Wat is dat nou weer voor gare reactie? Hou je niet van feiten?quote:
Waar staat dat dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor gare reactie? Hou je niet van feiten?
Met gestandaardiseerd bedoel ik natuurlijk het ontwerp. Je kunt je vast nog herinneren dat we dat gedoe met die blown diffuser hadden? Ja, dat heeft de FIA tegengegaan door de uitlaat volledig te reguleren. Er mag één uitlaat (plus twee wastegates) op een zeer specifieke locatie zitten en niets anders.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waar staat dat dan?
https://www.fia.com/regulation/category/110
Ben benieuwd,Want naar mijn weten maakt iedereen zijn uitlaat zelf. Kijk maar naar Renooit en Ferrari, die hebben andere uitlaten (geprobeerd dan de rest)
De drie Renault teams samen hebben nu meer punten verzameld dan vorig jaar na Hongarije...quote:Op dinsdag 31 juli 2018 21:47 schreef DeeBee het volgende:
Goed artikel, nog steeds relevant.
Al gaat Fir3Fly ons nu vertellen dat de Renault het uitsteken doet dit seizoen.
Beetje verwarrend want een uitlaat bestaat uit meer delen dan alleen de eindpijp en 2 wastegatepijpjesquote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met gestandaardiseerd bedoel ik natuurlijk het ontwerp. Je kunt je vast nog herinneren dat we dat gedoe met die blown diffuser hadden? Ja, dat heeft de FIA tegengegaan door de uitlaat volledig te reguleren. Er mag één uitlaat (plus twee wastegates) op een zeer specifieke locatie zitten en niets anders.
Ook de rest is volledig gereguleerd om daar op uit te komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:40 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Beetje verwarrend want een uitlaat bestaat uit meer delen dan alleen de eindpijp en 2 wastegatepijpjes
Ben ik benieuwd waar dat staatquote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ook de rest is volledig gereguleerd om daar op uit te komen.
En het feit dat er geen bodywork omheen mag zijn. Dus de enige mogelijkheid is de uitlaat die alle teams nu hebben. Er is vrijwel nul variatie hier in te verzinnen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:47 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd waar dat staat, ik kan alleen wat vinden betreffende de locatie van de uitlaatpijp en de wastegates
quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En het feit dat er geen bodywork omheen mag zijn. Dus de enige mogelijkheid is de uitlaat die alle teams nu hebben. Er is vrijwel nul variatie hier in te verzinnen.
Ja, maar die wordt dus niet gebruikt. Omdat de uitlaatpijp op die plek moet zitten.quote:
Wat is nou je punt dan?quote:
Punt is dat jij over een uitlaat begint te raaskallen, terwijl ik het had over de smalle boven-achterbody en dan die rare brede-platte vloer eronder.quote:
Omdat die twee dingen gerelateerd zijn, duh.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 00:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Punt is dat jij over een uitlaat begint te raaskallen, terwijl ik het had over de smalle boven-achterbody en dan die rare brede-platte vloer eronder.
Heeft waarschijnlijk meer te maken met het wegvallen van FI en Williams qua resultaten. Volgens mij is het verschil tussen renault en ferrari/mercedes qua snelheid gelijk zo niet groter.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De drie Renault teams samen hebben nu meer punten verzameld dan vorig jaar na Hongarije...
339 tegen 357 dit jaar.
Er wordt ook al een paar keer gevraagd waar het in het reglement staat. Maar dat lijk jij te negeren.quote:
Exactquote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Ferrari heeft in Duitsland hun wastegate posities al veranderd.
Pre-Duitsland:
[ afbeelding ]
Sinds Duitsland:
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/teoka1RKqnHL78dDkruSDA--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTQyNi42NjY2NjY2NjY2NjY3/https://s.yimg.com/uu/api(...)068a07efe]afbeelding[/url] ]
En Renault heeft getest met een uitlaat onder een hoek om de achter vleugel te beïnvloeden:
[ afbeelding ]
Er kunnen dus wel varianten zijn, maar de positie waar de uitlaat het bodywork uitkomt is vastgelegd door de FIA, waardoor de teams er nagenoeg dezelfde constructies op nahouden.
En dat heb ik gewoon aangegeven. Niet mijn probleem als iemand dan niet kan omgaan met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 06:17 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Er wordt ook al een paar keer gevraagd waar het in het reglement staat.
Ik kan je link ook niet vinden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat heb ik gewoon aangegeven. Niet mijn probleem als iemand dan niet kan omgaan met de werkelijkheid.
quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:14 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik kan je link ook niet vinden.
Ja, kun je wel zo'n dom huilsmiley posten, je hebt gewoon nergens laten zien waar je info vandaan komt. En dan is het iemand anders' schuld. Iemand anders kan de werkelijkheid niet snappen. Wat een ontzettend fucked-up manier van discussiëren.quote:
Dit artikel geeft wel een goed overzicht. https://www.autosport.com(...)1-updated-2014-rulesquote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ja, kun je wel zo'n dom huilsmiley posten, je hebt gewoon nergens laten zien waar je info vandaan komt. En dan is het iemand anders' schuld. Iemand anders kan de werkelijkheid niet snappen. Wat een ontzettend fucked-up manier van discussiëren.
Dus, bron van waar je over lult, of gewoon je ongelijk toegeven.
He bedankt! Helder.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
Dit artikel geeft wel een goed overzicht. https://www.autosport.com(...)1-updated-2014-rules
Alleen klopt het artikel niet helemaal. De uitlaat moet geen hoek van 5 graden omhoog hebben.. Hij mag een hoek van 0 tot 5 graden omhoog hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit artikel geeft wel een goed overzicht. https://www.autosport.com(...)1-updated-2014-rules
Dus er mag bodywork naast en rond de uitlaten zitten, maar niet binnen een cylinder van 3cm grotere diameter dan de uitlaten zelf achter de uitlaat. Voor de rest ben je vrij om bodywork rond de uitlaten te plaatsen, zolang je aan de reglementen voor bodywork voldoet.quote:5.8 Exhaust systems :
5.8.1 With the exception of incidental leakage through joints (either into or out of the system) and
power unit breather fluids, all and only the fluids entering the compressor inlet and fuel
injectors must exit from the engine exhaust system.
5.8.2 Engine exhaust systems must have only a single turbine tailpipe exit and either one or two
wastegate tailpipe exits which must all be rearward facing and through which all exhaust gases
must pass. All and only the turbine exit exhaust gases must pass through the turbine tailpipe
and all and only the wastegate exhaust gases must pass through the wastegate tailpipe(s).
None of the tailpipes may be contained within any of the other tailpipes.
5.8.3 The cross-sectional area of the turbine tailpipe exit at the rearmost point of the turbine
tailpipe must lie between 7500mm2 and 14000mm2
, and the total cross-sectional area of the
wastegate tailpipe exit(s) at the rearmost point of the wastegate tailpipe(s) must lie between
1590mm2 and 2375mm2
. If there are two wastegate tailpipe exits they must be equal in area.
5.8.4 The last 150mm of each tailpipe must in its entirety:
a) Form a thin-walled unobstructed right circular cylinder with its axis +/- 5° to the car
centre plane when viewed from above the car and between 0° and 5° (tail up) to the
reference plane when viewed from the side of the car. The entire circumference of each
exit should lie on a single plane normal to the tailpipe axis and be located at the
rearmost extremity of the last 150mm of the tailpipe.
b) Be located between 350mm and 550mm above the reference plane.
c) Be located no more than 100mm from the car centre plane.
d) Be positioned in order that the entire circumference of the exit of the tailpipe lies
between two vertical planes parallel to C-C and which lie between 220mm and 235mm
rearward of the rear wheel centre line.
5.8.5 There must be no bodywork lying within the right circular cylinders which:
a) Shares a common axis with that of the last 150mm of each tailpipe.
b) Have a diameter 5mm greater than each tailpipe, starting at the exit of each tailpipe
and extending rearwards as far as a point 600mm behind the rear wheel centre line.
c) Have a diameter 30mm greater than each tailpipe, starting 2mm rearwards of the exit
of each tailpipe and extending rearwards as far as a point 600mm behind the rear wheel
centre line.
Klopt, dit artikel is uit 2013 en in 2016 zijn de regels weer wat aangepast. Om hoegenaamd het geluid te verbeteren. Of dat gelukt is of niet laat ik maar in het midden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 15:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen klopt het artikel niet helemaal. De uitlaat moet geen hoek van 5 graden omhoog hebben.. Hij mag een hoek van 0 tot 5 graden omhoog hebben.
[..]
Dus er mag bodywork naast en rond de uitlaten zitten, maar niet binnen een cylinder van 3cm grotere diameter dan de uitlaten zelf achter de uitlaat. Voor de rest ben je vrij om bodywork rond de uitlaten te plaatsen, zolang je aan de reglementen voor bodywork voldoet.
Niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 19:49 schreef daNpy het volgende:
Ik vind de remmerij of een ongeval niet onder power failure vallen. McLaren heeft 5 versnellingsbakken vervangen, dat is nogal wat. Maar worden die nou wel of niet door Renault geleverd?
leuke woorden, maar eens maar eens zien. het lijkt nu dat de Ferrari motor het sterkst is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 16:56 schreef daNpy het volgende:
Toro Rosso lovend over samenwerking met Honda: 'Red Bull gaat vechten om titel'
De combinatie McLaren-Honda was desastreus, maar de samenwerking tussen Toro Rosso en de Japanse motorfabrikant verloopt fantastisch aldus teambaas Franz Tost. ,,Gelukkig heeft McLaren een fout gemaakt."
McLaren gaf Honda de afgelopen jaren de schuld van de slechte prestaties, maar met de nieuwe leverancier Renault gaat het nog steeds niet van harte bij de Britse renstal. ,,Ik wist dat vorig jaar al", vertelt Tost aan Marca. ,,We wisten dat hun chassis niet het beste was. Ik dacht toen al: hoe kan je nou zo veel kritiek hebben op zo'n fantastische partner."
Toro Rosso is als dochterteam van Red Bull dit seizoen vooral belast met het testen van de Honda-motor. Vanuit het team van Max Verstappen heeft de renstal al te horen gekregen dat ze zoveel mogelijk nieuwe onderdelen moeten gebruiken, ook al kost dat gridstraffen. ,,En Honda heeft zich enorm verbeterd. In Canada kregen we een upgrade die ons drie tienden opleveren. Eenzelfde vooruitgang verwachten we tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten in oktober. In 2019 zal er nog meer bijkomen en ik verwacht dan ook dat de Honda-motor enorm competitief zal zijn", zegt Tost. ,,De samenwerking is erg goed. Alle deadlines worden gehaald. We komen soms iets te kort, maar dat ligt aan ons chassis. We hadden aerodynamische updates die niet werkten."
Dat de samenwerking met Honda zo goed verloopt zal bij Red Bull met gejuich worden ontvangen. De renstal van Verstappen en Daniel Ricciardo stapt in 2019 over van de fel bekritiseerde Renault-motor naar de krachtbron van Honda. ,,Ik weet zeker dat Red Bull volgend jaar enorm succesvol gaat zijn. Het doel in 2019 is het winnen van races en het vechten om het kampioenschap", meldt Tost.
Bron: AD.nl
Voor alleen die race zekerquote:Op donderdag 2 augustus 2018 16:56 schreef daNpy het volgende:
In Canada kregen we een upgrade die ons drie tienden opleveren.
Er staat ook niet dat ze meteen de snelste auto gaan hebben. Maar er staat wel dat afspraken worden nagekomen en er al meerdere updates voor verbeteringen hebben gezorgd. Dat is al meer dan Renooit heeft waar kunnen maken in 3 jaar tijdquote:Op donderdag 2 augustus 2018 17:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
leuke woorden, maar eens maar eens zien. het lijkt nu dat de Ferrari motor het sterkst is.
Nederlands artikel: https://www.nu.nl/formule(...)gtransplantatie.htmlquote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:53 schreef ondeugend het volgende:
Niki Lauda in kritische toestand na longtransplantatie.
https://twitter.com/welt/status/1025075581891825664?s=19
Viel veel mensen op dat de nieuwe testmotor die ze hebben gebruikt deze week iets anders klonk dan voorheen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat Honda zoveel in het vat heeft dat ze Renault kunnen vliegen qua prestaties
Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Viel veel mensen op dat de nieuwe testmotor die ze hebben gebruikt deze week iets anders klonk dan voorheen.
Denk dat het motorontwerp van Honda veel potentie heeft tot verbetering.
Dat zou goud zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
Denk het niet, Hongarije is geen powerbaantje. Denk dat ze de auto qua afstelling een keer goed voor elkaar hadden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
Natuurlijk niet, TR heeft gewoon een prima chassis en had mazzel met de kwalificatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |