Regels blind opvolgen is pas echt dom.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jouw moraal is beter dan de regels? Pfft, de domme arrogantie......ongelofelijk....
Welke moraal? Dat je iemand mag snijden of klemrijden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:49 schreef ludovico het volgende:
Je ziet ook niet in dat 90% van de automobilisten dit moraal heeft m.b.t. ritsen zeker?
Waar hebben we het nou de hele tijd over? Je wilt zo krampachtig van het onderwerp afsnijden dat de cognitieve dissonantie er vanaf spat. Maak jezelf maar wijs dat je gedrag okay is jonge...quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke moraal? Dat je iemand mag snijden of klemrijden?
Te veel herrie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
De eerste meters is het wel fijn om even de ergste hitte uit de auto te waaien. Zelfs bij de huidige temperaturen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op.
---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
Wel grappig dat dit zo een gepolariseerd onderwerp is, ik zou eigenlijk willen dat de politiek het even oplost met wat regels dan zijn die ergernissen weg.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op.
---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
Rij je gewoon met de airco aan en het raam open, doen Italianen ook, die gebruiken hun linkerhand om te signaleren, schofferen, dreigen en complimenteren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op.
---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
Op de vrachtwagen was dit zo'n beetje klacht nummer één op parkeerplaatsen. Personenauto's die daar gewoon gaan staan omdat je dan toch je deuren wijd open kunt gooien en vooruit weg kunt rijden. Ik vraag me dan altijd af of het gemakzucht is of de afwezigheid van parkeerskills. Ik bedoel, als je een vak van twintig bij drievijftig nodig hebt om je hok van vijf bij twee te kunnen parkeren...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:03 schreef Fer het volgende:
Onderweg op vakantie is dit mijn klacht. Het gaat dus om de BMW op de plek voor lange voertuigen en combinaties.
[ afbeelding ]
Lekker makkelijk wegrijden zo
Die regels zijn er al, je hoeft je er alleen maar blind aan te houden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:14 schreef ludovico het volgende:
Wel grappig dat dit zo een gepolariseerd onderwerp is, ik zou eigenlijk willen dat de politiek het even oplost met wat regels dan zijn die ergernissen weg.
Deden mensen het maar. Het zou behoorlijk schelen in het verkeer. Of het over naar voren racende "asfaltbenutters" gaat of om truckers met een denkbeeldige politiepet en overdreven gevoel voor rechtvaardigheid...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die regels zijn er al, je hoeft je er alleen maar blind aan te houden.
Zou zeker schelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:39 schreef Ridocar het volgende:
Deden mensen het maar. Het zou behoorlijk schelen in het verkeer. Of het over naar voren racende "asfaltbenutters" gaat of om truckers met een denkbeeldige politiepet en overdreven gevoel voor rechtvaardigheid...
Heb je het nou over de moraal van de blokkerende trucker? Want dan moet je even uitleggen wat jij denkt dat 'moraal' betekent.quote:
Wat is volgens jou ritsen dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zou zeker schelen.
Het helpt wel als mensen zich realiseren dat de 'naar voren racende asfaltbenutters' binnen de regels opereren (hoe irritant ze ook zijn) en truckers met een denkbeeldige politiepet niet.
"Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken."quote:
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
"Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken."
Hoe is dat relevant?
Dat was je vraag wel.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:38 schreef Ridocar het volgende:
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.
"volgens jou", niet "google even naar de betekenis".quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat was je vraag wel.
Nee, an sich is het doorrijden tot einde rijstrook geen overtreding, wat er daarna gebeurt kan wel een overtreding zijn, afhankelijk hoe de doorrijder ermee omgaat.quote:Ik snap wel waar je naartoe wil; jij wil het op een of andere manier zo spinnen dat het gebruiken van de laatste meters asfalt, toch een overtreding is. Maar dat is het niet.
Laat die trucker eens weg. Gewoon niet benoemen, dat heeft geen enkele kut te maken met de doorrijdende aso. Ik heb het over die laatinvoeger. Niets meer, niets minder.quote:De trucker die probeert de rijstrook te blokken is dat overduidelijk wel. Sterker nog, dat is een artikeltje 5, als je het mij vraagt.
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.quote:Op zondag 5 augustus 2018 17:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.
De meesten begrijpen het groot licht signaaltje nog wel ja maar dat wordt ook minder.
In Nederland zijn ze zo bang voor boetes dat ze liever te langzaam rijden. 80 op 100 wegen enzo
Is dat zo ja, nog nooit gehoord. Ik weet wel dat de stroken erg kort zijn maar volgens mij geld in Duitsland ook gewoon dat je voorrang moet verlenen als je een bijzondere verrichting doet zoals van baan wisselen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Gisteren anders wel zo'n Duitse lamlul die bij Schiphol met 70 invoegde op een 100 km weg en dat ook gewoon bleef rijdenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Onzinquote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Duitsers zijn in Nederland dan ook een beetje bang voor de idioot hoge boetes op misdadige vergrijpen zoals 4km te hard rijden.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gisteren anders wel zo'n Duitse lamlul die bij Schiphol met 70 invoegde op een 100 km weg en dat ook gewoon bleef rijden
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Duitsers zijn in Nederland dan ook een beetje bang voor de idioot hoge boetes op misdadige vergrijpen zoals 4km te hard rijden.
Dit was gewoon gevaarlijk....quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.
Het wordt er niet minder stomvervelend van, maar vanuit hen gezien is het een soort van logisch.
Ik vind de brandstof in DL ook aardig duur worden. Vroegâh tankte je nog gewoon 98 voor 1,28.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.
Het wordt er niet minder stomvervelend van, maar vanuit hen gezien is het een soort van logisch.
Op de Afrikaanse steppe een leeuw voor zijn ballen schoppen is gevaarlijk.quote:
Toen de mannen nog van staal waren en de bierkratten van hout. Moest je doorzuipen, anders ging de kachel uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind de brandstof in DL ook aardig duur worden. Vroegâh tankte je nog gewoon 98 voor 1,28.
En toen de batavieren nog met zijn vijfen warenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de Afrikaanse steppe een leeuw voor zijn ballen schoppen is gevaarlijk.
[..]
Toen de mannen nog van staal waren en de bierkratten van hout. Moest je doorzuipen, anders ging de kachel uit.
In Zeeland is het iets minder nationalistisch, maar op de weg hanteren ze volgens mij de Duitse verkeersregels. Aan alle fietsers wordt voorrang verleend (ja, ook op de kruisingen en rotondes waar de fietser voorrang moet verlenen)quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:48 schreef Fer het volgende:
Meer het type Duitser wat Noord Holland als vakantiebestemming kiest. Middenop rijden, bang voor de Velsertunnel, 60 op de N9. En bij aankomst op de camping een flinke Duitse vlag op de caravan hangen.
Bij Duitsers hoef je je tenminste geen zorgen te maken dat je ondersteboven gereden wordt op een zebrapadquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In Zeeland is het iets minder nationalistisch, maar op de weg hanteren ze volgens mij de Duitse verkeersregels. Aan alle fietsers wordt voorrang verleend (ja, ook op de kruisingen en rotondes waar de fietser voorrang moet verlenen)
Een zebrapad is een Voetgangers Oversteek Plaats. Niet voor fietsers, die mag je ondersteboven rijden dusquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij Duitsers hoef je je tenminste geen zorgen te maken dat je ondersteboven gereden wordt op een zebrapad
Ik doe gewoon mijn mistachterlicht aan en uit, denken ze ook nog dat een deel van de remlichten het niet doet, worden ze extra afstandelijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:39 schreef DevFreak het volgende:
Net weer een klevertje achter me. Ben ik echt helemaal klaar mee, dat soort types. Ik toch even subtiel geremd. Optyfen met die onzin.
Volgende keer ga ik gewoon 20% trager rijden.
Zonde dat mijn dashcam net niet aan het opnemen was. Had bijna een botsing met één of andere Turk die niet op zat te letten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik doe gewoon mijn mistachterlicht aan en uit, denken ze ook nog dat een deel van de remlichten het niet doet, worden ze extra afstandelijk.
Sorry, maar vaak staat er bij opritten ook "Gehele invoegstrook gebruiken". En daar is die strook ook voor bedoeld, ook als er rijstroken af gaan. Het probleem zit hem vaak vooral in de Tokkies die geen ruimte laten voor invoegend verkeer.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.
Om toch het stukje copy-paste erbij te pakken. Vertel dan wat er ordelijk aan het doorrijden naar einde rijstrook met een aanzienlijk snelheidsverschil dat je keuzes beperkt zijn tot:
- ertussen afdwingen/proppen
- stilstaan op de rijbaan
- doorrijden over het stuk asfalt na het einde van de rijstrook
rijbewijs afpakken nooit meer teruggevenquote:
Dit gebeurt dagelijks zo vaak, dan blijft er weinig verkeer meer overquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
rijbewijs afpakken nooit meer teruggeven
Oké ik geef toe dat het meevalt, maar de bedoeling is het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
rijbewijs afpakken nooit meer teruggeven
Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang![]()
Zijn username begint met cat.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 17:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang![]()
Fietser zijn fout, jouw fout dat je niet op zit te letten.quote:Op zondag 12 augustus 2018 16:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.
Op een rotonde in de bebouwde kom wilde ik rechtdoor, van rechts een fietser die dus ook rechtdoor wilde, kruisende wegen dus. Ik had verwacht dat de man mij voor zou laten gaan en lette verder niet meer echt op hem. Hij ging toch de rotonde op en bij mijn verlaten moest die fietser wel erg hard in de remmen. Ik ben er zeker niet trots op en schaamde me in eerste instantie. Later bedacht ik dat hij mij voor had moeten laten gaan voor hij de rotonde op ging en er dus niet zomaar tussen kruipen.
Wat vinden jullie?
Op veel stukken daar mogen vrachtwagens ook niet inhalen tussen 07:00 en 18:00 uit m'n hoofd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag.....quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |