Ohja. Jemig, het is nog vroeg...quote:Op zaterdag 1 september 2018 10:31 schreef ATON het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis was dit Abraham. O, en Mozes was farao Achnaton. Gênant voor die 'Israëlieten' .
quote:Op zaterdag 1 september 2018 10:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ohja. Jemig, het is nog vroeg...
Dat was Abraham niet Mosesquote:Op zaterdag 1 september 2018 10:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik kende het hart en de veer, maar de rest niet. Ja, wel het idee van het dodenboek, maar de link nooit gelegd.
En Mozes... Dat hij van plan was zijn zoon te offeren was al erg genoeg zou ik zeggen.
Je zal mijn pret nooit kunnen bederven want weet dat het Woord van God komt en ongelovigen zullen het nooit snappen laat staan geloven. Want iemands hart moet eerst door God geopend worden om de schrift te begrijpen Lukas 24:25 Handelingen 16:14 1 Johanens 5:20quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik wil de pret niet bederven, maar de bijbel is geschreven door mensen. Alleen de tien geboden zijn direct aan Mozes gegeven volgens de Bijbel zelf. De rest is door mensen opgeschreven.
Er zijn niet voor niets verschillende evangeliën, als dat in één keer volledig correct door God zelf zou zijn opgeschreven hadden de religieuze instituten niet voldoende contradicties gehad om mensen mee te verwarren.
Hier bewijs dat Peter nooit een Paus is geweest en jullie hele valse geloof onderuit haaltquote:Op donderdag 30 augustus 2018 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kritiek op een paus kan ik alleen maar toejuichen.
Kan ook niet gezien het christendom nog niet bestond tijdens zijn leven. Shim'on Barjona ( Petrus ) was wel de hogepriester van het alternatieve sanhedrin ( de heuvel waar de Tempel op stond noemde men de Keypha, wat rots wil zeggen ). " Petrus " zou de nieuwe hogepriester zijn geworden na de omwenteling.quote:Op zondag 2 september 2018 12:05 schreef Doedelzak77 het volgende:
Hier bewijs dat Peter nooit een Paus is geweest en jullie hele valse geloof onderuit haalt
Video weer eens niet gekeken dus want de Heilige geschriften waren er al ver voor het rooms katholicisme en door vroege christenen vertaald in andere talen en dat was de oude Latin Vulgate niet de nieuwe valse Latin Vulgate die zij gebruiken. De canon van het Nieuwe Testament werd niet gevormd door de beslissing van welke kerkraad dan ook. In plaats daarvan werd het Concilie van Carthage (397 A.D.) als canoniek vermeld "alleen die boeken die algemeen werden beschouwd als de consensus van gebruik als een echte canon". Met andere woorden, het heeft de canon niet gemaakt. Het identificeerde formeel de canon die al bestond.Dus weer fout Aton en je vertikt het om je iets te laten leren en vast te houden aan onzin.quote:Op zondag 2 september 2018 12:55 schreef ATON het volgende:
[..]
Kan ook niet gezien het christendom nog niet bestond tijdens zijn leven. Shim'on Barjona ( Petrus ) was wel de hogepriester van het alternatieve sanhedrin ( de heuvel waar de Tempel op stond noemde men de Keypha, wat rots wil zeggen ). " Petrus " zou de nieuwe hogepriester zijn geworden na de omwenteling.
Allee ventje, vertel me eens waar ik mij aan vasthoud en wat kom jij nu hier aanzetten met de canonieke Bijbel, zeg met dat eens. Welk deel heb je van mijn vorige post heb je niet begrepen, of al helemaal niet, dat zou eens best kunnen met zo'n plank voor je kop.quote:Op zondag 2 september 2018 13:15 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Video weer eens niet gekeken dus want de Heilige geschriften waren er al ver voor het rooms katholicisme en door vroege christenen vertaald in andere talen en dat was de oude Latin Vulgate niet de nieuwe valse Latin Vulgate die zij gebruiken. De canon van het Nieuwe Testament werd niet gevormd door de beslissing van welke kerkraad dan ook. In plaats daarvan werd het Concilie van Carthage (397 A.D.) als canoniek vermeld "alleen die boeken die algemeen werden beschouwd als de consensus van gebruik als een echte canon". Met andere woorden, het heeft de canon niet gemaakt. Het identificeerde formeel de canon die al bestond.Dus weer fout Aton en je vertikt het om je iets te laten leren en vast te houden aan onzin.
Jouw propaganda post lees ik niet, dus doe geen moeite. Wat is je punt hier ?quote:Op zondag 2 september 2018 14:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
De Paus zegt:
“Velen denken anders, ervaren de dingen op een verschillende wijze, zij zoeken God of vinden God op vele manieren. Binnen deze waaier van religies en afwezigheid van religies is er maar één zekerheid waarvan wij geloven dat ze geldt voor allen: we zijn allen kinderen van God” [11].
En dat terwijl de Bijbel zegt: “Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij” (Joh. 14 : 6). Deze Paus weerspreekt Gods Woord. Hij is een leugenaar… Duidelijker kan het niet. Want buiten Jezus Christus komt er niemand bij God de Vader! En buiten Jezus Christus is er dus ook niemand een kind van God. Maar hoeveel mensen binnen Protestantse en Evangelische kring staan vandaag de dag positief tegenover de Paus? Het zijn er velen. Men vindt hem vaak een geweldige man. Maar hoe haaks staat zijn boodschap op Gods Woord?
Het Bijbelboek Openbaring wordt in veel kringen gezien als een Boek dat verleden tijd is. Maar… Openbaring is nog toekomst, en is dichterbij dan we denken. Openbaring gaat grotendeels over de eindtijd, en beschrijft o.a. de grote hoer. En wanneer men Openb. 17 leest, dan kan men maar tot één eerlijke conclusie komen: “Verborgenheid, het grote Babylon, de moeder der hoererijen en der gruwelen der aarde” (Openb. 17 : 5) is de Rooms-katholieke Kerk, die de macht heeft over de koningen der aarde (Openb. 17 : 18). Er is maar één geestelijk leider in de wereld die die macht heeft, en dat is de Paus. En hij pleegt geestelijke hoererij, dat heeft u zojuist kunnen zien… Hij is niet trouw aan God, maar zoekt samenwerking met Boeddhisten, Moslims en andere religies. Het is deze kerk die in de Middeleeuwen velen, die niet voor het Roomse systeem bogen, o.a. op de brandstapel heeft gebracht. Er zijn aantallen bekend die oplopen tot 50.000.000 moorden op mensen die de Bijbel geloofden boven het Roomse systeem, moorden die gepleegd zijn van ca. 325 tot 1870 na Chr. [12]. En dat is wat er weer gaat gebeuren. Volgens Openb. 17 : 6 is zij namelijk “dronken van het bloed der heiligen”. Ik heb een document van Radio Vaticana waarin de Paus letterlijk zegt dat een ieder die zich niet in zijn eenheidsdenken voegt een “serieze ziekte” heeft [13]… Achter het masker van vrede zit een andere waarheid! Ik denk dat het Bijbelse plaatje van de eindtijd zich aardig aan het aftekenen is… Het kan niet lang duren of de Heere haalt de Zijnen thuis!
Hoezo waren er geen christenen tijdens zijn leven hij was een christelijke apostel van Jezus om mensen christenen te maken onder de Joden..? en hij is ook nooit hogepreister geweestquote:Op zondag 2 september 2018 14:42 schreef ATON het volgende:
[..]
Allee ventje, vertel me eens waar ik mij aan vasthoud en wat kom jij nu hier aanzetten met de canonieke Bijbel, zeg met dat eens. Welk deel heb je van mijn vorige post heb je niet begrepen, of al helemaal niet, dat zou eens best kunnen met zo'n plank voor je kop.
Heb ik je al niet meermaals geschreven dat je bitter weinig weet over deze geschiedenis?quote:Op zondag 2 september 2018 16:55 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hoezo waren er geen christenen tijdens zijn leven hij was een christelijke apostel van Jezus om mensen christenen te maken onder de Joden..? en hij is ook nooit hogepreister geweest
Dat je geen enkele kennis van kerkgeschiedenis, bijbelgeschiedenis, exegese, hermeneutiek en archeologie hebt, was mij al duidelijk. Erg fijn dat je 'de waarheid' hebt gevonden, als dat voor jou werkt, helemaal geweldig.quote:Op zondag 2 september 2018 14:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
De Paus zegt:
“Velen denken anders, ervaren de dingen op een verschillende wijze, zij zoeken God of vinden God op vele manieren. Binnen deze waaier van religies en afwezigheid van religies is er maar één zekerheid waarvan wij geloven dat ze geldt voor allen: we zijn allen kinderen van God” [11].
En dat terwijl de Bijbel zegt: “Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij” (Joh. 14 : 6). Deze Paus weerspreekt Gods Woord. Hij is een leugenaar… Duidelijker kan het niet. Want buiten Jezus Christus komt er niemand bij God de Vader! En buiten Jezus Christus is er dus ook niemand een kind van God. Maar hoeveel mensen binnen Protestantse en Evangelische kring staan vandaag de dag positief tegenover de Paus? Het zijn er velen. Men vindt hem vaak een geweldige man. Maar hoe haaks staat zijn boodschap op Gods Woord?
Het Bijbelboek Openbaring wordt in veel kringen gezien als een Boek dat verleden tijd is. Maar… Openbaring is nog toekomst, en is dichterbij dan we denken. Openbaring gaat grotendeels over de eindtijd, en beschrijft o.a. de grote hoer. En wanneer men Openb. 17 leest, dan kan men maar tot één eerlijke conclusie komen: “Verborgenheid, het grote Babylon, de moeder der hoererijen en der gruwelen der aarde” (Openb. 17 : 5) is de Rooms-katholieke Kerk, die de macht heeft over de koningen der aarde (Openb. 17 : 18). Er is maar één geestelijk leider in de wereld die die macht heeft, en dat is de Paus. En hij pleegt geestelijke hoererij, dat heeft u zojuist kunnen zien… Hij is niet trouw aan God, maar zoekt samenwerking met Boeddhisten, Moslims en andere religies. Het is deze kerk die in de Middeleeuwen velen, die niet voor het Roomse systeem bogen, o.a. op de brandstapel heeft gebracht. Er zijn aantallen bekend die oplopen tot 50.000.000 moorden op mensen die de Bijbel geloofden boven het Roomse systeem, moorden die gepleegd zijn van ca. 325 tot 1870 na Chr. [12]. En dat is wat er weer gaat gebeuren. Volgens Openb. 17 : 6 is zij namelijk “dronken van het bloed der heiligen”. Ik heb een document van Radio Vaticana waarin de Paus letterlijk zegt dat een ieder die zich niet in zijn eenheidsdenken voegt een “serieze ziekte” heeft [13]… Achter het masker van vrede zit een andere waarheid! Ik denk dat het Bijbelse plaatje van de eindtijd zich aardig aan het aftekenen is… Het kan niet lang duren of de Heere haalt de Zijnen thuis!
Beetje vreemd om dan een video te posten waarvan de titel erkent dat hij paus is.quote:Op zondag 2 september 2018 12:05 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hier bewijs dat Peter nooit een Paus is geweest en jullie hele valse geloof onderuit haalt
https://www.bijbelengeloo(...)&catid=152&Itemid=93
Ik heb je in post #116 laten zien dat God in zijn onfeilbaarheid blijkelijk foutjes maakt, Daar reageer je niet op.quote:Op zaterdag 1 september 2018 18:15 schreef Doedelzak77 het volgende:
want weet dat het Woord van God komt
Verloren is wat je bent Etto. Je snapt er echt niks van en maar de rollen omdraaien dus volg jij je valse kerk maar waar God van walgt en je valse bijbels. En de bijbel leert geen eigen uitleg wat denk ik niet in jou nep bijbel staat blijkbaar. En de katholieke kerk heeft geen melk in de wereldpolitiek..? welke wereld leef jij dan de Katholieke kerk heerst al erg lang achter de schermen en het herstelde Romeinse rijk komt er snel aan en gaan ze weer alle ware gelovige afslachten net als vroeger. En ware gelovigen worden door de Heilige Geest geleid en dat zijn geen katholieken want dan verlaten ze die cult heel snel!! En Openbaring bevat geen toekomstige dingen zegt ie dan ongelofelijk en laat zien dat je niks van de bijbel snapt. Mensen die niet opnieuw geboren zijn snappen het dus ook niet en verdelen het Woord van God ook niet juist en zegt God zelf. En dus dan weet je al dat jij dat niet bent,want de Heilige Geest lijdt je naar ALLE waarheid en geen nonsense.En iedere christen zal lijden ook al wonen we niet in een gevaarlijk land,slaat ook echt nergens op want verdrukking is wat iedere christen toekomt maar snap je ook niet omdat je geen kind van God bent. En wat jij gelooft over de geschiedenis is zo vals als het maar kan dus wat heb je daar dan aan behalve dan in fabeltjes geloven. Wat ik erover weet is in ieder geval nog waarheid.quote:Op zondag 2 september 2018 18:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je geen enkele kennis van kerkgeschiedenis, bijbelgeschiedenis, exegese, hermeneutiek en archeologie hebt, was mij al duidelijk. Erg fijn dat je 'de waarheid' hebt gevonden, als dat voor jou werkt, helemaal geweldig.
Wat mij altijd wel frappeert aan jouw soort thuislezers (i.e. lieden die op eigen gezag denken de bijbel te kunnen interpreteren) is die narcistische slachtofferrol waarin jullie je stoppen.
Afgezien van het gegeven dat de Katholieke Kerk als instituut nog maar bar weinig in de melk van de wereldpolitieke wereld te brokkelen heeft (en gelukkig maar, geloof en politiek dient gescheiden te blijven) en afgezien van het feit dat Openbaring helemaal geen toekomstvoorspellingen bevat, presteren jullie het toch jezelf als slachtoffers van een enorme, globale, satanische organisatie te presenteren. Jullie, arme maar ware gelovigen, leven echt in kommer en kwel, oh wat hebben jullie het zwaar als 'ware christenen'.
Laat me niet lachen.
De mensen die het echt moeilijk hebben op dit moment, zijn diegenen die thans lijden onder daadwerkelijk dictatoriale regimes, leven te midden van oorlogen, epidemieën en honger, kortom: miljoenen echte slachtoffers van gruwelijke onderdrukkingen, natuurrampen en geweld.
Dat zijn de echte slachtoffers. Niet die in Nederland comfortabel zittende bijbellezer die op eigen houtje een heel doemscenario in zijn hoofd haalt om maar zeer speciaal te zijn t.o.v. de massa.
Opnieuw: ik walg van je religie.
Dan heb je niet gekeken is sarcastisch bedoeldquote:Op zondag 2 september 2018 19:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Beetje vreemd om dan een video te posten waarvan de titel erkent dat hij paus is.
De woorden uit Zacharia 11: 12-13 zijn niet de exacte woorden die zijn opgetekend in Mattheüs 27: 9-10. Zacharia vermeldt niet de "kinderen van Israël" en het "veld". In feite vermeldt alleen Jeremia het 'veld'. Jeremia 32: 6-10 beschrijft dat Jeremia door de Here geboden werd om een akker te kopen met zeventien sjekels zilver. Het zegt:quote:Op zaterdag 1 september 2018 08:26 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En jij kunt geen antwoord geven. Je staat met je mond vol tanden en dan ga ja maar weer afgeven en schamperen.
Je gaat steeds meer op Bianconeri lijken. En da's geen compliment.
Wat wil je er dan precies mee zeggen..? want je zit overal naast.quote:Op zondag 2 september 2018 17:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Heb ik je al niet meermaals geschreven dat je bitter weinig weet over deze geschiedenis?
quote:Op maandag 3 september 2018 02:36 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wat wil je er dan precies mee zeggen..? want je zit overal naast.
Om er kort op te reageren en heb alleen OP gelezen..quote:Op maandag 13 augustus 2018 17:00 schreef Pater_Kater het volgende:
Titel is een stelling, niet persé hoe ik erover denk. Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie hierover denken. Dit leek me wel een aardige plek om eens hardop te denken over dit onderwerp
Een aantal hedendaagse denkers (o.a. Jordan B. Peterson, Dirk de Wachter) laat doorschemeren dat het verlies van de gezamenlijke identiteit van de Westerse mens een soort unheimlich permanent onderbuikgevoel betekent. Eén van de grote veranderingen in een aantal Westerse landen, in vergelijking met veel andere landen op aarde, is de transformatie van de rol die religie en het instituut van de religieuze instelling in de samenleving speelt.
We proberen het hierdoor ontstane voorheen geestelijk vormende en verbindende gat op te vullen met de kersverse ideologische vleesvervangers (kapitalisme, humanisme & wetenschap), echter lijken deze constructen de hedendaagse Westerse mens onvoldoende een gevoel van verbondenheid te geven.
Wanneer je Alain de Botton leest (aanrader: "religie voor atheïsten") lijkt een religieus instituut veel meer dan een plek voor monotheïstische aanbidding. Het is ook een plek voor ontmoeting, het ontstaan van gemeenschappen van mensen die elkaar vinden in bepaalde waarden en deugden. Daarnaast hebben figuren zoals Anton Szandor Lavey (de schrijver van de Satanic Bible) heel goed begrepen hoe men de waarde van een concept over kan dragen. Door middel van rituelen, een centraal figuur, verhalen, zang enzovoorts (de volledige zintuigelijke ervaring) binden mensen zich zowel in gedachten als in gevoel aan een concept en deze gezamenlijke ervaring brengt mensen emotionele verbondenheid.
Nu wij de kerk verlaten, de geestelijke gemeenschap van onze (voor-)ouders, geleid door het anti-dogmatisch sentiment van de hiervoor genoemde generatie, vraag ik me af; voelen we ons meer alleen, vermoeid, ondersteunen we elkaar minder en worden de breinen van onze jongsten nog wel voldoende spiritueel, existentieel, of religieus gevormd in plaats van door te slaan in een continue hedonistisch korte termijn denken omdat we niet meer naar de kerk gaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |