Die file die je vervolgens nooit tegenkomt bedoel je?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:05 schreef gooddaddy het volgende:
Maar het is inderdaad jammer dat we nog steeds zelf de snelheid kunnen bepalen wanneer een matrix-bord 90 aangeeft en dus hele volksstammen gewoon 120-130 blijven rijden omdat zij niet zien dat er iets aan de hand is.
Yep is hier ook weer een groeiende irritatie. 60 rijden op een 80 weg, remmen voor elk bochtje en heuveltje want onbekend etc. "Ow kijk Annie, ze hebben hier ook gras, en bomen en koeien"quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:14 schreef JaafkeJunior het volgende:
Man man man, laatste 3keer een uur over werk-woon verkeer gedaan door alle dagjes mensen.
Cabrios die lekker 80 rijden op de snelweg, mensen die lekker links gaan hangen met 90 etc.
Senioren met fietsendragers is nog zo'n categorie. Ik rijd dagelijks tussen Ede en Apeldoorn, mooie route en omgeving, maar helaas vindt fietsend toeristisch Nederland dat ook.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep is hier ook weer een groeiende irritatie. 60 rijden op een 80 weg, remmen voor elk bochtje en heuveltje want onbekend etc. "Ow kijk Annie, ze hebben hier ook gras, en bomen en koeien"
Ik rij dagelijks op en rond de Utrechtse Heuvelrug, dus ik begrijp wat je bedoelt. Elke middag vergeven van de fietsers, racefietsers en tuffende bejaarden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:57 schreef Headlong het volgende:
[..]
Senioren met fietsendragers is nog zo'n categorie. Ik rijd dagelijks tussen Ede en Apeldoorn, mooie route en omgeving, maar helaas vindt fietsend toeristisch Nederland dat ook.
Nope. Bedoeling is filestaarten (geautomatiseerd, met de oranje flashers naast de 70 en 50) en incidenten (handmatig) beveiligen. Effect op de doorstroming is (als het er al is) marginaal. De filebeveiliging gebruikt de laatste twee portalen stroomopwaarts van de file, dus pakweg 1,2 kilometer. Zeker geen 5.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:05 schreef gooddaddy het volgende:
De bedoeling van matrix-borden is om de snelheid te reguleren zodat het verkeer zo goed mogelijk doorstroomt. Als er dus 5 km voor je het verkeer om wat voor reden dan ook 50 rijdt, gaan de matrix-borden bij jou bijvoorbeeld naar 90, zodat je niet zo snel op de plek bent waar langzamer gereden wordt. Dan heeft het verkeer vijf kilometer verder op wat meer tijd om weer op snelheid te komen. Op die manier kun je de doorstroming behouden en het harmonica-effect van een file verminderen of zelfs voorkomen.
de file bij het knooppunt verderop die wordt voorkomen door één of meerdere verkeersstromen even ietsje af te remmen idd.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die file die je vervolgens nooit tegenkomt bedoel je?
Ja nee dat niet dus, Maar goed hier gaan we het nooit over eens worden. Ik denk dat ik gewoon alleen sta in mijn haat voor matrixborden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
de file bij het knooppunt verderop die wordt voorkomen door één of meerdere verkeersstromen even ietsje af te remmen idd.
Het gros van de files tegenwoordig wordt veroorzaakt door mensen die menen dat het hele verkeer draait om het feit dat zij maar voorrang/haast/prioriteit moeten hebben. Ikke ikke ikke, en de rest wacht maar effe.
Ik moet nog effe verder lezen maar wil deze post benadrukken, hij heeft gewoon gelijk. Kun je niks tegenover zetten al doe je nog zo je best.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou rij ik gelukkig niet zo heel veel in matrixbordenland, maar als dat gebeurt, ben ik steevast een van de weinigen die zich aan de snelheid houdt. Iedereen geeft de indruk dat de matrixborden alleen voor de rest gelden.
En jij geeft ook wel een beetje de indruk bij die groep te horen, want blijkbaar begrijp je gewoon niet wat het nut van die dingen is. Matrixborden kan je natuurlijk inzetten om rijstroken af te kruizen als er stront aan de knikker is, maar ze worden voornamelijk ingezet om te voorkomen dat er stront aan de knikker komt.
Jij kunt met jouw blik op de weg helemaal geen inschatting maken over in hoeverre het zinvol was om de matrixborden in te zetten, omdat je geen problemen hebt gezien. Dat is net als beweren dat vaccineren geen zin heeft, omdat niemand nog mazelen krijgt. Nee, niemand krijgt mazelen omdat er gevaccineerd wordt.
De matrixborden zijn niet onnodig ingezet omdat er niets te zien was. Nee er was niets te zien omdat de matrixborden zijn ingezet.
Jij ziet geen problemen; blijkbaar heeft het geholpen. Danku matrixborden
En ook jou kan ik waarderen, waarschuwingen zijn er niet voor niks.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Same here. Als er boven de weg opeens knipperende borden 70 aangeven, dan laat ik het gas los en 'm uitrollen tot ik 70 rijd. Misschien is er niks aan de hand, maar dat weet je niet van te voren. Ik zie het probleem niet van je gewoon aan de toegestane snelheid houden, maar blijkbaar hebben de meeste automobilisten er nogal moeite mee.
Nu kun je wel zeiken op iemand anders, maar geduld hebben in het verkeer is ook belangrijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep is hier ook weer een groeiende irritatie. 60 rijden op een 80 weg, remmen voor elk bochtje en heuveltje want onbekend etc. "Ow kijk Annie, ze hebben hier ook gras, en bomen en koeien"
Verplicht bij iedere rijles voor aanvang 10 minuten mediteren.quote:Op woensdag 18 juli 2018 04:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nu kun je wel zeiken op iemand anders, maar geduld hebben in het verkeer is ook belangrijk.
Niet iedereen is zo goed als jij.
En sommige mensen willen van de omgeving genieten en rijden daardoor wat langzamer. Boeije.
Maak je niet zo druk, blijkbaar ben je op dat moment de enige die van A naar B wil gaan, heb een beetje begrip voor mensen die wél relaxed zijn.
Waarom zou je je zo druk maken onderweg? Wie heb je daar mee behalve jezelf?
Nou nee. Wat matrixborden vooral voorkomen is dat voertuigen achterop een file klappen. Verder is het vooral een reactief systeem dat waarschuwt voor iets dat er al is.quote:Op woensdag 18 juli 2018 04:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik moet nog effe verder lezen maar wil deze post benadrukken, hij heeft gewoon gelijk. Kun je niks tegenover zetten al doe je nog zo je best.
Deze post is gewoon 100% correct.
Ik ben niet goed, helemaal niet zelfs. En ik snap best dat je als toerist in een nieuw deel van het land even rond kijkt enzo. Maar dat neemt niet weg dat je je nog steeds aan de normale verkeersregels moet houden.quote:Op woensdag 18 juli 2018 04:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nu kun je wel zeiken op iemand anders, maar geduld hebben in het verkeer is ook belangrijk.
Niet iedereen is zo goed als jij.
En sommige mensen willen van de omgeving genieten en rijden daardoor wat langzamer. Boeije.
Maak je niet zo druk, blijkbaar ben je op dat moment de enige die van A naar B wil gaan, heb een beetje begrip voor mensen die wél relaxed zijn.
Waarom zou je je zo druk maken onderweg? Wie heb je daar mee behalve jezelf?
Normale verkeersregels houden ook in dat er langzamer mag worden gereden dan de geldende maximum snelheid.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat je je nog steeds aan de normale verkeersregels moet houden.
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen, ik benadruk juist de belangrijkheid van matrixborden.quote:Op woensdag 18 juli 2018 10:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Nou nee. Wat matrixborden vooral voorkomen is dat voertuigen achterop een file klappen. Verder is het vooral een reactief systeem dat waarschuwt voor iets dat er al is.
Wat bijvoorbeeld wel denkbaar is:
er heeft een pechgeval op de vluchtstrook gestaan waarvoor een snelheidsbeperking is ingesteld. Voertuig is weggesleept, maar de verkeerscentrale heeft de maatregel nog niet opgeheven. Dan zag je wel de snelheidsbeperking maar leek er niets aan de hand.
Je moet het niet zien als een wondermiddel want dat is het simpelweg niet.
Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur. Als je niet harder wil omdat je van de omgeving wil genieten en alle tijd hebt, zoek dan lekker een toeristische route op waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden en stap nooit meer achter het stuur.quote:Op woensdag 18 juli 2018 04:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nu kun je wel zeiken op iemand anders, maar geduld hebben in het verkeer is ook belangrijk.
Niet iedereen is zo goed als jij.
En sommige mensen willen van de omgeving genieten en rijden daardoor wat langzamer. Boeije.
Maak je niet zo druk, blijkbaar ben je op dat moment de enige die van A naar B wil gaan, heb een beetje begrip voor mensen die wél relaxed zijn.
Waarom zou je je zo druk maken onderweg? Wie heb je daar mee behalve jezelf?
Dit.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:47 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur. Als je niet harder wil omdat je van de omgeving wil genieten en alle tijd hebt, zoek dan lekker een toeristische route op waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden en stap nooit meer achter het stuur.
Ik kom die types te vaak tegen. Een rij van 30 auto's er vlak achter omdat zo'n grijze kop niet doorrijdt
Dat zeg ik dan ook niet. Maar als jij ergens rijd en je ziet een hele sliert met auto's achter je die blijkbaar wel harder willen dan moet je misschien even gaan nadenken.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Normale verkeersregels houden ook in dat er langzamer mag worden gereden dan de geldende maximum snelheid.
Irritant? Absoluut!!!! Maar niet verboden.
quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:47 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur. Als je niet harder wil omdat je van de omgeving wil genieten en alle tijd hebt, zoek dan lekker een toeristische route op waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden en stap nooit meer achter het stuur.
Ik kom die types te vaak tegen. Een rij van 30 auto's er vlak achter omdat zo'n grijze kop niet doorrijdt
Zonder meer mee eensquote:Op woensdag 18 juli 2018 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag...
QFTquote:Op woensdag 18 juli 2018 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag...
Meerijden met het overige verkeer is wat geleerd hoort te zijn bij het lessen. Maar blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:47 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur. Als je niet harder wil omdat je van de omgeving wil genieten en alle tijd hebt, zoek dan lekker een toeristische route op waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden en stap nooit meer achter het stuur.
Ik kom die types te vaak tegen. Een rij van 30 auto's er vlak achter omdat zo'n grijze kop niet doorrijdt
Slechts een klein deel van de kilometers die ik maak zijn om van A naar B te gaanquote:Op woensdag 18 juli 2018 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag...
Lekker beredeneerd vanuit jezelf dit. Niet iedereen stapt met die instelling in de auto of op de motor of fiets. Zeker die laatste twee vervoersmiddelen zijn bij uitstek geschikt om te toeren zonder opgefokt gedoe. Ook mensen met een oldtimer stappen vaak voor de lol de auto in.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag...
Als er voor je niks rijdt en je nooit in de spiegel kijkt wat er op ke bumper zit dan heb je niet door dat je niet aan het meerijden bent met het overige verkeerquote:Op woensdag 18 juli 2018 15:40 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Meerijden met het overige verkeer is wat geleerd hoort te zijn bij het lessen. Maar blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Is dat zoals velen doen, afremmen als de auto voor je dat ook doen en er dan achter blijven hangen. Dat vind ik altijd zo irritant, als ik rechts rijd en dan over de middenbaan zo’n treintje, waarvan de voorste inhoudt en dus het hele treintje dus evensnel op de middenbaan blijft rijden.quote:Op woensdag 18 juli 2018 15:40 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Meerijden met het overige verkeer is wat geleerd hoort te zijn bij het lessen. Maar blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Ja, vrachtwagens zijn irritant op autowegen waar je niet mag (of kan) inhalen. Maar die dingen mogen geen 100. Als je dat wilt aanpassen, moet je in Den Haag en Brussel zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:47 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur.
Het gaat dan ook niet om vrachtwagens, wel om voertuigen die ruim onder de V-max rijden.quote:Op woensdag 18 juli 2018 18:56 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, vrachtwagens zijn irritant op autowegen waar je niet mag (of kan) inhalen. Maar die dingen mogen geen 100. Als je dat wilt aanpassen, moet je in Den Haag en Brussel zijn.
Dan is 80 @ 100 geen goed voorbeeld. Als ik dat zie, heeft het meestal te maken met een voertuig verder naar voren die niet harder kan/mag.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om vrachtwagens, wel om voertuigen die ruim onder de V-max rijden.
Als je niet harder mag; prima
Als je met een lekker "relaxte" fuck you houding het overige verkeer gaat ophouden omdat je niet goed genoeg bij je gaspedaal kunt dan ben je gewoon een lul.
Moet je nou serieus uitgelegd worden dat het hier niet om verkeer gaat dat niet harder MAG dan 80?quote:Op woensdag 18 juli 2018 18:56 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, vrachtwagens zijn irritant op autowegen waar je niet mag (of kan) inhalen. Maar die dingen mogen geen 100. Als je dat wilt aanpassen, moet je in Den Haag en Brussel zijn.
Oogkleppen op en gaan tochquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als er voor je niks rijdt en je nooit in de spiegel kijkt wat er op ke bumper zit dan heb je niet door dat je niet aan het meerijden bent met het overige verkeer
Tegenwoordig probeer ik mij er maar niet meer druk om te maken aangezien ik dan alleen maar chagerijnig wordt van alle fouten die ik andere bestuurders zie maken.quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Is dat zoals velen doen, afremmen als de auto voor je dat ook doen en er dan achter blijven hangen. Dat vind ik altijd zo irritant, als ik rechts rijd en dan over de middenbaan zo’n treintje, waarvan de voorste inhoudt en dus het hele treintje dus evensnel op de middenbaan blijft rijden.
Ik ook niet, maar het netto resultaat is dat ik dan zelf ook maar middenop blijf hangen, als ik vermoed dat degene achter me anders 2km versnelt als ik naar rechts ga.quote:Op woensdag 18 juli 2018 20:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Oogkleppen op en gaan toch
[..]
Tegenwoordig probeer ik mij er maar niet meer druk om te maken aangezien ik dan alleen maar chagerijnig wordt van alle fouten die ik andere bestuurders zie maken.
Dus jij doet mee aan het gedrag dat je zo irritant vindt? Merkwaardig....quote:Op woensdag 18 juli 2018 20:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het netto resultaat is dat ik dan zelf ook maar middenop blijf hangen, als ik vermoed dat degene achter me anders 2km versnelt als ik naar rechts ga.
Die de tour du hollandia figuren zijn toch al verloren. Begrijpen niet wat ze fout doen. Alleen dat ze de snelste ronde door Schubbekutteveen moeten zetten.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:16 schreef Gezicht het volgende:
Het liefst ga je ze dan achterna om een noodstop voor ze te maken maar (gelukkig) overwint de rede dan meestal.
Zo had ik er gisteren ook een, alleen was ik de "Dumoulin". De automobilist hield geen rekening met het feit dat ik op een doorgaande weg zat en hij uit een woonerf kwam. Dat is altijd voorrang verlenen aan de Hoofdweg. Was meneer blijkbaar niet bekend mee getuige zijn toeteren en schelden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:16 schreef Gezicht het volgende:
Had vanochtend weer bijna een amateur-Dumoulin onder m'n wielen die stellig weigerde voorrang te geven terwijl ik van rechts kwam. En vervolgens ook nog wat beginnen te schreeuwen als ik toeter en roep dat rechts voorrang heeft.
Het liefst ga je ze dan achterna om een noodstop voor ze te maken maar (gelukkig) overwint de rede dan meestal.
Vind ik niet. 100 is niet de minimum snelheid.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om vrachtwagens, wel om voertuigen die ruim onder de V-max rijden.
Als je niet harder mag; prima
Als je met een lekker "relaxte" fuck you houding het overige verkeer gaat ophouden omdat je niet goed genoeg bij je gaspedaal kunt dan ben je gewoon een lul.
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:49 schreef Kaizen_ het volgende:
Anti-klacht: Sinds de bumperkleef-discussie drie weken geleden heb ik mezelf ontzettend ingehouden. Heb nog niet gekleefd! Hooguit een keer netjes geseind dat ik er langs wilde.
Zal geen half uur schelen in ieder geval Hooguit een minuutjequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 07:16 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ben je nu later thuis of valt het wel mee?
Chapeau ! En de enige oplossing...en wel zo veilig ookquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:49 schreef Kaizen_ het volgende:
Anti-klacht: Sinds de bumperkleef-discussie drie weken geleden heb ik mezelf ontzettend ingehouden. Heb nog niet gekleefd! Hooguit een keer netjes geseind dat ik er langs wilde.
Zo zag ik er vandaag ook weer een op de snelweg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:05 schreef manny het volgende:
Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat de onnodige linksrijder op mijn voorbumper kleeft en ik niet op zijn achterbumper. Maar die ga ik niet drooghouden in court vrees ik....
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:05 schreef manny het volgende:
[..]
Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat de onnodige linksrijder op mijn voorbumper kleeft en ik niet op zijn achterbumper. Maar die ga ik niet drooghouden in court vrees ik....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |