abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181583730
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tsja, vroeger was God niet alleen. In een wereld die eerder animistisch was dan monotheïstisch.

Als je goed leest is God ook nog niet almachtig en omnipotent. Hij zoekt Adam en Eva.. een hij weet niet dat de slang er is.

Kortom: slecht verzonnen en nog slechter aangepast. Daarom moet doedelzak 500 regels met smoesjes voltikken om vervolgens geen punt te maken.
Nog zo een wijsneus. God zegt Waar bent u alleen maar omdat ze zich schaamde dat door de zonde kwam en ze zich verborgen maar natuurlijk wist God waar ze zaten duh...En Hij zou niet van de slang afweten maar denk je nou echt dat God iets ontgaat!! Hij kent al je haren op je hoofd,je hart en iedere gedachte die je hebt maar Adam en Eva kon hij niet vinden haha slecht en fout beeld heb jij van God zeg!! God houd ons hele universum bij elkaar,heeft alles gemaakt en weet alles van iedereen maar 2 mensen zou hij niet kunnen vinden en de slang zat er sneaky :N
pi_181584014
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:02 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nog zo een wijsneus. God zegt Waar bent u alleen maar omdat ze zich schaamde dat door de zonde kwam en ze zich verborgen maar natuurlijk wist God waar ze zaten duh...En Hij zou niet van de slang afweten maar denk je nou echt dat God iets ontgaat!! Hij kent al je haren op je hoofd,je hart en iedere gedachte die je hebt maar Adam en Eva kon hij niet vinden haha slecht en fout beeld heb jij van God zeg!! God houd ons hele universum bij elkaar,heeft alles gemaakt en weet alles van iedereen maar 2 mensen zou hij niet kunnen vinden en de slang zat er sneaky :N
Tsja, het staat toch echt geschreven. Ik vind het ook raar. De Bijbel staat sowieso vol met tegenstrijdigheid. Kan jouw dominee mooi uit cherrypicken en jou mee indoctrineren.
Whatever...
pi_181584258
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tsja, het staat toch echt geschreven. Ik vind het ook raar. De Bijbel staat sowieso vol met tegenstrijdigheid. Kan jouw dominee mooi uit cherrypicken en jou mee indoctrineren.
De KJV en alle bijbels die vertaald zijn van dezelfde tekst zijn onfeilbaar en waarheid. Jammer joh... en jij leest wat je wil lezen maar wordt toch anders bedoeld. En ik volg geen voorganger of dominee ik volg het Woord van God welke waarheid is tot in de eeuwigheid. Want bijna alle kerken zijn vals en zitten vol mensen die niet gered zijn en die zelf niet kunnen nadenken of lezen maar mensen volgen helaas
pi_181584355
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:22 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De KJV en alle bijbels die vertaald zijn van dezelfde tekst zijn onfeilbaar en waarheid. Jammer joh... en jij leest wat je wil lezen maar wordt toch anders bedoeld. En ik volg geen voorganger of dominee ik volg het Woord van God welke waarheid is tot in de eeuwigheid. Want bijna alle kerken zijn vals en zitten vol mensen die niet gered zijn en die zelf niet kunnen nadenken of lezen maar mensen volgen helaas
En jij leest oud Grieks en Aramees?
Whatever...
  donderdag 30 augustus 2018 @ 21:48:19 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181584901
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:37 schreef TserrofEnoch het volgende:

Maar je kunt je pas echt afzetten of meegaan in iets anders als je op een bepaalde manier gekneed bent. Uit literatuur die ik gelezen heb beschouw ik dit als evident.

Mja dit is gewoon onzin. Het omgekeerde van wat je zegt is waar, het is voor mensen juist ontzettend moeilijk om zichzelf los te maken uit omgevingen met veel druk en dogma. Iedere ex-gelovige zal je dit vertellen. Het hele doel van het 'kneden' is juist ook om mensen blijvend te binden. Het is niet voor niets dat religies het altijd zoveel mogelijk op scholen gemunt hebben. Nee, hier praat je echt onzin. Indoctrinatie werkt omdat het zo moeilijk af te schudden is. Het is ook waarom cults nog steeds bestaan.

quote:
Klassieke argumenten? Het zijn mijn argumenten. Maar goed over deze ontwikkelingen valt ook te lezen over literatuur te lezen die de secularisering beschrijft. Deze ontwikkelingen kun je positief danwel negatief beschouwen. Persoonlijk vind jij een deel tof, ik heb er een broertje dood aan.
Dat zal, en het mooie is dus dat wij van mening mogen verschillen daarover dankzij secularisatie. Je wordt niet gedwongen mee te doen met deze ontwikkelingen.

quote:
Hoezo is er net zoveel trouw? We leven juist in een tijd dat er meer en meer seriële monogamie is. Veel mensen hebben lossen seksuele contacten gehad. Er zijn open relaties. Er zijn veel meer scheidingen. Wil jij nu met droge ogen bewegen dat er niets verandert is en dat het hoogstens zichtbaarder geworden is?
Natuurlijk. Mensen worden niet ineens van nature trouwer of minder trouw. Dat heel veel van die dingen die je opnoemt alleen maar goed en gezond zijn staat daar nog eens los van.

quote:
'Overigens zijn gelovigen over het algemeen nihilisten bij uitstek.' Dit mag je toelichten.
Gelovigen menen alle antwoorden te hebben. Het universum is er voor hen. Zij zijn de uitverkorenen. Alles is geschapen voor hen. God schiep de mens in zijn evenbeeld. Etcetera.

quote:
Ik zeg dus dat het niet die component heeft. Eerst bestrijd je dat en nu zeg je, wat maakt het uit dat deze er niet is?
Dat is natuurlijk belachelijk. Je wilt daadwerkelijk beweren dat de passie die deze mensen tentoonstellen om dat doel te bereiken niet gemeend is? Of niet 'echt'? Je claimt dat je geen 'hoger ideaal' kunt vinden en ik vraag waarom je daar überhaupt naar zoekt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181585027
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En jij leest oud Grieks en Aramees?
Dat hebben we niet meer nodig,want we hebben het perfecte Woord in het Engels en in het Nederlands. Dus nutteloos om terug te gaan want kan jij het beter vertalen dan de vertalers onder leiding van Gods Geest...ik dacht het niet. God heeft beloofd zijn Woord te bewaren en dat is in de KJV en bij ons de Statenvertaling. En als je iets niet snapt schrift met schrift vergelijken en nooit terug naar de grondtalen!! want dan ga je er een eigen uitleg aan geven en dat mag niet zegt 2 Petr. 1 : 20
pi_181585197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:55 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat hebben we niet meer nodig,want we hebben het perfecte Woord in het Engels en in het Nederlands. Dus nutteloos om terug te gaan want kan jij het beter vertalen dan de vertalers onder leiding van Gods Geest...ik dacht het niet. God heeft beloofd zijn Woord te bewaren en dat is in de KJV en bij ons de Statenvertaling. En als je iets niet snapt schrift met schrift vergelijken en nooit terug naar de grondtalen!! want dan ga je er een eigen uitleg aan geven en dat mag niet zegt 2 Petr. 1 : 20
Manman , er zitten talloze vertaalfouten in de bijbel. Alleen al de leeftijden in Genesis. Die zijn waarschijnlijk slecht vertaald uit een ander cijferstelsel. En er zijn gewoon lijstjes met vreemde vertaalfouten.

Maargoed. Het heeft geen zin te discussiëren met iemand die is gehersenspoeld.

Succes met je geloof.
Whatever...
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:21:04 #109
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181590512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:57 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Jezus de zoon,God de Vader en de Heilige Geest horen bij elkaar en deze 3 zijn één. Dus Jezus is het lichaam,God de ziel en de Heilige Geest de Geest net als wij lichaam,ziel en geest zijn daarom meervoudsvorm. En wij waren naar zijn evenbeeld geschapen en perfect tot de zondeval en daarna zijn wij kopieën van Adam die gevallen was. En dat door de zondeval er iets mis is gegaan met ons bloed. Het bloed is verontreinigd, wij hebben fout bloed gekregen, waardoor Gods Zoon moest komen om voor ons Zijn zondeloze bloed te vergieten en op die manier de weg tot de Vader voor ons mensen vrij te maken.Zo lezen we in Genesis 2 : 7 En de Heere God had de mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen de adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.” God formeerde de mens uit het stof, daar hebben we het lichaam. De Heere blies de adem des levens in de mens, daar hebben we de geest, en de mens werd een levende ziel. En daarom kreeg Jezus een lichaam zodat zijn bloed kon vloeien(Gods bloed dus) en een einde kon maken aan de vloek van de zonde,door zondevrij te leven en te sterven en na 3 dagen weer op te staan omdat Hij God is. En hij was er al voordat er überhaupt iets gemaakt was en in het oude testament kwam Jezus al langs als Melchizedek.

Wat gebeurde er toen Adam het verkeerde bloed kreeg? Adam stierf van binnen. Van die dag af had Adam een levend lichaam, en een levende ziel, maar hij had een dode geest. Van die dag af, tot na de dood van Jezus Christus, komt er geen mens in de Bijbel voor die wederom geboren was. Vanaf het moment van HET IS VOLBRACHT door Jezus Christus, en de uitstorting van de Heilige Geest op de Pinksterdag, kan een mens wederom geboren worden. Vanaf dat moment kunnen mensen namelijk door de Geest in Zijn lichaam ingevoegd worden (1 Kor. 12 : 13). Er is geen 'nieuwe schepping' in het Oude Testament. Geen één. Abraham werd gered door genade door geloof (en werken), maar niet door de wedergeboorte. David werd gered door genade door geloof (en door werken), maar zonder wedergeboorte. In het Oude Testament, met name onder de Wet, ging het erom dat men deed wat God zei. Men werd behouden door de werken. Een voorbeeld hiervan vinden we in Ex. 35 : 10, 21, 22 en 25. Zie ook Deuteronomium 30 : 2, 8, 16 - 18. Deze teksten laten zien dat onder het Oude Verbond het volk Israël zijn behoudenis moest bewerken. Moeten wij dan niets doen? Ja, wij moeten dat volbrachte Werk van Jezus Christus aannemen, omdat wij met onze werken tekort schieten. Maar in geen enkel geval is er sprake van dat mensen in het Oude Testament wederom geboren werden. Weet u waarom? Adam verloor zijn Beeld. Kijk maar in Genesis 5 : 1 - 3, "Dit is het boek van Adams geslacht. Ten dage als God de mens schiep, maakte Hij hem naar de gelijkenis Gods. Man en vrouw schiep hij hen, en zegende ze, en noemde hun naam Mens, ten dage als zij geschapen werden. En Adam leefde honderd dertig jaren, en gewon een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn evenbeeld, en noemde zijn naam Seth." Iedere mens na Adam is dus niet geboren naar Gods beeld, maar naar het beeld van Adam. Adam werd geschapen met een levend lichaam, een levende ziel en een levende geest, naar het beeld van God. Zijn zoon werd echter geboren, naar het beeld van Adam na de zondeval, met een levend lichaam, een levende ziel, maar met een dode geest. Je hoort mensen wel eens zeggen: "De mens is gemaakt naar het beeld van God." Deze uitspraak is echter niet waar, want géén mens (na de zondeval) is gemaakt naar het beeld van God totdat hij wederom geboren is! Wanneer een mens namelijk wederom geboren is, zegt de Bijbel van deze mens dat hij "vernieuwd wordt tot kennis, naar het evenbeeld van Hem, Die hem geschapen heeft" (Kol. 3 : 10).
Wederom hele lappen verhandeling (copy-paste marc verhoeven?) maar geen antwoord op mijn vraag.

Jij beweert dat God immaterieel is, buiten de materie, buiten alles. Hoe kan hij dan een gestalte hebben? Een gestalte veronderstelt namelijk materie.
pi_181605146
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Manman , er zitten talloze vertaalfouten in de bijbel. Alleen al de leeftijden in Genesis. Die zijn waarschijnlijk slecht vertaald uit een ander cijferstelsel. En er zijn gewoon lijstjes met vreemde vertaalfouten.

Maargoed. Het heeft geen zin te discussiëren met iemand die is gehersenspoeld.

Succes met je geloof.
Zeker nutteloos ja en op die lijsten ga ik niet eens in ook nutteloos het klopt 100% want God kan niet liegen namelijk en zijn Woord is waarheid.
pi_181605156
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wederom hele lappen verhandeling (copy-paste marc verhoeven?) maar geen antwoord op mijn vraag.

Jij beweert dat God immaterieel is, buiten de materie, buiten alles. Hoe kan hij dan een gestalte hebben? Een gestalte veronderstelt namelijk materie.
God is Geest dus niet zichtbaar
pi_181605737
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jullie willen geen waarheid vinden dat is duidelijk en alleen maar onzin geloven. En nog denken de bijbel te kennen ook en te vertellen hoe het zit,maar het is gewoon lachwekkend _O-
pi_181605901
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:16 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Zeker nutteloos ja en op die lijsten ga ik niet eens in ook nutteloos het klopt 100% want God kan niet liegen namelijk en zijn Woord is waarheid.
Ik wil de pret niet bederven, maar de bijbel is geschreven door mensen. Alleen de tien geboden zijn direct aan Mozes gegeven volgens de Bijbel zelf. De rest is door mensen opgeschreven.

Er zijn niet voor niets verschillende evangeliën, als dat in één keer volledig correct door God zelf zou zijn opgeschreven hadden de religieuze instituten niet voldoende contradicties gehad om mensen mee te verwarren.
Whatever...
pi_181606948
Volgens mij hebben we met een soort tweede HarrieChristus te maken mensen :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:26:18 #115
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181615637
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:40 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Jullie willen geen waarheid vinden dat is duidelijk en alleen maar onzin geloven. En nog denken de bijbel te kennen ook en te vertellen hoe het zit,maar het is gewoon lachwekkend _O-
En jij kunt geen antwoord geven. Je staat met je mond vol tanden en dan ga ja maar weer afgeven en schamperen.

Je gaat steeds meer op Bianconeri lijken. En da's geen compliment.
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:35:09 #116
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181615702
quote:

[..]

het klopt 100% want God kan niet liegen namelijk en zijn Woord is waarheid.
Ok dan pakken we er maar weer eens een foutje bij.

Mattheus zegt in hoofdstuk 27 vers 9: Toen werd vervuld hetgeen gesproken werd door de profeet Jeremia, toen hij zeide: en zij namen dertig zilverlingen. Maar Mattheus (geleid door de onfeilbare Heilige Geest) vergist zich hier deerlijk. Niet Jeremia, maar Zacharia profeteerde over de dertig zilverlingen. We moeten hier dus concluderen dat de Heilige Geest (dus God in jouw optiek) Mattheus hier fout heeft gedicteerd...

oef... :{

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 01-09-2018 08:53:45 ]
pi_181616149
quote:

[..]

Ja, die Christelijke nederigheid is een ware openbaring :7
pi_181616717
quote:

[..]

De tolken kunnen wel liegen of zijn te dom om de Griekse tekst te interpreteren. En baaidewee, de Bijbel is niet door jouw God geschreven, maar door mensen die nog dachten dat de aarde plat was en vledermuizen vogels waren. Je moet wel mentaal andersvalide zijn dit niet in te zien.
pi_181616723
quote:

[..]

Jij bent lachwekkend.
pi_181616769
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik wil de pret niet bederven, maar de bijbel is geschreven door mensen. Alleen de tien geboden zijn direct aan Mozes gegeven volgens de Bijbel zelf. De rest is door mensen opgeschreven.
Was het maar zo... De tien geboden zijn een verkorte versie van de ' ontkennende biecht '.
https://www.ancient.eu/The_Negative_Confession/
Ken je het verhaal van Mozes ? Hij liet toen enkele stèles uit z'n fikken vallen. Dat waren de geschrapte geboden.
pi_181616788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En jij kunt geen antwoord geven. Je staat met je mond vol tanden en dan ga ja maar weer afgeven en schamperen.

Je gaat steeds meer op Bianconeri lijken. En da's geen compliment.
Zijn uit hetzelfde clubje.
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:24:49 #122
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181616842
Als je kijkt naar de kerk van de jaren '50 heb je een financieel gezond instituut met een breed netwerk dat in staat is om heel veel te organiseren voor de leden. Van kermissen tot vakanties in Lourdes en van armensteun tot kinderopvang, van bejaardenzorg tot voetbalwedstrijden. En als lid hoef je niet meer te doen dan regelmatig aanwezig zijn, en iedereen is welkom.
Daarmee is het met geen mogelijkheid met een voetbalvereniging of zo te vergelijken.

Langer geleden was de kerk bij uitstek de plek om publieke mededeling te doen, want vrijwel iedereen kwam er en iedereen kwam erlangs, want midden in de maatschappij.

Ik ben het wel eens met de stelling. Ik denk ook dat veel mensen lid zijn/waren van de kerk vanwege dat sociale en minder vanwege het geloof.
pi_181616857
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Was het maar zo... De tien geboden zijn een verkorte versie van de ' ontkennende biecht '.
https://www.ancient.eu/The_Negative_Confession/
Ken je het verhaal van Mozes ? Hij liet toen enkele stèles uit z'n fikken vallen. Dat waren de geschrapte geboden.
Ik kende het hart en de veer, maar de rest niet. Ja, wel het idee van het dodenboek, maar de link nooit gelegd.

En Mozes... Dat hij van plan was zijn zoon te offeren was al erg genoeg zou ik zeggen.
Whatever...
pi_181616862
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ok dan pakken we er maar weer eens een foutje bij.

Mattheus zegt in hoofdstuk 27 vers 9: Toen werd vervuld hetgeen gesproken werd door de profeet Jeremia, toen hij zeide: en zij namen dertig zilverlingen. Maar Mattheus (geleid door de onfeilbare Heilige Geest) vergist zich hier deerlijk. Niet Jeremia, maar Zacharia profeteerde over de dertig zilverlingen. We moeten hier dus concluderen dat de Heilige Geest (dus God in jouw optiek) Mattheus hier fout heeft gedicteerd...

oef... :{

Nog een leuke : Als Paulus van z'n paard donderde hoorden de getuigen een stem, maar niks gezien hebben.Wat later getuigen ze dat ze niks gehoord hadden, maar wel iets gezien hadden. :D
pi_181616916
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:26 schreef Spanky78 het volgende:

En Mozes... Dat hij van plan was zijn zoon te offeren was al erg genoeg zou ik zeggen.
Als ik me niet vergis was dit Abraham. O, en Mozes was farao Achnaton. Gênant voor die 'Israëlieten' . :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')