abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178903944
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:00 schreef Homey het volgende:

[..]

Interessant punt. Het lijkt op een wanhoopspoging om "Marokkanen bij de maatschappij te betrekken". Extra lief doen, extra buigen, geschiedvervalsing, en noem maar op.

Omdat het zo nep is gaat dit niet werken. Het is echt niet zo dat ineens Marokkanen naar dodenherdenkingen gaan. Sterker nog, veel van hen weten niet eens waar 5 mei voor staat. Ik heb zelf jarenlang in een Marokkanenwijk gewoond. Op 5 mei 8 uur zag ik tig Marokkanen buiten lopen, praten, spelen in een speeltuin, etc. Ik denk dat ze oprecht niet weten dat het 5 mei is en dat om 8 uur Nederland even stil is.
Ben jij altijd 5 mei om 20:00 stil? Apart.
pi_178904086
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 23:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ben jij altijd 5 mei om 20:00 stil? Apart.
Klein foutje, denk ik toch, kun je niet iemand op pakken imho.
I´m back.
  woensdag 2 mei 2018 @ 23:54:41 #103
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178904242
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:00 schreef Homey het volgende:
Op 5 mei 8 uur zag ik tig Marokkanen buiten lopen, praten, spelen in een speeltuin, etc. Ik denk dat ze oprecht niet weten dat het 5 mei is en dat om 8 uur Nederland even stil is.
5 = 4, Homey.
pi_178904369
Hoe vaak gaat er nog iemand posten dat het 5 mei is ipv 4? Nu weten we t wel.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178908314
Haha vergiste me 1 dag. 4 mei natuurlijk. En dan ben ik stil. Wellicht op 5 mei ook ;-)
pi_178917417
#neverforget

pi_178917452
En dan dat lullige Israelisch vlaggetje _O-
  donderdag 3 mei 2018 @ 17:17:11 #108
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_178917505
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:39 schreef Scarface88 het volgende:
Er waren ook grote groepen Marokkanen die ordinaire huursoldaten waren en in Italie complete dorpen in de fik hebben gezet en de vrouwen hebben verkracht.

Zullen we die dan ook maar herdenken? :')
Zulke vreselijke zaken zijn echt niet alleen door Duitsers en Marokkanen gedaan in en na WO2, en daar mag best wat meer aandacht voor zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 3 mei 2018 @ 17:20:55 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178917557
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De Nederlandse regering heeft nooit gecollaboreerd, de Franse wel.
Correctie: Vichy-Frankrijk. Die door de Franse regering in ballingschap niet werd erkend, en terecht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178917616
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zulke vreselijke zaken zijn echt niet alleen door Duitsers en Marokkanen gedaan in en na WO2, en daar mag best wat meer aandacht voor zijn.
Tuurlijk. Overigens t hele idee is alleen maar om Marokkaanse jongens erbij te betrekken zodat ze niet meer met de kransen gaan voetballen. Dan sla je de plank volledig mis. T blijft respectloos volk.
  donderdag 3 mei 2018 @ 17:26:19 #111
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_178917641
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 17:24 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Overigens t hele idee is alleen maar om Marokkaanse jongens erbij te betrekken zodat ze niet meer met de kransen gaan voetballen. Dan sla je de plank volledig mis. T blijft respectloos volk.
Als dat zo is is dat een zwaktebod van je welste ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 3 mei 2018 @ 17:38:06 #112
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178917822
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zo hebben de Belgen en Fransen zich al plunderend teruggetrokken uit Zeeland, om maar iets te noemen dat op Nederland betrekking heeft.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 19:05:46 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178919324
is dit nu echt heel belangrijk?

het is niet zo alsof alleen de mensen die in Nederland zijn gevallen hebben bijgedragen aan het einde van de oorlog

die Marokkanen die zijn verdronken tijdens de tocht naar Engeland zijn ook voor onze vrijheid gestorven ... of ze daadwerkelijk in Nederland zijn geweest doet er wmb niet zo bizar veel toe imo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178919439
Het is een wat zielige jaarlijkse discussie omdat het uiteindelijk gaat om een aardige welzijnswerker (dus geen historicus die opgeleid is om historisch materiaal en getuigenissen objectief op waarde te schatten) die alleen maar een positieve bijdrage wilde leveren. Alleen is deze bijdrage gestoeld op geschiedvervalsing of op z'n minst een twijfelachtige interpretatie van twijfelachtige feiten.

Het zou een puur lokale affaire zijn, ware het niet dat jan en alleman ermee aan de haal zijn gegaan in het kader van propaganda voor het multiculturalisme. En zo beland je ineens in een discussie of 'de' Marokkanen Nederland hebben bevrijd, wat natuurlijk volslagen onzin is en helemaal niet bediscussieerd hoeft te worden. En zo hangt ineens in verschillende wijken de Marokkaanse vlag halfstok op 4 mei, terwijl de nuchtere waarheid daar helemaal geen aanleiding toe biedt. In een normale situatie zou je gewoon kunnen erkennen dat er ook Marokkanen zijn gesneuveld aan de Geallieerde zijde, al dan niet in gevechtshandelingen, zonder dat er een Groot Verhaal aan verbonden moet worden.

De hele controverse zou helemaal niet bestaan zonder de pogingen om allerlei bevolkingsgroepen in Nederland een gefingeerd collectief heldhaftig oorlogsverleden te geven. Je kunt volstaan met te erkennen dat er onder de Franse troepen ook Marokkanen waren, net zoals alle koloniale machten ook koloniale troepen hadden.

Die hele integratie is toch totaal mislukt als je ziet dat een buitenproportioneel groot deel van de in Nederland geboren en getogen jongeren van Marokkaanse afkomst zich totaal niet met Nederland identificeren. Dat ze na 12 jaar in het onderwijssysteem nog niet de taal beheersen van het land waar ze geboren zijn. Dat ze (niet alleen op 4 mei) vooral in negatieve zin opvallen als het gaat om criminaliteit en overlast. En dat de politiek zich geen raad weet en ze maar blijft paaien met een verzonnen oorlogsverleden, gesubsidieerde praatgroepen, gesubsidieerde kickbokslessen en noem maar op. Het zou een leugentje om bestwil waard zijn als deze bevolkingsgroep dan ook dezelfde mentaliteit en opofferingsgezindheid zou tonen als die soldaten in 1940, maar daar zien we ook weinig van terug.
pi_178919555
Het beste is dus als alle Marokkanen vanuit Nederland naar Frankrijk emigreren.

Daar krijgen ze tenminste de waardering die hen toekomt.
pi_178919704
Oh ja, in 1940 waren het Marokkanen die voor onze vrijheid gesneuveld zijn en hangt de Marokkaanse vlag halfstok, want we mogen Marokko toch wel dankbaar zijn. Dat ze dat in dienst van een koloniale overheerser deden (en dat je net zo goed de Franse vlag halfstok kunt hangen, voor zover dat niet al gebeurt) laten we buiten beschouwing, de Tweede Wereldoorlog is al ingewikkeld genoeg.

Anno 2018 in Praag zijn het Nederlanders die een ober lens trappen. Het agressieve gedrag van deze volbloed Nederlanders is iets waar heel Nederland zich voor moet schamen. Er is niks aan deze mensen wat ook maar enigszins suggereert dat ze iets anders dan 100% NL zijn.
pi_178919934

[ Bericht 100% gewijzigd door Scarface88 op 03-05-2018 19:42:56 ]
pi_178920174
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:24 schreef Vasilevski het volgende:
Oh ja, in 1940 waren het Marokkanen die voor onze vrijheid gesneuveld zijn en hangt de Marokkaanse vlag halfstok, want we mogen Marokko toch wel dankbaar zijn. Dat ze dat in dienst van een koloniale overheerser deden (en dat je net zo goed de Franse vlag halfstok kunt hangen, voor zover dat niet al gebeurt) laten we buiten beschouwing, de Tweede Wereldoorlog is al ingewikkeld genoeg.

Anno 2018 in Praag zijn het Nederlanders die een ober lens trappen. Het agressieve gedrag van deze volbloed Nederlanders is iets waar heel Nederland zich voor moet schamen. Er is niks aan deze mensen wat ook maar enigszins suggereert dat ze iets anders dan 100% NL zijn.
Volbloed Nederlanders ja?
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:08:09 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178920555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:05 schreef sp3c het volgende:
is dit nu echt heel belangrijk?

het is niet zo alsof alleen de mensen die in Nederland zijn gevallen hebben bijgedragen aan het einde van de oorlog

die Marokkanen die zijn verdronken tijdens de tocht naar Engeland zijn ook voor onze vrijheid gestorven ... of ze daadwerkelijk in Nederland zijn geweest doet er wmb niet zo bizar veel toe imo
Ja nee maar we herdenken ook alleen de Nederlandse Joden die gestorven zijn. Relevant zijn daarom ook alleen ongeveer 102.000 Joden die vermoord in WOII en niet de circa 6 miljoen.
Krekker is de bom!
pi_178922782
Hoe serieus is het ooit genomen dat "de Marokkanen" in NL hebben gevochten?
Feit is dat Marokkanen deel uitmaakten van het geallieerde leger en in België (Gembloux) en Frankrijk zijn veel Marokkanen gesneuveld.
Enkele daarvan zijn in NL aan komen drijven en men heeft (terecht!) daarvoor een militair graf aangelegd in Zeeland. Die Marokkaanse graven zijn niet aangelegd door politiek correcte linkse politici in de 21e eeuw, maar door de directe getuigen van WO II eind veertiger jaren.
Er is niks mee om deze graven met een bezoek te vereren. Volgens mij is er niet veel meer aan de hand. Rechtse lieden moeten dit weer helemaal bagatelliseren en volgens hen zijn die Marokkanen allemaal huurlingen en verkrachters.

Feit is: Misdragingen van soldaten gebeurden door alle partijen. Alleen Amerikanen en Engelsen waren na 1945 de nieuwe bondgenoten voor Duitsland en Italië, dus misdragingen van de VS en het VK werden in de doofpot gestopt. Bovendien waren ze ook afhankelijk van de Marshallhulp.

Verder: Hoe weet je dat Marokkanen huurlingen zijn, en de Amerikanen bv niet. Amerikanen kregen volgens mij meer soldij dan Marokkanen. Zijn er enquetes gehouden aan het front onder de soldaten met de vraag: "Waarom vecht jij hier?"
Nee? Nou dan weet je ook niet welke motieven de soldaten hadden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 22:43:42 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178924745
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja nee maar we herdenken ook alleen de Nederlandse Joden die gestorven zijn. Relevant zijn daarom ook alleen ongeveer 102.000 Joden die vermoord in WOII en niet de circa 6 miljoen.
dan ben je de herdenking in mijn ogen wat teveel aan het micromanagen ... er worden ook vliegers herdacht die op de heen- of terugweg naar Duitsland zijn neergeschoten

eind van de dag zijn deze jongens gesneuveld in de strijd tegen de nazi's en in Nederland begraven, als er dan meer mensen op hun herdenking afkomen als je er een Marokkaanse vlag ophangt dan heeft dat mijn zegen

als je dan gaat zitten zeuren dat die vlag weg moet omdat die jongens niet daadwerkelijk in Nederland om zijn gekomen dan ben je wmb uit hetzelfde twijfelachtige hout gesneden als die eikel die tijdens de herdenking lawaai wil gaan lopen maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 3 mei 2018 @ 23:51:59 #122
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_178926044
de polen waren er ook moet daarvoor ook een vlag gehesen worden en het volkslied gespeeld worden?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 3 mei 2018 @ 23:54:31 #123
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178926092
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:51 schreef cherrycoke het volgende:
de polen waren er ook moet daarvoor ook een vlag gehesen worden en het volkslied gespeeld worden?
Dat gebeurt ook zeker op lokaal niveau.
  donderdag 3 mei 2018 @ 23:55:34 #124
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_178926114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:54 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook zeker op lokaal niveau.
https://en.wikipedia.org/wiki/Marocchinate

hier maar ook een vlag ophangen en het volkslied spelen voor de fantastische marokkaanse goumiers ?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_178927207
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:55 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Marocchinate

hier maar ook een vlag ophangen en het volkslied spelen voor de fantastische marokkaanse goumiers ?
Nogmaals: misdragingen waren er ook bij andere nationaliteiten. Zie mijn vorige bijdrage.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')