Dat bestaat niet.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:25 schreef Mr.Major het volgende:
Dit is een perfect neutrale beschrijving van een politiek vraagstuk.
Reuze interessant, maar je stelt letterlijk dat scholieren zich niet meer rechts durven te noemen. Dat is duidelijk niet het geval.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:11 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet. Ik stel namelijk dat het niet uitmaakt of er beïnvloeding plaatsvindt van 1 leerling of van 1.000.000 leerlingen, en het maakt ook niet uit in welke richting dat is. Vervolgens is het mijn hypothese en die is zeer logisch, dat die invloed ten voordele van links is; máár in het onwaarschijnlijke geval dat het ten voordeel is van rechts is het OOK onwenselijk. Politiek gekleurde teksten horen niet in schoolboeken .
Kerel, dat is een negatieve consequentie van dat beleid, niet het gedachtegoed. Alsof je bij GL gaat opschrijven: GL wil dat iedereen op een sociaal vangnet kan terugvallen, ook al heeft dat tot gevolg dat mensen minder hard gaan werken met alle gevolgen voor de economie van dien.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, onderdeel van het rechtse gedachtegoed van de VVD is nou eenmaal dat inkomensverschillen niet erg zijn. Het was nota bene Rutte zelf die nivellering een vies woord noemde. De partij heeft daar zelfs campagne mee gevoerd. Dat de VVD inkomensverschillen toejuicht, is een van de redenen dat ik op die partij stem.
Je wordt nu boos dat een rechtse partij rechtse standpunt en krijgt toegedicht.
Dat weet jij zeker?quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Reuze interessant, maar je stelt letterlijk dat scholieren zich niet meer rechts durven te noemen. Dat is duidelijk niet het geval.
De VVD voert campagne met de belofte dat er wordt gedenivelleerd (lagere uitkeringen en lagere belastingen). De partij koketteert met zelfredzaamheid.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn denk ik geen partijen die echt categorisch tegen inkomensverschillen zijn. Zelfs de SP niet volgens mij. Het gaat meer over de mate van nivellering.
Aangezien de PVV groter is onder scholieren dan onder volwassenen lijkt het me heel waarschijnlijk dat er nogal wat scholieren zijn die zichzelf rechts durven te noemen, ja.quote:
Leuk, maar die vergelijking gaat echt weer volledig mank, zoals ook al is aangekaart door Ludachrist.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:28 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Kerel, dat is een negatieve consequentie van dat beleid, niet het gedachtegoed. Alsof je bij GL gaat opschrijven: GL wil dat iedereen op een sociaal vangnet kan terugvallen, ook al heeft dat tot gevolg dat mensen minder hard gaan werken met alle gevolgen voor de economie van dien.
Dan ga jij ook stijgeren. Een correcte formulering zou zijn: De VVD wil iedereen motiveren op eigen benen te staan, en is daarom tegen het creeëren van een sociaal vangnet, zelfs als sommige mensen daardoor armer zijn dan anderen.
Als je niet ziet waarom een bepaalde formulering negatief en een ander neutraal is, dan ben jij degene die niet objectief oordeelt.
Of dat prima standpunten zijn valt natuurlijk over te twisten. Tot op zekere hoogte werken inkomensverschillen motiverend, sure. Maar motivatie is niet altijd de enige factor. Het is niet alsof mensen met een laag inkomen per definitie lui en ongemotiveerd zijn ofzo.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima standpunten, maar laten we vervolgens niet doen alsof de partij daarmee net zo sociaal is als een PvdA of GL. Juist dat de VVD wat minder sociaal is, maakt dat de partij rechts is.
Je mist het punt een beetje.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of dat prima standpunten zijn valt natuurlijk over te twisten. Tot op zekere hoogte werken inkomensverschillen motiverend, sure. Maar motivatie is niet altijd de enige factor. Het is niet alsof mensen met een laag inkomen per definitie lui en ongemotiveerd zijn ofzo.
Dat terzijde is dat inderdaad een belangrijk verschil tussen links en rechts.
Ik zou jouw teksten niet direct met 'het gedachtegoed van rechts' verwarren.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:32 schreef Mr.Major het volgende:
Terwijl rechtse mensen begrip hebben voor de ideeën op links; deze begrijpen maar naief vinden; kan links rechts niet begrijpen. Het is egoïstisch, dom en xenofoob. Er is geen begrip voor het standpunt van de ander. Misschien kan je dan ook niet van ze verwachten dat ze inzien dat sommige teksten niet kunnen.
Daarvan zie je hier een demonstratie.
Dat is helemaal geen eis. Er hoeft geen zetelverschuiving gemeten te zijn, om deze teksten onwenselijk te vinden. Deze teksten horen niet zonder meer in schoolboeken, of er nu 2 of 10.000 mensen beïnvloedt worden. En ja: ik ben ervan overtuigd dat dat zo is. Er wordt geklaagd en er wordt over gerapporteerd in de media. Dat, in combinatie met het feit dat de teksten gekleurd zijn, ís al een probleem.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Aangezien de PVV groter is onder scholieren dan onder volwassenen lijkt het me heel waarschijnlijk dat er nogal wat scholieren zijn die zichzelf rechts durven te noemen, ja.
Ik zou graag wat bewijsmateriaal van jou zien voor de stelling dat ze dat niet durven. Dat is dus wat anders dan verklaren dat het zo is en verder gaan met een betoogje over linkse boeken.
Lijkt me ook niet de plek daarvoor, maar ik kon het toch niet laten om te reageren op jouw uitspraak dat dit prima standpunten zijn. Ik denk het niet. (Ik zal dan ook nooit VVD stemmen.)quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje.
Ik heb niet de behoefte om hier uit te vechten welke politieke stroming beter is of gelijk heeft.
Je kan economisch rechts en sociaal rechts niet eens uit elkaar houden, dus ik vraag het me af. Ik heb nog niet gemerkt namelijk.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou jouw teksten niet direct met 'het gedachtegoed van rechts' verwarren.
Ik kan het gedachtegoed van rechts namelijk prima begrijpen.
Overigens vind ik niet dat arme mensen lui zijn. Ik ben slechts van mening dat ik teveel belasting betaal.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet de plek daarvoor, maar ik kon het toch niet laten om te reageren op jouw uitspraak dat dit prima standpunten zijn. Ik denk het niet. (Ik zal dan ook nooit VVD stemmen.)
Dit is op geen enkele manier een reactie op mijn post, dus ik beschouw deze discussie dan maar als afgerond denk ik. Goed werk weer!quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:35 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen eis. Er hoeft geen zetelverschuiving gemeten te zijn, om deze teksten onwenselijk te vinden. Deze teksten horen niet zonder meer in schoolboeken, of er nu 2 of 10.000 mensen beïnvloedt worden. En ja: ik ben ervan overtuigd dat dat zo is. Er wordt geklaagd en er wordt over gerapporteerd in de media. Dat, in combinatie met het feit dat de teksten gekleurd zijn, ís al een probleem.
quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:36 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Je kan economisch rechts en sociaal rechts niet eens uit elkaar houden, dus ik vraag het me af. Ik heb nog niet gemerkt namelijk.
Die vergelijking klopt precies:quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk, maar die vergelijking gaat echt weer volledig mank, zoals ook al is aangekaart door Ludachrist.
Je blijft ook een stomme vraag stellen. Je wilt per se horen hoeveel mensen die rechts zouden stemmen nu links stemmen omdat mijn hypothese is dat rechts de dupe is van deze teksten. Dat is een antwoord dat men niet kan geven, want dat moet je leerlingen die uit die boeken leren vergelijken met leerlingen die dat niet hebben gedaan; en die zijn er nauwelijks.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is op geen enkele manier een reactie op mijn post, dus ik beschouw deze discussie dan maar als afgerond denk ik. Goed werk weer!
Voor sociaalrechts heb ik nog geen greintje begrip gezien, enkel hoe slecht en dom het wel niet is (hoewel van jou minder dan anderen) dus laat die smileys maar achterwege.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Oke knul, het is wel goed met je.
Dat ik het gedachtegoed begrijp wil natuurlijk niet zeggen dat ik begrip voor die standpunten hoef te hebben.quote:Op woensdag 27 juni 2018 14:17 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Voor sociaalrechts heb ik nog geen greintje begrip gezien, enkel hoe slecht en dom het wel niet is (hoewel van jou minder dan anderen) dus laat die smileys maar achterwege.
Begrijpen vs. het ermee eens zijn... Het blijft lastigquote:Op woensdag 27 juni 2018 14:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat ik het gedachtegoed begrijp wil natuurlijk niet zeggen dat ik begrip voor die standpunten hoef te hebben..
Dat blijkt inderdaad.quote:Op woensdag 27 juni 2018 14:37 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Begrijpen vs. het ermee eens zijn... Het blijft lastig
Het punt is niet dat je het ermee eens moet zijn om het te kunnen verwoorden. Met zo'n commissie is het dus eenvoudig om een goede formulering te maken van een standpunt van verschillende partijen.quote:
Zulke formuleringen zijn vrijwel nooit neutraal.quote:Op woensdag 27 juni 2018 14:46 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Het punt is niet dat je het ermee eens moet zijn om het te kunnen verwoorden. Met zo'n commissie is het dus eenvoudig om een goede formulering te maken van een standpunt van verschillende partijen.
De VVD is van mening dat men op eigen benen moet en kan staan, en dat een sober sociaal stelsel mensen daarin stimuleert.quote:Op woensdag 27 juni 2018 14:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zulke formuleringen zijn vrijwel nooit neutraal.
"De VVD streeft ernaar dat mensen op eigen benen staan" is natuurlijk net zo min neutraal.
Dus ik ben wel benieuwd hoe zo'n commissie standpunten gaat formuleren op zo'n manier dat iedereen zich kan vinden in die formuleringen. Het lijkt mij een onmogelijke opgave.
Ik heb wel een aanvulling: de VVD geeft geen ruk om mensen die niet op eigen benen kunnen staan.quote:Op woensdag 27 juni 2018 14:53 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
De VVD is van mening dat men op eigen benen moet en kan staan, en dat een sober sociaal stelsel mensen daarin stimuleert.
Lijkt mij redelijk neutraal. Maar als iemand anders nog een aanvulling heeft, komen we er zeker.
We nemen het meequote:Op woensdag 27 juni 2018 14:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb wel een aanvulling: de VVD geeft geen ruk om mensen die niet op eigen benen kunnen staan.
Lijkt me redelijk neutraal.
Merk op dat die formulering niet noemenswaardig afwijkt van de formulering waartegen je eerder nog bezwaar aantekende omdat die niet neutraal zou zijn.quote:
Dat van de VVD is dan ook een vrij neutrale beschrijving. Niet hoe de VVD het zelf zou omschrijven wellicht, maar in theorie en praktijk doen ze nu eenmaal weinig voor de minderbedeelden.quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn denk ik geen partijen die echt categorisch tegen inkomensverschillen zijn. Zelfs de SP niet volgens mij. Het gaat meer over de mate van nivellering.
quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:32 schreef Mr.Major het volgende:
Terwijl rechtse mensen begrip hebben voor de ideeën op links; deze begrijpen maar naief vinden; kan links rechts niet begrijpen. Het is egoïstisch, dom en xenofoob. Er is geen begrip voor het standpunt van de ander. Misschien kan je dan ook niet van ze verwachten dat ze inzien dat sommige teksten niet kunnen.
Daarvan zie je hier een demonstratie.
Het is de toon die de muziek maakt.quote:Op woensdag 27 juni 2018 15:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Merk op dat die formulering niet noemenswaardig afwijkt van de formulering waartegen je eerder nog bezwaar aantekende omdat die niet neutraal zou zijn.
Ik zie hier geen onbegrip maar afkeur.quote:Op donderdag 28 juni 2018 00:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Klik eens op dit linkje
Reacties op aanstelling Halsema
Wow wat hebben rechtse mensen veel begrip voor links![]()
Waarom niemand het met je eens wordt in dit draadje is omdat je onlogische standpunten aanhangt. En van het non-probleem verzonnen door Ramataursing nu een olifant maakt. Daarbij is het bizar te denken dat een perfect neutrale tekst mogelijk is.
Natuurlijk ziet je ziet wat je wil zien.quote:Op donderdag 28 juni 2018 00:06 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ik zie hier geen onbegrip maar afkeur.
Oh als het in jouw ogen geen non-probleem is moet je wel gelijk hebben.quote:Mijn standpunten zijn niet onlogisch, en het is in mijn ogen geen non-probleem.
De enige met de vingers in de oren hier ben jij. Laat ook maar je hebt al zo vaak te laten zien nooit de input van anderen serieus te nemen.quote:Ik snap dat je per se wil vasthouden aan een "perfect neutrale tekst", want dan kan je met je vingers in je oren blijven bleren dat het niet werkt; maar ik heb nooit beweert dat dat het doel is.
Dat jij twijfelt aan de motieven van het FvD en van mij is een probleem waar je zelf mee moet dealen. Dat er in het onderwijs sprake is van linkse beïnvloeding ontkracht je hier in ieder geval niet mee.quote:Op donderdag 28 juni 2018 00:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk ziet je ziet wat je wil zien.
Sowieso is er ook afkeur tegen deze zielige poging om het onderwijs te beïnvloeden geen onbegrip. Ik begrijp precies waarom een partij als de FvD graag dit soort paradepaardjes heeft.
[..]
Oh als het in jouw ogen geen non-probleem is moet je wel gelijk hebben.
[..]
De enige met de vingers in de oren hier ben jij. Laat ook maar je hebt al zo vaak te laten zien nooit de input van anderen serieus te nemen.
Bron: https://eenvandaag.avrotr(...)n-met-andere-landen/quote:"Vergeleken met alle andere landen in de Westerse wereld doet Nederland het relatief zeer slecht. Hoe manage je de Nederlandse economie helemaal de vernieling in? Nou, zo dus! Met het economisch onbenul van Rutte aan het roer raakt Nederland helemaal uit koers".
Hadden ze Lakeman niet gecharterd? Over seniele narcisten gesproken.quote:Op donderdag 28 juni 2018 07:45 schreef Ludachrist het volgende:
Wie is eigenlijk de econoom van dienst bij het FVD?
Ja, maar die houdt zich daar blijkbaar bezig met (je verwacht het niet) onderwijs, immigratie en pensioenen, niet direct met Rutte die de Nederlandse economie als geheel de nek omdraait.quote:Op donderdag 28 juni 2018 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Hadden ze Lakeman niet gecharterd? Over seniele narcisten gesproken.
Dus "De VVD geeft geen ruk om mensen die niet op eigen benen kunnen staan."quote:Op donderdag 28 juni 2018 00:03 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Het is de toon die de muziek maakt.
Ik denk niet dat het veel ingewikkelder is dan dat Thierry op zondagavond dat staafdiagrammetje zelf in elkaar flanst.quote:Op donderdag 28 juni 2018 09:59 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, maar die houdt zich daar blijkbaar bezig met (je verwacht het niet) onderwijs, immigratie en pensioenen, niet direct met Rutte die de Nederlandse economie als geheel de nek omdraait.
Dat is ook weer zo, natuurlijk. Harry Mens stelt daar gelukkig niet al te veel kritische vragen over.quote:Op donderdag 28 juni 2018 10:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel ingewikkelder is dan dat Thierry op zondagavond dat staafdiagrammetje zelf in elkaar flanst.
Baudet was vandaag te gast bij BNR De Wereld. Podcast is te beluisteren op de bronpagina.quote:Baudet: 'De Krim gaat nooit meer naar Oekraïne'
Thierry Baudet vindt dat we de relatie met Rusland moeten verbeteren. 'We moeten aanvaarden dat het Rusland van nu een bondgenoot moet zijn.'
Over de annexatie van de Krim zegt hij: 'Er zijn ontzettend veel grenswisselingen geweest in de wereld, het is heel hypocriet om er één probleem uit te lichten. Het is beter om een ronde tafel-sessie te houden en tot een deal te komen. Met de huidige sancties snijd je ook het Nederlandse bedrijfsleven, dat wil exporteren naar Rusland, in de vingers en vervreemdt een mogelijke bondgenoot van je.' Daarnaast bevestigt Baudet dat Forum voor Democratie aan de Europese verkiezingen gaat meedoen. 'In mei 2019 zal er sprake zijn van een sterk veranderd Europees landschap, wij zijn niet tegen Europa maar tegen de EU.'
https://www.bnr.nl/progra(...)t-meer-naar-oekraine
Ieder volk heeft recht op zelfbeschikking. Behalve de Krim. Want dat is van Rusland.quote:Op donderdag 28 juni 2018 23:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Baudet was vandaag te gast bij BNR De Wereld. Podcast is te beluisteren op de bronpagina.
Maar juist je grote held Baudet is toch aan het strijden voor ideologisch gekleurd onderwijs?quote:Op donderdag 28 juni 2018 00:06 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ik zie hier geen onbegrip maar afkeur.
Mijn standpunten zijn niet onlogisch, en het is in mijn ogen geen non-probleem. Ik snap dat je per se wil vasthouden aan een "perfect neutrale tekst", want dan kan je met je vingers in je oren blijven bleren dat het niet werkt; maar ik heb nooit beweert dat dat het doel is.
"Ach ja, komt vaker voor, moeten we niet moeilijk over doen joh."quote:Op donderdag 28 juni 2018 23:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Baudet was vandaag te gast bij BNR De Wereld. Podcast is te beluisteren op de bronpagina.
Als België noord-brabant inlijft, zouden we dan ook zeggen 'laat maar gaan' of zouden we dan toch wel even willen dat de wereld eventjes moeilijk doet over wat landsgrensjesquote:Op donderdag 28 juni 2018 23:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 'neem Limburg er ook bij'.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 18:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als België noord-brabant inlijft, zouden we dan ook zeggen 'laat maar gaan' of zouden we dan toch wel even willen dat de wereld eventjes moeilijk doet over wat landsgrensjes
De inname van de Krim slechts een grenswisseling noemen. Zo kan je de bezetting door de Duitsers ook wel een grenswisseling noemen.quote:Op donderdag 28 juni 2018 23:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit echter gaat niet om erkenning of niet, het gaat om annexatie van een deel van Oekraïne door Rusland.quote:Op zondag 1 juli 2018 12:27 schreef Mr.Major het volgende:
Het is natuurlijk zo dat om praktisch alle grensconflicten ophef wordt gemaakt. Hele landen die al jaren bestaan worden soms niet erkent. Als je dat niet meer doet, dan is het einde zoek.
Baudet probeert ook het lange tijd niet afschaffen van de Nederlands slavernij goed te praten,, de klappermafquote:Op zondag 1 juli 2018 13:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit echter gaat niet om erkenning of niet, het gaat om annexatie van een deel van Oekraïne door Rusland.
En Bauder probeert dat goed te praten, de mafklapper.
twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 30-06-2018 om 22:36:54Ik draai het liever om: laat de rest van de wereld excuses maken voor het NIET afschaffen van de slavernij! Wij, Europeanen, Christenen: wij hebben die immers afgeschaft! Wij hebben de morele en juridische gelijkheid van eenieder als eerste onderkend. https://t.co/JGhtgjzFE4 reageer retweet
Dat probeer ik te zeggen: als je dat (grensconflicten/verschuivingen als problematisch zien) niet meer doet is het einde zoek.quote:Op zondag 1 juli 2018 13:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit echter gaat niet om erkenning of niet, het gaat om annexatie van een deel van Oekraïne door Rusland.
En Bauder probeert dat goed te praten, de mafklapper.
Heeft ie ook gelijk in.quote:Op zondag 1 juli 2018 13:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Baudet probeert ook het lange tijd niet afschaffen van de Nederlands slavernij goed te praten,, de klappermaftwitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 30-06-2018 om 22:36:54Ik draai het liever om: laat de rest van de wereld excuses maken voor het NIET afschaffen van de slavernij! Wij, Europeanen, Christenen: wij hebben die immers afgeschaft! Wij hebben de morele en juridische gelijkheid van eenieder als eerste onderkend. https://t.co/JGhtgjzFE4 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |