Tekst uit Engelse interview.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:30 schreef daNpy het volgende:
Misschien is wraak niet de juiste vertaling?
Revenge betekent ook wraak, maar in een mildere vorm als vengeance. Meer revanche dus, inderdaad.quote:“We had a triple header to try to get one [win], and now this double header and at least up until today it hasn’t really turned around, or I’ve got any revenge so to speak. So, it’s a good time for the break,” he said
Blijkbaar reed Ricciardo er wel mee in Hongarije. Dus dat gaat niet op.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:21 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is wel ultiem kortzichtig en simpel geredeneerd als Horner aangeeft dat het niet past in de auto.
Dat klopt. Maar nogmaals, er zijn twee partijen hier. En Red Bull heeft meer motorproblemen dan de andere Renault-teams. Dat kan uiteraard toeval zijn maar dit gedoe geeft wel al aan dat Red Bull behoorlijk zijn eigen weg gaat.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Renault aan het begin van het seizoen een MGU-K had moeten leveren die minimaal een half seizoen mee gaat. Daar hebben ze gefaald, RBR wordt dan in een positie gedrukt om een goed moment uit te zoeken om hem wel in te zetten. Helaas pakt het verkeerd uit.
Dat hij niet zou passen geloof ik ook niet helemaal, ga er vanuit dat de afmeting en bevestiging al ruim met de ontwikkeling van de auto wordt besproken.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Blijkbaar reed Ricciardo er wel mee in Hongarije. Dus dat gaat niet op.
Ik wil je graag geloven, maar heb jij daar ook cijfers van?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar nogmaals, er zijn twee partijen hier. En Red Bull heeft meer motorproblemen dan de andere Renault-teams. Dat kan uiteraard toeval zijn maar dit gedoe geeft wel al aan dat Red Bull behoorlijk zijn eigen weg gaat.
Renault kan moeilijk rekening houden met de afmetingen van alle drie (was vier) auto’s lijkt mequote:Op maandag 30 juli 2018 18:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat hij niet zou passen geloof ik ook niet helemaal, ga er vanuit dat de afmeting en bevestiging al ruim met de ontwikkeling van de auto wordt besproken.
Opdat wij niet vergeten?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wil gewoon naar aanleiding daarvan zijn andere kant ook even belichten
Die wordt nog wel eens vergeten/niet gezien
Zoals ric op Max laatst?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is dan ook een stuk interessanter dan een coureur die een brake check uitvoert
Als je deze tabel bekijkt valt het verschil mee. https://maxf1.net/en/2018-f1-power-unit-elements-usage/quote:Op maandag 30 juli 2018 18:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik wil je graag geloven, maar heb jij daar ook cijfers van?
Klopt.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is dan ook een stuk interessanter dan een coureur die een brake check uitvoert
Of iig wetenquote:
Dus de hypothetische situatie die je al de hele dag loopt te beweren is gewoon onzin?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je deze tabel bekijkt valt het verschil mee. https://maxf1.net/en/2018-f1-power-unit-elements-usage/
Maar het Renault team heeft dus wel een extra MGU-K al genomen met die upgrade.
Bron?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Blijkbaar reed Ricciardo er wel mee in Hongarije. Dus dat gaat niet op.
En misschien weten ze daarom wel dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Waarom zouden ze anders de oude nog gebruiken?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Blijkbaar reed Ricciardo er wel mee in Hongarije. Dus dat gaat niet op.
... omdat dat dus een gridstraf oplevert. Wel even opletten he.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En misschien weten ze daarom wel dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Waarom zouden ze anders de oude nog gebruiken?
Dat zie iemand nogal stellig hier. Geen idee meer wie.quote:
Neen. Red Bull heeft 31 components gebruikt, Renault zelf 29 (met dus een upgrade) en McLaren 28.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus de hypothetische situatie die je al de hele dag loopt te beweren is gewoon onzin?
Ah ik zie nu de cijfers van 2017, Renault heeft het daar een stuk beter voor elkaar dan TR en RB.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je deze tabel bekijkt valt het verschil mee. https://maxf1.net/en/2018-f1-power-unit-elements-usage/
Maar het Renault team heeft dus wel een extra MGU-K al genomen met die upgrade.
Heel veel maakt het niet uit natuurlijk en het lijkt me duidelijk dat de relatie tussen Renault en Red Bull op z'n zachtst gezegd nogal bekoeld is.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ik zie nu de cijfers van 2017, Renault heeft het daar een stuk beter voor elkaar dan TR en RB.
Net zo veel als Red Bull en Renault samen, gok ik.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. Red Bull heeft 31 components gebruikt, Renault zelf 29 (met dus een upgrade) en McLaren 28.
Ferrari doet het een klein beetje beter maar Mercedes is nog steeds de betrouwbaarste.
Honda... laten we het er maar niet over hebben .
Iig het voorkomen v gridstraffenquote:Op maandag 30 juli 2018 18:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En misschien weten ze daarom wel dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Waarom zouden ze anders de oude nog gebruiken?
Gridstraffen, hadden ze op Monza willen doen omdat ze daar toch kansloos zijn. Toch?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En misschien weten ze daarom wel dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Waarom zouden ze anders de oude nog gebruiken?
Thanks, kan de video helaas nu niet afspelen, ik probeer het straks weer.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://m.youtube.com/wat(...)inpjlTRDPpzE4OqM5wws
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk, die zit gewoon wat te trollenquote:Op maandag 30 juli 2018 18:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus de hypothetische situatie die je al de hele dag loopt te beweren is gewoon onzin?
En wat is nu de bron van de wetenschap dat Max niet uit was gevallen met een nieuwe mgu? Hoe kon hij dan laatst winnen met die oude mgu? Dat is schier onmogelijk geweest als ik jou moet geloven.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. Red Bull heeft 31 components gebruikt, Renault zelf 29 (met dus een upgrade) en McLaren 28.
Dat is ook wel een beetje vertekend beeld nu. Een aantal keer stonden die toch al achteraan, en hebben er toen een hele nieuwe unit ingelepeld. Die onderdelen waren lang niet allemaal noodzakelijke wissels.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Net zo veel als Red Bull en Renault samen, gok ik.
Als dat niet verbetert volgend jaar, dan ben ik wel benieuwd naar de uitspraken bij Red Bull.
quote:Op maandag 30 juli 2018 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Thanks, kan de video helaas nu niet afspelen, ik probeer het straks weer.
De foutmelding:Knippen en plakken van youtroep werkt niet zo makkelijk mobiel (want apps en shit ).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Voor zover ik weet klopt dat niet.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zie iemand nogal stellig hier. Geen idee meer wie.
Eh, ok.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat is nu de bron van de wetenschap dat Max niet uit was gevallen met een nieuwe mgu? Hoe kon hij dan laatst winnen met die oude mgu? Dat is schier onmogelijk geweest als ik jou moet geloven.
Voor Max. RIC moest noodgedwongen eerder.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:59 schreef Klummie het volgende:
[..]
Gridstraffen, hadden ze op Monza willen doen omdat ze daar toch kansloos zijn. Toch?
Dat lijkt me geen reden voor optimisme.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje vertekend beeld nu. Een aantal keer stonden die toch al achteraan, en hebben er toen een hele nieuwe unit ingelepeld. Die onderdelen waren lang niet allemaal noodzakelijke wissels.
MGU-K. Want er is ook nog een MGU-Hquote:Op maandag 30 juli 2018 19:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat is nu de bron van de wetenschap dat Max niet uit was gevallen met een nieuwe mgu? Hoe kon hij dan laatst winnen met die oude mgu? Dat is schier onmogelijk geweest als ik jou moet geloven.
Ik dacht het ook niet maar goed, men bracht het in als argument.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet klopt dat niet.
Ricciardo nam in Hockenheim penalties voor een nieuw hybride pakket Mgu-K ES en CE. Terwijl het de bedoeling was om een complete powerunit te wisselen.quote:
Dat klopt, maar nieuwe MGU-K is m.i. nwe 2016-spec.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Ricciardo nam in Hockenheim penalties voor een nieuw hybride pakket Mgu-K ES en CE. Terwijl het de bedoeling was om een complete powerunit te wisselen.
Maar toen begrepen ze het in Viry zogenaamd niet. Je suis un bagette, je ne comprends pas.
Bij versnellingsbakken is dat iig wel zo meen ik.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:11 schreef mikieu het volgende:
Als je stilvalt in een race moet je gewoon vrij zijn alles te wisselen de volgende race.
Er staat dat hij de motor reed, waarmee hij Monaco won, daarvan was de K al halverwege de race gesneuveld.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar nieuwe MGU-K is m.i. nwe 2016-spec.
Hier nog een artikel erover, laatste alinea doet me nadenken (met een moe hoofd dus wellicht lees ik er iets in wat er niet staat)
https://www.autosport.com(...)gine-spec-in-hungary
Vroeger was het toch allemaal een stuk eenvoudiger.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar nieuwe MGU-K is m.i. nwe 2016-spec.
Hier nog een artikel erover, laatste alinea doet me nadenken (met een moe hoofd dus wellicht lees ik er iets in wat er niet staat)
https://www.autosport.com(...)gine-spec-in-hungary
Die was verkeerd gemonteerd en nog bruikbaar danwel verkeerd gemonteerd en gerepareerd.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Er staat dat hij de motor reed, waarmee hij Monaco won, daarvan was de K al halverwege de race gesneuveld.
quote:Op maandag 30 juli 2018 19:35 schreef CrashO het volgende:
Zomerstop counter, telt af tot FP1
[ afbeelding ]
Zoemgod, kan je deze er in de OP bij hangen?
quote:
Nog:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 juli 2018 19:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nog: [ afbeelding ]KappeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen humorquote:
quote:Renault-teambaas Cyril Abiteboul adviseert Red Bull Racing om voor 2019 te kiezen voor de Renault-motor. "Red Bull kan op korte termijn de wereldtitel winnen met Renault", laat hij aan Sky Sports weten.
Ik geloof totaal niet in onwil zelfs. Ze kunnen gewoon niet meekomen met Ferrari en Mercedes. Eigen Renault team klopt ook nog niet bepaald op de deur bij de top 3.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toch heeft Red Bull races gewonnen met Renault. En een enkele kampioenschap. Ben er niet van overtuigd dat er onwil is.
Een enkel kampioenschap? 4 ofzo?quote:Op maandag 30 juli 2018 22:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toch heeft Red Bull races gewonnen met Renault. En een enkele kampioenschap. Ben er niet van overtuigd dat er onwil is.
Dat tandarts Plooij zich er zo in laat meezuigen... Negatieve energie
Dat was een ander tijdperk.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:21 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Een enkel kampioenschap? 4 ofzo?
Ja, klopt. Maar dan is het nog niet 'een enkel kampioenschap'. Renault was met RBR gewoon een succescombinatie.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was een ander tijdperk.
Nu nemen ze het met een brommobiel op tegen sportauto's. Dan heb je weinig kans om te winnen.
^Dit dus, overduidelijk geen "wraak" in de Nederlandse zin van het woord.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:40 schreef opgebaarde het volgende:
Hij zegt ook nog “so to speak”. Veel meer kunnen woorden niet verdraaid worden
Enge, enge man die Plooij.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Plooij
https://www.gpblog.com/nl(...)nf-in-hongarije.html
het niveau van en de reacties op die website zit op dezelfde hoogte als F1Todayquote:Op maandag 30 juli 2018 19:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Plooij
https://www.gpblog.com/nl(...)nf-in-hongarije.html
Couldn’t agree more...quote:Op dinsdag 31 juli 2018 06:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Enge, enge man die Plooij.
Alles voor de bühne.
Die comments ook, wat een raspaupers tussen al die 'fans' toch, simpel volk.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Plooij
https://www.gpblog.com/nl(...)nf-in-hongarije.html
Renault had ook een erg goede V10 net als Honda (maar die hadden geen goede auto).quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:19 schreef Rossdale het volgende:
Al dat gezeik op Renault en dat ze geen motoren kunnen bouwen
Ze kunnen een kneitergoede V8 in elkaar schroeven, maar de V6 met al zijn electronische rommel er op krijgen ze niet voor elkaar. Net zoals bij de roadcars de electronische rommel er altijd mee op houdt.
Dan zijn er wat auto's die toevallig stilvallen een paar ronden voor het einde als punten niet meer haalbaar zijnquote:Op maandag 30 juli 2018 19:11 schreef mikieu het volgende:
Als je stilvalt in een race moet je gewoon vrij zijn alles te wisselen de volgende race.
Is dat erg dan? J ziet het nu ook wel een enkele keer. Ik stoor me er niet aanquote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan zijn er wat auto's die toevallig stilvallen een paar ronden voor het einde als punten niet meer haalbaar zijn
hopen dat ze er geld voor krijgenquote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
FI test vandaag met de 2019-spec voorvleugel.
Ze kunnen het goed gebruiken.quote:
Het is minder radicaal inderdaad.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind hem er minder slecht uitzien dan de 2009-look
Dat zou Liberty Media ook graag zien denk ik... "vroeger" was dat gebied allemaal side-pod, high profile plekken voor sponsoren.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:09 schreef Fer het volgende:
Die fragiele vloer voor de achterwielen mag ook wel weg.
ja maar toch meer dan ik me had voorgesteldquote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind hem er minder slecht uitzien dan de 2009-look
Ziet er prima uit zelfs Het hoeft van mij geen plank te zijn zoals vroeger. Maar wel beter dat die honderden mini winglets allemaal verdwijnenquote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind hem er minder slecht uitzien dan de 2009-look
Peptalkquote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:26 schreef THEFXR het volgende:
welk programma had ziggo op maandag waar F1 inzat bijvb skypen met max?
peptalkquote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:26 schreef THEFXR het volgende:
welk programma had ziggo op maandag waar F1 inzat bijvb skypen met max?
Dom gevolg van de zwalkende regelgeving.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is minder radicaal inderdaad.
Ziet er prima uit imo.
[..]
Dat zou Liberty Media ook graag zien denk ik... "vroeger" was dat gebied allemaal side-pod, high profile plekken voor sponsoren.
Ik vind hem eerlijk gezegd een beetje plastic-fantastic uitzien. Lijkt wel een speelgoedwagentje door die nieuwe voorvleugel. Eigenlijk is het ergens zonde dat ze hierop willen terugvallen, omdat al dat onderzoek dat gestoken is door alle teams voor de huidige voorvleugels weggegooid geld/moeite is.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind hem er minder slecht uitzien dan de 2009-look
De 2017 en 2018 bolides zien er imo stukken beter uit dan de gedrochten van 2016 em bvb 2012, 2013.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Dom gevolg van de zwalkende regelgeving.
Met de smalle achtervleugel en hybride motoroen zijn alle auto’s veranderd in smalle coke bottles. Zoveel mogelijk lucht naar die achtervleugel dirigeren. Met de nieuwe regelgeving mochten ze weer brede bodies, maar hielden ze liever de coke bottle boven en gebruiken de onderkant voor meer vloeroppervlak.
Ligt vooral aan het feit dat de uitlaat compleet gestandaardiseerd is. Een van de redenen dat het geluid ook zo kut is.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Dom gevolg van de zwalkende regelgeving.
Met de smalle achtervleugel en hybride motoroen zijn alle auto’s veranderd in smalle coke bottles. Zoveel mogelijk lucht naar die achtervleugel dirigeren. Met de nieuwe regelgeving mochten ze weer brede bodies, maar hielden ze liever de coke bottle boven en gebruiken de onderkant voor meer vloeroppervlak.
Exact, het schijnt dat de Mercedes V8 toen meer vermogen had, echter had de Renooit meer koppel onderin.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:21 schreef Rossdale het volgende:
Al moet ik wel zeggen dat de 4 kampioenschappen van Red Bull meer te danken zijn aan hun geblazen diffuser (naar origineel idee van Brawn GP) dan aan de motor zelf natuurlijk.
Tuurlijk johquote:Op dinsdag 31 juli 2018 20:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ligt vooral aan het feit dat de uitlaat compleet gestandaardiseerd is. Een van de redenen dat het geluid ook zo kut is.
quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:21 schreef Rossdale het volgende:
Al moet ik wel zeggen dat de 4 kampioenschappen van Red Bull meer te danken zijn aan hun geblazen diffuser (naar origineel idee van Super AguriBrawn GP) dan aan de motor zelf natuurlijk.
Uiteindelijk toch wel briljant die mannen van Hondaquote:
Zomerstop. Ik denk dat ze de 13de wel weer gaan beginnen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Renault have been something of an enigma this season, while Red Bull have managed to win with the TAG Heuer version of the French company’s power units but at the same time reliability has plagued the works team as well as Red Bull themselves and the sister team Toro Rosso.
For 2018 Toro Rosso have opted to change to Honda power, with McLaren joining the Renault ranks as a customer which will up the ante substantially and put the spotlight on what Renault can deliver to dislodge the Woking outfit from the depths they have sunk to in recent years.
Analysing the season so far for drivers powered by the RE17 engine makes for grim reading. Here is an overview of grid penalties and race results of the Renault powered brigade:
Australia
Daniel Ricciardo (Red Bull) five-place grid penalties for unscheduled gearbox changes retired with fuel cell issue
China
Daniil Kvyat (Toro Rosso) retired on lap 18 with hydraulics issue
Monaco
Nico Hülkenberg (Renault) retired on lap 15 with a gearbox problem
Canada
Kvyat retired on lap 54 with a power unit failure
Max Verstappen (Red Bull) retired on lap 10 with electrical problems
Baku
Verstappen retired on lap 12 with an oil pressure problem
Kvyat retired on 9 with an electrics issue
Jolyon Palmer (Renault) retired on lap 7 with engine failure
Austria
Carlos Sainz (Toro Rosso) retired on lap 44 with an engine failure
Britain
Ricciardo received a five-place grid penalty for an unscheduled gearbox change and a ten-place grid penalty for use of additional power unit elements.
Palmer retired on the formation lap with a hydraulics problem
Hungary
Hülkenberg received a five-place grid penalty for an unscheduled gearbox change.
Belgium
Kvyat received a twenty-place grid penalty for exceeding his quota of power unit elements.
Palmer received a five-place grid penalty for unscheduled gearbox changes.
Verstappen retired on lap 7 with a power unit issue
Italy
Verstappen received a 20-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Ricciardo received a 25-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components and an unscheduled gearbox change.
Sainz received a 10-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Palmer received a 15-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Palmer retired on lap 29 with a transmission problem
Singapore
Hülkenberg retired on lap 48 with an oil leak
Malaysia
Sainz retired on lap 29 with engine failure
Japan
Palmer and Sainz received a 20-place grid penalty, all for exceeding their respective quota of power unit components.
United States
Verstappen received a 15-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Hülkenberg received a 20-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components
Hartley received a 25-place grid penalty for exceeding his car’s quota of power unit components.
Hülkenberg retired on lap 3 with an engine failure
Ricciardo retired on lap 14 with an engine failure
Mexico
Ricciardo received a 20-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Hartley received a 20-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Gasly received a 20-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Hartley retired on lap 30 with an engine failure
Hülkenberg retired on lap 24 with a power unit problem
Ricciardo retired on lap 5 with a turbo failure
Brazil
Ricciardo received a 10-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Hartley received a 10-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Gasly received a 25-place grid penalty for exceeding his quota of power unit components.
Hartley retired on lap 40 with an engine failure
This is a catalogue of failings by Renault that only Honda’s pitiful project managed to ‘better’ during the course of the season.
That Red Bull can survive the reliability woes and actually post wins is nothing short of a miracle, a tribute to what is an obviuosly awesome chassis and the resilience of their drivers Ricciardo and Verstappen.
While their main rivals Mercedes and Ferrari have, in the three years of the hybrid turbo era, produced increasingly reliable engines makes one question exactly what Renault are doing.
It’s difficult to point fingers, but in life – be it in the corporate world or sporting environment – the manager in charge is ultimately accountable. If managers in Formula 1 were treated like their counterparts in football, few would still be in the positions they are in as the axe would have swung many times in recent years.
The decision making process within Renault Sport has to be questioned and the fact is we don’t have top look to far to unearth a collection of gaffes made at the highest level within the organisation’s Formula 1 project headed by Cyril Abiteboul.
At the Mexican Grand Prix it was obvious that Renault had given their teams the thumbs up to dial up the wick and as a result Verstappen was only narrowly pipped to pole by Sebastian Vettel, Ricciardo was seventh, Hulkenberg eighth, Sainz ninth and Hartley 13th. Gasly did not complete a lap in the session.
All looked good for the apparently upwardly mobile Renault entourage. Yes, 24 hours later Verstappen powered to a runaway victory, but for rest of the Renault powered clan it was a woeful day at the office. Ricciardo was first to go with a turbo failure, followed shortly after by Hulkenberg and Hartley with power unit related problems.
Credit to Abiteboul for putting his hand up and admitting afterwards, “For its part, the Mexican Grand Prix was particularly difficult with a number of unacceptable mechanical problems. We have the clear intention to take fast and strong measures. Clearly we have not been successful in balancing performance and reliability.”
Now that’s a monster admission which in layman’s terms means that Renault got their maths wrong, told the teams to unleash the horses only to find that it was the wrong call and three engines went up-in-smoke as a result.
In Brazil it leaked out that in the aftermath of the Mexican carnage, Renault spare parts are scarce!
How did they even countenance the decision to up the power on all the Renault units in the field when the spares bin was alarmingly low. Surely at this level someone would be doing a stock take before telling their boss that it was all systems go for full gas high altitude weekend at Autodromo Hermanos Rodriguez. Apparently not.
Abiteboul’s post-Mexico modesty was short-lived.
Toro Rosso have had a miserable time in recent races. Poor Hartley has yet to start a race from where he qualified. The WEC World Champion, used to Porsche bullet-proof reliability, has in three races received engine related penalties amounting to 95 grid place drops!
Needless to say the Honda bound outfit have not been happy with the situation, as a customer they have been on the receiving end of atrocious products during the latter half of the season as they are embroiled in a battle for sixth in the constructors championship with… you guessed it Renault!
Of course questions were asked, but Abiteboul blaming Toro Rosso for incorrect assembly of the Renault engine to the chassis was pure provocation. What are the Renault seconded engineers doing at Toro Rosso then? Why was this not a problem early on in the season?
Abiteboul ignited a shit-storm of major proportions with his allegations. And here is where the Renault problem lies: Monsieur Abiteboul.
A big team with big ambitions needs a big boss, unfortunately for the French outfit Abiteboul does not tick the box and his actions speak louder than words.
Opinions garnered from paddock insiders describe Abiteboul as “shrewd, well-connected and intelligent” but at the same time “arrogant, irritable, self-righteous and confrontational.”
One could call the poaching by Renault of Marcin Budkowski as a shrewd move. Indeed the appointment irked the entire paddock as the former FIA technical chief is privy to top secret info on all the major teams. As astute as it might seem the hire Budkowski , the move could also come back and bite Renault. More of that for another time…
Also shrewd at the time was hiring of Frédéric Vasseur as team principal, a man who knows a thing or two about racing and teams. But that was short-lived because Abiteboul neglected to provide Vasseur the power to implement his vision for the team. Frustration festered and soon he was out the door claiming that “too much different vision in the management.”
After which Abiteboul made a not so shrewd declaration when he said, “The team principal role is something unique from team to team.. as far as I am concerned, we will not replace Fred in the capacity of team principal.”
In other words in Abiteboul’s world the role of team principal is obsolete. Strange call because no team has won a Formula 1 world title without the leadership of a team principal.
Problem with approaching people within Formula 1 (team members and media) for any character comment is that no one wants to go on the record when being critical regarding managers, management of teams or drivers for that matter. Too many doors will close and risking one’s livelihood for the sake of a story is hardly an attractive option.
Off the record there are many stories that bury Abiteboul, but few will put their money where their mouth is and thus this remains paddock chit-chat. Fortunately the proof is out there.
An example of how two faced he can be is illustrated by the case of Jolyon Palmer. The above stats show that the Englishman suffered a large lump of Renault’s bad reliability.
In August this year Abiteboul said, “If he manages to turn around the situation, which he did last year, we are completely open to a future between the team and Jo for one more season.”
Less than two months later Palmer was out the door, unceremoniously dumped for Sainz. Why the false hope?
Robert Kubica was also led to believe he was in with a chance with the French team, but was also thwarted by the Sainz development.
Before ditching the Kubica option, Abiteboul said in July, “What I can tell you is that he is still quick, he is still very consistent and more importantly he has this energy and this drive, this enthusiasm that he has always had.”
And added, “We’ve not seen any obvious roadblocks.”
On another front, ahead of the Canadian Grand Prix, Red Bull were expecting a major upgrade to their power unit but this did no happen. Then it was believed that the upgrade would be rolled out for Baku. Again it was a no show.
Instead Abiteboul changed the parameters and dropped a bombshell in Montreal when he insisted, “Frankly the next big upgrade will be next year. Then we will have a completely new concept. That will make a difference – but as I said 2018.”
“Red Bull, as always, is making wrong communication about performance development. Frankly, what I want to play down is this sort of focus on the upgrade because the engine is improving every weekend,” declared the Frenchman.
Truth be told the engine did perform better on certain occasions in the latter half of the season, but at the expense of reliability. Did it improve? Good question.
As an engine supplier, to customers who pay big bucks for the service, Renault appear to have have a ‘take-it-or-leave-it’ attitude which has irked Red Bull and clashes between the two organisations a couple of years ago have been well documented. Horner and Abiteboul were reportedly close to blows at one stage. Shouting matches were frequent.
The animosity was such that FIA penned the R’ed Bull Clause’ to the 2017 regulations which states: that “any action and/or make any omission, deceptive, misleading or disparaging or negative comments, which directly injures, damages or brings into disrepute the public reputation, goodwill or favourable name or image of the other party to the supply agreement.”
Since then Red Bull have been notably tight lipped amid numerous engine failures and engine related grid penalties.
Most recently Red Bull management moved swiftly to diffuse flare-up between Abiteboul and Toro Rosso chief Franz Tost. The latter taking exception to the above-mentioned criticism, in Brazil, of the way his team fit Renault power units to their chassis.
The alliance only exists because Red Bull had no alternative but to accept staying with Renault power because Ferrari and Mercedes have no interest in supplying the energy drinks outfit. But the caveat is that Red Bull do not moan too loud in public.
Which brings us to Fernando Alonso…
Had Renault (including Alain Prost in the toothless role of special adviser) been shrewd and serious about becoming a force again they would have broken the bank to lure Alonso to the team. The Spaniard remains one of the best drivers in Formula 1 with at least two or three years in him at the highest level.
He knows what it takes to win championships and has been in big teams for most of his career. Leading Renault, granted completely different team right now, to two titles in 2005 and 2006.
Honestly Nico Hulkenberg has turned from a hot property years ago to a journeyman, while Sainz is a young gun out to prove himself. Neither two are drivers around which they can build a championship challenging team. Alonso is the real deal.
Abiteboul thought differently, “It’s the future that we’re worried about. [Alonso] has his dynamic, I think he has urgency to be in a position to be fighting for championships again. We know that it’s going to take us a bit of time to have a car that can offer that, so clearly the one thing that I would not want is to have a frustrated Fernando in a Renault car, that’s for sure.”
But what Abiteboul wanted to prevent he will get in another guise. Instead the Spaniard remains with McLaren for next year after three miserable years with Honda. But the kicker is that now Alonso will be powered by Renault and, with McLaren management, he has huge expectations. Winning immediately or at least matching Red Bull is clearly on the agenda at Woking.
As things look right now, Renault might not be the plug-and-play Valhalla that Zak Brown and his merry men envisage – this is where it could get real juicy.
A Kvyat, a Palmer, a Hulkenberg, a Hartley bitching about their engines hardly cause any ripples. But if and when Alonso is let down by an engine failure or two or three or more, the fall-out will be huge. Ask Honda F1 chief Yusuke Hasegawa.
Alonso and McLaren will not keep quiet if performance and reliability does not match expectations, imagine the conundrum if Abiteboul dares to throw a spear their way as he did with Toro Rosso.
Thus the McLaren-Renault partnership could well be the placing of the guillotine over Abiteboul’s head.
If it goes well – namely beating Mercedes and Ferrari (easy!) – then everyone will be happy. But if Alonso endures a season of more engine pain, the noise will be deafening and the column inches massive.
There will be no place to hide for Abiteboul and his track record suggests he won’t seek to hide but rather go toe-to-toe with the detractors, which in the end could trigger his demise.
But this is all pure speculation and crystal ball gazing. By all accounts Abiteboul’s saving grace is that he is well connected within the Renault organisation who groomed him since he left university.
He joined Renault at Boulogne-Billancourt in 2001. By 2007 he was Business Development Manager for the Renault F1 team and went on to become Executive Director of Renault Sport F1 in 2010. In 2012 he was appointed as team principal of renault powered Caterham and was at the helm when team owner Tony Fernandes pulled the plug on the operation.
In mid-2014, Renault confirmed Abiteboul’s return as managing director of Renault Sport F1. Clearly someone high up at Renault has a soft spot for Cyril who is obviously homegrown ‘talent’ which must succeed at all costs.
Proper success in Formula 1 requires a special leader: a Ross Brawn, a Jean Todt, a Toto Wolff, a Ron Dennis, even a Christian Horner. Sadly for the French team, with massive Formula 1 pedigree, in Abiteboul they do not have the right man for the role.
Perhaps most alarming is the school of thought in the paddock that he may be the kind of guy who would rather take the whole Renault F1 operation down with him than concede defeat and hand over the reigns to someone capable.
He warned a couple of years ago that Renault would leave “if Formula 1 is that bad for Renault’s reputation, if we see that we struggle with the current formula, if Formula 1 is not delivering the value that it costs to Renault.”
As managing director of Renault F1 Sport he would pack substantial clout in convincing decision makers within the company to ditch Formula 1, if he wanted to or was forced to do so to save face.
Interesting times lie ahead for Renault and their F1 customers.
Wat is dat nou weer voor gare reactie? Hou je niet van feiten?quote:
Waar staat dat dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor gare reactie? Hou je niet van feiten?
Met gestandaardiseerd bedoel ik natuurlijk het ontwerp. Je kunt je vast nog herinneren dat we dat gedoe met die blown diffuser hadden? Ja, dat heeft de FIA tegengegaan door de uitlaat volledig te reguleren. Er mag één uitlaat (plus twee wastegates) op een zeer specifieke locatie zitten en niets anders.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waar staat dat dan?
https://www.fia.com/regulation/category/110
Ben benieuwd,Want naar mijn weten maakt iedereen zijn uitlaat zelf. Kijk maar naar Renooit en Ferrari, die hebben andere uitlaten (geprobeerd dan de rest)
De drie Renault teams samen hebben nu meer punten verzameld dan vorig jaar na Hongarije...quote:Op dinsdag 31 juli 2018 21:47 schreef DeeBee het volgende:
Goed artikel, nog steeds relevant.
Al gaat Fir3Fly ons nu vertellen dat de Renault het uitsteken doet dit seizoen.
Beetje verwarrend want een uitlaat bestaat uit meer delen dan alleen de eindpijp en 2 wastegatepijpjesquote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met gestandaardiseerd bedoel ik natuurlijk het ontwerp. Je kunt je vast nog herinneren dat we dat gedoe met die blown diffuser hadden? Ja, dat heeft de FIA tegengegaan door de uitlaat volledig te reguleren. Er mag één uitlaat (plus twee wastegates) op een zeer specifieke locatie zitten en niets anders.
Ook de rest is volledig gereguleerd om daar op uit te komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:40 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Beetje verwarrend want een uitlaat bestaat uit meer delen dan alleen de eindpijp en 2 wastegatepijpjes
Ben ik benieuwd waar dat staat , ik kan alleen wat vinden betreffende de locatie van de uitlaatpijp en de wastegatesquote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ook de rest is volledig gereguleerd om daar op uit te komen.
En het feit dat er geen bodywork omheen mag zijn. Dus de enige mogelijkheid is de uitlaat die alle teams nu hebben. Er is vrijwel nul variatie hier in te verzinnen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:47 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd waar dat staat , ik kan alleen wat vinden betreffende de locatie van de uitlaatpijp en de wastegates
quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En het feit dat er geen bodywork omheen mag zijn. Dus de enige mogelijkheid is de uitlaat die alle teams nu hebben. Er is vrijwel nul variatie hier in te verzinnen.
Ja, maar die wordt dus niet gebruikt. Omdat de uitlaatpijp op die plek moet zitten.quote:
Wat is nou je punt dan?quote:
Punt is dat jij over een uitlaat begint te raaskallen, terwijl ik het had over de smalle boven-achterbody en dan die rare brede-platte vloer eronder.quote:
Omdat die twee dingen gerelateerd zijn, duh.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 00:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Punt is dat jij over een uitlaat begint te raaskallen, terwijl ik het had over de smalle boven-achterbody en dan die rare brede-platte vloer eronder.
Heeft waarschijnlijk meer te maken met het wegvallen van FI en Williams qua resultaten. Volgens mij is het verschil tussen renault en ferrari/mercedes qua snelheid gelijk zo niet groter.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De drie Renault teams samen hebben nu meer punten verzameld dan vorig jaar na Hongarije...
339 tegen 357 dit jaar.
Er wordt ook al een paar keer gevraagd waar het in het reglement staat. Maar dat lijk jij te negeren.quote:
Exactquote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Ferrari heeft in Duitsland hun wastegate posities al veranderd.
Pre-Duitsland:
[ afbeelding ]
Sinds Duitsland:
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/teoka1RKqnHL78dDkruSDA--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTQyNi42NjY2NjY2NjY2NjY3/https://s.yimg.com/uu/api(...)068a07efe]afbeelding[/url] ]
En Renault heeft getest met een uitlaat onder een hoek om de achter vleugel te beïnvloeden:
[ afbeelding ]
Er kunnen dus wel varianten zijn, maar de positie waar de uitlaat het bodywork uitkomt is vastgelegd door de FIA, waardoor de teams er nagenoeg dezelfde constructies op nahouden.
En dat heb ik gewoon aangegeven. Niet mijn probleem als iemand dan niet kan omgaan met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 06:17 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Er wordt ook al een paar keer gevraagd waar het in het reglement staat.
Ik kan je link ook niet vinden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat heb ik gewoon aangegeven. Niet mijn probleem als iemand dan niet kan omgaan met de werkelijkheid.
.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:14 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik kan je link ook niet vinden.
Ja, kun je wel zo'n dom huilsmiley posten, je hebt gewoon nergens laten zien waar je info vandaan komt. En dan is het iemand anders' schuld. Iemand anders kan de werkelijkheid niet snappen. Wat een ontzettend fucked-up manier van discussiëren.quote:
Dit artikel geeft wel een goed overzicht. https://www.autosport.com(...)1-updated-2014-rulesquote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ja, kun je wel zo'n dom huilsmiley posten, je hebt gewoon nergens laten zien waar je info vandaan komt. En dan is het iemand anders' schuld. Iemand anders kan de werkelijkheid niet snappen. Wat een ontzettend fucked-up manier van discussiëren.
Dus, bron van waar je over lult, of gewoon je ongelijk toegeven.
He bedankt! Helder.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
Dit artikel geeft wel een goed overzicht. https://www.autosport.com(...)1-updated-2014-rules
Alleen klopt het artikel niet helemaal. De uitlaat moet geen hoek van 5 graden omhoog hebben.. Hij mag een hoek van 0 tot 5 graden omhoog hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit artikel geeft wel een goed overzicht. https://www.autosport.com(...)1-updated-2014-rules
Dus er mag bodywork naast en rond de uitlaten zitten, maar niet binnen een cylinder van 3cm grotere diameter dan de uitlaten zelf achter de uitlaat. Voor de rest ben je vrij om bodywork rond de uitlaten te plaatsen, zolang je aan de reglementen voor bodywork voldoet.quote:5.8 Exhaust systems :
5.8.1 With the exception of incidental leakage through joints (either into or out of the system) and
power unit breather fluids, all and only the fluids entering the compressor inlet and fuel
injectors must exit from the engine exhaust system.
5.8.2 Engine exhaust systems must have only a single turbine tailpipe exit and either one or two
wastegate tailpipe exits which must all be rearward facing and through which all exhaust gases
must pass. All and only the turbine exit exhaust gases must pass through the turbine tailpipe
and all and only the wastegate exhaust gases must pass through the wastegate tailpipe(s).
None of the tailpipes may be contained within any of the other tailpipes.
5.8.3 The cross-sectional area of the turbine tailpipe exit at the rearmost point of the turbine
tailpipe must lie between 7500mm2 and 14000mm2
, and the total cross-sectional area of the
wastegate tailpipe exit(s) at the rearmost point of the wastegate tailpipe(s) must lie between
1590mm2 and 2375mm2
. If there are two wastegate tailpipe exits they must be equal in area.
5.8.4 The last 150mm of each tailpipe must in its entirety:
a) Form a thin-walled unobstructed right circular cylinder with its axis +/- 5° to the car
centre plane when viewed from above the car and between 0° and 5° (tail up) to the
reference plane when viewed from the side of the car. The entire circumference of each
exit should lie on a single plane normal to the tailpipe axis and be located at the
rearmost extremity of the last 150mm of the tailpipe.
b) Be located between 350mm and 550mm above the reference plane.
c) Be located no more than 100mm from the car centre plane.
d) Be positioned in order that the entire circumference of the exit of the tailpipe lies
between two vertical planes parallel to C-C and which lie between 220mm and 235mm
rearward of the rear wheel centre line.
5.8.5 There must be no bodywork lying within the right circular cylinders which:
a) Shares a common axis with that of the last 150mm of each tailpipe.
b) Have a diameter 5mm greater than each tailpipe, starting at the exit of each tailpipe
and extending rearwards as far as a point 600mm behind the rear wheel centre line.
c) Have a diameter 30mm greater than each tailpipe, starting 2mm rearwards of the exit
of each tailpipe and extending rearwards as far as a point 600mm behind the rear wheel
centre line.
Klopt, dit artikel is uit 2013 en in 2016 zijn de regels weer wat aangepast. Om hoegenaamd het geluid te verbeteren. Of dat gelukt is of niet laat ik maar in het midden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 15:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen klopt het artikel niet helemaal. De uitlaat moet geen hoek van 5 graden omhoog hebben.. Hij mag een hoek van 0 tot 5 graden omhoog hebben.
[..]
Dus er mag bodywork naast en rond de uitlaten zitten, maar niet binnen een cylinder van 3cm grotere diameter dan de uitlaten zelf achter de uitlaat. Voor de rest ben je vrij om bodywork rond de uitlaten te plaatsen, zolang je aan de reglementen voor bodywork voldoet.
Niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 19:49 schreef daNpy het volgende:
Ik vind de remmerij of een ongeval niet onder power failure vallen. McLaren heeft 5 versnellingsbakken vervangen, dat is nogal wat. Maar worden die nou wel of niet door Renault geleverd?
leuke woorden, maar eens maar eens zien. het lijkt nu dat de Ferrari motor het sterkst is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 16:56 schreef daNpy het volgende:
Toro Rosso lovend over samenwerking met Honda: 'Red Bull gaat vechten om titel'
De combinatie McLaren-Honda was desastreus, maar de samenwerking tussen Toro Rosso en de Japanse motorfabrikant verloopt fantastisch aldus teambaas Franz Tost. ,,Gelukkig heeft McLaren een fout gemaakt."
McLaren gaf Honda de afgelopen jaren de schuld van de slechte prestaties, maar met de nieuwe leverancier Renault gaat het nog steeds niet van harte bij de Britse renstal. ,,Ik wist dat vorig jaar al", vertelt Tost aan Marca. ,,We wisten dat hun chassis niet het beste was. Ik dacht toen al: hoe kan je nou zo veel kritiek hebben op zo'n fantastische partner."
Toro Rosso is als dochterteam van Red Bull dit seizoen vooral belast met het testen van de Honda-motor. Vanuit het team van Max Verstappen heeft de renstal al te horen gekregen dat ze zoveel mogelijk nieuwe onderdelen moeten gebruiken, ook al kost dat gridstraffen. ,,En Honda heeft zich enorm verbeterd. In Canada kregen we een upgrade die ons drie tienden opleveren. Eenzelfde vooruitgang verwachten we tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten in oktober. In 2019 zal er nog meer bijkomen en ik verwacht dan ook dat de Honda-motor enorm competitief zal zijn", zegt Tost. ,,De samenwerking is erg goed. Alle deadlines worden gehaald. We komen soms iets te kort, maar dat ligt aan ons chassis. We hadden aerodynamische updates die niet werkten."
Dat de samenwerking met Honda zo goed verloopt zal bij Red Bull met gejuich worden ontvangen. De renstal van Verstappen en Daniel Ricciardo stapt in 2019 over van de fel bekritiseerde Renault-motor naar de krachtbron van Honda. ,,Ik weet zeker dat Red Bull volgend jaar enorm succesvol gaat zijn. Het doel in 2019 is het winnen van races en het vechten om het kampioenschap", meldt Tost.
Bron: AD.nl
Voor alleen die race zeker .quote:Op donderdag 2 augustus 2018 16:56 schreef daNpy het volgende:
In Canada kregen we een upgrade die ons drie tienden opleveren.
Er staat ook niet dat ze meteen de snelste auto gaan hebben. Maar er staat wel dat afspraken worden nagekomen en er al meerdere updates voor verbeteringen hebben gezorgd. Dat is al meer dan Renooit heeft waar kunnen maken in 3 jaar tijdquote:Op donderdag 2 augustus 2018 17:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
leuke woorden, maar eens maar eens zien. het lijkt nu dat de Ferrari motor het sterkst is.
Nederlands artikel: https://www.nu.nl/formule(...)gtransplantatie.htmlquote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:53 schreef ondeugend het volgende:
Niki Lauda in kritische toestand na longtransplantatie.
https://twitter.com/welt/status/1025075581891825664?s=19
Viel veel mensen op dat de nieuwe testmotor die ze hebben gebruikt deze week iets anders klonk dan voorheen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat Honda zoveel in het vat heeft dat ze Renault kunnen vliegen qua prestaties
Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Viel veel mensen op dat de nieuwe testmotor die ze hebben gebruikt deze week iets anders klonk dan voorheen.
Denk dat het motorontwerp van Honda veel potentie heeft tot verbetering.
Dat zou goud zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
Denk het niet, Hongarije is geen powerbaantje. Denk dat ze de auto qua afstelling een keer goed voor elkaar hadden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
Natuurlijk niet, TR heeft gewoon een prima chassis en had mazzel met de kwalificatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
dit. TR is gewoon Red Bull light. Zeer waarschijnlijk beter chassis dan de meesten, beetje gehinderd door de kwaliteit van hun coureurs op het moment, en omdat ze testbankje aan het spelen zijn met de Honda motor voor het hoofd team.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 00:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, TR heeft gewoon een prima chassis en had mazzel met de kwalificatie.
Ach ja. Hoewel het geen keuze uit luxe is ga ik er vanuit dat Honda zeker geen stap terug gaat zijn. Red Bull is te ambitieus om een blinde gok te doen. Volgend jaar zal pas echt blijken of ze er ook echt iets mee opschieten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 06:29 schreef BadderHaring het volgende:
Al het wishfull thinking rondom Honda begint wel wat pathetisch te worden.
Qua power verwacht ik weinig. Ik denk dat de stap metname zit op het vlak van betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:58 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ach ja. Hoewel het geen keuze uit luxe is ga ik er vanuit dat Honda zeker geen stap terug gaat zijn. Red Bull is te ambitieus om een blinde gok te doen. Volgend jaar zal pas echt blijken of ze er ook echt iets mee opschieten.
Gasly laat afgelopen weekend duidelijk zien dat het wel kan met de Toro Rosso.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 04:02 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
dit. TR is gewoon Red Bull light. Zeer waarschijnlijk beter chassis dan de meesten, beetje gehinderd door de kwaliteit van hun coureurs op het moment, en omdat ze testbankje aan het spelen zijn met de Honda motor voor het hoofd team.
Natuurlijk kan dat. Wat ik bedoel te zeggen is dat ze zeer waarschijnlijk hoger hadden gestaan zonder Hartley en dat testbank gedoe.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:31 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Gasly laat afgelopen weekend duidelijk zien dat het wel kan met de Toro Rosso.
Lachen doet de mens goed.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 06:29 schreef BadderHaring het volgende:
Al het wishfull thinking rondom Honda begint wel wat pathetisch te worden.
denk ik ook, geen rare/gekke uitvalbeurten meerquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Qua power verwacht ik weinig. Ik denk dat de stap metname zit op het vlak van betrouwbaarheid.
Lijkt me stug.quote:
Originele bron:http://www.dailymail.co.u(...)ault-end-season.htmlquote:
Heeel veel geld of ze komen met iets baanbrekends.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:40 schreef tja77 het volgende:
Frustratie moet wel hoog zitten, anders kies je er niet voor om nog een periode met een Renault krachtbron te gaan rijden.
Wie wordt dan de teamgenoot van Max?quote:
Die geruchten gaan ineens iddquote:
Klopt, en heel veel sites komen er nu mee op de proppen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die geruchten gaan ineens idd
Alonsoquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wie wordt dan de teamgenoot van Max?
Gasly?
Dat zou wel mooi zijn ja.quote:
Ja, iedereen komt er ineens meequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Klopt, en heel veel sites komen er nu mee op de proppen.
Gaat hard rond.
Dat zou ik wel een heel interessante keuze vinden inderdaadquote:
Stille hoop natuurlijk en geen gerucht voor als nog. Maar als ze hem ruimte geven voor de Indy races en dan een talent in de auto kunnen zetten is het een prima oplossing. Maar durft Alonso nog met een Honda te rijdenquote:
Zo van, het is 12:35 uur, een heel mooi moment om het de wereld in te brengen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, iedereen komt er ineens mee
Als het waar is, dan zou het zomaar kunnen dat Ricciardo het echt niet kan hebben om 2e viool te spelen. Waar RBR altijd heeft gezegd geen 1e en 2e rijder te hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:49 schreef beantherio het volgende:
Moeilijk voor te stellen dat dat gerucht waar is. Een team dat nog in de verste verte geen met RBR vergelijkbaar chassis kan bouwen, met een motor waarover hij zichzelf ook vaak genoeg beklaagd heeft en 150 miljoen minder budget op jaarbasis. Je moet wel erg graag niet willen blijven om zo'n stap te zetten.
nee, RB is voor jongeren, niet voor oude mannen, dus past niet in de marketingquote:
Begin deze week nog dat de verlenging van het contract met RBR uiterlijk in Spa-weekend getekend zou worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:51 schreef beantherio het volgende:
De opmerkingen die Ricciardo de laatste paar weken maakte in interviews over de situatie duiden er ook allemaal op dat verlenging met RBR bijna rond was. Ik geloof dit gerucht niet zo.
Had hij ook niet gezegd dat hij weinig vertrouwen had in de Honda krachtbron?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:51 schreef beantherio het volgende:
De opmerkingen die Ricciardo de laatste paar weken maakte in interviews over de situatie duiden er ook allemaal op dat verlenging met RBR bijna rond was. Ik geloof dit gerucht niet zo.
En dan volgend jaar RedBull vol vooraanquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Had hij ook niet gezegd dat hij weinig vertrouwen had in de Honda krachtbron?
Dan kan natuurlijk ook meespelen.
Ik moet het allemaal nog zien natuurlijk.
Maar zou het zeer verrassend vinden.
Ik zie nog niksquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heeft RIC al gereageerd? Op social media of ofzo? En RBR?
Dat zou ook kunnen, onderhandelingstechniek om RBR wat onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:57 schreef THEFXR het volgende:
of het is een gerucht om RB onder druk te zetten voor meer geld of gelijke rijder
Alles komt van The Daily Mail.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:57 schreef Smoofie het volgende:
Racefans.net zegt het ook. Die zijn meestal wel betrouwbaar?
IEDEREEN brengt het nuquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:57 schreef Smoofie het volgende:
Racefans.net zegt het ook. Die zijn meestal wel betrouwbaar?
Right, lijkt mij een hele domme beslissing om dat te doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:57 schreef THEFXR het volgende:
of het is een gerucht om RB onder druk te zetten voor meer geld of gelijke rijder
Sommigen doen alsof ze het zelf ergens opgevangen hebbenquote:
Nee.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen, onderhandelingstechniek om RBR wat onder druk te zetten.
Maar zou dat werken?
Just rumors, Helmut, i will sign with RBquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:59 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Right, lijkt mij een hele domme beslissing om dat te doen.
Precies, ik moet het ook nog zien.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Just rumors, Helmut, i will sign with RB
Bij racefans.net zijn ze 99/100x niet zo dom om the mail als bron te gebruiken toch? Ach.quote:
kijk, het is allemaal embedded media, die gaan geen moeilijke vragen stellen, doe je het wel, wordt je perspas ingetrokken. zo simpel is het.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:04 schreef Zorro het volgende:
Dat krijg je ervan als je een topinterviewer als Jack met de coureurs laat praten. Die vraagt: "wordt het contract al bijna getekend?" "Is het al rond" en meer van dat soort dingen.
Ricciardo antwoordt dan van "Ja bijna" en "Ik hoop snel", maar er is hem nooit gevraagd of dat dan om Red Bull ging, dus hij geeft altijd een goed antwoord..
Renault is een fabrieksteam en betaald beter en hij is 1de rijder?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zou het niet eens zo verrassend vinden, Ricciardo is slim genoeg om te weten dat 2019 sowieso niks wordt en tegen Max kan hij niet op.
Niet dat hij weggaat, wel dat hij naar Renault gaat.quote:
Dat is wellicht inderdaad een overweging.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Renault is een fabrieksteam en betaald beter en hij is 1de rijder?
Fok! forum is zelfs sneller als Twitterquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Staat op de instagram van RBR hoor ik net
Edit: spuit elf
Meestal houdt dat tweede ook het eerste inquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet dat hij weggaat, wel dat hij naar Renault gaat.
RBR is volgend jaar ook een fabrieksteam.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Renault is een fabrieksteam en betaald beter en hij is 1de rijder?
quote:Daniel Ricciardo has advised us that he is to leave the Team at the end of the 2018 season.
Having joined the Red Bull family in 2008 as a member of the Red Bull Junior Team, with whom he won numerous junior titles, Daniel made his F1 debut in 2011 at the British Grand Prix. After two seasons with Scuderia Toro Rosso, Daniel joined us in 2014 and to date has brought the team seven victories, 29 podium finishes, two pole positions and 904 championship points.
Commenting on Daniel’s decision, Aston Martin Red Bull Racing Team Principal Christian Horner said: “We fully respect Daniel’s decision to leave Aston Martin Red Bull Racing and we wish him all the best in his future. We would like to thank him for his dedication and the role he has played since joining the Team in 2014, the highlights of course being the seven wins and the 29 podiums he has achieved so far with us.
“We will now continue to evaluate the numerous options available to us before deciding on which driver partners Max Verstappen for the 2019 season. In the meantime, there are still nine races left in 2018 and we are fully focused on maximising every opportunity for Max and Daniel for the remainder of the season.”
Hulk stelenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:13 schreef Wuwwa het volgende:
Zet dan die Stoffel in de RB, heerlijke tweede rijder voor een 20-0 voor Max.
Ik las dat er meer bronnen waren dat hij weg zou gaan. Alleen niet waar heen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meestal houdt dat tweede ook het eerste in
Maar van Honda . Ik zie het best nog waarschijnlijk dat teams als Renault en Haas volgend jaar Red Bull kunnen verslaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
RBR is volgend jaar ook een fabrieksteam.
Alonso wil Sainz bij Mclaren hebben, mocht ie blijven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:16 schreef Gezicht het volgende:
Logische stap voor RBR om Sainz terug te halen, in het geval dat RIC daadwerkelijk naar Renault zou gaan (er van uitgaand dat Hulk ook bij Renault blijft)?
Lijkt me ook, maar dan wordt Sainz dus kind van de rekening, want verder ligt alles al wel redelijk vast toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:16 schreef beantherio het volgende:
Sainz of Gasly naar RBR? Als het Sainz niet wordt dan is die wel klaar met F1 dunkt me. Maar Gasly lijkt me de meer getalenteerde coureur en heeft al een jaartje ervaring met Honda-motoren.
Sainz of gasly. Dat is de vraag die de uitkomst van de carroussel gaat bepalen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:16 schreef Gezicht het volgende:
Logische stap voor RBR om Sainz terug te halen, in het geval dat RIC daadwerkelijk naar Renault zou gaan (er van uitgaand dat Hulk ook bij Renault blijft)?
Sainz kan volgens de geruchten naar McLaren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:16 schreef beantherio het volgende:
Sainz of Gasly naar RBR? Als het Sainz niet wordt dan is die wel klaar met F1 dunkt me. Maar Gasly lijkt me de meer getalenteerde coureur en heeft al een jaartje ervaring met Honda-motoren.
Sainz naar McLaren voor een volledig Spaanse lineup? Stoffel harkt nou niet echt de resultaten binnen die hij nodig heeft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:18 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Lijkt me ook, maar dan wordt Sainz dus kind van de rekening, want verder ligt alles al wel redelijk vast toch?
Maar wie vult dan het opengevallen stoeltje bij RBR/TR?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sainz kan volgens de geruchten naar McLaren.
En dan Stoffel dus exit. Kan natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sainz kan volgens de geruchten naar McLaren.
Vandoorne TR Gasly RBRquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wie vult dan het opengevallen stoeltje bij RBR/TR?
Sainz naar McLaren, Stoffel outquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:16 schreef beantherio het volgende:
Sainz of Gasly naar RBR? Als het Sainz niet wordt dan is die wel klaar met F1 dunkt me. Maar Gasly lijkt me de meer getalenteerde coureur en heeft al een jaartje ervaring met Honda-motoren.
Gasley naar RBR, coureur uit de opleiding naar TR?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wie vult dan het opengevallen stoeltje bij RBR/TR?
Hulk?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wie vult dan het opengevallen stoeltje bij RBR/TR?
Heeft Kvyat al nieuw werk? Norris kan het niet meer worden toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wie vult dan het opengevallen stoeltje bij RBR/TR?
Maar dat scheen dan weer niet heel best te gaan met Max. En RB was blijkbaar niet gediend dat vader Sainz allemaal geruchten de wereld in bracht een tijdje terug. Zoiets staat me iig bij ..quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:19 schreef dz5b604 het volgende:
Lijkt me dat Sainz 'gewoon' naar Red Bull gaat.
Wie dan? Voor zover ik weet heeft RB geen juniors die in aanmerking komen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:20 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Gasley naar RBR, coureur uit de opleiding naar TR?
Hier wordt gezegd dat RIC ook al definitief naar Renault gaat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Meer info:
https://www.gpblog.com/nl(...)euws&utm_content=RBR bevestiging Riccardo
Dat is waar, maar ik zie niet zo 1,2,3 iemand die vrij is en beter dan Sainz. En om er maar een cliche in te gooien zowel Max als Sainz zijn ouder en wijzer geworden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:20 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Maar dat scheen dan weer niet heel best te gaan met Max. En RB was blijkbaar niet gediend dat vader Sainz allemaal geruchten de wereld in bracht een tijdje terug. Zoiets staat me iig bij ..
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:16 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Liever rijdt de Hulk DannyRic finaal de moeder
Lag meer aan de engineer van Max dan aan Max zelf voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:21 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik zie niet zo 1,2,3 iemand die vrij is en beter dan Sainz.
die krijgt niks meer te zien van een RBquote:
Jos en Sainz sr waren allebei aanwezig om hun jongens te pushen in het eerste jaar, ze zijn nu vierdejaars en ik neem aan dat er afspraken gemaakt worden dat die twee vaders niet in het paddock ronddartelenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:21 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik zie niet zo 1,2,3 iemand die vrij is en beter dan Sainz. En om er maar een cliche in te gooien zowel Max als Sainz zijn ouder en wijzer geworden.
Misschien. Maar Renault en Haas gaan nooit om het kampioenschap strijden. RBR zal volgend jaar als een tussenjaar beschouwen en dan het jaar erop willen vlammen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar van Honda . Ik zie het best nog waarschijnlijk dat teams als Renault en Haas volgend jaar Red Bull kunnen verslaan.
???twitter:
Russell, Markelovquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:23 schreef Gezicht het volgende:
Welke mogelijke instromers maken kans op een stoeltje? Norris, de Vries, Aitken?
Sainz is uitgeleend, dus kan terugquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:23 schreef Gezicht het volgende:
Welke mogelijke instromers maken kans op een stoeltje? Norris, de Vries, Aitken?
Ging me om het Marko-deelquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:21 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hier wordt gezegd dat RIC ook al definitief naar Renault gaat?
Die was ik nog vergeten ja. Goud dit hoorquote:
De laatste twee sowieso niet denk ik, en de eerste heeft laten doorschemeren dat het wat hem betreft nu nog niet perse hoeft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:23 schreef Gezicht het volgende:
Welke mogelijke instromers maken kans op een stoeltje? Norris, de Vries, Aitken?
Zeg nooit nooit, Renault heeft toch aardig wat kampioenschappen gewonnen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:23 schreef franske19 het volgende:
[..]
Misschien. Maar Renault en Haas gaan nooit om het kampioenschap strijden
Ik zie Renault ook nog wel om kampioenschappen vechten de komende jaren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, Renault heeft toch aardig wat kampioenschappen gewonnen.
Kom, laten we realistisch wezen. Renault gaat binnen 5jaar geen wdc worden hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, Renault heeft toch aardig wat kampioenschappen gewonnen.
Er is het één en ander veranderd. Ze hebben in het hybride tijdperk geen enkele vooruitgang geboekt met de motor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, Renault heeft toch aardig wat kampioenschappen gewonnen.
Dat lijkt me wel. Hamilton en Bottas hebben een contract bij Mercedes voor 2019.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:23 schreef dz5b604 het volgende:???twitter:
Is mercedes nu in full troll modus?
Dat is onzin.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:26 schreef franske19 het volgende:
[..]
Er is het één en ander veranderd. Ze hebben in het hybride tijdperk geen enkele vooruitgang geboekt met de motor.
Dit is gewoon banterquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:23 schreef dz5b604 het volgende:???twitter:
Is mercedes nu in full troll modus?
Maar hebben ze beide al daadwerkelijk getekend?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Hamilton en Bottas hebben een contract voor 2019.
Mooie glazen bol heb je.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Kom, laten we realistisch wezen. Renault gaat binnen 5jaar geen wdc worden hoor.
Norris zit ook in die RedBulltwitterfeedquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
De laatste twee sowieso niet denk ik, en de eerste heeft laten doorschemeren dat het wat hem betreft nu nog niet perse hoeft.
JA.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:26 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Maar hebben ze beide al daadwerkelijk getekend?
Die verwachtte na Vettel's kampioenschappen natuurlijk even het stokje over te nemen en vrij rap kampioen te kunnen worden met RBR.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:28 schreef Wuwwa het volgende:
Je kon aan Ricciardo zien dat hij niet meer Mister niceguy was, meer en meer een neplach bij de RB promotiedingetjes. Voor z'n imago moest hij dit wel doen.
Had over RBR Honda ook gelijk dus we gaan het zien.quote:
Dat voorspelde jij in 2013?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Had over RBR Honda ook gelijk dus we gaan het zien.
Misschien heeft Lauda getekent voor een collectieve zorgverzekeringquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:23 schreef dz5b604 het volgende:???twitter:
Is mercedes nu in full troll modus?
Heeft hij wel nodig nu hij in het ziekenhuis ligt ..quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Misschien heeft Lauda getekent voor een collectieve zorgverzekering
Stel je voor Bottas heeft nog niet "officieel" getekend en ze schuiven hem aan de kant voor Danny Ricquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:23 schreef dz5b604 het volgende:???twitter:
Is mercedes nu in full troll modus?
2013 waren ze nog niet eens in de sportquote:
Even klikken voor het gifje wat Lando deed.twitter:LandoNorris twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 13:12:36 @redbullracing https://t.co/lTM2yPRihi reageer retweet
Er is inderdaad geen team genoemd. Voor hetzelfde geld gaat ie naar Williamsquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:33 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Stel je voor Bottas heeft nog niet "officieel" getekend en ze schuiven hem aan de kant voor Danny Ric
Jij claimt dat je 5 jaar in de toekomst kunt kijken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:33 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
2013 waren ze nog niet eens in de sport
Dat heeft hij wel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:33 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Stel je voor Bottas heeft nog niet "officieel" getekend en ze schuiven hem aan de kant voor Danny Ric
Jos Verstappen had ook een contract met Arrows. Guido v/d Garde zou ook voor Sauber gaan rijden, hij heeft niet voor niks een enorm bedrag toegewezen gekregen. En dus allebei opzij geschoven voor iemand anders.quote:
Dat naar buiten gecommuniceerd is dat Bottas heeft getekend betekent nog niet dat er daadwerkelijk formeel getekend is / er nog "opzegclausules" in het contract zitten. Maar bijzonder onwaarschijnlijk zou het wel zijn jaquote:
Het zegt dat een organisatie met heel veel meer centjes moeten komen om van je af te willen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:37 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Jos Verstappen had ook een contract met Arrows. Guido v/d Garde zou ook voor Sauber gaan rijden, hij heeft niet voor niks een enorm bedrag toegewezen gekregen. En dus allebei opzij geschoven voor iemand anders.
Uiteindelijk zegt een contract geen reet natuurlijk, als het op zulke dingen aankomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |