abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:29:17 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180914719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:27 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Zou me al heel veel voldoening geven als de accijns op drank flink omhoog zouden gaan
Fijn dat mensen zo begaan zijn met mijn gezondheid dat ze graag mn keuzes extra willen belasten 8)7
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:29:42 #102
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180914725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:27 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Zou me al heel veel voldoening geven als de accijns op drank flink omhoog zouden gaan
Ah je snapt er dus niets van, duidelijk.

Wat vind jij leuk?
And so is the past
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:30:26 #103
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180914735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Fijn dat mensen zo begaan zijn met mijn gezondheid dat ze graag mn keuzes extra willen belasten 8)7
Het aantal mensen dat blindelings achter dit beleid aanloopt is best wel eng.
And so is the past
pi_180914747
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ah je snapt er dus niets van, duidelijk.

Wat vind jij leuk?
Zeg dan gewoon wat je wilt het is te warm voor spelletjes :(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:31:05 #105
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180914749
Hitler was ook fel tegen roken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180914755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Word met rokers al jaren gedaan, word tijd dat de drankorgels aan de beurt zijn
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:32:54 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180914781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:31 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Word met rokers al jaren gedaan, word tijd dat de drankorgels aan de beurt zijn
End at is omdat? Eigenlijk puur om mensen het licht in de ogen niet te gunnen?
pi_180914829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hitler was ook fel tegen roken.
Maar hij rookte zelf wel flink toen die verbrand werd. :( Hypocriet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180914936
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Puur om de reactie te zien/horen van de drinkers. Rokers zijn al jaren de klos
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:40:43 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180914949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:39 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Puur om de reactie te zien/horen van de drinkers. Rokers zijn al jaren de klos
Dus omdat je het zelf kut hebt het leven van anderen ook maar gaan verkutten?
pi_180914957
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is het. Niet meer dan dat. Maar dat gaat steeds een grotere rol spelen. Zo zal de roker die zelf niet drinkt zijn gram willen halen. Jij pakt mij en ga ik het jou ook lastig maken.
pi_180914984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat jij een drinker bent
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:44:02 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180915017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:42 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat jij een drinker bent
Ik drink inderdaad graag speciaalbier

En betuttelaars die kennelijk zo begaan zijn met mijn gezondheid dat ze me daar vanaf willen pesten die kunnen wat mij betreft de tyfus krijgen.
pi_180915024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geldt dat ook niet voor de anti-rook brigade?
pi_180915025
Het is jammer dat men het leven en laten leven steeds minder gaat accepteren. Het word een ziekte om alles proberen te reguleren.

Wat een wereld
pi_180915028
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kom dan maar eens met wat bewijzen en cijfers, ben benieuwd. Ik zie dagelijks de gevolgen van roken en welke behandelingen en kosten daaraan verbonden zijn .....
En waarom zie je de kosten van een gezonde levensstijl dan niet? Denk je dat die mensen die veel later aan iets anders doodgaan geen zorgkosten maken of zo? Hoogbejaardheid is de kip met de gouden eieren voor de gezondheidsindustrie. Daar kun je met je longkanker nooit tegenop.

Het RIVM heeft dat onderzocht in 2011 als ik het me goed herinner en geconcludeerd dat, niet gecorrigeerd voor inflatie, een roker gemiddeld 60.000 euro minder aan zorgkosten maakt in zijn (kortere) leven en een dikkertje 40.000 minder. Alleen zorgkosten he, dan hebben we het nog niet eens over AOW, pensioenen, accijnzen etc.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja de normaal is op dit moment dat het verboden is, dus dan wordt aanpassen toestaan hè....
Mja dat positieve gevolg is er denk ik ook niet echt, maar je zult mensen hebben die zeggen dat als je het legaliseert dat drugsgebruik zal toenemen.
Dat lijkt vooral het geval wanneer de farmaceutische industrie de legale pusher is. In landen waar recreatieve drugs gedecriminaliseerd zijn zien we een afname van het gebruik. Dat is ook logisch want voor gewetenloze en gewelddadige types is er dan niet veel meer aan te verdienen, en dus ook geen prikkel om mensen verslaafd te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:44:37 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180915032
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Geen idee, daar behoor ik niet toe
pi_180915052
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Hexagon is dat niet. Die is juist tegen deze maatregel.
pi_180915090
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen idee, daar behoor ik niet toe
Hazo. Nouja, voor het gemak schaar ik de anti-rook brigade ook maar onder de mensen die een kutleven hebben omdat ze rokers hun peuk niet gunnen.
pi_180915113
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Hexagon is dat niet. Die is juist tegen deze maatregel.
Ja, ik zie het. Ik heb dan ook niet alles gelezen want ik word schijtziek van zulke figuren. 8-)
pi_180915135
Eerlijk gezegd vind ik dat roken in de open lucht niet erg.
Wat ik wel heel asociaal vind is dat rokers peuken van zich af gooien op straat. Gedraag je een beetje denk ik dan. De ergste gooien ook nog eens het cellofaantje van een pakje van zich af.

Dat weggooien van peuken en plastic op straat werkt niet echt aan een goed imago van rokers.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180915138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik drink inderdaad graag speciaalbier

En betuttelaars die kennelijk zo begaan zijn met mijn gezondheid dat ze me daar vanaf willen pesten die kunnen wat mij betreft de tyfus krijgen.
Ik sluit me hier wel bij aan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180915172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt vooral het geval wanneer de farmaceutische industrie de legale pusher is. In landen waar recreatieve drugs gedecriminaliseerd zijn zien we een afname van het gebruik. Dat is ook logisch want voor gewetenloze en gewelddadige types is er dan niet veel meer aan te verdienen, en dus ook geen prikkel om mensen verslaafd te maken.
Naja ik ben voor, maareh, hoe hou je het goed in de gaten?

We hebben nu al x doden per jaar met Xtc enzo.
pi_180915192
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:50 schreef Sigaartje het volgende:
cellofaantje
Is dat een strijk instrument?
pi_180915263
Rokers pesten, altijd goed!
pi_180915297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

xtc zelf is amper dodelijk, vaak schuilt er achter die paar xtc-doden per jaar een cocktail van diverse drugs die hen fataal is geworden.
pi_180915330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Terwijl het verboden is. Waarom komt dat dan niet juist door het verbod?

En wat dan nog? Wil je een staat die alle burgers dwingt tot risicoloos gedrag?
pi_180915372
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

xtc zelf is amper dodelijk, vaak schuilt er achter die paar xtc-doden per jaar een cocktail van diverse drugs die hen fataal is geworden.
Ja dat zal best, legaliseer het en kijk wat er met het aantal doden gebeurt, want de mens is helaas dom en dan kun je je afvragen of je ze in bescherming moet nemen door bepaalde keuzes weg te nemen.... Als dat überhaupt zin heeft, maar het lijkt mij wel handig om dat eerst uit te zoeken...

Speel je wel met mensenlevens alleen. Maarja, dat is de enige manier, misschien gaan er nu structureel jaarlijks onnodig veel mensen dood omdat het crimineel is. Daarnaast, nemen mensen het risico zelf.
pi_180915375
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onverantwoordelijk gebruik/geen kennis van zaken is in de meeste gevallen wel de oorzaak inderdaad. Af en toe komt er wel een trimbos melding van vervuilde pillen langs, maar het gros is gewoon veilig.

Ik spreek op feestjes/festivals nog wel eens (vaak jonge) mede gebruikers en het gebrek aan kennis over wat ze tot zich nemen is wel een beetje zorgwekkend af en toe.

Goede voorlichting hierover zal wel helpen, maar roekeloos gebruik zal je, net als met alcohol, altijd wel houden.
pi_180915398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Terwijl het verboden is. Waarom komt dat dan niet juist door het verbod?

En wat dan nog? Wil je een staat die alle burgers dwingt tot risicoloos gedrag?
In sommige gevallen wel, dat iedereen verplicht verzekerd is voor de zorg vind ik bijvoorbeeld alleen maar goed. Zorgt voor evident betere uitkomsten voor iedereen als je het mij vraagt.

Dus ik ben iets meer pragmatisch, laat maar eens zien wat de uitkomsten zijn van legaliseren.
pi_180915426
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:01 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Onverantwoordelijk gebruik/geen kennis van zaken is in de meeste gevallen wel de oorzaak inderdaad. Af en toe komt er wel een trimbos melding van vervuilde pillen langs, maar het gros is gewoon veilig.

Ik spreek op feestjes/festivals nog wel eens (vaak jonge) mede gebruikers en het gebrek aan kennis over wat ze tot zich nemen is wel een beetje zorgwekkend af en toe.

Goede voorlichting hierover zal wel helpen, maar roekeloos gebruik zal je, net als met alcohol, altijd wel houden.
Ik ben een burgerlul die zn pillen laat testen (zit hier ook in de buurt). Vind het altijd wel een fijne gedachte al vinden mn vrienden het maar onzin.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:03:36 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_180915443
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Liberale gedachte.

Zolang je de ander er niet pijn mee doet...
Harddrugs ook toestaan?
Sowieso
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:05:22 #133
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_180915486
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Alcohol is veel schadelijker en kost de samenleving veel meer. Geweld, vandalisme, zorgkosten, verkeersongelukken en ga zo maar door. Toch zie je weinig mensen die tegen roken zijn en ook voorstander zijn van een alcoholverbod. Waarschijnlijk omdat ze zelf drinken.
Inderdaad. Laten we de alcohol eerst maar eens aan banden leggen. Wat is dat funest voor de gezondheid en de maatschappij zeg.

Maar nee hoor, blijf van ons biertje/rose/wijntje af!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_180915490
Ik rook in ieder geval nooit op straat. Drinken doe je toch ook niet op straat?
Doe het thuis. Maar ik erger me er niet aan, maar ik zou het zelf nooit doen.
pi_180915504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat zal best, legaliseer het en kijk wat er met het aantal doden gebeurt, want de mens is helaas dom en dan kun je je afvragen of je ze in bescherming moet nemen door bepaalde keuzes weg te nemen.... Als dat überhaupt zin heeft, maar het lijkt mij wel handig om dat eerst uit te zoeken...

Speel je wel met mensenlevens alleen. Maarja, dat is de enige manier, misschien gaan er nu structureel jaarlijks onnodig veel mensen dood omdat het crimineel is. Daarnaast, nemen mensen het risico zelf.
Tuurlijk heeft dat zin. Vroeger gingen er ook heel veel mensen dood aan slechte illegaal gestookte alcohol. Dat heb je tegenwoordig haast niet meer in West Europa. Zal met drugs ook zo zijn.
pi_180915533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

In sommige gevallen wel, dat iedereen verplicht verzekerd is voor de zorg vind ik bijvoorbeeld alleen maar goed. Zorgt voor evident betere uitkomsten voor iedereen als je het mij vraagt.
Het zorgt vooral voor heel veel overbodige bureaucratie.

quote:
Dus ik ben iets meer pragmatisch, laat maar eens zien wat de uitkomsten zijn van legaliseren.
Nee. Voorbeelden te over maar jij bent degene die iets wil verbieden om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Dan is het aan jou om te laten zien dat die mensen effectief beschermd zijn, nog voordat dat afgewogen kan worden tegen het recht op zelfbeschikking.
pi_180915546
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik ben een burgerlul die zn pillen laat testen (zit hier ook in de buurt). Vind het altijd wel een fijne gedachte al vinden mn vrienden het maar onzin.
Verstandige keus! Ik zal eerlijk bekennen dat ik ze, toen ik net begon, nooit heb laten testen. Het mannetje waar ik ze altijd vandaan haalde snoepte er zelf ook regelmatig van dus ik hanteerde de "als hij er niet kapot aan gaat, dan ik ook niet" methode. Niet echt verantwoord inderdaad.

Tegenwoordig ben ik verstandiger geworden en laat ik alles wat ik koop testen, kleine moeite en zo voorkom je nare situaties.

Edit: we dwalen zo wel een beekje af van het onderwerp rookverbod
pi_180915566
Het verbieden van buiten roken vind ik vanuit gezondheidaperspectief pure flauwe kul. Toch ben ik voor een dergelijk verbod, maar dan vanwege de smerige lucht die van sigaretten af komen.
pi_180915706
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:08 schreef spiritusbus het volgende:
Het verbieden van buiten roken vind ik vanuit gezondheidaperspectief pure flauwe kul. Toch ben ik voor een dergelijk verbod, maar dan vanwege de smerige lucht die van sigaretten af komen.
Dus het gaat al lang niet meer om rookvrij maar reukvrij. Dat is toch zeer merkwaardig omdat er talloze geuren zijn die niet te pruimen zijn.
pi_180915767
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus het gaat al lang niet meer om rookvrij maar reukvrij. Dat is toch zeer merkwaardig omdat er talloze geuren zijn die niet te pruimen zijn.
Noem er eens een paar die, let wel, door een hobby veroorzaakt worden.
pi_180915890
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:16 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Noem er eens een paar die, let wel, door een hobby veroorzaakt worden.
Roken is geen hobby. Het is net zoals een broodje shoarma. Ook een broodje shoarma is niet nodig of bbq. Zelfs iemand die drinkt ruik je. En wiet moet dat nu ook verboden worden. Maar al zou het een hobby zijn het heeft er niets mee te maken. Het getuigt dus juist dat je een ander niets gunt als je wel al die andere zaken kunt accepteren omdat ze zogenaamd maatschappelijk nut hebben.
pi_180915904
Haal die zooi dan gewoon uit de schappen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:23:04 #143
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180915910
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat wel degelijk om rookvrij. Als je in open hok buiten staat rook je als nog mee. Ik snap het probleem niet zo goed. Als je wil roken mag dat uiteraard maar dan niet op openbare plekken of in openbare ruimten. Reden is dat roken overlast veroorzaakt qua meeroken en stank. Als je iemand anders overlast geeft moet je dat vermijden en dat kan door dit ergens anders te doen
"Hoka Hey!"
pi_180915940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:23 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat wel degelijk om rookvrij. Als je in open hok buiten staat rook je als nog mee. Ik snap het probleem niet zo goed. Als je wil roken mag dat uiteraard maar dan niet op openbare plekken of in openbare ruimten. Reden is dat roken overlast veroorzaakt qua meeroken en stank. Als je iemand anders overlast geeft moet je dat vermijden en dat kan door dit ergens anders te doen
Het gaat erom dat het doorschiet waar ooit een tijd komt dat je zelfs in het openbaar gewoon ergens op straat niet meer mag gaan roken vanwege stank.
pi_180915954
Gaan ze auto's op straat dan ook verbieden? :')

Nog even en je mag ook niet meer in je eigen tuin roken
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:30:12 #146
287741 matspontius
pi_180916037
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het doorschiet waar ooit een tijd komt dat je zelfs in het openbaar gewoon ergens op straat niet meer mag gaan roken vanwege stank.

Het schiet niet door. Dit gaat om openbare ruimten en openbare plekken. Zal ik dan eens een voorbeeld geven. Ik ga met mijn dochtertje van 1 naar een grote speeltuin bij ons in de buurt. Daar geld geen rookverbod. Wat krijg je dan? Van die tokkies die doodleuk een peuk opsteken tussen al die spelende kleintjes. Moet kunnen toch want het recht van roken moet bestaan. Hoe staat het met het recht van niet meeroken en in dit geval gaat het dan met name om de kleintjes?

En zeg niet dat het meevalt want je ruikt die pestlucht door de gehele speeltuin en die speeltuin is groot
"Hoka Hey!"
pi_180916041
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:25 schreef Mortaxx het volgende:

Die hebben maatschappelijk nut. Dus nee. Al zijn ze nog schadelijker dan een sigaret zal dat geen enkel probleem zijn. Kijk voor de lol eens op je kozijnen als je in een straat woont met veel wegverkeer. En met die mechanische afzuiging blaas je de hele tent vol. Zeker als je de filters niet regelmatig vervangt. Een airco geeft hetzelfde probleem.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:30:36 #148
287741 matspontius
pi_180916043
quote:

Dat zal nooit gebeuren want dat is je eigen terrein
"Hoka Hey!"
pi_180916072
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Totdat de buren klagen over zogenaamde stank. Neem van mij aan dat je dat soort idioten hebt. En kan er weer een maatschappelijke discussie gestart worden.
In de VS is daar al sprake van.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:32:18 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180916074
quote:

Dat niet, maar de schone, elektrische auto zal wel meer en meer de overhand krijgen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:33:14 #151
287741 matspontius
pi_180916089
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Totdat de buren klagen over zogenaamde stank. Neem van mij aan dat je dat soort idioten hebt. En kan er weer een maatschappelijke discussie gestart worden.
In de VS is daar al sprake van.
Ok, ook daar zit nogal een verschil tussen een paar sigaretten op een dag of zo'n verslaafde die 3 pakjes opsteekt. Je kan ook rekening houden met je buren he ...
"Hoka Hey!"
pi_180916115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:33 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ok, ook daar zit nogal een verschil tussen een paar sigaretten op een dag of zo'n verslaafde die 3 pakjes opsteekt. Je kan ook rekening houden met je buren he ...
Dat is iets heel anders dan overal een verbod voor invoeren. Helaas heb je mensen die 15 min. per dag wat muziek overlast niet eens kunnen verdragen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:35:54 #153
287741 matspontius
pi_180916129
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat niet, maar de schone, elektrische auto zal wel meer en meer de overhand krijgen.
Precies, benzine en dieselauto's bestaan over 30 jaar niet meer. Net zoals houtkachels en schoorstenen :Y
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:37:10 #154
287741 matspontius
pi_180916149
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders dan overal een verbod voor invoeren. Helaas heb je mensen die 15 min. per dag wat muziek overlast niet eens kunnen verdragen.
Nogmaals een verbod op eigen terrein kan niet. Echter zal een klacht over iemand die 3 pakjes per dag opsteekt wel meer impact hebben dan iemand die een paar sigaretten rookt
"Hoka Hey!"
pi_180916206
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nogmaals een verbod op eigen terrein kan niet. Echter zal een klacht over iemand die 3 pakjes per dag opsteekt wel meer impact hebben dan iemand die een paar sigaretten rookt
Man man in deze tijd waar alles om het individu draait kunnen velen niet eens meer wat spelende kinderen verdragen. Je merkt gewoon dat de vraag op regulering en verboden toeneemt in een ernstige vorm.
pi_180916214
pi_180916219
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Roken is geen hobby. Het is net zoals een broodje shoarma. Ook een broodje shoarma is niet nodig of bbq. Zelfs iemand die drinkt ruik je. En wiet moet dat nu ook verboden worden. Maar al zou het een hobby zijn het heeft er niets mee te maken. Het getuigt dus juist dat je een ander niets gunt als je wel al die andere zaken kunt accepteren omdat ze zogenaamd maatschappelijk nut hebben.
Wiet versta ik onder roken, dus ja, ook dat mag van mij worden verboden in de openbare ruimte.

Volgens mij is op een willekeurige plaats bbq-en niet toegestaan en iemand die drinkt of een broodje shoarma eet ruik ik meestal niet als ik die op een meter passeer.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:41:04 #158
287741 matspontius
pi_180916229
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:39 schreef Cherni het volgende:

[..]

Man man in deze tijd waar alles om het individu draait kunnen velen niet eens meer wat spelende kinderen verdragen. Je merkt gewoon dat de vraag op regulering en verboden toeneemt in een ernstige vorm.
Het gaat om roken in dit topic. Wil jij de gehele dag in de rooklucht en stank van een ander zitten?
"Hoka Hey!"
pi_180916247
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat om roken in dit topic.
Is roken in dit topic nu ook al een probleem! :{
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:42:25 #160
287741 matspontius
pi_180916261
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Is roken in dit topic nu ook al een probleem! :{
Yep, verbieden maar _O-
"Hoka Hey!"
pi_180916274
quote:

[..]

Het schiet niet door. Dit gaat om openbare ruimten en openbare plekken. Zal ik dan eens een voorbeeld geven. Ik ga met mijn dochtertje van 1 naar een grote speeltuin bij ons in de buurt. Daar geld geen rookverbod. Wat krijg je dan? Van die tokkies die doodleuk een peuk opsteken tussen al die spelende kleintjes. Moet kunnen toch want het recht van roken moet bestaan. Hoe staat het met het recht van niet meeroken en in dit geval gaat het dan met name om de kleintjes?

En zeg niet dat het meevalt want je ruikt die pestlucht door de gehele speeltuin en die speeltuin is groot
Dan vraag je toch even of ze verderop willen roken ivm de kinderen, daar heb je geen aparte wet voor nodig. En als ze zo asociaal zijn om dat niet te doen -wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt in ieder geval- helpt een rookverbod op zulke plaatsen ook niet want daar trekken ze zich dan toch niets van aan.

In de jaren 90 kon ik me voorstellen dat mensen overlast hadden van roken maar sinds er op de werkplek, openbare gebouwen, het openbaar vervoer en de horeca niet meer gerookt mag worden is de overlast met 95% gedaald en beschouw ik de beroepsklagers tegenwoordig als azijnpissers eerste klas. 'Ik vind het een smerige gewoonte dus mag het voor mij verboden worden', wat een gezellige samenleving krijg je daarvan zeg.

Ik erger me ook vaak aan gewoontes van anderen, maar schreeuwen om een verbod is het laatste wat in me op zal komen.
pi_180916309
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat om roken in dit topic. Wil jij de gehele dag in de rooklucht en stank van een ander zitten?
Waar zit je de gehele dag in de stank en rooklucht van een ander? Ik nergens terwijl ik op een paar meter afstand iemand zie roken ruik ik zelden iets tenzij ik mij ga ergeren en ga er vol op letten. Zekf ben ik een gelegenheidsroker die niet thuis en tijdens het werk rook. Alleen als ik ga stappen neem ik er eentje bij een speciaal biertje.
pi_180916314
De verbods fetsjisten hebben zich weer verzameld om alles wat hun niet bevalt maar te verbieden. Triest volk. Ik wil verbod fetisjist worden alleen maar om deze verbod fetsjisten te kunnen verbieden en we weer kunnen leven en laten leven. :D
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:46:38 #164
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_180916352
Zal wel stinken als een van die banden in de fik vliegt door het roken.
pi_180916361
Doodgaan en laten doodgaan
pi_180916478
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:40 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Wiet versta ik onder roken, dus ja, ook dat mag van mij worden verboden in de openbare ruimte.

Volgens mij is op een willekeurige plaats bbq-en niet toegestaan en iemand die drinkt of een broodje shoarma eet ruik ik meestal niet als ik die op een meter passeer.
Kijk jij hebt er geen last van. Maar als ik een werkplek moet overnemen van een collega die net een broodje shoarma heeft gegeten dan is dat niet prettig. Niet erg ik zet gewoon de deuren even open en het is opgelost. Of fruitresten dat in de warmte al een paar uur in een prullenbak ligt. Dan weet je het wel.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:53:18 #167
287741 matspontius
pi_180916513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dan vraag je toch even of ze verderop willen roken ivm de kinderen, daar heb je geen aparte wet voor nodig. En als ze zo asociaal zijn om dat niet te doen -wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt in ieder geval- helpt een rookverbod op zulke plaatsen ook niet want daar trekken ze zich dan toch niets van aan.

In de jaren 90 kon ik me voorstellen dat mensen overlast hadden van roken maar sinds er op de werkplek, openbare gebouwen, het openbaar vervoer en de horeca niet meer gerookt mag worden is de overlast met 95% gedaald en beschouw ik de beroepsklagers tegenwoordig als azijnpissers eerste klas. 'Ik vind het een smerige gewoonte dus mag het voor mij verboden worden', wat een gezellige samenleving krijg je daarvan zeg.

Ik erger me ook vaak aan gewoontes van anderen, maar schreeuwen om een verbod is het laatste wat in me op zal komen.
Je draait de zaak om. Rokers kunnen zelf een stukje verderop gaan, als je niet snapt dat je in een speeltuin niet kan roken dan schort er toch wel iets aan je inlevingsniveau. Roken is een puur egoistische bezigheid, gericht op het bevredigen van je eigen genot. Zodra anderen daar last van hebben qua meeroken en stank wordt het een probleem. Een verbod in en om openbare ruimten en openbare plekken is daarom prima - daarbuiten mag iedereen doen wat ie wil aangezien er dan geen overlast wordt veroorzaakt
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:54:37 #168
287741 matspontius
pi_180916531
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:45 schreef Basp1 het volgende:
De verbods fetsjisten hebben zich weer verzameld om alles wat hun niet bevalt maar te verbieden. Triest volk. Ik wil verbod fetisjist worden alleen maar om deze verbod fetsjisten te kunnen verbieden en we weer kunnen leven en laten leven. :D
Het gaat in dat geval om ROKEN, niet om alles. Wat wordt er nog meer verboden dan?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:54:48 #169
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_180916537
Alleen tokkies roken, dus dit lijkt mij een goede zaak.
Bedankt Hans.
pi_180916614
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat in dat geval om ROKEN, niet om alles. Wat wordt er nog meer verboden dan?
Duurt niet lang meer en men gaat zich storten op vet en suiker
pi_180916628
quote:

[..]

Dat is nu juist het punt. Omdat jij last hebt moet het verboden worden maar als ik last van jou bezigheden heb moet ik dat maar accepteren omdat he je rookt niet en dus is het goed.
pi_180916662
quote:

[..]

roken in de buitenruimte als we naar de luchtsamenstelling 2 meter van de roker kijken zal blijken dat je al veel meer andere vervuilende stoffen in ademt dan van sigarettenrook afkomstig is.

Of te wel een verbod niet voor de gezondheid van de verbods fetsjisten maar gewoon omdat het kan.
pi_180916681
quote:

[..]

https://www.ad.nl/gezond/(...)-ook-taboe~aa62fa3f/
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:01:15 #174
287741 matspontius
pi_180916683
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is nu juist het punt. Omdat jij last hebt moet het verboden worden maar als ik last van jou bezigheden heb moet ik dat maar accepteren omdat he je rookt niet en dus is het goed.
Van wat voor bezigheden zou jij dan bv last van mij hebben?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:02:06 #175
287741 matspontius
pi_180916706
quote:
Die neem je toch niet serieus he?
"Hoka Hey!"
pi_180916707
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:02:48 #177
287741 matspontius
pi_180916724
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

roken in de buitenruimte als we naar de luchtsamenstelling 2 meter van de roker kijken zal blijken dat je al veel meer andere vervuilende stoffen in ademt dan van sigarettenrook afkomstig is.

Of te wel een verbod niet voor de gezondheid van de verbods fetsjisten maar gewoon omdat het kan.
Heb je daar een bron of studie voor?
"Hoka Hey!"
pi_180916740
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die neem je toch niet serieus he?
Ik niet, Clean Air Nederland wel.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:03:39 #179
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180916747
Maak het gewoon 25 euro per pakje zoals in Australië. Ben je zo van het rokersprobleem af :)
Don't let my username fool you...
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:03:59 #180
287741 matspontius
pi_180916755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:03 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik niet, Clean Air Nederland wel.
Nou, die krijgen geen poot aan de grond. Dat gaat echt te ver ....
"Hoka Hey!"
pi_180916784
Roken binnenshuis zou in bv huurwoningen ook verboden moeten worden vind ik.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:05:19 #182
287741 matspontius
pi_180916791
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:03 schreef Metalfreak het volgende:
Maak het gewoon 25 euro per pakje zoals in Australië. Ben je zo van het rokersprobleem af :)
Echt niet, want het is een verslaving. Dan wordt het net als een gokverslaving bv ....
"Hoka Hey!"
pi_180916877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:03 schreef Metalfreak het volgende:
Dan creeer je echter een nieuw probleem, namelijk dat van illegale productie/handel. Dat ontstaat nu al: https://nos.nl/artikel/21(...)kt-in-nederland.html
pi_180916895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Echt niet, want het is een verslaving. Dan wordt het net als een gokverslaving bv ....
Dan haal je je peuken gewoon bij Harrie op de hoek ipv de winkel.
pi_180916898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Van wat voor bezigheden zou jij dan bv last van mij hebben?
Weet ik veel. Het is al bizar dat velen zich dat niet eens afvragen. Maar een zware anti roker die op een werkplek van 2m2 een broodje shoarma eet vindt dat schijnbaar heel normaal. Die personen laten meteen het werk liggen als er ook maar een vleugje van stank waar te nemen valt als het om sigaretten lucht gaat. Maar de eigen stank die ze achter laten vinden ze schijnbaar heel normaal.

Helaas is het anti roken een hype die compleet doorschiet.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:11:28 #186
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180916949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee hoor, in Australië is het heel effectief gebleken. Er zijn diverse manieren en hulptrajecten om van de verslaving af te komen hoor. Er zijn toch heel wat rokers die succesvol zijn gestopt.
pi_180916960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:02 schreef Sicstus het volgende:

[..]

goede ontwikkeling
Slechte zaak, ja roken kan en mag steeds meer uitgeband worden in het openbaar maar dit tast direct de privacy aan. Als dit wordt verboden is straks de doorgang vrij om dingen die jij leuk vindt te verbieden. Er zijn grenzen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:12:14 #188
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180916969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dan creeer je echter een nieuw probleem, namelijk dat van illegale productie/handel. Dat ontstaat nu al: https://nos.nl/artikel/21(...)kt-in-nederland.html
Gewoon die prijzen Europabreed invoeren en beter onderzoek dan naar illegale handel/productie.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:13:28 #189
287741 matspontius
pi_180917003
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Weet ik veel. Het is al bizar dat velen zich dat niet eens afvragen. Maar een zware anti roker die op een werkplek van 2m2 een broodje shoarma eet vindt dat schijnbaar heel normaal. Die personen laten meteen het werk liggen als er ook maar een vleugje van stank waar te nemen valt als het om sigaretten lucht gaat. Maar de eigen stank die ze achter laten vinden ze schijnbaar heel normaal.

Helaas is het anti roken een hype die compleet doorschiet.
Nee hoor, geen hype. Alles wat met luchtvervuiling te maken heeft en waar andere mensen last van hebben moet zo veel mogelijk gereduceerd worden. Hieronder vallen ok bv houtkachels, auto's, etc. Het punt waar jij maar steeds overheen kletst is het meeroken. Meeroken is wel degelijk schadelijk voor diegene die indirect meerookt en daarom niet vraagt. Dus buiten de stank is dat nog een punt van aandacht ...
"Hoka Hey!"
pi_180917089
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee hoor, geen hype. Alles wat met luchtvervuiling te maken heeft en waar andere mensen last van hebben moet zo veel mogelijk gereduceerd worden. Hieronder vallen ok bv houtkachels, auto's, etc. Het punt waar jij maar steeds overheen kletst is het meeroken. Meeroken is wel degelijk schadelijk voor diegene die indirect meerookt en daarom niet vraagt. Dus buiten de stank is dat nog een punt van aandacht ...
Die zware anti rook brigade lult allang niet meer om het meeroken alleen. Was het dat maar. Zelfs hier in deze draad geeft men dat aan.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:19:00 #191
287741 matspontius
pi_180917153
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die zware anti rook brigade lult allang niet meer om het meeroken alleen. Was het dat maar. Zelfs hier in deze draad geeft men dat aan.
Persoonlijk vind ik meeroken de belangrijkste reden want daar ondervinden mensen aanwijsbare last van. Stank is natuurlijk subjectief. Ik vind sigaretten bv ronduit smerig terwijl sigaren me absoluut niet storen qua reuk ...
"Hoka Hey!"
pi_180917232
Is iemand wel eens in die buurt geweest?
Het "hoekje" wat ze rookvrij willen maken juich ik wel toe.
Het is voor de deur van Sophia Kinderziekenhuis enzo, bijna geheel een medische buurt en hogeschool.

Wil je roken ben je op 2 minuten loopafstand bij het Museumpark.

Ik ben tegen algemene verboden, maar als er een plek is waar ik het logisch vind is dat plekje het wel.
Hell To The Liars
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:22:13 #193
287741 matspontius
pi_180917243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:21 schreef Droopie het volgende:
Het is voor de deur van Sophia Kinderziekenhuis enzo, bijna geheel een medische buurt en hogeschool.

Ik ben tegen algemene verboden, maar als er een plek is waar ik het logisch vind is dat plekje het wel.
Jij snapt het _O_
"Hoka Hey!"
pi_180917351
Echt bekrompen volk wat het eens is met deze maatregel.
pi_180917360
Nog een paar jaar en dan kan de helft van alle ziekenhuizen dicht en kunnen veel artsen eindelijk een een leuke baan opzoeken toch? Dat is toch de doel stelling van alles of is het nu weer dat de lucht niet fris is. Het gaat toch om de gezondheid of hebben we nu weer een landelijke "wij bepalen wat je wel in de lucht mag ruiken politie" Ik weet het ook niet meer nu.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_180917440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:21 schreef Droopie het volgende:

Prima. Maar als dadelijk iedereen in dat park gaat roken is het ook weer niet goed. En komt er weer de vraag of we niet een verbod kunnen krijgen voor het roken in dat park.

Het is zoals in de horeca. Mensen werden naar buiten gejaagd en nu dat geaccepteerd is komt er de vraag om een verbod op een terras.
pi_180917473

[ Bericht 100% gewijzigd door mar1m op 03-08-2018 13:30:34 ]
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:35:56 #198
287741 matspontius
pi_180917609
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

Prima. Maar als dadelijk iedereen in dat park gaat roken is het ook weer niet goed. En komt er weer de vraag of we niet een verbod kunnen krijgen voor het roken in dat park.

Het is zoals in de horeca. Mensen werden naar buiten gejaagd en nu dat geaccepteerd is komt er de vraag om een verbod op een terras.
Ja, omdat ze met zijn allen bij de (warme) deur hangen waardoor alsnog de lucht naar binnen trekt. Waarom niet gewoon een stuk verderop in de open lucht, is dat nou zo moeilijk?
"Hoka Hey!"
pi_180917650
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik meeroken de belangrijkste reden want daar ondervinden mensen aanwijsbare last van. Stank is natuurlijk subjectief. Ik vind sigaretten bv ronduit smerig terwijl sigaren me absoluut niet storen qua reuk ...
:7
Maar het is natuurlijk allebei even shit.

Je hoort een ander niet op te zadelen met je rookwalm en je peuken.
Lijkt mij heel simpel.

Maar als je erover begint tegenover publieksrokers, worden ze kwaad.
Ik vind dat niet erg getuigen van een hoog IQ.
pi_180917755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, omdat ze met zijn allen bij de (warme) deur hangen waardoor alsnog de lucht naar binnen trekt. Waarom niet gewoon een stuk verderop in de open lucht, is dat nou zo moeilijk?
Dat is niet zo moeilijk. Maar dan nog is het niet goed. Men gaat zolang door dat roken een criminele daad is. En om eerlijk te zijn wil ik genieten als gelegenheidsroker van een peuk en geen opgejaagd wild zijn. Juist omdat ik een gelegenheidsroker ben stoort mij die waanzin.

Overigens gaat het niet alleen om bij de deur staan maar op het complete terras.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-op-terras-verbieden

Er zijn zelfs idioten die het roken in eigen huis willen verbieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')