Zijn username begint met cat.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 17:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang![]()
Fietser zijn fout, jouw fout dat je niet op zit te letten.quote:Op zondag 12 augustus 2018 16:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.
Op een rotonde in de bebouwde kom wilde ik rechtdoor, van rechts een fietser die dus ook rechtdoor wilde, kruisende wegen dus. Ik had verwacht dat de man mij voor zou laten gaan en lette verder niet meer echt op hem. Hij ging toch de rotonde op en bij mijn verlaten moest die fietser wel erg hard in de remmen. Ik ben er zeker niet trots op en schaamde me in eerste instantie. Later bedacht ik dat hij mij voor had moeten laten gaan voor hij de rotonde op ging en er dus niet zomaar tussen kruipen.
Wat vinden jullie?
Op veel stukken daar mogen vrachtwagens ook niet inhalen tussen 07:00 en 18:00 uit m'n hoofd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag.....quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Had laatst onnodig een 107 links van me staan, vooraan bij het stoplicht. Dat betekent dat je gewoon weer achter me aan kan sluiten want mijn leasebak is sneller. Dat wist die meneer ook want hij ging compleet over de stopstreep staan om maar een voorsprong te hebben, en vervolgens weer doodleuk naar rechts terwijl ik op de rechterstrook ter hoogte van zijn bumper zat..quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:36 schreef JaafkeJunior het volgende:
Laatste tijd zie ik veel onnodig links staan bij het verkeerslicht.
Dat je daar gaat staat prima, maar om dan als 4e auto weer terug op de rechterbaan in te voegen vraag ik mij toch af wat het nut daarvan is.
En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.
Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.
Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af
quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.
Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.
Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af
Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Dat ie volgende keer wat verder kijkt dan z'n neus lang is.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?
Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:46 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.
Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.
Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:02 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.
Nee, maar er op houden is ook zo lelijk, zeker als er al meerde andere stichers zitten.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.
Volgende keer neem ik wel een stuk plexiglas mee denk ik
Dat mag sowieso al niet; een vrachtwagen moet op de rechtse twee rijstroken blijven. Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag.....
Ik ben er altijd wel blij mee. Ze geven daarmee ook aan dat ze me gezien hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn
Die mogen op alle rijstroken, zolang ze geen aanhanger bij zich hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2018 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.
het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn
Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.
Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.
Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Als het leeg is komen ze nog wel eens mee, maar wat met je mee komt tussen bijvoorbeeld Oberhausen en de grens als je 200+ doet is toch voornamelijk voorzien van gele plaat.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.
Wordt de Nur Links-grap nog steeds gemaakt?quote:Op zondag 2 september 2018 00:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
En de Duitsers hebben zich hier ook prima aangepast. Verdienen allemaal een NL stikker. Links met 100 hangen waar je 120 mag... Grmbl. Maar rechts voorbij gegaan.
Als er één schaap over de dam is volgen er meer. Maar blij dat ze boetes krijgen, belachelijk gedrag.quote:Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?
Vannacht was het weer raak: https://nos.nl/artikel/22(...)evensgevaarlijk.html
Gisteren een paar van die omkeerders die nog even de aankomende ambulance hinderden (filmpje onderaan dat NOS artikel).
Verbaasd me dat dit bij boetes blijft en niet gelijk artikel 5 of EMG als gevolg heeft. Keren op de snelweg lijkt me prima op te vatten als andere weggebruikers in gevaar brengen.
Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.quote:Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
Gevolg van het beleid: Rijkswaterstaat informeert niet, maar laat mensen lekker 4 uur stil staan terwijl er ergens een auto met pech staat. Zelfde met rode kruizen: Waarom begint men bij splitsing A2 hoofd en parallelrijbaan net na de TC al met afkruizen als er NA de tunnel een auto op de vluchtstrook staat? Waarom is op de A9 bij afrit 5 de rechter rijstrook al voorzien van een kruis, terwijl het pechgeval tussen afrit en oprit 6 staat? Dat zijn 3,5 km 90 rijden en kruis hebben op niets af. Zit nog een tankstation tussen ook.quote:Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?
Wat Pizza Boom zegt, toeren zijn eng. Daarnaast zijn mensen bang dat de invoegstrook zomaar ineens ophoudt. En de ANWB en BOVAG hebben gezegd dat je bij het nieuwe rijden al bij 800rpm moet schakelen want lekker zuinig.quote:Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
Dan krijgt een van jullie op korte termijn wellicht post uit Liwwadden, en dat is dan niet die Up-bestuurderquote:Op zondag 2 september 2018 21:40 schreef Scuidward het volgende:
Mensen gaan anders al na 15 minuten spookrijden. Daarnaast is het wegleiden van verkeer ook iets wat de politie kan doen. Toen de A12 compleet was afgesloten i.v.m. bermbrand ben ik zo ook na 20 minuten van de oprit weggehaald. Mogelijk dat er qua protocol duidelijkheid moet ontstaan over wanneer (binnen bijv. een uur) er duidelijkheid moet zijn over het wegleiden van overig verkeer, maar spookrijden op de snelweg is naar mijn mening nooit logisch gedrag. Zomaar spookrijden is ook een verhoogde kans op weer een nieuw ongeluk.
En hoe moeten ze informeren? Flyeren? Online doen ze al behoorlijk hun best.
Overigens had ik gisteren ook wat aparts. Op de linkerstrook reed zo'n Up 140 o.i.d. net als ik. Maar ik schoof op omdat er rechts wat ruimte was. Gaat die Up ineens langzamer rijden, waardoor ik er rechts voorbij 'glij'. Voor ik het wist was ik hem voorbij ... ik snap nog steeds niet waarom hij op dat moment het gas los deed.
quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
Het eerste is inderdaad ronduit gevaarlijk. In deze situatie had ik wel met groot licht geseind, grote kans dat hij zich er niet bewust van was. Betreft het tweede, tsja.. Zo erg is het toch niet als mensen hun mistlicht nog even aanlaten.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:15 schreef Fokker89 het volgende:
Het was weer mistig vanochtend, Eerst kom je in de schemering een tractor tegen, volledige zonder licht natuurlijk, Inmiddels is de mist weggetrokken en uiteraard rijden er nog overal automobilisten rond met hun mistlamp aan.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Vanmorgen bedacht een wakkere Passat bestuurder dat je zelfs wel meteen 2 rijbanen kan opschuiven (van invoegstrook, achter vrachtauto langs direct op de linker. ) totaal over het hoofd gezien dat ik (en nog een automobilist achter mij) reden met ~135 km/h.quote:Op zondag 2 september 2018 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.
Een "kleine opstopping" op de afslag náár de snelweg maar je hebt wel 5 minuten de tijd om te zien dat er niet een bejaarde voorbij komt waar iedereen 'm wel even tussen kan vouwen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
gister oprecht genoten
Stond een kleine opstopping op de afslag van de ikea (zuidoost) naar de snelweg. Taximeneer ging even over de vluchtstrook om zo wat sneller te zijn.
Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
Blijf rechts.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:48 schreef SuperNeger het volgende:
Van die mensen die altijd maar haast hebben en gelijk in je achterbumper zitten als je ff chill aan het inhalen bent met 100 op de CCJa je mag 130 dat betekent niet dat je het ook moet rijden.
Echt ga gewoon lekker 5 minuten eerder van huis weg. Het is toch geen wedstrijd?
Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80quote:
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80
80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalenquote:Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden.
Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden"quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:57 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalen
Het is een stuk beter voor de doorstroming en het milieu als iedereen gewoon een beetje relaxed doet.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:59 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |