abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181583730
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tsja, vroeger was God niet alleen. In een wereld die eerder animistisch was dan monotheïstisch.

Als je goed leest is God ook nog niet almachtig en omnipotent. Hij zoekt Adam en Eva.. een hij weet niet dat de slang er is.

Kortom: slecht verzonnen en nog slechter aangepast. Daarom moet doedelzak 500 regels met smoesjes voltikken om vervolgens geen punt te maken.
Nog zo een wijsneus. God zegt Waar bent u alleen maar omdat ze zich schaamde dat door de zonde kwam en ze zich verborgen maar natuurlijk wist God waar ze zaten duh...En Hij zou niet van de slang afweten maar denk je nou echt dat God iets ontgaat!! Hij kent al je haren op je hoofd,je hart en iedere gedachte die je hebt maar Adam en Eva kon hij niet vinden haha slecht en fout beeld heb jij van God zeg!! God houd ons hele universum bij elkaar,heeft alles gemaakt en weet alles van iedereen maar 2 mensen zou hij niet kunnen vinden en de slang zat er sneaky :N
pi_181584014
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:02 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nog zo een wijsneus. God zegt Waar bent u alleen maar omdat ze zich schaamde dat door de zonde kwam en ze zich verborgen maar natuurlijk wist God waar ze zaten duh...En Hij zou niet van de slang afweten maar denk je nou echt dat God iets ontgaat!! Hij kent al je haren op je hoofd,je hart en iedere gedachte die je hebt maar Adam en Eva kon hij niet vinden haha slecht en fout beeld heb jij van God zeg!! God houd ons hele universum bij elkaar,heeft alles gemaakt en weet alles van iedereen maar 2 mensen zou hij niet kunnen vinden en de slang zat er sneaky :N
Tsja, het staat toch echt geschreven. Ik vind het ook raar. De Bijbel staat sowieso vol met tegenstrijdigheid. Kan jouw dominee mooi uit cherrypicken en jou mee indoctrineren.
Whatever...
pi_181584258
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tsja, het staat toch echt geschreven. Ik vind het ook raar. De Bijbel staat sowieso vol met tegenstrijdigheid. Kan jouw dominee mooi uit cherrypicken en jou mee indoctrineren.
De KJV en alle bijbels die vertaald zijn van dezelfde tekst zijn onfeilbaar en waarheid. Jammer joh... en jij leest wat je wil lezen maar wordt toch anders bedoeld. En ik volg geen voorganger of dominee ik volg het Woord van God welke waarheid is tot in de eeuwigheid. Want bijna alle kerken zijn vals en zitten vol mensen die niet gered zijn en die zelf niet kunnen nadenken of lezen maar mensen volgen helaas
pi_181584355
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:22 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De KJV en alle bijbels die vertaald zijn van dezelfde tekst zijn onfeilbaar en waarheid. Jammer joh... en jij leest wat je wil lezen maar wordt toch anders bedoeld. En ik volg geen voorganger of dominee ik volg het Woord van God welke waarheid is tot in de eeuwigheid. Want bijna alle kerken zijn vals en zitten vol mensen die niet gered zijn en die zelf niet kunnen nadenken of lezen maar mensen volgen helaas
En jij leest oud Grieks en Aramees?
Whatever...
  donderdag 30 augustus 2018 @ 21:48:19 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181584901
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:37 schreef TserrofEnoch het volgende:

Maar je kunt je pas echt afzetten of meegaan in iets anders als je op een bepaalde manier gekneed bent. Uit literatuur die ik gelezen heb beschouw ik dit als evident.

Mja dit is gewoon onzin. Het omgekeerde van wat je zegt is waar, het is voor mensen juist ontzettend moeilijk om zichzelf los te maken uit omgevingen met veel druk en dogma. Iedere ex-gelovige zal je dit vertellen. Het hele doel van het 'kneden' is juist ook om mensen blijvend te binden. Het is niet voor niets dat religies het altijd zoveel mogelijk op scholen gemunt hebben. Nee, hier praat je echt onzin. Indoctrinatie werkt omdat het zo moeilijk af te schudden is. Het is ook waarom cults nog steeds bestaan.

quote:
Klassieke argumenten? Het zijn mijn argumenten. Maar goed over deze ontwikkelingen valt ook te lezen over literatuur te lezen die de secularisering beschrijft. Deze ontwikkelingen kun je positief danwel negatief beschouwen. Persoonlijk vind jij een deel tof, ik heb er een broertje dood aan.
Dat zal, en het mooie is dus dat wij van mening mogen verschillen daarover dankzij secularisatie. Je wordt niet gedwongen mee te doen met deze ontwikkelingen.

quote:
Hoezo is er net zoveel trouw? We leven juist in een tijd dat er meer en meer seriële monogamie is. Veel mensen hebben lossen seksuele contacten gehad. Er zijn open relaties. Er zijn veel meer scheidingen. Wil jij nu met droge ogen bewegen dat er niets verandert is en dat het hoogstens zichtbaarder geworden is?
Natuurlijk. Mensen worden niet ineens van nature trouwer of minder trouw. Dat heel veel van die dingen die je opnoemt alleen maar goed en gezond zijn staat daar nog eens los van.

quote:
'Overigens zijn gelovigen over het algemeen nihilisten bij uitstek.' Dit mag je toelichten.
Gelovigen menen alle antwoorden te hebben. Het universum is er voor hen. Zij zijn de uitverkorenen. Alles is geschapen voor hen. God schiep de mens in zijn evenbeeld. Etcetera.

quote:
Ik zeg dus dat het niet die component heeft. Eerst bestrijd je dat en nu zeg je, wat maakt het uit dat deze er niet is?
Dat is natuurlijk belachelijk. Je wilt daadwerkelijk beweren dat de passie die deze mensen tentoonstellen om dat doel te bereiken niet gemeend is? Of niet 'echt'? Je claimt dat je geen 'hoger ideaal' kunt vinden en ik vraag waarom je daar überhaupt naar zoekt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181585027
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En jij leest oud Grieks en Aramees?
Dat hebben we niet meer nodig,want we hebben het perfecte Woord in het Engels en in het Nederlands. Dus nutteloos om terug te gaan want kan jij het beter vertalen dan de vertalers onder leiding van Gods Geest...ik dacht het niet. God heeft beloofd zijn Woord te bewaren en dat is in de KJV en bij ons de Statenvertaling. En als je iets niet snapt schrift met schrift vergelijken en nooit terug naar de grondtalen!! want dan ga je er een eigen uitleg aan geven en dat mag niet zegt 2 Petr. 1 : 20
pi_181585197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:55 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat hebben we niet meer nodig,want we hebben het perfecte Woord in het Engels en in het Nederlands. Dus nutteloos om terug te gaan want kan jij het beter vertalen dan de vertalers onder leiding van Gods Geest...ik dacht het niet. God heeft beloofd zijn Woord te bewaren en dat is in de KJV en bij ons de Statenvertaling. En als je iets niet snapt schrift met schrift vergelijken en nooit terug naar de grondtalen!! want dan ga je er een eigen uitleg aan geven en dat mag niet zegt 2 Petr. 1 : 20
Manman , er zitten talloze vertaalfouten in de bijbel. Alleen al de leeftijden in Genesis. Die zijn waarschijnlijk slecht vertaald uit een ander cijferstelsel. En er zijn gewoon lijstjes met vreemde vertaalfouten.

Maargoed. Het heeft geen zin te discussiëren met iemand die is gehersenspoeld.

Succes met je geloof.
Whatever...
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:21:04 #109
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181590512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:57 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Jezus de zoon,God de Vader en de Heilige Geest horen bij elkaar en deze 3 zijn één. Dus Jezus is het lichaam,God de ziel en de Heilige Geest de Geest net als wij lichaam,ziel en geest zijn daarom meervoudsvorm. En wij waren naar zijn evenbeeld geschapen en perfect tot de zondeval en daarna zijn wij kopieën van Adam die gevallen was. En dat door de zondeval er iets mis is gegaan met ons bloed. Het bloed is verontreinigd, wij hebben fout bloed gekregen, waardoor Gods Zoon moest komen om voor ons Zijn zondeloze bloed te vergieten en op die manier de weg tot de Vader voor ons mensen vrij te maken.Zo lezen we in Genesis 2 : 7 En de Heere God had de mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen de adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.” God formeerde de mens uit het stof, daar hebben we het lichaam. De Heere blies de adem des levens in de mens, daar hebben we de geest, en de mens werd een levende ziel. En daarom kreeg Jezus een lichaam zodat zijn bloed kon vloeien(Gods bloed dus) en een einde kon maken aan de vloek van de zonde,door zondevrij te leven en te sterven en na 3 dagen weer op te staan omdat Hij God is. En hij was er al voordat er überhaupt iets gemaakt was en in het oude testament kwam Jezus al langs als Melchizedek.

Wat gebeurde er toen Adam het verkeerde bloed kreeg? Adam stierf van binnen. Van die dag af had Adam een levend lichaam, en een levende ziel, maar hij had een dode geest. Van die dag af, tot na de dood van Jezus Christus, komt er geen mens in de Bijbel voor die wederom geboren was. Vanaf het moment van HET IS VOLBRACHT door Jezus Christus, en de uitstorting van de Heilige Geest op de Pinksterdag, kan een mens wederom geboren worden. Vanaf dat moment kunnen mensen namelijk door de Geest in Zijn lichaam ingevoegd worden (1 Kor. 12 : 13). Er is geen 'nieuwe schepping' in het Oude Testament. Geen één. Abraham werd gered door genade door geloof (en werken), maar niet door de wedergeboorte. David werd gered door genade door geloof (en door werken), maar zonder wedergeboorte. In het Oude Testament, met name onder de Wet, ging het erom dat men deed wat God zei. Men werd behouden door de werken. Een voorbeeld hiervan vinden we in Ex. 35 : 10, 21, 22 en 25. Zie ook Deuteronomium 30 : 2, 8, 16 - 18. Deze teksten laten zien dat onder het Oude Verbond het volk Israël zijn behoudenis moest bewerken. Moeten wij dan niets doen? Ja, wij moeten dat volbrachte Werk van Jezus Christus aannemen, omdat wij met onze werken tekort schieten. Maar in geen enkel geval is er sprake van dat mensen in het Oude Testament wederom geboren werden. Weet u waarom? Adam verloor zijn Beeld. Kijk maar in Genesis 5 : 1 - 3, "Dit is het boek van Adams geslacht. Ten dage als God de mens schiep, maakte Hij hem naar de gelijkenis Gods. Man en vrouw schiep hij hen, en zegende ze, en noemde hun naam Mens, ten dage als zij geschapen werden. En Adam leefde honderd dertig jaren, en gewon een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn evenbeeld, en noemde zijn naam Seth." Iedere mens na Adam is dus niet geboren naar Gods beeld, maar naar het beeld van Adam. Adam werd geschapen met een levend lichaam, een levende ziel en een levende geest, naar het beeld van God. Zijn zoon werd echter geboren, naar het beeld van Adam na de zondeval, met een levend lichaam, een levende ziel, maar met een dode geest. Je hoort mensen wel eens zeggen: "De mens is gemaakt naar het beeld van God." Deze uitspraak is echter niet waar, want géén mens (na de zondeval) is gemaakt naar het beeld van God totdat hij wederom geboren is! Wanneer een mens namelijk wederom geboren is, zegt de Bijbel van deze mens dat hij "vernieuwd wordt tot kennis, naar het evenbeeld van Hem, Die hem geschapen heeft" (Kol. 3 : 10).
Wederom hele lappen verhandeling (copy-paste marc verhoeven?) maar geen antwoord op mijn vraag.

Jij beweert dat God immaterieel is, buiten de materie, buiten alles. Hoe kan hij dan een gestalte hebben? Een gestalte veronderstelt namelijk materie.
pi_181605146
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Manman , er zitten talloze vertaalfouten in de bijbel. Alleen al de leeftijden in Genesis. Die zijn waarschijnlijk slecht vertaald uit een ander cijferstelsel. En er zijn gewoon lijstjes met vreemde vertaalfouten.

Maargoed. Het heeft geen zin te discussiëren met iemand die is gehersenspoeld.

Succes met je geloof.
Zeker nutteloos ja en op die lijsten ga ik niet eens in ook nutteloos het klopt 100% want God kan niet liegen namelijk en zijn Woord is waarheid.
pi_181605156
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wederom hele lappen verhandeling (copy-paste marc verhoeven?) maar geen antwoord op mijn vraag.

Jij beweert dat God immaterieel is, buiten de materie, buiten alles. Hoe kan hij dan een gestalte hebben? Een gestalte veronderstelt namelijk materie.
God is Geest dus niet zichtbaar
pi_181605737
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jullie willen geen waarheid vinden dat is duidelijk en alleen maar onzin geloven. En nog denken de bijbel te kennen ook en te vertellen hoe het zit,maar het is gewoon lachwekkend _O-
pi_181605901
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:16 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Zeker nutteloos ja en op die lijsten ga ik niet eens in ook nutteloos het klopt 100% want God kan niet liegen namelijk en zijn Woord is waarheid.
Ik wil de pret niet bederven, maar de bijbel is geschreven door mensen. Alleen de tien geboden zijn direct aan Mozes gegeven volgens de Bijbel zelf. De rest is door mensen opgeschreven.

Er zijn niet voor niets verschillende evangeliën, als dat in één keer volledig correct door God zelf zou zijn opgeschreven hadden de religieuze instituten niet voldoende contradicties gehad om mensen mee te verwarren.
Whatever...
pi_181606948
Volgens mij hebben we met een soort tweede HarrieChristus te maken mensen :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:26:18 #115
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181615637
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:40 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Jullie willen geen waarheid vinden dat is duidelijk en alleen maar onzin geloven. En nog denken de bijbel te kennen ook en te vertellen hoe het zit,maar het is gewoon lachwekkend _O-
En jij kunt geen antwoord geven. Je staat met je mond vol tanden en dan ga ja maar weer afgeven en schamperen.

Je gaat steeds meer op Bianconeri lijken. En da's geen compliment.
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:35:09 #116
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181615702
quote:

[..]

het klopt 100% want God kan niet liegen namelijk en zijn Woord is waarheid.
Ok dan pakken we er maar weer eens een foutje bij.

Mattheus zegt in hoofdstuk 27 vers 9: Toen werd vervuld hetgeen gesproken werd door de profeet Jeremia, toen hij zeide: en zij namen dertig zilverlingen. Maar Mattheus (geleid door de onfeilbare Heilige Geest) vergist zich hier deerlijk. Niet Jeremia, maar Zacharia profeteerde over de dertig zilverlingen. We moeten hier dus concluderen dat de Heilige Geest (dus God in jouw optiek) Mattheus hier fout heeft gedicteerd...

oef... :{

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 01-09-2018 08:53:45 ]
pi_181616149
quote:

[..]

Ja, die Christelijke nederigheid is een ware openbaring :7
pi_181616717
quote:

[..]

De tolken kunnen wel liegen of zijn te dom om de Griekse tekst te interpreteren. En baaidewee, de Bijbel is niet door jouw God geschreven, maar door mensen die nog dachten dat de aarde plat was en vledermuizen vogels waren. Je moet wel mentaal andersvalide zijn dit niet in te zien.
pi_181616723
quote:

[..]

Jij bent lachwekkend.
pi_181616769
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik wil de pret niet bederven, maar de bijbel is geschreven door mensen. Alleen de tien geboden zijn direct aan Mozes gegeven volgens de Bijbel zelf. De rest is door mensen opgeschreven.
Was het maar zo... De tien geboden zijn een verkorte versie van de ' ontkennende biecht '.
https://www.ancient.eu/The_Negative_Confession/
Ken je het verhaal van Mozes ? Hij liet toen enkele stèles uit z'n fikken vallen. Dat waren de geschrapte geboden.
pi_181616788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En jij kunt geen antwoord geven. Je staat met je mond vol tanden en dan ga ja maar weer afgeven en schamperen.

Zijn uit hetzelfde clubje.
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:24:49 #122
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181616842
Als je kijkt naar de kerk van de jaren '50 heb je een financieel gezond instituut met een breed netwerk dat in staat is om heel veel te organiseren voor de leden. Van kermissen tot vakanties in Lourdes en van armensteun tot kinderopvang, van bejaardenzorg tot voetbalwedstrijden. En als lid hoef je niet meer te doen dan regelmatig aanwezig zijn, en iedereen is welkom.
Daarmee is het met geen mogelijkheid met een voetbalvereniging of zo te vergelijken.

Langer geleden was de kerk bij uitstek de plek om publieke mededeling te doen, want vrijwel iedereen kwam er en iedereen kwam erlangs, want midden in de maatschappij.

Ik ben het wel eens met de stelling. Ik denk ook dat veel mensen lid zijn/waren van de kerk vanwege dat sociale en minder vanwege het geloof.
pi_181616857
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Was het maar zo... De tien geboden zijn een verkorte versie van de ' ontkennende biecht '.
https://www.ancient.eu/The_Negative_Confession/
Ken je het verhaal van Mozes ? Hij liet toen enkele stèles uit z'n fikken vallen. Dat waren de geschrapte geboden.
Ik kende het hart en de veer, maar de rest niet. Ja, wel het idee van het dodenboek, maar de link nooit gelegd.

En Mozes... Dat hij van plan was zijn zoon te offeren was al erg genoeg zou ik zeggen.
Whatever...
pi_181616862
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ok dan pakken we er maar weer eens een foutje bij.

Mattheus zegt in hoofdstuk 27 vers 9: Toen werd vervuld hetgeen gesproken werd door de profeet Jeremia, toen hij zeide: en zij namen dertig zilverlingen. Maar Mattheus (geleid door de onfeilbare Heilige Geest) vergist zich hier deerlijk. Niet Jeremia, maar Zacharia profeteerde over de dertig zilverlingen. We moeten hier dus concluderen dat de Heilige Geest (dus God in jouw optiek) Mattheus hier fout heeft gedicteerd...

oef... :{

Nog een leuke : Als Paulus van z'n paard donderde hoorden de getuigen een stem, maar niks gezien hebben.Wat later getuigen ze dat ze niks gehoord hadden, maar wel iets gezien hadden. :D
pi_181616916
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:26 schreef Spanky78 het volgende:

En Mozes... Dat hij van plan was zijn zoon te offeren was al erg genoeg zou ik zeggen.
Als ik me niet vergis was dit Abraham. O, en Mozes was farao Achnaton. Gênant voor die 'Israëlieten' . :D
pi_181616935
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:31 schreef ATON het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis was dit Abraham. O, en Mozes was farao Achnaton. Gênant voor die 'Israëlieten' . :D
Ohja. Jemig, het is nog vroeg...
Whatever...
pi_181617294
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ohja. Jemig, het is nog vroeg...
:)
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:12:21 #128
545 dop
:copyright: dop
pi_181620401
Niet met de stelling uit de op eens.

Kerken hebben geen Monopoly.
Ze zijn een groep/vereniging als elk ander.
Het behoren tot de groep geeft soms een gevoel van saamhorigheid.
Maar dat alles is altijd afhankelijk de situatie.
Wij geloofsgenoten is niet anders als wij klasgenoten, of wij voetballers, of wij Nederlanders.
En zo kun je nog wel even doorgaan.
Als er een ramp gebeurt zal iedereen denken, wat erg.
Zijn het je geloofsgenoten die betrokken zijn, dan komt het nog iets dichter bij.
Maar is dat anders dan bij klasgenoten?
Ja dan is de binding nog sterker en empathie dus ook.
Uiteindelijk behoor je altijd wel tot een groep maar de situatie waar in je je bevindt is soms ook sterk bepalend.

Iemand die zelf kanker heeft overleefd zal ook meer begaan zijn Met een lotgenoot.
En de Nederlander die je hier in de supermarkt voorbij loopt kan in een ver land in eens wel iemand zijn waar je een praatje mee maakt of naar omkijkt.

Praktijk voorbeeld.
In de jaren 8o fikte in een Zuid-Hollands dorp de katholieke kerk af.
De hervormde dominee stelde voor zijn kerk te delen met zijn katolieke geloofsgenoten.
En jawel er was mot want dat kon niet volgens de hervormde gemeenschap.

Geen slechte mensen maar soms behoor je in eens tot een andere groep en is je eigen belang in eens groter.

Soms heb je elkaar in het oog, maar in een andere situatie zie je elkaar niet staan.

We zijn voor Feijenoord of Ajax.
Maar als het Nederlands elftal wereld kampioen wordt....
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_181625237
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik kende het hart en de veer, maar de rest niet. Ja, wel het idee van het dodenboek, maar de link nooit gelegd.

Dat was Abraham niet Moses
pi_181625340
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er zijn niet voor niets verschillende evangeliën, als dat in één keer volledig correct door God zelf zou zijn opgeschreven hadden de religieuze instituten niet voldoende contradicties gehad om mensen mee te verwarren.
Je zal mijn pret nooit kunnen bederven want weet dat het Woord van God komt en ongelovigen zullen het nooit snappen laat staan geloven. Want iemands hart moet eerst door God geopend worden om de schrift te begrijpen Lukas 24:25 Handelingen 16:14 1 Johanens 5:20
pi_181627470
Omdat we niet meer naar de kerk gaan, hebben we ons eindelijk kunnen ontwikkelen. Een blik naar het eenvoudige volk dat nog de kerk bezoekt is daar testament van.
Conscience do cost.
pi_181639304
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kritiek op een paus kan ik alleen maar toejuichen.
Hier bewijs dat Peter nooit een Paus is geweest en jullie hele valse geloof onderuit haalt

https://www.bijbelengeloo(...)&catid=152&Itemid=93

pi_181640001
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:05 schreef Doedelzak77 het volgende:
Hier bewijs dat Peter nooit een Paus is geweest en jullie hele valse geloof onderuit haalt
Kan ook niet gezien het christendom nog niet bestond tijdens zijn leven. Shim'on Barjona ( Petrus ) was wel de hogepriester van het alternatieve sanhedrin ( de heuvel waar de Tempel op stond noemde men de Keypha, wat rots wil zeggen ). " Petrus " zou de nieuwe hogepriester zijn geworden na de omwenteling.
pi_181640314
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Kan ook niet gezien het christendom nog niet bestond tijdens zijn leven. Shim'on Barjona ( Petrus ) was wel de hogepriester van het alternatieve sanhedrin ( de heuvel waar de Tempel op stond noemde men de Keypha, wat rots wil zeggen ). " Petrus " zou de nieuwe hogepriester zijn geworden na de omwenteling.
Video weer eens niet gekeken dus want de Heilige geschriften waren er al ver voor het rooms katholicisme en door vroege christenen vertaald in andere talen en dat was de oude Latin Vulgate niet de nieuwe valse Latin Vulgate die zij gebruiken. De canon van het Nieuwe Testament werd niet gevormd door de beslissing van welke kerkraad dan ook. In plaats daarvan werd het Concilie van Carthage (397 A.D.) als canoniek vermeld "alleen die boeken die algemeen werden beschouwd als de consensus van gebruik als een echte canon". Met andere woorden, het heeft de canon niet gemaakt. Het identificeerde formeel de canon die al bestond.Dus weer fout Aton en je vertikt het om je iets te laten leren en vast te houden aan onzin.

[ Bericht 8% gewijzigd door Doedelzak77 op 02-09-2018 14:14:32 ]
pi_181641660
De Paus zegt:

“Velen denken anders, ervaren de dingen op een verschillende wijze, zij zoeken God of vinden God op vele manieren. Binnen deze waaier van religies en afwezigheid van religies is er maar één zekerheid waarvan wij geloven dat ze geldt voor allen: we zijn allen kinderen van God” [11].

En dat terwijl de Bijbel zegt: “Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij” (Joh. 14 : 6). Deze Paus weerspreekt Gods Woord. Hij is een leugenaar… Duidelijker kan het niet. Want buiten Jezus Christus komt er niemand bij God de Vader! En buiten Jezus Christus is er dus ook niemand een kind van God. Maar hoeveel mensen binnen Protestantse en Evangelische kring staan vandaag de dag positief tegenover de Paus? Het zijn er velen. Men vindt hem vaak een geweldige man. Maar hoe haaks staat zijn boodschap op Gods Woord?

Het Bijbelboek Openbaring wordt in veel kringen gezien als een Boek dat verleden tijd is. Maar… Openbaring is nog toekomst, en is dichterbij dan we denken. Openbaring gaat grotendeels over de eindtijd, en beschrijft o.a. de grote hoer. En wanneer men Openb. 17 leest, dan kan men maar tot één eerlijke conclusie komen: “Verborgenheid, het grote Babylon, de moeder der hoererijen en der gruwelen der aarde” (Openb. 17 : 5) is de Rooms-katholieke Kerk, die de macht heeft over de koningen der aarde (Openb. 17 : 18). Er is maar één geestelijk leider in de wereld die die macht heeft, en dat is de Paus. En hij pleegt geestelijke hoererij, dat heeft u zojuist kunnen zien… Hij is niet trouw aan God, maar zoekt samenwerking met Boeddhisten, Moslims en andere religies. Het is deze kerk die in de Middeleeuwen velen, die niet voor het Roomse systeem bogen, o.a. op de brandstapel heeft gebracht. Er zijn aantallen bekend die oplopen tot 50.000.000 moorden op mensen die de Bijbel geloofden boven het Roomse systeem, moorden die gepleegd zijn van ca. 325 tot 1870 na Chr. [12]. En dat is wat er weer gaat gebeuren. Volgens Openb. 17 : 6 is zij namelijk “dronken van het bloed der heiligen”. Ik heb een document van Radio Vaticana waarin de Paus letterlijk zegt dat een ieder die zich niet in zijn eenheidsdenken voegt een “serieze ziekte” heeft [13]… Achter het masker van vrede zit een andere waarheid! Ik denk dat het Bijbelse plaatje van de eindtijd zich aardig aan het aftekenen is… Het kan niet lang duren of de Heere haalt de Zijnen thuis!
pi_181641914
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 13:15 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Video weer eens niet gekeken dus want de Heilige geschriften waren er al ver voor het rooms katholicisme en door vroege christenen vertaald in andere talen en dat was de oude Latin Vulgate niet de nieuwe valse Latin Vulgate die zij gebruiken. De canon van het Nieuwe Testament werd niet gevormd door de beslissing van welke kerkraad dan ook. In plaats daarvan werd het Concilie van Carthage (397 A.D.) als canoniek vermeld "alleen die boeken die algemeen werden beschouwd als de consensus van gebruik als een echte canon". Met andere woorden, het heeft de canon niet gemaakt. Het identificeerde formeel de canon die al bestond.Dus weer fout Aton en je vertikt het om je iets te laten leren en vast te houden aan onzin.
Allee ventje, vertel me eens waar ik mij aan vasthoud en wat kom jij nu hier aanzetten met de canonieke Bijbel, zeg met dat eens. Welk deel heb je van mijn vorige post heb je niet begrepen, of al helemaal niet, dat zou eens best kunnen met zo'n plank voor je kop.
pi_181641937
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
De Paus zegt:

“Velen denken anders, ervaren de dingen op een verschillende wijze, zij zoeken God of vinden God op vele manieren. Binnen deze waaier van religies en afwezigheid van religies is er maar één zekerheid waarvan wij geloven dat ze geldt voor allen: we zijn allen kinderen van God” [11].

En dat terwijl de Bijbel zegt: “Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij” (Joh. 14 : 6). Deze Paus weerspreekt Gods Woord. Hij is een leugenaar… Duidelijker kan het niet. Want buiten Jezus Christus komt er niemand bij God de Vader! En buiten Jezus Christus is er dus ook niemand een kind van God. Maar hoeveel mensen binnen Protestantse en Evangelische kring staan vandaag de dag positief tegenover de Paus? Het zijn er velen. Men vindt hem vaak een geweldige man. Maar hoe haaks staat zijn boodschap op Gods Woord?

Het Bijbelboek Openbaring wordt in veel kringen gezien als een Boek dat verleden tijd is. Maar… Openbaring is nog toekomst, en is dichterbij dan we denken. Openbaring gaat grotendeels over de eindtijd, en beschrijft o.a. de grote hoer. En wanneer men Openb. 17 leest, dan kan men maar tot één eerlijke conclusie komen: “Verborgenheid, het grote Babylon, de moeder der hoererijen en der gruwelen der aarde” (Openb. 17 : 5) is de Rooms-katholieke Kerk, die de macht heeft over de koningen der aarde (Openb. 17 : 18). Er is maar één geestelijk leider in de wereld die die macht heeft, en dat is de Paus. En hij pleegt geestelijke hoererij, dat heeft u zojuist kunnen zien… Hij is niet trouw aan God, maar zoekt samenwerking met Boeddhisten, Moslims en andere religies. Het is deze kerk die in de Middeleeuwen velen, die niet voor het Roomse systeem bogen, o.a. op de brandstapel heeft gebracht. Er zijn aantallen bekend die oplopen tot 50.000.000 moorden op mensen die de Bijbel geloofden boven het Roomse systeem, moorden die gepleegd zijn van ca. 325 tot 1870 na Chr. [12]. En dat is wat er weer gaat gebeuren. Volgens Openb. 17 : 6 is zij namelijk “dronken van het bloed der heiligen”. Ik heb een document van Radio Vaticana waarin de Paus letterlijk zegt dat een ieder die zich niet in zijn eenheidsdenken voegt een “serieze ziekte” heeft [13]… Achter het masker van vrede zit een andere waarheid! Ik denk dat het Bijbelse plaatje van de eindtijd zich aardig aan het aftekenen is… Het kan niet lang duren of de Heere haalt de Zijnen thuis!
Jouw propaganda post lees ik niet, dus doe geen moeite. Wat is je punt hier ?
pi_181644601
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:42 schreef ATON het volgende:

[..]

Allee ventje, vertel me eens waar ik mij aan vasthoud en wat kom jij nu hier aanzetten met de canonieke Bijbel, zeg met dat eens. Welk deel heb je van mijn vorige post heb je niet begrepen, of al helemaal niet, dat zou eens best kunnen met zo'n plank voor je kop.
Hoezo waren er geen christenen tijdens zijn leven hij was een christelijke apostel van Jezus om mensen christenen te maken onder de Joden..? en hij is ook nooit hogepreister geweest

[ Bericht 3% gewijzigd door Doedelzak77 op 02-09-2018 17:06:00 ]
pi_181645178
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 16:55 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hoezo waren er geen christenen tijdens zijn leven hij was een christelijke apostel van Jezus om mensen christenen te maken onder de Joden..? en hij is ook nooit hogepreister geweest
Heb ik je al niet meermaals geschreven dat je bitter weinig weet over deze geschiedenis?
  zondag 2 september 2018 @ 18:12:23 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181646299
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
De Paus zegt:

Dat je geen enkele kennis van kerkgeschiedenis, bijbelgeschiedenis, exegese, hermeneutiek en archeologie hebt, was mij al duidelijk. Erg fijn dat je 'de waarheid' hebt gevonden, als dat voor jou werkt, helemaal geweldig.

Wat mij altijd wel frappeert aan jouw soort thuislezers (i.e. lieden die op eigen gezag denken de bijbel te kunnen interpreteren) is die narcistische slachtofferrol waarin jullie je stoppen.

Afgezien van het gegeven dat de Katholieke Kerk als instituut nog maar bar weinig in de melk van de wereldpolitieke wereld te brokkelen heeft (en gelukkig maar, geloof en politiek dient gescheiden te blijven) en afgezien van het feit dat Openbaring helemaal geen toekomstvoorspellingen bevat, presteren jullie het toch jezelf als slachtoffers van een enorme, globale, satanische organisatie te presenteren. Jullie, arme maar ware gelovigen, leven echt in kommer en kwel, oh wat hebben jullie het zwaar als 'ware christenen'.

Laat me niet lachen.

De mensen die het echt moeilijk hebben op dit moment, zijn diegenen die thans lijden onder daadwerkelijk dictatoriale regimes, leven te midden van oorlogen, epidemieën en honger, kortom: miljoenen echte slachtoffers van gruwelijke onderdrukkingen, natuurrampen en geweld.

Dat zijn de echte slachtoffers. Niet die in Nederland comfortabel zittende bijbellezer die op eigen houtje een heel doemscenario in zijn hoofd haalt om maar zeer speciaal te zijn t.o.v. de massa.

Opnieuw: ik walg van je religie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181647540
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:05 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

https://www.bijbelengeloo(...)&catid=152&Itemid=93

Beetje vreemd om dan een video te posten waarvan de titel erkent dat hij paus is.
Conscience do cost.
  zondag 2 september 2018 @ 20:38:58 #142
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181649681
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:15 schreef Doedelzak77 het volgende:
want weet dat het Woord van God komt
Ik heb je in post #116 laten zien dat God in zijn onfeilbaarheid blijkelijk foutjes maakt, Daar reageer je niet op.
pi_181655230
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat je geen enkele kennis van kerkgeschiedenis, bijbelgeschiedenis, exegese, hermeneutiek en archeologie hebt, was mij al duidelijk. Erg fijn dat je 'de waarheid' hebt gevonden, als dat voor jou werkt, helemaal geweldig.

Wat mij altijd wel frappeert aan jouw soort thuislezers (i.e. lieden die op eigen gezag denken de bijbel te kunnen interpreteren) is die narcistische slachtofferrol waarin jullie je stoppen.

Afgezien van het gegeven dat de Katholieke Kerk als instituut nog maar bar weinig in de melk van de wereldpolitieke wereld te brokkelen heeft (en gelukkig maar, geloof en politiek dient gescheiden te blijven) en afgezien van het feit dat Openbaring helemaal geen toekomstvoorspellingen bevat, presteren jullie het toch jezelf als slachtoffers van een enorme, globale, satanische organisatie te presenteren. Jullie, arme maar ware gelovigen, leven echt in kommer en kwel, oh wat hebben jullie het zwaar als 'ware christenen'.

Laat me niet lachen.

De mensen die het echt moeilijk hebben op dit moment, zijn diegenen die thans lijden onder daadwerkelijk dictatoriale regimes, leven te midden van oorlogen, epidemieën en honger, kortom: miljoenen echte slachtoffers van gruwelijke onderdrukkingen, natuurrampen en geweld.

Dat zijn de echte slachtoffers. Niet die in Nederland comfortabel zittende bijbellezer die op eigen houtje een heel doemscenario in zijn hoofd haalt om maar zeer speciaal te zijn t.o.v. de massa.

Opnieuw: ik walg van je religie.
Verloren is wat je bent Etto. Je snapt er echt niks van en maar de rollen omdraaien dus volg jij je valse kerk maar waar God van walgt en je valse bijbels. En de bijbel leert geen eigen uitleg wat denk ik niet in jou nep bijbel staat blijkbaar. En de katholieke kerk heeft geen melk in de wereldpolitiek..? welke wereld leef jij dan de Katholieke kerk heerst al erg lang achter de schermen en het herstelde Romeinse rijk komt er snel aan en gaan ze weer alle ware gelovige afslachten net als vroeger. En ware gelovigen worden door de Heilige Geest geleid en dat zijn geen katholieken want dan verlaten ze die cult heel snel!! En Openbaring bevat geen toekomstige dingen zegt ie dan ongelofelijk en laat zien dat je niks van de bijbel snapt. Mensen die niet opnieuw geboren zijn snappen het dus ook niet en verdelen het Woord van God ook niet juist en zegt God zelf. En dus dan weet je al dat jij dat niet bent,want de Heilige Geest lijdt je naar ALLE waarheid en geen nonsense.En iedere christen zal lijden ook al wonen we niet in een gevaarlijk land,slaat ook echt nergens op want verdrukking is wat iedere christen toekomt maar snap je ook niet omdat je geen kind van God bent. En wat jij gelooft over de geschiedenis is zo vals als het maar kan dus wat heb je daar dan aan behalve dan in fabeltjes geloven. Wat ik erover weet is in ieder geval nog waarheid.

Dus blijf je kop maar in het zand steken i.p.v. wakker te worden en echt gered te worden. Dus verlaat de Hoer van Babylon wat overduidelijk de R.K.K is en wordt opnieuw geboren wat 1x gebeurt en niet steeds weer en weer en weer....Anders komt Gods toorn over je heen straks in de al gebeurde grote verdrukking

[ Bericht 5% gewijzigd door Doedelzak77 op 03-09-2018 03:12:06 ]
pi_181655242
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Beetje vreemd om dan een video te posten waarvan de titel erkent dat hij paus is.
Dan heb je niet gekeken is sarcastisch bedoeld
  maandag 3 september 2018 @ 01:35:54 #145
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_181655277
Dat is wel een beetje waar toch? Vroeger ging "je" naar de kerk of je nou wilde of niet. Maar stiekem vond je dat wel ok, want daar zag je nog eens iemand. Daarna gingen mensen bij elkaar op de koffie etc.

Ben niet gelovig, niet echt, maar ik zie wel het nut van tradities.
pi_181655346
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De woorden uit Zacharia 11: 12-13 zijn niet de exacte woorden die zijn opgetekend in Mattheüs 27: 9-10. Zacharia vermeldt niet de "kinderen van Israël" en het "veld". In feite vermeldt alleen Jeremia het 'veld'. Jeremia 32: 6-10 beschrijft dat Jeremia door de Here geboden werd om een ​​akker te kopen met zeventien sjekels zilver. Het zegt:

"En Jeremia zeide: Het woord des HEEREN is tot mij gekomen, zeggende: Zie, Hanameel, de zoon van Sallum, uw oom zal tot u komen, zeggende: Koop u mijn veld, dat in Anathoth is; want het recht der verlossing is uwe om te kopen. Zo kwam Hanameel, de zoon van mijn oom, naar mij toe in het voorhof van de gevangenis, naar het woord van de HEER, en zei tegen mij: Koop mijn veld, ik bid u, dat is in Anathoth, wat in het land van Benjamin is: want het erfrecht is van u, en de verlossing is de uwe, koop het voor uzelf. Toen wist ik dat dit het woord van de HEERE was En ik kocht het veld van Hanameel, mijn ooms zoon, die in Anathoth was, en woog hem het geld, zelfs zeventien sjekels zilver, en ik onderschreef het bewijs, en verzegelde het, en nam getuigen aan, en woog hem het geld in de weegschalen. " (Jeremia 32: 6-10)

De tekst zegt niet hoeveel zilverstukken in Jeremia's dag deze zeventien sjekel zilver bedroegen. De hoeveelheid kan gelijk zijn aan dertig zilverstukken. In elk geval, omdat alleen Jeremia verwijst naar een door God aangestelde aankoop van een veld, is de verwijzing naar Jeremia in Mattheüs 27: 9-10 zeker opzettelijk en geen schrijffout. De tekst van Mattheüs 27: 9-10 zegt "dat wat werd gesproken", niet "wat geschreven was", dus het is niet nodig om naar het exacte citaat in het boek Jeremia te zoeken. Jeremia sprak de profetie maar schreef het niet. Zacharia schreef vervolgens Jeremia's mondelinge profetie terwijl de verwijzing naar een veld werd weggelaten, omdat dat detail al in Jeremia 32: 6-10 werd beschreven.

Dus je kan het blijven proberen maar je zal altijd falen.Jullie willen alleen maar dat de bijbel fouten bevat zodat je ongestoord in zonde kan blijven leven is wat ik denk. Maar je bent al veroordeeld en alleen Jezus kan je daarbij helpen. Het woord is 100% onfeilbaar omdat God het geschreven heeft en Psalm lied 56:5 zegt ook: Ik roem in God; ik prijs 't onfeilbaar woord.

[ Bericht 3% gewijzigd door Doedelzak77 op 03-09-2018 02:00:49 ]
pi_181655530
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 17:23 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb ik je al niet meermaals geschreven dat je bitter weinig weet over deze geschiedenis?
Wat wil je er dan precies mee zeggen..? want je zit overal naast.
pi_181655594
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 02:36 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Wat wil je er dan precies mee zeggen..? want je zit overal naast.
:W Dag trolletje.
pi_181655637
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 02:59 schreef ATON het volgende:

[..]

:W Dag trolletje.
Kruip lekker bij Etto in zijn.... ;)
pi_181655663
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:00 schreef Pater_Kater het volgende:
Titel is een stelling, niet persé hoe ik erover denk. Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie hierover denken. Dit leek me wel een aardige plek om eens hardop te denken over dit onderwerp :)

Een aantal hedendaagse denkers (o.a. Jordan B. Peterson, Dirk de Wachter) laat doorschemeren dat het verlies van de gezamenlijke identiteit van de Westerse mens een soort unheimlich permanent onderbuikgevoel betekent. Eén van de grote veranderingen in een aantal Westerse landen, in vergelijking met veel andere landen op aarde, is de transformatie van de rol die religie en het instituut van de religieuze instelling in de samenleving speelt.
We proberen het hierdoor ontstane voorheen geestelijk vormende en verbindende gat op te vullen met de kersverse ideologische vleesvervangers (kapitalisme, humanisme & wetenschap), echter lijken deze constructen de hedendaagse Westerse mens onvoldoende een gevoel van verbondenheid te geven.

Wanneer je Alain de Botton leest (aanrader: "religie voor atheïsten") lijkt een religieus instituut veel meer dan een plek voor monotheïstische aanbidding. Het is ook een plek voor ontmoeting, het ontstaan van gemeenschappen van mensen die elkaar vinden in bepaalde waarden en deugden. Daarnaast hebben figuren zoals Anton Szandor Lavey (de schrijver van de Satanic Bible) heel goed begrepen hoe men de waarde van een concept over kan dragen. Door middel van rituelen, een centraal figuur, verhalen, zang enzovoorts (de volledige zintuigelijke ervaring) binden mensen zich zowel in gedachten als in gevoel aan een concept en deze gezamenlijke ervaring brengt mensen emotionele verbondenheid.

Nu wij de kerk verlaten, de geestelijke gemeenschap van onze (voor-)ouders, geleid door het anti-dogmatisch sentiment van de hiervoor genoemde generatie, vraag ik me af; voelen we ons meer alleen, vermoeid, ondersteunen we elkaar minder en worden de breinen van onze jongsten nog wel voldoende spiritueel, existentieel, of religieus gevormd in plaats van door te slaan in een continue hedonistisch korte termijn denken omdat we niet meer naar de kerk gaan?
Om er kort op te reageren en heb alleen OP gelezen..
Ik ben van kinds af aan opgevoed met de kerk. En toen ik iets ouder werd was ik het met veel dingen niet eens. Maar het zit vastgeroest ofzo.
En ze proberen wel dingen, maar er zit vaak een oudere generatie aan het roer (gemeenteraad enzo)

Nog..... Maar langzamerhand is het wel aardig aan het veranderen en maken het ook veel leuker voor kinderen als ik toen had met die elle lange saaie diensten.

En voor mij persoonlijk, niet eens het geloof of kerk of swoieso maakt het niet dat ik er heen ga. Het is meer ook als groep enzo en samen zijn en gezelligheid met elkaar.

Dus mja ik denk dat je een punt hebt. Maar het is niet eens kerk opzich, het is gemeenschapsgevoel enzo, wat zo meer aan het verdwijnen is.
Do what you love, love what you do!
  maandag 3 september 2018 @ 03:30:37 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181655676
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 01:35 schreef Stray_cat het volgende:
Dat is wel een beetje waar toch? Vroeger ging "je" naar de kerk of je nou wilde of niet. Maar stiekem vond je dat wel ok, want daar zag je nog eens iemand. Daarna gingen mensen bij elkaar op de koffie etc.

Ben niet gelovig, niet echt, maar ik zie wel het nut van tradities.
Het is met die koffie wel handig om eerst mensen leren kennen en dan is die kerk weer handig.

Ik denk niet dat dat op de koffiegaan een seculier vervolg is. Juist dat men nu minder bij elkaar komt, buiten de familie. Dorpsroddel vervangen door radio, tv, internet. Minder behoefte aan die verbondenheid, want je werkt en winkelt elders. En dan kom je weer in contact met mensen die misschien qua geloof (of levensstijl) beter bij je passen. De auto maakt het makkelijk hen op te zoeken.
  maandag 3 september 2018 @ 03:44:55 #152
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181655695
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:48 schreef Fir3fly het volgende:

Het omgekeerde van wat je zegt is waar, het is voor mensen juist ontzettend moeilijk om zichzelf los te maken uit omgevingen met veel druk en dogma. Iedere ex-gelovige zal je dit vertellen. Het hele doel van het 'kneden' is juist ook om mensen blijvend te binden. Het is niet voor niets dat religies het altijd zoveel mogelijk op scholen gemunt hebben. Nee, hier praat je echt onzin. Indoctrinatie werkt omdat het zo moeilijk af te schudden is. Het is ook waarom cults nog steeds bestaan.
Er is meer aan de hand: indoctrinatie is helemaal niet nodig als je het oprecht fijn vindt. Dat het gezellig is, je vrienden en familie zijn er, het gevoel ergens bij te horen... zelfs als je het geloof onzin vindt, kan dat voldoende zijn om bij de club te blijven.
Atheïsten hier zien alleen maar indoctrinatie, onderdrukking, misbruik in de kerk, maar zijn vrij blind voor al het positieve. Dat iemand met zijn volle verstand vrijwillig is verbonden aan een kerk gaat er bij hen niet in, vooral niet omdat atheïsten geloven dat je moet geloven wat de kerk voorschrijft om aan de kerk verbonden te moeten zijn, en omdat het vermeende geloven in dat sprookjesboek van de kerk bij voorbaat al reden is tot diskwalificatie van verstandelijke vermogens.
Gelukkig zijn het in de praktijk niet de atheïsten die uitmaken wat je wel en niet mag geloven - de kerk is daar veel flexibeler in.
pi_181656118
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 03:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is meer aan de hand: indoctrinatie is helemaal niet nodig als je het oprecht fijn vindt. Dat het gezellig is, je vrienden en familie zijn er, het gevoel ergens bij te horen... zelfs als je het geloof onzin vindt, kan dat voldoende zijn om bij de club te blijven.
Atheïsten hier zien alleen maar indoctrinatie, onderdrukking, misbruik in de kerk, maar zijn vrij blind voor al het positieve. Dat iemand met zijn volle verstand vrijwillig is verbonden aan een kerk gaat er bij hen niet in, vooral niet omdat atheïsten geloven dat je moet geloven wat de kerk voorschrijft om aan de kerk verbonden te moeten zijn, en omdat het vermeende geloven in dat sprookjesboek van de kerk bij voorbaat al reden is tot diskwalificatie van verstandelijke vermogens.
Gelukkig zijn het in de praktijk niet de atheïsten die uitmaken wat je wel en niet mag geloven - de kerk is daar veel flexibeler in.
Musical dingen enzo ook bij ons, en het is allemaal niet zo erg om lid te zijn en naar de kerk te gaan.

Natuurlijk verveel me vaak dood, duurt allemaal te lang, maar ok nu is het vaak met bandjes en leuke muziek ipv orgel

Nu sucks dit nog omdat het nog beetje in de eerdere maanden was. Dus beoordeel het niet gelijk muzikaal. maar dit is een katholieke kerk, ben zelf protestant, maar speelde in de band dus.

uiteindelijk is het meer ok geworden en heb nog tich filmpjes ervan ook, want meer gedaan.
pi_181656173
dus voor het idee vooral noem ik dit, want de mensen die er niet komen hebben een heel ander idee ervan hoe het is in een kerk.

En goed ik kan dan daar zat filmpjes en liedjes etc over noemen, maar dan zou iedereen die gelijk zo tegen is eens mss zelf moeten kijken. Het is niet zo erg. En ik heb er echt heel veel kennissen aan overgehouden waardoor ik ook weer in andere cover bands heb gespeeld, die niks te maken hebben met kerk.

Het vervelende is mensen die willen overtuigen enzo. dat alleen al zet het in een zwart daglicht.

En dat is ook niet waar je bij wil zijn, ik ben altijd vrij om uit te leggen, maar iemand overhalen is niet nodig. :)
  maandag 3 september 2018 @ 07:12:43 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181656677
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 01:28 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Verloren is wat je bent Etto. Je snapt er echt niks van en maar de rollen omdraaien dus volg jij je valse kerk maar waar God van walgt en je valse bijbels. En de bijbel leert geen eigen uitleg wat denk ik niet in jou nep bijbel staat blijkbaar. En de katholieke kerk heeft geen melk in de wereldpolitiek..? welke wereld leef jij dan de Katholieke kerk heerst al erg lang achter de schermen en het herstelde Romeinse rijk komt er snel aan en gaan ze weer alle ware gelovige afslachten net als vroeger. En ware gelovigen worden door de Heilige Geest geleid en dat zijn geen katholieken want dan verlaten ze die cult heel snel!! En Openbaring bevat geen toekomstige dingen zegt ie dan ongelofelijk en laat zien dat je niks van de bijbel snapt. Mensen die niet opnieuw geboren zijn snappen het dus ook niet en verdelen het Woord van God ook niet juist en zegt God zelf. En dus dan weet je al dat jij dat niet bent,want de Heilige Geest lijdt je naar ALLE waarheid en geen nonsense.En iedere christen zal lijden ook al wonen we niet in een gevaarlijk land,slaat ook echt nergens op want verdrukking is wat iedere christen toekomt maar snap je ook niet omdat je geen kind van God bent. En wat jij gelooft over de geschiedenis is zo vals als het maar kan dus wat heb je daar dan aan behalve dan in fabeltjes geloven. Wat ik erover weet is in ieder geval nog waarheid.

Dus blijf je kop maar in het zand steken i.p.v. wakker te worden en echt gered te worden. Dus verlaat de Hoer van Babylon wat overduidelijk de R.K.K is en wordt opnieuw geboren wat 1x gebeurt en niet steeds weer en weer en weer....Anders komt Gods toorn over je heen straks in de al gebeurde grote verdrukking
Cultiveer inderdaad gewoon je fijne slachtofferrol gekoppeld aan je waanbeeld dat jij, van al die miljoenen mensen, het wel echt hebt begrepen als uitverkorene.

Geloof ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 september 2018 @ 07:16:22 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181656709
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 03:11 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Kruip lekker bij Etto in zijn.... ;)
Zeer christelijk dit inderdaad... Aan de vrucht zal men ze kennen.

"Jullie willen alleen maar dat de bijbel fouten bevat zodat je ongestoord in zonde kan blijven leven is wat ik denk", aldus ware gelovige doedelzak.

En voor jou is het geloof gewoon een dekmantel om ongestoord te kunnen doen en zeggen wat je wil, want je hebt ooit jezelf echt een 'heel grote zondaar' genoemd voor God. En die is nu die 'grote broer' die je overal kunt inschakelen op het schoolplein om mee te dreigen.

Wat is het allemaal weer infantiel

[ Bericht 27% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-09-2018 07:22:22 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 september 2018 @ 08:39:48 #157
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181657151
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 01:53 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De woorden uit Zacharia 11: 12-13 zijn niet de exacte woorden die zijn opgetekend in Mattheüs 27: 9-10. Zacharia vermeldt niet de "kinderen van Israël" en het "veld". In feite vermeldt alleen Jeremia het 'veld'. Jeremia 32: 6-10 beschrijft dat Jeremia door de Here geboden werd om een ​​akker te kopen met zeventien sjekels zilver. Het zegt:

"En Jeremia zeide: Het woord des HEEREN is tot mij gekomen, zeggende: Zie, Hanameel, de zoon van Sallum, uw oom zal tot u komen, zeggende: Koop u mijn veld, dat in Anathoth is; want het recht der verlossing is uwe om te kopen. Zo kwam Hanameel, de zoon van mijn oom, naar mij toe in het voorhof van de gevangenis, naar het woord van de HEER, en zei tegen mij: Koop mijn veld, ik bid u, dat is in Anathoth, wat in het land van Benjamin is: want het erfrecht is van u, en de verlossing is de uwe, koop het voor uzelf. Toen wist ik dat dit het woord van de HEERE was En ik kocht het veld van Hanameel, mijn ooms zoon, die in Anathoth was, en woog hem het geld, zelfs zeventien sjekels zilver, en ik onderschreef het bewijs, en verzegelde het, en nam getuigen aan, en woog hem het geld in de weegschalen. " (Jeremia 32: 6-10)

De tekst zegt niet hoeveel zilverstukken in Jeremia's dag deze zeventien sjekel zilver bedroegen. De hoeveelheid kan gelijk zijn aan dertig zilverstukken. In elk geval, omdat alleen Jeremia verwijst naar een door God aangestelde aankoop van een veld, is de verwijzing naar Jeremia in Mattheüs 27: 9-10 zeker opzettelijk en geen schrijffout. De tekst van Mattheüs 27: 9-10 zegt "dat wat werd gesproken", niet "wat geschreven was", dus het is niet nodig om naar het exacte citaat in het boek Jeremia te zoeken. Jeremia sprak de profetie maar schreef het niet. Zacharia schreef vervolgens Jeremia's mondelinge profetie terwijl de verwijzing naar een veld werd weggelaten, omdat dat detail al in Jeremia 32: 6-10 werd beschreven.

Dus je kan het blijven proberen maar je zal altijd falen.Jullie willen alleen maar dat de bijbel fouten bevat zodat je ongestoord in zonde kan blijven leven is wat ik denk. Maar je bent al veroordeeld en alleen Jezus kan je daarbij helpen. Het woord is 100% onfeilbaar omdat God het geschreven heeft en Psalm lied 56:5 zegt ook: Ik roem in God; ik prijs 't onfeilbaar woord.
Zie de slang kronkelen om het pad weer recht te breien. Om te schuddebuiken dit... _O-

Ik heb tig voorbeelden van dit soort fouten. Als je die allemaal wilt rechtbreien krijg je een boek dat dikker is dan de Bijbel zelf...

Ik heb je reacties op anderen ook even gelezen: één ding staat als een paal boven water: jij bent niet wat men noemt een christen! Alles wat ik bij jou lees is haat, afgunst, lijden en uiteindelijk wraak. Wat een wereldbeeld, ik heb oprecht met je te doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 03-09-2018 08:45:56 ]
pi_181657227
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:39 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Zie de slang kronkelen om het pad weer recht te breien. Om te schuddebuiken dit... _O-

Ik heb tig voorbeelden van dit soort fouten. Als je die allemaal wilt rechtbreien krijg je een boek dat dikker is dan de Bijbel zelf...

Ik heb je reacties op anderen ook even gelezen: één ding staat als een paal boven water: jij bent niet wat men noemt een christen! Alles wat ik bij jou lees is haat, afgunst, lijden en uiteindelijk wraak. Wat een wereldbeeld, ik heb oprecht met je te doen.
Ik denk dat dit topic meer iets van wat heb je aan de kerk, alsdat hoe gaan we om met bijbelteksten enzo?
  maandag 3 september 2018 @ 08:50:10 #159
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181657245
quote:
12s.gif Op maandag 3 september 2018 08:47 schreef kree het volgende:

[..]

Ik denk dat dit topic meer iets van wat heb je aan de kerk, alsdat hoe gaan we om met bijbelteksten enzo?
Ja het is weer aan het verzanden, zoals zo vaak. Hoort er bij...
pi_181657260
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:50 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja het is weer aan het verzanden, zoals zo vaak. Hoort er bij...
Nou we gaan meer richting TT denk?

Het ervan afwijken daar had ik niks mee te maken :)
pi_181657295
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 01:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dan heb je niet gekeken is sarcastisch bedoeld
Uiteraard niet gekeken. Ik ben niet zo van de goedkope propaganda van youtube of van de bijbel ;)
Conscience do cost.
pi_181657311
Niemand dwingt je he. ja vroeger mss met je ouders. En dat is het hele fucking probleem. Omdatje van af kinds af aan gedwongen bent om mee te gaan.

Of het gelijk verkeerd is, hmms weet ik niet. Maar ok later kun je zelf die keuze wel maken en dan zien de meeste die dat doen er toch het positieve van in. Als gemeenschap enzo.

En echt wat nu in de bijbel staat of kora het zal me aan me reet roesten. Daar gaat het niet om. waar het wel om gaat is naasteliefde en daar geef ik wel om
  maandag 3 september 2018 @ 09:01:44 #163
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181657341
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:58 schreef kree het volgende:
Niemand dwingt je he. ja vroeger mss met je ouders. En dat is het hele fucking probleem. Omdatje van af kinds af aan gedwongen bent om mee te gaan.
Ik ging zelf nooit met tegenzin en luisterde ook nog naar de preek (als het niet te stoffig was). Het sociale aspect van een kerk kan ik van harte toejuichen.
pi_181657358
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik ging zelf nooit met tegenzin en luisterde ook nog naar de preek (als het niet te stoffig was). Het sociale aspect van een kerk kan ik van harte toejuichen.
nou dat sociale is het dus ook :) hoewel ik opzich wel geloof zelf, maar zal het niemand opdringen.
En eigenlijk doet de kerk dat ook niet. Ti's wel een gemeenschap samen.

In de kerk gaat het nu zo, helaas nog niet van een eindelangepreek af, maar ook dat is aan het veranderen naar mer verhalen uit het leven ipv bijbel uit te leggen

[ Bericht 28% gewijzigd door kree op 03-09-2018 09:13:23 ]
  maandag 3 september 2018 @ 09:42:24 #165
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181657837
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2018 09:04 schreef kree het volgende:

[..]

nou dat sociale is het dus ook :) hoewel ik opzich wel geloof zelf, maar zal het niemand opdringen.
En eigenlijk doet de kerk dat ook niet. Ti's wel een gemeenschap samen.

In de kerk gaat het nu zo, helaas nog niet van een eindelangepreek af, maar ook dat is aan het veranderen naar mer verhalen uit het leven ipv bijbel uit te leggen

Dat lijkt me inderdaad zinvoller, er bestaat niet zoiets als "de Bijbeluitleg". Het boek (of liever de boeken) zijn multi-interpretabel en Iedereen haalt er uit wat voor hem of haar van toepassing is.
pi_181658520
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:42 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad zinvoller, er bestaat niet zoiets als "de Bijbeluitleg". Het boek (of liever de boeken) zijn multi-interpretabel en Iedereen haalt er uit wat voor hem of haar van toepassing is.
eens
  maandag 3 september 2018 @ 10:56:00 #167
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181658909
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2018 10:33 schreef kree het volgende:

[..]

eens
Het gaat allen mis als we vanuit onze persoonlijke uitleg claims gaan doen of onze uitleg gaan opdringen aan anderen. En dat zien we maar al te vaak. Doe er zelf ook wel aan mee... :{

(maar goed ik ben dan ook een heel slecht mens..)
pi_181660489
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het gaat allen mis als we vanuit onze persoonlijke uitleg claims gaan doen of onze uitleg gaan opdringen aan anderen. En dat zien we maar al te vaak. Doe er zelf ook wel aan mee... :{

(maar goed ik ben dan ook een heel slecht mens..)
Ja maar precies wat ik bedoel ook als ik zeg ga het niemand opdringen.

Dat is het hele probleem, als we die teksten nl letterlijk gaan nemen...... nouja je ziet wat er dan gaat gebeuren.

Tis fucking meer als 1000 jaar oud, je met het in perspectief zien en eruit halen waar je wat aan hebt, dan kan kerk best leuk zijn. Ook om samen te zijn met zijn allen :)

En het laatste, maakt je dat een slecht mens? omdat je niet geloofd? nee natuurlijk niet althans niet in wat ik geloof. ligt aan je daden of ik iemand slecht noem, niet omdat hij zich niet aan christelijke of weet ik veel wat andere regels aan het houden is. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door kree op 03-09-2018 12:48:27 ]
pi_181660832
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mja dit is gewoon onzin. Het omgekeerde van wat je zegt is waar, het is voor mensen juist ontzettend moeilijk om zichzelf los te maken uit omgevingen met veel druk en dogma. Iedere ex-gelovige zal je dit vertellen. Het hele doel van het 'kneden' is juist ook om mensen blijvend te binden. Het is niet voor niets dat religies het altijd zoveel mogelijk op scholen gemunt hebben. Nee, hier praat je echt onzin. Indoctrinatie werkt omdat het zo moeilijk af te schudden is. Het is ook waarom cults nog steeds bestaan.
Hier ga ik op in, verder vind ik het vrij nietszeggend. Een paar doeddoeners erbij, 90% van de aardbevolking op een hoop gooiend, een groot simplisme.

Maar juist dat zoekend zijn, depressies, burn-outs, suïcides zijn symptonen van het niet langer in een breder narratief staan wat met de moderniteit gekomen is. Wordt een beetje een welles nietes verhaal. Ik kan nu wel onderzoeken aan gaan halen, literatuur opspitten, hoogleraren aanhalen, maar ik zie dat als tijdverspilling van mijn tijd. Als jij zo lekker wil geloven in de positieve gevolgen van moderniteit, secularisatie en het lossere verband dan zie ik het als waarschijnlijk dat alle informatie of literatuur die ik aandraag anders geduid en ingepast wordt in jouw referentiekader.

Het ga je goed.
  maandag 3 september 2018 @ 16:36:33 #170
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181665461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:02 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Duh...dat niet alleen, hij zoekt ook nog ergens Mozes "om hem te doden". Een heel vreemde passage. Maar daar heb jij ongetwijfeld een logische verklaring voor.

Ik heb alvast even voor je bij Marc Verhoeven, jouw profeet, gezocht maar hij rept er niet over.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 03-09-2018 18:46:31 ]
pi_181675663
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Duh...dat niet alleen, hij zoekt ook nog ergens Mozes "om hem te doden". Een heel vreemde passage. Maar daar heb jij ongetwijfeld een logische verklaring voor.

Ik heb alvast even voor je bij Marc Verhoeven, jouw profeet, gezocht maar hij rept er niet over.
:P :P wat je ook tegen jou verteld je zoekt steeds weer naar nieuwe dingen en zal je altijd weer vallen. Dus nutteloos net als met Aton en jullie zijn God haters en zal denk ik altijd zo blijven ben ik bang. Jullie willen het evangelie niet horen laat staan geloven en leven,want betekent alles opgeven ook je vrienden en misschien je familie,je zonde en vaak doen wat je juist niet wil. Je zal zaaien wat je oogst uiteindelijk....
pi_181675698
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Uiteraard niet gekeken. Ik ben niet zo van de goedkope propaganda van youtube of van de bijbel ;)
De domheid straalt er ook weer vanaf inderdaad. Alleen maar onzin komt er in zeker
pi_181675750
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:19 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De domheid straalt er ook weer vanaf inderdaad. Alleen maar onzin komt er in zeker
Van youtube of de bijbel?
Conscience do cost.
pi_181675805
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:39 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jij wil fouten zien maar die zijn er niet. Jij wil eigenhandig de bijbel gaan uitleggen met alleen je brein maar dat gaat nooit werken het gaat om je hart en die is verrot bij jou net als bij iedere andere ongelovige. De wereld zit in je hart niet het Woord. En ik heb geen haat noch afgunst noch wraak alleen lijden dus dat heb je ook al fout. Irriteer me mateloos aan mensen zoals jou en heeft een goeie reden. En dat jij daar haat,afgunst of wraak inziet is jou probleem niet de mijne. Ik heb er geen last van dus dat scheelt. Ik kan niet tegen misleiding en jullie zijn alleen maar met misleiding bezig,dus maar hopen dat iedereen jullie met een korreltje zout neemt want door mensen zoals jullie gaan andere misschien ook verloren. Hoe dom moet je zijn om te geloven dat er niks was en alles uit het niets is ontstaan,want dat is wat je gelooft als er geen God is.

En je zou dit boek eens moeten lezen : https://www.amazon.com/errors-King-James-Bible/dp/1580260985

[ Bericht 12% gewijzigd door Doedelzak77 op 04-09-2018 01:17:45 ]
pi_181676216

[ Bericht 100% gewijzigd door Doedelzak77 op 04-09-2018 01:23:41 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 02:01:51 #176
545 dop
pi_181676548
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:17 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]zaaien wat je oogst uiteindelijk....
je oogst wat je zaait neem ik aan?
In jou geval is er dan ook weinig hoop, ben ik bang
Ik hoop dat je dat zelf ook ooit gaat zien.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  dinsdag 4 september 2018 @ 02:39:14 #177
545 dop
pi_181676611
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:27 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hoe dom moet je zijn om te geloven dat er niks was en alles uit het niets is ontstaan,want dat is wat je gelooft als er geen God is.
Als je het antwoord op een vraag niet weet of snapt, is dat niet automatisch het bewijs dat God bestaat.
Als er een god is zal die ook uit het niets moeten zijn ontstaan als je opzoek zou gaan naar zijn ontstaan.
Als we zo gaan redenen!
In elk geval kun je de conclusie trekken dat niet alles wat er is om ons heen terug te vinden is in je mooie kjv boekje.
Dus terecht dat de mens zelf opzoek gaat naar antwoorden.
Het beste wat we daar nu voor hebben noemen we de wetenschappelijke methode.
Ik geloof niet in god, maar wat mij betreft is de wetenschap geen antwoord op het wel of niet bestaan van religie.
Een godsbeeld is niet te bewijzen, daar neemt ieder zijn eigen standpunt.
En als God dan toch bestaat neem ik het risico dat ik niet naar de hemel ga.
Ik leef in het nu, en geloof dat je er op aarde iets van moet maken.
Voor je zelf en de mensen om je heen.
Los van geloof of afkomst.

Zaai voor al door ik wens je een goede oogst.
pi_181677928
Boeddhisme vind ik wel mooi. Je ziet dat het ook wel populair is.

Elk mens heeft andere behoefestes spiritualiteit is een groot gedeelte van mijn leven zonder kan ik niet.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 08:23:36 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:05:28 #179
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181678315
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:38 schreef TserrofEnoch het volgende:

Maar juist dat zoekend zijn, depressies, burn-outs, suïcides zijn symptonen van het niet langer in een breder narratief staan wat met de moderniteit gekomen is.
Nee, niet helemaal. Dat was er vroeger ook, helaas. Wat er veranderd is, is dat de kerk als "grote familie" is weggevallen en dat er niemand meer oprecht op je let (immers de kerk schrijft dingen als naastenliefde voor). Als jij hulp nodig hebt en niet bij de kerk bent kom je in een bureaucratische mallemolen die geld kost. Terwijl een half uur gratis in de biechtstoel even effectief kan zijn als een half uur op de bank bij de psychiater. Misschien wel effectiever omdat de mensen van de kerk je je hele leven al kennen.
Zo zijn er wel meer voorbeelden van hulp en ondersteuning vanuit de kerk bij dergelijke problemen, waardoor het een stuk dragelijker wordt.
pi_181678437
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, niet helemaal. Dat was er vroeger ook, helaas. Wat er veranderd is, is dat de kerk als "grote familie" is weggevallen en dat er niemand meer oprecht op je let (immers de kerk schrijft dingen als naastenliefde voor). Als jij hulp nodig hebt en niet bij de kerk bent kom je in een bureaucratische mallemolen die geld kost. Terwijl een half uur gratis in de biechtstoel even effectief kan zijn als een half uur op de bank bij de psychiater. Misschien wel effectiever omdat de mensen van de kerk je je hele leven al kennen.
Zo zijn er wel meer voorbeelden van hulp en ondersteuning vanuit de kerk bij dergelijke problemen, waardoor het een stuk dragelijker wordt.
Zoiets is het wel ja. En ook om even op de TT alleen dan af te gaan, denk dat dat wel gebeurt.
En ik kan nog begrijpen dat mensen denken er is geen God.

Nou ik als christelijk, kan je het antwoord niet geven en niemand zal dat ooit weten.
Snap best de afhakers dan ook nog.

Maar wellicht moet je dan een kerk niet zien als alleen het geloven in (een) God, maar meer dat er een hele gemeenschap is die ook best wel goede dingen brengt?

Het wordt veels teveel op negative dingen gebracht, die gebeuren, bedoel zeker als we het over paar 100 jaar terug hebben. Naja niet echt iets om trots op te zijn wat er uit naam van het geloof werd gedaan.

Maar zo is het nu niet meer in de meeste gevallen dan. Ik weet dat er onderhand door de collectes etc en alleen al van mijn kerk er onderhand een weeshuis is weet ik veel en nog tich goeie doelen. Dus het is niet altijd verkeerd.

En dan persoonlijk, iedereen zou bij ons in de gemeente altijd welkom zijn ook al geloof je niet eens in God.
Ook dat is nog iets om na te denken. En nee er komen echt niet tich mensen op je af om je te "bekeren" of je lastig te vallen.

Zo gaat het echt niet.
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:13:37 #181
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181679259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:27 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Jij wil fouten zien maar die zijn er niet.
Die fouten wou ik vroeger ook niet zien maar ze zijn er. Volop. Volkomen logisch natuurlijk want geschreven door mensen met ene primitief wereldbeeld.
quote:
Jij wil eigenhandig de bijbel gaan uitleggen met alleen je brein maar dat gaat nooit werken het gaat om je hart en die is verrot bij jou net als bij iedere andere ongelovige.
Dank voor het compliment. Lekker oordelen hoewel de Bijbel dat ten zeerste afraadt.
quote:
De wereld zit in je hart niet het Woord.
?
quote:
En ik heb geen haat noch afgunst noch wraak alleen lijden dus dat heb je ook al fout. Irriteer me mateloos aan mensen zoals jou en heeft een goeie reden.
3 fouten in één zin...
quote:
En dat jij daar haat,afgunst of wraak inziet is jou probleem niet de mijne. Ik heb er geen last van dus dat scheelt. Ik kan niet tegen misleiding en jullie zijn alleen maar met misleiding bezig,dus maar hopen dat iedereen jullie met een korreltje zout neemt want door mensen zoals jullie gaan andere misschien ook verloren.
Ik vermoed dat hier niemand is die het met je eens is. Gek he?
quote:
Hoe dom moet je zijn om te geloven dat er niks was en alles uit het niets is ontstaan,want dat is wat je gelooft als er geen God is.
En dat is ook al onzin. Geen beste score vandaag Doedel. -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 04-09-2018 10:33:53 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:45:40 #182
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181692572
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:17 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

:P :P wat je ook tegen jou verteld je zoekt steeds weer naar nieuwe dingen en zal je altijd weer vallen. Dus nutteloos net als met Aton en jullie zijn God haters en zal denk ik altijd zo blijven ben ik bang. Jullie willen het evangelie niet horen laat staan geloven en leven,want betekent alles opgeven ook je vrienden en misschien je familie,je zonde en vaak doen wat je juist niet wil. Je zal zaaien wat je oogst uiteindelijk....
Ja hoor, maar een antwoord blijf je schuldig? Heb je dat verhaal van de bloedbruidegom überhaupt wel eens gelezen? Geen touw aan vast te knopen...
pi_181707867
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:13 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Die fouten wou ik vroeger ook niet zien maar ze zijn er. Volop. Volkomen logisch natuurlijk want geschreven door mensen met ene primitief wereldbeeld.

[..]

Dank voor het compliment. Lekker oordelen hoewel de Bijbel dat ten zeerste afraadt.

[..]

?

[..]

3 fouten in één zin...

[..]

Ik vermoed dat hier niemand is die het met je eens is. Gek he?

[..]

En dat is ook al onzin. Geen beste score vandaag Doedel. -O-
Hahaha wat een figuur dat komt omdat er ook weinig mensen zijn die echt gered zijn dus logisch juist. En oordelen moet juist maar geen hypocriet oordelen maar snap je ook al niet. Je kan niet echt goed lezen blijkbaar of iets begrijpen wat het Woord verkondigt omdat je verloren bent. Snap dat nou eens.
pi_181708078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja hoor, maar een antwoord blijf je schuldig? Heb je dat verhaal van de bloedbruidegom überhaupt wel eens gelezen? Geen touw aan vast te knopen...
Je snapt de meest simpele dingen niet eens dus de ingewikkelde dingen al helemaal niet. Dus kan er wel antwoordt op geven maar is toch nutteloos,want je gaat het toch als onzin afdoen. Je wil redding niet aanvaarden dus waarom jezelf nog bezighouden met iets waar je niet in gelooft..? Proberen de bijbel als onzin af te doen meer doe je niet en je houdt je wel erg veel bezig met iets dan wat volgens jou dan onzin is... ;) fijn leven verder
  woensdag 5 september 2018 @ 19:01:47 #185
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181710464
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:14 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hahaha wat een figuur dat komt omdat er ook weinig mensen zijn die echt gered zijn dus logisch juist. En oordelen moet juist maar geen hypocriet oordelen maar snap je ook al niet. Je kan niet echt goed lezen blijkbaar of iets begrijpen wat het Woord verkondigt omdat je verloren bent. Snap dat nou eens.
God zij dank.
  woensdag 5 september 2018 @ 19:04:15 #186
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181710544
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je snapt de meest simpele dingen niet eens dus de ingewikkelde dingen al helemaal niet. Dus kan er wel antwoordt op geven maar is toch nutteloos,want je gaat het toch als onzin afdoen.
Ik heb al verschillende deskundigen over dit Bijbelstuk gelezen en gehoord en ze leggen het allemaal weer anders uit. en nergens klinkt het logisch.
quote:
Je wil redding niet aanvaarden dus waarom jezelf nog bezighouden met iets waar je niet in gelooft..? Proberen de bijbel als onzin af te doen meer doe je niet en je houdt je wel erg veel bezig met iets dan wat volgens jou dan onzin is... ;) fijn leven verder
Ik heb nog nooit de Bijbel als onzin afgedaan. Integendeel, ik vind het een erg waardevol en buitengewoon interessant boek. En ik ken het goed hoor, ook de christelijke uitleg. Ik ben zwaar christelijk opgevoed, gedoopt, gecatechiseerd en belijdend lid geweest, dus kom niet steeds het verwijt dat ik er niets van snap. Ik ken alle ins en outs vanuit de behoudend gereformeerde hoek.
pi_181714492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]je houdt je wel erg veel bezig met iets dan wat volgens jou dan onzin is... ;) fijn leven verder
Opmerkelijke reactie van iemand die reacties op een internetforum continu aanmerkt als onzin.
Conscience do cost.
pi_181737348
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:04 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik heb al verschillende deskundigen over dit Bijbelstuk gelezen en gehoord en ze leggen het allemaal weer anders uit. en nergens klinkt het logisch.

[..]

Ik heb nog nooit de Bijbel als onzin afgedaan. Integendeel, ik vind het een erg waardevol en buitengewoon interessant boek. En ik ken het goed hoor, ook de christelijke uitleg. Ik ben zwaar christelijk opgevoed, gedoopt, gecatechiseerd en belijdend lid geweest, dus kom niet steeds het verwijt dat ik er niets van snap. Ik ken alle ins en outs vanuit de behoudend gereformeerde hoek.
Maar je ziet het niet als Gods Woord..? Dus wat doe je dan hier behalve Gods Woord bekritiseren, want je zal het nooit kunnen snappen op eigen houtje.Dus kun je daar net zo goed mee ophouden of wordt opnieuw geboren zodat je het wel kan geloven en snappen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:25:17 #189
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181747054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:01 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Maar je ziet het niet als Gods Woord..? Dus wat doe je dan hier behalve Gods Woord bekritiseren, want je zal het nooit kunnen snappen op eigen houtje.Dus kun je daar net zo goed mee ophouden of wordt opnieuw geboren zodat je het wel kan geloven en snappen.
Je probeert te zeggen dat ik het wel gesnapt heb toen ik nog geloofde maar dat ik er als ongelovige ineens niets meer van kan snappen?

Merkwaardige redenering.
pi_181747582
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:25 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je probeert te zeggen dat ik het wel gesnapt heb toen ik nog geloofde maar dat ik er als ongelovige ineens niets meer van kan snappen?

Merkwaardige redenering.
Het gedrag van Doedelzak begint langzaam aan van die mooi bedoelde naastenliefde naar blind veroordelen af te glijden. Niet de beste eigenschap... Ik had vroeger zo'n vrolijk WWJD bandje om. What whould Jesus do? Nooit van jezelf zeggen dat je beter gelooft dan anderen Doedel :)

Ik denk dat degenen die gelovig zijn opgevoed, en er uit eigen beweging mee opgehouden zijn er misschien wel meer van snappen dan iemand die blind Het Woord volgt. Immers, je hebt er kritisch naar gekeken, van dichtbij en van veraf, en besloten dat het niet jouw waarheid is, om welke reden dan ook.
Waar iemand die met oogkleppen op de bijbel leest, dat doet door een roze bril.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:54:00 #191
545 dop
pi_181748728
Doedelzak heeft ook een lastig standpunt om te verdedigen.
Hij lijkt te geloven dat hij zondig is en een heel leven van lijden moet leven om gered te worden.
(doedelzak je bent Jezus niet!)

De ongelovigen onder ons, hoeven het bestaan van god geen bepalend deel te maken van ons leven.
We willen niet gered worden en weten dat je in elk geval in dit leven er iets van moeten/mogen.maken, en als we dat willen kunnen we elk moment twijfelen aan het bestaan van God.

De meeste gelovigen zullen God wel zien als een bepalend deel van hun leven, maar hebben gelukkig het gezonde verstand, dat ze er ook iets van moeten maken in dit leven.
Lijden is geen doel om iets te bereiken voor hen.
Verder zijn er genoeg die het zichzelf ook toestaan om soms te twijfelen.
Er is een menselijke God, hij heeft liefde voor iedereen.

Bij doedelzak is de twijfel zo gevaarlijk dat hij wel moet lijden en de neiging krijgt zichzelf te overschreeuwen om maar niet te hoeven twijfelen.
Als hij twijfeld is hij verloren.
God is niet menselijk, hij is wraakzuchtig.
pi_181752383
Jammer alleen dat argumenten verder weinig invloed hebben op godsdienstwaanzinnigen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 23:06:55 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181761635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:01 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Jij snapt het ook 'op eigen houtje', want priesters erken je niet, kerken zijn vals en niemand anders dan doedelzak weet de waarheid. Hoe? Door de boel op eigen houtje te interpreteren. Net als die miljoenen anderen 'weinige uitverkorenen'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181761660
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:58 schreef Haushofer het volgende:
Jammer alleen dat argumenten verder weinig invloed hebben op godsdienstwaanzinnigen.
Op antitheisten heeft het ook niet zoveel invloed.
pi_181772522
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:25 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Merkwaardige redenering.
Nee ik bedoel dat je het nooit gesnapt hebt en je dus nooit wedergeboren bent geweest. Anders had je er niet vanaf gestapt,dat doen alleen naamchristenen geen ware christenen. En daardoor heb je wel hoofdkennis van het Woord maar het zit niet in je hart en daardoor kan je het niet begrijpen en lijken dingen niet te kloppen. Een echte christen twijfelt niet aan Gods Woord. Je kan pas een echte worden als inziet dat je een zondaar bent en er vergeving voor vraagt en er vanaf stapt en Jezus aanneemt als je Heer en Redder. En dat kan een kind niet doen dat moet je met je volle verstand doen.
pi_181772590
Ik denk dat het komt omdat de loyaliteit steeds vaker geplaatst wordt tegenover de verticale bourgeois-loyaliteit van de natiestaat
pi_181772593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Het gedrag van Doedelzak begint langzaam aan van die mooi bedoelde naastenliefde naar blind veroordelen af te glijden. Niet de beste eigenschap... Ik had vroeger zo'n vrolijk WWJD bandje om. What whould Jesus do? Nooit van jezelf zeggen dat je beter gelooft dan anderen Doedel :)

Ik denk dat degenen die gelovig zijn opgevoed, en er uit eigen beweging mee opgehouden zijn er misschien wel meer van snappen dan iemand die blind Het Woord volgt. Immers, je hebt er kritisch naar gekeken, van dichtbij en van veraf, en besloten dat het niet jouw waarheid is, om welke reden dan ook.
Waar iemand die met oogkleppen op de bijbel leest, dat doet door een roze bril.
We horen mensen het Evangelie te verkondigen en dat gaat altijd mensen tegen het been stoten, want God veroordeelt mensen omdat we slecht zijn niet slecht doen. De mensheid is verrot en hebben een Redder nodig om er van af te komen. We hebben vijandschap met God en totdat je opnieuw geboren wordt blijft Gods toorn op je. En iemand die opnieuw geboren is wordt geleid door de Heilige Geest die het ook geschreven heeft en die lijdt je naar de waarheid van de bijbel.Dus uit liefde willen we mensen naar redding brengen en als mensen er maar tegen in blijven gaan en Jezus verwerpen hoef ik niet aardig te blijven hoor. En al helemaal niet als ze God tot leugenaar maken en onzin verkondigen.
pi_181772686
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

We horen mensen het Evangelie te verkondigen en dat gaat altijd mensen tegen het been stoten, want God veroordeelt mensen omdat we slecht zijn niet slecht doen. De mensheid is verrot en hebben een Redder nodig om er van af te komen. We hebben vijandschap met God en totdat je opnieuw geboren wordt blijft Gods toorn op je. En iemand die opnieuw geboren is wordt geleid door de Heilige Geest die het ook geschreven heeft en die lijdt je naar de waarheid van de bijbel.Dus uit liefde willen we mensen naar redding brengen en als mensen er maar tegen in blijven gaan en Jezus verwerpen hoef ik niet aardig te blijven hoor. En al helemaal niet als ze God tot leugenaar maken en onzin verkondigen.
Mensen met waanideeen zoals jij horen in een gesticht. Sowieso worden religieuze fantasten teveel beschermd. Als ik een soortgelijk verhaa houd over een anderenverzonnen religie word ik wel raar aangekeken. Maar christenen en moslims die mogen op basis van een hoop wartaal hun privileges houden en anderen hun regels opleggen.
Whatever...
pi_181773086
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij snapt het ook 'op eigen houtje', want priesters erken je niet, kerken zijn vals en niemand anders dan doedelzak weet de waarheid. Hoe? Door de boel op eigen houtje te interpreteren. Net als die miljoenen anderen 'weinige uitverkorenen'.
Katholieke priesters bedoel je..? nee die niet wel bijbelse priesters. Iedere gelovige in Christus is een priester en Hij onze hogepriester en in het oude testament waren er ook priesters hoor. Aäron was de eerste hogepriester. En de meeste kerken zijn inderdaad vals,wel eens van de grote afval gehoord...? die is nu volop bezig en er zijn bijna geen goeie bijbelse kerken meer te vinden helaas en vele valse leringen zijn erin geslopen. 2 Tim 4:2-4 Predik het Woord; houd aan tijdiglijk, ontijdiglijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer. Want er zal een tijd zijn wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar ketelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen naar hun eigen begeerlijkheden, En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden en zullen zich keren tot fabelen. En dan praat ik alleen over christelijke kerken de rest is sowieso vals. En God verplicht het ons om te studeren op het Woord in 2 Tim 2:15 Benaarstig u om uzelven Gode beproefd voor te stellen, een arbeider die niet beschaamd wordt, die het Woord der waarheid recht snijdt. En de bijbel leert zeker geen eigen uitleg dat mag dus niet en daarom ook goed studeren onder leiding van de Heilige Geest anders lukt dat gewoon niet.
pi_181773417
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Op antitheisten heeft het ook niet zoveel invloed.
Fanatisme en redelijkheid gaan niet hand in hand, nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')