abonnement Unibet Coolblue
pi_181139141


quote:
In Zweden is een lid van de neonazistische beweging NMR gearresteerd op verdenking van plannen om twee journalisten te vermoorden.
https://nos.nl/artikel/22(...)en-journalisten.html

quote:
Germany cracking down on armed far-right Reichsbürger Germany's government has said it confiscated firearms from hundreds of members of the Reichsbürger scene. Authorities have identified some 2,000 more people who identify with Germany's most idiosyncratic far-right group.
https://www.dw.com/en/ger(...)C3%BCrger/a-45044213">dw.com
I´m back.
pi_181139155
Interessant topic.
pi_181139199
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel degelijk mogelijk is,
Het lijkt erop dat je dat zelf niet eens kunt.

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ook VrijLinks wordt opgedeeld bij xenofobisch extreemrechts vanaf vandaag kennelijk, terwijl dit een centristisch-linkse beweging is.
Maar goed, dit topic gaat dus nadrukkelijk niet over links. Dus graag weer on topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:26:45 #4
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181139351
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je dat zelf niet eens kunt.

[..]

Maar goed, dit topic gaat dus nadrukkelijk niet over links. Dus graag weer on topic.
Je moet toch kunnen duiden wat extreem rechts is voordat je een uitspraak kunt doen.

Ik heb het vorige topic niet helemaal gelezen. Is er een redelijk geaccepteerde definitie voor welk geweld extreem rechts is?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181139464
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je moet toch kunnen duiden wat extreem rechts is voordat je een uitspraak kunt doen.
Daar is op zich niks mis mee. Een goede en duidelijke (gedeelde) semantiek is essentieel voor elke discussie. Ik heb echter nog niemand een poging daartoe zien doen, of horen zeggen dat het begrip eigenlijk te vaag is. Ik zie vooral heel veel verwijzingen naar links. Daar is dit topic gewoon niet voor.

quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

Ik heb het vorige topic niet helemaal gelezen. Is er een redelijk geaccepteerde definitie voor welk geweld extreem rechts is?
Tot dusver niet nee. Voel je vrij om te trachten het begrip te definieren. :)

Dit is wat wiki ervan zegt:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Extreemrechts

(Waarbij extreemrechts geweld - lijkt mij - geweld is dat gemotiveerd wordt door een extreemrechtse ideologie. In het bijzonder geweld georganiseerd door extreemrechtse organisaties.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181139540
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je dat zelf niet eens kunt.
Hoezo "lijkt" het daar op, ik heb dat al aangegeven, daarom kwam ik er ook op. De flanken zijn communicerende vaten. :{.
quote:
[..]

Maar goed, dit topic gaat dus nadrukkelijk niet over links. Dus graag weer on topic.
Ja, en dat is dus in feite kwestieus en trouwens ook niet echt iets dat te beantwoorden valt.
I´m back.
pi_181139634
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo "lijkt" het daar op, ik heb dat al aangegeven, daarom kwam ik er ook op. De flanken zijn communicerende vaten. :{.
Jij vindt dat de discussie breder getrokken zou moeten worden. Ik vind van niet, en ook de moderatie vindt van niet. Daarmee is de discussie daarover wat mij betreft klaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181139727
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij vindt dat de discussie breder getrokken zou moeten worden. Ik vind van niet, en ook de moderatie vindt van niet. Daarmee is de discussie daarover wat mij betreft klaar.
De moderatie? Wat heeft die ermee te maken dan? Verder zijn extreemrechtse en extreemlinkse groeperingen communicerende vaten. Stel extreemrechts is gewelddadiger geworden, dan zul je zien dat extreemlinks dat ook is geworden. Je moet dus die lui op 1 hoop gooien, het is m.i. ook 1 hoop.
I´m back.
pi_181139830
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De moderatie? Wat heeft die ermee te maken dan? Verder zijn extreemrechtse en extreemlinkse groeperingen communicerende vaten. Stel extreemrechts is gewelddadiger geworden, dan zul je zien dat extreemlinks dat ook is geworden. Je moet dus die lui op 1 hoop gooien, het is m.i. ook 1 hoop.
Wat een larie. Alsof Antifa en de NVU eigenlijk hetzelfde zijn.
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:41:45 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181139841
Aan de ene kant denk ik wel aan de andere kant weer niet.

Demonstreren is niet meer van deze tijd, dus er moeten echt ongelukkige dingen gaan gebeuren (zoals grote afname van de welvaart) om mensen weer op de straten te krijgen.

Maar de paar mensen die wel demonstreren en bij een "extreme" beweging zitten kunnen wel geweldadiger zijn geworden dankzij de huidige interne problemen en worstelingen in (noord-west) Europa. En dat vind ik voor een deel ook wel een goede zaak.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181139924
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:22 schreef Molurus het volgende:

Maar goed, dit topic gaat dus nadrukkelijk niet over links. Dus graag weer on topic.
Nee dit topic gaat over extremisme.

Je kunt het niet alleen over ''rechts'' hebben, en al het andere negeren. :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 21:44:19 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181139932
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee dit topic gaat over extremisme.

Je kunt het niet alleen over ''rechts'' hebben, en al het andere negeren. :')
Dat kan prima. Nieuws en achtergronden, remember? Als je iets over links wil lezen zijn er genoeg andere topics.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181139986
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat kan prima.
Ja, dat zie ik ja.

Als je een gekleurde discussie met oogkleppen op wil voeren gaat dat zeker helpen, dan kan het.

Voor een eerlijke en objectieve discussie...serieus?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181140014
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat kan prima. Nieuws en achtergronden, remember? Als je iets over links wil lezen zijn er genoeg andere topics.
Het één beïnvloed het ander. Kom aan zeg....
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181140036
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat een larie. Alsof Antifa en de NVU eigenlijk hetzelfde zijn.
In de bereidheid tot geweld zul je bij Antifa een wat hogere kans zien als bij NVU idd, Anne Frankst. gaf aan dat er bij die laatste wel wat leden zijn die zich aan geweld schuldig maken, maar dat de organisatie specifiek dit pad heeft verlaten. Maar verder denk ik dat de ideologie bij beide groeperingen antiliberaal en totalitair is. Ik zou in een samenleving geleid door of antifa of NVU niet willen leven iig.
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 21:48:09 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181140064
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja, dat zie ik ja.

Als je een gekleurde discussie met oogkleppen op wil voeren gaat dat zeker helpen, dan kan het.

Voor een eerlijke en objectieve discussie...serieus?
Ja hoor. Gewoon discussiëren over hetgeen TS voor ogen heeft. Waarom persee de "tegenpartij" er aan de haren bij trekken? Daar gaat het topic niet over.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 21:49:32 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181140112
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het één beïnvloed het ander. Kom aan zeg....
Opzich had ik er wel wat voor gevoeld als het een extremisten in totaliteit topic was geweest, maar ik ga niet op eigen houtje iemand ander zijn topic en dus discussie(doel) aanpassen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181140157
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeggen cijfers alles? Er is een trend zichtbaar. Extreem-rechts is bezig aan een opmars en er zijn de laatste jaren diverse geweldsincidenten geweest. Ik maak mij persoonlijk best zorgen.
Welke trend? Waar baseer je die op? Waaruit leidt jij af dat extreem-rechts aan een opmars bezig is? Wat is een opmars? Waarom maak je je zorgen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181140158
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja hoor. Gewoon discussiëren over hetgeen TS voor ogen heeft. Waarom persee de "tegenpartij" er aan de haren bij trekken? Daar gaat het topic niet over.
Nogmaals;
quote:
Het één beïnvloed het ander.
Of valt de wisselwerking te negeren? Ik vind absoluut niet.

Maar doe eens een linkje van de ''genoeg andere topics'' waarin links zonder context word bekritiseerd/aangevallen? Want ik zie het zo niet. bvd
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181140167
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je weet dat Volkert een lone wolf was, right? Dat was geen actie vanuit een politieke beweging ofzo.

Bovendien, waarom moeten we hier alleen kijken naar aanslagen op politici in Nederland? Omdat dat wellicht beter uitkomt?

En waarom hebben we het uberhaupt over links geweld in een topic dat gaat over rechts geweld? Waarom is dat?
Onzin, Volkert stond niet alleen:
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:10 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het begint te komen, neem een voorbeeld aan Peter Siebelt, die over de banden tussen Volkert van der Graaff, GroenLinks en de radicale milieubeweging publiceerde:
https://legacy.gscdn.nl/archives/images/siebeltgl.pdf

http://krant.telegraaf.nl(...).sala.offensief.html

Een klacht van GroenLinks werd ongegrond verklaard: https://www.rvdj.nl/uitspraken/200367
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181140190
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de bereidheid tot geweld zul je bij Antifa een wat hogere kans zien als bij NVU idd, Anne Frankst. gaf aan dat er bij die laatste wel wat leden zijn die zich aan geweld schuldig maken, maar dat de organisatie specifiek dit pad heeft verlaten. Maar verder denk ik dat de ideologie bij beide groeperingen antiliberaal en totalitair is. Ik zou in een samenleving geleid door of antifa of NVU niet willen leven iig.
Er zijn meer verschillen dan overeenkomsten. Hoe gewichtig je het ook verwoord. En het is eigenlijk te idioot voor woorden dat dat bediscussieerd moet worden.
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:52:37 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181140220
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de bereidheid tot geweld zul je bij Antifa een wat hogere kans zien als bij NVU idd, Anne Frankst. gaf aan dat er bij die laatste wel wat leden zijn die zich aan geweld schuldig maken, maar dat de organisatie specifiek dit pad heeft verlaten. Maar verder denk ik dat de ideologie bij beide groeperingen antiliberaal en totalitair is. Ik zou in een samenleving geleid door of antifa of NVU niet willen leven iig.
Antifa ja daar zeg je me wat. Die houden wel van een beetje rellen. Zijn we Hamburg alweer vergeten?
Bij rechts valt dat nog wel mee, tenzij je voetbalhooligans ook onder rechts gaat plaatsen. :')

Waarom staat in de TT eigenlijk alleen extreemrechts?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181140248
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er zijn meer verschillen dan overeenkomsten. Hoe gewichtig je het ook verwoord. En het is eigenlijk te idioot voor woorden dat dat bediscussieerd moet worden.
Hoefijzertje hè, of is dat niet meer geldig ineens?
I´m back.
pi_181140316
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Antifa ja daar zeg je me wat. Die houden wel van een beetje rellen. Zijn we Hamburg alweer vergeten?
Bij rechts valt dat nog wel mee, tenzij je voetbalhooligans ook onder rechts gaat plaatsen. :')

Waarom staat in de TT eigenlijk alleen extreemrechts?
Dat laatste is een vraag idd. Je kunt stellen dat extreemrechts geweld extreemlinks geweld uitlokt. En cijfers ontbreken sws mbt extreemrechts geweld. Daarbij de onovertroffen jaren met name 70 en ook 80 mbt allerlei politiek geweld worden zeker nog niet gehaald wrs.
I´m back.
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:55:52 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181140335
Laten we ons maar focussen op extreemrechts, het topic is er nu eenmaal.

Er is eigenlijk maar één manier om extreem rechts weer te laten afnemen. En dat is een complete immigratiestop voor moslims en niet westerse immigranten. En er moeten strenge wetten gemaakt worden die de oorspronkelijke identiteit en culturen van Europese landen beschermen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181140383
Op het nieuws valt het aantal incidenten die direct te linken zijn aan extreemrechts extreem tegen en zelf heb ik nooit enig probleem gehad met extreem rechtse knakkers. Of ze gewelddadiger worden is, lijkt me, te weinig info voor maar vooralsnog vind ik extreem rechts niet zo extreem.

Van die optochtjes met kale kopjes die bang zijn om een individu te zijn ben ik ook nooit zo van onder de indruk.
Conscience do cost.
pi_181140387
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Onzin, Volkert stond niet alleen:

ach ja .. die Siebelt wilt graag heel links associëren aan Volkert en zo belasteren.
Dat is al op FOK besproken in 2002
Volkert was een lone wolf
Er is nooit iets bewezen dat hij met een groep de moord voorbereidde.was
Breivik was vaste deelnemer aan het stormfrontforum.... maar het is ook nooit bewezen dat hij die moordpartij met een groep van dat forum plande.
pi_181140408
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoefijzertje hè, of is dat niet meer geldig ineens?
Dan snap je het hoefijzermodel niet:

Het hoefijzermodel stelt alleen dat gematigd links en gematigd rechts verder uit elkaar liggen dan extreem links en extreem rechts. Het hoefijzermodel stelt niet dat extreem links en extreem rechts zo dicht bij elkaar liggen dat ze in feite hetzelfde zijn. Kijk maar: tussen de uiteinden van het hoefijzer zit nog aardig wat lucht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2018 21:58:22 ]
pi_181140416
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:55 schreef Harvest89 het volgende:

En er moeten strenge wetten gemaakt worden die de oorspronkelijke identiteit en culturen van Europese landen beschermen.
Gaan die strenge wetten dan gelden voor iedereen?

Ik ben trouwens reuze benieuwd hoe dat er dan uit zou moeten gaan zien, 'wetten die de oorspronkelijke identiteit en culturen beschermen'. Het klinkt nogal eng, maar ik weet ook niet wat je dan precies voorstelt.

En hoe het gaat leiden naar een verkleining van extreem rechts zie ik al helemaal niet. Maar ik hoor graag de details.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181140491
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:57 schreef ems. het volgende:
Op het nieuws valt het aantal incidenten die direct te linken zijn aan extreemrechts extreem tegen en zelf heb ik nooit enig probleem gehad met extreem rechtse knakkers. Of ze gewelddadiger worden is, lijkt me, te weinig info voor maar vooralsnog vind ik extreem rechts niet zo extreem.

Van die optochtjes met kale kopjes die bang zijn om een individu te zijn ben ik ook nooit zo van onder de indruk.
200-300 man: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ts-12567117-a1570261
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181140497
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Omdat TS links is zo lijkt.
Ja en dan ? Ben ik dan per definitie schuldig aan onrecht ?
Zover ik de berichtgeving volg de laatste 10 jaren wordt internationaal extreemrechts gewelddadiger en ik heb het idee dat heel wat mensen wegkijken.
Weinig geleerd van Breivik dus
pi_181140513
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dan snap je het hoefijzermodel niet:
[ afbeelding ]
Het hoefijzermodel stelt alleen dat gematigd links en gematigd rechts verder uit elkaar liggen dan extreem links en extreem rechts. Het hoefijzermodel stelt niet dat extreem links en extreem rechts zo dicht bij elkaar liggen dat ze in feite hetzelfde zijn. Kijk maar: tussen de uiteinden van het hoefijzer zit nog aardig wat lucht.
Ze raken elkaar hè, daar gaat het om. Ze hebben ook gemeenschappelijke standpunten. En ze hebben de bereidheid om politiek geweld te gebruiken. Zijn ook beiden totalitair in filosofie.
I´m back.
pi_181140574
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja en dan ? Ben ik dan per definitie schuldig aan onrecht ?
Zover ik de berichtgeving volg de laatste 10 jaren wordt internationaal extreemrechts gewelddadiger en ik heb het idee dat heel wat mensen wegkijken.
Weinig geleerd van Breivik dus
Schuldig aan het vertroebelen van een eerlijke en duidelijke discussie?

Ja.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181140585
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Omdat TS links is zo lijkt.

Extreem rechts word gewelddadiger, maar dat links of islamitisch ook extremer/gewelddadiger word hier is van geen enkel belang om mee te nemen in dit topic, want het is niet bevorderlijk voor zijn persoonlijke beeldvorming.

Linkse-oogkleppen-larie.
Ik ben ook links. Niets mis met links imho.
I´m back.
pi_181140614
quote:
Valt goed te doen. Hoewel de definitie van 'extreem' een beetje relatief blijft natuurlijk. Persoonlijk mag iedereen van mij lekker nazi zijn, zo lang ze mij daar maar niet mee lastigvallen.
Conscience do cost.
pi_181140625
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze raken elkaar hè, daar gaat het om.
Als ze elkaar raakten was het een cirkel en geen hoefijzer. :)

Er zijn wellicht overeenkomsten, maar dan is het alsnog niet duidelijk waarom we dat hier in dit topic aan het bespreken zijn. Het lijkt wel alsof het topic niet over extreem rechts mag gaan zonder het over links te hebben. Ik vind dat echt heel vreemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181140655
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
En er moeten strenge wetten gemaakt worden die de oorspronkelijke identiteit en culturen van Europese landen beschermen.
Zoiets wat men in Turkije doet ?
Het gevoel Nederlands te zijn hoeft niet door de staat beschermd/gedicteerd te worden.
Mensen kunnen dat prima zelf bepalen.
pi_181140661
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze raken elkaar hè, daar gaat het om. Ze hebben ook gemeenschappelijke standpunten. En ze hebben de bereidheid om politiek geweld te gebruiken. Zijn ook beiden totalitair in filosofie.
Ze raken elkaar niet. Zie mijn vorige post.
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:04:27 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181140674
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:57 schreef ems. het volgende:
Op het nieuws valt het aantal incidenten die direct te linken zijn aan extreemrechts extreem tegen en zelf heb ik nooit enig probleem gehad met extreem rechtse knakkers. Of ze gewelddadiger worden is, lijkt me, te weinig info voor maar vooralsnog vind ik extreem rechts niet zo extreem.

Van die optochtjes met kale kopjes die bang zijn om een individu te zijn ben ik ook nooit zo van onder de indruk.
Je kunt ze ook niet makkelijk over één kam scheren.
Je hebt bijvoorbeeld de NVU waar volgens mij niet zo veel geweldadige mensen tussen zitten.

En een dikke 10 jaar terug ben ik via een kameraad in contact gekomen met Duitse neonazi's en skinheads in Aachen. En ik heb zelden zoveel agressieve doorgesnoven en gestoorde figuren meegemaakt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181140680
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ze elkaar raakten was het een cirkel en geen hoefijzer. :)

Er zijn wellicht overeenkomsten, maar dan is het alsnog niet duidelijk waarom we dat hier in dit topic aan het bespreken zijn. Het lijkt wel alsof het topic niet over extreem rechts mag gaan zonder het over links te hebben. Ik vind dat echt heel vreemd.
Nee, ze neigen naar precies hetzelfde, een totalitaire samenleving, ik weet het en alle anderen zijn gek.
I´m back.
pi_181140723
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Schuldig aan het vertroebelen van een eerlijke en duidelijke discussie?

Ja.
Dat ben jij dus...... de discussie in dit topic is of extreemrechts gewelddadiger wordt.
Jij vertroebelt dat . Komt je dat ideologisch beter uit ?
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:06:26 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181140733
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben ook links. Niets mis met links imho.
Ik zou zeggen niets mis met links op het gebied van economie en millieu.
Maar op immigratie hebben ze helaas jarenlang de plank misgeslagen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181140788
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ze raken elkaar niet. Zie mijn vorige post.
Jawel, in feite zijn ze ook inwisselbaar zelfs imho. Je ziet dat onderlinge leden wel eens moeiteloos van club veranderen ook. Inhoudelijk zijn er verschillen, maar pragmatisch gezien zelfde laken 1 pak.
I´m back.
pi_181140813
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen niets mis met links op het gebied van economie en millieu.
Maar op immigratie hebben ze helaas jarenlang de plank misgeslagen.
Rechts helemaal dan, die hebben immers voor die immigranten gezorgd.
I´m back.
pi_181140832
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen niets mis met links op het gebied van economie en millieu.
Maar op immigratie hebben ze helaas jarenlang de plank misgeslagen.
Ik weet niet wat jij dan exact verstaat onder 'links', maar die immigratie is net zo goed met volledige medewerking van partijen als VVD en CDA gebeurd. Het immigratiebeleid in Nederland is geen "linkse hobby".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:09:14 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181140839
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:58 schreef Molurus het volgende:
Ik ben trouwens reuze benieuwd hoe dat er dan uit zou moeten gaan zien, 'wetten die de oorspronkelijke identiteit en culturen beschermen'. Het klinkt nogal eng, maar ik weet ook niet wat je dan precies voorstelt.

Het beschermen van de Germaanse cultuur.
Of bijvoorbeeld in het geval van Zweden in de OP, het beschermen van de Noorse cultuur. Dat is in Zweden wel hard nodig, want die zijn compleet doorgedraaid op het gebied van immigratie en feminisme.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:09:50 #47
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181140864
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar is op zich niks mis mee. Een goede en duidelijke (gedeelde) semantiek is essentieel voor elke discussie. Ik heb echter nog niemand een poging daartoe zien doen, of horen zeggen dat het begrip eigenlijk te vaag is. Ik zie vooral heel veel verwijzingen naar links. Daar is dit topic gewoon niet voor.

[..]

Tot dusver niet nee. Voel je vrij om te trachten het begrip te definieren. :)

Dit is wat wiki ervan zegt:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Extreemrechts

(Waarbij extreemrechts geweld - lijkt mij - geweld is dat gemotiveerd wordt door een extreemrechtse ideologie. In het bijzonder geweld georganiseerd door extreemrechtse organisaties.)
Sja niet duidelijk dus.
Dan denk ik dat de TS eerst moet definiëren wat voor hem extreem rechts is.

In Duitsland bijvoorbeeld, wordt veel geweld en bedreigingen richting Joden als extreem rechts gerekend terwijl het van moslims afkomstig is.
Toch zouden deze moslims niet welkom zijn op een bijeenkomst van extreem rechts.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181140895
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ze neigen naar precies hetzelfde, een totalitaire samenleving, ik weet het en alle anderen zijn gek.
Moeten we hier nu ook Noord-Korea gaan bespreken dan? Ook een totalitaire samenleving. De relevantie ontgaat mij volledig. Deze poging om het onderwerp te vermijden door het onderwerp te verbreden begrijp ik niets van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:12:21 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181140963
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rechts helemaal dan, die hebben immers voor die immigranten gezorgd.
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij dan exact verstaat onder 'links', maar die immigratie is net zo goed met volledige medewerking van partijen als VVD en CDA gebeurd. Het immigratiebeleid in Nederland is geen "linkse hobby".
Dat weet ik.
Maar met name sinds de jaren 90 heb ik het idee dat het links is die ze continue in bescherming neemt. De SP waarschuwde bijvoorbeeld al in de jaren 80 dat de multiculturele samenleving faalt, en dat immigratie beperkt moet worden. Maar op de een of andere manier zijn ze daar later op teruggekomen en zijn ze op dat punt bijna 180 graden gedraaid. Jammer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181140967
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het beschermen van de Germaanse cultuur.

Wat is dat concreet. Wodan vereren? Van staatswege verplicht
Mensen kunnen toch prima zelf bepalen wat te denken en wat te doen. ?
pi_181140976
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het beschermen van de Germaanse cultuur.
Even los van het feit dat de vraag "wat is de Germaanse cultuur?" verre van eenvoudig te beantwoorden is, hoe wil jij dit gaan vastleggen en/of afdwingen in "strenge wetten"?

Wat voor wetsvoorstellen zou jij dan doen? Moet 'niet Germaans gedrag' somehow verboden worden? En zo ja, hoe dan? Kun je concrete voorbeelden geven?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181140977
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Sja niet duidelijk dus.
Dan denk ik dat de TS eerst moet definiëren wat voor hem extreem rechts is.

In Duitsland bijvoorbeeld, wordt veel geweld en bedreigingen richting Joden als extreem rechts gerekend terwijl het van moslims afkomstig is.
Toch zouden deze moslims niet welkom zijn op een bijeenkomst van extreem rechts.
Dat is eigenlijk best grappig, want moslimextremisten heb veel gemeen met extreem recht lui. Eigenlijk zou je ze gewoon extreem rechts kunnen noemen. Overigens hebben ik liever dat ze tegen elkaar vechten dan samenwerken.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 augustus 2018 @ 22:13:12 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181140990
Ik denk dat je een lange lijst met stromingen kan maken, er extreem voor kan zetten en zo'n topic als deze ervoor openen als er toevallig een 2% toename in geweld is. Extremisme is een probleem op alle fronten en zo lang er geen stad wordt afgebroken of politici worden vermoord zal het me ook aan m'n reet roesten wat extreem rechts allemaal doet. Het is nou niet bepaald een gigantische bedreiging voor alles wat zielig is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181141016
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even los van het feit dat de vraag "wat is de Germaanse cultuur?" verre van eenvoudig te beantwoorden is, hoe wil jij dit gaan vastleggen en/of afdwingen in "strenge wetten"?

Wat voor wetsvoorstellen zou jij dan doen? Moet 'niet Germaans gedrag' somehow verboden worden? En zo ja, hoe dan? Kun je concrete voorbeelden geven?
Dan kun je gelijk alle kerken sluiten. Het christendom is tenslotte ook een importreligie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181141051
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In Duitsland bijvoorbeeld, wordt veel geweld en bedreigingen richting Joden als extreem rechts gerekend terwijl het van moslims afkomstig is.
Toch zouden deze moslims niet welkom zijn op een bijeenkomst van extreem rechts.
Ik denk dat met name radicale moslims en extreemrechts meer gemeen hebben dan ze zelf willen weten. :P Ik zou conservatieve religieuzen zeker nooit links noemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181141083
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat ben jij dus...... de discussie in dit topic is of extreemrechts gewelddadiger wordt.
Jij vertroebelt dat . Komt je dat ideologisch beter uit ?
Ok. Ik gaf al aan dat extreem rechts gewelddadiger word. Dus.....

En nu? Gaan we nog kijken hoe en wat, of kan er nu een slotje op het topic?

Want als we gaan kijken hoe en wat dan komt onherroepelijk de wissewerking van de directe tegenpool in beeld; extreem links.
Maar dan gaat het topic niet meer over dat waarover hij het wilt hebben; over extreem rechts, en extreem rechts alleen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181141088
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, in feite zijn ze ook inwisselbaar zelfs imho. Je ziet dat onderlinge leden wel eens moeiteloos van club veranderen ook. Inhoudelijk zijn er verschillen, maar pragmatisch gezien zelfde laken 1 pak
Ze zijn inwisselbaar, maar inhoudelijk zijn er verschillen. Dat kan niet, dan zijn ze dus niet inwisselbaar. Ik hou er meer op. Geen ratio die tegen dit soort onlogica op kan.
pi_181141132
quote:
11s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dan kun je gelijk alle kerken sluiten. Het christendom is tenslotte ook een importreligie.
Ja, dat soort leuke problemen ga je dan inderdaad krijgen. Vandaar ook dat ik denk dat het voor sommige mensen best zinvol is om daar dan eens over na te denken. :)

Er wordt opgeroepen tot "strenge wetten", maar wat die wetten dan zouden moeten gaan voorschrijven heeft men - zo lijkt het - totaal niet over nagedacht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:18:51 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181141155
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is dat concreet. Wodan vereren? Van staatswege verplicht
Mensen kunnen toch prima zelf bepalen wat te denken en wat te doen. ?
We zouden bijvoorbeeld eens rustig kunnen beginnen om minderheden die historische gebouwen en standbeelden willen afbreken, historische straatnamen willen veranderen, kinderfeesten willen verbieden, een zware boete te geven. Het kan ook geen kwaad om moskeeën en islamitische scholen te sluiten. Haatimams die gif verkondigen en Turken die met Turkse vlaggen op straat lopen te zwaaien zou je ook makkelijk kunnen opsluiten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:18:56 #60
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181141159
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk best grappig, want moslimextremisten heb veel gemeen met extreem recht lui. Eigenlijk zou je ze gewoon extreem rechts kunnen noemen. Overigens hebben ik liever dat ze tegen elkaar vechten dan samenwerken.
Waarom extreem rechts?
Ze zijn niet nationalistisch voor het land waar ze wonen, ze zijn economisch niet rechts.

Extreem rechts lijkt gewoon een verzamelnaam voor verschillende groepen.
Daarom wil ik van TS weten wat hij bedoelt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181141163
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat met name radicale moslims en extreemrechts meer gemeen hebben dan ze zelf willen weten. :P Ik zou conservatieve religieuzen zeker nooit links noemen.
Ik vraag me af hoe conservatieve religieuzen überhaupt onder links is geplaatst, aangezien hun ideeën zo'n beetje het tegenovergestelde zijn. Alle linkse mensen die ik ken moet ook helemaal niks hebben van conservatieve religieuzen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181141174
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk best grappig, want moslimextremisten heb veel gemeen met extreem recht lui. Eigenlijk zou je ze gewoon extreem rechts kunnen noemen. Overigens hebben ik liever dat ze tegen elkaar vechten dan samenwerken.
Waaruit trouwens ook blijkt dat het hele "(extreem) links VS. rechts denken/gelul" nodeloos verwarrend en hopeloos outdated is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:20:30 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181141196
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

We zouden bijvoorbeeld eens rustig kunnen beginnen om minderheden die historische gebouwen en standbeelden willen afbreken, historische straatnamen willen veranderen, kinderfeesten willen verbieden, een zware boete te geven.
Mensen een boete geven omdat ze iets vinden/willen. Serieus?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181141230
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe conservatieve religieuzen überhaupt onder links is geplaatst, aangezien hun ideeën zo'n beetje het tegenovergestelde zijn. Alle linkse mensen die ik ken moet ook helemaal niks hebben van conservatieve religieuzen.
Het lijkt een soort politiek marketing trucje te zijn geweest. Een buitengewoon succesvol trucje, helaas.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:22:06 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181141243
quote:
11s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dan kun je gelijk alle kerken sluiten. Het christendom is tenslotte ook een importreligie.
Klopt. Maar het veroorzaakt geen grote problematiek in Europa, niet zoals de Islam in elk geval.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181141287
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Waarom extreem rechts?
Ze zijn niet nationalistisch voor het land waar ze wonen, ze zijn economisch niet rechts.

Extreem rechts lijkt gewoon een verzamelnaam voor verschillende groepen.
Daarom wil ik van TS weten wat hij bedoelt.
Extreem rechts is ook niet economisch rechts. Daar zit echt wel een behoorlijk verschil in. Bij extreem rechts wordt over het algemeen bedoelt met superioriteitsgevoel en neerkijken op minderheden / niet je eigen groep. Dat is iets wat je zowel bij nazi's als radicale moslims ziet.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:25:17 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181141336
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Extreem rechts is ook niet economisch rechts. Daar zit echt wel een behoorlijk verschil in. Bij extreem rechts wordt over het algemeen bedoelt met superioriteitsgevoel en neerkijken op minderheden / niet je eigen groep. Dat is iets wat je zowel bij nazi's als radicale moslims ziet.
Velen zijn inderdaad niet economisch rechts.
De fanatieke nazi's die ik heb meegemaakt zaten bijna allemaal in een uitkering.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181141351
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

We zouden bijvoorbeeld eens rustig kunnen beginnen om minderheden die historische gebouwen en standbeelden willen afbreken,
Geen zorgen, het vernielen van gebouwen en standbeelden is sowieso al strafbaar.

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

historische straatnamen willen veranderen, kinderfeesten willen verbieden, een zware boete te geven.
Wacht even... jij wil mij boetes gaan geven als ik er wel een voorstander van zou zijn om een straatnaam te veranderen en/of zwarte piet af te schaffen? Ben je nou helemaal gek geworden?

En voor alle duidelijkheid: ik ben een volbloed Germaan.

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

Het kan ook geen kwaad om moskeeën en islamitische scholen te sluiten.
Ah, dus gelijk ook even de vrijheid van religie en vrijheid van onderwijs afschaffen. Lekker bezig.

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

Haatimams die gif verkondigen en Turken die met Turkse vlaggen op straat lopen te zwaaien zou je ook makkelijk kunnen opsluiten.
"gif" is hier nog niet voldoende gespecificeerd om er iets van te zeggen. Maar ik begrijp dat je dus ook het openbaar tonen van andere vlaggen dan de Nederlandse wilt verbieden?

Nou, dat begint al aardig op Noord-Korea te lijken, dat ideale Nederland van jou. Het lijkt mij niks.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:27:49 #69
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181141398
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Extreem rechts is ook niet economisch rechts. Daar zit echt wel een behoorlijk verschil in. Bij extreem rechts wordt over het algemeen bedoelt met superioriteitsgevoel en neerkijken op minderheden / niet je eigen groep. Dat is iets wat je zowel bij nazi's als radicale moslims ziet.
Dat zie je ook bij de linkse grachtengordel elite, dat neerkijken op niet je eigen groep. Dus dat zou een slecht kenmerk zijn. Of bij corpsballen.

Inde link op de eerste pagina staat dat verschillende schrijvers verschillende definities hanteren. TS vertelt niet wat hij bedoelt, en ik vermoed dan ook dat hij helemaal geen antwoord wil hebben.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181141399
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:25 schreef Molurus het volgende:
En voor alle duidelijkheid: ik ben een volbloed Germaan.
Zeg, zitten we hier op Stormfront ofzo?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181141414
Haatimams mogen van mij een enkeltje zon krijgen, maar de rest lijkt me wat overbodig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181141418
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:27 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zeg, zitten we hier op Stormfront ofzo?
Dat gevoel heb ik soms wel ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181141431
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik soms wel ja.
Echt waar? Hoezo?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181141436
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:29 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Echt waar? Hoezo?
Mede dankzij jouw posts. Maar je bent niet de enige.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181141459
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat zie je ook bij de linkse grachtengordel elite, dat neerkijken op niet je eigen groep. Dus dat zou een slecht kenmerk zijn. Of bij corpsballen.

Inde link op de eerste pagina staat dat verschillende schrijvers verschillende definities hanteren. TS vertelt niet wat hij bedoelt, en ik vermoed dan ook dat hij helemaal geen antwoord wil hebben.
Ik wilde eerst alleen minderheden neerzetten, maar toen bedacht ik me dat nazi's en radiale moslims zelf minderheden zijn. en het lijkt me niet dat ze zichzelf haten.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:34:18 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181141536
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:25 schreef Molurus het volgende:
Geen zorgen, het vernielen van gebouwen en standbeelden is sowieso al strafbaar.

Ik heb het over het eisen van afbreken van die gebouwen. Omdat het allemaal racistisch is en mensen gaan huilen als ze de gouden koets zien of langs het standbeeld van Michiel de Ruyter lopen. De overheid mag dat niet serieus nemen.
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:25 schreef Molurus het volgende:
Ah, dus gelijk ook even den vrijheid van religie en vrijheid van onderwijs afschaffen. Lekker bezig.

Het is religieuze indoctrinatie. Je zou alleen maar openbare scholen mogen hebben, waar wordt lesgegeven op basis van realiteit in plaats van sprookjes uit de bijbel of koran. Ik heb zelf op een RK basisschool gezeten en die bijbelverhalen waren belachelijk, dat hoort niet thuis op een school.

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:25 schreef Molurus het volgende:
"gif" is hier nog niet voldoende gespecificeerd om er iets van te zeggen. Maar ik begrijp dat je dus ook het openbaar tonen van andere vlaggen dan de Nederlandse wilt verbieden?
Nogmaals religieuze indoctrinatie. Ik focus me voornamelijk op Islam omdat dat een religie is die pure onderwerping eist, en een probleem geval is in het land. Als er met een vlag moet worden gezwaaid wat is er dan mis om te eisen dat dat in Nederland alleen de Nederlandse vlag hoort te zijn? Lijkt mij niet meer dan normaal. Een beetje vaderlandsliefde kan geen kwaad. Is Turkije bijvoorbeeld je vaderland? Dan ga je maar lekker op vakantie naar Turkije om daar met je Turkse vlag te zwaaien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181141884
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

We zouden bijvoorbeeld eens rustig kunnen beginnen om minderheden die historische gebouwen en standbeelden willen afbreken, historische straatnamen willen veranderen, kinderfeesten willen verbieden, een zware boete te geven.
Dat is discriminatie, Iedere burger heeft evenveel recht de mening te uiten

quote:
Het kan ook geen kwaad om moskeeën en islamitische scholen te sluiten. Haatimams die gif verkondigen en Turken die met Turkse vlaggen op straat lopen te zwaaien zou je ook makkelijk kunnen opsluiten.
Nog meer discriminatie
pi_181142078
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach ja .. die Siebelt wilt graag heel links associëren aan Volkert en zo belasteren.
Dat is al op FOK besproken in 2002
Volkert was een lone wolf
Er is nooit iets bewezen dat hij met een groep de moord voorbereidde.was
Breivik was vaste deelnemer aan het stormfrontforum.... maar het is ook nooit bewezen dat hij die moordpartij met een groep van dat forum plande.
Even voor de duidelijkheid. Tellen we 'lone wolves' nu wel of niet mee met geweld van extreem links of rechts?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181142103
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach ja .. die Siebelt wilt graag heel links associëren aan Volkert en zo belasteren.
Dat is al op FOK besproken in 2002
Volkert was een lone wolf
Er is nooit iets bewezen dat hij met een groep de moord voorbereidde.was
Breivik was vaste deelnemer aan het stormfrontforum.... maar het is ook nooit bewezen dat hij die moordpartij met een groep van dat forum plande.
Maar dat vetgedrukte kun je niet ontkrachten, dus val je Siebelt maar op de man aan.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181142112
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En dan kom je dus weer bij het probleem dat een steeds grotere groep allochtone mensen hun eigen vreemde idealen, tradities, en cultuur hier verankerd willen zien en door de strot van de autochtonen willen duwen. Hier is geen beschaafde oplossing voor, dus dan maar de harde manier.
Jijj bent diegene die jouw meningen mensen door de strot wil duwen.
Je kunt niet mensen die volgens jou niet-germaans genoeg zijn minder burgerrechten toewijzen en systematisch bestraffen op hun anderszijn. Dat deden de nazi's al... Dat mislukte dus ook
pi_181142152
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid. Tellen we 'lone wolves' nu wel of niet mee met geweld van extreem links of rechts?
Lone wolves worden meegeteld . Is maatschappelijk gewoon zo.
pi_181142237
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181142312
quote:
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit topic gaat niet over extreemlinks..
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181142335
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Maar dat vetgedrukte kun je niet ontkrachten, dus val je Siebelt maar op de man aan.
Zo staat die bekend..
Heel graag linkse mensen willen belasteren door te associëren met foute lieden... zoals Volkert .
Als miljeuactivist had Volkert natuurlijk contacten in het activisme.... Maar Siebelt blaast dat op tot grote slechtheid van die contacten .
pi_181142366
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zo staat die bekend..
Heel graag linkse mensen willen belasteren door te associëren met foute lieden... zoals Volkert .
Als miljeuactivist had Volkert natuurlijk contacten in het activisme.... Maar Siebelt blaast dat op tot grote slechtheid van die contacten .
Zo staat die bekend onder extreemlinksen en sympathisanten die niet willen dat hun duistere zaakjes kritisch tegen het licht worden gehouden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:10:19 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181142396
Ik heb hier geen liefde geuit over genocide en raszuiverheid, dat vind ik namelijk verwerpelijk. Dus mij een nazi noemen gaat eigenlijk wel te ver.

Het gaat mij puur om het beschermen van de oorspronkelijk aboriginal cultuur, de Germaans/Noorse tradities in noordwest Europa. Als dat volgens jullie de definitie is van een nazi dan zij het maar zo. Ik blijf in elk geval achter mijn idealen staan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:18:25 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181142562
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jijj bent diegene die jouw meningen mensen door de strot wil duwen.
Je kunt niet mensen die volgens jou niet-germaans genoeg zijn minder burgerrechten toewijzen en systematisch bestraffen op hun anderszijn. Dat deden de nazi's al... Dat mislukte dus ook
We kunnen inderdaad beter politiek correct blijven, niets doen, en het blijven aanmoedigen van de weg met ons mentaliteit...

De enorme cultuurbotsingen in Europa gaan niet vanzelf weg, en ze worden alleen maar erger, juist doordat we nieuwkomers te veel rechten hebben gegeven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181142597
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:10 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb hier geen liefde geuit over genocide en raszuiverheid, dat vind ik namelijk verwerpelijk. Dus mij een nazi noemen gaat eigenlijk wel te ver.

Het gaat mij puur om het beschermen van de oorspronkelijk aboriginal cultuur, de Germaans/Noorse tradities in noordwest Europa. Als dat volgens jullie de definitie is van een nazi dan zij het maar zo. Ik blijf in elk geval achter mijn idealen staan.
Nee, geen liefde, maar een 'noodzakelijke oplossing'. Meerdere malen. En ja, dat maakt je een nazi.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181142659
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

We kunnen inderdaad beter politiek correct blijven, niets doen, en het blijven aanmoedigen van de weg met ons mentaliteit...
Nederlandse cultuur= vrije meningsuiting, gelijke behandeling van de burgers.
Dat wil je afschaffen .... dat is dus weg-met-ons- plan van je.

quote:
De enorme cultuurbotsingen in Europa gaan niet vanzelf weg, en ze worden alleen maar erger, juist doordat we nieuwkomers te veel rechten hebben gegeven.
"enorme" ? Je overdrijft. Systematisch mensen minachten en vervolgen vanwege hun afkomst zal pas echt de spanningen opfokken. Jongeren slaan terug met terreur.
pi_181142684
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:08 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zo staat die bekend onder extreemlinksen en sympathisanten die niet willen dat hun duistere zaakjes kritisch tegen het licht worden gehouden.
Nee... hij staat zo bekend onder normale redelijk denkende mensen
pi_181142698
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Lone wolves worden meegeteld . Is maatschappelijk gewoon zo.
Akkoord, maar plegen zij (bv Volkert/Breivik) hun geweld dan als verwardier of vanuit een ideologisch doctrine?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181142719
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... hij staat zo bekend onder normale redelijk denkende mensen
Je maakt met deze opmerking vooral kenbaar hoe je er zelf instaat, zoals al eerder gezegd in deze reeks: iemand die van extreem-links anti-blankdenken en uitspraken doen zijn lifestyle gemaakt heeft.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 13-08-2018 10:12:18 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181142869
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:25 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je maakt met deze opmerking vooral kenbaar hoe je er zelf instaat, zoals al eerder gezegd in deze reeks: iemand die van extreem-links anti-blankdenken en uitspraken doen zijn lifestyle gemaakt heeft.
Je laat je ongenuanceerde en verketterende inborst zien.
* ik ben niet extreemlinks
* ik ben niet anti-blank
* en dit bovenstaande is niet mijn lifestyle

Jij verdedigt de etiketjesplakkende collega-lasteraar Siebelt en uiteindelijk met zijn etiketjes
pi_181142912
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je laat je ongenuanceerde en verketterende inborst zien.
* ik ben niet extreemlinks
* ik ben niet anti-blank
* en dit bovenstaande is niet mijn lifestyle

Jij verdedigt de etiketjesplakkende collega-lasteraar Siebelt en uiteindelijk met zijn etiketjes
Siebelt heeft uitstekend onderzoek verricht en jij schuift dat zomaar weg omdat het niet uitkomt in je ideologische straatje. De waarheid moet een marteling voor je zijn.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181143159
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederlandse cultuur= vrije meningsuiting

Vertel het extreem links, die kunnen daar niet mee omgaan. De vrije meningsuiting van rechts (heb het niet eens over extreem rechts, want gewoon rechts wordt blijkbaar ook al niet getolereerd) wordt telkenmale met geweld geprobeerd de mond te snoeren (best wel fascistisch eigenlijk).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181143192
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vertel het extreem links, die kunnen daar niet mee omgaan. De vrije meningsuiting van rechts (heb het niet eens over extreem rechts, want gewoon rechts wordt blijkbaar ook al niet getolereerd) wordt telkenmale met geweld geprobeerd de mond te snoeren (best wel fascistisch eigenlijk).
Rechtse partijen zoals VVD kunnen anders prima hun standpunt verkondigen hoor.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181143215
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Rechtse partijen zoals VVD kunnen anders prima hun standpunt verkondigen hoor.
Met name Stef Blok. Die man komt altijd zo goed uit zijn woorden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181143244
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Rechtse partijen zoals VVD kunnen anders prima hun standpunt verkondigen hoor.
Maar met rechtse standpunten demonstreren is een no-go. Laat ze niet lopen...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181143283
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar met rechtse standpunten demonstreren is een no-go. Laat ze niet lopen...
Demonstreren? Waarvoor? Je bedoelt die unite the right? In de VS demonsteren voor blanke burgerrechten, is dat wat je bedoeld?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181143500
Het immigratie beleid mag wel flink wat strenger worden, zo lang dat niet gebeurt in de EU zal extreem rechts groeien.
En omdat de IS terroristen veelal veel laf geweld gebruiken, moet er ook geweld tegenover staan, een kopje thee drinken of stevig toespreken helpt echt niet.
pi_181143539
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Demonstreren? Waarvoor? Je bedoelt die unite the right? In de VS demonsteren voor blanke burgerrechten, is dat wat je bedoeld?
Neuh, gewoon alle demonstraties met een rechts standpunt. Het idee dat rechts ook een mening heeft wordt al als nazi bestempeld en geweld daar tegen wordt oogluikend toegestaan/niet tegengewerkt en door sommigen zelfs toegejuigd of aangemoedigd. Eng!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:14:06 #102
3542 Gia
User under construction
pi_181143622
Nederland is toch een democratie?
Dan geldt toch het recht van de meerderheid, niet van de minderheid!
Daaruit volgt automatisch dat minderheden weliswaar dezelfde rechten hebben, maar niet de dienst uitmaken.
pi_181143636
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Neuh, gewoon alle demonstraties met een rechts standpunt. Het idee dat rechts ook een mening heeft wordt al als nazi bestempeld en geweld daar tegen wordt oogluikend toegestaan/niet tegengewerkt en door sommigen zelfs toegejuigd of aangemoedigd. Eng!
Alles wordt teveel in het extreme geduwd en daar ben ik het absoluut niet mee eens. Die antifa idioten zijn ook gewoon dat: rellende idioten.

Maar ga die extreem linkse gekkies niet als de norm zien want dat zijn ze niet. Net zoals niet ieder rechts persoon een nazi is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181143683
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Alles wordt teveel in het extreme geduwd en daar ben ik het absoluut niet mee eens. Die antifa idioten zijn ook gewoon dat: rellende idioten.

Maar ga die extreem linkse gekkies niet als de norm zien want dat zijn ze niet. Net zoals niet ieder rechts persoon een nazi is.
Exact.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181143715
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact.
Zijn we het daar in ieder geval over eens.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181144418
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:55 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja sorry, maar ''hij is het gewoon'' en ''ik noem ook niet iemand zomaar te pas en en te onpas een nazi'' vind ik een beetje lastig. Vooral om dat ik niet direct concrete voorbeelden kan terug vinden of krijg als ik daarom vraag.

Heel flauw wellicht, maar geef eens een voorbeeld waarbij hij zoals, het een echte nazi betaamt, concreet zegt; alle moslims/joden (.....) dienen uitgeroeid te worden''.
Ik lees het nergens. Maar, volgens jou, hij is het gewoon. Een nazi.

En ik vind het nogal wat omdat zo te zeggen, en ik merk dit steeds vaker, dat het woord ''nazi'' zomaar word gelabeld. Dat vind ik zorgelijk.
Zo zijn liberalen. Weten altijd alles beter.
pi_181144501
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer.

Een echte nazi dus. :')
Mijn geduld met die mensen is op. Ik woon in een flat met 25 mensen. De helft allochtoon en de andere helft is autochtoon. Iedereen leeft langs elkaar heen en de 1 is nog debieler dan de ander.

Ik snap dat mensen die in een goede wijk wonen het zich niet kunnen voorstellen. Maar verschillende culturen en rassen gaan never nooit samen. Dan kunnen mensen vanalles vinden maar de tijd zal uitwijzen dat ik gelijk heb. Het enige waar het om gaat is of de politiek het inziet voordat er zeer grote problemen komen.
  maandag 13 augustus 2018 @ 01:09:46 #108
3542 Gia
User under construction
pi_181144590
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:01 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Mijn geduld met die mensen is op. Ik woon in een flat met 25 mensen. De helft allochtoon en de andere helft is autochtoon. Iedereen leeft langs elkaar heen en de 1 is nog debieler dan de ander.

Ik snap dat mensen die in een goede wijk wonen het zich niet kunnen voorstellen. Maar verschillende culturen en rassen gaan never nooit samen. Dan kunnen mensen vanalles vinden maar de tijd zal uitwijzen dat ik gelijk heb. Het enige waar het om gaat is of de politiek het inziet voordat er zeer grote problemen komen.
Ik kan overweg met iedereen. Hebben Syriers bij het kerstdiner gehad. Maar, je hebt wel gelijk. Nu ze hier wat langer wonen, hebben ze meer 'eigen' mensen leren kennen.
Geen probleem, ze zijn nog net zo vriendelijk, maar toch weer meer op zichzelf.

Die vermenging van culturen zal nog lang op zich laten wachten, vrees ik.
pi_181144678
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kan overweg met iedereen. Hebben Syriers bij het kerstdiner gehad. Maar, je hebt wel gelijk. Nu ze hier wat langer wonen, hebben ze meer 'eigen' mensen leren kennen.
Geen probleem, ze zijn nog net zo vriendelijk, maar toch weer meer op zichzelf.

Die vermenging van culturen zal nog lang op zich laten wachten, vrees ik.
Het is ook niet dat ik een hekel aan die mensen zelf heb. Ik geef die mensen groot gelijk dat ze geluk proberen te zoeken in Europa. Mijn negroide buurman was slechts 5 maanden in NL voordat hij deze woning met urgentieverklaring kreeg. En juist dat zet kwaad bloed bij mensen. De gemiddelde Hagenees wacht 8 jaar op een sociale huurwoning (woon zelf in De Haag).

Mijn mening is dat het systeem niet deugt. Nogmaals ik neem die mensen niks kwalijk. Maar in de jaren dat ik hier woon heb ik gemerkt dat allochtonen en autochtonen langs elkaar heen leven. Ik had het graag anders gezien maar geloof nu oprecht dat verschillende volkeren niet met elkaar samen kunnen leven.
pi_181144757
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:18 schreef -Ondskapt- het volgende:

Maar in de jaren dat ik hier woon heb ik gemerkt dat allochtonen en autochtonen langs elkaar heen leven. Ik had het graag anders gezien maar geloof nu oprecht dat verschillende volkeren niet met elkaar samen kunnen leven.
Dat accepteren is voor links echt moeilijk, maar het is wel realistisch. Dat laatste typeert namelijk 'de Nederlander' en zijn tolerantie. Wij gunnen iedereen alles, Maar wel zolang die ander onze gewoontes ook tolereert. Dus én Zwarte Piet naaste Keti Koti. NIET Keti Koti ipv Zwarte Piet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 13 augustus 2018 @ 01:44:07 #111
3542 Gia
User under construction
pi_181144826
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:18 schreef -Ondskapt- het volgende:


Het is ook niet dat ik een hekel aan die mensen zelf heb. Ik geef die mensen groot gelijk dat ze geluk proberen te zoeken in Europa. Mijn negroide buurman was slechts 5 maanden in NL voordat hij deze woning met urgentieverklaring kreeg. En juist dat zet kwaad bloed bij mensen. De gemiddelde Hagenees wacht 8 jaar op een sociale huurwoning (woon zelf in De Haag).

Mijn mening is dat het systeem niet deugt. Nogmaals ik neem die mensen niks kwalijk. Maar in de jaren dat ik hier woon heb ik gemerkt dat allochtonen en autochtonen langs elkaar heen leven. Ik had het graag anders gezien maar geloof nu oprecht dat verschillende volkeren niet met elkaar samen kunnen leven.
Maar, die Syriers zijn gevlucht. 3 tienerzonen, die hadden zò het leger in gemoeten.
Dan komen ze hier, met niks.
Is het zo raar dat die mensen eerder een wonimg hebben dan Janneke, die nog bij papa en mama woont, maar al 5 jaar ingeschreven staat.
Janneke is niet dakloos.
pi_181144893
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar, die Syriers zijn gevlucht. 3 tienerzonen, die hadden zò het leger in gemoeten.
Dan komen ze hier, met niks.
Is het zo raar dat die mensen eerder een wonimg hebben dan Janneke, die nog bij papa en mama woont, maar al 5 jaar ingeschreven staat.
Janneke is niet dakloos.
Mijn mening is dat die mensen uberhaupt niet dit land binnengelaten moeten worden. Dat is alles wat ik erover zeg.

Ik ga nu mijn laatste biertjes opdrinken en morgen weer werken.
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:06:16 #113
3542 Gia
User under construction
pi_181144937
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:59 schreef -Ondskapt- het volgende:

Mijn mening is dat die mensen uberhaupt niet dit land binnengelaten moeten worden. Dat is alles wat ik erover zeg.

Ik ga nu mijn laatste biertjes opdrinken en morgen weer werken.
Ik hoef niet te werken, dus reageer toch. Ik vind het niet meer dan menselijk dat we vluchtelingen opvangen.

Waar het gelukzoekers betreft, ben ik een stuk harder. Die horen geen voorrang te krijgen en ja, die moeten we niet toelaten.
pi_181146860
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:18 schreef -Ondskapt- het volgende:

Maar in de jaren dat ik hier woon
Hoeveel jaar daarvoor woonde je niet in Nederland? Ben je niet in Nederland opgegroeid?

quote:
heb ik gemerkt dat allochtonen en autochtonen langs elkaar heen leven. Ik had het graag anders gezien maar geloof nu oprecht dat verschillende volkeren niet met elkaar samen kunnen leven.
Iedereen leeft langs elkaar heen. En dat gaat prima. Op deze wijze kan men best wel samenleven .
  maandag 13 augustus 2018 @ 08:42:27 #115
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181146886
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoeveel jaar daarvoor woonde je niet in Nederland? Ben je niet in Nederland opgegroeid?

[..]

Iedereen leeft langs elkaar heen. En dat gaat prima. Op deze wijze kan men best wel samenleven .
Maar TS, wat is in jouw stelling nou extreem rechts?
En wanneer is iets geweld?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181146895
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat accepteren is voor links echt moeilijk, maar het is wel realistisch.
Mensen leven in Nederland vreedzaam langs elkaar heen . Dat is de realiteit.

quote:
Dat laatste typeert namelijk 'de Nederlander' en zijn tolerantie. Wij gunnen iedereen alles,
Is da zo? Van mij mogen mensen zwarte piet afschaffen . Ik lees in dit topic reacties dat alleen autochtonen die mening mogen hebben: Is iemand geen autochtoon dan moet die 'hard aangepakt ' worden voor deze afwijkende mening.
pi_181146932
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Maar TS, wat is in jouw stelling nou extreem rechts?
En wanneer is iets geweld?
Er zit geen stelling in mijn OP. Wel berichten van groepen te Zweden en Duitsland ... die zijn extreemrechts .
Voorbeelden van gewelddadiger worden : In Zweden was een wannabeeterrorist van een nazi-achtige groep bezig moorden op journalisten te plannen. In Duitsland heeft de politie honderden extremisten, de zgn reichsburgers bezocht en hun wapens in beslag genomen
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:38:32 #118
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181147515
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hoef niet te werken, dus reageer toch. Ik vind het niet meer dan menselijk dat we vluchtelingen opvangen.

Waar het gelukzoekers betreft, ben ik een stuk harder. Die horen geen voorrang te krijgen en ja, die moeten we niet toelaten.
Dit zijn geen echte vluchtelingen. Maar allemaal gelukszoekers.

Op het moment dat die Syriërs hun grens over zijn gestoken en in oorlogsvrij gebied zijn beland (zoals in Turkije), en toch hebben besloten om verder door te reizen naar west Europa ( omdat de voorzieningen hier uitstekend zijn) zijn het gelukszoekers en normale immigranten geworden. Die hadden we nooit mogen binnenlaten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:30:33 #119
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181148511
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:38 schreef Harvest89 het volgende:
Dit zijn geen echte vluchtelingen. Maar allemaal gelukszoekers.
Veilig en fijn hè; zo lekker rechtlijnig.
Zwart - Wit. Lekker makkelijk.
Schoon geweten; niks doen; want iedereen is een gelukszoeker.

:N
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:33:51 #120
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181148588
Ontopic:
Het lijkt wel of men zich niet meer schaamt om (extreem) nationalistisch te zijn. Sterker nog, het lijkt alsof dit soort sentimenten minder sterk veroordeeld worden of soms zelfs op (stille) sympathie kunnen rekenen. Ik vind dat wel zorgwekkend.

Of ze echt geweldadiger worden weet ik niet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:47:54 #121
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181148874
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar ga die extreem linkse gekkies niet als de norm zien want dat zijn ze niet. Net zoals niet ieder rechts persoon een nazi is.
Nee, maar het probleem is wel dat ze worden getolereerd of juist aangemoedigd door de media en BN'ers.

Zolang je zegt dat je tegen pedo's bent, mag je van bepaalde mensen voor eigen rechter spelen. Zolang je zegt dat je tegen dierenleed bent, mag je onschuldige vissers lastigvallen. Zolang je zegt dat je tegen Nazi's bent, mag je met geweld conservatieven, christenen, libertariers, etc aanvallen.

Terwijl de meeste rechtse mensen, inclusief FvD en PVV, Nazisme hardgrondig afkeuren (zijn in de regel ook pro-Israël, dus dat is logisch) wordt de extreme linkse fringe vergoeilijkt. Men moet gewoon eens ophouden met dat ''Tja ik keur geweld af, maar ze zijn tegen Nazi's, dus eigenlijk zijn het de good guys''. Nee, dit is een groep die andersdenkenden tot Nazi bombardeert en vervolgens pretendeert te vechten tegen het fascisme.

Je ziet het hier ook in de reacties. Nationalisme wordt gelijkgeschakeld met racisme en intolerantie. Terwijl de meeste Europese ''nationalisten'' juist vrijheidslievende individualisten zijn die zich afzetten tegen het totalitaire en anti-democratische karakter van de EU.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:53:09 #122
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181148967
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nee, maar het probleem is wel dat ze worden getolereerd of juist aangemoedigd door de media en BN'ers.
'De media'?
'BN'ers'?
Volgens mij gaat dat twee kanten op en is er geen 'de media'.
quote:
Zolang je zegt dat je tegen pedo's bent, mag je van bepaalde mensen voor eigen rechter spelen. Zolang je zegt dat je tegen dierenleed bent, mag je onschuldige vissers lastigvallen. Zolang je zegt dat je tegen Nazi's bent, mag je met geweld conservatieven, christenen, libertariers, etc aanvallen.
Van een select groepje mensen; zeker niet van 'de media' of (alle) 'BN'ers'. Sowieso... naar BN'ers luisteren of gewichtig doen over hun mening... :')
quote:
Terwijl de meeste rechtse mensen, inclusief FvD en PVV, Nazisme hardgrondig afkeuren (zijn in de regel ook pro-Israël, dus dat is logisch)
Dit is het bekende 'maar ik heb ook een donkere (beste) vriend dus ik ben niet racistisch' argument. ;) Dat is zwak op zi'n best.
quote:
wordt de extreme linkse fringe vergoeilijkt.
Valt wel mee hoor.
quote:
Men moet gewoon eens ophouden met dat ''Tja ik keur geweld af, maar ze zijn tegen Nazi's, dus eigenlijk zijn het de good guys''. Nee, dit is een groep die andersdenkenden tot Nazi bombardeert en vervolgens pretendeert te vechten tegen het fascisme.
Ik keur geweld af. Zonder maar.
quote:
Je ziet het hier ook in de reacties. Nationalisme wordt gelijkgeschakeld met racisme en intolerantie.
Terecht. :')

quote:
Terwijl de meeste Europese ''nationalisten'' juist vrijheidslievende individualisten zijn die zich afzetten tegen het totalitaire en anti-democratische karakter van de EU.
_O- Echt. Serieus. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:54:29 #123
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181148993
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hoef niet te werken, dus reageer toch. Ik vind het niet meer dan menselijk dat we vluchtelingen opvangen.

Waar het gelukzoekers betreft, ben ik een stuk harder. Die horen geen voorrang te krijgen en ja, die moeten we niet toelaten.
Hoever wil je daar mee gaan? De wereld is vol met ellende. Het is al heel wat als het lukt om met je "eigen mensen" vredig samen te leven en hoe meer "vreemden" je erbij krijgt des te moeilijker zal dat worden. We kunnen heel de bevolking van Syrie hierheen halen maar dan heb je de problemen van daar naar hier gehaald. Dat is geen oplossing.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:56:26 #124
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181149030
Extreem rechts is een lachertje vergeleken met het geweld wat dat linkse en allochtoonse brigade allemaal uitspookt hier in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 10:57:08 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181149047
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:33 schreef SicSicSics het volgende:
Ontopic:
Het lijkt wel of men zich niet meer schaamt om (extreem) nationalistisch te zijn. Sterker nog, het lijkt alsof dit soort sentimenten minder sterk veroordeeld worden of soms zelfs op (stille) sympathie kunnen rekenen. Ik vind dat wel zorgwekkend.

Of ze echt geweldadiger worden weet ik niet.
Wat is er mis met nationalisme? Het zit in de menselijke natuur om samen een groep te vormen, en het maakt je als land ook sterker als iedereen zich verbonden voelt.

Voor Nederlands juichen is ook een nationalistisch iets hè.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:58:26 #126
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181149079
Ik vind de opkruipende legitimering van veel zorgwekkender.
Want de reden dat extreem rechts zo marginaal is geworden was de afkeuring, de algemene afkeuring. Het niet accepteren van.

Het gevaar van extreem rechts zit niet zozeer in idiote clubjes die 'het heft in eigen hand nemen', maar in de massa die dat langzaam prima begint te vinden of met de mantel der liefde bedekt.

Extreem rechts is nu eenmaal al van oudsher een beweging die eerst massa vergaard. Is veel minder heethoofdig (berekender) en heeft ook heel goed geleerd om niet te vroeg toe te slaan en 'het volk' over het bolletje te aaien, ze in slaap te sussen over hun aard.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 11:01:26 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181149145
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik vind de opkruipende legitimering van veel zorgwekkender.
Want de reden dat extreem rechts zo marginaal is geworden was de afkeuring, de algemene afkeuring. Het niet accepteren van.

Het gevaar van extreem rechts zit niet zozeer in idiote clubjes die 'het heft in eigen hand nemen', maar in de massa die dat langzaam prima begint te vinden of met de mantel der liefde bedekt.

Extreem rechts is nu eenmaal al van oudsher een beweging die eerst massa vergaard. Is veel minder heethoofdig (berekender) en heeft ook heel goed geleerd om niet te vroeg toe te slaan en 'het volk' over het bolletje te aaien, ze in slaap te sussen over hun aard.
Je doet het lijken alsof ieder moment de treinen weer kunnen gaan rijden? Er zijn meer radicale moslims dan radicale rechtsen in dit land, veel meer. Extreemrechts is de komende 10 jaar wel het minste waar je je zorgen om hoeft te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:03:58 #128
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181149194
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:57 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er mis met nationalisme?
In essentie is het een misplaatst gevoel van trots, wat niet gebaseerd is op eigen (on)vermogen en waar je (in mijn ogen) niets aan kunt ontlenen.

Het is hol.

Het is niets.

Het is moot.
quote:
Het zit in de menselijke natuur om samen een groep te vormen, en het maakt je als land ook sterker als iedereen zich verbonden voelt.
Het zit in de natuur; dat is natuurlijk het grootste kutexcuus ooit aangedragen. Maakt het ons niet juist menselijk om boven de instincten uit te handelen?
quote:
Voor Nederlands juichen is ook een nationalistisch iets hè.
Er zijn vele gradaties. En ik geef toe dat ik ook wel eens voor nederland juich, maar daar ga ik niet mijn poltiek, beleid of gedrag op afstemmen.

Ik ben net zo min trots op wat mijn voorvaderen voor elkaar hebben gekregen dan verantwoordelijk voor de misdaden die zij daarbij begaan hebben. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181149233
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je doet het lijken alsof ieder moment de treinen weer kunnen gaan rijden? Er zijn meer radicale moslims dan radicale rechtsen in dit land, veel meer. Extreemrechts is de komende 10 jaar wel het minste waar je je zorgen om hoeft te maken.
Dit is niet hetgene wat TS wil horen.

TS wil alleen horen "extreem rechts word gewelddadiger.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:09:40 #130
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181149317
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik vind de opkruipende legitimering van veel zorgwekkender.
Want de reden dat extreem rechts zo marginaal is geworden was de afkeuring, de algemene afkeuring. Het niet accepteren van.

Het gevaar van extreem rechts zit niet zozeer in idiote clubjes die 'het heft in eigen hand nemen', maar in de massa die dat langzaam prima begint te vinden of met de mantel der liefde bedekt.

Extreem rechts is nu eenmaal al van oudsher een beweging die eerst massa vergaard. Is veel minder heethoofdig (berekender) en heeft ook heel goed geleerd om niet te vroeg toe te slaan en 'het volk' over het bolletje te aaien, ze in slaap te sussen over hun aard.
De massa begon eindelijk in te zien dat er te veel problemen zijn met de multiculturele samenleving, Islam, en niet-westerse allochtonen. En als ze dit probleem wilden benoemen werden ze door met name links politiek correcte mensen als minderwaardig tuig weggezet.

Kijk eens terug hoe er gereageerd werd op Janmaat, en Pim Fortuyn, terwijl deze mannen hele reële problemen hebben aangekaart.

Veel mensen wonen diep midden in de multiculturele ellende, en zien elke dag de problemen met hun eigen ogen. Er zijn met name in de randstad hele wijken en stadsdelen die meer lijken op Marrakech en Ankara dan op een Nederlandse stad. Maar als je inderdaad in een nette blanke "upperclass" wijk of op de grachtengordel woont, kun je lekker blind blijven. Lijkt me een heerlijk gevoel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181149365
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In essentie is het een misplaatst gevoel van trots, wat niet gebaseerd is op eigen (on)vermogen en waar je (in mijn ogen) niets aan kunt ontlenen.

Het is hol.

Het is niets.

Het is moot.

Ok, als ik even meega in je argumenten: hoe is dit dan anders voor andere vormen van identiteit of politiek?

In hoeverre zijn bijvoorbeeld christendemocratie, socialisme, multiculturalisme niet hol, niets en 'moot'?

Uiteindelijk gaat iedere vorm van identiteit en politiek, ongeacht achterban om een bepaald construct waarin je jezelf en mensen zoals jijzelf idealiseert en tegenstanders als minder ziet.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181149370
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, maar het probleem is wel dat ze worden getolereerd of juist aangemoedigd door de media en BN'ers.

Zolang je zegt dat je tegen pedo's bent, mag je van bepaalde mensen voor eigen rechter spelen. Zolang je zegt dat je tegen dierenleed bent, mag je onschuldige vissers lastigvallen. Zolang je zegt dat je tegen Nazi's bent, mag je met geweld conservatieven, christenen, libertariers, etc aanvallen.

Terwijl de meeste rechtse mensen, inclusief FvD en PVV, Nazisme hardgrondig afkeuren (zijn in de regel ook pro-Israël, dus dat is logisch) wordt de extreme linkse fringe vergoeilijkt. Men moet gewoon eens ophouden met dat ''Tja ik keur geweld af, maar ze zijn tegen Nazi's, dus eigenlijk zijn het de good guys''. Nee, dit is een groep die andersdenkenden tot Nazi bombardeert en vervolgens pretendeert te vechten tegen het fascisme.

Je ziet het hier ook in de reacties. Nationalisme wordt gelijkgeschakeld met racisme en intolerantie. Terwijl de meeste Europese ''nationalisten'' juist vrijheidslievende individualisten zijn die zich afzetten tegen het totalitaire en anti-democratische karakter van de EU.
Ik heb niks met bnners, maar als Marco Borsato verklaart dat hij wel kan begrijpen dat iedere pvver vogelvrij is denk ik dat het land op z'n kop staat. Kan me ook niet iemand voor de geest halen die dat gezegd zou hebben.

Dat gezegd hebbende; wat een bnner vind lijkt mij totaal oninterressant. Wat interressanter is, is deze uitspraak van jou: "Terwijl de meeste Europese ''nationalisten'' juist vrijheidslievende individualisten zijn". Een partij als de PVV wilt in haar manifest een behoorlijk aantal vrijheden ontnemen en grondrechten breken. Iets waar al zat over gezegd is tijdens de laatste verkiezingen. Dat 'vrijheidslievend' wat jij noemt is gewoon enorm selectief. En derhalve zinloos.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181149455
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De massa begon eindelijk in te zien dat er te veel problemen zijn met de multiculturele samenleving, Islam, en niet-westerse allochtonen. En als ze dit probleem wilden benoemen werden ze door met name links politiek correcte mensen als minderwaardig tuig weggezet.

Kijk eens terug hoe er gereageerd werd op Janmaat, en Pim Fortuyn, terwijl deze mannen hele reële problemen hebben aangekaart.

Veel mensen wonen diep midden in de multiculturele ellende, en zien elke dag de problemen met hun eigen ogen. Er zijn met name in de randstad hele wijken en stadsdelen die meer lijken op Marrakech en Ankara dan op een Nederlandse stad. Maar als je inderdaad in een nette blanke "upperclass" wijk of op de grachtengordel woont, kun je lekker blind blijven. Lijkt me een heerlijk gevoel.
Dit soort uitspraken doen me altijd direct Zondagmiddag Buitenveldert van Frans Halsema opzetten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:19:17 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181149498
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:17 schreef Barbusse het volgende:

Dit soort uitspraken doen me altijd direct Zondagmiddag Buitenveldert van Frans Halsema opzetten.
Ik vraag me ook altijd af waar dat soort users hun werkelijkheid vandaan halen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:19:59 #135
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181149510
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je doet het lijken alsof ieder moment de treinen weer kunnen gaan rijden? Er zijn meer radicale moslims dan radicale rechtsen in dit land, veel meer. Extreemrechts is de komende 10 jaar wel het minste waar je je zorgen om hoeft te maken.
Dat is niet wat ik zeg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:22:02 #136
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181149549
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De massa begon eindelijk in te zien dat er te veel problemen zijn met de multiculturele samenleving, Islam, en niet-westerse allochtonen. En als ze dit probleem wilden benoemen werden ze door met name links politiek correcte mensen als minderwaardig tuig weggezet.

Kijk eens terug hoe er gereageerd werd op Janmaat, en Pim Fortuyn, terwijl deze mannen hele reële problemen hebben aangekaart.

Veel mensen wonen diep midden in de multiculturele ellende, en zien elke dag de problemen met hun eigen ogen. Er zijn met name in de randstad hele wijken en stadsdelen die meer lijken op Marrakech en Ankara dan op een Nederlandse stad. Maar als je inderdaad in een nette blanke "upperclass" wijk of op de grachtengordel woont, kun je lekker blind blijven. Lijkt me een heerlijk gevoel.
Ah, het jij begrijpt het niet want jij woont niet in deze wereld/mijn wereld.
Deze keer ben ik iig weer rijk en zit ik hoog en droog op mijn landgoed.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181149550
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.
Zolang niemand anders antwoord heeft op de zorgen van relatief veel burgers, zal (extreem) rechts blijven groeien.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:25:26 #138
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181149605
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Zolang niemand anders antwoord heeft op de zorgen van relatief veel burgers, zal (extreem) rechts blijven groeien.
Is het probleem niet gewoon dat men een pasklaar antwoord wil dat alles vandaag oplost? Wat er gewoon niet is?

Dat zie je prima met de nieuwe partijen die ontstaan zijn (aan verschillende kanten), ook die hebben geen antwoord. Ze brullen hard over wat four gaat, maar hebben net zo goed geen antwoord.
Waar ze al een soort van antwoord geven levert dat een hele berg nieuwe vragen en zorgen op.

Er is geen pasklaar antwoord, er is geen fantatische magische oplossing. Het zijn moeilijke vraagstukken die van alle kanten bekeken moeten worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181149610
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Zolang niemand anders antwoord heeft op de zorgen van relatief veel burgers, zal (extreem) rechts blijven groeien.
Dat antwoord kunnen ze vinden in de geschiedenis, sociale wetenschappen, onderzoek naar klimaatverandering, roofkapitalisme en bijbehorende ongelijkheid in kansen.

Toevallig allemaal zaken waar men vaak in meer of mindere mate niet in gelooft.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:26:09 #140
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181149613
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:12 schreef Oostwoud het volgende:
Ok, als ik even meega in je argumenten: hoe is dit dan anders voor andere vormen van identiteit of politiek?

In hoeverre zijn bijvoorbeeld christendemocratie, socialisme, multiculturalisme niet hol, niets en 'moot'?
Ik ben geen fan van christendemocratie, maar zij hangen hun beleid (behalve op een paar principiële standpunten, waarbij zij de medemenselijkheid anders indelen dan ik zou doen) niet op aan het feit dat ze zichzelf of hun denkwijze superieur vinden.
quote:
Uiteindelijk gaat iedere vorm van identiteit en politiek, ongeacht achterban om een bepaald construct waarin je jezelf en mensen zoals jijzelf idealiseert en tegenstanders als minder ziet.
Pfft. Nee. :D Vanuit nationalisme is iedereen die niet tot de groep, tot 'de nationaliteit', behoort automaitsch minder. Vanuit socialisme is iedereen gelijk. Lijkt mij een redelijk fundamenteel andere kijkwijze.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181149616
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is het probleem niet gewoon dat men een pasklaar antwoord wil dat alles vandaag oplost? Wat er gewoon niet is?

Dat zie je prima met de nieuwe partijen die ontstaan zijn (aan verschillende kanten), ook die hebben geen antwoord. Ze brullen hard over wat four gaat, maar hebben net zo goed geen antwoord.
Waar ze al een soort van antwoord geven levert dat een hele berg nieuwe vragen en zorgen op.

Er is geen pasklaar antwoord, er is geen fantatische magische oplossing. Het zijn moeilijke vraagstukken die van alle kanten bekeken moeten worden.
Onzin. Zo is migratie helemaal geen complex onderwerp.
pi_181149627
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat antwoord kunnen ze vinden in de geschiedenis, sociale wetenschappen, onderzoek naar klimaatverandering, roofkapitalisme en bijbehorende ongelijkheid in kansen.

Toevallig allemaal zaken waar men vaak in meer of mindere mate niet in gelooft.
Ironisch, dit topic gaat over extreemrechts. Die zijn juist vaak heel erg tegen het roofkapitalisme. Vaak in combinatie met wat antisemitisme.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:28:58 #143
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181149656
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:26 schreef Rangono het volgende:

[..]

Onzin. Zo is migratie helemaal geen complex onderwerp.
Niet? Hmzzz, kan ik het niet mee eens zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 11:29:18 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181149658
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.
Je maakt je enorme zorgen om wat precies dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:30:38 #145
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181149687
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is het probleem niet gewoon dat men een pasklaar antwoord wil dat alles vandaag oplost? Wat er gewoon niet is?

Dat zie je prima met de nieuwe partijen die ontstaan zijn (aan verschillende kanten), ook die hebben geen antwoord. Ze brullen hard over wat four gaat, maar hebben net zo goed geen antwoord.
Waar ze al een soort van antwoord geven levert dat een hele berg nieuwe vragen en zorgen op.

Er is geen pasklaar antwoord, er is geen fantatische magische oplossing. Het zijn moeilijke vraagstukken die van alle kanten bekeken moeten worden.
De gevestigde politiek ziet bijna geen problemen, en dat is het grote probleem. Ze kijken voornamelijk naar economie en groei.

Niet zo lang terug heeft bijvoorbeeld Pechthold nog verklaard dat de Islam een aanwinst is voor Europa en Nederland. Die man is hartstikke gek.

Ik ben het verder met je eens dat hier geen humane beschaafde oplossing voor is. Ik zou dan kiezen voor een fellere optie, uit landsbelang. Maar laten we die discussie maar niet voeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181149689
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:27 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ironisch, dit topic gaat over extreemrechts. Die zijn juist vaak heel erg tegen het roofkapitalisme. Vaak in combinatie met wat antisemitisme.
Nee hoor. Alleen als ze er zelf ook het slachtoffer van worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181149700
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet? Hmzzz, kan ik het niet mee eens zijn.
En zelfs is dat het. Dan is het erkennen van de problematiek ervan altijd stap een. Laten veel partijen dat nu net niet doen. Tja, dan is het makkelijk voor zij die dat wel doen he.
pi_181149704
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee hoor. Alleen als ze er zelf ook het slachtoffer van worden.
Uh?
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 11:31:58 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181149714
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In essentie is het een misplaatst gevoel van trots, wat niet gebaseerd is op eigen (on)vermogen en waar je (in mijn ogen) niets aan kunt ontlenen.

Het is hol.

Het is niets.

Het is moot.

[..]

Het zit in de natuur; dat is natuurlijk het grootste kutexcuus ooit aangedragen. Maakt het ons niet juist menselijk om boven de instincten uit te handelen?

[..]

Er zijn vele gradaties. En ik geef toe dat ik ook wel eens voor nederland juich, maar daar ga ik niet mijn poltiek, beleid of gedrag op afstemmen.

Ik ben net zo min trots op wat mijn voorvaderen voor elkaar hebben gekregen dan verantwoordelijk voor de misdaden die zij daarbij begaan hebben. 8-)
Groepsvorming is ook vandaag de dag iets waar helemaal niets mis mee is en waar je zelfs voordelen uit kan halen. Het is geen misplaatst gevoel van trots, het is binding met je landgenoten en de geschiedenis die jouw omgeving heeft gemaakt zoals die nu is. België is wel een mooi voorbeeld van wat er gebeurt als het praktisch niet bestaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181149745
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit is niet hetgene wat TS wil horen.

TS wil alleen horen "extreem rechts word gewelddadiger.
Dat is jouw verwrongen geest .
TT stelde ik in de vorm van een open vraag....de confrontatie van voor en tegens is interessanter dan dat iedereen dezelfde mening scandeert.
Maar wellicht is zo genuanceerd denken vreemd voor jou. Het is voor jou makkelijker mij persoonlijk aan te vallen
pi_181149780
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:30 schreef Harvest89 het volgende:

Ik ben het verder met je eens dat hier geen humane beschaafde oplossing voor is. Ik zou dan kiezen voor een fellere optie, uit landsbelang. Maar laten we die discussie maar niet voeren.
Toch wel ... jouw inbreng is een goed voorbeeld van verruwing in het extreemrechtse spectrum, wat weer vooraf gaat aan het gewelddadiger worden van die groep
pi_181149782
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:31 schreef Rangono het volgende:

[..]

Uh?
Daarom alle punten in ogenschouw nemen en niet slechts eentje eruit vissen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181149787
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Zolang niemand anders antwoord heeft op de zorgen van relatief veel burgers, zal (extreem) rechts blijven groeien.
:')

Zolang niemand anders antwoord heeft op de zorgen van relatief veel burgers, zal extremisme (links, rechts, religieus) toenemen.

En niet alleen maar "rechts", zoals jij of TS nu iedereen wil doen laten geloven.

Je snapt toch wel dat jij anderen zo niet weet te overtuigen, mag ik hopen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:38:02 #154
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181149820
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Groepsvorming is ook vandaag de dag iets waar helemaal niets mis mee is en waar je zelfs voordelen uit kan halen.
Er is een heleboel mis mee. :D
Dat het in onze natuur zit, wil nog niet zeggen dat er niets mis mee is. Ja er zijn voordelen, maar die wegen (in mijn ogen) niet op tegen de nadelen.
quote:
Het is geen misplaatst gevoel van trots, het is binding met je landgenoten en de geschiedenis die jouw omgeving heeft gemaakt zoals die nu is.
In mijn ogen is het zeker een misplaatst gevoel van trots. Ik heb niets bijgedragen aan wat er bereikt is, dus tot dat veranderd, ga ik me niet goed voelen over iets waar ik niks voor gedaan heb.

Overigens ga je even voorbij aan het sentiment wat daar ook bij hoort. Als je je goed mag voelen over hetgeen onze voorvaderen bereikt hebben, moet je je dan ook niet slecht voelen over hoe ze dat gedaan hebben?

ik weiger beide, pertinent.
quote:
België is wel een mooi voorbeeld van wat er gebeurt als het praktisch niet bestaat.
Onzin. Daar zijn hele andere krachten aan de gang. Juist het nationalisme (mijn groep is beter dan die andere, of mijn groep wordt achtergestel d aan die andere) is wat het land uiteindelijk kapot maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door SicSicSics op 13-08-2018 11:43:51 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181149823
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch wel ... jouw inbreng is een goed voorbeeld van verruwing in het extreemrechtse spectrum, wat weer vooraf gaat aan het gewelddadiger worden van die groep
Dit is precies die opkruipende legitimering waar Cause_Mayhem het over had. Trage maar vastbehouden constante dehuminasering.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:39:44 #156
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181149848
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is er mis met nationalisme? Het zit in de menselijke natuur om samen een groep te vormen, en het maakt je als land ook sterker als iedereen zich verbonden voelt.

Voor Nederlands juichen is ook een nationalistisch iets hè.
"Het zit in mijn natuur dus er is niet mis mee".

Dat is net zo'n achterlijk argument als "Het is traditie dus moeten we er mee doorgaan".
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 11:39:48 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181149850
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Groepsvorming is ook vandaag de dag iets waar helemaal niets mis mee is en waar je zelfs voordelen uit kan halen. Het is geen misplaatst gevoel van trots, het is binding met je landgenoten en de geschiedenis die jouw omgeving heeft gemaakt zoals die nu is. België is wel een mooi voorbeeld van wat er gebeurt als het praktisch niet bestaat.
Inderdaad. En daarom heb ik als Brabander niets, maar dan ook niets, met boven de rivieren, 'Holland' en de Randstad, hetgeen aantoont dat het hele concept van 'Nederland' als werkelijke eenheid (i.t.t. kennelijk tot België) net zo kunstmatig is. Wat heet, in cultureel opzicht voel ik mij meer verbonden met België.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:41:21 #158
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181149881
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:25 schreef Barbusse het volgende:
Dat antwoord kunnen ze vinden in de geschiedenis
Inderdaad, laten we naar de geschiedenis kijken.

Een dikke 1000 jaar terug had je de Slag bij Poitiers, waarin een islamitisch Moors leger Europa probeerden te veroveren. Gelukkig werden ze tegengehouden door de Franken.

In de 17e eeuw stond een Islamitisch Ottomaans leger voor de poorten van Wenen. Gelukkig werden ze ook hier tegengehouden.

In de 21e eeuw opent Europa de poorten voor honderduizenden moslims die naast een flinke zak geld ook nog alle vrijheid krijgen om hun middeleeuwse religie te kunnen vereren. :D
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181149889
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jouw verwrongen geest .
TT stelde ik in de vorm van een open vraag....de confrontatie van voor en tegens is interessanter dan dat iedereen dezelfde mening scandeert.
Maar wellicht is zo genuanceerd denken vreemd voor jou. Het is voor jou makkelijker mij persoonlijk aan te vallen
Toe maar, een persoonlijke aanval nog wel, met mijn "verwrongen geest".

De open vraag in de TT is een open deur.

Gaan we nog proberen te achterhalen de hoe's en de wat's, of is dat niet van belang?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181149935
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Inderdaad, laten we naar de geschiedenis kijken.

Een dikke 1000 jaar terug had je de Slag bij Poitiers, waarin een islamitisch Moors leger Europa probeerden te veroveren. Gelukkig werden ze tegengehouden door de Franken.

In de 17e eeuw stond een Islamitisch Ottomaans leger voor de poorten van Wenen. Gelukkig werden ze ook hier tegengehouden.

In de 21e eeuw opent Europa de poorten voor honderduizenden moslims die naast een flinke zak geld ook nog alle vrijheid krijgen om hun middeleeuwse religie te kunnen vereren. :D
Niet selectief quoten. Het is een totaalplaatje. Je kunt ook niet van Boccherini's sonates genieten door alleen de cellist te laten spelen #justelitistbastardthings
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181149954
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:39 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

"Het zit in mijn natuur dus er is niet mis mee".

Dat is net zo'n achterlijk argument als "Het is traditie dus moeten we er mee doorgaan".
Ja, het is van hetzelfde niveau als "Het is jaar (x)", "We zijn allemaal gelijk" en "Je bent het niet met mij eens dus lijdt je aan (x)-fobie."
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181149966
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Toe maar, een persoonlijke aanval nog wel, met mijn "verwrongen geest".
Jij begint met persoonlijke aanvallen.
Het is gewoon kritiek op je denkwijze.
pi_181150039
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik vind de opkruipende legitimering van veel zorgwekkender.
Want de reden dat extreem rechts zo marginaal is geworden was de afkeuring, de algemene afkeuring. Het niet accepteren van.

Het gevaar van extreem rechts zit niet zozeer in idiote clubjes die 'het heft in eigen hand nemen', maar in de massa die dat langzaam prima begint te vinden of met de mantel der liefde bedekt.

Extreem rechts is nu eenmaal al van oudsher een beweging die eerst massa vergaard. Is veel minder heethoofdig (berekender) en heeft ook heel goed geleerd om niet te vroeg toe te slaan en 'het volk' over het bolletje te aaien, ze in slaap te sussen over hun aard.
Hier ben ik het wel mee eens.
Extreemrechts geweld is op dit moment nog redelijk makkelijk unaniem te veroordelen maar het extreemrechtse gedachtengoed verspreid zich steeds verder en dieper. Onder andere dankzij media die racistische dogwhistles niet herkennen en vinden dat elke mongool een podium verdient.
pi_181150066
Vroeger werden er pas veel aanslagen gepleegd in Europa, dus dit stelt echt niets voor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 11:50:41 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181150075
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er is een heleboel mis mee. :D
Dat het in onze natuur zit, wil nog niet zeggen dat er niets mis mee is. Ja er zijn voordelen, maar die wegen (in mijn ogen) niet op tegen de nadelen.

[..]

In mijn ogen is het zeker een misplaatst gevoel van trots. Ik heb niets bijgedragen aan wat er bereikt is, dus tot dat veranderd, ga ik me niet goed voelen over iets waar ik niks voor gedaan heb.

[..]

Onzin. Daar zijn hele andere krachten aan de gang. Juist het nationalisme (mijn groep is beter dan die andere, of mijn groep wordt achtergestel d aan die andere) is wat het land uiteindelijk kapot maakt.
Noem eens wat nadelen die zwaarder wegen dan het 'samen sta je sterk' verhaal. Kan me niet voorstellen dat die bestaan.

En je hebt echt een compleet verkeerd beeld van wat nationalisme precies is. Ik heb het nu al meerdere keren gezegd: het is binding met je landgenoten en je geschiedenis, een gezonde dosis patriottisme. Niets meer niets minder. Pas als je de wat extremere kant op gaat kom je op het gebied 'wij zijn beter dan de rest' aan en moet je uit gaan kijken dat het niet te ver gaat.

België is wat bestuur betreft een gigantische puinhoop, dat is het gevolg van een sterkere band als regio dan als land.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181150084
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van christendemocratie, maar zij hangen hun beleid (behalve op een paar principiële standpunten, waarbij zij de medemenselijkheid anders indelen dan ik zou doen) niet op aan het feit dat ze zichzelf of hun denkwijze superieur vinden.

[..]

Pfft. Nee. :D Vanuit nationalisme is iedereen die niet tot de groep, tot 'de nationaliteit', behoort automaitsch minder. Vanuit socialisme is iedereen gelijk. Lijkt mij een redelijk fundamenteel andere kijkwijze.
Onzin natuurlijk. Christendemocraten halen hun inspiratie uit een boek die mensen onderverdeelt tussen "naar de hemel" en "naar de hel". In de praktijk van de socialisten bleven er ongelijkheden, die dan ook massaal ter dood werden veroordeeld.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181150086
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij begint met persoonlijke aanvallen.
Het is gewoon kritiek op je denkwijze.
Wat jij wil met persoonlijke aanvallen. Blijkbaar een verschillende kijk op, en daar gaat het topic niet over.

Wat ik wil; gaan we nog over de hoe's en de wat's?
Of blijven we veilig en gemakzuchtig aan de oppervlakte?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181150105
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:50 schreef TheJanitor het volgende:
Vroeger werden er pas veel aanslagen gepleegd in Europa, dus dit stelt echt niets voor.
Vroeger? Nu nog, met de groeten van Allah.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 11:52:03 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181150112
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:49 schreef Stranger het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.
Extreemrechts geweld is op dit moment nog redelijk makkelijk unaniem te veroordelen maar het extreemrechtse gedachtengoed verspreid zich steeds verder en dieper. Onder andere dankzij media die racistische dogwhistles niet herkennen en vinden dat elke mongool een podium verdient.
Welk 'extreem'rechtse gedachtegoed wordt volgens jou dan mainstream? Ik zie nog steeds een afkeuring voor geweld binnen alle kringen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 11:53:01 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150130
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Noem eens wat nadelen die zwaarder wegen dan het 'samen sta je sterk' verhaal. Kan me niet voorstellen dat die bestaan.

En je hebt echt een compleet verkeerd beeld van wat nationalisme precies is. Ik heb het nu al meerdere keren gezegd: het is binding met je landgenoten en je geschiedenis, een gezonde dosis patriottisme. Niets meer niets minder. Pas als je de wat extremere kant op gaat kom je op het gebied 'wij zijn beter dan de rest' aan en moet je uit gaan kijken dat het niet te ver gaat.

België is wat bestuur betreft een gigantische puinhoop, dat is het gevolg van een sterkere band als regio dan als land.
Oh toe, zeg me, welke binding heeft een Limburger met een Amsterdammer en een Groninger met een Zeelander?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 11:54:27 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150161
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Welk 'extreem'rechtse gedachtegoed wordt volgens jou dan mainstream? Ik zie nog steeds een afkeuring voor geweld binnen alle kringen.
Dat zie je gewoon hier ook al hoor; het strooien met IQ-statistiekjes, gelul over een onwetenschappelijk concept als ras, gezever over 'natuurlijke tendensen' van de mens... is allemaal zeer mainstream aan het worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150206
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zie je gewoon hier ook al hoor; het strooien met IQ-statistiekjes, gelul over een onwetenschappelijk concept als ras, gezever over 'natuurlijke tendensen' van de mens... is allemaal zeer mainstream aan het worden.
Dit inderdaad. De normen zijn ongelofelijk verschoven, maar vrijwel niemand heeft het door. Vooral omdat het zo geleidelijk is gegaan.

Als we een forummoderator van 20 jaar geleden hierheen konden halen zou hij meer dan de helft van de bezoekers van de Frontpage en het NWS forum direct een perma-ban geven. Niet eens een waarschuwing of hier en daar een post weg, gewoon helemaal ophoepelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:56:29 #173
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181150209
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En je hebt echt een compleet verkeerd beeld van wat nationalisme precies is. Ik heb het nu al meerdere keren gezegd: het is binding met je landgenoten en je geschiedenis, een gezonde dosis patriottisme. Niets meer niets minder. Pas als je de wat extremere kant op gaat kom je op het gebied 'wij zijn beter dan de rest' aan en moet je uit gaan kijken dat het niet te ver gaat.
Als jij graag nationalist wilt zijn in je huiskamer is dat prima. Achterlijk maar prima. Je bindt je maar een eind weg aan je landgenoten.

Nationalisme als politieke overtuiging is echter precies waar het de extreme kant kant op gaat. Het behelst dan namelijk de gehele samenleving en dan vooral in die zin waar je je wel bindt met het gedeelte van de samenleving met wie je je afkomst deelt en niet met alle andere leden van de samenleving. Daarmee maak je dus een tweedeling die je dus juist niet moet hebben.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181150211
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh toe, zeg me, welke binding heeft een Limburger met een Amsterdammer en een Groninger met een Zeelander?
Leuke meme, nu ken ik Limburg nauwelijks moet ik toegeven. Ik kan mij echter nauwelijks voorstellen dat jouw gedachtegoed breedgedragen wordt. Dat er wat getier en gevloek is tussen Randstad (alsof dat een monolitisch oord is :') ) en 'provincie' (idem) is nog tot daar aan toe.

Hoog tijd dat de AIVD jou in de gaten gaat houden voor pogingen tot ondermijning van geografische integriteit van het Koninkrijk der Nederlanden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181150225
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zie je gewoon hier ook al hoor; het strooien met IQ-statistiekjes, gelul over een onwetenschappelijk concept als ras, gezever over 'natuurlijke tendensen' van de mens... is allemaal zeer mainstream aan het worden.
Vechten tegen feiten kan je nou eenmaal niet eeuwig volhouden.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 11:58:51 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150273
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Leuke meme, nu ken ik Limburg nauwelijks moet ik toegeven. Ik kan mij echter nauwelijks voorstellen dat jouw gedachtegoed breedgedragen wordt. Dat er wat getier en gevloek is tussen Randstad (alsof dat een monolitisch oord is :') ) en 'provincie' (idem) is nog tot daar aan toe.

Hoog tijd dat de AIVD jou in de gaten gaat houden voor pogingen tot ondermijning van geografische integriteit van het Koninkrijk der Nederlanden.
Medunkt dat de AIVD drukker is met lieden die Nederlandse staatsburgers op basis van etniciteit en religie datzelfde staatsburgerschap het liefst zouden ontnemen ter meerder eer en glorie van diezelfde 'integriteit van het Koninkrijk'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 11:59:03 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150279
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:57 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Vechten tegen feiten kan je nou eenmaal niet eeuwig volhouden.
Noem eens zo'n feit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150307
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zie je gewoon hier ook al hoor; het strooien met IQ-statistiekjes, gelul over een onwetenschappelijk concept als ras, gezever over 'natuurlijke tendensen' van de mens... is allemaal zeer mainstream aan het worden.
IQ-statistiekjes? Ik zal ze wel over het hoofd hebben gezien. Natuurlijke tendensen van de mens is al héél erg lang onderwerp van discussie, ook in filosofie en wetenschap. Het boek over ras is ook niet definitief gesloten, hopelijk wel de gedachten van rassensuprematie.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181150329
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit inderdaad. De normen zijn ongelofelijk verschoven, maar vrijwel niemand heeft het door. Vooral omdat het zo geleidelijk is gegaan.

Als we een forummoderator van 20 jaar geleden hierheen konden halen zou hij meer dan de helft van de bezoekers van de Frontpage en het NWS forum direct een perma-ban geven. Niet eens een waarschuwing of hier en daar een post weg, gewoon helemaal ophoepelen.
Wel grappig dat juist al die alt rechts figuren zo terug verlangen naar een nooit bestaand utopisch jaren 50 monocultureel iets.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181150341
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem eens zo'n feit.
Dat donkere mensen beter in sport zijn dan blanke mensen.
pi_181150351
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit inderdaad. De normen zijn ongelofelijk verschoven, maar vrijwel niemand heeft het door. Vooral omdat het zo geleidelijk is gegaan.

Als we een forummoderator van 20 jaar geleden hierheen konden halen zou hij meer dan de helft van de bezoekers van de Frontpage en het NWS forum direct een perma-ban geven. Niet eens een waarschuwing of hier en daar een post weg, gewoon helemaal ophoepelen.
Ach.. als Aristoteles nu zou leven, dan zou men hem een rechtsextremist noemen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:02:21 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150373
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat donkere mensen beter in sport zijn dan blanke mensen.
Zie hier het niveau van alt-rechts. Hoewel, valt me nog mee dat er niet voor 'beter ritmegevoel' is gekozen om deze Gobineau-esque nonsense in te leiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 12:03:43 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181150400
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:56 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Als jij graag nationalist wilt zijn in je huiskamer is dat prima. Achterlijk maar prima. Je bindt je maar een eind weg aan je landgenoten.

Nationalisme als politieke overtuiging is echter precies waar het de extreme kant kant op gaat. Het behelst dan namelijk de gehele samenleving en dan vooral in die zin waar je je wel bindt met het gedeelte van de samenleving met wie je je afkomst deelt en niet met alle andere leden van de samenleving. Daarmee maak je dus een tweedeling die je dus juist niet moet hebben.
En de enige reden waarom je daar op tegen bent is omdat je juist voorstander bent van een multiculturele samenleving en het wel prima vind zoals het nu loopt. Er zijn ook zat mensen die helemaal geen zin in hebben en zien hoe wijken gigantisch aan het afglijden zijn richting het niveau ghetto. Dat kan je best onder het kopje nationalisme schuiven, maar die mensen zien ook een toename van criminaliteit en oververtegenwoordiging in de misdaad- en uitkeringstatistieken van al die cultuurverrijkers.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:04:59 #184
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181150437
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:50 schreef Nattekat het volgende:
Noem eens wat nadelen die zwaarder wegen dan het 'samen sta je sterk' verhaal. Kan me niet voorstellen dat die bestaan.
Navelstaren.
Blind voor je omgeving.
Blind voor jouw eigen fouten.
Protectionisme.
Vroeger was het misschien nuttig. Nu houdt het ons tegen.
quote:
En je hebt echt een compleet verkeerd beeld van wat nationalisme precies is. Ik heb het nu al meerdere keren gezegd: het is binding met je landgenoten en je geschiedenis, een gezonde dosis patriottisme. Niets meer niets minder. Pas als je de wat extremere kant op gaat kom je op het gebied 'wij zijn beter dan de rest' aan en moet je uit gaan kijken dat het niet te ver gaat.
Ik heb net zoveel binding met mijn landgenoten dan met Xi Ping uit Hongkong.
Pattriotisme is dat misplaatste gevoel van trots.
Tenzij je trots bent op wat we vandaag doen en jij daar actief aan meewerkt vind ik het bull-fucking-shit.
quote:
België is wat bestuur betreft een gigantische puinhoop, dat is het gevolg van een sterkere band als regio dan als land.
Nee.
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:51 schreef Oostwoud het volgende:
Onzin natuurlijk. Christendemocraten halen hun inspiratie uit een boek die mensen onderverdeelt tussen "naar de hemel" en "naar de hel".
Dat ligt er maar net aan welke Christendemocraat je het vraagt. Vandaar ook mijn toevoeging en terughoudendheid over de principiële standpunten, waarop ik het niet met ze eens ben. Verder staat de houding van de SGP, qua medemenselijkheid, me nader dan die van de VVD of de PvdA. _O- :@
quote:
In de praktijk van de socialisten bleven er ongelijkheden, die dan ook massaal ter dood werden veroordeeld.
Je haalt socialisme en communisme door elkaar. Geeft niet, doen Amerikanen ook de hele tijd. Daar zul je je wijsheid ook wel vandaan hebben. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:05:46 #185
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181150454
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:56 schreef Molurus het volgende:
Als we een forummoderator van 20 jaar geleden hierheen konden halen zou hij meer dan de helft van de bezoekers van de Frontpage en het NWS forum direct een perma-ban geven. Niet eens een waarschuwing of hier en daar een post weg, gewoon helemaal ophoepelen.
20 jaar terug had je nog juist die linkse politiek correcte onzin. Als je toen kritiek had over relmarokkanen (ook al was die kritiek terecht). had je inderdaad al bijna een ban aan je broek hangen.

Dit forum leek vroeger wel op een forum dat mede mogelijk wordt gemaakt door de VARA. :')
Gelukkig is dat nu wel iets veranderd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181150486
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

20 jaar terug had je nog juist die linkse politiek correcte onzin. Als je toen kritiek had over relmarokkanen (ook al was die kritiek terecht). had je inderdaad al bijna een ban aan je broek hangen.

Dit forum leek vroeger wel op een forum dat mede mogelijk wordt gemaakt door de VARA. :')
Gelukkig is dat nu wel iets veranderd.
Daar hebben ze nu Joop.nl voor opgericht, met staatssubsidie.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:07:19 #187
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181150492
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:03 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn ook zat mensen die helemaal geen zin in hebben en zien hoe wijken gigantisch aan het afglijden zijn richting het niveau ghetto. Dat kan je best onder het kopje nationalisme schuiven, maar die mensen zien ook een toename van criminaliteit en oververtegenwoordiging in de misdaad- en uitkeringstatistieken van al die cultuurverrijkers.
Helemaal mee eens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181150505
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:04 schreef SicSicSics het volgende:

Je haalt socialisme en communisme door elkaar. Geeft niet, doen Amerikanen ook de hele tijd. Daar zul je je wijsheid ook wel vandaan hebben. ;)
Waar stond USSR ook alweer voor? Om slechts 1 voorbeeld te noemen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:08:21 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150520
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:07 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar stond USSR ook alweer voor? Om slechts 1 voorbeeld te noemen.
Waar stond de DDR ook alweer voor?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:08:36 #190
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181150524
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:07 schreef Oostwoud het volgende:
Waar stond USSR ook alweer voor? Om slechts 1 voorbeeld te noemen.
Dat zeg ik! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181150532
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zie hier het niveau van alt-rechts. Hoewel, valt me nog mee dat er niet voor 'beter ritmegevoel' is gekozen om deze Gobineau-esque nonsense in te leiden.
quote:
Black Africans do better at short distance events because of biologically superior muscle type and bone structure. Sport discriminates against the genetically unfit. Sport is the province of the genetic elite (or freak).
Bewezen genetisch superieur. Maar dat laat ik maar aan de wetenschappers over.
pi_181150545
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:07 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar stond USSR ook alweer voor? Om slechts 1 voorbeeld te noemen.
Noord Korea is dus ook een democratie? Staat in de naam. Om slechts 1 voorbeeld te noemen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:09:44 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150546
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[..]

Bewezen genetisch superieur. Maar dat laat ik maar aan de wetenschappers over.
Ja, en maak het nu eens af. Hebben we het vast gehad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150564
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar stond de DDR ook alweer voor?
Lenin, Trotsky en Stalin gebruikten zowel de woorden socialisme als communisme.

DDR staat inderdaad voor Deutsche Demokratische Republik, maar beschreef zichzelf toch echt als een arbeiders- en boerenstaat.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:11:33 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150572
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:11 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Lenin, Trotsky en Stalin gebruikten zowel de woorden socialisme als communisme.

DDR staat inderdaad voor Deutsche Demokratische Republik, maar beschreef zichzelf toch echt als een arbeiders- en boerenstaat.
En wat precies was er democratisch aan de DDR? En hoe 'ze' zichzelf beschreven is volstrekt irrelevant. Namen, niets meer dan dat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150578
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en maak het nu eens af. Hebben we het vast gehad.
Je statement dat rassen onwetenschappelijk zijn is bewezen dikke onzin.
pi_181150587
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En wat precies was er democratisch aan de DDR?
Dat was mijn punt niet. Maar in de praktijk: niets.

USSR had weldegelijke socialistische en communistische eigenschappen, voor zover het niet verschillende stadia van hetzelfde zijn.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:12:40 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150591
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:11 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je statement dat rassen onwetenschappelijk zijn is bewezen dikke onzin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150600
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En wat precies was er democratisch aan de DDR? En hoe 'ze' zichzelf beschreven is volstrekt irrelevant. Namen, niets meer dan dat.
Oh, ja, leuk, iemand die het beter weet dan de betrokkenen zelf. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181150606
quote:
Je kan wel gaan shitposten, maar ik heb nog niets wetenschappelijks van je gelezen hier.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 12:13:54 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181150610
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Navelstaren.
Blind voor je omgeving.
Blind voor jouw eigen fouten.
Protectionisme.
Vroeger was het misschien nuttig. Nu houdt het ons tegen.
Hoe houdt het ons in godsnaam tegen? :')

En echt geen van de punten die jij noemt heeft maar iets te maken met een gezonde dosis nationalisme. Het is bijna net zo ver gezocht als vogelsterfte als gevolg geven. Protectionisme is juist enorm goed, daarmee bescherm je de binnenlandse economie. Tenzij je graag in een arme bananenstaat wil wonen zou ik daar niet mee ophouden. Hint: het Europese landbouwbeleid is het ultieme voorbeeld ervan.

quote:
[..]

Ik heb net zoveel binding met mijn landgenoten dan met Xi Ping uit Hongkong.
Pattriotisme is dat misplaatste gevoel van trots.
Tenzij je trots bent op wat we vandaag doen en jij daar actief aan meewerkt vind ik het bull-fucking-shit.
'Ik vind het stom, dus het is stom en iedereen moet kappen omdat het gevaarlijk is'. Mja, dat is wel een prachtig voorbeeld van gebrek aan groepsgevoel. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

quote:
[..]

Nee.
Ja. België is geen goedbestuurd land.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:14:14 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150616
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:13 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Oh, ja, leuk, iemand die het beter weet dan de betrokkenen zelf. :')
De 'betrokkenen' zelf - de burgers - hadden een hele leuke naam voor die staat.

Arbeiter- und Bauern Staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:14:20 #203
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181150617
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En de enige reden waarom je daar op tegen bent is omdat je juist voorstander bent van een multiculturele samenleving en het wel prima vind zoals het nu loopt. Er zijn ook zat mensen die helemaal geen zin in hebben en zien hoe wijken gigantisch aan het afglijden zijn richting het niveau ghetto. Dat kan je best onder het kopje nationalisme schuiven, maar die mensen zien ook een toename van criminaliteit en oververtegenwoordiging in de misdaad- en uitkeringstatistieken van al die cultuurverrijkers.
De nationalist ten voeten uit; hij constateert dat er mensen zijn met een immigratieafkomst die dingen doen die verwerpelijk zijn en vindt daarom maar dat er een tweedeling moeten worden gemaakt tussen mensen met een immigratieafkomst en mensen zonder en afhankelijk van je mate van extremiteit mag je invullen hoe die tweedeling vormgegeven kan worden in de praktijk. Mensen zonder immigratieafkomst die exact dezelfde dingen doen negeert hij gewoon.

Mijns inziens een onbegrijpelijk irrationele manier van kijken naar de wereld.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:14:56 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150623
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je kan wel gaan shitposten, maar ik heb nog niets wetenschappelijks van je gelezen hier.
Ik wacht nog steeds op datgene waar het je werkelijk om te doen is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 12:15:39 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181150632
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:14 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De nationalist ten voeten uit; hij constateert dat er mensen zijn met een immigratieafkomst die dingen doen die verwerpelijk zijn en vindt daarom maar dat er een tweedeling moeten worden gemaakt tussen mensen met een immigratieafkomst en mensen zonder en afhankelijk van je mate van extremiteit mag je invullen hoe die tweedeling vormgegeven kan worden in de praktijk. Mensen zonder immigratieafkomst die exact dezelfde dingen doen negeert hij gewoon.

Mijns inziens een onbegrijpelijk irrationele manier van kijken naar de wereld.
Waar de fuck haal je dit nou weer vandaan? :')

Het houdt in dat we eens goed moeten kijken naar wat voor kansloos volk we aan het binnenhalen zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181150675
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op datgene waar het je werkelijk om te doen is.
Hoe verklaar je dat zwarte Afrikanen genetisch superieur zijn op het gebied van sport als er volgens jou geen rassen bestaan?
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:18:15 #207
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181150677
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar de fuck haal je dit nou weer vandaan? :')

Het houdt in dat we eens goed moeten kijken naar wat voor kansloos volk we aan het binnenhalen zijn.
Alsof het iets uitmaakt dat de daadwerkelijke rotte appels hier zijn omdat ze hier zijn geboren of omdat ze vanuit een ander land hier zijn gekomen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181150684
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar de fuck haal je dit nou weer vandaan? :')

Het houdt in dat we eens goed moeten kijken naar wat voor kansloos volk we aan het binnenhalen zijn.
Ok, wat stel je voor?
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:18:45 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150686
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat zwarte Afrikanen genetisch superieur zijn op het gebied van sport als er volgens jou geen rassen bestaan?
Wanneer ga je eens to the point komen, Janitor... je bent toch geen policor cuck?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150699
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wanneer ga je eens to the point komen, Janitor... je bent toch geen policor cuck?
Ik snap dat je de discussie verloren hebt, maar shit he, dit is wel echt triest.
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:19:48 #211
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181150702
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:13 schreef Nattekat het volgende:
Hoe houdt het ons in godsnaam tegen? :')
Zolang nationalisme bestaat, zal er nooit wereldvrede komen. Grensdenken. Hokjesdenken. Wij vs. zij.
quote:
En echt geen van de punten die jij noemt heeft maar iets te maken met een gezonde dosis nationalisme.
Dat is een fallacy.
quote:
Het is bijna net zo ver gezocht als vogelsterfte als gevolg geven. Protectionisme is juist enorm goed, daarmee bescherm je de binnenlandse economie.
Protectionisme beschermt niets. Kijk maar naar Frankrijk. :')
quote:
Tenzij je graag in een arme bananenstaat wil wonen zou ik daar niet mee ophouden. Hint: het Europese landbouwbeleid is het ultieme voorbeeld ervan.
Zeker niet ultiem, en ook nog eens iets waar we vanaf moeten als we zover zijn. :)
quote:
'Ik vind het stom, dus het is stom en iedereen moet kappen omdat het gevaarlijk is'. Mja, dat is wel een prachtig voorbeeld van gebrek aan groepsgevoel. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Je begrijpt me verkeerd. :D
quote:
Ja. België is geen goedbestuurd land.
Dat komt alleen niet door een gebrek aan nationalisme, maar juist door een excess. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:20:50 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150724
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik snap dat je de discussie verloren hebt, maar shit he, dit is wel echt triest.
De discussie is niet eens begonnen omdat jij en ik wel weten wat hier speelt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:21:15 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181150732
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:19 schreef SicSicSics het volgende:
Zolang nationalisme bestaat, zal er nooit wereldvrede komen.
Wereldvrede zal er sowieso nooit komen. Dus laat die droom maar snel varen.
Zelfs als op wonderbaarlijke wijze al het nationalisme weg is, zullen er andere redenen gevonden worden om oorlog met elkaar te voeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181150749
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De discussie is niet eens begonnen omdat jij en ik wel weten wat hier speelt...
Ik weerleg een statement van je met feiten en jij raakt van slag. Kan gebeuren, maar het volwassen ding te doen nu is hiervan te leren je mening aanpassen. Zo groei je als mens.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 12:22:12 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181150752
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:18 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Alsof het iets uitmaakt dat de daadwerkelijke rotte appels hier zijn omdat ze hier zijn geboren of omdat ze vanuit een ander land hier zijn gekomen.
Migranten zijn zwaar oververtegenwoordigd in de cijfers, feit.

Dan kan je twee dingen doen:
- Wegkijken en stampvoetend roepen dat het niets uitmaakt wie de rotte appels zijn
- Even goed nadenken over de groep waar het over gaat
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:22:53 #216
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181150771
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wereldvrede zal er sowieso nooit komen.
Wereldvrede is prima mogelijk hoor.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181150785
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Migranten zijn zwaar oververtegenwoordigd in de cijfers, feit.

Dan kan je twee dingen doen:
- Wegkijken en stampvoetend roepen dat het niets uitmaakt wie de rotte appels zijn
- Even goed nadenken over de groep waar het over gaat
Ja, ok, wat stel je dan precies voor? 'Die groep' weigeren?
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 12:23:38 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181150786
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:19 schreef SicSicSics het volgende:


Je hebt een vreemde kijk op de wereld. Van mij mag je hoor, maar dwing het niet op aan anderen. Niet iedereen met een andere mening is het pure kwaad.

Let's agree to disagree enzo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:24:07 #219
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181150792
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wereldvrede is prima mogelijk hoor.
Oke. :') :')
Erg overtuigende reactie ook. Ik geloof je meteen. Ben helemaal om.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181150806
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Welk 'extreem'rechtse gedachtegoed wordt volgens jou dan mainstream? Ik zie nog steeds een afkeuring voor geweld binnen alle kringen.
Het idee dat er een Nederlandse of zelfs Europese monocultuur is, Joods-Christelijke waarden die als goed gezien worden, Islam die wordt omschreven als een 'ideologie' in plaats van een religie, zogenaamde discriminatie van witte mannen (al is die wel wat meer on-the-nose). Allemaal extreemrechtse taktieken om hun gedachtegoed te verspreiden.

En zoals ik al zei: Op dit moment veroordeelt bijna iedereen extreemrechts geweld nog, maar ik denk niet dat dat zo blijft.
pi_181150813
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat zwarte Afrikanen genetisch superieur zijn op het gebied van sport als er volgens jou geen rassen bestaan?
Wtf is dit nou weer. Dus omdat er genetische verschillen waarneembaar zijn bestaan er rassen? :D
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:26:23 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150840
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:22 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik weerleg een statement van je met feiten en jij raakt van slag. Kan gebeuren, maar het volwassen ding te doen nu is hiervan te leren je mening aanpassen. Zo groei je als mens.
Maar het gaat natuurlijk helemaal niet over sport, Janitor. Dat is slechts de set-up.

Afgezien van je totaal niet door de academische consensus gedragen opinie dat er zoiets als ras bestaat (dat empirisch te bewijzen is, in ieder geval), is het je helemaal niet te doen om een wetenschappelijke uiteenzetting. Om jezelf vast in te dekken voor de shitstorm waarvan je weet dat die - terecht - zal losbarsten, begin je je riedeltje met superioriteit vanuit het oogpunt van de Afrikaan. Superioriteit, uiteraard, op non-essentiële gebieden als sport en, daar ga ik maar even vanuit, hun geweldig gevoel voor ritme. Om vervolgens heel quasi-non chalant daar tegen over te zetten dat de blanke op andere - wel essentiële - gebieden weer beter is, namelijk nadenken.

Voor iemand die zo wars is van policor cuckoldry draai je wel erg om de hete brij heen om je punt te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:26:45 #223
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181150847
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Migranten zijn zwaar oververtegenwoordigd in de cijfers, feit.

Dan kan je twee dingen doen:
- Wegkijken en stampvoetend roepen dat het niets uitmaakt wie de rotte appels zijn
- Even goed nadenken over de groep waar het over gaat
Mannen zijn ook oververtegenwoordigd. Alleenstaanden net zo. Mensen met een laag opleidingsniveau. Mensen die door overmachtssituaties in het verleden onder acceptabel welvaartsniveau zijn geraakt. Etc.

Je punt?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:26:55 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150849
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wtf is dit nou weer. Dus omdat er genetische verschillen waarneembaar zijn bestaan er rassen? :D
Echt he... :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150852
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wtf is dit nou weer. Dus omdat er genetische verschillen waarneembaar zijn bestaan er rassen? :D
Hoe wil je het dan noemen? Als het alleen om de naam gaat.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:27:39 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150868
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Als het alleen om de naam gaat.
Zeer wetenschappelijke handelswijze dit, ja. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:27:42 #227
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181150869
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oke. :') :')
Erg overtuigende reactie ook. Ik geloof je meteen. Ben helemaal om.
Niet minder overtuigend dan jouw "wereldvrede is onmogelijk", Varg.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181150874
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar het gaat natuurlijk helemaal niet over sport, Janitor. Dat is slechts de set-up.

Afgezien van je totaal niet door de academische consensus gedragen opinie dat er zoiets als ras bestaat (dat empirisch te bewijzen is, in ieder geval), is het je helemaal niet te doen om een wetenschappelijke uiteenzetting. Om jezelf vast in te dekken voor de shitstorm waarvan je weet dat die - terecht - zal losbarsten, begin je je riedeltje met superioriteit vanuit het oogpunt van de Afrikaan. Superioriteit, uiteraard, op non-essentiële gebieden als sport en, daar ga ik maar even vanuit, hun geweldig gevoel voor ritme. Om vervolgens heel quasi-non chalant daar tegen over te zetten dat de blanke op andere - wel essentiële - gebieden weer beter is, namelijk nadenken.

Voor iemand die zo wars is van policor cuckoldry draai je wel erg om de hete brij heen om je punt te maken.
Maar jij ziet dat zo. Dat is je eigen racisme. Jij ziet dat niet als iets essentieels, het fysieke, dus jij zit dat zelf als minderwaardig en dan projecteer je dat maar op mij.
pi_181150888
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Als het alleen om de naam gaat.
Jij impliceert hier een gevolgtrekking. :')

Er bestaan wel degelijk rassen want Afrikanen doen het beter in bepaalde sporten.

Man man man.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 12:28:43 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181150890
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:24 schreef Stranger het volgende:

[..]

Het idee dat er een Nederlandse of zelfs Europese monocultuur is, Joods-Christelijke waarden die als goed gezien worden, Islam die wordt omschreven als een 'ideologie' in plaats van een religie, zogenaamde discriminatie van witte mannen (al is die wel wat meer on-the-nose). Allemaal extreemrechtse taktieken om hun gedachtegoed te verspreiden.

En zoals ik al zei: Op dit moment veroordeelt bijna iedereen extreemrechts geweld nog, maar ik denk niet dat dat zo blijft.
Allemaal voer voor een andere discussie, maar heb je ooit al eens negedacht over de mogelijkheid dat niet alles waar jij het niet mee eens bent automatisch extremistisch gedachtegoed is? Het is bijzonder triest om je discussiepartner zo in een hokje te deponeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:28:52 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150893
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar jij ziet dat zo. Dat is je eigen racisme. Jij ziet dat niet als iets essentieels, het fysieke, dus jij zit dat zelf als minderwaardig en dan projecteer je dat maar op mij.
Gezien je pohi laat ik het eindoordeel hieromtrent over aan de neutrale lezer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150903
In het Noorden hebben mensen vaker blond haar. Dus zijn er rassen.
pi_181150916
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gezien je pohi laat ik het eindoordeel hieromtrent over aan de neutrale lezer.
Dat mag. Ik hang nergens een waardeoordeel aan. Ik constateer verschillen en het waardeoordeel hang jij eraan voor mij. Dat is dus jouw projectie en dat maakt jou de racist. Maakt mij verder ook niet uit hoor.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:30:38 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150923
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat mag. Ik hang nergens een waardeoordeel aan. Ik constateer verschillen en het waardeoordeel hang jij eraan voor mij. Dat is dus jouw projectie en dat maakt jou de racist. Maakt mij verder ook niet uit hoor.
Ja, is goed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150928
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij impliceert hier een gevolgtrekking. :')

Er bestaan wel degelijk rassen want Afrikanen doen het beter in bepaalde sporten.

Man man man.
Hoe wil je het dan noemen? Hoe kwantificeer je de genetische verschillen dan volgens jou?
pi_181150934
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat mag. Ik hang nergens een waardeoordeel aan. Ik constateer verschillen en het waardeoordeel hang jij eraan voor mij. Dat is dus jouw projectie en dat maakt jou de racist. Maakt mij verder ook niet uit hoor.
Je draait om de hete brij heen. Etto zegt "er bestaan geen rassen". Waarop jij zegt dat donkere mensen het beter doen in bepaalde sporten dus er zijn wel rassen.
pi_181150939
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Allemaal voer voor een andere discussie, maar heb je ooit al eens negedacht over de mogelijkheid dat niet alles waar jij het niet mee eens bent automatisch extremistisch gedachtegoed is? Het is bijzonder triest om je discussiepartner zo in een hokje te deponeren.
Jij vraagt naat voorbeelden om hoe extreemrechts genormaliseerd wordt. Ik reageer met voorbeelden van bekende dogwhistles van extreemrechts die door de media worden overgenomen en ik plaats een discussiepartner in een hokje? Maar dit heeft inderdaad niets met het topic te maken net als de afgelopen 7 paginas.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:32:22 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150952
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Hoe kwantificeer je de genetische verschillen dan volgens jou?
Wetenschappers hebben daar wat over gezegd.

https://www.sciencedirect(...)ii/S1369848613000460
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150954
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, is goed.
Als je van "ik constateer een verschil" naar "jij bent alt-right, want ik weet hoe jij werkelijk denkt!" gaat dan moet dat toch ergens vandaan komen. Daarom zou ik maar even lang in de spiegel kijken.
pi_181150956
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Hoe kwantificeer je de genetische verschillen dan volgens jou?
Als genetische verschillen. En ja soms zijn die nauw verwant aan een huidskleur. Is dat echt zo ingewikkeld?
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:32:52 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150965
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als je van "ik constateer een verschil" naar "jij bent alt-right, want ik weet hoe jij werkelijk denkt!" gaat dan moet dat toch ergens vandaan komen. Daarom zou ik maar even lang in de spiegel kijken.
Natuurlijk Janitor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150969
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je draait om de hete brij heen. Etto zegt "er bestaan geen rassen". Waarop jij zegt dat donkere mensen het beter doen in bepaalde sporten dus er zijn wel rassen.
Daarom vraag ik, hoe wil je het dan noemen als rassen zo gevoelig ligt.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:33:56 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181150975
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Daarom vraag ik, hoe wil je het dan noemen als rassen zo gevoelig ligt.
Nou zeg, jij hebt toch de wetenschap hieromtrent bestudeerd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181150977
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Allemaal voer voor een andere discussie, maar heb je ooit al eens negedacht over de mogelijkheid dat niet alles waar jij het niet mee eens bent automatisch extremistisch gedachtegoed is? Het is bijzonder triest om je discussiepartner zo in een hokje te deponeren.
Noem eens man en paard dan. Wat zijn jouw oplossingen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2018 @ 12:34:06 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181150981
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:31 schreef Stranger het volgende:

[..]

Jij vraagt naat voorbeelden om hoe extreemrechts genormaliseerd wordt. Ik reageer met voorbeelden van bekende dogwhistles van extreemrechts die door de media worden overgenomen en ik dump een discussiepartner in een hokje? Maar dit heeft inderdaad niets met het topic te maken net als de afgelopen 7 paginas.
Dit is niet een voorbeeld van hoe extreemrechts genormaliseerd wordt, maar van hoe jouw foute definitie van extreemrechts genormaliseerd wordt. En ja, dan geef je mensen al vrij snel het label 'extremist'.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181150989
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Daarom vraag ik, hoe wil je het dan noemen als rassen zo gevoelig ligt.
Ah, je wil nog steeds volhouden dat er rassen bestaan. Zinloos dit.
pi_181150993
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar het gaat natuurlijk helemaal niet over sport, Janitor. Dat is slechts de set-up.

Afgezien van je totaal niet door de academische consensus gedragen opinie dat er zoiets als ras bestaat (dat empirisch te bewijzen is, in ieder geval), is het je helemaal niet te doen om een wetenschappelijke uiteenzetting. Om jezelf vast in te dekken voor de shitstorm waarvan je weet dat die - terecht - zal losbarsten, begin je je riedeltje met superioriteit vanuit het oogpunt van de Afrikaan. Superioriteit, uiteraard, op non-essentiële gebieden als sport en, daar ga ik maar even vanuit, hun geweldig gevoel voor ritme. Om vervolgens heel quasi-non chalant daar tegen over te zetten dat de blanke op andere - wel essentiële - gebieden weer beter is, namelijk nadenken.

Voor iemand die zo wars is van policor cuckoldry draai je wel erg om de hete brij heen om je punt te maken.
Je vergeet nog dat Aziaten iets slimmer dan blanken zouden zijn en het daarom geen racisme is.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:35:48 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181151013
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Je vergeet nog dat Aziaten iets slimmer dan blanken zouden zijn en het daarom geen racisme is.
Oh ja, dat is de opzet.

Set-up: Afrikanen zijn beter in dansen en speren gooien.
Core argument: blanken zijn beter in denken.
Afzwakking: maar Aziaten zijn nog slimmer.

Zo voorspelbaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181151059
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is niet een voorbeeld van hoe extreemrechts genormaliseerd wordt, maar van hoe jouw foute definitie van extreemrechts genormaliseerd wordt. En ja, dan geef je mensen al vrij snel het label 'extremist'.
Dat jij bij extreem-rechts enkel denkt aan een kaalkopje met een tattoo van een hakenkruis op z'n voorhoofd is meer jouw tekortkoming. Het grootste gevaar zijn de "nette" mensen met dergelijke ideeen, zoals de Nazi's ook vaak "nette respectabele" mensen waren. En dat gemeengoed steekt meer de kop op, jij bent er een voorbeeld van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 12:39:18 ]
pi_181151068
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is niet een voorbeeld van hoe extreemrechts genormaliseerd wordt, maar van hoe jouw foute definitie van extreemrechts genormaliseerd wordt. En ja, dan geef je mensen al vrij snel het label 'extremist'.
Wat een onzin. Zo is iedere discussie onmogelijk natuurlijk, want 'jouw defenitie is fout'.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:42:08 #251
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181151108
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat jij bij extreem-rechts enkel denkt aan een kaalkopje met een tattoo van een hakenkruis op z'n voorhoofd is meer jouw tekortkoming. Het grootste gevaar zijn de "nette" mensen met dergelijke ideeen, zoals de Nazi's ook vaak "nette respectabele" mensen waren. En dat gemeengoed steekt meer de kop op, jij bent er een voorbeeld van.
Echt, 100% dit. :Y
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181151119
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is niet een voorbeeld van hoe extreemrechts genormaliseerd wordt, maar van hoe jouw foute definitie van extreemrechts genormaliseerd wordt. En ja, dan geef je mensen al vrij snel het label 'extremist'.
Hoe denk jij dat extreemrechts mensen naar binnen hengelt? Dat gebeurt niet door iemand aan te spreken op straat en te vragen 'zullen we een moslim lynchen?'.
Of is het een grooming-proces waarbij ze eerst nog proberen verborgen te houden dat ze extreemrechts zijn, door in te spelen op een gevoel van gemeenschap. Door een verbroederende 'westerse cultuur' te verzinnen, door een gezamelijke vijand te vinden in de vorm van een 'ideologie'. Door een slachtofferschap te creeeren. Al deze dingen gebeuren op dit moment en worden genormaliseerd.
pi_181151147
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Hoe kwantificeer je de genetische verschillen dan volgens jou?
Als 'genetisch verschil', zou ik zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181151194
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als 'genetisch verschil', zou ik zeggen.
quote:
Races may be genetically distinct populations of individuals within the same species,[3] or they may be defined in other ways, e.g. geographically, or physiologically.
En waarom is dat dan geen ras?
pi_181151201
Ik zag gister nog weer een user die de daden van Breivik verzetsdaden noemden, en het bleef staan. Sterker nog, het is een user die een verleden heeft met dat soort uitspraken en een ronduit racistisch gedachtengoed aanhangt. En keer op keer mogen dergelijke figuren hier terugkomen na de zoveelste ban. FOK! werkt net zo goed mee aan het verspreiden van dit soort gedachtengoed. Je mag best openlijk racistisch en extremistisch zijn, zolang je het maar netjes brengt ...
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:48:19 #256
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181151207
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:43 schreef Stranger het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat extreemrechts mensen naar binnen hengelt? Dat gebeurt niet door iemand aan te spreken op straat en te vragen 'zullen we een moslim lynchen?'.
Of is het een grooming-proces waarbij ze eerst nog proberen verborgen te houden dat ze extreemrechts zijn, door in te spelen op een gevoel van gemeenschap. Door een verbroederende 'westerse cultuur' te verzinnen, door een gezamelijke vijand te vinden in de vorm van een 'ideologie'. Door een slachtofferschap te creeeren. Al deze dingen gebeuren op dit moment en worden genormaliseerd.
Precies waar de alt-right beweging er succesvol is ingesprongen. Frisse jonge mannen in pak met moderne kapsels, verstand van technologie en andere moderne wetenschappen, memes, uitgedragen waardering voor kunst, sportief, etc. etc. Zie ook Thierry Bidet, onze Nederlands posterboy voor deze Hitlerjugend revival.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181151213
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[..]

En waarom is dat dan geen ras?
Waarom iemand die genetisch verschilt van een ander niet direct een ander ras is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:48:43 #258
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181151214
Ah, nu is het me duidelijk.
Als we de definitie van extreem rechts steeds verder oprekken kunnen we inderdaad huilen over hoe er een opmars is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181151216
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:47 schreef gelly het volgende:
Ik zag gister nog weer een user die de daden van Breivik verzetsdaden noemden, en het bleef staan. Sterker nog, het is een user die een verleden heeft met dat soort uitspraken en een ronduit racistisch gedachtengoed aanhangt. En keer op keer mogen dergelijke figuren hier terugkomen na de zoveelste ban. FOK! werkt net zo goed mee aan het verspreiden van dit soort gedachtengoed. Je mag best openlijk racistisch en extremistisch zijn, zolang je het maar netjes brengt ...
Ben wel benieuwd eigenlijk. Waar staat dat?
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 12:50:27 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181151231
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat zwarte Afrikanen genetisch superieur zijn op het gebied van sport als er volgens jou geen rassen bestaan?
waar blijkt dat uit dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181151237
quote:
5s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom iemand die genetisch verschilt van een ander niet direct een ander ras is?
Ja, ik krijg een beetje het gevoel dat het alleen is omdat het woord 'ras' gevoelig ligt. Je mag blijkbaar wel zeggen dat er genetische verschillen zijn tussen groepen mensen, maar het ras noemen gaat te ver (omdat we bang zijn dat extremisten ermee aan de haal gaan?)
pi_181151239
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:48 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Precies waar de alt-right beweging er succesvol is ingesprongen. Frisse jonge mannen in pak met moderne kapsels, verstand van technologie en andere moderne wetenschappen, memes, uitgedragen waardering voor kunst, sportief, etc. etc. Zie ook Thierry Bidet, onze Nederlands posterboy voor deze Hitlerjugend revival.
In plaats van negers en moslims in elkaar meppen conferenties organiseren en collumns schrijven. Galvaniseren van gelijkdenkenden en geaccepteerd worden in het publieke debat.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181151253
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

waar blijkt dat uit dan?
Betreffende user zal met hetzelfde gemak over een week of 2 weer roepen dat er wel rassen zijn. Vrij zinloos dus dit.
pi_181151259
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

waar blijkt dat uit dan?
Heb ik al eerder gepost.

quote:
Black Africans do better at short distance events because of biologically superior muscle type and bone structure. Sport discriminates against the genetically unfit. Sport is the province of the genetic elite (or freak).
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:52:07 #265
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181151260
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

In plaats van negers en moslims in elkaar meppen conferenties organiseren en collumns schrijven. Galvaniseren van gelijkdenkenden en geaccepteerd worden in het publieke debat.
Niet in plaats van, maar naast (..) ook.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 12:52:39 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181151272
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Heb ik al eerder gepost.

[..]

ja maar waar blijkt het uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181151273
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[..]

En waarom is dat dan geen ras?
Omdat er maar 1 menselijk ras is op het moment, de homo sapiens. Heb je trouwens wel een hardloopwedstrijd gezien? De verschillen zijn minimaal in snelheid en tijd, en onze eigen Daphne Dekkers verslaat heel veel kleurlingen. Maar jij ziet daarin reden om een heel continent anders te groeperen dan "blanken". Ik heb niet het idee dat je dat soort inzichten jezelf eigen kan maken, maar toch.
pi_181151275
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, ik krijg een beetje het gevoel dat het alleen is omdat het woord 'ras' gevoelig ligt. Je mag blijkbaar wel zeggen dat er genetische verschillen zijn tussen groepen mensen, maar het ras noemen gaat te ver (omdat we bang zijn dat extremisten ermee aan de haal gaan?)
Lees jezelf eens een beetje in. Dat voorkomt dit soort gekke fratsen. "Ze zijn er wel maar we mogen het er niet over hebben!"

:R
pi_181151286
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar waar blijkt het uit
Waar blijkt wat uit?
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 12:53:44 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181151289
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waar blijkt wat uit?
dude
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181151293
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, ik krijg een beetje het gevoel dat het alleen is omdat het woord 'ras' gevoelig ligt. Je mag blijkbaar wel zeggen dat er genetische verschillen zijn tussen groepen mensen, maar het ras noemen gaat te ver (omdat we bang zijn dat extremisten ermee aan de haal gaan?)
Je hebt het niet over "groepen mensen" maar over "Afrikanen". Als je zelf niet doorhebt wat voor maffe classificatie dat is dan houdt het op.
pi_181151300
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Omdat er maar 1 menselijk ras is op het moment, de homo sapiens. Heb je trouwens wel een hardloopwedstrijd gezien? De verschillen zijn minimaal in snelheid en tijd, en onze eigen Daphne Dekkers verslaat heel veel kleurlingen. Maar jij ziet daarin reden om een heel continent anders te groeperen dan "blanken". Ik heb niet het idee dat je dat soort inzichten jezelf eigen kan maken, maar toch.
En omdat er vrouwen zijn die langer dan mannen zijn kunnen we niet stellen dat gemiddeld mannen langer zijn dan vrouwen.
pi_181151305
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hebt het niet over "groepen mensen" maar over "Afrikanen". Als je zelf niet doorhebt wat voor maffe classificatie dat is dan houdt het op.
Ik niet. De wetenschapper.
pi_181151314
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

dude
Ik snap je vraag serieus niet. Waar blijkt dat uit? Onderzoek? Wat voor antwoord wil je.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:55:37 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181151316
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik niet. De wetenschapper.
:|W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181151317
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik niet. De wetenschapper.
Welke wetenschapper?
pi_181151332
Ik zie wel dat het woord ras echt extreem gevoelig ligt bij links, dus ik houd er wel mee op.
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 12:56:44 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181151334
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik snap je vraag serieus niet. Waar blijkt dat uit? Onderzoek? Wat voor antwoord wil je.
de stelling is

quote:
Hoe verklaar je dat zwarte Afrikanen genetisch superieur zijn op het gebied van sport als er volgens jou geen rassen bestaan?
waar blijkt dat uit

ik geloof er geen reet van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste debater 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 12:57:01 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181151336
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:56 schreef TheJanitor het volgende:
Ik zie wel dat het woord ras echt extreem gevoelig ligt bij links, dus ik houd er wel mee op.
Hm-hm, dat is het. :o
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181151345
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees jezelf eens een beetje in. Dat voorkomt dit soort gekke fratsen. "Ze zijn er wel maar we mogen het er niet over hebben!"

:R
Ik zal de laatste editie van de HuffPo binnenkort eens openslaan.
pi_181151355
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:56 schreef TheJanitor het volgende:
Ik zie wel dat het woord ras echt extreem gevoelig ligt bij links, dus ik houd er wel mee op.
De mens kent dan ook geen rassen in de betekenis van het woord. Noem het gewoon variëteiten en niemand kan zijn gelijk halen.
pi_181151356
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik niet. De wetenschapper.
Ok. Dus als ik een wetenschapper opvoer (zo goed als de meesten eigenlijk) die het tegendeel beweert dan neem je dat voor waarheid aan? Of zit er misschien een tikje overtuiging over inferieure rassen in je eigen hoofd...
pi_181151360
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, ik krijg een beetje het gevoel dat het alleen is omdat het woord 'ras' gevoelig ligt. Je mag blijkbaar wel zeggen dat er genetische verschillen zijn tussen groepen mensen, maar het ras noemen gaat te ver (omdat we bang zijn dat extremisten ermee aan de haal gaan?)
Zo ligt het niet helemaal. Jij en ik zijn bijvoorbeeld ook genetisch verschillend. Dat is logisch, de hele wereld verschilt genetisch van elkaar. Toch zie je mij waarschijnlijk niet als iemand van een ander ras, ook al is er een genetisch verschil.

Er is namelijk één genetisch verschil dat nogal in het oog springt bij veel mensen, en dat is de huidskleur. Dat is in principe maar een klein onderdeel van je hele genetische pakket, maar omdat het zo zichtbaar is werd het wel regelmatig gebruikt als indeling voor soorten mensen. De gemiddelde zwarte Amerikaan heeft echter genetisch gezien weinig te maken met de gemiddelde zwarte Afrikaan, behalve dat ze dan zwart zijn, dus op basis van een huidskleur mensen in een bepaalde groep indelen en er uit afleiden dat ze dan ook wel goed zullen zijn in sport, want je hebt nu eenmaal een bepaald huidspigment, is wetenschappelijk gezien totaal onzinnig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181151387
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zo ligt het niet helemaal. Jij en ik zijn bijvoorbeeld ook genetisch verschillend. Dat is logisch, de hele wereld verschilt genetisch van elkaar. Toch zie je mij waarschijnlijk niet als iemand van een ander ras, ook al is er een genetisch verschil.

Er is namelijk één genetisch verschil dat nogal in het oog springt bij veel mensen, en dat is de huidskleur. Dat is in principe maar een klein onderdeel van je hele genetische pakket, maar omdat het zo zichtbaar is werd het wel regelmatig gebruikt als indeling voor soorten mensen. De gemiddelde zwarte Amerikaan heeft echter genetisch gezien weinig te maken met de gemiddelde zwarte Afrikaan, behalve dat ze dan zwart zijn, dus op basis van een huidskleur mensen in een bepaalde groep indelen en er uit afleiden dat ze dan ook wel goed zullen zijn in sport, want je hebt nu eenmaal een bepaald huidspigment, is wetenschappelijk gezien totaal onzinnig.
Wat geen onzin is, is de mate van oermens die er in bepaalde bevolkingsgroepen voorkomt. Er zijn een paar voorgangers geweest en die hebben de minimale variatie tot gevolg gehad.
pi_181151438
Weer wat geleerd; rassen bestaan niet. Okee.

Dus racisme kan ook niet bestaan.
Okee.

Verders zou ik dus ook een topic met de open deur "Word islamitisch/links extremisme steeds gewelddadiger?" als titel kunnen openen, waarbij ik al het gerelateerde extremisme wat ter sprake komt een deurtje verder wijs.

Geen idee wat ik er mee zou willen, maar dat dat topic mijn onderbuikje lekker zal bevredigen, dat is zeker.
Okee.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181151477
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:03 schreef SpaceOddity het volgende:
Weer wat geleerd; rassen bestaan niet. Okee.

Dus racisme kan ook niet bestaan.
Okee.
Die stelling is al uitvoerig en meerdere malen besproken en weerlegd.

quote:
Verders zou ik dus ook een topic met de open deur "Word islamitisch/links extremisme steeds gewelddadiger?" als titel kunnen openen, waarbij ik al het gerelateerde extremisme wat ter sprake komt een deurtje verder wijs.
Dat doe je al op bijna dagelijkse basis geloof ik, maar als je een topic wil openen om daar vooral te fulmineren dan is dat wellicht een betere optie.
pi_181151478
Als je er heel kritisch over nadenkt dat is de mens gewoon één grote inferieure inteeltbende die nul bestaansrecht heeft... En dan maken wij ons druk over kleine variaties, terwijl die ons waarschijnlijk als soort moet gaan redden... :')
pi_181151483
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:00 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Wat geen onzin is, is de mate van oermens die er in bepaalde bevolkingsgroepen voorkomt. Er zijn een paar voorgangers geweest en die hebben de minimale variatie tot gevolg gehad.
Ook al zou er een genetisch component zijn dat bepaalde volkeren gemiddeld slimmer maakt, dan zegt dat nog niets over een individu. Onze samenleving bestaat ook niet uit mensen met allemaal een IQ van 100. Neem daarbij dat de onderzoeken die bekend zijn omtrent dit onderwerp slecht wetenschappelijk werk zijn, waarbij tests gedaan zijn naar standaarden die toevallig toegespitst zijn op de groep die het beste uit de test komt en dat er zelfs gewoon aannames gedaan zijn omdat er geen testresultaten beschikbaar waren :')

Er is werkelijk geen enkele serieuze wetenschapper die van mening is dat er andere menselijke rassen dan de homo sapiens bestaan laatst staan dat je zinnige dingen kunt zeggen over de Afrikaan of welk volk ook.
  maandag 13 augustus 2018 @ 13:07:12 #289
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181151492
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:03 schreef SpaceOddity het volgende:
Weer wat geleerd; rassen bestaan niet. Okee.

Dus racisme kan ook niet bestaan.
Okee.
Zo werkt het niet. Dat er maar een menselijk ras is wil nog niet zeggen dat er geen mensen zijn die geloven dat er meerdere zijn en die vervolgens het eigen bedachte ras superieur achten boven de andere bedachte rassen.

Discriminatie op basis van fysieke kenmerken is gewoon een feit.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181151504
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zo ligt het niet helemaal. Jij en ik zijn bijvoorbeeld ook genetisch verschillend. Dat is logisch, de hele wereld verschilt genetisch van elkaar. Toch zie je mij waarschijnlijk niet als iemand van een ander ras, ook al is er een genetisch verschil.

Er is namelijk één genetisch verschil dat nogal in het oog springt bij veel mensen, en dat is de huidskleur. Dat is in principe maar een klein onderdeel van je hele genetische pakket, maar omdat het zo zichtbaar is werd het wel regelmatig gebruikt als indeling voor soorten mensen. De gemiddelde zwarte Amerikaan heeft echter genetisch gezien weinig te maken met de gemiddelde zwarte Afrikaan, behalve dat ze dan zwart zijn, dus op basis van een huidskleur mensen in een bepaalde groep indelen en er uit afleiden dat ze dan ook wel goed zullen zijn in sport, want je hebt nu eenmaal een bepaald huidspigment, is wetenschappelijk gezien totaal onzinnig.
Het gaat om de kluster aan genen-overeenkomsten die verschillen van de andere klusters. De focus op huidskleur is een stroman voor de ras-ontkenners. Ras is dus niet; zwart, wit geel, maar kluster a,b,c,d.

Kijk naar een niet-huidskleur-factor bij de Kenianen:

https://sportsscientists.(...)-it-calf-elasticity/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 13:08:10 ]
pi_181151511
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:03 schreef SpaceOddity het volgende:
Weer wat geleerd; rassen bestaan niet. Okee.

Dus racisme kan ook niet bestaan.
Okee.

Godsallemachtig. Racisme is denken dat er zoiets bestaat als rassen om vervolgens mensen daarop te discrimineren.

LEES-EENS-EEN-BOEK
pi_181151518
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Ook al zou er een genetisch component zijn dat bepaalde volkeren gemiddeld slimmer maakt, dan zegt dat nog niets over een individu. Onze samenleving bestaat ook niet uit mensen met allemaal een IQ van 100. Neem daarbij dat de onderzoeken die bekend zijn omtrent dit onderwerp slecht wetenschappelijk werk zijn, waarbij tests gedaan zijn naar standaarden die toevallig toegespitst zijn op de groep die het beste uit de test komt en dat er zelfs gewoon aannames gedaan zijn omdat er geen testresultaten beschikbaar waren :')

Er is werkelijk geen enkele serieuze wetenschapper die van mening is dat er andere menselijke rassen dan de homo sapiens bestaan laatst staan dat je zinnige dingen kunt zeggen over de Afrikaan of welk volk ook.
'Rassen' is ook een erg strikte definitie... Maar er zijn genoeg wetenschappers die zullen erkennen dat er diverse invloeden zijn per regio. In hoeverre dat IQ beïnvloed is niets over bekend, maar het zal vast niet nul zijn. Echter is cultuur en geografie natuurlijk veel sterker, dus wat dat betreft kan men het wel negeren denk ik.
pi_181151523
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:07 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. Dat er maar een menselijk ras is wil nog niet zeggen dat er geen mensen zijn die geloven dat er meerdere zijn en die vervolgens het eigen bedachte ras superieur achten boven de andere bedachte rassen.

Discriminatie op basis van fysieke kenmerken is gewoon een feit.
Is destijds in het Wilders-topic bijvoorbeeld ook al de revue gepasseerd. Maar sommige mensen negeren dat graag om daarna weer van voor af aan te beginnen. Dat is toch wel vrij dom te noemen.
pi_181151539
Ik vind sowieso die hele discussie over 'ras' nogal zinloos. Waarom kan men niet gewoon hardop zeggen dat we meer leefruimte/grondstoffen willen en dat bepaalde groepen moeten wijken... in plaats van het dogmatisch op ras gooien?
pi_181151547
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:06 schreef Anthonie1 het volgende:
Als je er heel kritisch over nadenkt dat is de mens gewoon één grote inferieure inteeltbende die nul bestaansrecht heeft... En dan maken wij ons druk over kleine variaties, terwijl die ons waarschijnlijk als soort moet gaan redden... :')
30 á 40 IQ-punten verschil zou ik niet als 'kleine variatie' omschrijven.
pi_181151557
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die stelling is al uitvoerig en meerdere malen besproken en weerlegd.

[..]

Dat doe je al op bijna dagelijkse basis geloof ik, maar als je een topic wil openen om daar vooral te fulmineren dan is dat wellicht een betere optie.
Ik heb nog nergens een topic geopend, waarbij ik een tegengeluid of verdieping de topic uit gebonjourd heb, maar volgens jou doe ik dat dagelijks.
Okee.

En rassen kunnen wel bestaan, als men racisme meent waar te kunnen nemen tussen de rassen, die niet bestaan.
Okee.

Klinkt ook echt weer als selectieve
en hypocriete deugzang in mijn oren.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181151560
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:10 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

30 á 40 IQ-punten verschil zou ik niet als 'kleine variatie' omschrijven.
Als je daar de afwijking door opleidingsniveau in meeneemt wel...

(Dat ik hier serieus op in ga...)
pi_181151575
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:11 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Als je daar de afwijking door opleidingsniveau in meeneemt wel...

(Dat ik hier serieus op in ga...)
Testen waren gestandaardiseerd.
pi_181151587
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:12 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Testen waren gestandaardiseerd.
:')

Ik ga dus mooi geen discussie over validiteit aan met één of ander figuur op Fok!...
pi_181151590
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:07 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Het gaat om de kluster aan genen-overeenkomsten die verschillen van de andere klusters. De focus op huidskleur is een stroman voor de ras-ontkenners. Ras is dus niet; zwart, wit geel, maar kluster a,b,c,d.

Kijk naar een niet-huidskleur-factor bij de Kenianen:

https://sportsscientists.(...)-it-calf-elasticity/
Misschien moet je het artikel eens lezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')