abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181270622
Ik sluit me aan bij jentin. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181270979
Hema is prima en onverwoestbaar :) Hunkemöller was na 2 jaar intensief gebruik wel echt stuk (gaten etc.) maar mijn Hemaatjes doen het nog best!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_181272314
Hema verkoopt ze niet meer of alleen niet in Almere. Kon ze in ieder geval niet vinden en de medewerkster zei dat ze uit het assortiment waren gehaald.
pi_181273085
Hier bij de Hema hadden ze ook geen voedingsbh's meer.
Ik heb er uiteindelijk een gekocht bij Livera, echter draag ik die bijna nooit, want voorgevormde cups en dat vind ik toch niet zo fijn.
Dus uiteindelijk een paar bij de H&M gekocht, die ik nog steeds volop gebruik.
pi_181273159
Fan van Lidl hier *O*
pi_181273478
Hema-fan! Drie voedingsbeha's ervan, draag ze dagelijks, blijven prima O+
Hadden ze hier in de winkel trouwens ook niet, maar gewoon via de webshop besteld en zonder verzendkosten bij mijn lokale Hema opgepikt ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_181286907
Iemand tips bij de combi reflux en clusteren?
pi_181292598
“Rechtop” voeden, tegen de zwaartekracht in, lege borst eerst, draagdoek, kijken naar je eigen melkconsumptie? Soms is reflux een symptoom van kma, of overgevoeligheid.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_181294168
CB gaf aan dat de klachten nu (toen ze hier was net 2 weken) nog niet van KMA kunnen komrn, ondat dat eerst op moet bouwen, dat zien ze pas vanaf 4-6 weken zei ze..

Maar moet je bij borstvoeding meegaanin het clusteren? Ik heb het gevorl dat we dan telkens in een cirkeltje terechtkomen en ik weet ook niet altijd of ze dan drinkt om tr clusteren of omdat ze last heeft en melk verzacht.
pi_181294239
Beide kan idd. Clusteren is heel normaal drinkgedrag, maar kan in geval van redlux idd zorgen voor een vicieuze cirkel. Drinken verzacht de symptomen, en daarna verergeren ze omdat t buikje zo vol is. De leefregels volg je al? Zo veel mogelijk rechtop, niet plat neerleggen ed.
Clusteren is ook omdat je in de avond de minste melk hebt, en omdat babies dan vaak meer behoefte aan nabijheid hebben vanwege prikkelverwerking. Dus helemaal niet toegeven zou ik ook niet doen, maar misschien kun je ‘s avonds blokken van 2/3 uur aanhouden per borst om de reflux niet te triggeren?
pi_181294602
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:01 schreef Morretje het volgende:
Beide kan idd. Clusteren is heel normaal drinkgedrag, maar kan in geval van redlux idd zorgen voor een vicieuze cirkel. Drinken verzacht de symptomen, en daarna verergeren ze omdat t buikje zo vol is. De leefregels volg je al? Zo veel mogelijk rechtop, niet plat neerleggen ed.
Clusteren is ook omdat je in de avond de minste melk hebt, en omdat babies dan vaak meer behoefte aan nabijheid hebben vanwege prikkelverwerking. Dus helemaal niet toegeven zou ik ook niet doen, maar misschien kun je ‘s avonds blokken van 2/3 uur aanhouden per borst om de reflux niet te triggeren?
Ja, we leggen haar op verschonen na niet meer plat, dat is instant spuug, dus veel op ons, in de doek, op de zij of wat schuin op ons voedingskussen (we hebben een vrij platte).
Desalniettemin komt er regelmatig een uur na een voeding nog weer melk terug, of zie je haar slikken (of voel je het achter in de mond als ze op je pink sabbelt). De ene keer is het hele dunne ‘verse’ melk, maar het kan ook dikke melkbrij zijn. Ik probeer in de avond inderdaad niet te snel van borst te wisselen.
pi_181296786
Even een vraag aan de vele ervaringsdeskundige hier; S. is bijna 2 weken en krijgt volledig borstvoeding. Sinds gisteravond doet het flink zeer bij mij als ze drinkt. Ze hapt goed aan en drinkt volgens mij ook nog steeds goed. Vooral links doet het zeer, m’n tepel is erg rood (schraal?) maar ik zie geen kloven. Ik smeer al met Purelan en heb van die coolpads van medela. Iemand nog tips om de pijn te verminderen?
pi_181297105
Heb je rite aids? Dat zijn ook coolpads.
Bij mij was het na 2 weken ook het ergst, daarna ging het vanzelf over. Ik heb toen wel een lk laten meekijken, dat kan nooit kwaad natuurlijk.
pi_181304227
Thanks voor de tips wat betreft voedingsbh’s. Die van de Hema, zijn dat deze: https://www.hema.nl/dames(...)00008985_color=zwart ? Zien er meer uit als topjes, klopt dat? Met mijn borsten heb ik wel iets meer steun en “lift” nodig ben ik bang.

Die van Cache Coeur zijn mooi, maar vooralsnog ruim boven budget.

Hunkemöller had ik nog niet bedacht, ga daar ook even (online) snuffelen.
pi_181305147
pi_181305469
Ik heb nu twee bh’s van Mammae. Had eentje van de vorige keer en dat was de enige die echt lekker zat (met een cup F :{ ), dus nu een tweede. Ze zijn duuuur, maar heel fijn.
  maandag 20 augustus 2018 @ 09:11:32 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181315850
Voor de mensen die in de buurt van Breda wonen en een grote cup hebben: bij naron kunnen ze van (bijna) alle bh's die ze verkopen voedingsbh's maken. Voor mijn cup 75H inmiddels is dat een hele fijne oplossing: ik koop gewoon een hele fijne bh en ze verbouwen hem voor een paar euro extra.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 11:31:15 #118
269689 crew  Viv
pi_181317825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Morgen toevallig via de kraamzorg een lactatiekundige op consult
Kwam die tot dezelfde conclusie van het te kleine mondje?
pi_181334748
Weet iemand of er moedermelkbewaarflesjes zijn die op de kolfset van een Spectra passen? Er zitten natuurlijk wel 2 flesjes bij, maar ik wil er graag meer en het liefst ook die in de vriezer kunnen. Alleen van Spectra zelf zijn ze vrij prijzig en de standaard flesjes zijn volgens mij allemaal te smal...
  Manager PR/Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 22:19:04 #120
269689 crew  Viv
pi_181335167
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:04 schreef Aure het volgende:
Weet iemand of er moedermelkbewaarflesjes zijn die op de kolfset van een Spectra passen? Er zitten natuurlijk wel 2 flesjes bij, maar ik wil er graag meer en het liefst ook die in de vriezer kunnen. Alleen van Spectra zelf zijn ze vrij prijzig en de standaard flesjes zijn volgens mij allemaal te smal...
Die standaard flesjes zijn te smal inderdaad (ik heb daar wel altijd in gekolfd met een Spectra, maar dat is via een omweg met Medela Symphony-onderdelen).

Volgens mij hebben sommige mensen hier het opgelost door steeds te kolven in die 2 Spectra-flesjes en dan overgieten in standaard flesjes (of Avent bakjes of zo) voor het bewaren/invriezen. Wel meer afwas dus. :{
pi_181335336
Hm ja overgieten doe ik nu ook inderdaad.. Ik zag op Amazon wel dat ze daar een spectra small cap converter verkopen, maar da's ook nog best prijzig en dan kan ik misschien toch beter extra spectra flesjes bestellen :') Of blijven overgieten, maar dat is gedoe. Ik ga er een nachtje over slapen :D
  Manager PR/Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 22:30:00 #122
269689 crew  Viv
pi_181335495
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:25 schreef Aure het volgende:
Hm ja overgieten doe ik nu ook inderdaad.. Ik zag op Amazon wel dat ze daar een spectra small cap converter verkopen, maar da's ook nog best prijzig en dan kan ik misschien toch beter extra spectra flesjes bestellen :') Of blijven overgieten, maar dat is gedoe. Ik ga er een nachtje over slapen :D
Ja, je kan het zo gek niet bedenken qua kolf-issues of iemand heeft er al een oplossing voor op de markt gebracht, en vraagt dan de hoofdprijs voor een stukje plastic. :')
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:55:02 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181336155
Maar is overgieten echt meer afwas? Hier zou het 1 flesje schelen en dat valt toch in het niet bij de losse stukjes. Nu kolf ik nog maar 1x en dat giet ik bij elkaar en dop erop, maar maandenlang ging het in een avent beker of beldico ding met blauwe dop en dan koelkast of vriezer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:46:57 #124
269689 crew  Viv
pi_181338935
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:55 schreef Lemijn het volgende:
Maar is overgieten echt meer afwas? Hier zou het 1 flesje schelen en dat valt toch in het niet bij de losse stukjes.
Ja, of het echt merkbaar meer afwas is hangt ervan af hoe vaak er gekolfd wordt. In mijn geval was overgieten echt niet handig geweest. :') Wel erg jammer dat we voor ZZ qua drinken waren uitgekomen op de brede halsfles van Dr Brown, want als ze goed uit de standaard flesjes had gedronken, dan had dat qua afwas ruim 1800 flessen gescheeld. :X
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:27:16 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181340843
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, of het echt merkbaar meer afwas is hangt ervan af hoe vaak er gekolfd wordt. In mijn geval was overgieten echt niet handig geweest. :') Wel erg jammer dat we voor ZZ qua drinken waren uitgekomen op de brede halsfles van Dr Brown, want als ze goed uit de standaard flesjes had gedronken, dan had dat qua afwas ruim 1800 flessen gescheeld. :X
Nou ik wil niet doen alsof het meevalt om 1800 flessen te kolven, maar in mijn geval scheelde het naar 1 fles per dag want ik kolfde een hele werkdag in dezelfde flessen (tussendoor koud afspoelen). Tegelijk snap ik wel dat hoe meer je het doet, hoe belangrijker het wordt om het proces te optimaliseren.
edit: de verleden tijd staat een beetje gek, dat is omdat ik nog maar 1x kolf op een werkdag.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181341058
Voor mij is het ook niet heel veel meer werk eigenlijk. Ik hoef ook alleen maar te kolven op werkdagen, maar ik ben vooral heel lui :') dus als ik rechtstreeks het flesje in kan kolven en die zo de koelkast in kunnen zou dat mooi zijn. Ik denk dat ik toch een paar spectraflesjes bij koop, maar het dan daar bij laat. Die small cap converter zou ideaal zijn, want dan kan ik rechtstreeks in de bibi flessen kolven :') maar 14 dollar en dan nog verzendkosten voor 2 plastic dingetjes gaat me te ver.

En eigenlijk moet ik eerst eens aankijken of kolven op een werkdag überhaupt gaat lukken. Mijn baan is heel flexibel, maar ik heb daardoor geen vaste werkplek en ben afhankelijk van de werkplekken waar ik eigenlijk te gast ben. Ik hoop dat het lukt om J. vlak voor hij naar de opvang gaat te voeden en ik wil mijn kolftijd deels gebruiken om hem rond 1700 op te halen en live te voeden. Dan hoef ik als het goed is maar 2 keer te kolven op werk. Hopelijk levert dat voldoende melk op.
  Manager PR/Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:13:09 #127
269689 crew  Viv
pi_181341294
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 08:27 schreef Lemijn het volgende:
Nou ik wil niet doen alsof het meevalt om 1800 flessen te kolven
Ik bedoelde niet het kolven zelf, maar zij kreeg een jaar lang gemiddeld 5 keer per dag een fles (de eerste maanden 7 flessen, daarna een lange tijd 5, de laatste maanden 3). Als ze gedronken had uit de flessen die ik mijn man tķch al zou moeten afwassen, dan had dat veel werk gescheeld.

Maar het is inderdaad zo dat eerdergenoemde stukjes plastic die hoofdprijs vooral waard zijn als je het heel veel gebruikt.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:55:27 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181343923
Oh ja, rechtstreeks kolven in flesjes waaruit ook weer gevoed kan worden, dat is wel erg efficiënt. Zo had ik het nog niet bekeken. Overigens drinkt Jacob sinds kort de melk niet meer uit de fles, want dat is voor baby's. Hij wil rechtop en zelf doen dus krijgt nu een rietje en slurpt het dan zo naar binnen :7 .
pi_181343962
Dat is best fotowaardig Lemijn O-)
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:18:17 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181351009
Ja goed punt. Ik zal daar eens om vragen.
pi_181351134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 08:52 schreef Aure het volgende:
Voor mij is het ook niet heel veel meer werk eigenlijk. Ik hoef ook alleen maar te kolven op werkdagen, maar ik ben vooral heel lui :') dus als ik rechtstreeks het flesje in kan kolven en die zo de koelkast in kunnen zou dat mooi zijn. Ik denk dat ik toch een paar spectraflesjes bij koop, maar het dan daar bij laat. Die small cap converter zou ideaal zijn, want dan kan ik rechtstreeks in de bibi flessen kolven :') maar 14 dollar en dan nog verzendkosten voor 2 plastic dingetjes gaat me te ver.

En eigenlijk moet ik eerst eens aankijken of kolven op een werkdag überhaupt gaat lukken. Mijn baan is heel flexibel, maar ik heb daardoor geen vaste werkplek en ben afhankelijk van de werkplekken waar ik eigenlijk te gast ben. Ik hoop dat het lukt om J. vlak voor hij naar de opvang gaat te voeden en ik wil mijn kolftijd deels gebruiken om hem rond 1700 op te halen en live te voeden. Dan hoef ik als het goed is maar 2 keer te kolven op werk. Hopelijk levert dat voldoende melk op.
Uit welk flesje drinkt je baby? Avent flesjes passen ook rechtstreeks op de spectra kolf
pi_181352562
Nog dank voor jullie reacties van paar dagen terug! Aanhappen gaat nu stukje beter. Lukt ongeveer 2 a 3 keer per dag. Ben ik al erg blij mee want zijn zulke fijne momentjes! 😍 Moet dan wel flesje na geven want hij blijft honger aangeven na 2x 15 minuten borst. Voor troost en huid op huid is het wel enorm waardevol.
Productie blijft hetzelfde dus weinig. S is nu 14 dagen. Groeit goed op kunstvoeding en deel mijn gekolfde melk. Kolf ongeveer 30-50 ml per kolfsessie. 6 keer per dag. Als hij voeding bij mij drinkt is het minder uiteraard. Nog tips om productie te verhogen of is dat na 2 weken erg lastig? Las over elk uur 10 min kolven om een regeldag na te bootsen?

Oja wat ik al doe: ik drink veel borstvoedingsthee, slik kruidensupplementen (boezemvriendjes), veel drinken, had oxytocine neuspray (niet meer nodig nu denk ik, druppeltjes komen wel snel) en probeer goed te eten en rusten (voor zover dat kan met newborn😬)
  Manager PR/Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:04:54 #133
269689 crew  Viv
pi_181353111
Jacob aan de milkshake. O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:24 schreef Skittles het volgende:
Uit welk flesje drinkt je baby? Avent flesjes passen ook rechtstreeks op de spectra kolf
Bibi zei ze. Maar dan is er wellicht wel een goedkoper stukje plastic wat kan helpen. :D Met deze adapter kan je met een Avent kolf rechtstreeks in die bewaarbakjes van ze kolven, dus wellicht ook compatibel met Spectra: https://www.philips.nl/c-p/CP9170_01/avent-adapter
pi_181353442
van die bakjes hoorde ik dat ze vaak lekken, of valt dat wel mee?

als de avent flesjes passen dan passen deze ook mocht je flesjes willen gebruiken ipv bakjes:
https://www.moedermelknet(...)-ml-fles-maymom.html

de horigen heeft ook deze brede flesjes, daarvan is de adapter goedkoper maar ik weet niet of die dan op de spectra past.
pi_181353786
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:31 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kwam die tot dezelfde conclusie van het te kleine mondje?
Nee, het is een technisch probleem. Ik heb hele makkelijke tepels en dusdanig veel productie dat ze voldoende krijgen door alleen aan mijn tepel te sabbelen. M. drinkt pijnloos bij mij maar R. Knaagt echt o mijn tepel. Alleen gericht laten aanhappen en dus meerdere keren, kost hem te veel energie. Nu afgesproken dat ik het na een paar cc uit een fles vrijblijvend probeer zonder druk, en als R. wat groter en sterker is kijkt ze nogmaals mee, over een week of 3. En als het niet lukt, wordt hij met de fles ook wel groot..
pi_181354399
Een paar dagen geleden tips gevraagd voor wanneer het drinken ineens erg zeer doet. Bedankt voor de tip van de rite-aid pads! Comfortabeler en een stuk goedkoper t.o.v. de medela-pads.

Vandaag kwam de jeugdverpleegkundige langs voor de intake en zij constateerde dat S. spruw heeft. Voel me toch wel een beetje schuldig naar S. toe dat ik het niet zelf gezien heb.
Maar dat verklaart dus wel de pijn tijdens het drinken en de toenemende onrust van S tijdens het drinken.
Nu dus allebei aan de medicatie. S. een drankje en ik zalf. Nu maar hopen dat de pijn snel afneemt want voeden is op het moment echt een half uur op m’n kiezen bijten. Scheelt dat S. vooralsnog genoeg heeft aan 5 voedingen per dag, duimen jullie mee dat er geen regeldag aankomt?

Knap Cass, dat je probeert ze allebei borstvoeding te geven! Fijn dat het M goed lukt. Benieuwd of R snel meer energie heeft en of het hem dan ook lukt.
pi_181355200
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:38 schreef noa11 het volgende:
Nog dank voor jullie reacties van paar dagen terug! Aanhappen gaat nu stukje beter. Lukt ongeveer 2 a 3 keer per dag. Ben ik al erg blij mee want zijn zulke fijne momentjes! 😍 Moet dan wel flesje na geven want hij blijft honger aangeven na 2x 15 minuten borst. Voor troost en huid op huid is het wel enorm waardevol.
Productie blijft hetzelfde dus weinig. S is nu 14 dagen. Groeit goed op kunstvoeding en deel mijn gekolfde melk. Kolf ongeveer 30-50 ml per kolfsessie. 6 keer per dag. Als hij voeding bij mij drinkt is het minder uiteraard. Nog tips om productie te verhogen of is dat na 2 weken erg lastig? Las over elk uur 10 min kolven om een regeldag na te bootsen?

Oja wat ik al doe: ik drink veel borstvoedingsthee, slik kruidensupplementen (boezemvriendjes), veel drinken, had oxytocine neuspray (niet meer nodig nu denk ik, druppeltjes komen wel snel) en probeer goed te eten en rusten (voor zover dat kan met newborn😬)
Drinkt hij echt 2x 15 min effectief en laat hij dan zelf los? En hoe vaak drinkt hij per dag aan de borst?
Minimaal 8 voedingen is heel normaal voor bv kindjes. Dan lijkt mij 6x per dag weinig voor het kolven om de productie te verhogen. Je zou 's avonds ook nog kunnen powerkolven. Een uur lang 10 min kolven, 2 min rust, 10 min kolven enz. En heel vaak aanleggen. Hij mag gerust langer dan 15 minuten per borst drinken.

Toen ik bij de oudste probeerde de productie te verhogen kolfde ik om de 2 uur en in de avond nog powerkolven.
pi_181360750
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:38 schreef noa11 het volgende:

Ik kan het neit meer goed herinneren maar geef je bv op de klok? Net als wat cocci hierboven zegt lijkt 6x mij te weinig. Ik heb een newborn (dan wel met volledige bv) zeker 20 keer aan de borst over de gehele 24uur. Nu is 20 keer wel echt veel maar 8-10 keer is zeker wel wenselijk.

Succes! Hopelijk gaat het steeds beter!
♥ J & S
pi_181364651
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:04 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik kan het neit meer goed herinneren maar geef je bv op de klok? Net als wat cocci hierboven zegt lijkt 6x mij te weinig. Ik heb een newborn (dan wel met volledige bv) zeker 20 keer aan de borst over de gehele 24uur. Nu is 20 keer wel echt veel maar 8-10 keer is zeker wel wenselijk.

Succes! Hopelijk gaat het steeds beter!
S. is nu 2 weken en vraagt 5x per dag om voeding. Volgens kraamzorg was dit prima zolang ze groeit, mogen we S. volgen. Ook bij pasgeborene zit er dus blijkbaar best verschil in het aantal voedingen.

Op dit moment is voeden echt hel. Het doet zo’n zeer. Het klinkt misschien stom maar bevallen was minder pijnlijk dan het voeden nu. :'( ik wil zo graag borstvoeding geven maar weet niet hoe lang ik dit vol hou. Iemand die me vanuit ervaring moed in wil en kan spreken dat het snel beter wordt?
Ik neem vandaag ook contact op met een lactatiekundige, hopelijk heeft zij tips/adviezen.
pi_181364694
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 07:53 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

S. is nu 2 weken en vraagt 5x per dag om voeding. Volgens kraamzorg was dit prima zolang ze groeit, mogen we S. volgen. Ook bij pasgeborene zit er dus blijkbaar best verschil in het aantal voedingen.

Op dit moment is voeden echt hel. Het doet zo’n zeer. Het klinkt misschien stom maar bevallen was minder pijnlijk dan het voeden nu. :'( ik wil zo graag borstvoeding geven maar weet niet hoe lang ik dit vol hou. Iemand die me vanuit ervaring moed in wil en kan spreken dat het snel beter wordt?
Ik neem vandaag ook contact op met een lactatiekundige, hopelijk heeft zij tips/adviezen.
Bij mij werd het heel snel beter nadat we medicijnen hadden. Sterker nog een paar weken later zei ik tegen mijn man dat ik zo'n geluk had dat het voeden zo makkelijk ging. Toen wees hij mij fijntjes op de pijn bij spruw.
pi_181364773
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 07:56 schreef Cholula het volgende:

[..]

Bij mij werd het heel snel beter nadat we medicijnen hadden. Sterker nog een paar weken later zei ik tegen mijn man dat ik zo'n geluk had dat het voeden zo makkelijk ging. Toen wees hij mij fijntjes op de pijn bij spruw.
Wat ben ik blij dit te lezen! Dankjewel voor je reactie! Kwestie van nog even volhouden dus.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 08:17:07 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181364898
:W

Onze zoon is 6 dagen oud en in tegenstelling tot bij de oudste twee is de bv tot nu toe hard werken en heel veel doorbijten :X met de productie is niets mis, ik maak al veel melk aan en O is na het normale afvallen alweer wat aangekomen.

Vraag over de Spectra 9 plus, ik merk dat ik soms weinig vacuüm krijg ermee, andere keren weer prima. Wat is nou het meest voor de hand liggend? Ik zet m dan meerdere keren opnieuw in elkaar en ineens doet ie het wel goed, maar werkelijk geen idee waar het dan aan ligt :?
pi_181364952
Ik vond persoonlijk handig om gekolfde melk in avent bekers over te gieten wanneer binnen een week gebruikt en in zakjes voor in de diepvries. Ik had 2 spectra flesjes extra besteld bij de kolf dus had er 4. Dit was genoeg voor een dag kolven op het werk. De laatste maanden altijd maar 2 in gebruik want nog maar 1 keer kolven. Thuis ging het meestal over in een avent beker (daar had ik er 5 van). Heb wel eens getwijfeld om er bij te kopen, maar niet gedaan omdat de afwasberg dan nog groter zou worden.
Heb volgens mij ook wel eens rechtstreeks in een difraxflesje gekolfd, maar niet handig opwarmen, wanneer niet direct gebruiken. Opwarmen doen we altijd in de aventbekers au bain Marie, die zijn lekker dun dus snel warm.

Lekkage overigens alleen als de deksel er niet goed op gedraaid wordt. Kwestie van opletten dus, ik vervoer ze ook altijd rechtop. Alleen mis gegaan als het kdv ze niet goed dichtdraaide en dan ook nog eens plat in de luiertas stopten :'( kon ik echt van balen.

Takkie hopelijk snel minder pijn, lijkt me vreselijk!

Spees, hier alleen wel eens moeite met het vacuüm bij start van het kolven. Even volhouden, schelp wat steviger tegen de borst aanduwen hielp dan hier. Vreemd is het wel idd.
pi_181365007
Spees, gefeliciteerd!
als het zo doorbijten is, is het dan geen tijd voor een LK? Klinkt niet tof zo.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 08:32:59 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181365065
Nolita, hier ook alleen bij het starten inderdaad. Ik zal het langer aanduwen eens proberen, dat had ik eigenlijk nog niet gedaan. Ik pakte m telkens meteen weg om alles nog eens opnieuw aan te draaien enzo.

Morretje: zowel kraamzorg als verloskundige als lactatiekundige zitten er bovenop, het wordt gelukkig heel serieus genomen en we hebben een plan van aanpak + indicatie extra kraamzorg.

O heeft ook een wat krap lipbandje en iets kort tongriempje, niet zodanig dat ze meteen wilden klieven, maar wel op korte termijn als er geen verbetering in de pijn optreedt met de overige aanpassingen.
pi_181365199
Bedankt voor het meedenken dames! Ik heb een webshop gemaild om te vragen of de libento fles adapter op de spectra past. Dat tussenstukje is maar 1.50 :P op de Libento passen ook aventflessen en als die laatste ook op de spectra passen zou je denken dat die adapter ook past :D

Spees, hier ook soms aan het begin geen vacuüm maar dan heb ik het schild niet goed op mijn borst gezet.
pi_181366327
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 07:53 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Ik heb het over de kolfmomenten nu, die ik vergelijk met mijn eigen voedinsmomenten. Als ze de bv wil opkrikken is 6keer kolven denk ik gewoon te weinig. Het gaat er niet om hoeveel je baby vraagt nu, ze zoekt ene manier om meer melk te produceren.
♥ J & S
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:12:50 #148
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181366507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 08:46 schreef Aure het volgende:
Bedankt voor het meedenken dames! Ik heb een webshop gemaild om te vragen of de libento fles adapter op de spectra past. Dat tussenstukje is maar 1.50 :P op de Libento passen ook aventflessen en als die laatste ook op de spectra passen zou je denken dat die adapter ook past :D

Spees, hier ook soms aan het begin geen vacuüm maar dan heb ik het schild niet goed op mijn borst gezet.
Ik volg dit even met veel belangstelling want ook van plan om een Spectra aan te schaffen :).
pi_181366636
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 08:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Nolita, hier ook alleen bij het starten inderdaad. Ik zal het langer aanduwen eens proberen, dat had ik eigenlijk nog niet gedaan. Ik pakte m telkens meteen weg om alles nog eens opnieuw aan te draaien enzo.

Morretje: zowel kraamzorg als verloskundige als lactatiekundige zitten er bovenop, het wordt gelukkig heel serieus genomen en we hebben een plan van aanpak + indicatie extra kraamzorg.

O heeft ook een wat krap lipbandje en iets kort tongriempje, niet zodanig dat ze meteen wilden klieven, maar wel op korte termijn als er geen verbetering in de pijn optreedt met de overige aanpassingen.
👍🏻
Laten laseren is heel sneu maar kan zeker nodig zijn. Sterkte en succes!
pi_181366688
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 08:32 schreef Spees_Eend het volgende:

Spees hier was het wel de oplossing met lipbandje en tongriem. Niet te lang aanmodderen hoor.
♥ J & S
pi_181404726
Even een beginnersvraag: Het is toch niet mogelijk dat je een baby teveel borstvoeding geeft? Bikkel is nu 2 weken oud en is in 1 week tijd ongeveer 400 gram aangekomen ( en wij maar twijfelen of hij wel genoeg eet... ) . Vorige week vrijdag was hij 3900 gram en hij zit nu richting de 4400 gram. Hij drinkt dan ook echt super goed en graag en ik voed op verzoek wat nu ongeveer om de 4 uur is.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181404886
Overvoeden is met bv inderdaad in principe niet mogelijk, en in het begin kunnen ze er érg hard op groeien. Klinkt alsof Bikkel het gewoon heel goed doet ^O^
pi_181405748
Wat luna zegt :)

J. is hierdoor van onder de -2.5 lijn naar net boven de 0 lijn in de cb-curve gegaan in 7 weken tijd O+
pi_181406678
Hoort er bij. U. kwam 100 gram per dag aan.. maar daar is nu ook niks meer van te zien.
Protčge moi de mes désirs.
pi_181407277
Hier vrijwel hetzelfde Wolken, vorige week dinsdag 3900 en vandaag 4400. een 'mooie borstvoedingscurve' noemde onze cb-mevrouw dat :)
pi_181407950
Minder is toch niet erg? M. Is in 9 dagen 230 gram gegroeid. G. Groeide ook 500 gram per week de eerste periode.

Kleine R. Doet het net wat vlotter overigens, van 2160 gram naar 2452 gram in 9 dagen O+
pi_181408309
Laat je niet onzeker maken cassandra. Als je baby op verzoek voeding krijgt, groeit, poept, plast en tevreden is, is er niets aan de hand. Geen enkel boekje zegt dat ze perse 400 gram moet aankomen in een week op bv. :*
pi_181408474
Ja, minder is natuurlijk ook prima. :* Zeker als ze al een lager startgewicht hebben denk ik. Voor een kind van 2 kilo is 400 gram aankomen natuurlijk heel anders dan voor een kind dat al op bijna 4 kilo start.
pi_181409259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Minder is toch niet erg? M. Is in 9 dagen 230 gram gegroeid. G. Groeide ook 500 gram per week de eerste periode.

Kleine R. Doet het net wat vlotter overigens, van 2160 gram naar 2452 gram in 9 dagen O+
Tuurlijk niet! Het gaat om de lijn, niet het getal op zich :) En in verhouding zijn de getallen niet zo verschillend volgens mij!
pi_181411258
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:58 schreef Cassandra87 het volgende:

Nee hoor :) Sjaak kwam in het begin slechts 150 gram per week aan, maar verder was alles prima dus geen zorgen. Je doet het super met je jongens :*
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:48:13 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181432012
Even wat anders, namelijk plaatjes als illustratie van borstvoeding bij 13 maanden.

Want als je een dreumes bent en je heet ook nog eens Jacob, dan eet je graag rijstwafels. Maar als je moeder dan de borst aanbiedt, dan leg je die netjes neer en duikt op iets lekkerders. Tot de eerste dorst gestild is, dan ga je weer zitten en knabbelt aan de wafel. Tot je weer omkijkt... dan duik je weer terug. Dat levert dit soort onscherpe plaatjes op, maar het gaat om het idee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zoals beloofd ook een plaatje van Jacob aan de milkshake. Met commentaar van de gever: dit gaat een stuk sneller dan de fles (want die arme Jacob dronk nog steeds uit een speen nr 0 :o ).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181433120
Wat een leuke foto's Lemijn O+
pi_181433147
Lemijn; mooie foto’s! Zo te zien geniet Jacob nog volop van de borstvoeding!

Ik wilde even laten weten dat Cholula gelijk heeft gekregen! De pijn wordt al een stuk minder. Woensdag nog contact gehad met een lactatiekundige en zij heeft telefonisch nog goede adviezen kunnen geven. Ik heb me afgelopen week meermaals schuldig gevoeld tegenover S. omdat ik zo op zag tegen de voedingen en ook echt niet kon genieten van de voedingsmomenten. Meerdere keren huilend van de pijn zitten voeden. Maar de genietmomenten tijdens het voeden beginnen weer te komen *O*
pi_181434031
Heerlijk om gelijk te krijgen. ;)
Nog veel fijner vind ik het dat je langzaam weer kan genieten van het voeden! O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:15:38 #165
269689 crew  Viv
pi_181434834
Leuk Lemijn! Wat wordt Jacob toch ook al groot en wat kijkt hij wijs de wereld in! Naast stiekem toch ook weer een beetje klein te zijn zo aan de borst O+
pi_181491121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:12 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik volg dit even met veel belangstelling want ook van plan om een Spectra aan te schaffen :).
De Libento adapter past wel op de spectra kolf, maar de beldico en materni flesjes passen niet goed aan de smalle zijde van die adapter. Hetzelfde geldt voor de adapter van Horigen. Die flessenadapter die vivi postte is van smal naar breed, dus die past ook niet. Ik heb nog gevraagd of die andere adapters op de flessen passen die ik gebruik, maar geen antwoord op gekregen helaas. Aventflessen passen dus inderdaad wel direct zonder tussenstuk op de spectra.

Dussss ik ga gewoon overgieten heb ik besloten. Ik heb voor nu 2 x 10 materni flesjes besteld zodat ik ook wat in kan vriezen. Ik gebruik nu zakjes om in te vriezen, maar mijn vriend vindt die vervelend met overgieten en het kinderdagverblijf gaf aan dat zij ook liever flesjes hebben.

En ik hou het dan even bij de 2 flesjes van spectra die je sowieso bij je dubbelzijdige kolf krijgt. Misschien bestel ik die later ook nog bij, maar eerst eens zien of dat echt nodig is.
  Manager PR/Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 09:33:41 #168
269689 crew  Viv
pi_181491328
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:18 schreef Aure het volgende:
Die flessenadapter die vivi postte is van smal naar breed, dus die past ook niet.
Bedoel je die van Avent? Die is toch aan de bovenkant zo breed als hun drinkflessen, en aan de onderkant nķg breder, zo breed als hun bewaarbakjes?

Anyway, Materni flesjes gebruikte ik zelf ook, die passen bijvoorbeeld ook weer in de flessenwarmer van ons kinderdagverblijf en dat lijkt me met die Avent bewaarbakjes van niet. :Y)
  maandag 27 augustus 2018 @ 09:39:01 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181491423
Aure, ik gebruik tot nu toe ook alleen de twee flesjes van Spectra, ik giet dan meteen na het kolven over in zo'n bewaarbakje van Avent. Als O een flesje krijgt dan gieten we het vanuit het bakje over in een andere fles met een wat fijnere speen. Moet zeggen dat dat prima gaat tnt.
pi_181491453
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Bedoel je die van Avent? Die is toch aan de bovenkant zo breed als hun drinkflessen, en aan de onderkant nķg breder, zo breed als hun bewaarbakjes?

Anyway, Materni flesjes gebruikte ik zelf ook, die passen bijvoorbeeld ook weer in de flessenwarmer van ons kinderdagverblijf en dat lijkt me met die Avent bewaarbakjes van niet. :Y)
Ah zit het zo! Ik dacht dus dat het smal was. Maar die bakjes lijken mij wat onhandig, dus het was sowieso geen optie geweest :D die materniflessen lijken mij wel fijn in gebruik ja :) ik heb ze nu in twee verschillende maten besteld.

Hoe labelen jullie ze? Ik zat er aan te denken om overal J. zijn naam er op te stickeren. En dan met schilderstape ofzo de datum erop, dat kan er ook weer makkelijk af.
  Manager PR/Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 09:49:42 #171
269689 crew  Viv
pi_181491620
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:40 schreef Aure het volgende:
Hoe labelen jullie ze? Ik zat er aan te denken om overal J. zijn naam er op te stickeren. En dan met schilderstape ofzo de datum erop, dat kan er ook weer makkelijk af.
ZZ was destijds de enige baby die moedermelk in Materni-flessen in de koelkast had staan op het kinderdagverblijf, dus ik hoefde niks te labelen qua naam. Qua datum labelde ik ook niks, in mijn eigen koelkast stond het op volgorde in rijtjes, en ik gaf de flessen mee die als eerste op moesten. Ik kon aan de hand van de voorraad, mijn kolfopbrengsten en hoeveel ZZ dronk de bewaartermijn toch wel in de gaten houden.
pi_181491718
Ik heb ze gelabeld met van die naam stickers, en met schilderstape plak ik de datum er op. Werkt top hier!
pi_181493824
jammer dat er geen goede adapter voor is.
wel goed om te weten dat adapters/flesjes van spectra, avent en horigen (en maymom) uitwisselbaar zijn. ik gebruik nu idd horigen met avent flesjes omdat die speen goed bevalt. mocht ik ooit naast de handkolf nog een elektrische willen dan is de spectra dus ook nog een optie.
  Manager PR/Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 11:41:54 #174
269689 crew  Viv
pi_181494019
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:35 schreef Elleska het volgende:
jammer dat er geen goede adapter voor is.
Die is er dus wel, maar te duur (ook vanwege verzendkosten vanuit de VS). ;)
pi_181494369
goed punt, geen goede alternatieve adapter.
al vraag ik me dan wel af beldico en materni flesjes wel op de spectra adapter passen omdat zowel de avent als horigen adapter dat probleem hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 27-08-2018 11:58:52 ]
pi_181495851
Aure ik gebruikte altijd zakjes om in te vriezen, wanneer dit 1 voeding betrof gaf ik meestal de zakjes mee. Maar vaak haalde ik ze in de avond uit de diepvries en waren ze in de ochtend net ver genoeg ontdooid om over te kunnen gieten in een bakje/flesje. Hierdoor hoef je niet zoveel bakjes aan te schaffen.

Als label heb ik een naamsticker op alle bakjes geplakt (die blijven gewoon zitten met wassen en uitkoken). Bij de aventbekers kon ik met potlood de datum op de deksel schrijven en met wassen dus verwijderen. Vond ik ideaal ^O^
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:05:47 #177
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181514522
Geen idee of het hier op iemand van toepassing is, en anders for future reference, maar ik kwam een tip delen. Ik heb bij mijn dochter aan de lopende band last van verstoppingen gehad, altijd op dezelfde plekken ook. Ze kreeg het niet goed weg gedronken en de kolf kreeg het ook niet weg.

Nu bij deze baby begon dat ook weer opnieuw, ook weer telkens op dezelfde plekken. De lactatiekundige kwam eigenlijk voor iets anders langs maar ik bracht dit ter sprake, en zij zag dat mijn melk heel geel/vet is. Haar theorie was dat de melk te vet/dik is op de plekken waar ik telkens die verstoppingen heb en dat het dus blijft 'hangen'. Ik ben op haar advies begonnen met lecithinepillen en nu +/- een week daarmee bezig, en de verstoppingen zijn er niet meer. Waar ik eerst altijd harde plekken had, is het nu volledig soepel na een voeding/kolven. Ik ken dit helemaal niet :o, ben er heel blij mee!

Misschien is het wel al 10 x geadviseerd hier :+, maar ik ben het iig nog nooit eerder tegengekomen.
pi_181514646
Advies gezocht!

J. is bijna 9 maanden. Ik kolf op werkdagen nog 2 keer. Ik ben met hooguit een kwartier klaar. Vorige week had ik het met mijn manager over het verlopen van het kolf recht en hij gaf aan er nog nooit van te hebben gehoord en dat ik vooral lekker door moest gaan als ik dat wilde.

Nou zou ik op zich wel over willen naar 1 keer kolven. Ik denk dat mn productie het ook wel moet trekken aangezien J. 's nachts nog 100 keer drinkt. Daarnaast heb ik nog een enorme vriezervoorraad en vind ik het ook niet erg als 'ie kunstvoeding krijgt.

Kan ik proberen over te gaan naar 1 keer kolven, of zouden jullie doorgaan met 2 keer aangezien er buiten omdat-ik-het-wil geen enkele reden is om minder te gaan kolven?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:00:47 #179
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181515688
Ik ben zelf rond de 12 maanden overgegaan van 2x naar 1x. De reden dat ik dat niet eerder heb geprobeerd, was dat mijn werkagenda hiernaar was ingericht en ik te het was om te veranderen. De zomervakantie was de aanleiding om het alsnog te doen. Hier heb je weinig aan denk ik...
Was trouwens ook wel meespeelde is dat hij overdag bij mij nog vrij vaak dronk voor zijn verjaardag en ik had ook niet heel veel zin om stuwing te krijgen bijvoorbeeld. Nu ging minder kolven heel gemakkelijk maar bij 9 maanden was ik beide keren meestal best blij dat ik aan het apparaat mocht.

@spees: nooit van gehoord! Fijn dat het werkt. Wordt het voeden al minder pijnlijk?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:11:54 #180
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181515930
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:00 schreef Lemijn het volgende:

@spees: nooit van gehoord! Fijn dat het werkt. Wordt het voeden al minder pijnlijk?
Helaas is het aanleggen nog steeds erg pijnlijk. Ik moet telkens een schreeuw onderdrukken :X en de pijn duurt dan ongeveer 10-20 seconden en wordt tijdens de tsr weer heftiger.

De kloofjes zijn wel genezen door een zalfje + af en toe rust door te kolven en de melk via een flesje te geven en waar hij de eerste dagen bijna elk uur dronk, drinkt hij nu elke 2 uur ongeveer en soms overdag zelfs nog iets langer ertussen.

Dus waarom dat aanleggen zo pijnlijk blijft.. Misschien toch dat lipbandje+tongriempje. Ik kijk het nog heel even aan of het inderdaad beter wordt als zijn mondholte iets groter wordt, maar als hij 3 weken is en het is nog steeds zo dan ga ik toch met de vk + lk het klieven opnieuw bespreken. Hij is as donderdag 2 weken oud.
pi_181518346
Aure, ik heb voor beide jongens naamstickers besteld bij Goedgemerkt. Die zijn vaatwas- en sterilisatorbestendig dus ik voorzie alle flesjes en drinkbekers eenmaal van naam en dan gaat het jaren mee. De stickers van Twix zijn nu bijna 3 jaar ‘oud’ en echt nog als nieuw.
De datum en hoeveelheid noteer ik op een stukje schilderstape, die plak ik op de deksel van de flessen. Werkt prima.
Hier worden de flessen liggend ingevroren, vandaar dat ik ook de hoeveelheid noteer.
pi_181554319
Ik heb inmiddels ook naamstickers besteld, maar dan ergens anders want daar hadden ze een schattige giraffe O+
SPOILER
En dan doe ik datum en hoeveelheid inderdaad met schilderstape erop, want ik ga ze denk ik ook liggend invriezen.
pi_181557215
Schilderstape liet bij mij los in de vriezer, dus ik schreef met watervaste stift op een plakbandje.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 00:47:01 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181563970
Ik met balpen op plakband of op stickers (gewoon witte blanco stickers). En ik schrijf er elke keer Jacob op, want dat vind ik leuk en ook als is hij de enige op zijn groep, ze moeten het voor de inspectie uitgebreid gemerkt hebben zeggen ze.
pi_181566304
Ik heb een koeltasje voor U. Daarin zitten flesjes die ik nummer met schilderstape met 1, 2, 3, etc. Geen verwarring mogelijk. :P

Ik kwam er gister achter dat ik m’n spullen blijkbaar verkeerd schoonmaak na het kolven. :') Ik maakte ze schoon met kokendheet water.
Protčge moi de mes désirs.
pi_181566999
Ik wals er even met een vraagje doorheen. Aangezien het mij niet meer lukt om een borstvoedingscursus te volgen in mijn omgeving, wil ik me graag nog een beetje inlezen. Hebben jullie ideeën welk boek fijn om te lezen en leerzaam is?
Mocht iemand enthousiast zijn over een boek en deze nog te koop hebben dan hou ik me aanbevolen :)
pi_181567574
Van de kraam mocht ik het borstvoedingsboek van La Leche League lenen. veel info staat ook op de site maar vond het boek makkelijker lezen. ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus geen idee of een ander boek nog beter is.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 09:47:07 #188
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181567719
Ik zou ook voor la leche gaan!
pi_181568151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:03 schreef Peacefulll het volgende:
Ik wals er even met een vraagje doorheen. Aangezien het mij niet meer lukt om een borstvoedingscursus te volgen in mijn omgeving, wil ik me graag nog een beetje inlezen. Hebben jullie ideeën welk boek fijn om te lezen en leerzaam is?
Mocht iemand enthousiast zijn over een boek en deze nog te koop hebben dan hou ik me aanbevolen :)
Ik zag ook deze onlinecursus, zelf geen ervaring mee maar misschien toch een idee?
pi_181568200
pi_181568206
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:12 schreef Krisvc het volgende:
Advies gezocht!

J. is bijna 9 maanden. Ik kolf op werkdagen nog 2 keer. Ik ben met hooguit een kwartier klaar. Vorige week had ik het met mijn manager over het verlopen van het kolf recht en hij gaf aan er nog nooit van te hebben gehoord en dat ik vooral lekker door moest gaan als ik dat wilde.

Nou zou ik op zich wel over willen naar 1 keer kolven. Ik denk dat mn productie het ook wel moet trekken aangezien J. 's nachts nog 100 keer drinkt. Daarnaast heb ik nog een enorme vriezervoorraad en vind ik het ook niet erg als 'ie kunstvoeding krijgt.

Kan ik proberen over te gaan naar 1 keer kolven, of zouden jullie doorgaan met 2 keer aangezien er buiten omdat-ik-het-wil geen enkele reden is om minder te gaan kolven?
Ik zou vooral kijken hoe het qua stuwing voelt. Grote kans dat het werkt maar lijkt me heel verschillend per persoon.

Ik had ook geen zin in 2x kolven maar doe het nu soms toch want net 3x borstontsteking gehad door te weinig kolven en per ongeluk afknellen (na 20 maand voeden voor het eerst :')).

Ofwel ik zou het proberen maar opletten of je niks afknelt.
pi_181569674
Thnx voor de tips! Ik ga de online cursus ook eens bekijken of dat wat is Uni :).
  Manager PR/Moderator donderdag 30 augustus 2018 @ 12:27:22 #193
269689 crew  Viv
pi_181570804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:47 schreef Lemijn het volgende:
ook als is hij de enige op zijn groep, ze moeten het voor de inspectie uitgebreid gemerkt hebben zeggen ze.
Serieus? Hier dus nooit gedaan. En waar bemoeit de overheid zich mee eigenlijk, alsof er zonder hun toezicht op grote schaal al dan niet bedorven moedermelk aan het verkeerde kind gegeven zou worden. :')
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik kwam er gister achter dat ik m’n spullen blijkbaar verkeerd schoonmaak na het kolven. :') Ik maakte ze schoon met kokendheet water.
Het advies is eerst afspoelen met koud water, zodat de eiwitten in de melk niet stollen en aankoeken in de lastig schoon te maken onderdelen. Daarna met een warm sopje zodat de vetten uit de melk oplossen. Daarna de zeepresten afspoelen en dan eventueel nog steriliseren. Ik spoelde tussen de kolfsessies door alleen koud af, de rest van het ritueel 1x per dag.
pi_181573985
Vraagje, mijn spuuggevoelige baby van 4,5 week heeft in het afgelopen uur in drie etappes aan 1 borst gedronken. Na de eerste ronde kwamen er drie echt grote golven terug. Na de tweede ronde ook nog het nodige. Tussendoor voelde ik een wat dikke melkklier, dus die wilde ik met wat masseren en handkolven wat losser maken. Daarbij stroomde de melk nog volop. Toen heb ik toch de handkolf er nog even bijgepakt en daar kreeg ik nog 30ml melk in. Is dat veel?
Ze is tussen de 4,5 en 5 kg en krijgt zeker nog 7-8 voedingen.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 15:07:34 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181574081
Dat woordje 'nog' in je laatste zin is niet nodig, IMA. 7-8 voedingen beschouwen veel mensen als een minimum. En relatieve overproductie is volgens mij ook wel normaal op die leeftijd. Los daarvan is het enorm wisselend wat mensen met de kolf eruit krijgen dus er is niet zoveel te zeggen over of dat veel is. In ieder geval heb je niet te weinig, lijkt me zo :). Heb je het idee dat het teveel is en je baby er last van heeft?

DUMAN, als U. je melk graag dronk en niet ziek werd enzo, was er weinig aan de hand lijkt me! Ik doe het ook volgens Vivi's protocol minus het steriliseren.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Serieus? Hier dus nooit gedaan. En waar bemoeit de overheid zich mee eigenlijk, alsof er zonder hun toezicht op grote schaal al dan niet bedorven moedermelk aan het verkeerde kind gegeven zou worden. :')
Ja ik vind het ook onzin maar het is de discussie uiteraard niet waard. Ik plak er wel een stickertje op, dikke prima. Ik denk eerlijk gezegd dat ze zelf een protocol hebben gemaakt waar ze zich vervolgens aan moeten houden, en daarna iets met klok en klepel. Het grappige is wel dat ze me niet konden vertellen hoe oud de melk uiterlijk mag zijn voor hun om te geven, dus ik smokkel wel eens met de kolfdatum als ik het prima vind maar zij misschien niet.
edit voor Hupje: ik vind dat dus niet :@ en ik heb het zelfs wel eens gezegd tegen ze. En dat vonden ze dan weer prima :o .
pi_181574106
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze waren bij ons kdv zelfs strenger met bewaartermijnen dan La Leche League. Dus ik heb wel eens een plakbandje van ingevroren melk vervangen voor een andere datum en meegegeven :@
pi_181574279
@Lemijn, ja, dat is ook zo. Het zijn er over het algemeen wel meer, maar het voelt niet altijd als een volledige voeding als ze bijvoorbeeld aan het clusteren is.

Nou, ze spuugt wel redelijk wat, en daar heeft ze de laatste dagen weer wat meer last van heb ik de indruk. De grote golf die terugkomt is ook echt heel dun. Maar soms later ook nog wat slijmeriger met stukjes. Het voelde ineens wel als heel veel omdat het na twee keer drinken en die golven melk nog steeds zo enthousiast stroomde..
pi_181575810
Mijn baby van bijna 3 maanden drinkt ook minstens 7 voedingen. Volgens mij zitten we vandaag al op 6 :') maar ik denk dat ie aan het regelen is.

Die materniflesjes zijn binnen! Kan ik die gewoon uitkoken?
pi_181575919
Ik bedoelde ook niet het aantal voedingen hoor, maar de hoeveelheid per voeding.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 17:04:20 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181576389
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik bedoelde ook niet het aantal voedingen hoor, maar de hoeveelheid per voeding.
Ja sorry na beter lezen zag ik dat er staat 'krijgt zeker nog 7-8 voedingen' wat ik nu meer lees als 'ze krijgt vaak'.
En die hoeveelheden... ik doorgrond het na meer dan een jaar nog steeds niet helemaal, dit ingenieuze regelsysteem. Ik grijp vaak maar weer terug op 1) is de baby tevreden en groeiend, en 2) ben ik nog tevreden. Tevreden omvat wat mij betreft bij kleine baby's wel spugen maar niet teveel last daarvan of van overspoeld worden. Als 2x ja, dan zal het wel goed zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')