Ben jij altijd 5 mei om 20:00 stil? Apart.quote:Op woensdag 2 mei 2018 15:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Interessant punt. Het lijkt op een wanhoopspoging om "Marokkanen bij de maatschappij te betrekken". Extra lief doen, extra buigen, geschiedvervalsing, en noem maar op.
Omdat het zo nep is gaat dit niet werken. Het is echt niet zo dat ineens Marokkanen naar dodenherdenkingen gaan. Sterker nog, veel van hen weten niet eens waar 5 mei voor staat. Ik heb zelf jarenlang in een Marokkanenwijk gewoond. Op 5 mei 8 uur zag ik tig Marokkanen buiten lopen, praten, spelen in een speeltuin, etc. Ik denk dat ze oprecht niet weten dat het 5 mei is en dat om 8 uur Nederland even stil is.
Klein foutje, denk ik toch, kun je niet iemand op pakken imho.quote:Op woensdag 2 mei 2018 23:33 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ben jij altijd 5 mei om 20:00 stil? Apart.
5 = 4, Homey.quote:Op woensdag 2 mei 2018 15:00 schreef Homey het volgende:
Op 5 mei 8 uur zag ik tig Marokkanen buiten lopen, praten, spelen in een speeltuin, etc. Ik denk dat ze oprecht niet weten dat het 5 mei is en dat om 8 uur Nederland even stil is.
Zulke vreselijke zaken zijn echt niet alleen door Duitsers en Marokkanen gedaan in en na WO2, en daar mag best wat meer aandacht voor zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:39 schreef Scarface88 het volgende:
Er waren ook grote groepen Marokkanen die ordinaire huursoldaten waren en in Italie complete dorpen in de fik hebben gezet en de vrouwen hebben verkracht.
Zullen we die dan ook maar herdenken?
Correctie: Vichy-Frankrijk. Die door de Franse regering in ballingschap niet werd erkend, en terecht.quote:Op woensdag 2 mei 2018 15:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De Nederlandse regering heeft nooit gecollaboreerd, de Franse wel.
Tuurlijk. Overigens t hele idee is alleen maar om Marokkaanse jongens erbij te betrekken zodat ze niet meer met de kransen gaan voetballen. Dan sla je de plank volledig mis. T blijft respectloos volk.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zulke vreselijke zaken zijn echt niet alleen door Duitsers en Marokkanen gedaan in en na WO2, en daar mag best wat meer aandacht voor zijn.
Als dat zo is is dat een zwaktebod van je welste ja.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:24 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Overigens t hele idee is alleen maar om Marokkaanse jongens erbij te betrekken zodat ze niet meer met de kransen gaan voetballen. Dan sla je de plank volledig mis. T blijft respectloos volk.
Zo hebben de Belgen en Fransen zich al plunderend teruggetrokken uit Zeeland, om maar iets te noemen dat op Nederland betrekking heeft.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zulke vreselijke zaken zijn echt niet alleen door Duitsers en Marokkanen gedaan in en na WO2, en daar mag best wat meer aandacht voor zijn.
Volbloed Nederlanders ja?quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:24 schreef Vasilevski het volgende:
Oh ja, in 1940 waren het Marokkanen die voor onze vrijheid gesneuveld zijn en hangt de Marokkaanse vlag halfstok, want we mogen Marokko toch wel dankbaar zijn. Dat ze dat in dienst van een koloniale overheerser deden (en dat je net zo goed de Franse vlag halfstok kunt hangen, voor zover dat niet al gebeurt) laten we buiten beschouwing, de Tweede Wereldoorlog is al ingewikkeld genoeg.
Anno 2018 in Praag zijn het Nederlanders die een ober lens trappen. Het agressieve gedrag van deze volbloed Nederlanders is iets waar heel Nederland zich voor moet schamen. Er is niks aan deze mensen wat ook maar enigszins suggereert dat ze iets anders dan 100% NL zijn.
Ja nee maar we herdenken ook alleen de Nederlandse Joden die gestorven zijn. Relevant zijn daarom ook alleen ongeveer 102.000 Joden die vermoord in WOII en niet de circa 6 miljoen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:05 schreef sp3c het volgende:
is dit nu echt heel belangrijk?
het is niet zo alsof alleen de mensen die in Nederland zijn gevallen hebben bijgedragen aan het einde van de oorlog
die Marokkanen die zijn verdronken tijdens de tocht naar Engeland zijn ook voor onze vrijheid gestorven ... of ze daadwerkelijk in Nederland zijn geweest doet er wmb niet zo bizar veel toe imo
dan ben je de herdenking in mijn ogen wat teveel aan het micromanagen ... er worden ook vliegers herdacht die op de heen- of terugweg naar Duitsland zijn neergeschotenquote:Op donderdag 3 mei 2018 20:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja nee maar we herdenken ook alleen de Nederlandse Joden die gestorven zijn. Relevant zijn daarom ook alleen ongeveer 102.000 Joden die vermoord in WOII en niet de circa 6 miljoen.
Dat gebeurt ook zeker op lokaal niveau.quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:51 schreef cherrycoke het volgende:
de polen waren er ook moet daarvoor ook een vlag gehesen worden en het volkslied gespeeld worden?
https://en.wikipedia.org/wiki/Marocchinatequote:Op donderdag 3 mei 2018 23:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook zeker op lokaal niveau.
Nogmaals: misdragingen waren er ook bij andere nationaliteiten. Zie mijn vorige bijdrage.quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:55 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Marocchinate
hier maar ook een vlag ophangen en het volkslied spelen voor de fantastische marokkaanse goumiers ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |