Wat is dat nou weer voor gare reactie? Hou je niet van feiten?quote:
Waar staat dat dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor gare reactie? Hou je niet van feiten?
Met gestandaardiseerd bedoel ik natuurlijk het ontwerp. Je kunt je vast nog herinneren dat we dat gedoe met die blown diffuser hadden? Ja, dat heeft de FIA tegengegaan door de uitlaat volledig te reguleren. Er mag één uitlaat (plus twee wastegates) op een zeer specifieke locatie zitten en niets anders.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waar staat dat dan?
https://www.fia.com/regulation/category/110
Ben benieuwd,Want naar mijn weten maakt iedereen zijn uitlaat zelf. Kijk maar naar Renooit en Ferrari, die hebben andere uitlaten (geprobeerd dan de rest)
De drie Renault teams samen hebben nu meer punten verzameld dan vorig jaar na Hongarije...quote:Op dinsdag 31 juli 2018 21:47 schreef DeeBee het volgende:
Goed artikel, nog steeds relevant.
Al gaat Fir3Fly ons nu vertellen dat de Renault het uitsteken doet dit seizoen.
Beetje verwarrend want een uitlaat bestaat uit meer delen dan alleen de eindpijp en 2 wastegatepijpjesquote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met gestandaardiseerd bedoel ik natuurlijk het ontwerp. Je kunt je vast nog herinneren dat we dat gedoe met die blown diffuser hadden? Ja, dat heeft de FIA tegengegaan door de uitlaat volledig te reguleren. Er mag één uitlaat (plus twee wastegates) op een zeer specifieke locatie zitten en niets anders.
Ook de rest is volledig gereguleerd om daar op uit te komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:40 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Beetje verwarrend want een uitlaat bestaat uit meer delen dan alleen de eindpijp en 2 wastegatepijpjes
Ben ik benieuwd waar dat staat , ik kan alleen wat vinden betreffende de locatie van de uitlaatpijp en de wastegatesquote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ook de rest is volledig gereguleerd om daar op uit te komen.
En het feit dat er geen bodywork omheen mag zijn. Dus de enige mogelijkheid is de uitlaat die alle teams nu hebben. Er is vrijwel nul variatie hier in te verzinnen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:47 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd waar dat staat , ik kan alleen wat vinden betreffende de locatie van de uitlaatpijp en de wastegates
quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En het feit dat er geen bodywork omheen mag zijn. Dus de enige mogelijkheid is de uitlaat die alle teams nu hebben. Er is vrijwel nul variatie hier in te verzinnen.
Ja, maar die wordt dus niet gebruikt. Omdat de uitlaatpijp op die plek moet zitten.quote:
Wat is nou je punt dan?quote:
Punt is dat jij over een uitlaat begint te raaskallen, terwijl ik het had over de smalle boven-achterbody en dan die rare brede-platte vloer eronder.quote:
Omdat die twee dingen gerelateerd zijn, duh.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 00:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Punt is dat jij over een uitlaat begint te raaskallen, terwijl ik het had over de smalle boven-achterbody en dan die rare brede-platte vloer eronder.
Heeft waarschijnlijk meer te maken met het wegvallen van FI en Williams qua resultaten. Volgens mij is het verschil tussen renault en ferrari/mercedes qua snelheid gelijk zo niet groter.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De drie Renault teams samen hebben nu meer punten verzameld dan vorig jaar na Hongarije...
339 tegen 357 dit jaar.
Er wordt ook al een paar keer gevraagd waar het in het reglement staat. Maar dat lijk jij te negeren.quote:
Exactquote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Ferrari heeft in Duitsland hun wastegate posities al veranderd.
Pre-Duitsland:
[ afbeelding ]
Sinds Duitsland:
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/teoka1RKqnHL78dDkruSDA--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTQyNi42NjY2NjY2NjY2NjY3/https://s.yimg.com/uu/api(...)068a07efe]afbeelding[/url] ]
En Renault heeft getest met een uitlaat onder een hoek om de achter vleugel te beïnvloeden:
[ afbeelding ]
Er kunnen dus wel varianten zijn, maar de positie waar de uitlaat het bodywork uitkomt is vastgelegd door de FIA, waardoor de teams er nagenoeg dezelfde constructies op nahouden.
En dat heb ik gewoon aangegeven. Niet mijn probleem als iemand dan niet kan omgaan met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 06:17 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Er wordt ook al een paar keer gevraagd waar het in het reglement staat.
Ik kan je link ook niet vinden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat heb ik gewoon aangegeven. Niet mijn probleem als iemand dan niet kan omgaan met de werkelijkheid.
.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:14 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik kan je link ook niet vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |