abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 11:26:54 #176
163650 Greys
pi_179374958
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:21 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat uitnodigen komt voort uit propaganda uitspraken van díe minister. Dat is geen uitnodiging van de organisatie he. Maar juist precies wat ik bedoelde met 'de politiek die zich er buiten moet houden.'
Ja is zo. Maar dat soort dingen zijn wel dat waar velen (terecht imo) over vallen. Dus het zou handig zijn als de organisatie daar gewoon even openlijk afstand van neemt of iig zorgt dat dat soort toestanden zo veel mogelijk voorkomen wordt. En zet als organisatie je hakken niet zo in het zat over stad en schema. Anders zie ik het echt gebeuren dat de EBU het zat wordt en het elders laat organiseren.

Waarna dan vast weer geroepen zal worden dat dat is 'omdat Israël' terwijl het is 'omdat zelf dwarsliggen en moeite hebben met de regels die voor iedereen gelden'.

Dus hopelijk gaan ze gewoon meewerken en alles goed regelen. Dan zijn we van het gedoe af en kan het gros zich gaan verheugen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179375001
Overigens, ik heb nooit gezegd dat ik WIL dat Israël niet meer meedoet. Als ik het goed heb begrepen hebben ze zelf toch laten doorschemeren dat als het niet in Israël gehouden wordt dat ze dan niet meer meedoen? Nou, daar heb ik geen problemen mee. Het is niet alsof ik zeg van: 'ISRAËL OPROTTEN NOOIT MEER DOEN DOEI'. In de situatie, als ze zelf aangeven dat ze niet meer mee willen doen, dan heb ik er geen probleem mee.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179375526
Ik denk dat het best mogelijk wordt dat schema voor een keer wordt met halve finales op maandag en woensdag. Op die manier kan juryfinale op donderdag
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 12:11:06 #179
163650 Greys
pi_179375922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:56 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik denk dat het best mogelijk wordt dat schema voor een keer wordt met halve finales op maandag en woensdag. Op die manier kan juryfinale op donderdag
Het lijkt me behoorlijk onwenselijk als (naast alle organisatorische rompslomp aldaar) dan dus álle deelnemende landen hun tv-uitzendschema in eigen land totaal om moeten gaan gooien omdat Israël anders knel komt met de Sabbath.

Zie het niet gebeuren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179376330
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Het lijkt me behoorlijk onwenselijk als (naast alle organisatorische rompslomp aldaar) dan dus álle deelnemende landen hun tv-uitzendschema in eigen land totaal om moeten gaan gooien omdat Israël anders knel komt met de Sabbath.

Zie het niet gebeuren.
Maae ze hebben een jaar de tijd om hun tv-uitzendschema aan te passen. Opzich kan het wel hoor.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 12:28:59 #181
163650 Greys
pi_179376433
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:25 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Maae ze hebben een jaar de tijd om hun tv-uitzendschema aan te passen. Opzich kan het wel hoor.
Tuurlijk. Alles kan. Maar gaan we dan over drie jaar het schema aanpassen omdat het op dinsdagavond klem komt met het plaatselijk Belgisch Bloemencorso als het daar georganiseerd wordt? :+ Waar ligt de grens waar men ALLES voor gaat omgooien?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179377414
Lijkt me ook heel sterk dat ze dat gaan doen. Zou me erg verbazen anders.
pi_179382212
kwam er net achter dar ze in 1999 repetitie op sabbat deden
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 16:18:30 #184
163650 Greys
pi_179382263
Ze hadden dus ook al data op eigen houtje bekend gemaakt terwijl de EBU dat nog niet had goedgekeurd. Wat een eigenwijzen _O-

quote:
Volgens het Israëlische nieuwsmedium Maariv zou de EBU de vrees hebben dat het Songfestival in Israël iets te fel wordt gekaapt door de politieke wereld. Verschillende lokale ministers uitten al expliciet hun wens om de wedstrijd vanuit de betwiste stad Jeruzalem te houden. Bovendien willen de ministers van Cultuur, Toerisme en Communicatie alle drie de organisatie naar zich toetrekken, maar volgens Haaretz, een andere nieuwssite, heeft de EBU daar allerminst oren naar, maar laakt ze dus de politieke greep op de wedstrijd. Zo stond op de officiële website van toerisme in Israël al dagenlang dat het Songfestival op 21, 23 en 25 mei volgend jaar in Jeruzalem zou plaatsvinden, maar zowel die data als die stad zijn dus nog niet formeel bevestigd. De informatie werd inmiddels ook van de site gehaald.
Bronnen oa zowel Songfestival.be en Telegraaf
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 16:19:17 #185
43556 miss_dynastie
pi_179382288
Is het in de afgelopen tien jaar eerder voorgekomen dat we nu nog niet wisten op welke data het gehouden wordt? Nee toch?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 16:21:26 #186
163650 Greys
pi_179382342
Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Even terugzoeken zo, ben ook wel benieuwd nu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 16:27:38 #187
163650 Greys
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 16:32:26 #188
43556 miss_dynastie
pi_179382606
quote:
Echt? Dan heb ik toen de op wiki ingevulde data voor waar aangenomen :P
pi_179382609
quote:
maar meestal werden er wel snel voorlopige data bekend geloof ik
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 18:41:23 #190
43556 miss_dynastie
pi_179385157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Niemand hier doet achterlijk.

Saudi Arabië wel, met hun anti-homo wetten. Dus wat Israël bezielt (als dat al echt zo is) om ze erbij te willen is me een raadsel. Als Rusland al moeilijk doet om zo'n act als Ierland, hoe moet Saudi-Arabië dan ooit normaal meedoen aan het ESF. Dat soort korkielanden moet je er niet bij willen (tenzij het voor wat awareness bij ze kan zorgen, maar dat zie ik niet snel gebeuren).
Rusland :’( laten we niet vergeten dat die in 2003 zelf de boel op stelten wilde zetten met de dreigende kus van de dames van Tatu. En dan nu hier moeilijk om doen.... wat is er toch aan de hand met de wereld -O-
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 18:52:21 #191
163650 Greys
pi_179385352
Wat ik wel apart vond is dat er geen enkele bron was voor die mogelijke Russische boycot van Ierland, behalve de Ierse zanger zelf op Twitter en een youtube kanaal dat zei 'Rusland zou best weleens Ierland kunnen gaan boycotten omdat ze nogal anti homo zijn'. Waar Ryan z'n tweet op baseerde met 'Rusland wil m'n optreden boycotten'. Heb verder toen nergens een Ruasische bron gezien, jullie wel?

Ik zeg dus echt niet dat het niet zo is he, maar vroeg me destijds wel stiekem af waar Ryan de tweet op baseerde. Maar misschien zocht ik met m'n neus want ik mis wel vaker iets. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 18:55:39 #192
43556 miss_dynastie
pi_179385408
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:52 schreef Greys het volgende:
Wat ik wel apart vond is dat er geen enkele bron was voor die mogelijke Russische boycot van Ierland, behalve de Ierse zanger zelf op Twitter en een youtube kanaal dat zei 'Rusland zou best weleens Ierland kunnen gaan boycotten omdat ze nogal anti homo zijn'. Waar Ryan z'n tweet op baseerde met 'Rusland wil m'n optreden boycotten'. Heb verder toen nergens een Ruasische bron gezien, jullie wel?

Ik zeg dus echt niet dat het niet zo is he, maar vroeg me destijds wel stiekem af waar Ryan de tweet op baseerde. Maar misschien zocht ik met m'n neus want ik mis wel vaker iets. :P
Nee, om eerlijk te zijn vind ik zelfs bronnen die het tegendeel beweren. Het Ierse hoofd van de delegatie heeft (over de clip) verklaard dat het enkel om speculatie ging en er geen dreigende boycot van Rusland was. Dus dit kan ook weer in de prullenbak, mijn vertrouwen in de mensheid is weer een beetje hersteld :7

En toen kwam ik ook deze nog tegen: http://www.thejournal.ie/(...)ion-4001768-May2018/
gewoon uitgezonden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 19:00:06 #193
163650 Greys
pi_179385484
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, om eerlijk te zijn vind ik zelfs bronnen die het tegendeel beweren. Het Ierse hoofd van de delegatie heeft (over de clip) verklaard dat het enkel om speculatie ging en er geen dreigende boycot van Rusland was. Dus dit kan ook weer in de prullenbak, mijn vertrouwen in de mensheid is weer een beetje hersteld :7
Twijfelde toen echt al een beetje en wilde die leuke Ryan niet voor leugenaar ofzo uitmaken dus heb er toen maar niet over verder geprutteld :D Maar achteraf vind ik het best lelijk om zo'n tweet de wereld in te slingeren als het niet waar is. Zelfs als het om Rusland gaat. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 19:02:56 #194
43556 miss_dynastie
pi_179385543
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:00 schreef Greys het volgende:
Twijfelde toen echt al een beetje en wilde die leuke Ryan niet voor leugenaar ofzo uitmaken dus heb er toen maar niet over verder geprutteld Maar achteraf vind ik het best lelijk om zo'n tweet de wereld in te slingeren als het niet waar is. Zelfs als het om Rusland gaat.
Absoluut niet netjes en behoorlijke zwartmakerij.

In elk geval is Julia Himalaya eerlijk genoeg geweest om toe te geven dat haar eigen optreden niet goed geweest is en er geen politieke motieven aan haar uitschakeling ten grondslag liggen, dus die dame vind ik best een kanjer :P
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 mei 2018 @ 19:08:45 #195
163650 Greys
pi_179385672
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Absoluut niet netjes en behoorlijke zwartmakerij.

In elk geval is Julia Himalaya eerlijk genoeg geweest om toe te geven dat haar eigen optreden niet goed geweest is en er geen politieke motieven aan haar uitschakeling ten grondslag liggen, dus die dame vind ik best een kanjer :P
Julia Himalaya _O-

En ja, die ging zich niet verschuilen achter politiek en anti-Rusland gedoe etc. Prettig en een voorbeeld. :Y

Rybak die ook gewoon in een jurk als Conchita in die Russische tv show te zien was niet te lang geleden vond ik ook wel een stap in de goede richting enzo wat dat betreft.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:12:32 #196
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179385741
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:52 schreef Greys het volgende:

Oh :@ Kan ook zijn dat ik het gewoon ergens had opgepikt en klakkeloos overgenomen had :@ Immers, wie haat er nu op zijn tijd niet graag op Rusland. ;)
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2018 @ 19:13:15 #197
43556 miss_dynastie
pi_179385758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Oh :@ Kan ook zijn dat ik het gewoon ergens had opgepikt en klakkeloos overgenomen had hoor. Immers, wie haat er nu niet graag op Rusland.
Nee, niet jouw schuld, iedereen nam dat voor waarheid aan. Ik ook, ben pas net gaan zoeken _O-
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:14:27 #198
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179385782
Schijnt wel dat de Russische commentator na afloop zoiets zei als: wat een mooie vriendschap (oid) :D
Koel en donker bewaren
  vrijdag 25 mei 2018 @ 21:34:23 #199
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179388534
Daarom is het ook belangrijk om niet te snel te oordelen als ergens iets de wereld in wordt gestuurd via Twitter of een vergelijkbaar medium. Of het moet een officiële instantie zijn die het op die manier naar buiten brengt. Je zag het met die nepberichten over Mikolas en de heisa over het vermeende racisme van Waylon. Iemand begint erover en daarna duikelen heel veel mensen over elkaar om er wat over te zeggen, waardoor het opeens 'waar' wordt.

Uiteraard is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch is het belangrijk om erover na te denken. Zeker omdat je in het geval van Rusland het land met dingen die wel waar zijn kan laten wegkomen. De berichtgeving over Rusland is te vaak te kort door de bocht of klopt niet volledig. Dat terwijl Putin wel degelijk een halve dictator is en het land zich maar al te vaak misdraagt op diverse vlakken. Maar door ook nep nieuws over Rusland te verspreiden, krijg je juist dat de verdedigers van Rusland een stok mee hebben om te slaan. Want die berichten zijn nep, dus dan is alles wat negatief over Rusland nep.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179389188
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Rybak die ook gewoon in een jurk als Conchita in die Russische tv show te zien was niet te lang geleden vond ik ook wel een stap in de goede richting enzo wat dat betreft.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar hoe bedoel je "een stap in de goede richting", in een land waar sinds die absurde wetten in 2013 83% van de bevolking homoseksualiteit verachtelijk vindt, waar slechts 8% geen problemen heeft met homoseksualiteit en waar het aantal haatmisdrijven tegen homo's sinds 2013 verdubbeld is?
C’est Davie :o)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')