Seinen a la knipperlicht naar links, als je op de linkerbaan zit? Naar mijn ervaring is dat nou niet een duidelijk 'rij eens door'-signaal. Zeker niet als er een afrit naar links aan zit te komen, zo creëer je alleen maar verwarring. Groot licht werkt natuurlijk ook niet overdag.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
"Continu met een mes zwaaien is niet goed, maar eventjes met een mes zwaaien om je punt te maken, vind ik geen probleem."
Bumperkleven is gewoon tyfusgevaarlijk en moet je niet doen. Sein dan gewoon.
En dan een auto die twee keer of meer zo zwaar is als de mijne in mn mik? Nee dank je. Juridisch zal ik dan wel goed zitten maar om dat nou te vieren in een ziekenhuisbed heb ik erg weinig trek in. Gewoon afstand houden of je rijbewijs inleveren.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:33 schreef rival het volgende:
[..]
Gewoon je weg vervolgen en je niet zo met de ander bezig houden is de enige juiste actie.
Leg dat maar uit aan de rechter. zal je weinig begrip voor krijgen vrees ik.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
maar eventjes met een mes zwaaien om je punt te maken, vind ik geen probleem."
Inderdaad. Ik hoop alleen op meer dan een 'welles-nietes' discussie. Beide kanten hebben goede punten.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:45 schreef Nattekat het volgende:
Het wordt zo wel duidelijk wie hier de klevers zijn...
echt, reageer dan niet jong.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Leg dat maar uit aan de rechter. zal je weinig begrip voor krijgen vrees ik.
Dit soort opmerkingen zijn zo jammer. Te kortzichtig.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:47 schreef qajariaq het volgende:
Gewoon afstand houden of je rijbewijs inleveren.
Wie maakt hier nu een vergelijking waar je zelf mee aantoont hoe niet geaccepteerd je gedrag is.quote:
Begrijpend lezen blijft lastig. Jordy-B maakte die vergelijking juist om aan mij te laten zien hoe onacceptabel het gedrag is.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:56 schreef qajariaq het volgende:
Wie maakt hier nu een vergelijking waar je zelf mee aantoont hoe niet geaccepteerd je gedrag is.
Dat is op het niveau van jij doet iets fout dus mag ik met iets fout reageren. Een oog voor een oog maakt de hele wereld blind.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:54 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn zo jammer. Te kortzichtig.
Nu is mijn voorspelbare reactie natuurlijk: "Ga jij maar lekker 90km/u op de snelweg rijden en vervolgens op Fok klagen dat er werd getoeterd en gekleefd."
Wat vind jij van de voorbeelden die ik hierboven gaf? Zie jij niet enige schuld in degene die het kleven veroorzaakte?
Ik denk niet dat je ooit een goed punt kan hebben als het tegen veiligheid is.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:50 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik hoop alleen op meer dan een 'welles-nietes' discussie. Beide kanten hebben goede punten.
Als je goed had gelezen, had je geweten dat dit op de rechterbaan gebeurdequote:Op vrijdag 13 juli 2018 13:10 schreef Fer het volgende:
Plotseling gas loslaten op de linkerbaan is imo minsten zo gevaarlijk als kleven zelf. Verkeer erachter kan opstropen en misschien veroorzaak je zo juist een kettingbotsing.
Sowieso moet je proberen niet geirriteerd te reageren op anderen, het brengt alleen maar meer gevaar.
De enige die kleven veroorzaakt is degene die kleeft. Als je zonodig iemand wakker moet doen schrikken, heb je groot licht, knipperlicht, een claxon... En fatsoen en geduld. Als er een brommer netjes met 45 op de rijbaan binnen de bebouwde kom rijdt, ben jij dan ook zo iemand die er met gevaar voor andermans leven omheen probeert te racen?quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:54 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn zo jammer. Te kortzichtig.
Nu is mijn voorspelbare reactie natuurlijk: "Ga jij maar lekker 90km/u op de snelweg rijden en vervolgens op Fok klagen dat er werd getoeterd en gekleefd."
Wat vind jij van de voorbeelden die ik hierboven gaf? Zie jij niet enige schuld in degene die het kleven veroorzaakte?
Je kan niet altijd zelf het tempo bepalen, dat moet je maar accepteren.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:36 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Stel je voor:
Een auto rijdt naast een vrachtwagen en haalt 'm niet in, de snelheden zijn bijna gelijk. Er ontstaat een file en er veranderd verder niets. Degene achter de auto houdt ook netjes zijn afstand en de file wordt alsmaar groter. Grote kans dat de file-veroorzaker wat zit te dromen of muziek zit te luisteren. Hij is zich van geen kwaad bewust.
Is het dan zo gek om eventjes te kleven om een boodschap uit te zenden? Ik heb het al vaak genoeg gezien dat ze zich dan pas bewust worden van het feit dat ze een file veroorzaken en aan de kant gaan.
Eventjes kleven om vervolgens weer terug afstand te houden vind ik geen probleem, zo maak je kenbaar dat je er langs wilt. Continu kleven is inderdaad gevaarlijk. Als de voorganger express nog langzamer gaat rijden is gewoon kinderachtig.
Maargoed, ik rij inderdaad niet perfect hoor. Soms wil ik weleens te lang kleven wat ik ook niet goedpraat.
Laat me raden, op de Traaij? Daar is het namelijk altijd feest met dit soort gastenquote:Op donderdag 12 juli 2018 20:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik had er vanmiddag eentje op nog geen meter van mijn achterbumper, met 80 op de teller in het bos bij Austerlitz. 'Meneer' was nogal gefrustreerd dat hij er niet voorbij kon geloof ik. Pas nog enkele kilometers hield hij iets meer afstand. En de bedrijfsnaam stond er groot op.
Het is dat ik denk dat het weinig uithaalt, anders kreeg deze fietsenmaker uit het midden van het land een boos belletje of mailtje.
quote:Op vrijdag 13 juli 2018 14:38 schreef Sarasi het volgende:
De enige die kleven veroorzaakt is degene die kleeft. Als je zonodig iemand wakker moet doen schrikken, heb je groot licht, knipperlicht, een claxon... En fatsoen en geduld.
Goede reacties. Zelf zal ik eens meer met mijn knipperlicht spelen i.p.v. demonstratief een kleefje doen als ik er langs wil. Ben benieuwd of het effect heeft.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 15:24 schreef Mano_ het volgende:
Je kan niet altijd zelf het tempo bepalen, dat moet je maar accepteren.
Je kan een seintje geven met je groot licht of knipperlicht, maar dat is het ook. Als iemand onnodig links rijdt met een lage snelheid wil ik nog wel eens terug naar rechts, om weer naar links te gaan. Beweging in de spiegels creëren, want waarschijnlijk is het linksplakken onbewust. Werkt meestal wel. Soms niet. Dan zit je er maar even achter, so be it.
Zo gaat het gelukkig 90% van de keren inderdaad, same here. Bovenstaande discussie ging in mijn ogen over de 10% van de keren dat iemand niet zit op te letten en het tempo van het verkeer tegenhoudt.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 15:24 schreef Mano_ het volgende:
Wat in mijn ervaring wel werkt als je er de pas in hebt zitten is op tijd van het gas, zodat je op een acceptabele afstand van je voorligger komt zonder te remmen. Als die een beetje zit op te letten ziet 'ie je aankomen en gaat bij de eerste gelegenheid aan de kant. Dan moet je ook zorgen dat je er snel voorbij bent en hem niet klem rijdt natuurlijk, maar dat werkt meestal wel omdat je hem niet aan het opjagen bent geweest.
Op de N224quote:Op vrijdag 13 juli 2018 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laat me raden, op de Traaij? Daar is het namelijk altijd feest met dit soort gasten
Hmmm ja das ook een bekende inderdaadquote:
Lezen is een vak zie ik. Misschien moet je toch maar eens les nemen.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 09:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Afremmen om een punt te maken vind ik ook niet echt briljant. Dat je je emoties laat leiden door anderen... ik zou er niet wakker van liggen.
[..]
Waarom rij je dan niet binnendoor als je het zo eng vindt op de snelweg? (serieuze vraag)
Als je toch zo goed kunt lezen, vier je kunsten dan eens bot op dat tekstje boven het reageerveld.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 22:53 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Lezen is een vak zie ik. Misschien moet je toch maar eens les nemen.
nah, hier niet.. Spits was nogal vroeg. Veel mensen die hun laatste dag wat hadden ingekort denk ik.quote:Op zondag 15 juli 2018 13:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het was afgelopen vrijdag lekker rustig op de weg
Ja, al moet ik zeggen dat het de laatste tijd (regio Rotterdam) op vrijdag heel druk vind en dan is het na 17.00 uur weer goed door te rijden..quote:Op zondag 15 juli 2018 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nah, hier niet.. Spits was nogal vroeg. Veel mensen die hun laatste dag wat hadden ingekort denk ik.
Nu ist vakantie, dus de eerste paar weken is het lekker rijden 👍
ja, een paar weken geleden had ik ook een klus in 010 voor 2 weken, en maandagochtend en vrijdagmiddag zijn echt drama.quote:Op zondag 15 juli 2018 13:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, al moet ik zeggen dat het de laatste tijd (regio Rotterdam) op vrijdag heel druk vind en dan is het na 17.00 uur weer goed door te rijden..
Heb dagelijks het traject Rotterdam - Leidschendam en heb sporadisch file. Het valt me echt mee, wel dat je even stilstaat en daarna weer door kan of dat het wat langzamer rijdt dan normaal...quote:Op zondag 15 juli 2018 14:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, een paar weken geleden had ik ook een klus in 010 voor 2 weken, en maandagochtend en vrijdagmiddag zijn echt drama.
ik rijd de andere kant op; A15 uit richting oosten, en dat is gewoon standaard kut.quote:Op zondag 15 juli 2018 14:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heb dagelijks het traject Rotterdam - Leidschendam en heb sporadisch file. Het valt me echt mee, wel dat je even stilstaat en daarna weer door kan of dat het wat langzamer rijdt dan normaal...
Vind meestal de maandagochtend (hallo zijn we wakker?), dinsdag en donderdag het drukste.
Woensdag en vrijdagmiddag gaan prima.
Meestal is de irritatie pas als de instructeur achter het stuur gaat.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg vraagje, ik ben momenteel met rijles bezig en vraag me zo af welke les/handeling/instructie om irritatie bij anderen te voorkomen er in een rijopleiding volgens jullie ontbreekt.
Gas geven en lekker toeren maken! Vooral bij invoegen op de snelweg. Dat heeft mn vriendin pas goed geleerd toen ik er naast zat.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg vraagje, ik ben momenteel met rijles bezig en vraag me zo af welke les/handeling/instructie om irritatie bij anderen te voorkomen er in een rijopleiding volgens jullie ontbreekt.
Leuke vraag!quote:Op zondag 15 juli 2018 18:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg vraagje, ik ben momenteel met rijles bezig en vraag me zo af welke les/handeling/instructie om irritatie bij anderen te voorkomen er in een rijopleiding volgens jullie ontbreekt.
Het is een cliché, maar het meeste leer je pas na het halen van je rijbewijs. Aan het belang van anticiperen in de breedste zin van het woord mag altijd meer aandacht worden besteed.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg vraagje, ik ben momenteel met rijles bezig en vraag me zo af welke les/handeling/instructie om irritatie bij anderen te voorkomen er in een rijopleiding volgens jullie ontbreekt.
Voorin parkeren is sowieso onhandig in de meeste gevallen... naast dat het lastiger is om goed te parkeren, is wegrijden ook lastiger.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Leuke vraag!
Oefenen jullie tegenwoordig vooruit inparkeren (in een dwars parkeervak)?
Ik kreeg alleen fileparkeren en heb peentjes gezweet toen ik hem na mijn examen vooruit ergens in moest douwen. Tot ik erachter kwam dat achteruit inparkeren vaak veel makkelijker is.
Maar toch.. mijn ergernis is mensen die 2948482 keer moeten steken voor ze goed staan maar zeker ook de parkeerhorken die twee plekken naast elkaar nodig hebben.
Bij rijlessen gaat het erom dat je leert zo veilig mogelijk probeert te verplaatsen. Het CBR heeft geen fluit te maken met voorkomen van irritatie bij anderen, daar toetsen ze dus niet op.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg vraagje, ik ben momenteel met rijles bezig en vraag me zo af welke les/handeling/instructie om irritatie bij anderen te voorkomen er in een rijopleiding volgens jullie ontbreekt.
Het CBR kijkt of je een voertuig kan besturen en de verkeersregels juist toepast. Naar mijn idee gaat de taak van een rijinstructeur verder dan dat, die moet je leren deelnemen aan het verkeer.quote:Op zondag 15 juli 2018 20:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij rijlessen gaat het erom dat je leert zo veilig mogelijk probeert te verplaatsen. Het CBR heeft geen fluit te maken met voorkomen van irritatie bij anderen, daar toetsen ze dus niet op.
CBR kijkt tegenwoordig ook of je in staat bent om gevaar te herkennen en/of te anticiperen. Een behoorlijk stuk van het theorie-examen bestaat tegenwoordig uit gevaarherkenning en verkeersinzicht.quote:Op zondag 15 juli 2018 20:27 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het CBR kijkt of je een voertuig kan besturen en de verkeersregels juist toepast. Naar mijn idee gaat de taak van een rijinstructeur verder dan dat, die moet je leren deelnemen aan het verkeer.
Of als ze als tweedes staan en pas beginnen met optrekken als hun voorganger al twintig meter verder is. Hier in de buurt slaat dan de lus in de weg af, waardoor nummer drie (moi) rood krijgt.quote:Op zondag 15 juli 2018 19:50 schreef totalvamp het volgende:
grote irritatie hier is dat mensen 5 seconden nadat het licht op groen gaat pas wegrijden. Dan ook nog eens 10km/pu onder het maximum blijven doorkachelen.
Dat ligt ook aan de wegbeheerder (Rijkswaterstaat), die daar 2 rijstroken heeft gemaakt. En als de ruimte er toch is, zou ik er waarschijnlijk ook gebruik van maken als ik bijvoorbeeld achter een vrachtwagen zit.quote:Op zondag 15 juli 2018 21:11 schreef Tyr80 het volgende:
Als je vanaf de A326 de A50 op gaat richting het zuiden, gaat de snelweg eerst van twee stroken naar 1 strook richting het zuiden, dan heb je in de bocht misschien 250 meter twee stroken en dan weer 1 strook om in te voegen.
Mensen die op die 250 meter in gaan halen
altijd daar, want ik ga daar met 120-130 doorheen ipv 70quote:Op zondag 15 juli 2018 21:11 schreef Tyr80 het volgende:
Als je vanaf de A326 de A50 op gaat richting het zuiden, gaat de snelweg eerst van twee stroken naar 1 strook richting het zuiden, dan heb je in de bocht misschien 250 meter twee stroken en dan weer 1 strook om in te voegen.
Mensen die op die 250 meter in gaan halen
Om maar weer eens te illustreren hoe overbodig en irritant die matrixborden zijn.quote:Op maandag 16 juli 2018 10:49 schreef sneakydesert het volgende:
Afgelopen weekend reed ik 130 op de snelweg. Het was rustig op de weg, mijn voorganger reed ook lekker. Toen we net de matrixborden passeerden sprongen deze aan met daarop een nieuwe snelheid van 70 km/u. Mijn voorganger remde direct waardoor ik als een gek moest uitwijken naar de naastgelegen rijstrook. Voor mijn voorganger reed niemand.
Hmm, misschien treffen wij elkaar daar dan vaker dan ik dachtquote:Op maandag 16 juli 2018 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
altijd daar, want ik ga daar met 120-130 doorheen ipv 70
Kutsituatie trouwens daar als er file staat.. Altijd weer mensen die de hele bups willen inhalen en dan verontwaardigd doen als ze er niet tussen worden gelaten
Zilveren antieke W203T standaard @150 daar.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:37 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Hmm, misschien treffen wij elkaar daar dan vaker dan ik dacht
Donkergroene W213, jij?
Bedoelde inderdaad bij file trouwens, anders is het np natuurlijk. Zelden dat ik daar geen file heb...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Afstand houden een optie?quote:Op maandag 16 juli 2018 11:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Om maar weer eens te illustreren hoe overbodig en irritant die matrixborden zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |