Ja is zo. Maar dat soort dingen zijn wel dat waar velen (terecht imo) over vallen. Dus het zou handig zijn als de organisatie daar gewoon even openlijk afstand van neemt of iig zorgt dat dat soort toestanden zo veel mogelijk voorkomen wordt. En zet als organisatie je hakken niet zo in het zat over stad en schema. Anders zie ik het echt gebeuren dat de EBU het zat wordt en het elders laat organiseren.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat uitnodigen komt voort uit propaganda uitspraken van díe minister. Dat is geen uitnodiging van de organisatie he. Maar juist precies wat ik bedoelde met 'de politiek die zich er buiten moet houden.'
Het lijkt me behoorlijk onwenselijk als (naast alle organisatorische rompslomp aldaar) dan dus álle deelnemende landen hun tv-uitzendschema in eigen land totaal om moeten gaan gooien omdat Israël anders knel komt met de Sabbath.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 11:56 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik denk dat het best mogelijk wordt dat schema voor een keer wordt met halve finales op maandag en woensdag. Op die manier kan juryfinale op donderdag
Maae ze hebben een jaar de tijd om hun tv-uitzendschema aan te passen. Opzich kan het wel hoor.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 12:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Het lijkt me behoorlijk onwenselijk als (naast alle organisatorische rompslomp aldaar) dan dus álle deelnemende landen hun tv-uitzendschema in eigen land totaal om moeten gaan gooien omdat Israël anders knel komt met de Sabbath.
Zie het niet gebeuren.
Tuurlijk. Alles kan. Maar gaan we dan over drie jaar het schema aanpassen omdat het op dinsdagavond klem komt met het plaatselijk Belgisch Bloemencorso als het daar georganiseerd wordt?quote:Op vrijdag 25 mei 2018 12:25 schreef justnathan321 het volgende:
[..]
Maae ze hebben een jaar de tijd om hun tv-uitzendschema aan te passen. Opzich kan het wel hoor.
Bronnen oa zowel Songfestival.be en Telegraafquote:Volgens het Israëlische nieuwsmedium Maariv zou de EBU de vrees hebben dat het Songfestival in Israël iets te fel wordt gekaapt door de politieke wereld. Verschillende lokale ministers uitten al expliciet hun wens om de wedstrijd vanuit de betwiste stad Jeruzalem te houden. Bovendien willen de ministers van Cultuur, Toerisme en Communicatie alle drie de organisatie naar zich toetrekken, maar volgens Haaretz, een andere nieuwssite, heeft de EBU daar allerminst oren naar, maar laakt ze dus de politieke greep op de wedstrijd. Zo stond op de officiële website van toerisme in Israël al dagenlang dat het Songfestival op 21, 23 en 25 mei volgend jaar in Jeruzalem zou plaatsvinden, maar zowel die data als die stad zijn dus nog niet formeel bevestigd. De informatie werd inmiddels ook van de site gehaald.
Echt? Dan heb ik toen de op wiki ingevulde data voor waar aangenomenquote:Op vrijdag 25 mei 2018 16:27 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar werden de data kennelijk pas op 25 juli bekend gemaakt
ESF / [2018] Organisatie ESF in Portugal
http://www.songfestivalwe(...)8-op-8-10-en-12-mei/
http://www.eurostory.nl/2018-data-en-plaats-bekend/
maar meestal werden er wel snel voorlopige data bekend geloof ikquote:Op vrijdag 25 mei 2018 16:27 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar werden de data kennelijk pas op 25 juli bekend gemaakt
ESF / [2018] Organisatie ESF in Portugal
http://www.songfestivalwe(...)8-op-8-10-en-12-mei/
http://www.eurostory.nl/2018-data-en-plaats-bekend/
Rusland :’( laten we niet vergeten dat die in 2003 zelf de boel op stelten wilde zetten met de dreigende kus van de dames van Tatu. En dan nu hier moeilijk om doen.... wat is er toch aan de hand met de wereldquote:Op donderdag 24 mei 2018 18:12 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Niemand hier doet achterlijk.
Saudi Arabië wel, met hun anti-homo wetten. Dus wat Israël bezielt (als dat al echt zo is) om ze erbij te willen is me een raadsel. Als Rusland al moeilijk doet om zo'n act als Ierland, hoe moet Saudi-Arabië dan ooit normaal meedoen aan het ESF. Dat soort korkielanden moet je er niet bij willen (tenzij het voor wat awareness bij ze kan zorgen, maar dat zie ik niet snel gebeuren).
Nee, om eerlijk te zijn vind ik zelfs bronnen die het tegendeel beweren. Het Ierse hoofd van de delegatie heeft (over de clip) verklaard dat het enkel om speculatie ging en er geen dreigende boycot van Rusland was. Dus dit kan ook weer in de prullenbak, mijn vertrouwen in de mensheid is weer een beetje hersteldquote:Op vrijdag 25 mei 2018 18:52 schreef Greys het volgende:
Wat ik wel apart vond is dat er geen enkele bron was voor die mogelijke Russische boycot van Ierland, behalve de Ierse zanger zelf op Twitter en een youtube kanaal dat zei 'Rusland zou best weleens Ierland kunnen gaan boycotten omdat ze nogal anti homo zijn'. Waar Ryan z'n tweet op baseerde met 'Rusland wil m'n optreden boycotten'. Heb verder toen nergens een Ruasische bron gezien, jullie wel?
Ik zeg dus echt niet dat het niet zo is he, maar vroeg me destijds wel stiekem af waar Ryan de tweet op baseerde. Maar misschien zocht ik met m'n neus want ik mis wel vaker iets.
Twijfelde toen echt al een beetje en wilde die leuke Ryan niet voor leugenaar ofzo uitmaken dus heb er toen maar niet over verder geprutteldquote:Op vrijdag 25 mei 2018 18:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, om eerlijk te zijn vind ik zelfs bronnen die het tegendeel beweren. Het Ierse hoofd van de delegatie heeft (over de clip) verklaard dat het enkel om speculatie ging en er geen dreigende boycot van Rusland was. Dus dit kan ook weer in de prullenbak, mijn vertrouwen in de mensheid is weer een beetje hersteld
Absoluut niet netjes en behoorlijke zwartmakerij.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 19:00 schreef Greys het volgende:
Twijfelde toen echt al een beetje en wilde die leuke Ryan niet voor leugenaar ofzo uitmaken dus heb er toen maar niet over verder geprutteld Maar achteraf vind ik het best lelijk om zo'n tweet de wereld in te slingeren als het niet waar is. Zelfs als het om Rusland gaat.
Julia Himalayaquote:Op vrijdag 25 mei 2018 19:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Absoluut niet netjes en behoorlijke zwartmakerij.
In elk geval is Julia Himalaya eerlijk genoeg geweest om toe te geven dat haar eigen optreden niet goed geweest is en er geen politieke motieven aan haar uitschakeling ten grondslag liggen, dus die dame vind ik best een kanjer
Ohquote:Op vrijdag 25 mei 2018 18:52 schreef Greys het volgende:
Wat ik wel apart vond is dat er geen enkele bron was voor die mogelijke Russische boycot van Ierland, behalve de Ierse zanger zelf op Twitter en een youtube kanaal dat zei 'Rusland zou best weleens Ierland kunnen gaan boycotten omdat ze nogal anti homo zijn'. Waar Ryan z'n tweet op baseerde met 'Rusland wil m'n optreden boycotten'. Heb verder toen nergens een Ruasische bron gezien, jullie wel?
Ik zeg dus echt niet dat het niet zo is he, maar vroeg me destijds wel stiekem af waar Ryan de tweet op baseerde. Maar misschien zocht ik met m'n neus want ik mis wel vaker iets.
Nee, niet jouw schuld, iedereen nam dat voor waarheid aan. Ik ook, ben pas net gaan zoekenquote:Op vrijdag 25 mei 2018 19:12 schreef Guanabana het volgende:
[..]
OhKan ook zijn dat ik het gewoon ergens had opgepikt en klakkeloos overgenomen had hoor. Immers, wie haat er nu niet graag op Rusland.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar hoe bedoel je "een stap in de goede richting", in een land waar sinds die absurde wetten in 2013 83% van de bevolking homoseksualiteit verachtelijk vindt, waar slechts 8% geen problemen heeft met homoseksualiteit en waar het aantal haatmisdrijven tegen homo's sinds 2013 verdubbeld is?quote:Op vrijdag 25 mei 2018 19:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Rybak die ook gewoon in een jurk als Conchita in die Russische tv show te zien was niet te lang geleden vond ik ook wel een stap in de goede richting enzo wat dat betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |