abonnement Unibet Coolblue
pi_181008489
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral realisten, cultuurmarxisten en Alex Jones. Ho, Alex Jones niet.


POL / [POLCAFÉ #7874] Arnoud Akbar

[ Bericht 11% gewijzigd door murp op 05-11-2018 12:44:00 ]
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:18:39 #2
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181008517
Ja, ik weet wel beter.
pi_181008555
Dat van die menstruatie kan ook afgeleid worden uit andere data natuurlijk.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:22:41 #4
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181008610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:20 schreef Mystikvm het volgende:
Dat van die menstruatie kan ook afgeleid worden uit andere data natuurlijk.
Aan welke data zat je te denken?
pi_181008622
Even een verschijnsel dat ik oprecht niet begrijp: cultureel racisme. Dat veronderstelt dat alle culturen gelijkwaardig zijn. Maar dat impliceert dat de Duitse cultuur ten tijde van het nazisme gelijkwaardig is aan de Nederlandse cultuur van nu. Of een cultuur waarin elke ochtend een maagd geofferd moet worden gelijk is aan een cultuur waarin dat niet gebeurt.

Dat kan toch niemand echt menen?
pi_181008626
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:21 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het grootste probleem van Google (en Facebook) vind ik dat ze feite doen alsof het hele internet van hen is. Louter door websites te bezoeken kom je vaak al middels traceercookies en traceerpixels in de database van Google terecht. En de manier om daar vanaf te kunnen komen is door nota bene bij Google een account aan te maken en aan te geven dat je niet gevolgd wenst te worden. Dat is de omgekeerde wereld.

Daarnaast vind ik de allesomvattendheid van Google zorgwekkend. Van mobiele besturingsysteem tot aan DNS-servers. En van een email-suite tot (afluister)luidspreker in je huiskamer. Op die manier kan Google een zeer compleet beeld vormen van je persoonlijke leven zonder dat je daar nog zelf de controle over kunt hebben. Daar doe ik liever niet aan mee.

En wat betreft Google Maps, OpenStreetMaps heeft gewoon betere kaarten vergeleken met het product van Google, dus in die zin was de overstap ook nog eens een vooruitgang.
Google doet volgens mij weinig kwalijks. Facebook stelt je gegevens aan derden ter beschikking, dat heeft volgens mij ook tot het Cambridge Analytica-schandaal geleid. Bij Google speelt dat volgens mij minder.

Verder heeft Google door hun tracking het voordeel dat ze veel gegevens hebben. Daardoor kan de reistijdvoorspelling per auto in Google Maps bijv. buitengewoon accuraat zijn. Ze hebben immers bergen data met hoeveel mensen wanneer hoe lang over welk stuk weg deden.

Dat gezegd hebbende, als ik geen navigatie nodig heb gebruik ik ook OpenStreetMap, een slimme speaker komt er bij mij ook niet in, en ik heb nu een telefoon van Apple. Die verzamelen veel minder gegevens.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:25:44 #7
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181008681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
Even een verschijnsel dat ik oprecht niet begrijp: cultureel racisme. Dat veronderstelt dat alle culturen gelijkwaardig zijn. Maar dat impliceert dat de Duitse cultuur ten tijde van het nazisme gelijkwaardig is aan de Nederlandse cultuur van nu. Of een cultuur waarin elke ochtend een maagd geofferd moet worden gelijk is aan een cultuur waarin dat niet gebeurt.

Dat kan toch niemand echt menen?
Ik heb nog nooit van 'cultuur racisme' gehoord. Is dat het idee dat als jij je negatief uitlaat over gebruiken uit een bepaalde cultuur, dat je dan een 'cultuur racist' bent?

[ Bericht 0% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 07-08-2018 16:36:50 ]
pi_181008696
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van 'cultuur racisme' gehoord. Is dat het idee dat als jij je negatief uitlaat over gebruiken uit een bepaalde cultuur, dan je dan een 'cultuur racist' bent?
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed.

Cultureel racisme
Cultureel racisme is het het veroordelen van andere omgangsmanieren.[12] In cultureel racisme beschouwt men de eigen normen en waarden als superieur aan die van anderen en zullen die ander afwijzen. Cultureel racisme wordt ook wel het 'nieuwe racisme'genoemd.[13]. De Amerikaanse politicoloog Samuel Huntington beschreef in zijn boek Botsende beschavingen de theorie dat de grote scheidslijnen tussen mensen en de overheersende bron van conflicten cultureel van aard zullen zijn. Voorbeelden van cultureel racisme zijn onder meer homofobie, occidentalisme en islamofobie.
pi_181008720
Maar dan is het toch onmogelijk om geen cultureel racist te zijn?
pi_181008723
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
Even een verschijnsel dat ik oprecht niet begrijp: cultureel racisme. Dat veronderstelt dat alle culturen gelijkwaardig zijn. Maar dat impliceert dat de Duitse cultuur ten tijde van het nazisme gelijkwaardig is aan de Nederlandse cultuur van nu. Of een cultuur waarin elke ochtend een maagd geofferd moet worden gelijk is aan een cultuur waarin dat niet gebeurt.

Dat kan toch niemand echt menen?
Je bedoelt denk ik "cultureel relativisme"?

Het gaat denk ik uit van de perspectiefgebondenheid van een moreel oordeel. Als je het een Duitse nazi uit 1935 zou vragen, dan zitten wij nu juist in een verschrikkelijk moreel ontaarde samenleving. Is er dan een objectieve maatstaf om te kunnen bepalen wie er gelijk heeft?

Of moet je misschien gewoon zeggen dat jij nou eenmaal vanuit een bepaald perspectief kijkt en dat dan vanuit jouw perspectief gewoon wel een bepaalde cultuur beter is, en dat het voor jou dus gewoon fijner is als jouw omgeving niet word lastiggevallen met minderwaardige culturen?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:28:12 #11
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181008728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk niet zo goed.

Cultureel racisme
Cultureel racisme is het het veroordelen van andere omgangsmanieren.[12] In cultureel racisme beschouwt men de eigen normen en waarden als superieur aan die van anderen en zullen die ander afwijzen. Cultureel racisme wordt ook wel het 'nieuwe racisme'genoemd.[13]. De Amerikaanse politicoloog Samuel Huntington beschreef in zijn boek Botsende beschavingen de theorie dat de grote scheidslijnen tussen mensen en de overheersende bron van conflicten cultureel van aard zullen zijn. Voorbeelden van cultureel racisme zijn onder meer homofobie, occidentalisme en islamofobie.

quote:
Voorbeelden van cultureel racisme zijn onder meer homofobie [...]
Huh?

Maar goed, ik moet hier even over nadenken.
pi_181008729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
Even een verschijnsel dat ik oprecht niet begrijp: cultureel racisme. Dat veronderstelt dat alle culturen gelijkwaardig zijn. Maar dat impliceert dat de Duitse cultuur ten tijde van het nazisme gelijkwaardig is aan de Nederlandse cultuur van nu. Of een cultuur waarin elke ochtend een maagd geofferd moet worden gelijk is aan een cultuur waarin dat niet gebeurt.

Dat kan toch niemand echt menen?
Cultureel racisme is toch het idee dat ze juist niet gelijkwaardig zijn? Ik moet de eerste normale racist die negers gelijkwaardig vindt aan blanken ook nog tegenkomen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181008734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bedoelt denk ik "cultureel relativisme"?

Nee.
pi_181008776
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Cultureel racisme is toch het idee dat ze juist niet gelijkwaardig zijn? Ik moet de eerste normale racist die negers gelijkwaardig vindt aan blanken ook nog tegenkomen.
Ik verwoord het onhandig. Ik bedoel dat het idee van cultureel racisme veronderstelt dat alle culturen gelijkwaardig zijn en dat het dus niet deugt als je anders beweert. Dan ben je een cultuurracist.
pi_181008778
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Aan welke data zat je te denken?
Vrouwen van jouw leeftijd die bepaald zoek- of surfgedrag vertonen in tijden van menstruatie, bijvoorbeeld. Facebook weet ook buiten hun eigen domein jou te volgen.
pi_181008821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik verwoord het onhandig. Ik bedoel dat het idee van cultureel racisme veronderstelt dat alle culturen gelijkwaardig zijn en dat het dus niet deugt als je anders beweert. Dan ben je een cultuurracist.
Ah, op die fiets.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:32:03 #17
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181008840
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Vrouwen van jouw leeftijd die bepaald zoek- of surfgedrag vertonen in tijden van menstruatie, bijvoorbeeld. Facebook weet ook buiten hun eigen domein jou te volgen.
Hmm, zou kunnen. Ze hoeven het natuurlijk ook maar één keer te weten te komen, daarna is het gewoon tellen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:33:15 #18
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181008881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Helaas gaat het in praktijk toch niet zo best met de monogamie. Vreemdgaan, prostitutiebezoek, relaties die sneuvelen omdat er een van de twee verliefd wordt op een ander...

Maar goed, dat moet iedereen zelf maar weten. Voor mij werkt het in ieder geval niet.
Tsja, vreemdgaan of sneuvelende relaties zijn natuurlijk geen teken dat monogamie niet werkt.
Het komt immers ook in polyamoreuze relaties voor dat men vreemdgaat of dat een relatie sneuvelt. Ik denk dat een man-vrouw relatie nog steeds de beste basis is voor het opvoeden van een kind. Dat het voor jou niet werkt kan goed.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181008902
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee.
Volgens mij heet het wel (ook) zo.

En de rest van mijn post?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2018 16:34:32 ]
pi_181008972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij heet het wel (ook) zo.

En de rest van mijn post?
Nou, het kan wel zo zijn dat een nazi destijds zijn cultuur precies net zo tof vindt als een Fries in 2018 de Friese cultuur tof vindt, maar om dan de conclusie te trekken dat ze net zo goed/slecht zijn, lijkt me een totaal onhoudbare stelling.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:38:26 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181009002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, het kan wel zo zijn dat een nazi destijds zijn cultuur precies net zo tof vindt als een Fries in 2018 de Friese cultuur tof vindt, maar om dan de conclusie te trekken dat ze net zo goed/slecht zijn, lijkt me een totaal onhoudbare stelling.
Kun je wel zeggen dat de Westerse cultuur superieur is aan de Arabische, bijvoorbeeld omdat we hier minder homo's veroordelen en vrouwengelijkheid bestaat? Ik vind dat weer een vrij Wilderiaanse uitspraak.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181009149
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tsja, vreemdgaan of sneuvelende relaties zijn natuurlijk geen teken dat monogamie niet werkt.
Voor iets dat wel werkt gaat het toch wel erg vaak fout.
quote:
Het komt immers ook in polyamoreuze relaties voor dat men vreemdgaat of dat een relatie sneuvelt.
Dat eerste veel minder, dat tweede wel.

Tijdje terug was er een onderzoek naar de duurzaamheid van relaties. Daaruit bleek dat man-manrelaties gemiddeld langer duren dan man-vrouwrelaties die op hun beurt weer gemiddeld langer duren dan vrouw-vrouwrelaties. De verklaring? Man-manrelaties zijn veel vaker niet-monogaam dan de andere twee.
quote:
Ik denk dat een man-vrouw relatie nog steeds de beste basis is voor het opvoeden van een kind.
Waar blijkt dat dan uit?
quote:
Dat het voor jou niet werkt kan goed.
Ja. Ik ben al bijna 20 jaar samen met dezelfde vrouw. Gaat hartstikke goed en ik kom op geen enkel vlak tekort. Maar soms loop ik tegen een wederzijdse verliefdheid met een ander op. De laatste duurt inmiddels al bijna vier jaar.

En het fijne eraan is dat ik daardoor vrijwel geen enkele interesse heb in andere vrouwen. Ja, ik vind ze mooi of aantrekkelijk, maar daar blijft het bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2018 16:46:33 ]
pi_181009186
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kun je wel zeggen dat de Westerse cultuur superieur is aan de Arabische, bijvoorbeeld omdat we hier minder homo's veroordelen en vrouwengelijkheid bestaat?
Ja, lijkt me wel.
quote:
Ik vind dat weer een vrij Wilderiaanse uitspraak.
Wilders maakt er een karikatuur van.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:54:53 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181009339
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor iets dat wel werkt gaat het toch wel erg vaak fout.
Kun je ook van democratie en het kapitalisme zeggen.
Het gaat minder vaak fout dan de alternatieven, denk ik dan maar, bij monogamie.

quote:
Dat eerste niet, dat tweede wel.

Tijdje terug was er een onderzoek naar de duurzaamheid van relaties. Daaruit bleek dat man-manrelaties gemiddeld langer duren dan man-vrouwrelaties die op hun beurt weer gemiddeld langer duren dan vrouw-vrouwrelaties. De verklaring? Man-manrelaties zijn veel vaker niet-monogaam dan de andere twee.
Er zijn ook onderzoeken dat relaties het beste werken als vrouwen minder verdienen dan mannen, mannen groter zijn dan vrouwen, vrouwen een paar jaar jonger zijn en de partners beide uit een ongebroken gezin komen, de oudste uit een gezin een relatie krijgt met de jongste van een ander en ga zo maar door.

Dat gezegd hebbende, een polyamoreuze relatie wil niet zeggen dat de partners maar met Jan en Alleman de koffer in mogen duiken. Er zijn veel polyamoreuze relaties met goede afspraken over met wie en wanneer men een ander, buiten de relatie, mag liefhebben. Dat vreemdgaan binnen zo'n relatie niet zou bestaan is misschien van toepassing op jouw relatie, maar er zijn ook minder open relaties.

quote:
Waar blijkt dat dan uit?
"Ik denk..."
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181009399
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:54 schreef GSbrder het volgende:
Dat gezegd hebbende, een polyamoreuze relatie wil niet zeggen dat de partners maar met Jan en Alleman de koffer in mogen duiken.
Er is niemand die dat beweert.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:00:15 #26
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181009433
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er is niemand die dat beweert.
Waarom zouden mannen in een polyamoreuze relatie met een vrouw (die twee mannelijke bedpartners heeft) minder geneigd zijn tot vreemdgaan?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181009455
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom zouden mannen in een polyamoreuze relatie met een vrouw (die twee mannelijke bedpartners heeft) minder geneigd zijn tot vreemdgaan?
Omdat die vaak ook meer dan een partner hebben.

Vreemdgaan is toch meestal het gevolg van iets missen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:02:51 #28
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181009479
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat die vaak ook meer dan een partner hebben.

Vreemdgaan is toch meestal het gevolg van iets missen.
Dat laatste denk ik ook, maar ik zie niet in waarom een polyamoreus stel andere morele standaarden zou hebben. Je kunt in een relatie met tien mensen zitten en alsnog iets missen, of in een relatie met één persoon en iets missen. Toch?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181009502
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat laatste denk ik ook, maar ik zie niet in waarom een polyamoreus stel andere morele standaarden zou hebben. Je kunt in een relatie met tien mensen zitten en alsnog iets missen, of in een relatie met één persoon en iets missen. Toch?
Dat weet ik niet, eigenlijk. Ik ervaar dat anders, maar ik kan moeilijk voor iedereen spreken.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:05:22 #30
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181009527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, eigenlijk. Ik ervaar dat anders, maar ik kan moeilijk voor iedereen spreken.
Ik kan me ook voorstellen dat er sprake is van een ongelijke populatie. Mensen die open staan voor polyamoreuze relaties zijn misschien sneller geneigd om simultane liefdesrelaties te onderhouden. Anders gezegd, met een afwijzende partner zouden zij de notoire vreemdgangers zijn.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181009547
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat er sprake is van een ongelijke populatie. Mensen die open staan voor polyamoreuze relaties zijn misschien al sneller geneigd om simultane liefdesrelaties te onderhouden. Anders gezegd, met een afwijzende partner zouden zij de notoire vreemdgangers zijn.
Dat lijkt me vrijwel zeker.
pi_181009574
Wat een gedoetje lijkt mij dat.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:07:53 #33
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181009580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:07 schreef Tem het volgende:
Wat een gedoetje lijkt mij dat.
Grote keuken nodig.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181009584
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Grote keuken nodig.
En veel kettingen.
pi_181009645
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:07 schreef Tem het volgende:
Wat een gedoetje lijkt mij dat.
Ja. Is het ook. De andere kant is dat het wel heel erg veel oplevert.
pi_181009722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Is het ook. De andere kant is dat het wel heel erg veel oplevert.
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen maar dan moet wel echt alles kloppen. Jaloezie is een niet te onderschatten menselijke eigenschap. Lijkt mij lastig.
pi_181009772
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:15 schreef Tem het volgende:

[..]

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen maar dan moet wel echt alles kloppen. Jaloezie is een niet te onderschatten menselijke eigenschap. Lijkt mij lastig.
Klopt. Een simpele vraag als 'zullen we vanavond even ergens iets gaan drinken?' leidt direct tot de gedachte dat ik dan ook even met mijn andere lief moet gaan. Want doe ik dat niet, dan gaat het steken.
pi_181009807
Je of de andere lief hoeft daar toch geheel niet achter te komen.
pi_181009832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:19 schreef john2406 het volgende:
Je of de andere lief hoeft daar toch geheel niet achter te komen.
Dat soort tactieken zijn een bom onder iedere relatie.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:20:34 #40
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181009838
Gelukkig hebben docenten veel vakantie.
Kunnen ze met beide partners drie weken camperen in de Ardèche en hebben ze nog 2 weken voor zichzelf over.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181009840
En google of wie dan ook is volgens mij ook niet geintereseerd in mij als persoon alleen met wat ik achter in mijn broekzak dragen doe denk ik?
pi_181009856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat soort tactieken zijn een bom onder iedere relatie.
Kan je geen geheim bewaren, vertel het mij maar ik kan het goed bewaren!
pi_181009864
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klopt. Een simpele vraag als 'zullen we vanavond even ergens iets gaan drinken?' leidt direct tot de gedachte dat ik dan ook even met mijn andere lief moet gaan. Want doe ik dat niet, dan gaat het steken.
Is jouw vrouw is helemaal content met je "buitenvrouw"? Heeft ze zelf ook een relatie ernaast?
pi_181009870
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan je geen geheim bewaren, vertel het mij maar ik kan het goed bewaren!
Dat geloof ik. Vrijwel niemand snapt wat je zegt.
pi_181009893
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat geloof ik. Vrijwel niemand snapt wat je zegt.
Hoofdrekenen kunnen volgens mij ook niet meer veel mensen inderdaad.
pi_181009906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:21 schreef Tem het volgende:

[..]

Is jouw vrouw is helemaal content met je "buitenvrouw"? Heeft ze zelf ook een relatie ernaast?
Niet content. Ik denk dat iedereen liever iemand exclusief voor zichzelf wil. Ze heeft het wel geaccepteerd, mits (waslijst).

En nee. Ze is zelf echt monogaam. Ze wil niemand anders.
pi_181009924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat soort tactieken zijn een bom onder iedere relatie.
Buiten dat het niet echt respectvol is naar je partner. Je ontneemt hem of haar er iets van te vinden en conclusies te trekken. Verschillende vrienden van mij zit of zaten in zo'n situatie, waardeloos en stressvol natuurlijk. Het gaat een keer fout.
pi_181009949
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:19 schreef john2406 het volgende:
Je of de andere lief hoeft daar toch geheel niet achter te komen.
Wat niet weet, wat niet deert.

Mensen die aan hun 'partner' gaan vertellen dat ze vreemd zijn gegaan :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181009954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:24 schreef Tem het volgende:

[..]

Buiten dat het niet echt respectvol is naar je partner. Je ontneemt hem of haar er iets van te vinden en conclusies te trekken. Verschillende vrienden van mij zit of zaten in zo'n situatie, waardeloos en stressvol natuurlijk. Het gaat een keer fout.
Exact. En dan is het einde van de relatie ineens heel dichtbij.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:26:31 #50
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181009969
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat niet weet, wat niet deert.

Mensen die aan hun 'partner' gaan vertellen dat ze vreemd zijn gegaan :')
Mja, je bent natuurlijk wel een eikel als je zonder bescherming vreemdgaat en 'm daarna vrolijk in je partner steekt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181010000
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mja, je bent natuurlijk wel een eikel als je zonder bescherming vreemdgaat en 'm daarna vrolijk in je partner steekt.
Dat wou ik al niet schrijven of vragen zelfs bij een vraag smeert men mij een note aan, zou ik eigenlijk eens een admin willen vragen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:30:44 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_181010059
Niet meerdere vrouwen tegelijkertijd kunnen managen. Het aantal slayers en chads ligt in dit topic weer opvallend laag.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_181010098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet content. Ik denk dat iedereen liever iemand exclusief voor zichzelf wil. Ze heeft het wel geaccepteerd, mits (waslijst).

En nee. Ze is zelf echt monogaam. Ze wil niemand anders.
Oke, dat is toch best een beetje verdrietig? Ik zou dat denk ik heel erg moeilijk vinden als partner. Ik bedoel, ze blijft bij je omdat ze heel veel van je houdt en zelfs bereid is je te delen met een ander.

Het is geen veroordeling trouwens hoor. Verliefd worden heb je niet in de hand en wanneer je in een relatie zit is het dubbel zo moeilijk om een juiste afweging te maken, en die verschilt per situatie en per persoon. Er spelen zoveel verschillende aspecten mee dat ik het altijd wat te makkelijk vind om er gelijk maar een oordeel over te hebben. Dat zie je in R&P nog wel eens bij dit soort verhalen....
pi_181010103
Ik heb er eens drie gehad in iedere kroeg zat er eentje ik werd er hartstikke moe van, uiteindelijk maar twee terzijde gezet.
pi_181010128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Oke, dat is toch best een beetje verdrietig? Ik zou dat denk ik heel erg moeilijk vinden als partner. Ik bedoel, ze blijft bij je omdat ze heel veel van je houdt en zelfs bereid is je te delen met een ander.

Of financieel afhankelijk?
pi_181010175
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of financieel afhankelijk?
Dat kan ook nog eens, inderdaad. Of het perfecte leventje uit elkaar zien vallen of schaamte naar familie en vrienden. Kunnen zoveel dingen zijn.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:37:39 #57
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181010223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat kan ook nog eens, inderdaad. Of het perfecte leventje uit elkaar zien vallen of schaamte naar familie en vrienden. Kunnen zoveel dingen zijn.
Jongen die ik ken had een open relatie met z'n vriendin. Totdat ze lesbisch werd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181010277
Gsbrder, weet je wat een room divider is en heb je mijn posts gisteren over high potentials op de Zuidas gelezen?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:40:25 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181010302
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:39 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Gsbrder, weet je wat een room divider is en heb je mijn posts gisteren over high potentials op de Zuidas gelezen?
Een room divider is een interieurontwerperswoord voor grote kast of ander object dat midden in je kamer staat.
Posts niet gezien.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181010395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Oke, dat is toch best een beetje verdrietig? Ik zou dat denk ik heel erg moeilijk vinden als partner. Ik bedoel, ze blijft bij je omdat ze heel veel van je houdt en zelfs bereid is je te delen met een ander.

Het is geen veroordeling trouwens hoor. Verliefd worden heb je niet in de hand en wanneer je in een relatie zit is het dubbel zo moeilijk om een juiste afweging te maken, en die verschilt per situatie en per persoon. Er spelen zoveel verschillende aspecten mee dat ik het altijd wat te makkelijk vind om er gelijk maar een oordeel over te hebben. Dat zie je in R&P nog wel eens bij dit soort verhalen....
Dit is natuurlijk geen opwelling geweest van de een op de andere dag.

Een kleine tien jaar geleden werd ik verliefd op iemand anders. Thuis verteld, want dat leek me zuiver. Toen zat ik nog erg vast aan dat denken van: je moet kiezen. Maar ik kon helemaal niet kiezen. Resultaat was dat dat voor iedere betrokkene heel erg moeilijk is geweest.

Toen die periode over was, toen hebben we het daar heel, heel veel over gehad met zijn tweeën. Hoe kon dit nou gebeuren? Het een en ander gelezen en dat ook weer besproken. Toen tegen een milde depressie aangelopen. Was niet zo'n fijne tijd.

Paar jaar later kwam ik weer iemand tegen met wie het bijzonder goed klikte en toen ben ik daar ook weer zo eerlijk mogelijk over geweest. Voordeel in dit geval was dat we het heel, heel rustig hebben aangepakt. En ook mijn vrouw zag dat ik ineens weer vol energie zat, dingen weer leuk vond en zo.

Dus ja, het is nu eenmaal geen perfecte situatie en dat gaat het ook nooit worden. Maar ik ben er wel achter gekomen dat dit echt mijn geaardheid is. Ik kan heel moeilijk anders.
pi_181010406
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een room divider is een interieurontwerperswoord voor grote kast of ander object dat midden in je kamer staat.
Posts niet gezien.
Is dat geen scheidingswand in de vorm van een kast?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:45:55 #62
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181010459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is dat geen scheidingswand in de vorm van een kast?
Kan ook.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:48:18 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_181010526
Ik had vroeger een room divider toen ik de zolderkamer met mijn broer moest delen.
pi_181010543
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mja, je bent natuurlijk wel een eikel als je zonder bescherming vreemdgaat en 'm daarna vrolijk in je partner steekt.
Dat zeker. Maar de defintie 'vreemdgaan' is natuurlijk heel wat breder dan seks hebben.

Je bent gwn een Lulletje Rozenwater als je een keer een verkeerde schaats rijdt op vakantie en dat met alle geweld aan je vriendin 'moet' vertellen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181010545
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:40 schreef GSbrder het volgende:
Een room divider is een interieurontwerperswoord voor grote kast of ander object dat midden in je kamer staat.
Posts niet gezien.
Grote kast? Hoe moet ik me dat voorstellen want dan kun je er toch niet meer langs?
Had zelf zoiets in gedachten:

Ben bezig met een studio maar wil hiermee toch enigszins de illusie van een 1-slaapkamerappartement creëren. Wat vind je ervan?

Zat er ook aan te denken om een jacuzzi/stoombad/douche-combinatie te laten installeren. Zie je dat soort dingen terug als je het pand wil verkopen?

quote:
Ryon en GSbrder, jullie bevinden of bevonden je in omgevingen als het corps, de Zuidas en andere omgevingen met veel high potentials.

Hebben jullie enig idee waardoor veel high potentials zich aangetrokken voelen tot de advocatuur en de financiële sector?

Sociale klasse lijkt weinig uit te maken aangezien zowel eerste generatie studenten als nazaten van personen met oud geld een zelfde carrière lijken te ambiëren.

Is het de status? De kleding? Oprechte interesse in de desbetreffende vakgebieden?

Want een vriend van me werkt in de financiële dienstverlening en vertelde me over een manager (dus niet eens een partner) die de schrik is voor iedereen die onder hem in de hiërarchie staat. Dat trok me wel aan tot ik er achter kwam dat dat soort gasten 6k bruto per maand verdienen. Na een jarenlange investering in een studie en grinden als associate.
pi_181010575
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:48 schreef remlof het volgende:
Ik had vroeger een room divider toen ik de zolderkamer met mijn broer moest delen.
Echt?
pi_181010595
Het continu over hipo's willen hebben is erg lopo.

Om nog maar te zwijgen over advies nodig hebben om te beslissen of je een grote plank midden in je kamer wilt zetten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181010659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:51 schreef Ludachrist het volgende:
Het continu over hipo's willen hebben is erg lopo.

Om nog maar te zwijgen over advies nodig hebben om te beslissen of je een grote plank midden in je kamer wilt zetten.
Niet midden in de kamer. Slaapgedeelte is eigenlijk al een aparte slaapkamer maar zonder deur ivm brandveiligheid maar dit mag wel.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:55:13 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181010669
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:51 schreef Ludachrist het volgende:
Het continu over hipo's willen hebben is erg lopo.

Om nog maar te zwijgen over advies nodig hebben om te beslissen of je een grote plank midden in je kamer wilt zetten.
Ik ga er meestal vanuit dat mensen die het constant over hipo's hebben er geen zijn ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:57:33 #70
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181010733
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:49 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Grote kast? Hoe moet ik me dat voorstellen want dan kun je er toch niet meer langs?
Had zelf zoiets in gedachten:
[ afbeelding ]
Ben bezig met een studio maar wil hiermee toch enigszins de illusie van een 1-slaapkamerappartement creëren. Wat vind je ervan?
Mja, net niet zeg maar.

quote:
Zat er ook aan te denken om een jacuzzi/stoombad/douche-combinatie te laten installeren. Zie je dat soort dingen terug als je het pand wil verkopen?
Nee, dat soort dingen is het weggooien van geld.
Keukens, badkamers en ander sanitair moet je idealiter zo basic mogelijk uitvoeren, in wit, met weinig poespas. Een douche zou ik ook simpel houden, die plastic gevallen doen de badkamer kleiner lijken en voegen geen waarde toe.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181010744
quote:
Europeanen wordt toegang ontzegd tot honderden Amerikaanse nieuwssites. De sites zijn bang niet te kunnen voldoen aan de nieuwe Europese privacyregels. Het gaat om een kwart van de vijftig grootste Amerikaanse kranten en maar liefst de helft van bijna 800 nieuwssites.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-in-europa-a1612389

Eh... Dat is best wel erg. Niet dat ik zo vaak Amerikaanse nieuwssites bezoek, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn geweest van die wet?
pi_181010835
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mja, net niet zeg maar.

[..]

Nee, dat soort dingen is het weggooien van geld.
Keukens, badkamers en ander sanitair moet je idealiter zo basic mogelijk uitvoeren, in wit, met weinig poespas. Een douche zou ik ook simpel houden, die plastic gevallen doen de badkamer kleiner lijken en voegen geen waarde toe.
Oh, good to know. Het betreft namelijk een aantal winkelpanden die in 2014 werd verbouwd naar studioappartementen en alles is derhalve strak en nieuw maar niet echt je-van-het. De keuken mist bijvoorbeeld een vaatwasser en echte oven, dat is de moeite van het vervangen wel waard toch? Douche is dus ook nieuw maar er mist een bad bijvoorbeeld.

Vind je de room divider die ik postte maar niets of überhaupt het concept ervan?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:02:37 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181010848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-in-europa-a1612389

Eh... Dat is best wel erg. Niet dat ik zo vaak Amerikaanse nieuwssites bezoek, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn geweest van die wet?
Als je een kanon uit de kast trekt om op een mug te schieten dan moet je niet raar staan te kijken dat je ook wat andere beesten omlegt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:03:05 #74
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181010861
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:49 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Ik heb niet in het corps gezeten, wel op de Zuidas en de grootste hipo vond ik mezelf, dus het valt allemaal wel mee. Gaat er meer om wat je met die potentie doet, uiteindelijk. De advocatuur en de financiële sector zijn bij uitstek vakgebieden waar mensen terecht komen die goed gedijen bij concurrentie: het kan heel erg hard zijn, maar hard werken wordt doorgaans beloond, waar softere sectoren veel minder steil zijn qua salarisgroei en verantwoordelijkheden.

Voor wat betreft sociale klasse, er zijn weliswaar mensen vanuit de eerste generatie en oud geld, maar vaak heb je het snel door wat voor vlees je in de kuip hebt. De grote meerderheid is geen van beide; ouders (hogere) middenklasse, comfortabel maar geen miljonair. Een manager met 6k bruto klinkt niet heel erg hoog, maar ik weet niet wat je gedacht had bij een Nederlandse bank. Over het algemeen wordt de spoeling in ons landje dun wanneer je banen zoekt waar je meer dan 120k per jaar / 8,5k per maand binnenharkt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181010864
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je een kanon uit de kast trekt om op een mug te schieten dan moet je niet raar staan te kijken dat je ook wat andere beesten omlegt.
Wel een evaluatiepuntje.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:03:42 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181010874
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wel een evaluatiepuntje.
Laten we een commissie instellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181010882
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laten we een commissie instellen.
Of niet en gewoon die wet afschaffen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:05:01 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181010906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of niet en gewoon die wet afschaffen.
Echt niet. We maken gewoon 117 reparatiewetten. Liefst op zo'n manier dat werkelijk niemand meer snapt wat er nu precies wel en niet mag - en dat is inclusief de ambtenaren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:06:18 #79
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181010931
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:02 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Oh, good to know. Het betreft namelijk een aantal winkelpanden die in 2014 werd verbouwd naar studioappartementen en alles is derhalve strak en nieuw maar niet echt je-van-het. De keuken mist bijvoorbeeld een vaatwasser en echte oven, dat is de moeite van het vervangen wel waard toch? Douche is dus ook nieuw maar er mist een bad bijvoorbeeld.

Vind je de room divider die ik postte maar niets of überhaupt het concept ervan?
Keukentje met een vaatwasser en (combi)oven voldoet vaak. Kijk even naar het puntenstelsel voor hoeveel strekkende meter aanrecht je nodig hebt om boven de liberalisatiegrens te komen. Voor de verhuur is het aantrekkelijk om een keuken te hebben die degelijk en goed genoeg is dat het geen huurders afschrikt, maar je hoeft ze ook niet in de watten te leggen.

Een bad is een leuk extraatje, maar voor huurders onder de 1200 per maand absoluut geen must. Ik vind een room divider niets als je een studiootje van 30 m2 (of 40, of whatever) wil doen laten lijken op een éénpersoonskamer. Daar prikt een huizenzoeker zo doorheen; vlag op een modderschuit, zeg maar.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181010943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Echt niet. We maken gewoon 117 reparatiewetten. Liefst op zo'n manier dat werkelijk niemand meer snapt wat er nu precies wel en niet mag - en dat is inclusief de ambtenaren.
O ja, dat is misschien ook wel lachen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:08:39 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_181010993
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:51 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Echt?
Je hebt echt moeite om iets te typen zonder vraagteken erachter,
lijkt het. Je lijkt die andere pipo wel.
pi_181011010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-in-europa-a1612389

Eh... Dat is best wel erg. Niet dat ik zo vaak Amerikaanse nieuwssites bezoek, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn geweest van die wet?
Als die sites niet denken te kunnen werken zonder stiekem persoonsgegevens door te spelen aan derden dan missen we er ook niet veel aan, denk ik.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:12:31 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181011087
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Als die sites niet denken te kunnen werken zonder stiekem persoonsgegevens door te spelen aan derden dan missen we er ook niet veel aan, denk ik.
Klik de bron maar eens aan, het gaat vooral om de advertenties en die worden in de regel natuurlijk door derden aangeboden. Die advertenties kunnen we inderdaad wel missen :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181011092
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:03 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb niet in het corps gezeten, wel op de Zuidas en de grootste hipo vond ik mezelf, dus het valt allemaal wel mee.
Hoe moet ik dit opvatten? Dat je jezelf niet heel bijzonder vind maar daar wel uitsteekt boven de rest van je peers en het aantal hipo's op de Zuidas dus wel meevalt?
quote:
De advocatuur en de financiële sector zijn bij uitstek vakgebieden waar mensen terecht komen die goed gedijen bij concurrentie: het kan heel erg hard zijn, maar hard werken wordt doorgaans beloond,
Ja dat is dus een beetje het ding. Ik vind 6k bruto voor een senior manager bij een Big4 dus schandalig weinig. Eerst jarenlang investeren in een studie en voor relatief weinig lange dagen maken om überhaupt senior manager te worden en dan maar 3,5/4k netto verdienen?
quote:
Over het algemeen wordt de spoeling in ons landje dun wanneer je banen zoekt waar je meer dan 120k per jaar / 8,5k per maand binnenharkt.
In loondienst wellicht maar als je het in je hebt om senior manager te worden in een omgeving als de Zuidas had je toch ook iets voor jezelf kunnen beginnen waar je veel meer mee verdient?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2018 18:13:12 ]
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:13:56 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_181011164
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:12 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]
Dat je jezelf niet heel bijzonder vind
Ik kan mezelf daar zo mateloos aan ergeren. HOE FUCKING MOEILIJK IS D/T, vent.

Ook dat 'ik wordt' dat leer je nota bene in groep 8.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181011187
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik kan mezelf daar zo mateloos aan ergeren. HOE FUCKING MOEILIJK IS D/T, vent.

Ook dat 'ik wordt' dat leer je nota bene in groep 8.
Ik ben een vrije geest en comformeer me derhalve zo min mogelijk aan dogmatische regels die door anderen zijn bedacht maar geen functie meer vervullen.
pi_181011213
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:13 schreef remlof het volgende:
Hipodepipo.


Pipodehippo.
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:17:43 #89
137949 Disana
pi_181011220
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:16 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Ik ben een vrije geest en comformeer me derhalve zo min mogelijk aan dogmatische regels die door anderen zijn bedacht maar geen functie meer vervullen.
De functie is dat het makkelijk wegleest en niet voor verwarring zorgt.
pi_181011224
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:16 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Ik ben een vrije geest en comformeer me derhalve zo min mogelijk aan dogmatische regels die door anderen zijn bedacht maar geen functie meer vervullen.
Dan kan je gerust correct Nederlands typen, onder het acclimatiseren door
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181011267
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:16 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Ik ben een vrije geest en comformeer me derhalve zo min mogelijk aan dogmatische regels die door anderen zijn bedacht maar geen functie meer vervullen.
Dit is best een ingewikkelde manier van zeggen dat je de werkwoordspellingsregels niet snapt.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:19:33 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181011285
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:16 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Ik ben een vrije geest en comformeer me derhalve zo min mogelijk aan dogmatische regels die door anderen zijn bedacht maar geen functie meer vervullen.
In dat geval hoop ik dat je een beetje consequent bent, en je visie op spelling ook vasthoudt in je sollicitatiebrieven. Iedere andere optie zou hypocriet zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:21:52 #93
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181011355
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:12 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit opvatten? Dat je jezelf niet heel bijzonder vind maar daar wel uitsteekt boven de rest van je peers en het aantal hipo's op de Zuidas dus wel meevalt?
Het valt allemaal wel mee, ja. Er zijn types die echt heel goed zijn, maar een groot deel is ook middelmaat met toevallig de juiste instelling (>50 uur werken: geen probleem) om daar te slagen. Er zitten op de Zuidas ook makelaarskantoren; een aan- of verhuurmakelaar is vaak een gesjeesde rechtenstudent die een hbo-opleiding heeft afgerond en dan nog wat makelaarstitels. Geen Einsteins, wel wat meer people skills. Geen dik salaris, wel een goede bonus.

quote:
Ja dat is dus een beetje het ding. Ik vind 6k bruto voor een senior manager bij een Big4 dus schandalig weinig. Eerst jarenlang investeren in een studie en voor relatief weinig lange dagen maken om überhaupt senior manager te worden en dan maar 3,5/4k netto verdienen?
Werken bij de Big 4 lijkt me ook niets, misschien top als je accountant bent, maar voor echt WO-werk moet je daar niet zijn. Overigens, 3,5k tot 4k netto is geen gek inkomen, het alternatief is de helft en dan heb je inderdaad een betere werk-privé verhouding zoals php hier je komt vertellen.

quote:
In loondienst wellicht maar als je het in je hebt om senior manager te worden in een omgeving als de Zuidas had je toch ook iets voor jezelf kunnen beginnen waar je veel meer mee verdient?
Een hoop mensen die goed zijn in loondienst zouden het verschrikkelijk doen als ondernemer. Die willen graag de reisjes, de lunches, de leaseauto, de secretaresse en de ondersteuning vanuit de trainees om zelf alleen bezig te zijn met hun specialisme. Het ondernemerschap biedt een grotere (mogelijke) upside, maar daar staat tegenover dat je alles zelf moet doen. Van het printen van je visitekaartjes tot het doen van acquisitie en het lopen van risico bij opdrachten waar de uitkomst ongewis van is. Zeker in de financiële sector of de advocatuur is het niet eenvoudig doorbreken met een onbekende naam en zijn de drempels vrij hoog, ook omdat het kapitaalintensief is. Kijk naar vastgoed; je kunt blijven klussen met een woning of tien tot honderd, maar dan houdt het op. En als je dan ooit wil ondernemen, is het eenvoudiger om dit na 20 jaar loondienst (en respectabel netwerk) te gaan doen dan als je nog geen 10 jaar werkervaring hebt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181011454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-in-europa-a1612389

Eh... Dat is best wel erg. Niet dat ik zo vaak Amerikaanse nieuwssites bezoek, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn geweest van die wet?
Vanwege het vergeetrecht wordt het internet in de EU sowieso al gekuist. Een praktische oplossing zit in het nemen van een VPN.

Overigens vind ik het niet direct slecht dat die sites niet toegankelijk zijn. Met de AVG streeft men een bepaalde omgang met persoonsgegevens na, denkt een site daar niet aan te kunnen voldoen, dan kan het ook juist beoogd zijn dat deze sites niet meer toegankelijk zijn.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:26:49 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181011495
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:25 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vanwege het vergeetrecht wordt het internet in de EU sowieso al gekuist. Een praktische oplossing zit in het nemen van een VPN.

Overigens vind ik het niet direct slecht dat die sites niet toegankelijk zijn. Met de AVG streeft men een bepaalde omgang met persoonsgegevens na, denkt een site daar niet aan te kunnen voldoen, dan kan het ook juist beoogd zijn dat deze sites niet meer toegankelijk zijn.
Dus krijg je bij iedere willekeurige site die je bezoekt eerst drie popups met dingen waar je verplicht mee akkoord moet gaan omdat je er anders niet op kan. Wat er met de wet in ieder geval niet is beoogd is het verhogen van de gebruikersvriendelijkheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:29:26 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_181011559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In dat geval hoop ik dat je een beetje consequent bent, en je visie op spelling ook vasthoudt in je sollicitatiebrieven. Iedere andere optie zou hypocriet zijn.
Dit.
pi_181011594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus krijg je bij iedere willekeurige site die je bezoekt eerst drie popups met dingen waar je verplicht mee akkoord moet gaan omdat je er anders niet op kan. Wat er met de wet in ieder geval niet is beoogd is het verhogen van de gebruikersvriendelijkheid.
De sites kunnen natuurlijk ook gewoon afzien van het plaatsen van cookies en het verwerken van allerhande data die daarmee binnen kan worden gehaald. Dat sites dat niet doen is kennelijk een keus die zij maken.
pi_181011701
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Je lijkt die andere pipo wel.
Welke andere pipo Remlos?
pi_181012112
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klik de bron maar eens aan, het gaat vooral om de advertenties en die worden in de regel natuurlijk door derden aangeboden. Die advertenties kunnen we inderdaad wel missen :P
Dan maak je een venstertje “Hoi deze site gebruikt tracking cookies om jou overal te bespieden, ook als je niet meer op deze site bent, ok?” en klaar is Kees.
pi_181012213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O? Hoe bedoel je dat? Heb je misschien een voorbeeld?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_181013044
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:54 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmja. Ik vind wel dat je de lat erg hoog legt.
pi_181014026
De lucht ruikt naar regen.
pi_181014162
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:03 schreef Jigzoz het volgende:
De lucht ruikt naar regen.
Hier ruikt het eerder naar achterlijk heet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:10:23 #104
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181014182
Ik ruik geen lucht, slechts airconditioning.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181014745
Kanjerheet tyfusweer.
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:49:00 #106
137949 Disana
pi_181015312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:29 schreef Tem het volgende:
Kanjerheet tyfusweer.
Heb jij geen onweer?
pi_181015333
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Heb jij geen onweer?
Nee, helaas niet. Vies ultiem plakkerig weer.
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:50:09 #108
137949 Disana
pi_181015356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:49 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, helaas niet. Vies ultiem plakkerig weer.
Net zoals Groningen dus. Jammer.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:50:32 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181015370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Heb jij geen onweer?
Ik zit 20 km verderop van Tem en nul regen of wind, bleh
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:50:55 #110
137949 Disana
pi_181015380
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zit 20 km verderop van Tem en nul regen of wind, bleh
De weerkaarten laten iets anders zien.

https://www.weerplaza.nl/regenradar/
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:53:33 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181015460
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:50 schreef Disana het volgende:

[..]

De weerkaarten laten iets anders zien.
Buienradar niet momenteel
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:57:38 #112
137949 Disana
pi_181015618
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Buienradar niet momenteel
Ik hoor net dat het in Groningen donderdag pas gaat regenen. Pfff.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:04:34 #113
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181015869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik hoor net dat het in Groningen donderdag pas gaat regenen. Pfff.
Groningen loopt achter, niemand is verrast :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181019104
Nu heb ik officieel genoeg gekregen van het klussen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:04:53 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181019362
Klussen met dit weer zonder vloerkoeling. Ik dacht dat we hiervoor mensenrechten hadden in ons gave land.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:11:11 #116
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_181019519
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:04 schreef GSbrder het volgende:
Klussen met dit weer zonder vloerkoeling. Ik dacht dat we hiervoor mensenrechten hadden in ons gave land.
tenzij je een blanke hetro man ben heb je best veel rechten tegenwoordig
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:11:54 #117
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181019528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:11 schreef Jimbo het volgende:

[..]

tenzij je een blanke hetro man ben heb je best veel rechten tegenwoordig
Ach, uiteindelijk zijn rechten er ook om de zwakkeren te beschermen.
Logisch dat vrouwen en minderheden meer rechten hebben.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181019558
https://medium.com/@there(...)agazine-3f4a32fda9b5

In een ander topic postte iemand een link naar dit artikel o.a. over de journalistieke methodes van Vice in niet-westerse landen. Het lezen waard...
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:17:37 #119
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_181019679
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ach, uiteindelijk zijn rechten er ook om de zwakkeren te beschermen.
Logisch dat vrouwen en minderheden meer rechten hebben.
aanrecht enzo....
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:20:28 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181019735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:17 schreef Jimbo het volgende:

[..]

aanrecht enzo....
Bescherming tegen de gevaren van de werkvloer.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181019778
Ik kwam een oud liedje over Shia LaBeouf tegen.

  dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:50:07 #123
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181020376
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:22 schreef Jigzoz het volgende:
Ik kwam een oud liedje over Shia LaBeouf tegen.

Fantastisch nummer is dat.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_181020452
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:50 schreef Euribob het volgende:

[..]

Fantastisch nummer is dat.
Zeer zeker.

Maar wat een moeite voor een grap.
pi_181020504
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:17 schreef Jigzoz het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral realisten, cultuurmarxisten en Alex Jones. Ho, Alex Jones niet.


[ afbeelding ]
Nog steeds onzin aan het spuien zoals gewoonlijk ?
pi_181020516
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:55 schreef DominusVobiscum het volgende:

[..]

Nog steeds onzin aan het spuien zoals gewoonlijk ?
Geen idee wie jij bent.

Wie ben jij?
pi_181020550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Geen idee wie jij bent.

Wie ben jij?
Dat weet jij wel.
pi_181020563
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:58 schreef DominusVobiscum het volgende:

[..]

Dat weet jij wel.
Serieus geen idee. Is het de moeite waard om te weten?
pi_181020639
Waarschijnlijk een kloon van een van die NWS-figuren. Nee, verder geen interesse. Doeg.
pi_181020864
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laten we een commissie instellen.
(11) General Interference with Organizations and Production

(a) Organizations and Conferences

(1) Insist on doing everything through
"channels." Never permit short-cuts to be taken
in order to expedite decisions.
(2) ,Make "speeches," Talk as frequently as
possible and at great length., Illustrate your.
"points.. by long anecdotes and accounts of personal
experiences. Never hesitate to make a few
appropriate "patriotic"-comments,
(3) When possible, refer all matters to
'committees, for "further study and consideration."
Attempt to make the committees as large
as possible - never less than five.
(4) Bring up irrelevant issues as frequently
as possible.
(5) Haggle over precise wordings of communications,
minutes, resolutions.
(6) Refer back to matters decided upon at
the last meeting and attempt to re-open the
question of the advisability of that decision,
(7) Advocate "caution." Be "reasonable"
and urge your fellow-conferees to be "reasonable"
and avoid haste which might result in
embarrassments or difficulties later on.
(8) Be worried about the propriety of any
decision- raise the question of whether such
action as is contemplated is within the jurisdiction
of the group or whether it might conflict
with the policy of some higher echelon.

https://www.cia.gov/news-(...)impleSabotage_sm.pdf
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181021355
Kat heeft een levende muis naar binnen gebracht. Lijkt me niet helemaal de juiste weg.
pi_181021694
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:21 schreef GSbrder het volgende:
Werken bij de Big 4 lijkt me ook niets, misschien top als je accountant bent, maar voor echt WO-werk moet je daar niet zijn.
Wat versta je onder echt wo-werk en waarom horen banen bij de Big 4 daar niet bij? Je moet om daar hoog in de boom terecht te komen immers minimaal een master en vaak zelfs een post master hebben afgerond.
quote:
Overigens, 3,5k tot 4k netto is geen gek inkomen, het alternatief is de helft en dan heb je inderdaad een betere werk-privé verhouding zoals php hier je komt vertellen.
Als je in de accounting blijft hangen wellicht maar voor mij is het alternatief verder gaan met wat ik nu al doe en een veelvoud daarvan verdienen.
quote:
Een hoop mensen die goed zijn in loondienst zouden het verschrikkelijk doen als ondernemer. Die willen graag de reisjes, de lunches, de leaseauto, de secretaresse en de ondersteuning vanuit de trainees om zelf alleen bezig te zijn met hun specialisme. Het ondernemerschap biedt een grotere (mogelijke) upside, maar daar staat tegenover dat je alles zelf moet doen. Van het printen van je visitekaartjes tot het doen van acquisitie en het lopen van risico bij opdrachten waar de uitkomst ongewis van is.
Dat ligt aan je definitie van ondernemen. Zijn franchisenemers ondernemers? En huisjesmelkers? Is voor mij persoonlijk sowieso geen issue overigens omdat ik narcistisch genoeg ben om alles zelf mogen doen als een pluspunt te zien omdat je dan alles naar je eigen inzicht kunt doen. Dat zie je wellicht ook wel terug in mijn vragen hier. Ben zelden echt opzoek naar antwoorden maar naar een bevestiging van wat ik al vind en verdedig dat te zwaard indien iemand daar tegenin gaat.
quote:
Kijk naar vastgoed; je kunt blijven klussen met een woning of tien tot honderd, maar dan houdt het op.
Klopt maar wat is hrt punt dat je hiermee wil maken precies?
quote:
En als je dan ooit wil ondernemen, is het eenvoudiger om dit na 20 jaar loondienst (en respectabel netwerk) te gaan doen dan als je nog geen 10 jaar werkervaring hebt.
Heeft beide zo z'n voor en nadelen en hangt ook af van de sector.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 00:51:49 #133
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_181021946
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bescherming tegen de gevaren van de werkvloer.
vind ik ook zo lastig aan abortus hé.

Ik bedoel, het is altijd een goed idee dat er een baby vermoord wordt, maar je geeft vrouwen wel de mogelijkheid om te kiezen...Dát wil je natuurlijk ook niet.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_181022086
Bijna tijd voor neerslag, wordt tijd. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 augustus 2018 @ 01:15:39 #135
104871 remlof
Europees federalist
pi_181022422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 00:51 schreef Jimbo het volgende:

[..]

vind ik ook zo lastig aan abortus hé.

Ik bedoel, het is altijd een goed idee dat er een baby vermoord wordt, maar je geeft vrouwen wel de mogelijkheid om te kiezen...Dát wil je natuurlijk ook niet.
Jimbo toch, je bent net pas zelf ontsnapt aan een abortus.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 01:30:41 #136
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181022770
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 00:39 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Wat versta je onder echt wo-werk en waarom horen banen bij de Big 4 daar niet bij? Je moet om daar hoog in de boom terecht te komen immers minimaal een master en vaak zelfs een post master hebben afgerond.
WO-werk is in mijn ogen bezig zijn met het waarom en niet het hoe. Ik durf grif toe te geven dat een hoop vastgoedbanen in mijn ogen hbo-werkzaamheden zijn; weinig ontwikkeling van nieuwe kennis en vooral het toepassen van bestaande. Een accountancy-baan laat doorgaans ook niet al teveel ruimte voor eigen interpretatie, kennisontwikkeling en creativiteit. Idem voor veel juristen en ICT'ers. Of je dan een hbo-opleiding, masterstudie of voor mijn part een doctoraat hebt behaald; als je slechts bezig bent met het opstellen van jaarverslagen en repetitief werk uitvoert, is het feit dat je daar een wo-opleiding voor nodig hebt vooral te danken aan de aanbodzijde van de arbeidsmarkt.

quote:
Als je in de accounting blijft hangen wellicht maar voor mij is het alternatief verder gaan met wat ik nu al doe en een veelvoud daarvan verdienen.
Prima, vooral lekker doorgaan. Een veelvoud van 4k per maand verdienen is maar voor <5% van Nederland weggelegd, dus sowieso geen gegeven voor elke wo-opgeleide Nederlander.

quote:
Dat ligt aan je definitie van ondernemen. Zijn franchisenemers ondernemers? En huisjesmelkers? Is voor mij persoonlijk sowieso geen issue overigens omdat ik narcistisch genoeg ben om alles zelf mogen doen als een pluspunt te zien omdat je dan alles naar je eigen inzicht kunt doen. Dat zie je wellicht ook wel terug in mijn vragen hier. Ben zelden echt opzoek naar antwoorden maar naar een bevestiging van wat ik al vind en verdedig dat te zwaard indien iemand daar tegenin gaat.
Een franchisenemer is een ondernemer met zijwieltjes en een huisjesmelker is uiteindelijk een arbeidsintensieve rentenier. Dus ja, er zijn gradaties in ondernemerschap, maar dat de gemiddelde ondernemer in een gemiddelde week minder bezig is met vakinhoudelijke zaken en meer aan randzaken doet behoeft volgens mij weinig uitleg. Net zoals een manager, hoe hoogopgeleid ook, niet meer de specialist is.

quote:
Klopt maar wat is hrt punt dat je hiermee wil maken precies?
Dat het - en dat is dan de ervaring van mensen die ik ken - snel gaat vervelen als je alleen maar met een paar woninkjes bezig bent. Veel mensen kunnen niet een werkweek vullen met het beheer van tien woningen, tenzij ze al het opknap- en kluswerk zelf uitvoeren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 01:31:04 #137
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181022778
Weldadige regen en onweersbui in Amsterdam.
Ramen open, heerlijk.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181022840
Vraag is: wanneer is het gepast om te gaan zeiken over te veel regen?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 01:38:09 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181022890
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 01:34 schreef Jigzoz het volgende:
Vraag is: wanneer is het gepast om te gaan zeiken over te veel regen?
Na een dag ofzo
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181022893
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Na een dag ofzo
O, dat red ik.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 01:50:36 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_181023025
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 01:31 schreef GSbrder het volgende:
Weldadige regen en onweersbui in Amsterdam.
Ramen open, heerlijk.
Ik hoor hier nu ook onweer in de verte. En die ramen heb ik al een maand wagenwijd open ‘s nachts.
pi_181023133
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 01:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoor hier nu ook onweer in de verte. En die ramen heb ik al een maand wagenwijd open ‘s nachts.
Tijdens onweer zou ik ze toch maar fijn dicht laten, ik heb een keer een bol bliksem zien binnen komen door een deur, laat staan een raam, ene deur in andere weer naar buiten. Niks kon men aanraken in dat bedrijf, bijna alles onder spanning.



[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2018 02:11:13 ]
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:16:11 #143
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181024371
Bwuh, dit warme vochtige weer is ook echt goor hoor.
pi_181024436
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Bwuh, dit warme vochtige weer is ook echt goor hoor.
Ik houd hier van. Veel zuurstof, fijne wind. Ik zweet liever hiervan dan van de zon die op mijn hoofd staat te branden. Van mij mag het wel even zo blijven :)
pi_181024467
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Bwuh, dit warme vochtige weer is ook echt goor hoor.
Vanochtend heerlijk gekoerst met dit weer. Wel veel wind, dat was jammer voor het gemiddelde tempo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:26:16 #146
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181024468
Ik ben gewoon tegen al het warme weer, maar met droog weer kan je het huis nog wel een beetje fijn houden. Nu de vocht binnen is, wordt het binnen klam.

Maar goed, nog één dag. Vannacht koelt het lekker af. *O*
pi_181024483
Vanavond wel squashen. De temperatuur in het squashcentrum zal nog wel tropische waarden hebben, dus ik drijf na 5 minuten weer naar buiten.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:34:50 #148
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181024535
quote:
Italy's populists accused of sending country back to 'Middle Ages' by eroding vaccinations policy

Italy’s populist government is rolling back a law that makes vaccinations obligatory for children, pursuing a highly contentious policy that has been strongly criticised by doctors, schools and medical associations.

A law passed by the previous centre-Left government in March made it obligatory for parents to give their children 10 vaccinations if they wanted to enroll them in state schools.

But the Five Star Movement and The League, which make up the populist government that came to power in June, are both deeply hostile to the law and have been accused of peddling widely-debunked conspiracy theories about the supposed risk of having the jabs.

The upper house of parliament has approved an amendment that will postpone the introduction of the law by a year, until the start of the 2019-2020 school year.

The lower house will vote on the issue after the summer holiday.

Matteo Salvini, the interior minister and the head of The League, has been particularly critical of vaccinations, calling them “useless and in many cases dangerous,” playing on fears that they can cause autism.
-O-
pi_181024557
Binnenkort wordt de hele wereld geregeerd door volslagen mongolen.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:41:57 #150
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181024597
Je kind zou maar nodeloos sterven aan de mazelen o.i.d. door dit soort idioten.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:48:33 #151
66825 Reya
Fier Wallon
pi_181024673
Dit is gewoon Darwin een handje helpen.
pi_181024749
Het is hier wel aardig afgekoeld.
pi_181025039
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:37 schreef Mystikvm het volgende:
Binnenkort wordt de hele wereld geregeerd door volslagen mongolen.
Italië binnenkort door UNICEF als het zo doorgaat. .
pi_181025123
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:16 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Italië binnenkort door UNICEF als het zo doorgaat. .


"Dit is Pietro. Hij is 5 jaar oud. Hij is zijn broertjes en zusjes al kwijt aan de mazelen en als we nú niks doen zal ook Pietro de kerst niet halen.

Vaccinaties zijn schaars in Italië. Kinderen als Pietro moeten wel drie dagen lopen naar het dichtsbijzijnde vaccinatiepunt. Elke dag verliezen we kinderen als Pietro aan vermijdbare ziektes zoals waterpokken, rode hond en de mazelen omdat zij niet meer ingeënt kunnen worden.

Met uw hulp kunnen we iets doen. UNICEF zet zich in voor bereikbare vaccinaties in elk dorp en elke stad in Italië. We droppen flyers waarin we de inheemse bevolking voorlichten over de voordelen van vaccinatie. Bovenal werken we aan een toekomst waarin kinderen als Pietro veilig en beschermd opgroeien in een omgeving waarin niemand meer dood zal gaan aan de mazelen.

Help Pietro, steun UNICEF"
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:25:40 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_181025152
Pietro is een Spaanse naam, in Italië zou ie Piero heten.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:25:43 #156
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181025154
Arme Pietro. ;(
pi_181025164
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:25 schreef remlof het volgende:
Pietro is een Spaance naam, in Italië zou ie Piero heten.
Jij zal het weten, jij bezoekt de Derde Wereld vaker dan ik.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:27:36 #158
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181025178
Pfff, dankzij de EU kan de onfortuinlijke Pietro nu ook simpel in Italië wonen.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:27:38 #159
104871 remlof
Europees federalist
pi_181025179
quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jij zal het weten, jij bezoekt de Derde Wereld vaker dan ik.
Volgende week weer.
pi_181025200
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Pfff, dankzij de EU kan de onfortuinlijke Pietro nu ook simpel in Italië wonen.
Krijgen we vaccinatievluchtelingen :{w
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:31:00 #161
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181025228
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Krijgen we vaccinatievluchtelingen :{w
Misschien kunnen we gaan uitwisselen. We sturen onze anti-vaxxers naar Italië en nemen hun vaccinatievluchtelingen op.
pi_181025582
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:25 schreef remlof het volgende:
Pietro is een Spaanse naam, in Italië zou ie Piero heten.
goed dat ik het nu endelijk weet, het zou wel belachelijk zijn als ik in Vaticaanstad de Basilica di San Pietro zou willen gaan bezoeken, aangezien het dus in het italiaans kennelijk Basilica di San Piero schijnt te zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181025677
quote:
12s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

goed dat ik het nu endelijk weet, het zou wel belachelijk zijn als ik in Vaticaanstad de Basilica di San Pietro zou willen gaan bezoeken, aangezien het dus in het italiaans kennelijk Basilica di San Piero schijnt te zijn.
Nou nee, maar je zou ze er wel even op kunnen wijzen dat ze dat ding de verkeerde naam hebben gegeven.
pi_181025855
quote:
12s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

goed dat ik het nu endelijk weet, het zou wel belachelijk zijn als ik in Vaticaanstad de Basilica di San Pietro zou willen gaan bezoeken, aangezien het dus in het italiaans kennelijk Basilica di San Piero schijnt te zijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pietro
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 10:25:32 #165
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181026228
Heerlijke temperatuur momenteel :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:51:46 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_181026717
quote:
12s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

goed dat ik het nu endelijk weet, het zou wel belachelijk zijn als ik in Vaticaanstad de Basilica di San Pietro zou willen gaan bezoeken, aangezien het dus in het italiaans kennelijk Basilica di San Piero schijnt te zijn.
Pietro is in ieder geval geen gangbare Italiaanse jongensnaam. Of misschien net zo gangbaar als hier Petrus is :P
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:57:09 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_181026835
Ah oké:

Pietro is a masculine given name. Pietro is an Italian form of the male given name Peter. A variant of the name is Piero. Pietro occurs as a family name in the form of di Pietro (in various spellings).

Ik ben nooit een Pietro tegengekomen in Italië, wel verschillende Piero's. Maar misschien is het ook een regionaal dingetje en lopen de Pietro's vooral in het zuiden rond.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 11:06:17 #168
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_181027041
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 01:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Jimbo toch, je bent net pas zelf ontsnapt aan een abortus.
Jezus leef jij ook nog :{
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_181027108
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Pietro is in ieder geval geen gangbare Italiaanse jongensnaam. Of misschien net zo gangbaar als hier Petrus is :P
Dat kun je gewoon opzoeken hoor, en klopt niet helemaal;

http://www.name-statistics.org/it/prenume.php?prenume=pietro

175K italianen heten zo, een frequentie van bijna 0.3%
Het behoort tot de top 75 populaire voornamen (zowel mannen als vrouwen samen geteld)

ter vergelijking, Piero komt nog geen 90K maal voor en heeft een frequentie van 0.15%

zacht gezegd is het gewoon niet correct te stellen dat een italiaanse jongen niet pietro zou kunnen heten en hij piero zou moeten heten...
Ook raar is de vaststelling dat pietro een spaanse en geen italiaanse naam zou zijn, spaans zou dan eerder Pedro zijn, Pietro is juist wél een italiaanse voornaam.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:09:49 #170
104871 remlof
Europees federalist
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2018 @ 11:10:42 #171
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_181027144
Twee leerlingen in de trein hebben het over "bewegingsbedrijfkunde". What in the everliving fuck!
Carpe Libertatem
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:26:25 #172
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181027487
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:27 schreef Mystikvm het volgende:
Vanavond wel squashen. De temperatuur in het squashcentrum zal nog wel tropische waarden hebben, dus ik drijf na 5 minuten weer naar buiten.
Vind ik eigenlijk wel lekker. Zo'n sauna tijdens het squashen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:28:34 #173
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181027521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Twee leerlingen in de trein hebben het over "bewegingsbedrijfkunde". What in the everliving fuck!
Manage je eigen sportschool. Ofzo.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:30:42 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_181027550
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk wel lekker. Zo'n sauna tijdens het squashen.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:53:45 #176
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181027971
quote:
Heb ik weer, dommer en lelijker dan de incels die FvD stemmen. :{
pi_181028007
quote:
Tussen 2006 en 2016 is het besteedbare inkomen van de tweeverdieners gestegen, terwijl dat van paren van wie slechts één partner inkomen verwierf juist daalde.

Dat blijkt woensdag uit een studie van het Centraal Bureau voor de Statistiek. In 2016 was het gemiddelde besteedbaar inkomen van tweeverdieners — het inkomen na aftrek van belastingen en premies — ruim 5% hoger dan in 2011 en dat jaar was het zo'n 1,5% hoger dan in 2006. Bij paren met één kostwinner ging het in beide periodes om een krimp, van respectievelijk bijna 1% en 2%. In 2016 waren er 2,9 miljoen paren, onder wie 2,3 miljoen tweeverdieners. De verhouding tussen twee- en eenverdieners is dus vier op een, terwijl dat in 2006 nog drie op een was.

De zaak ligt politiek gevoelig. De politieke partijen op christelijke grondslag als de ChristenUnie, het CDA en de SGP maken zich hard voor een gunstiger fiscale behandeling van eenverdieners. Tweeverdieners hebben de afgelopen jaren meer voordeel gehad van de verruimde arbeidskorting. Maar een paar weken geleden wisten de coalitiepartners CU en CDA in de Tweede Kamer geen maatregelen af te dwingen om iets aan de problematiek te doen. De ChristenUnie pleit voor keuzevrijheid voor ouders, waarbij mensen in alle vrijheid kunnen beslissen hoe ze werk en gezin combineren.

De SGP introduceerde vorig jaar de rekenhulp www.eenverdiener.nu waarmee gezinnen kunnen berekenen hoeveel extra belasting ze betalen ten opzichte van tweeverdieners met hetzelfde inkomen. Links partijleider Kees van der Staaij.
De SGP introduceerde vorig jaar de rekenhulp www.eenverdiener.nu waarmee gezinnen kunnen berekenen hoeveel extra belasting ze betalen ten opzichte van tweeverdieners met hetzelfde inkomen. Links partijleider Kees van der Staaij.Foto: Phil Nijhuis/HH
In 2006 droeg bij een tweeverdienerspaar de vrouw gemiddeld 33% bij aan het inkomen, inmiddels is dat 36%. 'Er zijn drie redenen voor deze verschuiving', zegt hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen van het CBS, 'Vrouwen zijn meer uren gaan werken, bij hetzelfde arbeid is het beloningsverschil met mannen verkleind, en het waarschijnlijk grootste verschil is dat ze beter zijn opgeleid en dus ook in de betere banen komen. Vergeleken met tien jaar geleden is het aandeel goed opgeleide vrouwen fors gestegen.'

Vooral werkende vrouwen met kinderen zijn meer gaan verdienen, waardoor in die gezinnen de inkomens naar verhouding het meest stegen. Bij de eenverdienparen met kinderen gaf in 2016 43% op met financiële beperkingen te kampen. Van de 358.000 eenverdieners met kinderen geeft bijna 15% aan moeilijk rond te komen. Dat is ruim twee keer zo vaak als tweeverdieners met kinderen.
Uit het FD
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_181028089
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Heb ik weer, dommer en lelijker dan de incels die FvD stemmen. :{
Nou ja, als je het echt niet meer trekt, dan begin je gewoon in gebrekkig Nederlands wat te kankeren over gelukszoekers, moslims en cultuurmarxisten en hop, IQ 25 punten omhoog, een goddelijk lichaam en een gezicht als een topmodel.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:58:34 #179
66825 Reya
Fier Wallon
pi_181028095
quote:
Toen ik nog als rechts werd beschouwd was het omgekeerd.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:01:25 #180
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181028146
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, als je het echt niet meer trekt, dan begin je gewoon in gebrekkig Nederlands wat te kankeren over gelukszoekers, moslims en cultuurmarxisten en hop, IQ 25 punten omhoog, een goddelijk lichaam en een gezicht als een topmodel.
Klinkt aantrekelijk.


edit:

'Klinkt' met een 'd' deed wel heel erg pijn.
pi_181028147
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Uit het FD
Ja, ik weet het. Ik ben ook eenverdiener. Als we mijn inkomen met zijn tweeën zouden verdienen door allebei de helft van mijn baan te nemen, dan gingen we er per maand bijna duizend euro op vooruit.

Ik geloof niet dat er een sterkere financiële gedragssturing bestaat. Verkeersboetes, accijnzen, allemaal veel goedkoper.
pi_181028149
Oh, dus ik ben eigenlijk de incel? Ik weet het alleen nog niet.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:03:52 #183
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181028189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:01 schreef Mystikvm het volgende:
Oh, dus ik ben eigenlijk de incel? Ik weet het alleen nog niet.
Misschien heb je geluk en zijn er genoeg linkse vrouwtjes die nog geen rechtse vent hebben gehad om hun de weg te wijzen.
pi_181028195
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Klinkd aantrekelijk.
Je moet nog klagen over minderheden.

Als je hommo ben hardstikke fijn voor je maar niet neuken in de speeltuin als de kinderen daar net leker aan spele zijn sgande.

Zo. Nu even een cryptogram maken.
pi_181028243
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:01 schreef Mystikvm het volgende:
Oh, dus ik ben eigenlijk de incel? Ik weet het alleen nog niet.
Ja. Maar niet getreurd: vrouwen vallen op rechtse mannen. En de incels zeggen dat en dus is het waar, want die hebben er verstand van. Ze zijn tenslotte supermooi en bijzonder intelligent.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:07:30 #186
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181028273
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Ik ben ook eenverdiener. Als we mijn inkomen met zijn tweeën zouden verdienen door allebei de helft van mijn baan te nemen, dan gingen we er per maand bijna duizend euro op vooruit.

Ik geloof niet dat er een sterkere financiële gedragssturing bestaat. Verkeersboetes, accijnzen, allemaal veel goedkoper.
Ach ja, dat zou de staat weer veel te veel belastinginkomsten kosten, dus dank alle nobele eenverdieners.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:07:52 #187
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181028285
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Maar niet getreurd: vrouwen vallen op rechtse mannen. En de incels zeggen dat en dus is het waar, want die hebben er verstand van. Ze zijn tenslotte supermooi en bijzonder intelligent.
Ik dacht juist dat vrouwen super oppervlakkig waren en daarom alleen maar met Chads (of met de stoere zwarte/bruine variant) willen.
pi_181028310
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat vrouwen super oppervlakkig waren en daarom alleen maar met Chads (of met de stoere zwarte/bruine variant) willen.
Ja, maar die moeten dan denk ik wel rechts zijn.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:09:46 #189
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181028335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, maar die moeten dan denk ik wel rechts zijn.
Oh ja, dat zou wel eens kunnen inderdaad.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:10:29 #190
66825 Reya
Fier Wallon
pi_181028353
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat vrouwen super oppervlakkig waren en daarom alleen maar met Chads (of met de stoere zwarte/bruine variant) willen.
Klopt gewoon. Daarom is een zeebonk als Tem zo'n vrouwenmagneet, bijvoorbeeld.
pi_181028378
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Ik ben ook eenverdiener. Als we mijn inkomen met zijn tweeën zouden verdienen door allebei de helft van mijn baan te nemen, dan gingen we er per maand bijna duizend euro op vooruit.

Ik geloof niet dat er een sterkere financiële gedragssturing bestaat. Verkeersboetes, accijnzen, allemaal veel goedkoper.
Zoveel? Holymoly.
Ik ben de helft van een tweeverdienersstel. Voor mij is altijd wel verbazend hoeveel gunstiger bruto/netto is bij lagere verdienste.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:11:38 #192
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181028385
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat vrouwen super oppervlakkig waren en daarom alleen maar met Chads (of met de stoere zwarte/bruine variant) willen.
Een vrouw scoren is ook rechts, natuurlijk. Linkse mannen willen vrouwen delen met de hele wereld, op rechts geldt het concurrentiemodel.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181028420
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Oh ja, dat zou wel eens kunnen inderdaad.
Ja, stel je voor: heb je een date met iemand die je echt hartstikke leuk vindt en zo. Er begint her en der wat te kriebelen, alles fijn. Zegt ie ineens: "Ik denk niet dat het goed is als de inkomensverschillen in een land te groot worden." "Nou, eh, ik betaal de rekening wel en ik bel je nog wel een keer. Of niet."
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 12:14:56 #194
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181028460
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Oh ja, dat zou wel eens kunnen inderdaad.
Klinkt als een zwaar leven ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181028461
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een vrouw scoren is ook rechts, natuurlijk.
Als je het zo formuleert? Absoluut.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:15:23 #196
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181028471
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Zoveel? Holymoly.
Ik ben de helft van een tweeverdienersstel. Voor mij is altijd wel verbazend hoeveel gunstiger bruto/netto is bij lagere verdienste.
Is toch ook niet zo gek? IB bij twee keer modaal is ¤ 1.990 per maand. Bij twee keer een modaal inkomen is het ¤ 641 x 2 = ¤ 1.282. Dus bij drie keer modaal zal het al gauw ¤ 1.000 of meer schelen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:15:44 #197
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181028483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, stel je voor: heb je een date met iemand die je echt hartstikke leuk vindt en zo. Er begint her en der wat te kriebelen, alles fijn. Zegt ie ineens: "Ik denk niet dat het goed is als de inkomensverschillen in een land te groot worden." "Nou, eh, ik betaal de rekening wel en ik bel je nog wel een keer. Of niet."
Wel een beetje je eigen schuld dan, in FvD-kringen is het al lang bekend dat je aan iemands kleren kan zien hoe ze denken over politieke kwesties.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:16:32 #198
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181028501
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, stel je voor: heb je een date met iemand die je echt hartstikke leuk vindt en zo. Er begint her en der wat te kriebelen, alles fijn. Zegt ie ineens: "Ik denk niet dat het goed is als de inkomensverschillen in een land te groot worden." "Nou, eh, ik betaal de rekening wel en ik bel je nog wel een keer. Of niet."
Of zegt ‘ie:

“Wat leuk dat jij ook ambtenaar bent bij de gemeente. Aangezien vrouwen meer verdienen, betaal jij de rekening even?”
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:17:27 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_181028516
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wel een beetje je eigen schuld dan, in FvD-kringen is het al lang bekend dat je aan iemands kleren kan zien hoe ze denken over politieke kwesties.
FvD-ers dragen meestal wolvenshirts, inderdaad.
pi_181028527
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:17 schreef Reya het volgende:

[..]

FvD-ers dragen meestal wolvenshirts, inderdaad.
Of ze proberen Baudet na te doen. Maar dat zijn wel de twee opties.
pi_181028552
Wolvenshirts _O_ Niets accentueert mijn nekbaard zo goed.
pi_181028569
Toch vreemd dat je op foto's van FvD-bijeenkomsten wel al die incels, maar niet die grote aantallen bloedmooie vrouwen ziet.
pi_181028578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:21 schreef Jigzoz het volgende:
Toch vreemd dat je op foto's van FvD-bijeenkomsten wel al die incels, maar niet die grote aantallen bloedmooie vrouwen ziet.
Die zijn de lunch al aan het klaarmaken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:21:58 #204
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181028580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:21 schreef Jigzoz het volgende:
Toch vreemd dat je op foto's van FvD-bijeenkomsten wel al die incels, maar niet die grote aantallen bloedmooie vrouwen ziet.
Die zitten allemaal thuis.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181028602
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die zitten allemaal thuis.
Bij te komen van de overweldigende sekspartij die ze even daarvoor hebben gehad met hun alfaman. Zo is het leven van de renaissancemannen van het FvD. Zien, overwinnen en komen.
pi_181028606
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die zijn de lunch al aan het klaarmaken.
O ja, die zijn natuurlijk al overweldigd, dus dan kunnen de mannen zich gaan bezighouden met het redden van het Avondland en het bestrijden van het cultuurmarxisme.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:25:54 #207
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181028628


Allemaal slimmer en knapper dan wij. *O*
pi_181028636
Maar goed, genoeg FvD.

Morgen de hele dag regen :Y
pi_181028644
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]

Allemaal slimmer en knapper dan wij. *O*
Ho. Dat vrouwmens is de keuken ontsnapt.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:27:37 #210
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181028664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ho. Dat vrouwmens is de keuken ontsnapt.
Volgens mij is dat Nanninga, zij functioneert uiteraard als de excuustruus.
pi_181028675
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Volgens mij is dat Nanninga, zij functioneert uiteraard als de excuustruus.
Of mag de keuken gewoon niet meer in.
pi_181028719
Heeft van Baalen nog tijd vrij?

quote:
De Russische premier Dmitri Medvedev heeft de Navo gewaarschuwd Georgië niet op te nemen als lidstaat van het trans-Atlantische bondgenootschap. ‘Dat zou kunnen leiden tot een verschrikkelijk conflict’, zei hij dinsdag tegen zakenkrant Kommersant.

Medvedev reageerde met zijn uitspraken op de Navo-top van afgelopen juli, waar een mogelijk lidmaatschap van Georgië ter sprake kwam. Dat was niet voor het eerst. Al in 2008 spraken de lidstaten de wens uit om de voormalige Sovjet-republiek op termijn in de armen te sluiten. Dat is later herhaald, voor het laatst in 2016.

Toch ligt lidmaatschap binnen de Navo gevoelig, gezien de conflictueuze relatie tussen Georgië en Rusland. Het handvest laat geen nieuwe leden toe die in een intern of internationaal conflict zijn verwikkeld. Gevochten wordt er op dit moment niet, maar Rusland erkent nog altijd twee afvallige Georgische regio's als onafhankelijke landen.

()
In Georgië zelf staat ongeveer 65% van de bevolking achter een lidmaatschap. Er is bovendien al sprake van militaire samenwerking met het Westen. Zo levert Georgië 885 militairen voor de Navo-missie in Afghanistan, de grootste bijdrage van een niet-lid. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg prees in juni het bergstaatje in de Kaukasus, dat volgens hem een ‘fast forward’ naar lidmaatschap verdient. Het land toont zich met jaarlijkse defensie-uitgaven ter hoogte van 2,1% van het bbp wat dat betreft een voorbeeldig kandidaat-lidstaat.
https://fd.nl/economie-po(...)ie-geen-lid-te-maken
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:03:23 #213
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181029277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:26 schreef Mystikvm het volgende:
Maar goed, genoeg FvD.

Morgen de hele dag regen :Y
De Duitsers voorspellen nog wat anders:

WetterOnline twitterde op woensdag 08-08-2018 om 11:18:27 +++ Achtung an alle Urlauber #Niederlande, #Belgien, deutsche #Nordseeküste ++++ Morgen droht am Rande eines Tiefs Orkan. Hier die Infos: https://t.co/9ooNTMQS9Q #Wetter #Unwetter #Gewitter #Sturm https://t.co/8rs6BNlCgp reageer retweet
pi_181029346
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

De Duitsers voorspellen nog wat anders:

WetterOnline twitterde op woensdag 08-08-2018 om 11:18:27 +++ Achtung an alle Urlauber #Niederlande, #Belgien, deutsche #Nordseeküste ++++ Morgen droht am Rande eines Tiefs Orkan. Hier die Infos: https://t.co/9ooNTMQS9Q #Wetter #Unwetter #Gewitter #Sturm https://t.co/8rs6BNlCgp reageer retweet
Dat hoorde ik dit weekend ook in de voorspellingen, maar niemand heeft het er hier meer over. Je zou denken dat de Nederlandse weerinstituten hier ook mee zouden komen.
pi_181029347
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

De Duitsers voorspellen nog wat anders:

WetterOnline twitterde op woensdag 08-08-2018 om 11:18:27 +++ Achtung an alle Urlauber #Niederlande, #Belgien, deutsche #Nordseeküste ++++ Morgen droht am Rande eines Tiefs Orkan. Hier die Infos: https://t.co/9ooNTMQS9Q #Wetter #Unwetter #Gewitter #Sturm https://t.co/8rs6BNlCgp reageer retweet
Een orkaan? Wat?
pi_181029568
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

De Duitsers voorspellen nog wat anders:

WetterOnline twitterde op woensdag 08-08-2018 om 11:18:27 +++ Achtung an alle Urlauber #Niederlande, #Belgien, deutsche #Nordseeküste ++++ Morgen droht am Rande eines Tiefs Orkan. Hier die Infos: https://t.co/9ooNTMQS9Q #Wetter #Unwetter #Gewitter #Sturm https://t.co/8rs6BNlCgp reageer retweet
de Duitsers gaan hun landgenoten hier alvast evacueren?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:46:08 #217
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181030259
Ja, hier lijken de weermannen en -vrouwen het te houden op 'vrij krachtige windstoten'.
pi_181030696
Vanavond lamsbout met tijm, rozemarijn, knoflook, honing en olijfolie. Van de barbecue, uiteraard.
pi_181030718
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:05 schreef Jigzoz het volgende:
Vanavond lamsbout met tijm, rozemarijn, knoflook, honing en olijfolie. Van de barbecue, uiteraard.
CUL / Wat eten en drinken we vandaag #420 Met vis
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181030734
quote:
Daar geen eisen wat betreft het al dan niet rechts genoeg zijn?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:09:53 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181030778
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar geen eisen wat betreft het al dan niet rechts genoeg zijn?
Lamsbout is nogal rechts eten idd.

Lauwe broccolisoep met linzen scoor je meer linkspunten mee.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181030829
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lamsbout is nogal rechts eten idd.

Lauwe broccolisoep met linzen scoor je meer linkspunten mee.
Hm. Maar misschien word ik wel knapper en intelligenter als ik lamsbout eet.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:12:01 #223
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_181030849
quote:
Interessant topic met een alcoholistische troll die graag de boel op stelten wil zetten.

Oh en wat mensen die over eten lullen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_181030909
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Interessant topic met een alcoholistische troll die graag de boel op stelten wil zetten.

Oh en wat mensen die over eten lullen.
Iwanius is alweer een tijdje weg, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:18:58 #225
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181031058
Over eten gesproken, ik heb net een kilo Opperdoezer Ronde gekocht. O+
pi_181031083
Ik heb net M&M's gegeten.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:20:40 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181031098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:18 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Over eten gesproken, ik heb net een kilo Opperdoezer Ronde gekocht. O+
Lekkerste aardappeltjes voor bij groenten en vlees.. Wel lastig schillen :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:21:17 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181031113
Ik heb net een pan citroenlimonadesiroop gemaakt die nu staat af te koelen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:22:05 #229
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181031138
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lekkerste aardappeltjes voor bij groenten en vlees.. Wel lastig schillen :{
Gewoon een beetje schrappen, donkere plekken eruit en dan is het wel goed wat mij betreft. :P
pi_181031164
Roseval. Niks schillen. Gewoon grof zout en olie.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:23:51 #231
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181031188
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:22 schreef Jigzoz het volgende:
Roseval. Niks schillen. Gewoon grof zout en olie.
Meestal doe ik ze dan nog in de oven, jij niet?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181031214
quote:
9s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Meestal doe ik ze dan nog in de oven, jij niet?
O ja. Dat vergeet ik wel vaker. En als ze er dan eenmaal in staan, dan vergeet ik ze wéér.
pi_181031284
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja. Dat vergeet ik wel vaker. En als ze er dan eenmaal in staan, dan vergeet ik ze wéér.
Mijn oven heeft daar een of andere superhandige truc voor. Ik druk een paar keer op een knopje, en dan een paar minuten later begint hij te piepen om me eraan te herinneren dat ik even aandacht moet besteden aan de oven. Elke druk op de knop is 1 minuut, zeg maar.

Kost een paar duiten, maar goed, geld moet rollen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181031390
quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mijn oven heeft daar een of andere superhandige truc voor. Ik druk een paar keer op een knopje, en dan een paar minuten later begint hij te piepen om me eraan te herinneren dat ik even aandacht moet besteden aan de oven. Elke druk op de knop is 1 minuut, zeg maar.

Kost een paar duiten, maar goed, geld moet rollen.
Ja, zoiets heeft die van ons ook, maar ik hoor dat dan weer niet. Of wel en vergeet het alsnog. Waarschijnlijk niet rechts genoeg om een oven goed te begrijpen.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:33:52 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_181031428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, zoiets heeft die van ons ook, maar ik hoor dat dan weer niet. Of wel en vergeet het alsnog. Waarschijnlijk niet rechts genoeg om een oven goed te begrijpen.
Niet rechts genoeg om bevelen zonder na te denken op te volgen denk ik.
pi_181031458
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Niet rechts genoeg om bevelen zonder na te denken op te volgen denk ik.
O, dat kan ook. Trrrrrrrring! "Fuck jouw autoriteit, fascistische nazi-oven!"
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2018 @ 14:42:51 #237
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_181031655
Bij mij zijn alle tekens en teksten die bij de knoppen horen weggepoetst door een schoonmaakster, dus het is vooral magie.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:53:12 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181031909
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:16 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

de Duitsers gaan hun landgenoten hier alvast evacueren?
En dat daar niet meer voor nodig blijkt dan een orkaanwaarschuwing...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:58:19 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181032049
Hier heeft men het over hoosbuien en windstoten:
https://www.omroepgelderl(...)tter_impression=true
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181033017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:58 schreef Leandra het volgende:
Hier heeft men het over hoosbuien en windstoten:
https://www.omroepgelderl(...)tter_impression=true
Hier valt het wel mee aldus Ed.

https://www.rijnmond.nl/weer
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:54:46 #241
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181033637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of mag past de keuken gewoon niet meer in.
Fixed
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181034053
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Fixed
#fatshaming
pi_181034107


Maar kijk die Baudet zijn partijvrouwmens eens overweldigen.
pi_181035726
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Interessant topic met een alcoholistische troll die graag de boel op stelten wil zetten.

Oh en wat mensen die over eten lullen.
Lallen, praatjes vullen geen gaatjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2018 17:18:27 ]
pi_181035750
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgende week weer.
Zou het niet beter zijn als je er bleef?
Op zijn minst goedkoper.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 17:22:07 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181035818
quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mijn oven heeft daar een of andere superhandige truc voor. Ik druk een paar keer op een knopje, en dan een paar minuten later begint hij te piepen om me eraan te herinneren dat ik even aandacht moet besteden aan de oven. Elke druk op de knop is 1 minuut, zeg maar.

Kost een paar duiten, maar goed, geld moet rollen.
Pffft, mijn ovens, ja twee, hebben waifai en een app die mij vertelt dat de aardappels klaar zijn :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181035843
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pffft, mijn ovens, ja twee, hebben waifai en een app die mij vertelt dat de aardappels klaar zijn :P
Die weten ook of er evt 2 of 3 minuten langer beter is?

Of korter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2018 17:24:10 ]
pi_181035852
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pffft, mijn ovens, ja twee, hebben waifai en een app die mij vertelt dat de aardappels klaar zijn :P
Ik heb een old-school Smeg en een uiterst hippe Samsung combimagnetron, maar zelfs die Samsung heeft dat niet.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 17:38:47 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181036083
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb een old-school Smeg en een uiterst hippe Samsung combimagnetron, maar zelfs die Samsung heeft dat niet.
Siemens Studio line, die hebben het wel. Het is complete onzin natuurlijk en na het voor de lol een keer gebruikt te hebben heb ik de app weer verwijderd ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181036906
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:05 schreef Jigzoz het volgende:
Vanavond lamsbout met tijm, rozemarijn, knoflook, honing en olijfolie. Van de barbecue, uiteraard.
Mijn -nog lopende- lamsboutjes hadden het gras op. Gelukkig is er een wei naar ons die niet begraasd wordt en waar we naar mochten uitwijken. Nu kunnen ze nog zeker een maand lopen en dan gaan we eens kijken of we de bokken van de schapen scheiden richting slacht of richting een ander weitje. Dat laatste kan alleen als het deze week flink gaat regenen..

Vroeger waren verhalen over grote droogte, en mensen die van ellende hun vee slachtten, verhalen over verre vreemde landen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_181037103
Ik heb roti gemaakt.
pi_181037166
Sperziebonen met aardappels, renaissance van de hollandse eetcultuur enzo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 18:54:57 #253
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181037362
quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:38 schreef Tem het volgende:
Ik heb roti gemaakt.
Toe maar, weg met ons in de keuken ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:03:59 #254
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_181037535
Ik heb aardappels met een slavinkje en witte bonen in tomatensaus, want lekker zoet, gehad. Is zo'n maaltijd rechts genoeg?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:09:44 #255
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181037633
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:03 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik heb aardappels met een slavinkje en witte bonen in tomatensaus, want lekker zoet, gehad. Is zo'n maaltijd rechts genoeg?
Nee, meer in de SP-hoek vrees ik.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:10:55 #256
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181037656
Ik vrees nu wel voor de intelligentie en het uiterlijk van Hamlapjes. SP is wel heel erg het tegenovergestelde van rechts.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:13:24 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181037697
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:18:12 #258
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_181037797
quote:
9s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik vrees nu wel voor de intelligentie en het uiterlijk van Hamlapjes. SP is wel heel erg het tegenovergestelde van rechts.
Bijna meester in de economie. Nog les gehad van die gozer waaraan 50+ het 'AOW kan op 65 blijven'-standpunt aan heeft ontleend. En les gehad van de man die de haringtest fileerde. Dus dan weet je wel genoeg, vrees ik. :'(
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:20:57 #259
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181037862
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:18 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Bijna meester in de economie. Nog les gehad van die gozer waaraan 50+ het 'AOW kan op 65 blijven'-standpunt aan heeft ontleend. En les gehad van de man die de haringtest fileerde. Dus dan weet je wel genoeg, vrees ik. :'(
Je had ook gewoon naar de universiteit van het leven moeten gaan, zoals de slimme rechtse rakkers.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:29:37 #260
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_181038013
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Je had ook gewoon naar de universiteit van het leven moeten gaan, zoals de slimme rechtse rakkers.
Maar daar is geen pretpark in de buurt en dat was wel een vereiste van mij. :{
pi_181038149
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:13 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Geen foto's van DH aub.
pi_181038458
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Geen foto's van DH aub.
Jij moet hem toch wel erg hoog hebben zitten daar jij het ter sprake brengen doet?
Hij komt niet meer maar toch kan jij het niet laten, heb jij iets te verdoezelen en probeer je de aandacht af te leiden?
pi_181038480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:29 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Maar daar is geen pretpark in de buurt en dat was wel een vereiste van mij. :{
Als jij de ogen openen doet zie je dat heel Nederland een pretpark is, naar mijn mening.
pi_181038537
quote:
9s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik vrees nu wel voor de intelligentie en het uiterlijk van Hamlapjes. SP is wel heel erg het tegenovergestelde van rechts.
Ja, ho. We weten een paar dingen:
- hoe rechtser, hoe knapper
- hoe rechtser, hoe intelligenter
- hoe rechtser, hoe incelliger

Dus bij een dergelijke SP-maaltijd weet je dat je teringdom en afschuwelijk lelijk bent, maar de potentiële partners moeten een nummertje trekken.
pi_181038606
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:13 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Dus zoom deze foto uit, en het is net een reclame van Axe.
pi_181038636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij moet hem toch wel erg hoog hebben zitten daar jij het ter sprake brengen doet?
Hij komt niet meer maar toch kan jij het niet laten, heb jij iets te verdoezelen en probeer je de aandacht af te leiden?
Wat wil je nu eigenlijk suggereren, zuignap?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:07:45 #267
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181038692
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:03 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik heb aardappels met een slavinkje en witte bonen in tomatensaus, want lekker zoet, gehad. Is zo'n maaltijd rechts genoeg?
Degelijk Engels ontbijt, dus ik denk aan Brexiteers.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:08:40 #268
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_181038711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij de ogen openen doet zie je dat heel Nederland een pretpark is, naar mijn mening.
Niets mis met Nederland, hoor, Sjon, maar een echt pretpark is toch een ander niveautje.
pi_181038730
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Degelijk Engels ontbijt, dus ik denk aan Brexiteers.
O, kak. Wel rechts dus.

Nou ja, een uiterst eenzame, maar hoogbegaafde Brad Pitt.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:10:34 #270
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_181038740
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ho. We weten een paar dingen:
- hoe rechtser, hoe knapper
- hoe rechtser, hoe intelligenter
- hoe rechtser, hoe incelliger

Dus bij een dergelijke SP-maaltijd weet je dat je teringdom en afschuwelijk lelijk bent, maar de potentiële partners moeten een nummertje trekken.
Dan doe ik toch iets fout, daar de potentiële partners absoluut niet in de rij staan.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:12:13 #271
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181038771
quote:
9s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:10 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Dan doe ik toch iets fout, daar de potentiële partners absoluut niet in de rij staan.
Hoe bestaat het. En dat in de POL-SC.
Iedereen hier is een adonis.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181038778
quote:
9s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:10 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Dan doe ik toch iets fout, daar de potentiële partners absoluut niet in de rij staan.
Ben je stiekem rechts misschien? FvD-sympathieën?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:16:09 #273
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_181038841
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoe bestaat het. En dat in de POL-SC.
Iedereen hier is een adonis.
Je hebt nu eenmaal uitzonderingen nodig die de regel bevestigen.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ben je stiekem rechts misschien? FvD-sympathieën?
Geenszins, gok dat ze mij in NWS als extreem-rechts zouden beschouwen.
pi_181038859
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:16 schreef Hamlapjes het volgende:

Geenszins, gok dat ze mij in NWS als extreem-rechts zouden beschouwen.
Eh...
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:18:14 #275
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_181038868
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh...
Waar ik rechts zei, bedoelde ik links, stop de tijd.
Dat krijg je als je meerdere dingen tegelijk doet. :')
pi_181039655
Hoe staat het met de bestrijding van de gekkekoeienziekte?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181041240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:51 schreef oranjevogel1 het volgende:
Hoe staat het met de bestrijding van de gekkekoeienziekte?
Ik kan alleen namens mezelf spreken natuurlijk, maar hier staat het er prima voor.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 02:15:10 #278
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181045623
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik kan alleen namens mezelf spreken natuurlijk, maar hier staat het er prima voor.
Lijkt me wel heftig, om naast je baan nog een paar koeien te houden.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:12:12 #279
104871 remlof
Europees federalist
pi_181046598
quote:
15s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 02:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

Lijkt me wel heftig, om naast je baan nog een paar koeien te houden.
Of om naast je baan gekkekoeienziekte te hebben.
pi_181046749
Voor het geval hij straks hier weer gaat posten, ik denk dat Monoliths favoriete kloon weer een nieuw account heeft:

R&P / Sukkel voor de liefde of koning in de discotheek?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2018 @ 08:36:02 #281
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_181046781
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:32 schreef Ludachrist het volgende:
Voor het geval hij straks hier weer gaat posten, ik denk dat Monoliths favoriete kloon weer een nieuw account heeft:

R&P / Sukkel voor de liefde of koning in de discotheek?
Is mono weg dan?
Carpe Libertatem
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:36:45 #282
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181046786
Liefde is dood want Jort Kelder is twee keer bedrogen. ;(
pi_181046797
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Is mono weg dan?
Nee, maar om de een of andere reden heeft die gast een obsessie met het salaris van Monolith.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:51:08 #284
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181046968
quote:
PVV-raadslid Willie Dille overleden

Het Haagse PVV-raadslid Willie Dille (53) heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Dat melden betrokkenen uit haar omgeving.

Rond de Haagse politica ontstond gisteren ophef nadat zij een filmpje plaatste op haar Facebook. Dille verklaarde daarin dat zij slachtoffer was van een groepsverkrachting door moslims die wilden dat ze haar mond zou houden in de gemeenteraad. Ze oogde op de beelden vermoeid en was zichtbaar vermagerd en diep aangeslagen.

Het raadslid vertelde op het filmpje dat ze deze week nog bedreigd was en voor haar leven vreesde.

De PVV kan het bericht over Dille bevestigen noch ontkennen, aldus een woordvoerder.
pi_181046970
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Liefde is dood want Jort Kelder is twee keer bedrogen. ;(
Onzin Linus, deze complete SC houdt gewoon van je.
pi_181046988
quote:
15s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wtf.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:53:18 #287
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181047002
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:51 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Onzin Linus, deze complete SC houdt gewoon van je.
Ahw.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 09:18:46 #288
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181047358
quote:
15s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Triest hoor.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181047799
quote:
15s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Klinkt als een heel heftige psychose.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 09:51:56 #290
104871 remlof
Europees federalist
pi_181047897
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klinkt als een heel heftige psychose.
Daar kan zelfs Winny de Jong niet aan tippen.
pi_181047958
quote:
15s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar kan zelfs Winny de Jong niet aan tippen.
"Heb je respect voor Mohammed? Heb je respect voor Allah? Heb je respect voor Arnoud?"

Mohammed, Allah, Arnoud. De heilige drie-eenheid binnen de islam. Ik vind het een goed verhaal.
pi_181048107
De PVV zit wel met een lastig dilemma nu. Doen ze niks met dat verkrachtingsverhaal, dan ziet iedereen dat ze er zelf ook geen hol van geloven, doen ze er wel wat mee, dan gaan ze zich volkomen belachelijk maken en schuldig maken aan laster.

Vooralsnog laten ze het bij "Wat haar is overkomen en vooral de reacties daarop kon zij niet meer dragen".

Psychose of groepsverkrachting?
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 10:06:41 #293
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181048125
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Heb je respect voor Mohammed? Heb je respect voor Allah? Heb je respect voor Arnoud?"

Mohammed, Allah, Arnoud. De heilige drie-eenheid binnen de islam. Ik vind het een goed verhaal.
Toch mooi dat Henk en Ingrid zulke normale nederlanders als volksvertegenwoordigers hebben. Ok, hadden in dit geval.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181048190
Lekker boeiend dat die Willie dood is. Ja, lullig voor de nabestaanden, maar de wereld mist er verder weinig aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181048528
Ook erg chique van GeenStijl trouwens. Psychotische vrouw plaatst een filmpje van zichzelf op haar facebookpagina, krijgt daar blijkbaar spijt van en verwijdert het, GeenStijl zegt: "Nee, wij willen nog", en plaatst het filmpje op hun eigen site voor een heel, heel veel groter publiek.

Volgende dag blijkt de psychotische vrouw zelfmoord te hebben gepleegd.
pi_181048736
https://www.trouw.nl/opin(...)iets-eisen~aba14678/

Heeft ze hier een punt? Of is dit complotidioterie?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 10:57:25 #297
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181048934
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:48 schreef Jigzoz het volgende:
https://www.trouw.nl/opin(...)iets-eisen~aba14678/

Heeft ze hier een punt? Of is dit complotidioterie?
Of 'Nederland' in de ban raakt van een verdwijning ligt volgens mij aan heel wat verschillende factoren. Heel veel mensen (van alle etnische achtergronden) raken vermist en verreweg de meesten krijgen niet de aandacht die Anne Faber kreeg. Geen idee wat die zaak zo speciaal maakte, misschien was het ook gewoon toeval.

Etnische achtergrond zou best een rol kunnen spelen, maar de columniste lijkt mij te stellig.
pi_181048948
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:48 schreef Jigzoz het volgende:
https://www.trouw.nl/opin(...)iets-eisen~aba14678/

Heeft ze hier een punt? Of is dit complotidioterie?
Het is geen complot. Mensen geven gewoon geen reet om vermiste gekleurde mensen. Dus dit wordt niet bewust buiten de media gehouden. Zoals dat verhaal van die Orlando laat zien maalt men niet om een vermoorde homofiele neger, bot gezegd.
pi_181048986
Overigens is dat hetzelfde verschijnsel als dat hier mensen niet malen om een psychotisch PVV-raadslid in Den Haag. Als het zich niet in de eigen bubbel bevindt, kan men moeilijker empathisch zijn.
pi_181048987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is geen complot.
Verkeerde woord inderdaad.
quote:
Mensen geven gewoon geen reet om vermiste gekleurde mensen. Dus dit wordt niet bewust buiten de media gehouden. Zoals dat verhaal van die Orlando laat zien maalt men niet om een vermoorde homofiele neger, bot gezegd.
Hm. Dat is vrij ernstig...
pi_181048998
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:59 schreef Mystikvm het volgende:
Overigens is dat hetzelfde verschijnsel als dat hier mensen niet malen om een psychotisch PVV-raadslid in Den Haag. Als het zich niet in de eigen bubbel bevindt, kan men moeilijker empathisch zijn.
Dat is wel heel kort door de bocht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')