Wat niet is kan nog komen. Want tot een paar jaar geleden was Carlo een van de weinig zogenaamde kenners die wel zinnige dingen wist te melden over het festival. De laatste jaren is hij steeds meer onzin gaan uitkramen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]![]()
Ik weet iig wél waar ik het over heb, itt Carlo.
Hm, je kan je natuurlijk afvragen of hij toen wel wist waar hij het over had, of dat wat toen 'in' was toevallig strookte met wat hij zoal uitkraamde.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat niet is kan nog komen. Want tot een paar jaar geleden was Carlo een van de weinig zogenaamde kenners die wel zinnige dingen wist te melden over het festival. De laatste jaren is hij steeds meer onzin gaan uitkramen.
Nee dat wat zogenaamd in was werd namelijk toen door allerlei anderen nono's bejubeld, waarbij hij daar een veel genuanceerdere mening over had. Hij had toen echt wel veel zinnigs te zeggen. En dat zinnige gaat dan niet over land X gaat goed scoren, waarna land X ook goed scoorde. Maar vooral zijn commentaar over het hoe en waarom was toen interessant.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hm, je kan je natuurlijk afvragen of hij toen wel wist waar hij het over had, of dat wat toen 'in' was toevallig strookte met wat hij zoal uitkraamde.
Post jouw moeder niet toevallig op FOK! onder de naam van een uitgeschreven getal?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
Overigens heeft mijn moeder geloof ik wel ongeveer dezelfde smaak als Carlo.
Vrijwel elke ballad is goed, bij up-tempo moet het wel erg goed zijn wil ze het waarderen en bij Hongarije liep ze serieus de kamer uit.
Oh ok, valt me dan weer mee.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee dat wat zogenaamd in was werd namelijk toen door allerlei anderen nono's bejubeld, waarbij hij daar een veel genuanceerdere mening over had. Hij had toen echt wel veel zinnigs te zeggen. En dat zinnige gaat dan niet over land X gaat goed scoren, waarna land X ook goed scoorde. Maar vooral zijn commentaar over het hoe en waarom was toen interessant.
Snap ik. Niet dat ik hem volgde, want ik heb niks met hem. Maar een aantal jaar geleden had je wel wat programma's waar hij dan bijvoorbeeld met Edsilia zat en ze beiden commentaar gaven op de inzendingen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh ok, valt me dan weer mee.
Ik heb hem nooit echt gevolgd wbt ESF. Het is pas de laatste paar jaar dat ik hem vaak voorbij zie komen.
Nee, daar kan ik vrij zeker over zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Post jouw moeder niet toevallig op FOK! onder de naam van een uitgeschreven getal?
Ik had ook niet verwacht dat ze op FOK! zou zitten, maar die beschrijving van haar mening die je gaf vond ik toch wel flink overeenkomen met de user die ik bedoelquote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:53 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, daar kan ik vrij zeker over zijn.
Het zou me verbazen als ze Fok! zou kunnen vinden, zelfs als ik voor haar de Google search zou intikken. Ze is niet zo internet savvy.
Oh ok. Ik probeerde er juist omheen te lullen omdat ik geen idee had (heb) over welke user je het had.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik had ook niet verwacht dat ze op FOK! zou zitten, maar die beschrijving van haar mening die je gaf vond ik toch wel flink overeenkomen met de user die ik bedoel
Maakt niet uit. Het is ook al laat hequote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh ok. Ik probeerde er juist omheen te lullen omdat ik geen idee had (heb) over welke user je het had.
Ben ook morgen vrij (beide ESF weken). Maar ben avond- nachtritme gewend.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 03:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Het is ook al laat heGelukkig ben ik morgen vrij. Al ga ik zo wel eens keer mijn bed opzoeken.
Same. Noorwegen, Tsjechië, Hongarije, Bulgarije en Cyprus blijven bij me hangen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 08:07 schreef MakkieR het volgende:
Ik kan die zogenaamde kenners op TV adviseren om de liedjes die zijn uitgebracht twee maanden lang te beluisteren. Gewoon even een compilatie opzoeken via YouTube waar alle 43 nummers op staan. Dan merk je al snel welke nummers blijven hangen. Zo is dat nummer van Hongarije veel beter dan je in eerste instantie verwacht en dat had ik ook met Bulgarije, dat nummer blijft als geen ander aan me kleven.
Ze heeft toch echt zelf dat balletje gekozen. Hierdoor Waylon wel in de tweede helftquote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is toch gewoon bizar. Niet dat Slovenië nou per se van mij moeten winnen of zo (hoewel ik ze echt heel goed vind dit jaar), maar ze worden echte elke keer genaaid. En als ik het dan nog een halfuur van te voren roep dat ze weer een slechte startpositie krijgen en dat dan naar voren komt
De Telegraaf en het AD eisen zowat dat we gaan winnen. Gaan na zaterdag ook sowieso wel zure stukjes plaatsen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 08:57 schreef Loekie1 het volgende:
Telegraaf:
De zanger vertelde dat hij „er nooit aan twijfelde” of hij de finale zou halen, maar dat het op het laatste moment toch nog spannend werd. „Zenuwslopend” was het enige woord dat hij voor de bekendmaking kon vinden.
Onder luid gejuich en ploppende champagnekurken is Waylon in de nacht van donderdag op vrijdag onthaald bij zijn hotel in Lissabon. De Outlaw in ’Em-zanger kwam glunderend van trots de bus uit nadat hij zich eerder op de avond wist te kwalificeren voor de finale van het Eurovisiesongfestival.
Waylon keerde met een finaleticket op zak terug in zijn hotel alsof hij de winst van het liedjesfestijn al had binnengesleept. Dolgelukkig stond hij op straat met een fles champagne te spuiten.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-de-beurt-in-finale
Lijk ik daar toch nog iets van rancune te bespeuren?
Nee, dan het Parool, die heeft een feestelijke stuk geschreven met goede inhoud:
De afvaardiging in Lissabon van de AVROTROS, de omroep die de Nederlandse deelname aan het Eurovisiesongfestival organiseert, reageerde donderdagavond uitzinnig op de finaleplaats voor Waylon. "We zijn ongelofelijk trots op hem", meldde een woordvoerder direct na de bekendmaking van de uitslagt.
Dat 'The Netherlands' als laatste van de tien finalisten werd genoemd, bezorgde de Nederlandse delegatie "een hartverzakking". "We hadden er de hele week al een ontzettend goed gevoel over. Het ging elke repetitie beter en ook bij de bookmakers kwamen we steeds hoger te staan. Dus we wisten bijna zeker dat het goed moest komen, maar als je dan als allerlaatste wordt genoemd. Heel spannend. Wat een enorme ontlading."
https://www.parool.nl/kun(...)ngfestival~a4598056/
Als het zo mooi uitwerkt, en tovenaar Waylon er toch weer iets prachtigs van heeft weten te maken, dan ben je toch blij?
Je vriend heeft gelijkquote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:21 schreef Guanabana het volgende:
Ik besprak met mijj vriend de eventueel lekkere wijven, en hij vond die van Australië een beetje 'onsmakelijk'.
Je neemt die gasten van WIWI toch niet serieus? Ik heb hun video's eens bekeken. Het zijn net kleuters die menen experts te zijnquote:Op vrijdag 11 mei 2018 01:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Jawel maar de haters als Wiwi en El etc leggen het uit als 'iedereen met kritiek op z'n act moet zich fucking schamen volgens Waylon'. Nee, dat zei hij niet. Maar goed..Zo gaan ze het wel wel weer knippen en plakken. Hier brengt ie niemand mee op andere gedachten helaas. Integendeel. Zonde weer.
Maar ach hij doet in elk geval morgen nog mee als we daar zitten
![]()
Leaquote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je vriend heeft gelijkDoe mij dan maar Lea
Ja joh, mijn vrienden en ik zijn echt onze hoofden aan het breken over een top 5, en bijna iedereen heeft wat anders. In andere jaren zagen we toch altijd dezelfde landen terug, nu is het all over the place.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb echt totaal geen idee wie er gaat winnen, dit finaleveld is toch wel het sterkste van de afgelopen jaren
Goedemorgen! Geniet van jullie dagen daar!quote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:38 schreef Greys het volgende:
Joeeee mogguh!!
We zijn erg blij wakker geworden in Lissabon. Persoonlijk denk ik als ik die hele lijst zie van de finale niet dat we hoog eindigen maar ons maakt dat al niet zo heel veel meer uit![]()
Het was in elk geval geen 'zelfmoord op het ESF' namelijk anders had ie in de semi blijven hangen
Ik ben nog wel het meest blij voor julliequote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:38 schreef Greys het volgende:
Joeeee mogguh!!
We zijn erg blij wakker geworden in Lissabon. Persoonlijk denk ik als ik die hele lijst zie van de finale niet dat we hoog eindigen maar ons maakt dat al niet zo heel veel meer uit![]()
Het was in elk geval geen 'zelfmoord op het ESF' namelijk anders had ie in de semi blijven hangen
Wat een uitstekende en treffende omschrijving van de bijdrage van Australië, chapeau.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 07:24 schreef Mystikvm het volgende:
Australië...Niet zuiver en een act waarbij ze er uit ziet als een dronken huisvrouw om half drie in de club, hunkerend naar aandacht maar waarvan alle mannen denken "ehhh, nee. Ik sla vandaag even over". Desperaat is een goede samenvatting van de act, ik vond het he-le-maal niks en volkomen onverdiend naar de finale.
Oh my ... dit, precies dit. Wat prachtig beschreven. Mooier en duidelijker kan het nietquote:Australië...Niet zuiver en een act waarbij ze er uit ziet als een dronken huisvrouw om half drie in de club, hunkerend naar aandacht maar waarvan alle mannen denken "ehhh, nee. Ik sla vandaag even over". Desperaat is een goede samenvatting van de act, ik vond het he-le-maal niks en volkomen onverdiend naar de finale.
Deze niet hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 11:42 schreef Greys het volgende:
Hahaha de beschrijving van Australië klopt wel ja. Behalve de gay mannen, die willen haar wel echt opvreten.
Amen to that. Ik duim voor jullie als ik het niet vergeet.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 07:24 schreef Mystikvm het volgende:
Nou, weer van de hartverzakking bekomen. Wat vond ik er gisteren van?
Maar gelijk beginnen met Waylon. Ik vond de act goed in beeld gebracht, maar op het moment dat de dansers aan hun krumping begonnen gingen hier een aantal zuchten van onbegrip door de huiskamer. Laten we het er op houden dat hier niemand denkt dat krumpen zijn ticket naar de finale is geweest. Wat wel zijn ticket is, is de foutloze vertolking van het nummer. Zonder chauvinistisch te doen, hij was de beste zanger van de avond. Zélfs als de lat hoger had gelegen, want het niveau van de rest was weer niet al te hoog. Waylon stak er met kop en schouders boven uit.
Noorwegen was goed en één van de weinige andere zuiver zingende artiesten. Weet niet of het een potentiële winnaar is, het nummer dramt wel iets te veel door. Denemarken zong ook goed, maar het nummer is mij iets te veel Volendam en BZN.
Huiskamerfavorietje was hier toch Slovenië. Simpelweg het meest catchy refrein, maar wát een misser is die geforceerde stilte. Gewoon niet doen, dat kost haar een goede positie. Zweden was ook lekker catchy én de winnaar van de avond, wat mij betreft. Maar het wordt wel gedragen door de goede staging. Het nummer zelf, hoewel erg van deze tijd, zou op de radio bij mij al snel gedegradeerd worden tot "hè, dat ene nummer, je weet wel!" omdat nummers ook té radiovriendelijk kunnen zijn waardoor je ze niet eens echt opmerkt. Maar goed, zag er dus fantastisch uit, Zweden weer in mijn top 5.
Moldavië vind ik iets te veel varièté en iets teveel Omroep Max. Zal het wel goed doen, maar ik was niet zo weg van dat toneelstukje.
Australië...Niet zuiver en een act waarbij ze er uit ziet als een dronken huisvrouw om half drie in de club, hunkerend naar aandacht maar waarvan alle mannen denken "ehhh, nee. Ik sla vandaag even over". Desperaat is een goede samenvatting van de act, ik vond het he-le-maal niks en volkomen onverdiend naar de finale.
Polen was ook een ramp. Zóó vals. En die manisch vrolijke Brainpower met zijn stomme moves achter de draaitafel hielp ook niet. Gelukkig achtergebeleven in de semi. Zelfde geldt voor de invalide Kilimanjaro van Rusland. Niet genoeg pity votes verzameld, en terecht.
Jammer dat ze gestrand is: Letland. Eigenlijk kon ik er niet zoveel aan opmerken. Misschien te understated ofzo? Geen idee. nummer was wel goed.
Ook jammer dat ze door zijn, naast Australië: Oekraïne. Dit nummer hoor je toch elk Songfestival 12 keer? Lijkt me niet beloond te hoeven worden met een finaleplaats.
Muzikaal was het niveau zeker minder dan in semi 1. Echt goede nummers komen van Zweden en Nederland. Noorwegen als het je smaak is. Dan houdt het wel op. De winnaar zit denk ik in semi 1.
BTW: ik kijk erg uit naar Duitsland. Zag er in de preview heel goed uit!
Ik zou er voor tekenen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 01:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Absoluut. Nu alleen niet een enorme anti-climax met Australië, Noorwegen of Zweden als winnaar.
Als daarentegen Slovenië zou winnen, moet ik mij goed vastmaken, anders ga ik echt uit mijn stoel vallen
Die nummers behoren inderdaad ook tot mijn favorieten, heb jij trouwens ook dat het kijken naar ESC veel leuker is geworden nu al de nummers bekend in je oren klinken. Voorheen toen ik de nummers voor de allereerste keer hoorde tijdens de halve finales kon ik zo'n avond maar nauwelijks volhouden, omdat al die nieuwe nummers me stoorde en de show ontzettend lang duurde. Nu vliegt de tijd voorbij als ik kijk, vooral omdat ik de nummers al twee maanden ken en heb beluisterd was het de afgelopen twee halve finales een groot feest voor mij.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 08:46 schreef DropDiffuser het volgende:
[..]
Same. Noorwegen, Tsjechië, Hongarije, Bulgarije en Cyprus blijven bij me hangen.
Top 3 wat mij betreft Letland, Azerbeidzjan en het jammermeisje van Servië.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 02:21 schreef Guanabana het volgende:
Ik besprak met mijj vriend de eventueel lekkere wijven, en hij vond die van Australië een beetje 'onsmakelijk'.
Letland was hier ook favoriet ja, goede benen/heupen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 14:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Top 3 wat mij betreft Letland, Azerbeidzjan en het jammermeisje van Servië.
Zangeres van Macedonië had een geweldig lijf, maar het hoofd was ietsje minder[/vleeskeuring]
Die lijken een CATS te doen. Ze hebben een ook geweldige staging en ballad tussen al het geweld, al vind alleen het nummer van Ierland niet zo sterk als CATS.quote:
nou daar gaan de kijkcijfers...quote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:26 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Chinese zender mag niet meer uitzenden ivm de censuur
Ik heb wel eens gehoord dat er nog best wel veel mensen naar kijken voor de technisch hoogwaardige show. Dat ze daar zo van onder de indruk zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:05 schreef Wup2 het volgende:
[..]
nou daar gaan de kijkcijfers...
absurd dat ze dit uitzenden in China trouwens, ik neem aan deat ze daar zelf genoeg Idols, TVOH enzo hebben. Wat moet een Chinees nou met het ESF?
Grappig.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:08 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat er nog best wel veel mensen naar kijken voor de technisch hoogwaardige show. Dat ze daar zo van onder de indruk zijn.
Ierland dus niet uitgezonden, maar ook Albanië niet om zijn tatoeages. Zou betekenen dat ze Waylon ook niet uitgezonden hadden denk ik en Italië bijvoorbeeld niet zaterdagquote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:27 schreef Wup2 het volgende:
[..]
Grappig.
En jammer dat het dan weer einde verhaal is..
In plaats dat ze er trots op zijn dat het daar willen uitzenden.
Al weet niet precies hoe ver de censuur daar gaat.
Maae als het niet gay zou mogen zijn hou je niet veel over natuurlijk
You got it dude.quote:
U bent fantastisch meneer Redefinequote:Op vrijdag 11 mei 2018 01:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk wel zo moeten gaan. Zo vind ik dat men eigenlijk ook op al mijn reacties moet reageren. Ja en amen meneer redefine, wat een fantastische reactie meneer redefine etc.
lol, tsja dat wordt nog lastig met het WK voetbal;)quote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ierland dus niet uitgezonden, maar ook Albanië niet om zijn tatoeages. Zou betekenen dat ze Waylon ook niet uitgezonden hadden denk ik en Italië bijvoorbeeld niet zaterdagWat mij betreft meer dan terecht dus.
quote:
Ik ook. Maar met die derde startplek gaat dat echt niet gebeuren.quote:
Ik denk ook door de ranking. Na een aantal drukke nummers, komt er een rustig liedje.quote:
Het zou wel de meest suffe winnaar ooit zijn. Van iedere winnaar uit de afgelopen jaren weet ik de melodie van het lied nog wel. Die van Ierland zou me nooit bijblijven.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 16:42 schreef ato het volgende:
[..]
Ik denk ook door de ranking. Na een aantal drukke nummers, komt er een rustig liedje.
Ik vind het zelf saai, ook na 10 x luisteren.
Maar ach ik gun Ierland na een tijdje ellende weer geluk hoor.
https://eurovisionworld.com/odds/eurovisionquote:Op vrijdag 11 mei 2018 16:58 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ireland is alweer gezakt naar 7de plek, odds is nu echt een rollercoaster.
Ik zie ze daarnu ook op 7quote:Op vrijdag 11 mei 2018 16:59 schreef DropDiffuser het volgende:
[..]
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Hier staan ze nog gewoon op 3 en aan het stijgen
Ik zie ze op 7 staan, maar op mobiel staan ze bij mij ook op 3 bijzonder.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 17:02 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
Ik zie ze daarnu ook op 7
Nu zie ik Ierland wel als derdequote:Op vrijdag 11 mei 2018 17:05 schreef FlyingEagle het volgende:
Lijkt erop dat hij op de pc niet wil updaten
Dit is wat ik zie op de computer:
[ afbeelding ]
Nog nooit een winnaar vanaf plek 3?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik ook. Maar met die derde startplek gaat dat echt niet gebeuren.
De 1e helft wel ja, maar de 3e plek hebben ze niet gekozen, dat doet de regisseur. Vanaf die startplek ben je vrijwel kansloos voor een goede uitslag.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 09:14 schreef Trumpinator het volgende:
[..]
Ze heeft toch echt zelf dat balletje gekozen. Hierdoor Waylon wel in de tweede helft
Dat weet ik niet, dat is namelijk altijd slecht te vinden (de laatste 20 jaar i.i.g. niet, daarvoor zou kunnen). Maar even gekeken naar de laatste tien jaar. En dan moet ik mijzelf toch corrigeren. De derde startplek kan nog gewoon een prima uitslag opleverenquote:
Top 10 score here we come!quote:Op vrijdag 11 mei 2018 18:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, dat is namelijk altijd slecht te vinden (de laatste 20 jaar i.i.g. niet, daarvoor zou kunnen). Maar even gekeken naar de laatste tien jaar. En dan moet ik mijzelf toch corrigeren. De derde startplek kan nog gewoon een prima uitslag opleveren![]()
Ik zat dus fout. Wel typisch dat het zoveel verschil geeft met de 2e startplek, want dat is wel echt een doodvonnis (heb ik al eerder een keer nagekeken en ook nu viel het weer op). Dan zie je opeens heel veel uitslagen in de 20![]()
2017 Wit-Rusland 17e
2016 Nederland 11e
2015 Israël 9e
2014 Azerbeidzjan 22e
2013 Moldavië 11e
2012 Albanië 5e
2011 Denemarken 5e
2010 Noorwegen 3e
2009 Frankrijk 8e
2008 Albanië 17e
Hoezo is Tsjechië zo gezakt?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 15:04 schreef Momo... het volgende:
Ik heb wat bekenden van mij gevraagd die dinsdag en donderdag gekeken hebben gevraagd wat hun nu leukst vonden. Heel veel zeggen toch Tsjechië ter wel die enorm gezakt is. Daarnaast hoor ik vooral Cyprus en Hongarije voor de mensen die normaal ook iets met rock/metal hebben.
Dat zie ik zo gebeuren en ik hou er ook rekening mee. Het is een toegankelijk liedje wat doet denken aan veel nummers die je momenteel hoort, sympathieke zanger, mooie boodschap die ook echt overkomt, goede act. Ik zie het ook zowel veel jurystemmen als veel televotes krijgen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 21:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is het heel gek om te denken dat Duitsland dit gaat winnen?
Je verwoordt mijn gedachte best goed. Daar komt bij dat ik de andere liedjes niet zo heel sterk vind ... Cyprus lijkt het vooral van het sex-appeal te moeten hebben, Israel heeft weer eens een gimmick, Ierland had een valse noot en kan ik maar moeilijk rijmen met hun stand bij de bookies verder ... niet dat ik verder een echte Eurovisie-kenner ben oid...quote:Op vrijdag 11 mei 2018 21:07 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat zie ik zo gebeuren en ik hou er ook rekening mee. Het is een toegankelijk liedje wat doet denken aan veel nummers die je momenteel hoort, sympathieke zanger, mooie boodschap die ook echt overkomt, goede act. Ik zie het ook zowel veel jurystemmen als veel televotes krijgen.
Nee. Kan zo maar. Maar dat kan je zeggen van meerdere landen. Ik snap dat je dit hiervan zegt.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 21:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is het heel gek om te denken dat Duitsland dit gaat winnen?
Ik hoop met je meequote:
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 00:35 schreef Redefine het volgende:
De Duitsers mikken ook dit jaar weer op een plek bij de laatste vijf (en misschien wel weer laatste?). Want voor het zoveelste jaar op rij hebben de Duitsers het weer niet begrepen. Sympathieke liedjes sturen, waar eigenlijk helemaal niets mis mee is, maar totaal niet onopvallend zijn, scoren gewoon niet. En vooral niet als je een big five land bent (en misschien wel in het bijzonder Duitsland of het VK).
Want ook dit liedje ligt wederom weer prima in het gehoor. Het liedje staat bij mij zelfs vrij veilig zo ongeveer in het midden. En vind het daarmee dus beter dan ongeveer de helft van de liedjes. Maar ja dat gold ongeveer ook wel voor de afgelopen vijf jaar. En toen ging het ook nergens over qua uitslagen.
Dit liedje gaat, vrees ik, wederom niet scoren. Omdat het eigenlijk best een niemendalletje is. Sympathiek liedje, gezongen door een sympathieke jongen. Maar wie zal zich het optreden nog herinneren als alle liedjes geweest zijn? Ik denk vrij weinig mensen, want het is nogal onopvallend.
Waarbij het grote probleem is, dat mensen dit pas in de finale gaan horen. Uiteraard is het de vraag of ze hiermee de finale zouden halen. Maar daar is kans 10/17, dus met een gunstige loting, wie weet. En dan hebben de mensen het liedje tenminste in de finale al een keer echt gehoord (die halfbakken clipjes tijdens de intervalact tel ik niet mee). Waardoor het misschien nog in de top 20 zou komen.
Kortom ik vrees weer met grote vrezen voor de Duitsers, dat ze wederom heel slecht gaan scoren. En dat wederom met een liedje dat het niet eens verdient om onderaan te eindigen. Hopelijk gaan ze het volgend jaar eens echt over een andere boeg gooien, want dat zal hard nodig zijn.
Hey Kyran, ken je Trivium? Vriendin van me vergeleek AWS daarmee.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:49 schreef Kyran het volgende:
Zo. Dagje muziekaal geweld gisteren, bij metal concert. Stem kwijt, maar genoten.
Vandaag weer terug naar ESF genot!
Sterkte.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:30 schreef Andromache het volgende:
Jongens, wens me sterkte. Ik zit vanavond op een bruiloft waar ik zo heen vertrek. IK KAN HET NIET LIVE ZIEN.uitgerekend dit topjaar. Vannacht integraal terugkijken dan maar. En nou ga ik Fok ook missen, de helft van het plezier...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |