Duitsers in Duitsland zijn voor 95% prima. Echt prima. Duitsers in Nederland hebben zich perfect aangepast.quote:Op zondag 5 augustus 2018 09:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt idd, iedereen looft die Duitsers wel maar dat zal wel over de snelweg gaan dat soort commentaar.
Op de binnenwegen zijn het net Nederlanders, gewoon rotzakken dus.
Fijn dat je op veel snelwegen mag trappen en dat wordt verheerlijkt maar mensen lijken te vergeten dat er ook andere wegen bestaan en dat Duitsers ook rotzakkeen kunnen zijn in het verkeer.
Dat idealiseren gaat me veel te ver iig.
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.quote:Op zondag 5 augustus 2018 17:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Duitsers in Duitsland zijn voor 95% prima. Echt prima. Duitsers in Nederland hebben zich perfect aangepast.![]()
Gelukkig snappen ze een grootlicht seintje nog altijd... I.t.t. Nederlanders die daardoor meteen op hun pikkie getrapt zijn (scheelt wellicht, bij de gemiddelde Duitser moet je eerst door 30cm buik voordat je op zijn pikkie zou kunnen trappen
).
Dat zijn de interessantere beeldenquote:Op zondag 5 augustus 2018 19:25 schreef DevFreak het volgende:
Net een sportieve asorijder in zijn groene Polo dwars en vol door rood heen. En niet eens voorzichtig ofzo.
Staat op camera trouwens.
En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 07:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oneens.
Zoals iedereen weet zit de grootste vertraging in het allerlaatste stuk, vlak voor het kruis, waar automobilisten nog even snel naartoe racen en daar tussen willen frotten.
Normaal gezien begin je te ritsen bij de vooraankondiging, de witte schuine pijl, niet vlak voor het rode kruis. Het stuk tussen deze symbolen is de marge.
Dat komt er ook nog bij idd. Ik hou altijd ruim voldoende afstand tot mijn voorganger. Het is vaak zelfs zoveel ruimte dat er inprincipe meer dan een vrachtwagenlengte tussen past. Nadeel is dat mensen er telkens tussenduiken. Daardoor krijg je dat je dus als treintje gaat rijden, ook bij snelheden van 100km/h+.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mijn ergernis zijn mensen die net genoeg afstand houden. Die zorgen voor stressrijden met plotselinge remfestijnen door zichzelf te weinig anticipatietijd te geven, en geven mensen van de rechterbaan geen kans om in te halen waardoor die, gefrustreerd omdat niemand ze ertussen laat, hem er uiteindelijk inderdaad maar gewoon tussen gooien.
Wat.quote:Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:
Als het niet druk is, kan je natuurlijk eerder gaan, maar als het druk is, is het gewoon de bedoeling dat je doorrijd.
Duitsers hebben ook de neiging om met 70 in te voegen dus uit zelfbescherming snap ik dat naar links gaan welquote:Op zondag 5 augustus 2018 17:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.
Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?quote:Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.
Ik rij altijd door tot het einde en heb werkelijk nog nóóit meegemaakt dat ik er niet tussen kon. Kwestie van je snelheid aanpassen en bijtijds te anticiperen. Als het niet druk is, kan je natuurlijk eerder gaan, maar als het druk is, is het gewoon de bedoeling dat je doorrijd.
Het enige wat ik heb meegemaakt zijn achterlijke truckers die denken je te slim af te zijn door je te blokkeren. De enige die ze ermee hebben, zijn zichzelf, want als je het terug doet en ze blokkeert én uitstapt om verhaal te halen, zijn ze te schijterig. Koning van de weg mijn reet. Ik ben ook professioneel chauffeur, ze hoeven mij de les niet te lezen...
Eens, stilstaan op de snelweg, het staat dan wel heel erg stil maar cmon, dom gedoe, kleine pikkies.quote:Op maandag 6 augustus 2018 12:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?
En daarna zet je het verkeer stil om verhaal te halen bij een vrachtwagenchauffeur, dat maakt jou een held die écht helpt aan de doorstroming van het verkeer.
Ik zal niet typen wat ik vind dat je bent maar ze groeien aan een eikenboom.
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.quote:Op maandag 6 augustus 2018 12:00 schreef vannelle het volgende:
Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?
En daarna zet je het verkeer stil om verhaal te halen bij een vrachtwagenchauffeur, dat maakt jou een held die écht helpt aan de doorstroming van het verkeer.
Ik zal niet typen wat ik vind dat je bent maar ze groeien aan een eikenboom.
Oh is dat zo?quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.
Aan wat voor boom jij daardoor groeit, mag je zelf invullen.
Is er voldoende ruimte vanaf het bord 'Ritsen vanaf hier' - Of zelfs ervoor? Ga dan niet moeilijk doen en rits in. Maar wordt het wat lastiger, dan is het geen enkel probleem om door te rijden tot dat je meer ruimte vindt.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:19 schreef vannelle het volgende:
Staat er niet: "ritsen vanaf hier" ipv rij door tot het eind van de strook en zet het verkeer stil door een vrachtwagen te blokkeren?
Blokkeren? Als het gaat zoals het hoort te gaan zou er niemand geblokkeerd worden want dan haalt niemand daar in. Snelheidsverschillen maken het ritsproces minder vloeiend dus werkt file vormend. Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.
Aan wat voor boom jij daardoor groeit, mag je zelf invullen.
'Ritsen vanaf hier' betekent vanaf dat bord totdat de rijstrook ophoudt. Dat moet zelfs voor een vrachtwagenchauffeur wel te begrijpen zijn.quote:
Elke weggebruiker die opzettelijk een andere weggebruiker blocked moeten ze zijn rijbewijs afnemenquote:Op maandag 6 augustus 2018 14:22 schreef ludovico het volgende:
Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.
Eens maar met alle respect, die automobilisten die zich gehinderd voelen door die trucker zijn niet dat type mensen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:21 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Is er voldoende ruimte vanaf het bord 'Ritsen vanaf hier' - Of zelfs ervoor? Ga dan niet moeilijk doen en rits in. Maar wordt het wat lastiger, dan is het geen enkel probleem om door te rijden tot dat je meer ruimte vindt.
Zolang de achterligger niet op de rem hoeft te gaan als je inritst vind ik het best.
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen wordenquote:Op maandag 6 augustus 2018 14:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Elke weggebruiker die opzettelijk een andere weggebruiker blocked moeten ze zijn rijbewijs afnemen
Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding. Rij dan gewoon tot het eind, dan passen er meer auto's op. Dat staat er ook, afrit volledig benutten. Doe je dit bij een werk aan de weg situatie, ja dan ben je een aso.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden
Zo moeilijk is het niet om een beetje rekening met elkaar te houden je staat allemaal in de file en jouw tijd is niet meer waard dan die van een ander. Gelijke snelheid houden dus.
Ik rijd altijd door naar het einde... Echter, zo het laatste aankondiginsbord en het bord "Ritsen vanaf hier" haal ik in de basis niemand meer in. Daarmee benut ik het asfalt maximaal en houd ik ook het gat dicht voor mensen die wel plankgas tot het einde door willen. En 95% van de weggebruikers snapt dit spelletje donders goed en geeft keurig de ruimte.quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding. Rij dan gewoon tot het eind, dan passen er meer auto's op. Dat staat er ook, afrit volledig benutten. Doe je dit bij een werk aan de weg situatie, ja dan ben je een aso.
Mensen die voorrang afdwingen met hun knipperlicht en gewoon doorduwen, terwijl er achter me meer dan genoeg plek is om in te voegen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden
Waar dan? Ik om daar elke dag. Wat daar gebeurt is dat mensen naar de linkerbaan gaan, de hoek om en dan weer naar de rechterbaan moeten duwen omdat de linkerbaan linksaf gaat.quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding.
gewoon Rechtdoor richting de bilt/zeist. Het is ook niet iedere dag zo, maar dinsdag en donderdag spits,altijd raak. Komt omdat de a28 richting amersfoort dan vast staat.quote:Op maandag 6 augustus 2018 17:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Waar dan? Ik om daar elke dag. Wat daar gebeurt is dat mensen naar de linkerbaan gaan, de hoek om en dan weer naar de rechterbaan moeten duwen omdat de linkerbaan linksaf gaat.
Vanuit de richting Utrecht zeker?quote:Op maandag 6 augustus 2018 18:27 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
gewoon Rechtdoor richting de bilt/zeist. Het is ook niet iedere dag zo, maar dinsdag en donderdag spits,altijd raak. Komt omdat de a28 richting amersfoort dan vast staat.
Ja, terwijl je prima om die file heen kan als je weet hoe. Domme schapen die nooit verder kijken dan de snelweg/navigatiefuncties. De meeste navi's hebben tegenwoordig zelfs functies HOE je eromheen kan en niemand gebruikt ze. Ik weet iig dat het standaard is bij BMW/Merc/Volvo/Audiquote:Op maandag 6 augustus 2018 19:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vanuit de richting Utrecht zeker?
Ben niet helemaal meer wakker geloof ik, maar ik gebruik altijd de afrit Bunnik als ik uit die richting kom, en de op/afrit Zeist als ik naar Arnhem ga. Ik heb sinds ik in Zeist woon die afrit Zeist nog nooit gebruikt. Vandaar de verwarring.
Als vrachtwagenchauffeurs de boel al gaan blokkeren bij de vooraankondiging zijn ze toch echt verkeerd bezig. Blokkeren überhaupt. Ze zijn geen politie of handhaver en hoeven mij de les niet te lezen. Bovendien, als er nog 100en meters vrij asfalt is vóór de rijstrook daadwerkelijk ophoudt, dan maak ik daar gebruik van. Dat er zoveel van die idioten die met doldwaze remacties elk gaatje induiken, kan ik niets aan doen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Blokkeren? Als het gaat zoals het hoort te gaan zou er niemand geblokkeerd worden want dan haalt niemand daar in. Snelheidsverschillen maken het ritsproces minder vloeiend dus werkt file vormend. Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.
Ook zo'n domme opmerking. De vrachtwagenchauffeur hoort niet op de linkerbaan te rijden en hoort ook niet voor eigen rechter te spelen. Dit soort engbekken hebben aan mij gewoon de verkeerde. Liefst sla ik ze gewoon helemaal de tyfus in. En nee, ik doe het niet, maar zou het wel willen. Blokkeren omdat je je aan de verkeersregels houdt... rot toch op. Ga een ander beroep zoeken als de verkeersregels je niet bevallen. Betweters...bahquote:Op maandag 6 augustus 2018 12:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens, stilstaan op de snelweg, het staat dan wel heel erg stil maar cmon, dom gedoe, kleine pikkies.
Die vrachtwagen chauffeur zou je overigens niet hinderen als je gewoon stopt met inhalen als je op een strook zit die moet ritsen. Dat inhalen is een grote ergernis dus kap daar ook maar gewoon mee, prima dat je het asfalt gebruikt verder maar kap eens met dat inhalen.
Maar lezen kan je niet want je begint weer over die vrachtwagenchauffeur. Ik zeg dat als jij rijdt zoals je zou moeten rijden dat je daar niet moet inhalen en dat je dus nooit van deze situatie last zou moeten hebben, trucker is verkeerstechnisch uiteraard in overtreding maar ik heb er eigenlijk niet zoveel moeite mee, de grootste aso's zijn die gappies waar die trucker het recht voor in eigen hand neemt.quote:Op maandag 6 augustus 2018 22:51 schreef FReemdeling het volgende:
Ook zo'n domme opmerking. De vrachtwagenchauffeur hoort niet op de linkerbaan te rijden en hoort ook niet voor eigen rechter te spelen. Dit soort engbekken hebben aan mij gewoon de verkeerde. Liefst sla ik ze gewoon helemaal de tyfus in. En nee, ik doe het niet, maar zou het wel willen. Blokkeren omdat je je aan de verkeersregels houdt... rot toch op. Ga een ander beroep zoeken als de verkeersregels je niet bevallen. Betweters...bah
Als je dat allemaal netjes doet kom je nooit die trucker tegen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 22:51 schreef FReemdeling het volgende:
Als het gaat zoals het hoort te gaan, dan staat ook de in te voegen baan vol tot het einde en word daar keurig 1 voor 1 geritst. Dat is zoals het is voorgeschreven en zo loopt het ook het beste door. Mensen zijn gewoon bang dat ze er niet meer tussen kunnen. Ik rij gewoon door met aangepaste snelheid - en dat ik daar dan een zooi auto's mee inhaal, so be it. Dat is dan misschien wel de beloning die je krijgt omdat je je houdt aan de ongeschreven gedragscode.
Gepaste snelheid betekent dat je dezelfde snelheid aanhoudt. Je haalt dan niet in, dus waar jij denkt een beloning in te zien wordt dit gedrag door de normale weggebruikers gezien als asogedrag. Als je dat nóg niet begrijpt stel ik voor dat je je maar laat rijden, want verkeer is dan misschien wel een erg moeilijk ding.quote:Op maandag 6 augustus 2018 22:51 schreef FReemdeling het volgende:
Als het gaat zoals het hoort te gaan, dan staat ook de in te voegen baan vol tot het einde en word daar keurig 1 voor 1 geritst. Dat is zoals het is voorgeschreven en zo loopt het ook het beste door. Mensen zijn gewoon bang dat ze er niet meer tussen kunnen. Ik rij gewoon door met aangepaste snelheid - en dat ik daar dan een zooi auto's mee inhaal, so be it. Dat is dan misschien wel de beloning die je krijgt omdat je je houdt aan de ongeschreven gedragscode.
[..]
Die betweterige vrachtwagenchauffeurs (allemaal) die massaal rijstroken aan het blokkeren zijn zijn best een obsessie voor jou, is het niet? Het is niet relevant, maar zodra je wordt aangesproken op je aso-rits-gedrag wordt de boel omgedraaid et voila, daar zijn die vrachtwagenchauffeurs weer die de boel blokkeren...quote:Ook zo'n domme opmerking. De vrachtwagenchauffeur hoort niet op de linkerbaan te rijden en hoort ook niet voor eigen rechter te spelen. Dit soort engbekken hebben aan mij gewoon de verkeerde. Liefst sla ik ze gewoon helemaal de tyfus in. En nee, ik doe het niet, maar zou het wel willen. Blokkeren omdat je je aan de verkeersregels houdt... rot toch op. Ga een ander beroep zoeken als de verkeersregels je niet bevallen. Betweters...bah![]()
Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden
Zo moeilijk is het niet om een beetje rekening met elkaar te houden je staat allemaal in de file en jouw tijd is niet meer waard dan die van een ander. Gelijke snelheid houden dus.
Als je dezelfde snelheid rijdt als de mensen ernaast. Dan benut je het asfalt. Maar sommige mensen gebruiken "asfalt benutten" als excuus om nog even flink te gassen en om zo lekker snel en asociaal 3 of 4 auto's verder in de file te staan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.
O ja, en dan ook nog overtredingen van de verkeersregels goed praten, omdat je het allemaal niet snapt. Dat is helemaal dom.
Goed praten... Ik heb er geen moeite mee, dat is alles wat ik zeg, niet zo overdrijven met je kleine pikkie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.
O ja, en dan ook nog overtredingen van de verkeersregels goed praten, omdat je het allemaal niet snapt. Dat is helemaal dom.
Het veroorzaken van gevaarlijke situaties proberen goed te praten en onwetendheid proberen te verkopen als zelfreflectie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:35 schreef ludovico het volgende:
Goed praten... Ik heb er geen moeite mee, dat is alles wat ik zeg, niet zo overdrijven met je kleine pikkie.
Ook nergens gezegd dat het niet goed is om het asfalt volledig te gebruiken. Echter wel gezegd dat als je dat normaal doet dat je die trucker niet tegen zult komen dus dat je dan ff achter je eigen oren moet krabben maar aan je reactie te merken zul jij dat stukje zelfreflectie missen.
Begin je weer met je goedpraten. Lezen is niet je sterkste punt hè, gaat ook totaal voorbij het moraal van mijn verhaal. Die probeer je eigenlijk zo hard als je kunt niet onder ogen te zien. Zielig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het veroorzaken van gevaarlijke situaties proberen goed te praten en onwetendheid proberen te verkopen als zelfreflectie.
Jij begrijpt zelf gewoon niet wat je opschrijft. Met mijn lezen is niets mis.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:44 schreef ludovico het volgende:
Begin je weer met je goedpraten. Lezen is niet je sterkste punt hè
Oh, jouw moraal is duidelijk: ongeacht of iemand zich aan de regels houdt of niet, als het jou niet bevalt, dan mag die persoon klemgereden worden.quote:, gaat ook totaal voorbij het moraal van mijn verhaal. Die probeer je eigenlijk zo hard als je kunt niet onder ogen te zien. Zielig.
Niemand beweert dit. Waar is dit een reactie op?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.
Vannellequote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:56 schreef Chai het volgende:
[..]
Niemand beweert dit. Waar is dit een reactie op?
Ah dat is het, je houdt gewoon heel erg van regels.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij begrijpt zelf gewoon niet wat je opschrijft. Met mijn lezen is niets mis.
[..]
Oh, jouw moraal is duidelijk: ongeacht of iemand zich aan de regels houdt of niet, als het jou niet bevalt, dan mag die persoon klemgereden worden.
Je hebt eindelijk door dat je geen valide argumenten hebt. Duurde even, maar we zijn er.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah dat is het, je houdt gewoon heel erg van regels.
Vannelle reageerde op FReemdeling die met blokkerende truckers te maken heeft en de manier waarop FReemdeling 'maximaal gebruik maakt van het asfalt', want dat is niet bevorderlijk voor de doorstroming. Naar mijn idee heeft vannelle het dan ook alleen over automobilisten die doorgassen tot het verdijvingsvlak en bewust nog een paar (potentiële) ruimtes overslaan bij 'Ritsen vanaf hier'.quote:
Regels is wat anders dan moraalquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt eindelijk door dat je geen valide argumenten hebt. Duurde even, maar we zijn er.
Want jouw moraal is beter dan de regels? Pfft, de domme arrogantie......ongelofelijk....quote:
FReemdeling heeft het volledig bij het rechte eind en Vannelle niet. Maar Vannelle is een trucker en die komt even zijn collega's verdedigen die zo achterlijk zijn om personenauto's klem te rijden. Volgens mijn persoonlijke mening mogen dat soort truckers standrechtelijk geexecuteerd worden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:21 schreef Chai het volgende:
Vannelle reageerde op FReemdeling die met blokkerende truckers te maken heeft en de manier waarop FReemdeling 'maximaal gebruik maakt van het asfalt'
FReemdeling past zijn snelheid niet aan. En wat dan het meest aso is van beide aso acties is imo een non-discussie, tenzij je uit bent op een ja maar hunnie hetze.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
FReemdeling heeft het volledig bij het rechte eind en Vannelle niet. Maar Vannelle is een trucker en die komt even zijn collega's verdedigen die zo achterlijk zijn om personenauto's klem te rijden. Volgens mijn persoonlijke mening mogen dat soort truckers standrechtelijk geexecuteerd worden.
Dan hebben zowel jij als Vannelle toch een vuiltje op jullie contactlens, vermoed ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:31 schreef Chai het volgende:
Zowel je snelheid niet aanpassen als blokkades opwerpen is natuurlijk aso, maar blijf vooral lekker doorgaan met langs elkaar heen lullen.
[..]
FReemdeling past zijn snelheid niet aan. En wat dan het meest aso is van beide aso acties is imo een non-discussie, tenzij je uit bent op een ja maar hunnie hetze.
quote:Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:
En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.
Ik rij altijd door tot het einde en heb werkelijk nog nóóit meegemaakt dat ik er niet tussen kon. Kwestie van je snelheid aanpassen en bijtijds te anticiperen.
Ik probeerde alleen maar uit te leggen dat volgens mij niemand het zo eg met elkaar oneens is als ze denken en volgens mij klopt dat nog steeds.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan hebben zowel jij als Vannelle toch een vuiltje op jullie contactlens, vermoed ik.
[..]
Nou, als ik Vannelle's reactie zie, is hij het zeker niet eens met FReemdeling.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:44 schreef Chai het volgende:
Ik probeerde alleen maar uit te leggen dat volgens mij niemand het met elkaar oneens is en volgens mij klopt dat nog steeds.
Regels blind opvolgen is pas echt dom.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jouw moraal is beter dan de regels? Pfft, de domme arrogantie......ongelofelijk....
Welke moraal? Dat je iemand mag snijden of klemrijden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:49 schreef ludovico het volgende:
Je ziet ook niet in dat 90% van de automobilisten dit moraal heeft m.b.t. ritsen zeker?
Waar hebben we het nou de hele tijd over? Je wilt zo krampachtig van het onderwerp afsnijden dat de cognitieve dissonantie er vanaf spat. Maak jezelf maar wijs dat je gedrag okay is jonge...quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke moraal? Dat je iemand mag snijden of klemrijden?
Te veel herrie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
De eerste meters is het wel fijn om even de ergste hitte uit de auto te waaien. Zelfs bij de huidige temperaturen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op.
---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
Wel grappig dat dit zo een gepolariseerd onderwerp is, ik zou eigenlijk willen dat de politiek het even oplost met wat regels dan zijn die ergernissen weg.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op.
---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
Rij je gewoon met de airco aan en het raam open, doen Italianen ook, die gebruiken hun linkerhand om te signaleren, schofferen, dreigen en complimenteren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op.
---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
Op de vrachtwagen was dit zo'n beetje klacht nummer één op parkeerplaatsen. Personenauto's die daar gewoon gaan staan omdat je dan toch je deuren wijd open kunt gooien en vooruit weg kunt rijden. Ik vraag me dan altijd af of het gemakzucht is of de afwezigheid van parkeerskills. Ik bedoel, als je een vak van twintig bij drievijftig nodig hebt om je hok van vijf bij twee te kunnen parkeren...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:03 schreef Fer het volgende:
Onderweg op vakantie is dit mijn klacht. Het gaat dus om de BMW op de plek voor lange voertuigen en combinaties.
[ afbeelding ]
Lekker makkelijk wegrijden zo
Die regels zijn er al, je hoeft je er alleen maar blind aan te houden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:14 schreef ludovico het volgende:
Wel grappig dat dit zo een gepolariseerd onderwerp is, ik zou eigenlijk willen dat de politiek het even oplost met wat regels dan zijn die ergernissen weg.
Deden mensen het maar. Het zou behoorlijk schelen in het verkeer. Of het over naar voren racende "asfaltbenutters" gaat of om truckers met een denkbeeldige politiepet en overdreven gevoel voor rechtvaardigheid...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die regels zijn er al, je hoeft je er alleen maar blind aan te houden.
Zou zeker schelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:39 schreef Ridocar het volgende:
Deden mensen het maar. Het zou behoorlijk schelen in het verkeer. Of het over naar voren racende "asfaltbenutters" gaat of om truckers met een denkbeeldige politiepet en overdreven gevoel voor rechtvaardigheid...
Heb je het nou over de moraal van de blokkerende trucker? Want dan moet je even uitleggen wat jij denkt dat 'moraal' betekent.quote:
Wat is volgens jou ritsen dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zou zeker schelen.
Het helpt wel als mensen zich realiseren dat de 'naar voren racende asfaltbenutters' binnen de regels opereren (hoe irritant ze ook zijn) en truckers met een denkbeeldige politiepet niet.
"Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken."quote:
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
"Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken."
Hoe is dat relevant?
Dat was je vraag wel.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:38 schreef Ridocar het volgende:
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.
"volgens jou", niet "google even naar de betekenis".quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat was je vraag wel.
Nee, an sich is het doorrijden tot einde rijstrook geen overtreding, wat er daarna gebeurt kan wel een overtreding zijn, afhankelijk hoe de doorrijder ermee omgaat.quote:Ik snap wel waar je naartoe wil; jij wil het op een of andere manier zo spinnen dat het gebruiken van de laatste meters asfalt, toch een overtreding is. Maar dat is het niet.
Laat die trucker eens weg. Gewoon niet benoemen, dat heeft geen enkele kut te maken met de doorrijdende aso. Ik heb het over die laatinvoeger. Niets meer, niets minder.quote:De trucker die probeert de rijstrook te blokken is dat overduidelijk wel. Sterker nog, dat is een artikeltje 5, als je het mij vraagt.
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.quote:Op zondag 5 augustus 2018 17:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.
De meesten begrijpen het groot licht signaaltje nog wel ja maar dat wordt ook minder.
In Nederland zijn ze zo bang voor boetes dat ze liever te langzaam rijden. 80 op 100 wegen enzo
Is dat zo ja, nog nooit gehoord. Ik weet wel dat de stroken erg kort zijn maar volgens mij geld in Duitsland ook gewoon dat je voorrang moet verlenen als je een bijzondere verrichting doet zoals van baan wisselen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Gisteren anders wel zo'n Duitse lamlul die bij Schiphol met 70 invoegde op een 100 km weg en dat ook gewoon bleef rijdenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Onzinquote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Duitsers zijn in Nederland dan ook een beetje bang voor de idioot hoge boetes op misdadige vergrijpen zoals 4km te hard rijden.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gisteren anders wel zo'n Duitse lamlul die bij Schiphol met 70 invoegde op een 100 km weg en dat ook gewoon bleef rijden
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Duitsers zijn in Nederland dan ook een beetje bang voor de idioot hoge boetes op misdadige vergrijpen zoals 4km te hard rijden.
Dit was gewoon gevaarlijk....quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.
Het wordt er niet minder stomvervelend van, maar vanuit hen gezien is het een soort van logisch.
Ik vind de brandstof in DL ook aardig duur worden. Vroegâh tankte je nog gewoon 98 voor 1,28.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.
Het wordt er niet minder stomvervelend van, maar vanuit hen gezien is het een soort van logisch.
Op de Afrikaanse steppe een leeuw voor zijn ballen schoppen is gevaarlijk.quote:
Toen de mannen nog van staal waren en de bierkratten van hout. Moest je doorzuipen, anders ging de kachel uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind de brandstof in DL ook aardig duur worden. Vroegâh tankte je nog gewoon 98 voor 1,28.
En toen de batavieren nog met zijn vijfen warenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de Afrikaanse steppe een leeuw voor zijn ballen schoppen is gevaarlijk.
[..]
Toen de mannen nog van staal waren en de bierkratten van hout. Moest je doorzuipen, anders ging de kachel uit.
In Zeeland is het iets minder nationalistisch, maar op de weg hanteren ze volgens mij de Duitse verkeersregels. Aan alle fietsers wordt voorrang verleend (ja, ook op de kruisingen en rotondes waar de fietser voorrang moet verlenen)quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:48 schreef Fer het volgende:
Meer het type Duitser wat Noord Holland als vakantiebestemming kiest. Middenop rijden, bang voor de Velsertunnel, 60 op de N9. En bij aankomst op de camping een flinke Duitse vlag op de caravan hangen.
Bij Duitsers hoef je je tenminste geen zorgen te maken dat je ondersteboven gereden wordt op een zebrapadquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In Zeeland is het iets minder nationalistisch, maar op de weg hanteren ze volgens mij de Duitse verkeersregels. Aan alle fietsers wordt voorrang verleend (ja, ook op de kruisingen en rotondes waar de fietser voorrang moet verlenen)
Een zebrapad is een Voetgangers Oversteek Plaats. Niet voor fietsers, die mag je ondersteboven rijden dusquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij Duitsers hoef je je tenminste geen zorgen te maken dat je ondersteboven gereden wordt op een zebrapad
Ik doe gewoon mijn mistachterlicht aan en uit, denken ze ook nog dat een deel van de remlichten het niet doet, worden ze extra afstandelijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:39 schreef DevFreak het volgende:
Net weer een klevertje achter me. Ben ik echt helemaal klaar mee, dat soort types. Ik toch even subtiel geremd. Optyfen met die onzin.
Volgende keer ga ik gewoon 20% trager rijden.
Zonde dat mijn dashcam net niet aan het opnemen was. Had bijna een botsing met één of andere Turk die niet op zat te letten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik doe gewoon mijn mistachterlicht aan en uit, denken ze ook nog dat een deel van de remlichten het niet doet, worden ze extra afstandelijk.
Sorry, maar vaak staat er bij opritten ook "Gehele invoegstrook gebruiken". En daar is die strook ook voor bedoeld, ook als er rijstroken af gaan. Het probleem zit hem vaak vooral in de Tokkies die geen ruimte laten voor invoegend verkeer.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.
Om toch het stukje copy-paste erbij te pakken. Vertel dan wat er ordelijk aan het doorrijden naar einde rijstrook met een aanzienlijk snelheidsverschil dat je keuzes beperkt zijn tot:
- ertussen afdwingen/proppen
- stilstaan op de rijbaan
- doorrijden over het stuk asfalt na het einde van de rijstrook
rijbewijs afpakken nooit meer teruggevenquote:
Dit gebeurt dagelijks zo vaak, dan blijft er weinig verkeer meer overquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
rijbewijs afpakken nooit meer teruggeven
Oké ik geef toe dat het meevalt, maar de bedoeling is het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
rijbewijs afpakken nooit meer teruggeven
Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang![]()
Zijn username begint met cat.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 17:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang![]()
Fietser zijn fout, jouw fout dat je niet op zit te letten.quote:Op zondag 12 augustus 2018 16:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.
Op een rotonde in de bebouwde kom wilde ik rechtdoor, van rechts een fietser die dus ook rechtdoor wilde, kruisende wegen dus. Ik had verwacht dat de man mij voor zou laten gaan en lette verder niet meer echt op hem. Hij ging toch de rotonde op en bij mijn verlaten moest die fietser wel erg hard in de remmen. Ik ben er zeker niet trots op en schaamde me in eerste instantie. Later bedacht ik dat hij mij voor had moeten laten gaan voor hij de rotonde op ging en er dus niet zomaar tussen kruipen.
Wat vinden jullie?
Op veel stukken daar mogen vrachtwagens ook niet inhalen tussen 07:00 en 18:00 uit m'n hoofd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag.....quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Had laatst onnodig een 107 links van me staan, vooraan bij het stoplicht. Dat betekent dat je gewoon weer achter me aan kan sluiten want mijn leasebak is sneller. Dat wist die meneer ook want hij ging compleet over de stopstreep staan om maar een voorsprong te hebben, en vervolgens weer doodleuk naar rechts terwijl ik op de rechterstrook ter hoogte van zijn bumper zat..quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:36 schreef JaafkeJunior het volgende:
Laatste tijd zie ik veel onnodig links staan bij het verkeerslicht.
Dat je daar gaat staat prima, maar om dan als 4e auto weer terug op de rechterbaan in te voegen vraag ik mij toch af wat het nut daarvan is.
En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.
Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.
Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af
quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.
Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.
Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af
Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Dat ie volgende keer wat verder kijkt dan z'n neus lang is.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?
Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:46 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.
Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.
Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:02 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.
Nee, maar er op houden is ook zo lelijk, zeker als er al meerde andere stichers zitten.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.
Volgende keer neem ik wel een stuk plexiglas mee denk ik
Dat mag sowieso al niet; een vrachtwagen moet op de rechtse twee rijstroken blijven. Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag.....
Ik ben er altijd wel blij mee. Ze geven daarmee ook aan dat ze me gezien hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn
Die mogen op alle rijstroken, zolang ze geen aanhanger bij zich hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2018 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.
het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn
Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.
Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.
Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Als het leeg is komen ze nog wel eens mee, maar wat met je mee komt tussen bijvoorbeeld Oberhausen en de grens als je 200+ doet is toch voornamelijk voorzien van gele plaat.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.
Wordt de Nur Links-grap nog steeds gemaakt?quote:Op zondag 2 september 2018 00:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
En de Duitsers hebben zich hier ook prima aangepast. Verdienen allemaal een NL stikker. Links met 100 hangen waar je 120 mag... Grmbl. Maar rechts voorbij gegaan.
Als er één schaap over de dam is volgen er meer. Maar blij dat ze boetes krijgen, belachelijk gedrag.quote:Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?
Vannacht was het weer raak: https://nos.nl/artikel/22(...)evensgevaarlijk.html
Gisteren een paar van die omkeerders die nog even de aankomende ambulance hinderden (filmpje onderaan dat NOS artikel).
Verbaasd me dat dit bij boetes blijft en niet gelijk artikel 5 of EMG als gevolg heeft. Keren op de snelweg lijkt me prima op te vatten als andere weggebruikers in gevaar brengen.
Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.quote:Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
Gevolg van het beleid: Rijkswaterstaat informeert niet, maar laat mensen lekker 4 uur stil staan terwijl er ergens een auto met pech staat. Zelfde met rode kruizen: Waarom begint men bij splitsing A2 hoofd en parallelrijbaan net na de TC al met afkruizen als er NA de tunnel een auto op de vluchtstrook staat? Waarom is op de A9 bij afrit 5 de rechter rijstrook al voorzien van een kruis, terwijl het pechgeval tussen afrit en oprit 6 staat? Dat zijn 3,5 km 90 rijden en kruis hebben op niets af. Zit nog een tankstation tussen ook.quote:Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?
Wat Pizza Boom zegt, toeren zijn eng. Daarnaast zijn mensen bang dat de invoegstrook zomaar ineens ophoudt. En de ANWB en BOVAG hebben gezegd dat je bij het nieuwe rijden al bij 800rpm moet schakelen want lekker zuinig.quote:Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
Dan krijgt een van jullie op korte termijn wellicht post uit Liwwadden, en dat is dan niet die Up-bestuurderquote:Op zondag 2 september 2018 21:40 schreef Scuidward het volgende:
Mensen gaan anders al na 15 minuten spookrijden. Daarnaast is het wegleiden van verkeer ook iets wat de politie kan doen. Toen de A12 compleet was afgesloten i.v.m. bermbrand ben ik zo ook na 20 minuten van de oprit weggehaald. Mogelijk dat er qua protocol duidelijkheid moet ontstaan over wanneer (binnen bijv. een uur) er duidelijkheid moet zijn over het wegleiden van overig verkeer, maar spookrijden op de snelweg is naar mijn mening nooit logisch gedrag. Zomaar spookrijden is ook een verhoogde kans op weer een nieuw ongeluk.
En hoe moeten ze informeren? Flyeren? Online doen ze al behoorlijk hun best.
Overigens had ik gisteren ook wat aparts. Op de linkerstrook reed zo'n Up 140 o.i.d. net als ik. Maar ik schoof op omdat er rechts wat ruimte was. Gaat die Up ineens langzamer rijden, waardoor ik er rechts voorbij 'glij'. Voor ik het wist was ik hem voorbij ... ik snap nog steeds niet waarom hij op dat moment het gas los deed.
quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
Het eerste is inderdaad ronduit gevaarlijk. In deze situatie had ik wel met groot licht geseind, grote kans dat hij zich er niet bewust van was. Betreft het tweede, tsja.. Zo erg is het toch niet als mensen hun mistlicht nog even aanlaten.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:15 schreef Fokker89 het volgende:
Het was weer mistig vanochtend, Eerst kom je in de schemering een tractor tegen, volledige zonder licht natuurlijk, Inmiddels is de mist weggetrokken en uiteraard rijden er nog overal automobilisten rond met hun mistlamp aan.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Vanmorgen bedacht een wakkere Passat bestuurder dat je zelfs wel meteen 2 rijbanen kan opschuiven (van invoegstrook, achter vrachtauto langs direct op de linker. ) totaal over het hoofd gezien dat ik (en nog een automobilist achter mij) reden met ~135 km/h.quote:Op zondag 2 september 2018 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.
Een "kleine opstopping" op de afslag náár de snelweg maar je hebt wel 5 minuten de tijd om te zien dat er niet een bejaarde voorbij komt waar iedereen 'm wel even tussen kan vouwen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
gister oprecht genoten
Stond een kleine opstopping op de afslag van de ikea (zuidoost) naar de snelweg. Taximeneer ging even over de vluchtstrook om zo wat sneller te zijn.
Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
Blijf rechts.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:48 schreef SuperNeger het volgende:
Van die mensen die altijd maar haast hebben en gelijk in je achterbumper zitten als je ff chill aan het inhalen bent met 100 op de CCJa je mag 130 dat betekent niet dat je het ook moet rijden.
Echt ga gewoon lekker 5 minuten eerder van huis weg. Het is toch geen wedstrijd?
Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80quote:
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80
80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalenquote:Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden.
Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden"quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:57 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalen
Het is een stuk beter voor de doorstroming en het milieu als iedereen gewoon een beetje relaxed doet.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:59 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden".
Weet niet hoe ik het beter kan uitleggen helaas.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:51 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Een "kleine opstopping" op de afslag náár de snelweg maar je hebt wel 5 minuten de tijd om te zien dat er niet een bejaarde voorbij komt waar iedereen 'm wel even tussen kan vouwen.
I smell bullshit.
Dat idd, blijf dan lekker rechts rijden of geef even wat gas bij zodat je zsm na het inhalen weer terug kunt naar rechts.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden.
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat idd, blijf dan lekker rechts rijden of geef even wat gas bij zodat je zsm na het inhalen weer terug kunt naar rechts.
Zodat je je medewegebruikers niet irriteert. Jij veroorzaakt remlichten, dat blijft doorwerken naar achteren.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Gewoon verder vooruit kijkenquote:Op dinsdag 4 september 2018 16:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zodat je je medewegebruikers niet irriteert. Jij veroorzaakt remlichten, dat blijft doorwerken naar achteren.
Van die types die vinden dat mensen maar even rustig aan moeten doen en rekening met hun moeten houden, maar zelf de beroerd zijn om rekening te houden met anderen. Ik heb er een hekel aan.
100 op een 130 weg is niet een paar km rustiger. Dat is gewoon sloom. Zak dan lekker af naar 85 wn hang hem tussen de vrachtwagens.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon verder vooruit kijkenals je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.
Remmen op de snelweg veroorzaak juist files.
Kijk ik dacht er ook zo over als jij toen ik nog jong was. "Je mag hier 130 dus ik ga minimaal 140 op de teller rijden". En gelijk snel in iemands achterbumper als die ook maar een paar kilometer per uur rustiger rijdt. Keihard remmen (op de snelweg). Ja dat doe je als je jong bent maar na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden.
Gewoon ver vooruit kijken.
Een lul in het verkeer? Persoonlijke aanvallen mag niet hier dus ik ga je vanaf nu maar negeren. Gewoon ver vooruit kijken en dus ff je gas loslaten en erna weer indrukken. Duurt nog niet eens 1 seconde.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
100 op een 130 weg is niet een paar km rustiger. Dat is gewoon sloom. Zak dan lekker af naar 85 wn hang hem tussen de vrachtwagens.
En wie heeft het over in iemands bumper duiken en keihard remmen en niet ver vooruit kijken?
30 km verschil is gewoon veel. Het simpele feit dat ik uberhaupt flink af moet remmen omdat jij met 100 wilt inhalen maakt dat ik jou dan een lul in het verkeer vind.
Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar secondenquote:Op dinsdag 4 september 2018 16:24 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Een lul in het verkeer? Persoonlijke aanvallen mag niet hier dus ik ga je vanaf nu maar negeren. Gewoon ver vooruit kijken en dus ff je gas loslaten en erna weer indrukken. Duurt nog niet eens 1 seconde.
Ja heb ook wel geseind, maar sommige boeren hebben daar echt schijt aan, die denken, we zitten in een grote tractor, iedereen ziet ons toch wel....quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:28 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Het eerste is inderdaad ronduit gevaarlijk. In deze situatie had ik wel met groot licht geseind, grote kans dat hij zich er niet bewust van was. Betreft het tweede, tsja.. Zo erg is het toch niet als mensen hun mistlicht nog even aanlaten.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:57 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar seconden
Waarom!? Zodat jij niet de irritatie wordt van mensen die wel 130 willen rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Als je 75 gaat rijden hoef je nooit te remmen idd.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon verder vooruit kijkenals je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.
Remmen op de snelweg veroorzaak juist files.
Kijk ik dacht er ook zo over als jij toen ik nog jong was. "Je mag hier 130 dus ik ga minimaal 140 op de teller rijden". En gelijk snel in iemands achterbumper als die ook maar een paar kilometer per uur rustiger rijdt. Keihard remmen (op de snelweg). Ja dat doe je als je jong bent maar na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden.
Gewoon ver vooruit kijken.
lang niet voor iedereen helaas.quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Lijkt me nogal wiedes.
Ook dat "Na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden."quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je 75 gaat rijden hoef je nooit te remmen idd.
En als JIJ nou een beetje door rijdt, hoeven anderen niet zo vaak te remmen voor jou. Oorzaak - gevolg, en zo kun je nog wel even doorgaan met wijzen naar een ander. Als elke auto die invoegt op de snelweg automagisch via GPS Vmax (of whatever welke snelheid) zou gaan rijden, had je idd minder files. Files worden veroorzaakt door snelheidsverschillen in een verkeersstroom, no more, no less.
Nou, niet dat wij het oneens zijn met elkaar, maar "irritatie voorkomen" vind ik een geen argument.quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom!? Zodat jij niet de irritatie wordt van mensen die wel 130 willen rijden.
Precies dezelfde irritatie die jij hebt bij vrachtwagens die 80 voor je rijden waar je toch wel graag harder zou willen.
Hoe kun je die overeenkomst niet snappen?
Mah, als ik honderd rijd en mn gas op de plank druk duurt het wel meer dan een paar seconden voordat ik honderddertig rijdt.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:57 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar seconden
fixedquote:Op dinsdag 4 september 2018 17:38 schreef Carlos93 het volgende:
De rustige rijders en de neuroten zullen het nooit eens gaan worden vrees ik.
quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ook dat "Na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden."
Alsof iedereen hier net zijn rijbewijs heeft.
Ik rij gvd al 20 jaar. De dag dat ik 30km onder de VMax rijd en me vooral niks aantrek van welke andere weggebruiker dan ook, mogen ze mijn rijbewijs doormidden knippen of ik lig al dood achterin zo'n grote zwarte stationwagon
Nee, omdat je anderen hindert en daarmee de doorstroming hindert. Dat mag niet. Maar volgens mij ben je gigantisch aan het trollen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Dus een ander die met moeite honderd kan handhaven en dus die vrachtwagen wil inhalen moet terug naar vijftig tot de top van de heuvel omdat jij haast hebt? Het gebrek aan inlevingsvermogen is dus geheel bij jou.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:15 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij gaat het er in het verkeer niet om wat je fijn vindt maar wat veilig is.
Irritatie mijnerzijds: afgelopen weekend heen en weer naar het zuiden van de Ardennen gereden, met wat flinke klimmen en dalingen onderweg. Mensen die het dan presteren om bergop op de snelweg, achter een vrachtwagen die met 50 naar boven tuft hem maar naar links te gooien zonder even in de spiegel te kijken waar ik dus met 120+ aankom.
Nee, maar je flikkert hem niet met 50 naar links als de rest daar 120 rijdt. Dan laat je hem afzakken, schakel je terug, gas erop en kan je met 80-90 naar links... Stuk minder gevaarlijk. Maarja, dan moet je toeren maken en dat is eng.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dus een ander die met moeite honderd kan handhaven en dus die vrachtwagen wil inhalen moet terug naar vijftig tot de top van de heuvel omdat jij haast hebt? Het gebrek aan inlevingsvermogen is dus geheel bij jou.
En daarmee heb je dus die autootjes achter je in de problemen gebracht die ze niet hadden als je met tachtig achter die vrachtwagen had ingevoegd.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mja, het is natuurlijk nogal moeilijk om met een Astra, Passat ofzo een koekblik met 60 PK bij te houden dus zodra ik hem dan in trap wordt de rest snel kleiner...![]()
Auto's achter mij in de problemen gebracht? Met een koekblik met 60 PK? Grappig, bij het stoplicht kunnen ze je namelijk altijd wel voorbij komen...quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En daarmee heb je dus die autootjes achter je in de problemen gebracht die ze niet hadden als je met tachtig achter die vrachtwagen had ingevoegd.
Zo ontstaan dus nodeloze remacties op de snelweg.
Je hebt kennelijk te weinig kennis van kleine autoos om te snappen wat ze wel en niet kunnen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Auto's achter mij in de problemen gebracht? Met een koekblik met 60 PK? Grappig, bij het stoplicht kunnen ze je namelijk altijd wel voorbij komen...
Jup... Ik heb mij er maar 5 of 6 jaar mee voortbewogen. Ik heb überhaupt geen kaas gegeten van auto's... En rijervaring ik heb ook niet. Immers, 80.000 km in een jaar wegtrappen dat is waar iedereen wel zo'n beetje mee begint. En ik weet inderdaad ook totaal niet hoe auto's reageren... Ik heb immers maar 80 tot 90% van de auto's die de afgelopen 5 jaar uitgekomen zijn, gereden.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk te weinig kennis van kleine autoos om te snappen wat ze welen niet kunnen.
En als de wegpiraat die jij wil inhalen, marginaal zachter rijdt. Dus dan duurt het een tijdje voordat je er bij bent. Dan geef je toch ook wat meer gas?quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mah, als ik honderd rijd en mn gas op de plank druk duurt het wel meer dan een paar seconden voordat ik honderddertig rijdt.
Honderd, honderdtien vind ik prettig rijden. Dan moet je inderdaad regelmatig een vrachtwagen inhalen. Nee, ik knal hem er niet tussen maar zal wel mijn plekje opeisen op de weg om met een prettige snelheid op mijn bestemming te komen.
Ik geef iedereen de ruimte om sneller te rijden maar zo nu en dan zal je eden ander (mij) ook de ruimte moeten gunnen om met een voor mij prettige snelheid voort te bewegen.
Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als de wegpiraat die jij wil inhalen, marginaal zachter rijdt. Dus dan duurt het een tijdje voordat je er bij bent. Dan geef je toch ook wat meer gas?
Dat je van 100 niet zo even naar 130 komt, logisch en niet eens een probleem omdat je állang klaar bent met de inhaalmanoeuvre. Maar een klein beetje meerijden met het overige verkeer is toch niet zo lastig? Dat betekent dat je al harder gaat rijden voordat je een baan naar links opschuift.
Je haalt er nu van alles bij, dus ik neem aan dat je het eens bent met mijn post? Hoewel je ook zegt dat je af en toe iets neemtquote:Op dinsdag 4 september 2018 18:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
Het is een stuk beter voor het milieu als je de auto laat staan.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is een stuk beter voor de doorstroming en het milieu als iedereen gewoon een beetje relaxed doet.
Huiliehuilie.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
toevallig afgelopen weekend met mijn dochter over gehad die net een paar maanden haar rijbewijs had.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon verder vooruit kijkenals je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.
Of een motorrijbewijs laten halen, dan leert ze dat ook.quote:Op woensdag 5 september 2018 07:57 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
toevallig afgelopen weekend met mijn dochter over gehad die net een paar maanden haar rijbewijs had.
zij reed, ring Eindhoven, linkerbaan. Ik zag al van verre aankomen dat alles op de rem zou gaan, mijn dochter niet. Wat resulteerde in een flinke rem actie.
Haar toen maar even uitgelegd dat ze verder vooruit moet kijken. Maar dat ze ook moet leren om het verkeer "te lezen". Dat kan alleen maar door veel kilometers te maken
Nouja, beetje nuance kan ook wel weer.quote:Op woensdag 5 september 2018 06:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Huiliehuilie.
Je moet gewoon je snelheid aanpassen vóórdat je invoegt tussen het verkeer op een andere baan, om de simpele reden dat je het verkeer niet mag hinderen.
Jij hebt oogjes in je hoofd en spiegeltjes in en aan je auto en kan prima zien wanneer je een vrachtwagen nadert, en je kan dus ook zorgen dat je de ruimte hebt om op te trekken en naar de linkerbaan te gaan zonder iemand te hinderen. En als je honderd-honderdtien rijdt, heb je ook lang genoeg de tijd om dat te plannen. Als iemand door jou vol in de ankers moet, komt dat gewoon omdat jij als een pannenkoek achter het stuur zit.
Het is niet verboden om gewoon met 110 naar links te gaan. Zolang die ander niet al te dichtbij is, dat deze moet remmen.quote:Op woensdag 5 september 2018 06:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Huiliehuilie.
Je moet gewoon je snelheid aanpassen vóórdat je invoegt tussen het verkeer op een andere baan, om de simpele reden dat je het verkeer niet mag hinderen.
Jij hebt oogjes in je hoofd en spiegeltjes in en aan je auto en kan prima zien wanneer je een vrachtwagen nadert, en je kan dus ook zorgen dat je de ruimte hebt om op te trekken en naar de linkerbaan te gaan zonder iemand te hinderen. En als je honderd-honderdtien rijdt, heb je ook lang genoeg de tijd om dat te plannen. Als iemand door jou vol in de ankers moet, komt dat gewoon omdat jij als een pannenkoek achter het stuur zit.
Ook dat is hinderen.quote:Op woensdag 5 september 2018 10:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is niet verboden om gewoon met 110 naar links te gaan. Zolang die ander niet al te dichtbij is, dat deze moet remmen.
Wellicht zal diegene iets gas moeten loslaten, maar dat is geen hinderen, hooguit vervelend.
Niet voor de wet, of heeft iemand er ooit een bekeuring voor gehad.quote:
Dat is nu precies waar het om draaitquote:Op woensdag 5 september 2018 12:42 schreef Fokker89 het volgende:
Beetje geven en nemen in het verkeer
Achter volk loopt er ook rond, als zij van rechts niet had opgelet was het een flinke klapper geweest, er staan daar ook behoorlijk dikke bomen langs de weg....quote:Op woensdag 5 september 2018 14:05 schreef Piles het volgende:
Sommige mensen hebben de regel 'rechtdoor gaat voor' bedacht![]()
Natuurlijk had die vrouw voorrang
En hij wilde later de discussie aangaan? Wtf.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kwam van deze kant aanrijden, er komt een auto van rechts, dus ik stop. Rechts heeft toch gewoon voorrang? Of ben ik nou gek geworden?
Ik werd namelijk ingehaald toen ik stilstond, door een gastje die later de discussie met mij aan wou gaan, want ik had niet moeten stoppen. Gelukkig lette de vrouw die van rechts kwam wel op, en is er niks gebeurt, maar al had zij van rechts geen voorrang, je knalt er dan niet met 80 voorbij terwijl zij de weg al oprijdt.
Wat een heethoofd en ten onrechte ook nogquote:Op woensdag 5 september 2018 14:15 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Al rijdende nog welja dan ga ik geen discussie voeren, zaten toen al op de autoweg.
Leuk is het misschien niet, maar echt hinderen kan je het wat mij betreft niet noemen. Wat ik denk is uiteraard niet leidend, dus wat de wet hierover te zeggen heeft lijkt me wel interessant.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |