abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179487262
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:26 schreef Ron1986 het volgende:
Zou eerder tussen de 6% en 9% verwachten gezien het risico. Bij Lender en Spender krijg je ook deze rente of bij Sig en heb je wel meer zekerheden.
Klopt en hier gaat de fee nog van af. Maar gezien het kleine bedrag zullen er wel een aantal investeerders instappen en zal deze dus wel vol komen helaas.
pi_179487316
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 10:38 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Ik zie dat ze in twee delen gaan lenen. Eentje van 10k voor 12 maanden en van 35k voor 48 maanden. Die 12 maanden halen ze misschien nog wel, maar 48 maanden gaan ze het niet meer volhouden denk ik. Sluit me aan bij de strohalm-denkers.
Natuurlijk laten we de beoordeling van deze aanvragen aan jullie, maar ik hecht er nog wel aan te melden, dat de nieuwe locatie betreft het pand van de Nettorama aan het Wiardi Beckmanlpein te Gornichem; een zichtbare locatie in een wijkwinkelgebied, waar in de nabijheid ook nog nieuwbouw zal plaatsvinden.

Wij zullen het adres nog verwerken in de tekst van het project.
pi_179487334
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:28 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Wat vinden jullie van deze? Alleen een positieve-negatieve hypotheekverklaring als ik de pitch lees vind ik persoonlijk wel een beetje mager.
Wel een mooie rente. Tekenen in privé en met een flinke overwaarde op de huizen durf ik er wel een plukje in te stoppen.
pi_179487392
quote:

[..]

Wat vinden jullie van deze? Alleen een positieve-negatieve hypotheekverklaring als ik de pitch lees vind ik persoonlijk wel een beetje matig.
Het is een kleine lening en een royale rente, met een hypotheek zou de rente een stuk lager zijn. Ik vind het niet zo'n rare propositie. Zit zelf in de 1e fase die hiermee wordt afgelost, maar zit wel te denken om mee te rollen naar deze. Ze hebben prive nu 40k opgehoest als deelaflossing van de eerste lening, en met 2 eigen huizen met overwaarde en eigen ondernemingen zie ik het duo niet zo snel een wsnp traject ingaan.
pi_179487593
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:24 schreef SunnyCrowder het volgende:
Een nieuwe GvE met wel 4% rente, maar dan mag je wel op de open dag komen... |:(
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18247
Rara politiepet dat dit er eentje is met risico-classificatie 1. Alleen hoofdelijke aansprakelijkheid van morele waarde.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:42:27 #156
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179487601
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Het is een kleine lening en een royale rente, met een hypotheek zou de rente een stuk lager zijn. Ik vind het niet zo'n rare propositie. Zit zelf in de 1e fase die hiermee wordt afgelost, maar zit wel te denken om mee te rollen naar deze. Ze hebben prive nu 40k opgehoest als deelaflossing van de eerste lening, en met 2 eigen huizen met overwaarde en eigen ondernemingen zie ik het duo niet zo snel een wsnp traject ingaan.
ik heb hier ook een positief gevoel over. Flinke overwaarde op de woning. HA van materiële waarde. en een aardige inleg op het te financieren bedrag.
pi_179487616
quote:

[..]

Wat vinden jullie van deze? Alleen een positieve-negatieve hypotheekverklaring als ik de pitch lees vind ik persoonlijk wel een beetje mager.
Ik denk dat ze in ieder geval wel weten wat ze doen, ik zit/zat in het eerste project wat nu geherfinancierd gaat worden. Betalingen zullen geen probleem zijn verwacht ik, de vraag is enkel wel of ze het nu wel allemaal rond krijgen met vergunningen etc.

Deze had eigenlijk in januari al afgelost moeten zijn,er word 9% compensatie rente gegeven dat dan weer wel.
pi_179487677
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:42 schreef Ron1986 het volgende:
de vraag is enkel wel of ze het nu wel allemaal rond krijgen met vergunningen etc.

Deze had eigenlijk in januari al afgelost moeten zijn
Dat was ook voornamelijk mijn twijfel. En daarbij is een positieve-negatieve hypotheekverklaring juridisch niet zo sterk dacht ik.
pi_179487739
quote:
Heb je ook een link? Deze wil ik wel meenemen met die 1e hypotheek.
pi_179487881
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:47 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Heb je ook een link? Deze wil ik wel meenemen met die 1e hypotheek.
Door de 1 ste hypotheek voor de Collin investeerders op de twee verhuurde bedrijfspanden heb je weinig tot geen last van de stapeling met de bank als het echt mis gaat. Ik overweeg deze ook mee te nemen. Tenzij hier nog negatieve zaken boven water komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-05-2018 11:59:44 ]
pi_179488298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Door de 1 ste hypotheek voor de Collin investeerders op de twee verhuurde bedrijfspanden heb je weinig tot geen last van de stapeling met de bank als het echt mis gaat. Ik overweeg deze ook mee te nemen. Tenzij hier nog negatieve zaken boven water komen.
Goed verhaal mbt zekerheid, echter..

- Staan veel panden te huur op die locatie waaronder 1 van de gekochte panden (6 maanden +)
- Geen occasions te koop bij de garage

* 1 van de panden zou al verhuurd zijn, echter op Funda nog niet (https://www.fundainbusine(...)0-j-asselbergsweg-3/)
pi_179488367
Je bent me net voor Impact, wilde hetzelfde stellen hier.

Als Funda niet op tijd is bijgewerkt en nummer 3 daadwerkelijk is verhuurd zou het prettig zijn om iets van de huurder te weten.. Welke partij, lengte van huurcontract etc...

Het gaat mij iets te makkelijk dit. Het runnen van een autobedrijf vanuit jarenlange ervaring plus opleiding uit monteurschap is iets anders dan het verhuren van vastgoed uit huurderschap...

[ Bericht 29% gewijzigd door kopersneek op 30-05-2018 12:26:53 ]
pi_179488542
Even een snelle rekensom:

De twee bedrijfspanden worden gekocht voor 4 ton.
Huuropbrengst per pand per maand ¤ 1.750,-
Dit lijkt mij reëel aangezien de prijs nu op ¤ 1.995,- staat en al heel lang niet verhuurd wordt.

1.750 x 2 x 12 = ¤ 42.000,-
Onderhoud ed 15%: ¤ 6.300,-

Netto huuropbrengst per jaar: ¤ 35.700,-

Lasten Collin per jaar: ¤ 29.160,-

Overige punten:
Resteert een restschuld van 225k
Leegstand niet meegerekend
Wanbetaling niet meegerekend

M.a.w. er is niet veel buffer om eea op te vangen
pi_179488971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:14 schreef impact9 het volgende:

[..]

Goed verhaal mbt zekerheid, echter..

- Staan veel panden te huur op die locatie waaronder 1 van de gekochte panden (6 maanden +)
- Geen occasions te koop bij de garage

* 1 van de panden zou al verhuurd zijn, echter op Funda nog niet (https://www.fundainbusine(...)0-j-asselbergsweg-3/)
https://mobiliteit.klante(...)bedrijf-all-in/12836

Referenties, 85 stuks zijn goed.
Ik ken overigens deze referentie site niet dus ik weet niet in hoeverre die te beďnvloeden is door de ondernemer zelf.

Dat er geen occasions te koop zijn kan je ook als een pluspunt zien. Occasion handel is kapitaal intensief, risicovol en erg aan fluctuaties onderhevig. Reparaties is een stabiele markt.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-05-2018 12:59:16 ]
pi_179489018
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

https://mobiliteit.klante(...)bedrijf-all-in/12836

Referenties, 85 stuks zijn goed.
Ik ken overigens deze referentie site niet dus ik weet niet in hoeverre die te beďnvloeden is door de ondernemer zelf.
Referenties telefoongids geeft zelfde resultaat:
https://www.detelefoongids.nl/all-in-garagebedrijf/19074990/5-1/
pi_179489107
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:56 schreef djh77 het volgende:

[..]

Referenties telefoongids geeft zelfde resultaat:
https://www.detelefoongids.nl/all-in-garagebedrijf/19074990/5-1/
Haha. Zijn precies dezelfde beoordelingen dus die worden vermoedelijk door deze beoordelingssites van elkaar overgenomen. :?

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-05-2018 13:08:00 ]
pi_179489609
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 10:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

_O-

Zou ook zo maar kunnen dat ze voor die tijd van Eur 609,00 voor Eur 49.95 bij Groupon in de etalage liggen. :)

Bij IVM kan je de pitch van voorgaande projecten niet meer lezen als je niet geinvesteerd hebt. Slechte zaak daar je nu niet kan vergelijken wat er in de eerste Pitch is voorgespiegeld is en wat er nu staat.

Heb voor de aardigheid de pitch met bijbehorende documenten toch nog even doorgelezen.
De twee jongens zijn dus nog steeds niet van plan de tering naar de nering te zetten. Nadat ze de afgelopen verlieslatende jaren beiden een DGA salaris van 55K (45k+10k) hebben genoten. Moeten de beleggers blij zijn dat men ieder nu slechts 45k uit de zaak trekt. 8)7

Dat IVM zich hiervoor leent! Maar ja dit zou de derde default worden en die schuift men liever voor zich uit denk ik.

uit de toelichting bij Rating Document:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk ook dat dit bedrijf op weg is naar de afgrond. Belachelijk dat deze tweede lening naar de crowd gaat en dat die jongens nog een jaar extra kunnen leven op de zak van de investeerder. Daarnaast erger ik me eraan dat er geen link is naar de eerdere pitch zodat je die als nieuwe investeerder kan lezen.

Rode kaart voor IVM!
pi_179490480
Nieuw project op SiG:
https://investeren.sameni(...)landweg-422-te-gouda

Wederom tot de volle 100% gefinancierd met een derde hypotheek in schijf 4. Wat mij betreft geen geweldige ontwikkeling.
pi_179490760
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:18 schreef Certeco het volgende:
Nieuw project op SiG:

Wederom tot de volle 100% gefinancierd met een derde hypotheek in schijf 4. Wat mij betreft geen geweldige ontwikkeling.
Wie gaat nu de lening aan? Wat is de rol van David Law die we al in meerdere leningen hebben zien opduiken bij deze lening? wie is Aroen ??? Ik kan er zo op het eerste gezicht geen touw aan vast knopen.
pi_179490801
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wie gaat nu de lening aan? Wat is de rol van David Law die we al in meerdere leningen hebben zien opduiken bij deze lening? wie is Aroen ??? Ik kan er zo op het eerste gezicht geen touw aan vast knopen.
3x HA volgens mij:
Aroen Thakoeri, S. van Wandelen en David Law
Waarbij de eerste 2 man en vrouw van elkaar zijn

Vraag me meer af waar de fundingzekerheid is in deze pitch
pi_179490848
Ik ben ook niet enthousiast over Fromanteel (IVM).

Ik snap de incentive ook niet.
Als ik uitga van 50% marge op RRP lopen ze risico van incentive t.w.v. een slordige 10K.
En dat op een leenbedrag van 75K.

Verder zet ik vraagtekens bij de risico kwalificatie.
Er lijkt toe te zijn gewerkt naar een B+ rating.
Het is mij een compleet raadsel hoe ze bijv. aan een gewogen solvabiliteit van 12,7% komen.
Ik snap dat ze die score van 2 nodig hadden, maar hoe dan...???

Ook de afhankelijkheid van leverancier wordt m.i. niet correct gewaardeerd.
Zeker gezien de (hoge) schuld aan leverancier.
Verder is de score op onderdeel prestaties t.o.v. branche te rooskleurig.
zelf spreken ze over:"naar verwachting....".
Hoezo verwachting? meten = weten en je score op dit onderdeel kan niet op basis van verwachting zijn gegeven.

Dit is stomweg een C project.

Ik had beter verwacht van IVM.

Misschien zien we ze binnenkort bij FNC tegen 19,90%
:)
pi_179491170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

3x HA volgens mij:
Aroen Thakoeri, S. van Wandelen en David Law
Waarbij de eerste 2 man en vrouw van elkaar zijn

Vraag me meer af waar de fundingzekerheid is in deze pitch
De financiële analyse laat een overschot zien van 392 op jaarbasis. Ik lees niets over de maandelijkse servicekosten die bij bijvoorbeeld Bleulandweg nr. 318 223 euro zijn. Ik vraag even na bij Sig voor wiens rekening deze kosten komen.
pi_179491381
Ik denk dat dit een oude b.v. van de heer Law is:

https://www.faillissemen(...)699/lawsco-b-v.aspx

Hij zit wel bij veel projecten van SIG.
pi_179491675
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:13 schreef Red_arrow het volgende:
Ik denk dat dit een oude b.v. van de heer Law is:

https://www.faillissemen(...)699/lawsco-b-v.aspx

Hij zit wel bij veel projecten van SIG.
Als dit zijn B.V. was laat hij als ik het goed lees in het laatse curator verslag uit 2018 zo'n 600k schuld achter. Bovendien is nog in onderzoek of de eigenaar van de B.V. aansprakelijk is wegens slecht bestuur.

Waaruit maak jij op dat deze gefailleerde B.V. behoorde aan onze SIG mijnheer David Law?

Edit: Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt daar in een van de pitches de heer Law schrijft "Als ondernemer ben ik al jaren bezig met inkopen van grondstoffen." Lawsco van het faillisement was een grondstoffen firma.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-05-2018 15:53:21 ]
pi_179491944
Zijn huidige bedrijf heet Lawsco vastgoed b.v.
pi_179492100
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:47 schreef Red_arrow het volgende:
Zijn huidige bedrijf heet Lawsco vastgoed b.v.
Wil dit zeggen dat hij zijn deel van de leningen met zijn vastgoed B.V. ondertekent dus zonder HA net als Kredirect B.V.? Of neemt hij de projecten inbox 3 in prive? Ik heb dit nog nooit in de contracten bekeken. Jij wel?
pi_179492231
Nee, ik heb volgens mij tot op heden pas 1x David in mijn portefeuille, dus ik dacht voordat ik in dit nieuwe project inleg deze meneer eens googelen.

Het is wel interessant om er eens wat dieper in te duiken, o.a. tekent meneer Law zelf in privé of zijn b.v. en hoe zit het als Dhr Law inderdaad wanbestuur ten laste zou worden gelegd.
pi_179492851
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als dit zijn B.V. was laat hij als ik het goed lees in het laatse curator verslag uit 2018 zo'n 600k schuld achter. Bovendien is nog in onderzoek of de eigenaar van de B.V. aansprakelijk is wegens slecht bestuur.

Waaruit maak jij op dat deze gefailleerde B.V. behoorde aan onze SIG mijnheer David Law?

Edit: Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt daar in een van de pitches de heer Law schrijft "Als ondernemer ben ik al jaren bezig met inkopen van grondstoffen." Lawsco van het faillisement was een grondstoffen firma.
Hier wat meer achtergrond over de heer Law:
https://www.davidlawofficial.com/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179492945
een oude bekende

www.exiti.nl
pi_179493056
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wil dit zeggen dat hij zijn deel van de leningen met zijn vastgoed B.V. ondertekent dus zonder HA net als Kredirect B.V.? Of neemt hij de projecten inbox 3 in prive? Ik heb dit nog nooit in de contracten bekeken. Jij wel?
Ik heb dat net even gecheckt bij het project Hilledijk 89d. Zowel op de hypotheekakte als op de offerte van sig tekent David Law als privé persoon.
pi_179493144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:43 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik heb dat net even gecheckt bij het project Hilledijk 89d. Zowel op de hypotheekakte als op de offerte van sig tekent David Law als privé persoon.

Overigens kan ik mij herinneren dat er een paar jaar terug ook op dit forum een discussie gevoerd is over het failliet van het bedrijf van David Law. Wellicht kan iemand op een makkelijke manier die draadjes terugvinden.

pi_179493363
quote:
Bedankt. Door één van de leden is er toen ook navraag gedaan bij Sig:
SPOILER
pi_179493457
Autobanden op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/deniz-banden/

[ Bericht 85% gewijzigd door djh77 op 30-05-2018 18:25:40 ]
pi_179495249
Vervroegde aflossing SiG:
quote:
Beste Investeerder in het project Boekweitstraat,

De projecteigenaar van dit pand heeft de lening 28 mei vervroegd afgelost.

Hij heeft volgens de voorwaarden van dit project het uitstaand saldo, 1% boeterente en de verschuldigde rente voldaan.

Wij hebben dit vandaag aan alle investeerders in dit project uitbetaald in drie delen, te weten de maand rente, de boete rente en het uitstaand vermogen.

Het uitstaand vermogen is voor schijf 1 de inleg aan het begin van het project en voor schijf 2 de inleg minus de reeds ontvangen aflossing.
https://investeren.sameni(...)raat-39-ab-rotterdam
  woensdag 30 mei 2018 @ 18:47:22 #187
216273 Gibson
Play it loud
pi_179495299
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 13:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dit bedrijf op weg is naar de afgrond. Belachelijk dat deze tweede lening naar de crowd gaat en dat die jongens nog een jaar extra kunnen leven op de zak van de investeerder. Daarnaast erger ik me eraan dat er geen link is naar de eerdere pitch zodat je die als nieuwe investeerder kan lezen.

Rode kaart voor IVM!
Mee eens. Heb het idee dat ze maar iets doen, met het geld van een ander. Ondertussen zorgen ze dat ze zelf niets tekort komen. Ik trap er niet in.
pi_179495441
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:44 schreef djh77 het volgende:
Vervroegde aflossing SiG:

[..]

https://investeren.sameni(...)raat-39-ab-rotterdam
Jammer. Weer een herinvesteringsprobleem. Het wordt steeds moeilijker om nog wat rendement te maken. Dan toch maar Italiaanse obligaties?
pi_179496577
Wvjg: WEGENS EEN TECHNISCHE STORING TIJDELIJK GEEN MOGELIJKHEID VOOR INSCHRIJVING. AAN OPLOSSING WORDT GEWERKT
pi_179497255
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:11 schreef djh77 het volgende:
Wvjg: WEGENS EEN TECHNISCHE STORING TIJDELIJK GEEN MOGELIJKHEID VOOR INSCHRIJVING. AAN OPLOSSING WORDT GEWERKT
Dank dhj77 voor het doorzetten van het bericht hier.

Inderdaad: Wegens een technische storing lukt het inschrijven op nieuwe projecten tijdelijk niet. Er wordt naar gestreefd om dit rond 21.30 vanavond hersteld te hebben. Mocht dit niet lukken, dan zal de inschrijving worden uitgesteld naar morgen, 31 mei om 20.00 uur. Dank voor uw begrip.
pi_179497733
Wat vinden jullie van deze lening bij FundingCircle ?

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40707
pi_179497802
Om 21.30 zijn de problemen opgelost en worden de projecten online gezet. Iedereen dank voor het geduld en begrip.

Hartelijke groet,
Team Waardevoorjegeld.nl
pi_179497919
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:05 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Wat vinden jullie van deze lening bij FundingCircle ?

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40707
Het zal niet voor niets een E zijn. Je leent aan een B.V., maar krijgt evengoed een borgstelling in privé, dat kan natuurlijk. Maar ik denk eerder dat Fnc een vinkje verkeerd heeft gezet. De vlottende activa zal voor een deel wel voorraad bootjes zijn, taxatiewaarde hiervan is een slag in de lucht. Cijfers 2017 ontbreken, dus we weten niet wat de afgelopen anderhalf jaar is gebeurd. Kan best zijn dat er door herwaardering van de voorraad bootjes geen eigen vermogen meer over is. Ik passeer.
pi_179498145
Ligt het aan mij of duurt het belachelijk lang voordat
SPOILER
echt van start gaat?
pi_179498941
Jeroen ter Huurne van Collin over Mama Kelly
quote:
Risicospreiding is hoofddoel van het splitsen
Meer investeerders vergroot de kans dat een campagne wordt gevuld. Al ziet Jeroen vooral voordeel in het feit dat de risico’s nu over meer mensen kunnen worden verspreid. “Deze campagne was een pareltje waarin ik vooraf al veel vertrouwen had dat investeerders hier wel interesse in zouden hebben. Maar investeerders zijn soms extra kritisch over het leisure-segment, waar deze campagne ook in valt. Dan is het fijn als we de luxe hebben dat we de risico’s over een groter aantal investeerders kunnen spreiden.”
Zou hij dit nou echt geloven?!
pi_179499556
quote:
Ik ben het eens met de gemaakte opmerkingen mbt dit project. Ik denk wel dat ik hem meeneem. Wel viel mij in de pitch het volgende op:

"***Naast de overeengekomen verplichte slottermijn bestaat de mogelijkheid om in de laatste zes maanden voor einddatum de lening algeheel vervoegd af te lossen tegen een vergoedingsrente van zes maanden (i.p.v. 12 maanden conform de Algemene voorwaarden). Deze vergoedingsrente komt voor 50% toe aan de investeerders en voor 50% aan Collin Crowdfund."

Een rare gang van zaken en ik kan mij niet herinneren dat ik iets dergelijks eerder in een pitch gelezen heb. :(
pi_179499575
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:09 schreef Mynheer007 het volgende:
Zou hij dit nou echt geloven?!
Tja, zijn versie van Robin Hood.

Alles we van alle investeerders een beetje jatten, vinden ze het niet zo erg...

Het is zeer duidelijk dit statement, het gaat bij hem om de geldlener bij CF niet om de geldverstrekker.
pi_179500786
Aub de pitch van de eerste keer Fromanteel van IVM :-)

SPOILER
pi_179501177
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:40 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Tja, zijn versie van Robin Hood.

Alles we van alle investeerders een beetje jatten, vinden ze het niet zo erg...

Het is zeer duidelijk dit statement, het gaat bij hem om de geldlener bij CF niet om de geldverstrekker.
Ik lees het zo; een grotere vijver om in te vissen bevat meer makkelijk te vangen vissen dan een kleinere vijver. Risicospreiding heeft daar niets mee te maken inderdaad.
Pecunia non olet
pi_179503113
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:28 schreef Remond1977 het volgende:
Aub de pitch van de eerste keer Fromanteel van IVM :-)

SPOILER
Dank.
IvM zou gewoon een link beschikbaar moeten hebben zodat je de volledige pitch inclusief cijfermateriaal van het eerste project kunt inzien en vergelijken.
pi_179504365
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:40 schreef Horsemen het volgende:
"***Naast de overeengekomen verplichte slottermijn bestaat de mogelijkheid om in de laatste zes maanden voor einddatum de lening algeheel vervoegd af te lossen tegen een vergoedingsrente van zes maanden (i.p.v. 12 maanden conform de Algemene voorwaarden). Deze vergoedingsrente komt voor 50% toe aan de investeerders en voor 50% aan Collin Crowdfund."

Een rare gang van zaken en ik kan mij niet herinneren dat ik iets dergelijks eerder in een pitch gelezen heb. :(
Ik vind het vreemd als je in de laatste 6 maanden, 12 maanden boeterente moet betalen wat blijkbaar standaard is.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 31-05-2018 08:08:46 ]
pi_179504544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:33 schreef OpDieFiets het volgende:

Hier wat meer achtergrond over de heer Law:
https://www.davidlawofficial.com/
Dat verklaart dus een beetje hoe hij in contact komt met mede vastgoedinvesteerders. Hij stelt zich dus op als een coach en investeert zelf ook mee in de projecten van deze mensen.
pi_179504548
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben het eens met de gemaakte opmerkingen mbt dit project. Ik denk wel dat ik hem meeneem. Wel viel mij in de pitch het volgende op:

Is er al een Investeringslink van dit garage project met 1ste hypotheek?
Ik wil mijn vervroegde aflossing van SIG hierin steken.
pi_179505393
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 08:13 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dat verklaart dus een beetje hoe hij in contact komt met mede vastgoedinvesteerders. Hij stelt zich dus op als een coach en investeert zelf ook mee in de projecten van deze mensen.
https://www.davidlawoffic(...)mp-id=comp-j85miw6c#

In dat filmpje zegt hij juist dat hij met het geld v anderen investeert en zelf de deals zoekt en zich bemoeit met het verhuren etc waardoor de verdeling alsnog 50/50 wordt qua opbrengsten

[ Bericht 10% gewijzigd door jsuijker op 31-05-2018 09:20:49 ]
pi_179505992
Update steigerbouwer IVM

SPOILER
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:07:50 #206
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_179506145
quote:
Wie neemt deze mee? Geen eigen vermogen, maar sympathiek bedrijf lijkt het, en bestaan al behoorlijk lang, bedrag is niet gek hoog wat ze willen. Dus ben benieuwd wat jullie er van denken?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_179506329
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:37 schreef djh77 het volgende:
Tuinrozenverkoper met 2e hypotheek en aflossing lening Qredits op GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18003
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat betreft de inzage is het natuurlijk niet zo dat het zo maar over het internet zou gaan. GvE kan dit prima, zoals SiG dit ook doet, alleen en vertrouwelijk kunnen verstrekken aan potentiële investeerders.

Mbt het adres zal ik dit nog even navragen. Afhankelijk van wat daar uit komt besluit ik of ik definitief ga investeren.
Ik heb mij zojuist helaas teruggetrokken uit dit project. De geldnemer wil niet dat GvE het adres of zelfs maar de WOZ waarde aan de investeerders verstrekt (taxatierapport was al afgewezen door geldnemer). Bovenstaande, de voor mij principiële redenen maar ook de hoge schuldenlast van deze ondernemer geeft voor mij voldoende onzekerheid om dus af te haken.
pi_179506377
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 07:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd als je in de laatste 6 maanden, 12 maanden boeterente moet betalen wat blijkbaar standaard is.
Eens,
Klaarblijkelijk wil Collin zijn winstmarge nog verder verhogen. :N
pi_179506482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:59 schreef FINONAF het volgende:

[..]

De financiële analyse laat een overschot zien van 392 op jaarbasis. Ik lees niets over de maandelijkse servicekosten die bij bijvoorbeeld Bleulandweg nr. 318 223 euro zijn. Ik vraag even na bij Sig voor wiens rekening deze kosten komen.
Sig heeft toevoeging gedaan n.a.v. mijn vraag.

"31-05-2018 Aanvulling door SamenInGeld: Aanvullende informatie t.a.v. de huuropbrengst en de servicekosten. De genoemde huur is een door de taxateur vastgestelde huurstroom die minimaal gerealiseerd kan worden. De aanvragers gaan uit van een hogere huuropbrengst. In de financiele analyse houdt SamenInGeld in het kopje 15% rekening met een deel van de servicekosten en het resterende deel zal uit de hogere huuropbrengst komen. Aanvragers zijn er van overtuigd dat dit het geval zal zijn. SamenInGeld volgt deze aanname en is er van overtuigd dat met de huurstroom uit de andere panden er voldoende mogelijkheden zijn om deze verplichting aan te gaan"
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:46:19 #210
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_179506764
De (pre-)investeringslink voor Deniz Banden is https://www.collincrowdfu(...)aa8ffda5e5b3b495fa8b

Maar ben dus erg benieuwd of jullie 'm überhaupt mee willen pakken, en waarom wel/niet..
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_179507171
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:46 schreef darktower het volgende:
De (pre-)investeringslink voor Deniz Banden is https://www.collincrowdfu(...)aa8ffda5e5b3b495fa8b

Maar ben dus erg benieuwd of jullie 'm überhaupt mee willen pakken, en waarom wel/niet..
Kort door de bocht:
+ bestaande ondernemer
+ geen rare zaken
+ redelijke cijfers
+ geen andere schulden
- vermogenspositie in privé nihil
- zekerheden (Geen)
Dan pak ik toch liever zijn collega van All-in mee https://www.collincrowdfund.nl/garagebedrijf-all-in/
voor 1% minder bruto rendement maar met redelijke zekerheden.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:11:17 #212
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179507266
Ik zit naar estateguru te kijken. Interessante projecten.
Kan ik iemand verblijden om zijn/haar aanmeldlink te gebruiken.
Dacht dat ik dat ergens eerder voorbij zag komen.
pi_179507287
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Eens,
Klaarblijkelijk wil Collin zijn winstmarge nog verder verhogen. :N
Ik erger me er vooral aan dat de helft van de vergoeding ten goede komt aan Collin. Ik krijg steeds meer het idee dat ze echt het onderste uit de kan proberen te halen, en blijlbaar pikken de meeste investeerders het nog. Ik ben zo goed als gestopt, en pak af en toe bij uitzondering de echte pareltjes mee.
pi_179507362
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:11 schreef Gijsbertus het volgende:
Bij deze:
https://estateguru.co/login/auth?userPromotionCode=EGU67772

Je kan eventueel ook de code EGU67772 invoeren bij het aanmelden.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:18:04 #215
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179507394
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:12 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik erger me er vooral aan dat de helft van de vergoeding ten goede komt aan Collin. Ik krijg steeds meer het idee dat ze echt het onderste uit de kan proberen te halen, en blijlbaar pikken de meeste investeerders het nog. Ik ben zo goed als gestopt, en pak af en toe bij uitzondering de echte pareltjes mee.
Collin en KoM hebben bij mij het hoogste defaultpercentage. En nog heb ik bij KoM een beter gevoel dat er iets aan wordt gedaan. Daarnaast vind ik de minimale inleg van ¤ 500 absurd, plus een account waar je telkens geld moet overboeken.
Voor mij ook de pareltjes, die ik gelukkig met jullie advies nog kan vinden.
pi_179507536
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Kort door de bocht:
+ bestaande ondernemer
+ geen rare zaken
+ redelijke cijfers
+ geen andere schulden
- vermogenspositie in privé nihil
- zekerheden (Geen)
Dan pak ik toch liever zijn collega van All-in mee https://www.collincrowdfund.nl/garagebedrijf-all-in/
voor 1% minder bruto rendement maar met redelijke zekerheden.
- Deniz heeft misschien wat last van de Kwikfit als concurrent.

Vind het verhaal op zich geloofwaardig, het is een kleine lening, geen bank bij betrokken, harde werker met conservatieve financiën. Denk dat zijn voorraden en inventaris redelijke dekkingswaarde hebben, zeker voor deze kleine lening.

Die andere vind ik ook interessant al neemt deze wel een hele grote verplichting op zich en het risico van leegstanden is aanzienlijk.
Pecunia non olet
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:34:01 #217
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_179507626
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

- Deniz heeft misschien wat last van de Kwikfit als concurrent.

Vind het verhaal op zich geloofwaardig, het is een kleine lening, geen bank bij betrokken, harde werker met conservatieve financiën. Denk dat zijn voorraden en inventaris redelijke dekkingswaarde hebben, zeker voor deze kleine lening.

Die andere vind ik ook interessant al neemt deze wel een hele grote verplichting op zich en het risico van leegstanden is aanzienlijk.
vond ik ook, ik neme deniz mee, en die ander niet
pi_179507882
quote:
https://estateguru.co/login/auth?userPromotionCode=EGU58974
pi_179507890
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:56 schreef Remond1977 het volgende:
Update steigerbouwer IVM

SPOILER
Dank.
pi_179508030
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 08:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Is er al een Investeringslink van dit garage project met 1ste hypotheek?
Ik wil mijn vervroegde aflossing van SIG hierin steken.
Voor de liefhebbers:
https://www.collincrowdfu(...)216c4f85450dd15fa6cf
pi_179508742
quote:
Met deze aflossing is de lening wel heel snel afgelost
quote:
Looptijd: 72 maanden, met een lineaire maandelijkse aflossing van ¤ 2.2430,56
pi_179508801
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ik heb mij zojuist helaas teruggetrokken uit dit project. De geldnemer wil niet dat GvE het adres of zelfs maar de WOZ waarde aan de investeerders verstrekt (taxatierapport was al afgewezen door geldnemer). Bovenstaande, de voor mij principiële redenen maar ook de hoge schuldenlast van deze ondernemer geeft voor mij voldoende onzekerheid om dus af te haken.
Net per mail nog een aanvulling over dit project ontvangen:
SPOILER
Voor mij maakt het niet meer uit :6
Wel netjes geďnformeerd door GvE, daar kan Collin nog wat van leren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 31-05-2018 12:41:52 ]
pi_179508951
quote:
Ik pak hem mee, bedankt.
pi_179508984
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Net per mail nog een aanvulling voor dit project ontvangen:
SPOILER
Hoezo, zijn er bij Collin weleens voorwaarden gewijzigd zonder investeerders te informeren?
pi_179509075
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:43 schreef Jaerock het volgende:

[..]

Hoezo, zijn er bij Collin weleens voorwaarden gewijzigd zonder investeerders te informeren?
Jazeker, zowel wijzigingen in zekerheden waarbij investeerders pas achteraf werden geďnformeerd als wijzigingen/aanvullingen in de tekst van de pitch zonder dan Collin dit heeft aangegeven in de pitch of de investeerders heeft geďnformeerd.
pi_179509256
quote:
Ja wel hoor
pi_179511429
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:43 schreef Jaerock het volgende:

[..]

Bij die Escaperoom handel toch.......
Pecunia non olet
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:06:15 #228
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179511477
Ondanks de hick-up van GvE nog niet alles binnen? Zal wel volgende week worden...
pi_179511542
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Net per mail nog een aanvulling over dit project ontvangen:
SPOILER
Het Gooise Land heb ik gecancelled, nadat ik hem eerst nog voordeel van de twijfel had gegeven. Van dit soort grappen ben ik niet gediend :R
Pecunia non olet
pi_179511831
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij die Escaperoom handel toch.......
Klopt.

En bijvoorbeeld bij Collin project cafetaria 't Zijwieltje is de pitch achteraf aangepast zonder de investeerders op de hoogte te stellen. In dit specifieke geval maakte dit niet zoveel uit echter in andere gevallen kan dit voor investeerders wel van belang zijn om te weten. Een hele slechte zaak en je kan er dus niet op vertrouwen dat een project en de bijbehorende pitch onaangeroerd blijven (ook niet nadat je geďnvesteerd hebt). Collin zou wijziging op zijn minst duidelijk aan moeten geven (bijvoorbeeld zoals GvE dit doet doormiddels van een duidelijk opmerking "update" alsmede de datum dat deze update is doorgevoerd). Collin is nog niet voornemens om deze manier van werken aan te passen.

[ Bericht 42% gewijzigd door Horsemen op 31-05-2018 14:30:45 ]
pi_179512514
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt.

En bijvoorbeeld bij Collin project cafetaria 't Zijwieltje is de pitch achteraf aangepast zonder de investeerders op de hoogte te stellen. In dit specifieke geval maakte dit niet zoveel uit echter in andere gevallen kan dit voor investeerders wel van belang zijn om te weten. Een hele slechte zaak en je kan er dus niet op vertrouwen dat een project en de bijbehorende pitch onaangeroerd blijven (ook niet nadat je geďnvesteerd hebt). Collin zou wijziging op zijn minst duidelijk aan moeten geven (bijvoorbeeld zoals GvE dit doet doormiddels van een duidelijk opmerking "update" alsmede de datum dat deze update is doorgevoerd). Collin is nog niet voornemens om deze manier van werken aan te passen.
Bij de escaperoom kan ik me herinneren, maar wat is er dan in de pitch veranderd bij t zijwieltje kan ik me dit niet herinneren wat er gewijzigd zou moeten zijn.
pi_179513697
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:06 schreef xzaz het volgende:
Ondanks de hick-up van GvE nog niet alles binnen? Zal wel volgende week worden...
Ik mis ook nog 5 betalingen verwacht morgen of maandag
pi_179513819
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:06 schreef xzaz het volgende:
Zojuist 13 bedragen van GvE ontvangen. Alles van mei is nu voldaan bij mij.
pi_179514685
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zojuist 13 bedragen van GvE ontvangen. Alles van mei is nu voldaan bij mij.
Zojuist 3 ontvangen, van gisteren mis ik er nog 2.
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:18:51 #235
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179514919
Ze druppelen dus binnen...
pi_179515485
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:45 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Bij de escaperoom kan ik me herinneren, maar wat is er dan in de pitch veranderd bij t zijwieltje kan ik me dit niet herinneren wat er gewijzigd zou moeten zijn.
Nee en dat is precies het probleem. Collin maakt bepaalde wijzigingen niet kenbaar en maakt iedere keer zelf de afweging of ze dit de investeerder wel of niet willen vertellen.

Er is bij risico, zekerheden en voorwaarden na inschrijving door de investeerders tekst toegevoegd, namelijk:
quote:
“met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 60.000,-”
Ik ben de mening toegedaan dat als Collin, na plaatsing van de pitch en zeker na investeringen door de investeerders, aanpassingen doet aan de pitch Collin dit duidelijk moet maken. In dit geval had ik met de toegevoegde tekst geen problemen maar een volgende keer misschien wel.

Verder vraag ik mij af of en hoe vaak Collin dit al gedaan heeft bij eerdere projecten.
pi_179515675
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee en dat is precies het probleem. Collin maakt bepaalde wijzigingen niet kenbaar en maakt iedere keer zelf de afweging of ze dit de investeerder wel of niet willen vertellen.

Er is bij risico, zekerheden en voorwaarden na inschrijving door de investeerders tekst toegevoegd, namelijk:

[..]

Ik ben de mening toegedaan dat als Collin, na plaatsing van de pitch en zeker na investeringen door de investeerders, aanpassingen doet aan de pitch Collin dit duidelijk moet maken. In dit geval had ik met de toegevoegde tekst geen problemen maar een volgende keer misschien wel.

Verder vraag ik mij af of en hoe vaak Collin dit al gedaan heeft in eerdere projecten.
Ik vind als dat de aanpassing is ook niet echt verontrustend en zou de redelijk forse inschrijving vanwege de forse dekking toch hebben gehandhaafd, maar beter is het om iedereen te informeren evenals bij escaperoom ook al maakt dit voor de investeerder niet uit omdat de ene garantie wordt ingeruild voor een andere die m.i. zelfs beter is.
pi_179515784
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:50 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik vind als dat de aanpassing is ook niet echt verontrustend en zou de redelijk forse inschrijving vanwege de forse dekking toch hebben gehandhaafd,
En als het in plaats van 60.000 600.000 geweest zou zijn?
In beiden gevallen zou het je niet opgevallen zijn want, niet kenbaar gemaakt ;)
pi_179515924
Eigen Thermen en Resort bij GVE in 15 seconden volgeschreven.
pi_179515929
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En als het in plaats van 60.000 600.000 geweest zou zijn?
In beiden gevallen zou het je niet opgevallen zijn want, niet kenbaar gemaakt ;)
Ik schrijf ook dat ik dit niet verontrustend vind vanwege de geringe hogere inschrijving dan het saldo. Verontrustend wel dat wij niet geďnformeerd worden en ik denk als het 600.000 ipv 60.000 was geweest dan zou zowel het bedrijf Collin als de directie aansprakelijk kunnen worden gesteld als dit misgaat want dit is niet te verantwoorden. Een rechtbank zal onmiddellijk aannemen dat niemand had ingeschreven als er zelfs een negatieve dekking is.
pi_179515952
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 17:05 schreef FINONAF het volgende:
Eigen Thermen en Resort bij GVE in 15 seconden volgeschreven.
F5 was niet mijn vriend vandaag :'(
  donderdag 31 mei 2018 @ 17:10:55 #242
216273 Gibson
Play it loud
pi_179516031
Ik was er op tijd bij maar kreeg ineens extra vragen, over of mijn financiële situatie veranderd was, tijdens het afronden van de investering..
Daarna de melding dat er nog maar ¤900 beschikbaar was ipv de ¤1000 die ik erin wilde leggen...

Erg jammer dit

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson op 31-05-2018 17:15:57 (wat beter leesbaar zo) ]
pi_179516044
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Verder vraag ik mij af of en hoe vaak Collin dit al gedaan heeft bij eerdere projecten.
Eigenlijk zouden alle platformen verplicht moeten worden de tekst van de pitch via email te verzenden zodra je investeert, als een soort van bonnetje. Daarmee voorkom je dat platformen achteraf gaan sleutelen aan de pitch.

Echter heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat platformen die mogelijkheid graag laten bestaan.
pi_179516113
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 17:11 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden alle platformen verplicht moeten worden de tekst van de pitch via email te verzenden zodra je investeert, als een soort van bonnetje. Daarmee voorkom je dat platformen achteraf gaan sleutelen aan de pitch.

Echter heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat platformen die mogelijkheid graag laten bestaan.
Goed idee!
pi_179516158
Welke pitches willen mensen graag bewaren, van welke platformen twijfelen ze.

Mogelijk kunnen we dit zelf organiseren
  donderdag 31 mei 2018 @ 17:20:31 #246
216273 Gibson
Play it loud
pi_179516195
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 17:18 schreef investeerdertje het volgende:

Je kan het wel zelf bewaren maar dat is toch anders (lees: minder waard) dan een "officiële" kopie van het platform zelf, mocht er een keer een wijziging in aangebracht worden.
  donderdag 31 mei 2018 @ 17:23:19 #247
216273 Gibson
Play it loud
pi_179516243
De mannen van de horloges zitten trouwens al op 61% 8)7
pi_179516246
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 17:20 schreef Gibson het volgende:

[..]

Je kan het wel zelf bewaren maar dat is toch anders (lees: minder waard) dan een "officiële" kopie van het platform zelf, mocht er een keer een wijziging in aangebracht worden.
Ik heb het niet zozeer over zelf bewaren, maar als we een systeem maken waarmee er dagelijks kopieën gemaakt worden van de pitches dan lijkt het mij een mooie uitdaging voor het platform om te bewijzen dat wij fout zitten.
pi_179516247
Ik bewaar in principe van iedere pitch waarin ik investeer de pitch.
pi_179516402
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 17:23 schreef Horsemen het volgende:
Ik bewaar in principe van iedere pitch waarin ik investeer de pitch.
Dank voor de tip, tot de allin garage van vandaag was het zijwieltje mijn laatste investering bij Collin. En ik was inderdaad niet op de hoogte van die aanpassing...
pi_179516619
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 17:18 schreef investeerdertje het volgende:

Via https://web.archive.org/ kan je een website in "the internet archive" opslaan.

Zojuist de pitch van garagebedrijf-all-in opgeslagen:
https://web.archive.org/web/*/https://www.collincrowdfund.nl/garagebedrijf-all-in/
pi_179517770
Vandaag van FNC een vrij aanzienlijk bedrag ontvangen.
Ik hoop dat het allemaal achterstallige bedragjes zijn (maar waarschijnlijker een vervroegde aflossing :r )

Iemand enig idee?
Pecunia non olet
pi_179518108
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:15 schreef jsuijker het volgende:

[..]

https://www.davidlawoffic(...)mp-id=comp-j85miw6c#

In dat filmpje zegt hij juist dat hij met het geld v anderen investeert en zelf de deals zoekt en zich bemoeit met het verhuren etc waardoor de verdeling alsnog 50/50 wordt qua opbrengsten

Interview gekeken. Vanaf 11:50 heeft hij het ook over SiG.

Bedankt trouwens iedereen voor de linkjes over David Law. Altijd fijn om wat meer achtergrond van iemand te krijgen. Je kan in ieder geval niet ontkennen dat hij druk aan de weer is met het opbouwen van zijn business.

Trouwens deze is nog even interessant. Een faceboek foto van hem genomen op 2 maart. Met de tekst "Closing a great deal".

En wie zien we daar ook aan tafel zitten?
Aroen Thakoeri en mevrouw S. van Wandelen

De aankoop van het pand misschien?

https://www.facebook.com/(...)5217/?type=3&theater
pi_179518438
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 18:38 schreef obligataire het volgende:
Ik hoop dat het allemaal achterstallige bedragjes zijn (maar waarschijnlijker een vervroegde aflossing :r )

Iemand enig idee?
Ik heb ook een bedrag ontvangen warvan ik vermoed dat het om een vervroegde aflossing gaat. Volgens mijn dashboard zeal dit moeten gaan om Garage/Opslag Administratiekantoor. Restbedag is alleen wat lager . Wellicht nog wat achterstallige bedragjes er bij.
pi_179519956
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 19:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb ook een bedrag ontvangen warvan ik vermoed dat het om een vervroegde aflossing gaat. Volgens mijn dashboard zeal dit moeten gaan om Garage/Opslag Administratiekantoor. Restbedag is alleen wat lager . Wellicht nog wat achterstallige bedragjes er bij.
Hmm, dat laatste zou een mooie opruiming opleveren. Morgen zullen we het zien :)
Pecunia non olet
pi_179520088
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 17:44 schreef Jaerock het volgende:

[..]

Via https://web.archive.org/ kan je een website in "the internet archive" opslaan.

Zojuist de pitch van garagebedrijf-all-in opgeslagen:
https://web.archive.org/web/*/https://www.collincrowdfund.nl/garagebedrijf-all-in/
Niet elke website, alleen publieke websites :)
pi_179521334
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 18:38 schreef obligataire het volgende:

Iemand enig idee?
Ik heb vandaag ook een bedrag(je) ontvangen van FNC. Na wat spitten blijkt dit de nabetaling van de gemiste incasso (over mei) van 2 projecten te zijn. Blijkbaar heeft men toch rap daarna alsnog betaald. Zou het systeem van betalen bij FNC nu al aangepast zijn :) , eerder werd gezegd dat te late betalingen pas de volgende maand uitbetaald worden vanwege "systeem-technische" problemen.
pi_179521475
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 17:23 schreef Gibson het volgende:
De mannen van de horloges zitten trouwens al op 61% 8)7
En inmiddels volgeschreven!
pi_179523255
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:59 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

En inmiddels volgeschreven!
Konden wel eens hele dure horloges worden _O-
Pecunia non olet
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:48:25 #260
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179531270
Heeft een ieder de cashback actie van Funding circle ontvangen?
Zo ja, hoe kun je dat zien in je betaaloverzicht?

Daarnaast even stoeien met estateguru.
Is er voor auto-invest een goed plan op te stellen, middels een minimale LTV of iets dergelijks..
pi_179531642
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:46 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft iemand de volgende betaling van de Belhamels al ontvangen? Werd op 20 april door KoM aangekondigd dat er binnen een week een termijn overgemaakt zou worden maar ik heb nog niets ontvangen.
Inmiddels van KoM informatie ontvangen dat het toegezegde bedrag niet wordt overgemaakt naar de investeerders }) . Uiteraard zonder dit kenbaar te maken aan de investeerders middels een update oO/

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 01-06-2018 10:12:53 ]
pi_179531751
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:12 schreef djh77 het volgende:
Voorstel finale kwijting aziatische maaltijdpakketten (K&D op KoM):
SPOILER
Ondernemer gaat weer verder met een nieuw bedrijf:

Restschuld welke kwijtgescholden wordt (incl. rente): E 18.800
KoM heeft een bijzondere opvatting mbt het terughalen van de gelden van de investeerders.
quote:
Hoe de ondernemers hun eigen toekomst invullen, valt buiten de scope van de St. Zekerheden KOM
Maakt dus niet uit wat de ondernemers met het nieuwe bedrijf gaan verdienen. Valt buiten de scope :'( Wij blijven achter met een restschuld
pi_179531883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Inmiddels van KoM informatie ontvangen dat het toegezegde bedrag niet wordt overgemaakt naar de investeerders }) . Uiteraard zonder dit kenbaar te maken aan de investeerders middels een update oO/
en waarom maakt KoM het bedrag niet over?
pi_179531907
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

en waarom maakt KoM het bedrag niet over?
Teveel kosten gemaakt
pi_179531914
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Inmiddels van KoM informatie ontvangen dat het toegezegde bedrag niet wordt overgemaakt naar de investeerders }) . Uiteraard zonder dit kenbaar te maken aan de investeerders oO/
Ik had die vraag ook al eerder gesteld. Moest hem tweemaal stellen voordat men onderstaande korte reactie gaf:

Inzake Belhamels heeft Rijnland meer kosten ingehouden dan verwacht, waardoor niet voldoende is ontvangen om een volledige termijn uit te keren. Wij zullen nu op een resultaat uit het derden beslag moeten wachten om een termijn uit te kunnen keren.

Het is een nietszeggend en m.i. onterecht antwoord.
Ik heb al meerdere malen de vraag gesteld of men de betekenis van pro deo kent. Op basis daarvan werd volgens eigen uitspraak KOM de zaak bij Rijnland aangekaart. Telkenmale wordt men toch verrast door hoge kosten. Dit is gek want de normale kosten zou men toch conform contract moeten weten en pro deo betekent m.i. dat er geen kosten voor ons zouden zijn. Op deze en ook andere vragen wordt nooit gereageerd, zodat ik al een maand of vijf bij KOM niets investeer. Ten aanzien van Riversail heb ik dankzij mijn mail wel volledige terugbetaling met volledige boeterente ontvangen.
pi_179531978
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:48 schreef Gijsbertus het volgende:

Daarnaast even stoeien met estateguru.
Is er voor auto-invest een goed plan op te stellen, middels een minimale LTV of iets dergelijks..
Dit soort instellingen kunnen vanaf 500 euro per automatische investering.
pi_179532065
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

KoM heeft een bijzondere opvatting mbt het terughalen van de gelden van de investeerders.

[..]

Maakt dus niet uit wat de ondernemers met het nieuwe bedrijf gaan verdienen. Valt buiten de scope :'( Wij blijven achter met een restschuld
Dit is wel echt te bizar voor woorden en zou niet eens mogelijk moeten zijn.

Is er bij KOM niet de mogelijkheid om alle investeerders te bereiken binnen een project? Dan zou het voor de mensen die erin zitten wel wat waard zijn om te kijken of er in een groep bezwaar gemaakt kan worden zo niet een klachtenprocedure gestart wordt.
pi_179533144
Volgens mij heeft Sameningeld de aanvrager van het nieuwe project aangepast van David naar Aroen. Ze zullen onze discussie hier ook wel gevolgd hebben. :)
pi_179533511
Garagebedrijf All in bij Collin is vol.
pi_179534686
Een oude die na een paar jaar toch moeilijkheden heeft van geld voor elkaar:
SPOILER
Eerste keer voor mij bij geld voor elkaar. Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten? Geld weg?
pi_179534715
Intrekking project SiG - Javastraat:
quote:
Tot onze verrassing heeft de aanvrager van het project Javastraat 138 HS, na eerder uitstel, gisteren besloten niet naar de notaris te gaan voor het ondertekenen van de hypotheekakte en afname van de door investeerders ingebrachte lening.

SamenInGeld betreurt deze gang van zaken en zal de rente uitbetalen voor de termijn tussen de eerste vastgestelde datum 24 mei 2018 van ondertekening en gisteren 31 mei 2018. De gelden worden vandaag door de notaris teruggeboekt en zo spoedig mogelijk terug in de e-Wallets van de investeerders in dit project gestort.
pi_179534722
Graag zou ik als investeerder ook een individuele email krijgen van Sameningeld ipv in een nieuwsflits/nieuwsbrief (die regelmatig ongelezen in de prullenbak belanden).

Ook vind ik dat er een soort van boete op moet staan als een project wordt afgeblazen terwijl het geld al door de investeerders betaald is.
pi_179534730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:24 schreef Red_arrow het volgende:
Graag zou ik als investeerder ook een individuele email krijgen ipv in een nieuwsflits/nieuwsbrief (die regelmatig ongelezen in de prullenbak belanden).
vandaar dat het zo lang duurt.
pi_179534877
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:22 schreef lolnoob123 het volgende:
SPOILER
Eerste keer voor mij bij geld voor elkaar. Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten? Geld weg?
In ergste geval wel ja. Maar het kan natuurlijk ook een eenmalig probleem zijn geweest. Het wordt een kwestie van afwachten en hopen dat GVE er boven op zit...
pi_179534948
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:24 schreef Red_arrow het volgende:
Graag zou ik als investeerder ook een individuele email krijgen van Sameningeld ipv in een nieuwsflits/nieuwsbrief (die regelmatig ongelezen in de prullenbak belanden).

Ook vind ik dat er een soort van boete op moet staan als een project wordt afgeblazen terwijl het geld al door de investeerders betaald is.
En weer problemen met de software v.w.b. uitbetaling van aflossing en rente is te lezen in de nieuwsflits. Het wordt wel zeuren bij Sig :G
pi_179534992
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:34 schreef FINONAF het volgende:

[..]

In ergste geval wel ja. Maar het kan natuurlijk ook een eenmalig probleem zijn geweest. Het wordt een kwestie van afwachten en hopen dat GVE er boven op zit...
Ik zit hier ook in. Er zal wel een echt probleem zijn! Gesprek met ondernemer en ook zijn adviseur , dat voorspelt niet veel goeds.

Nog een jaar te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-06-2018 13:37:03 ]
pi_179535677
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:23 schreef djh77 het volgende:
Intrekking project SiG - Javastraat:
Wel een beetje klaar zo met SiG, het is nu al de derde keer dat mijn investering niet gelukt is. Dit schiet echt niet op zo.. Het kost alleen maar tijd, het geld staat al weer een half jaar ofzo vast op hun website en investeren lukt steeds niet.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179535827
Nieuw project binnenkort op HCN

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Remond1977 op 01-06-2018 13:20:49 ]
pi_179536097
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:14 schreef Remond1977 het volgende:
Nieuw project binnenkort op HCN

SPOILER
Dank, fijne looptijd, bescheiden bijdrage gedaan.. Leuke incentive..
pi_179536162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dit soort instellingen kunnen vanaf 500 euro per automatische investering.
Hoe lang duurt het ongeveer voor het geld overgeboekt is vanuit je rekening naar je wallet daar?
pi_179536417
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:48 schreef Gijsbertus het volgende:

Wanneer heb je dit ontvangen ? De Cashback betalingen zijn niet opgenomen in het overzicht Betalingen.
pi_179536511
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:26 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het ongeveer voor het geld overgeboekt is vanuit je rekening naar je wallet daar?
's ochtends overgemaakt is 's middags bijgeschreven.
pi_179536547
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:55 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik heb vandaag ook een bedrag(je) ontvangen van FNC. Na wat spitten blijkt dit de nabetaling van de gemiste incasso (over mei) van 2 projecten te zijn. Blijkbaar heeft men toch rap daarna alsnog betaald. Zou het systeem van betalen bij FNC nu al aangepast zijn :) , eerder werd gezegd dat te late betalingen pas de volgende maand uitbetaald worden vanwege "systeem-technische" problemen.
Zou het niet zo kunnen zijn dat er met het oog op de investeerdersbijeenkomst zo veel mogelijk problemen die er (onnodig) zijn (dus betalingen die wel binnen zijn en nog niet uitgekeerd zijn) opgelost worden.
Scheelt op die dinsdagavond weer wat moeilijke gesprekken.. :)
pi_179536685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zou het niet zo kunnen zijn dat met het oog op de investeerdersbijeenkomst zo veel mogelijk problemen die er (onnodig) zijn (dus betalingen die wel binnen zijn en nog niet uitgekeerd zijn) opgelost worden. Scheelt op die dinsdagavond weer wat moeilijke gesprekken.. :)
Dashboard is bijgewerkt. Ze luisteren :P
pi_179536706
HCN Cantina e Cucina Leidsche Rijn Centrum (Utrecht) ~ 4 sterren.
Link:
SPOILER
pi_179536890
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:22 schreef lolnoob123 het volgende:
SPOILER
Wanneer had deze betaling binnnen moeten zijn? Ik zit in Heja no.2, deze zit nu op 24/60, betaling 24 is op maandag 29-5 bijgeboekt. Investeerders in deze lening hebben geen mail gekregen.
pi_179536985
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:53 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Wanneer had deze betaling binnnen moeten zijn? Ik zit in Heja no.2, deze zit nu op 24/60, betaling 24 is op maandag 29-5 bijgeboekt. Investeerders in deze lening hebben geen mail gekregen.
Rond 28 Mei. Ik wist niet/kan me niet herinneren, dat er nog een tweede ronde van deze firma is geweest. Hoe groot was die lening als ik het vragen mag?
Als die aflossing wel betaald is, is dat of per ongeluk voorgeschoten door G.V.E of er is vermoedelijk niets aan de hand.
pi_179537025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Rond 28 Mei. Ik wist niet/kan me niet herinneren, dat er nog een tweede ronde van deze firma is geweest. Hoe groot was die lening als ik het vragen mag?
Zou deze moeten zijn:
quote:
Projectnaam Financiering werkkapitaal Heja Teff Specialiteiten Bakkerij
Plaatsingsdatum 22-04-2016
Type financiering Lening
Streefbedrag ¤ 75.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Organisatievorm Vennootschap onder firma
Doel van investering Werkkapitaal
SPOILER
pi_179537166
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:58 schreef djh77 het volgende:
Zou deze moeten zijn:
Dat is de 2e idd, de eerste was daarvoor volgens de pitch:

quote:
Onder projectnummer 9747 hebben wij eerder een aanvraag voor dit bedrijf gepubliceerd. De verplichtingen uit hoofde van deze financiering worden correct nagekomen.
pi_179537173
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als die aflossing wel betaald is, is dat of per ongeluk voorgeschoten door G.V.E of er is vermoedelijk niets aan de hand.
betalingen Hela no. 2 zijn altijd op 25 of 26e van de maand bijgeschreven, deze maand de 29e.
De tekst die de eerste poster over dit bedrijf quote geeft reden tot zorg, de betaling van no. 2 op maandag neemt mogelijk wat zorg weg, even afwachten maar.
pi_179537301
Nou de sameningeld website werkt weer lekker, kan alleen maar 26.800 investeren in schijf 4 :(

edit: opgelost na een paar keer proberen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Red_arrow op 01-06-2018 14:21:16 ]
pi_179537362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:24 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Dank, fijne looptijd, bescheiden bijdrage gedaan.. Leuke incentive..
Dit HCN project ziet er aardig uit. Blijft natuurlijk wel een starter op die locatie, maar gelezen de ervaring van de ondernemer met het opzetten van 8 nieuwe zaken zou het moeten lukken. Bovendien lees ik dat ze nog steeds twee andere horeca zaken exploiteert . Dus er moet ook wel wat rek in zitten als het een beetje tegen zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-06-2018 14:29:44 ]
pi_179537905
De top 10 van week 22:
pi_179538298
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:26 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

1 of 2 dagen
pi_179538823
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:18 schreef Certeco het volgende:
Nieuw project op SiG:

Schijf 4 (Financiering 80-100% van de waarde) is tot nu toe het populairst bij de investeerders.
pi_179538878
quote:
Behoorlijk tegenstrijdig.

Classificatie B

En de tekst

"Voor de investeerder is dit project daardoor een vrijwel risicoloze belegging tegen een goed rendement"
pi_179539058
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:27 schreef djh77 het volgende:
Zorgboerderij op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/danseuse/
Snel klaar met lezen weer. Stapelfinanciering met ABN/AMRO dus ....
pi_179539066
Mail van FNC gehad over project wat volgens mij voor ongeveer de helft was volgestort.

Heb een mail hierover gestuurd.

Ben benieuwd.....
SPOILER
Mijn vragen:

SPOILER
Ik vind dat ze voortaan eerst eens even kunnen vragen of ik mijn investering gestand doe in zulke gevallen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')