abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:35:48 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181107778
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?
Zijn username begint met cat.

Ik gok een D9 :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:42:17 #102
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_181116524
Twee spookrijders (waarvan eentje enigszins te begrijpen omdat ie noodgedwongen achteruit tegen het verkeer in ging rijden omdat de andere spookrijdende wagen voor hem stil stond op de fly-over), een huurbus zonder verlichting op de oprit en na het invoegen een dame met koekblik met enkel de verstralers aan. En dat alles binnen 1 minuut. De huurbus was snel van begrip, de dame rijdt vast nog steeds zo rond.

Op heenreis vanmiddag een idioot die bij Overschie zat te drukken. Vervolgens toen de 3e baan erbij kwam naar links ging om vervolgens exact 80 te rijden. Ik in het midden met cruise op 85. Dus ik dacht daar ben ik mooi vanaf. Toch geen haast opeens. Maar na de 80 zone waar ik vanwege de drukte ook links was gaan rijden had meneer toch opeens haast. Ik kon ook niet lekker doorrijden. Dan ga ik ook op niet mijn voorganger rijden. Geduld. Heeft tot Delft irritant lopen doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 11-08-2018 23:56:26 ]
  zondag 12 augustus 2018 @ 02:43:50 #104
289768 Beastie_boys
Professor booty
pi_181120720
Wat een kut verhaal.
pi_181132208
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang :D _O_
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.

Op een rotonde in de bebouwde kom wilde ik rechtdoor, van rechts een fietser die dus ook rechtdoor wilde, kruisende wegen dus. Ik had verwacht dat de man mij voor zou laten gaan en lette verder niet meer echt op hem. Hij ging toch de rotonde op en bij mijn verlaten moest die fietser wel erg hard in de remmen. Ik ben er zeker niet trots op en schaamde me in eerste instantie. Later bedacht ik dat hij mij voor had moeten laten gaan voor hij de rotonde op ging en er dus niet zomaar tussen kruipen.

Wat vinden jullie?
pi_181132308
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.

Op een rotonde in de bebouwde kom wilde ik rechtdoor, van rechts een fietser die dus ook rechtdoor wilde, kruisende wegen dus. Ik had verwacht dat de man mij voor zou laten gaan en lette verder niet meer echt op hem. Hij ging toch de rotonde op en bij mijn verlaten moest die fietser wel erg hard in de remmen. Ik ben er zeker niet trots op en schaamde me in eerste instantie. Later bedacht ik dat hij mij voor had moeten laten gaan voor hij de rotonde op ging en er dus niet zomaar tussen kruipen.

Wat vinden jullie?
Fietser zijn fout, jouw fout dat je niet op zit te letten.

Takes two to tango, ongelukken ontstaan op deze manier dus tip aan jezelf om niet zo te dromen ;) Maar kan iedereen overkomen man.... Dusseh, achja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:49:43 #107
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_181425754
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:52:50 #108
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181425872
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Op veel stukken daar mogen vrachtwagens ook niet inhalen tussen 07:00 en 18:00 uit m'n hoofd.

Echt enorm karig dattie gaat inhalen in de spits. Buhh.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_181426911
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag..... |:(
pi_181497587
Laatste tijd zie ik veel onnodig links staan bij het verkeerslicht.
Dat je daar gaat staat prima, maar om dan als 4e auto weer terug op de rechterbaan in te voegen vraag ik mij toch af wat het nut daarvan is.
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:25:33 #111
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_181498409
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:36 schreef JaafkeJunior het volgende:
Laatste tijd zie ik veel onnodig links staan bij het verkeerslicht.
Dat je daar gaat staat prima, maar om dan als 4e auto weer terug op de rechterbaan in te voegen vraag ik mij toch af wat het nut daarvan is.
Had laatst onnodig een 107 links van me staan, vooraan bij het stoplicht. Dat betekent dat je gewoon weer achter me aan kan sluiten want mijn leasebak is sneller. Dat wist die meneer ook want hij ging compleet over de stopstreep staan om maar een voorsprong te hebben, en vervolgens weer doodleuk naar rechts terwijl ik op de rechterstrook ter hoogte van zijn bumper zat..

Links staan is prima als je snel optrekt of bij drukte voor de doorstroming. Maar dit sloeg nergens op. :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 17:40:31 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181500849
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn

Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.

Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.

Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 17:43:28 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181500926
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.

Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.

Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af :')
pi_181501012
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:

Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.

Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af :')
En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.
pi_181501033
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:

Dit, gevolgd door een ontvetter.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181501193
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 17:56:57 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181501270
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?
Dat ie volgende keer wat verder kijkt dan z'n neus lang is.

Verder weinig hoop, maar vond het vooral leuk om hem even te kennen, zat al redelijk lang achter het stuur :@
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 17:58:25 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181501304
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:46 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.
Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.
pi_181501430
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.
Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 18:05:24 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181501505
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 18:02 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.
Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.

Volgende keer neem ik wel een stuk plexiglas mee denk ik :@
pi_181501547
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 18:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.

Volgende keer neem ik wel een stuk plexiglas mee denk ik :@
Nee, maar er op houden is ook zo lelijk, zeker als er al meerde andere stichers zitten.
pi_181502174
Met een verfkrabber kun je de stickers goed verwijderen. Die van CH uit 2016 laatst zo verwijderd. Het was toen erg warm, maar anders met een föhn wat week maken. De lijmresten kun je met een beetje WD40 op keukenrol wegpoetsen. Daarna de ruit weer even cleanen en klaar 😀
  maandag 27 augustus 2018 @ 21:18:17 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181505914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:35 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag..... |:(
Dat mag sowieso al niet; een vrachtwagen moet op de rechtse twee rijstroken blijven. Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:05:49 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181553081
quote:
Ik ben er altijd wel blij mee. Ze geven daarmee ook aan dat ze me gezien hebben.
Ik hoef dus niet bang te zijn dat ie op me klapt.
Tot nooit .......
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:11:58 #125
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181553358
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.
Die mogen op alle rijstroken, zolang ze geen aanhanger bij zich hebben.
Tot nooit .......
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:30:11 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181553932
quote:

Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.

Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.

Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zaterdag 1 september 2018 @ 01:15:38 #127
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181613714
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.
Als het leeg is komen ze nog wel eens mee, maar wat met je mee komt tussen bijvoorbeeld Oberhausen en de grens als je 200+ doet is toch voornamelijk voorzien van gele plaat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181621623
Er zijn nog maar weinig plekken waar je in Duitsland lekker door kan rijden. Of het is te druk, of er zijn werkzaamheden, of er zijn maar 2 rijstroken, etc. Was met vakantie ook 2x eventjes in Duitsland. Dus zat tussen 2 andere BMW's in op een rijbaan met 2 rijstroken. Dan moet je al goed opletten en inderdaad, iemand kwam met 120km/h naar links terwijl ik zo een 180km/h reed. Was overigens zondag, dus nagenoeg geen vrachtwagens.
Dag later weer een klein stukje door Duitsland (denk dat we totaal 80km moesten) en er was een ongeluk gebeurd waardoor we uiteindelijk 9,5 uur over een ritje gedaan hebben wat ik normaal in 4,5 uur doe, verschrikkelijk. Snelweg stond vast, omleidingen stonden compleet vast. Ben maar omgedraaid en een heel stuk binnendoor gaan rijden.
  FOK!fotograaf zondag 2 september 2018 @ 00:24:58 #129
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181633336
En de Duitsers hebben zich hier ook prima aangepast. Verdienen allemaal een NL stikker. Links met 100 hangen waar je 120 mag... Grmbl. Maar rechts voorbij gegaan.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181636854
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
En de Duitsers hebben zich hier ook prima aangepast. Verdienen allemaal een NL stikker. Links met 100 hangen waar je 120 mag... Grmbl. Maar rechts voorbij gegaan.
Wordt de Nur Links-grap nog steeds gemaakt?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181637659
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?

Vannacht was het weer raak: https://nos.nl/artikel/22(...)evensgevaarlijk.html

Gisteren een paar van die omkeerders die nog even de aankomende ambulance hinderden (filmpje onderaan dat NOS artikel).

Verbaasd me dat dit bij boetes blijft en niet gelijk artikel 5 of EMG als gevolg heeft. Keren op de snelweg lijkt me prima op te vatten als andere weggebruikers in gevaar brengen.
pi_181638944
De Duitse personenwagens die hier rijden zijn vaak touristen (en ja, ik vind het ook irritant). Dat is net als dat je Nederlandse touristen in het buitenland tegenkomt, zijn meestal ook nuet de vlotste.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:

Vannacht was het weer raak: https://nos.nl/artikel/22(...)evensgevaarlijk.html

Gisteren een paar van die omkeerders die nog even de aankomende ambulance hinderden (filmpje onderaan dat NOS artikel).

Verbaasd me dat dit bij boetes blijft en niet gelijk artikel 5 of EMG als gevolg heeft. Keren op de snelweg lijkt me prima op te vatten als andere weggebruikers in gevaar brengen.
Als er één schaap over de dam is volgen er meer. Maar blij dat ze boetes krijgen, belachelijk gedrag.

Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
  FOK!fotograaf zondag 2 september 2018 @ 16:28:40 #133
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181644091
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:
Gevolg van het beleid: Rijkswaterstaat informeert niet, maar laat mensen lekker 4 uur stil staan terwijl er ergens een auto met pech staat. Zelfde met rode kruizen: Waarom begint men bij splitsing A2 hoofd en parallelrijbaan net na de TC al met afkruizen als er NA de tunnel een auto op de vluchtstrook staat? Waarom is op de A9 bij afrit 5 de rechter rijstrook al voorzien van een kruis, terwijl het pechgeval tussen afrit en oprit 6 staat? Dat zijn 3,5 km 90 rijden en kruis hebben op niets af. Zit nog een tankstation tussen ook.

Zo lang als er slachtoffers zijn, a la, gooi het dicht, maar als die weg zijn, rotzooi aan de kant en het verkeer weer door laten rijden, al dan niet over 1 rijstrook. Of van de snelweg af leiden. Maar nee, we laten ze lekker uren wachten totdat de sleepwagens alle auto's hebben weggesleept en we per pincet iedere blus verf e.d. vanuit het asfalt hebben gehaald.
The summer is magic!

pi_181649621
Ligt geheel aan RWS zoals Pizza Boom al zegt. In plaats van het verkeer op gang krijgen, door ze gecontroleerd om te laten draaien, laten ze je rustig uren staan. Logisch dat mensen zelf omdraaien, ondanks dat het niet mag.
  zondag 2 september 2018 @ 21:40:06 #135
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_181651546
Mensen gaan anders al na 15 minuten spookrijden. Daarnaast is het wegleiden van verkeer ook iets wat de politie kan doen. Toen de A12 compleet was afgesloten i.v.m. bermbrand ben ik zo ook na 20 minuten van de oprit weggehaald. Mogelijk dat er qua protocol duidelijkheid moet ontstaan over wanneer (binnen bijv. een uur) er duidelijkheid moet zijn over het wegleiden van overig verkeer, maar spookrijden op de snelweg is naar mijn mening nooit logisch gedrag. Zomaar spookrijden is ook een verhoogde kans op weer een nieuw ongeluk.

En hoe moeten ze informeren? Flyeren? Online doen ze al behoorlijk hun best.

Overigens had ik gisteren ook wat aparts. Op de linkerstrook reed zo'n Up 140 o.i.d. net als ik. Maar ik schoof op omdat er rechts wat ruimte was. Gaat die Up ineens langzamer rijden, waardoor ik er rechts voorbij 'glij'. Voor ik het wist was ik hem voorbij ... ik snap nog steeds niet waarom hij op dat moment het gas los deed.
  zondag 2 september 2018 @ 21:59:10 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181652055
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

Wat Pizza Boom zegt, toeren zijn eng. Daarnaast zijn mensen bang dat de invoegstrook zomaar ineens ophoudt. En de ANWB en BOVAG hebben gezegd dat je bij het nieuwe rijden al bij 800rpm moet schakelen want lekker zuinig.

En daarbovenop vinden ze het vermoedelijk allemaal ontzettend spannend.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Spellchecker dinsdag 4 september 2018 @ 00:26:21 #137
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_181675795
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:40 schreef Scuidward het volgende:
Mensen gaan anders al na 15 minuten spookrijden. Daarnaast is het wegleiden van verkeer ook iets wat de politie kan doen. Toen de A12 compleet was afgesloten i.v.m. bermbrand ben ik zo ook na 20 minuten van de oprit weggehaald. Mogelijk dat er qua protocol duidelijkheid moet ontstaan over wanneer (binnen bijv. een uur) er duidelijkheid moet zijn over het wegleiden van overig verkeer, maar spookrijden op de snelweg is naar mijn mening nooit logisch gedrag. Zomaar spookrijden is ook een verhoogde kans op weer een nieuw ongeluk.

En hoe moeten ze informeren? Flyeren? Online doen ze al behoorlijk hun best.

Overigens had ik gisteren ook wat aparts. Op de linkerstrook reed zo'n Up 140 o.i.d. net als ik. Maar ik schoof op omdat er rechts wat ruimte was. Gaat die Up ineens langzamer rijden, waardoor ik er rechts voorbij 'glij'. Voor ik het wist was ik hem voorbij ... ik snap nog steeds niet waarom hij op dat moment het gas los deed.
Dan krijgt een van jullie op korte termijn wellicht post uit Liwwadden, en dat is dan niet die Up-bestuurder :+
Tevens -purist.
pi_181678414
Het was weer mistig vanochtend, Eerst kom je in de schemering een tractor tegen, volledige zonder licht natuurlijk, Inmiddels is de mist weggetrokken en uiteraard rijden er nog overal automobilisten rond met hun mistlamp aan.

Hoe moeilijk kan het zijn.
pi_181683713
gister oprecht genoten
Stond een kleine opstopping op de afslag van de ikea (zuidoost) naar de snelweg. Taximeneer ging even over de vluchtstrook om zo wat sneller te zijn.

Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:25:29 #140
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181684087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
_O_ Heerlijke momentjes zijn dat.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:28:45 #141
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181684139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:15 schreef Fokker89 het volgende:
Het was weer mistig vanochtend, Eerst kom je in de schemering een tractor tegen, volledige zonder licht natuurlijk, Inmiddels is de mist weggetrokken en uiteraard rijden er nog overal automobilisten rond met hun mistlamp aan.

Hoe moeilijk kan het zijn.
Het eerste is inderdaad ronduit gevaarlijk. In deze situatie had ik wel met groot licht geseind, grote kans dat hij zich er niet bewust van was. Betreft het tweede, tsja.. Zo erg is het toch niet als mensen hun mistlicht nog even aanlaten.
pi_181684234
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.

Vanmorgen bedacht een wakkere Passat bestuurder dat je zelfs wel meteen 2 rijbanen kan opschuiven (van invoegstrook, achter vrachtauto langs direct op de linker. ) totaal over het hoofd gezien dat ik (en nog een automobilist achter mij) reden met ~135 km/h.

gelukkig was het wegdek droog en de bandjes nieuw..

en als je de dader dan later voorbij rijdt, durft hij je niet aan te kijken. toch een "kijken" gebaar gemaakt.

Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:48:18 #143
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181684509
Van die mensen die altijd maar haast hebben en gelijk in je achterbumper zitten als je ff chill aan het inhalen bent met 100 op de CC :') Ja je mag 130 dat betekent niet dat je het ook moet rijden.

Echt ga gewoon lekker 5 minuten eerder van huis weg. Het is toch geen wedstrijd?
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_181684554
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
gister oprecht genoten
Stond een kleine opstopping op de afslag van de ikea (zuidoost) naar de snelweg. Taximeneer ging even over de vluchtstrook om zo wat sneller te zijn.

Een "kleine opstopping" op de afslag náár de snelweg maar je hebt wel 5 minuten de tijd om te zien dat er niet een bejaarde voorbij komt waar iedereen 'm wel even tussen kan vouwen.

I smell bullshit.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_181684574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:48 schreef SuperNeger het volgende:
Van die mensen die altijd maar haast hebben en gelijk in je achterbumper zitten als je ff chill aan het inhalen bent met 100 op de CC :') Ja je mag 130 dat betekent niet dat je het ook moet rijden.

Echt ga gewoon lekker 5 minuten eerder van huis weg. Het is toch geen wedstrijd?
Blijf rechts.

gr gr TK
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:53:23 #146
479315 SuperNeger
pi_181684595
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:52 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Blijf rechts.

gr gr TK
Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_181684643
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden. ^O^
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:57:10 #148
479315 SuperNeger
pi_181684660
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalen
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_181684707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:57 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalen
Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden" :').
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:00:26 #150
479315 SuperNeger
pi_181684714
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:59 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden" :').
Het is een stuk beter voor de doorstroming en het milieu als iedereen gewoon een beetje relaxed doet.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_181684745
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:51 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Een "kleine opstopping" op de afslag náár de snelweg maar je hebt wel 5 minuten de tijd om te zien dat er niet een bejaarde voorbij komt waar iedereen 'm wel even tussen kan vouwen.

I smell bullshit.
Weet niet hoe ik het beter kan uitleggen helaas.
Vanaf de ikea en dan richting hoofddorp

Heb je de bocht en dan rij je de snelweg op, vanaf daar stond het vast.
pi_181684752
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Dat idd, blijf dan lekker rechts rijden of geef even wat gas bij zodat je zsm na het inhalen weer terug kunt naar rechts.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:06:25 #153
479315 SuperNeger
pi_181684778
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dat idd, blijf dan lekker rechts rijden of geef even wat gas bij zodat je zsm na het inhalen weer terug kunt naar rechts.
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_181684797
Afgelopen week op en neer geweest naar Dusseldorf. Midden in de nacht, lege 3 baansweg en dan Duitsers die strak in het midden blijven rijden.
Cruisecontrol aan en er maar gewoon recht bijlangs gereden. Geen zin om er helemaa omheen te gaan.

Hen me wel geergerd in de baustelle. Max 60 km/h. Dan rij je al ruim 70 en vervolgens heb je 5km lang een vrachtwagen op je bumper hangen.
pi_181684836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Zodat je je medewegebruikers niet irriteert. Jij veroorzaakt remlichten, dat blijft doorwerken naar achteren.
Van die types die vinden dat mensen maar even rustig aan moeten doen en rekening met hun moeten houden, maar zelf de beroerd zijn om rekening te houden met anderen. Ik heb er een hekel aan.
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:12:35 #156
479315 SuperNeger
pi_181684856
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:10 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zodat je je medewegebruikers niet irriteert. Jij veroorzaakt remlichten, dat blijft doorwerken naar achteren.
Van die types die vinden dat mensen maar even rustig aan moeten doen en rekening met hun moeten houden, maar zelf de beroerd zijn om rekening te houden met anderen. Ik heb er een hekel aan.
Gewoon verder vooruit kijken :') als je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.

Remmen op de snelweg veroorzaak juist files.

Kijk ik dacht er ook zo over als jij toen ik nog jong was. "Je mag hier 130 dus ik ga minimaal 140 op de teller rijden". En gelijk snel in iemands achterbumper als die ook maar een paar kilometer per uur rustiger rijdt. Keihard remmen (op de snelweg). Ja dat doe je als je jong bent maar na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden.

Gewoon ver vooruit kijken.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_181684960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Gewoon verder vooruit kijken :') als je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.

Kijk ik dacht er ook zo over als jij toen ik nog jong was. "Je mag hier 130 dus ik ga minimaal 140 op de teller rijden". En gelijk snel in iemands achterbumper als die ook maar een paar kilometer per uur rustiger rijdt. Keihard remmen (op de snelweg). Ja dat doe je als je jong bent maar na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden.

100 op een 130 weg is niet een paar km rustiger. Dat is gewoon sloom. Zak dan lekker af naar 85 wn hang hem tussen de vrachtwagens.

En wie heeft het over in iemands bumper duiken en keihard remmen en niet ver vooruit kijken?
30 km verschil is gewoon veel. Het simpele feit dat ik uberhaupt flink af moet remmen omdat jij met 100 wilt inhalen maakt dat ik jou dan een lul in het verkeer vind.
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:24:43 #158
479315 SuperNeger
pi_181685021
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:19 schreef DrMarten het volgende:

[..]

100 op een 130 weg is niet een paar km rustiger. Dat is gewoon sloom. Zak dan lekker af naar 85 wn hang hem tussen de vrachtwagens.

En wie heeft het over in iemands bumper duiken en keihard remmen en niet ver vooruit kijken?
30 km verschil is gewoon veel. Het simpele feit dat ik uberhaupt flink af moet remmen omdat jij met 100 wilt inhalen maakt dat ik jou dan een lul in het verkeer vind.
Een lul in het verkeer? Persoonlijke aanvallen mag niet hier dus ik ga je vanaf nu maar negeren. Gewoon ver vooruit kijken en dus ff je gas loslaten en erna weer indrukken. Duurt nog niet eens 1 seconde.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_181685606
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Een lul in het verkeer? Persoonlijke aanvallen mag niet hier dus ik ga je vanaf nu maar negeren. Gewoon ver vooruit kijken en dus ff je gas loslaten en erna weer indrukken. Duurt nog niet eens 1 seconde.
Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar seconden ^O^
pi_181685657
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:28 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het eerste is inderdaad ronduit gevaarlijk. In deze situatie had ik wel met groot licht geseind, grote kans dat hij zich er niet bewust van was. Betreft het tweede, tsja.. Zo erg is het toch niet als mensen hun mistlicht nog even aanlaten.
Ja heb ook wel geseind, maar sommige boeren hebben daar echt schijt aan, die denken, we zitten in een grote tractor, iedereen ziet ons toch wel....

Mistachterlicht kan soms best verblindend zijn, probleem is ook dat je aandacht er ook op blijft, omdat het dezelfde werking heeft als een remlicht, dus je focust daar automatisch op. Echt een grote ramp is het ook niet, maar we zitten hier toch om te zeuren :+
pi_181685697
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:57 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar seconden ^O^
Dit inderdaad.

Lijkt me nogal wiedes.
pi_181685896
quote:

[..]

Waarom!? Zodat jij niet de irritatie wordt van mensen die wel 130 willen rijden.
Precies dezelfde irritatie die jij hebt bij vrachtwagens die 80 voor je rijden waar je toch wel graag harder zou willen.

Hoe kun je die overeenkomst niet snappen? :o
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:17:15 #163
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181686041
quote:

[..]

Als je 75 gaat rijden hoef je nooit te remmen idd.

En als JIJ nou een beetje door rijdt, hoeven anderen niet zo vaak te remmen voor jou. Oorzaak - gevolg, en zo kun je nog wel even doorgaan met wijzen naar een ander. Als elke auto die invoegt op de snelweg automagisch via GPS Vmax (of whatever welke snelheid) zou gaan rijden, had je idd minder files. Files worden veroorzaakt door snelheidsverschillen in een verkeersstroom, no more, no less.
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:17:49 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181686058
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Lijkt me nogal wiedes.
lang niet voor iedereen helaas.
pi_181686209
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je 75 gaat rijden hoef je nooit te remmen idd.

En als JIJ nou een beetje door rijdt, hoeven anderen niet zo vaak te remmen voor jou. Oorzaak - gevolg, en zo kun je nog wel even doorgaan met wijzen naar een ander. Als elke auto die invoegt op de snelweg automagisch via GPS Vmax (of whatever welke snelheid) zou gaan rijden, had je idd minder files. Files worden veroorzaakt door snelheidsverschillen in een verkeersstroom, no more, no less.
Ook dat "Na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden." :X
Alsof iedereen hier net zijn rijbewijs heeft.
Ik rij gvd al 20 jaar. De dag dat ik 30km onder de VMax rijd en me vooral niks aantrek van welke andere weggebruiker dan ook, mogen ze mijn rijbewijs doormidden knippen of ik lig al dood achterin zo'n grote zwarte stationwagon
pi_181686252
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom!? Zodat jij niet de irritatie wordt van mensen die wel 130 willen rijden.
Precies dezelfde irritatie die jij hebt bij vrachtwagens die 80 voor je rijden waar je toch wel graag harder zou willen.

Hoe kun je die overeenkomst niet snappen? :o
Nou, niet dat wij het oneens zijn met elkaar, maar "irritatie voorkomen" vind ik een geen argument.
Doorstroming lijkt mij wel een valide argument en vooral veiligheid
pi_181686485
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:57 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Mah, als ik honderd rijd en mn gas op de plank druk duurt het wel meer dan een paar seconden voordat ik honderddertig rijdt.

Honderd, honderdtien vind ik prettig rijden. Dan moet je inderdaad regelmatig een vrachtwagen inhalen. Nee, ik knal hem er niet tussen maar zal wel mijn plekje opeisen op de weg om met een prettige snelheid op mijn bestemming te komen.

Ik geef iedereen de ruimte om sneller te rijden maar zo nu en dan zal je eden ander (mij) ook de ruimte moeten gunnen om met een voor mij prettige snelheid voort te bewegen.
pi_181686607
De slakken en de normale rijders zullen het nooit eens gaan worden vrees ik.
pi_181686794
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:38 schreef Carlos93 het volgende:
De rustige rijders en de neuroten zullen het nooit eens gaan worden vrees ik.
fixed
pi_181686999
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:23 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ook dat "Na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden." :X
Alsof iedereen hier net zijn rijbewijs heeft.
Ik rij gvd al 20 jaar. De dag dat ik 30km onder de VMax rijd en me vooral niks aantrek van welke andere weggebruiker dan ook, mogen ze mijn rijbewijs doormidden knippen of ik lig al dood achterin zo'n grote zwarte stationwagon
_O_
pi_181687656
Volgens mij gaat het er in het verkeer niet om wat je fijn vindt maar wat veilig is.

Irritatie mijnerzijds: afgelopen weekend heen en weer naar het zuiden van de Ardennen gereden, met wat flinke klimmen en dalingen onderweg. Mensen die het dan presteren om bergop op de snelweg, achter een vrachtwagen die met 50 naar boven tuft hem maar naar links te gooien zonder even in de spiegel te kijken waar ik dus met 120+ aankom. :')
Flesje bier
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2018 @ 18:17:28 #172
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181687695
quote:

[..]

Nee, omdat je anderen hindert en daarmee de doorstroming hindert. Dat mag niet. Maar volgens mij ben je gigantisch aan het trollen.
The summer is magic!

pi_181687716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:15 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij gaat het er in het verkeer niet om wat je fijn vindt maar wat veilig is.

Irritatie mijnerzijds: afgelopen weekend heen en weer naar het zuiden van de Ardennen gereden, met wat flinke klimmen en dalingen onderweg. Mensen die het dan presteren om bergop op de snelweg, achter een vrachtwagen die met 50 naar boven tuft hem maar naar links te gooien zonder even in de spiegel te kijken waar ik dus met 120+ aankom. :')
Dus een ander die met moeite honderd kan handhaven en dus die vrachtwagen wil inhalen moet terug naar vijftig tot de top van de heuvel omdat jij haast hebt? Het gebrek aan inlevingsvermogen is dus geheel bij jou.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2018 @ 18:21:01 #174
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181687783
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus een ander die met moeite honderd kan handhaven en dus die vrachtwagen wil inhalen moet terug naar vijftig tot de top van de heuvel omdat jij haast hebt? Het gebrek aan inlevingsvermogen is dus geheel bij jou.
Nee, maar je flikkert hem niet met 50 naar links als de rest daar 120 rijdt. Dan laat je hem afzakken, schakel je terug, gas erop en kan je met 80-90 naar links... Stuk minder gevaarlijk. Maarja, dan moet je toeren maken en dat is eng.

Hetzelfde met invoegen... Ik heb met grote dure snelle auto's en kleine trage koekblikken gereden, maar bij een vrachtwagen op de invoegstrook voor mij laat ik een gat vallen. Gevolg? Ik heb een berg auto's op mijn bumper, maar wij kunnen wel met normaal tempo invoegen. Mja, het is natuurlijk nogal moeilijk om met een Astra, Passat ofzo een koekblik met 60 PK bij te houden dus zodra ik hem dan in trap wordt de rest snel kleiner... 8)7 8)7
The summer is magic!

pi_181687838
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mja, het is natuurlijk nogal moeilijk om met een Astra, Passat ofzo een koekblik met 60 PK bij te houden dus zodra ik hem dan in trap wordt de rest snel kleiner... 8)7 8)7
En daarmee heb je dus die autootjes achter je in de problemen gebracht die ze niet hadden als je met tachtig achter die vrachtwagen had ingevoegd.

Zo ontstaan dus nodeloze remacties op de snelweg.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2018 @ 18:24:57 #176
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181687858
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

En daarmee heb je dus die autootjes achter je in de problemen gebracht die ze niet hadden als je met tachtig achter die vrachtwagen had ingevoegd.

Zo ontstaan dus nodeloze remacties op de snelweg.
Auto's achter mij in de problemen gebracht? Met een koekblik met 60 PK? Grappig, bij het stoplicht kunnen ze je namelijk altijd wel voorbij komen...
The summer is magic!

pi_181687898
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Auto's achter mij in de problemen gebracht? Met een koekblik met 60 PK? Grappig, bij het stoplicht kunnen ze je namelijk altijd wel voorbij komen...
Je hebt kennelijk te weinig kennis van kleine autoos om te snappen wat ze wel en niet kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door qajariaq op 04-09-2018 18:32:06 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2018 @ 18:42:11 #178
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181688239
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je hebt kennelijk te weinig kennis van kleine autoos om te snappen wat ze welen niet kunnen.
Jup... Ik heb mij er maar 5 of 6 jaar mee voortbewogen. Ik heb überhaupt geen kaas gegeten van auto's... En rijervaring ik heb ook niet. Immers, 80.000 km in een jaar wegtrappen dat is waar iedereen wel zo'n beetje mee begint. En ik weet inderdaad ook totaal niet hoe auto's reageren... Ik heb immers maar 80 tot 90% van de auto's die de afgelopen 5 jaar uitgekomen zijn, gereden.
The summer is magic!

pi_181688354
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mah, als ik honderd rijd en mn gas op de plank druk duurt het wel meer dan een paar seconden voordat ik honderddertig rijdt.

Honderd, honderdtien vind ik prettig rijden. Dan moet je inderdaad regelmatig een vrachtwagen inhalen. Nee, ik knal hem er niet tussen maar zal wel mijn plekje opeisen op de weg om met een prettige snelheid op mijn bestemming te komen.

Ik geef iedereen de ruimte om sneller te rijden maar zo nu en dan zal je eden ander (mij) ook de ruimte moeten gunnen om met een voor mij prettige snelheid voort te bewegen.
En als de wegpiraat die jij wil inhalen, marginaal zachter rijdt. Dus dan duurt het een tijdje voordat je er bij bent. Dan geef je toch ook wat meer gas?

Dat je van 100 niet zo even naar 130 komt, logisch en niet eens een probleem omdat je állang klaar bent met de inhaalmanoeuvre. Maar een klein beetje meerijden met het overige verkeer is toch niet zo lastig? Dat betekent dat je al harder gaat rijden voordat je een baan naar links opschuift.
pi_181688540
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En als de wegpiraat die jij wil inhalen, marginaal zachter rijdt. Dus dan duurt het een tijdje voordat je er bij bent. Dan geef je toch ook wat meer gas?

Dat je van 100 niet zo even naar 130 komt, logisch en niet eens een probleem omdat je állang klaar bent met de inhaalmanoeuvre. Maar een klein beetje meerijden met het overige verkeer is toch niet zo lastig? Dat betekent dat je al harder gaat rijden voordat je een baan naar links opschuift.
Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
pi_181688733
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
Je haalt er nu van alles bij, dus ik neem aan dat je het eens bent met mijn post? Hoewel je ook zegt dat je af en toe iets neemt

En volgens mij hebben die "arrogante mensen" waar je het over hebt, het over de maximale snelheid en niet over een aso die te hard rijdt. Dat komt de discussie niet ten goeden
  woensdag 5 september 2018 @ 00:02:16 #182
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181695511
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Het is een stuk beter voor de doorstroming en het milieu als iedereen gewoon een beetje relaxed doet.
Het is een stuk beter voor het milieu als je de auto laat staan.
Horrible Cunt!
pi_181697405
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Huiliehuilie.

Je moet gewoon je snelheid aanpassen vóórdat je invoegt tussen het verkeer op een andere baan, om de simpele reden dat je het verkeer niet mag hinderen.

Jij hebt oogjes in je hoofd en spiegeltjes in en aan je auto en kan prima zien wanneer je een vrachtwagen nadert, en je kan dus ook zorgen dat je de ruimte hebt om op te trekken en naar de linkerbaan te gaan zonder iemand te hinderen. En als je honderd-honderdtien rijdt, heb je ook lang genoeg de tijd om dat te plannen. Als iemand door jou vol in de ankers moet, komt dat gewoon omdat jij als een pannenkoek achter het stuur zit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181697951
quote:

[..]

toevallig afgelopen weekend met mijn dochter over gehad die net een paar maanden haar rijbewijs had.
zij reed, ring Eindhoven, linkerbaan. Ik zag al van verre aankomen dat alles op de rem zou gaan, mijn dochter niet. Wat resulteerde in een flinke rem actie.
Haar toen maar even uitgelegd dat ze verder vooruit moet kijken. Maar dat ze ook moet leren om het verkeer "te lezen". Dat kan alleen maar door veel kilometers te maken
Het is wat.......
pi_181698455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 07:57 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

toevallig afgelopen weekend met mijn dochter over gehad die net een paar maanden haar rijbewijs had.
zij reed, ring Eindhoven, linkerbaan. Ik zag al van verre aankomen dat alles op de rem zou gaan, mijn dochter niet. Wat resulteerde in een flinke rem actie.
Haar toen maar even uitgelegd dat ze verder vooruit moet kijken. Maar dat ze ook moet leren om het verkeer "te lezen". Dat kan alleen maar door veel kilometers te maken
Of een motorrijbewijs laten halen, dan leert ze dat ook. ;)
pi_181700287
Ook dan zul je kilometers moeten maken voordat je het verkeer kunt "lezen"
Het is wat.......
pi_181700342
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 06:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Huiliehuilie.

Je moet gewoon je snelheid aanpassen vóórdat je invoegt tussen het verkeer op een andere baan, om de simpele reden dat je het verkeer niet mag hinderen.

Jij hebt oogjes in je hoofd en spiegeltjes in en aan je auto en kan prima zien wanneer je een vrachtwagen nadert, en je kan dus ook zorgen dat je de ruimte hebt om op te trekken en naar de linkerbaan te gaan zonder iemand te hinderen. En als je honderd-honderdtien rijdt, heb je ook lang genoeg de tijd om dat te plannen. Als iemand door jou vol in de ankers moet, komt dat gewoon omdat jij als een pannenkoek achter het stuur zit.
Nouja, beetje nuance kan ook wel weer.

Ik zou ook wat gas geven en minstens Vmax inhalen als er mensen achter me zitten.... Daarna is het toch eigenlijk echt wel het probleem van de ander, hoewel ik moet toegeven dat ik me alsnog een beetje opgejut voel met bumperklevers.. Nare mensen dat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181700368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 06:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Huiliehuilie.

Het is niet verboden om gewoon met 110 naar links te gaan. Zolang die ander niet al te dichtbij is, dat deze moet remmen.

Wellicht zal diegene iets gas moeten loslaten, maar dat is geen hinderen, hooguit vervelend.
.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 september 2018 @ 11:57:57 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181701521
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Het is niet verboden om gewoon met 110 naar links te gaan. Zolang die ander niet al te dichtbij is, dat deze moet remmen.

Wellicht zal diegene iets gas moeten loslaten, maar dat is geen hinderen, hooguit vervelend.
Ook dat is hinderen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_181701726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook dat is hinderen.
Niet voor de wet, of heeft iemand er ooit een bekeuring voor gehad.

Ik geef meestal ook wat gas bij, tijdens inhalen, maar het hoeft niet.
.
pi_181702304
Als je maar tijdig je knipperlichten gebruikt, en hem niet zo ineens naar links gooit vind ik alles prima, niet iedereen kan of wil even hard rijden. Beetje geven en nemen in het verkeer, als je veel KM's maakt zeker, want je hebt uiteindelijk alleen jezelf er mee om gestrest in die auto te zitten.

Ik rij op de snelweg ook liever 140 aan 1 stuk door, maar die mogelijkheid is er gewoon niet.
pi_181702330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:42 schreef Fokker89 het volgende:
Beetje geven en nemen in het verkeer
Dat is nu precies waar het om draait
Het is wat.......
pi_181703836

Ik kwam van deze kant aanrijden, er komt een auto van rechts, dus ik stop. Rechts heeft toch gewoon voorrang? Of ben ik nou gek geworden?

Ik werd namelijk ingehaald toen ik stilstond, door een gastje die later de discussie met mij aan wou gaan, want ik had niet moeten stoppen. Gelukkig lette de vrouw die van rechts kwam wel op, en is er niks gebeurt, maar al had zij van rechts geen voorrang, je knalt er dan niet met 80 voorbij terwijl zij de weg al oprijdt.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 14:02:51 ]
pi_181703909
Sommige mensen hebben de regel 'rechtdoor gaat voor' bedacht :{
Natuurlijk had die vrouw voorrang :{
pi_181704038
Geen haaientanden, geen bord (neem ik aan), dus rechts heeft gewoon voorrang ja.
pi_181704049
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:05 schreef Piles het volgende:
Sommige mensen hebben de regel 'rechtdoor gaat voor' bedacht :{
Natuurlijk had die vrouw voorrang :{
Achter volk loopt er ook rond, als zij van rechts niet had opgelet was het een flinke klapper geweest, er staan daar ook behoorlijk dikke bomen langs de weg....
pi_181704055
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik kwam van deze kant aanrijden, er komt een auto van rechts, dus ik stop. Rechts heeft toch gewoon voorrang? Of ben ik nou gek geworden?

Ik werd namelijk ingehaald toen ik stilstond, door een gastje die later de discussie met mij aan wou gaan, want ik had niet moeten stoppen. Gelukkig lette de vrouw die van rechts kwam wel op, en is er niks gebeurt, maar al had zij van rechts geen voorrang, je knalt er dan niet met 80 voorbij terwijl zij de weg al oprijdt.
En hij wilde later de discussie aangaan? Wtf.

Knap dat je rustig bent gebleven
pi_181704075
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
.
Al rijdende nog wel :') ja dan ga ik geen discussie voeren, zaten toen al op de autoweg.
pi_181704344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:15 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Al rijdende nog wel :') ja dan ga ik geen discussie voeren, zaten toen al op de autoweg.
Wat een heethoofd en ten onrechte ook nog :')
pi_181705388
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook dat is hinderen.
Leuk is het misschien niet, maar echt hinderen kan je het wat mij betreft niet noemen. Wat ik denk is uiteraard niet leidend, dus wat de wet hierover te zeggen heeft lijkt me wel interessant.

Wat dat betreft ben ik het eens met Fer en Fokker89. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')