abonnement Unibet Coolblue
pi_179057603


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horeca Crowdfunding Nederland
Waarde voor je Geld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Pecunia non olet
pi_179057766
De eindejaarsuitkering komt voort uit de cao
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_179057778
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40318
Huur nieuwe spreekruimte

Oók zorg maar dan iemand die wel héél goed kan leven van gemeenschapsgelden.
Je kunt er van alles van vinden maar normaliter zou deze ondernemer dit moeiteloos moeten kunnen terugbetalen desnoods wat langer dan dit ene jaar.
Pecunia non olet
pi_179057792
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:02 schreef JJdJ1984 het volgende:
De eindejaarsuitkering komt voort uit de cao
OK, dus geen directiebonus oid. Maar goed een CAO uitkering einde jaar komt niet als een verrassing dus dan hadden ze daarvoor moeten reserveren/sparen, net als bij het jaarlijkse vakantiegeld.
Pecunia non olet
pi_179057914
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:03 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40318
Huur nieuwe spreekruimte

Oók zorg maar dan iemand die wel héél goed kan leven van gemeenschapsgelden.
Je kunt er van alles van vinden maar normaliter zou deze ondernemer dit moeiteloos moeten kunnen terugbetalen desnoods wat langer dan dit ene jaar.
Mee eens. Ik heb deze meegenomen. Het tekort aan keuringsartsen bij UWV blijft voorlopig nog wel...
pi_179057919
is in juli als ik het me goed herinner, bovendien al 1,5 jaar vastgelegd in de CAO dus verrassing? Nee sterker nog, het zou m.i. goed zijn geweest om al 12 maanden lang een reserve op te bouwen, aangezien er in de CAO 2 eenmalige uitkeringen zijn en de vorige 12 maanden geleden is.... Je boekt ook het vakantie geld niet 100% in mei en de einde jaars uitkering 100% in december.
pi_179058189
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:19 schreef namliam het volgende:
is in juli als ik het me goed herinner, bovendien al 1,5 jaar vastgelegd in de CAO dus verrassing? Nee sterker nog, het zou m.i. goed zijn geweest om al 12 maanden lang een reserve op te bouwen, aangezien er in de CAO 2 eenmalige uitkeringen zijn en de vorige 12 maanden geleden is.... Je boekt ook het vakantie geld niet 100% in mei en de einde jaars uitkering 100% in december.
Het blijft belachelijk dat een project met de score minimaal risico / ruim voldoende al zo snel in de problemen komt. Collin is voor mij nu echt een no-go. Kom langzamerhand in het negatieve rendement.
Eerst maar eens gevraagd wat de "materiële waarde' van de nieuwe zekerheden en de borgstelling is, alsmede er niet meer beheerfee in rekening wordt gebracht.
pi_179058456
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:19 schreef namliam het volgende:
is in juli als ik het me goed herinner, bovendien al 1,5 jaar vastgelegd in de CAO dus verrassing? Nee sterker nog, het zou m.i. goed zijn geweest om al 12 maanden lang een reserve op te bouwen, aangezien er in de CAO 2 eenmalige uitkeringen zijn en de vorige 12 maanden geleden is.... Je boekt ook het vakantie geld niet 100% in mei en de einde jaars uitkering 100% in december.
Klopt en werkt ook zo met pensioen. Ik ken alleen pensioensystemen die werken met een jaarloon, waarbij de pensioenpremie maandelijks gelijk is. Verhaal van deze ondernemers lijkt vreemd
pi_179058681
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:18 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb deze meegenomen. Het tekort aan keuringsartsen bij UWV blijft voorlopig nog wel...
Ik blijf hier ver bij weg. Op internet kan ik niets over het bedrijf vinden en wanneer ik kijk op het adres zie ik bij Huispedia dat het huis( overigens met een bijzondere uitstraling zeker voor een arts) sinds een maand te koop staat. Daarbij als de cijfers kloppen dan is het uitgaven patroon wel heel hoog, de Vlot Act / Ev uit 2016 zijn er in 2017 wel erg snel doorheen gejast ondanks de mooie omzet in 2017. Alles zegt mij dat dit geld in een paar maanden er doorheen is gedraaid.
pi_179059687
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 12:20 schreef Gijsbertus het volgende:
weer een klein probleemgevalletje bij Collin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 08:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Blij dat ik er niet in zit. Eens even de pitch doorgelezen en dan valt o.a. het volgende op:

Vóór:

Een belangrijke verbeterslag die is gemaakt is dat vanaf begin dit jaar gebruik wordt gemaakt van factoring.....

Ná:

Door de decentralisatie van de zorg in 2015 waren er in 2016 nog steeds problemen bij de gemeenten, waardoor facturen niet op tijd betaald werden en er kosten gemaakt moesten worden voor factoring om de liquiditeit op peil te houden......

Het is maar net welke draai je er aan geeft _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:47 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Het blijft belachelijk dat een project met de score minimaal risico / ruim voldoende al zo snel in de problemen komt. Collin is voor mij nu echt een no-go. Kom langzamerhand in het negatieve rendement.
Eerst maar eens gevraagd wat de "materiële waarde' van de nieuwe zekerheden en de borgstelling is, alsmede er niet meer beheerfee in rekening wordt gebracht.
Eens met deze en alle overige berichten. Er zijn bij dit project veel dingen mis en misgegaan en ik denk dan ook niet dat dit
quote:
“weer een klein probleemgevalletje bij Collin”
is maar een flink probleem geval voor diegene die erin zitten.

De beheerfee zal niet omhoog gaan echter je zal wel een jaar extra beheerfee gaan betalen aangezien de looptijd (misschien :X ) een jaar langer zal worden. De schorsteen bij Collin moet zal natuurlijk wel blijven roken :( .
pi_179069476
De discussies hier op het platform zijn vaak gericht op het inschatten van de risico's op default. We proberen dit zowel op basis van de cijfers als het achterliggende verhaal te doen.

Vandaag ben ik even in de weer geweest met wat machine learning technieken, en heb ik gekeken in hoeverre we op basis van de tekst van de pitches, defaults zouden kunnen voorspellen. Hiervoor heb ik de pitches van alle collin-defaults gepakt, en een controle groep met pitches die (nog) niet default zijn uit dezelfde periode.

Hoewel het sample nog veel te klein is om iets stelligs te kunnen zeggen, ben ik niet ontevreden over de resultaten. Na het ontwikkelen van het model met behulp van een set trainingspitches (zowel defaults als non-defaults), heb ik het model de kans op default laten voorspellen voor de overige pitches (die niet gebruikt zijn voor de ontwikkeling van het model), en deze voorspelling vergeleken met de daadwerkelijke default/non-default status van de projecten.

De cijfers zijn nu nog te klein voor een echt betrouwbare voorspelling, maar het aandeel defaults in mijn portefuille, als ik blind het model zou volgen, zou twee keer zo laag zijn als het aandeel defaults in de portefuille van de gemiddelde investeerder.

Uiteraard hoop ik dat we het hier op Fok! nog een stukje beter doen dan mijn model, maar ik ben toch benieuwd of er potentie inzit, al is het maar om een dubbele check te doen.

Wat ik vooral opvallend vond dat cijfers er niet echt toe doen. Ik heb zowel de tekst van de pitches met als zonder cijfers geanalyseerd, maar dat maakte niet heel veel uit voor de nauwkeurigheid van de voorspellingen.
pi_179069984
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:40 schreef Mynheer007 het volgende:
De discussies hier op het platform zijn vaak gericht op het inschatten van de risico's op default. We proberen dit zowel op basis van de cijfers als het achterliggende verhaal te doen.

Vandaag ben ik even in de weer geweest met wat machine learning technieken, en heb ik gekeken in hoeverre we op basis van de tekst van de pitches, defaults zouden kunnen voorspellen. Hiervoor heb ik de pitches van alle collin-defaults gepakt, en een controle groep met pitches die (nog) niet default zijn uit dezelfde periode.

Hoewel het sample nog veel te klein is om iets stelligs te kunnen zeggen, ben ik niet ontevreden over de resultaten. Na het ontwikkelen van het model met behulp van een set trainingspitches (zowel defaults als non-defaults), heb ik het model de kans op default laten voorspellen voor de overige pitches (die niet gebruikt zijn voor de ontwikkeling van het model), en deze voorspelling vergeleken met de daadwerkelijke default/non-default status van de projecten.

De cijfers zijn nu nog te klein voor een echt betrouwbare voorspelling, maar het aandeel defaults in mijn portefuille, als ik blind het model zou volgen, zou twee keer zo laag zijn als het aandeel defaults in de portefuille van de gemiddelde investeerder.

Uiteraard hoop ik dat we het hier op Fok! nog een stukje beter doen dan mijn model, maar ik ben toch benieuwd of er potentie inzit, al is het maar om een dubbele check te doen.

Wat ik vooral opvallend vond dat cijfers er niet echt toe doen. Ik heb zowel de tekst van de pitches met als zonder cijfers geanalyseerd, maar dat maakte niet heel veel uit voor de nauwkeurigheid van de voorspellingen.
Dit klinkt erg interessant. Kan je aangeven welke onderdelen van/uit de tekst m.n. voor een hoge default verwachting zorgen. Zijn bij de cijfers zowel de prognose als de realisatie cijfers meegenomen? Is er ook een relaties met de coaches?
pi_179070535
Interessante aanpak! Ben inderdaad benieuwd naar de triggers.

Ook benieuwd of dit toepasbaar is voor andere platformen
pi_179071400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:59 schreef ML45 het volgende:

[..]

Dit klinkt erg interessant. Kan je aangeven welke onderdelen van/uit de tekst m.n. voor een hoge default verwachting zorgen. Zijn bij de cijfers zowel de prognose als de realisatie cijfers meegenomen? Is er ook een relaties met de coaches?
De interpretatie van deze modellen is complex; praktisch gezien zijn alle unieke woorden die gebruikt zijn in pitches de variabelen, en een algoritme probeert op basis van deze variabelen een model te ontwikkelen op basis van een trainingset. Vervolgens test je de betrouwbaarheid van dit model met behulp van een testset (die niet gebruikt is om het model te trainen).

Om toch enig inzicht te geven, heb ik een simpeler model gerunt, met vergelijkbare uitkomsten, en daarbij spelen de volgende worden een rol:
.......(om de platformen niet wijzer te maken)
Voor de meeste van deze worden kan ik me wel iets bij voorstellen hoe deze mogelijk samen zouden hangen met de kans op default(of non-default).

Wat betreft de relatie met de coaches kan ik niets zeggen door de beperkte omvang van de data.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mynheer007 op 10-05-2018 23:02:05 ]
pi_179077047
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:53 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

De interpretatie van deze modellen is complex; praktisch gezien zijn alle unieke woorden die gebruikt zijn in pitches de variabelen, en een algoritme probeert op basis van deze variabelen een model te ontwikkelen op basis van een trainingset. Vervolgens test je de betrouwbaarheid van dit model met behulp van een testset (die niet gebruikt is om het model te trainen).


Ik zou hier openbaar geen zoektermen e.d. gaan noemen want voor je het weet spelen de platformen hier op in. In de uitkomsten en tips ben ik uiteraard zéér geïnteresseerd :7 *)
pi_179078773
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou hier openbaar geen zoektermen e.d. gaan noemen want voor je het weet spelen de platformen hier op in. In de uitkomsten en tips ben ik uiteraard zéér geïnteresseerd :7 *)
ik zie het al helemaal voor me: De platform score is uitstekend, de Mynheer007 realistische score is dramatisch >:)
pi_179078791
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou hier openbaar geen zoektermen e.d. gaan noemen want voor je het weet spelen de platformen hier op in. In de uitkomsten en tips ben ik uiteraard zéér geïnteresseerd :7 *)
Daar heb je een goed punt. Ik zal bij volgende pitches wel even mededelen hoe groot mijn model de kans op default acht.

Ik heb mijn model ook nog even iets aangepast en op een test_set van 11 projecten, bestaande uit 6 nondefaults en 5 defaults wordt het volgende advies gegeven:
- Investeer in 5 non-defaults

1 keer zit het model er dus naast, maar in dat geval gaat het om een fout die iig geen geld kost.

De resultaten zou ik zeker met een pak zout nemen, maar ik sta toch te kijken van de betrouwbaarheid op basis van zo'n klein sampel. De gemiddelde investeerder zou bij het selecteren van 5 projecten uit dit sample gemiddeld iets meer dan 2 defaults pakken.

(Overigens doe ik het mede door dit forum nog wel een stukje beter dan dit model)

[ Bericht 4% gewijzigd door Mynheer007 op 10-05-2018 23:46:21 ]
pi_179078845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 23:29 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt. Ik zal bij volgende pitches wel even mededelen hoe groot mijn model de kans op default acht.
^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179083993
Bij Bondora moeten ze zich zorgen gaan maken, bijna 30% van de investeerders heeft een negatieve return volgens de eigen statistieken. Ik ben er al lang geleden gestopt met investeren en moet ook nog maar zien of ik mijn geld terug zie. Volgens de statistieken heb ik nog een klein beetje positief rendement maar met de enorme hoeveelheid defaults zal ik straks ook iets onder 0 uitkomen.
pi_179084207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:01 schreef Faraday01 het volgende:
Bij Bondora moeten ze zich zorgen gaan maken, bijna 30% van de investeerders heeft een negatieve return volgens de eigen statistieken. Ik ben er al lang geleden gestopt met investeren en moet ook nog maar zien of ik mijn geld terug zie. Volgens de statistieken heb ik nog een klein beetje positief rendement maar met de enorme hoeveelheid defaults zal ik straks ook iets onder 0 uitkomen.
Heel herkenbaar :{ Ze houden de investeerders voor de gek met de voorgespiegelde rendementen die geen rekening houden met toekomstige (...maar wel zeer waarschijnlijke....) afschrijvingen.

Ik moet nog een paar tientjes kunnen terugboeken om break-even uit te komen maar dat wordt nog lastig met slechts twee trouwe betalers....... Eigenlijk is het zonde van de tijd die ik er nog aan besteed. Ik kan ze beter een mail sturen met het verzoek om het account op te heffen en alles wat er nog uitkomt aan het Rode Kruis of zo te doneren :W
Pecunia non olet
pi_179085512
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:01 schreef Faraday01 het volgende:
Bij Bondora moeten ze zich zorgen gaan maken, bijna 30% van de investeerders heeft een negatieve return volgens de eigen statistieken. Ik ben er al lang geleden gestopt met investeren en moet ook nog maar zien of ik mijn geld terug zie. Volgens de statistieken heb ik nog een klein beetje positief rendement maar met de enorme hoeveelheid defaults zal ik straks ook iets onder 0 uitkomen.
Bondora geeft aan dat mijn Net Return 17,12% is. Yield to Maturity based upon my portfolio only komt uit op 15,07%.
Als ik kijk naar mijn eigen berekeningen, waarbij ik corrigeer voor posten die in default gaan, kom ik voor 2017 uit op 5,11%. Voor de eerste vier maanden van 2018 is het rendement echter 3,27% negatief.
Als mijn rendement met een optisch rendement van 15-17% al zo belabberd is, hoe slecht is het rendement dan wel niet van mensen die volgens Bondora een rendement van ong 0% hebben?
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_179085700
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:39 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Bondora geeft aan dat mijn Net Return 17,12% is. Yield to Maturity based upon my portfolio only komt uit op 15,07%.
Als ik kijk naar mijn eigen berekeningen, waarbij ik corrigeer voor posten die in default gaan, kom ik voor 2017 uit op 5,11%. Voor de eerste vier maanden van 2018 is het rendement echter 3,27% negatief.
Als mijn rendement met een optisch rendement van 15-17% al zo belabberd is, hoe slecht is het rendement dan wel niet van mensen die volgens Bondora een rendement van ong 0% hebben?
Volgens Bondora is mijn rendement op het moment 16,6% en de yield to maturity -0,1%

Als ik het zelf uitreken en alleen de achterstanden verreken kom ik op 14,8% rendement. Schrijf ik alle defaults volledig af dan zit ik al op -15%! Gelukkig gaat het om kleine bedragen en als er nog iets van de defaults terug komt valt het mee maar de wijze waarop Bondora het rendement berekent is inderdaad ontzettend misleidend. En dat komt omdat met de hoge rentes er bijna geen aflossingen gedaan worden in de eerste helft van de leningen waardoor de achterstanden optisch heel langzaam oplopen.

Van de leningen waar ik in zit loopt 25% op schema, 11% heeft 0-60 dagen achterstand en 64% heeft >60 dagen achterstand. Dat komt met geen enkele rente goed…
pi_179085934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Van de leningen waar ik in zit loopt 25% op schema, 11% heeft 0-60 dagen achterstand en 64% heeft >60 dagen achterstand. Dat komt met geen enkele rente goed…
47% op schema hier. 9% in de 0-60 dagen achterstand categorie en 44% ligt boven de 60 dagen achterstand.
En die 44% is langzaam maar gestaag aan het oplopen. Eind 2016 lag die op 31%, eind 2017 op 39%.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_179086453
Nieuwe SiG:
Nieuw project in Almere live over 48 uur; 13 mei om 12.15


Vandaag plaatsen wij een nieuw project van een nieuwbouw woning aan de Landgoederij 54 te Almere dat over 48 uur live gaat.

Nobelhorst is een nieuwe wijk in Almere Hout. Het dorp van Almere, direct aan de A6 die je binnen 20 minuten naar Amsterdam brengt. Vanwege de krapte op de huizenmarkt in Amsterdam en Almere zal deze woning snel verhuurd zijn vanwege de locatie, de grootte en de huurprijs.
Deze nieuwbouwwoning is reeds aangekocht. De verwachting is dat deze wordt opgeleverd in het derde kwartaal van 2019.
In dit project werken wij met een bouwdepot. Uitbetalingen vinden plaats op vertoon van facturen van de aannemer.

https://investeren.sameni(...)oederij-54-te-almere

Zo, de rente vliegt wel omlaag bij SiG. Ik ga er nog eens over nadenken of ik hier wel zin in heb met deze rente na aftrek van de kosten.
pi_179086527
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:36 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe SiG:
Nieuw project in Almere live over 48 uur; 13 mei om 12.15


Vandaag plaatsen wij een nieuw project van een nieuwbouw woning aan de Landgoederij 54 te Almere dat over 48 uur live gaat.

Nobelhorst is een nieuwe wijk in Almere Hout. Het dorp van Almere, direct aan de A6 die je binnen 20 minuten naar Amsterdam brengt. Vanwege de krapte op de huizenmarkt in Amsterdam en Almere zal deze woning snel verhuurd zijn vanwege de locatie, de grootte en de huurprijs.
Deze nieuwbouwwoning is reeds aangekocht. De verwachting is dat deze wordt opgeleverd in het derde kwartaal van 2019.
In dit project werken wij met een bouwdepot. Uitbetalingen vinden plaats op vertoon van facturen van de aannemer.

https://investeren.sameni(...)oederij-54-te-almere

jammer om te zien dat de rentes weer dalen
pi_179086576
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:41 schreef jsuijker het volgende:

[..]

jammer om te zien dat de rentes weer dalen
Ja, en zeker omdat de looptijd ook maar 2 jaar is en dus drukken de kosten van het eerste jaar ook nog eens extra.
pi_179087615
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, en zeker omdat de looptijd ook maar 2 jaar is en dus drukken de kosten van het eerste jaar ook nog eens extra.
Denk niet dat deze onder deze voorwaarden vol gaat komen.
pi_179087926
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, en zeker omdat de looptijd ook maar 2 jaar is en dus drukken de kosten van het eerste jaar ook nog eens extra.
Daar heb je gelijk in.
Aan de andere kant kunnen ze hiermee ook investeerders trekken die 5 jaar te lang vinden. Voor een looptijd van 2 jaar is een rente van 4% in het eerste jaar en 4.25% in het tweede jaar wel een hele mooie rente :).
pi_179088321
Nieuwe GvE:
Naam: De Hypotheekshop Scheveningen
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 65.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 72 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,29

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17978

In eerste instantie dacht ik deze is wel leuk. Totdat ik de naam ABN-Amro tegen kwam. Gelijk klaar mee :W
pi_179088502
Sinds kort heeft FNC bij het zakelijk profiel neergezet op welke datum/tijd het project open gaat.
pi_179088565
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:16 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe GvE:
Naam: De Hypotheekshop Scheveningen
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 65.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 72 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,29

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17978

In eerste instantie dacht ik deze is wel leuk. Totdat ik de naam ABN-Amro tegen kwam. Gelijk klaar mee :W
Precies ja🌱 7% voor ons en de zekerheden voor de allergrootste vijand van de crowdfundbelegger🤔
Pecunia non olet
pi_179088678
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 13:35 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Denk niet dat deze onder deze voorwaarden vol gaat komen.
Niet door mij in ieder geval. De rente daalt stapje voor stapje en voor mij is deze stap te groot en ik haak af. Als dit de nieuwe standaard is van SiG ga ik helemaal afhaken. Iets met de bekende druppel.

De risico’s met deze lage rente worden mij te hoog, zeker voor een pand wat nog gebouwd moet worden met de bijbehorende risico’s (ondanks bouwdepot e.d.). Dan de korte looptijd en daardoor hogere kosten. Ook is SiG zelf bezig om te investeren in de hogere schijven (laatste project Rotterdam) wat op termijn de bedrijfsvoering kan schade. Ook hebben ze hiervoor m.i. helemaal geen vergunning van de AFM/DNB wat ook tot problemen kan lijden. Op mijn laatste mail aan SiG hieromtrent komt maar geen reactie, dus twijfelachtig is het op zijn minst. Voor mij een optelsom om ook deze (na project Moerkerkestraat 15 B01) aan mij voorbij te laten gaan.

Voor SiG zelf hoop ik natuurlijk dat hij snel vol komt. Ik maak mijn afwegingen wel weer opnieuw bij een volgend project.
pi_179089969
Organisator sport activiteiten o CcF
https://www.collincrowdfund.nl/njoya/
pi_179090422
Modeontwerper op GvE was in 1 minuut vol
pi_179090774
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:36 schreef Horsemen het volgende:
nieuwbouw woning aan de Landgoederij 54 te Almere
In de tekst op SIG staat "De andere drie verhuurde woningen heb ik via een andere geldverstrekker een hypotheek op" etc., echter het project "Klaroenstraat 11/Karspelhofdreef, te Amsterdam" van rond de jaarwisseling stond vrijwel hetzelfde,maar dan voor twee verhuurde woningen. Ik heb dan ook sterk de indruk dat de derde gewoon een SIG lening is terwijl er (onbewust, onzorgvuldige copy paste van tekstfragmenten?) dus iets anders staat. Ik neem aan dat SIG dat zelf toch ook heeft kunnen vaststellen voor publicatie, of lezen ze het niet en wordt het gewoon 1-op-1 overgenomen zonder enige controle?

Dat samen met de rente doet geeft mij persoonlijk het idee "deze overslaan", iemand een ander idee/uitleg?
pi_179091471
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179091769
Inmiddels bij Perron22 in Enschede gearriveerd😀
Pecunia non olet
pi_179091886
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:54 schreef obligataire het volgende:
Inmiddels bij Perron22 in Enschede gearriveerd😀
have a nice time, and give us a feedback, when you are sober again, greetings to Long Frans, was het toch., thnx *O* w/
pi_179092011
nieuwe HCN, Smoked Bar BQ DEn Haag

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
recensies

https://www.iens.nl/resta(...)urant/338135#reviews

https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html

bedrag valt mee, drie geldnemers, dus 3x HA, routine zit er nog niet helemaal altijd in maak IK op uit de recensies, stijgende omzet en procentueel dalende kosten, die moet ik onthouden, geen info over profit,

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 11-05-2018 18:20:25 ]
pi_179092421
Heeft iemand de volgende betaling van de Belhamels al ontvangen? Werd op 20 april door KoM aangekondigd dat er binnen een week een termijn overgemaakt zou worden maar ik heb nog niets ontvangen.
pi_179092430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:54 schreef obligataire het volgende:
Inmiddels bij Perron22 in Enschede gearriveerd😀
Veel plezier ^O^
pi_179092698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:46 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft iemand de volgende betaling van de Belhamels al ontvangen? Werd op 20 april door KoM aangekondigd dat er binnen een week een termijn overgemaakt zou worden maar ik heb nog niets ontvangen.
Nee ik heb P-P van KoM vorige week al naar gevraagd, maar zoals zo vaak geen reactie terug.
pi_179092741
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:53 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Om toch enig inzicht te geven, heb ik een simpeler model gerunt, met vergelijkbare uitkomsten, en daarbij spelen de volgende worden een rol:
.......(om de platformen niet wijzer te maken)
Voor de meeste van deze worden kan ik me wel iets bij voorstellen hoe deze mogelijk samen zouden hangen met de kans op default(of non-default).

Gaaf, hoor Mynheer007!

Een hele tijd niet meer meegelezen omdat ik mn crowdfunding o.a. bij Gve en Kom leeg laat lopen. Teveel gedoe... Wel nog steeds content met npex, en ik zie in de lijst dat er aardig wat nieuwe partijen bij zijn gekomen, dus wie weet voorzichtig weer heroverwegen.
pi_179092879
Nieuwe op crowdestate. Looptijd 1 jr
https://www.crowdestate.n(...)sgebouw-maasmechelen
pi_179092891
https://www.crowdestate.n(...)sgebouw-maasmechelen

Nieuwe bij Crowdestate. 1 jaar, 7%. Eerste hypotheek, bankgarantie voor de huurpenningen.
Aflossing na 1 jaar.
Klinkt te mooi om waar te zijn? Ik kan de adder zo snel niet vinden...
pi_179093318
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:16 schreef Camogli het volgende:
https://www.crowdestate.n(...)sgebouw-maasmechelen

Nieuwe bij Crowdestate. 1 jaar, 7%. Eerste hypotheek, bankgarantie voor de huurpenningen.
Aflossing na 1 jaar.
Klinkt te mooi om waar te zijn? Ik kan de adder zo snel niet vinden...
Jammer dat het maar een jaar is🖒
Pecunia non olet
pi_179093368
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Jammer dat het maar een jaar is🖒
klopt: de fee van 0,9% hakt er dan nog harder in.
Risico is de herfinanciering? Die gaat eventueel uit eigen middelen (en dan denk ik: waarom nu niet meteen ipv een dure crowdfunding?).
pi_179093393
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:04 schreef peterc het volgende:

[..]

have a nice time, and give us a feedback, when you are sober again, greetings to Long Frans, was het toch., thnx *O* w/
Lange Frans moet nog komen, praatje met de trotse eigenaar Colin gemaakt, mooie dames, lekker eten, gezellig so far 😁
Pecunia non olet
pi_179093436
De top 10 van week 19:
pi_179093511
Update FNC:

• Bruidsmodeketen (C) - Openstaand : 57.77%
quote:
Wij hebben afgelopen maand contact gehad met de kredietnemer en hebben een definitieve oplossing bereikt voor de achterstand. De kredietnemer blijft maandelijks de betalingen voldoen zodat de achterstand niet groter wordt. Hij heeft een groot bedrag tegoed van de belastingdienst naar aanleiding van het afgelopen boekjaar. Dit is ook door de belastingdienst bevestigd. De betaling vindt echter plaats tussen nu en uiterlijk juni. De kredietnemer heeft toegezegd dat de achterstand in zijn geheel wordt ingelost na ontvangst van de gelden van de belastingdienst. Het bedrijf zelf loopt naar eigen zeggen goed, waardoor de teruggave niet daarvoor gebruikt hoeft te worden.
• Elektronica en Reparatie Winkel (C) - Openstaand : 69.25%
quote:
De incasso van april is niet geslaagd. Wij hebben nog geen contact kunnen maken met de kredietnemer. Derhalve hebben wij het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling alsnog zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
• Groothandel (D) - Openstaand : 92.54%
quote:
De deurwaarder heeft het dossier momenteel in behandeling. Zij zijn verhaalsonderzoek aan het doen. Zodra het dossier compleet is, zullen wij tot dagvaarding overgaan indien de directeur/ kredietnemer niet alsnog medewerking heeft verleend. Wij verwachten dat dit in de aankomende maand is afgerond en de vervolgacties genomen kunnen worden.
• Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand : 69.25%
quote:
De incasso van april is niet geslaagd. Daardoor is de achterstand opgelopen tot 2 termijnen. De kredietnemer heeft de vorige betaalafspraken niet nagekomen derhalve blijven wij het formele incassoproces volgen met als doel de betaling alsnog zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen
.

• Stucadoors (C) - Openstaand : 55.14% (346 dagen achterstand)
quote:
De Deurwaarder heeft het dossier inmiddels overgedragen gekregen. Wij hebben lang naar een minnelijke oplossing gezocht, wat niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. De deurwaarder heeft de opdracht gekregen om nog een keer een minnelijke oplossing te zoeken. Indien dit niet slaagt of indien de kredietnemer zich hier niet aan houdt, dan heeft de deurwaarder de opdracht gekregen om over te gaan tot dagvaarding. Wij houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
• Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand : 53.20% (465 dagen achterstand)
quote:
De deurwaarder is momenteel bezig met het dossier. Wij hebben aangegeven dat, indien aankomende maand geen minnelijke oplossing[ bereikt kan worden, de deurwaarder tot dagvaarding over moet gaan. Wij hopen nog steeds dat het niet zo ver hoeft te komen, maar dit hangt uiteraard af van de medewerking van de kredietnemer.
• uitzendprojecten (A) - Openstaand : 35.05%
quote:
De deurwaarder heeft het dossier momenteel in behandeling. Zij zijn verhaalsonderzoek aan het doen en zijn onder meer bezig met het traceren van de directeur van het bedrijf, nu wij geen contact meer met hem kunnen krijgen. Zodra het dossier compleet is, zullen wij tot dagvaarding overgaan indien de directeur/ kredietnemer niet alsnog medewerking heeft verleend. Wij verwachten dat dit in de aankomende maand is afgerond en de vervolgacties genomen kunnen worden.
pi_179093725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:50 schreef djh77 het volgende:
Update FNC:

• Stucadoors (C) - Openstaand : 55.14% (346 dagen achterstand)

[..]

• Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand : 53.20% (465 dagen achterstand)

[..]

Als je na een jaar nog steeds blijft hopen en aansturen op een minnelijke oplossing dan neem je je debiteurenbeheer totaal niet serieus en ben je aan het pappen en nathouden. Wat zullen deze twee lachen als ze na de zoveelste minnelijke poging er wéér een krijgen (als ze überhaupt de post nog lezen van FNC).
pi_179093924
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:36 schreef Pazzie het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit ook in het duikcentrum maar ontvang helemaal geen updates hieromtrent (of over andere achterstanden). Is dit een bepaalde instelling die ik vergeten ben aan te zetten?
pi_179093959
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:18 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik zit ook in het duikcentrum maar ontvang helemaal geen updates hieromtrent (of over andere achterstanden). Is dit een bepaalde instelling die ik vergeten ben aan te zetten?
ik heb de update van het duikcentrum wel gekregen maar mis andere projecten met een achterstand
pi_179095408
In mijn update van FNC stond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom je bij FNC blijkbaar ook mee weg. De toko verkopen en met de noorderzon vertrekken.
pi_179095414
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt en werkt ook zo met pensioen. Ik ken alleen pensioensystemen die werken met een jaarloon, waarbij de pensioenpremie maandelijks gelijk is. Verhaal van deze ondernemers lijkt vreemd
Zo vreemd is het niet, in ieder geval niet in het ziekenhuis wereldtje
ik ken van meerdere ziekenhuizen van dichtbij de begroting en zie wel vreemdere dingen.

En dan ben ik nog niet eens een financiele man
pi_179096872
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:06 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Als je na een jaar nog steeds blijft hopen en aansturen op een minnelijke oplossing dan neem je je debiteurenbeheer totaal niet serieus en ben je aan het pappen en nathouden. Wat zullen deze twee lachen als ze na de zoveelste minnelijke poging er wéér een krijgen (als ze überhaupt de post nog lezen van FNC).
En als je dan toch gaat betalen hoef je alleen de hoofdsom van een jaar geleden terug te betalen zonder rente of boetes :)
pi_179097654
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:06 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Als je na een jaar nog steeds blijft hopen en aansturen op een minnelijke oplossing dan neem je je debiteurenbeheer totaal niet serieus en ben je aan het pappen en nathouden. Wat zullen deze twee lachen als ze na de zoveelste minnelijke poging er wéér een krijgen (als ze überhaupt de post nog lezen van FNC).
Inderdaad, wat een aanfluiting. De investeerders worden overduidelijk totaal niet serieus genomen bij FnC.
pi_179097701
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:59 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

En als je dan toch gaat betalen hoef je alleen de hoofdsom van een jaar geleden terug te betalen zonder rente of boetes :)
Hier inderdaad al veelvuldig besproken maar ook dit is te zot voor woorden. Maar ja, volgens mij is dit wel de club die momenteel met de meeste nieuwe projecten op de proppen komt.
pi_179099646
Ik zou verhuizen als bedrijf:
quote:
TLS Gevelreiniging is een bedrijf in voegwerk en gevelreiniging. Het bedrijf uit Eindhoven (Noord- Brabant) is actief sinds 2013 en heeft inmiddels acht medewerkers in dienst. TLS Gevelreiniging heeft voornamelijk opdrachten in Rotterdam, Den Haag, regio Hilversum en regio Breda
8 personeelsleden maar geen personeelskosten
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 12-05-2018 07:19:59 ]
pi_179106459
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hier inderdaad al veelvuldig besproken maar ook dit is te zot voor woorden. Maar ja, volgens mij is dit wel de club die momenteel met de meeste nieuwe projecten op de proppen komt.
Afgelopen vrijdag inderdaad ze ook weer aan de telefoon gehad. Hoog bral gehalte hoe goed ze wel niet waren én hoeveel nieuwe leningen ze wel niet hadden en kregen. Ze beginnen het een beetje te hoog in de bol te krijgen lijkt het wel.. |:(

Om een lang verhaal kort te maken of in nog wou investeren, ik hou niet van dit opdringerig gedoe... Bepaal toch zelf waar ik mijn geld stal, net als die superzondagen etc..
pi_179107141
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:39 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag inderdaad ze ook weer aan de telefoon gehad. Hoog bral gehalte hoe goed ze wel niet waren én hoeveel nieuwe leningen ze wel niet hadden en kregen. Ze beginnen het een beetje te hoog in de bol te krijgen lijkt het wel.. |:(

Om een lang verhaal kort te maken of in nog wou investeren, ik hou niet van dit opdringerig gedoe... Bepaal toch zelf waar ik mijn geld stal, net als die superzondagen etc..
Ik zou denk ik hebben geantwoord dat niet het aantal nieuwe leningen in eerste instantie belangrijk is maar eerder het percentage wat daarvan probleemloos afbetaalt. En dat ze gezien hun nogal agressieve en vasthoudende manier van werven vooral de losers weten te bereiken die elders niet aan krediet kunnen komen en voor wie cf een laatste strohalm is.
Pecunia non olet
pi_179107675
Pecunia non olet
pi_179110892
quote:
"Hoe's je kapper?" "Nou Super-Kut, weet je."
Sorry, ik dacht ik kop hem maar even in.
:P
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_179118518
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:46 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

"Hoe's je kapper?" "Nou Super-Kut, weet je."
Sorry, ik dacht ik kop hem maar even in.
:P
Moest zelf ook gelijk hier aan denken:
https://www.nu.nl/onderne(...)met-zit-haircut.html
pi_179129199
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:36 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe SiG:
Nieuw project in Almere live over 48 uur; 13 mei om 12.15


Vandaag plaatsen wij een nieuw project van een nieuwbouw woning aan de Landgoederij 54 te Almere dat over 48 uur live gaat.

Nobelhorst is een nieuwe wijk in Almere Hout. Het dorp van Almere, direct aan de A6 die je binnen 20 minuten naar Amsterdam brengt. Vanwege de krapte op de huizenmarkt in Amsterdam en Almere zal deze woning snel verhuurd zijn vanwege de locatie, de grootte en de huurprijs.
Deze nieuwbouwwoning is reeds aangekocht. De verwachting is dat deze wordt opgeleverd in het derde kwartaal van 2019.
In dit project werken wij met een bouwdepot. Uitbetalingen vinden plaats op vertoon van facturen van de aannemer.

https://investeren.sameni(...)oederij-54-te-almere

Zo, de rente vliegt wel omlaag bij SiG. Ik ga er nog eens over nadenken of ik hier wel zin in heb met deze rente na aftrek van de kosten.

Ik sla 'm over. Risico/rendementverhouding is niet OK. Laat ik maar eens een signaaltje afgeven.....
Pecunia non olet
pi_179129769
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik sla 'm over. Risico/rendementverhouding is niet OK. Laat ik maar eens een signaaltje afgeven.....
ff wat backinfo zoeken ;

https://www.funda.nl/koop(...)r-afmelddatum-af/p6/

https://www.funda.nl/koop(...)-landgoed-bouwnr-54/

https://huisidee.nl/objec(...)60e-d290b47e0365.pdf


SIG staat open

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 13-05-2018 12:17:21 ]
pi_179130190
Nieuwe solarworks in Mozambique. 7.5% voor 36 maanden.

Hij loopt weer lekker vlot vol, ik sla hem over. Zit al in nummer 1 en 2 (8 en 7.75%) en deze maand komt de eerste terugbetaling. Eerst dat maar eens afwachten voordat ik meer in hen steek.

https://www.lendahand.com/nl-NL/projects/5931-solarworks-4

[ Bericht 25% gewijzigd door investeerdertje op 13-05-2018 12:49:41 ]
pi_179130268
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik sla 'm over. Risico/rendementverhouding is niet OK. Laat ik maar eens een signaaltje afgeven.....
Sla ook over. Ook hier vanwege risico/rendementsverhouding.
pi_179130821
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:40 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Sla ook over. Ook hier vanwege risico/rendementsverhouding.
Ik ook.
pi_179131243
Zonder de leden van het fok forum komt geen enkel SiG project meer vol.
pi_179131608
En ik sla ook over, paniek morgen bij SiG :D
pi_179132307
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:40 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Sla ook over. Ook hier vanwege risico/rendementsverhouding.
Ik ook.
pi_179133180
Zonder onze steun zal SiG het project niet vol krijgen, en het is goed om te zien dat in dit geval stemmen met de portemonnee effect heeft.

Ik sta trouwens op het punt om een klacht in te dienen bij KIFID over het handelen van GvE in zake een project waar er geld verhaald is op de schuldenaar, maar het geld niet overgemaakt wordt naar de investeerders. Er zouden voor het probleemproject inmiddels al meer dan 4 termijnen verhaald zouden zijn op de eigenaar, maar tot op heden heb ik daar nog geen cent van gezien. Nadat ik dit zelf had aangekaard gaf GvE aan dat 'ze vernomen zouden hebben dat het geld onderweg zou zijn en dat de investeerders geinformeerd zouden worden zodra het zover zou zijn'. Inmiddels zijn we een maand verder en heb ik nog stees niets vernomen. Toch echt schandalig dat ze zo omgaan met de belangen van de investeerder.

En daarnaast begin ik me echt af te vragen waar dat geld nu is dat ontvangen is van de schuldenaar. Ligt dat op de plank bij de deurwaarder, bij GvE of zijn ze het 'gewoon' kwijt?
pi_179134664
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:16 schreef Mynheer007 het volgende:
Zonder onze steun zal SiG het project niet vol krijgen, en het is goed om te zien dat in dit geval stemmen met de portemonnee effect heeft.

Ik sta trouwens op het punt om een klacht in te dienen bij KIFID over het handelen van GvE in zake een project waar er geld verhaald is op de schuldenaar, maar het geld niet overgemaakt wordt naar de investeerders. Er zouden voor het probleemproject inmiddels al meer dan 4 termijnen verhaald zouden zijn op de eigenaar, maar tot op heden heb ik daar nog geen cent van gezien. Nadat ik dit zelf had aangekaard gaf GvE aan dat 'ze vernomen zouden hebben dat het geld onderweg zou zijn en dat de investeerders geinformeerd zouden worden zodra het zover zou zijn'. Inmiddels zijn we een maand verder en heb ik nog stees niets vernomen. Toch echt schandalig dat ze zo omgaan met de belangen van de investeerder.

En daarnaast begin ik me echt af te vragen waar dat geld nu is dat ontvangen is van de schuldenaar. Ligt dat op de plank bij de deurwaarder, bij GvE of zijn ze het 'gewoon' kwijt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GvE is bij mij veruit het beroerdst voor zowel recovery, als communicatie daarover.
pi_179134822
quote:
wacht ook nog ff af, maar 2 jr in geen verkeerde termijn op zich

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 13-05-2018 22:57:08 ]
pi_179135192
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 16:13 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GvE is bij mij veruit het beroerdst voor zowel recovery, als communicatie daarover.
Nope
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou al sinds november 1200 euro per maand overmaken aldus het bericht van de deurwaarder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mynheer007 op 13-05-2018 16:40:17 ]
pi_179136355
De mede-eigenaresse van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou ook vanaf december ongeveer iedere maand 200 euro betalen, maar tot op heden daar ook nog niets van teruggezien. Moet eerst de deurwaarder en rechtzaak van betaald worden verwacht ik, maar het gebrek aan informatie is echt frustrerend. Je moet er altijd zelf achteraan (bij GVE) en dan pas wordt er een informatieve email verstuurd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Red_arrow op 13-05-2018 19:34:57 ]
pi_179137065
De eigenaren van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zou vanaf september maandelijks een bedrag overmaken. In totaal zijn er 2 maandtermijnen aan de deurwaarder overgemaakt. Investeerders hebben niets ontvangen omdat de gelden niet vrijgeboekt konden worden door de deurwaarden vanwege kosten. Inmiddels zijn de eigenaren gestopt met het restaurant en komt er niets meer binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 13-05-2018 18:56:38 ]
  zondag 13 mei 2018 @ 18:05:21 #79
454405 escortmk2
petrolhead
pi_179137309
Misschien moeten we in de openingspost ook maar iets opnemen over de recovery-strategie van de platforms. Het is misschien wat lastig om hier harde cijfers over te geven, maar sommige cases (Belh..., Turkse supermarkt) zijn het waard om voor het nageslacht bewaard te blijven.
pi_179145989
Investeren mensen nog steeds in Estateguru? Mijn ervaring is dat ze professioneler overkomen dan menig Nederlands crowdfunding platform. Ook word je netjes op de hoogte gehouden omtrent je projecten. Nadeelpuntjes wat ik heb ondervonden zijn dat o.a de koopaktes laat worden ondertekend en sommige betalingen te laat worden overgemaakt. Ik ben nog minder dan een jaar bij Estateguru aan het investeren om een geheel oordeel te vellen. Iemand die ook zijn ervaringen wil delen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder87 op 14-05-2018 05:30:44 ]
pi_179147252
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 03:27 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Investeren mensen nog steeds in Estateguru? Mijn ervaring is dat ze professioneler overkomen dan menig Nederlands crowdfunding platform. Ook word je netjes op de hoogte gehouden omtrent je projecten. Nadeelpuntjes wat ik heb ondervonden zijn dat o.a de koopaktes laat worden ondertekend en sommige betalingen te laat worden overgemaakt. Ik ben nog minder dan een jaar bij Estateguru aan het investeren om een geheel oordeel te vellen. Iemand die ook zijn ervaringen wil delen?
Mijn ervaring is hetzelfde: een paar projecten die traag van start gingen, eerste investering eind november 2017, nog geen probleemgevallen, en 1 vervroegde aflossing.
Om de interessantste projecten (goede LTV) niet te missen heb ik auto invest aanstaan.
Ook bij mij dus nog te vroeg om er iets van te zeggen.
Mijn strategie is om leningen van 12 maanden mee te pakken, met een loan to value van lager dan 65%. Elke maand verhoog ik mijn portefeuille met eenzelfde bedrag.
In November ga ik mijn strategie evalueren, afhankelijk van de uitkomst hiervan ga ik dan mijn portefeuille langzamer toe laten nemen, gelijk houden, danwel afbouwen.
pi_179147920
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 03:27 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Investeren mensen nog steeds in Estateguru? Mijn ervaring is dat ze professioneler overkomen dan menig Nederlands crowdfunding platform. Ook word je netjes op de hoogte gehouden omtrent je projecten. Nadeelpuntjes wat ik heb ondervonden zijn dat o.a de koopaktes laat worden ondertekend en sommige betalingen te laat worden overgemaakt. Ik ben nog minder dan een jaar bij Estateguru aan het investeren om een geheel oordeel te vellen. Iemand die ook zijn ervaringen wil delen?
Zeer goede ervaringen tot nu toe. Duidelijk dashboard, goede updates. Snel antwoord op vragen. Een probleem geval gehad, waar het geld terug is gehaald. Meerdere leningen die uiteindelijk niet tot stand zijn gekomen om dat leningnemer verplichtingen niet na kwam. Bouw mijn aandeel daar langzaam uit met het inkomen uit Mintos. :-)

Heb gekozen voor automatisch investeren in leningen tot 18 maanden. Duurt nog een paar maanden tot de reguliere volledige aflossingen zouden binnen moeten komen. Dan gaat de carrousel echt draaien. :-)
pi_179148318
Hoe vaak verschijnen er projecten op crowdestate?
pi_179148384
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:31 schreef investeerdertje het volgende:
Hoe vaak verschijnen er projecten op crowdestate?
Ongeveer 1x per maand
pi_179149840
quote:
Deze zou je eerder op FNC verwachten, met een E'tje en 19.9% rente _O-
Stokt de aanvoer van serieuze projecten?
Pecunia non olet
pi_179150064
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 10:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Schilder Drachten staat nu online
https://www.collincrowdfund.nl/schilderwerken-drachten/
En vol in 8 minuten.
pi_179150393
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Deze zou je eerder op FNC verwachten, met een E'tje en 19.9% rente _O-
Stokt de aanvoer van serieuze projecten?
Eens,

Ik heb nog nooit van hem gehoord maar dat verbaast mij niet als ik lees
quote:
“Doelgroep: De professionele trainings- en handelsstallen, alsmede de buitenlandse paardenliefhebber die zich voor een langere tijd in Nederland vestigen en trainen.”
Tot die doelgroep behoor ik ook niet. Verder bijzonder dat hij zich wel richt op de buitenlandse paardenliefhebbers die zich in Nederland vestigen maar niet op de Nederlandse paardenliefhebber 8)7 Het zal wel komen omdat de Nederlandse paardenliefhebber prima de weg weten om beter en sneller aan dergelijke producten te komen :X
pi_179150749
Een miljoen voor MaMa Kelly op CCF en KNAB:
https://www.collincrowdfund.nl/mama-kelly-amsterdam/
Herfinanciering EV



[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 14-05-2018 12:03:22 ]
pi_179150947
3* Smoked BBQ op HCN staat ook online:
https://horecacrowdfundin(...)-q-den-haag-d5a24215
Edit: vol

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 14-05-2018 12:55:19 ]
pi_179151432
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:55 schreef djh77 het volgende:
Een miljoen voor MaMa Kelly op CCF en KNAB:
https://www.collincrowdfund.nl/mama-kelly-amsterdam/
Herfinanciering EV
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
.......uiteindelijk voor de aandeelhouders??
pi_179152249
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:01 schreef djh77 het volgende:
3* Smoked BBQ op HCN staat ook online:
https://horecacrowdfundin(...)-q-den-haag-d5a24215
Edit: vol
Snap niet echt waarom deze zo veel sneller vol is, dan bijvoorbeeld de frietzaak uit Drachten.

Beide projecten hebben geen zekerheden, en zijn nog min of meer in de start-up fase.
pi_179152323
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:55 schreef djh77 het volgende:
Een miljoen voor MaMa Kelly op CCF en KNAB:
https://www.collincrowdfund.nl/mama-kelly-amsterdam/
Herfinanciering EV
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:28 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

.......uiteindelijk voor de aandeelhouders??
Ja, volgens mij ook. Ze trekken er nu gewoon 1000k uit. Officieel heet dat
quote:
“Daardoor komt vermogen vrij voor vervolginvesteringen en herfinanciering van bestaande leningen.”
Nou valt natuurlijk over smaakt niet te twisten maar ik dacht eerst dat Collin hun eerste bordeel ging aanbieden :+

Volgens mij is dit project trouwens een directe concurrent (overburen van elkaar?) van een ander (veel smaakvoller) Collin project Het Amsterdamse proeflokaal.
pi_179152424
peterverhaar twitterde op maandag 14-05-2018 om 13:08:58 ach, die crowdfundingplatformen, nu weer @geldvoorelkaar : ze hebben een borg van 100.000 bij echt gemakkelijk te vinden personen, die zo op te bellen zijn, maar GvE krijgt geen contact, ik kan het wel doen @geldvoorelkaar reageer retweet
pi_179152458
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:06 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Snap niet echt waarom deze zo veel sneller vol is, dan bijvoorbeeld de frietzaak uit Drachten.

Beide projecten hebben geen zekerheden, en zijn nog min of meer in de start-up fase.
Ik twijfelde, en nu dus vol no problem, all in the game, bij twijfel dus niet inhalen, mijn opmerkingen zijn de herfinanciering van de Heinekenovek ? waarom, en stijgende omzet en procentueel dalende kosten?, dus nu nog geen profit? Omzet nog niet op gewenst nivo? en kosten nog niet op gewenst nivo?

Maybe next time
  maandag 14 mei 2018 @ 13:39:31 #96
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179153031
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:10 schreef Horsemen het volgende:
Nou valt natuurlijk over smaakt niet te twisten maar ik dacht eerst dat Collin hun eerste bordeel ging aanbieden :+
Grappig, de MamaKelly in DenHaag is kwa uitstraling een totaal ander restaurant.
Waarom zou je dezelfde naam voeren als de restaurants totaal niet vergelijkbaar zijn.
Tot nooit .......
pi_179153179
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:08:40 #98
454405 escortmk2
petrolhead
pi_179153831
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:06 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Snap niet echt waarom deze zo veel sneller vol is, dan bijvoorbeeld de frietzaak uit Drachten.

Beide projecten hebben geen zekerheden, en zijn nog min of meer in de start-up fase.
een wat lager bedrag, kortere looptijd, HA van 2 ondernemers ipv 1, geldleners komen wat meer als ondernemers over.

(zomaar wat overwegingen, ik heb smoken voor het kleinste bedrag meegenomen)
pi_179154720
net in mijn mailbox bericht over nieuw super kut project bij KOM.
in ieder geval wel eerlijk.....
pi_179155098
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:45 schreef bleyenburg het volgende:
net in mijn mailbox bericht over nieuw super kut project bij KOM.
in ieder geval wel eerlijk.....
Zingende kapper:
pi_179155626
quote:
Sterk punt is dat eigen vermogen van 380K maar dat zegt me weinig als je niet weet wat het totale balansvermogen is en of er goodwill oid. op de balans is opgenomen........
Pecunia non olet
pi_179155876
Franchiseorganisatie Spare Rib Express neemt annuïteit over van GvE lening
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8 van de 60 termijnen voldaan. HA blijft van kracht.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 14-05-2018 15:49:48 ]
pi_179156420
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:37 schreef djh77 het volgende:
Franchiseorganisatie Spare Rib Express neemt annuïteit over van GvE lening
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8 van de 60 termijnen voldaan. HA blijft van kracht.
Erg netjes imho, beter dan afstoten en failliet laten gaan om daarna opnieuw te starten.
pi_179156462
Peter Verhaar heeft ook weer een probleempje met GvE:
peterverhaar twitterde op maandag 14-05-2018 om 13:08:58 ach, die crowdfundingplatformen, nu weer @geldvoorelkaar : ze hebben een borg van 100.000 bij echt gemakkelijk te vinden personen, die zo op te bellen zijn, maar GvE krijgt geen contact, ik kan het wel doen @geldvoorelkaar reageer retweet
Weet iemand welk project dit betreft?

(dubbel zie net dat Djh77 deze ook al gepost heeft)

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 14-05-2018 16:36:50 ]
pi_179156510
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:37 schreef djh77 het volgende:
Franchiseorganisatie Spare Rib Express neemt annuïteit over van GvE lening
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8 van de 60 termijnen voldaan. HA blijft van kracht.
Toch een belangrijk voordeel van investeren in een franchisenemer. De franchise zal geneigd zijn om proactief te handelen om zijn eigen naam te beschermen.
pi_179157046
Er is een terugkoopverklaring van de franchisegever dus de franchisegever kan hier niet onderuit.
pi_179157066
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ja, volgens mij ook. Ze trekken er nu gewoon 1000k uit. Officieel heet dat

[..]

Nou valt natuurlijk over smaakt niet te twisten maar ik dacht eerst dat Collin hun eerste bordeel ging aanbieden :+

Volgens mij is dit project trouwens een directe concurrent (overburen van elkaar?) van een ander (veel smaakvoller) Collin project Het Amsterdamse proeflokaal.
nee toch 'bordeel' wie wat waar...............incentive? :+ flauw . maar goed inzake project 2.700k invest totaal is fors. straks is ff goed lezen

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 14-05-2018 23:05:05 ]
pi_179157602
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:36 schreef bubbels234 het volgende:
Er is een terugkoopverklaring van de franchisegever dus de franchisegever kan hier niet onderuit.
Klopt, maar er wordt nu niet teruggekocht. De lening wordt overgenomen.
pi_179157998
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt, maar er wordt nu niet teruggekocht. De lening wordt overgenomen.
Precies. Wederom wordt een project niet op de manier afgerond als zou moeten maar wordt er iets anders bedacht. Eigenlijk zou deze lening nu moeten stoppen en de investering terugbetaald door de terugkoopverklaring.
pi_179158573
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:33 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Precies. Wederom wordt een project niet op de manier afgerond als zou moeten maar wordt er iets anders bedacht. Eigenlijk zou deze lening nu moeten stoppen en de investering terugbetaald door de terugkoopverklaring.
Ik heb GVE deze mail gezonden.:

L.s.

Met verbazing heb ik uw bericht gelezen. Er was sprake van een terugkoopverklaring van de franchisegever voor de inventaris en verbouwing.
Dus dient de lening met boeterente te worden voldaan vanwege staking door de franchisenemer. De door U gekozen oplossing is dus alleen ten faveure van de franchisegever en zeker niet van de investeerder.

Ik ga op voorhand hier zeker niet mee akkoord en eveneens niet met automatische omzetting van de lening aan een nieuwe franchisenemer en ik vind het verder onaanvaardbaar dat U deze oplossing hebt gekozen zonder de investeerders te raadplegen en ter goedkeuring voor te leggen.
Ik en ik denk velen hebben hierin geïnvesteerd vanwege de eigen bijdrage van Euro 40.000, de terugkoopverklaring en de lage privé kosten vanwege inwonend bij ouders

Uw reactie in deze gaarne tegemoet ziende.
pi_179158809
quote:
12s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:37 schreef peterc het volgende:

[..]

'bordeel' wie wat waar...............incentive? :+ maar goed 2.700k invest totaal is fors. straks is ff goed lezen
De kippetjes die ze aanbieden moet je letterlijk opvatten :@ :@
https://www.mama-kelly.nl/amsterdam/menu/
Over smaak valt niet te twisten denk dat wij in de provincie te nuchter zijn voor dit soort kitscherige uitspattingen...... :r Maar who cares zolang ze maar in staat zijn terug te betalen.......

Krijg wel de indruk dat er een serieuze goed georganiseerde Horeca-onderneming achter zit (van HCN allure.....) , verschil is dat HCN de DGA ook laat meetekenen. De debiteuren (RHG) die meetekenen exploiteren meerdere ondernemingen dus daar zit redelijk wat verhaalsmogelijkheid als het mis mocht gaan?
Pecunia non olet
pi_179158851
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:06 schreef bridgetofar het volgende:
Ik ga op voorhand hier zeker niet mee akkoord en eveneens niet met automatische omzetting van de lening aan een nieuwe franchisenemer.
Ben met je eens dat terugkoop de meest van de hand liggende oplossing was. Ik zie echter niet in de overeenkomst dat de investeerders te maken krijgen met een nieuwe franchisenemer. M.i. is de franchiseorganisatie de nieuwe geldnemer. Zij zullen neem ik aan vervolgens een lening afsluiten met de nieuwe franchisenemer.

Mijn oplossing was terugkoop inventaris en hieruit terugbetaling aan de investeerders en vervolgens een nieuwe aanvraag van de nieuwe franchisenemer.
pi_179158884
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:25 schreef djh77 het volgende:

[..]Mijn oplossing was terugkoop inventaris en hieruit terugbetaling aan de investeerders en vervolgens een nieuwe aanvraag van de nieuwe franchisenemer.
De terugkoopverklaring, is die verpand aan de crowdfunders? Normaliter profiteren toch alle schuldeisers van een terugkoopverklaring?
Pecunia non olet
pi_179159007
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

De terugkoopverklaring, is die verpand aan de crowdfunders? Normaliter profiteren toch alle schuldeisers van een terugkoopverklaring?
Heb geen informatie over andere schuldeisers
quote:
Naast de vermelde zekerheden geeft franchisegever Spare Rib Express Nederland BV een terugkoopverklaring af met betrekking tot de verbouwingskosten en inventaris (totale investering ¤ 90.000,-). De waarde van de terugkoopverklaring loopt jaarlijks terug met 20%.
pi_179159410
[quote]0s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Peter Verhaar heeft ook weer een probleempje met GvE:
peterverhaar twitterde op maandag 14-05-2018 om 13:08:58 ach, die crowdfundingplatformen, nu weer @geldvoorelkaar : ze hebben een borg van 100.000 bij echt gemakkelijk te vinden personen, die zo op te bellen zijn, maar GvE krijgt geen contact, ik kan het wel doen @geldvoorelkaar reageer retweet
Weet iemand welk project dit betreft?

(dubbel zie net dat Djh77 deze ook al gepost

[het gaat om Florine], een project uit 2015. Kijkend naar de degene die borg staan ben ik het met Verhaar eens dat het mogelijk moet zijn om ze te pakken te krijgen.
Ik zit hier helaas ook in, een van mijn allereerste projecten...
pi_179159433
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:51 schreef CFrealist het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 14 mei 2018 16:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Peter Verhaar heeft ook weer een probleempje met GvE:
peterverhaar twitterde op maandag 14-05-2018 om 13:08:58 ach, die crowdfundingplatformen, nu weer @geldvoorelkaar : ze hebben een borg van 100.000 bij echt gemakkelijk te vinden personen, die zo op te bellen zijn, maar GvE krijgt geen contact, ik kan het wel doen @geldvoorelkaar reageer retweet
Weet iemand welk project dit betreft?

(dubbel zie net dat Djh77 deze ook al gepost

[het gaat om Florine], een project uit 2015. Kijkend naar de degene die borg staan ben ik het met Verhaar eens dat het mogelijk moet zijn om ze te pakken te krijgen.
Ik zit hier helaas ook in, een van mijn allereerste projecten...
Ik zie overigens dat ik nig steeds niet goed ben in spoilers. Iedere keer als ik die nodig heb, ben ik vergeten hoe het werkt 😀
pi_179159486
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:06 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik heb GVE deze mail gezonden.:

L.s.

Met verbazing heb ik uw bericht gelezen. Er was sprake van een terugkoopverklaring van de franchisegever voor de inventaris en verbouwing.
Dus dient de lening met boeterente te worden voldaan vanwege staking door de franchisenemer. De door U gekozen oplossing is dus alleen ten faveure van de franchisegever en zeker niet van de investeerder.

Ik ga op voorhand hier zeker niet mee akkoord en eveneens niet met automatische omzetting van de lening aan een nieuwe franchisenemer en ik vind het verder onaanvaardbaar dat U deze oplossing hebt gekozen zonder de investeerders te raadplegen en ter goedkeuring voor te leggen.
Ik en ik denk velen hebben hierin geïnvesteerd vanwege de eigen bijdrage van Euro 40.000, de terugkoopverklaring en de lage privé kosten vanwege inwonend bij ouders

Uw reactie in deze gaarne tegemoet ziende.
Ik heb ook aan GvE een email hierover verstuurd.
pi_179161237
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ben met je eens dat terugkoop de meest van de hand liggende oplossing was. Ik zie echter niet in de overeenkomst dat de investeerders te maken krijgen met een nieuwe franchisenemer. M.i. is de franchiseorganisatie de nieuwe geldnemer. Zij zullen neem ik aan vervolgens een lening afsluiten met de nieuwe franchisenemer.

Mijn oplossing was terugkoop inventaris en hieruit terugbetaling aan de investeerders en vervolgens een nieuwe aanvraag van de nieuwe franchisenemer.
Dat zou inderdaad de netste oplossing zijn, maar zolang de termijnen netjes binnen blijven komen, denk ik dat je als investeerder niet te veel zorgen moet maken. Mijnsinziens zijn de zekerheden alleen maar beter geworden.
pi_179163001
Wat is er mis met de obligatie van bijvoorbeeld Hygear die nu op Npex noteert:?

https://www.npex.nl/

Je krijgt 7,5% rente, netto 6,9%. Het bedrijf is goed winstgevend, heeft een prachtig track record, een EV van 5,3 mln met een solvabiliteit van +40%. Toekomst ziet er goed uit.
Ik vind dat soort obligaties veel aantrekkelijker dan dat gerommel met de lokale snackbar etc...
pi_179165186
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:29 schreef HappyBlue het volgende:
Wat is er mis met de obligatie van bijvoorbeeld Hygear die nu op Npex noteert:?

https://www.npex.nl/

Je krijgt 7,5% rente, netto 6,9%. Het bedrijf is goed winstgevend, heeft een prachtig track record, een EV van 5,3 mln met een solvabiliteit van +40%. Toekomst ziet er goed uit.
Ik vind dat soort obligaties veel aantrekkelijker dan dat gerommel met de lokale snackbar etc...
Ik denk dat de markt voor een lokale snackbar een stuk stabieler is dan de markt voor deze waterstofinstallaties. Je moet je altijd maar afvragen of er over 6 jaar genoeg geld voor handen is om de hoofdsom terug te betalen (Ze mogen wel een prima ebitda hebben, maar het lijkt dat je ook behoorlijk wat afschrijft op die installaties).
pi_179169400
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:29 schreef HappyBlue het volgende:
Wat is er mis met de obligatie van bijvoorbeeld Hygear die nu op Npex noteert:?

https://www.npex.nl/

Je krijgt 7,5% rente, netto 6,9%. Het bedrijf is goed winstgevend, heeft een prachtig track record, een EV van 5,3 mln met een solvabiliteit van +40%. Toekomst ziet er goed uit.
Ik vind dat soort obligaties veel aantrekkelijker dan dat gerommel met de lokale snackbar etc...
Ben ook meer vaste klant van npex dan kom of GvE.
pi_179173042
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 07:55 schreef snoopy40 het volgende:

[..]

Ben ook meer vaste klant van npex dan kom of GvE.
Er zijn problemen geweest rondom NPEX in verband met de vergunning, daardoor is maandenlang geen handel mogelijk geweest. Zoiets schrikt toch af al schijnt het nu allemaal wél in orde te zijn.
Pecunia non olet
pi_179173094
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er zijn problemen geweest rondom NPEX in verband met de vergunning, daardoor is maandenlang geen handel mogelijk geweest. Zoiets schrikt toch af al schijnt het nu allemaal wél in orde te zijn.
Klopt geloof dat ze ook tijdelijk geen beursnotering meer hadden..
pi_179175405
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:54 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Ik heb ook aan GvE een email hierover verstuurd.
GVE heeft contact met mij gehad. Franchisegever tekent nu voor de lening mee en daardoor zijn beiden aansprakelijk. Bij overname van de vestiging door een andere franchisenemer blijft de lening voor de oude franchisenemer en de franchisegever en zal zeker niet automatisch worden omgezet naar de nieuwe franchisenemer. In dat geval kan alleen algehele aflossing (met rente) en een nieuwe lening worden aangegaan. Actuele saldo inclusief boeterente zou afgerond 84000 bedragen en de actuele waarde van de terugkoopverklaring afgerond 78000. Deze situatie is voor mij wel aanvaardbaar.
pi_179175552
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:07 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

GVE heeft contact met mij gehad. Franchisegever tekent nu voor de lening mee en daardoor zijn beiden aansprakelijk. Bij overname van de vestiging door een andere franchisenemer blijft de lening voor de oude franchisenemer en de franchisegever en zal zeker niet automatisch worden omgezet naar de nieuwe franchisenemer. In dat geval kan alleen algehele aflossing (met rente) en een nieuwe lening worden aangegaan. Actuele saldo inclusief boeterente zou afgerond 84000 bedragen en de actuele waarde van de terugkoopverklaring afgerond 78000. Deze situatie is voor mij wel aanvaardbaar.
Enige reden om het zo te doen is m.i. dat de franchiseorganisatie de 78k niet op de plank heeft liggen. Van de franchisenemer hoeven we denk ik niet veel meer te verwachten qua terugbetaling van 84k. Ik had toch liever de hoofdsom (78k) teruggehad van de franchiseorganisatie in combinatie met een betalingsafspraak mbt de boeterente (6k) met de oude franchisenemer. De franchiseorganisatie had de 78k dan weer door kunnen verkopen aan de nieuwe franchisenemer (nieuwe lening bij gve).
pi_179175974
Lendahand heeft binnenkort weer 2 financieringen met een aantrekkelijk tarief:

https://www.lendahand.com(...)igy-healthcare-ltd-2
6% 12 maanden

https://www.lendahand.com(...)electronics-kenya-10
5.5% 24 maanden

Ik denk dat ik ze allebei maar even meeneem
pi_179176115
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Enige reden om het zo te doen is m.i. dat de franchiseorganisatie de 78k niet op de plank heeft liggen. Van de franchisenemer hoeven we denk ik niet veel meer te verwachten qua terugbetaling van 84k. Ik had toch liever de hoofdsom (78k) teruggehad van de franchiseorganisatie in combinatie met een betalingsafspraak mbt de boeterente (6k) met de oude franchisenemer. De franchiseorganisatie had de 78k dan weer door kunnen verkopen aan de nieuwe franchisenemer (nieuwe lening bij gve).
Franchise tekent mee, hoezo verwacht je er dan niet teveel van?
pi_179176180
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Franchise tekent mee, hoezo verwacht je er dan niet teveel van?
Franchisenemer (Ondernemer die thuis woont bij ouders) gaat geen 84k terugbetalen.
pi_179176212
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Franchisenemer (Ondernemer die thuis woont bij ouders) gaat geen 84 terugbetalen.
Oh sorry, ik las verkeerd, ik dacht dat je de gever bedoelde en tikte doodleuk mee. Dom.
pi_179176476
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Enige reden om het zo te doen is m.i. dat de franchiseorganisatie de 78k niet op de plank heeft liggen. Van de franchisenemer hoeven we denk ik niet veel meer te verwachten qua terugbetaling van 84k. Ik had toch liever de hoofdsom (78k) teruggehad van de franchiseorganisatie in combinatie met een betalingsafspraak mbt de boeterente (6k) met de oude franchisenemer. De franchiseorganisatie had de 78k dan weer door kunnen verkopen aan de nieuwe franchisenemer (nieuwe lening bij gve).
Sorry,
I k zie nu pas dat ik een tikfout heb gemaakt. De schuld inclusief alle rente als boete was niet 84K maar 94 K. De resterende 16K zou niet door de franchisenemer betaald kunnen worden en bovendien kwamen er dan kosten bij die af zouden gaan.van de opbrengst met grote stelligheid zou de 16K met kosten niet betaald kunnen worden. Franchisegever heeft meegetekend om alle termijnen maandelijks te betalen als franchisenemer dat niet kan
pi_179179522
Leuk. GvE project met vervroegde aflossing:

U bent een van de investeerders in het project 006372 | Digiter. Van dit project zijn reeds 48 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (49-60) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente. Dit conform artikel 28 van de Algemene Voorwaarden.

Wij zullen de betalingen deze week aan u overmaken. U ontvangt per termijn een losse uitbetaling. Project 006372 is hiermee volledig afgehandeld.

Wij vertrouwen er op u met deze mail voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u hier toch vragen over hebben, dan vernemen wij dit graag.
Met vriendelijke groet,

Klantenservice Geldvoorelkaar.
pi_179180014
Heeft er hier iemand interesse in een uitnodigingslink voor Trine?
Dit levert 10 euro op voor de gebruiker, en 10 euro voor de verzender van de link.
Stuur even een PM bij interesse.
pi_179180105
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Leuk. GvE project met vervroegde aflossing:

U bent een van de investeerders in het project 006372 | Digiter. Van dit project zijn reeds 48 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (49-60) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente. Dit conform artikel 28 van de Algemene Voorwaarden.
Goed bericht is dat, mijn allereerste GvE project *O*
Pecunia non olet
  dinsdag 15 mei 2018 @ 17:52:30 #135
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179180263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Leuk. GvE project met vervroegde aflossing:
Toen ik de mail zag schrok ik eerst. Dacht dat het zou gaan over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normale betaaldatum: de 12e, deze maand dus de 11e. Loopt daarmee per vandaag 3 werkdagen achter.
Digiter is daarentegen een heel leuk bericht! Waren trouwe betalers. Volledige rente: dat zal wel zijn omdat ze nog onder het oude regime vallen. *O*
pi_179181501
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Niet door mij in ieder geval. De rente daalt stapje voor stapje en voor mij is deze stap te groot en ik haak af. Als dit de nieuwe standaard is van SiG ga ik helemaal afhaken. Iets met de bekende druppel.

De risico’s met deze lage rente worden mij te hoog, zeker voor een pand wat nog gebouwd moet worden met de bijbehorende risico’s (ondanks bouwdepot e.d.). Dan de korte looptijd en daardoor hogere kosten. Ook is SiG zelf bezig om te investeren in de hogere schijven (laatste project Rotterdam) wat op termijn de bedrijfsvoering kan schade. Ook hebben ze hiervoor m.i. helemaal geen vergunning van de AFM/DNB wat ook tot problemen kan lijden. Op mijn laatste mail aan SiG hieromtrent komt maar geen reactie, dus twijfelachtig is het op zijn minst. Voor mij een optelsom om ook deze (na project Moerkerkestraat 15 B01) aan mij voorbij te laten gaan.

Voor SiG zelf hoop ik natuurlijk dat hij snel vol komt. Ik maak mijn afwegingen wel weer opnieuw bij een volgend project.
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik sla 'm over. Risico/rendementverhouding is niet OK. Laat ik maar eens een signaaltje afgeven.....
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:40 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Sla ook over. Ook hier vanwege risico/rendementsverhouding.
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:21 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik ook.
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:54 schreef djh77 het volgende:
Zonder de leden van het fok forum komt geen enkel SiG project meer vol.
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:16 schreef Mynheer007 het volgende:
Zonder onze steun zal SiG het project niet vol krijgen, en het is goed om te zien dat in dit geval stemmen met de portemonnee effect heeft.

quote:
12s.gif Op zondag 13 mei 2018 16:18 schreef peterc het volgende:

[..]

wacht ook nog ff af, maar 2 jr in geen verkeerde termijn op zich
SiG vandaag per mail nogmaals gevraagd naar een reactie op:

quote:
Ook is SiG zelf bezig om te investeren in de hogere schijven (laatste project Rotterdam) wat op termijn de bedrijfsvoering kan schade. Ook hebben ze hiervoor m.i. helemaal geen vergunning van de AFM/DNB wat ook tot problemen kan lijden. Op mijn laatste mail aan SiG hieromtrent komt maar geen reactie, dus twijfelachtig is het op zijn minst.
Ook gevraagd naar een de bevestiging dat SiG bij nieuwe, nog aan te bieden projecten, de nu gebruikte manier om zelf (vanuit SiG) te investeren in de schijven 2 & 4 niet meer zal toepassen. Hopelijk komt er snel een reactie. Als ze dan de rente van project Landgoederij 54 nog wat verhogen dan kan ik alsnog overwegen om dit project mee te nemen O-)
pi_179181862
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er zijn problemen geweest rondom NPEX in verband met de vergunning, daardoor is maandenlang geen handel mogelijk geweest. Zoiets schrikt toch af al schijnt het nu allemaal wél in orde te zijn.
Ik denk dat npex stabieler is dan kom of gve, weet niet of zij over enkele jaren nog bestaan, voor npex maak ik me geen zorgen
pi_179182186
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:07 schreef snoopy40 het volgende:

[..]

Ik denk dat npex stabieler is dan kom of gve, weet niet of zij over enkele jaren nog bestaan, voor npex maak ik me geen zorgen
Het nadeel is dat spreiden voor velen lastiger is met de hoogte van de betaling.
pi_179182731
Update hengelsportcentrum van Benthem, CCf

Beste investeerder,

In vervolg op het voorstel d.d. 6 april jl. inzake de schikking van Hengelsportcentrum van Benthem kunnen wij u als volgt berichten.

Volgens de Algemene Voorwaarden heeft u tot en met 21 april jl. de tijd gehad uw stem ‘’eens/oneens’’ kenbaar te maken.

De slotstand van de stemming o.b.v. de ontvangen respons is als volgt:

Uitslag: (o.b.v. deelname bedrag in de totale lening).

63% Eens met het voorstel.
37% Oneens met het voorstel.

Dit betekent dat we namens de investeerders over zullen gaan tot uitvoering van onderstaand voorstel:

Hoe wordt de slotbetaling van ¤ 10.503,34 verdeeld?


Openstaande incasso juli 2017

¤ 1.469,33

14%


Externe (juridische) kosten

¤ 4.200,00

40%


Slotbetaling richting de investeerders

¤ 4.834,01

46%


Totaal

¤ 10.503,34

100%



Leningaanvraag Hengelsportcentrum van Bentehem 23556 voorstel


Leenbedrag

¤ 65.000,00

100%


Afgelost (13 termijnen)

¤ 14.083,29

22%


Openstaand (47 termijnen)

¤ 50.916,71

78%


Slotbetaling conform voorstel

¤ 4.834,01

7%


Afboeking

¤ 46.082,70

71%


*Exclusief eventueel aanvullende overwaarde uit de woning en in afwachting van definitief standpunt Belastingdienst.



Om het toekomstperspectief van de onderneming te vergroten, ondersteunen wij het verzoek onder de navolgende voorwaarden:
1.De woning wordt getaxeerd. Indien uit de taxatie (waarbij Collin mede-opdrachtgever is) volgt dat een grotere overwaarde in de woning aanwezig is, dan zal die overwaarde (voor 50%) voor het akkoord aangewend moeten worden.
2.De Belastingdienst moet worden benaderd met het verzoek om ook haar vordering (tegen dubbel percentage) in het akkoord mee te laten lopen. Collin wil het formele standpunt van de Belastingdienst vernemen. Mocht de Belastingdienst niet akkoord gaan, dan zal dit het akkoord niet aantasten (mits ook aan voorwaarde 1 is voldaan).

Met vriendelijke groet,

Bas Denissen

Dus wat toen al werd geopperd, dat de grootste hoop akkoord gaat met het voorstel. Alleen valt het niet te controleren natuurlijk.
pi_179183499
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:45 schreef quepos het volgende:

Dus wat toen al werd geopperd, dat de grootste hoop akkoord gaat met het voorstel. Alleen valt het niet te controleren natuurlijk.
Een spoiler zou de post sieren :)

Maar heb je een reden om zo te twijfelen aan de stemming? In dat geval lijkt het mij handig die twijfel duidelijk uit te meten zodat anderen potentieel deze toko kunnen ontwijken. Mocht dit niet het geval zijn lijkt het mij handig om geen (overbodige) onrust te zaaien. Just my 2 cents :)
pi_179187070
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Sterk punt is dat eigen vermogen van 380K maar dat zegt me weinig als je niet weet wat het totale balansvermogen is en of er goodwill oid. op de balans is opgenomen........
Ik heb hierover een vraag gesteld maar blijkbaar vindt Capital Circle het niet nodig om een antwoord te geven.......... :G
Pecunia non olet
pi_179187107
Vandaag kom ik er achter dat er een Funding Circle project van mij volledig is afgelost.
Had wel een e-mailtje of iets dergelijks verwacht na afloop, nu gaat het een beetje ongemerkt voorbij.

Wel fijn dat dit mijn eerste project ooit is wat voor de volle 100% terug gekomen is. *O*
Was trouwens nog even spannend, want de laatste termijn werd ineens niet op tijd overgemaakt.
pi_179190432
GvE verwacht dit jaar een groei in uitgezette financieringen van 0-40%:
https://www.investeerders(...)kt-moet-samenwerken/
Vorig jaar is er ruim 26 miljoen geinvesteerd via GvE, voor dit jaar verwachten ze 25-35 miljoen.
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:15:04 #144
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179191336
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Goed bericht is dat, mijn allereerste GvE project *O*
Allereerste? Ik heb maar 10 investeringen en heb al 2 vervroegd afgeloste projecten.
pi_179192051
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Allereerste? Ik heb maar 10 investeringen en heb al 2 vervroegd afgeloste projecten.
Het was mijn allereerste GvE project, goed lezen :)
Pecunia non olet
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:06:48 #146
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179192064
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het was mijn allereerste GvE project, goed lezen :)
Ah, zo lees ik het niet. De context is aflossing en project, vandaar.
pi_179193130
Het 'bordeel' staat open:
https://www.collincrowdfund.nl/mama-kelly-amsterdam/

Onder ondernemer staat Rein Rambaldo. De enige persoon die niet vermeld staat in het organogram en niet garant staat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 28% gewijzigd door djh77 op 16-05-2018 11:10:07 ]
pi_179194177
quote:
Het persoonlijke faillissement is onlangs opgeheven wegens gebrek aan baten. Om beslag te kunnen leggen op salaris, danwel de auto, dient er vonnis te worden gehaald. Dit vonnis is (nog) niet gehaald, omdat de schuldenlast van de heer ....... tot op heden nog niet is gezakt. Het halen van een vonnis kost al snel tussen de ¤ 5.000,- en de ¤ 10.000,-. De Belastingdienst is een preferente schuldeiser, wat inhoudt dat, als er al beslag kan worden gelegd, zij altijd voorrang zullen hebben op eventuele uitkeringen. De deurwaarder houdt e.e.a. wel in de gaten, en zodra de schuld bij de Belastingdienst is ingelost, zullen er alsnog stappen kunnen worden ondernomen.
Deze info kreeg ik van GvE. Ondernemer had een eenmanszaak. Moet nog 20k terugbetalen vanuit de lening aan de investeerders. Is inmiddels CEO van een nieuwe onderneming (geen aandeelhouder) en een Citroen DS3 staat te koop op marktplaats (14,5k). Kan iemand bovenstaande beoordelen of dit de juiste weg is om te volgen? Zijn de genoemde kosten voor het 'halen' van een vonnis reëel?

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 16-05-2018 12:10:58 ]
pi_179194298
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:03 schreef djh77 het volgende:
Het 'bordeel' staat open:
https://www.collincrowdfund.nl/mama-kelly-amsterdam/

Onder ondernemer staat Rein Rambaldo. De enige persoon die niet vermeld staat in het organogram en niet garant staat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
477 investeerders leggen deze in ruim een uur vol!
Ik vind het niet jammer dat ik te laat was. :)
pi_179194326
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

477 investeerders leggen deze in ruim een uur vol!
Ik vind het niet jammer dat ik te laat was. :)
Staat nu open op KNAB voor de andere helft: https://www.knab.nl/crowdfunding/projecten/mama-kelly-amsterdam
pi_179194737
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Goed bericht is dat, mijn allereerste GvE project *O*
Digiter was mijn elfde project bij GVE. Ik deed toen alleen nog GvE.
Als ik dan even mijn lijstje GVE van het eerste jaar doorkijk dan was het wel een echt leerjaar. :)

6 projecten uit dat jaar in default.
Geen cent ontvangen uit de uitwinning van zekerheden (zo die er toen waren) en uit h.a.

Daarna geen enkele default meer bij GvE totaal 97 projecten bij dit platform.

Ben nu eigenlijk ook wel benieuwd wanneer ik hier ben gaan lezen en posten.
Kan ik dat ergens zien zonder alle items langs te lopen?
Ben benieuwd naar het aantal defaults voor en na FOK lidmaatschap.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-05-2018 12:39:08 ]
pi_179194908
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kan ik dat ergens zien zonder alle items langs te lopen?
Dit was je eerste post:
WGR / Crowdfunding #30- Elke dag nieuwe kansen
pi_179194920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als ik dan even mijn lijstje GVE van het eerste jaar doorkijk dan was het wel een echt leerjaar. :)
6 projecten uit dat jaar in default.
Geen cent ontvangen uit de uitwinning van zekerheden (zo die er toen waren) en uit h.a.
Hier ook. 10x default van de 54 projecten in het eerste jaar bij GvE. Geen recovery. Hierna nog 1 default.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Hallo GvE volgers,
Ben nieuw hier heb net verschillende draadjes gelezen. Investeer sinds een jaar op geld voor elkaar en het lijkt me leuk om zo nu en dan bevindingen te delen.
Grt.
pi_179194953
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb hierover een vraag gesteld maar blijkbaar vindt Capital Circle het niet nodig om een antwoord te geven.......... :G
Dat is dan voor mij een goede rede om de knip dicht te houden. Is toch een hele nette vraag. Ik hoor graag of er nog een antwoord komt.
pi_179194990
Peter Verhaal is ook weer even bezig met GvE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:53:16 #158
441364 NaRegenDeZon
pi_179195233
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hier ook. 10x default van de 54 projecten in het eerste jaar bij GvE. Geen recovery. Hierna nog 1 default.

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:40 schreef SunnyCrowder het volgende:
Dit was je eerste post:
WGR / Crowdfunding #30- Elke dag nieuwe kansen
Dank!

Dan zijn alle GvE defaults die ik heb van voor dat ik hier ging meelezen/posten!!!
Bewijst wederom de waarde van het forum.

Overigens heb ik ook nog wel wat defaults of alleen rente betalers van na dat ik hier ben gaan meelezen bij andere platformen gekregen.. Dus hier mee lezen en posten is geen absolute garantie. :)
  woensdag 16 mei 2018 @ 13:00:54 #159
477566 investeerdertje
pi_179195476
  woensdag 16 mei 2018 @ 13:22:17 #160
442290 obligataire
pi_179196047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is dan voor mij een goede rede om de knip dicht te houden. Is toch een hele nette vraag. Ik hoor graag of er nog een antwoord komt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
  woensdag 16 mei 2018 @ 13:32:14 #161
383662 djh77
pi_179196262
CollinCrowdfund twitterde op woensdag 16-05-2018 om 13:26:46 500e MKB’er realiseerde financiering via Collin Crowdfund! Realiseer jij je groeiambities ook via Collin? Lees meer: reageer retweet
  woensdag 16 mei 2018 @ 13:53:30 #162
450057 TisIk
pi_179196764
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Digiter was mijn elfde project bij GVE. Ik deed toen alleen nog GvE.
Als ik dan even mijn lijstje GVE van het eerste jaar doorkijk dan was het wel een echt leerjaar. :)

6 projecten uit dat jaar in default.
Geen cent ontvangen uit de uitwinning van zekerheden (zo die er toen waren) en uit h.a.

Daarna geen enkele default meer bij GvE totaal 97 projecten bij dit platform.

Ben nu eigenlijk ook wel benieuwd wanneer ik hier ben gaan lezen en posten.
Kan ik dat ergens zien zonder alle items langs te lopen?
Ben benieuwd naar het aantal defaults voor en na FOK lidmaatschap.

Over leren gesproken .....
Ik heb pas geleden nog eens gekeken naar mijn eerste 40 projecten (bij diverse platforms).
Dit op basis van de pitch, niet op hoe de projecten lopen.
Maar liefst 20 zou ik nu nooit meer doen!
Twee zou ik zonder meer weer doen, en de rest zit er een beetje tussenin.
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:01:32 #163
442290 obligataire
pi_179196930
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 13:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat nu open.

Ach ja, een tonnetje meer of minder........ oO/
Pecunia non olet
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:26:46 #164
447248 Incitatus3
pi_179197484
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:01 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ach ja, een tonnetje meer of minder........ oO/
Soms heb ik het cynische idee dat platforms verbaasd zijn dat het ons uitmaakt wat er in de pitch staat - "Wij zeggen u toch dat het een geweldige investeringskans is? Is dat niet genoeg?" - en dat sommige investerdeers een pitch ook echt lezen.
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:30:07 #165
476286 VDF
pi_179197577
Via Crowdfundmarkt kwam ik https://matchingcapital.com/ tegen. Heeft iemand al enige ervaring / informatie over de projecten? Het lijkt erop dat ze net gestart zijn, maar de informatie over de projecten op de fp is nogal beperkt.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:31:57 #166
428379 Horsemen
pi_179197631
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:54 schreef Horsemen het volgende:

SiG vandaag per mail nogmaals gevraagd naar een reactie op:

[..]

Ook gevraagd naar een de bevestiging dat SiG bij nieuwe, nog aan te bieden projecten, de nu gebruikte manier om zelf (vanuit SiG) te investeren in de schijven 2 & 4 niet meer zal toepassen. Hopelijk komt er snel een reactie. Als ze dan de rente van project Landgoederij 54 nog wat verhogen dan kan ik alsnog overwegen om dit project mee te nemen O-)
Vandaag heb ik een reactie van SiG ontvangen. Hierbij een stukje uit deze mail:

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SiG heeft er (inmiddels?) voor gekozen om een andere juridische entiteit het eventuele ontbrekende bedrag voor de funding te laten aanvullen. Daar kan een ieder het zijne van vinden maar dit past in ieder geval m.i. wel binnen de AFM vergunning. In de pitch van dit project staat het dus (nog?) niet juist.

Wat mij betreft is dit dus opgelost. (Als nu ook de rente van project Landgoederij 54 nog wat omhoog zou gaan :P )

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 16-05-2018 14:37:10 ]
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:39:27 #167
383662 djh77
pi_179197827
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag heb ik een reactie van SiG ontvangen. Hierbij een stukje uit deze mail:

[..]

SiG heeft er (inmiddels?) voor gekozen om een andere juridische entiteit het eventuele ontbrekende bedrag voor de funding te laten aanvullen. Daar kan een ieder het zijne van vinden maar dit past in ieder geval m.i. wel binnen de AFM vergunning. In de pitch van dit project staat het dus (nog?) niet juist.

Wat mij betreft is dit dus opgelost. (Als nu ook de rente van project Landgoederij 54 nog wat omhoog zou gaan :P )
Zat er niet zo ver naast:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:04 schreef djh77 het volgende:
Ik weet niet zo zeker of SiG zelf de funding van dit project gaat doen. Kan ook weer een relatie zijn en dat ze slechts bemiddelen. SiG mag wel wat meer info geven over dit soort zaken.
Schijf 4 zit inmiddels vol. Schijf 2 en 1 nog niet. Gijs zou voor 30k garant staan. Vraag me af of hij nu schijf 1 en 2 vol gaat gooien ipv schijf 2 en 4.De woningeigenaar had beter een bedrag kunnen afspreken met SiG mbt de garantstelling dan specifiek schijf 2 en 4

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 16-05-2018 14:47:31 ]
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:46:19 #168
383662 djh77
pi_179198022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:30 schreef VDF het volgende:
Via Crowdfundmarkt kwam ik https://matchingcapital.com/ tegen. Heeft iemand al enige ervaring / informatie over de projecten? Het lijkt erop dat ze net gestart zijn, maar de informatie over de projecten op de fp is nogal beperkt.
Inleg is me iets te hoog
quote:
Investeer mee vanaf ¤ 10.000
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:12:14 #169
468506 Frandderouw
-
pi_179198662
Knab cursus/bijeenkomst.

Ben benieuwd naar het wij van WC-eend.... gehalte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:14:38 #170
441364 NaRegenDeZon
pi_179198720
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag heb ik een reactie van SiG ontvangen. Hierbij een stukje uit deze mail:

[..]

SiG heeft er (inmiddels?) voor gekozen om een andere juridische entiteit het eventuele ontbrekende bedrag voor de funding te laten aanvullen. Daar kan een ieder het zijne van vinden maar dit past in ieder geval m.i. wel binnen de AFM vergunning. In de pitch van dit project staat het dus (nog?) niet juist.

Wat mij betreft is dit dus opgelost. (Als nu ook de rente van project Landgoederij 54 nog wat omhoog zou gaan :P )
Mee eens.
Aan de andere kant zegt het nog niet zoveel daar je niet weet hoe al die b.v.' s aan elkaar hangen. Vaak is het bij problemen een sneuwbal.
In ieder geval bedankt voor je vasthoudendheid om dit stukje ellende boven tafel te halen, te bespreken, en duidelijk te krijgen. Nu inderdaad nog de rente omhoog!
Is nu voor 28% gefund door 30 investeerders.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-05-2018 15:19:46 ]
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:35:41 #171
476286 VDF
pi_179199183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:30 schreef VDF het volgende:
Via Crowdfundmarkt kwam ik https://matchingcapital.com/ tegen. Heeft iemand al enige ervaring / informatie over de projecten? Het lijkt erop dat ze net gestart zijn, maar de informatie over de projecten op de fp is nogal beperkt.
Ze adverteren met "Onder toezicht AFM" terwijl in de FAQ staat dat ze een ontheffing hebben. Geen goede presentatie zo!

Ze leven van de succesfee die aan de kredietnemer wordt berekend en een administratievergoeding.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:41:26 #172
435667 bleyenburg
pi_179199287
Project GVE te laat en geen reactie op email met vragen hieromtrent......
Dan weet ik wel weer hoe laat het is.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar gezien mijn ervaringen vrees ik het ergste.
wat een drama daar zeg.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:58:49 #173
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179199647
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 15:41 schreef bleyenburg het volgende:
Project GVE te laat en geen reactie op email met vragen hieromtrent......
Dan weet ik wel weer hoe laat het is.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar gezien mijn ervaringen vrees ik het ergste.
wat een drama daar zeg.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is het vakantie...
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:20:41 #174
435667 bleyenburg
pi_179200180
ik neem aan dat xzaz een geintje maakt
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:30:33 #175
477566 investeerdertje
pi_179200419
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:20 schreef bleyenburg het volgende:
ik neem aan dat xzaz een geintje maakt
Yuh, maar het was geen goed sinterklaaskado (5 december 2014 :P)
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:31:13 #176
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179200434
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:20 schreef bleyenburg het volgende:
ik neem aan dat xzaz een geintje maakt
Zit hier ook in. Eens, dat de situatie niet prettig aanvoelt. Ze zitten op 39/60. Dan hoop je dat je door de kwade dampen heen bent. Het lijkt er op, dat dat dus niet het geval is.
Het woordgrapje van xzaz kan ik wel waarderen.
  woensdag 16 mei 2018 @ 17:19:44 #177
477566 investeerdertje
pi_179201580
Ik heb zojuist een donatie aan estateguru gedaan. Ik ga zien of het iets is :)
  woensdag 16 mei 2018 @ 17:41:26 #178
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179201883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 15:41 schreef bleyenburg het volgende:
Project GVE te laat en geen reactie op email met vragen hieromtrent......
Dan weet ik wel weer hoe laat het is.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar gezien mijn ervaringen vrees ik het ergste.
wat een drama daar zeg.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het helpt wel, dat je om een reactie gevraagd hebt. Plotseling is er een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:09:12 #179
462403 ETphonehome
pi_179202337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 17:41 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Het helpt wel, dat je om een reactie gevraagd hebt. Plotseling is er een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met andere woorden: de borg is al opgesoupeerd (als we dit tenminste moeten geloven), er wordt 6 maanden uitstel van aflossing gevraagd, terwijl er in januari 2019 mogelijk pas weer geld beschikbaar is. Mei aflossing is/wordt niet betaald, volgens mijn berekening hebben we het dan over 8 maanden. Eens even over denken hoe hierop naar GvE te reageren. Ik krijg er wel weer een met-je-rug-tegen-de-muur-gevoel van.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:09:43 #180
442290 obligataire
pi_179202348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 17:41 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Het helpt wel, dat je om een reactie gevraagd hebt. Plotseling is er een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel van een hoog rentepercentage is dat je relatief snel het break-even punt bereikt; heb er nog maar een paar tientjes inzitten maar vrees dat ik die nooit meer terug ga zien nu de borg blijkbaar al is aangesproken.
Pecunia non olet
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:09:45 #181
462403 ETphonehome
pi_179202349
dubbel
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:12:32 #182
442290 obligataire
pi_179202409
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:09 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik krijg er wel weer een met-je-rug-tegen-de-muur-gevoel van.
Tsja er is al beslist namens de investeerders. Zat ook niets anders op. Zal wel niets te halen zijn in privé.

Vind het altijd bijzonder als iemand zegt dat 'hij heeft overleefd' maar in feite afhankelijk is van de goede wil en medelijden van de schuldeisers dat ze er de stekker niet uit trekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 16-05-2018 20:46:59 ]
Pecunia non olet
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:24:21 #183
444576 rockenfeller
pi_179202694
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:09 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Met andere woorden: de borg is al opgesoupeerd (als we dit tenminste moeten geloven), er wordt 6 maanden uitstel van aflossing gevraagd, terwijl er in januari 2019 mogelijk pas weer geld beschikbaar is. Mei aflossing is/wordt niet betaald, volgens mijn berekening hebben we het dan over 8 maanden. Eens even over denken hoe hierop naar GvE te reageren. Ik krijg er wel weer een met-je-rug-tegen-de-muur-gevoel van.
Ik zou de bankafschriften van de borg willen zien waaruit blijkt dat dit daadwerkelijk gestort is. Overigens vraag ik me af of dit zomaar kan. De investeerders kunnen de borg aanspreken volgens mij. Nu blijkbaar een en ander gestort is lijkt mij dat een lening??
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:37:23 #184
427091 Mynheer007
pi_179202968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:24 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik zou de bankafschriften van de borg willen zien waaruit blijkt dat dit daadwerkelijk gestort is. Overigens vraag ik me af of dit zomaar kan. De investeerders kunnen de borg aanspreken volgens mij. Nu blijkbaar een en ander gestort is lijkt mij dat een lening??
Zo denk ik er ook over. De investeerders krijgen de borgstelling, en kunnen gezamelijk besluiten deze aan te spreken mocht dat nodig zijn. Ik zou hier absoluut protest tegen aantekenen.

Dit lijkt me uiterst relevant want ik denk dat borgen in de meeste gevallen sowieso al geld hebben uitstaan bij de lenende partij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mynheer007 op 17-05-2018 10:14:24 ]
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:24:21 #185
457335 UU7
pi_179208168
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:09 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Met andere woorden: de borg is al opgesoupeerd (als we dit tenminste moeten geloven), er wordt 6 maanden uitstel van aflossing gevraagd, terwijl er in januari 2019 mogelijk pas weer geld beschikbaar is. Mei aflossing is/wordt niet betaald, volgens mijn berekening hebben we het dan over 8 maanden. Eens even over denken hoe hierop naar GvE te reageren. Ik krijg er wel weer een met-je-rug-tegen-de-muur-gevoel van.
Er was een borg van 200k afgegeven. Per maand moest lener 9,5k terugbetalen. Als de borg compleet is opgesoupeerd, dan zou het project al minimaal 21 maanden draaien op de borg. Ik heb mijn twijfels over de mededelingen van GVE.
  woensdag 16 mei 2018 @ 23:00:47 #186
444576 rockenfeller
pi_179209215
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:24 schreef UU7 het volgende:

[..]

Er was een borg van 200k afgegeven. Per maand moest lener 9,5k terugbetalen. Als de borg compleet is opgesoupeerd, dan zou het project al minimaal 21 maanden draaien op de borg. Ik heb mijn twijfels over de mededelingen van GVE.
Een duidelijk artikel

http://www.wetrecht.nl/borgstelling/

Volgens mij kan de borg gewoon aangesproken worden.De schuldenaar is namelijk pas sinds kort in gebreke. Ik zit hier niet in maar zou er met gestrekt been ingaan.
  donderdag 17 mei 2018 @ 02:53:41 #187
428379 Horsemen
pi_179212127
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 23:00 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Een duidelijk artikel

http://www.wetrecht.nl/borgstelling/

Volgens mij kan de borg gewoon aangesproken worden.De schuldenaar is namelijk pas sinds kort in gebreke. Ik zit hier niet in maar zou er met gestrekt been ingaan.
Een helder verhaal.
  donderdag 17 mei 2018 @ 08:22:14 #188
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_179213942
"Goedendag GVE,

Het is mij niet duidelijk waarom de (toekomstige) gelden niet door de borg betaald worden. Deze graag aanspreken. "
  donderdag 17 mei 2018 @ 08:31:54 #189
428379 Horsemen
pi_179213997
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:22 schreef dubbeltjez het volgende:
"Goedendag GVE,

Het is mij niet duidelijk waarom de (toekomstige) gelden niet door de borg betaald worden. Deze graag aanspreken. "
Ik denk niet dat dit werkt op deze manier. Het door een aantal mensen sturen van een mailtje gaat hopelijk een verhelderende reactie opleveren ;)
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:57:54 #190
383662 djh77
pi_179215944
Wat nou ondernemer Rambaldo bij MaMaKelly. Helemaal niet! :R voor CCF.



  donderdag 17 mei 2018 @ 12:37:36 #191
471164 pro-investeerder
pi_179217702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:57 schreef djh77 het volgende:
Wat nou ondernemer Rambaldo bij MaMaKelly. Helemaal niet! :R voor CCF.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.cleber.nl/wp-content/uploads/2016/09/JOR-2016_101.pdf
Ik snap wel dat hij niet mee werkt in het bedrijf en alles op haar naam staat ;)
  donderdag 17 mei 2018 @ 12:42:50 #192
460176 peterc
pi_179217796
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:37 schreef pro-investeerder het volgende:

[..]

https://www.cleber.nl/wp-content/uploads/2016/09/JOR-2016_101.pdf
Ik snap wel dat hij niet mee werkt in het bedrijf en alles op haar naam staat ;)
*O* goed gevonden, altijd mooi leesvoer
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:13:17 #193
464936 gaanmetdiebanaan
pi_179218286
Nu snap ik ook waarom er geen sprake is van een bankfinanciering.
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:20:37 #194
476286 VDF
pi_179218388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:37 schreef pro-investeerder het volgende:

[..]

https://www.cleber.nl/wp-content/uploads/2016/09/JOR-2016_101.pdf
Ik snap wel dat hij niet mee werkt in het bedrijf en alles op haar naam staat ;)
geeft een goed beeld van hoe deze man met zijn crediteuren omgaat.......
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:39:32 #195
383662 djh77
pi_179218745
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:57:21 #196
441364 NaRegenDeZon
pi_179219088
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:37 schreef pro-investeerder het volgende:

[..]

https://www.cleber.nl/wp-content/uploads/2016/09/JOR-2016_101.pdf
Ik snap wel dat hij niet mee werkt in het bedrijf en alles op haar naam staat ;)
Uit het rechtbank verslag,Tja ja, Dan weet je wel wat voor een vlees je in de kuip hebt:

"De heer Rambaldo is duidelijk gemaakt dat de Rabobank
aanspraak maakte op het bedrag waarvoor
hij zich borg had gesteld en tot een betalingsregelingwilde
komen. De heer Rambaldo gaf aan geen
geld te hebben, geen inkomen te hebben en
eigenlijk ook niet van plan te zijn “legaal” te gaan
werken, omdat hij in dat geval uitsluitend een inkomen
zou genieten dat afgedragen zou moeten
worden aan zijn crediteuren.
Buiten de Rabobank
had hij nog vele andere crediteuren. De heer
Rambaldo heeft tijdens het gesprek erkend dat hij
de schuld van ¤100.000,- aan de Rabobank had,
maar liet erop volgen dat hij die schuld niet zou
kunnen voldoen.”

Wie zich nog wil terugtrekken uit dit horeca project heeft nog een dag of tien. :X
  donderdag 17 mei 2018 @ 14:11:50 #197
475508 SunnyCrowder
pi_179219419
  donderdag 17 mei 2018 @ 14:18:03 #198
441364 NaRegenDeZon
pi_179219568
quote:
Zo te lezen heeft hij in ieder geval al twee leningen bij GvE gehad en vervroegd afgelost! Lijkt dus een solide leningnemer!
  donderdag 17 mei 2018 @ 14:20:20 #199
475508 SunnyCrowder
pi_179219619
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zo te lezen heeft hij in ieder geval al twee leningen bij GvE gehad en vervroegd afgelost! Lijkt dus een solide leningnemer!
Klopt, jammer dat die een stuk hogere rente hadden. Ik ga denk ik voor de annuïteit vanwege de kans op vervroegde aflossing.
  donderdag 17 mei 2018 @ 14:24:18 #200
456063 jsuijker
pi_179219693
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Uit het rechtbank verslag,Tja ja, Dan weet je wel wat voor een vlees je in de kuip hebt:

"De heer Rambaldo is duidelijk gemaakt dat de Rabobank
aanspraak maakte op het bedrag waarvoor
hij zich borg had gesteld en tot een betalingsregelingwilde
komen. De heer Rambaldo gaf aan geen
geld te hebben, geen inkomen te hebben en
eigenlijk ook niet van plan te zijn “legaal” te gaan
werken, omdat hij in dat geval uitsluitend een inkomen
zou genieten dat afgedragen zou moeten
worden aan zijn crediteuren.
Buiten de Rabobank
had hij nog vele andere crediteuren. De heer
Rambaldo heeft tijdens het gesprek erkend dat hij
de schuld van ¤100.000,- aan de Rabobank had,
maar liet erop volgen dat hij die schuld niet zou
kunnen voldoen.”

Wie zich nog wil terugtrekken uit dit horeca project heeft nog een dag of tien. :X
Ligt dit ook al bij collin?
Ben wel benieuwd hoe hierop gereageerd wordt als hij per se het gezicht moet worden vanwege zijn ervaring
  donderdag 17 mei 2018 @ 14:38:58 #201
441364 NaRegenDeZon
pi_179220110
Zat net nog even te kijken hoe het tegenwoordig zit met het regime van vervroegde aflossingen bij GvE.
Ik vind dit bij de algemene voorwaarden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie daar een uitzondering voor een aflossing bij hypothecaire leningen. Die mogen ook gedeeltelijk afgelost worden met een verwijzing naar Addendum Consumentenhypotheek. Ik kan daar echter bij dit artikel niets over vinden.

Heeft iemand al eens uitgezocht hoe dit zit?
  donderdag 17 mei 2018 @ 15:12:50 #202
428379 Horsemen
pi_179220925
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zat net nog even te kijken hoe het tegenwoordig zit met het regime van vervroegde aflossingen bij GvE.
Ik vind dit bij de algemene voorwaarden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie daar een uitzondering voor een aflossing bij hypothecaire leningen. Die mogen ook gedeeltelijk afgelost worden met een verwijzing naar Addendum Consumentenhypotheek. Ik kan daar echter bij dit artikel niets over vinden.

Heeft iemand al eens uitgezocht hoe dit zit?
Ik heb het niet uitgezocht maar m.b.t. “Tenzij het Addendum Consumentenhypotheek van toepassing is” Dacht ik eigenlijk dat GvE geen consumentenhypotheken verstrekte.

Op zich een leuk bedrijf en zo te zien een ondernemer met een goede betaalmoraal. Wat wel risicovol is aan dit project dat is dat er niet gewerkt zal worden met een bouwdepot. Het gehele bedrag zal in een keer uitbetaald worden terwijl bij de start van de lening alleen nog maar het lege stuk grond als onderpand dient of mis ik iets? Bij een SiG project zou hier zeker gewerkt worden met een bouwdepot wat natuurlijk veel beter is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 17-05-2018 16:06:13 ]
  donderdag 17 mei 2018 @ 15:15:30 #203
476270 tnhb
pi_179220979
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik zie daar een uitzondering voor een aflossing bij hypothecaire leningen. Die mogen ook gedeeltelijk afgelost worden met een verwijzing naar Addendum Consumentenhypotheek. Ik kan daar echter bij dit artikel niets over vinden.
Met betrekking tot "Bouw kantoorpand Purmerend" kan dat naar mijn mening niet van toepassing zijn wat die heeft de term "Zakelijk" gekregen.

Op https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-lenen/risico.aspx staan de nodige modellen etc., alleen Addendum Consumentenhypotheek is daar niet beschikbaar, misschien bij GVE navragen om zekerheid te krijgen over het bestaan en de inhoud?

Ik heb wel deze gevonden:

https://www.geldvoorelkaa(...)20voor%20website.pdf (er is ook nog een oudere 2016 versie, heb niet naar de verschillen gezocht)
  donderdag 17 mei 2018 @ 15:33:30 #204
477566 investeerdertje
pi_179221262
Energievoorziening in Kenia. 5.5% 2 jaar:

https://www.lendahand.com(...)electronics-kenya-10
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:05:56 #205
442290 obligataire
pi_179221938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:20 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Klopt, jammer dat die een stuk hogere rente hadden. Ik ga denk ik voor de annuïteit vanwege de kans op vervroegde aflossing.
Ik zat ook in een van die vorige projecten. 5% vind ik eigenlijk te mager voor een pand dat überhaupt nog gebouwd moet worden, maar vanwege hun verleden doe ik misschien ook mee aan de annuïtaire.

Misschien dat de rente op het tweede project later nog verhoogd wordt. De annuïtaire komt toch wel vol.
Pecunia non olet
  donderdag 17 mei 2018 @ 16:56:46 #206
439090 impact9
pi_179223108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zat ook in een van die vorige projecten. 5% vind ik eigenlijk te mager voor een pand dat überhaupt nog gebouwd moet worden, maar vanwege hun verleden doe ik misschien ook mee aan de annuïtaire.

Misschien dat de rente op het tweede project later nog verhoogd wordt. De annuïtaire komt toch wel vol.
Ik zat er ook in en overweeg sterk weer mee te doen ondanks de lagere rente.
Ze weten blijkbaar goed wat ze doen en de prijzen daar (eerste 2 projecten) zijn echt skyhigh zo te zien...
https://www.funda.nl/koop(...)ouwenmantelstraat-5/
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:15:25 #207
459751 OpDieFiets
pi_179224608
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:20 schreef VDF het volgende:
geeft een goed beeld van hoe deze man met zijn crediteuren omgaat.......
En hoe Collin met hun investeerders omgaan.
Je maakt mij niet wijs dat ze hier geen weet/vermoeden van hadden. Het feit dat “het gezicht” van de onderneming er zelf niet formeel bij betrokken wil zijn moet toch alle alarmbellen af laten gaan en aanleiding zijn om meneer eens even na te trekken.
Wederom een bevestiging dat mijn beslissing van anderhalf jaar geleden om niet meer bij Collin te investeren een juiste was.
  donderdag 17 mei 2018 @ 20:49:01 #208
174158 Ron1986
pi_179227512
https://www.participaties(...)233757829.1520879764

Ik citeer even;

Collin Crowdfund, de crowdfunding marktleider voor het MKB in Nederland, heeft met het succesvolle restaurant MaMa Kelly, vandaag het 500ste MKB-bedrijf via haar platform gefinancierd. Dat schrijft het platform in een persbericht. :+

Knab is eigenlijk toch ook Collin of vergis ik me nu?
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:03:24 #209
477566 investeerdertje
pi_179227811
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:49 schreef Ron1986 het volgende:
https://www.participaties(...)233757829.1520879764

Ik citeer even;

Collin Crowdfund, de crowdfunding marktleider voor het MKB in Nederland, heeft met het succesvolle restaurant MaMa Kelly, vandaag het 500ste MKB-bedrijf via haar platform gefinancierd. Dat schrijft het platform in een persbericht. :+

Knab is eigenlijk toch ook Collin of vergis ik me nu?
Knab is Collin met die verstande dat Knab mee zal financieren
  donderdag 17 mei 2018 @ 23:09:44 #210
442290 obligataire
pi_179230768
Bij FNC Duitsland kennen ze ook investeringsbonussen van 1%.
26 april inleg gestort, 17 mei de bonus op de rekening. Ik zeg verder niets _O_
Pecunia non olet
  donderdag 17 mei 2018 @ 23:11:00 #211
447248 Incitatus3
pi_179230784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:57 schreef djh77 het volgende:
Wat nou ondernemer Rambaldo bij MaMaKelly. Helemaal niet! :R voor CCF.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er staat toch gewoon "co-owner", terwijl ze dus weten dat dat feitelijk onjuist is? Of ben ik nu gek?
  donderdag 17 mei 2018 @ 23:15:03 #212
442290 obligataire
pi_179230891
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:11 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Er staat toch gewoon "co-owner", terwijl ze dus weten dat dat feitelijk onjuist is? Of ben ik nu gek?
Het is slechts een bewust gekozen vage Engelstalige kreet waar je alle kanten mee op kunt.
Pecunia non olet
  donderdag 17 mei 2018 @ 23:19:30 #213
447248 Incitatus3
pi_179230996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is slechts een bewust gekozen vage Engelstalige kreet waar je alle kanten mee op kunt.
Zo lust ik er nog wel een paar :{ Ik ben blij dat ik nooit iets bij Collin heb gedaan, want hiermee draaien ze investeerders echt een rad voor ogen...
  donderdag 17 mei 2018 @ 23:36:28 #214
442290 obligataire
pi_179231359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:19 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Zo lust ik er nog wel een paar :{ Ik ben blij dat ik nooit iets bij Collin heb gedaan, want hiermee draaien ze investeerders echt een rad voor ogen...
Klopt. Maar daar zijn ze niet de enige in. Wat te denken van de 2- of 3-regelige pitches van FNC of een Capital Circle, dat zich zomaar een tonnetje vergist in het eigen vermogen van een tent. Of de pitches van KOM waar altijd moeiteloos fouten uit te halen zijn. Alles moet je eigenlijk navragen en op doorvragen, enorm irritant is dat.
Pecunia non olet
  vrijdag 18 mei 2018 @ 07:09:55 #215
462403 ETphonehome
pi_179234330
quote:
Ik lees net deze projecten eens door, en het valt me op dat voor vestiging gouda 50% van de aandelen in handen zijn van pizza hut holding, echter tekent deze holding niet mee voor de lening!
Ook vind ik het verhaal rondom de franchise fee vaag. De depotregeling op de lopende projecten van pizza hut Nederland wordt met terugwerkende kracht van toepassing. Ik heb zo het idee dat het uitrollen stroever gaat dan gepland, en er trucjes ingezet worden.
Geen pizza's voor mij in ieder geval.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 08:10:12 #216
174158 Ron1986
pi_179234812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:09 schreef obligataire het volgende:
Bij FNC Duitsland kennen ze ook investeringsbonussen van 1%.
26 april inleg gestort, 17 mei de bonus op de rekening. Ik zeg verder niets _O_
En gewoon fatsoenlijke cijfers bij alle projecten incl. 2017 (niet bij alle compleet), maar een stuk beter dan NL. Echter ik zie achter geen enkel project 1% CB staan, staat dit elders vermeld?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 09:13:49 #217
447366 najra1990
pi_179235345
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:09 schreef obligataire het volgende:
Bij FNC Duitsland kennen ze ook investeringsbonussen van 1%.
26 april inleg gestort, 17 mei de bonus op de rekening. Ik zeg verder niets _O_
En dat terwijl het in Nederland nog steeds een zooitje is. Ik zou in mei ¤4 betaald krijgen, maar er is toch echt ¤8 op mijn rekening bijgeschreven. Prima dat ze meer betalen, maar het lijkt toch wel dat ze de administratie niet op orde hebben... Daarnaast komt het nog steeds niet overeen met het bedrag dat ik aan cashback verwacht in de periode t/m februari. Mijn advies is dus om zeker een eigen administratie bij te houden, want die van FNC rammelt!
  vrijdag 18 mei 2018 @ 09:35:45 #218
174158 Ron1986
pi_179235670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 09:13 schreef najra1990 het volgende:

[..]

En dat terwijl het in Nederland nog steeds een zooitje is. Ik zou in mei ¤4 betaald krijgen, maar er is toch echt ¤8 op mijn rekening bijgeschreven. Prima dat ze meer betalen, maar het lijkt toch wel dat ze de administratie niet op orde hebben... Daarnaast komt het nog steeds niet overeen met het bedrag dat ik aan cashback verwacht in de periode t/m februari. Mijn advies is dus om zeker een eigen administratie bij te houden, want die van FNC rammelt!
Makkelijkste vind ik om het gewoon in Excel te maken bij te houden. Ook wel eens online gedaan (kom zo even niet op de naam, maar je weet wel welke ik bedoel), maar was alles behalve praktisch.

Ik hanteer deze velden:

Datum Naam project: Rente: Type lening: Geïnvesteerd: Looptijd: Bedrag: Totaal Betaald: Betalingen resterend: Status: Projectnummer: CB ontvangen

en dan per maand een nieuw blad, werk hem vrijwel elke dag bij. Vervelend is ook dat GvE allemaal losse betalingen nog steeds heeft..
  vrijdag 18 mei 2018 @ 10:04:09 #219
447366 najra1990
pi_179236120
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 09:35 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Makkelijkste vind ik om het gewoon in Excel te maken bij te houden. Ook wel eens online gedaan (kom zo even niet op de naam, maar je weet wel welke ik bedoel), maar was alles behalve praktisch.

Ik hanteer deze velden:

Datum Naam project: Rente: Type lening: Geïnvesteerd: Looptijd: Bedrag: Totaal Betaald: Betalingen resterend: Status: Projectnummer: CB ontvangen

en dan per maand een nieuw blad, werk hem vrijwel elke dag bij. Vervelend is ook dat GvE allemaal losse betalingen nog steeds heeft..
Ik denk dat ik ongeveer wel hetzelfde sowieso al bijhoud. Mijn excel is ondertussen de grootte van gigantisch aan het aannemen en heeft het nodige geautomatiseerd. Ik crowdfund al ruim 5 jaar, dus die ervaring heb ik ondertussen wel. Maar die cashbackactie had ik toch eigenlijk wel verwacht dat dat 'gewoon goed' zou gaan... Helaas toch weer een teleurstelling om te moeten verwerken...
  vrijdag 18 mei 2018 @ 10:42:09 #220
442290 obligataire
pi_179236871
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:10 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

En gewoon fatsoenlijke cijfers bij alle projecten incl. 2017 (niet bij alle compleet), maar een stuk beter dan NL. Echter ik zie achter geen enkel project 1% CB staan, staat dit elders vermeld?
Dat staat net als bij de NL FNC in de titel van het project vermeld, blijkbaar zijn er nu op dit moment geen bonusprojecten meer.

Ik moet wel zeggen dat ik de projecten zeker niet beter vind dan de NL'se , het blijft echt met een nachtlampje zoeken naar de pareltjes :) Maar de organisatie van het platform lijkt iig goed op orde.
Pecunia non olet
  vrijdag 18 mei 2018 @ 10:50:08 #221
475508 SunnyCrowder
pi_179237037
Het is dit weekend weer 'super sunday' met 9 projecten die rond 10:00 open gaan bij FNC.

Zitten wat mij betreft een aantal aardige tussen:

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40491
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/41371
  vrijdag 18 mei 2018 @ 10:54:07 #222
174158 Ron1986
pi_179237117
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:50 schreef SunnyCrowder het volgende:
Het is dit weekend weer 'super sunday' met 9 projecten die rond 10:00 open gaan bij FNC.

Zitten wat mij betreft een aantal aardige tussen:

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40491
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/41371
Durf het bijna niet te melden, maar weer geen 2017 cijfers. |:( |:( , je mist in feite gewoon bijna 1,5 jaar, daar kan veel in gebeuren..
  vrijdag 18 mei 2018 @ 11:33:55 #223
477566 investeerdertje
pi_179238034
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:54 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Durf het bijna niet te melden, maar weer geen 2017 cijfers. |:( |:( , je mist in feite gewoon bijna 1,5 jaar, daar kan veel in gebeuren..
Heeft FNC al een reactie gegeven op dit consequente missen van jaarcijfers?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:17:07 #224
383662 djh77
pi_179238805
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:50 schreef SunnyCrowder het volgende:
Het is dit weekend weer 'super sunday' met 9 projecten die rond 10:00 open gaan bij FNC.

Zitten wat mij betreft een aantal aardige tussen:

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40491
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/41371
Mooie formulering O-)
quote:
Het bedrijf heeft een financiering aangevraagd voor het aanschaffen van een nieuwe bedrijfswagen om de regio te vergroten
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:27:35 #225
383662 djh77
pi_179239003
De top 10 van week 20:
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:21:04 #226
471387 optrandje
pi_179240058
quote:
Wat wel risicovol is aan dit project dat is dat er niet gewerkt zal worden met een bouwdepot. Het gehele bedrag zal in een keer uitbetaald worden terwijl bij de start van de lening alleen nog maar het lege stuk grond als onderpand dient of mis ik iets?
Zo lees ik het ook inderdaad. Bij aanvang is de LTV daardoor 157%. En dat tegen 5%? Nee, dank je.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:37:27 #227
383662 djh77
pi_179240356
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:41:46 #228
383662 djh77
pi_179240469
Geldvoorelkaar:
quote:
We verhuizen naar een betere server. Dit weekend (vanaf zaterdag 20:00 uur) is www.geldvoorelkaar.nl daarom tijdelijk niet bereikbaar.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:48:57 #229
383662 djh77
pi_179240616
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:51:05 #230
477566 investeerdertje
pi_179240662
quote:
huh, die heb ik gemist? :-/ Ik heb hem iig niet gezien in de lijst gisteren, anders had ik die in kenia niet genomen, mijn potje voor dit platform is nu helaas leeg voor deze maand.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:10:45 #231
383662 djh77
pi_179241015
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:42:34 #232
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179241677
GvE staat veel op "Toegezegd"?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:59:11 #233
383662 djh77
pi_179242059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 07:09 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik lees net deze projecten eens door, en het valt me op dat voor vestiging gouda 50% van de aandelen in handen zijn van pizza hut holding, echter tekent deze holding niet mee voor de lening!
Ook vind ik het verhaal rondom de franchise fee vaag. De depotregeling op de lopende projecten van pizza hut Nederland wordt met terugwerkende kracht van toepassing. Ik heb zo het idee dat het uitrollen stroever gaat dan gepland, en er trucjes ingezet worden.
Geen pizza's voor mij in ieder geval.
Gooit iemand 20k in het Gouda project. Dit heeft er wel vertrouwen in.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:40:33 #234
444576 rockenfeller
pi_179244325
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:49 schreef Ron1986 het volgende:
https://www.participaties(...)233757829.1520879764

Ik citeer even;

Collin Crowdfund, de crowdfunding marktleider voor het MKB in Nederland, heeft met het succesvolle restaurant MaMa Kelly, vandaag het 500ste MKB-bedrijf via haar platform gefinancierd. Dat schrijft het platform in een persbericht. :+

Knab is eigenlijk toch ook Collin of vergis ik me nu?
Wat een walgelijk artikel. Zeker met het oog op dat artikel over mijnheer de Co Owner.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:00:28 #235
383662 djh77
pi_179244779
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:56:43 #236
383662 djh77
pi_179245778
Nog E 1.200 en crowdestate heeft de 1,3 miljoen binnen:
https://www.crowdestate.n(...)sgebouw-maasmechelen
  vrijdag 18 mei 2018 @ 21:56:27 #237
468713 ML45
pi_179249903
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 07:09 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik lees net deze projecten eens door, en het valt me op dat voor vestiging gouda 50% van de aandelen in handen zijn van pizza hut holding, echter tekent deze holding niet mee voor de lening!
Ook vind ik het verhaal rondom de franchise fee vaag. De depotregeling op de lopende projecten van pizza hut Nederland wordt met terugwerkende kracht van toepassing. Ik heb zo het idee dat het uitrollen stroever gaat dan gepland, en er trucjes ingezet worden.
Geen pizza's voor mij in ieder geval.
Ook ik heb ze gelezen:
Delft komt bij mij helder over, twee ondernemers die investeren en zelf in de zaak staan
Gouda daar begrijp ik niets van. De twee heren investeren voor hetzelfde bedrag als bij Delft maar zijn slechts voor 50% eigenaar de PH Holding doet de operations. Waarom doen deze heren en de Holding dit op deze manier???? Heeft iemand een verklaring!
De terugkoopverklaring door de Holding( waar de creditsafe score tov 2016/7 van 50 naar 61 is gegaan) zal mi in de praktijk niet heel veel voorstellen.
Mijn beeld is dat ik Delft wel zou doen maar door de constructie met Gouda die ik niet begrijp heb ik mijn twijfels.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 07:48:32 #238
442925 Dwarsindeweg
pi_179256543
quote:
Zelfs zonder de Rabo is dit een absolute no-go! “*De lening van de Rabobank start met een aflossingsvrije periode van zes maanden, waarna deze in 60 maanden lineair wordt afgelost. De Rabobank verkrijgt een eerste recht van verpanding op de voorraden, inventaris en de vordering derden/debiteuren.”
  zaterdag 19 mei 2018 @ 08:47:04 #239
468506 Frandderouw
-
pi_179257108
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 07:48 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Zelfs zonder de Rabo is dit een absolute no-go! “*De lening van de Rabobank start met een aflossingsvrije periode van zes maanden, waarna deze in 60 maanden lineair wordt afgelost. De Rabobank verkrijgt een eerste recht van verpanding op de voorraden, inventaris en de vordering derden/debiteuren.”
Stapelfinancieringen met banken zijn voor mij een absolute no-go.

Komt er in de praktijk op neer dat de lening van de bank gedekt is door de zekerheden en dat via CF het ongedekte deel wordt opgehaald. Komt er dus op neer dat er een relatief groot risico is (anders had de bank wel meer gefinancierd) waarbij je zeker weet dat er niets terugkomt als het mis gaat.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 10:02:53 #240
442290 obligataire
pi_179258006
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:47 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Stapelfinancieringen met banken zijn voor mij een absolute no-go.

Komt er in de praktijk op neer dat de lening van de bank gedekt is door de zekerheden en dat via CF het ongedekte deel wordt opgehaald. Komt er dus op neer dat er een relatief groot risico is (anders had de bank wel meer gefinancierd) waarbij je zeker weet dat er niets terugkomt als het mis gaat.
En zo is het.

Op zich zou het verdedigbaar kunnen zijn als het produkt en de risico's duidelijk zouden worden uitgelegd aan de funders, en als de rente in verhouding zou zijn tot dat risico (maar dat is het niet).
Pecunia non olet
  zaterdag 19 mei 2018 @ 12:38:44 #241
475508 SunnyCrowder
pi_179260448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:20 schreef SunnyCrowder het volgende:
Klopt, jammer dat die een stuk hogere rente hadden. Ik ga denk ik voor de annuïteit vanwege de kans op vervroegde aflossing.
Toch besloten om het niet te doen. Teveel risico wat mij betreft bij de bouw zonder depot met dit rentepercentage.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 12:47:23 #242
477566 investeerdertje
pi_179260666
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:38 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Toch besloten om het niet te doen. Teveel risico wat mij betreft bij de bouw zonder depot met dit rentepercentage.
Voor dat rentepercentage zou ik het inderdaad ook zeker niet doen.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 16:33:27 #243
478045 Crowdfunder99
pi_179267024
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:45 schreef bubbels234 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst zien, dan geloven. Ik zie op de site/facebook van Dutch Indoor Surf nog steeds geen enkele voortgangsmelding over de status van de bouw, lijkt (zichtbaar) weinig schot in te zitten. Zo lang ze maar maandelijks de betalingen blijven doen.
  zondag 20 mei 2018 @ 10:42:14 #244
476286 VDF
pi_179280662
Grappenmaker bij FNC krijgt mede vanwege de fun een bijdrage.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
  zondag 20 mei 2018 @ 11:32:57 #245
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179281419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:47 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Stapelfinancieringen met banken zijn voor mij een absolute no-go.

Komt er in de praktijk op neer dat de lening van de bank gedekt is door de zekerheden en dat via CF het ongedekte deel wordt opgehaald. Komt er dus op neer dat er een relatief groot risico is (anders had de bank wel meer gefinancierd) waarbij je zeker weet dat er niets terugkomt als het mis gaat.
Het is dan ook geen crowdfunding meer.
  zondag 20 mei 2018 @ 11:38:46 #246
475508 SunnyCrowder
pi_179281480
Ik sta er echt van te kijken dat 75% van de nieuwe FNC projecten nog steeds geen cijfers hebben over het jaar 2017. Zo kan je toch niet een goede inschatting maken?
  zondag 20 mei 2018 @ 15:30:08 #247
383662 djh77
pi_179285120
Oude bekend van FNC is terug met een nieuwe pitch. Vorige lening Jobsuits/ omzetbelasting+debiteuren. Bijna elke maand te late betaling. Uiteindelijk wel helemaal terugbetaald. Toen: 8,94%. Nu 19,90%
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
  zondag 20 mei 2018 @ 16:49:49 #248
478045 Crowdfunder99
pi_179286688
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:30 schreef djh77 het volgende:
Oude bekend van FNC is terug met een nieuwe pitch. Vorige lening Jobsuits/ omzetbelasting+debiteuren. Bijna elke maand te late betaling. Uiteindelijk wel helemaal terugbetaald. Toen: 8,94%. Nu 19,90%
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
Ik zag hem ook. Staat wel keurig vermeld in de beschrijving dat het geen vlotte betaler is:"(Dit betreft een tweede financieringsaanvraag bij Funding Circle. De eerste financiering had een looptijd van één jaar waarvan circa de helft van de betaaltermijnen op tijd zijn betaald."
  zondag 20 mei 2018 @ 17:59:46 #249
477566 investeerdertje
pi_179287865
Mijzelf eens verder verdiept in Mintos, net een account aangemaakt. Ik denk vanaf volgende week eens iets investeren.
  zondag 20 mei 2018 @ 20:08:23 #250
456063 jsuijker
pi_179289921
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:59 schreef investeerdertje het volgende:
Mijzelf eens verder verdiept in Mintos, net een account aangemaakt. Ik denk vanaf volgende week eens iets investeren.
Lees je wel goed in bij eventuele buy back instantie. Niet elke staat er even goed voor. Misschien dat iemand een aanvulling heeft maar er circuleert een site met achtergronden per instantie
  zondag 20 mei 2018 @ 20:20:32 #251
477566 investeerdertje
pi_179290178
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:08 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Lees je wel goed in bij eventuele buy back instantie. Niet elke staat er even goed voor. Misschien dat iemand een aanvulling heeft maar er circuleert een site met achtergronden per instantie
Op dit toestel niet beschikbaar, maar ik was inderdaad zo een lijst tegen gekomen
  zondag 20 mei 2018 @ 22:02:13 #252
471387 optrandje
pi_179291659
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:08 schreef jsuijker het volgende:
Lees je wel goed in bij eventuele buy back instantie. Niet elke staat er even goed voor. Misschien dat iemand een aanvulling heeft maar er circuleert een site met achtergronden per instantie
Inderdaad, http://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/ lijkt het bij te houden.
  maandag 21 mei 2018 @ 12:06:53 #253
447373 namliam
pi_179299287
Mogo staat er wel goed op op dat lijstje, er is een actie van Mogo met 1% cash back per jaar dat je lening nog te gaan heeft (1% voor 1 jaar en langer, 2% voor 2 jaar en langer, zo tot 5 jaar)

Als je je geld zolang kan/wil missen is het mooi meegenomen.

Ik heb geen klachten bij Mintos, al mis ik een beetje inzicht in mijn (verwachtte) cashflow. Ik ben bezig een Excel te bouwen om mij dat inzicht wel (semi-automatisch) te geven.
  maandag 21 mei 2018 @ 12:13:05 #254
468506 Frandderouw
-
pi_179299353
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:06 schreef namliam het volgende:
Ik heb geen klachten bij Mintos, al mis ik een beetje inzicht in mijn (verwachtte) cashflow. Ik ben bezig een Excel te bouwen om mij dat inzicht wel (semi-automatisch) te geven.
Gaat je niet helpen. Leningverstrekkers kopen lopende lening regelmatig terug (om daarna tegen een lagere rente weer weg te zetten). Cashflow is dus onvoorspelbaar. Afgelopen weekend heeft Lendo 30% van mijn lopende leningen teruggekocht. :-)
  maandag 21 mei 2018 @ 12:15:29 #255
447373 namliam
pi_179299378
Enig inzicht is beter dan geen inzicht.
  maandag 21 mei 2018 @ 12:19:10 #256
447373 namliam
pi_179299407
Ik heb nog even nagekeken, maar ik zie niks van een massa "buy back" van Lendo, ik heb wel een paar leningen uitstaan bij hun van hun eerste 1,5% cash back actie. Heb sinds dien niet meer meegedaan ivm spreiding... Stel dat Lendo over de kop gaat....
  maandag 21 mei 2018 @ 18:40:27 #257
438936 BruderKlaus
pi_179305762
Heb eens gekeken naar de spreiding van mijn Mintos portefeuille. Is vooral Mogo zie ik nu.
Mogo 73.8%
Mozipo 8.3%
Lendo 6.3%
Hipocredit 3.7%
GetBucks 3.0%
9 anderen 4.9%
Op Mogo na best aardige verdeeld ...

Verdeling per land:
Litouwen 29.8%
Letland 24.1%
Estland 15.8%
Roemenië 12.1%
Georgië 6.3%
7 anderen 11.9%
Redelijk verdeeld met een overweging in het Baltisch gebied (logisch op zich)
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
  maandag 21 mei 2018 @ 20:43:52 #258
468506 Frandderouw
-
pi_179308352
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:40 schreef BruderKlaus het volgende:
Heb eens gekeken naar de spreiding van mijn Mintos portefeuille.
Ik heb maximale spreiding aangebracht over 23 verstrekkers. Maximaal 6 procent per verstrekker. Gemiddelde looptijd 7 maanden tegen gemiddeld 11.45%. Maximale leningsduur 14 maanden.

Redelijk groot bedrag geïnvesteerd, maar de winst room ik maandelijks af.

Mochten er twee omvallen in een jaar en er komt niets terug, kan ik er nog zonder kleerscheuren uit hoop ik.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 08:31:47 #259
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_179315433
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:40 schreef BruderKlaus het volgende:
Heb eens gekeken naar de spreiding van mijn Mintos portefeuille. Is vooral Mogo zie ik nu.
Mogo 73.8%
Mozipo 8.3%
Lendo 6.3%
Hipocredit 3.7%
GetBucks 3.0%
9 anderen 4.9%
Op Mogo na best aardige verdeeld ...

Verdeling per land:
Litouwen 29.8%
Letland 24.1%
Estland 15.8%
Roemenië 12.1%
Georgië 6.3%
7 anderen 11.9%
Redelijk verdeeld met een overweging in het Baltisch gebied (logisch op zich)
waar vind ik dit?
  dinsdag 22 mei 2018 @ 09:05:26 #260
383662 djh77
pi_179315754
Alle seinen op rood en dan maar 8,5% rente:
quote:
Momenteel heeft de ondernemer minder cursisten dan normaal gesproken in deze tijd van het jaar en daarom zal de financiering worden aangewend als stukje overbruggingskrediet
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
  dinsdag 22 mei 2018 @ 09:37:41 #261
395865 kopersneek
pi_179316162
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 09:05 schreef djh77 het volgende:
Alle seinen op rood en dan maar 8,5% rente:

[..]

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Zijn optrekje ziet er wel heel erg gezellig uit.. (Ik neem aan dat dit de Passiva is)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee dat de markt voor bloemschikken zo groot kan zijn, of in dit geval iets minder groot... Maar inderdaad, een B is (veel) te mager..

Ander vraagje, ik ben niet heel handig met Excel (maar ik heb ook weer geen twee linkerhanden :) ) . Wil iemand wellicht een template delen om investeringen in CF bij te houden? Ik heb het meeste geïnvesteerd in FnC mocht dat iets uitmaken...

Bij voorbaat dank!
  dinsdag 22 mei 2018 @ 09:38:26 #262
442290 obligataire
pi_179316171
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 09:05 schreef djh77 het volgende:
Alle seinen op rood en dan maar 8,5% rente:

[..]

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
De bank wil dan een prognose, liquiditeitsbegroting, jaarrekening 2017, IB aangifte 2017 enz.enz.
Makkelijker om je dan tot FNC te wenden _O-
Pecunia non olet
  dinsdag 22 mei 2018 @ 10:53:32 #263
383662 djh77
pi_179317192
Hebben we nog interesse in een FOK crowdfunding platform :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Te koop crowdfundingplatform

Beschrijving
Bescheiden crowdfundingplatform met AFM-licentie heeft de opstartfase prima doorlopen. Er zijn geen betalingsachterstanden op de leningen mede door de ‘strenge riskanalyse‘ waardoor de kosten nagenoeg nihil zijn en de rentes berekend aan de leners relatief zeer laag.

Bijzonderheden
Opbrengsten voor de investeerders zijn relatief hoog daar zij slechts 0,8% van hun investering éénmalig betalen aan het platform. Met andere woorden: bruto-rendement is nagenoeg het netto-rendement.

Reden gedeeltelijke verkoop
Reden van gedeeltelijke verkoop aandelen is om liquiditeit te verkrijgen voor versnelde doorgroei. Denk hierbij aan o.a. marketing en verbetering website zodat het platform sneller gevonden wordt door leners en investeerders.

Aanblijven
Riskmanager en oprichter wil nog minimaal 5 jaar aanblijven.

Aangeboden belang
De verkopende ondernemer wil in samenspraak met de koper afstemmen wat exact verkocht wordt.

Transactievorm
De verkopende ondernemer geeft de voorkeur aan een Aandelentransactie, waarbij u aandeelhouder wordt van de huidige onderneming.

Geschikt voor
Deze onderneming is interessant voor strategische kopers/ investeerders. Het bedrijf is tevens interessant voor ondernemende MBI kandidaten met kennis van deze sector.

OMZET ¤ 10.000
WINST ¤ 10.000
MEDEWERKERS 1
REGIO Zuid-Nederland
BRANCHE Zakelijke dienstverlening , Overig
PROFIELNUMMER #23956
RECHTSVORM B.V.
https://www.brookz.nl/bed(...)undingplatform/23956
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:44:13 #264
383662 djh77
pi_179318285
Afgelopen vrijdag heeft SiG de info over de fundingzekerheid mbt project Moerkerkestraat toegevoegd aan de pitch:
quote:
18-05-2018 Aanvulling SamenInGeld: De hieronder genoemde zekerheid zal georganiseerd worden door SamenInGeld met een aanvullende funding door het bedrijf 't Klopt BV van Gijs van der Woude.
Schijf 1 is ook net volgegooid (neem aan ook door 't Klopt). Voor de 6k die nog resteert in schijf 2 kan de fundingzekerheid ingezet worden.
https://investeren.sameni(...)-15-b01-te-rotterdam
  dinsdag 22 mei 2018 @ 17:14:22 #265
398195 prefix1
pi_179324634
ben een leek met crowdfunding, iemand tip waar ik beste een account kan maken en in welke inverstering te gaan?
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 22 mei 2018 @ 18:31:55 #266
52912 mrbombastic
pi_179326088
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:14 schreef prefix1 het volgende:
ben een leek met crowdfunding, iemand tip waar ik beste een account kan maken en in welke inverstering te gaan?
Tip 1: niet investeren in iets wat je niet begrijpt. Eerst jezelf verdiepen in de basics van crowdfunding.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 18:34:06 #267
468713 ML45
pi_179326118
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:31 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Tip 1: niet investeren in iets wat je niet begrijpt. Eerst jezelf verdiepen in de basics van crowdfunding.
Tip 2: lees dit Forum en zeer zeker de berichten van de afgelopen 6 maanden( een investering van een avond die je veel geld kan opleveren)
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:36:21 #268
472285 lykkefund
pi_179327779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:34 schreef ML45 het volgende:

[..]

Tip 2: lees dit Forum en zeer zeker de berichten van de afgelopen 6 maanden( een investering van een avond die je veel geld kan opleveren)
Opleveren niet persé, maar veel geld besparen in elk geval!
  dinsdag 22 mei 2018 @ 22:03:40 #269
471387 optrandje
pi_179329117
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:34 schreef ML45 het volgende:

[..]

Tip 2: lees dit Forum en zeer zeker de berichten van de afgelopen 6 maanden( een investering van een avond die je veel geld kan opleveren)
Tip 3: Spreiding, over platformen èn projecten.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 22:16:32 #270
438936 BruderKlaus
pi_179329419
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 08:31 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

waar vind ik dit?
My Investments
Current Investments
En kies bij het taartdiagram wat standaard op "loan type" staat voor "loan originator" of "country"
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
  dinsdag 22 mei 2018 @ 22:56:21 #271
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_179330069
quote:
Ik ben een beetje verbaasd dat deze nog niet vol zit?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 22 mei 2018 @ 23:52:06 #272
442290 obligataire
pi_179331038
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:56 schreef darktower het volgende:

[..]

Ik ben een beetje verbaasd dat deze nog niet vol zit?
Is de HA materieel? Ik vermoed van niet en ik zie ook nog dat de Rabobank er bij betrokken is. Ik wacht betere af ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door obligataire op 23-05-2018 00:19:50 ]
Pecunia non olet
  woensdag 23 mei 2018 @ 07:51:09 #273
383662 djh77
pi_179333250
Interessante weergave van netto rendement tov percentage afgeloste leningen:


[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 23-05-2018 07:58:46 ]
  woensdag 23 mei 2018 @ 08:52:32 #274
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_179333613
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:16 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

My Investments
Current Investments
En kies bij het taartdiagram wat standaard op "loan type" staat voor "loan originator" of "country"
:) thanks broeder!
  woensdag 23 mei 2018 @ 09:08:21 #275
462403 ETphonehome
pi_179333762
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:53 schreef djh77 het volgende:
Hebben we nog interesse in een FOK crowdfunding platform :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

https://www.brookz.nl/bed(...)undingplatform/23956
Als we met 10 van de posters hier elk 2 projecten laten lopen, en dit geld bij elkaar leggen, kunnen we volgens mij een aanzienlijk deel van de aandelen kopen.
Hamvraag: zou het verstandig zijn?
  woensdag 23 mei 2018 @ 09:11:10 #276
462403 ETphonehome
pi_179333784
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 07:51 schreef djh77 het volgende:
Interessante weergave van netto rendement tov percentage afgeloste leningen:
[ afbeelding ]
Interessante grafiek.
Investormatch schiet er positief uit, helaas weinig projecten meer daar.
Verder valt ook op dat GvE al hard naar de 50% aflossing schiet, hoger als ik verwacht had. Dit zal gedeeltelijk komen omdat de groei eruit is natuurlijk.
Bij KoM doe ik het slechter als deze grafiek (er is een groter gedeelte afgelost, rendement 0%).
Bij GvE, IvM, FnC doe ik het beter als de grafiek (bij alle 3 een groter gedeelte afgelost, met een hoger netto rendement tot op heden).

[ Bericht 12% gewijzigd door ETphonehome op 23-05-2018 09:22:24 ]
  woensdag 23 mei 2018 @ 10:53:18 #277
383662 djh77
pi_179334660
quote:
Ik had me ingeschreven op de annuïteitenlening. Inmiddels heb ik de investering teruggetrokken vanwege de risico's in de eerste anderhalf jaar waarbij de ltv hoger is dan 100%. Ik wacht nieuwe projecten af.

Wel interessant is dat GvE conform AFM richtlijnen geen bouwdepot mag aanhouden en SiG blijkbaar wel.
  woensdag 23 mei 2018 @ 11:14:10 #278
477566 investeerdertje
pi_179334935
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:08 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Als we met 10 van de posters hier elk 2 projecten laten lopen, en dit geld bij elkaar leggen, kunnen we volgens mij een aanzienlijk deel van de aandelen kopen.
Hamvraag: zou het verstandig zijn?
Ik kan nergens vinden hoe duur een aandeel moet zijn. Maar ik ben degelijk geïnteresseerd in participatie en zo directer invloed te krijgen op crowdfunds
  woensdag 23 mei 2018 @ 14:31:29 #279
474266 bubbels234
pi_179338176
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 16:33 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Eerst zien, dan geloven. Ik zie op de site/facebook van Dutch Indoor Surf nog steeds geen enkele voortgangsmelding over de status van de bouw, lijkt (zichtbaar) weinig schot in te zitten. Zo lang ze maar maandelijks de betalingen blijven doen.
Reactie van de ondernemer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 mei 2018 @ 15:09:45 #280
478045 Crowdfunder99
pi_179338788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 14:31 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Reactie van de ondernemer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dutch Indoor Surf wacht op dit moment nog steeds op de vergunning van de gemeente, dit hoorde ik van de eigenaresse van de week.
  woensdag 23 mei 2018 @ 16:27:47 #281
442290 obligataire
pi_179339934
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40801
Aanschaf nieuwe bedrijfsbus

Heb deze meegepakt. Stijgende bedrijfsresultaten en heel weinig schuld. Rente is magertjes maar niet helemaal onlogisch met deze cijfers. Loopt vlot vol.


https://www.wijersklimaatservice.nl/

[ Bericht 16% gewijzigd door obligataire op 23-05-2018 16:45:55 ]
Pecunia non olet
  woensdag 23 mei 2018 @ 17:09:13 #282
448134 FINONAF
pi_179340837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 16:27 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40801
Aanschaf nieuwe bedrijfsbus

Heb deze meegepakt. Stijgende bedrijfsresultaten en heel weinig schuld. Rente is magertjes maar niet helemaal onlogisch met deze cijfers. Loopt vlot vol.

https://www.wijersklimaatservice.nl/
Bedankt voor het delen. Ik heb hem ook nog even snel meegepakt.
  woensdag 23 mei 2018 @ 17:20:10 #283
427091 Mynheer007
pi_179341044
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 16:27 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40801
Aanschaf nieuwe bedrijfsbus

Heb deze meegepakt. Stijgende bedrijfsresultaten en heel weinig schuld. Rente is magertjes maar niet helemaal onlogisch met deze cijfers. Loopt vlot vol.

https://www.wijersklimaatservice.nl/
Bedankt, ik heb hem ook meegepakt.
  woensdag 23 mei 2018 @ 17:46:09 #284
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179341437
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 16:27 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40801
Aanschaf nieuwe bedrijfsbus

Heb deze meegepakt. Stijgende bedrijfsresultaten en heel weinig schuld. Rente is magertjes maar niet helemaal onlogisch met deze cijfers. Loopt vlot vol.

https://www.wijersklimaatservice.nl/
Ja, doe ook mee. Krijg toch m'n inleg terug van de kasbouwer. Die zat hier nog een half % onder. Zo loopt het meteen weer door.
  woensdag 23 mei 2018 @ 18:52:02 #285
383662 djh77
pi_179342546
GvE gaat weer eens een converteerbare lening proberen:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18057
Tot nu toe liepen deze pitches erg moeizaam
  woensdag 23 mei 2018 @ 19:23:47 #286
477566 investeerdertje
pi_179342999
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 18:52 schreef djh77 het volgende:
GvE gaat weer eens een converteerbare lening proberen:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18057
Tot nu toe liepen deze pitches erg moeizaam
Heb jij dit type product hier al eens afgenomen?
  woensdag 23 mei 2018 @ 21:40:12 #287
383662 djh77
pi_179345172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Heb jij dit type product hier al eens afgenomen?
nee heb geen interesse in dit soort leningen
  woensdag 23 mei 2018 @ 22:04:36 #288
477566 investeerdertje
pi_179345580
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 21:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

nee heb geen interesse in dit soort leningen
Ah, ik was benieuwd gezien je hem deelde.

Lenderspender heeft het vakantiegeld binnen. Ik krijg deze maand ineens 15% van mijn vermogen daar terug.
  woensdag 23 mei 2018 @ 22:32:23 #289
428379 Horsemen
pi_179346079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ah, ik was benieuwd gezien je hem deelde.

Lenderspender heeft het vakantiegeld binnen. Ik krijg deze maand ineens 15% van mijn vermogen daar terug.
Ik heb bij L&S de automatische investeren functie aan staan en dat werkt tot op heden prima. Inmiddels is de spreiding voor nieuwe en her- investeringen al over 457 projecten/leningen.

De 25 euro bonus actie voor nieuwe investeerders (25 euro voor de nieuwe investeerder en 25 euro voor mij) welke binnen 6 maanden 1000 euro investeren loopt ook nog steeds. Link te verkrijgen via een pb.
Er is hier nog een investeerder die bijna 6 maanden geleden een aanmelding via de link gedaan heeft maar nog niet de 1k heeft volgestort. Denk aan de 6 maands termijn om nog voor de 25 euro in aanmerking te komen *)
  woensdag 23 mei 2018 @ 22:37:19 #290
477566 investeerdertje
pi_179346169
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb bij L&S de automatische investeren functie aan staan en dat werkt tot op heden prima. Inmiddels is de spreiding voor nieuwe en her- investeringen al over 457 projecten/leningen.

De 25 euro bonus actie voor nieuwe investeerders (25 euro voor de nieuwe investeerder en 25 euro voor mij) welke binnen 6 maanden 1000 euro investeren loopt ook nog steeds. Link te verkrijgen via een pb.
Er is hier nog een investeerder die bijna 6 maanden geleden een aanmelding via de link gedaan heeft maar nog niet de 1k heeft volgestort. Denk aan de 6 maands termijn om nog voor de 25 euro in aanmerking te komen *)
Die investeringsoptie werkt perfect, dat kan ik beamen ;)

Als iemand Horsemen niet teveel wil sponsoren, mijn link kan je ook krijgen hoor.
  donderdag 24 mei 2018 @ 07:04:35 #291
462403 ETphonehome
pi_179350111
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 18:52 schreef djh77 het volgende:
GvE gaat weer eens een converteerbare lening proberen:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18057
Tot nu toe liepen deze pitches erg moeizaam
Ruim 3 ton voor het verder ontwikkelen van een webportal voor Nederland. Uit interesse toch de pitch doorgelezen, maar had de conclusie dat dit niks voor mij is al getrokken.
Daarnaast: veel wollige praat, en hockeystick tot het maximum.

Ik heb overigens 1 converteerbare lening: de medicijnontwikkelaar. Heeft vertraging opgelopen, we zullen zien of dit goed af gaat lopen.
Ik zie mijzelf niet snel weer in converteerbare leningen investeren via een CF platform.
Naar mijn mening sta je dan een aantal stappen te ver van het bedrijf af om een juiste beoordeling te kunnen maken van de risico's
  donderdag 24 mei 2018 @ 08:43:53 #292
383662 djh77
pi_179351021
peterverhaar twitterde op woensdag 23-05-2018 om 16:37:02 eerste probleemgeval bij @npex, 1 jaar geen rente, benieuwd naar de afhandeling, St obligatiebelangen lijkt goede stappen te nemen reageer retweet
peterverhaar twitterde op woensdag 23-05-2018 om 17:04:24 Haarscheurtje bij @npex kan scheur worden, bij andere platformen wordt aflossing opgeschort, maar ontvang je wel rente (de facto is dat looptijdverlenging); bij npex stopt nu alles voor 1 jaar, erg nadelig voor obligatiehouders reageer retweet
  donderdag 24 mei 2018 @ 10:00:22 #293
472285 lykkefund
pi_179352123
Iemand enig idee waar Peter het over heeft?
  donderdag 24 mei 2018 @ 10:13:20 #294
427091 Mynheer007
pi_179352247
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:00 schreef lykkefund het volgende:
Iemand enig idee waar Peter het over heeft?
Ik heb geen inside information maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is zo snel het enige NPEX project dat ik ook bij een ander platform kan vinden.
  donderdag 24 mei 2018 @ 10:23:22 #295
444576 rockenfeller
pi_179352378
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:13 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb geen inside information maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is zo snel het enige NPEX project dat ik ook bij een ander platform kan vinden.
volgens mij doelt hij op iets anders zijnde de tijdelijke oplossing bij NPex (helemaal niets betalen) en andere platforms (alleen rente betalen)
  donderdag 24 mei 2018 @ 10:43:46 #296
442290 obligataire
pi_179352760
NPEX kent toch sowieso geen maandelijkse (annuïtaire) aflossing? Zijn project zal binnenkort wel tegen een kwartaal- of halfjaarlijkse aflossing aanlopen. Dan is het wel héél erg zorgwekkend als je niet eens de rente meer krijgt. Eigenlijk een signaal dat de zaak reddeloos verloren is?
Pecunia non olet
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:05:06 #297
383662 djh77
pi_179353115
  donderdag 24 mei 2018 @ 12:07:42 #298
442290 obligataire
pi_179354068
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
Lijkt me een gevalletje van héél veel geactiveerde goodwill en ontwikkelingskosten op de balans en dus veel gevaarlijker dan het zo lijkt. En waarom geen cijfers over 2015 als ze al minimaal sinds 2011 bestaan? Groot verlies in dat jaar? Ik laat 'm lopen.
Pecunia non olet
  donderdag 24 mei 2018 @ 12:20:40 #299
383662 djh77
pi_179354326
  donderdag 24 mei 2018 @ 13:29:47 #300
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179355446
Hoe is het met FNC en de betalingen deze maand?
  donderdag 24 mei 2018 @ 13:30:32 #301
383662 djh77
pi_179355459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:07 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
Lijkt me een gevalletje van héél veel geactiveerde goodwill en ontwikkelingskosten op de balans en dus veel gevaarlijker dan het zo lijkt. En waarom geen cijfers over 2015 als ze al minimaal sinds 2011 bestaan? Groot verlies in dat jaar? Ik laat 'm lopen.
FNC vraagt maar 2 jaren cijfers op bij de ondernemers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')