Als iemand er dan voor kiest om in en uit de gevangenis te gaan moet hij dat dan maar weten. De meeste vreemdelingen werken sowieso al mee, door het illegaal te maken kun je ook het grootste gedeelte van de groep chanterende klootzakken mee krijgen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, daar blijven beperkingen aan zitten dus vroeg of laat moet je iemand laten gaan.
Door in te breken heeft hij al een strafbaar feit gepleegd. Met een dergelijk gedrag laat hij weten dat hij maling heeft aan de regels en wetten van de noorderlingen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je moet hem straffen voor zijn eigen gedrag, dus als hij niets verkeerd doet, gewoon leven en laten leven?
Mijn punt is dus dat, als je illegaliteit strafbaar stelt, je dat "in en uit de gevangenis" niet kan doen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als iemand er dan voor kiest om in en uit de gevangenis te gaan moet hij dat dan maar weten.
Hoe kan je je beroepen op mensenrechten-wetgeving terwijl je door het naleven ervan juist de hele essentie achter die rechten (eerlijke behandeling van hulpbehoevenden) onteert door de mensen die om hulp vragen zo ongelijk te behandelen?quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, daar blijven beperkingen aan zitten dus vroeg of laat moet je iemand laten gaan.
Onzin. Als iemand na het uitzitten gewoon weer weigert mee te werken kan hij gewoon opnieuw veroordeeld worden.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mijn punt is dus dat, als je illegaliteit strafbaar stelt, je dat "in en uit de gevangenis" niet kan doen.
Je kan iemand maar één keer straffen voor illegaliteit
Omdat bepaalde mensenrechten niet op gelijke voet staan.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe kan je je beroepen op mensenrechten-wetgeving terwijl je door het naleven ervan juist de hele essentie achter die rechten (eerlijke behandeling van hulpbehoevenden) onteert door ze zo ongelijk te behandelen?
Dat is misschien op papier zo, maar op het moment dat je zo iemand bij de deur van de gevangenis in de kraag vat als hij naar buiten loopt, dan ben je in strijd met een hoop internationale verdragen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Onzin. Als iemand na het uitzitten gewoon weer weigert mee te werken kan hij gewoon opnieuw veroordeeld worden.
Dat zeg ik dan ook niet. Lees nou eens een keertje. Als hij niet meewerkt aan uitzetting.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is misschien op papier zo, maar op het moment dat je zo iemand bij de deur van de gevangenis in de kraag vat als hij naar buiten loopt
Ja, zo lang ze geen transport naar hun land hebben geregeld, blijven die criminelen vast op water en brood.quote:
Laten we dan gewoon even for the sake of argument ervanuit gaan dat hij dat niet zal doen, want de omstandigheden in zijn eigen land zijn slechter dan de omstandigheden in de gevangenis.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]Hij komt uit de gevangenis en krijgt gewoon een nieuwe kans om mee te werken zoals het hoort.
Het zou zo maar kunnen dat wij mensenrechten wat serieuzer nemen dan China. Er is een goede reden dat we iemand levenslang vastzetten op water en brood niet toelaten, ook niet voor moordenaars en verkrachters.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:31 schreef Old_Pal het volgende:
Ja, zo lang ze geen transport naar hun land hebben geregeld, blijven die criminelen vast op water en brood.
Trouwens, waarom denk je dat die criminelen naar Nederland en niet naar China zijn gegaan?
Hoe kan je mensenrechten-wetgeving handhaven als dieven, terroristen, geweldplegers, huizenrovers, hun gang mogen gaan?quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe kan je je beroepen op mensenrechten-wetgeving terwijl je door het naleven ervan juist de hele essentie achter die rechten (eerlijke behandeling van hulpbehoevenden) onteert door de mensen die om hulp vragen zo ongelijk te behandelen?
Fout. Hij krijgt gewoon weer een kans. En voor de zoveelste keer 'maar verdrag' is geen argument.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Laten we dan gewoon even for the sake of argument ervanuit gaan dat hij dat niet zal doen, want de omstandigheden in zijn eigen land zijn slechter dan de omstandigheden in de gevangenis.
Dan blijft die cyclus zich dus eindeloos herhalen en is het dus feitelijk een detentie voor onbepaalde tijd.
Snap je wel wat mensenrechten inhouden?quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:32 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Hoe kan je mensenrechten-wetgeving handhaven als dieven, terroristen, geweldplegers, huizenrovers, hun gang mogen gaan?
Niet meewerken aan je veroordeling is geen strafbaar feit.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dus moet men er alles aan doen om de persoon mee te laten werken. Tot opsluiting aan toe.
Nog afgezien van het feit dat er een ethische motivatie achter dat verdrag zit hebben verdragen wel degelijk juridische waarde. Niet voor die asielzoeker in kwestie, maar wel voor Den Haag.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En voor de zoveelste keer 'maar verdrag' is geen argument.
Afgezien van het feit dat dat een heel doorzichtige ad-hominem is: Als we ons niet aan hogere ethische principes houden dan "deze lui", heeft het nooit zin om de normen en waarden van ons eigen land te handhaven. Want dan is het een race naar de bodem met Henk en Ingrid aan de leiding.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
Betere vraag is eigenlijk wat jouw motivatie is voor het verdedigen van deze lui, want argumenten heb je eigenlijk niet.
Snap jij wel dat er moet worden opgetreden tegen illegalen en criminelen?quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Snap je wel wat mensenrechten inhouden?
Snap je dat we daarvoor nog wel bepaalde principes hanteren?quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:39 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Snap jij wel dat er moet worden opgetreden tegen illegalen en criminelen?
Als dat binnen de grenzen van de mensenrechten niet kan, dan is dat gewoon jammer maar helaas.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:39 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Snap jij wel dat er moet worden opgetreden tegen illegalen en criminelen?
Dat. Als we die principes loslaten en dus het doel de middelen laten heiligen, zijn we zelf net zo erg als de criminelen die we aan willen pakken.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Snap je dat we daarvoor nog wel bepaalde principes hanteren?
Wat een gelul. Als ik niet meewerk aan een veroordeling dan krijg ik een keiharde stomp in mijn bek van de ijzeren vuist van de overheid.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet meewerken aan je veroordeling is geen strafbaar feit.
Snap je dat de weg naar de hel is geplaveid met principes?quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Snap je dat we daarvoor nog wel bepaalde principes hanteren?
Je hebt het nu over een staandehouding of arrestatie. Dat is wat anders dan een veroordeling. Wel blijven opletten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:40 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Wat een gelul. Als ik niet meewerk aan een veroordeling dan krijg ik een keiharde stomp in mijn bek van de ijzeren vuist van de overheid.
Ook als je de combinatie van je brandkast niet vrijwillig opgeeft? Ga je dan de cel in, want medeplichtig of belemmering van de rechtsgang?quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:40 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Wat een gelul. Als ik niet meewerk aan een veroordeling dan krijg ik een keiharde stomp in mijn bek van de ijzeren vuist van de overheid.
Goede voornemens of intenties bedoel je.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:41 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Snap je dat de weg naar de hel is geplaveid met principes?
Omdat, minder, minder, minder, natuurlijk! Nederland is vol! Hek eromheen!quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar ok, dan gooien we alle principes overboord. Enig idee wat voor teringbende het hier dan gaat worden? Waarom zou je terug willen naar de Middeleeuwen?
De ethische motivatie van de illegaal komt niet in je op? Hij is geen asielzoeker meer.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat er een ethische motivatie achter dat verdrag zit hebben verdragen wel degelijk juridische waarde. Niet voor die asielzoeker in kwestie, maar wel voor Den Haag.
Je maakt een valse tegenstelling. Het is prima mogelijk deze criminele afpersers hard aan te pakken zonder welke normen of waarden dan ook maar te schenden. Sterker, we zijn het moreel verplicht om niet te zwichten voor pure chantage.quote:Afgezien van het feit dat dat een heel doorzichtige ad-hominem is: Als we ons niet aan hogere ethische principes houden dan "deze lui", heeft het nooit zin om de normen en waarden van ons eigen land te handhaven.
Onzin. Zelfincriminatie is verboden, dus dat verhaal met 'een illegaal verplichten om mee te werken aan z'n veroordeling' maakt geen schijn van kans.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:48 schreef Fir3fly het volgende:
Je antwoord is dus niets anders dan onderbuikgezever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |