Dames naar het EK.quote:Handbal is een balsport die zijn oorsprong heeft in Denemarken. Daar werd in 1904 de eerste handbalfederatie gesticht.
Het was een heel ander soort spel waar nog grote lijnen van zijn overgebleven.
In 1906 staken ze de officiële spelregels ineen, de eerste gedrukte spelregels verschenen in 1919 en handbal werd toen nog gespeeld op voetbalvelden en met 11 spelers dit werd grootveldhandbal of ook wel 11 handbal genoemd.
Tegenwoordig wordt handbal gespeeld door 6 spelers en een doelman per team. Op een veld van 40 meter lang bij 20 meter breed met aan beide kanten een doel van 2 bij 3 meter. Bij jongere leeftijden een kleiner doel.
Het spel gaat snel heen en weer en de spelers zijn afwisselend verdedigers en aanvallers. Doelpunten scoort men door de bal in het doel van de tegenstander te werpen, de bal mag gespeeld worden met ieder deel van het lichaam behalve met de benen onder de knie.
Doelpogingen mogen vanaf iedere plaats op het veld plaatsvinden maar men mag de grond in het doelgebied en de bijbehorende lijnen (cirkel) niet aanraken, men mag bij de doelpogingen wel in het doelgebied springen of vallen en men dient ervoor te zorgen dat de bal de hand verlaten heeft voordat men neerkomt op de grond.
Onverwacht maar nice!quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:53 schreef H.Vviv het volgende:
Nederland staat bij rust met 13-12 voor tegen Zweden
Eijlers is absoluut een top keeper, maar gelukkig heeft Nederland zowel bij de dames als bij de heren wel een paar talenten die nog wel wat jaren vooruit kunnenquote:Op zaterdag 9 juni 2018 18:24 schreef Riofan83 het volgende:
Op zich is het Nederlands team nog jong, toch? Alleen de keeper is al op leeftijd. Dát is jammer, want je hebt in het tophandbal een hele goede keeper nodig om internationaal mee te doen. Daarom is het te hopen dat Gerrie Eijlers nog een paar jaar door wil.
Zeker weten? Want Zweden staat nu met 8-2 voorquote:Op woensdag 13 juni 2018 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Na 10 minuten 5-1 voorsprong Zweden.
jammer, maar niet echt een grote verrassingquote:
Ergens te zien?quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:44 schreef gianni61 het volgende:
Vandaag nemen de meiden het om 18:00 op tegen de Roemenen.
Ivoorkust is inmiddels officieel uit het toernooi gehaald
https://www.hungaryhandball2018.com/streaming.htmlquote:
Kwartfinalequote:Op woensdag 11 juli 2018 15:25 schreef gianni61 het volgende:
vanavond om 18:30 spelen ze de halve finale tegen Rusland
ah ja, iets met een wk voetbal ofzo geen ideequote:
dat is slecht nieuws, maar ik snap het wel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:44 schreef Max23 het volgende:
Yvette Broch stopt per direct met handbal
https://nos.nl/artikel/22(...)gyori-en-oranje.html
twitter:Handbal_NL twitterde op zondag 19-08-2018 om 19:36:55YEAH!💪 Onze Heren U18 hebben de bronzen medaille veroverd op het EHF Championship!🥉👊 Ze wonnen ruim van Turkije met 30-41! 🕺Gefeliciteerd mannen! 👏 Lees meer👉 https://t.co/apR84M5yz2 #bronzenplak #respect #HandbalNL https://t.co/WKNSeITsnZ reageer retweet
ja voor de toekomst, maar we hebben genoeg meiden die ouder en beter zijn.quote:
Volgens mij gebeurt het regelmatig en er wordt zelden op gefloten. Pas als het heel duidelijk is fluiten ze.quote:Op zondag 30 september 2018 11:37 schreef manny het volgende:
Hallo handballers,
Ik woon in Noorwegen en krijg daar te maken met de wondere wereld van het handballen. Ik heb een vraag: ben ik nou gek, of laten veel spelers de bal pas los als ze al lang met hun voet op de grond(in de cirkel) zijn. Ik zit hier naar een jeugdwedstrijd te kijken.... de ene na de andere goal moet volgens mij afgekeurd worden...
Is dit een dingetje in handbal ?
quote:Coach Thomsen wijst al tien speelsters aan voor EK handbal in Frankrijk
Bondscoach Helle Thomsen van de Nederlandse handbalsters heeft vrijdag alvast tien speelsters aangewezen voor het EK dat eind november begint in het Franse Montbéliard.
Thomsen kiest tijdens een trainingsstage op Sportcentrum Papendal in Arnhem in de aanloop naar het EK de andere zes internationals.
De tien geselecteerde EK-speelsters zijn Lois Abbingh, Debbie Bont, Kelly Dulfer, Nycke Groot, Laura van der Heijden, Angela Malestein, Estavana Polman, Martine Smeets, Danick Snelder en Tess Wester.
Thomsen nodigt voor de trainingsstage die op 19 november begint in totaal 22 speelsters uit. Zij zullen twee dagen later, op 21 november, in Eindhoven een oefenwedstrijd tegen Angola spelen.
Nederland tegen Hongarije, Spanje en Kroatië
Yvette Broch zal dan in elk geval ontbreken. De cirkelspeelster zette in augustus op 27-jarige leeftijd een punt achter haar loopbaan, omdat ze fysiek en mentaal uitgeput is.
Nederland speelt op het EK in de groepsfase tegen Hongarije, Spanje en Kroatië. De beste drie landen van elke poule plaatsen zich voor de volgende ronde.
Oranje won bij het vorige EK, twee jaar geleden in Zweden, zilver. Er werd toen in een zenuwslopende finale met 30-29 verloren van Noorwegen.
thanksquote:Op zaterdag 17 november 2018 18:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Hurry-Up - Madeira SAD nu op RTV Drenthe.
toch was ik niet impressed...quote:Op zaterdag 17 november 2018 19:51 schreef TargaFlorio het volgende:
De Portugezen zijn een maat te groot.
Hij is ook tering klein in het echt..quote:Op zaterdag 17 november 2018 22:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
toch was ik niet impressed...
En wat een kloterige sporthal (lees wat een kutvloer)
Ben er een aantal keren geweest maar deel deze mening niet, je zit idd bijna op het veld maar dat zie ik niet zozeer als handig, hierdoor mist het overzicht soms wel.quote:Op maandag 19 november 2018 12:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mooie zaal juist, publiek zit er vlak op.
Ik zit er elke week en merk dat niet zo. Pas als het heel druk is hoef je pas op de eerste rijen te zitten. Anders zoek je een plekje hogerop. Bij Hurry-up bestaat de hele tribune uit maar drie rijen. Het is wel een verouderde zaal, maar in de regio de grootste. Prima geschikt voor dit soort wedstrijden, vind ik. Van mij mogen ze trouwens een topsporthal bouwen en die dan delen tussen E&O en Hurry-up. Of gedeeltelijk fuseren, maar dat zal wel nooit lukken.quote:Op dinsdag 20 november 2018 12:47 schreef CrushNdie het volgende:
[..]
Ben er een aantal keren geweest maar deel deze mening niet, je zit idd bijna op het veld maar dat zie ik niet zozeer als handig, hierdoor mist het overzicht soms wel.
geen Broch en geen Sneller. Dat belooft niet veel goedsquote:Op dinsdag 20 november 2018 21:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Snelder niet naar EK vanwege rugblessure.
Een halve finale kunnen we wel gebruiken met het oog op Tokio. Anders ben je alleen afhankelijk van het WK.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:12 schreef gianni61 het volgende:
[..]
geen Broch en geen Sneller. Dat belooft niet veel goeds
Ik kom uit het andere kamp die inmiddels niet meer op hoog niveau acteertquote:Op dinsdag 20 november 2018 14:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik zit er elke week en merk dat niet zo. Pas als het heel druk is hoef je pas op de eerste rijen te zitten. Anders zoek je een plekje hogerop. Bij Hurry-up bestaat de hele tribune uit maar drie rijen. Het is wel een verouderde zaal, maar in de regio de grootste. Prima geschikt voor dit soort wedstrijden, vind ik. Van mij mogen ze trouwens een topsporthal bouwen en die dan delen tussen E&O en Hurry-up. Of gedeeltelijk fuseren, maar dat zal wel nooit lukken.
Moet ik hierbij denken aan extra trainingskampen met de selectie, meer aandacht voor de jeugd, enzovoort? Kortom dingen die financieel niet haalbaar zijn voor het NHV of is het gewoon wollige taal voor het feit dat men op elkaar is uitgekeken?quote:De reden dat er gezamenlijk is besloten om de samenwerking niet te verlengen: “De ambities van Helle, die wij ook nastreven, overstijgen de mogelijkheden van het NHV”, legt van Gestel uit.
“Eigenlijk is het omdat ik te ambitieus en doelgericht ben. Ik wil optimaliseren op alle fronten om grotere doelen te kunnen halen voor het team”, legt Helle Thomsen uit.
Ik denk eerder aan betere trainers voor de lagere teams. Als je ziet wat er nu bij "jong" oranje rond hangt daar wordt je niet vrolijk van.quote:Op donderdag 27 december 2018 17:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Moet ik hierbij denken aan extra trainingskampen met de selectie, meer aandacht voor de jeugd, enzovoort? Kortom dingen die financieel niet haalbaar zijn voor het NHV of is het gewoon wollige taal voor het feit dat men op elkaar is uitgekeken?
Ik ben benieuwd wie de opvolger wordt. Voor dit team zal genoeg interesse zijn bij de coaches.
Dat is toch die idiote coach die het bankrasmodel wilde invoeren, daarin gefaald heeft en veel nederlandse talenten heeft verspild???quote:
quote:Op donderdag 27 december 2018 17:44 schreef mstx het volgende:
Helle Thomsen stops als coach
https://www.handbal.nl/ni(...)ederlands-damesteam/
https://nos.nl/artikel/22(...)ch-handbalsters.htmlquote:...
"De ambities van Helle, die wij ook nastreven, overstijgen de mogelijkheden van het Nederlands Handbal Verbond", zegt technisch directeur Paul van Gestel in een reactie.
"Die ambities kunnen wij op dit moment nog niet waarmaken. Een geldkwestie? Daar is totaal geen sprake van. Helle is niet van de centen. Ze wil het beste voor de speelsters. Het ging om de randvoorwaarden", aldus Van Gestel.
Te denken valt dan aan betere faciliteiten voor een nog optimalere voorbereiding op grote toernooien, zoals bijvoorbeeld de Noorse ploeg (veelvoudig olympisch, Europees en wereldkampioen) die ook heeft en waarin Nederland (nog) niet kan voorzien.
"Helle denkt altijd vanuit het perfectionisme, ze wil altijd verder", zegt Van Gestel. "Ze wil het uiterste eruit halen, het optimale uit de speelsters en zorgt er ook voor dat er resultaten komen. Maar ze wil toch een keer dat goud halen."
Volgens de technisch directeur is er nog wel geprobeerd om Thomsen binnenboord te houden. "Helle heeft enorme resultaten gehaald, ligt erg goed binnen de groep en ook de groep was tevreden om met haar verder te gaan. Haar besluit komt als een grote verrassing", verklaart Van Gestel.
...
De handbalbond weet nog niet wie haar opvolger wordt, maar de nieuwe bondscoach zal een buitenlander zijn en aangesteld worden tot en met de Spelen van 2020 in Tokio. Het eerste grote toernooi voor de handbalsters is het WK in Japan, eind november volgend jaar.
quote:I've had it bad lately, and I know what has caused it. I was born in the wrong body. I have never seen myself as a public person, but I fell this can't go under the radar. Therefore, I choose to tell it in my own way and in my own words. If an ordinary 26-year-old had told about gender dysphoria, it would most likely have gone unnoticed. I hope you all understand and respect my decision. Now it's time to live my life how I want to, she says.
Bron: http://www.handbalinside.(...)lijn-tot-kopenhagen/quote:Tussen 10 en 27 januari spelen de 24 beste landen op aarde om de wereldbeker. In zes verschillende steden in Duitsland én Denemarken wordt het WK georganiseerd.
Dat het wereldkampioenschap wordt gehouden in twee landen is een unicum. De wedstrijden in de poulefase worden keurig verdeeld over beide landen. In Berlijn, München, Herning en Kopenhagen wordt iedere keer voor meer dan tienduizend toeschouwers gespeeld.
Poule-indeling WK:
Poule A: Frankrijk, Rusland, Duitsland, Servië, Brazilië en Korea
Poule B: Spanje, Kroatië, Macedonië, IJsland, Bahrein en Japan
Poule C: Denemarken, Noorwegen, Oostenrijk, Tunesië, Chili en Saoedi Arabië
Poule D: Zweden, Hongarije, Qatar, Argentinië, Egypte en Angola
De beste vier landen uit poule A en B vervolgen hun weg richting de wereldbeker in de imposante arena in Keulen. De Lanxess Arena aan de Rijn, waar ook de Final4 van de Champions League wordt afgewerkt, biedt plaats voor meer dan 19000 toeschouwers.
De vier beste landen van het WK vechten in Hamburg om een plaats in de finale. In Deens Herning wordt op zondag 27 januari zowel het brons, zilver als goud vergeven. In de fraaie hal in Midden-Denemarken passen vijftienduizend fans.
Titelhouder
Frankrijk is de titelhouder. In eigen land was het sterrenensemble in 2017 in de eindstrijd te sterk voor Noorwegen. In de AccorHotels Arena in Parijs, waar de Oranjedames onlangs ten koste van Roemenië EK-brons grepen, was Frankrijk met 33-26 te sterk voor Noorwegen. Slovenië, in april de opponent van de Oranjemannen in de EK-kwalificatiereeks, maakte het podium compleet.
Donderdagavond
Hosts Duitsland en Denemarken openen donderdagavond het bal. In de hoofdstad van Duitsland treft het thuisland om 18:15 Korea. Twee uur later is het in Kopenhagen de beurt aan Denemarken. Zij starten het WK in eigen land tegen groepsgenoot Chili.
Er is nog genoeg talent en kwaliteit over, zeker als Snelder ook weer aansluit. Ik zou juist zeggen dat dit een prachtig jaar wordt om jonge talenten de kans te geven om een stap te laten maken. Je bent al geplaatst voor het WK en gaat nu een heel jaar daarnaartoe kunnen opbouwen. Een nieuwe coach is een belangrijker issue, zonder de verdiensten van Groot voor dit team te bagatelliseren.quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:57 schreef Riofan83 het volgende:
Thomsen weg, Visser stopt, Broch was al gestopt, Groot stopt nu ook. Hopelijk wordt er een goede coach gevonden (wie wil nog?) om de Nederlandse talenten richting OS 2020 te begeleiden. Zal niet eenvoudig worden zonder bovengenoemde sterren.
En wie is de volgende? Meestal volgen er meer ...
Thomsen en Visser weg zie ik niet als een heel groot probleem. Ben wel benieuwd wie Thomsen gaat opvolgen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:57 schreef Riofan83 het volgende:
Thomsen weg, Visser stopt, Broch was al gestopt, Groot stopt nu ook. Hopelijk wordt er een goede coach gevonden (wie wil nog?) om de Nederlandse talenten richting OS 2020 te begeleiden. Zal niet eenvoudig worden zonder bovengenoemde sterren.
En wie is de volgende? Meestal volgen er meer ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |