Dames naar het EK.quote:Handbal is een balsport die zijn oorsprong heeft in Denemarken. Daar werd in 1904 de eerste handbalfederatie gesticht.
Het was een heel ander soort spel waar nog grote lijnen van zijn overgebleven.
In 1906 staken ze de officiële spelregels ineen, de eerste gedrukte spelregels verschenen in 1919 en handbal werd toen nog gespeeld op voetbalvelden en met 11 spelers dit werd grootveldhandbal of ook wel 11 handbal genoemd.
Tegenwoordig wordt handbal gespeeld door 6 spelers en een doelman per team. Op een veld van 40 meter lang bij 20 meter breed met aan beide kanten een doel van 2 bij 3 meter. Bij jongere leeftijden een kleiner doel.
Het spel gaat snel heen en weer en de spelers zijn afwisselend verdedigers en aanvallers. Doelpunten scoort men door de bal in het doel van de tegenstander te werpen, de bal mag gespeeld worden met ieder deel van het lichaam behalve met de benen onder de knie.
Doelpogingen mogen vanaf iedere plaats op het veld plaatsvinden maar men mag de grond in het doelgebied en de bijbehorende lijnen (cirkel) niet aanraken, men mag bij de doelpogingen wel in het doelgebied springen of vallen en men dient ervoor te zorgen dat de bal de hand verlaten heeft voordat men neerkomt op de grond.
Onverwacht maar nice!quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:53 schreef H.Vviv het volgende:
Nederland staat bij rust met 13-12 voor tegen Zweden
Eijlers is absoluut een top keeper, maar gelukkig heeft Nederland zowel bij de dames als bij de heren wel een paar talenten die nog wel wat jaren vooruit kunnenquote:Op zaterdag 9 juni 2018 18:24 schreef Riofan83 het volgende:
Op zich is het Nederlands team nog jong, toch? Alleen de keeper is al op leeftijd. Dát is jammer, want je hebt in het tophandbal een hele goede keeper nodig om internationaal mee te doen. Daarom is het te hopen dat Gerrie Eijlers nog een paar jaar door wil.
Zeker weten? Want Zweden staat nu met 8-2 voorquote:Op woensdag 13 juni 2018 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Na 10 minuten 5-1 voorsprong Zweden.
jammer, maar niet echt een grote verrassingquote:
Ergens te zien?quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:44 schreef gianni61 het volgende:
Vandaag nemen de meiden het om 18:00 op tegen de Roemenen.
Ivoorkust is inmiddels officieel uit het toernooi gehaald
https://www.hungaryhandball2018.com/streaming.htmlquote:
Kwartfinalequote:Op woensdag 11 juli 2018 15:25 schreef gianni61 het volgende:
vanavond om 18:30 spelen ze de halve finale tegen Rusland
ah ja, iets met een wk voetbal ofzo geen ideequote:
dat is slecht nieuws, maar ik snap het wel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:44 schreef Max23 het volgende:
Yvette Broch stopt per direct met handbal
https://nos.nl/artikel/22(...)gyori-en-oranje.html
twitter:Handbal_NL twitterde op zondag 19-08-2018 om 19:36:55YEAH!💪 Onze Heren U18 hebben de bronzen medaille veroverd op het EHF Championship!🥉👊 Ze wonnen ruim van Turkije met 30-41! 🕺Gefeliciteerd mannen! 👏 Lees meer👉 https://t.co/apR84M5yz2 #bronzenplak #respect #HandbalNL https://t.co/WKNSeITsnZ reageer retweet
ja voor de toekomst, maar we hebben genoeg meiden die ouder en beter zijn.quote:
Volgens mij gebeurt het regelmatig en er wordt zelden op gefloten. Pas als het heel duidelijk is fluiten ze.quote:Op zondag 30 september 2018 11:37 schreef manny het volgende:
Hallo handballers,
Ik woon in Noorwegen en krijg daar te maken met de wondere wereld van het handballen. Ik heb een vraag: ben ik nou gek, of laten veel spelers de bal pas los als ze al lang met hun voet op de grond(in de cirkel) zijn. Ik zit hier naar een jeugdwedstrijd te kijken.... de ene na de andere goal moet volgens mij afgekeurd worden...
Is dit een dingetje in handbal ?
quote:Coach Thomsen wijst al tien speelsters aan voor EK handbal in Frankrijk
Bondscoach Helle Thomsen van de Nederlandse handbalsters heeft vrijdag alvast tien speelsters aangewezen voor het EK dat eind november begint in het Franse Montbéliard.
Thomsen kiest tijdens een trainingsstage op Sportcentrum Papendal in Arnhem in de aanloop naar het EK de andere zes internationals.
De tien geselecteerde EK-speelsters zijn Lois Abbingh, Debbie Bont, Kelly Dulfer, Nycke Groot, Laura van der Heijden, Angela Malestein, Estavana Polman, Martine Smeets, Danick Snelder en Tess Wester.
Thomsen nodigt voor de trainingsstage die op 19 november begint in totaal 22 speelsters uit. Zij zullen twee dagen later, op 21 november, in Eindhoven een oefenwedstrijd tegen Angola spelen.
Nederland tegen Hongarije, Spanje en Kroatië
Yvette Broch zal dan in elk geval ontbreken. De cirkelspeelster zette in augustus op 27-jarige leeftijd een punt achter haar loopbaan, omdat ze fysiek en mentaal uitgeput is.
Nederland speelt op het EK in de groepsfase tegen Hongarije, Spanje en Kroatië. De beste drie landen van elke poule plaatsen zich voor de volgende ronde.
Oranje won bij het vorige EK, twee jaar geleden in Zweden, zilver. Er werd toen in een zenuwslopende finale met 30-29 verloren van Noorwegen.
thanksquote:Op zaterdag 17 november 2018 18:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Hurry-Up - Madeira SAD nu op RTV Drenthe.
toch was ik niet impressed...quote:Op zaterdag 17 november 2018 19:51 schreef TargaFlorio het volgende:
De Portugezen zijn een maat te groot.
Hij is ook tering klein in het echt..quote:Op zaterdag 17 november 2018 22:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
toch was ik niet impressed...
En wat een kloterige sporthal (lees wat een kutvloer)
Ben er een aantal keren geweest maar deel deze mening niet, je zit idd bijna op het veld maar dat zie ik niet zozeer als handig, hierdoor mist het overzicht soms wel.quote:Op maandag 19 november 2018 12:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mooie zaal juist, publiek zit er vlak op.
Ik zit er elke week en merk dat niet zo. Pas als het heel druk is hoef je pas op de eerste rijen te zitten. Anders zoek je een plekje hogerop. Bij Hurry-up bestaat de hele tribune uit maar drie rijen. Het is wel een verouderde zaal, maar in de regio de grootste. Prima geschikt voor dit soort wedstrijden, vind ik. Van mij mogen ze trouwens een topsporthal bouwen en die dan delen tussen E&O en Hurry-up. Of gedeeltelijk fuseren, maar dat zal wel nooit lukken.quote:Op dinsdag 20 november 2018 12:47 schreef CrushNdie het volgende:
[..]
Ben er een aantal keren geweest maar deel deze mening niet, je zit idd bijna op het veld maar dat zie ik niet zozeer als handig, hierdoor mist het overzicht soms wel.
geen Broch en geen Sneller. Dat belooft niet veel goedsquote:Op dinsdag 20 november 2018 21:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Snelder niet naar EK vanwege rugblessure.
Een halve finale kunnen we wel gebruiken met het oog op Tokio. Anders ben je alleen afhankelijk van het WK.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:12 schreef gianni61 het volgende:
[..]
geen Broch en geen Sneller. Dat belooft niet veel goeds
Ik kom uit het andere kamp die inmiddels niet meer op hoog niveau acteertquote:Op dinsdag 20 november 2018 14:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik zit er elke week en merk dat niet zo. Pas als het heel druk is hoef je pas op de eerste rijen te zitten. Anders zoek je een plekje hogerop. Bij Hurry-up bestaat de hele tribune uit maar drie rijen. Het is wel een verouderde zaal, maar in de regio de grootste. Prima geschikt voor dit soort wedstrijden, vind ik. Van mij mogen ze trouwens een topsporthal bouwen en die dan delen tussen E&O en Hurry-up. Of gedeeltelijk fuseren, maar dat zal wel nooit lukken.
Moet ik hierbij denken aan extra trainingskampen met de selectie, meer aandacht voor de jeugd, enzovoort? Kortom dingen die financieel niet haalbaar zijn voor het NHV of is het gewoon wollige taal voor het feit dat men op elkaar is uitgekeken?quote:De reden dat er gezamenlijk is besloten om de samenwerking niet te verlengen: “De ambities van Helle, die wij ook nastreven, overstijgen de mogelijkheden van het NHV”, legt van Gestel uit.
“Eigenlijk is het omdat ik te ambitieus en doelgericht ben. Ik wil optimaliseren op alle fronten om grotere doelen te kunnen halen voor het team”, legt Helle Thomsen uit.
Ik denk eerder aan betere trainers voor de lagere teams. Als je ziet wat er nu bij "jong" oranje rond hangt daar wordt je niet vrolijk van.quote:Op donderdag 27 december 2018 17:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Moet ik hierbij denken aan extra trainingskampen met de selectie, meer aandacht voor de jeugd, enzovoort? Kortom dingen die financieel niet haalbaar zijn voor het NHV of is het gewoon wollige taal voor het feit dat men op elkaar is uitgekeken?
Ik ben benieuwd wie de opvolger wordt. Voor dit team zal genoeg interesse zijn bij de coaches.
Dat is toch die idiote coach die het bankrasmodel wilde invoeren, daarin gefaald heeft en veel nederlandse talenten heeft verspild???quote:
quote:Op donderdag 27 december 2018 17:44 schreef mstx het volgende:
Helle Thomsen stops als coach
https://www.handbal.nl/ni(...)ederlands-damesteam/
https://nos.nl/artikel/22(...)ch-handbalsters.htmlquote:...
"De ambities van Helle, die wij ook nastreven, overstijgen de mogelijkheden van het Nederlands Handbal Verbond", zegt technisch directeur Paul van Gestel in een reactie.
"Die ambities kunnen wij op dit moment nog niet waarmaken. Een geldkwestie? Daar is totaal geen sprake van. Helle is niet van de centen. Ze wil het beste voor de speelsters. Het ging om de randvoorwaarden", aldus Van Gestel.
Te denken valt dan aan betere faciliteiten voor een nog optimalere voorbereiding op grote toernooien, zoals bijvoorbeeld de Noorse ploeg (veelvoudig olympisch, Europees en wereldkampioen) die ook heeft en waarin Nederland (nog) niet kan voorzien.
"Helle denkt altijd vanuit het perfectionisme, ze wil altijd verder", zegt Van Gestel. "Ze wil het uiterste eruit halen, het optimale uit de speelsters en zorgt er ook voor dat er resultaten komen. Maar ze wil toch een keer dat goud halen."
Volgens de technisch directeur is er nog wel geprobeerd om Thomsen binnenboord te houden. "Helle heeft enorme resultaten gehaald, ligt erg goed binnen de groep en ook de groep was tevreden om met haar verder te gaan. Haar besluit komt als een grote verrassing", verklaart Van Gestel.
...
De handbalbond weet nog niet wie haar opvolger wordt, maar de nieuwe bondscoach zal een buitenlander zijn en aangesteld worden tot en met de Spelen van 2020 in Tokio. Het eerste grote toernooi voor de handbalsters is het WK in Japan, eind november volgend jaar.
quote:I've had it bad lately, and I know what has caused it. I was born in the wrong body. I have never seen myself as a public person, but I fell this can't go under the radar. Therefore, I choose to tell it in my own way and in my own words. If an ordinary 26-year-old had told about gender dysphoria, it would most likely have gone unnoticed. I hope you all understand and respect my decision. Now it's time to live my life how I want to, she says.
Bron: http://www.handbalinside.(...)lijn-tot-kopenhagen/quote:Tussen 10 en 27 januari spelen de 24 beste landen op aarde om de wereldbeker. In zes verschillende steden in Duitsland én Denemarken wordt het WK georganiseerd.
Dat het wereldkampioenschap wordt gehouden in twee landen is een unicum. De wedstrijden in de poulefase worden keurig verdeeld over beide landen. In Berlijn, München, Herning en Kopenhagen wordt iedere keer voor meer dan tienduizend toeschouwers gespeeld.
Poule-indeling WK:
Poule A: Frankrijk, Rusland, Duitsland, Servië, Brazilië en Korea
Poule B: Spanje, Kroatië, Macedonië, IJsland, Bahrein en Japan
Poule C: Denemarken, Noorwegen, Oostenrijk, Tunesië, Chili en Saoedi Arabië
Poule D: Zweden, Hongarije, Qatar, Argentinië, Egypte en Angola
De beste vier landen uit poule A en B vervolgen hun weg richting de wereldbeker in de imposante arena in Keulen. De Lanxess Arena aan de Rijn, waar ook de Final4 van de Champions League wordt afgewerkt, biedt plaats voor meer dan 19000 toeschouwers.
De vier beste landen van het WK vechten in Hamburg om een plaats in de finale. In Deens Herning wordt op zondag 27 januari zowel het brons, zilver als goud vergeven. In de fraaie hal in Midden-Denemarken passen vijftienduizend fans.
Titelhouder
Frankrijk is de titelhouder. In eigen land was het sterrenensemble in 2017 in de eindstrijd te sterk voor Noorwegen. In de AccorHotels Arena in Parijs, waar de Oranjedames onlangs ten koste van Roemenië EK-brons grepen, was Frankrijk met 33-26 te sterk voor Noorwegen. Slovenië, in april de opponent van de Oranjemannen in de EK-kwalificatiereeks, maakte het podium compleet.
Donderdagavond
Hosts Duitsland en Denemarken openen donderdagavond het bal. In de hoofdstad van Duitsland treft het thuisland om 18:15 Korea. Twee uur later is het in Kopenhagen de beurt aan Denemarken. Zij starten het WK in eigen land tegen groepsgenoot Chili.
Er is nog genoeg talent en kwaliteit over, zeker als Snelder ook weer aansluit. Ik zou juist zeggen dat dit een prachtig jaar wordt om jonge talenten de kans te geven om een stap te laten maken. Je bent al geplaatst voor het WK en gaat nu een heel jaar daarnaartoe kunnen opbouwen. Een nieuwe coach is een belangrijker issue, zonder de verdiensten van Groot voor dit team te bagatelliseren.quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:57 schreef Riofan83 het volgende:
Thomsen weg, Visser stopt, Broch was al gestopt, Groot stopt nu ook. Hopelijk wordt er een goede coach gevonden (wie wil nog?) om de Nederlandse talenten richting OS 2020 te begeleiden. Zal niet eenvoudig worden zonder bovengenoemde sterren.
En wie is de volgende? Meestal volgen er meer ...
Thomsen en Visser weg zie ik niet als een heel groot probleem. Ben wel benieuwd wie Thomsen gaat opvolgen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:57 schreef Riofan83 het volgende:
Thomsen weg, Visser stopt, Broch was al gestopt, Groot stopt nu ook. Hopelijk wordt er een goede coach gevonden (wie wil nog?) om de Nederlandse talenten richting OS 2020 te begeleiden. Zal niet eenvoudig worden zonder bovengenoemde sterren.
En wie is de volgende? Meestal volgen er meer ...
Hier wel. Heb nog niet veel wedstrijden gezien, maar vanaf volgende week zaterdag ga ik het pas intensief volgen. Dan heb je ook meerdere leuke duels dan nu het geval.quote:Op zondag 13 januari 2019 11:49 schreef Symphonic het volgende:
Niemand die het WK heren volgt verder?
tegen Rusland gaven ze het wel weg, hopen dat ze straks beter volhoudenquote:Op dinsdag 15 januari 2019 19:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Om 20.30u op ZDF de topper Duitsland - Frankrijk.
Dit gaan de Duitsers helaas niet redden.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:41 schreef heywoodu het volgende:
Kwartier nog, Noorwegen met drie goals voorsprong.
Ik vrees het ook. Staat Heinevetter eigenlijk nog op doel of doet hij tegenwoordig niet meer mee?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit gaan de Duitsers helaas niet redden.
Vraag me niks over spelers...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Staat Heinevetter eigenlijk nog op doel of doet hij tegenwoordig niet meer mee?
Ze noemden hem een minuut na mijn post eindelijk, hij staat inderdaad in de goalquote:
Ik zag zijn naam nu ook op het shirt staan.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze noemden hem een minuut na mijn post eindelijk, hij staat inderdaad in de goal![]()
Ook dé held van Füchse
Het blijft handbal maar op het begin na heeft Noorwegen eigenlijk altijd wel een paar doelpunten voorsprong gehad.quote:
Ik dacht aan Luciano. Als ik haar nu op zoek op Wikipedia, speelt ze niet ivm zwangerschap.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 14:26 schreef gianni61 het volgende:
hmm, niet verwacht.
hij doet het goed met Metz. ben benieuwd wat hij er bij de dames van gaat maken.
(en of er misschien nog een transfer naar Metz voor 1 van de dames in zit.)
twitter:johnvolkers twitterde op maandag 25-02-2019 om 19:04:34Kruisband kapot bij Delaila Amega, de gedroomde opvolger van Nycke Groot in de Ned handbalploeg. Haalt zelfs het WK in Japan van december niet meer. Reconstructie van #vkb plus revalidatie tussen 9 en 12 maanden. Haast slechte raadgever bij deze zware kwetsuur. Arme Delaila. reageer retweet
Vreselijk voor - in de eerste plaats - Amega.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:53 schreef borisz het volgende:
twitter:johnvolkers twitterde op maandag 25-02-2019 om 19:04:34Kruisband kapot bij Delaila Amega, de gedroomde opvolger van Nycke Groot in de Ned handbalploeg. Haalt zelfs het WK in Japan van december niet meer. Reconstructie van #vkb plus revalidatie tussen 9 en 12 maanden. Haast slechte raadgever bij deze zware kwetsuur. Arme Delaila. reageer retweet
quote:Op maandag 25 februari 2019 19:53 schreef borisz het volgende:
zeker jammer van het puntverlies, maar ik vond dat de scheidsrechters het goed deden. De voetbal van Jerry zag er wel een beetje opzettelijk uit en vlak daarvoor stonden de Slovenen ook met een man minder om een kleine overtreding.quote:
Er waren zeker 6 aanvallende fouten die met een 7 meter beloond werden..quote:Op donderdag 11 april 2019 21:50 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zeker jammer van het puntverlies, maar ik vond dat de scheidsrechters het goed deden. De voetbal van Jerry zag er wel een beetje opzettelijk uit en vlak daarvoor stonden de Slovenen ook met een man minder om een kleine overtreding.
Einde competitie, de vakantie lonkt...ondanks volle hal met toeschouwers toch wat minder gemotiveerd?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:37 schreef gianni61 het volgende:
Matige wedstrijd van Nederland tegen een Rusland zonder de grote namen.
Duijndam deed het wel een stuk beter dan Wester deze wedstrijd. Eens kijken wat ze er morgen van maken
Dat speelt zeker ook mee.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 20:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Einde competitie, de vakantie lonkt...ondanks volle hal met toeschouwers toch wat minder gemotiveerd?
https://www.1limburg.nl/r(...)ntext=latestarticlesquote:Op zaterdag 1 juni 2019 21:32 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Dat speelt zeker ook mee.
Het zijn oefenwedstrijden en gaat dus nergens om. Vandaar dat ook compleet Rostov Don ( incl Abbingh) niet mee doen.
Vandaag was het resultaat beter. Wel jammer dat Rompen niet nog even binnen de lijnen mocht komen.
Zou toch de eerste keer zijn dat iemand van "mijn" club in oranje zou staan.
Ze heeft niet is het veld gestaan..quote:Op zaterdag 1 juni 2019 22:52 schreef TjjWester het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/r(...)ntext=latestarticles
Hopen dat ze het ver schoppen allebeiquote:Op zondag 16 juni 2019 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
WK vrouwen in december, EK mannen in januari.
Van de vrouwen mag je dat verwachten maar bij de mannen is dat niet realistisch.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:06 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Hopen dat ze het ver schoppen allebei
Dat verschil is echt bizar, maar Steins doet niet onder...quote:Op maandag 17 juni 2019 20:41 schreef Meridiaan het volgende:
Wat is die Kristopans toch een grote kerel, zeker naast een 'kleine' Steins.
[ afbeelding ]
Had het even opgezocht idd. Die gozer is 2.15mquote:Op maandag 17 juni 2019 20:41 schreef Meridiaan het volgende:
Wat is die Kristopans toch een grote kerel, zeker naast een 'kleine' Steins.
[ afbeelding ]
En Steins is 1.73 oid. Maar binnen het handbal zijn er veel lange mannen.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:57 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Had het even opgezocht idd. Die gozer is 2.15m
Maar hij kan natuurlijk wel handballen, speelt niet voor niets bij Champions League-winnaar Vardar.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:59 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
En Steins is 1.73 oid. Maar binnen het handbal zijn er veel lange mannen.
Steins is gelukkig snel en wendbaar, dat heeft Kristopans met zijn 'dommemanskracht' minder.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 12:25 schreef Riofan83 het volgende:
Talent Delilah Amega is geselecteerd voor de EK kwalificatiewedstrijden eind september. Zij scheurde eerder dit jaar nog haar kruisband af, maar wordt dus nu alweer opgeroepen. Dat is een goed teken! Zij moet toch de opvolgster worden van Nycke Groot. Over Groot gesproken: iemand die weet of zij tóch weer aan gaat sluiten bij Oranje als ze straks in maart het OKT spelen?
quote:Op 24 augustus is het nieuwe platform HandbalNL.tv gelanceerd. Dit platform brengt alle handbal videocontent op één plek bij elkaar. Wedstrijden worden live gestreamd en fans kunnen on demand wedstrijden en video’s terugkijken. Het Nederlands Handbal Verbond is een van de eerste sportbonden in Nederland die een platform in deze vorm lanceert.
Op dit moment is het platform enkel via een website (www.HandbalNL.tv) te bekijken waarop alle content gratis beschikbaar is. Een mooie eerste stap! Later dit jaar zal het platform uitbreiden met een Android en IOs app waardoor iedereen altijd en overal handbal kan kijken. Sjors Röttger, algemeen directeur van het NHV, is trots op deze stap: ‘Je kan nu heel snel en dichtbij de prachtige handbalsport ervaren, waar en wanneer je maar wilt. Dit is een geweldig middel om handbal nog dichter bij de fans te brengen.’
Bastiaan Bunnik, Manager Marketing & Communicatie bij het NHV, over het platform: ‘Met HandbalNL.tv creëren we onze eigen media exposure, onafhankelijk van andere media partijen. Vanuit HandbalNL.tv kunnen we vooral stroytelling richting de jongere fans nog beter invullen.’
Dit seizoen zijn alle BENE-League wedstrijden live te zien en on demand terug te kijken op HandbalNL.tv. Het aanbod zal verder worden uitgebreid met wedstrijden van de jeugdselecties, Beach Handball en onze TeamNL Heren en Dames.
Op zaterdag 24 augustus wordt de eerste wedstrijd live gestreamd op het platform, wanneer de dames van VOC en Quintus het tegen elkaar opnemen in de strijd om de SuperCup. Ook de mannenwedstrijd om de SuperCup is, op zondag 25 augustus, live te zien op www.HandbalNL.tv. Dit zijn de eerste wedstrijden die via het platform gestreamd worden, het betreft nog de testfase.
Inderdaad mooi initiatief.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 17:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mooi bericht, fijn ook dat het in eerste instantie gratis is.
Vorig seizoen moest je toch nog via Fanseat betalen voor een stream van de BeneLeague. Daar keek inderdaad volgens mij geen hond naar.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 22:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Inderdaad mooi initiatief.
Op zich is handbal natuurlijk vrij eenvoudig in beeld te brengen. Met één camera in het midden ben je er eigenlijk al.
Handbal in Nederland is niet groot genoeg om hier geld voor te vragen.
quote:EK-kwalificatieduel Nederland – Oostenrijk live op Ziggo
Het EK-kwalificatieduel tussen Nederland en Oostenrijk zal live te zien zijn op Ziggo Sport kanaal 14. Donderdag om 19:30 uur klinkt het beginsignaal in het Indoor Sportcentrum in Eindhoven.
De Nederlandse handbaldames zijn bij de kwalificatie voor het EK 2020 ingedeeld in een groep met Griekenland, Oostenrijk en Spanje. De nummer één en twee uit de groep plaatst zich voor het Europees Kampioenschap dat gespeeld wordt van 3 tot en met 20 december 2020 in Denemarken en Noorwegen. Ook de beste nummer drie uit de zeven kwalificatiegroepen kwalificeert zich voor het EK.
Het allereerste EK-kwalificatieduel tegen Oostenrijk zal donderdagavond om 19:30 uur van start gaan.
De Oranjedames spelen op zondag 29 september om 17:00 de uitwedstrijd tegen Griekenland.
Beide wedstrijden zijn live te volgen op Ziggo Sport kanaal 14.
Zwaai effe met een FOK vlag!quote:Op woensdag 25 september 2019 18:00 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Aha goed kijken allemaal. Ik zit op de tribune.
Gewoon zoeken maar die knappe dame op de tribune. Dan zit ik er naast.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zwaai effe met een FOK vlag!
Ik heb alweer twee weedstrijden gezien dit seizoen. In principe bezoek ik alle thuiswedstrijden van Juro Unirek VZV en afgelopen zaterdag de derby bij SEW.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:29 schreef mstx het volgende:
Zondag gaat de competitie eindelijk weer beginnen voor mij
Een kennisje van me dacht dat Oostenrijk dit makkelijk ging winnen.quote:Op donderdag 26 september 2019 20:29 schreef chufi het volgende:
Gaat minder makkelijk dan verwacht ......
quote:Op donderdag 26 september 2019 20:31 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Een kennisje van me dacht dat Oostenrijk dit makkelijk ging winnen.
Hoe opquote:Op donderdag 26 september 2019 20:31 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Een kennisje van me dacht dat Oostenrijk dit makkelijk ging winnen.
Goed samengevat. De verdediging is echt dramatisch...quote:Op donderdag 26 september 2019 21:36 schreef wcborstel het volgende:
Matige wedstrijd. Verdediging stond niet. Alle wanhoopspogingen van oostenrijk gingen erin. Pas toen ze ademruimte kregen gingen ze handballen, en begon de aanval te lopen.
In ieder goed nieuws dat ze nu alweer aan het spelen is. Hopelijk raakt ze op tijd fit voor het WK, want Nederland kan op die positie wel versterking gebruiken.twitter:johnvolkers twitterde op zondag 06-10-2019 om 15:50:52Supersnelle comeback na kruisbandruptuur. Handbalinternational Delaila Amega maakte zaterdag zes goals in bekerwedstrijd van TuS Metzingen. Einduitslag 53-7. Grote vraag: gaat zij het WK van Japan halen ?? reageer retweet
Net als Qatar met een vreemdelingenlegioen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 21:23 schreef heywoodu het volgende:
Bahrein (mannen) verslaat Zuid-Korea en plaatst zich voor het eerst in de geschiedenis voor de Spelen.
Volgens mij niet, maar ik kan me vergissen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 21:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Net als Qatar met een vreemdelingenlegioen?
Op zich geen verrassingen.quote:Op maandag 4 november 2019 17:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Achttien speelsters van Oranje voor WK handbal zijn bekend
Men mag dat toch wedstrijd voor wedstrijd veranderen?quote:Op maandag 4 november 2019 18:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Op zich geen verrassingen.
Wel benieuwd welke 2 er op de tribune komen te zitten. Ik neem aan Lipman als 3de keepster en dan Kramer, Nüsser of Smits.
Dat wel. Ik neem ook aan dat dat wel zal gebeuren.quote:Op maandag 4 november 2019 20:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Men mag dat toch wedstrijd voor wedstrijd veranderen?
Binnen twee uur uitverkocht:quote:Op vrijdag 31 januari 2020 08:02 schreef gianni61 het volgende:
ben benieuwd of ze het gevuld krijgen.
Heb zelf zondagmiddag ook wedstrijd, dus ik ga er helaas niet bij zijn.
http://www.handbalinside.(...)e-uur-over-toonbank/quote:De Oranjedames spelen op 29 maart voor een recordaantal toeschouwers het EK-kwalificatieduel tegen Spanje. De partij in Ahoy is binnen twee uur helemaal uitverkocht.
Tienduizend kaarten zijn vanochtend binnen twee uur over de toonbank gegaan. Nederland tegen Spanje is een herhaling van de WK-finale in Japan. In Kumamoto pakte Oranje goud door met 30-29 te winnen.
De Oranjedames spelen voor het eerst in Ahoy in Rotterdam. In Eindhoven speelde de nationale ploeg meermaals voor zo’n zesduizend fans.
In de kwalificatiegroep gaan de aanstaande opponenten met vier punten uit twee duels aan kop. Het EK is aan het eind van het kalenderjaar in Denemarken en Noorwegen.
Overbelasting?quote:Op donderdag 6 februari 2020 20:39 schreef TjjWester het volgende:
Tess met zware rugproblemen, clubarts heeft haar naar nederland gestuurd.
Veel kaarten waren al weg voor de verkoop begon. Wij hebben ook nog vooraf een verzoek voor 100 kaarten ingediend, maar schijnbaar net te laatquote:Op donderdag 6 februari 2020 20:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Binnen twee uur uitverkocht:
[..]
http://www.handbalinside.(...)e-uur-over-toonbank/
Ze missen nu alleen nog een Nederlandse op links hoek, dan kunnen ze een compleet Nederlands team op het veld zetten.quote:Op donderdag 6 februari 2020 20:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Delaila Amega en Tessa van Zijl volgend seizoen naar Borussia Dortmund.
Momenteel zijn daar al vijf of zes Nederlandse speelsters actief.
Ze kunnen onderhand het gele shirt inwisselen voor een oranje shirt.
Iedereen kan wikipedia aanpassen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:07 schreef Riofan83 het volgende:
Hopelijk valt de blessure van Tess mee. Op wikipedia heeft ze al zo'n ziekenboegkruisje achter haar naam staan (op de pagina van haar club), dat is alleen als iemand er lang uit is. Geen goed teken dus.
Nog 6 maanden tot Tokio ...
Ik moet toegeven dat ik buiten de BENE-League en Oranje het Nederlandse handbal niet zo volg.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 23:09 schreef Symphonic het volgende:
Toch jammer dat er in dit topic geen enkele aandacht is voor de Nederlandse clubs![]()
https://www.nhnieuws.nl/n(...)slaat-brixen-opnieuw
![]()
![]()
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik buiten de BENE-League en Oranje het Nederlandse handbal niet zo volg.
Toch maar even een bericht op de frontpage aan gewijd:
Handbalsters VZV bereiken kwartfinales EHF Challenge Cup
VZV is verder wel goed bezig. Maken naast VOC en Handbal Venlo kansen op de landstitel.
Het WK is inmiddels gegroeid naar 32 landen.... Het artikel uit de VK klopt niet helemaal.quote:Het WK handbal voor vrouwen dat volgens de mondiale wedstrijdkalender altijd in de eerste twee weken van december wordt gespeeld bestaat in de voorronde uit vier poules met zes landenteams. De hoofdronde is tweemaal zes, waarna er kruisfinales worden gespeeld door de beste twee per poule. Die halve finales plus de grote en de troostfinale zijn in Nederland.
En gaan ze vandaag winnen tegen de Spaanse handbalsters?quote:Op zondag 9 februari 2020 14:16 schreef Symphonic het volgende:
[..]![]()
Ik ga naar iedere thuiswedstrijd . Worden leuke play offs dit seizoen.
Zekerquote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En gaan ze vandaag winnen tegen de Spaanse handbalsters?
wowquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:48 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Zeker![]()
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ers-in-challenge-cup
Is wel verrassend, al zal winnen in Spanje niet eenvoudig zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:03 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht....
Dat gaat waarschijnlijk ook niet lukken, maar dit is wel een mooie opstekerquote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is wel verrassend, al zal winnen in Spanje niet eenvoudig zijn.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:20 schreef gianni61 het volgende:
De wedstrijd in Spanje van VZV is morgen vanaf 12:30 te volgen op ehftv.com
Dieser livestream is bereits beendedquote:Op zondag 8 maart 2020 12:54 schreef gianni61 het volgende:
[..]
https://www.ehftv.com/nl/(...)o-unirek-vzv/1932869
dan je duitse vpn uitzettenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dieser livestream is bereits beended
Zoiets zal het zijn, vanwege werk heb ik momenteel een VPN actief al snap ik niet wat die met Duitsland te maken heeft.quote:
Wat was de uitslag?quote:Op zondag 8 maart 2020 13:55 schreef Symphonic het volgende:
Leuke wedstrijd, terechte uitslag.
Weinig op af te dingen
Jammer maar begrijpelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:28 schreef mstx het volgende:
https://www.handbal.nl/bl(...)2019-2020-beeindigd/
Seizoen beëindigd, geen promotie/degradatie
Dat is echt kut, en einde carriere lijkt mequote:Op dinsdag 22 september 2020 22:57 schreef Meridiaan het volgende:
Delaila Amega heeft opnieuw haar knie fors geblesseerd
https://www.nu.nl/sport-o(...)dbal-met-oranje.html
Dank voor het meldenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:01 schreef borisz het volgende:
We gaan weer oefenen.
Duitsland - Nederland vanaf 18.15u bij Ziggy op 14.
Dan zet maar alvast in je agenda dat ze zaterdag nog eens tegen elkaar spelenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dank voor het melden
Al veel te lang geen handbal gezien.
Ehftv.com biedt genoeg!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dank voor het melden
Al veel te lang geen handbal gezien.
en toch he, het is de meest belachelijke spelregel die ik ooit heb gezien.quote:
Ik kijk nu via de nhv appquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 16:41 schreef gianni61 het volgende:
Vandaag niet op kanaal 14, maar op Ziggo sport extra of via de livestream van het nhv.
Ik kijk op 405.quote:
Het ziet er goed uit, en ook Tess keept een stuk beterquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 16:59 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ik kijk op 405.
Nederland gaat in ieder geval een stuk beter van start.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |