Dat heeft ze dus geprobeerd, en niemand wil op de koffie komen. Niemand wil komen eten, of überhaupt met haar praten. En tijdens de inburgeringscursus heeft ze alleen geleerd of de tv op standby of uit moet staan. Moet ze dan maar vanuit het niets raden dat ze zo contact moet leggen, en dan nog, hoe doe je dat met mensen die bij voorbaat al niet eens met je willen praten omdat je uit Syrië komt?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 16:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is typisch iemand die niet ingeburgerd is. Verjaardagen zijn voor familie en goede vrienden, niet voor kennissen of toevallige passanten.
Bovendien mag je niet met lege handen op een verjaardag komen, waardoor de Syrische veronderstelt dat vage kennissen een cadeau gaan kopen voor haar. Waarbij die investering wordt "terugverdiend" door op je eigen verjaardag een gelijkwaardig cadeau te krijgen. Iemand terug uitnodigen is daarom bijna verplicht. Maar niemand zit erop te wachten om op een "ons soort mensen" kringverjaardag een buitenstaander uit te nodigen.
De Syrische had eerst gewoon een buur op de koffie kunnen vragen. Kennismaking, kletsen. Van daar kan de relatie met de buren verder uitgebouwd worden: kinderen bij elkaar spelen, uitnodiging voor de bbq, kopje suiker halen, klusjes doen voor elkaar. Als dat allemaal goed loopt kun je een goede vriend worden en het privilege van kringverjaardag verdienen. Behalve als oom Henk een hekel heeft aan buitenlanders: het hemd is nader dan de rok en om de lieve vrede te bewaren kun je dan beter geen buitenlanders uitnodigen, oom Henk weigeren betekent immers mot in de familie.
En dat is dus Nederlandse cultuur. Dat is hoe het hier werkt en dat al eeuwen. Door te ontkennen dat er een etnische Nederlandse cultuur is, kun je zoiets niet leren aan niet-Nederlanders. En blijven ze dergelijke pijnlijke blunders begaan, waardoor ze altijd buitenstaanders blijven.
Maar waarom zouden mensen die hier al eeuwen wonen moeite moeten doen? Zij hebben niet om nieuwe Nederlanders gevraagd. Die Syrische heeft er voor gekozen hier te komen wonen. Als je je dan zo weinig interesseert voor de cultuur hier verdien je ook niet beter.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 16:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat heeft ze dus geprobeerd, en niemand wil op de koffie komen. Niemand wil komen eten, of überhaupt met haar praten. En tijdens de inburgeringscursus heeft ze alleen geleerd of de tv op standby of uit moet staan. Moet ze dan maar vanuit het niets raden dat ze zo contact moet leggen, en dan nog, hoe doe je dat met mensen die bij voorbaat al niet eens met je willen praten omdat je uit Syrië komt?
Mijn moeder is taalcoach van een Syrische vrouw die ontzettend haar mannetje staat, elke ochtend in de dorpswinkel brood verkoopt, staat te koken in de dorpswinkel voor het maandelijkse dorpsdiner, en baklava bakt voor de hele straat. En daar komen dorpsbewoners nog naartoe om te vertellen dat soep hier een voorgerecht is en niet een hoofdgerecht en dat ze, als ze dat niet kan leren, maar beter helemaal niks kan doen.
Integratie komt van twee kanten, en ik kan er heel slecht tegen dat er altijd mensen zijn die lekker in hun eentje op hun rots gaan zitten roeptoeteren dat de ander het niet goed doet.
Ook hoogopgeleide expats uit bijv. de VS lopen hier tegenaan en vinden het vervelend. Nederland is na Denemarken een van de meest sociaal gesloten landen van de wereld.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 16:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De Syrische had eerst gewoon een buur op de koffie kunnen vragen. Kennismaking, kletsen. Van daar kan de relatie met de buren verder uitgebouwd worden: kinderen bij elkaar spelen, uitnodiging voor de bbq, kopje suiker halen, klusjes doen voor elkaar. Als dat allemaal goed loopt kun je een goede vriend worden en het privilege van kringverjaardag verdienen. Behalve als oom Henk een hekel heeft aan buitenlanders: het hemd is nader dan de rok en om de lieve vrede te bewaren kun je dan beter geen buitenlanders uitnodigen, oom Henk weigeren betekent immers mot in de familie.
En dat is dus Nederlandse cultuur. Dat is hoe het hier werkt en dat al eeuwen. Door te ontkennen dat er een etnische Nederlandse cultuur is, kun je zoiets niet leren aan niet-Nederlanders. En blijven ze dergelijke pijnlijke blunders begaan, waardoor ze altijd buitenstaanders blijven.
Lekkere buurt is dat.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 16:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat heeft ze dus geprobeerd, en niemand wil op de koffie komen. Niemand wil komen eten, of überhaupt met haar praten. En tijdens de inburgeringscursus heeft ze alleen geleerd of de tv op standby of uit moet staan. Moet ze dan maar vanuit het niets raden dat ze zo contact moet leggen, en dan nog, hoe doe je dat met mensen die bij voorbaat al niet eens met je willen praten omdat je uit Syrië komt?
Mijn moeder is taalcoach van een Syrische vrouw die ontzettend haar mannetje staat, elke ochtend in de dorpswinkel brood verkoopt, staat te koken in de dorpswinkel voor het maandelijkse dorpsdiner, en baklava bakt voor de hele straat. En daar komen dorpsbewoners nog naartoe om te vertellen dat soep hier een voorgerecht is en niet een hoofdgerecht en dat ze, als ze dat niet kan leren, maar beter helemaal niks kan doen.
Integratie komt van twee kanten, en ik kan er heel slecht tegen dat er altijd mensen zijn die lekker in hun eentje op hun rots gaan zitten roeptoeteren dat de ander het niet goed doet.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 20:53 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Lekkere buurt is dat.Mevrouw doet haar best en wordt vervolgens afgekraakt omdat ze een klein dingetje verkeerd doet. Lekker belangrijk dat je soep als hoofdgerecht krijgt. Het gaat om het gebaar.
Volgens mij begon jij ermee richting mij. Niet huilen als ik het dan afmaak en blijkbaar raak schiet hè.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 15:52 schreef Molurus het volgende:
Altijd leuk, van die debieltjes die denken dat een ad hominem een valide argument is.
Nee omdat je nooit met de realiteit vd multiculti ellende in aanraking komt.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 16:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat jij je in het dagelijks leven net zo asociaal gedraagt.
Dit soort problemen heb ik in elk geval nooit.
En daarmee is dus de multiculturele samenleving mislukt en de parallelle samenleving een feit. En die laatste werkt niet, toch blijven we maar mensen binnenhalen.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 19:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ook hoogopgeleide expats uit bijv. de VS lopen hier tegenaan en vinden het vervelend. Nederland is na Denemarken een van de meest sociaal gesloten landen van de wereld.
Dan moet je gewoon niet klagen als expats dan van Amsterdam-Centrum hun wereldje maken, en allochtonen van Amsterdam-West. Etc.
Eh, wat precies “werkt niet”?quote:Op zondag 29 juli 2018 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En daarmee is dus de multiculturele samenleving mislukt en de parallelle samenleving een feit. En die laatste werkt niet, toch blijven we maar mensen binnenhalen.
Als je nou gewoon duidelijk maakt dat Nederland wèl een cultuur heeft, en dat die sociale geslotenheid er is, geef je migranten een beter beeld van wat ze kunnen verwachten. Geldt ook voor Denemarken.
Waar het om gaat is dat ze normen en waarden met voeten treedt waardoor de oorspronkelijke bewoners zich in hun vrijheid beperkt voelen. Ze voelen zich niet veilig onder elkaar omdat er iemand heel duidelijk heeft gemaakt niet een van "ons soort mensen" te zijn. Het "gebaar" krijgt het effect "op je hoede zijn!"quote:Op zaterdag 28 juli 2018 20:53 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Lekkere buurt is dat.Mevrouw doet haar best en wordt vervolgens afgekraakt omdat ze een klein dingetje verkeerd doet. Lekker belangrijk dat je soep als hoofdgerecht krijgt. Het gaat om het gebaar.
De parallelle samenleving werkt niet, als in "geeft grote problemen". Nieuwe Nederlanders die zich niet met Nederland verbonden voelen en vertwijfeld teruggrijpen op de cultuur van hun thuisland en daarin kunnen radicaliseren, expats die geen aansluiting vinden bij de rest van de bevolking, anonimiteit die criminaliteit in de hand werkt, wrijvingen waar de parallellen tegen elkaar schurken. Geen sociale samenhang: in de zorg, in het onderwijs.quote:Op zondag 29 juli 2018 08:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, wat precies “werkt niet”?
Met de tweede alinea ben ik het wel eens.
Ik vind dat te generaliserend. Er zijn ook bevolkingsgroepen die het beter doen dan autochtonen. Niet-westerse mensen uit Japan, Hong Kong, Maleisië, China, Mexico, Argentinië, Zuid-Korea, Singapore en Indonesië zijn bijv. minder crimineel dan autochtone Nederlanders.quote:Op zondag 29 juli 2018 08:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De parallelle samenleving werkt niet, als in "geeft grote problemen". Nieuwe Nederlanders die zich niet met Nederland verbonden voelen en vertwijfeld teruggrijpen op de cultuur van hun thuisland en daarin kunnen radicaliseren, expats die geen aansluiting vinden bij de rest van de bevolking, anonimiteit die criminaliteit in de hand werkt, wrijvingen waar de parallellen tegen elkaar schurken. Geen sociale samenhang: in de zorg, in het onderwijs.
Een deel van het probleem is sociale ongelijkheid van de parallellen waardoor de ene groep afhankelijk is van de andere.
Criminaliteit is natuurlijk slechts één factor. De werkloosheidsstatistieken en hoeveel belastingen men betaald (niet openbaar) zijn ook interessant. Daarbij is het maar moeilijk te meten hoe goed iemand meedoet en zich mengt met de autochtone bevolking.quote:Op zondag 29 juli 2018 09:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vind dat te generaliserend. Er zijn ook bevolkingsgroepen die het beter doen dan autochtonen. Niet-westerse mensen uit Japan, Hong Kong, Maleisië, China, Mexico, Argentinië, Zuid-Korea, Singapore en Indonesië zijn bijv. minder crimineel dan autochtone Nederlanders.
Als je naar de criminaliteitscijfers kijkt:
https://opendata.cbs.nl/#(...)ble?ts=1532849907213
dan is er helemaal niet zozeer een onderscheid tussen autochtoon en allochtoon of tussen westers of niet-westers.
Daarentegen is er wel een andere zeer duidelijke scheidingslijn. Voor nagenoeg alle Westerse, Aziatische en Latijn-Amerikaanse herkomstlanden ligt het aantal verdachten onder de 200 per 10.000 inwoners. Voor nagenoeg alle herkomstlanden in Afrika, het Midden-Oosten en het Caraïbisch gebied ligt het aantal verdachten er juist boven.
Ik vraag me af hoe dát dan komt.
Ik ben nooit van plan geweest om hier iets te zeggen over mijn persoonlijke situatie, maar ik woon op de grens van een wijk waar voornamelijk mensen met een migratieachtergrond wonen. Ellendig zou ik het niet noemen, ik doe daar graag boodschappen.quote:Op zondag 29 juli 2018 05:54 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee omdat je nooit met de realiteit vd multiculti ellende in aanraking komt.
Ik ben 100% etnische Nederlander, maar ik voel mij absoluut geen onderdeel van deze kudde.quote:Op zondag 29 juli 2018 08:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat ze normen en waarden met voeten treedt waardoor de oorspronkelijke bewoners zich in hun vrijheid beperkt voelen. Ze voelen zich niet veilig onder elkaar omdat er iemand heel duidelijk heeft gemaakt niet een van "ons soort mensen" te zijn. Het "gebaar" krijgt het effect "op je hoede zijn!"
<..>
Andersom kunnen migranten zich ergeren aan gebruiken die ze niet begrijpen, zie de Zwarte Piet discussie of het gedoe over klokgelui.
Mensen zijn kuddedieren, dat vergeten we weleens, en je kudde wil je beschermen.
Als je het mij vraagt zijn er best veel etnische Nederlanders die niet ver zouden komen met zo'n inburgeringscursus.quote:Op zondag 29 juli 2018 08:55 schreef Lunatiek het volgende:
Om nog terug te gaan naar de TT: het Nederlands staatsburgerschap maakt je nog geen etnische Nederlander. Ook niet met een inburgeringscurus.
Juist door mensen buiten te sluiten, krijg je een parallelle samenleving. En interesse tonen in nieuwe Nederlanders betekent nog niet dat je je eigen cultuur afstoot. Ik denk dat deze manier nieuwe Nederlanders makker een onderdeel van de samenleving worden.quote:Op zondag 29 juli 2018 08:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De parallelle samenleving werkt niet, als in "geeft grote problemen". Nieuwe Nederlanders die zich niet met Nederland verbonden voelen en vertwijfeld teruggrijpen op de cultuur van hun thuisland en daarin kunnen radicaliseren, expats die geen aansluiting vinden bij de rest van de bevolking, anonimiteit die criminaliteit in de hand werkt, wrijvingen waar de parallellen tegen elkaar schurken. Geen sociale samenhang: in de zorg, in het onderwijs.
Een deel van het probleem is sociale ongelijkheid van de parallellen waardoor de ene groep afhankelijk is van de andere.
Ik ook niet. Mensen buiten de groep houden vind ik zo'n nare streek.quote:Op zondag 29 juli 2018 12:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ben 100% etnische Nederlander, maar ik voel mij absoluut geen onderdeel van deze kudde.
Dit ja. De ene sociaal gesloten gemeenschap verwijt de andere sociaal gesloten gemeenschap dat ze gesloten is. Zo gaat het inderdaad zeker niet werken.quote:Op zondag 29 juli 2018 12:58 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Juist door mensen buiten te sluiten, krijg je een parallelle samenleving. En interesse tonen in nieuwe Nederlanders betekent nog niet dat je je eigen cultuur afstoot. Ik denk dat deze manier nieuwe Nederlanders makker een onderdeel van de samenleving worden.
Waar ik langzaam aan ook wel een beetje moe van word is de manier waarop mensen die bang zijn voor een multiculturele samenleving menen namens alle etnische Nederlanders, inclusief mij, te kunnen spreken. In de praktijk zijn zij de minderheid.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mensen buiten de groep houden vind ik zo'n nare streek.
quote:Op zondag 29 juli 2018 05:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Volgens mij begon jij ermee richting mij. Niet huilen als ik het dan afmaak en blijkbaar raak schiet hè.
Niveautje zeg.quote:Op zondag 29 juli 2018 12:37 schreef Molurus het volgende:
En ik zeg dit nog maar 1 keer: stop die ad homimems even in je hol.
Hee, het debieltje is ook wakker. Dank voor je intelligente bijdrage.quote:
Monoculturalisten/vreemdelingenangstigen hebben het moeilijk met integriteit, genuanceerdheid, feitelijkheid, realisme. Wat leidt tot beweringen die leugenachtig zijn . Zie Blok.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waar ik langzaam aan ook wel een beetje moe van word is de manier waarop mensen die bang zijn voor een multiculturele samenleving menen namens alle etnische Nederlanders, inclusief mij, te kunnen spreken. In de praktijk zijn zij de minderheid.
Neem nou die Zwarte Piet discussie... hoeveel mensen wel niet denken dat dat gaat over etnische Nederlanders vs nieuwe Nederlanders... en dat alle etnische Nederlanders Zwarte Piet willen behouden en dat het die nare nieuwe Nederlanders zijn die er vanaf willen... echt absurd. De realiteit is dat Nederland gewoon hopeloos verdeeld is over dat onderwerp. Zowel etnische Nederlanders als nieuwe Nederlanders.
Ik zeg niet dat die allochtonen crimineel zijn. Het is echter een feit dat in wijken met weinig sociale samenhang en weinig sociale controle, waar men elkaar niet goed kent, criminelen makkelijker hun gang kunnen gaan. Bijvoorbeeld de Bijlmer. Heel veel ingevlogen Surinamers die er werden neergepleurd zonder sociaal netwerk, en in die anonimiteit kwam de Hollandse penoze daar ook.quote:Op zondag 29 juli 2018 09:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vind dat te generaliserend. Er zijn ook bevolkingsgroepen die het beter doen dan autochtonen. Niet-westerse mensen uit Japan, Hong Kong, Maleisië, China, Mexico, Argentinië, Zuid-Korea, Singapore en Indonesië zijn bijv. minder crimineel dan autochtone Nederlanders.
Als je naar de criminaliteitscijfers kijkt:
https://opendata.cbs.nl/#(...)ble?ts=1532849907213
dan is er helemaal niet zozeer een onderscheid tussen autochtoon en allochtoon of tussen westers of niet-westers.
Daarentegen is er wel een andere zeer duidelijke scheidingslijn. Voor nagenoeg alle Westerse, Aziatische en Latijn-Amerikaanse herkomstlanden ligt het aantal verdachten onder de 200 per 10.000 inwoners. Voor nagenoeg alle herkomstlanden in Afrika, het Midden-Oosten en het Caraïbisch gebied ligt het aantal verdachten er juist boven.
Ik vraag me af hoe dát dan komt.
Die inburgeringscursus slaat ook nergens op.quote:Op zondag 29 juli 2018 12:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt zijn er best veel etnische Nederlanders die niet ver zouden komen met zo'n inburgeringscursus.
Ach ja... die uitglijder van Blok was inderdaad wel weer een nieuw dieptepunt in dit verhaal. Ik ben reuze benieuwd of dat nog een staartje krijgt. Ik mag hopen dat hier na het reces een debat over komt.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Monoculturalisten/vreemdelingenangstigen hebben het moeilijk met integriteit, genuanceerdheid, feitelijkheid, realisme. Wat leidt tot beweringen die leugenachtig zijn . Zie Blok.
Het hele begrip 'etnische Nederlander' lijkt me nonsens, eerlijk gezegd. De kudde waar je eerder naar verwees bestaat helemaal niet. Althans, het is zeker geen homogene kudde. En dan blijft er van het begrip weinig over.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:49 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die inburgeringscursus slaat ook nergens op.
Los daarvan kun je geen etnische Nederlander worden, net zo min als je Berber of Saami kunt worden. Het is wie je bent en dat kun je niet veranderen. Je kunt je etniciteit niet kiezen, je kunt er hooguit tegen in opstand komen.
Buitensluiten was nooit het beleid, toch zijn er paralelle samenlevingen ontstaan. Jarenlang hebben Nederlanders hun deuren opengezet en het immigranten naar de zin proberen te maken. We eeten veel van de islam, we houden rekening met halal, we tolereren hoofddoekjes en mannen in debiele jurken, overal zijn moskees, we leren dat het beleefdheid is om mensen niet aan te kijken en vrouwen de hand niet te schudden. Talloze informatie wordt in het Turks en Arabisch aangeboden.quote:Op zondag 29 juli 2018 12:58 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Juist door mensen buiten te sluiten, krijg je een parallelle samenleving. En interesse tonen in nieuwe Nederlanders betekent nog niet dat je je eigen cultuur afstoot. Ik denk dat deze manier nieuwe Nederlanders makker een onderdeel van de samenleving worden.
importgewoontesquote:Op zaterdag 28 juli 2018 17:18 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Maar waarom zouden mensen die hier al eeuwen wonen moeite moeten doen? Zij hebben niet om nieuwe Nederlanders gevraagd. Die Syrische heeft er voor gekozen hier te komen wonen. Als je je dan zo weinig interesseert voor de cultuur hier verdien je ook niet beter.
De mensen die hier al wonen hebben hun normen, waarden, en gewoontes. Die moet je niet lastigvallen met je importgewoontes. Vanuit een politiekcorrecte achtergrond doen we wel of alles maar kan, maar zo'n voorbeeld als met die soep geeft aan hoe zeer mensen verknocht zijn aan hun eigen cultuur en gebruiken. Het geeft ook aan hoe moeilijk immigranten hun eigen cultuur kunnen loslaten. Dat komt dus van twee kanten en daarom zijn die wrijvingen er. Dat los je ook niet zomaar op.
Que? Dat lijken mensen vaak te denken, maar Nederland is juist veel meer principle-based dan de landen om ons heen.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:39 schreef Xa1pt het volgende:
Dat klopt, het is er een kenmerk van, maar het zorgt er tegelijkertijd ook voor dat die zekere trots of bewustzijn daarvan ofzo mist. En tegelijkertijd is hier niet echt vrijheid. Alles tot op de millimeter is kapot gereguleerd.
Reality check: niemand woont hier eeuwen. Mensen worden niet zo oud.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 17:18 schreef Lunatiek het volgende:
Maar waarom zouden mensen die hier al eeuwen wonen moeite moeten doen?
Dat doen mensen al en het heeft geen enkel effect als vervolgens de vreemdelingen wegblijven bij welke uiting van Nederlandse cultuur dan ook, zelfs als het gratis en naast de deur is. Heel veel festivals zijn er waarbij je van te voren weet dat er alleen maar "witte mensen" zullen zijn. Plus wat Indonesiers en Chinezen of Japanners, Surinamers en Antillianen heel soms. Geen Turken of Marokkanen.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit ja. De ene sociaal gesloten gemeenschap verwijt de andere sociaal gesloten gemeenschap dat ze gesloten is. Zo gaat het inderdaad zeker niet werken.
En zo moeilijk is het allemaal niet. Loop gewoon eens binnen bij een Islamitische slager. Het zou best wel eens kunnen dat het bij nader inzien toch gezellige vriendelijke mensen zijn, en dat de kwaliteit van het vlees beter is dan van de Albert Heijn. Ook al luisteren ze niet naar Marco Borsato. Als je Syrische buurvrouw je ergens voor uitnodigt, doe eens gek... neem de uitnodiging aan. Het moet wel van twee kanten komen.
Zucht... ik heb zelden zo veel vooroordelen in 1 post gezien. Zover ik kan zien is alles wat je hier schrijft regelrecht onjuist. Meer kan ik er echt niet van maken.quote:Op zondag 29 juli 2018 14:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat doen mensen al en het heeft geen enkel effect als vervolgens de vreemdelingen wegblijven bij welke uiting van Nederlandse cultuur dan ook, zelfs als het gratis en naast de deur is. Heel veel festivals zijn er waarbij je van te voren weet dat er alleen maar "witte mensen" zullen zijn. Plus wat Indonesiers en Chinezen of Japanners, Surinamers en Antillianen heel soms. Geen Turken of Marokkanen.
Campings zijn witte enclaves bijvoorbeeld. Ik ken wel een Antilliaan die ging kamperen, maar die kreeg van mede-allochtonen te horen dat ie niet goed snik was.
Cultureel is het niet: Duitse Turken gaan wel kamperen.
Musea zie je ook geen nieuwe Nederlanders. In de kunsten blijven ze weg, en als ze iets in de literatuur doen, gaat het over hun allochtoon-zijn. En het is niet zo dat kunstenaars een conservatief groepje is waar het verboden is voor moslims.
Je bent inderdaad slecht op de hoogte van onze cultuur. De mensen is hier een synoniem voor volk. Etnische Nederlanders maken deel uit van een volk dat hier al eeuwen woont. Het samenleven gaat hier prima, daar hoef je weinig voor te doen in de vrijheid van die etniciteit.quote:Op zondag 29 juli 2018 14:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Reality check: niemand woont hier eeuwen. Mensen worden niet zo oud.
En samenleven is een activiteit. Daar zul je linksom of rechtsom je best voor moeten doen. Nederland is er niet alleen voor jou.
België tel je ook mee?quote:Op zondag 29 juli 2018 14:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Que? Dat lijken mensen vaak te denken, maar Nederland is juist veel meer principle-based dan de landen om ons heen.
Ga dan eens van je zolderkamer af. Bezoek eens iets als Castlefest, een willekeurig museum, een boerenfair, een jubileumsfeest als recent bij de spoorlijn Hoorn-Medemblik of een kunstmarkt. Ga eens naar een camping. Als je er een Turk of Marokkaan treft is dat hooguit de uitzondering die de regel bevestigt. Nederlandse cultuur interesseert ze echt geen ene drol. Organisatoren piekeren zich al jaren suf hoe ze het wel aantrekkelijk kunnen maken voor iedereen, maar elk initiatief faalt.quote:Op zondag 29 juli 2018 14:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zucht... ik heb zelden zo veel vooroordelen in 1 post gezien. Zover ik kan zien is alles wat je hier schrijft regelrecht onjuist. Meer kan ik er echt niet van maken.
geen idee wat een castlefest is, maar gemiddelde laagopgeleide autochtoon vind je ook nooit in een museum of kunstmarkt. En behalve Bakkum vind je hoogopgeleide autochtonen niet op de nederlandse camping.quote:Op zondag 29 juli 2018 14:24 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ga dan eens van je zolderkamer af. Bezoek eens iets als Castlefest, een willekeurig museum, een boerenfair, een jubileumsfeest als recent bij de spoorlijn Hoorn-Medemblik of een kunstmarkt. Ga eens naar een camping. Als je er een Turk of Marokkaan treft is dat hooguit de uitzondering die de regel bevestigt. Nederlandse cultuur interesseert ze echt geen ene drol. Organisatoren piekeren zich al jaren suf hoe ze het wel aantrekkelijk kunnen maken voor iedereen, maar elk initiatief faalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |