Vast. Maar dat weegt niet op tegen de enorme berg aan bewijs die het JIT zojuist heeft gepresenteerd die aantonen dat het wel zo is.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Uit Russische satellietbeelden blijkt dat dat niet zo is.
Ja en dat de hoofdwegen tussen Koersk en Oost-Oekraïne allemaal duidelijk op Google Streetview staan.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:31 schreef Remzz het volgende:
Ze hebben wel geluk gehad dat iedereen in Rusland en Oekranie een dashcam heeft.
Dat MH17 door een Buk is neergeschoten was al aangetoond. Nu weten ze ook precies waar die Buk vandaan kwam.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:32 schreef Szura het volgende:
TT is niet helemaal accuraat, dat ze hem ook hebben neergeschoten is niet bevestigd. Wel dat ie van die brigade afkomstig was.
Ja maar het JIT heeft nooit bevestigd wie aan die knoppen hebben gezeten. Volgens mij moeten we de hier gewoon de nauwkeurigheid van het JIT volgen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat MH17 door een Buk is neergeschoten was al aangetoond. Nu weten ze ook precies waar die Buk vandaan kwam.
Er is nu in ieder geval bewijs dat de Russische strijdkrachten zelf die Buk-installatie tot aan de Oekraïense grens hebben gebracht in een konvooi van de 83e luchtafwaaerbrigade.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:35 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja maar het JIT heeft nooit bevestigd wie aan die knoppen hebben gezeten. Volgens mij moeten we de hier gewoon de nauwkeurigheid van het JIT volgen.
Nee, je lollige overdrijving en wat ik of jij denkt dat logisch is doen er niet toe. Het gaat erom wat het JIT straks aanlevert als omvattend en onweerlegbaar bewijs. Dat is er nu nog niet, dus de TT is te kort door de bocht.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is nu in ieder geval bewijs dat de Russische strijdkrachten zelf die Buk-installatie tot aan de Oekraïense grens hebben gebracht in een konvooi van de 83e luchtafwaaerbrigade.
Jij denkt dat ze daarna de sleuteltjes in het contact hebben laten zitten en dat een paar Oekrainers ‘m toen hebben gejat?
De TT klopt nu helemaal.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:42 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee, je lollige overdrijving en wat ik of jij denkt dat logisch is doen er niet toe. Het gaat erom wat het JIT straks aanlevert als omvattend en onweerlegbaar bewijs. Dat is er nu nog niet, dus de TT is te kort door de bocht.
Nee nee, Mark heeft beloofd dat de onderste steen boven komt!quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:32 schreef Monopoly het volgende:
Er gaat niemand voor de cel in. Het blijft bij vinger wijzen en iedereen die alles afkeurt en vervolgens gaan we over tot de orde van de dag.
We wisten het al wel, maar er is nu heel veel overtuigend bewijs.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit wisten we dus al. Vuile pleuris idioten zijn het.
Dit dusquote:Op donderdag 24 mei 2018 11:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Welke versie van de satellietbeelden? Versie 1 waarin een straaljager gephotoshopt is, versie 2 waarin we een Nazi UFO zagen, versie 3 waarin een andere Boeing een raket afvuurt of versie 4 waarvan de beelden uit 2002 dateren?quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik denk het wel. Toen er een oud spion werd vergiftigd kon het ook ineens, dus nu zullen alle landen zich achter Nederland scharen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:56 schreef SpecialK het volgende:
Ok. Dus?
Wat nu dan? Gaan we nu wel ineens ballen hebben?
Volgens mij is het best aannemelijk dat Rusland wapens leverde aan Oekraïnse seperatisten.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is nu in ieder geval bewijs dat de Russische strijdkrachten zelf die Buk-installatie tot aan de Oekraïense grens hebben gebracht in een konvooi van de 83e luchtafwaaerbrigade.
Jij denkt dat ze daarna de sleuteltjes in het contact hebben laten zitten en dat een paar Oekrainers ‘m toen hebben gejat?
Jij hebt overduidelijk de persconferentie van zojuist niet gezien. Kijk die eerst nog even.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Volgens mij is het best aannemelijk dat Rusland wapens leverde aan Oekraïnse seperatisten.
Ze kunnen toch gewoon deze BUK hebben geleverd met als doel dat men zich kon beschermen tegen militaire vliegtuigen van de regering?
Jij doet nu net alsof leveren gelijk staat aan complete verantwoordelijkheid. Daar is nog geen sprake van, want er is nog steeds niet bekend wie hem afschoot.
quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk de persconferentie van zojuist niet gezien. Kijk die eerst nog even.
quote:Het antwoord op de vraag wie de raket heeft afgeschoten, zal vandaag niet beantwoord worden.
quote:De vraag die overblijft: "Hoe actief is de 53e brigade betrokken geweest bij het neerhalen van MH17?"
Jij doet alsof je pas verantwoordelijkheid kan toekennen aan Rusland als iemand in het Kremlin expliciet heeft gezegd "geef opdracht om een passagiersvliegtuig te laten neerhalen".quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Volgens mij is het best aannemelijk dat Rusland wapens leverde aan Oekraïnse seperatisten.
Ze kunnen toch gewoon deze BUK hebben geleverd met als doel dat men zich kon beschermen tegen militaire vliegtuigen van de regering?
Jij doet nu net alsof leveren gelijk staat aan complete verantwoordelijkheid. Daar is nog geen sprake van, want er is nog steeds niet bekend wie hem afschoot.
Heb jij hem wel gezien dan? Een van de eerste dingen die gemeld is dat er geen antwoord is op de vraag wie de bukraket heeft afgeschoten.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk de persconferentie van zojuist niet gezien. Kijk die eerst nog even.
Mede verantwoordelijk zeker.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij doet alsof je pas verantwoordelijkheid kan toekennen aan Rusland als iemand in het Kremlin expliciet heeft gezegd "geef opdracht om een passagiersvliegtuig te laten neerhalen".
Rusland heeft de wapens geleverd, het personeel uitgekozen, het risico genomen. Die separatisten werkten gewoon in opdracht van de Russische regering.
Rusland probeerde vervolgens te doen alsof het pro-oekraïense manschappen waren, niet hun separatisten.
Dat waren dus leugens, tenzij hun spullen gestolen zijn. Daar hebben ze geen melding van gemaakt.
Dus Rusland is verantwoordelijk voor dit.
Ik ken de details van die casus niet maar ik sluit niet uit dat daar een zaak voor te maken is. Dat helpt jou totaal niet in deze discussie.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Mede verantwoordelijk zeker.
Maar gaan we USA ook voor t gerecht slepen na een bombardement in Jemen waar burgerslachtoffers vielen?
Niemand gaat uit van expliciete toestemming. Kap er eens mee te doen alsof dat zelfs op tafel ligt. Natuurlijk gaat een natiestaat buiten oorlogstijd niet expliciet voor de lol passagiersvliegtuigen neerhalen.quote:Ik geloof nog steeds dat seperatisten per ongeluk een burgervliegtuig hebben neergehaald zonder expliciete toestemming van het Kremlin.
Als jij als bedrijf een foto gebruikt voor de verpakking van je product en achteraf blijkt dat die foto copyrighted was en je enige excuus is "wij hebben die foto van een freelancer gekregen en we dachten dat het wel goed zat" dan zegt de rechter (letterlijk): "ga lekker je moeder neuken met je smoesjes, het is JOUW verantwoordelijkheid om te controleren dat je geen inbreuk maakt".quote:Daarvoor moeten die seperatisten worden berecht, maar ook de rol van Rusland verdient een straf voor het tegenwerken van onderzoek en mede-verantwoordelijk voor het bewapenen van een stel incompetente idioten met alle gevolgen van dien.
De persco maakte anders wel overqduidelijk dat het geen wapenleverantie betrof, maar een verplaatsing van een regulier onderdeel van het Russische leger.quote:
Maar is er bekend wie hem afschoot?quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:14 schreef remlof het volgende:
[..]
De persco maakte anders wel overqduidelijk dat het geen wapenleverantie betrof, maar een verplaatsing van een regulier onderdeel van het Russische leger.
En er werd gezegd dat er nog meer bewijs is dat op een later moment openbaar zal worden gemaakt.
Nee. Maar volgens de TT wel.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar is er bekend wie hem afschoot?
Ik neem aan dat de persoon die de knop ingedrukt heeft het goede fatsoen heeft gehad om zichzelf met een lang dun zwaard van buik tot aan bovenborst open te reten.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee. Maar remlof meent via z’n TT en lollige sneren te doen van wel.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Anderzijds als ik jou een mes verkoop dan ben ik ook niet verantwoordelijk als jij er iemand mee neersteekt.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ken de details van die casus niet maar ik sluit niet uit dat daar een zaak voor te maken is. Dat helpt jou totaal niet in deze discussie.
[..]
Niemand gaat uit van expliciete toestemming. Kap er eens mee te doen alsof dat zelfs op tafel ligt. Natuurlijk gaat een natiestaat buiten oorlogstijd niet expliciet voor de lol passagiersvliegtuigen neerhalen.
[..]
Als jij als bedrijf een foto gebruikt voor de verpakking van je product en achteraf blijkt dat die foto copyrighted was en je enige excuus is "wij hebben die foto van een freelancer gekregen en we dachten dat het wel goed zat" dan zegt de rechter (letterlijk): "ga lekker je moeder neuken met je smoesjes, het is JOUW verantwoordelijkheid om te controleren dat je geen inbreuk maakt".
Letterlijk gaat die rechter het over moederneuken hebben, ThePlaneteer.
Rusland is (hoofd)verantwoordelijk.
Mooi staaltje framing iddquote:Op donderdag 24 mei 2018 12:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee. Maar remlof meent via z’n TT en lollige sneren te doen van wel.
Dat klopt inderdaad. Wat heeft dat te maken met Rusland die wapens levert aan personeel die onder hun bevel orders uitvoert en diens acties onder hun verantwoordelijkheid ligt?quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Anderzijds als ik jou een mes verkoop dan ben ik ook niet verantwoordelijk als jij er iemand mee neersteekt.
Wat internetfilmpjes die al jaren bekend zijn en wat eigenhandig gebrabbel van nummers die op die zogenaamde resten van die raket staan? Daar valt zo gemakkelijk mee te frauderen door kwaadwillenden. Pak maar je viltstift of grafeer pen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Vast. Maar dat weegt niet op tegen de enorme berg aan bewijs die het JIT zojuist heeft gepresenteerd die aantonen dat het wel zo is.
Zo wil ik het ook weer niet noemen, het gaat me om de nauwkeurigheid. De TT zoals die er nu staat, dat is gewoon niet wat het JIT heeft gezegd en is ook veel te kort door de bocht op dit moment.quote:
Het is een mogelijke conclusie, maar lang niet de enige.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Zo wil ik het ook weer niet noemen, het gaat me om de nauwkeurigheid. De TT zoals die er nu staat, dat is gewoon niet wat het JIT heeft gezegd en is ook veel te kort door de bocht op dit moment.
Ja wellicht blijkt straks logischerwijs dat mensen van die 53e Brigade bij de lancering betrokken waren (en dus niet alleen pro-Russische separatisten) en het zou een logische conclusie zijn. Maar dat moet dan wel met doorslaggevend bewijs onderbouwd zijn als het JIT dat gaat openbaren. Dus het is maar goed dat niet remlof de persconferentie deed, maar een nauwkeurige Westerbeke.
Dat valt niet uit te sluiten maar het is niet aannemelijk dat separatisten zo'n buk-installatie kunnen bedienen. Ik ben benieuwd hoe Rusland nu gaat reageren.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds dat seperatisten per ongeluk een burgervliegtuig hebben neergehaald zonder expliciete toestemming van het Kremlin.
Nee, complete nonsens.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij doet alsof je pas verantwoordelijkheid kan toekennen aan Rusland als iemand in het Kremlin expliciet heeft gezegd "geef opdracht om een passagiersvliegtuig te laten neerhalen".
Rusland heeft de wapens geleverd, het personeel uitgekozen, het risico genomen. Die separatisten werkten gewoon in opdracht van de Russische regering.
Rusland probeerde vervolgens te doen alsof het pro-oekraïense manschappen waren, niet hun separatisten.
Dat waren dus leugens, tenzij hun spullen gestolen zijn. Daar hebben ze geen melding van gemaakt.
Dus Rusland is verantwoordelijk voor dit.
Dit denk ik dus ook.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds dat seperatisten per ongeluk een burgervliegtuig hebben neergehaald zonder expliciete toestemming van het Kremlin.
Dit.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Mede verantwoordelijk zeker.
Maar gaan we USA ook voor t gerecht slepen na een bombardement in Jemen waar burgerslachtoffers vielen?
Daarvoor moeten die seperatisten worden berecht, maar ook de rol van Rusland verdient een straf voor het tegenwerken van onderzoek en mede-verantwoordelijk voor het bewapenen van een stel incompetente idioten met alle gevolgen van dien.
Oekraïne had het luchtruim volledig moeten sluiten boven dat gebied.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:49 schreef Drugshond het volgende:
Welke aap liet MH 17 boven oorlogsgebied vliegen ? Die heeft namelijk ook bloed aan zijn of haar handen.
Dat deel is dus niet bewezen. Bewezen is dat het gaat om een buk van de 53e brigade die iig tot aan de grens door de Russen is getransporteerd. Wie er daarna achter de knoppen zat is onbekend.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Wat heeft dat te maken met Rusland die wapens levert aan personeel die onder hun bevel orders uitvoert en diens acties onder hun verantwoordelijkheid ligt?
Oekraïne had niets meer te zeggen over het luchtruim boven Oost-Oekraïne, gezien de aanwezigheid van de Russische luchtafweer daar.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:57 schreef Voszje het volgende:
[..]
Oekraïne had het luchtruim volledig moeten sluiten boven dat gebied.
De Russen deden dat. Die zetten daar luchtafweer neer en gebruikten dat ook nog eens.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:49 schreef Drugshond het volgende:
Welke aap liet MH 17 boven oorlogsgebied vliegen ? Die heeft namelijk ook bloed aan zijn of haar handen.
Alsnog een boycot van alle deelnemende EU-landen en Australië zou een duideljke boodschap zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:42 schreef Montagui het volgende:
Mooie timing van het JIT zo vlak voor het WK.
Nee, het sluiten is een administratieve handeling die gewoon in kiev kan worden uitgevoerd. Het is Oekraïens luchtruim dus Oekraïne is verantwoordelijk. Jij stelt nu eigenlijk dat het Russische luchtruim was, en daarmee Russische grondgebied...quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Oekraïne had niets meer te zeggen over het luchtruim boven Oost-Oekraïne, gezien de aanwezigheid van de Russische luchtafweer daar.
Rusland had dat moeten doen dus.
Het feit dat ze zo stom waren om een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten doet juist vermoeden dat er wel een stel slechtgetrainde knuppels aan de knoppen zaten.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat valt niet uit te sluiten maar het is niet aannemelijk dat separatisten zo'n buk-installatie kunnen bedienen. Ik ben benieuwd hoe Rusland nu gaat reageren.
Hou op, hoor. Oekraïne heeft namelijk wél het luchtruim gesloten tot een bepaalde hoogte, waar de MH17 boven vloog. Oost-Oekraïne was en is Oekraïne. Rusland kan daar niet eens het luchtruim afsluiten.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Oekraïne had niets meer te zeggen over het luchtruim boven Oost-Oekraïne, gezien de aanwezigheid van de Russische luchtafweer daar.
Rusland had dat moeten doen dus.
Waar het het JIT die uitspraak gedaan in je TT?quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Alsnog een boycot van alle deelnemende EU-landen en Australië zou een duideljke boodschap zijn.
Rusland was degene die daar het luchtruim boven de 9000 meter gevaarlijk maakte en had daarom de luchtvaartmaatschappijen moeten waarschuwen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:12 schreef Voszje het volgende:
[..]
Hou op, hoor. Oekraïne heeft namelijk wél het luchtruim gesloten tot een bepaalde hoogte, waar de M17 boven vloog. Oost-Oekraïne was en is Oekraïne. Rusland kan daar niet eens het luchtruim afsluiten.
Draaikont...quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Rusland was degene die daar het luchtruim boven de 9000 meter gevaarlijk maakte en had daarom de luchtvaartmaatschappijen moeten waarschuwen.
Ik heb alleen “Een Buk van de’ weggelaten. Mag, taalkundig gezien.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar het het JIT die uitspraak gedaan in je TT?
Duidelijk dat je met leugens probeert Rusland te framen, waarom weet ik niet, maar het is schaamteloos en je probeert het niet eens subtiel te doen. Gewoon keiharde leugens.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het feit dat ze zo stom waren om een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten doet juist vermoeden dat er wel een stel slechtgetrainde knuppels aan de knoppen zaten.
Nope, daarmee verander je de betekenis van de zin.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb alleen “Een Buk van de’ weggelaten. Mag, taalkundig gezien.
Een conflict tussen twee landen, waarbij het Oekraïense leger net zo hard meedeed (en doet). Oekraïne is verantwoordelijk voor het luchtruim, dat is geen hogere wiskunde.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Rusland was degene die daar het luchtruim boven de 9000 meter gevaarlijk maakte en had daarom de luchtvaartmaatschappijen moeten waarschuwen.
Dankzij die onnauwkeurige TT krijg je in dit topic dus van die figuren die spreken van ‘framing van de Russen’ en Rusland van een groot deel van de verantwoordelijkheid menen te ontslaan.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb alleen “Een Buk van de’ weggelaten. Mag, taalkundig gezien.
Ik vind het bewijs dat het de 53e brigade was ook erg magertjes hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat deel is dus niet bewezen. Bewezen is dat het gaat om een buk van de 53e brigade die iig tot aan de grens door de Russen is getransporteerd. Wie er daarna achter de knoppen zat is onbekend.
Wat een heldendaad van onze jongens idd.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:43 schreef Frutsel het volgende:
Mooi, iets wat we allemaal al wisten, dachten etc etc
Ben blij dat Oranje zo standvastig was en het WK boycot... we zouden alles wat Russisch is moeten boycotten.
Ik draai niet, ik blijf erbij dat de Russen verantwoordelijk zijn voor het neerschieten van MH17 en daarmee de moord op 298 onschuldige burgers.quote:
Net weer je loon plus vakantiegeld van het Kremlin ontvangen zeker?quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik vind het bewijs dat het de 53e brigade was ook erg magertjes hoor.
-dom pro-Russisch geblaat weggeknipt-
Collateral damage dit dat.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik draai niet, ik blijf erbij dat de Russen verantwoordelijk zijn voor het neerschieten van MH17 en daarmee de moord op 298 onschuldige burgers.
Ben in de jaren 80 ook over Iran/Irak gevlogen. Toen 'viel er een motor' uit en hebben we een noodlanding in Athene gemaakt. Dus ja, over oorlogsgebied vliegen schijnt vrij normaal te zijn, al decennia.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik verbaas me nog steeds over het feit dat het blijkbaar vrij normaal is voor passagiersvliegtuigen om over oorlogsgebied te vliegen.
Civiele vluchten zijn nooit onderdeel van het conflict geweest dus dat was nooit een probleem.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik verbaas me nog steeds over het feit dat het blijkbaar vrij normaal is voor passagiersvliegtuigen om over oorlogsgebied te vliegen.
quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ben in de jaren 80 ook over Iran/Irak gevlogen. Toen 'viel er een motor' uit en hebben we een noodlanding in Athene gemaakt. Dus ja, over oorlogsgebied vliegen schijnt vrij normaal te zijn, al decennia.
Ik weet het, en dat vind ik dus raar. Je ziet maar weer wat er van kan komen. Godswonder dat het niet vaker fout gaat.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Civiele vluchten zijn nooit onderdeel van het conflict geweest dus dat was nooit een probleem.
Zo kun je ook claimen dat het raar is dat vliegtuigen in de buurt van bergen vliegen terwijl er wel eens een vliegtuig tegen een berg is gevlogen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Ik weet het, en dat vind ik dus raar. Je ziet maar weer wat er van kan komen. Godswonder dat het niet vaker fout gaat.
Zo'n ding kan toch niet op 500 km een vliegtuig uit de lucht halen neem ik aan?quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zo kun je ook claimen dat het raar is dat vliegtuigen in de buurt van bergen vliegen terwijl er wel eens een vliegtuig tegen een berg is gevlogen.
De gevaarzetting is er niet omdat civiele kisten geen conflictpartner zijn. Zo een bukraket kan ook afgeschoten worden in niet-oorlogsgebieden. Daarnaast hebben ze een flink bereik. Dan kan je nergens meer vliegen.
Ik ga uit van een fout, ik kan mij niet voorstellen dat de Russen MH17 met opzet uit de lucht hebben geknald.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik draai niet, ik blijf erbij dat de Russen verantwoordelijk zijn voor het neerschieten van MH17 en daarmee de moord op 298 onschuldige burgers.
Neu, maar ze zijn mobiel. En heel veel landen hebben ze.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo'n ding kan toch niet op 500 km een vliegtuig uit de lucht halen neem ik aan?
Nee, jij keert het helemaal om.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:14 schreef SpecialK het volgende:
Als jij als bedrijf een foto gebruikt voor de verpakking van je product en achteraf blijkt dat die foto copyrighted was en je enige excuus is "wij hebben die foto van een freelancer gekregen en we dachten dat het wel goed zat" dan zegt de rechter (letterlijk): "ga lekker je moeder neuken met je smoesjes, het is JOUW verantwoordelijkheid om te controleren dat je geen inbreuk maakt".
Maar niet heel veel landen zijn in oorlog. Ook wat betreft noodlandingen lijkt mij het niet raadzaam om over oorlogsgebied te vliegen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neu, maar ze zijn mobiel. En heel veel landen hebben ze.
Ik ben in 1995, toen Srebrenica viel, naar Athene gevlogen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ben in de jaren 80 ook over Iran/Irak gevlogen. Toen 'viel er een motor' uit en hebben we een noodlanding in Athene gemaakt. Dus ja, over oorlogsgebied vliegen schijnt vrij normaal te zijn, al decennia.
quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat valt niet uit te sluiten maar het is niet aannemelijk dat separatisten zo'n buk-installatie kunnen bedienen.
Je zou bijna denken dat hier een verband zit. Paar idioten die niet 100% weten hoe het werkt en op een verkeerd vliegtuig hebben gelockt.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het een inschattingsfout zijn geweest en is het verkeerde vliegtuig neergehaald. Maar een Boeiing op 11 km hoogte aanzien voor een gevechtsstraaljager? Lijkt mij onwaarschijnlijk.
De Russen zijn gewoon verantwoordelijk, dat kan nu niet langer ontkend worden.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga uit van een fout, ik kan mij niet voorstellen dat de Russen MH17 met opzet uit de lucht hebben geknald.
Maar jij draait constant, eerst moesten de Russen het luchtruim maar sluiten. Kan niet. Toen moesten ze maar waarschuwen...
Dat kan wel, het is immers niet duidelijk wie er op de knop heeft gedrukt of wie het bevel heeft gegeven.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:51 schreef remlof het volgende:
[..]
De Russen zijn gewoon verantwoordelijk, dat kan nu niet langer ontkent worden.
Wel als dat wapen door de Russen is geleverd. Dat de Russen niet het bevel tot neerhalen van dit specifiek toestel hebben gegeven maakt niet dat ze niet verantwoordelijk zijn. Ook roekeloos gedrag of risicoaansprakelijkheid kan.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan wel, het is immers niet duidelijk wie er op de knop heeft geluk of wie het bevel heeft gegeven.
Het enige wat we weten is dat het een Russisch apparaat was. Dat maakt de Russen nog niet verantwoordelijk.
Jawel, want het stond onder controle van een Russische legereenheid. Die staan er niet om bekend slordig met hun spulletjes om te gaan.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan wel, het is immers niet duidelijk wie er op de knop heeft geluk of wie het bevel heeft gegeven.
Het enige wat we weten is dat het een Russisch apparaat was. Dat maakt de Russen nog niet verantwoordelijk.
Zoals gezegd: ze zijn sowieso medeplichting/medeverantwoordelijk in mijn ogen, maar dit onderzoek zegt niets over wie er hoofdverantwoordelijk is. Dat zeggen ze zelfs letterlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wel als dat wapen door de Russen is geleverd. Dat de Russen niet het bevel tot neerhalen van dit specifiek toestel hebben gegeven maakt niet dat ze niet verantwoordelijk zijn. Ook roekeloos gedrag of risicoaansprakelijkheid kan.
Dit toont weer goed aan wat voor een schurkenstaat Rusland is. Geen enkele medewerking, liegen, verdraaien en misinformatie verspreiden. Ik snap niet waarom de Russische ambassadeur met pek en veren het land uit wordt geknikkerd. Met zo'n kwaadaardige Staat zou een fatsoenlijk land geen diplomatie relatie mee moeten willen hebben.
Hoop aannames, bel anders het JIT even, die vragen specifiek om dit soort informatie.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel, want het stond onder controle van een Russische legereenheid. Die staan er niet om bekend slordig met hun spulletjes om te gaan.
Al heeft er een Oekraïner op de knop gedrukt, dan nog is dat gebeurd met Russische instemming.
Rusland is hoe dan ook verantwoordelijk.
ja maar voor welke misdaad zou iemand de cel in moeten?quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:32 schreef Monopoly het volgende:
Er gaat niemand voor de cel in. Het blijft bij vinger wijzen en iedereen die alles afkeurt en vervolgens gaan we over tot de orde van de dag.
Dat denk jij, maar daar is geen bewijs voor.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel, want het stond onder controle van een Russische legereenheid. Die staan er niet om bekend slordig met hun spulletjes om te gaan.
Al heeft er een Oekraïner op de knop gedrukt, dan nog is dat gebeurd met Russische instemming.
Rusland is hoe dan ook verantwoordelijk.
Jij snapt niet dat een fout maken je niet vrijwaart van je verantwoordelijkheid?quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan wel, het is immers niet duidelijk wie er op de knop heeft gedrukt of wie het bevel heeft gegeven.
Luchtafweer plaatsen in en oorlogsgebied is een vrij normale handeling... kijk ik ontken niet dat het zeer waarschijnlijk is dat er een Rus achter de knoppen van dat ding zat. Maar zo,ag er geen bewijs is kun je heel weinig.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wel als dat wapen door de Russen is geleverd. Dat de Russen niet het bevel tot neerhalen van dit specifiek toestel hebben gegeven maakt niet dat ze niet verantwoordelijk zijn. Ook roekeloos gedrag of risicoaansprakelijkheid kan.
Dit toont weer goed aan wat voor een schurkenstaat Rusland is. Geen enkele medewerking, liegen, verdraaien en misinformatie verspreiden. Ik snap niet waarom de Russische ambassadeur met pek en veren het land uit wordt geknikkerd. Met zo'n kwaadaardige Staat zou een fatsoenlijk land geen diplomatie relatie mee moeten willen hebben.
Geen idee waar ze het op gaan gooien. Wilde mensen alleen maar duidelijk maken dat wat er ook gebeurd, het blijft met een vingertje wijzen en meer niet.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar voor welke misdaad zou iemand de cel in moeten?
'Russische luchtdoelartillerist schiet luchtdoel uit de lucht'
dat vliegtuig had daar nooit mogen vliegen
Dat denkt het JIT nu ook en die heeft daar vanmorgen al een deel van het bewijs voor gepresenteerd.quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat denk jij, maar daar is geen bewijs voor.
Ik ga nogsteeds uit van een fout.
Jij snapt dat een fout maken je niet direct hoofdverantwoordelijk maakt voor de daad zelf?quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat een fout maken je niet vrijwaart van je verantwoordelijkheid?
Dat is helemaal geen conclusie van het JIT. Jij doet met je propaganda meer kwaad dan goed in deze zaak. Spijtig.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:26 schreef remlof het volgende:
Oftewel: de Russen zijn aantoonbaar direct verantwoordelijk voor de moord op 298 onschuldige burgers waaronder 193 Nederlanders.
Eens.quote:Op donderdag 24 mei 2018 12:49 schreef Drugshond het volgende:
Als het gaat om een fout wordt het beeld wel anders.quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat een fout maken je niet vrijwaart van je verantwoordelijkheid?
Er is nul bewijs geleverd dat Rusland dat ding heeft afgevuurd man, hou eens op met je leugenachtige aannames.quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denky het JIT nu ook en die he ftvdaar vanmorgen al een deel van het bewijs voor geprsenterd.
Leef jij op een andere planeet ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |