abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 16 juli 2018 @ 15:22:55 #151
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180515166
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:22 schreef Crutch het volgende:

[..]

Afstand houden een optie?
Altijd, maar het is opvallend hoe vaak matrixborden oplichten op momenten dat er echt werkelijk waar niets aan de hand is
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180517308
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg vraagje, ik ben momenteel met rijles bezig en vraag me zo af welke les/handeling/instructie om irritatie bij anderen te voorkomen er in een rijopleiding volgens jullie ontbreekt.
Die is er niet, er staat niet voor niks een L op het dak om aan te geven dat alles misschien niet even logisch gaat.
Geeft ook niks, hoort er bij en hoef je je niet druk om te maken.
Dat is de taak en verantwoordelijkheid van de instructeur, jij hoeft alleen maar je best te doen. ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 juli 2018 @ 17:01:25 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180517343
Mijn enige irritatie is dat ze steevast 5km te traag rijden, maar dat is juist de schuld van de instructeur :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180519024
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Altijd, maar het is opvallend hoe vaak matrixborden oplichten op momenten dat er echt werkelijk waar niets aan de hand is
Het is dan ook de bedoeling dat ze dat voor zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180519148
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Gas geven en lekker toeren maken! Vooral bij invoegen op de snelweg. Dat heeft mn vriendin pas goed geleerd toen ik er naast zat.
Ik weet niet maar mijn rijinstructeur heeft mij dat duidelijk gemaakt snelheid maken en dan pas invoegen. Dat zal wel veranderd zijn tegenwoordig in de oprit afsukkelen en met 70 net na de witte pijl invoegen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_180519429
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:30 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik weet niet maar mijn rijinstructeur heeft mij dat duidelijk gemaakt snelheid maken en dan pas invoegen. Dat zal wel veranderd zijn tegenwoordig in de oprit afsukkelen en met 70 net na de witte pijl invoegen.
Ah, ze moeten ook milieuvriendelijk rijden enzo, Maar dan moet je ook weten wanneer je dat niet doet.

Sowieso zie ik veel mensen die denken milieuvriendelijk te rijden. Als in: ze trekken vlot op tot 10-15 km onder de limiet en hebben vervolgens drie kilometer nodig om op snelheid te komen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:43:47 #157
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180519453
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is dan ook de bedoeling dat ze dat voor zijn.
Dat is de oorspronkelijke opzet inderdaad, maar daar slagen ze al lang niet meer in. Gewoon totaal random out of the blue gaan die dingen weer aan om iedereen te dwingen 80 te rijden waar je makkelijk 130 kunt rijden. En een paar 100 meter verder is er niets meer aan de hand en kunnen we gewoon weer vol gas doorrijden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180519460
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat is de oorspronkelijke opzet inderdaad, maar daar slagen ze al lang niet meer in. Gewoon totaal random out of the blue gaan die dingen weer aan om iedereen te dwingen 80 te rijden waar je makkelijk 130 kunt rijden. En een paar 100 meter verder is er niets meer aan de hand en kunnen we gewoon weer vol gas doorrijden.
De opzet komt inderdaad niet tot zijn recht als automobilisten zelf wel gaan bepalen hoe hard ze rijden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:45:31 #159
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180519481
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De opzet komt inderdaad niet tot zijn recht als automobilisten zelf wel gaan bepalen hoe hard ze rijden.
Niemand bepaalt dat zelf, het is normaal gesproken gewoon een 130 weg en iedereen rijd keurig met het verkeer mee, niets bijzonders aan de hand. En dan ineens uit het niets..... Totaal zinloos en overbodig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180519625
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niemand bepaalt dat zelf, het is normaal gesproken gewoon een 130 weg en iedereen rijd keurig met het verkeer mee, niets bijzonders aan de hand. En dan ineens uit het niets..... Totaal zinloos en overbodig.
Nou rij ik gelukkig niet zo heel veel in matrixbordenland, maar als dat gebeurt, ben ik steevast een van de weinigen die zich aan de snelheid houdt. Iedereen geeft de indruk dat de matrixborden alleen voor de rest gelden.

En jij geeft ook wel een beetje de indruk bij die groep te horen, want blijkbaar begrijp je gewoon niet wat het nut van die dingen is. Matrixborden kan je natuurlijk inzetten om rijstroken af te kruizen als er stront aan de knikker is, maar ze worden voornamelijk ingezet om te voorkomen dat er stront aan de knikker komt.

Jij kunt met jouw blik op de weg helemaal geen inschatting maken over in hoeverre het zinvol was om de matrixborden in te zetten, omdat je geen problemen hebt gezien. Dat is net als beweren dat vaccineren geen zin heeft, omdat niemand nog mazelen krijgt. Nee, niemand krijgt mazelen omdat er gevaccineerd wordt.

De matrixborden zijn niet onnodig ingezet omdat er niets te zien was. Nee er was niets te zien omdat de matrixborden zijn ingezet.

Jij ziet geen problemen; blijkbaar heeft het geholpen. Danku matrixborden _O_
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 16 juli 2018 @ 19:29:41 #161
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180520349
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef Jordy-B het volgende:
Jij ziet geen problemen; blijkbaar heeft het geholpen. Danku matrixborden _O_
Geen idee bij welke groep ik wel of niet hoor, ik ga inderdaad geen 80 rijden als de rest van het verkeer om mij heen dat niet doet en er gewoon echt helemaal niets aan de hand is. Ik wil nog langer mee dan vandaag.

Gelukkig ben ik 2 jaar geleden verhuist naar een gebied zonder matrixborden dus ik heb die hele ellende stukken minder, maar wat mij betreft mogen die krengen per direct naar de schroothoop.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180524973
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geen idee bij welke groep ik wel of niet hoor, ik ga inderdaad geen 80 rijden als de rest van het verkeer om mij heen dat niet doet en er gewoon echt helemaal niets aan de hand is.
Je wil het niet begrijpen, hè? :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 01:07:01 #163
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_180527600
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou rij ik gelukkig niet zo heel veel in matrixbordenland, maar als dat gebeurt, ben ik steevast een van de weinigen die zich aan de snelheid houdt. Iedereen geeft de indruk dat de matrixborden alleen voor de rest gelden.
Same here. Als er boven de weg opeens knipperende borden 70 aangeven, dan laat ik het gas los en 'm uitrollen tot ik 70 rijd. Misschien is er niks aan de hand, maar dat weet je niet van te voren. Ik zie het probleem niet van je gewoon aan de toegestane snelheid houden, maar blijkbaar hebben de meeste automobilisten er nogal moeite mee.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:40:02 #164
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180529694
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je wil het niet begrijpen, hè? :D
Er valt ook weinig te begrijpen aan een weg waar gewoo niets aan de hand is, op geen enkele manier
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 17 juli 2018 @ 09:51:29 #165
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180530618
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:29 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee bij welke groep ik wel of niet hoor, ik ga inderdaad geen 80 rijden als de rest van het verkeer om mij heen dat niet doet en er gewoon echt helemaal niets aan de hand is. Ik wil nog langer mee dan vandaag.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef Jordy-B het volgende:
Nou rij ik gelukkig niet zo heel veel in matrixbordenland, maar als dat gebeurt, ben ik steevast een van de weinigen die zich aan de snelheid houdt. Iedereen geeft de indruk dat de matrixborden alleen voor de rest gelden.
#Teamkarr-1
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 09:52:19 #166
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180530628
Verder ben ik wel gestopt met bumperkleven. :7 Ik sein als ik er langs wil en als dit niet werkt behoud ik m'n afstand netjes.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180530840
De bedoeling van matrix-borden is om de snelheid te reguleren zodat het verkeer zo goed mogelijk doorstroomt. Als er dus 5 km voor je het verkeer om wat voor reden dan ook 50 rijdt, gaan de matrix-borden bij jou bijvoorbeeld naar 90, zodat je niet zo snel op de plek bent waar langzamer gereden wordt. Dan heeft het verkeer vijf kilometer verder op wat meer tijd om weer op snelheid te komen. Op die manier kun je de doorstroming behouden en het harmonica-effect van een file verminderen of zelfs voorkomen.
Maar het is inderdaad jammer dat we nog steeds zelf de snelheid kunnen bepalen wanneer een matrix-bord 90 aangeeft en dus hele volksstammen gewoon 120-130 blijven rijden omdat zij niet zien dat er iets aan de hand is. 8)7 En dan hebben de matrixborden dus geen effect. Met als gevolg dat iedereen, ook de mensen die wel het nut van matrixborden begrijpen en hun snelheid aangepast hebben, alsnog in de file staat
Het is wat.......
pi_180530994
Man man man, laatste 3keer een uur over werk-woon verkeer gedaan door alle dagjes mensen.

Cabrios die lekker 80 rijden op de snelweg, mensen die lekker links gaan hangen met 90 etc.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:31:18 #169
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180531280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:05 schreef gooddaddy het volgende:
Maar het is inderdaad jammer dat we nog steeds zelf de snelheid kunnen bepalen wanneer een matrix-bord 90 aangeeft en dus hele volksstammen gewoon 120-130 blijven rijden omdat zij niet zien dat er iets aan de hand is. 8)7
Die file die je vervolgens nooit tegenkomt bedoel je?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:32:17 #170
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180531296
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:14 schreef JaafkeJunior het volgende:
Man man man, laatste 3keer een uur over werk-woon verkeer gedaan door alle dagjes mensen.

Cabrios die lekker 80 rijden op de snelweg, mensen die lekker links gaan hangen met 90 etc.
Yep is hier ook weer een groeiende irritatie. 60 rijden op een 80 weg, remmen voor elk bochtje en heuveltje want onbekend etc. "Ow kijk Annie, ze hebben hier ook gras, en bomen en koeien"
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180531772
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep is hier ook weer een groeiende irritatie. 60 rijden op een 80 weg, remmen voor elk bochtje en heuveltje want onbekend etc. "Ow kijk Annie, ze hebben hier ook gras, en bomen en koeien"
Senioren met fietsendragers is nog zo'n categorie. Ik rijd dagelijks tussen Ede en Apeldoorn, mooie route en omgeving, maar helaas vindt fietsend toeristisch Nederland dat ook.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:22:55 #172
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180532303
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:57 schreef Headlong het volgende:

[..]

Senioren met fietsendragers is nog zo'n categorie. Ik rijd dagelijks tussen Ede en Apeldoorn, mooie route en omgeving, maar helaas vindt fietsend toeristisch Nederland dat ook.
Ik rij dagelijks op en rond de Utrechtse Heuvelrug, dus ik begrijp wat je bedoelt. Elke middag vergeven van de fietsers, racefietsers en tuffende bejaarden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 17 juli 2018 @ 12:30:56 #173
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_180533849
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:05 schreef gooddaddy het volgende:
De bedoeling van matrix-borden is om de snelheid te reguleren zodat het verkeer zo goed mogelijk doorstroomt. Als er dus 5 km voor je het verkeer om wat voor reden dan ook 50 rijdt, gaan de matrix-borden bij jou bijvoorbeeld naar 90, zodat je niet zo snel op de plek bent waar langzamer gereden wordt. Dan heeft het verkeer vijf kilometer verder op wat meer tijd om weer op snelheid te komen. Op die manier kun je de doorstroming behouden en het harmonica-effect van een file verminderen of zelfs voorkomen.
Nope. Bedoeling is filestaarten (geautomatiseerd, met de oranje flashers naast de 70 en 50) en incidenten (handmatig) beveiligen. Effect op de doorstroming is (als het er al is) marginaal. De filebeveiliging gebruikt de laatste twee portalen stroomopwaarts van de file, dus pakweg 1,2 kilometer. Zeker geen 5.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_180534658
In het buitenland heb je bergop weleens een extra rijstrook voor langzame voertuigen. Superhandig, maar toch kom je weleens een oude camper met meer roet dan een cruiseschip tegen die met 50 naar boven tuft en zich toch te goed voelt voor die rijstrook 😂
  dinsdag 17 juli 2018 @ 13:18:35 #175
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180534722
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die file die je vervolgens nooit tegenkomt bedoel je?
de file bij het knooppunt verderop die wordt voorkomen door één of meerdere verkeersstromen even ietsje af te remmen idd.
Het gros van de files tegenwoordig wordt veroorzaakt door mensen die menen dat het hele verkeer draait om het feit dat zij maar voorrang/haast/prioriteit moeten hebben. Ikke ikke ikke, en de rest wacht maar effe.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 juli 2018 @ 13:20:55 #176
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180534764
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

de file bij het knooppunt verderop die wordt voorkomen door één of meerdere verkeersstromen even ietsje af te remmen idd.
Het gros van de files tegenwoordig wordt veroorzaakt door mensen die menen dat het hele verkeer draait om het feit dat zij maar voorrang/haast/prioriteit moeten hebben. Ikke ikke ikke, en de rest wacht maar effe.
Ja nee dat niet dus, Maar goed hier gaan we het nooit over eens worden. Ik denk dat ik gewoon alleen sta in mijn haat voor matrixborden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180548431
2 baans weg met een invoegstrook aan het uiteinde na een kruispunt. Leuk dat je met je audi meteen wil invoegen wat dus een file veroorzaakt tot en met de a4 maar rij gewoon even door en voeg soepel in verderop, ik laat je er heus wel tussen. De armgebaren van mij en het busje achter je deden je niets. Rijbewijs afnemen graag met zo'n kortzichtig inzicht.
pi_180550294
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou rij ik gelukkig niet zo heel veel in matrixbordenland, maar als dat gebeurt, ben ik steevast een van de weinigen die zich aan de snelheid houdt. Iedereen geeft de indruk dat de matrixborden alleen voor de rest gelden.

En jij geeft ook wel een beetje de indruk bij die groep te horen, want blijkbaar begrijp je gewoon niet wat het nut van die dingen is. Matrixborden kan je natuurlijk inzetten om rijstroken af te kruizen als er stront aan de knikker is, maar ze worden voornamelijk ingezet om te voorkomen dat er stront aan de knikker komt.

Jij kunt met jouw blik op de weg helemaal geen inschatting maken over in hoeverre het zinvol was om de matrixborden in te zetten, omdat je geen problemen hebt gezien. Dat is net als beweren dat vaccineren geen zin heeft, omdat niemand nog mazelen krijgt. Nee, niemand krijgt mazelen omdat er gevaccineerd wordt.

De matrixborden zijn niet onnodig ingezet omdat er niets te zien was. Nee er was niets te zien omdat de matrixborden zijn ingezet.

Jij ziet geen problemen; blijkbaar heeft het geholpen. Danku matrixborden _O_
Ik moet nog effe verder lezen maar wil deze post benadrukken, hij heeft gewoon gelijk. Kun je niks tegenover zetten al doe je nog zo je best.
Deze post is gewoon 100% correct.
pi_180550303
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 01:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Same here. Als er boven de weg opeens knipperende borden 70 aangeven, dan laat ik het gas los en 'm uitrollen tot ik 70 rijd. Misschien is er niks aan de hand, maar dat weet je niet van te voren. Ik zie het probleem niet van je gewoon aan de toegestane snelheid houden, maar blijkbaar hebben de meeste automobilisten er nogal moeite mee.
En ook jou kan ik waarderen, waarschuwingen zijn er niet voor niks.
Je kunt ze natuurlijk negeren en 1 seconde voor de grote klap denken: "aha, dáár was het voor, nu snap ik het!!"
Maar ja, dat helpt ook niet echt toch?
Ik erger me aan al die lui die het beter denken te weten, dát zijn de lui die het gevaarlijk maken.
Maar in hun eigen hoofd zijn ze juist goed bezig, ze weten het beter dan verkeersdiensten, ze weten het beter dan mensen die een compleet overzicht hebben via cameras en zo.
Oh wat zijn ze goed.
En enorm achterlijk, dat ook.
pi_180550310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep is hier ook weer een groeiende irritatie. 60 rijden op een 80 weg, remmen voor elk bochtje en heuveltje want onbekend etc. "Ow kijk Annie, ze hebben hier ook gras, en bomen en koeien"
Nu kun je wel zeiken op iemand anders, maar geduld hebben in het verkeer is ook belangrijk.
Niet iedereen is zo goed als jij.
En sommige mensen willen van de omgeving genieten en rijden daardoor wat langzamer. Boeije.
Maak je niet zo druk, blijkbaar ben je op dat moment de enige die van A naar B wil gaan, heb een beetje begrip voor mensen die wél relaxed zijn.
Waarom zou je je zo druk maken onderweg? Wie heb je daar mee behalve jezelf?
pi_180553023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 04:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nu kun je wel zeiken op iemand anders, maar geduld hebben in het verkeer is ook belangrijk.
Niet iedereen is zo goed als jij.
En sommige mensen willen van de omgeving genieten en rijden daardoor wat langzamer. Boeije.
Maak je niet zo druk, blijkbaar ben je op dat moment de enige die van A naar B wil gaan, heb een beetje begrip voor mensen die wél relaxed zijn.
Waarom zou je je zo druk maken onderweg? Wie heb je daar mee behalve jezelf?
Verplicht bij iedere rijles voor aanvang 10 minuten mediteren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 18 juli 2018 @ 10:45:32 #182
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_180553735
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 04:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik moet nog effe verder lezen maar wil deze post benadrukken, hij heeft gewoon gelijk. Kun je niks tegenover zetten al doe je nog zo je best.
Deze post is gewoon 100% correct.
Nou nee. Wat matrixborden vooral voorkomen is dat voertuigen achterop een file klappen. Verder is het vooral een reactief systeem dat waarschuwt voor iets dat er al is.

Wat bijvoorbeeld wel denkbaar is:
er heeft een pechgeval op de vluchtstrook gestaan waarvoor een snelheidsbeperking is ingesteld. Voertuig is weggesleept, maar de verkeerscentrale heeft de maatregel nog niet opgeheven. Dan zag je wel de snelheidsbeperking maar leek er niets aan de hand.

Je moet het niet zien als een wondermiddel want dat is het simpelweg niet.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 18 juli 2018 @ 12:29:17 #183
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180555733
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 04:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nu kun je wel zeiken op iemand anders, maar geduld hebben in het verkeer is ook belangrijk.
Niet iedereen is zo goed als jij.
En sommige mensen willen van de omgeving genieten en rijden daardoor wat langzamer. Boeije.
Maak je niet zo druk, blijkbaar ben je op dat moment de enige die van A naar B wil gaan, heb een beetje begrip voor mensen die wél relaxed zijn.
Waarom zou je je zo druk maken onderweg? Wie heb je daar mee behalve jezelf?
Ik ben niet goed, helemaal niet zelfs. En ik snap best dat je als toerist in een nieuw deel van het land even rond kijkt enzo. Maar dat neemt niet weg dat je je nog steeds aan de normale verkeersregels moet houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180557649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Maar dat neemt niet weg dat je je nog steeds aan de normale verkeersregels moet houden.
Normale verkeersregels houden ook in dat er langzamer mag worden gereden dan de geldende maximum snelheid.
Irritant? Absoluut!!!! Maar niet verboden.
pi_180557683
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:45 schreef JDude het volgende:

[..]

Nou nee. Wat matrixborden vooral voorkomen is dat voertuigen achterop een file klappen. Verder is het vooral een reactief systeem dat waarschuwt voor iets dat er al is.

Wat bijvoorbeeld wel denkbaar is:
er heeft een pechgeval op de vluchtstrook gestaan waarvoor een snelheidsbeperking is ingesteld. Voertuig is weggesleept, maar de verkeerscentrale heeft de maatregel nog niet opgeheven. Dan zag je wel de snelheidsbeperking maar leek er niets aan de hand.

Je moet het niet zien als een wondermiddel want dat is het simpelweg niet.
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen, ik benadruk juist de belangrijkheid van matrixborden.
Scroll maar ff terug, ik ga mezelf niet herhalen
pi_180558692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 04:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nu kun je wel zeiken op iemand anders, maar geduld hebben in het verkeer is ook belangrijk.
Niet iedereen is zo goed als jij.
En sommige mensen willen van de omgeving genieten en rijden daardoor wat langzamer. Boeije.
Maak je niet zo druk, blijkbaar ben je op dat moment de enige die van A naar B wil gaan, heb een beetje begrip voor mensen die wél relaxed zijn.
Waarom zou je je zo druk maken onderweg? Wie heb je daar mee behalve jezelf?
Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur. Als je niet harder wil omdat je van de omgeving wil genieten en alle tijd hebt, zoek dan lekker een toeristische route op waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden en stap nooit meer achter het stuur.

Ik kom die types te vaak tegen. Een rij van 30 auto's er vlak achter omdat zo'n grijze kop niet doorrijdt :(
A mind with a heart of it's own
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:49:14 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180558713
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:47 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur. Als je niet harder wil omdat je van de omgeving wil genieten en alle tijd hebt, zoek dan lekker een toeristische route op waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden en stap nooit meer achter het stuur.

Ik kom die types te vaak tegen. Een rij van 30 auto's er vlak achter omdat zo'n grijze kop niet doorrijdt :(
Dit.
Ik zie ze op de Veluwe ook; 60 op de doorgaande weg waar je 80 mag en vervolgens met diezelfde 60 km pu door de bebouwde kom :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 juli 2018 @ 14:57:05 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180558866
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:19:11 #189
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180559254
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Normale verkeersregels houden ook in dat er langzamer mag worden gereden dan de geldende maximum snelheid.
Irritant? Absoluut!!!! Maar niet verboden.
Dat zeg ik dan ook niet. Maar als jij ergens rijd en je ziet een hele sliert met auto's achter je die blijkbaar wel harder willen dan moet je misschien even gaan nadenken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:19:47 #190
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180559266
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:47 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur. Als je niet harder wil omdat je van de omgeving wil genieten en alle tijd hebt, zoek dan lekker een toeristische route op waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden en stap nooit meer achter het stuur.

Ik kom die types te vaak tegen. Een rij van 30 auto's er vlak achter omdat zo'n grijze kop niet doorrijdt :(
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:20:11 #191
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180559278
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag...
_O_ Zonder meer mee eens
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:37:42 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180559557
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag...
QFT
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:40:19 #193
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_180559593
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:47 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur. Als je niet harder wil omdat je van de omgeving wil genieten en alle tijd hebt, zoek dan lekker een toeristische route op waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden en stap nooit meer achter het stuur.

Ik kom die types te vaak tegen. Een rij van 30 auto's er vlak achter omdat zo'n grijze kop niet doorrijdt :(
Meerijden met het overige verkeer is wat geleerd hoort te zijn bij het lessen. Maar blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:49:29 #194
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_180559763
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag...
Slechts een klein deel van de kilometers die ik maak zijn om van A naar B te gaan :{w
Veruit de meeste zijn recreatieve kilometers, hoewel het mij niet om het uitzicht gaat en je geen last van me zal hebben.
pi_180560059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:57 schreef Nattekat het volgende:
Je rijdt auto om van A naar B te gaan. Als je dan met andere dingen bezig bent mogen ze wmb meteen je rijbewijs innemen, zeker op een weg waar je 80 mag...
Lekker beredeneerd vanuit jezelf dit. Niet iedereen stapt met die instelling in de auto of op de motor of fiets. Zeker die laatste twee vervoersmiddelen zijn bij uitstek geschikt om te toeren zonder opgefokt gedoe. Ook mensen met een oldtimer stappen vaak voor de lol de auto in.

Sinds ik woon/werk vaker met de fiets doe, pak ik er ook gerust een leuk lusje bij zonder dat het me boeit of dat de snelste weg van A naar B is. Genieten is niet per se een reden om iemands rijbewijs af te nemen. In welke wereld leef jij? Dat is totaal iets anders dan met andere zaken bezig zijn. Auto rijden kan ook genieten zijn ipv een noodzaak.

Neemt niet weg dat je natuurlijk anderen zo min mogelijk moet hinderen maar accepteer het dat niet iedereen bezig is met een race tegen de klok. Het scheelt ook allemaal geen reet uiteindelijk. Het verschil op mijn woon/werk fietsritje tussen rustig peddelen en in de flightmodus is op 15 km hooguit 5 minuten. In de auto vermoedelijk nog niet eens 2 minuten.
pi_180560192
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:40 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Meerijden met het overige verkeer is wat geleerd hoort te zijn bij het lessen. Maar blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Als er voor je niks rijdt en je nooit in de spiegel kijkt wat er op ke bumper zit dan heb je niet door dat je niet aan het meerijden bent met het overige verkeer ;)
A mind with a heart of it's own
pi_180562194
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:40 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Meerijden met het overige verkeer is wat geleerd hoort te zijn bij het lessen. Maar blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Is dat zoals velen doen, afremmen als de auto voor je dat ook doen en er dan achter blijven hangen. Dat vind ik altijd zo irritant, als ik rechts rijd en dan over de middenbaan zo’n treintje, waarvan de voorste inhoudt en dus het hele treintje dus evensnel op de middenbaan blijft rijden.
.
pi_180564691
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:47 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als je 80 gaat rijden op een grote doorgaande route waar je 100 mag ben je gewoon een lul van een chauffeur.
Ja, vrachtwagens zijn irritant op autowegen waar je niet mag (of kan) inhalen. Maar die dingen mogen geen 100. Als je dat wilt aanpassen, moet je in Den Haag en Brussel zijn.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:00:12 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180564752
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:56 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, vrachtwagens zijn irritant op autowegen waar je niet mag (of kan) inhalen. Maar die dingen mogen geen 100. Als je dat wilt aanpassen, moet je in Den Haag en Brussel zijn.
Het gaat dan ook niet om vrachtwagens, wel om voertuigen die ruim onder de V-max rijden.

Als je niet harder mag; prima
Als je met een lekker "relaxte" fuck you houding het overige verkeer gaat ophouden omdat je niet goed genoeg bij je gaspedaal kunt dan ben je gewoon een lul.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180565261
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om vrachtwagens, wel om voertuigen die ruim onder de V-max rijden.

Als je niet harder mag; prima
Als je met een lekker "relaxte" fuck you houding het overige verkeer gaat ophouden omdat je niet goed genoeg bij je gaspedaal kunt dan ben je gewoon een lul.
Dan is 80 @ 100 geen goed voorbeeld. Als ik dat zie, heeft het meestal te maken met een voertuig verder naar voren die niet harder kan/mag.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')