SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
• Waar woont iedereen?![]()
Duizend delen vol gejubel, gejank, gejuich en geklaag over het weer.![]()
![]()
![]()
![]()
Op naar de volgende duizend! Op naar heel veel mooi onweer, enorme hagelstenen, zon, ijs, storm, sneeuw en records.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
En de regen verdampt. Wordt wel weer minderquote:Op maandag 30 juli 2018 15:07 schreef Againzender het volgende:
Drukkend warm hier in Amsterdam. Ik vond het eerder met die hitte prima te doen, ik vind dit vieze warmte.
Maar misschien komt het omdat het maandag is.
Nog slechte stoffen in je lichaam?quote:Op maandag 30 juli 2018 15:07 schreef Againzender het volgende:
Drukkend warm hier in Amsterdam. Ik vond het eerder met die hitte prima te doen, ik vind dit vieze warmte.
Maar misschien komt het omdat het maandag is.
die zijn er wel uitgezweetquote:Op maandag 30 juli 2018 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nog slechte stoffen in je lichaam?
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op maandag 30 juli 2018 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier is het vanaf 25 juni elke dag boven de 25 geweest. Met uitzondering van 10 juli, toen was het maar 22.
https://weerstatistieken.nl/arcen/2018/juli
Niks, gewoon leuke statistiekjes omdat het daar hierboven over ging in het kader van fuck De Bilt.quote:
Dus vanaf 11 juli elke dag boven de 25 geweestquote:Op maandag 30 juli 2018 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier is het vanaf 25 juni elke dag boven de 25 geweest. Met uitzondering van 10 juli, toen was het maar 22.
Dat heb je snel berekend.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus vanaf 11 juli elke dag boven de 25 geweest
okquote:Op maandag 30 juli 2018 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niks, gewoon leuke statistiekjes omdat het daar hierboven over ging in het kader van fuck De Bilt.
Zelfs in Assen 32 graden. En heel benauwd, plakkerig en luguber weerquote:Op maandag 30 juli 2018 16:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
33,1 in Arcen ook weer nu. Was de voorspelling niet max 29 vandaag oid?
Het gaat heel makkelijk met de temps , gister zelfs onder de bewolking graadje of 26quote:Op maandag 30 juli 2018 16:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zelfs in Assen 32 graden. En heel benauwd, plakkerig en luguber weer
lolquote:Op maandag 30 juli 2018 15:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus vanaf 11 juli elke dag boven de 25 geweest
Hier vlakbij Arcen dus zoiets inderdaad. Maar het waait wel flink en daardoor voelt het gelukkig niet zo warm. Best te hebben zo.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
33,1 in Arcen ook weer nu. Was de voorspelling niet max 29 vandaag oid?
Binnenland van Portugal heeft zelfs 50 in de kaarten staan.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:48 schreef aloa het volgende:
Spanje gaat richting de 50 graden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
45 wel. Europees record is 48 graden, in Athene. 9 landen boven de 45.quote:Op maandag 30 juli 2018 17:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat daar al eens geweest? Sevilla en omgeving hebben toch wel vaker 45 of hoger?
En 11 juli, toen was het maar 24,6.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, zo zitten ze in De Bilt ook nog te dubben hoe ze die gare 24,2 van zaterdag naar 25 kunnen afronden.quote:Op maandag 30 juli 2018 17:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat ronden we natuurlijk af naar boven he.
Denk het ook.quote:
is eigenlijk 24,24 denk ik, dat is afgerond als 24,25 wat 24,3 is, wat weer afgerond 24,5 is wat we wel af kunnen ronden naar 25quote:Op maandag 30 juli 2018 17:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, zo zitten ze in De Bilt ook nog te dubben hoe ze die gare 24,2 van zaterdag naar 25 kunnen afronden.
quote:Op maandag 30 juli 2018 18:16 schreef Snakey het volgende:
Officiele metingen komen niet aan de 50 graden in Spanje. Zaterdag voor de lol een thermometer in de zon gelegd en die ging ruim over de 50, en 46 in de schaduw.
Maar dat is uiteraard in de zon uit de wind gemeten.
Echt niks dit. Vind dit erger dan de 36 van vorige week.quote:Op maandag 30 juli 2018 17:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Denk het ook.
Al kan het nog vochtiger
Stond net pannenkoeken te bakken, snak enorm naar een douche.
Ja, die mening deel ik nu aan het eind van de dag ook.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:03 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Echt niks dit. Vind dit erger dan de 36 van vorige week.
Ik ging met m'n pauze op werk om 12.30uur naar buiten. Toen vond ik het al niet grappig meer.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, die mening deel ik nu aan het eind van de dag ook.
Vond het tot een uur of 3 prima. Maar nu..
Werkenquote:Op maandag 30 juli 2018 19:26 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Ik ging met m'n pauze op werk om 12.30uur naar buiten. Toen vond ik het al niet grappig meer.
24 is primaquote:Op maandag 30 juli 2018 19:29 schreef Nattekat het volgende:
1. Optyfen met die bewolking
2. Optyfen met die benauwdheid
3. Terug naar 35
Ja das waar. Punt 1 en 2 ben ik het mee eens (ninja edit is gedaan)quote:Op maandag 30 juli 2018 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook met 24 is extreme benauwdheid verschrikkelijk.
Gefeliciteerd (en hou s.v.p. wat over voor ons)quote:
Ja, dat mag wel iets sneller afkoelen. Ik wil nu wel alles openzetten, maar buiten nog 31 graden. Binnen nu 26.5, dus dat heeft dan totaal geen zinquote:Op maandag 30 juli 2018 19:49 schreef Remzz het volgende:
Ik vind alle overdag temperaturen goed, maar het is in het oosten op zaterdag na nu al 2 weken 30+ tot 10 uur s'avonds. Daar word ik echt niet goed van. Als het is staan er vanaf morgen wat lagere avond temperaturen op het programma.
Lijkt als ik de radar zie minder te wordenquote:Op maandag 30 juli 2018 20:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Wow ik zie een dikke shelfcloud in Den Haag. Edit: helaas trekt de bui net langs en geen onweer.
Slecht weer in het hele oostelijke deel van Europa.quote:A level 1 was issued across W Turkey mainly for large hail.
A level 1 was issued across Bulgaria and Romania mainly for excessive convective precipitation.
A level 1 was issued across Poland and Ukraine mainly for excessive convective precipitation, severe wind gusts and large hail.
A level 1 was issued across the Baltic States mainly for excessive convective precipitation.
A level 1 was issued across N and E Sweden and W Finland mainly for excessive convective precipitation.
A level 1 was issued across N Italy mainly for large hail.
A level 1 was issued across S Germany mainly for large hail and excessive convective precipitation.
A level 1 was issued across E Netherlands, W Germany and W Denmark mainly for large hail and tornado chances.
A level 1 was issued across Caucasus mainly for large hail.
Ik neem aan dat je een 3 vergeten bent?quote:Op maandag 30 juli 2018 20:44 schreef fotostarter het volgende:
Klam rotweer.
Overdags 0 vind ik prima, maar laat het in de nacht even afkoelen tot een graad of 15.
Precies dit. Krijg die benauwdheid niet uit huis zo, wat ik ook probeer.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:49 schreef Remzz het volgende:
Ik vind alle overdag temperaturen goed, maar het is in het oosten op zaterdag na nu al 2 weken 30+ tot 10 uur s'avonds. Daar word ik echt niet goed van. Als het goed is staan er vanaf morgen wat lagere avond temperaturen op het programma.
We luchten hier ook al dagen. Nog steeds warm, benauwd en zweterig.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:18 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Precies dit. Krijg die benauwdheid niet uit huis zo, wat ik ook probeer.
Ik snap niet zo goed dat ie het stiekem doet. Of is er bij jullie een officieel sproeiverbod? Zeker als je net je tuin voor een berg geld hebt laten aanleggen en men daar áltijd bij zegt dat je het vooral in het begin goed nat moet houden snap ik het wel dat je dat niet laat verpieteren en helemaal opnieuw kunt beginnen.quote:Op maandag 30 juli 2018 23:38 schreef Tommeke het volgende:
M’n onderbuurman staat steeds stiekem z’n gazonnetje te besproeien om half 12 ‘s nachts.
Twee weken terug had hij nog de halve dag een sproeier staan. Nu doet ‘ie het in ‘t donker met een tuinslang![]()
Z’n tuin is net aangelegd, maar vind ‘t wel een beetje tokkie eigenlijk. Het is overal kurkdroog hier.
Ik vind het hier iig nog/weer vies warm op de slaapkamer. Bwahquote:
In Assen ook uit het niets. Er lijken geen buien in de buurtquote:
Gelukkig niet zo heet meerquote:Op dinsdag 31 juli 2018 00:11 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] de pluim einde warm weer in zicht (?)
Affakkelen?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 00:24 schreef thesiren.nl het volgende:
Is er brand in de duinen bij Noordwijk (of is dat bij hoogovens) de wolken flikkeren met geel licht lijkt wel.
Klopt kennemerland meld ook dat tata aan het affakkelen is, gelukkig.quote:
is hier ook maar dan van de kassen in het Westland.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 00:24 schreef thesiren.nl het volgende:
Is er brand in de duinen bij Noordwijk (of is dat bij hoogovens) de wolken flikkeren met geel licht lijkt wel.
ja. Het is te warm 😢quote:Op maandag 30 juli 2018 21:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een 3 vergeten bent?
zo op de radar lijkt het er wel opquote:Op dinsdag 31 juli 2018 08:39 schreef thesiren.nl het volgende:
Mogelijk rolwolkje? Ik zal even op de uitkijk blijven.
alleen weinig uitzicht, ik kijk tegen het huis van mijn verhuurders aanquote:Op dinsdag 31 juli 2018 08:47 schreef thesiren.nl het volgende:
[..]
Kijk jij maar eerst je zit toch in katwijk.
Het gaat nu net bij jou regenen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 08:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben nu wel klaar met die kou en grijsheid
Het regent toch niet.
Aan zijn username te zien komt hij uit België en daar geldt inderdaad al een paar weken een officieel sproeiverbod. Daar hebben ze geen IJsselmeer.quote:Op maandag 30 juli 2018 23:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat ie het stiekem doet. Of is er bij jullie een officieel sproeiverbod? Zeker als je net je tuin voor een berg geld hebt laten aanleggen en men daar áltijd bij zegt dat je het vooral in het begin goed nat moet houden snap ik het wel dat je dat niet laat verpieteren en helemaal opnieuw kunt beginnen.
Wat denk je van bv alle koivijvers, dat verdampt als de neten nu dat water. Gaat overal urenlang de tuinslang in hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |