Verwacht wel dat RBR in de top 3 kan komen eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:06 schreef mikieu het volgende:
Toch weer p5 he? Ja ik dat we in de race sneller zijn, op de rechte stukken verliezen we gewoon teveel.
Misschien beter dat de Max hype voorbij is.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 02:13 schreef Sjemmert het volgende:
Max moet gewoon een paar strakke races gaan rijden en zich niet gek laten maken. Denk wel dat dit een kritiek punt zal zijn in zijn carriere. Als hij hier niet bovenop komt kan het namelijk ook zomaar snel voorbij zijn met de Max hype ben ik bang.
Kijk wat Toto nu weer zegt, die jongen komt er wel hoorquote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Misschien beter dat de Max hype voorbij is.
Zijn talent staat namelijk los van die hype. Teams en mensen die iets te zeggen hebben in de Formule 1 zien zijn talent echt wel. Als hij dit seizoen op deze manier doorgaat en RBR zou onder zijn contract uit kunnen of hem onderbrengen elders (moet ik nog zien hoor), dan blijft hij zich toch wel in de kijker rijden. Het joch is te goed om te negeren. En als RBR hem op straat zet, wordt hij echt wel opgepikt.
Lol ik denk dat zelfs Lauda met z'n grote mond vooraan staat om een contract aan te biedenquote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Misschien beter dat de Max hype voorbij is.
Zijn talent staat namelijk los van die hype. Teams en mensen die iets te zeggen hebben in de Formule 1 zien zijn talent echt wel. Als hij dit seizoen op deze manier doorgaat en RBR zou onder zijn contract uit kunnen of hem onderbrengen elders (moet ik nog zien hoor), dan blijft hij zich toch wel in de kijker rijden. Het joch is te goed om te negeren. En als RBR hem op straat zet, wordt hij echt wel opgepikt.
Die heeft ondanks zijn kritiek ook al vaak genoeg aangegeven dat hij Verstappen in de basis een fantastische coureur vindt.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:17 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Lol ik denk dat zelfs Lauda met z'n grote mond vooraan staat om een contract aan te bieden
Als hij een paar keer op het podium komt, heeft niemand het er meer over.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 02:13 schreef Sjemmert het volgende:
Max moet gewoon een paar strakke races gaan rijden en zich niet gek laten maken. Denk wel dat dit een kritiek punt zal zijn in zijn carriere. Als hij hier niet bovenop komt kan het namelijk ook zomaar snel voorbij zijn met de Max hype ben ik bang.
Ach en vergeet ook niet dat hij vorig seizoen vooral geteisterd werd door materiaalpech. Neem Canada vorig jaar. Fantastische start, rijdt echt uitstekend, maar dan valt hij plots stil door een technisch mankement. Versloeg zijn teamgenoot ook 13-7 in de kwalificaties vorig seizoen. Is zich voor de camera ook gewoon grotendeels netjes blijven gedragen ondanks alle frustratie omtrent de betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:52 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Als hij een paar keer op het podium komt, heeft niemand het er meer over.
Volgens mij heeft Max genoeg krediet op gebouwd, iig bij Red Bull.
Kijk dit maar eens terug:
Maar hij moet deze negatieve spiraal wel doorbreken
Alleen China en Monaco wordt hem aangerekend. Is dat veel?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach en vergeet ook niet dat hij vorig seizoen vooral geteisterd werd door materiaalpech. Neem Canada vorig jaar. Fantastische start, rijdt echt uitstekend, maar dan valt hij plots stil door een technisch mankement. Versloeg zijn teamgenoot ook 13-7 in de kwalificaties vorig seizoen. Is zich voor de camera ook gewoon grotendeels netjes blijven gedragen ondanks alle frustratie omtrent de betrouwbaarheid.
Als je denkt dat RB hem nu na een matige seizoensstart met veel dure, onnodige fouten gelijk aan de kant schuift dan ben je wel heel opportunistisch.
Door wie? Het geval waar hij hier wat onvolwassen op reageert rept over fouten in elke race.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 13:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alleen China en Monaco wordt hem aangerekend. Is dat veel?
Door Dr Helmut Marko.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 13:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Door wie? Het geval waar hij hier wat onvolwassen op reageert rept over fouten in elke race.
quote:Verstappen zelf is vrij duidelijk: de crash met Sebastian Vettel in China en de crash in Monaco waren mijn eigen domme fouten, de rest was hij niet compleet verantwoordelijk voor. Helmut Marko deelt deze mening compleet, zo laat hij weten aan Motorsport.com.
Moet ook wel bijzonder frustrerend zijn, om zoveel journalisten alleen maar negatief te horen berichtgeven en zelfs “fakenews” te horen verspreiden. Je kan je er nauwelijks tegen verdedigen.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 13:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Door wie? Het geval waar hij hier wat onvolwassen op reageert rept over fouten in elke race.
Echt he, legt rustig en kalm uit dat hij er wel een klein beetje klaar mee is en meteen volgende vraag "waarom crash je zoveel" .... Hij reageert nou echt kalm hoor ik zou flippen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 18:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toch niet echt slim om te zeggen. Maar die reporter vraagt dus 2x dezelfde vraag? Dan snap je het ook.
was pas echt een mooi relletje geworden als ie zwaar over de zeik zn oortje uitgetrokken had, stoel weggesmeten en over die booth gevlogen was en die reporter daadwerkelijk geheadbutt had. Dat had mooie tv opgeleverd. Gemiste kansquote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt he, legt rustig en kalm uit dat hij er wel een klein beetje klaar mee is en meteen volgende vraag "waarom crash je zoveel" .... Hij reageert nou echt kalm hoor ik zou flippen.
Ook Hondaquote:Op zaterdag 9 juni 2018 17:47 schreef THEFXR het volgende:
Als RB voor Honda kiest, welke motor krijgt STR dan?
www.hln.bequote:Vandoorne smeekt om wagen die perfect bij hem past: "Dan ben ik onklopbaar volgens ingenieurs"
Seizoen 2018, het is voorlopig een hobbelige rit voor onze Belg in de Formule 1. Stoffel Vandoorne over hoe gecompliceerd de sport wel is. Over Alonso. Over zijn hunkeren naar een auto die hem als een maatpak past. Hoe moeilijk het is voor debuterende coureurs. Maar ook hoe zijn vertrouwen onberoerd blijft. Een monoloog, exclusief opgetekend in de paddock van Montréal.
Over de vergelijking met Alonso...
«In ieder interview krijg ik de vraag waarom ik Alonso niet kan kloppen. Stoort me niet, die vragen. Het kruipt ook niet in mijn hoofd, want ik ken alle aspecten. Oké, het staat 6-0 voor Fernando in de kwalificaties. Natuurlijk denkt iedereen dan dat ik hem niet aankan. Maar de realiteit is anders. Van die zes kwalificaties waren er minstens drie of vier waarna mijn ingenieur zei dat ik voor Alonso had moeten staan, maar er weer ergens iets kleins verkeerd was gelopen.»
Over eindelijk eens geluk hebben...
«Je kunt dat pech noemen, ja. Iedere keer iets kleins, altijd op het slechte moment. Soms vragen journalisten me of ik niet stilaan zit te smeken om wat meer geluk. Een chaotische start waarin je de brokken kunt ontwijken en vijf plaatsen wint. Neen dus. Ik zit niet te wachten op een meevaller. Dan zou ik verkeerd bezig zijn met mijn job. ‘Geluk’ is een factor die niemand beheerst.»
Over de complexiteit van Formule 1...
«Formule 1 is ontzettend complex. Vooral bij een team als McLaren, dat de middelen heeft om almaar nieuwe dingen te blijven proberen. Teams als Williams of Force India, die minder budget hebben, proberen minder nieuwe spullen uit. En vooral: dat constante zoeken naar een manier om de auto sneller te maken, dat zorgt ervoor dat Formule 1 een heel andere wereld is dan de opstapklassen. Ik ontdek nog iedere race nieuwe dingen. Vroeger, toen privé-tests tussen de races nog toegelaten waren, was het makkelijker debuteren. Kijk naar Hamilton. Eigenlijk hadden we hetzelfde profiel toen we in F1 begonnen: Formule 2 gedomineerd als niemand tevoren. Alleen deed Hamilton dat tien jaar eerder. Dan is je volgende vraag waarom hij in zijn eerste seizoen wel meteen gelijke tred hield met Alonso. Eenvoudig: Hamilton had voor zijn eerste Grand Prix al tienduizenden kilometers met de McLaren gereden. Inderdaad, in privé-tests. Jongens als Ocon, Gasly of ik moeten debuteren zonder ervaring. Of dat onrechtvaardig is? Een soort excuus? Neen. Het is gewoon zo en je moet ermee voort. Maar het is wel een handicap. In die privé-tests had je tijd zat om alles rustig uit te proberen. Om te experimenteren met de afstelling, met de manier waarop je je banden gebruikt, enzovoort. In een raceweekend is daar geen tijd voor. Of ik dat onderschat heb? Neen. Ik was nuchter genoeg om te beseffen dat de lat ontzettend hoog ligt.»
Over de twijfel die nooit toesloeg...
«Ik dacht nog geen enkele keer na een kwalificatie: ‘Shit, ik heb Alonso weer niet geklopt’. Net zoals ik het voorbije anderhalve jaar nog geen seconde twijfelde. Omdat ik weet: het probleem is dat ik in Formule 1 nog geen enkele keer dat gevoel heb gevonden dat je als coureur nodig hebt. Dat je één wordt met je auto. Dat alles klopt. Daar zit ik op te wachten. (lacht) Alsof ik zit te denken: ‘Geef me alsjeblieft de auto die ik nodig heb.’ 100 procent vertrouwen in de auto is zo belangrijk. Maar dat vertrouwen vind ik niet in de huidige McLaren. Nog niet.»
Over de verlangens die Vettel ook heeft...
«Peter Prodromou, onze hoofdingenieur, zei het letterlijk: ‘De dag dat we je de auto geven die je nodig hebt, ben je onklopbaar.’ Peter, die met Vettel werkte bij Red Bull, zegt soms: «Niet te geloven, maar Sebastian had net hetzelfde gezegd. Wij verlangen blijkbaar net hetzelfde van een auto. Belangrijk, een auto die helemaal naar je hand staat. Neem nu Vettel: in 2014, het begin van de hybride generatie auto’s, kreeg hij een machine die niet meer bij zijn rijstijl paste. Hij werd meteen gedomineerd door Ricciardo, zijn teamgenoot. En dat terwijl Sebastian de vier seizoenen daarvoor wereldkampioen was geworden.»
En toch denk ik dat dat redelijk terecht is.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:18 schreef Jester65 het volgende:
[..]
www.hln.be
Aan zelfvertrouwen geen gebrek bij Stoffel.
In de opstapklassen was hij heel goed, in de F1 is hij vooralsnog vrij onzichtbaar behalve bij fouten.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
En toch denk ik dat dat redelijk terecht is.
Ik vind hem echt een goede coureur.
Gebr. Bever Racingquote:Een pathetisch creatuur. Behalve dat Stoffel zich uiterst moeizaam kan voortbewegen, heeft hij voortdurend last van mysterieuze kwaaltjes. Hij voelt zich dan ook, zoals hij dat mooi kan zeggen, regelmatig erg appelig. Voor artsen beter bekend als beurse plekken op een schild. Een ieder heeft medelijden met hem, maar weet niet goed wat te doen. Zo ook niet de Gebroeders Bever. Praktisch met beide benen op de grond bouwden zij een stoommobiel voor Stoffel, waarmee hij zich snel en comfortabel kon voortbewegen.
Zelfde probleem als waar Mercedes altijd last van had dus. Met als klein verschil dat zij geen overdominante PU hebben die de extra aero toestaat.quote:Op zondag 10 juni 2018 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, de McLaren kampt dus met een gebrek aan grip in langzame bochten. Dat is het probleem dat ze eerst op moeten lossen voordat ze iets dichterbij kunnen komen. Dit weekend rijden ze dus met meer downforce dan normaal nodig zou zijn.
Ze moeten dus werken aan de mechanische grip.
Het 'probleem' van de mcl33 zit 'm in de rear suspension, gaan ze dit seizoen niet meer kunnen oplossen.quote:Op zondag 10 juni 2018 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, de McLaren kampt dus met een gebrek aan grip in langzame bochten. Dat is het probleem dat ze eerst op moeten lossen voordat ze iets dichterbij kunnen komen. Dit weekend rijden ze dus met meer downforce dan normaal nodig zou zijn.
Ze moeten dus werken aan de mechanische grip.
Ben er nooit geweest maar wat ik van TV gezien heb kun je iig in Oostenrijk wel redelijk zitten boven op die berg op het 2de (3de met start finish straight meegerekend) rechte stuk. Denk dat Hongarije minder is maar misschien kan iemand die er geweest is je daar meer over vertellen.quote:Op zondag 10 juni 2018 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
Algemene vraag.
Ik zie dat er voor de GP's van Oostenrijk en Hongarije alleen nog General admission tickets te koop zijn. Is dat een beetje te doen en zie je dan ook nog wat op zo'n talud?
Ja + sfeer is daar fantastisch in Oostenrijk, wel een takje eind rijdenquote:Op zondag 10 juni 2018 17:09 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ben er nooit geweest maar wat ik van TV gezien heb kun je iig in Oostenrijk wel redelijk zitten boven op die berg op het 2de (3de met start finish straight meegerekend) rechte stuk. Denk dat Hongarije minder is maar misschien kan iemand die er geweest is je daar meer over vertellen.
Ben in hongarije geweest en je kan prima chillen rond het circuit in het gras op heuveltjesquote:Op zondag 10 juni 2018 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
Algemene vraag.
Ik zie dat er voor de GP's van Oostenrijk en Hongarije alleen nog General admission tickets te koop zijn. Is dat een beetje te doen en zie je dan ook nog wat op zo'n talud?
Hongarije heb je perfecte plekken in t gras. Neem wel iets van een paraplu of parasol mee want je verbrand levend.quote:Op zondag 10 juni 2018 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
Algemene vraag.
Ik zie dat er voor de GP's van Oostenrijk en Hongarije alleen nog General admission tickets te koop zijn. Is dat een beetje te doen en zie je dan ook nog wat op zo'n talud?
Valt wel mee die afstand wanneer je op maandag toch zakelijk in Boedapest moet zijn.quote:Op zondag 10 juni 2018 17:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja + sfeer is daar fantastisch in Oostenrijk, wel een takje eind rijden
Bedankt (voor alle reacties)! Ik heb slechts globaal gezocht en zag prijzen van 115 euro voor general admission en op die site alle tribune plaatsen uitverkocht. Ik zal nog eens wat verder zoeken want een gereserveerde tribune plaats is natuurlijk wel zo lekker.quote:Op zondag 10 juni 2018 18:00 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Hongarije heb je perfecte plekken in t gras. Neem wel iets van een paraplu of parasol mee want je verbrand levend.
Maar is er echt via geen enkele site meer een kaart voor een tribune te krijgen?
Dan zeker gaan!quote:Op zondag 10 juni 2018 22:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Valt wel mee die afstand wanneer je op maandag toch zakelijk in Boedapest moet zijn.
Nou idd, in de GP2 reden echt veel grote namen rond waar hij het tegen op moest nemen, poeh poehquote:Op zondag 10 juni 2018 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In de opstapklassen was hij heel goed, in de F1 is hij vooralsnog vrij onzichtbaar behalve bij fouten.
Hij declasseerde dan ook het totale veldquote:Op maandag 11 juni 2018 16:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou idd, in de GP2 reden echt veel grote namen rond waar hij het tegen op moest nemen, poeh poeh
quote:Op maandag 11 juni 2018 18:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vanuit die benadering realiseer ik me pas zojuist dat Max en Jos voor hetzelfde team rijden c.q. hebben gereden.
Jup. Minardi en Stewartquote:Op maandag 11 juni 2018 18:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Holy shit.. Twee keer zelfs! #mindblown
Nu moet hij enkel nog voor Renault (Benetton) gaan rijdenquote:
Hij kan nog 15+ jaar mee, dus alle tijdquote:Op maandag 11 juni 2018 19:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Nu moet hij enkel nog voor Renault (Benetton) gaan rijden
Ow en Mercedes (Tyrrell)
snappen jullie nu nog niet, dat Max een product is en die gasten worden betaald door ziggo om het te promoten.quote:Op maandag 11 juni 2018 23:25 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Heb me wel weer flink zitten te ergeren aan coronel, iets te veel fanboy. .. zegt ie dat max veruit de snelste was in Monaco, doornbos en kamphuys zeggen dat ricciardo uit eindelijk wel de snelste was,en dat max die fout maakte, wilde Tom niks van weten, en komt ie nog aan met als die kwalificatie een uur later was zou max de snelste zijn.. , doe mij Tim maar, die is meer wat down to earth. ..
Het is een dun lijntje tussen enthousiast zijn voor Max (hem het beste gunnen) en fanboy gedrag. Ik ben het met je eens dat Coronel regelmatig over die lijn gaat. Dan slaat hij even door en ziet niets meer van de kwaliteiten van de andere coureurs.quote:Op maandag 11 juni 2018 23:25 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Heb me wel weer flink zitten te ergeren aan coronel, iets te veel fanboy. .. zegt ie dat max veruit de snelste was in Monaco, doornbos en kamphuys zeggen dat ricciardo uit eindelijk wel de snelste was,en dat max die fout maakte, wilde Tom niks van weten, en komt ie nog aan met als die kwalificatie een uur later was zou max de snelste zijn.. , doe mij Tim maar, die is meer wat down to earth. ..
Eigenlijk is hij heel constant. Maakt niet uit wat er gebeurt is, hij draait het toch altijd naar ‘Verstappen was het snelst’.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 07:19 schreef manny het volgende:
[..]
Het is een dun lijntje tussen enthousiast zijn voor Max (hem het beste gunnen) en fanboy gedrag. Ik ben het met je eens dat Coronel regelmatig over die lijn gaat. Dan slaat hij even door en ziet niets meer van de kwaliteiten van de andere coureurs.
Wel jammer. Als het aan mij ligt dan liever "objectief en enthousiast". Het is al leuk genoeg dat we een Nederlandse coureur hebben die meedoet om de prijzen, maar elke keer roepen dat ie eigenlijk de snelsteis dat schiet niet op. En is ook nog eens feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 07:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eigenlijk is hij heel constant. Maakt niet uit wat er gebeurt is, hij draait het toch altijd naar ‘Verstappen was het snelst’.
Dat inderdaad. Zat hier een filmpje van de ronde te bekijken en kan me niet voorstellen dat dit een hele boeiende race oplevert.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:47 schreef DeeBee het volgende:
Het ziet er vooral uit als een grandioze flopshow en de derde optocht op rij
Hebben ze in die zandbak toch ook?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:10 schreef Asschen_sukar het volgende:
Die blauwe lijnen gaan heel snel irriteren wed ik.
Niet zo erg toch?quote:
Vond ik ook al opvallen ja, kon echt totaal niet inschatten waar ze heen moesten.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:25 schreef BroesWillems het volgende:
Weinig herkenningspunten voor de coureurs.
Andere kant. De races op Gilles Villeneuve, werden gemiddeld bijzonder goed gewaardeerd.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Zat hier een filmpje van de ronde te bekijken en kan me niet voorstellen dat dit een hele boeiende race oplevert.
Als het er regent of als er iemand op de wall of champions klapt, verder niet echt...quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Andere kant. De races op Gilles Villeneuve, werden gemiddeld bijzonder goed gewaardeerd.
Dus ik houd een beetje hoop en anders wordt het vast en zeker goed gemaakt in de twee weken daarna
Die heeft nog een paar interessante bochten zonder uitloop mogelijkheden.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Andere kant. De races op Gilles Villeneuve, werden gemiddeld bijzonder goed gewaardeerd.
Dus ik houd een beetje hoop en anders wordt het vast en zeker goed gemaakt in de twee weken daarna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |