijp je het niet. Het resultaat is geen vertaling van de intentie. Jij bent overigens al schaak gezet in #93.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 19:34:00 ]
pi_181185742
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:33 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Als je denkt dat iemand die snel door een wijk raced een potentieel terrorist is omdat hij daarmee mogelijk kinderen schept dan begrijp je het niet. Het resultaat is geen vertaling van de intentie. Jij bent overigens al schaak gezet in #93.
Trust me, je wil geen partij schaak tegen mij spelen. :P

In alle eerlijkheid vind ik die post niet eens een reactie waard.
pi_181185793
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Garry ain't got shit on me.

(En Google Deep Mind ook niet).
pi_181185927
quote:
Grappig, ik reageer juist graag op simpele reacties. #8 and counting.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 19:42:07 ]
pi_181185937
quote:

[..]

+/- 2200 ELO?
pi_181186345
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

+/- 2200 ELO?
Haha, nee. Rond 1900. Maar dat gokje durf ik wel aan. :P Of Wijs-aperig moet actief zijn in de landelijke competitie, maar ik verwacht het eigenlijk niet.
pi_181187197
quote:

[..]

Ja, treurig eigenlijk.
pi_181187321
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, treurig eigenlijk.
Gek genoeg gaan alle media hierin mee. Terwijl ik me er gewoon niets bij kan voorstellen: iemand die bij z'n volle verstand een aanslag plant, en dan dit doet. Een kind van 10 kan meer schade aanrichten als hij dat *echt* wil.
pi_181187324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Haha, nee. Rond 1900. Maar dat gokje durf ik wel aan. :P Of Wijs-aperig moet actief zijn in de landelijke competitie, maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Ik ben meer van spellen die met multi-factoriéle karakters een gelaagde complexiteit hebben, zoals Starcraft 2 en Dwarf Fortress. Schaak speel ik wanneer de electriciteit eruit ligt.
pi_181187490
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gek genoeg gaan alle media hierin mee. Terwijl ik me er gewoon niets bij kan voorstellen: iemand die bij z'n volle verstand een aanslag plant, en dan dit doet. Een kind van 10 kan meer schade aanrichten als hij dat *echt* wil.
Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.
pi_181187764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.
En die houding moedigt potentiele terroristen (zover die er zijn) ook juist aan. Ik zeg niet dat we alles dood moeten zwijgen, maar we geven zo (echte) terroristen wel buitenproportioneel veel aandacht.

Gelukkig gebeurt er alsnog vrij weinig, maar het is niet alsof ze niet zo veel mogelijk worden aangemoedigd. Dit soort incidenten direct labellen als terroristische aanslagen wordt niemand beter van.
pi_181188785
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Statistiek zou de norm moeten zijn bij zoiets. Ik kan me voorstellen dat mensen b.v. in een bepaalde periode niet graag meer met de bus gingen in Tel Aviv omdat de kans dat er wat zou gebeuren redelijk aanwezig was. Maar zelfs in die tijd pakten velen de bus gewoon.

De angst en generalisatie zie je helaas veel bij halve autisten in veilige landen die praktisch alleen hun straat en het "traject" van huis naar de winkel/school/werk kennen en iedere impuls van wat ze lezen en horen al doorontwikkelen naar een rampscenario.
pi_181197741
edit; 'Sudanese immigrant terror attacker'

Salih Khater, 29, veered off the road careering into pedestrians and cyclists at Parliament Square, after spending the night cruising around London

Khater, a British citizen born in Sudan, lives in a scruffy flat above an internet cafe in Sparkhill, an area of Birmingham that has housed jihadi cells linked to terrorist plots at home and abroad.

His rented flat is also just ten minutes from the former home of Khalid Masood, whose murderous rampage 17 months ago appears to have inspired Khater's own carborne attack yesterday.

[ Bericht 15% gewijzigd door Kim-Holland op 15-08-2018 10:06:59 ]
pi_181197805
quote:
6s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:00 schreef Kim-Holland het volgende:
Salih Khater
Klinkt Sudanees... dus toch terrorisme.
pi_181197847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Jup, een Sudanees.
pi_181199567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaald de afkomst het motief?
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:25:16 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181199658
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:09 schreef Klaploper het volgende:
Godverdomme, Koos. _O-
Gelukkig maar dat het niet eens echt een aanslag was, dan kunnen we zonder schuldgevoel lekker lachen om idioten als Koos.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:39:15 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181199940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

En die houding moedigt potentiele terroristen (zover die er zijn) ook juist aan. Ik zeg niet dat we alles dood moeten zwijgen, maar we geven zo (echte) terroristen wel buitenproportioneel veel aandacht.

Gelukkig gebeurt er alsnog vrij weinig, maar het is niet alsof ze niet zo veel mogelijk worden aangemoedigd. Dit soort incidenten direct labellen als terroristische aanslagen wordt niemand beter van.
Hoe moeten we het dan noemen?
Verwarde mannen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181200003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe moeten we het dan noemen?
Verwarde mannen?
Wat dacht je van "een tragisch incident waarvan de achtergrond momenteel compleet onduidelijk is"?

Er is geen enkele plicht om te speculeren. En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
pi_181200118
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaald de afkomst het motief?
De kans wordt dan gewoon 100 x zo hoog
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181200168
Ik had gisteren ook een khater.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:50:06 #120
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181200185
Wel een flater van die kater, en de spijt, die komt later.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')