Fer | dinsdag 3 juli 2018 @ 18:45 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. En nog een wijze spreuk van George Carlin: "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" * Maar hou het wel gezellig aub! Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. | |
Sounddragon | dinsdag 3 juli 2018 @ 19:00 |
FilePo. | |
Sounddragon | dinsdag 3 juli 2018 @ 19:04 |
ja, ikke.. Net weer eens 2½ uur over 140 km gedaan, is toch gofterdomme niet normaal meer? Niet raar dat je dan op een gegeven moment een beetje on the edge bent natuurlijk | |
Ridocar | dinsdag 3 juli 2018 @ 19:10 |
In principe heeft een vrachtauto alleen een dode hoek aan de achterkant, voor de rest zijn de kleine blinde stukjes verwaarloosbaar. Een moderne vrachtauto heeft zoveel spiegels dat het zo'n beetje onmogelijk is om een complete auto te verstoppen. Of het moet weer zo'n klapjosti zijn geweest met de gordijntjes tot halverwege de deuren en een compleet volgebouwd dashboard... | |
Plompzakker | dinsdag 3 juli 2018 @ 19:34 |
Dan vertrek je wat eerder van huis | |
lipje | dinsdag 3 juli 2018 @ 19:46 |
werk | |
fluitbekzeenaald2.0 | dinsdag 3 juli 2018 @ 19:50 |
Niet echt een excuus natuurlijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juli 2018 @ 20:15 |
Bestuurders die zich proberen te meten met mijn auto als ik in de fun auto rij [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2018 20:16:16 ] | |
Sounddragon | dinsdag 3 juli 2018 @ 20:29 |
ja, ik ben daar om half 4 klaar, dan ga ik op een stoepie zitten tot het 7 uur is om dan nog effe anderhalf uur naar huis te rijden.. Right. In de ochtend heb ik weinig problemen, dan ben ik rond 06.15 van de weg af. Soms moet ik dan het werkvehikel nog naar de werkplek rijden, maar dan rijd ik vooraan in de file
Ga het maar eens 5 keer in de week doen zonder te grommen, praten we daarna weer verder [ Bericht 9% gewijzigd door Sounddragon op 03-07-2018 20:39:10 ] | |
fluitbekzeenaald2.0 | dinsdag 3 juli 2018 @ 21:09 |
Grommen mag, mensen van de weg rijden niet. Als je je als een asociale totaaldebiel gaat gedragen wanneer je veel rijdt, dan moet het het niet doen. | |
4EverBlackEyed | dinsdag 3 juli 2018 @ 21:26 |
Ik had verwacht dat het rond deze periode wel wat rustiger op de weg zou zijn, maar dat valt best tegen | |
Piles | dinsdag 3 juli 2018 @ 21:47 |
Komt nog, vakanties zijn nog niet begonnen Al neemt de drukte op de weg weer toe, dus rustiger is relatief. In de meivakantie was er ook weinig van te merken. | |
Sounddragon | dinsdag 3 juli 2018 @ 22:12 |
doe ik ook niet, maar je kunt wel behoorlijk gefrustreerd raken bij tijd en wijle, en ik kan dat wel begrijpen want ik ervaar dat soms ook. Vandaag was ik er zó klaar mee; ik was op plan D beland, en ik kom bij mijn laatste stukkie snelweg via een N weg; één grote parkeerplaats Ben gewoon doorgereden, 28 kilometer om, allemaal B wegen binnendoor en zo naar huis gekacheld. Waarschijnlijk nog sneller ook. [ Bericht 20% gewijzigd door Sounddragon op 03-07-2018 22:26:18 ] | |
Sounddragon | dinsdag 3 juli 2018 @ 22:14 |
idd, bouwvak moet nog beginnen. Kan bijna niet wachten, eindelijk een paar weken een beetje rust op de weg (als al die sleurhutten het land uit gehobbeld zijn). | |
4EverBlackEyed | dinsdag 3 juli 2018 @ 22:28 |
Ja dat is ook zo.. maar ik dacht omdat de eindexamens al voorbij waren | |
Fer | woensdag 4 juli 2018 @ 08:49 |
Is het de tijd van de dagjesmensen. Studenten in de wagen van pa, opa en oma naar de eindvoorstelling, de eerste lichting Duitsers, etc etc. Komen tegenwoordig weet de vele gehaaste vertegenwoordigers en koppelbazen weer bij wegens de economie. chaos | |
JaafkeJunior | woensdag 4 juli 2018 @ 09:37 |
Rijd elke dag voorbij schiphol, merk wel dat de vakanties bijna beginnen. Mensen die last minute de afslag moeten hebben of onnodig remmen dat ze het niet weten. Vandaag een belg die even 3 banen naar rechts kwam zonder te kijken. Het is dat ik het verwachte door zijn debiele rijgedrag. | |
4EverBlackEyed | woensdag 4 juli 2018 @ 11:29 |
Ik vind het de laatste tijd wel een chaos op de snelweg, inderdaad... | |
DETELEVISIEKIJKER | woensdag 4 juli 2018 @ 17:53 |
Rechts erlangs. Als je een beetje doorrijdt heb je nergens last van. | |
Triptamine2 | woensdag 4 juli 2018 @ 20:46 |
Ik vraag me sowieso altijd af wat er mis is met Belgen als ze achter het stuur kruipen. Ze kunnen er allemaal helemaal niets van | |
Fer | woensdag 4 juli 2018 @ 20:48 |
Hebben ze ook nooit geleerd. | |
kurk_droog | woensdag 4 juli 2018 @ 23:42 |
sowieso opletten daar..90 rijden waar 130 mag | |
Gezicht | donderdag 5 juli 2018 @ 07:25 |
Eerst ruim 10 seconden stil blijven staan voor een groen stoplicht met 3 toeterende auto's achter je om vervolgens door rood te rijden. _! | |
#ANONIEM | donderdag 5 juli 2018 @ 07:27 |
Even facebook checken zeker. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 7 juli 2018 @ 10:05 |
140km/h enkele reis woonwerkverkeer??? Holy fuck! Waar je zin in hebt. | |
Pietverdriet | zaterdag 7 juli 2018 @ 10:08 |
Twee weken tot de bouwvak, toch? | |
lipje | zaterdag 7 juli 2018 @ 10:48 |
fijn hè, regio Nederland/Benelux/Duitsland | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 7 juli 2018 @ 10:53 |
Ik zou een andere baan zoeken. | |
ludovico | zaterdag 7 juli 2018 @ 11:30 |
Ik had dus groen toen ik aan het fietsen was... Maar er staken ook twee dames over, waarvan één echt een super klein buiktruitje waarbij je haar borsten echt goed kon zien. Stopt de fietser voor mij opeens, terwijl we groen hadden... Mijn aandacht was allang niet meer voor mij gericht maar naar opzij, daar waar die dames overstaken... Klap bijna achterop die oetlul Vrouwen in het verkeer blijft gevaarlijk... Dat hadden ze in Saoedi Arabië goed in de gaten. Daarvoor hebben zij daar twee doeltreffende beleidsmaatregelen getroffen om dit gevaar te temmen. A geen vrouwen achter het stuur en B alle vrouwen dragen een Boerka. Blijken ze daar toch gewoon verstandig te zijn. | |
Sounddragon | zaterdag 7 juli 2018 @ 13:15 |
ik kan niet kiezen waar ze mijn machine neerzetten of bij welke klant ik zit.. Niet iedereen werkt elke dag in hetzelfde gebouwtje he. | |
Sounddragon | zaterdag 7 juli 2018 @ 13:15 |
zoiets ja.. Maar is niet overal hetzelfde toch? | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 7 juli 2018 @ 13:17 |
True, maar als dit een beetje de norm is, zou ik zelf naar een ander carrierepad gaan zoeken. Want het is echt ontzettend zonde van je tijd. | |
Sounddragon | zaterdag 7 juli 2018 @ 14:20 |
nee hoor, dat is gewoon 4 uur per dag extra tijd schrijven. | |
Qarrad | zaterdag 7 juli 2018 @ 15:00 |
Een collega van me is zo eens tegen een betonnen bloembak gefietst. Arm gebroken. Op het beterschapskaartje van onze afdeling stond de tekst "Hopelijk was ze het waard". | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juli 2018 @ 16:28 |
Mensen die een beweging maken dat je rustig aan moet doen, terwijl je 50 rijdt maar het puur het geluid is waar ze op reageren | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 7 juli 2018 @ 17:36 |
Haha da's irritant ja! Gewoon terug zwaaien | |
Ridocar | zaterdag 7 juli 2018 @ 20:24 |
En een versnelling opschakelen, zou dat helpen? | |
#ANONIEM | zaterdag 7 juli 2018 @ 20:34 |
Niet met deze auto. | |
ludovico | zondag 8 juli 2018 @ 00:42 |
Haha, hoe heerlijk is dat gewoon. | |
Ridocar | maandag 9 juli 2018 @ 00:33 |
Rij je zo'n aftandse grafbak met een gare uitlaat of wat? | |
#ANONIEM | maandag 9 juli 2018 @ 09:01 |
Een Huracan ja. Dat is in ieder geval de auto waar het geluid meespeelt. Bij de andere valt dat wel mee. inb4 diegene die het niet geloven enzo, de foto zweeft ergens op het forum rond. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2018 09:03:03 ] | |
fathank | maandag 9 juli 2018 @ 09:09 |
Auto's die met je willen racen op de dijk Pleur op idioot laat mij gewoon lekker cruisen daar zoek maar een ander slachtoffer met je aftandse knaken bmw | |
Metalfreak | maandag 9 juli 2018 @ 09:31 |
Afgelopen week ook zo'n vrouw voor me: die ging wachten op alles wat eventueel misschien nog wel zou willen oversteken, ook al hadden ze geen voorrang... Er was een zebrapad, dus ze ging wachten op de 145 jaar oude voetganger met rollator die net op de andere rijbaan was begonnen met het oversteken (er zat nog een vluchtheuvel tussen). Na 5 minuten was die oude vrouw dus een keer op onze rijbaan en uiteindelijk overgestoken, komen er nog twee fietsers aan die geen voorrang hadden, laat ze die nog eerst voor. Vervolgens komen in de verte nog wat fietsers aan waarvan nog niet zeker is of ze überhaupt wel over wilden steken, blijft ze daarop wachten Na het toeteren van mij en meer mensen in de file die zich inmiddels achter ons gevormd had, besloot ze toch maar eens door te rijden... | |
Kaizen_ | maandag 9 juli 2018 @ 09:41 |
"Wat een asociale ongeduldige mensen achter me!" Mensen voorlaten is geen enkel probleem, maar je kan inderdaad ook te ver gaan. Bij mij in de buurt is er een enorm druk kruispunt waar auto's voorrang hebben. Is ook echt nodig vanwege de drukte & snelheden. Regelmatig zie ik hier bijna-ongelukken, puur omdat een automobilist plots op de rem gaat om 'beleefd' een voetganger / fietser voor te laten. Altijd leuk om de toeter te gebruiken. Zelf toeter ik gemiddeld 3x per week omdat weer iemand voor me zit te dagdromen bij het rode stoplicht. Je hebt één taak op dat moment. Hou dat lichtje in de gaten. Hoe moeilijk kan het zijn.. | |
Jordy-B | maandag 9 juli 2018 @ 09:45 |
Hier in de omgeving komen fietsers in principe niet op de rotonde, maar blijven die op een apart fietspad ruim van de rotonde af (ze rijden dus niet op dezelfde weg en hebben dus nooit voorrang op de auto's). De hoeveelheid bijna-ongelukken die ik hier gezien heb door eikels die aardig gevonden moeten worden en fietsers voorrang geven waar ze dat niet hebben, kan ik niet eens meer op tien handen tellen, laat staan tien vingers. | |
Metalfreak | maandag 9 juli 2018 @ 09:56 |
Ja precies, prima dat je even op die voetganger wacht. Sterker nog: die heeft gewoon voorrang, maar dat "beleefd" doen voor fietsers terwijl die geen voorrang hebben op dat punt zorgt alleen maar voor meer onduidelijkheid en verwarring in het verkeer. Door die vrouw liep het verkeer op de rotonde waar we vandaan kwamen ook helemaal vast. Niet zo handig midden in de stad. | |
Ridocar | maandag 9 juli 2018 @ 10:01 |
Ik moest googlen. Maar het uiterlijk zal ook meespelen, want vooroordelen. Of afgunst. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 9 juli 2018 @ 10:24 |
Dat laatste is dus precies het probleem: dat is niet zo. Er zijn tal van rotondes waar ze het fietspad eromheen wel voorrang laten hebben op afslaande en oprijdende auto's. Daar is in Nederland echt iets mis gegaan met planners en regelgeving, er is geen eenduidige manier waarop rotondes ingericht worden met betrekking tot voorrang van fietsen... In sommige omgevingen hebben fietsers vrijwel altijd voorrang, in sommige omgevingen vrijwel nooit. Automobilisten zijn gewoontedieren, als die dus eens in een andere omgeving rondrijden wil dat automatisme nog wel eens verkeerd gaan. | |
Jordy-B | maandag 9 juli 2018 @ 10:27 |
Dat is wel zo, want "ruim van de rotonde af". | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 9 juli 2018 @ 10:31 |
Ook zulke situaties komen genoeg voor waar het fietspad wel voorrang heeft. Hier: https://www.google.co.uk/(...)3D100!7i13312!8i6656 (of is dat niet ver genoeg eraf?) Hier nog zo een: https://www.google.co.uk/(...)3D100!7i13312!8i6656 En deze: https://www.google.co.uk/(...)3D100!7i13312!8i6656 | |
Jordy-B | maandag 9 juli 2018 @ 10:47 |
Hier hebben de fietsers de haaientanden. | |
Fer | maandag 9 juli 2018 @ 11:21 |
Anti Irritatie, hier hebben ze eindelijk een rotonde opnieuw gemaakt en verdomt, ze ziet een keer de fietser op het fietspad in je rechterspiegel. Na alle onmogelijke ideeen zoals een vierkant fietspad of de fietser 10m weg te laten rijden voordat hij alsnog mag oversteken, eindelijk iets logisch. | |
Simterklaas | maandag 9 juli 2018 @ 18:21 |
Heel irritant inderdaad en dan nog verbaasd of boos reageren als je toetert. Sowieso fietsers voorlaten 99% van de fietsers wanen zich als een god door het verkeer (geen hand uitsteken, geen voorrang geven, door rood fietsen, etc etc) dus die mag je best af en toe best eens wakker laten schrikken. Vooral wielrenners. [ Bericht 0% gewijzigd door Simterklaas op 09-07-2018 18:32:38 ] | |
#ANONIEM | maandag 9 juli 2018 @ 18:41 |
Ik heb 1 fucking grote irritatie waar blijkbaar bijna niemand last van heeft. Het zijn mensen die, wanneer ze stil staan op de weg, hun rem loslaten. Hierbij geen rekening houdend met het feit dat bijna geen enkele weg vlak is. Gevolg is dat ze langzaam naar achter rollen, hier vaak geen erg in hebben, en ik moet toeteren als een malle tot ze op 5cm van mijn bumper wakker worden en alsnog remmen. En dit gebeurt bij a elke week wel in de file of voor een stoplicht. Hoe fucking veel moeite is het om als je stopt gewoon je voet op de rem te houden? Als je daar nog te lui voor bent zet hem dan op de handrem! [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2018 18:41:23 ] | |
#ANONIEM | maandag 9 juli 2018 @ 18:44 |
Das helemaal top. Hebben als fietser toch tijd zat (want anders auto) en hebben 360 graden zicht. Veel veiliger dan een auto laten stoppen (of per ongeluk niet want weinig zicht). | |
Gummiebeer | maandag 9 juli 2018 @ 18:58 |
Dus jij remt en blijft met je voet op de rem staan? Dat is ook een irritatie, die felle remlampen in je bakkus omdat jij te lui bent om je voet van de rem te halen ipv handrem te gebruiken. | |
#ANONIEM | maandag 9 juli 2018 @ 18:59 |
Ik ga een automaat echt niet telkens in de P zetten omdat de remlichten te fel zijn. En hold functie laat lampen branden. | |
Gummiebeer | maandag 9 juli 2018 @ 19:01 |
Van een automaat rijdert begrijp ik het, maar van die schakelaars niet zo. Tevens kans op kromme schijven, maar dat is niet mijn irritatie, meer van de betreffende bestuurder . | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 9 juli 2018 @ 21:59 |
Die kans is erg klein, en eigenlijk alleen als je schijven vrij nieuw zijn of als je bent gaan gummen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 9 juli 2018 @ 22:02 |
Je hebt gelijk, hoor. Dat is ook irritant. Maaruhm, in welk deel van Nederland woon jij? Want het overkomt mij bijna nooit. | |
Jordy-B | maandag 9 juli 2018 @ 22:04 |
Het werkt geweldig. De fietsers worden gedwongen om goed op het verkeer te letten, de automobilisten houden meer aandacht voor elkaar en de rotondes worden er enorm overzichtelijk door. Zowel als fietser als automobilist heb ik een voorkeur voor deze methode, omdat het in beide rollen heel veel onzekerheid wegneemt. Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben. | |
Ferry_76 | dinsdag 10 juli 2018 @ 22:23 |
Ongelofelijk hoeveel mensen er rond half tien nog rond rijden zonder verlichting..... | |
vannelle | woensdag 11 juli 2018 @ 01:17 |
's morgens bedoel je? Maar idd, je hebt wel een punt. Veel mensen snappen gewoon niet dat autoverlichting er niet alleen is om zelf iets te kunnen zien maar ook om gezien te worden. | |
Albert86 | donderdag 12 juli 2018 @ 17:06 |
Net nog weer een droeftoeter in een bestelauto die gaat inhalen waar het eigenlijk te link is om in te halen. Ik reed 80 op CC waar je 80 mag. Hij haalt vervolgens ook de auto in voor mij, net voor een tegenligger langs. Auto voor me moest remmen en ik ook in de ankers. Anders was het een frontale botsing geweest. Gaat die kerel vervolgens paar keer remmen en slingeren op de weg om aan te geven dat hij een hele kleine piemel heeft denk ik. En bij de eerst volgende afslag ging hij eraf zwaaiend en schreeuwend uit het raam. Jammer dat ik niet in mijn eigen auto reed, want dan had ik zeker weten het bedrijfsnaam op de dashcam gehad. | |
Posergoth6667 | donderdag 12 juli 2018 @ 17:32 |
vanmiddag reed ik de snelweg op. Reden meerdere auto's voor mij. Voorop een bestelbusje, die gewoon geen gas gaf. Ze voegde met zo'n 30km/u in. De vrachtauto die er aan kwam zat net niet in haar achterbak. Ik ben even via de vluchtstrook doorgereden, waarbij ik het bestelbusje inhaalde. Ik kon geen kant op. De andere auto's voor mij deden hetzelfde. Ik weet niet of ze een verstandsverbijstering had ofzo, maar dat is echt levensgevaarlijk. Daarna, op dezelfde rit, reed ik op de rechterbaan en had ik last van een bumperklever. Wat wil je dat ik doe, ik rij 100 op een 3 baans snelweg en je kan er gewoon langs. Er kwam ook geen aflag aan, niks. Even mijn mistlamp achter geseind, geen reactie, toen mijn auto in zijn vrij gezet en uit laten rollen tot de 80 (weinig verkeer verder, dus ook weinig gevaar), tot die auto er langs ging, met flink getoeter. Rare mensen. | |
#ANONIEM | donderdag 12 juli 2018 @ 18:12 |
Jouw actie is dan ook geheel overbodig. | |
Nattekat | donderdag 12 juli 2018 @ 18:13 |
De enige juiste actie in zo'n situatie. | |
Mano_ | donderdag 12 juli 2018 @ 18:13 |
Mwa, hij past zijn snelheid aan aan de situatie. Weinig afstand betekent snelheid verlagen, anders wordt het gevaarlijk. | |
#ANONIEM | donderdag 12 juli 2018 @ 18:17 |
Ok Laten we lekker 20 km/h onder de limiet gaan rijden als er iemand te dicht op je zit. Blijf gewoon doorrijden en stel je niet aan man. [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2018 18:19:09 ] | |
Nattekat | donderdag 12 juli 2018 @ 18:19 |
Ik mag toch hopen dat je geen rijbewijs hebt... | |
Mano_ | donderdag 12 juli 2018 @ 18:22 |
Bumperklevers zorgen voor ongelukken. Daar ben ik liever geen slachtoffer van. Snelheid verlagen doet 2 dingen: het geeft de klever meer kans om te reageren bij een incident en hij gaat je waarschijnlijk inhalen en neemt daarmee het gevaar weg. Gewoon door blijven kachelen met zo'n idioot achter je is in geen geval de juiste manier. | |
Tyr80 | donderdag 12 juli 2018 @ 19:18 |
Nee joh, je moet juist zorgen dat al die idioten achter je zitten. Hoe minder auto’s er voor je zitten hoe kleiner de kans dat je bij een ongeluk betrokken raakt. Is een feit. | |
Ferry_76 | donderdag 12 juli 2018 @ 20:40 |
Ik had er vanmiddag eentje op nog geen meter van mijn achterbumper, met 80 op de teller in het bos bij Austerlitz. 'Meneer' was nogal gefrustreerd dat hij er niet voorbij kon geloof ik. Pas nog enkele kilometers hield hij iets meer afstand. En de bedrijfsnaam stond er groot op. Het is dat ik denk dat het weinig uithaalt, anders kreeg deze fietsenmaker uit het midden van het land een boos belletje of mailtje. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 12 juli 2018 @ 21:05 |
Soms lucht het wel even op om het te melden. Maar ik doe het eigenlijk ook nooit. Laatst toevallig wel. Had iemand z'n kut bedrijfsbus (met naam er op dus) gewoon tegen de voorkant van m'n auto aan geparkeerd.. Dan doe je echt geen moeite om het allemaal netjes te doen, als je het zo laat staan. | |
funnywell | donderdag 12 juli 2018 @ 21:14 |
geniet van dit topic, fiets nu naar mn ambtenarenbaantje. voorheen net geen 60k paar jaar. | |
#ANONIEM | donderdag 12 juli 2018 @ 21:31 |
Meer kan ik niet opbrengen om te reageren op zulke onzin. | |
Posergoth6667 | donderdag 12 juli 2018 @ 22:52 |
Iemand die op een meter van mijn bumper af zit, dan ga ik afremmen. Ik reed de maximumsnelheid op de rechterbaan, wat meer moet ik doen? Ik ga echt niet harder rijden want dat vind mijn auto niet leuk. Ik rij toch niet voor niets rechts. Die idioot moet gewoon opzouten. Hij had daar niets te zoeken. Als ik een aanrijding heb, heb ik die liever met 80 dan met 100, dus ik rem af. | |
Posergoth6667 | donderdag 12 juli 2018 @ 22:54 |
Ik kan niet wegrijden. Ik reed de maximumsnelheid en mijn auto vind het niet leuk om harder dan 100 te rijden. ik kan niet zomaar wegrijden. ik rem wel af. | |
#ANONIEM | donderdag 12 juli 2018 @ 23:36 |
Je kunt toch gewoon je snelheid aanhouden. | |
Light | donderdag 12 juli 2018 @ 23:55 |
En in plaats van bumperkleven kun je ook gewoon inhalen. De ruimte was er. En dan kun je daarna weer je eigen snelheid rijden, in plaats van die snelheid proberen op te dringen aan de auto voor je. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juli 2018 @ 06:05 |
Daarom allebei fout. | |
Light | vrijdag 13 juli 2018 @ 07:23 |
Nee. Er is niets mis met 80 rijden op een auto(snel)weg. Dat je harder mag, wil niet zeggen dat het moet. | |
Ridocar | vrijdag 13 juli 2018 @ 09:31 |
Afremmen om een punt te maken vind ik ook niet echt briljant. Dat je je emoties laat leiden door anderen... ik zou er niet wakker van liggen. Waarom rij je dan niet binnendoor als je het zo eng vindt op de snelweg? (serieuze vraag) | |
Kaizen_ | vrijdag 13 juli 2018 @ 10:10 |
Dit inderdaad. Bewust afremmen/gas loslaten is bijna net zo irritant en onvolwassen als de bumperklever zelf. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juli 2018 @ 10:23 |
Ah je bent zo'n moraalridder. Duidelijk. | |
Piles | vrijdag 13 juli 2018 @ 11:15 |
Op een enkelstrooksweg wel, op de snelweg met voldoende inhaalmogelijkheden vind ik het een prima oplossing om een bumperklever te dwingen om je in te halen. Al kies ik er vaker voor om even vlot weg te rijden. | |
gooddaddy | vrijdag 13 juli 2018 @ 11:31 |
Bij bumperklevers houd ik altijd de volgende regel aan: Als de bumperklever de afstand wil bepalen, dan bepaal ik de snelheid. En dan laat ik dus mijn gas los. Heb erwel eens zo'n opgefokt Golfje achter me gekregen terwijl ik een paar vrachtwagens ging inhalen. Ik was net de eerste vrachtwagen voorbij toen hij op mijn bumper kwam zitten. Toen heb ik dus gewoon het gas losgelaten tot achter die vrachtwagen en toen weer naar rechts gegaan. Ik meen me te herinneren dat dat golfje dat niet zo leuk vond | |
qajariaq | vrijdag 13 juli 2018 @ 11:31 |
Bumperklevers hebben over het algemeen auto's waarbij ik niet even vlot bij weg rij. Als ik gas bij geef dan blijft de situatie bestaan maar dan met een hoger snelheid. Remmen of volledig gas loslaten doe ik ook niet maar ik ga bewust steeds iets langzamer rijden totdat het signaal tot de afgeschakelde hersenen van de klever doordringt en hij (zij) weer netjes afstand neemt. Dan geef ik wel weer gas bij. Op een tachtig weg, waar ik zelf meestal 85 op de gps rij moet ik dan meestal terug naar 65 voor het effect heeft. De situatie laten bestaan vind ik pas echt dom. Gas bijgeven maakt het alleen maar gevaarlijker. | |
Piles | vrijdag 13 juli 2018 @ 11:34 |
Hangt er maar net vanaf of de bumperklever ook gas bijgeeft Dat is niet altijd zo namelijk. Verder eens. | |
ludovico | vrijdag 13 juli 2018 @ 11:35 |
Afgezien van onvolwassen / irritant... Is bumperkleven alleen dan nog eens gevaarlijk en neemt iemand anders daarmee risico om een voertuig van jou te beschadigen, flikker een end heen zeg, bumperklevers... | |
vannelle | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:08 |
Heeft niks met een moraalridder te maken, hij heeft gewoon gelijk. Nee, zelf doe ik het niet. Ik rij de maximumsnelheid als dat kan maar als iemand er voor kiest om langzamer te rijden op de rechterstrook is dat prima. En volledig legaal. | |
Kaizen_ | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:18 |
Is het dan zo'n probleem voor je dat er iemand achter je kleeft? Mij boeit het niet, ik rij gewoon door met de normale snelheid die ik al had. Als hij blijft kleven zet ik m'n ruitensproeiers aan om te kloten. That's it. Vreselijk verhaal, zeker met die ':)' smiley erachter. Dus je geniet ervan om express het gas los te laten om iemand achter je te fucken? Dit heeft 0,0 met veiligheid te maken, je bent net zo kinderachtig en onvolwassen als de bumperklever. Grote kans dat er tijdens het afremmen een hele file achter je ontstaat. Lekker man. Misschien ligt het aan de manier hoe je het omschrijft, maar ik kan me hier ook wel in vinden. Zolang je maar niet bewust een flinke snelheid terugneemt, want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. 1 of 2 seconden het gas los is natuurlijk een nette, veiligere oplossing. Of (nogmaals), gewoon doorrijden zoals je al bezig was. Je hoeft niet te reageren op een klever. Wat je zegt klopt, maar bewust het gas loslaten om degene achter je te irriteren is geen oplossing. Sterker nog, je maakt het nog een tikkeltje gevaarlijker. --------------------------- Verder kleef ik ook weleens, puur om aan te tonen dat ik er langs wil. Als ik continu afstand behoudt is diegene daar zich daar niet bewust van. Vanochtend nog een mooi voorbeeld, waarbij ik even kleefde om aan te tonen dat de voorganger onnodig langzaam naast een vrachtwagen reed. Ze zag het in de achteruitkijkspiegel, had het door, gaf wat gas en ging vervolgens naar rechts. Ik haal haal in en steek een vriendelijk bedankt-handje omhoog. Zo kan het natuurlijk ook. [ Bericht 3% gewijzigd door Kaizen_ op 13-07-2018 12:24:04 ] | |
gooddaddy | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:23 |
Leuk als je dan ineens plotseling op de rem moet, voor wat van reden dan ook. Heb je wel die bumperklever in je achterbak hangen | |
Jordy-B | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:29 |
Je brengt het alsof het normaal verkeersgedrag is, maar je rijdt gewoon als een klootzak. | |
rival | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:33 |
Gewoon je weg vervolgen en je niet zo met de ander bezig houden is de enige juiste actie. | |
rival | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:35 |
2 wrongs don't make a right | |
Kaizen_ | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:36 |
Stel je voor: Een auto rijdt naast een vrachtwagen en haalt 'm niet in, de snelheden zijn bijna gelijk. Er ontstaat een file en er veranderd verder niets. Degene achter de auto houdt ook netjes zijn afstand en de file wordt alsmaar groter. Grote kans dat de file-veroorzaker wat zit te dromen of muziek zit te luisteren. Hij is zich van geen kwaad bewust. Is het dan zo gek om eventjes te kleven om een boodschap uit te zenden? Ik heb het al vaak genoeg gezien dat ze zich dan pas bewust worden van het feit dat ze een file veroorzaken en aan de kant gaan. Eventjes kleven om vervolgens weer terug afstand te houden vind ik geen probleem, zo maak je kenbaar dat je er langs wilt. Continu kleven is inderdaad gevaarlijk. Als de voorganger express nog langzamer gaat rijden is gewoon kinderachtig. Maargoed, ik rij inderdaad niet perfect hoor. Soms wil ik weleens te lang kleven wat ik ook niet goedpraat. | |
jitzzzze | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:39 |
Linksom of rechtsom blijft kleven (hoe kort ook) gevaarlijk. | |
Piles | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:42 |
Je verzint nu een hele andere casus dan waar het mee begon | |
Jordy-B | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:42 |
"Continu met een mes zwaaien is niet goed, maar eventjes met een mes zwaaien om je punt te maken, vind ik geen probleem." Bumperkleven is gewoon tyfusgevaarlijk en moet je niet doen. Sein dan gewoon. | |
Nattekat | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:45 |
Het wordt zo wel duidelijk wie hier de klevers zijn... | |
Kaizen_ | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:46 |
Seinen a la knipperlicht naar links, als je op de linkerbaan zit? Naar mijn ervaring is dat nou niet een duidelijk 'rij eens door'-signaal. Zeker niet als er een afrit naar links aan zit te komen, zo creëer je alleen maar verwarring. Groot licht werkt natuurlijk ook niet overdag. Knipperlicht naar links op de snelweg kan echter wel. Ik ben wel benieuwd hoe effectief dit is. Ga ik de volgende x eens proberen. | |
qajariaq | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:47 |
En dan een auto die twee keer of meer zo zwaar is als de mijne in mn mik? Nee dank je. Juridisch zal ik dan wel goed zitten maar om dat nou te vieren in een ziekenhuisbed heb ik erg weinig trek in. Gewoon afstand houden of je rijbewijs inleveren. | |
qajariaq | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:48 |
Leg dat maar uit aan de rechter. zal je weinig begrip voor krijgen vrees ik. | |
Kaizen_ | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:50 |
Inderdaad. Ik hoop alleen op meer dan een 'welles-nietes' discussie. Beide kanten hebben goede punten. | |
Jordy-B | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:50 |
echt, reageer dan niet jong. | |
Kaizen_ | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:54 |
Dit soort opmerkingen zijn zo jammer. Te kortzichtig. Nu is mijn voorspelbare reactie natuurlijk: "Ga jij maar lekker 90km/u op de snelweg rijden en vervolgens op Fok klagen dat er werd getoeterd en gekleefd." Wat vind jij van de voorbeelden die ik hierboven gaf? Zie jij niet enige schuld in degene die het kleven veroorzaakte? | |
qajariaq | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:56 |
Wie maakt hier nu een vergelijking waar je zelf mee aantoont hoe niet geaccepteerd je gedrag is. | |
Kaizen_ | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:58 |
Begrijpend lezen blijft lastig. Jordy-B maakte die vergelijking juist om aan mij te laten zien hoe onacceptabel het gedrag is. | |
qajariaq | vrijdag 13 juli 2018 @ 13:00 |
Dat is op het niveau van jij doet iets fout dus mag ik met iets fout reageren. Een oog voor een oog maakt de hele wereld blind. Negentig op de snelweg mag gewoon. Onnodig links rijden niet en in die situatie een inhaal actie die minuten lang duur schijnt ook niet te mogen. Ik denk dat ik me niet schuldig maak aan die feiten maar of ik dat nu wel of niet doe, bumperkleven is eng en verboden. | |
Nattekat | vrijdag 13 juli 2018 @ 13:03 |
Ik denk niet dat je ooit een goed punt kan hebben als het tegen veiligheid is. | |
Fer | vrijdag 13 juli 2018 @ 13:10 |
Plotseling gas loslaten op de linkerbaan is imo minsten zo gevaarlijk als kleven zelf. Verkeer erachter kan opstropen en misschien veroorzaak je zo juist een kettingbotsing. Sowieso moet je proberen niet geirriteerd te reageren op anderen, het brengt alleen maar meer gevaar. | |
Nattekat | vrijdag 13 juli 2018 @ 13:13 |
Als je goed had gelezen, had je geweten dat dit op de rechterbaan gebeurde | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 13 juli 2018 @ 14:33 |
Ik gooi ‘m er weer even in hoor: | |
Sarasi | vrijdag 13 juli 2018 @ 14:38 |
De enige die kleven veroorzaakt is degene die kleeft. Als je zonodig iemand wakker moet doen schrikken, heb je groot licht, knipperlicht, een claxon... En fatsoen en geduld. Als er een brommer netjes met 45 op de rijbaan binnen de bebouwde kom rijdt, ben jij dan ook zo iemand die er met gevaar voor andermans leven omheen probeert te racen? Overigens heb ik oprecht nog nooit van m'n leven op de linkerstrook achter iemand gezeten die minutenlang dezelfde snelheid als de rechterstrook aanhield, dus dit hele scenario komt mij schier onwaarschijnlijk voor. | |
Mano_ | vrijdag 13 juli 2018 @ 15:24 |
Je kan niet altijd zelf het tempo bepalen, dat moet je maar accepteren. Je kan een seintje geven met je groot licht of knipperlicht, maar dat is het ook. Als iemand onnodig links rijdt met een lage snelheid wil ik nog wel eens terug naar rechts, om weer naar links te gaan. Beweging in de spiegels creëren, want waarschijnlijk is het linksplakken onbewust. Werkt meestal wel. Soms niet. Dan zit je er maar even achter, so be it. Kleven levert gewoon direct gevaar op. Heeft niets met irritatie of emotie te maken, het ontneemt mij simpelweg de mogelijkheid om te reageren op wat er voor me gebeurt. Als de afstand niet verandert is er nog maar 1 mogelijkheid en dat is snelheid verminderen. Natuurlijk niet door remmen (remlichten zijn dodelijk voor de doorstroming, zeker met die smartphone-zombies) of abrupt gas loslaten, maar geleidelijk af laten zakken. Soms werkt het door even een gaatje te laten vallen tot je voorligger om vervolgens een dot gas te geven om ruimte achter je te krijgen, maar dan moet je auto wel een beetje pit hebben. Meestal echter kruipen die onverantwoorde idioten gelijk weer in je kofferbak, en dan gaan we dus langzamer rijden. Wat in mijn ervaring wel werkt als je er de pas in hebt zitten is op tijd van het gas, zodat je op een acceptabele afstand van je voorligger komt zonder te remmen. Als die een beetje zit op te letten ziet 'ie je aankomen en gaat bij de eerste gelegenheid aan de kant. Dan moet je ook zorgen dat je er snel voorbij bent en hem niet klem rijdt natuurlijk, maar dat werkt meestal wel omdat je hem niet aan het opjagen bent geweest. | |
karr-1 | vrijdag 13 juli 2018 @ 15:34 |
Laat me raden, op de Traaij? Daar is het namelijk altijd feest met dit soort gasten | |
Kaizen_ | vrijdag 13 juli 2018 @ 16:02 |
Goede reacties. Zelf zal ik eens meer met mijn knipperlicht spelen i.p.v. demonstratief een kleefje doen als ik er langs wil. Ben benieuwd of het effect heeft. Zo gaat het gelukkig 90% van de keren inderdaad, same here. Bovenstaande discussie ging in mijn ogen over de 10% van de keren dat iemand niet zit op te letten en het tempo van het verkeer tegenhoudt. | |
Ferry_76 | vrijdag 13 juli 2018 @ 21:01 |
Op de N224 | |
karr-1 | vrijdag 13 juli 2018 @ 21:13 |
Hmmm ja das ook een bekende inderdaad | |
Posergoth6667 | vrijdag 13 juli 2018 @ 22:53 |
Lezen is een vak zie ik. Misschien moet je toch maar eens les nemen. | |
Sounddragon | zaterdag 14 juli 2018 @ 00:30 |
Als je toch zo goed kunt lezen, vier je kunsten dan eens bot op dat tekstje boven het reageerveld. Geldt voor meerdere mensen trouwens.. Beetje meer restecp kan best, ik neem aan dat meesten van jullie niet samen hebben geknikkerd enzo. | |
Posergoth6667 | zaterdag 14 juli 2018 @ 15:11 |
- knip, voor discussie over moderatie hebben we een topic - [ Bericht 92% gewijzigd door Sounddragon op 14-07-2018 15:19:36 ] | |
Jordy-B | zaterdag 14 juli 2018 @ 18:01 |
Nou zijn mijn ritjes in de regel redelijk onopmerkelijk en kalm, maar wat net toch gebeurde... Zit ik in het dorp achter iets als een lupo, hij slingert een beetje, houdt een beetje weinig afstand, remt een beetje laat maar verder niets aan de hand. Gewoon een beetje slordig. Rijden we het dorp uit, blijft hij 65-70 rijden. Prima, ik wil gewoon 80 rijden waar je 80 mag, dus ik haal netjes ruim in. Komt 'ie vervolgens als een malloot op me afgereden en blijft letterlijk de hele godganse weg op me inlopen, bumperkleven, vieren, weer inlopen, bumperkleven, slingeren, vieren, inlopen, bumperkleven, etc. En dan met twee armpjes over dat stuur gevouwen met de neus tegen de ruit. Echt dat je zegt: "Knap dat de triangelist van de Jostiband een rijbewijs heeft weten te behalen". Ik rij gewoon op de cruisecontrol, dus er gebeurt vrij weinig, maar meneer gaat er niet voorbij. Ik sluit aan bij een andere auto die ook gewoon 80 rijdt. Daarvoor is een auto die ook wat langzaam rijdt, dus samen halen we die auto in, waarna die lupo inhaalt, zich tussen mijn voorganger en mij propt, vervolgens die voorganger inhaalt waar het niet kon, en al slingerend en vol gas de bebouwde kom inscheurt (denk aan ruim boven invorderingsgrens). Gek genoeg komen we bij het verkeerslicht naast elkaar te staan, dus ik raampje omlaag en zeg er wat van dat ik ik hem gewoon inhaal omdat hij zeventig rijdt en dat het dan dus niet nodig is dat hij als een debiel gaat lopen bumperkleven. Is het verweer: "Ja, ik was even in gedachten". Want blijkbaar mag je mensen niet inhalen, als die achter het stuur even in gedachten zijn. Waarna hij vol gas, links en rechts door het verkeer laverend met een noodgang richting het volgende stoplicht scheurt. Sommige mensen... [ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 14-07-2018 18:11:10 ] | |
Sounddragon | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:41 |
In gehaald worden door een Lupo; 'nuff said | |
4EverBlackEyed | zondag 15 juli 2018 @ 13:44 |
Het was afgelopen vrijdag lekker rustig op de weg | |
Sounddragon | zondag 15 juli 2018 @ 13:48 |
nah, hier niet.. Spits was nogal vroeg. Veel mensen die hun laatste dag wat hadden ingekort denk ik. Nu ist vakantie, dus de eerste paar weken is het lekker rijden 👍 | |
4EverBlackEyed | zondag 15 juli 2018 @ 13:49 |
Ja, al moet ik zeggen dat het de laatste tijd (regio Rotterdam) op vrijdag heel druk vind en dan is het na 17.00 uur weer goed door te rijden.. | |
Sounddragon | zondag 15 juli 2018 @ 14:15 |
ja, een paar weken geleden had ik ook een klus in 010 voor 2 weken, en maandagochtend en vrijdagmiddag zijn echt drama. | |
4EverBlackEyed | zondag 15 juli 2018 @ 14:18 |
Heb dagelijks het traject Rotterdam - Leidschendam en heb sporadisch file. Het valt me echt mee, wel dat je even stilstaat en daarna weer door kan of dat het wat langzamer rijdt dan normaal... Vind meestal de maandagochtend (hallo zijn we wakker?), dinsdag en donderdag het drukste. Woensdag en vrijdagmiddag gaan prima. | |
Sounddragon | zondag 15 juli 2018 @ 14:54 |
ik rijd de andere kant op; A15 uit richting oosten, en dat is gewoon standaard kut. | |
Fixers | zondag 15 juli 2018 @ 18:40 |
Zeg vraagje, ik ben momenteel met rijles bezig en vraag me zo af welke les/handeling/instructie om irritatie bij anderen te voorkomen er in een rijopleiding volgens jullie ontbreekt. | |
Fer | zondag 15 juli 2018 @ 18:43 |
Meestal is de irritatie pas als de instructeur achter het stuur gaat. | |
Piles | zondag 15 juli 2018 @ 18:46 |
Gas geven en lekker toeren maken! Vooral bij invoegen op de snelweg. Dat heeft mn vriendin pas goed geleerd toen ik er naast zat. | |
Cat-astrophe | zondag 15 juli 2018 @ 18:58 |
Leuke vraag! Oefenen jullie tegenwoordig vooruit inparkeren (in een dwars parkeervak)? Ik kreeg alleen fileparkeren en heb peentjes gezweet toen ik hem na mijn examen vooruit ergens in moest douwen. Tot ik erachter kwam dat achteruit inparkeren vaak veel makkelijker is. Maar toch.. mijn ergernis is mensen die 2948482 keer moeten steken voor ze goed staan maar zeker ook de parkeerhorken die twee plekken naast elkaar nodig hebben. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zondag 15 juli 2018 @ 19:02 |
Het is een cliché, maar het meeste leer je pas na het halen van je rijbewijs. Aan het belang van anticiperen in de breedste zin van het woord mag altijd meer aandacht worden besteed. | |
Nattekat | zondag 15 juli 2018 @ 19:30 |
Voorin parkeren is sowieso onhandig in de meeste gevallen... naast dat het lastiger is om goed te parkeren, is wegrijden ook lastiger. | |
#ANONIEM | zondag 15 juli 2018 @ 19:50 |
grote irritatie hier is dat mensen 5 seconden nadat het licht op groen gaat pas wegrijden. Dan ook nog eens 10km/pu onder het maximum blijven doorkachelen. | |
Ridocar | zondag 15 juli 2018 @ 20:04 |
Bij rijlessen gaat het erom dat je leert zo veilig mogelijk probeert te verplaatsen. Het CBR heeft geen fluit te maken met voorkomen van irritatie bij anderen, daar toetsen ze dus niet op. | |
Fixers | zondag 15 juli 2018 @ 20:27 |
Het CBR kijkt of je een voertuig kan besturen en de verkeersregels juist toepast. Naar mijn idee gaat de taak van een rijinstructeur verder dan dat, die moet je leren deelnemen aan het verkeer. | |
Jordy-B | zondag 15 juli 2018 @ 20:33 |
CBR kijkt tegenwoordig ook of je in staat bent om gevaar te herkennen en/of te anticiperen. Een behoorlijk stuk van het theorie-examen bestaat tegenwoordig uit gevaarherkenning en verkeersinzicht. | |
Jordy-B | zondag 15 juli 2018 @ 20:44 |
Of als ze als tweedes staan en pas beginnen met optrekken als hun voorganger al twintig meter verder is. Hier in de buurt slaat dan de lus in de weg af, waardoor nummer drie (moi) rood krijgt. | |
Tyr80 | zondag 15 juli 2018 @ 21:11 |
Als je vanaf de A326 de A50 op gaat richting het zuiden, gaat de snelweg eerst van twee stroken naar 1 strook richting het zuiden, dan heb je in de bocht misschien 250 meter twee stroken en dan weer 1 strook om in te voegen. Mensen die op die 250 meter in gaan halen | |
Light | zondag 15 juli 2018 @ 23:00 |
Dat ligt ook aan de wegbeheerder (Rijkswaterstaat), die daar 2 rijstroken heeft gemaakt. En als de ruimte er toch is, zou ik er waarschijnlijk ook gebruik van maken als ik bijvoorbeeld achter een vrachtwagen zit. | |
sneakydesert | maandag 16 juli 2018 @ 10:49 |
Afgelopen weekend reed ik 130 op de snelweg. Het was rustig op de weg, mijn voorganger reed ook lekker. Toen we net de matrixborden passeerden sprongen deze aan met daarop een nieuwe snelheid van 70 km/u. Mijn voorganger remde direct waardoor ik als een gek moest uitwijken naar de naastgelegen rijstrook. Voor mijn voorganger reed niemand. | |
Sounddragon | maandag 16 juli 2018 @ 11:20 |
altijd daar, want ik ga daar met 120-130 doorheen ipv 70 Kutsituatie trouwens daar als er file staat.. Altijd weer mensen die de hele bups willen inhalen en dan verontwaardigd doen als ze er niet tussen worden gelaten | |
karr-1 | maandag 16 juli 2018 @ 11:34 |
Om maar weer eens te illustreren hoe overbodig en irritant die matrixborden zijn. | |
Tyr80 | maandag 16 juli 2018 @ 12:37 |
Hmm, misschien treffen wij elkaar daar dan vaker dan ik dacht Donkergroene W213, jij? Bedoelde inderdaad bij file trouwens, anders is het np natuurlijk. Zelden dat ik daar geen file heb... | |
Sounddragon | maandag 16 juli 2018 @ 12:53 |
Zilveren antieke W203T standaard @150 daar.
| |
Crutch | maandag 16 juli 2018 @ 14:22 |
Afstand houden een optie? | |
karr-1 | maandag 16 juli 2018 @ 15:22 |
Altijd, maar het is opvallend hoe vaak matrixborden oplichten op momenten dat er echt werkelijk waar niets aan de hand is | |
vannelle | maandag 16 juli 2018 @ 16:59 |
Die is er niet, er staat niet voor niks een L op het dak om aan te geven dat alles misschien niet even logisch gaat. Geeft ook niks, hoort er bij en hoef je je niet druk om te maken. Dat is de taak en verantwoordelijkheid van de instructeur, jij hoeft alleen maar je best te doen. | |
Nattekat | maandag 16 juli 2018 @ 17:01 |
Mijn enige irritatie is dat ze steevast 5km te traag rijden, maar dat is juist de schuld van de instructeur | |
Jordy-B | maandag 16 juli 2018 @ 18:24 |
Het is dan ook de bedoeling dat ze dat voor zijn. | |
vipergts | maandag 16 juli 2018 @ 18:30 |
Ik weet niet maar mijn rijinstructeur heeft mij dat duidelijk gemaakt snelheid maken en dan pas invoegen. Dat zal wel veranderd zijn tegenwoordig in de oprit afsukkelen en met 70 net na de witte pijl invoegen. | |
Jordy-B | maandag 16 juli 2018 @ 18:42 |
Ah, ze moeten ook milieuvriendelijk rijden enzo, Maar dan moet je ook weten wanneer je dat niet doet. Sowieso zie ik veel mensen die denken milieuvriendelijk te rijden. Als in: ze trekken vlot op tot 10-15 km onder de limiet en hebben vervolgens drie kilometer nodig om op snelheid te komen. | |
karr-1 | maandag 16 juli 2018 @ 18:43 |
Dat is de oorspronkelijke opzet inderdaad, maar daar slagen ze al lang niet meer in. Gewoon totaal random out of the blue gaan die dingen weer aan om iedereen te dwingen 80 te rijden waar je makkelijk 130 kunt rijden. En een paar 100 meter verder is er niets meer aan de hand en kunnen we gewoon weer vol gas doorrijden. | |
Jordy-B | maandag 16 juli 2018 @ 18:44 |
De opzet komt inderdaad niet tot zijn recht als automobilisten zelf wel gaan bepalen hoe hard ze rijden. | |
karr-1 | maandag 16 juli 2018 @ 18:45 |
Niemand bepaalt dat zelf, het is normaal gesproken gewoon een 130 weg en iedereen rijd keurig met het verkeer mee, niets bijzonders aan de hand. En dan ineens uit het niets..... Totaal zinloos en overbodig. | |
Jordy-B | maandag 16 juli 2018 @ 18:53 |
Nou rij ik gelukkig niet zo heel veel in matrixbordenland, maar als dat gebeurt, ben ik steevast een van de weinigen die zich aan de snelheid houdt. Iedereen geeft de indruk dat de matrixborden alleen voor de rest gelden. En jij geeft ook wel een beetje de indruk bij die groep te horen, want blijkbaar begrijp je gewoon niet wat het nut van die dingen is. Matrixborden kan je natuurlijk inzetten om rijstroken af te kruizen als er stront aan de knikker is, maar ze worden voornamelijk ingezet om te voorkomen dat er stront aan de knikker komt. Jij kunt met jouw blik op de weg helemaal geen inschatting maken over in hoeverre het zinvol was om de matrixborden in te zetten, omdat je geen problemen hebt gezien. Dat is net als beweren dat vaccineren geen zin heeft, omdat niemand nog mazelen krijgt. Nee, niemand krijgt mazelen omdat er gevaccineerd wordt. De matrixborden zijn niet onnodig ingezet omdat er niets te zien was. Nee er was niets te zien omdat de matrixborden zijn ingezet. Jij ziet geen problemen; blijkbaar heeft het geholpen. Danku matrixborden | |
karr-1 | maandag 16 juli 2018 @ 19:29 |
Geen idee bij welke groep ik wel of niet hoor, ik ga inderdaad geen 80 rijden als de rest van het verkeer om mij heen dat niet doet en er gewoon echt helemaal niets aan de hand is. Ik wil nog langer mee dan vandaag. Gelukkig ben ik 2 jaar geleden verhuist naar een gebied zonder matrixborden dus ik heb die hele ellende stukken minder, maar wat mij betreft mogen die krengen per direct naar de schroothoop. | |
Jordy-B | maandag 16 juli 2018 @ 22:34 |
Je wil het niet begrijpen, hè? | |
Tijn | dinsdag 17 juli 2018 @ 01:07 |
Same here. Als er boven de weg opeens knipperende borden 70 aangeven, dan laat ik het gas los en 'm uitrollen tot ik 70 rijd. Misschien is er niks aan de hand, maar dat weet je niet van te voren. Ik zie het probleem niet van je gewoon aan de toegestane snelheid houden, maar blijkbaar hebben de meeste automobilisten er nogal moeite mee. | |
karr-1 | dinsdag 17 juli 2018 @ 08:40 |
Er valt ook weinig te begrijpen aan een weg waar gewoo niets aan de hand is, op geen enkele manier | |
Kaizen_ | dinsdag 17 juli 2018 @ 09:51 |
#Teamkarr-1 | |
Kaizen_ | dinsdag 17 juli 2018 @ 09:52 |
Verder ben ik wel gestopt met bumperkleven. Ik sein als ik er langs wil en als dit niet werkt behoud ik m'n afstand netjes. | |
gooddaddy | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:05 |
De bedoeling van matrix-borden is om de snelheid te reguleren zodat het verkeer zo goed mogelijk doorstroomt. Als er dus 5 km voor je het verkeer om wat voor reden dan ook 50 rijdt, gaan de matrix-borden bij jou bijvoorbeeld naar 90, zodat je niet zo snel op de plek bent waar langzamer gereden wordt. Dan heeft het verkeer vijf kilometer verder op wat meer tijd om weer op snelheid te komen. Op die manier kun je de doorstroming behouden en het harmonica-effect van een file verminderen of zelfs voorkomen. Maar het is inderdaad jammer dat we nog steeds zelf de snelheid kunnen bepalen wanneer een matrix-bord 90 aangeeft en dus hele volksstammen gewoon 120-130 blijven rijden omdat zij niet zien dat er iets aan de hand is. En dan hebben de matrixborden dus geen effect. Met als gevolg dat iedereen, ook de mensen die wel het nut van matrixborden begrijpen en hun snelheid aangepast hebben, alsnog in de file staat | |
JaafkeJunior | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:14 |
Man man man, laatste 3keer een uur over werk-woon verkeer gedaan door alle dagjes mensen. Cabrios die lekker 80 rijden op de snelweg, mensen die lekker links gaan hangen met 90 etc. | |
karr-1 | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:31 |
Die file die je vervolgens nooit tegenkomt bedoel je? | |
karr-1 | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:32 |
Yep is hier ook weer een groeiende irritatie. 60 rijden op een 80 weg, remmen voor elk bochtje en heuveltje want onbekend etc. "Ow kijk Annie, ze hebben hier ook gras, en bomen en koeien" | |
Headlong | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:57 |
Senioren met fietsendragers is nog zo'n categorie. Ik rijd dagelijks tussen Ede en Apeldoorn, mooie route en omgeving, maar helaas vindt fietsend toeristisch Nederland dat ook. | |
karr-1 | dinsdag 17 juli 2018 @ 11:22 |
Ik rij dagelijks op en rond de Utrechtse Heuvelrug, dus ik begrijp wat je bedoelt. Elke middag vergeven van de fietsers, racefietsers en tuffende bejaarden. | |
JDude | dinsdag 17 juli 2018 @ 12:30 |
Nope. Bedoeling is filestaarten (geautomatiseerd, met de oranje flashers naast de 70 en 50) en incidenten (handmatig) beveiligen. Effect op de doorstroming is (als het er al is) marginaal. De filebeveiliging gebruikt de laatste twee portalen stroomopwaarts van de file, dus pakweg 1,2 kilometer. Zeker geen 5. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 17 juli 2018 @ 13:14 |
In het buitenland heb je bergop weleens een extra rijstrook voor langzame voertuigen. Superhandig, maar toch kom je weleens een oude camper met meer roet dan een cruiseschip tegen die met 50 naar boven tuft en zich toch te goed voelt voor die rijstrook 😂 | |
Sounddragon | dinsdag 17 juli 2018 @ 13:18 |
de file bij het knooppunt verderop die wordt voorkomen door één of meerdere verkeersstromen even ietsje af te remmen idd. Het gros van de files tegenwoordig wordt veroorzaakt door mensen die menen dat het hele verkeer draait om het feit dat zij maar voorrang/haast/prioriteit moeten hebben. Ikke ikke ikke, en de rest wacht maar effe. | |
karr-1 | dinsdag 17 juli 2018 @ 13:20 |
Ja nee dat niet dus, Maar goed hier gaan we het nooit over eens worden. Ik denk dat ik gewoon alleen sta in mijn haat voor matrixborden. | |
kurk_droog | dinsdag 17 juli 2018 @ 23:35 |
2 baans weg met een invoegstrook aan het uiteinde na een kruispunt. Leuk dat je met je audi meteen wil invoegen wat dus een file veroorzaakt tot en met de a4 maar rij gewoon even door en voeg soepel in verderop, ik laat je er heus wel tussen. De armgebaren van mij en het busje achter je deden je niets. Rijbewijs afnemen graag met zo'n kortzichtig inzicht. | |
vannelle | woensdag 18 juli 2018 @ 04:09 |
Ik moet nog effe verder lezen maar wil deze post benadrukken, hij heeft gewoon gelijk. Kun je niks tegenover zetten al doe je nog zo je best. Deze post is gewoon 100% correct. | |
vannelle | woensdag 18 juli 2018 @ 04:18 |
En ook jou kan ik waarderen, waarschuwingen zijn er niet voor niks. Je kunt ze natuurlijk negeren en 1 seconde voor de grote klap denken: "aha, dáár was het voor, nu snap ik het!!" Maar ja, dat helpt ook niet echt toch? Ik erger me aan al die lui die het beter denken te weten, dát zijn de lui die het gevaarlijk maken. Maar in hun eigen hoofd zijn ze juist goed bezig, ze weten het beter dan verkeersdiensten, ze weten het beter dan mensen die een compleet overzicht hebben via cameras en zo. Oh wat zijn ze goed. En enorm achterlijk, dat ook. | |
vannelle | woensdag 18 juli 2018 @ 04:28 |
Nu kun je wel zeiken op iemand anders, maar geduld hebben in het verkeer is ook belangrijk. Niet iedereen is zo goed als jij. En sommige mensen willen van de omgeving genieten en rijden daardoor wat langzamer. Boeije. Maak je niet zo druk, blijkbaar ben je op dat moment de enige die van A naar B wil gaan, heb een beetje begrip voor mensen die wél relaxed zijn. Waarom zou je je zo druk maken onderweg? Wie heb je daar mee behalve jezelf? | |
ludovico | woensdag 18 juli 2018 @ 09:56 |
Verplicht bij iedere rijles voor aanvang 10 minuten mediteren. | |
JDude | woensdag 18 juli 2018 @ 10:45 |
Nou nee. Wat matrixborden vooral voorkomen is dat voertuigen achterop een file klappen. Verder is het vooral een reactief systeem dat waarschuwt voor iets dat er al is. Wat bijvoorbeeld wel denkbaar is: er heeft een pechgeval op de vluchtstrook gestaan waarvoor een snelheidsbeperking is ingesteld. Voertuig is weggesleept, maar de verkeerscentrale heeft de maatregel nog niet opgeheven. Dan zag je wel de snelheidsbeperking maar leek er niets aan de hand. Je moet het niet zien als een wondermiddel want dat is het simpelweg niet. | |
karr-1 | woensdag 18 juli 2018 @ 12:29 |
Ik ben niet goed, helemaal niet zelfs. En ik snap best dat je als toerist in een nieuw deel van het land even rond kijkt enzo. Maar dat neemt niet weg dat je je nog steeds aan de normale verkeersregels moet houden. | |
vannelle | woensdag 18 juli 2018 @ 14:00 |
Normale verkeersregels houden ook in dat er langzamer mag worden gereden dan de geldende maximum snelheid. Irritant? Absoluut!!!! Maar niet verboden. | |
vannelle | woensdag 18 juli 2018 @ 14:01 |
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen, ik benadruk juist de belangrijkheid van matrixborden. Scroll maar ff terug, ik ga mezelf niet herhalen | |
DrMarten | woensdag 18 juli 2018 @ 14:47 |
Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur. Als je niet harder wil omdat je van de omgeving wil genieten en alle tijd hebt, zoek dan lekker een toeristische route op waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden en stap nooit meer achter het stuur. Ik kom die types te vaak tegen. Een rij van 30 auto's er vlak achter omdat zo'n grijze kop niet doorrijdt | |
Leandra | woensdag 18 juli 2018 @ 14:49 |
Dit. Ik zie ze op de Veluwe ook; 60 op de doorgaande weg waar je 80 mag en vervolgens met diezelfde 60 km pu door de bebouwde kom | |
Nattekat | woensdag 18 juli 2018 @ 14:57 |
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag... | |
karr-1 | woensdag 18 juli 2018 @ 15:19 |
Dat zeg ik dan ook niet. Maar als jij ergens rijd en je ziet een hele sliert met auto's achter je die blijkbaar wel harder willen dan moet je misschien even gaan nadenken. | |
karr-1 | woensdag 18 juli 2018 @ 15:19 |
| |
karr-1 | woensdag 18 juli 2018 @ 15:20 |
Zonder meer mee eens | |
Pietverdriet | woensdag 18 juli 2018 @ 15:37 |
QFT | |
S95Sedan | woensdag 18 juli 2018 @ 15:40 |
Meerijden met het overige verkeer is wat geleerd hoort te zijn bij het lessen. Maar blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend. | |
Mano_ | woensdag 18 juli 2018 @ 15:49 |
Slechts een klein deel van de kilometers die ik maak zijn om van A naar B te gaan Veruit de meeste zijn recreatieve kilometers, hoewel het mij niet om het uitzicht gaat en je geen last van me zal hebben. | |
alpeko | woensdag 18 juli 2018 @ 16:03 |
Lekker beredeneerd vanuit jezelf dit. Niet iedereen stapt met die instelling in de auto of op de motor of fiets. Zeker die laatste twee vervoersmiddelen zijn bij uitstek geschikt om te toeren zonder opgefokt gedoe. Ook mensen met een oldtimer stappen vaak voor de lol de auto in. Sinds ik woon/werk vaker met de fiets doe, pak ik er ook gerust een leuk lusje bij zonder dat het me boeit of dat de snelste weg van A naar B is. Genieten is niet per se een reden om iemands rijbewijs af te nemen. In welke wereld leef jij? Dat is totaal iets anders dan met andere zaken bezig zijn. Auto rijden kan ook genieten zijn ipv een noodzaak. Neemt niet weg dat je natuurlijk anderen zo min mogelijk moet hinderen maar accepteer het dat niet iedereen bezig is met een race tegen de klok. Het scheelt ook allemaal geen reet uiteindelijk. Het verschil op mijn woon/werk fietsritje tussen rustig peddelen en in de flightmodus is op 15 km hooguit 5 minuten. In de auto vermoedelijk nog niet eens 2 minuten. | |
DrMarten | woensdag 18 juli 2018 @ 16:07 |
Als er voor je niks rijdt en je nooit in de spiegel kijkt wat er op ke bumper zit dan heb je niet door dat je niet aan het meerijden bent met het overige verkeer | |
Fer | woensdag 18 juli 2018 @ 17:23 |
Is dat zoals velen doen, afremmen als de auto voor je dat ook doen en er dan achter blijven hangen. Dat vind ik altijd zo irritant, als ik rechts rijd en dan over de middenbaan zo’n treintje, waarvan de voorste inhoudt en dus het hele treintje dus evensnel op de middenbaan blijft rijden. | |
Light | woensdag 18 juli 2018 @ 18:56 |
Ja, vrachtwagens zijn irritant op autowegen waar je niet mag (of kan) inhalen. Maar die dingen mogen geen 100. Als je dat wilt aanpassen, moet je in Den Haag en Brussel zijn. | |
Leandra | woensdag 18 juli 2018 @ 19:00 |
Het gaat dan ook niet om vrachtwagens, wel om voertuigen die ruim onder de V-max rijden. Als je niet harder mag; prima Als je met een lekker "relaxte" fuck you houding het overige verkeer gaat ophouden omdat je niet goed genoeg bij je gaspedaal kunt dan ben je gewoon een lul. | |
Light | woensdag 18 juli 2018 @ 19:22 |
Dan is 80 @ 100 geen goed voorbeeld. Als ik dat zie, heeft het meestal te maken met een voertuig verder naar voren die niet harder kan/mag. | |
Rodgrod | woensdag 18 juli 2018 @ 19:29 |
Irritatie op het fietspad: Petje die al spookrijdend een bocht doorkomt fietsen. Natuurlijk ook nog zo dicht mogelijk langs de heg fietsen waardoor je elkaar op het laatste moment ziet. | |
DrMarten | woensdag 18 juli 2018 @ 19:49 |
Moet je nou serieus uitgelegd worden dat het hier niet om verkeer gaat dat niet harder MAG dan 80? | |
Sarasi | woensdag 18 juli 2018 @ 19:57 |
Een tegemoetkomende trekker die mij over het hoofd ziet en de auto achter hem erlangs wuift, de auto erachter die daar blindelings vanuit ging en de auto daarachter die direct 't gat dicht reed waardoor die eerste auto niet meer terug kon achter de trekker. Gelukkig zag ik de trekkerrijder wuiven en ging ik toen al op de rem. | |
S95Sedan | woensdag 18 juli 2018 @ 20:26 |
Oogkleppen op en gaan toch Tegenwoordig probeer ik mij er maar niet meer druk om te maken aangezien ik dan alleen maar chagerijnig wordt van alle fouten die ik andere bestuurders zie maken. | |
Fer | woensdag 18 juli 2018 @ 20:31 |
Ik ook niet, maar het netto resultaat is dat ik dan zelf ook maar middenop blijf hangen, als ik vermoed dat degene achter me anders 2km versnelt als ik naar rechts ga. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 18 juli 2018 @ 20:45 |
Dus jij doet mee aan het gedrag dat je zo irritant vindt? Merkwaardig.... Ik probeer dat gedrag te veranderen en ga of blijf rechts rijden, laat hem er langs rollen en 'druk' hem verderop er weer tussen. Zo 'leren' ze dat ze er niets mee zijn opgeschoten. [ Bericht 12% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 18-07-2018 20:50:16 ] | |
Gezicht | woensdag 1 augustus 2018 @ 22:16 |
Had vanochtend weer bijna een amateur-Dumoulin onder m'n wielen die stellig weigerde voorrang te geven terwijl ik van rechts kwam. En vervolgens ook nog wat beginnen te schreeuwen als ik toeter en roep dat rechts voorrang heeft. Het liefst ga je ze dan achterna om een noodstop voor ze te maken maar (gelukkig) overwint de rede dan meestal. | |
bokkepoot | woensdag 1 augustus 2018 @ 22:29 |
Die de tour du hollandia figuren zijn toch al verloren. Begrijpen niet wat ze fout doen. Alleen dat ze de snelste ronde door Schubbekutteveen moeten zetten. Ik ben van onzinnige mening dat iedereen die wil racen op de openbare weg maar een circuit op moet zoeken. Normale mensen gaan toch ook geen 180+ in de spits rijden.. | |
eRKa | woensdag 1 augustus 2018 @ 22:33 |
Zo had ik er gisteren ook een, alleen was ik de "Dumoulin". De automobilist hield geen rekening met het feit dat ik op een doorgaande weg zat en hij uit een woonerf kwam. Dat is altijd voorrang verlenen aan de Hoofdweg. Was meneer blijkbaar niet bekend mee getuige zijn toeteren en schelden. Paar honderd meter verderop kwam ik op een fietspad een Duitse auto tegen! Dat fietspad ligt naast de grote brug en is volledig gescheiden van de rijbaan (hoge vangrail). Auto was zeker 300 meter eerder al het fietspad op gereden. Best knap, want met de auto is de inrit van het fietspad lastig bereikbaar, óf door het gras ploegen óf via de losplaats van een fabriek. Dat zou je toch moeten merken dat er iets mis is....ook aan de rode kleur van het asfalt, breedte van de weg en het feit dat middenop een stippellijn loopt en je auto niet op 1 "weghelft" past. O ja, en de borden Fietspad en Doodlopend voor auto's zouden toch ook de boodschap wel overdragen. Voor deze Pruis echter niet. Die kreeg moordneigingen toen ik op mijn voorhoofd wees. Zoiets idioots heb ik nog nooit gezien.... | |
Qarrad | donderdag 2 augustus 2018 @ 07:33 |
Een wielrennende kennis van me is door zo'n idioot als die Duitser ongelukkig gereden. Reed ook op het fietspad en besloot ineens te keren zonder te kijken door een zijweg in te knallen, ook een fietspad, waar mijn kennis reed, die natuurlijk geen auto verwachtte. Kennis vloog over de motorkap en had hersenletsel. Is nu weer aan het werk na anderhalf jaar, maar zit of komt niet meer op 100% | |
Kaizen_ | donderdag 2 augustus 2018 @ 12:49 |
Anti-klacht: Sinds de bumperkleef-discussie drie weken geleden heb ik mezelf ontzettend ingehouden. Heb nog niet gekleefd! Hooguit een keer netjes geseind dat ik er langs wilde. | |
loni55 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 06:42 |
Vind ik niet. 100 is niet de minimum snelheid. | |
Mano_ | vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:16 |
Ben je nu later thuis of valt het wel mee? | |
Kaizen_ | vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:39 |
Zal geen half uur schelen in ieder geval Hooguit een minuutje | |
manny | vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:05 |
Chapeau ! En de enige oplossing...en wel zo veilig ook Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat de onnodige linksrijder op mijn voorbumper kleeft en ik niet op zijn achterbumper. Maar die ga ik niet drooghouden in court vrees ik.... | |
Kaizen_ | vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:07 |
Zo zag ik er vandaag ook weer een op de snelweg. Langzame linksrijder die niet naar rechts ging omdat hij over 2km een vrachtwagen rechts zag rijden. Er werd flink gekleefd bij die droeftoeter.. | |
manny | vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:11 |
Oh, aan de horizon rijdt een vrachauto. Laat ik alvast links gaan rijden. | |
eRKa | vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:57 |
Jaja, vrachtwagens.... Vanochtend weer eens met de auto naar het werk. Kom de situatie waar ik en een vrachtwagen op de rechterbaan rijden (Vmax=100km/h) met een redelijke afstand ertussen (ik zorg dat ik de spiegels van de vrawa kan zien, dan ziet hij mij óók). Achter mij is in geen velden of wegen een auto te bekennen, links op geljke hoogte 3-4 auto's die de vrawa met ±100 inhalen. Komt er een invoegstrook bij, van rechts en daar word ik (rechts) ingehaald door een zwarte Mini die haar bakje nog even ervoor gooit! en dan vol in de ankers moet! Ik had het gelukkig in de gaten en ging snel naar links, was plek voor. Drukt die muts haar auto wéér ertussen en kon ik alsnog stevig in de remmen. Toen was het toch tijd voor een knippersignaaltje. Daar was mevrouwtje niet van gediend. Hoop handgebaren, middelvinger, remlichten etc. Toen ze eindelijk naar rechts ging even ingehaald en gesneden. Ze kon de vluchtstrook opzoeken... Dat heb ik nog nooit gedaan, schaam me er best wel voor. Maar als je een fout maakt in het verkeer, en je wordt erop gewezen dan ga je geen grote bek opzetten. Daarna reed ze heel rustig, zelfs nog onder Vmax. Bij inrijden van de stad zijn stoplichten en stond ze achter me. Dus de kans te baat genomen om excuses te gaan aanbieden en verklaring te geven. Dat ging dus niet, deur stevig dicht en roepen en tieren door het raamspleetje. Middle-aged women in a Mini... who needs them. Ben maar even naar de dochter gelopen en gevraagd of ze d'r moeder kon uitleggen wat er fout gegaan was. Daar kreeg ik dan wel weer duimpje omhoog. | |
Irritatie100 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:03 |
Ik haal dat soort mensen vaak rechts in, 9 van de 10 keer omdat ik zelf toch al rechts rijd (zo hebben meerijdende vrienden mij ooit eens beticht van "onnodig rechts rijden" ). Ik ben nog altijd benieuwd of "nee meneer agent, ik haalde hem niet rechts in, ik ging hem rechts voorbij" een goed excuus is | |
jitzzzze | vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:15 |
Het gaat toch om het passeren aan de rechterzijde? Dat je daarna voor hem gaat rijden of rechts in je baan blijft doet er dacht ik niet toe. | |
eRKa | vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:58 |
Ik verwacht niet dat ze je aanspreken op rechts voorbij rijden, tenzij het echt de bedoeling is om rechts in te halen. Rechts Vmax rijden en linkerbaan gaat trager, daar kun je niks aan doen dat je dan er voorbij gaat. Rechts inhalen om de linksplakker vertikt om naar rechts te gaan is een stevige bekeuring.....en de linksrijder laten ze lopen "omdat de gevaarzetting kleiner is" I call bullshit, is eigenlijk uitlokking. | |
manny | vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:23 |
nope. is gewoon rechts inhalen, mits geen file. helaas. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:48 |
Word gek van die motordebieltjes die het nodig vinden om vooral bij iedere stoplicht die op groen springt een enorme dot gas te geven. Dat produceert me een kabaal, bloed irritant. Wat willen ze daar nou mee bereiken? Kijk mij eens stoer zijn? Volgens mij vindt iedereen je een ongelofelijke bloedlul maar goed. | |
ludovico | vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:55 |
Klinkt als een sarcastisch duimpje Niet meer doen man, kan niet dit. Ook al zijn die mensen uiteraard kansloos. | |
Light | vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:07 |
Wat hebben vrachtwagens te maken met een bestuurster van een Mini? Ja, iets met anticiperen, maar dat is niet gerelateerd aan vrachtwagens maar gewoon algemeen als je in het verkeer deelneemt. | |
Jordy-B | vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:22 |
Wees eens een beetje lief tegen de donoren. | |
Plompzakker | vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:25 |
Dit soort verkeerspuristen die ten koste van alle verkeersregels en veiligheid iemand die iets fout doet dat duidelijk moeten en zullen maken Gooi jezelf weg | |
eRKa | vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:50 |
Vrachtwagens an sich hebben hier niks mee te maken! Gaat meer om het feit dat veel bestuurders toch vooral niet achter een vrachtwagen willen zitten. | |
VervelendPersoon | vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:00 |
Succes daarmee Ja ze doen dat allemaal op stoer te zijn | |
Piles | vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:22 |
Ik had gisteren op de motor juist een auto die graag een wedstrijdje wilde doen. Win ik sowieso, maar daar begin ik niet aan. Lekker als een bejaarde opgetrokken | |
DrMarten | vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:35 |
ga dan lekker ergens rijden waar je anderen niet lastig valt. Of neem de trein | |
#ANONIEM | vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:50 |
Je lijkt me een vriendelijk persoon. | |
Cat-astrophe | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:30 |
Vanmorgen vroeg op de snelweg. Ik ben aan het inhalen en kijk intussen in mijn spiegel: niets. Ik kijk 2 seconden later nog een keer: motorrijder die aan komt vliegen (ik reed 130) en serieus van plan lijkt zich in mijn bumper te boren. In een reflex de rem aangetikt om veilig tussen twee vrachtwagens te kunnen invoegen en de motorrijder vliegt met zeker 150 km/u door. Irritatie1: idioot om zo hard te rijden (voor me zag ik hem weer auto’s opjagen) Irritatie2: normaal laat ik me nooit door zulke idioten aan de kant drukken als ik Vmax rijd. Maar dit keer was de lijfsbehoud reflex sterker. | |
loni55 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:49 |
Lastig vallen is subjectief. | |
Leandra | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:54 |
Ja, je zou 70 rijden op een weg waar je 100 of 120 mag ook "het overige verkeer in gevaar brengen" kunnen noemen, zeker als die 100 of 120 ook jou V-max is. Maar ook dat is subjectief natuurlijk. | |
Sometimes | vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:32 |
Het is een beetje gek dat heel veel mensen vinden dat je op de snelweg minimaal de maximumsnelheid moet rijden. En dan uiteraard ook nog plus tellercorrectie en plus meetcorrectie. Zo werkt het niet. Natuurlijk is er een ondergrens (al is die niet meer wettelijk vastgelegd), maar je kunt anderen geen snelheid opleggen. | |
DrMarten | vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:50 |
Op de snelweg boeit het me niet. Als jij met 80 tussen de vrachtwagens wil rijden, leef je uit. Daar kan ik je gewoon voorbij. Maar 80 rijden op een 100 weg waar je niet mag/kunt inhalen is echt veruit mijn grootste ergernis in het verkeer (en dan heb ik het dus niey over lui met aanhangers en vrachtauto's) | |
Pietverdriet | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:01 |
Nederlanders in Duitsland doen niet anders dan 80 rijden op 100 km wegen | |
#ANONIEM | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:28 |
Andersom is het niet veel beter, Duitsers rijden hier op een 80 km weg vaak 75, net zo'n kutsnelheid. OT: Ik rij net op een 100km weg, rijdt er een vrachtauto voor me met 85, en daarachter een Touran. Weg was aardig leeg voor me, dus ik wil inhalen. Gaat ineens de Touran ook naar links. (had hij 2km eerder al kunnen doen, de weg was toen helemaal leeg) En haalt in met 90 waardoor ik de inhaalactie moet afbreken omdat er nu wel een tegenligger aan komt, en het anders erg krap is. Debielen op de weg | |
Sometimes | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:28 |
Ik ben het met je eens. Maar wat is dan wel een acceptabele snelheid? En geldt die dan voor iedereen? Ook op snelwegen met 3 rijstroken zijn er mensen die op de meest rechtse baan gaan kleven en duwen. Het is simpelweg nooit goed (voor iedereen). | |
loni55 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:35 |
Ik begrijp niet hoe je het overige verkeer in gevaar brengt als je 80 rijdt op een weg waar de maximumsnelheid 100 is. | |
DrMarten | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:39 |
Gewoon 100. Zo ingewikkeld is het niet. Ik ben in Nederland nog nergens een 100 km weg tegengekomen waar je niet makkelijk die 100 kon rijden. Dus gewoon 100 rijden, niks aan de hand. De vergelijking met Duitsland gaat niet helemaal op aangezien je daar overal buiten de bebouwde kom 100 mag, ook op wegen waar dat niet bepaald verantwoord is. Dus dat mensen daar vaak wat langzamer rijden is logisch. De mooie lange rechte wegen waar het wel makkelijk kan hebben gelukkig vaak inhaalstroken voor het geval je alsnog achter iemand komt te zitten die zelfs daar niet 100 durft te rijden. | |
Jordy-B | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:52 |
Je begrijpt niet dat je het verkeer achter je ophoudt door onder de maximumsnelheid te rijden en daardoor inhaalacties uitlokt? | |
Sometimes | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:55 |
Dus de maximumsnelheid is gelijk ook de minimumsnelheid... En je realiseert je ook dat voor velen de max niet hard genoeg is? | |
loni55 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:57 |
Nogmaals het is maximumsnelheid. | |
Jordy-B | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:07 |
Precies. Dus als je honderd mag en er zit er een voor je die met tachtig over de weg sukkelt, dan houdt dat op en dan wil je er voorbij. De enige reden dat er geen minimumsnelheid is, is omdat dat een vreemde situatie geeft in het geval van files. Je kunt als je te langzaam rijdt echter wel een boete krijgen voor hinderlijk gedrag. | |
loni55 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:12 |
80 op max 100 vind ik niet hinderlijk en ik vermoed dat de politie dat ook vindt. | |
Jordy-B | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:13 |
Nee, natuurlijk vindt de veroorzaker van de hinder het zelf niet hinderlijk. Echt hè. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:18 |
Maar ik wel. | |
Jordy-B | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:22 |
Langzame rijders staan ook standaard in de verkeersergernissen top tien, maar meneer ergert zich niet aan zijn eigen gedrag. | |
loni55 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:23 |
Dat mag je vinden maar volgens de wet mag ik zelfs 70 rijden op een 100km/u weg. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:25 |
Moet je ook vooral doen, maar dan niet gaan zeiken dat je links en rechts ingehaald wordt. | |
Jordy-B | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:25 |
Nee dat mag je niet. Dwz, er is geen wet die je dat verbiedt (geen minimumsnelheid), maar oom agent pakt je gewoon met artikel 5. | |
loni55 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:28 |
Nope. Tot 1990 gold in Nederland een miminumsnelheid volgens het RVV van 1966, en wel: "Artikel 50a. Onverminderd het bepaalde in artikel 49 gelden op autosnelwegen buiten de bebouwde kom de volgende minimumsnelheden: a. voor motorvoertuigen, andere dan vrachtauto’s en autobussen, zonder aanhanger: 70 km per uur b. voor motorvoertuigen met aanhangwagen en voor vrachtauto’s en autobussen: 60 km per uur " In het 'nieuwe' RVV 1990 is dit vervangen door eisen die bepalen welke motorvoertuigen wel én welke niet op de autosnelweg mogen en kunnen rijden. Alhoewel er dus géén minimumsnelheid op autosnelwegen en autowegen in Nederland geldt, is er wel discussie over het opnieuw invoeren hiervan. (In België bestaat het zoals vermeld wel - 70 km) | |
loni55 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:29 |
Rechts inhalen mag dan weer niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:31 |
Joh | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:34 |
Ik vind dat asociaal. | |
Jordy-B | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:37 |
We leven toch niet voor 1990? Ik betwist niet dat de minimumsnelheid is komen te vervallen, maar dat geeft je geen vrijbrief om langzaam te rijden, omdat je gewoon bekeurd kan worden onder het kapstokartikel. Maar ik snap wel dat je auto niet harder wil dan dat, als er zo'n gigantisch bord voor je kop in vervoerd moet worden. | |
DrMarten | vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:48 |
Die rij van 60 auto's die dan achter je hangt vindt het wel hinderlijk. Je bent gewoon een lul van een chauffeur als je je zo gedraagt op de weg | |
DrMarten | vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:50 |
We hebben het hier toch niet over harder rijden? Mij zul je niet horen als iemand netjes 100 op de teller rijdt. Das is de maximum snelheid prima. Dan ga ik me niet ergeren ook al wil ik misschien iets harder. Alleen die lui die langzamer gaan rijden terwijl er geen aanwijsbare reden is, anders dan "ik heb geen zin om harder te rijden en iedereen om me heen moet zich maar aan mij aanpassen" mag je opknopen wat mij betreft. | |
pitboer | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:13 |
https://www.rijksoverheid(...)-voor-het-wegverkeer. Gewoon artikel 5 dus. | |
Sometimes | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:38 |
En toch is dat wel precies wat ik bedoel. Jij vindt dat mensen die de maximumsnelheid aanhouden hard genoeg rijden. Zelf rij je iets harder dan dat. Ik doe dat ook, maar toch rijdt er eigenlijk bijna altijd iemand kort op mijn achterbumper. Dat is ook het geval wanneer ik 130 rij waar 100 toegestaan is. “Iedereen die harder rijdt dan ik is asociaal. En iedereen die langzamer rijdt is een idioot.” Kortom, nagenoeg iedereen vindt dat iedereen zich aan hem of haar moet aanpassen. Zowel de hardrijders als de rustige rijders en alles ertussenin. En als dat dan echt zo is, dat iedereen ongeveer even snel gaat, dán rijdt het pas beroerd. Zie de A2 tussen Amsterdam en Utrecht op de momenten dat je er 100 mag (in combinatie met de trajectcontrole). | |
loni55 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:54 |
Hoezo is dat zo? Omdat jij en nog een aantal anderen 100 willen moet ik het ook doen? | |
Sounddragon | vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:24 |
Hoezo is dat niet zo? Omdat jij in je friggin' uppie vindt dat 80 op een weg waar je niet ingehaald mag/kan worden wel hard zat is, moeten er maar enige tientallen mensen zich kapot gaan zitten ergeren aan jouw gelanterfant. Je kunt het verhaal zo draaien als je wilt natuurlijk. Als je anderen ophoudt (dat is die sliert mensen achter je) is het gewoon puur asociaal om niet effe een beetje door te rijden. Als je nou zó gruwelijk weinig haast en alle tijd van de wereld hebt, pak dan een route waar je niet de halve provincie tot last bent of wacht met je sight-seeing ritje tot iedereen goed en wel op zijn werk zit. | |
DrMarten | zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:06 |
Wat voor antwoord ik hier ook op geef, die plaat voor je harses is zo verschrikkelijk dik dat het toch niet doordringt | |
FReemdeling | zaterdag 4 augustus 2018 @ 01:07 |
Rij gewoon Vmax op dat soort wegen. Ik rij regelmatig op de N-wegen, waar 80 is toegestaan en niet mag worden ingehaald. De keren dat ik achter iemand rij die 50-60km/h rijdt is op één dag niet met 2 handen te tellen. Ik ga er dan ook gewoon voorbij zodra het kan. Ik heb me gewoon aan mijn rijtijden te houden en die zijn vrij krap. Maar aan het eind van het liedje wil ik ook mijn bakje koffie en plaspauze, voor ik weer moet vertrekken. Die dingen laat ik me niet afpakken door een stel debielen die 50-60 rijden, waar 80 is toegestaan. Aan de andere kant; als ik in mijn eigen auto rij, dan rij ik standaard 100 daar waar toegestaan, ook als de Vmax 130 is. Sneller is niet nodig... Mijn grootste ergernis zijn de idioten die hun auto zomaar (met of zonder richtingaanwijzer, maakt niet uit) voor mijn auto gooien, terwijl ik net aan genoeg afstand heb tot de auto voor mij. Daardoor kan ik wéér afstand gaan houden en duikt er wéér eentje tussen. Door dit soort idioten krijg je dat iedereen in een gevaarlijk treintje gaat rijden. Oh ja, en mensen die gelijk paniekeren zodra er een pijl op de matrixborden staat. Rij gewoon door en ga vlak voor het kruis naar de andere baan. En bij het ritsen, maak verdomme gebruik van het asfalt dat je geboden word. Ga niet 600m van te voren ritsen. Dat is niet de bedoeling. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 augustus 2018 @ 02:56 |
Een deelnemer die aanzienlijk langzamer is dan de stromingssnelheid is een obstakel. | |
Nattekat | zaterdag 4 augustus 2018 @ 04:30 |
Tenzij het ritsen slecht gebeurt is er echt geen enkele reden om nog 600m door te rijden. | |
jeroen25 | zaterdag 4 augustus 2018 @ 06:19 |
Maar als je dan vmax gaat rijden dan zitten er toch nog steeds diezelfde rij achter je, alleen rijden ze wat harder. Wat is er mis met ingehaald worden? | |
Ridocar | zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:40 |
Oneens. Zoals iedereen weet zit de grootste vertraging in het allerlaatste stuk, vlak voor het kruis, waar automobilisten nog even snel naartoe racen en daar tussen willen frotten. Normaal gezien begin je te ritsen bij de vooraankondiging, de witte schuine pijl, niet vlak voor het rode kruis. Het stuk tussen deze symbolen is de marge. [ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 04-08-2018 09:07:02 ] | |
Randy_S | zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:04 |
Nee, je hoort tot het einde door te rijden tenzij er een mooie plaats eerder is. Datzelfde geld voor invoegstroken! | |
Ridocar | zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:14 |
En wat als je bij einde invoegstrook/rijstrook geen ruimte hebt? [ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 04-08-2018 09:20:24 ] | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:24 |
Mijn ergernis zijn mensen die net genoeg afstand houden. Die zorgen voor stressrijden met plotselinge remfestijnen door zichzelf te weinig anticipatietijd te geven, en geven mensen van de rechterbaan geen kans om in te halen waardoor die, gefrustreerd omdat niemand ze ertussen laat, hem er uiteindelijk inderdaad maar gewoon tussen gooien. | |
Leandra | zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:33 |
Nee? Op een autoweg waar je nagenoeg nergens mag inhalen? We hebben het niet over een snelweg hè (hoewel ik denk dat je politie je daar ook even aan de kant zet voor een blaastest als je 70 rijdt terwijl je V-max 120 is), maar over een autoweg; één baan per rijrichting. En dan doe jij net alsof het normaal is daar 80 te rijden met een V-max van 100. | |
JaapB | zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:54 |
Ritsen is heel simpel als iedereen zich netjes gedraagt. Gewoon snelheid aanpassen zodat beide rijen ongeveer de zelfde snelheid rijden en gewoon om en om ritsen. Het gaat fout door mensen die voor willen dringen en daarmee uiteindelijk de hele ritsrij tot stilstand brengen door hun dolle acties. De voordringer ziet daarin de bevestiging dat ritsen niet werkt omdat hij niet snapt wat sociaal gedrag is. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:54 |
Ja. Dat doen alle vrachtwagens ook namelijk. Heel normale situatie dat je op een 100 weg niet harder dan 80 kunt. Bijvoorbeeld, er rijdt 500m voor me een vrachtwagen, die rijdt ook 80. Waarom zou ik dan harder gaan rijden? Alleen omdat er iemand achter me zit te bumperkleven met het inzicht van een eendagsvlieg? | |
Jordy-B | zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:00 |
Gaan we nu allemaal onze duim erbij pakken om er hele specifieke situaties uit te zuigen waarin je heus wel ietsje minder hard kan rijden zonder dat je noemenswaardig hindert? Jottem! | |
Nattekat | zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:12 |
Als je ander verkeer gaat zitten hinderen zonder goede reden ben je gewoon een klapmongool. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:25 |
En vooral ook niet krampachtig reageren als er iemand (ongeacht ritser of rijblijver) onhandig en/of aso doet. | |
OEM | zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:32 |
Stel dat iedereen netjes ritst volgens de regelen der kunst, denk je dan serieus dat je twee rijen kunt samenvoegen tot 1 rij zonder dat het stil komt te staan? | |
JaapB | zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:44 |
Natuurlijk wil dat, maar dat is ook de reden waarom voor het ritspunt de snelheid al wordt verlaagd, lagere snelheid betekent dat er minder afstand tussen de auto's nodig is. Das dat het langzamer gaat dat is helaas waar, maar dat het meermalen compleet tot stilstand komt dat ligt echt aan de onaangepasten. | |
DemonRage | zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:26 |
Over irritaties gesproken: Omroep Brabant: Mensen filmen dodelijk ongeval A58 en hinderen hulpverleners: ‘Geen enkele vorm van respect’ Wat een ontzettende fucking mongolen! Naast het geven van boetes ook het rijbewijs invorderen graag. Hopelijk krijgen die ramptoeristen de volle laag als ze hun filmpje op facebook zetten. | |
SuperNeger | zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:31 |
Ligt het aan mij of heeft het weer nogal invloed op de toename van agressie in het verkeer? Heb echt het idee dat het tegenwoordig niet snel genoeg gaat voor mensen. En dan rij ik zelf ook eigenlijk best door. | |
Ridocar | zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:54 |
Ik dacht ook dat invordering een passende maatregel was, tot ik las dat er mensen speciaal waren gestopt om te filmen en bijna zelf een ongeval veroorzaakten. Standrechtelijk executeren astublieft. Check de foto waar zo'n hersenloze aan de andere kant van het hek staat te kijken. Zonder gene. | |
Ridocar | zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:01 |
Zo'n geval van netjes ritsen heb ik iig nog nooit meegemaakt. Zoals het echter nu gaat werkt het zeker niet. Dat kan iedereen bedenken. Oh ja, behalve als je dus zelf met een ikke-ikke-mentaliteit langs het verkeer racet om maar eerst te zijn. Dan telt alleen maar het belang van het eigen persoontje. | |
Pizza_Boom | zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:19 |
Van die lui die je inhalen en hun snelheid laten zakken. Zelfs 2x een tik tegen de CC hendel was niet voldoende... En zit je er dan naast, dan gaan ze weer gas bijgeven. | |
vannelle | zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:22 |
Zulk gedrag is wél een artikel 5 WvW waard en indien mogelijk ook nog een aanmelding voor een EMG. Achterlijke idioten..... | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:22 |
BLOEDirritant, kom je zo vaak tegen ja! | |
Pizza_Boom | zondag 5 augustus 2018 @ 00:03 |
Op dat soort momenten zou ik wel eens rocket launchers willen hebben. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 5 augustus 2018 @ 00:36 |
Anders gewoon een supercharger monteren? Maar kwam er laatst een in Frankrijk tegen. Was 's avonds laat/'s nachts en ik reed op de GPS 130km/h met m'n werkbus. Een kerel in z'n Golf Variant haalt me met een minimaal verschil in, naja prima. Voor ons rijdt verder niemand. En die gast blijft in het midden (3 rijstroken) rijden.. En dan gaat 'ie remmen, WHYYYYY!? Dus ik (heb 'm dat hele gebeuren niet van de cc gehad) ga van de rechter rijstrook helemaal naar links en er voorbij. Dit is serieus 8x zo gegaan denk ik. Toen was ik het zatter dan zat. Daarvoor al paar keer toeterend ingehaald maar die laatste keer ging ik gewoon rechts er voor bij, al seinend en toeterend. En jahoor, gaat hij mij weer inhalen en seinen en rare gebaren maken. Komop zeg, keep your f*cking pace of ga gewoon lekker rechts rijden! | |
Pizza_Boom | zondag 5 augustus 2018 @ 00:42 |
Had er vandaag nog een. Reed 57@50 (wegwerkzaamheden, Leegwaterbrug ring Alkmaar) op de GPS. Versnelde weer naar 83 GPS @80 na de werkzaamheden en zat al op de CC toen hij nog achter me zat. Toch inhalen en dan je snelheid laten zakken. Gisteravond trouwens ook. Hobbel je bij Baarn 92@90, ook werkzaamheden, vliegt van alles je voorbij. Mag je daarna weer 100, draai ik 104, heb je figuren die je weer leuk terug inhaalt en ook figuren die je tussen Naarden en de A10 6x in haalt... Heb ik mijn gaspedaal niet een keer aangeraakt in die tijd en ook mijn cruisecontrol niet veranderd... Vooral met die viaductjes/aquaductjes is het leuk. Naar beneden halen ze je bijna in en als je dan gaat klimmen ben je weer weg... | |
LoveAtFirstDrive | zondag 5 augustus 2018 @ 00:47 |
Dat heb ik ook weleens met vrachtwagens. Bij sommige wegwerkzaamheden in binnen- of buitenland mag je dan 70/80km/h en een vrachtwagen kan natuurlijk wel harder. Maar ik rijd dan meestal al iets harder dan toegestaan (maar binnen de marges zeg maar). En dan snap ik niet dat een vrachtwagen nog aan een inhaalmanoeuvre, wat al niet eens mag, gaat beginnen vlak voordat de wegwerkzaamheden eindigen. Ik ga daarna gewoon weer naar de max. snelheid die daar geldt dus ook al zit hij net links achter mij, ga niet wachten tot 'ie voorbij is natuurlijk.. | |
Pizza_Boom | zondag 5 augustus 2018 @ 01:00 |
Maar dat zie je in Duitsland ook... Gooi je het gas eraf voor een Baustelle, komen dezelfde mensen die je net nog met 200 ingehaald heb je vrolijk voorbij tuffen terwijl jij keurig 80/60 rijdt. | |
vannelle | zondag 5 augustus 2018 @ 07:08 |
Oh, daarvoor hoef je niet naar Duitsland hoor. Dat soort ignorante eikels hebben we in ons eigen land ook meer dan genoeg. | |
Sometimes | zondag 5 augustus 2018 @ 08:10 |
Gisterochtend op de A10. Ik rij op de tweede strook en een Belg gaat invoegen. Verwacht dat hij invoegt naar de - vóór hem - lege eerste rijstrook, maar meneer beukt met 80-85 km/h vlak voor m'n neus diagonaal meteen door naar de tweede. Ik kan niet naar links (de 3e strook rijden een paar taxi's). Vol in de remmen en uiteindelijk maar rechts er voorbij. Ik knipper bij het remmen en toeter bij het voorbij gaan. Krijg veel gebaren en getoeter terug van meneer die met zijn gezin in de S-Max zit. Het hele stuk dat ik hem nog gezien heb is hij op die strook blijven hangen, met een lege 1e strook naast zich. Zoveel risico nemen, en waarvoor? | |
Ridocar | zondag 5 augustus 2018 @ 08:39 |
Goed, een extreem voorbeeld: Stel dat ik steevast 25 ga rijden op een provinciale weg BuBK, want MMBS-voertuigen hebben ook diezelfde snelheid en kunnen daar ook rijden. Hoe lang zal het duren voor het irritatieniveau voor mijn achteliggers tot ongekende hoogte gestegen is? | |
vannelle | zondag 5 augustus 2018 @ 08:57 |
Dat is dan ook een uitstekend voorbeeld dat iedereen vast wel zal herkennen. Kom op zeg...... | |
Jordy-B | zondag 5 augustus 2018 @ 08:58 |
En niet eens bij wegwerkzaamheden. Regelmatig haal ik mensen in op de provinciale weg die daar 60-70 rijden. Die mensen komen in elk (lint-)dorp vervolgens met een gangetje van 60-70 in mijn spiegel opdoemen. Ik snap daar trouwens geen ene ruk van. Het is alsof ze denken dat het een het andere compenseert. Alsof je vijftien-twintig kilometer per uur te hard door een dorp mag knallen, omdat je wat langzamer reed op de provinciale weg. Op de provinciale weg kunnen ze redelijk veilig wat harder rijden, maar ze gaan juist te hard rijden waar dat eigenlijk niet kan. | |
vannelle | zondag 5 augustus 2018 @ 09:02 |
Klopt idd, iedereen looft die Duitsers wel maar dat zal wel over de snelweg gaan dat soort commentaar. Op de binnenwegen zijn het net Nederlanders, gewoon rotzakken dus. Fijn dat je op veel snelwegen mag trappen en dat wordt verheerlijkt maar mensen lijken te vergeten dat er ook andere wegen bestaan en dat Duitsers ook rotzakkeen kunnen zijn in het verkeer. Dat idealiseren gaat me veel te ver iig. | |
Jordy-B | zondag 5 augustus 2018 @ 09:12 |
Ik heb het natuurlijk over Nederlanders. | |
SuperNeger | zondag 5 augustus 2018 @ 09:22 |
Ja idd |