Garry ain't got shit on me.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Trust me, je wil geen partij schaak tegen mij spelen.
Grappig, ik reageer juist graag op simpele reacties. #8 and counting.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:34 schreef Molurus het volgende:
In alle eerlijkheid vind ik die post niet eens een reactie waard.
+/- 2200 ELO?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Trust me, je wil geen partij schaak tegen mij spelen.
In alle eerlijkheid vind ik die post niet eens een reactie waard.
Haha, nee. Rond 1900. Maar dat gokje durf ik wel aan.quote:
Ja, treurig eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah, nu is het een "mini-aanslag".
Als we de dader maar een terrorist kunnen noemen. Daar gaat het om. De rest vullen we zelf wel in.![]()
Gek genoeg gaan alle media hierin mee. Terwijl ik me er gewoon niets bij kan voorstellen: iemand die bij z'n volle verstand een aanslag plant, en dan dit doet. Een kind van 10 kan meer schade aanrichten als hij dat *echt* wil.quote:
Ik ben meer van spellen die met multi-factoriéle karakters een gelaagde complexiteit hebben, zoals Starcraft 2 en Dwarf Fortress. Schaak speel ik wanneer de electriciteit eruit ligt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Haha, nee. Rond 1900. Maar dat gokje durf ik wel aan.Of Wijs-aperig moet actief zijn in de landelijke competitie, maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gek genoeg gaan alle media hierin mee. Terwijl ik me er gewoon niets bij kan voorstellen: iemand die bij z'n volle verstand een aanslag plant, en dan dit doet. Een kind van 10 kan meer schade aanrichten als hij dat *echt* wil.
En die houding moedigt potentiele terroristen (zover die er zijn) ook juist aan. Ik zeg niet dat we alles dood moeten zwijgen, maar we geven zo (echte) terroristen wel buitenproportioneel veel aandacht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.
Statistiek zou de norm moeten zijn bij zoiets. Ik kan me voorstellen dat mensen b.v. in een bepaalde periode niet graag meer met de bus gingen in Tel Aviv omdat de kans dat er wat zou gebeuren redelijk aanwezig was. Maar zelfs in die tijd pakten velen de bus gewoon.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen raken graag in paniek. Ik weet niet zo goed wat dat is. Er zijn na een 'geslaagde aanslag' ook relatief veel mensen die bang zijn om met het openbaar vervoer te gaan. Wat dat betreft helpen we net iets te hard mee om terrorisme grip op ons te laten hebben.
Jup, een Sudanees.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Klinkt Sudanees... dus toch terrorisme.
Sinds wanneer bepaald de afkomst het motief?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Klinkt Sudanees... dus toch terrorisme.
Gelukkig maar dat het niet eens echt een aanslag was, dan kunnen we zonder schuldgevoel lekker lachen om idioten als Koos.quote:
Hoe moeten we het dan noemen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
En die houding moedigt potentiele terroristen (zover die er zijn) ook juist aan. Ik zeg niet dat we alles dood moeten zwijgen, maar we geven zo (echte) terroristen wel buitenproportioneel veel aandacht.
Gelukkig gebeurt er alsnog vrij weinig, maar het is niet alsof ze niet zo veel mogelijk worden aangemoedigd. Dit soort incidenten direct labellen als terroristische aanslagen wordt niemand beter van.
Wat dacht je van "een tragisch incident waarvan de achtergrond momenteel compleet onduidelijk is"?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe moeten we het dan noemen?
Verwarde mannen?
De kans wordt dan gewoon 100 x zo hoogquote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaald de afkomst het motief?
Een andere analyse zou kunnen zijn dat de haat tegen het westen bij een bepaalde groep mensen zo groot is dat de drempel voor dit soort impulsieve acties steeds lager wordt.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat dacht je van "een tragisch incident waarvan de achtergrond momenteel compleet onduidelijk is"?
Er is geen enkele plicht om te speculeren. En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
Veel extremisten zijn nou eenmaal zo dom als het achtereind van een varken. Voor elke grote geslaagde aanslag heb je tientallen, zo niet honderden van dit soort "mislukkingen".quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat dacht je van "een tragisch incident waarvan de achtergrond momenteel compleet onduidelijk is"?
Er is geen enkele plicht om te speculeren. En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
Idd, dit soort "incidenten" zijn naar mijn mening slechts het topje van de ijsberg, misschien zijn er 1000den die ook zoiets willen maar (nog) niet durven.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Veel extremisten zijn nou eenmaal zo dom als het achtereind van een varken. Voor elke grote geslaagde aanslag heb je tientallen, zo niet honderden van dit soort "mislukkingen".
Och, incidentje. Lekker downplayen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik snap dat geouwehoer over semantiek niet zo. Alle terroristen kun je wel "verward" noemen. Als een kwijlende debiel op mensen inrijdt en daarna verklaard dat hij ze dood wilde maken omdat ze ongelovig zijn dan moet je het gewoon behandelen als terrorisme. Dat hangt niet af van het aantal doden of gewonden. En aangezien de autoriteiten het vooralsnog behandelen als terrorisme is dat ook geen discussie meer.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd, dit soort "incidenten" zijn naar mijn mening slechts het topje van de ijsberg, misschien zijn er 1000den die ook zoiets willen maar (nog) niet durven.
(en idd over de mislukte aanslagen horen we niets, want geheime informatie van MI5)
Het blijft bizar in welke bochten je jezelf moet wringenquote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
En zoals gezegd: als het iemand is die de intentie had om een terreuraanslag te plegen en het resultaat is 0 doden en slechts 1 zwaar gewonde dan is het sowieso een verwarde man, ongeacht de motieven.
Het is een buitenlander dus sowieso een terrorist.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:23 schreef Molurus het volgende:
En nou allemaal weer met de beentjes op de grond:
Er is nog helemaal niets bekend over het motief.
Het lijkt mij dat een essentieel onderdeel van een terroristische aanslag is dat je je motieven bekend maakt. Dat je mensen ergens toe wilt bewegen met angst als middel.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een buitenlander dus sowieso een terrorist.
Soedanees zelfs. Nou, dan weet je het echt wel.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:35 schreef Xa1pt het volgende:
Het is een buitenlander dus sowieso een terrorist.
Ik denk dat men eerder uitgaat waar men bang voor is dan dat het gewenst is. Hoop ik dan maar.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:47 schreef Molurus het volgende:
Men gaat uit van de gewenste (ziek dat men dat wenst) conclusie, en redeneert daar vervolgens naartoe.
Dat zou iets minder ziek zijn, maar nog steeds ziek.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:08 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
[..]
Ik denk dat men eerder uitgaat waar men bang voor is dan dat het gewenst is. Hoop ik dan maar.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het blijft bizar in welke bochten je jezelf moet wringen. Bizarre uitspraak.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:47 schreef Molurus het volgende:
Men gaat uit van de gewenste (ziek dat men dat wenst) conclusie, en redeneert daar vervolgens naartoe.
De uitspraken van Fir3fly zijn zonder uitzondering van dat trolniveau, daarom negeer ik ze ook.quote:
Ach gelukkig is het geen terrorisme, want er is niemand gewond. Dus kunnen we er net zo goed even om lachen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 22:44 schreef Falco het volgende:
Allemaal even lachen jonguhns, anders wordt het zo zielig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |