Als je aanvullend verzekerd bent voor reisvaccinaties vergoeden sommige verzekeringen het wel. Ik heb wel die aanvullende verzekering maar Zilveren Kruis heeft mijn declaratie toch afgewezen. Misschien dat ik morgen even bel, maar ja, ik ga natuurlijk niet op reis dus weet niet of ik mezelf er dan uit kan praten.quote:Op maandag 2 juli 2018 21:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh, vergoeden sommige verzekeraars het wel dan? Ik was er van uit gegaan dat het totaal niet vergoed zou worden.
Hu? Wat vreemd.. Dat zou ik ook totaal niet verwachten; want is verder niet medisch lijkt me.. behalve dat je verdoving wil.. maar die kunnen ze idd enkel in ziekenhuis geven; maar dat lijkt mij een keuzequote:Op dinsdag 3 juli 2018 11:00 schreef Helsinki het volgende:
Gisteravond nog naar de informatieavond over bevallen in het ziekenhuis geweest. Was leerzaam. Nu is er wel iets gezegd over dat als je thuis wil bevallen en dan toch pijnstilling wenst, je over wordt gedragen en er dus sprake is van een medische indicatie. Dit betekent dus dat de eigen bijdrage komt te vervallen? Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
Dat is inderdaad zo. Bij pijnstilling komen ook risico’s voor mama en kindje om de hoek, en dan is er toezicht van een arts nodig. Omdat die arts er enkel is bij medische indicatie krijg je die dan dus. Je bevalt dan niet meer poliklinisch dus inderdaad, geen eigen bijdrage meer.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 11:00 schreef Helsinki het volgende:
Gisteravond nog naar de informatieavond over bevallen in het ziekenhuis geweest. Was leerzaam. Nu is er wel iets gezegd over dat als je thuis wil bevallen en dan toch pijnstilling wenst, je over wordt gedragen en er dus sprake is van een medische indicatie. Dit betekent dus dat de eigen bijdrage komt te vervallen? Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
Zou daarom de ruggenprik zo populair zijn tegenwoordigquote:Op dinsdag 3 juli 2018 11:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo. Bij pijnstilling komen ook risico’s voor mama en kindje om de hoek, en dan is er toezicht van een arts nodig. Omdat die arts er enkel is bij medische indicatie krijg je die dan dus. Je bevalt dan niet meer poliklinisch dus inderdaad, geen eigen bijdrage meer.
Ik vond die Dunstan baby taal echt ontzettend handig! Ook gratis filmpjes van te bekijken op YouTube. Vooral de Neh voor honger vond ik erg makkelijk toen ik hem eenmaal doorhad..quote:Op dinsdag 3 juli 2018 11:22 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Hu? Wat vreemd.. Dat zou ik ook totaal niet verwachten; want is verder niet medisch lijkt me.. behalve dat je verdoving wil.. maar die kunnen ze idd enkel in ziekenhuis geven; maar dat lijkt mij een keuze![]()
Wij zijn afgelopen zaterdag naar info-ochtend geweest. Ging ook over pijn rondom de bevalling (zowel niet-medisch en hoe hiermee om te gaan + verschillende type weeën; en ook over pijnstilling) en daarna over babytaal (gebaseerd op Dunstan). Alhoewel het laatste wel wat commercieel was (kwam er op neer dat je hoe dan ook moet betalen als je uitgebreide uitleg wil via dvd/cursus/app); was het toch wel interessant. Benieuwd of we iets van 'taal' kunnen herkennen als de kleine er eenmaal is
Nee, die eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling vervalt dan.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 12:01 schreef PriemGirl het volgende:
Nou ok haha.. Dus stel dat ik de pijn alsnog te veel vind; dan ben ik gelijk medisch en kan ik alsnog in het ziekenhuis bevallen. Ook met mijn basisverzekering dusIk dacht serieus dat ik dan sowieso ziekenhuiskosten moest betalen als ik dan alsnog pijnstilling wou oid..
Nee precies; ok duidelijkquote:Op dinsdag 3 juli 2018 12:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, die eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling vervalt dan.
Maar! De begeleiding van je eigen verloskundige stopt dan ook, dat kan wel een nadeel zijn natuurlijk. Want in principe is die dan niet meer bij je bevalling aanwezig. Dat wordt dan overgenomen door de klinisch verloskundige of gynaecoloog.
Dat kan de apotheek gewoon bestellen. Boostrix heet het vaccin.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:16 schreef Helsinki het volgende:
De huisarts had er nog nooit van gehoord en moet dan uit gaan zoeken hoe ze aan het vaccin komt. Het kost 28 euro nogwat om het daar te laten plaatsen en valt buiten de reguliere kosten dus moet ter plekke voldaan worden..
Herkenbaar, ik slaap ook nog steeds het lekkerst op m’n rug met een kussen onder m’n benen. Volgens de verloskundige is het vooral belangrijk dat ik slaap en welke houding maakte niet zoveel uit. Maar ik slaap max 4 uur per nacht dus wellicht dat dit verschil maakt. Zolang je de baby voelt bewegen lijkt het me geen kwaad kunnen. Maar zou het bij je volgende controle voor de zekerheid gewoon even navragen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:53 schreef PriemGirl het volgende:
Even een heel ander vraag: ik merk dat ik nog steeds het fijnst lijk te slapen op m’n rug met kussen onder mn dijen.. ik had ergens gelezen dat dat af te raden is als je het 3de trimester nadertklopt dat..? Ik voel baby ook nog steeds het meest alsnog op m’n rug log zelf en lijk dan rustiger te slapen of in slaap te vallen... vaak begin ik op m’n zij maar word ik wakker en lig ik weer op m’n rug
Ja, dat zei ik ook al inderdaadquote:Op dinsdag 3 juli 2018 14:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat kan de apotheek gewoon bestellen. Boostrix heet het vaccin.
Ja, al was dat ook even gedoe omdat de assistente er onbekend mee was en vond dat ik eerst telefonisch consult bij de huisarts moest hebben. Maar de arts zelf kende het gelukkig wel en was groot voorstander.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 14:30 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik ook al inderdaad. Assistente reageerde daar op met een 'oh oké, nou laat maar weten wat je wil dan'. Heb jij hem ook gewoon bij de huisarts laten zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |