SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals beloofd ook een plaatje van Jacob aan de milkshake. Met commentaar van de gever: dit gaat een stuk sneller dan de fles (want die arme Jacob dronk nog steeds uit een speen nr 0).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
De Libento adapter past wel op de spectra kolf, maar de beldico en materni flesjes passen niet goed aan de smalle zijde van die adapter. Hetzelfde geldt voor de adapter van Horigen. Die flessenadapter die vivi postte is van smal naar breed, dus die past ook niet. Ik heb nog gevraagd of die andere adapters op de flessen passen die ik gebruik, maar geen antwoord op gekregen helaas. Aventflessen passen dus inderdaad wel direct zonder tussenstuk op de spectra.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:12 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik volg dit even met veel belangstelling want ook van plan om een Spectra aan te schaffen.
Bedoel je die van Avent? Die is toch aan de bovenkant zo breed als hun drinkflessen, en aan de onderkant nóg breder, zo breed als hun bewaarbakjes?quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:18 schreef Aure het volgende:
Die flessenadapter die vivi postte is van smal naar breed, dus die past ook niet.
Ah zit het zo! Ik dacht dus dat het smal was. Maar die bakjes lijken mij wat onhandig, dus het was sowieso geen optie geweestquote:Op maandag 27 augustus 2018 09:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Bedoel je die van Avent? Die is toch aan de bovenkant zo breed als hun drinkflessen, en aan de onderkant nóg breder, zo breed als hun bewaarbakjes?
Anyway, Materni flesjes gebruikte ik zelf ook, die passen bijvoorbeeld ook weer in de flessenwarmer van ons kinderdagverblijf en dat lijkt me met die Avent bewaarbakjes van niet.
ZZ was destijds de enige baby die moedermelk in Materni-flessen in de koelkast had staan op het kinderdagverblijf, dus ik hoefde niks te labelen qua naam. Qua datum labelde ik ook niks, in mijn eigen koelkast stond het op volgorde in rijtjes, en ik gaf de flessen mee die als eerste op moesten. Ik kon aan de hand van de voorraad, mijn kolfopbrengsten en hoeveel ZZ dronk de bewaartermijn toch wel in de gaten houden.quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:40 schreef Aure het volgende:
Hoe labelen jullie ze? Ik zat er aan te denken om overal J. zijn naam er op te stickeren. En dan met schilderstape ofzo de datum erop, dat kan er ook weer makkelijk af.
Die is er dus wel, maar te duur (ook vanwege verzendkosten vanuit de VS).quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:35 schreef Elleska het volgende:
jammer dat er geen goede adapter voor is.
Helaas is het aanleggen nog steeds erg pijnlijk. Ik moet telkens een schreeuw onderdrukkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 12:00 schreef Lemijn het volgende:
@spees: nooit van gehoord! Fijn dat het werkt. Wordt het voeden al minder pijnlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan doe ik datum en hoeveelheid inderdaad met schilderstape erop, want ik ga ze denk ik ook liggend invriezen.
Ik zag ook deze onlinecursus, zelf geen ervaring mee maar misschien toch een idee?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:03 schreef Peacefulll het volgende:
Ik wals er even met een vraagje doorheen. Aangezien het mij niet meer lukt om een borstvoedingscursus te volgen in mijn omgeving, wil ik me graag nog een beetje inlezen. Hebben jullie ideeën welk boek fijn om te lezen en leerzaam is?
Mocht iemand enthousiast zijn over een boek en deze nog te koop hebben dan hou ik me aanbevolen
Ik zou vooral kijken hoe het qua stuwing voelt. Grote kans dat het werkt maar lijkt me heel verschillend per persoon.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 11:12 schreef Krisvc het volgende:
Advies gezocht!
J. is bijna 9 maanden. Ik kolf op werkdagen nog 2 keer. Ik ben met hooguit een kwartier klaar. Vorige week had ik het met mijn manager over het verlopen van het kolf recht en hij gaf aan er nog nooit van te hebben gehoord en dat ik vooral lekker door moest gaan als ik dat wilde.
Nou zou ik op zich wel over willen naar 1 keer kolven. Ik denk dat mn productie het ook wel moet trekken aangezien J. 's nachts nog 100 keer drinkt. Daarnaast heb ik nog een enorme vriezervoorraad en vind ik het ook niet erg als 'ie kunstvoeding krijgt.
Kan ik proberen over te gaan naar 1 keer kolven, of zouden jullie doorgaan met 2 keer aangezien er buiten omdat-ik-het-wil geen enkele reden is om minder te gaan kolven?
Serieus? Hier dus nooit gedaan. En waar bemoeit de overheid zich mee eigenlijk, alsof er zonder hun toezicht op grote schaal al dan niet bedorven moedermelk aan het verkeerde kind gegeven zou worden.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 00:47 schreef Lemijn het volgende:
ook als is hij de enige op zijn groep, ze moeten het voor de inspectie uitgebreid gemerkt hebben zeggen ze.
Het advies is eerst afspoelen met koud water, zodat de eiwitten in de melk niet stollen en aankoeken in de lastig schoon te maken onderdelen. Daarna met een warm sopje zodat de vetten uit de melk oplossen. Daarna de zeepresten afspoelen en dan eventueel nog steriliseren. Ik spoelde tussen de kolfsessies door alleen koud af, de rest van het ritueel 1x per dag.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 07:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik kwam er gister achter dat ik m’n spullen blijkbaar verkeerd schoonmaak na het kolven.Ik maakte ze schoon met kokendheet water.
Ja ik vind het ook onzin maar het is de discussie uiteraard niet waard. Ik plak er wel een stickertje op, dikke prima. Ik denk eerlijk gezegd dat ze zelf een protocol hebben gemaakt waar ze zich vervolgens aan moeten houden, en daarna iets met klok en klepel. Het grappige is wel dat ze me niet konden vertellen hoe oud de melk uiterlijk mag zijn voor hun om te geven, dus ik smokkel wel eens met de kolfdatum als ik het prima vind maar zij misschien niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Serieus? Hier dus nooit gedaan. En waar bemoeit de overheid zich mee eigenlijk, alsof er zonder hun toezicht op grote schaal al dan niet bedorven moedermelk aan het verkeerde kind gegeven zou worden.
Ze waren bij ons kdv zelfs strenger met bewaartermijnen dan La Leche League. Dus ik heb wel eens een plakbandje van ingevroren melk vervangen voor een andere datum en meegegevenquote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Serieus? Hier dus nooit gedaan. En waar bemoeit de overheid zich mee eigenlijk, alsof er zonder hun toezicht op grote schaal al dan niet bedorven moedermelk aan het verkeerde kind gegeven zou worden.
Ja sorry na beter lezen zag ik dat er staat 'krijgt zeker nog 7-8 voedingen' wat ik nu meer lees als 'ze krijgt vaak'.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik bedoelde ook niet het aantal voedingen hoor, maar de hoeveelheid per voeding.
Als het goed is zijn ze voorgesteriliseerd, dus de eerste keer kun je ze zo gebruiken.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:33 schreef Aure het volgende:
Die materniflesjes zijn binnen! Kan ik die gewoon uitkoken?
Ah ja je hebt gelijk! Scheelt weer wat werkquote:Op donderdag 30 augustus 2018 17:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als het goed is zijn ze voorgesteriliseerd, dus de eerste keer kun je ze zo gebruiken.Daarna kan je ze uitkoken/magnetronsteriliseren wat je wil.
Ik denk dat dat hier ook het geval zal zijn maar we gaan het meemaken. Prenatal heeft dit weekend 15% korting op alles dus maar even kijken voor een kolf. Dan kunnen vriendlief en oma de kleine ook af en toe drinken geven. Dat is nu wel hier af en toe een dingetje dat vriendlief zich wat overbodig voelt omdat hij nog niet zoveel kan doen met de baby. Als hij dan een paar keer per week ( het advies van het cb is minimaal 2 x per week ) een flesje met net gekolfte melk kan geven is dat voor hem ook wel leuk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:13 schreef Aure het volgende:
Hier ook al in de kraamweek gestart en het gaat nog steeds goed. Maar volgens mij maakt het hem niet zo uit waar het in zit, als hij maar zijn melk kan drinken
quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar.. Ik eindigde het consult met twee drinkende babies aan de borstwe zijn nog niet zo ver dat ik kan stoppen met kolven en de fles, maar ik zet in ieder geval alles op alles om ze allebei aan de borst te krijgen.
Het makkelijkste is een kolfbh, dan heb je beide handen vrij voor het bedienen van de kolf, eten & drinken, je telefoon of pc, etc.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 23:30 schreef Wolken het volgende:
Nou ben ik niet 1 van de handigste maar ik heb op het begin met een dubbele kolf gewerkt ( gehuurd ) om de melkproductie op gang te krijgen na mijn ks maar hoe werk je dan met een dubbele kolf? Ik had beide handen nodig om de schelpen op hun plek te houden en moest dan met mijn neus of teen de kolfmachine aanzetten. Voor mij ook nog een reden om voor een enkele kolf te gaan trouwens...
of zo:quote:Op zaterdag 3 februari 2018 01:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mijn truc: voorover buigen totdat de flesjes je bovenbenen raken. Als je je rechterhand wil gebruiken om de kolf te bedienen, dan zet je je rechter kolfset even klem tussen je borst en bovenbeen. Dit gaat gemakkelijker als je zo'n flessenstandaard aan het flesje hebt zitten (voor meer grip):
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 3 februari 2018 08:02 schreef Nolita het volgende:
Het hoe dubbelzijdig kolven heb ik ook hier geleerd. Ik zat de eerste keer ook zo van 'hoe dan'!? En kolvde toen maar enkelzijdig
De truc die voor mij werkt om met 1 arm/hand beide flesjes vast te houden: het ene flesje tussen elleboog klemmen (borstschild/back flow protector blijft op mijn arm hangen) en het andere flesje met de hand van dezelfde arm vasthouden. Zo heb ik altijd 1 hand vrij.
Was er al een beetje bang voor..quote:Op zaterdag 1 september 2018 13:40 schreef Morretje het volgende:
Lijkt er wel op Spees![]()
Had je nog iets aan het tongriempje laten doen? Door een beperkte tongmobiliteit kan spruw vaker voorkomen hè.. en in het artikel van Vosje over jouw vraag mbt piepende geluid staat ook dat er een verband is met beperkte tongriempje en piepen tijdens drinken.
niet weggooien, dat kan je nog pasteuriseren. daarna mag je het weer invriezen.quote:Op zaterdag 1 september 2018 13:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh, en ik had een mooi voorraadje gekolfd de laatste week, ik lees dat ik dat nu moet weggooien![]()
Dank je, had ik nog niet gezien dus ik ga eens teruglezen.quote:Op zaterdag 1 september 2018 19:20 schreef Elleska het volgende:
bij ons werkte de nystantine, hoop bij jullie ook. als het niet werkt kan je altijd nog GV proberen.
in het vorige topic had ik wat vragen gesteld over de nystantine en het toedienen, misschien heb je daar ook nog iets aan?
en heb je ook iets voor jezelf?
Thanks!quote:Op maandag 3 september 2018 16:43 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ja kloven is altijd een teken van iets mis gegaan, maar dat kan ook nog pijn doen als het wel goed gaat maar niet over is, dikke klodder lanoline voor, en na het voeden helpt al enorm. Niets doen
Dan zou het met 1 a 2 dagen minder of al over moeten zijn.
(ik zou niet op een kraamhulp vertrouwen op dit soort dingen maar echt toch kiezen voor een IBCLC lactatiekundige )
https://www.nvlborstvoeding.nl/doet-nvl-en-lactatiekundige-ibclc/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |