ANP bericht waarschijnlijkquote:Op vrijdag 25 mei 2018 00:18 schreef Greys het volgende:
Tis echt tot op het woord hetzelfde.Zo'n boycot brengt mensen samen, zo zie je maar weer.
Hoeft dat er dan niet bij te staan als bron?quote:
Volgens mij niet. Ze betalen het ANP en zover ik weet mogen ze de berichten ook aanpassen. Zal vast en zeker contractueel vastgelegd zijn.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 00:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoeft dat er dan niet bij te staan als bron?Het ziet er zo gek uit zo klakkeloos hetzelfde
Oh jammer. Daar gaat ons Waylonboycot-liefdesduo-verhaalquote:Op vrijdag 25 mei 2018 00:39 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ze betalen het ANP en zover ik weet mogen ze de berichten ook aanpassen. Zal vast en zeker contractueel vastgelegd zijn.
Goh, toevallig. Die twee allebei "geen zin in".quote:Op vrijdag 25 mei 2018 01:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh jammer. Daar gaat ons boycot-liefdesduo-verhaal
(thanks, wist ik niet! En dan hadden ze kennelijk beiden geen zin in beetje aanpassen)
Dat komt omdat in Europa antisemitisme springlevend is en het Palestijnen vraagstuk een mooi excuus is om de joodse staat Irael aan te vallen. Dat zie je ook bij de VN. Duizenden uren vergaderen als een aantal Palestijnen een haar wordt gekrenkt. Vrijwel altijd het gedrag van Hamas en Hezbollah plus PLO goedpraten. De andere kant opkijken als op Palestijnse TV zenders door kinderen joden ratten en varkens worden genoemd etc.quote:Op donderdag 24 mei 2018 17:38 schreef justnathan321 het volgende:
Waarom kraken jullie Israël zo hard af? Walg echt van de manier waarop jullie (wil niet veralgemenen, heb het vooral over Nexum en nog een paar andere) praten over Israël zijn participatie aan het ESF. Dan doet een land eens zijn best...
Zeg even voor de duidelijkheid: ik waardeer je uitgebreide posts maar als de klachten hier al als antisemitisme worden beschouwd puur omdat men een organiserend ESF land vindt zeuren over data en locatie dan houdt deze discussie hier op hoor.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 08:12 schreef Trumpinator het volgende:
[..]
Dat komt omdat in Europa antisemitisme springlevend is
De vraag waarop hij reageerde ging over waarom er hier in dit topic zo wordt gemekkerd op Israël als organiserend land en dat gaat tot nu toe toch voornamelijk over beter in Tel Aviv en over het gemier over het schema door Israël. En dat als ze daarover door blijven drammen dat EBU het er maar weg moet halen qua organisatie omdat ze natuurlijk niet een juryfinale gaan schrappen voor Israël.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 09:47 schreef TheVulture het volgende:
Eens dat je die discussie hier niet moet voeren, al is het natuurlijk wel zo dat die boycotverhalen uit politieke motieven voortkomt en niet zozeer uit veiligheidsissues...
Maar is dat niet één persoon die een petitietje is gestart?quote:Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat, want Zweden dat over een boycot nadenkt is wel een belangrijk signaal
Zou goed kunnen hoor, ik weet alleen dat in IJsland er al minimaal 10000 handtekeningen zijn opgehaald, dat is daar best hugequote:Op vrijdag 25 mei 2018 09:54 schreef Greys het volgende:
Maar is dat niet één persoon die een petitietje is gestart?Helemaal geen beslissend persoon? Heb dat even gemist hoe dat ter sprake is gekomen in Zweden.
Dat is voor daar wel veel jaquote:Op vrijdag 25 mei 2018 09:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zou goed kunnen hoor, ik weet alleen dat in IJsland er al minimaal 10000 handtekeningen zijn opgehaald, dat is daar best huge
Denk ook dat die burgermeester van Tel Aviv het uiteindelijk zal hosten. Nu is ie er tegen puur omdat ze het in Jeruzalem willen hosten om zo een (politieke) statement te maken (Dat Jeruzalem van Israël is enzo enzo)quote:Op vrijdag 25 mei 2018 10:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is voor daar wel veel ja
Straks eens zoeken wie per land nou ook alweer de initiatiefnemers zijn en wat er dan in die petitie staat precies als redenen.
Ik denk dat als Israël alsnog akkoord gaat met Tel Aviv en het dataschema dat de meesten alsnog gewoon mee zullen doen. Wat denk jij?
Je vergeet heeeeeeeel maar dan ook heel.makkelijk het Israëlisch klonisme. Als je niet snapt dat er een beide kanten fouten worden gemaakt, als je de andere landen de steentijd verwijt, en je niet kan begrijpen waarom anderen wat moeite hebben om daar deel te nemen aan het ESF, ben je misschien niet zo snugger bezig?quote:Op vrijdag 25 mei 2018 08:12 schreef Trumpinator het volgende:
[..]
Dat komt omdat in Europa antisemitisme springlevend is en het Palestijnen vraagstuk een mooi excuus is om de joodse staat Irael aan te vallen. Dat zie je ook bij de VN. Duizenden uren vergaderen als een aantal Palestijnen een haar wordt gekrenkt. Vrijwel altijd het gedrag van Hamas en Hezbollah plus PLO goedpraten. De andere kant opkijken als op Palestijnse TV zenders door kinderen joden ratten en varkens worden genoemd etc.
Van joden wordt ook verwacht dat ze door de holocaust een soort van supermensen zijn die nu wel superlief tegen andere mensen zullen zijn. Dus als Hezbollah of Hamas raketten op de burgers van Israel schiet ze de andere wang toekeren en smeken om nog meer. Gelukkig is Israel sterk genoeg om van zich af te slaan. Ze laten zich niet meer als makke schapen naar de slachtbank leiden.
Israel is de enige beschaving in het Midden Oosten. Die andere landen leven nog met een steentijd mentaliteit. Als er ooit een Palestijns land komt naast Israel dan kun je er gif op innemen dat groepen als Hamas en Al Quaida daar de scepter gaan zwaaien. Dan is het met homorechten en dergelijke gedaan en zullen vrouwen gestenigd worden daar. Des te meer reden om achter Israel te staan.
https://en.wikipedia.org/(...)e_State_of_Palestine
http://news.bbc.co.uk/2/hi/3211772.stm
Nee jij meet niet met twee maten hoor, echt niet....quote:Op vrijdag 25 mei 2018 08:12 schreef Trumpinator het volgende:
[..]
Dat komt omdat in Europa antisemitisme springlevend is en het Palestijnen vraagstuk een mooi excuus is om de joodse staat Irael aan te vallen. Dat zie je ook bij de VN. Duizenden uren vergaderen als een aantal Palestijnen een haar wordt gekrenkt. Vrijwel altijd het gedrag van Hamas en Hezbollah plus PLO goedpraten. De andere kant opkijken als op Palestijnse TV zenders door kinderen joden ratten en varkens worden genoemd etc.
Van joden wordt ook verwacht dat ze door de holocaust een soort van supermensen zijn die nu wel superlief tegen andere mensen zullen zijn. Dus als Hezbollah of Hamas raketten op de burgers van Israel schiet ze de andere wang toekeren en smeken om nog meer. Gelukkig is Israel sterk genoeg om van zich af te slaan. Ze laten zich niet meer als makke schapen naar de slachtbank leiden.
Israel is de enige beschaving in het Midden Oosten. Die andere landen leven nog met een steentijd mentaliteit. Als er ooit een Palestijns land komt naast Israel dan kun je er gif op innemen dat groepen als Hamas en Al Quaida daar de scepter gaan zwaaien. Dan is het met homorechten en dergelijke gedaan en zullen vrouwen gestenigd worden daar. Des te meer reden om achter Israel te staan.
https://en.wikipedia.org/(...)e_State_of_Palestine
http://news.bbc.co.uk/2/hi/3211772.stm
Mono komt met een bericht waarin staat dat het ESF dreigt te buigen voor boycot acties of eisen van bepaalde landen Wat eerder vraagt iemand zich hier af waarom men Israel afkraakt. Dat leg ik dan even haarfijn uit. Ik heb de Palestijnse kwestie er niet bijgehaald. Dat doen de landen die nu om een boycot roepen.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 09:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeg even voor de duidelijkheid: ik waardeer je uitgebreide posts maar als de klachten hier al als antisemitisme worden beschouwd puur omdat men een organiserend ESF land vindt zeuren over data en locatie dan houdt deze discussie hier op hoor.
"Hou het gewoon in Tel Aviv en mekker niet zo over die juryshow op vrijdagavond die echt niet puur voor jullie verplaatst gaat worden" is geen antisemitisme. Kom op zeg. Het ging over hier in dit topic.
En de rest van je post is wellicht meer een NWS/POL discussie.Hier gaat het puur over Israël als organiserend ESF land met de daarbij komende praktische punten die ze gewoon zelf ook benoemen.
Ik heb eea tot nu toe gewoon zo gelaten omdat er door die parodie idd een andere discussie kwam maar ik hoop echt dat je met me eens bent dat we het hier in ESF niet op antisemitisme gaan gooien als men het ESF praktisch gezien liever in Tel Aviv dan Jeruzalem heeft en op bepaalde data volgens een schema dat al jaren bij het songfestival hoort. Zonder wijzigingen, ongeacht organiserend land.
Dus ik reken op wat begrip in deze.Mocht je een post niet vinden kunnen zet dan een TR.
Die boycots worden hier niet echt toegejuicht volgens mij en heb ik nog niemand gezien die vond dat Nederland ook maar moet boycotten.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 10:58 schreef Trumpinator het volgende:
[..]
Mono komt met een bericht waarin staat dat het ESF dreigt te buigen voor boycot acties of eisen van bepaalde landen Wat eerder vraagt iemand zich hier af waarom men Israel afkraakt. Dat leg ik dan even haarfijn uit. Ik heb de Palestijnse kwestie er niet bijgehaald. Dat doen de landen die nu om een boycot roepen.
Als ze voor Tel Aviv kiezen zal de angel er wel een heel eind uit zijn denk ik ja...quote:Op vrijdag 25 mei 2018 10:01 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat als Israël alsnog akkoord gaat met Tel Aviv en het dataschema dat de meesten alsnog gewoon mee zullen doen. Wat denk jij?
Met het grote verschil dat er weinig heisa zou ontstaan bij kritiek op Finland. Dat zie je hier wel. Kritiek op Israël zorgt er voor dat er mensen op hun achterste poten gaan staan.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:06 schreef Greys het volgende:
[..]
De vraag die je quote in je post ging over hier in dit topic. En hier zijn de klachten toch echt over het buiten de EBU om uitnodigen van Saudi-Arabië voor deelname (wtf?) en het gezanik over locatie en data.
Als Finland had gewonnen en ze zouden Saudi-Arabië op eigen houtje uitnodigen en zitten mekkeren over een schema dat nou eenmaal vast staat was die verontwaardiging er ook.
Elk organiserend land heeft zich aan de EBU regels te houden. Dus ook Israël.
Plus dat het festival de laatste jaren steeds vroeg in mei is. De laatste week van mei zou aan de late kant zijn.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als ze voor Tel Aviv kiezen zal de angel er wel een heel eind uit zijn denk ik ja...
Qua data denk ik nog steeds dat ze voor 14-16-18 mei gaan... 25 mei is de Duitse bekerfinale bij het voetbal waar de ARD de rechten voor heeft, en die zullen ze niet op dezelfde dag als het ESF willen benutten qua reclame-overeenkomsten
True. Dan zou het gewoon 'die zeikerds van de Finse organisatie' zijn. En zou ongeveer iedereen dat terecht vinden dat erover geklaagd wordt als ze denken hun eigen regels te kunnen maken voor de organisatie van het Eurovisie.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Met het grote verschil dat er weinig heisa zou ontstaan bij kritiek op Finland. Dat zie je hier wel. Kritiek op Israël zorgt er voor dat er mensen op hun achterste poten gaan staan.
Jup. En dat die knoop een beetje snel doorgehakt wordt en er daarna niet weer andere landen buiten de EBU om worden uitgenodigd op eigen houtjequote:Laten we gewoon hopen dat het straks allemaal rond is en het Tel Aviv 2019 wordt.
Dat uitnodigen komt voort uit propaganda uitspraken van díe minister. Dat is geen uitnodiging van de organisatie he. Maar juist precies wat ik bedoelde met 'de politiek die zich er buiten moet houden.'quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:14 schreef Greys het volgende:
[..]
True. Dan zou het gewoon 'die zeikerds van de Finse organisatie' zijn. En zou ongeveer iedereen dat terecht vinden dat erover geklaagd wordt als ze denken hun eigen regels te kunnen maken voor de organisatie van het Eurovisie.
[..]
Jup. En dat die knoop een beetje snel doorgehakt wordt en er daarna niet weer andere landen buiten de EBU om worden uitgenodigd op eigen houtje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |