Zijn username begint met cat.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 17:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang![]()
Fietser zijn fout, jouw fout dat je niet op zit te letten.quote:Op zondag 12 augustus 2018 16:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.
Op een rotonde in de bebouwde kom wilde ik rechtdoor, van rechts een fietser die dus ook rechtdoor wilde, kruisende wegen dus. Ik had verwacht dat de man mij voor zou laten gaan en lette verder niet meer echt op hem. Hij ging toch de rotonde op en bij mijn verlaten moest die fietser wel erg hard in de remmen. Ik ben er zeker niet trots op en schaamde me in eerste instantie. Later bedacht ik dat hij mij voor had moeten laten gaan voor hij de rotonde op ging en er dus niet zomaar tussen kruipen.
Wat vinden jullie?
Op veel stukken daar mogen vrachtwagens ook niet inhalen tussen 07:00 en 18:00 uit m'n hoofd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag.....quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Had laatst onnodig een 107 links van me staan, vooraan bij het stoplicht. Dat betekent dat je gewoon weer achter me aan kan sluiten want mijn leasebak is sneller. Dat wist die meneer ook want hij ging compleet over de stopstreep staan om maar een voorsprong te hebben, en vervolgens weer doodleuk naar rechts terwijl ik op de rechterstrook ter hoogte van zijn bumper zat..quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:36 schreef JaafkeJunior het volgende:
Laatste tijd zie ik veel onnodig links staan bij het verkeerslicht.
Dat je daar gaat staat prima, maar om dan als 4e auto weer terug op de rechterbaan in te voegen vraag ik mij toch af wat het nut daarvan is.
En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.
Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.
Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af
quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.
Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.
Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af
Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Dat ie volgende keer wat verder kijkt dan z'n neus lang is.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?
Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:46 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.
Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.
Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:02 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.
Nee, maar er op houden is ook zo lelijk, zeker als er al meerde andere stichers zitten.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.
Volgende keer neem ik wel een stuk plexiglas mee denk ik
Dat mag sowieso al niet; een vrachtwagen moet op de rechtse twee rijstroken blijven. Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag.....
Ik ben er altijd wel blij mee. Ze geven daarmee ook aan dat ze me gezien hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn
Die mogen op alle rijstroken, zolang ze geen aanhanger bij zich hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2018 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.
het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn
Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.
Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.
Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Als het leeg is komen ze nog wel eens mee, maar wat met je mee komt tussen bijvoorbeeld Oberhausen en de grens als je 200+ doet is toch voornamelijk voorzien van gele plaat.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.
Wordt de Nur Links-grap nog steeds gemaakt?quote:Op zondag 2 september 2018 00:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
En de Duitsers hebben zich hier ook prima aangepast. Verdienen allemaal een NL stikker. Links met 100 hangen waar je 120 mag... Grmbl. Maar rechts voorbij gegaan.
Als er één schaap over de dam is volgen er meer. Maar blij dat ze boetes krijgen, belachelijk gedrag.quote:Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?
Vannacht was het weer raak: https://nos.nl/artikel/22(...)evensgevaarlijk.html
Gisteren een paar van die omkeerders die nog even de aankomende ambulance hinderden (filmpje onderaan dat NOS artikel).
Verbaasd me dat dit bij boetes blijft en niet gelijk artikel 5 of EMG als gevolg heeft. Keren op de snelweg lijkt me prima op te vatten als andere weggebruikers in gevaar brengen.
Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.quote:Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
Gevolg van het beleid: Rijkswaterstaat informeert niet, maar laat mensen lekker 4 uur stil staan terwijl er ergens een auto met pech staat. Zelfde met rode kruizen: Waarom begint men bij splitsing A2 hoofd en parallelrijbaan net na de TC al met afkruizen als er NA de tunnel een auto op de vluchtstrook staat? Waarom is op de A9 bij afrit 5 de rechter rijstrook al voorzien van een kruis, terwijl het pechgeval tussen afrit en oprit 6 staat? Dat zijn 3,5 km 90 rijden en kruis hebben op niets af. Zit nog een tankstation tussen ook.quote:Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?
Wat Pizza Boom zegt, toeren zijn eng. Daarnaast zijn mensen bang dat de invoegstrook zomaar ineens ophoudt. En de ANWB en BOVAG hebben gezegd dat je bij het nieuwe rijden al bij 800rpm moet schakelen want lekker zuinig.quote:Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
Dan krijgt een van jullie op korte termijn wellicht post uit Liwwadden, en dat is dan niet die Up-bestuurderquote:Op zondag 2 september 2018 21:40 schreef Scuidward het volgende:
Mensen gaan anders al na 15 minuten spookrijden. Daarnaast is het wegleiden van verkeer ook iets wat de politie kan doen. Toen de A12 compleet was afgesloten i.v.m. bermbrand ben ik zo ook na 20 minuten van de oprit weggehaald. Mogelijk dat er qua protocol duidelijkheid moet ontstaan over wanneer (binnen bijv. een uur) er duidelijkheid moet zijn over het wegleiden van overig verkeer, maar spookrijden op de snelweg is naar mijn mening nooit logisch gedrag. Zomaar spookrijden is ook een verhoogde kans op weer een nieuw ongeluk.
En hoe moeten ze informeren? Flyeren? Online doen ze al behoorlijk hun best.
Overigens had ik gisteren ook wat aparts. Op de linkerstrook reed zo'n Up 140 o.i.d. net als ik. Maar ik schoof op omdat er rechts wat ruimte was. Gaat die Up ineens langzamer rijden, waardoor ik er rechts voorbij 'glij'. Voor ik het wist was ik hem voorbij ... ik snap nog steeds niet waarom hij op dat moment het gas los deed.
quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
Het eerste is inderdaad ronduit gevaarlijk. In deze situatie had ik wel met groot licht geseind, grote kans dat hij zich er niet bewust van was. Betreft het tweede, tsja.. Zo erg is het toch niet als mensen hun mistlicht nog even aanlaten.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:15 schreef Fokker89 het volgende:
Het was weer mistig vanochtend, Eerst kom je in de schemering een tractor tegen, volledige zonder licht natuurlijk, Inmiddels is de mist weggetrokken en uiteraard rijden er nog overal automobilisten rond met hun mistlamp aan.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Vanmorgen bedacht een wakkere Passat bestuurder dat je zelfs wel meteen 2 rijbanen kan opschuiven (van invoegstrook, achter vrachtauto langs direct op de linker. ) totaal over het hoofd gezien dat ik (en nog een automobilist achter mij) reden met ~135 km/h.quote:Op zondag 2 september 2018 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.
Een "kleine opstopping" op de afslag náár de snelweg maar je hebt wel 5 minuten de tijd om te zien dat er niet een bejaarde voorbij komt waar iedereen 'm wel even tussen kan vouwen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
gister oprecht genoten
Stond een kleine opstopping op de afslag van de ikea (zuidoost) naar de snelweg. Taximeneer ging even over de vluchtstrook om zo wat sneller te zijn.
Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
Blijf rechts.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:48 schreef SuperNeger het volgende:
Van die mensen die altijd maar haast hebben en gelijk in je achterbumper zitten als je ff chill aan het inhalen bent met 100 op de CCJa je mag 130 dat betekent niet dat je het ook moet rijden.
Echt ga gewoon lekker 5 minuten eerder van huis weg. Het is toch geen wedstrijd?
Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80quote:
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80
80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalenquote:Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden.
Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden"quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:57 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalen
Het is een stuk beter voor de doorstroming en het milieu als iedereen gewoon een beetje relaxed doet.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:59 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden".
Weet niet hoe ik het beter kan uitleggen helaas.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:51 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Een "kleine opstopping" op de afslag náár de snelweg maar je hebt wel 5 minuten de tijd om te zien dat er niet een bejaarde voorbij komt waar iedereen 'm wel even tussen kan vouwen.
I smell bullshit.
Dat idd, blijf dan lekker rechts rijden of geef even wat gas bij zodat je zsm na het inhalen weer terug kunt naar rechts.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden.
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat idd, blijf dan lekker rechts rijden of geef even wat gas bij zodat je zsm na het inhalen weer terug kunt naar rechts.
Zodat je je medewegebruikers niet irriteert. Jij veroorzaakt remlichten, dat blijft doorwerken naar achteren.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Gewoon verder vooruit kijkenquote:Op dinsdag 4 september 2018 16:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zodat je je medewegebruikers niet irriteert. Jij veroorzaakt remlichten, dat blijft doorwerken naar achteren.
Van die types die vinden dat mensen maar even rustig aan moeten doen en rekening met hun moeten houden, maar zelf de beroerd zijn om rekening te houden met anderen. Ik heb er een hekel aan.
100 op een 130 weg is niet een paar km rustiger. Dat is gewoon sloom. Zak dan lekker af naar 85 wn hang hem tussen de vrachtwagens.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon verder vooruit kijkenals je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.
Remmen op de snelweg veroorzaak juist files.
Kijk ik dacht er ook zo over als jij toen ik nog jong was. "Je mag hier 130 dus ik ga minimaal 140 op de teller rijden". En gelijk snel in iemands achterbumper als die ook maar een paar kilometer per uur rustiger rijdt. Keihard remmen (op de snelweg). Ja dat doe je als je jong bent maar na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden.
Gewoon ver vooruit kijken.
Een lul in het verkeer? Persoonlijke aanvallen mag niet hier dus ik ga je vanaf nu maar negeren. Gewoon ver vooruit kijken en dus ff je gas loslaten en erna weer indrukken. Duurt nog niet eens 1 seconde.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
100 op een 130 weg is niet een paar km rustiger. Dat is gewoon sloom. Zak dan lekker af naar 85 wn hang hem tussen de vrachtwagens.
En wie heeft het over in iemands bumper duiken en keihard remmen en niet ver vooruit kijken?
30 km verschil is gewoon veel. Het simpele feit dat ik uberhaupt flink af moet remmen omdat jij met 100 wilt inhalen maakt dat ik jou dan een lul in het verkeer vind.
Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar secondenquote:Op dinsdag 4 september 2018 16:24 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Een lul in het verkeer? Persoonlijke aanvallen mag niet hier dus ik ga je vanaf nu maar negeren. Gewoon ver vooruit kijken en dus ff je gas loslaten en erna weer indrukken. Duurt nog niet eens 1 seconde.
Ja heb ook wel geseind, maar sommige boeren hebben daar echt schijt aan, die denken, we zitten in een grote tractor, iedereen ziet ons toch wel....quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:28 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Het eerste is inderdaad ronduit gevaarlijk. In deze situatie had ik wel met groot licht geseind, grote kans dat hij zich er niet bewust van was. Betreft het tweede, tsja.. Zo erg is het toch niet als mensen hun mistlicht nog even aanlaten.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:57 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar seconden
Waarom!? Zodat jij niet de irritatie wordt van mensen die wel 130 willen rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Als je 75 gaat rijden hoef je nooit te remmen idd.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon verder vooruit kijkenals je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.
Remmen op de snelweg veroorzaak juist files.
Kijk ik dacht er ook zo over als jij toen ik nog jong was. "Je mag hier 130 dus ik ga minimaal 140 op de teller rijden". En gelijk snel in iemands achterbumper als die ook maar een paar kilometer per uur rustiger rijdt. Keihard remmen (op de snelweg). Ja dat doe je als je jong bent maar na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden.
Gewoon ver vooruit kijken.
lang niet voor iedereen helaas.quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Lijkt me nogal wiedes.
Ook dat "Na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden."quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je 75 gaat rijden hoef je nooit te remmen idd.
En als JIJ nou een beetje door rijdt, hoeven anderen niet zo vaak te remmen voor jou. Oorzaak - gevolg, en zo kun je nog wel even doorgaan met wijzen naar een ander. Als elke auto die invoegt op de snelweg automagisch via GPS Vmax (of whatever welke snelheid) zou gaan rijden, had je idd minder files. Files worden veroorzaakt door snelheidsverschillen in een verkeersstroom, no more, no less.
Nou, niet dat wij het oneens zijn met elkaar, maar "irritatie voorkomen" vind ik een geen argument.quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom!? Zodat jij niet de irritatie wordt van mensen die wel 130 willen rijden.
Precies dezelfde irritatie die jij hebt bij vrachtwagens die 80 voor je rijden waar je toch wel graag harder zou willen.
Hoe kun je die overeenkomst niet snappen?
Mah, als ik honderd rijd en mn gas op de plank druk duurt het wel meer dan een paar seconden voordat ik honderddertig rijdt.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:57 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar seconden
fixedquote:Op dinsdag 4 september 2018 17:38 schreef Carlos93 het volgende:
De rustige rijders en de neuroten zullen het nooit eens gaan worden vrees ik.
quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ook dat "Na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden."
Alsof iedereen hier net zijn rijbewijs heeft.
Ik rij gvd al 20 jaar. De dag dat ik 30km onder de VMax rijd en me vooral niks aantrek van welke andere weggebruiker dan ook, mogen ze mijn rijbewijs doormidden knippen of ik lig al dood achterin zo'n grote zwarte stationwagon
Nee, omdat je anderen hindert en daarmee de doorstroming hindert. Dat mag niet. Maar volgens mij ben je gigantisch aan het trollen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Dus een ander die met moeite honderd kan handhaven en dus die vrachtwagen wil inhalen moet terug naar vijftig tot de top van de heuvel omdat jij haast hebt? Het gebrek aan inlevingsvermogen is dus geheel bij jou.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:15 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij gaat het er in het verkeer niet om wat je fijn vindt maar wat veilig is.
Irritatie mijnerzijds: afgelopen weekend heen en weer naar het zuiden van de Ardennen gereden, met wat flinke klimmen en dalingen onderweg. Mensen die het dan presteren om bergop op de snelweg, achter een vrachtwagen die met 50 naar boven tuft hem maar naar links te gooien zonder even in de spiegel te kijken waar ik dus met 120+ aankom.
Nee, maar je flikkert hem niet met 50 naar links als de rest daar 120 rijdt. Dan laat je hem afzakken, schakel je terug, gas erop en kan je met 80-90 naar links... Stuk minder gevaarlijk. Maarja, dan moet je toeren maken en dat is eng.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dus een ander die met moeite honderd kan handhaven en dus die vrachtwagen wil inhalen moet terug naar vijftig tot de top van de heuvel omdat jij haast hebt? Het gebrek aan inlevingsvermogen is dus geheel bij jou.
En daarmee heb je dus die autootjes achter je in de problemen gebracht die ze niet hadden als je met tachtig achter die vrachtwagen had ingevoegd.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mja, het is natuurlijk nogal moeilijk om met een Astra, Passat ofzo een koekblik met 60 PK bij te houden dus zodra ik hem dan in trap wordt de rest snel kleiner...![]()
Auto's achter mij in de problemen gebracht? Met een koekblik met 60 PK? Grappig, bij het stoplicht kunnen ze je namelijk altijd wel voorbij komen...quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En daarmee heb je dus die autootjes achter je in de problemen gebracht die ze niet hadden als je met tachtig achter die vrachtwagen had ingevoegd.
Zo ontstaan dus nodeloze remacties op de snelweg.
Je hebt kennelijk te weinig kennis van kleine autoos om te snappen wat ze wel en niet kunnen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Auto's achter mij in de problemen gebracht? Met een koekblik met 60 PK? Grappig, bij het stoplicht kunnen ze je namelijk altijd wel voorbij komen...
Jup... Ik heb mij er maar 5 of 6 jaar mee voortbewogen. Ik heb überhaupt geen kaas gegeten van auto's... En rijervaring ik heb ook niet. Immers, 80.000 km in een jaar wegtrappen dat is waar iedereen wel zo'n beetje mee begint. En ik weet inderdaad ook totaal niet hoe auto's reageren... Ik heb immers maar 80 tot 90% van de auto's die de afgelopen 5 jaar uitgekomen zijn, gereden.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk te weinig kennis van kleine autoos om te snappen wat ze welen niet kunnen.
En als de wegpiraat die jij wil inhalen, marginaal zachter rijdt. Dus dan duurt het een tijdje voordat je er bij bent. Dan geef je toch ook wat meer gas?quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mah, als ik honderd rijd en mn gas op de plank druk duurt het wel meer dan een paar seconden voordat ik honderddertig rijdt.
Honderd, honderdtien vind ik prettig rijden. Dan moet je inderdaad regelmatig een vrachtwagen inhalen. Nee, ik knal hem er niet tussen maar zal wel mijn plekje opeisen op de weg om met een prettige snelheid op mijn bestemming te komen.
Ik geef iedereen de ruimte om sneller te rijden maar zo nu en dan zal je eden ander (mij) ook de ruimte moeten gunnen om met een voor mij prettige snelheid voort te bewegen.
Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als de wegpiraat die jij wil inhalen, marginaal zachter rijdt. Dus dan duurt het een tijdje voordat je er bij bent. Dan geef je toch ook wat meer gas?
Dat je van 100 niet zo even naar 130 komt, logisch en niet eens een probleem omdat je állang klaar bent met de inhaalmanoeuvre. Maar een klein beetje meerijden met het overige verkeer is toch niet zo lastig? Dat betekent dat je al harder gaat rijden voordat je een baan naar links opschuift.
Je haalt er nu van alles bij, dus ik neem aan dat je het eens bent met mijn post? Hoewel je ook zegt dat je af en toe iets neemtquote:Op dinsdag 4 september 2018 18:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
Het is een stuk beter voor het milieu als je de auto laat staan.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is een stuk beter voor de doorstroming en het milieu als iedereen gewoon een beetje relaxed doet.
Huiliehuilie.quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
toevallig afgelopen weekend met mijn dochter over gehad die net een paar maanden haar rijbewijs had.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon verder vooruit kijkenals je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.
Of een motorrijbewijs laten halen, dan leert ze dat ook.quote:Op woensdag 5 september 2018 07:57 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
toevallig afgelopen weekend met mijn dochter over gehad die net een paar maanden haar rijbewijs had.
zij reed, ring Eindhoven, linkerbaan. Ik zag al van verre aankomen dat alles op de rem zou gaan, mijn dochter niet. Wat resulteerde in een flinke rem actie.
Haar toen maar even uitgelegd dat ze verder vooruit moet kijken. Maar dat ze ook moet leren om het verkeer "te lezen". Dat kan alleen maar door veel kilometers te maken
Nouja, beetje nuance kan ook wel weer.quote:Op woensdag 5 september 2018 06:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Huiliehuilie.
Je moet gewoon je snelheid aanpassen vóórdat je invoegt tussen het verkeer op een andere baan, om de simpele reden dat je het verkeer niet mag hinderen.
Jij hebt oogjes in je hoofd en spiegeltjes in en aan je auto en kan prima zien wanneer je een vrachtwagen nadert, en je kan dus ook zorgen dat je de ruimte hebt om op te trekken en naar de linkerbaan te gaan zonder iemand te hinderen. En als je honderd-honderdtien rijdt, heb je ook lang genoeg de tijd om dat te plannen. Als iemand door jou vol in de ankers moet, komt dat gewoon omdat jij als een pannenkoek achter het stuur zit.
Het is niet verboden om gewoon met 110 naar links te gaan. Zolang die ander niet al te dichtbij is, dat deze moet remmen.quote:Op woensdag 5 september 2018 06:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Huiliehuilie.
Je moet gewoon je snelheid aanpassen vóórdat je invoegt tussen het verkeer op een andere baan, om de simpele reden dat je het verkeer niet mag hinderen.
Jij hebt oogjes in je hoofd en spiegeltjes in en aan je auto en kan prima zien wanneer je een vrachtwagen nadert, en je kan dus ook zorgen dat je de ruimte hebt om op te trekken en naar de linkerbaan te gaan zonder iemand te hinderen. En als je honderd-honderdtien rijdt, heb je ook lang genoeg de tijd om dat te plannen. Als iemand door jou vol in de ankers moet, komt dat gewoon omdat jij als een pannenkoek achter het stuur zit.
Ook dat is hinderen.quote:Op woensdag 5 september 2018 10:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is niet verboden om gewoon met 110 naar links te gaan. Zolang die ander niet al te dichtbij is, dat deze moet remmen.
Wellicht zal diegene iets gas moeten loslaten, maar dat is geen hinderen, hooguit vervelend.
Niet voor de wet, of heeft iemand er ooit een bekeuring voor gehad.quote:
Dat is nu precies waar het om draaitquote:Op woensdag 5 september 2018 12:42 schreef Fokker89 het volgende:
Beetje geven en nemen in het verkeer
Achter volk loopt er ook rond, als zij van rechts niet had opgelet was het een flinke klapper geweest, er staan daar ook behoorlijk dikke bomen langs de weg....quote:Op woensdag 5 september 2018 14:05 schreef Piles het volgende:
Sommige mensen hebben de regel 'rechtdoor gaat voor' bedacht![]()
Natuurlijk had die vrouw voorrang
En hij wilde later de discussie aangaan? Wtf.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kwam van deze kant aanrijden, er komt een auto van rechts, dus ik stop. Rechts heeft toch gewoon voorrang? Of ben ik nou gek geworden?
Ik werd namelijk ingehaald toen ik stilstond, door een gastje die later de discussie met mij aan wou gaan, want ik had niet moeten stoppen. Gelukkig lette de vrouw die van rechts kwam wel op, en is er niks gebeurt, maar al had zij van rechts geen voorrang, je knalt er dan niet met 80 voorbij terwijl zij de weg al oprijdt.
Wat een heethoofd en ten onrechte ook nogquote:Op woensdag 5 september 2018 14:15 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Al rijdende nog welja dan ga ik geen discussie voeren, zaten toen al op de autoweg.
Leuk is het misschien niet, maar echt hinderen kan je het wat mij betreft niet noemen. Wat ik denk is uiteraard niet leidend, dus wat de wet hierover te zeggen heeft lijkt me wel interessant.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |