abonnement Unibet Coolblue
pi_181517170
Spoilers voor 10 t/m 14 september:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181517317
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:15:53 #203
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_181520932
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:58 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Meer van hetzelfde dus :O
En denken ze nu echt dat ze met vier 'hunks' het tij gaan keren? Sorry Rohan, maar de tijd van de Hitkrant is echt wel voorbij.
Maar Rohan doet dit dan ook echt voor hemzelf. En voor Kennard.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_181521425
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:16 schreef Claude_Viole het volgende:
Spoilers voor de eerste week van het nieuwe seizoen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181526144
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:25 schreef Woelli het volgende:

[..]

Werd gezegd dat Daan Stern rechercheur is, wat nou als hij in Nieuwe Tijden doet alsof hij Jan Jaap is, om de vermissing van Jan Jaap te onderzoeken ofzo iets ;)
I wish, helaas kwam Lucas vorige vrijdag in Utrecht en viel als een blok voor Jan Jaap dus hij zal hem niet ontgaan zijn, wat me er aan doet denken dat dit gewoon echt een heel ander personage moet zijn het slaat echt nergens meer op maarja heeft dit programma ooit iets logisch gehad?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:16:51 #206
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181527270
Ik zit nu op RTL4 de versnelde aflevering te kijken die het hele seizoen in een notendop laat zien.

Maar wie zijn Anemoon en Abel?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:20:33 #207
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181527353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:35 schreef Nathvi het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weten we nog dat....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181530808
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181531363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:07 schreef YT123 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG JA DIT ZOU GEWELDIG ZIJN

#JUSTICEFORBEAUDIL
pi_181533754
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:20 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Weten we nog dat....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is precies mijn verwachting; dat het exact een herhaling gaat worden van toen met Tim die door de boot van Ludo werd geraakt en bewusteloos door die ouwe vent werd ontvoerd. :')

En dan hoop ik tegen beter weten in dat het om Loes gaat, maar het zal wel om Nina gaan. Het is nog niet eens zozeer dat Nina van mij dood hoeft, maar zo'n verhaallijn is met Loes interessanter. Anders krijg je maandenlang gerek met iedereen die naar Nina aan het zoeken is, terwijl de kijker allang weet dat ze nog leeft.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_181533767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:07 schreef YT123 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou inderdaad een interessante verhaallijn zijn. Dus het zal wel niet gaan gebeuren.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_181533999
#pray4loes
SOONY
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:40:35 #213
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181538385
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:07 schreef YT123 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat Ludo haar niet laat gaan >:)
pi_181539180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:07 schreef YT123 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt als een goede verhaallijn, dus dat zal wel niet gebeuren *)
SOONY
pi_181539322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:07 schreef YT123 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DIT.
MOET.
GEBEUREN.

Beaudil stool letterlijk de hele show afgelopen seizoen en ze mag van mij nog lang niet weg.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:48:58 #216
405567 milaya
milaya moya
pi_181540034
Ik vind de dame die Loes speelt een vreselijke actrice dus ik hoop dat ze gauw ophoepelt.
pi_181540828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:20 schreef Nexum het volgende:

[..]

DIT.
MOET.
GEBEUREN.

Beaudil stool letterlijk de hele show afgelopen seizoen en ze mag van mij nog lang niet weg.
Geweldige actrice ja _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:12:30 #218
405567 milaya
milaya moya
pi_181542095
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Geweldige actrice ja _O_
echt waar? ik vind haar echt vreselijk. die tongval alleen al..
  donderdag 30 augustus 2018 @ 18:49:10 #219
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181579586
Ik ben nu naar de preview van GTST toe in VUE Amersfoort. Ben benieuwd!
  donderdag 30 augustus 2018 @ 19:01:52 #220
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_181580181
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:12 schreef milaya het volgende:

[..]

echt waar? ik vind haar echt vreselijk. die tongval alleen al..
Ja en die vreselijke bekken die ze trekt. :X
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 19:23:24 #221
403253 Meke
after all this time? always.
pi_181581020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:49 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik ben nu naar de preview van GTST toe in VUE Amersfoort. Ben benieuwd!
Oh veel plezier :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_181582592
Ik las dat de afl. morgen op videoland staat. Klopt dat?
  donderdag 30 augustus 2018 @ 21:01:14 #223
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181583688
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:20 schreef loezzzje het volgende:
Ik las dat de afl. morgen op videoland staat. Klopt dat?
Klopt...
pi_181583924
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:01 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Klopt...
ok mooi. ben wel benieuwd.
pi_181585089
Marly is wel uit de nieuwe leader gehaald even als Beaudil en ook die nieuwe Lana, Faye heet ze geloof ik zit niet in de nieuwe leader.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 22:01:32 #226
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181585158
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:58 schreef rikardo42 het volgende:
Marly is wel uit de nieuwe leader gehaald even als Beaudil en ook die nieuwe Lana, Faye heet ze geloof ik zit niet in de nieuwe leader.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181586110
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:01 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤❤❤❤❤❤

[ Bericht 7% gewijzigd door rikardo42 op 31-08-2018 07:25:36 ]
  donderdag 30 augustus 2018 @ 23:34:19 #228
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181587102
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:48 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

**Spoiler**
Spoiler zelf ook even dan :p
pi_181587104
Net nieuwe leader gezien op instagram. Hij gaat wel snel! :o Of is de versie op tv langzamer? Ik kan amper volgen wat er gebeurd haha
pi_181587262
Nieuwe leader is verschrikkelijk :{
pi_181587292
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:48 schreef milaya het volgende:
Ik vind de dame die Loes speelt een vreselijke actrice dus ik hoop dat ze gauw ophoepelt.
mee eens
  donderdag 30 augustus 2018 @ 23:51:58 #232
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181587477
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:34 schreef loezzzje het volgende:
Net nieuwe leader gezien op instagram. Hij gaat wel snel! :o Of is de versie op tv langzamer? Ik kan amper volgen wat er gebeurd haha
Ik heb hem niet op Instagram gezien, maar tijdens de preview in de bioscoop vond ik het wel meevallen
pi_181587759
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:51 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Ik heb hem niet op Instagram gezien, maar tijdens de preview in de bioscoop vond ik het wel meevallen
https://www.instagram.com(...)igshid=1x4kfy88q2xnl
pi_181588267
Dit is by far de slechtste leader in de geschiedenis van GTST.

Of eigenlijk is dit geen leader. Het ziet eruit als een door een basisschoolleerling gemaakte Prezi-presentatie waar een liedje onder is gezet. Gewoon een paar foto's in een bepaalde volgorde gepleurd met wat 'leuke' effectjes en klaar. Het ziet er goedkoop uit, alsof het in vijf minuten in elkaar gezet is, en waarschijnlijk was dat het ook.

Heb ik het nog niet eens over de muziek en de zang. De muziek klinkt als typisch Frons Servies: er zit geen melodie in, het is simpelweg wat getrommel in combinatie met een elektrische gitaar. Dan de zang... Die Lisa Loïs zingt verdomme maar twee zinnetjes?! De rest wordt gedaan door een koor wat maar nauwelijks beter klinkt dan dat valse Smurfendorp uit die wanstaltige leader van seizoen 24.

Er is hier vaak kritiek geleverd op de leader die in seizoen 21 in gebruik werd genomen, maar hell: dat zag er beter uit en klonk beter dan de bagger van nu. Oké, de vormgeving was zwaar gejat van Kinderen Geen Bezwaar en de tune klonk alsof opgenomen bij een kampvuur, maar er was tenminste nog werk in gestoken en er zat een melodie in. Eerlijk: ik zie die 1000x liever terug dan deze liefdeloze rommel die ze nu hebben gefabriceerd.

Alhoewel, nu komen leader en inhoud van de serie wel eindelijk tot hetzelfde punt: liefdeloze rommel. Sorry not sorry.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181588429
Oef de leader doet me denken aan die uptempo versie uur 2003-2009 (ofzo). Valt wel tegen ja, de visuals zijn wel mooi fijn en soft :)
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_181589870
Ik vind deze leader toch wel 10 x beter dan de oude jammer dat de foto’s niet bewegen.

Ik vind zelf de afgelopen leader die vanaf 2014 is gebruikt de slechtste omdat deze zo sloom was en ook gwn niet boeiend, dan vond ik die nog tragere van seizoen 1 t/m 5 nog beter (ik weet dat veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn.) ik vond die intro daarna vanaf seizoen 6 wel echt heel goed omdat ik de zang ook een stuk fijner vond klinken in combinatie met de muziek.

Mijn favoriet moet wel echt die zijn met die gele achtergrond 2005 t/m 2010 geloof ik?
pi_181590141
ik kon deze reactie niet verwijderen.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:09:58 #238
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_181597086
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_181599293

Dit is wel echt de waarheid.
pi_181600206
quote:
'De tijd van onbezorgdheid' verdwijnt weer in nieuwe leader GTST

Goede Tijden, Slechte Tijden heeft een nieuwe leader. Niet omdat de makers iets te vieren hadden, en ook niet omdat de cast deels is vernieuwd. Maar gewoon: omdat ze bij GTST toe waren aan iets nieuws.

Al 29 jaar teert Nederlands meest bekende soapserie op het nummer dat begint met het aanstekelijke zinnetje: 'De tijd van onbezorgdheid is voorbij....' Meestal dan, want de afgelopen jaren begon de leader (zoals de intro van tv-series vaak wordt genoemd), helemaal niet standaard met het bekende couplet. Vanaf seizoen 14 was het verdwenen, om in seizoen 25 weer terug te komen.

In de gloednieuwe intro voor seizoen 29, vanaf maandag te zien bij RTL 4 en vanaf vandaag al bij Videoland, verdwijnt 'De tijd van onbezorgdheid' weer. Waarom? ,,Er moeten keuzes worden gemaakt, en er was nu niet genoeg ruimte voor", vertelt producent Rohan Gottschalk, die het initiatief nam voor de nieuwe leader. ,,Hij duurt dit keer maar zo'n twintig seconden. En dan moet je beslissingen nemen. Je kijkt naar de beste combinatie tussen beeld en muziek, en dan valt er wel eens wat af. Het is niet zo dat we van te voren denken: die zin gaat eruit."

Volgens Gottschalk past de nieuwe, ingekorte intro, gezongen door zangeres Lisa Loïs, beter bij deze tijd. ,,Bij Netflix heb je al even de mogelijkheid om de hele leader over te slaan. Zeker als je veel afleveringen achter elkaar kijkt, is dat fijn. Ook bij Goede Tijden zien we dat steeds meer mensen online meerdere afleveringen achter elkaar kijken. Dus daar past zo'n kort begin goed bij. Aan de andere kant zie je ook een verschuiving, kijk maar naar de leader van Game of Thrones, of van The Crown, dat zijn prachtige beelden, op hele mooie muziek. Ze duren ook heel lang. Daar zie je ook een trend."

Ondanks de veel kortere duur van de begintune van de soapserie (bij de start in 1990 duurde de leader ruim 1 minuut), is het idee nog steeds hetzelfde. Er zijn korte fotootjes te zien van de cast, waarmee de karakters aan het publiek worden voorgesteld. Maar ook hier zien we veel evolutie. Waar de foto's eerst uit een soort fotocollage al bewegend naar voren kwamen (Gottschalk: ,,Ik moet je het antwoord schuldig blijven wie dat ooit bedacht heeft"), zien we nu duo's en losse karakters, vergezeld met oude foto's van eerdere afleveringen. ,,We hebben gekozen voor duo's omdat het vriendschap en liefde uitstraalt. Twee belangrijke elementen in een soapserie."

Historie
De nostalgie zit er de laatste tijd goed in bij Goede Tijden. Deze zomer ging RTL van start met GTST Classics, waarin elke avond afleveringen van vroeger werden herhaald op het vertrouwende tijdslot van 20.00 uur. De nostalgische uitzendingen, terugkerend tot diep in de jaren 90, kregen vooraf een inleidend praatje van twee acteurs.

Ook in de nieuwe leader zien we beelden van vroeger. ,,De historie van de karakters is heel belangrijk", legt Gottschalk uit. ,,Het zorgt voor binding, versterkt de verhaallijn. We willen dat op deze manier extra benadrukken." En er verandert dit seizoen meer: de soapserie introduceert onder meer vier nieuwe mannelijke karakters.

Ook komt er meer tempo in de verhaallijn. ,,We merkten dat daar meer behoefte aan was", legt Gottschalk uit. ,,We zien dat kijkers meerdere afleveringen achter elkaar kijken. Vroeger schreven we op zo'n manier dat het niet erg was om soms een aflevering te missen. Maar nu, met de terugkijkfunctie, hoef je geen aflevering meer te missen. Dus dan kan het tempo omhoog."

Daarnaast bevat dit seizoen GTST wat minder ellende. ,,Er zijn veel nieuwe verhalen, alles is weer heel fris. Het wordt dit jaar iets meer 'Goede Tijden' dan 'Slechte Tijden'. Er was de afgelopen seizoenen soms wel wat veel ellende."
Gottschalk mag het weer mooi brengen, maar hij loopt duidelijk zwaar achter feiten aan.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:05:10 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181600959
"Er was de afgelopen seizoenen soms wel wat veel ellende."

Je bedoelt die whodunnit die een half jaar duurde? Dat was best wel ellendig ja :')
pi_181606942
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_181610885
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181611361
Wat een slechte leader zeg... Er zit inderdaad geen liefde in. Dat hele verhaal over nostalgie vind ik ook nogal apart, in een artikel dat voornamelijk gaat over dat de leader niets meer te maken heeft met het oorspronkelijke. :')

Na bijna alle classics te hebben gezien, valt me ook op dat het tempo juist vroeger hoger leek te liggen, in de zin van dat er veel meer gebeurde in een aflevering. Juist toen kon je juist veel minder missen. Nu zijn het ook veel cliffhangers die zijn herhaald bij de classics en was echt niet elke aflevering zo, maar in vergelijking met nu waarin de cliffhangers vooral veel gelul bevatten met dan op het eind 1 spannende scene, is het verschil wel duidelijk te merken.

Neem nu bijvoorbeeld de cliff met Bowien; niet alleen die paar scenes met Ludo in Finland, maar die héle uitzending was gewoon boeiend met meerdere verhaallijnen van dat seizoen die tot een climax kwamen: Benjamin die Charlie wilde verkopen, Stefano die de vader bleek van Lucas, Meike als draagmoeder. En al die gebeurtenissen hadden ook weer een enorme impact op de verhaallijnen van het seizoen daarna. Sterker nog; het valt me op dat meerdere 'oudere' classics weer een vervolg waren op een eerdere classic, en het verband daartussen goed kon worden gelegd ook al was er in de tussentijd weer veel gebeurd. Het liep allemaal erg organisch in elkaar over.

De uitzending van de moord op Frits illustreert ook weer goed wat er zo mis was met de who dunnit van het afgelopen seizoen (naast het obvious feit dat het veel te langdradig was): toen bij Frits waren er meerdere personen met een geloofwaardig en goed opgebouwd motief dat niet ineens uit de lucht kwam vallen, en de personages die daarbij waren betrokken kwamen ook op dat punt uit na een eigen verhaallijn die in eerste instantie daar nog los van stond. Het voelt dan echt alsof het spinnenweb van de afzonderlijke verhaallijnen zich samenklontert tot een logische gezamenlijke climax, waarbij zoveel personages het heel goed gedaan zouden kunnen hebben.

Bij Jan Maes (sowieso een cardboard villain die ineens uit de lucht kwam vallen) had je eigenlijk alleen Zoe en Aysen die een echt motief hadden; verder had je Anton, Amir en Bing die de week voor zijn dood "ineens" een akkefietje met hem kregen terwijl ze hem verder totaal niet kenden, en dat werd dan over een heel seizoen uitgesmeerd. :') Om dan nog niet te spreken van de dader Loes en haar motief om Zoe te beschermen, want er was toen - en later eigenlijk ook niet echt - nauwelijks sprake van een echte vriendschap tussen die twee. Er was 0 opbouw en 0 geloofwaardigheid.

Ik heb ook totaal geen zin in het nieuwe seizoen. Ik heb nog geen spoilers gelezen, maar kan nu al voorspellen dat Nina waarschijnlijk gewoon nog leeft en dat die verdwijning van haar weer over maanden wordt uitgesmeerd. Verder zullen er wat nieuwe koppeltjes gevormd gaan worden, gaat er onderling geruzied worden om niets, en gaan de cliffhangers bestaan uit het random doodgaan van mensen bij een val/explosie/moord/verdrinking/brand, etc. die dan na een aflevering of twee weer helemaal vergeten zijn omdat er een nieuw neukertje staat te wachten.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:32:26 #245
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181619802
Blijft toch geweldig hoe vergevingsgezind Ludo is... :')

Bing steekt Ludo's boot in de fik. Ludo komt erachter en bestraft Bing met een paar daagjes eenzame opsluiting. En twee seizoenen later kunnen ze samen door een deur, en runnen ze een bedrijf 8)7 8)7
pi_181622097
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:32 schreef Claude_Viole het volgende:
Blijft toch geweldig hoe vergevingsgezind Ludo is... :')

Bing steekt Ludo's boot in de fik. Ludo komt erachter en bestraft Bing met een paar daagjes eenzame opsluiting. En twee seizoenen later kunnen ze samen door een deur, en runnen ze een bedrijf 8)7 8)7

Als Huib van Groeningen ooit nog voet in Meerdijk zet wordt hij waarschijnlijk door Ludo binnengehaald alsof het de paus in hoogsteigen persoon is :') _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:21:57 #247
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_181628045
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 01:25 schreef RaymanNL het volgende:
Oef de leader doet me denken aan die uptempo versie uur 2003-2009 (ofzo). Valt wel tegen ja, de visuals zijn wel mooi fijn en soft :)
Bernie waarom post je niet meer in GAM we missen je man ;(

Speel je ook games op Steam?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_181630884
Castfoto:

  Miss 200.000.000! zondag 2 september 2018 @ 01:15:16 #249
367000 roos94
pi_181634402
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:30 schreef SAMBAM het volgende:
Castfoto:

[ afbeelding ]
kijken sommigen zoals Alkan en Tim nou niet in de camera of ben ik scheel?
pi_181634981
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 01:15 schreef roos94 het volgende:

[..]

kijken sommigen zoals Alkan en Tim nou niet in de camera of ben ik scheel?
Het zal wellicht door de resolutie komen, maar daar lijkt het wel op :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181636154
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 01:15 schreef roos94 het volgende:

[..]

kijken sommigen zoals Alkan en Tim nou niet in de camera of ben ik scheel?
Ik dacht het bij Erik te zien.
  zondag 2 september 2018 @ 13:51:24 #252
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_181641043
Ongelofelijk hoe goed de nieuwe Marieke eigenlijk gecast is! :o



Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  Miss 200.000.000! zondag 2 september 2018 @ 13:58:23 #253
367000 roos94
pi_181641203
Alleen kan ze voor geen meter acteren..
pi_181641702
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 13:51 schreef LetsGame het volgende:
Ongelofelijk hoe goed de nieuwe Marieke eigenlijk gecast is! :o

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_181641791
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 13:51 schreef LetsGame het volgende:
Ongelofelijk hoe goed de nieuwe Marieke eigenlijk gecast is! :o

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O- _O- _O-

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 13:58 schreef roos94 het volgende:
Alleen kan ze voor geen meter acteren..
Dat heeft ze dan eveneens gemeen met haar voorgangster :P Alleen was het bij Nathalie nog wel schattig, nu is het bloedirritant :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 2 september 2018 @ 15:31:30 #256
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_181642745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:30 schreef SAMBAM het volgende:
Castfoto:

[ afbeelding ]
Ja fucking hell, als zij zo'n castfoto de wereld in helpen waar ze zó pontificaal op de voorgrond staat (Nieuwe Charlie?), dan hoeft spoileren ook niet.

Nina leeft nog. Op de aller-allerlaatste seconden trapte ze de kofferbak open. :')

Verder, uit het artikel met Rohan Gottschalk over de nieuwe leader:
quote:
"Bij Netflix heb je al even de mogelijkheid om de hele leader over te slaan. Zeker als je veel afleveringen achter elkaar kijkt, is dat fijn. Ook bij Goede Tijden zien we dat steeds meer mensen online meerdere afleveringen achter elkaar kijken. Dus daar past zo'n kort begin goed bij. Aan de andere kant zie je ook een verschuiving, kijk maar naar de leader van Game of Thrones, of van The Crown, dat zijn prachtige beelden, op hele mooie muziek. Ze duren ook heel lang. Daar zie je ook een trend."
Zelfs hier is hij dubbel in zijn antwoorden :')

En good riddance to Nieuwe Tijden. Nu tijd voor propere tijden.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 2 september 2018 @ 15:33:33 #257
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_181642777
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 13:51 schreef LetsGame het volgende:
Ongelofelijk hoe goed de nieuwe Marieke eigenlijk gecast is! :o

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Godver _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_181644013
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 15:31 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

En good riddance to Nieuwe Tijden. Nu tijd voor propere tijden.


Rogier Proper kondigt de grote schoonmaak aan.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181645668
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:30 schreef SAMBAM het volgende:
Castfoto:

[ afbeelding ]
Ik snap dan alleen weer niet waarom maar 2 van de 4 nieuwe mannen op de castfoto staan, terwijl ze worden gepresenteerd als nieuwe vaste rollen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_181647215
Intussen geeft Rohan voor de verandering nog maar eens een interview:

quote:
Scriptschrijver Goede tijden, Slechte tijden 'niet bang' voor concurrentie

In Goede tijden, Slechte tijden, Nederlands’ langstlopende soapserie die komende maandag weer begint, "kan en mag" veel, aldus scriptschrijver Rohan Gottschalk. "Doordat we al zo lang bestaan, zijn de kijkers meegegroeid met alle personages."

GTST bestaat in oktober 28 jaar en speelt zich af in de fictieve plaats Meerdijk. "Er kan veel, maar we moeten ons natuurlijk wel houden aan de regels van Kijkwijzer. We zenden uit op primetime, dus we brengen bijvoorbeeld geen expliciet seksuele scènes in beeld", aldus Gottschalk.

Verder kent de soapserie weinig tot geen taboes, denkt de scriptschrijver. "Maar omdat je voor zo’n groot publiek schrijft, moet je sommige verhalen wel zorgvuldig vertellen. Bijvoorbeeld het verhaal dat we vorig jaar vertelden, over een slachtoffer van slutshaming en verspreiding van naaktfoto’s of Rover die aan automutilatie (het opzettelijk toebrengen van schade aan de eigen persoon, red.) deed."

Waar bestaat die zorgvuldigheid dan uit?

"Goede research doen. Bij een van de heftigste verhaallijnen van afgelopen seizoen, een slachtoffer van slutshaming deed een zelfmoordpoging, hebben we voordat de aflevering te zien was contact gelegd met zelfmoordpreventielijn 113. Wij willen niemand aanzetten tot zoiets. In overleg met RTL hebben we ook besloten om na die aflevering het nummer van de preventielijn te tonen."

Gaan jullie er dan in mee als zij zouden adviseren: ‘Dit onderwerp kunnen jullie beter laten liggen’?

"Simpelweg 'niet doen' zeggen vind ik te makkelijk. Dan zou mijn vraag zijn: 'Hoe kunnen we het dan wel brengen?' Alleen als er een hele dringende reden is, zouden we overwegen een onderwerp niet te brengen. Anders houd je die taboes juist in stand. Wel hebben we een keer de cliffhanger aangepast, omdat er iets gebeurde in het echte leven dat één op één overeenkwam. Dat had niet zozeer te maken met een taboe, maar met respect naar de betrokkenen toe."

De "gouden regel" in Meerdijk is dat het herkenbaar moet blijven, aldus Gottschalk. "Een ufo kan er nooit landen, dat kan in andere series wel. In Meerdijk loopt nooit een marsmannetje rond. Maar paranormaliteit zou wel kunnen. Er zijn immers genoeg paragnosten en mensen die in daarin geloven."

Maar er zijn ook genoeg mensen die geloven in ufo’s?

"Ja, daar heb je een punt. Maar misschien dat een ufo toch wel net een stapje verder is. Uiteindelijk is een soap natuurlijk meer de uitvergroting van het dagelijks leven. Het gaat over dingen die wij allemaal mee kunnen maken, maar de karakters maken grootste en extreme dingen mee. Dat wil overigens niet zeggen dat ze geen uitgebalanceerd, rustig leven kunnen hebben. Noud is best wel een boy next door. Hij is één van de meest stabiele karakters."

In 2012 stopte misschien wel de bekendste soap wereldwijd, As The World Turns, ermee. Wat zegt dat over de toekomst en de houdbaarheid van de soap?

"Ik denk dat As The World Turns oneindig lang door had kunnen gaan. Het draaide al 55 jaar als daytime soap en begon in een tijd dat vrouwen overdag veel thuis zaten. Dat is natuurlijk wel veranderd door de jaren heen. Het veranderende kijkgedrag moet je meenemen in je formule. Wat dat betreft hebben avondsoaps het wat makkelijker. Er is altijd wel een podium is voor GTST. Ik was zelf overigens wel fan vroeger hoor. Ik keek vaak 's avonds nog afleveringen terug. Als het via een streamingplatform werd uitgezonden, had het nog wel kunnen bestaan."

Er is in Nederland maar weinig concurrentie wat soaps betreft. Hoe blijf je dan scherp?

"Misschien niet wat soapseries betreft, maar er is genoeg concurrentie van andere series. Maar voor de jongeren is er natuurlijk SpangaS (jeugdserie over een groep leerlingen op NPO 3, red.) en vorig jaar kwam SBS 6 met de latenight-soapserie De Spa. Maar het is niet zo dat wij bang zijn voor zulke concurrentie, we zijn altijd gefocust op onze eigen show. Ik denk ook dat het helpt dat we al zo lang bestaan, voor veel kijkers is GTST een vast anker in de dag en zijn ze meegegroeid met de personages."

Goede tijden, Slechte tijden is vanaf maandag 3 september weer te zien op RTL4.
Ligt het nu aan mij of kicken ze daar wel erg op het "doorbreken van taboes"? :{
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 2 september 2018 @ 23:15:52 #261
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_181653890
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 17:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik snap dan alleen weer niet waarom maar 2 van de 4 nieuwe mannen op de castfoto staan, terwijl ze worden gepresenteerd als nieuwe vaste rollen
Ik denk omdat Carlos en Flo maar bijrollen zijn.
Maar dat de nieuwe leader versie wel meer kansen biedt om tijdelijke grote rollen in de leader op te nemen. Zoals bijvoorbeeld straks als Maria komt, die kunnen ze makkelijk toevoegen aan het stukje van Rik en Zoë.
pi_181664050
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 23:15 schreef Woelli het volgende:

[..]

Ik denk omdat Carlos en Flo maar bijrollen zijn.
Maar dat de nieuwe leader versie wel meer kansen biedt om tijdelijke grote rollen in de leader op te nemen. Zoals bijvoorbeeld straks als Maria komt, die kunnen ze makkelijk toevoegen aan het stukje van Rik en Zoë.
Ik denk eigenlijk dat de leader geen graadmeter meer is. Want op de castfoto staan Flo en Carlos niet, maar Carlos zit wel in de nieuwe leader (de versie waar Nina ook in zit)

Lijkt me aannemelijk dat Rover en die andere dude iig tot de vaste cast behoren.
pi_181664786
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:20 schreef SAMBAM het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat de leader geen graadmeter meer is. Want op de castfoto staan Flo en Carlos niet, maar Carlos zit wel in de nieuwe leader (de versie waar Nina ook in zit)

Lijkt me aannemelijk dat Rover en die andere dude iig tot de vaste cast behoren.
In de leader heb je bij het stukje van Rover en Daan wel "fototje's" van hunzelf, maar bij Flo en Carlos niet. (En er is wel een met Lana bij Q)

Nog iets opvallends: 13 mannen en 9 vrouwen?
  maandag 3 september 2018 @ 16:52:20 #264
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_181665725
Kan je GTST nu al vooruit kijken op Videoland?
  Miss 200.000.000! maandag 3 september 2018 @ 16:53:48 #265
367000 roos94
pi_181665746
Vanavond!! Ben benieuwd.
pi_181665882
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:52 schreef GwaiLow het volgende:
Kan je GTST nu al vooruit kijken op Videoland?
ja
  Miss 200.000.000! maandag 3 september 2018 @ 18:20:12 #267
367000 roos94
pi_181667175
Ik hoop oprecht dat Nina sterft in de serie, dat kan een hoop leuks opleveren, maar het zal wel niet.
pi_181669100
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:20 schreef roos94 het volgende:
Ik hoop oprecht dat Nina sterft in de serie, dat kan een hoop leuks opleveren, maar het zal wel niet.
Nina kan echt niet dood. Lucas daarentegen.. zou tijd worden.
  maandag 3 september 2018 @ 20:20:55 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181669867
Die nieuwe leader bevalt me wel. Hij had ietsjes langzamer gemogen.
  Miss 200.000.000! maandag 3 september 2018 @ 20:37:40 #270
367000 roos94
pi_181670228
Wow Nina heeft het overleeft. Dat zag ik echt niet aankomen !!!!1111!!
pi_181671421
Wat een ontzettend wazige aflevering.. Hierdoor gaat iedereen eerder af dan aanhaken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_181671645
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:24 schreef RipCity het volgende:
Wat een ontzettend wazige aflevering.. Hierdoor gaat iedereen eerder af dan aanhaken.
Dat is het goede woord. Wazig inderdaad. De nieuwe karakters moeten het weer met liefdeslijntjes doen en de familie Sanders ligt op zijn gat.
't Echte en 't ware!
  Miss 200.000.000! maandag 3 september 2018 @ 21:32:44 #273
367000 roos94
pi_181671646
Ik kan hier zo giftig van worden :r waarom Nina als cliffhanger gebruiken als iedereen toch weet dat het prinsesje gered zal worden. 0 voor spanning, 10 voor voorspelbaarheid. Hoeveel ongelukken, moordaanslagen, branden, ontvoeringen, mentaleproblemen, fysieke problemen heeft Nina nou al overleefd? En mensen dachten nog werkelijk dat Nina zou sterven :P .
pi_181674123
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:32 schreef roos94 het volgende:
Ik kan hier zo giftig van worden :r waarom Nina als cliffhanger gebruiken als iedereen toch weet dat het prinsesje gered zal worden. 0 voor spanning, 10 voor voorspelbaarheid. Hoeveel ongelukken, moordaanslagen, branden, ontvoeringen, mentaleproblemen, fysieke problemen heeft Nina nou al overleefd? En mensen dachten nog werkelijk dat Nina zou sterven :P .
Dit heb ik serieus net op facebook gereageerd op een post:

NINA LEEFT. WIE HAD DIT ZIEN AANKOMEN?
Iedereen zag het aankomen. Nina gaat toch nooit dood. Als Kimberly oid nou in haar situatie was, was het nog spannend geweest, maar dit was te voorspellen. ^^
pi_181674297
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een overzicht van hoeveel zomercliffhangers daadwerkelijk een relevant personage kostten..

(ben inmiddels bijgekeken tot seizoen 10 en volgens mij was Bowien de 1e significante dood na zomercliff?)

Eindscore:
Seizoen 10: Bowien
Seizoen 15: Yasmine
Seizoen 21: Rosa
Seizoen 23: Mike

Toch wel jammer eigenlijk dat t zó vaak met een sisser afloopt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Maartel op 03-09-2018 23:11:47 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 07:47:25 #276
411051 tramy
GTST-fan uit Duitsland
pi_181677627
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:03 schreef Maartel het volgende:
Eindscore:
Seizoen 10: Bowien
Seizoen 15: Yasmine
Seizoen 21: Rosa
Seizoen 23: Mike

Toch wel jammer eigenlijk dat t zó vaak met een sisser afloopt.
Seizoen 8 : Alexandra (ja die is alleen een bijrol geweest

Seizoen 14 : Benjamin

Seizoen 27: Maxime

:P :P
pi_181679794
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 07:47 schreef tramy het volgende:

[..]

Seizoen 8 : Alexandra (ja die is alleen een bijrol geweest

Seizoen 14 : Benjamin

Seizoen 27: Maxime

:P :P
Ah ja, Alexandra vond ik niet echt tellen, en t overzicht wat ik had ging maar t/m seizoen 25.
Maar al met al mag er best vaker een echt slachtoffer vallen.. lopen te weinig contracten aan t einde van t seizoen af ofzo?
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:19:40 #278
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_181681251
Het seizoen begint weer. Hoe begin je? 'Twee maanden later'. Weg is de spanning van het moment of de afwikkeling van de cliffhanger. Laat de kijker maar afwachten op wat er gaat gebeuren. Het eerste waar ik aan dacht: weer twee maanden wachten. Leuk na een seizoen dat vooral afwachten was. Dit stelt de schrijvers in staat door te gaan op hetzelfde slappe hap-niveau, dat ze vorig seizoen al helemaal hebben uitgebuit. Gaan we nu serieus weer een afwacht-verhaallijn doen? Moet natuurlijk wel uitgelegd worden wat er in die twee maanden is gebeurd.

Tot nu toe hebben ze ervoor gezorgd dat iedere vorm van spanning meteen verloren is gegaan. Weer wordt de slechterik afgevoerd zonder dat we haar nog terugzien. Alsof het absoluut onmogelijk was de actrice nog één aflevering langer te laten blijven. Iets wat ze vaker doen: dat de laatste confrontatie buiten beeld afspeelt. De slechterik is al opgepakt, al dood, neergeschoten, etc. Alles om hem / haar niet terug in beeld te halen. Geen conclusie, geen pay-off. Snel, makkelijk, onsamenhangend (want dan kweek je mysterie) en de makkelijkste oplossing. We weten ook al dat Nina nog leeft. Waar zit de spanning in? Zoektochten die uiteindelijk toch wel naar haar zullen leiden?

Trekken ze ook nog even een blik nieuwe acteurs open, waardoor de binding nog wat verder wegvalt. Allemaal nieuwe gezichten om aan te wennen. Tijd om nog meer personages te verkloten. Extra veel Mark en Marieke in beeld, die naar mijn mening NOOIT terug hadden hoeven te komen. Ik stoor mij aan hen zodra ze in beeld komen en niet kunnen acteren. Liever vandaag laten vertrekken dan morgen!

Nee, ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik nog niet erg enthousiast ben over deze voortgang. Laten we vooral gaan suffen tot de winter-cliffhanger. Leuk baantje, schrijver bij GTST. Je hoeft maar twee keer per jaar iets te schrijven, dat spannend voor moet stellen. Maakt niet uit hoe geforceerd. Verder kijk je maar hoe je die twee cliffhangers aan elkaar rijgt. Wat er tussenin zit hoeft niet hoogstaand te zijn. Er is toch geen concurrentie. Zelfs als je GTST als real-life soap zou schrijven, kijken er mensen naar. Het scheelt niet veel meer....

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Pomtip op 04-09-2018 12:25:57 ]
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 20:13:38 #279
368283 ato
pi_181690004
Het was een droom, halleluja wat slecht.
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:29:14 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181690380
Vindie.es _O-
pi_181691806
Ik vraag me af wat Loes' verleden uberhaupt was? Geen familielid die zich komt afvragen waarom dochter dood op het industrieterrein lag? Geen onderzoek naar of iemand haar niet 'vermoord' had?
pi_181691903
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:29 schreef James1988 het volgende:
Vindie.es _O-
En de zoekresultaten vervolgens in het Nederlands, mooi man _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181692112
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:13 schreef ato het volgende:
Het was een droom, halleluja wat slecht.
Whut, de hele kofferbakscene?
  Miss 200.000.000! dinsdag 4 september 2018 @ 21:37:05 #284
367000 roos94
pi_181692327
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:13 schreef ato het volgende:
Het was een droom, halleluja wat slecht.
hoe bedoel je?
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:09:09 #285
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181693180
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:24 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

En de zoekresultaten vervolgens in het Nederlands, mooi man _O-
Staat een beetje sullig, maar kan prima. Misschien dat er sneller op Spaanse sites wordt geranked. Aan de hand van browserinstellingen, kan je prima de taal oppakken :P

Google.de is hier ook gewoon Nederlands. :P
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:12:30 #286
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181693255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:21 schreef Nathvi het volgende:
Ik vraag me af wat Loes' verleden uberhaupt was? Geen familielid die zich komt afvragen waarom dochter dood op het industrieterrein lag? Geen onderzoek naar of iemand haar niet 'vermoord' had?
Dat vind ik nou het kutte van die die flash-forward: Je mist meteen 2 maanden aan verhaallijn.
Je ziet er in enkele gevallen flashbacks van terug, maar het is een druppel op een gloeiende plaat.

Eens maar nooit meer. Ik vond deze manier best tegenvallen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 22:18:40 #287
368283 ato
pi_181693396
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:37 schreef roos94 het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Oh ik dacht het, dat alles een droom was in het begin.
Ik ben meteen weer afgehaakt.
Life can be a bitch, so like it..
pi_181693417
Mark en Marieke zijn inderdaad echt verschrikkelijk, vooral die Marieke is niet te doen qua acteren _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_181694405
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:09 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Staat een beetje sullig, maar kan prima. Misschien dat er sneller op Spaanse sites wordt geranked. Aan de hand van browserinstellingen, kan je prima de taal oppakken :P

Google.de is hier ook gewoon Nederlands. :P
True, maar het is gewoon typisch. Net als dat Nina uitgerekend bij een perfect Nederlands sprekende Spanjaard terecht komt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  woensdag 5 september 2018 @ 00:18:23 #290
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_181695652
Mark en Marieke hebben wel heel lang.. komt ook noooooit voor in GTST
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_181695702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 00:18 schreef LetsGame het volgende:
Mark en Marieke hebben wel heel lang.. komt ook noooooit voor in GTST
En ze komen nu terug in meerdijk na 23 jaar. en guess what. Binnen een jaar is het over xD
pi_181695742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:19 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Het seizoen begint weer. Hoe begin je? 'Twee maanden later'. Weg is de spanning van het moment of de afwikkeling van de cliffhanger. Laat de kijker maar afwachten op wat er gaat gebeuren. Het eerste waar ik aan dacht: weer twee maanden wachten. Leuk na een seizoen dat vooral afwachten was. Dit stelt de schrijvers in staat door te gaan op hetzelfde slappe hap-niveau, dat ze vorig seizoen al helemaal hebben uitgebuit. Gaan we nu serieus weer een afwacht-verhaallijn doen? Moet natuurlijk wel uitgelegd worden wat er in die twee maanden is gebeurd.

Tot nu toe hebben ze ervoor gezorgd dat iedere vorm van spanning meteen verloren is gegaan. Weer wordt de slechterik afgevoerd zonder dat we haar nog terugzien. Alsof het absoluut onmogelijk was de actrice nog één aflevering langer te laten blijven. Iets wat ze vaker doen: dat de laatste confrontatie buiten beeld afspeelt. De slechterik is al opgepakt, al dood, neergeschoten, etc. Alles om hem / haar niet terug in beeld te halen. Geen conclusie, geen pay-off. Snel, makkelijk, onsamenhangend (want dan kweek je mysterie) en de makkelijkste oplossing. We weten ook al dat Nina nog leeft. Waar zit de spanning in? Zoektochten die uiteindelijk toch wel naar haar zullen leiden?

Trekken ze ook nog even een blik nieuwe acteurs open, waardoor de binding nog wat verder wegvalt. Allemaal nieuwe gezichten om aan te wennen. Tijd om nog meer personages te verkloten. Extra veel Mark en Marieke in beeld, die naar mijn mening NOOIT terug hadden hoeven te komen. Ik stoor mij aan hen zodra ze in beeld komen en niet kunnen acteren. Liever vandaag laten vertrekken dan morgen!

Nee, ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik nog niet erg enthousiast ben over deze voortgang. Laten we vooral gaan suffen tot de winter-cliffhanger. Leuk baantje, schrijver bij GTST. Je hoeft maar twee keer per jaar iets te schrijven, dat spannend voor moet stellen. Maakt niet uit hoe geforceerd. Verder kijk je maar hoe je die twee cliffhangers aan elkaar rijgt. Wat er tussenin zit hoeft niet hoogstaand te zijn. Er is toch geen concurrentie. Zelfs als je GTST als real-life soap zou schrijven, kijken er mensen naar. Het scheelt niet veel meer....
Dit dus. Omschreven wat ik (niet zo eloquent) dacht. :P

Zzz @ de eerste 2 afleveringen. Nu al...
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2018 @ 00:29:48 #293
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_181695753
aflevering van woensdag gezien en hij valt tegen :Y
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
  woensdag 5 september 2018 @ 00:29:51 #294
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_181695754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 00:24 schreef Nathvi het volgende:

[..]

En ze komen nu terug in meerdijk na 23 jaar. en guess what. Binnen een jaar is het over xD
Haha precies dat!!!!! Of 1 vd 2 gaat dood of wint de loterij ofzo.
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_181695768
Wat ik wel lastig vind... Lidewij speelde imo in Moordvrouw best goed, maar idk wat ze aan het doen is met Marieke, maar ze acteert echt slecht. en het doet me pijn om dat te zeggen...
  Miss 200.000.000! woensdag 5 september 2018 @ 00:34:42 #296
367000 roos94
pi_181695780
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 00:32 schreef Nathvi het volgende:
Wat ik wel lastig vind... Lidewij speelde imo in Moordvrouw best goed, maar idk wat ze aan het doen is met Marieke, maar ze acteert echt slecht. en het doet me pijn om dat te zeggen...
het personage is gewoon bloed, maar dan ook echt bloedirritant
pi_181695793
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 00:34 schreef roos94 het volgende:

[..]

het personage is gewoon bloed, maar dan ook echt bloedirritant
Ik doe mn best om dr leuk te vinden. In seizoen 5 was ze misschien wel slightly apart en kinderlijk, maar (no offence tegen mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt) je bent toch niet na 23 jaar nogsteeds ontspoort door je verkrachting? Want ze komt echt over als een of andere gestoorde...
pi_181696243
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 00:36 schreef Nathvi het volgende:

[..]

Ik doe mn best om dr leuk te vinden. In seizoen 5 was ze misschien wel slightly apart en kinderlijk, maar (no offence tegen mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt) je bent toch niet na 23 jaar nogsteeds ontspoort door je verkrachting? Want ze komt echt over als een of andere gestoorde...
Volgens mij hebben ze nog geen enkele keer terugverwezen naar die verkrachting. Ze gooien het wel steeds op een burn out. ... Wat heel vervelend kan zijn en je ook nog lang last van kan hebben, maar volgens mij ga je je toch echt niet zo gedragen...
pi_181709047
De comeback van Mark en Marieke is door deze schrijvertjes van niks ook flink verpest. Maar ja, wat hadden we dan verwacht? Onder deze schrijvers worden zelfs de comebacks van hun zelfbedachte personages nog verkwanselt. Komt nog eens bij dat Rohan in een interview op 538 een aantal maanden terug min of meer toegaf dat Marieke en Mark voornamelijk zijn teruggekeerd om Janine en Ludo een verhaal te geven. "Dan vragen we ons af wat we met Janine moeten doen, 'ding dong', staat haar zus voor de deur". Verder nadenken over wie de personages ooit waren en wie ze nu zijn wordt niet gedaan: hooguit worden enkele scènes uit die tijd eens bekeken om te zien hoe ze zich toen gedroegen. Rentreeverhaal? Ach, dat verhaaltje van Linda die platzak was werd zó goed ontvangen, kan nog wel een keer toch? En zo gaat het maar door. :|W

Uit nieuwsgierigheid heb ik de eerste twee afleveringen van het nieuwe seizoen bekeken, benieuwd naar de "snellere vertelstijl" die beloofd werd. En eerlijk gezegd leek dat in de eerste aflevering nog best goed te gaan. De tijdsprong van twee maanden maakte het fris, gesprekken werden zelden over meerdere scènes uitgesmeerd, er zat vaart in. Hoe anders was dat al in de tweede aflevering: in plaats van dat achterlijke Eerder die dag/avond/ochtend gaan ze nu in de scènes lopen klooien met de tijdlijn door telkens flashbacks te tonen die het verhaal moeten uitleggen. Plus nog de scènes met Rik in het ziekenhuis die tergend traag waren en waarvan het verhaal an sich al zo vaak gebruikt is dat er van meeleven geen sprake meer is. Rik zit nu nog in een halovest te grienen dat hij een jaar moet revalideren, maar tegen de kerst zal hij waarschijnlijk zonder problemen een salto mortale op zijn motor kunnen maken terwijl hij door een brandende hoepel rijdt.

Het is duidelijk dat sommige personages (onder deze schrijvers) wel klaar zijn. Zoals de hierboven genoemde Rik: hij raakt verlamd omdat ze hem, naast een zoveelste relatie zonder spoortje chemie, niks anders kunnen geven aan verhalen. Aysen blijft maar gefixeerd op een baantje bij de recherche, wat nu enkel een manier is voor de schrijvers om die Daan te kunnen introduceren. Noud, door Rohan nota bene "één van de meest stabiele karakters" genoemd, komt ook niet verder dan een nutteloze sidekick van Aysen en Kimberly te zijn. Rover komt ineens terug, eigenlijk alleen om enerzijds frictie in de relatie van Kimberly en Noud te creëren, en anderzijds om Linda en Anton nog een relevante ouderrol te kunnen bieden. Amir mag oppas spelen voor Nola en Manu, Sjors staat zonder relevante reden aan het ziekenhuisbed van Rik, Zoë is sowieso al een nutteloos personage vanaf haar eerste scène... En zo gaat het maar door.

Nu had ik niks met Loes (ze speelde het iets té overdreven), maar een plottwist die hier door anderen eerder in het topic werd aangegeven was interessanter geweest. Maar nee, in plaats daarvan zit Prinses Stampvoetje ineens met (geveinsd) geheugenverlies in Spanje bij een Spanjaard die perfect Nederlands spreekt :') Weg iedere vorm van spanning of mysterie over haar lot, terwijl daar nog prima mee gespeeld had kunnen worden voor enige tijd.

Wat Mr.Pomtip in zijn post al aangeeft: leuk baantje, schrijven bij GTST. Gevoel voor verhaalstructuur, drama, emotie of karakters is er niet meer nodig. Er wordt met flashbacks en flashforwards gestrooid alsof het een lieve lust is, verhalen en scènes komen niet verder dan wat geleuter en als er een karakter bedacht moet worden, bedenk je toch gewoon een naam en flikker je daar een woord tegenaan wat het karakter moet definiëren, zoals bedacht door die Amerikaanse dramaturge zonder enige soapervaring? En als je al een vorm van spanning moet verzinnen voor een verhaallijn, recycle je lukraak een legendarische scène of gebeurtenis uit de eerste vijftien jaar of je laat die prutser van een Frons Servies wat vooraf geproduceerde 'muziek' onder een scène gooien.

Ik hoop van harte dat dit seizoen, ondanks alle (aangekondigde) veranderingen, het minste aantal kijkcijfers in alle jaren zal halen. Niet dat ik dat de écht hardwerkende medewerkers (zoals camera- en geluidsmensen) van de serie gun, zeker niet, maar hopelijk wordt dat zooitje incapabele 'schrijvers' en die prutser van een creatief producent dan eindelijk eens de laan uitgegooid, om te worden vervangen door (oud)schrijvers die wél weten hoe je een goede, spannende, entertainende en vooral onderhouden soap maakt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181709980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:09 schreef PeterKelder het volgende:
De comeback van Mark en Marieke is door deze schrijvertjes van niks ook flink verpest. Maar ja, wat hadden we dan verwacht? Onder deze schrijvers worden zelfs de comebacks van hun zelfbedachte personages nog verkwanselt. Komt nog eens bij dat Rohan in een interview op 538 een aantal maanden terug min of meer toegaf dat Marieke en Mark voornamelijk zijn teruggekeerd om Janine en Ludo een verhaal te geven. "Dan vragen we ons af wat we met Janine moeten doen, 'ding dong', staat haar zus voor de deur". Verder nadenken over wie de personages ooit waren en wie ze nu zijn wordt niet gedaan: hooguit worden enkele scènes uit die tijd eens bekeken om te zien hoe ze zich toen gedroegen. Rentreeverhaal? Ach, dat verhaaltje van Linda die platzak was werd zó goed ontvangen, kan nog wel een keer toch? En zo gaat het maar door. :|W

Uit nieuwsgierigheid heb ik de eerste twee afleveringen van het nieuwe seizoen bekeken, benieuwd naar de "snellere vertelstijl" die beloofd werd. En eerlijk gezegd leek dat in de eerste aflevering nog best goed te gaan. De tijdsprong van twee maanden maakte het fris, gesprekken werden zelden over meerdere scènes uitgesmeerd, er zat vaart in. Hoe anders was dat al in de tweede aflevering: in plaats van dat achterlijke Eerder die dag/avond/ochtend gaan ze nu in de scènes lopen klooien met de tijdlijn door telkens flashbacks te tonen die het verhaal moeten uitleggen. Plus nog de scènes met Rik in het ziekenhuis die tergend traag waren en waarvan het verhaal an sich al zo vaak gebruikt is dat er van meeleven geen sprake meer is. Rik zit nu nog in een halovest te grienen dat hij een jaar moet revalideren, maar tegen de kerst zal hij waarschijnlijk zonder problemen een salto mortale op zijn motor kunnen maken terwijl hij door een brandende hoepel rijdt.

Het is duidelijk dat sommige personages (onder deze schrijvers) wel klaar zijn. Zoals de hierboven genoemde Rik: hij raakt verlamd omdat ze hem, naast een zoveelste relatie zonder spoortje chemie, niks anders kunnen geven aan verhalen. Aysen blijft maar gefixeerd op een baantje bij de recherche, wat nu enkel een manier is voor de schrijvers om die Daan te kunnen introduceren. Noud, door Rohan nota bene "één van de meest stabiele karakters" genoemd, komt ook niet verder dan een nutteloze sidekick van Aysen en Kimberly te zijn. Rover komt ineens terug, eigenlijk alleen om enerzijds frictie in de relatie van Kimberly en Noud te creëren, en anderzijds om Linda en Anton nog een relevante ouderrol te kunnen bieden. Amir mag oppas spelen voor Nola en Manu, Sjors staat zonder relevante reden aan het ziekenhuisbed van Rik, Zoë is sowieso al een nutteloos personage vanaf haar eerste scène... En zo gaat het maar door.

Nu had ik niks met Loes (ze speelde het iets té overdreven), maar een plottwist die hier door anderen eerder in het topic werd aangegeven was interessanter geweest. Maar nee, in plaats daarvan zit Prinses Stampvoetje ineens met (geveinsd) geheugenverlies in Spanje bij een Spanjaard die perfect Nederlands spreekt :') Weg iedere vorm van spanning of mysterie over haar lot, terwijl daar nog prima mee gespeeld had kunnen worden voor enige tijd.

Wat Mr.Pomtip in zijn post al aangeeft: leuk baantje, schrijven bij GTST. Gevoel voor verhaalstructuur, drama, emotie of karakters is er niet meer nodig. Er wordt met flashbacks en flashforwards gestrooid alsof het een lieve lust is, verhalen en scènes komen niet verder dan wat geleuter en als er een karakter bedacht moet worden, bedenk je toch gewoon een naam en flikker je daar een woord tegenaan wat het karakter moet definiëren, zoals bedacht door die Amerikaanse dramaturge zonder enige soapervaring? En als je al een vorm van spanning moet verzinnen voor een verhaallijn, recycle je lukraak een legendarische scène of gebeurtenis uit de eerste vijftien jaar of je laat die prutser van een Frons Servies wat vooraf geproduceerde 'muziek' onder een scène gooien.

Ik hoop van harte dat dit seizoen, ondanks alle (aangekondigde) veranderingen, het minste aantal kijkcijfers in alle jaren zal halen. Niet dat ik dat de écht hardwerkende medewerkers (zoals camera- en geluidsmensen) van de serie gun, zeker niet, maar hopelijk wordt dat zooitje incapabele 'schrijvers' en die prutser van een creatief producent dan eindelijk eens de laan uitgegooid, om te worden vervangen door (oud)schrijvers die wél weten hoe je een goede, spannende, entertainende en vooral onderhouden soap maakt.
Amen!

Ik zou de dramaturgen uit de VS niet te kort willen doen. Seizoen 19 is geweldig! Wat een mooie gestroomlijnde balans, diversiteit aan verhalen en alles is mooi in beeld gebracht. Van extrieurs tot vernieuwde decors, familie tot crime. Alles klopt en er is in dat seizoen een mooie verbetering ingezet na de dramatisch slechte seizoenen ervoor. Bizar hoever ze weer afgedwaald zijn nu met dit nietszeggende geneuzel.

En in wens Frey sterkte met de nieuwe tunes. Die wat vooraf ging en aftiteling is om te janken...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')