Haha, ja! Maar er zijn ook nog een paar die niet in het lijstje staan maar wel eerder aan de beurt zijnquote:Op donderdag 28 juni 2018 11:09 schreef Helsinki het volgende:
Nou IMA, nu sta je gewoon helemaal bovenaan.
Coolguy, ook spannend voor jullie zeg!
Ik kreeg te horen van mijn vk dat een extra groeiecho wordt ingepland als de baby 2x boven gemiddeld groot is... Bij mij zit ie er ook boven en over 3 weken weer afspraak (en dan wordt weer gekeken en eventueel groeiecho ingepland als hij weer boven curve zit. Met 20 weken liep ie ook al een week voor namelijk).quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:01 schreef Helsinki het volgende:
Veel succes Exode en vrouw! Ik hoop op een voorspoedige bevalling.
Is een groeiecho voor de liggingsecho standaard?
Volgens mij rond de 30-31-32 wk? Toen kreeg ik m iig. Meen me van de vorige keer te herinneren dat die veel later was (36wk).. ik heb bingo qua echo’s, groeiecho ivm groot meisje vorige keer. Liggingsecho omdat deze man in stuit heeft gelegen en idd ook de placentalocalisatieecho (galgje!)..quote:Op donderdag 28 juni 2018 16:01 schreef Peacefulll het volgende:
Ik krijg geloof ik ooit nog een echo om te kijken of mijn placenta niet meer voor de uitgang ligt. Maar hoe, wie, wat en wanneer, geen idee
Die is er wel nog!quote:Op donderdag 28 juni 2018 18:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben overigens ook heel veel echofoto's. De standaardecho's zijn 8/11/20 en ligging. Maar op de 20weken na doen ze alles zelf en gewoon in de praktijk, dus ze pakken het er wel laagdrempelig bij, bijvoorbeeld als ik ongerust ben.
Fijn dat er niks aan de hand was Blue_note! Hoe is het met de rugpijn?
Ja, geen plaats meer om te schoppenquote:Op donderdag 28 juni 2018 18:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok, hadden ze daar nog een verklaring voor?
Thnx!quote:Op donderdag 28 juni 2018 17:06 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Volgens mij rond de 30-31-32 wk? Toen kreeg ik m iig. Meen me van de vorige keer te herinneren dat die veel later was (36wk).. ik heb bingo qua echo’s, groeiecho ivm groot meisje vorige keer. Liggingsecho omdat deze man in stuit heeft gelegen en idd ook de placentalocalisatieecho (galgje!)..
Cocci gefeliciteerd met je jongetje. Ik wens je de allerblauwste wolk die er is
Banaan eten!quote:Op donderdag 28 juni 2018 19:55 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Thnx!Dan zullen ze na deze controle wel een keer een echo plannen. Onze VK is helemaal niet van de echo's zei ze gelijk bij de intake. De baby heeft privacy nodig. Ergens wel een klein beetje jammer. Ik ben inmiddels best wel nieuwsgierig.
Iemand nog geniale tips om kramp tegen te gaan? Magnesium slik ik al bij. Drinken probeer ik genoeg te doen. Vannacht gillend wakker geworden van twee kuiten in de krampDe arme man heb ik gebruikt als tegenduwer, haha.
quote:Op donderdag 28 juni 2018 20:53 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ben benieuwd hoe hij bij Exode is. Succes voor je vrouw![]()
Ik ben ook medisch en heb veel echo’s, maar is heel onpersoonlijk en geen goede echo’s. Ik had liever bij VK gelopen en minder echo’s gehad.
Nee gelukkig niet. Maar kwaliteit van de echo’s is gewoon niet zo goed en is niet even schattig naar je baby kijken, maar puur medische info.quote:Op donderdag 28 juni 2018 20:55 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, geen goede echo's? Is er iets niet goed?
Mijn 4 kilo baby paste nog prima in maat 50. Maar je kunt een 50 en een 56 klaarleggen/meenemen, dan zit je altijd goed.quote:Op donderdag 28 juni 2018 23:50 schreef Feyre het volgende:
Bij mij zeggen ze ook nooit iets inhoudelijks over de groei, ik lees hier weleens over p-waardes maar zowel bij mijn vorige zwangerschap als deze is dat nooit ter sprake gebracht. De VK’s zeggen alleen alles gaat goed / groeit goed etc.
Welke maat 1e pakje leggen jullie klaar? Kan ik voor een meisje maat 50 pakken? Of hebben de meeste newborns al 56 bij de geboorte? (Even gemiddeld genomen als ze op termijn geboren worden).
Ja hier heeeeeel vaag half over p-waardes; maar ze toonde eerder de curve en heeft het verder niet over waardes idd.. Tjah en inhoudelijk.. Wellicht omdat er ook nog vrij weinig over te zeggen is? Als ik google op glucose prikken en groei van baby dan krijg ik zoveel ervaringen te lezen dat de baby 1 a 2 weken voor loopt; om daarna weer lekker gemiddeld te zijn en dan zelfs onderin de curve te zitten.. Zelfs dat de baby te groot zou zijn vlg gemiddelde en uiteindelijk een heel gemiddeld kind geboren wordtquote:Op donderdag 28 juni 2018 23:50 schreef Feyre het volgende:
Bij mij zeggen ze ook nooit iets inhoudelijks over de groei, ik lees hier weleens over p-waardes maar zowel bij mijn vorige zwangerschap als deze is dat nooit ter sprake gebracht. De VK’s zeggen alleen alles gaat goed / groeit goed etc.
Welke maat 1e pakje leggen jullie klaar? Kan ik voor een meisje maat 50 pakken? Of hebben de meeste newborns al 56 bij de geboorte? (Even gemiddeld genomen als ze op termijn geboren worden).
Bij mij werkte het na 2 dagen al!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 10:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe snel magnesiumsuppletie werkt (bij degenen bij wie het wél werkte dus)?
Ik had bij de eerste ook krampen 's nachts, maar die vallen in het niet bij hoe het nu is. Ik moet me echt inhouden om niet te gillen, en als ik mn voet / tenen probeer te strekken zodat de kramp uit mn kuit verdwijnt, schiet de kramp in de spieren bij mn scheenbeen
![]()
![]()
On the bright side: verlof!![]()
VKV, high-tea ze vandaag, mooie mijlpaal!
Snel, steek al je bananen aan met een gasbrander!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb zelden kramp. En gisteren at ik een banaan. En vannacht werd ik wakker met een krampkuit![]()
Oh dat was handig geweest als de vk dat erbij gezegd hadquote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:34 schreef WupWup het volgende:
Magnesium neem je beter op via ie huid, dus in plaats van tabletten heb je meer aan bijv voetenbadjes met magnesium.
48cm, dus die 4 kilo zaten vooral in de breedtequote:Op vrijdag 29 juni 2018 07:48 schreef Feyre het volgende:
En hoe lang was je 4kg baby malteser? Ik ben eerder geneigd maat 44/48 en maat 50 klaar te leggen (44 genoeg in huis ivm oudste prematuur), naar mijn idee zijn er weinig kindjes die echt niet in mt 50 passen bij geboorte maar kan het mis hebben.
Wat fijn krijgertje! Voel je je goed?
Waarom wordt je medisch loj? Ik kan het me even niet meer herinneren srry. Wel jammer dat je niet tot het eind bij je vk kan maar fijn dat je iig niet alles bij de gyn hebt hoeven doen.
29 weken wisseldag vandaag! Ik kan niet zo goed diep zuchten / volledig inademen - tenminste zo voelt het. Hoort zeker bij deze termijn? Baby lekker hoog tegen de longen aan ofzo? En oh dat plassen, elke keer kleine beetjes. /kleineongemakken
Hellp en ks bij de oudste. Ik moet vanaf 30 weken (oh help, dat is vanaf zondag al!) ook bij iedere controle urine checken en vanaf 35 weken wekelijks op controle.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 07:48 schreef Feyre het volgende:
Waarom wordt je medisch loj? Ik kan het me even niet meer herinneren srry. Wel jammer dat je niet tot het eind bij je vk kan maar fijn dat je iig niet alles bij de gyn hebt hoeven doen.
Alleen de kinkhoestvaccinatie ga ik komende week halen. Verder weet ik niks waarvoor je je in kan laten enten eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 16:46 schreef ToT het volgende:
Doen er hier ook dames aan vaccinatie tijdens de zwangerschap?
Zo ja; meteen voor meerdere ziektes of voor slechts 1 soort?
Jammer dat het niet spontaan doorgezet heeft! Succes voor morgen alvast!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:05 schreef exode het volgende:
Korte update: nog niets hierWel af en toe een wee. Meerdere ctg's gehad en vrouw is inmiddels medisch. Morgen 08:00 inleiden als er nog niets gewijzigd is.
B kan gelukkig hele weekend bij zus blijven.
quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:11 schreef VKV het volgende:
[..]
Alleen de kinkhoestvaccinatie ga ik komende week halen. Verder weet ik niks waarvoor je je in kan laten enten eigenlijk.
Ja wij wilden ook die voor kinkhoest doen, maar de huisarts moet echt niets van combinatievaccins weten. Ik vroeg er nog naar omdat ik had gelezen dat dat wel vrij standaard is, maar hij zei dat hij dat niet deed: ALLEEN maar voor kinkhoest!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb deze week ook de kinkhoestvaccinatie gehaald, dat is volgens mij ook de enige die aangeraden wordt tijdens de zwangerschap. Het is wel een combinatievaccin trouwens, met ook boosters voor difterie en tetanus en eventueel polio.
Wat irritant zeg. Is er inmiddels wel een vaccin besteld? Anders kun je hem misschien nog naar deze lijst van het RIVM verwijzen, laat zien dat alle kinkhoestvaccins een combo zijn: https://www.rivm.nl/Onder(...)rouwen#welkegeschiktquote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:25 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Ja wij wilden ook die voor kinkhoest doen, maar de huisarts moet echt niets van combinatievaccins weten. Ik vroeg er nog naar omdat ik had gelezen dat dat wel vrij standaard is, maar hij zei dat hij dat niet deed: ALLEEN maar voor kinkhoest!
Hij belde de apotheek op om het vaccin te bestellen en die vroegen hem herhaaldelijk of het geen combinatievaccin moest zijn, en hij bleef er op hameren dat het echt alleen voor kinkhoest moest zijn.![]()
![]()
Da's overigens diezelfde gast die mijn vrouw niets voor wilde schrijven toen ze in het eerste trimester continu maar bleef overgeven.
Het is al besteld ja, maar ik kan maandagochtend proberen hem van gedachten te laten veranderen.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Wat irritant zeg. Is er inmiddels wel een vaccin besteld? Anders kun je hem misschien nog naar deze lijst van het RIVM verwijzen, laat zien dat alle kinkhoestvaccins een combo zijn: https://www.rivm.nl/Onder(...)rouwen#welkegeschikt
Overigens was de bekendheid hier ook vrij matig. Mijn huisarts zelf kende het wel en was ook heel positief, maar de assistentes moest ik het stuk voor stuk uitleggen.
Hij gaf aan de telefoon herhaaldelijk bij de apotheek aan dat hij echt alleen een vaccin voor kinkhoest wilde hebben en verder niets anders.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:56 schreef WupWup het volgende:
Volgens mij is er geen monovaccin voor kinkhoest.
quote:Op vrijdag 29 juni 2018 18:45 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb hier een DKTP prik gehad, omdat enkel een kinkhoest vaccin niet bestaat, in ieder geval niet voor zover bekend bij mijn apotheek en huisarts. En er stond ook in de folder van het RIVM dat de kinkhoest vaccinatie enkel beschikbaar is als combi-vaccin, dus ehh. Ik weet niet hoor ToT, maar ik denk dat je vrouw dus gewoon een combi vaccin gaat krijgen.
Overigens kan ook de combi cocktail geen kwaad tijdens zwangerschap, aldus mijn RIVM folder.
Dan kan je hem gelijk wijzen op de post van het RIVM die hij waarschijnlijk vandaag heeft gehad, precies over dit onderwerp.quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2018 18:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dan kan je hem gelijk wijzen op de post van het RIVM die hij waarschijnlijk vandaag heeft gehad, precies over dit onderwerp.
Wij deden dat wel altijd, bijboeken. Ik vind het altijd heel fijn om nog even relaxed te kunnen douchen etc in de kamer voor ik weer aan die reis moet beginnen...quote:Op zaterdag 30 juni 2018 07:53 schreef Helsinki het volgende:
Hier ook van plan om die vaccinatie te halen. Iemand hier had geprobeerd deze onder reisvaccinatie te declareren meen ik. Was dat nog gelukt?
Ik heb er een helse nacht op zitten. Had veel pijn aan mijn schaambot en stuitje dus ik kon echt geen houding vinden. Om 12:00 u moeten we uitchecken maar mogen wel gewoon zwemmen en lunchen straks. Dan worden we om 17:30 opgehaald. Er is nog een beetje twijfel of het niet handiger is een kamer bij te boeken voor die paar uur maar ik lig buiten net zo rot als binnen dus ja.
Ik heb het ook geprobeerd, maar twee dagen geleden dus weet nog niet of het gelukt is. Ben wel aanvullend verzekerd voor vaccinaties, dus heb goede hoop.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 07:53 schreef Helsinki het volgende:
Hier ook van plan om die vaccinatie te halen. Iemand hier had geprobeerd deze onder reisvaccinatie te declareren meen ik. Was dat nog gelukt?
Yepquote:Op zaterdag 30 juni 2018 16:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat kan gerust nog twee weken duren Blue_note
Waarom dan al ziekenhuis? Of gaan ze gewoon iets plannen? Wij zijn daar de vorige keer met 41+1 geweest.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 16:46 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Yepdinsdag weer naar de VK. Dan worden we wel alvast doorgestuurd naar het zkh voor een 'uiterlijke' datum.
Ze kan ook vanavond nog geboren zijn![]()
Dan iets plannen ja! Zijn nog niet in het zkh geweest (überhaupt nooit in dat gebouwquote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Waarom dan al ziekenhuis? Of gaan ze gewoon iets plannen? Wij zijn daar de vorige keer met 41+1 geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Nee, die afspraak was bij ons gewoon controle. Ctg, hoeveelheid vruchtwater checken, dat werk.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:33 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dan iets plannen ja! Zijn nog niet in het zkh geweest (überhaupt nooit in dat gebouw) dus ze willen haar graag even zien. Zullen verder niets doen lijkt me !? Natuurlijke manier is ook ons streven (tenzij echt 42 weken)
![]()
Precies...quote:Op zaterdag 30 juni 2018 19:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee, die afspraak was bij ons gewoon controle. Ctg, hoeveelheid vruchtwater checken, dat werk.
Feli! Mooie naam!quote:Op zaterdag 30 juni 2018 21:17 schreef exode het volgende:
Jaaaaaaa, ze is er!
Vanmiddag om 14:31 is onze dochter J.u.l.i.a geboren.
Het langere verhaal volgt nog.
Het gaat goed met moeder en onze dochter, ze is flink met bolle wangen1 nachtje ziekenhuis, morgen kan ik ze ophalen. B werd na het eten naar ziekenhuis gebracht door schoonzus, trotse broer! B is wel blij na 3 nachten weer in zijn eigen bed te liggen.
Ja, heel herkenbaar! Het is echt wat compacter allemaal.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 22:21 schreef Takkie88 het volgende:
Gefeliciteerd Exode! Fijn dat het goed gaat.
Helsinki en Feyre; balen dat jullie vakantie zo eindigt. Hopelijk voor de rest wel een heerlijke vakantie gehad. En straks thuis verder genieten van het mooie weer hier.
Wolken; balen van het verkeerd geprikte infuus! Je zou denken dat door je zwangerschap en het warme weer je bloedvaten toch prima zichtbaar moeten zijn.
Vandaag 36 weken zwanger! En voor m’n gevoel wordt m’n buik elke dag weer groter. Benieuwd wanneer ik echt topzwaar wordt![]()
Sinds een paar dagen merk ik dat de bewegingen die uk maakt anders voelen. Ik voel haar nog steeds heel veel bewegen en m’n buik beweegt alle kanten op mee. Het voelt alleen minder ‘explosief’ maar meer wringend en schuivend. Ik gok dat ze niet meer genoeg plaats heeft om in 1 keer hard uit te halen. Herkenbaar?
Heerlijk vooruitzichtquote:Op zondag 1 juli 2018 10:53 schreef lunapuella het volgende:
Gelukkig vandaag expres een lege dag gepland Peace, dus kan inderdaad rustig aan doen. Lekker in de tuin hangen met mijn voeten in peuters zwembadje.
En logisch toch dat het nu druk is en je andere prioriteiten hebt! Gelukkig bijna verlof.
Lijkt me zo'n raar gevoel dat het eigenlijk 'ieder moment' kan gebeuren..quote:Op zondag 1 juli 2018 11:28 schreef Blue_note het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er binnen nu en zeg 10 dagen een kleintje is.
M'n vrouw voelt echt he-le-maal niks wat lijkt op een aanzet. Zou dat echt binnen een uur opeens kunnen omslaan?
Rond de 36.5/37.5 was ik er een beetje 'zenuwachtig' over. Nu heb ik dat eigenlijk bijna niet meer en zie ik wel hoe en wat. Soort berusting. Je kunt er toch niets aan doen.quote:Op zondag 1 juli 2018 11:36 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Lijkt me zo'n raar gevoel dat het eigenlijk 'ieder moment' kan gebeuren..
---
Hier het weekend 34 weken. Maar sinds donderdag is het best wel klote.. Donderdag t/m nu 1-1,5 uur uit bed geweest per dag. Terwijl ik gewoon 12-14 uur per dag van huis was. Hoop wel echt dat er iets beter tijden aankomen, want dit is 3x niks..
Nou.. ja, in principe wel ja. Maar dan meestal niet in een uur van helemaal niets naar volle bak pijn hoor. Als het begint met de vliezen die breken dan is het wel 'ineens omslaan' natuurlijk (al hoeft er dan nog niet meteen iets te gebeuren, en anders misschien gerommel dat in een uur toch serieuzer wordt.quote:Op zondag 1 juli 2018 11:28 schreef Blue_note het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er binnen nu en zeg 10 dagen een kleintje is.
M'n vrouw voelt echt he-le-maal niks wat lijkt op een aanzet. Zou dat echt binnen een uur opeens kunnen omslaan?
Doen we ook nietquote:Op zondag 1 juli 2018 13:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nou.. ja, in principe wel ja. Maar dan meestal niet in een uur van helemaal niets naar volle bak pijn hoor. Als het begint met de vliezen die breken dan is het wel 'ineens omslaan' natuurlijk (al hoeft er dan nog niet meteen iets te gebeuren, en anders misschien gerommel dat in een uur toch serieuzer wordt.
Maar stel je er alsjeblieft op in dat het nog die 10 dagen duurt, want van nu al koortsachtig wachten duurt het nog veel langer
Ik heb nooit een harde buik, oefenwee, indalingswee of wat dan ook gevoeld. Vanaf het moment dat ik voor het eerst iets van een menstruatie-achtige kramp voelde tijdens de zwangerschap, duurde het nog maar 7 uur tot de baby er was.quote:Op zondag 1 juli 2018 11:28 schreef Blue_note het volgende:
En die kramp kwam opeensquote:Op zondag 1 juli 2018 15:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb nooit een harde buik, oefenwee, indalingswee of wat dan ook gevoeld. Vanaf het moment dat ik voor het eerst iets van een menstruatie-achtige kramp voelde tijdens de zwangerschap, duurde het nog maar 7 uur tot de baby er was.
Het kwam tijdens inspanning, ik was het wastafeltje bij de wc beneden aan het boenen (toch nog nesteldrang gekregenquote:
Klinkt wel als een prima verloop eigenlijkquote:Op zondag 1 juli 2018 15:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het kwam tijdens inspanning, ik was het wastafeltje bij de wc beneden aan het boenen (toch nog nesteldrang gekregen). Dus ik dacht, is dit nou zo'n harde buik en het teken dat ik even rustig aan moet doen? Weeëntimer app gedownload en toen zat er toch wel een soort regelmaat in.
In de uren daarna begon het patroon steeds meer te lijken op dat van de bel-instructie van de verloskundige, 3 uur na het begin wist ik het wel zeker en heb ik gebeld.
Ja en 4 uur na dat telefoontje was mijn baby er al!quote:Op zondag 1 juli 2018 16:41 schreef Blue_note het volgende:
Klinkt wel als een prima verloop eigenlijk!
Hoeveel weken?
Dat is vandaag (volgens mijquote:Op zondag 1 juli 2018 16:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja en 4 uur na dat telefoontje was mijn baby er al!Dit was bij 39 weken + 3 dagen. Disclaimer: meestal duurt een bevalling langer, zeker de eerste keer.
Ja, je weet het nooit. Tussen nu en morgen +~ 10:00 zou heel slecht uitkomen i.v.m. erg belangrijke zakelijke deal.quote:Op zondag 1 juli 2018 17:53 schreef Loj het volgende:
38.6
En ik zei ‘s avonds laat hier nog:
“Geen bevalling voor mij vannacht, geen hard buikje gehad”.
Om 2 uur twijfelde ik of mn vliezen waren gebroken en om 6 uur door deze twijfel en regelmaat in de (niet pijnlijke) harde buiken toch maar richting ziekenhuis gegaan. Om 10 uur bevallen
Dat klinkt niet fijn zeg. Waarom nu de VK niet bellen voor overleg?quote:Op zondag 1 juli 2018 19:00 schreef NicolasJoy het volgende:
Pff. Vriendin ligt al de hele dag plat, continu kramp en harde buiken. Zelfs bij stil liggen is de minste beweging al pijnlijk.
Morgen toch de verloskundige maar even bellen en kijken of er niet iets is wat zij nog kunnen verzinnen om de pijn te verlichten.
Omdat als ze maar goed stil ligt het wel te doen is.. Of ja, meer nog omdat de kindsbewegingen wel heel goed gaan. Baby is (erg) actief en dat is niet anders dan de afgelopen weken. Misschien zelfs wel mede veroorzaker van de harde buiken.quote:Op zondag 1 juli 2018 20:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Dat klinkt niet fijn zeg. Waarom nu de VK niet bellen voor overleg?
quote:Op zondag 1 juli 2018 20:26 schreef Loj het volgende:
Je weet het maar nooit
Oh ik wou nog even juichen voor mijn 30 weken mijlpaal!
Nog maar max 11 weken
Ok.. Tja, ik weet niet wat jullie voor afspraken hebben met de VK, maar met 34 weken alleen maar enigszins pijnvrij zijn als je doodstil op bed blijft liggen lijkt mij niet te doen? Daar zou ik dan wel een telefoontje aan wagen geloof ik, en ook wel een telefoontje over willen hebben als VK. Tenzij je echt hebt besproken dat dat niet nodig is, maar dat weet ik dus niet.quote:Op zondag 1 juli 2018 20:32 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Omdat als ze maar goed stil ligt het wel te doen is.. Of ja, meer nog omdat de kindsbewegingen wel heel goed gaan. Baby is (erg) actief en dat is niet anders dan de afgelopen weken. Misschien zelfs wel mede veroorzaker van de harde buiken.
Kan bij jou/jullie ook ieder moment gebeuren toch?quote:Op zondag 1 juli 2018 20:32 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Omdat als ze maar goed stil ligt het wel te doen is.. Of ja, meer nog omdat de kindsbewegingen wel heel goed gaan. Baby is (erg) actief en dat is niet anders dan de afgelopen weken. Misschien zelfs wel mede veroorzaker van de harde buiken.
Ja, ik vind het moeilijk.. M'n vriendin heeft al sinds week 20 last van harde buiken. Kleine maand 50% gewerkt en sinds week 24 zit ze al ziek thuis. Dus qua harde buiken is het iets dat nu al goed drie maanden bezig is, maar momenteel steeds erger wordt. Heb haar zelf ook al meermaals gezegd te bellen als ze enigszins twijfelt, maar door de goede bewegingen vertrouwt ze het nog wel voldoende.quote:Op zondag 1 juli 2018 20:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok.. Tja, ik weet niet wat jullie voor afspraken hebben met de VK, maar met 34 weken alleen maar enigszins pijnvrij zijn als je doodstil op bed blijft liggen lijkt mij niet te doen? Daar zou ik dan wel een telefoontje aan wagen geloof ik, en ook wel een telefoontje over willen hebben als VK. Tenzij je echt hebt besproken dat dat niet nodig is, maar dat weet ik dus niet.
Hopelijk nog een week of 4-6. Maar kan ook zomaar nog 8 weken duren natuurlijk.quote:Op zondag 1 juli 2018 20:48 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Kan bij jou/jullie ook ieder moment gebeuren toch?
Edit-sorry verwarde je met iemand anders.
Dat is wel lastig ja.. Maar de bewegingen van de baby zeggen nog niks over of een bevalling stiekem probeert te beginnen. Een hele dag last van krampen en harde buiken vind ik met 34 dan alsnog wel een telefoontje waard. Dan kan een VK die jullie situatie kent wel weer een inschatting maken wat ze daar van vindt.quote:Op zondag 1 juli 2018 20:49 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ja, ik vind het moeilijk.. M'n vriendin heeft al sinds week 20 last van harde buiken. Kleine maand 50% gewerkt en sinds week 24 zit ze al ziek thuis. Dus qua harde buiken is het iets dat nu al goed drie maanden bezig is, maar momenteel steeds erger wordt. Heb haar zelf ook al meermaals gezegd te bellen als ze enigszins twijfelt, maar door de goede bewegingen vertrouwt ze het nog wel voldoende.
Afspraak is in principe dat als het niet met een uur wegtrekt, de harde buik, dat ze dan moet bellen. Het trekt tussendoor wel weg, maar nagenoeg elke beweging levert weer een nieuwe harde buik op.
't is vooral zo moeilijk omdat ze toch ook wat 'went' aan de ongemakken. Je verlegt steeds je grens..quote:Op zondag 1 juli 2018 21:15 schreef lunapuella het volgende:
Goed dat je toch even gebeld hebt. Hopelijk helpt het advies van de vk! Harde buiken zijn één ding, maar ze mogen in principe geen pijn doen.
Ik bedacht me net dat het hier over 8 weken ook al 'mag' gebeuren. Gaat snel zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MAGISCH toen ze eruit kwam, ze ging meteen huilen en ja ik heb helemaal meegekeken. Ze is groooooooot! Echt gewoon bolle wangen....arme vrouw inderdaad.
Ze weegt 3894 gram en is 54 cm lang. Veel zwarte haartjes, best lang ook al.
En B is zo trots, vanochtend vanaf 06:00 was J bij mij zodat mijn vrouw tot 08:00 wat slaap kon pakken. Ik had haar in de box gelegd en samen met B ontbeten daarna moest ik zijn boterhammen smeren etc. Toen is B heel lief op de bank gaan zitten en heeft J de hele tijd vastgehouden. Kusjes geven, kriebelen op haar armpjes![]()
Hij heeft van ons een digitale kidscamera gekregen, dat was echt een topidee. Hij en dat toestel zijn onafscheidelijk. Hij maakt ook echt grappige foto's van alles.
Ik ga dit topic verlaten, ik wens jullie een fijne zwangerschap, een goede, spoedige bevalling en schattige baby!
Het is 200% waard (woorden van mijn vrouw), echt zodra je die kleine op je borst hebt liggen voel je je de koningin.
![]()
![]()
Whooo spannend zeg! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Heb je nog wel voldoende vruchtwater voor het kindje nog? En hoe zit het met bijv infectiegevaar? Slaap lekker voor je vriendquote:Op maandag 2 juli 2018 10:20 schreef Takkie88 het volgende:
Mooi geschreven Exode! Lief hoe B nu al gek is op zijn zusje.
2 weken geleden had m’n vriend nachtdienst en heb ik flinke last van indalingsweeen gehad. Nu heeft m’n vriend weer nachtdienst en werd ik afgelopen nacht om 4 uur wakker in een plas vocht. Hoe krijg ik/we het getimed. Aangezien ik nu 36+2 zwanger ben de verloskundige gebeld. Die is geweest, controles gedaan en geconstateerd dat ik vruchtwater verloor. Verder ook menstruatieachtige krampen en harde buiken die echt anders voelen als de afgelopen weken. Dus doorgestuurd naar het ziekenhuis; half uur ctg (waarbij er frequent harde buiken/weeen zichtbaar waren maar geen regelmaat erin), echo gehad (alles goed met uk), en inwendig onderzoek. Bij dit laatste kon de gynecaeloog nu geen vruchtwater constateren. Maar aangezien ik wel steeds beetjes vocht verlies, met lopen en wanneer uk beweegt, lijkt het er toch echt op dat m’n vliezen gebroken zijn.
Voor nu mocht ik in ieder geval weer naar huis met de instructie om direct de vk te bellen zodra er iets veranderd en bij blijvend vochtverlies waarschijnlijk wel nog een keer terug vandaag.
Het kan nog steeds alle kanten op dus. Of ze is er morgen of misschien pas volgende week ofzo. Vriend is nu snel z’n bed ingedoken zodat hij in ieder geval iets geslapen heeft. En de aankomende 2 nachtdiensten zijn geschrapt.
Ik was daar ook, op het feestje in mijn achtertuinquote:Op maandag 2 juli 2018 11:13 schreef PriemGirl het volgende:
Oh exode wat lief hoe B reageertKlinkt als een heftige bevalling; maar fijn dat alles goed is gegaan uiteindelijk
Takkie![]()
Spannend!! Heel veel succes in ieder geval. Lijkt me erg lastig dat je nog niet echt weet waar je aan toe bent
Hier gisteren toch even naar wish festival geweest; alhoewel ik geen stoeltje mocht meenemen en daar alleen maar harde banken/harde klapstoeltjes waren; wou ik toch graag de vengaboys zienUiteindelijk na het optreden hadden we geluk en konden we een hangmatje bemachtigen
Hierdoor lekker een uurtje gelegen en nog 1 optreden kunnen meepikken. Daarna was het echt klaar met mn bekken/voeten/kuiten/rug
Om 20.30 dan ook gelijk in slaap gevallen op de bank
Bekken voelen nu wat zeurderig aan maar niet extreem meer pijn dan anders. Morgen gelukkig wel even naar de fysio want het is toch echt nodig dat het weer wat 'los' gemaakt wordt
Oh echt?? Wij hebben rond gekeken (zondag dan he) en ik heb welgeteld 1 andere zwangere gezien; terwijl op pinkpop ik echt tientallen kon tellen ! Het is eigenlijk ook echt niet gemaakt op zwangeren itt pinkpop wat vlakker is qua terrein en waar je dus eventueel klapstoeltje mee kan nemen ook. Wish is eerder: lekker zelf uitzoeken ow en betaal ook nog even veel voor water graagquote:Op maandag 2 juli 2018 12:19 schreef Adrian4 het volgende:
Gefeliciteerd Exode! Je klinkt echt enorm gelukkig!
[..]
Ik was daar ook, op het feestje in mijn achtertuin![]()
Ik heb wel echt veel zwangere vrouwen gezien. Respect met dit weer!
en veel dronken meisjes / jongens die nog niet eens 16 waren
Ja, dat zei iedereen hier in het topic ook al.quote:Op maandag 2 juli 2018 15:03 schreef ToT het volgende:
er BESTAAN in Nederland zelfs geen losse kinkhoestvaccins meer volgens hen. In heel Nederland is het een cocktailvaccinatie tegen meerdere ziektes.
Whehe da's waar!quote:Op maandag 2 juli 2018 15:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, dat zei iedereen hier in het topic ook al.
Ben je sowieso al medisch? Wel erg naar, zoveel onzekerheid. Alsof een komende bevalling al niet zenuwslopend genoeg is.quote:Op maandag 2 juli 2018 20:09 schreef Takkie88 het volgende:
Wolken, dat onrustige hoofd en daardoor te veel doen is wel herkenbaar. Hoort vast ook bij een soort van nesteldrangfijn dat je het laatste grote evenement erop hebt zitten.
Coccinelle, mooi om te lezen dat het nu zo goed gaat met J en met jouw herstel! Je gevoelens mogen er zijn en hopelijk lukt het om daar de ruimte voor te nemen.
Wij zijn zojuist weer terug geweest naar het ziekenhuis en nu dus weer thuis. Het blijft allemaal vaag; buik is onrustig, harde buiken/ beginnende weeën zijn frequent aanwezig maar niet regelmatig en ik blijf beetjes vocht verliezen. Maar ze kunnen wat ik nu verlies niet duiden als vruchtwater. Het is overduidelijk geen urine, en wat ik vannacht verloren ben is teveel voor afscheiding. Kortom; vaag. En daar kan ik niet zo goed mee omgaan merk ik. M’n hoofd voelt bomvol en tegelijkertijd zo leeg.
Het schijnt wel vaker voor te komen dat het niet duidelijk te krijgen is. Voor nu weer de instructie gekregen om te bellen zodra er iets verandert/ toeneemt. Ik verwacht zelf niet dat ik in de buurt ga komen van de uitgerekende datum maar we wachten het ‘rustig’ af...
Oh, vergoeden sommige verzekeraars het wel dan? Ik was er van uit gegaan dat het totaal niet vergoed zou worden.quote:Op maandag 2 juli 2018 19:30 schreef lunapuella het volgende:
Meh, Zilveren Kruis vergoedt mijn kinkhoestvaccinatie niet.
De mijne wel (Delta Lloyd / nationale nederlanden).quote:Op maandag 2 juli 2018 21:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh, vergoeden sommige verzekeraars het wel dan? Ik was er van uit gegaan dat het totaal niet vergoed zou worden.
Weet niet of het quoten goed gaat...quote:Op maandag 2 juli 2018 20:29 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ben je sowieso al medisch? Wel erg naar, zoveel onzekerheid. Alsof een komende bevalling al niet zenuwslopend genoeg is.
Als je aanvullend verzekerd bent voor reisvaccinaties vergoeden sommige verzekeringen het wel. Ik heb wel die aanvullende verzekering maar Zilveren Kruis heeft mijn declaratie toch afgewezen. Misschien dat ik morgen even bel, maar ja, ik ga natuurlijk niet op reis dus weet niet of ik mezelf er dan uit kan praten.quote:Op maandag 2 juli 2018 21:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh, vergoeden sommige verzekeraars het wel dan? Ik was er van uit gegaan dat het totaal niet vergoed zou worden.
Hu? Wat vreemd.. Dat zou ik ook totaal niet verwachten; want is verder niet medisch lijkt me.. behalve dat je verdoving wil.. maar die kunnen ze idd enkel in ziekenhuis geven; maar dat lijkt mij een keuzequote:Op dinsdag 3 juli 2018 11:00 schreef Helsinki het volgende:
Gisteravond nog naar de informatieavond over bevallen in het ziekenhuis geweest. Was leerzaam. Nu is er wel iets gezegd over dat als je thuis wil bevallen en dan toch pijnstilling wenst, je over wordt gedragen en er dus sprake is van een medische indicatie. Dit betekent dus dat de eigen bijdrage komt te vervallen? Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
Dat is inderdaad zo. Bij pijnstilling komen ook risico’s voor mama en kindje om de hoek, en dan is er toezicht van een arts nodig. Omdat die arts er enkel is bij medische indicatie krijg je die dan dus. Je bevalt dan niet meer poliklinisch dus inderdaad, geen eigen bijdrage meer.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 11:00 schreef Helsinki het volgende:
Gisteravond nog naar de informatieavond over bevallen in het ziekenhuis geweest. Was leerzaam. Nu is er wel iets gezegd over dat als je thuis wil bevallen en dan toch pijnstilling wenst, je over wordt gedragen en er dus sprake is van een medische indicatie. Dit betekent dus dat de eigen bijdrage komt te vervallen? Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
Zou daarom de ruggenprik zo populair zijn tegenwoordigquote:Op dinsdag 3 juli 2018 11:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo. Bij pijnstilling komen ook risico’s voor mama en kindje om de hoek, en dan is er toezicht van een arts nodig. Omdat die arts er enkel is bij medische indicatie krijg je die dan dus. Je bevalt dan niet meer poliklinisch dus inderdaad, geen eigen bijdrage meer.
Ik vond die Dunstan baby taal echt ontzettend handig! Ook gratis filmpjes van te bekijken op YouTube. Vooral de Neh voor honger vond ik erg makkelijk toen ik hem eenmaal doorhad..quote:Op dinsdag 3 juli 2018 11:22 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Hu? Wat vreemd.. Dat zou ik ook totaal niet verwachten; want is verder niet medisch lijkt me.. behalve dat je verdoving wil.. maar die kunnen ze idd enkel in ziekenhuis geven; maar dat lijkt mij een keuze![]()
Wij zijn afgelopen zaterdag naar info-ochtend geweest. Ging ook over pijn rondom de bevalling (zowel niet-medisch en hoe hiermee om te gaan + verschillende type weeën; en ook over pijnstilling) en daarna over babytaal (gebaseerd op Dunstan). Alhoewel het laatste wel wat commercieel was (kwam er op neer dat je hoe dan ook moet betalen als je uitgebreide uitleg wil via dvd/cursus/app); was het toch wel interessant. Benieuwd of we iets van 'taal' kunnen herkennen als de kleine er eenmaal is
Nee, die eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling vervalt dan.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 12:01 schreef PriemGirl het volgende:
Nou ok haha.. Dus stel dat ik de pijn alsnog te veel vind; dan ben ik gelijk medisch en kan ik alsnog in het ziekenhuis bevallen. Ook met mijn basisverzekering dusIk dacht serieus dat ik dan sowieso ziekenhuiskosten moest betalen als ik dan alsnog pijnstilling wou oid..
Nee precies; ok duidelijkquote:Op dinsdag 3 juli 2018 12:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, die eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling vervalt dan.
Maar! De begeleiding van je eigen verloskundige stopt dan ook, dat kan wel een nadeel zijn natuurlijk. Want in principe is die dan niet meer bij je bevalling aanwezig. Dat wordt dan overgenomen door de klinisch verloskundige of gynaecoloog.
Dat kan de apotheek gewoon bestellen. Boostrix heet het vaccin.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:16 schreef Helsinki het volgende:
De huisarts had er nog nooit van gehoord en moet dan uit gaan zoeken hoe ze aan het vaccin komt. Het kost 28 euro nogwat om het daar te laten plaatsen en valt buiten de reguliere kosten dus moet ter plekke voldaan worden..
Herkenbaar, ik slaap ook nog steeds het lekkerst op m’n rug met een kussen onder m’n benen. Volgens de verloskundige is het vooral belangrijk dat ik slaap en welke houding maakte niet zoveel uit. Maar ik slaap max 4 uur per nacht dus wellicht dat dit verschil maakt. Zolang je de baby voelt bewegen lijkt het me geen kwaad kunnen. Maar zou het bij je volgende controle voor de zekerheid gewoon even navragen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:53 schreef PriemGirl het volgende:
Even een heel ander vraag: ik merk dat ik nog steeds het fijnst lijk te slapen op m’n rug met kussen onder mn dijen.. ik had ergens gelezen dat dat af te raden is als je het 3de trimester nadertklopt dat..? Ik voel baby ook nog steeds het meest alsnog op m’n rug log zelf en lijk dan rustiger te slapen of in slaap te vallen... vaak begin ik op m’n zij maar word ik wakker en lig ik weer op m’n rug
Ja, dat zei ik ook al inderdaadquote:Op dinsdag 3 juli 2018 14:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat kan de apotheek gewoon bestellen. Boostrix heet het vaccin.
Ja, al was dat ook even gedoe omdat de assistente er onbekend mee was en vond dat ik eerst telefonisch consult bij de huisarts moest hebben. Maar de arts zelf kende het gelukkig wel en was groot voorstander.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 14:30 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik ook al inderdaad. Assistente reageerde daar op met een 'oh oké, nou laat maar weten wat je wil dan'. Heb jij hem ook gewoon bij de huisarts laten zetten?
Ja hoor geen problem.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 16:35 schreef Blue_note het volgende:
Vraagje he, ik heb zelf een griepje en wat koorts.
Kan/mag ik dan überhaupt bij de bevalling zijn?
Thanks.. De ratio weet het inderdaad wel, maar de emotie is het daar niet altijd mee eens natuurlijk. Laat staan bij een hormonale zwangere vrouw.. Hoop dat de emotie niet te veel invloed heeft op de toestand van de buik op 't moment..quote:Op dinsdag 3 juli 2018 18:00 schreef silliegirl het volgende:
Getsie NicolasJoy; ik kan me de frustratie heel goed voorstellen.
Maar tegelijkertijd, het is wat het is. Het ging echt niet. Niet met je vriendin en niet met oma. Hopelijk geeft dat wel wat rust; ‘t is niemands fout of schuld, gwwoon overmacht... Sterkte!
Wij hebben het hier nog wel makkelijk als je het vergelijkt met arme gebieden ergens anders op de wereld. Daar baren ze ook gezonde kinderen. Het lichaam kan wel wat hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:18 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Thanks.. De ratio weet het inderdaad wel, maar de emotie is het daar niet altijd mee eens natuurlijk. Laat staan bij een hormonale zwangere vrouw.. Hoop dat de emotie niet te veel invloed heeft op de toestand van de buik op 't moment..
In die van de Prenatal zat een klein Avent flesje. En verder geen difraxfiep maar Bibi.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:33 schreef Loj het volgende:
Oh wat verdrietig NJ.. sterkte!
En blue sterkte met de koorts! Hopelijk snel over!
Ik heb vanavond een diploma voor een post hbo opleiding opgehaald... stiekem wel een beetje trots op!
Nog even een vraagje: weet iemand of er in een van die miljoenen babydozen (nog steeds) een klein avent flesje of een difrax speentje zit? Geen zin om ze allemaal weer te bestellen, maar deze twee dingen vond ik wel handig bij de jongenswaarom betalen als het gratis kan
![]()
Volgens mij zit er een difrax-speen in die van de etos, maar dat kan ik even voor je nakijken als je wilt...? Moet ik boven effe die doos uitgraven, alle babyspullen staan op de logeerkamer opgestapeld omdat manlief de babykamer aan het voorzien is van nieuwe en betere stopcontacten -> één grote stofzooi.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:33 schreef Loj het volgende:
Oh wat verdrietig NJ.. sterkte!
En blue sterkte met de koorts! Hopelijk snel over!
Ik heb vanavond een diploma voor een post hbo opleiding opgehaald... stiekem wel een beetje trots op!
Nog even een vraagje: weet iemand of er in een van die miljoenen babydozen (nog steeds) een klein avent flesje of een difrax speentje zit? Geen zin om ze allemaal weer te bestellen, maar deze twee dingen vond ik wel handig bij de jongenswaarom betalen als het gratis kan
![]()
Op zich een goed advies, maar ik zou als ik Helsinki was wel 1x deze verloskundige willen ontmoeten. Want misschien heeft ze wel dienst bij je bevalling, en je kan beter vantevoren een gezicht hebben gezien. En iemand kan in het echt anders zijn in contact dan aan de telefoon.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:37 schreef Wolken het volgende:
Helsinki, waarom vraag je dan niet om een afspraak met een verloskundige waar je wel een prettig gevoel bij hebt? Laatst kreeg ik de keuze tussen dokter O en dokter V. Ik zeg dan gerust allebei niet want dat zijn precies de 2 waar ik geen goed gevoel bij heb. Assistente moest lachen en heeft me een dag later ingepland bij de gynaecoloog waar ik heel goed mee kan.
In die van Prénatal zit naast de Avent fles ook een pak Pampers. Dus dat is de enige die ik deze keer aangevraagd hebquote:Op woensdag 4 juli 2018 11:24 schreef Loj het volgende:
Misschien ga ik ze wel gewoon kopeneen speen en een flesje zijnnatuurlijk ook wel heel duur
Klinkt als een leuke dag ima! En knap hoor dat zwemmen!
Ik zou gewoon kijken hoe ze irl is Helsinki
Harde buiken voelen hier ongemakkelijk, maar niet pijnlijk ofzo
Ik mag vanmiddag voor de groeiechotoch wel weer een beetje spannend. Ik blijf haar weinig voelen in vergelijking met de jongens.. Maar komt vast goed
en een goede echo betekent: toch nog een vakantie boeken
Kruidvat is ook leuk.quote:Op woensdag 4 juli 2018 11:45 schreef Malteser het volgende:
[..]
In die van Prénatal zit naast de Avent fles ook een pak Pampers. Dus dat is de enige die ik deze keer aangevraagd heb. #krent
Dat is de enige die ik dit keer aangevraagd heb. Pakje luiers, pakje doekjes, flesje wasgel, gewoon nuttige dingenquote:Op woensdag 4 juli 2018 12:19 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Kruidvat is ook leuk.
De rest is allemaal troep
Een echt e-mailadres (want daar krijg je de afhaalbon meestal) en idd een vals telefoonnummer ja.quote:Op woensdag 4 juli 2018 13:18 schreef Plumeria het volgende:
Wat betreft die dozen: doen jullie een vals telefoonnummer opgeven ofzo? Heb totaal geen zin om door van alles en nogwat gebeld te worden.
moet je niet sowieso op zoek naar een VK voor de controles in de kraamweek?quote:Op woensdag 4 juli 2018 13:46 schreef Tink89 het volgende:
in ieder geval bij een team ondergebracht worden voor) een vk, omdat de gyn vindt dat mijn bevalling toch niet per se medisch hoeft te zijn als mijn schildklier stabiel blijft.
dat denk ik ook. Ik ben medisch en moet bevallen onder begeleiding van een gyn maar de vk doet de kraamweek. Erg leuk want dit zijn dus ook meiden die ik nog nooit gezien of gesproken heb..quote:Op woensdag 4 juli 2018 14:05 schreef Elleska het volgende:
[..]
moet je niet sowieso op zoek naar een VK voor de controles in de kraamweek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tink, kan ik me voorstellen. Wat mij helpt is te bedenken dat het mensen zijn die weten wat ze doen en mij allemaal zo goed mogelijk willen ondersteunen. Dat weet je natuurlijk ook wel, maar bij mij zakken dat soort dingen dan weer snel naar de achtergrond.
Nou, het viel me mee hoor! Een eerste keer zoals alle andere eerste keren en waarbij ik dus eventjes moe(s)t wennen aan de ander. Ik voelde me in ieder geval serieus genomen en ze kwam met 4 concrete dingen die ik kan doen met mijn klachten. Ze dacht dus echt mee. Ook heeft ze snel een echo gemaakt en gevoeld waar de baby zit. Onze bambino is dus al aan het indalen, maar floept soms terug?. Soort trial & error noemde ze het. Dat kan volgens haar ook wel bijdragen aan de ongemakken. O ja, en ze vond dat ik een mooi buikje heb dus dat leverde wel wat pluspuntjes op natuurlijk (
)
Ook hier weer verder met het bevalplan. Best leuk om te doen vind ik. Ik krijg bíjna zin om te gaan bevallen (maar niet helemaal).
Net nog even gauw langs de verfspeciaalzaak geweest en ik geloof dat ik voor mezelf al heb besloten welke kleur het moet worden voor de babykamer. Eerst hadden we een andere; deze is wat neutraler. Nu hopen dat L. het er mee eens is of dat ik het er tóch doorheen kan drukken.
Ik werd de eerste keer medisch ivm baby die in vruchtwater had gepoept en heb uiteindelijk alleen maar vreemden aan mijn bed gehad. Vond ik ergens niet leuk, maar het is niet dat ik met de VK’s uit de praktijk nou zo’n geweldige band had opgebouwd in die paar 15 min controles... Enige echt vervelende vond ik dat de ziekenhuis VK en VP na hun shift naar huis gingen en ik het tweede deel van de bevalling met een (helemaal niet zo leuke) andere VK en VP moest doen.. Verder wilde er ook nog een coassistent graag kijken ivm stage op deze afdeling en dat kon me allemaal niks meer schelen haha.quote:Op woensdag 4 juli 2018 13:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een echt e-mailadres (want daar krijg je de afhaalbon meestal) en idd een vals telefoonnummer ja.
En txs voor de harde buiken info dames! Ik denk dat ik er wel een had, buik stond strak en ik had echt een beetje kramp ofzo. Kwam ook tijdens het lopen en stopte binnen een minuut ofzo weer toen ik rustiger aan deed.
Helsinki, laat je nog effe weten hoe ze in het echt was? Niet iedereen is even goed in telefoongesprekken...
Ik vind dat artsen-gedoe trouwens nog best ingewikkeld. Ik val - ivm schildkliergedoe - onder het gynaecologenteam van ons moeder&kindcentrum, maar de gynaecologen zelf willen liever dat ik het bij twee van hen houd, zodat ze nog weten wat er besproken is enzo en overleggen makkelijker gaat en ik niet zeven verschilende standpunten te horen krijg. Maar ik zou het liefst al die artsen al een keer gezien hebben voor de bevalling...
Aan de andere kant moet ik misschien ook nog op zoek naar (of in ieder geval bij een team ondergebracht worden voor) een vk, omdat de gyn vindt dat mijn bevalling toch niet per se medisch hoeft te zijn als mijn schildklier stabiel blijft.
Maar of ik nu een vk zoek of de dienstdoend gynaecoloog krijg: ik wordt waarschijnlijk bijgestaan door iemand die ik nog nooit gezien heb. Dat vind ik toch een raar idee. En ik weet wel dat dat geldt voor veel vrouwen die toch-nog-medisch worden omdat er complicaties zijn of ze pijnstilling willen en dus overgedragen worden aan de gyn, maar ik blijf het vreemd vinden om straks een complete vreemde tussen m'n benen te hebben.
Zo, en nu ga ik nog even puzzelen aan m'n bevalplan.
quote:Op woensdag 4 juli 2018 14:45 schreef Helsinki het volgende:
DUMAN:Ah, die ken ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/klacht]
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:04 schreef PriemGirl het volgende:
En het is nog maar eens duidelijk in wat voor mannen-wereld ik werk (IT)... Wat is men lomp naar zwangeren toe zeg.. En allemaal met een 'hihaho' er achteraan; want het is toch allemaal zo grappig bedoeld![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach, lekker laten gaan. Ik kreeg laatst te horen dat ik “niet productief ben als ik kolf”. Hmhm. Ik ben nog nooit zo productief geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/klacht]
Protège moi de mes désirs.
Dat dus, ik was voor mijn bevalling mrs preuts herself, maar in de 26 uur dat ik bezig was heeft volgens mij het halve team van de VK afdeling mijn edele delen gezien en kon het me echt niks meer schelenquote:Op woensdag 4 juli 2018 14:15 schreef Flav het volgende:
Ik had een Vk bij de bevalling die ik 1x in het begin van de zwangerschap had gezien.
Tijdens de bevalling boeit het echt niet wie er aan je bed/bad/bank/matras staat, die kleine moet eruit.
Ik had trouwens ook nog ambulancebroeders aan de uitgang staanboeide me toen(en nu) totaal niet.
Vanwaar het moeten?quote:Op woensdag 4 juli 2018 18:23 schreef NicolasJoy het volgende:
Thanks voor de lieve berichtjes.![]()
Nu vooral kijken hoe we de auto-ritten gaan doen.. Laatste weken is een rit van 20-30 minuten al behelpen. Moeten nu op twee dagen een rit van ~120-150 kilometer doen. 500-600 km totaal in een paar dagen, merendeel in de spits, gaat ze niet leuk vinden vrees ik..
quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ah, die ken ik niet.Nee, heb haar ook niet ontmoet helaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Vandaag exact de uitgerekende datum dan? Of wanneer was het 'gepland'?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:43 schreef Blue_note het volgende:
Hier nog altijd niks.
Vannacht heeft ze wel flinke pijn/druk gehad in de buik. Maar dit was vanochtend weg en niks meer gekomen.
40 weken
Zelf rijden is helaas geen optie, stukjes van 5-10 minuten die 'moeten' doen we, maar langer kan ze eigenlijk niet, is niet verantwoord door de ongemakken. Geen idee waar hem dat precies in zit, maar als ik het goed begrijp wil/kan ze zelf eigenlijk niet meer rijden.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:44 schreef Wolken het volgende:
Tink, je moet je idd bij een verloskundigenpraktijk aanmelden in je buurt voor de nazorg. Zij doen de controles als je thuis bent en houden als het ware toezicht op de kraamzorg. Ik geloof dat ze om de dag of om de 2 dagen langs komen om te kijken of alles goed gaat. Ik heb die van mij nu 1 keer gezien en puur gekozen op uiterlijk. En ook al ben je medisch, je ziet als het goed is alleen een gynaecoloog als het niet helemaal goed gaat.
NJ, wij moesten laatst 2 uur heen en 2 uur terug rijden en ik had een voedingskussen mee voor steun. En gewoon af en toe even je stoel naar achteren gooien en regelmatig even stoppen en een stukje lopen. Ik vind het trouwens prettiger om zelf nog te rijden dan om als passagier ernaast te zitten, dan schud mijn buik een stuk minder.
Hier net weer een groeiecho gedaan en Bikkel is van het Hollands welvaren. Nu 3kg en ligt nog steeds wel wat voor qua groei maar nog niks zorgwekkend. Ook zijn zijn nierbekken nog steeds te groot en zal hij na de geboorte even gezien moeten worden door een kinderarts maar het komt vaker voor bij jongetjes dat ze niet goed uitplassen.
Dankjewel.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:01 schreef Tink89 het volgende:
Wolken, txs! Ik zit bij een all in praktijk (bij de intake was ik meteen team gyn, maar er is dus ook een vk-team waar ik onder val), dus ik denk dat ik dan goed zit. Zal het voor de zekerheid volgende week even vragen![]()
En ik rijd ook het liefste zelf, tenzij ik echt heel moe ben, dan slaap ik.
NJ, sterkte! Ook voor je vrouw en de autoritten.
Niet verontschuldigenquote:Op donderdag 5 juli 2018 06:32 schreef Takkie88 het volgende:
Geprobeerd bij te lezen, maar veel nieuwe berichten en m’n geheugen laat me in de steek #zwangerschapskwaal.
Mocht iemand op zoek zijn naar echt een goed/leuk/praktisch boek voor vaders; aanpakken voor aanstaande vaders, geschreven door David Borman. Hij is een mannelijke verloskundige in Nederland. Ook voor vrouwen die wat meer van het praktische zijn zinvol om te lezen.
NJ gecondoleerd en sterkte. De situatie is wel heel vervelend zo. Is het niet mogelijk om daar ergens in de buurt te slapen? Bij vrienden/familie of in een hotel? Dat schelt dan in ieder geval alweer 2 lange autoritten.
Sorry, de rest ben ik alweer vergeten![]()
Met mij ging het afgelopen dagen niet zo lekker. Sinds maandag door al het gedoe met vochtverlies + voorweeën voelde ik me erg gespannen. Waar ik vanaf de eerste positieve zwangerschapstest in november er vol vertrouwen in was dat dit goed zou gaan, was ik dat vertrouwen helemaal kwijt. Sinds dinsdagmiddag was uk ook wel erg rustig en nadat ik haar woensdagochtend sinds de avond ervoor niet gevoeld had toch maar de vk gebeld. Die kwam direct, standaard controles gedaan, vond al snel een goede hartslag van uk. Maar volgens protocol toch weer naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo. Ook dit zag er goed uit. Waarschijnlijk voel ik niet meer alle bewegingen van uk doordat m’n buik zo gespannen is want op de ctg was vaker beweging te zien dan dat ik gevoeld had.
Dus nu proberen die geruststelling vast te houden, weer vertrouwen krijgen in dat het goed komt en afwachten wanneer de bevalling doorzet. Uk heeft sinds gisteravond ontdekt dat ze tegen m’n nieren aankan duwen/schoppen, pijnlijk, maar ik voel haar nu tenminste wel weer regelmatig![]()
De vk sprak voorzichtig uit dat ik waarschijnlijk niet in de buurt van de 40 weken ga komen maar vanaf aankomende zaterdag zou het mogen dus die 2 dagen moet uk in ieder geval nog even blijven zitten![]()
Ik ga mezelf weer bij elkaar rapen en zal ook meer op jullie reageren. Sorry voor de egopost
Ja je hebt ook helemaal gelijk; maar soms heb je van die momenten dat het even echt niet lukt. Ik heb heel de weg naar huis zitten janken en snotteren en een hele klaagzang tegen m'n vriend gedaanquote:Op woensdag 4 juli 2018 17:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ach, lekker laten gaan. Ik kreeg laatst te horen dat ik “niet productief ben als ik kolf”. Hmhm. Ik ben nog nooit zo productief geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 juli 2018 11:16 schreef Limone het volgende:
Hoi! Ik mag mij hier eindelijk weer melden! Vanochtend een mooie bewegende druif met kloppend hartje gezien.![]()
Ik ben er helemaal hyper van: moe- en misselijkheid op slag verdwenen.
Het wordt onze derde en de uitgerekende datum lijkt 6 februari 2019 te zijn.
Aaah leuk! Een kumquat erbij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
disclaimer
Oh wat een opluchting; heel fijnquote:Op donderdag 5 juli 2018 11:20 schreef JaleesaJoia het volgende:
Wij zijn inmiddels de 20 weken gepasseerd. Vandaag de 20-weken echo gehad en alles zag er goed uitAlle zorgen omtrent de antibiotica die ik een aantal weken geleden heb moeten nemen zijn dus weg
quote:Op donderdag 5 juli 2018 11:16 schreef Limone het volgende:
Hoi! Ik mag mij hier eindelijk weer melden! Vanochtend een mooie bewegende druif met kloppend hartje gezien.![]()
Ik ben er helemaal hyper van: moe- en misselijkheid op slag verdwenen.
Het wordt onze derde en de uitgerekende datum lijkt 6 februari 2019 te zijn.
Van harteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En welkom
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
Ja hoi, die batch zwangerschapskleding die jij een paar weken geleden in V&A plaatste.. ben je die al kwijt?quote:
weet ik nog nietquote:Op donderdag 5 juli 2018 11:22 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja hoi, die batch zwangerschapskleding die jij een paar weken geleden in V&A plaatste.. ben je die al kwijt?
Wehkamp heeft vandaag nog een enorme sale. Zit ook wat positiekleding tussen (als het niet al uitverkocht is.)quote:Op donderdag 5 juli 2018 11:58 schreef JaleesaJoia het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar ze leuke BETAALBARE positiekleding verkopen? Ik vind het zo zonde om veel geld uit te geven
h&m vind ik mehh..
Echt 0,0 last van de hittequote:Op donderdag 5 juli 2018 12:13 schreef Helsinki het volgende:
Welkom Limone! Leuk dat je hier weer mee kunt posten.
Fijn Jaleesa. Wat positiekleding betreft: sale is nu gaande en ik heb bij Mamalicious wel wat leuke dingen gezien. Op ASOS staan ook wel toffe dingen voor zwangeren. Seraphine is fantastisch maar niet heel goedkoop. Op Wehkamp en Zalando heb je een aanbod van meerdere merken. Verder is het aanbod (en de kwaliteit imho) echt ruk.
Takkie, het is helemaal niet erg om wat minder met anderen bezig te zijn op dit moment. Hopelijk blijft uk nog eventjes zitten.
Fuchs, het is gelukt hoor. Ik had twee van die staaltjes neergelegd en ben gaan werken. Bij thuiskomst even gevraagd welke hij mooier vond en dat bleek de kleur te zijn die ik zelf in gedachten had. Dus dat gaat hem worden! Deze week maar even bestellen voordat ik weer verder ga kijken en met honderd andere opties kom.
En jaaaa, L. vraagt ook aan andere papa's dingen. Hoe ze dat bijvoorbeeld met werk hebben gedaan rond de uitgerekende datum. Hij heeft een app op zijn telefoon en houdt netjes van elke week bij wat er verandert. Daarnaast neemt hij ook regelmatig een boek van de bieb mee dat gaat over vaderschap. Ik vind het erg lief.
Nou, het geboorteplan is eindelijk af. Moest ik ineens gaan nadenken over wat er met de placenta moet gebeuren... Zo ver was ik nog niet. (Mogen ze hebben voor wetenschappelijk onderzoek)
Trekken jullie de warmte nog een beetje? Ik heb gisteren gewerkt en was na 2 uur al op. We hebben geen airco dus het is er vreselijk warm, zeker als je je constant moet verplaatsen. Aangezien ik het nu wel echt steeds zwaarder begin te krijgen overweeg ik mij volledig ziek te melden. 16 uur per week is eigenlijk wel heel pittig en tot aan mijn verlof stonden er aanvankelijk 4 diensten maar 'je bent nog 16 uur per week inzetbaar' dus er kwamen best wat diensten bij. Ik begrijp het vanuit mijn werk wel, maar toch is het een domper.
Asos en Bijenkorf (sale)!quote:Op donderdag 5 juli 2018 11:58 schreef JaleesaJoia het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar ze leuke BETAALBARE positiekleding verkopen? Ik vind het zo zonde om veel geld uit te geven
h&m vind ik mehh..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |