abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179775139
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:09 schreef JDx het volgende:
Nog altijd trotse starter van dit topic, haha!

Ken je goede eigenschappen, doe er wat mee en ik hoop dat je vooral niet ongelukkig bent op je werk!
Haha ja ik zocht m'n eerste "echte" baan toen het topic begon. Ben al 5 banen verder. Helaas wordt er in mijn branche erg vaak gereorganiseerd, dus ik verwacht het topic nog wel een tijdje te blijven bezoeken. Gelukkig wordt het naarmate je ouder wordt wel steeds makkelijker en duidelijker welke koers je moet varen op basis van je ervaring die je opdoet en de papieren die je haalt. Je leert jezelf ook steeds beter kennen.
pi_179932496
Hmm best stil hier, een week geen reacties, zijn er nog medezoekers?

Om het topic zelf maar weer nieuw leven in te blazen; ik had op de valreep een interne sollicitatie, ze waren erg vergevorderd maar ik kon nog meedingen. Ben gegaan, volgens mij had ik wel een klik. Maar of de keuze op mij valt is natuurlijk weer afwachten, ze hebben ook andere kandidaten gesproken. Ze zeiden wel dat mochten ze me afwijzen, dat het niet echt een afwijzing is naar mij als persoon, maar dat iemand anders dan gewoon beter in het plaatje past.

Ik denk dat het wel belangrijk is om het zo te zien, ik had ongetwijfeld dingen beter kunnen zeggen maar ik ben ook maar een mens en als je jezelf teveel verwijten gaat maken kun je er echt aan onderdoor gaan.

In ieder geval; maandag staat er ook weer een gesprek op de planning met een extern bedrijf.
pi_179932730
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:15 schreef Daboman het volgende:
Ze zeiden wel dat mochten ze me afwijzen, dat het niet echt een afwijzing is naar mij als persoon, maar dat iemand anders dan gewoon beter in het plaatje past.
Dat is op een vriendelijke manier vertellen dat de keuze al is gemaakt maar om de procedures te volgen moeten we nog wel ff gesprekken voeren.
  woensdag 20 juni 2018 @ 22:38:21 #79
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179933218
Yup, nog altijd wel zoekende, maar niet super actief.
Vaak af en toe nog flink dat ik niet voor die ene vacature ben gedaan (met grote salarisdrop).
Voor zover ik gezien heb bestaat hij ook nog steeds. Misschien dat ik na m'n vakantieperiode er eens een mailtje achteraan stuur.
Of anders gewoon rustig zien of er wat voorbij komt
pi_179933837
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is op een vriendelijke manier vertellen dat de keuze al is gemaakt maar om de procedures te volgen moeten we nog wel ff gesprekken voeren.
Dat strookt niet helemaal met signalen, ik heb zowel signalen gezien die in mijn voordeel spreken als signalen die in mijn nadeel zijn. Ik vind het dus lastig te zeggen. Ze hebben ook wel erg veel aantekeningen gemaakt bijvoorbeeld. Soms was er wel wat teleurstelling te zien als het ging zwakke punten. Maar ze hadden het ook over specifieke kennis die iemand zou kunnen inbrengen in het team (misschien verwijzend naar mijn interne ervaring), vragen die een beetje op het randje van het toelaatbare waren en een wel heel welgemeende "dank je wel" toen ik op het eind vroeg of ze een goed beeld van me hadden gekregen en er toch nog vragen kwamen. Ze waren op zijn minst oprecht geïnteresseerd.

Ik zou wel met je eens zijn dat dit signaal niet in mijn voordeel spreekt, maar het kan ook zijn dat ze willen voorkomen dat ik te hoge verwachtingen hiervan heb.
pi_179937327
Stap gemaakt om te solliciteren in mijn toekomstige woonplaatsomgeving. 50+ km reizen iedere dag wordt toch iets te veel van het goede. Ben benieuwd of ik er uberhaupt tussen kom en of het met uitzicht op vast contract is. :+


Lijkt mij wel een leuke functie magazijnwerk van 8.00 tot 18.00 of 11.30 tot 20.00.

(8>

Mega leuke is dat het toekomstigbestendig is medicijnen als artikelen c_/
pi_179937375
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 07:43 schreef ManianMan het volgende:
Stap gemaakt om te solliciteren in mijn toekomstige woonplaatsomgeving. 50+ km reizen iedere dag wordt toch iets te veel van het goede. Ben benieuwd of ik er uberhaupt tussen kom en of het met uitzicht op vast contract is. :+


Lijkt mij wel een leuke functie magazijnwerk van 8.00 tot 18.00 of 11.30 tot 20.00.

(8>

Mega leuke is dat het toekomstigbestendig is medicijnen als artikelen c_/
Die worden over 5-10 jaar niet met robots ingepakt?
pi_179940975
Ik heb nog een vraag over de vragenlijst die je voor het UWV moet invullen. Vooral het laatste stukje over werkvermogen, daar word je gevraagd om je lichamelijke en geestelijke capaciteit om te werken door te geven. Lichamelijk heb ik nergens last van maar geestelijk heb ik wel wat issues. Ik zou best kunnen werken maar ik heb regelmatig afspraken bij hulpverleners. Moet ik daar eerlijk in zijn en die lager invullen? Of zou dat me in de problemen helpen en kan ik beter "goed" invullen? Graag advies want ik moet de vragenlijst vandaag doorsturen.

Alvast bedankt. :)
pi_179941230
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 07:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Die worden over 5-10 jaar niet met robots ingepakt?
Alle werk vergaat. Enigste wat blijft is techniek. ;(

En inkomend goed moet toch gecontroleerd worden. c_/
pi_179941740
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:30 schreef Spitfire02 het volgende:
Ik heb nog een vraag over de vragenlijst die je voor het UWV moet invullen. Vooral het laatste stukje over werkvermogen, daar word je gevraagd om je lichamelijke en geestelijke capaciteit om te werken door te geven. Lichamelijk heb ik nergens last van maar geestelijk heb ik wel wat issues. Ik zou best kunnen werken maar ik heb regelmatig afspraken bij hulpverleners. Moet ik daar eerlijk in zijn en die lager invullen? Of zou dat me in de problemen helpen en kan ik beter "goed" invullen? Graag advies want ik moet de vragenlijst vandaag doorsturen.

Alvast bedankt. :)
Ligt eraan wat je verklaard bij het ondertekenen van je vragenlijst.
  donderdag 21 juni 2018 @ 13:22:25 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179941900
Ik ken de vragenlijst niet of wat ze daarmee gaan doen bv.
Als jij regelmatig onder werktijden weg moet, dan is het wel handig om te melden, of in ieder geval iets (in ieder geval je werktijden)
als je heel snel gestresst raakt en daardoor vaak weg moet, dan is het ook wel handig om aan te geven.

Als het verder geen invloed heeft op je werk dan hoeft het niet vermeld te worden lijkt me.
pi_179942101
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:22 schreef Cue_ het volgende:
Ik ken de vragenlijst niet of wat ze daarmee gaan doen bv.
Als jij regelmatig onder werktijden weg moet, dan is het wel handig om te melden, of in ieder geval iets (in ieder geval je werktijden)
als je heel snel gestresst raakt en daardoor vaak weg moet, dan is het ook wel handig om aan te geven.

Als het verder geen invloed heeft op je werk dan hoeft het niet vermeld te worden lijkt me.
Wat Cue zegt: als het verder geen invloed heeft op je werk en je het werk zoals gevraagd kunt uitvoeren dan hoef je het niet te vermelden.

Indien je klachten je functioneren daadwerkelijk belemmeren moet je dit wel melden.
pi_179945574
Vanmiddag gebeld omdat ik een afspraak wilde maken bij het uzb hier in de buurt om te kijken of ze een passende baan hebben. Zag op de website wel een vacature staan maar daar twijfelde ik nog een beetje over. Toen ik belde vroeg ze in welke branche ik iets zocht en toen gaf ze zelf al de baan aan die ik had gezien.

Heb het daar telefonisch kort over gehad en ze zou informeren bij het bedrijf of het een match zou kunnen zijn. Werd een uur later al teruggebeld dat ik maandag op gesprek kan :D
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_179947343
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je verklaard bij het ondertekenen van je vragenlijst.
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:22 schreef Cue_ het volgende:
Ik ken de vragenlijst niet of wat ze daarmee gaan doen bv.
Als jij regelmatig onder werktijden weg moet, dan is het wel handig om te melden, of in ieder geval iets (in ieder geval je werktijden)
als je heel snel gestresst raakt en daardoor vaak weg moet, dan is het ook wel handig om aan te geven.

Als het verder geen invloed heeft op je werk dan hoeft het niet vermeld te worden lijkt me.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:31 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat Cue zegt: als het verder geen invloed heeft op je werk en je het werk zoals gevraagd kunt uitvoeren dan hoef je het niet te vermelden.

Indien je klachten je functioneren daadwerkelijk belemmeren moet je dit wel melden.
Het zal voor de kwaliteit van mijn werk weinig invloed hebben. Ik zal alleen om de week een afspraak hebben met een psycholoog of arts. Dat zal ik uiteraard zoveel mogelijk buiten werktijd doen maar dat is niet altijd mogelijk.

Het gaat dan om deze vragen:

5a. Stel: u geeft 10 punten aan uw werkvermogen in de beste periode van uw leven. Hoeveel punten zou u dan geven aan uw werkvermogen op dit moment?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 punt: Niet in staat om te werken; 10 punten: Werkvermogen in uw beste periode
5b. Hoe beoordeelt u uw werkvermogen op dit moment, als u kijkt naar de lichamelijke eisen die werk aan u zou stellen?
zeer goed goed matig slecht zeer slecht
5c. Hoe beoordeelt u uw werkvermogen op dit moment, als u kijkt naar de psychische (geestelijke) eisen die werk aan u zou stellen?
zeer goed goed matig slecht zeer slecht

Ik zou dan bij 5a 8 invullen, en bij 5c goed. Zou dat eerlijk zijn zonder dat het vragen over mijn geschiktheid om te werken oproept?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:36:33 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179961497
Als dit echt het geval is.. tja waarom dan niet zo invullen.
pi_179964017
Vraagje..

Is werken op een payroll contract af te raden als je van baan wilt wisselen waar je gewoon direct bij het bedrijf op contract staat?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 09:56:50 #92
286575 Roces18
Chef de party
pi_179986410
Na hoelang zouden jullie op zoek gaan naar een andere baan als het niet bevalt om een job-hoppers c.v. te voorkomen. Ik zit nu op 1,5 jaar en ik denk niet dat ik de energie heb om 2 jaar vol te maken..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 23 juni 2018 @ 10:07:51 #93
342418 VKV
Plausibel
pi_179986581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 09:56 schreef Roces18 het volgende:
Na hoelang zouden jullie op zoek gaan naar een andere baan als het niet bevalt om een job-hoppers c.v. te voorkomen. Ik zit nu op 1,5 jaar en ik denk niet dat ik de energie heb om 2 jaar vol te maken..
Gewoon, nu. Boeiend hoe je cv er dan uit ziet, je moet wel gelukkig zijn in je werk vind ik.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 10:22:37 #94
286575 Roces18
Chef de party
pi_179986808
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:07 schreef VKV het volgende:

[..]

Gewoon, nu. Boeiend hoe je cv er dan uit ziet, je moet wel gelukkig zijn in je werk vind ik.
Qua contacten met collega's ben ik wel gelukkig. Kan het goed vinden met iedereen. Maar de werkdruk is absurd en ik verdien er naar mijn mening ook niet genoeg voor. Heb beetje gepeild en bij een concurrent kan ik zo 1000 euro bruto meer verdienen per maand. Maar aangezien dit mijn eerste baan is in deze functie en vaak vragen ze toch minimaal een paar jaar ervaring.... (en ik heb nu pas 1,5 ook al weet ik meer dan mensen die het 10 jaar doen)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179987446
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:22 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Qua contacten met collega's ben ik wel gelukkig. Kan het goed vinden met iedereen. Maar de werkdruk is absurd en ik verdien er naar mijn mening ook niet genoeg voor. Heb beetje gepeild en bij een concurrent kan ik zo 1000 euro bruto meer verdienen per maand. Maar aangezien dit mijn eerste baan is in deze functie en vaak vragen ze toch minimaal een paar jaar ervaring.... (en ik heb nu pas 1,5 ook al weet ik meer dan mensen die het 10 jaar doen)
Contacten elders warm houden dus en even een tijdje doorbijten, dat zal zich straks uitbetalen.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 12:04:16 #96
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179988208
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 09:56 schreef Roces18 het volgende:
Na hoelang zouden jullie op zoek gaan naar een andere baan als het niet bevalt om een job-hoppers c.v. te voorkomen. Ik zit nu op 1,5 jaar en ik denk niet dat ik de energie heb om 2 jaar vol te maken..
Als jij goed kan duidelijk maken aan een ander waarom je relatief snel wilt wisselen, is er niets aan de hand.
Zeker als je cv nog niet zo lang is is dat geen probleem.
Zolang je het maar niet blijft doen.
1.5 of 2 jaar maakt sowieso niet heel veel uit.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:41:33 #97
342418 VKV
Plausibel
pi_179990445
Ik zou zelf ook gewoon benadrukken waarom je bij het bedrijf wil werken waar je solliciteert, dat je bewust kiest voor die baan en dat bedrijf omdat...
En dus niet (te) negatief over je huidige baan zijn in een brief of gesprek :)
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:43:39 #98
342418 VKV
Plausibel
pi_179990473
Ohja en jezelf van tevoren afvragen of een 1000 euro bruto meer per maand de werkdruk wel acceptabel zou maken. Of zoek je een baan met minder werkdruk.
Tegenwoordig lijkt er namelijk bij heel veel werkgevers sprake te zijn van een (te) hoge werkdruk, dus ik weet niet of je bij de concurrent vindt wat je zoekt.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 20:59:21 #99
286575 Roces18
Chef de party
pi_179998038
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:43 schreef VKV het volgende:
Ohja en jezelf van tevoren afvragen of een 1000 euro bruto meer per maand de werkdruk wel acceptabel zou maken. Of zoek je een baan met minder werkdruk.
Tegenwoordig lijkt er namelijk bij heel veel werkgevers sprake te zijn van een (te) hoge werkdruk, dus ik weet niet of je bij de concurrent vindt wat je zoekt.
Naja ik kwam van de concurrent vandaan. En daar heb je minder taken/ verantwoordelijkheid + hogere functie + meer salaris.

1+1+1=3 :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 23 juni 2018 @ 20:59:38 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_179998046
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Contacten elders warm houden dus en even een tijdje doorbijten, dat zal zich straks uitbetalen.
Tijdje doorbijten? Hoe lang dan..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180055106
Wat vinden jullie de fijnste vacature site?
Moeten zij weten
pi_180066331
Zo, dat ging snel! Contract getekend en eind juli aan de slag
pi_180075933
Ik moet een assessment maken: capaciteitentest en persoonlijkheidstest.
Hebben jullie nog tips waar ik die vragen kan oefenen?
Aangezien de vragen vrij pittig zijn en ik totaal niet logisch kan redeneren, noch een rekenknobbel heb (zit een deuk).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_180077140
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:02 schreef electronique het volgende:
Zo, dat ging snel! Contract getekend en eind juli aan de slag
^O^
pi_180077156
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik moet een assessment maken: capaciteitentest en persoonlijkheidstest.
Hebben jullie nog tips waar ik die vragen kan oefenen?
Aangezien de vragen vrij pittig zijn en ik totaal niet logisch kan redeneren, noch een rekenknobbel heb (zit een deuk).
Maak een paar proeftesten bijvoorbeeld op

https://www.123test.com/

Dan wen je aan het type vragen dat je kunt verwachten ;)
pi_180078322
quote:
19s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:00 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Maak een paar proeftesten bijvoorbeeld op

https://www.123test.com/

Dan wen je aan het type vragen dat je kunt verwachten ;)
Super! Dank je wel ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:46:02 #107
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_180078826
Ik zit nu bij de overheid via een soort van betaalde stage. De kans op een vaste aanstelling is groot maar niet 100%. Daarom solliciteer ik verder (zowel binnen als buiten de overheid).

Nu heb ik gister een gesprek gehad voor een functie als storingsmonteur bij een commercieël bedrijf. Ik heb daar geen werkervaring in, maar ik heb wel een diploma in die sector. Het is nog niet zeker of ik het word, maar toch zit ik heel erg te twijfelen of het slim is de functie aan te nemen of niet. Het is harder werken, maar meer salaris en het staat beter op je cv.

Ik ben 27, en mijn enige werkervaring is binnen de gemeente. Mijn doemscenario is dat ik die baan aanneem, en na een paar maanden of een jaar word ontslagen omdat ik niet goed genoeg presteer.

Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_180089287
Hier helaas een afwijzing te pakken voor een interne functie.

Misschien maar goed ook, tussen de regels door pikte ik op dat er mensen werden weggepest. Vanwege de aard van het team is er een risico dat het mij ook kan gebeuren. Het is misschien wat gechargeerd maar er waren wel een paar red flags voor om het zo maar te zeggen. Inhoudelijk was het verder een goede match en dit hebben ze ook heel sterk benadrukt. Maar het werd uiteindelijk dus een "je past niet in het team".

Verder heb ik een sollicitatiegesprek moeten uitstellen, deze is nu a.s. maandag. Gelukkig ken ik mijn markt en ik heb nog legio opties.
  woensdag 27 juni 2018 @ 21:44:54 #109
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_180089702
Hoi, ik kom niet voor mezelf maar voor m'n man maar eens een kijkje nemen in dit topic. Hij heeft eerder dit jaar z'n WO master gehaald en is nu op zoek naar werk. Blijkt nog niet zo makkelijk in zijn vakgebied.
Ik vond in de OP al goeie linkjes naar sites om z'n cv op te fluffen dus ik hoop dat het binnenkort eens resultaat gaat opleveren.

Hoe vinden jullie weer de moed om door te gaan na de tigste afwijzing omdat er altijd wel iemand anders is die beter in het profiel past?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_180090354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:46 schreef Ypmaha het volgende:
Ik zit nu bij de overheid via een soort van betaalde stage. De kans op een vaste aanstelling is groot maar niet 100%. Daarom solliciteer ik verder (zowel binnen als buiten de overheid).

Nu heb ik gister een gesprek gehad voor een functie als storingsmonteur bij een commercieël bedrijf. Ik heb daar geen werkervaring in, maar ik heb wel een diploma in die sector. Het is nog niet zeker of ik het word, maar toch zit ik heel erg te twijfelen of het slim is de functie aan te nemen of niet. Het is harder werken, maar meer salaris en het staat beter op je cv.

Ik ben 27, en mijn enige werkervaring is binnen de gemeente. Mijn doemscenario is dat ik die baan aanneem, en na een paar maanden of een jaar word ontslagen omdat ik niet goed genoeg presteer.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij een gemeente presteer je al vrij snel ver boven verwachting. Als je koffie kunt halen en een stoel warm kunt houden heb je bovengemiddelde skills.
pi_180091601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:44 schreef Pluizel het volgende:
Hoi, ik kom niet voor mezelf maar voor m'n man maar eens een kijkje nemen in dit topic. Hij heeft eerder dit jaar z'n WO master gehaald en is nu op zoek naar werk. Blijkt nog niet zo makkelijk in zijn vakgebied.
Ik vond in de OP al goeie linkjes naar sites om z'n cv op te fluffen dus ik hoop dat het binnenkort eens resultaat gaat opleveren.

Hoe vinden jullie weer de moed om door te gaan na de tigste afwijzing omdat er altijd wel iemand anders is die beter in het profiel past?
Ik heb ook veel afwijzingen gekend. Belangrijk is om het niet te persoonlijk op te vatten. Realiseer je ook dat een afwijzing niet per se in je nadeel is (zie bijv de situatie die ik had 1 post boven jou); je wil ook niet in een baan komen die je niet aan kunt.

Ook zijn die gevoelens vrij normaal. Geef ze de ruimte, accepteer dat ze er zijn. En besteed niet 24/7 aan solliciteren; dat is onmenselijk en dat houdt niemand vol. Solliciteren is een baan en goed voor jezelf zorgen is onderdeel van die baan. Goed voor jezelf zorgen betekent dat er ook ruimte is voor ontspanning.

Verder hield ik altijd goed mijn procedures bij in een excel filetje met wat grafieken en statistieken. Wat mij ook altijd goed op de been hield was de wetenschap dat er minimaal 1 procedure in de pijplijn zat.

Soms kun je bij een afwijzing ook vragen of ze een nieuwe afspraak kunnen maken waarmee ze dieper op de afwijzing in gaan. Dit kun je doen bij functies die je echt heel graag wilde. Handig als je later nog eens op een soortgelijke functie solliciteert.

Veel mensen leggen ook druk op. Je moet zo snel mogelijk weer aan het werk, dat soort druk. Op zich is dat wel zo, maar er zijn grenzen aan je kunnen en je kunt er niet altijd wat aan doen dat je niet wordt uitgekozen. Laat je niet gek maken door mensen die je lopen te pushen en geef aan dat hun gepush het sollicitatie-proces negatief kan beïnvloeden. Ook als het goedbedoeld gepush is. Ik weet niet of er ook sprake is van een WW, maar de wettelijke norm zegt alleen 4 sollicitatie-activiteiten per 4 weken. Dit is alleen een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Houd dit voor je eigen rust ook goed uit elkaar. Immers, inspannen voor een baan kan altijd, maar resultaat ligt natuurlijk niet alleen in je eigen handen.

Ik weet verder ook niet wat voor master hij heeft, maar het is ook belangrijk om je te realiseren dat voor hoogopgeleide functies enige ervaring ook wel van belang is. In je gesprekken op eventueel wat "lagere" functies kun je dan zeggen dat je ervaring ook erg belangrijk vind en dat je het dan bij hun op hoopt te doen. Het is immers een algemeen geaccepteerd feit dat de universiteit niet zo heel lekker aansluit op de arbeidsmarkt. Deze insteek koos ik in ieder geval zelf wel voor en heeft me heel veel goeds gebracht.

Nou dat was in ieder geval hoe ik de spirit erin houd, misschien heb je er iets aan :)
pi_180091653
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:04 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Bij een gemeente presteer je al vrij snel ver boven verwachting. Als je koffie kunt halen en een stoel warm kunt houden heb je bovengemiddelde skills.
En dat baseer jij op?
  woensdag 27 juni 2018 @ 22:52:31 #113
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180091689
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:04 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Bij een gemeente presteer je al vrij snel ver boven verwachting. Als je koffie kunt halen en een stoel warm kunt houden heb je bovengemiddelde skills.
:D
With the stars as her umbrella
pi_180174685
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:51 schreef MCH het volgende:

[..]

En dat baseer jij op?
Ik word ingehuurd als consultant door gemeenten. Ik zie regelmatig stoelwarmers zitten die echt niks kunnen of presteren.
pi_180174812
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:22 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ik word ingehuurd als consultant door gemeenten. Ik zie regelmatig stoelwarmers zitten die echt niks kunnen of presteren.
Wat vervelend om tussen stoelwarmers die niks kunnen of presteren te moeten werken.
pi_180175307
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat vervelend om tussen stoelwarmers die niks kunnen of presteren te moeten werken.
Ja is inderdaad zo. Je vraagt je af wat zij doen als ze externe consultants inhuren voor werkzaamheden die eigenlijk binnen hun takenpakket vallen. Maar ja, blijft mijn schoorsteen goed van roken :)
pi_180175372
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:34 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ja is inderdaad zo. Je vraagt je af wat zij doen als ze externe consultants inhuren voor werkzaamheden die eigenlijk binnen hun takenpakket vallen. Maar ja, blijft mijn schoorsteen goed van roken :)
Volgens mij ben je dan zelf ook geen knip voor de neus waard.
pi_180177466
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Volgens mij ben je dan zelf ook geen knip voor de neus waard.
Huh hoezo? Zij vragen om dienstverlening, die krijgen ze. Ik doe iets en wordt betaald, in tegrnstelling tot veel ambtenaren. En omdat ik kritisch op mijn opdrachtgever ben, ben ik geen knip voor de neus waard? Rare gedachtenkronkel..

Volgens mij raakte ik al in de eerste post een gevoelige snaar bij je, ben je zelf toevallig werkzaam bij een gemeente :D
pi_180193101
Vandaag weer een sollicitatiegesprek gehad. Het gesprek eindigde wel heel veelbelovend. Even afwachten, eind deze week hoor ik meer.
pi_180198700
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat vervelend om tussen stoelwarmers die niks kunnen of presteren te moeten werken.
Als het je directe collega's zijn dan is dat zeker vervelend.
  maandag 2 juli 2018 @ 22:08:18 #121
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_180198893
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:49 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik heb ook veel afwijzingen gekend. Belangrijk is om het niet te persoonlijk op te vatten. Realiseer je ook dat een afwijzing niet per se in je nadeel is (zie bijv de situatie die ik had 1 post boven jou); je wil ook niet in een baan komen die je niet aan kunt.

Ook zijn die gevoelens vrij normaal. Geef ze de ruimte, accepteer dat ze er zijn. En besteed niet 24/7 aan solliciteren; dat is onmenselijk en dat houdt niemand vol. Solliciteren is een baan en goed voor jezelf zorgen is onderdeel van die baan. Goed voor jezelf zorgen betekent dat er ook ruimte is voor ontspanning.

Verder hield ik altijd goed mijn procedures bij in een excel filetje met wat grafieken en statistieken. Wat mij ook altijd goed op de been hield was de wetenschap dat er minimaal 1 procedure in de pijplijn zat.

Soms kun je bij een afwijzing ook vragen of ze een nieuwe afspraak kunnen maken waarmee ze dieper op de afwijzing in gaan. Dit kun je doen bij functies die je echt heel graag wilde. Handig als je later nog eens op een soortgelijke functie solliciteert.

Veel mensen leggen ook druk op. Je moet zo snel mogelijk weer aan het werk, dat soort druk. Op zich is dat wel zo, maar er zijn grenzen aan je kunnen en je kunt er niet altijd wat aan doen dat je niet wordt uitgekozen. Laat je niet gek maken door mensen die je lopen te pushen en geef aan dat hun gepush het sollicitatie-proces negatief kan beïnvloeden. Ook als het goedbedoeld gepush is. Ik weet niet of er ook sprake is van een WW, maar de wettelijke norm zegt alleen 4 sollicitatie-activiteiten per 4 weken. Dit is alleen een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Houd dit voor je eigen rust ook goed uit elkaar. Immers, inspannen voor een baan kan altijd, maar resultaat ligt natuurlijk niet alleen in je eigen handen.

Ik weet verder ook niet wat voor master hij heeft, maar het is ook belangrijk om je te realiseren dat voor hoogopgeleide functies enige ervaring ook wel van belang is. In je gesprekken op eventueel wat "lagere" functies kun je dan zeggen dat je ervaring ook erg belangrijk vind en dat je het dan bij hun op hoopt te doen. Het is immers een algemeen geaccepteerd feit dat de universiteit niet zo heel lekker aansluit op de arbeidsmarkt. Deze insteek koos ik in ieder geval zelf wel voor en heeft me heel veel goeds gebracht.

Nou dat was in ieder geval hoe ik de spirit erin houd, misschien heb je er iets aan :)
Tnx, ik herken het helemaal!
Vooral die druk van de omgeving om een baan te vinden. Ik ben niet eens de zoekende een ik word er al doodmoe van als m'n moeder weer eens vraagt hoe het solliciteren gaat. Ik weet wel dat het goedbedoeld is, maar het voelt dan net alsof je moet vertellen dat je alweeeer gezakt bent voor een examen.

Gelukkig kunnen we er samen wel goed over praten en vieren we ook de kleine successen (zoals de eerste keer uitgenodigd worden op gesprek, of op een andere manier in ieder geval door de eerste selectie komen) .
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_180233837
Hier bezig met de afronding van mijn studie. Nu ben ik ondertussen aan het solliciteren en hoop zsm een leuke baan te vinden. Merk wel dat er relatief weinig vacatures zijn waar men personeel zonder passende werkervaring voor zoeken :(
pi_180234440
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:39 schreef Senn88 het volgende:
Hier bezig met de afronding van mijn studie. Nu ben ik ondertussen aan het solliciteren en hoop zsm een leuke baan te vinden. Merk wel dat er relatief weinig vacatures zijn waar men personeel zonder passende werkervaring voor zoeken :(
Waar in zoek je iets dan
pi_180234479
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Waar in zoek je iets dan
Juridische dienstverlening.
pi_180234555
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:12 schreef Senn88 het volgende:

[..]

Juridische dienstverlening.
Dat heeft de naam een lastige sector te zijn of is dit bijgetrokken sinds de economie weer floreert?
pi_180234591
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat heeft de naam een lastige sector te zijn of is dit bijgetrokken sinds de economie weer floreert?
Helaas ervaar ik dat nu inderdaad..
pi_180277169
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:54 schreef ChatGirl het volgende:
Vanmiddag gebeld omdat ik een afspraak wilde maken bij het uzb hier in de buurt om te kijken of ze een passende baan hebben. Zag op de website wel een vacature staan maar daar twijfelde ik nog een beetje over. Toen ik belde vroeg ze in welke branche ik iets zocht en toen gaf ze zelf al de baan aan die ik had gezien.

Heb het daar telefonisch kort over gehad en ze zou informeren bij het bedrijf of het een match zou kunnen zijn. Werd een uur later al teruggebeld dat ik maandag op gesprek kan :D
Jezelf quoten is :') maar goed...

Gesprek gehad vorige week maandag, ging goed. Kreeg meteen een rondleiding, omdat het maar een klein bedrijf is. Ondertussen gesproken over de functie en wat er bij komt kijken. N.a.v. mijn eerdere werkervaringen gaven ze al aan dat ik er goed zou passen, zeker met het oog op de toekomst. Maar ze hadden nog een andere kandidaat die vorige week vrijdag langs zou komen. Ze zouden die vrijdag of maandag iets laten weten.

Vrijdag ging voorbij... maandag ook (ze gaven aan dat het heel druk was, dus ik vermoedde dat het er niet van gekomen was om te bellen). Dinsdag werd ik gebeld door het uzb dat de keuze niet op mij was gevallen ;( . Ze gaven aan dat met mij en de andere persoon beide een klik was en ze gewoonweg hebben moeten kiezen tussen ons. Ik trok aan het kortste eind.

Word er zo langzaamaan wel een beetje moe van om telkens op het einde te stranden. Maar ik blijf doorgaan met zoeken en reageren want het gaat me een keer lukken.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_180287592
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:41 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Jezelf quoten is :') maar goed...

Gesprek gehad vorige week maandag, ging goed. Kreeg meteen een rondleiding, omdat het maar een klein bedrijf is. Ondertussen gesproken over de functie en wat er bij komt kijken. N.a.v. mijn eerdere werkervaringen gaven ze al aan dat ik er goed zou passen, zeker met het oog op de toekomst. Maar ze hadden nog een andere kandidaat die vorige week vrijdag langs zou komen. Ze zouden die vrijdag of maandag iets laten weten.

Vrijdag ging voorbij... maandag ook (ze gaven aan dat het heel druk was, dus ik vermoedde dat het er niet van gekomen was om te bellen). Dinsdag werd ik gebeld door het uzb dat de keuze niet op mij was gevallen ;( . Ze gaven aan dat met mij en de andere persoon beide een klik was en ze gewoonweg hebben moeten kiezen tussen ons. Ik trok aan het kortste eind.

Word er zo langzaamaan wel een beetje moe van om telkens op het einde te stranden. Maar ik blijf doorgaan met zoeken en reageren want het gaat me een keer lukken.
Wow dat is wel irritant. Nouja in ieder geval heeft het dan niet aan je sollicitatievaardigheid gelegen. Houd de spirit erin!

Ik had ook verwacht iets te horen, maar helaas heb ik nog niets gehoord. Volgende week maar eens achterna bellen.
pi_180376714
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:41 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Jezelf quoten is :') maar goed...

Gesprek gehad vorige week maandag, ging goed. Kreeg meteen een rondleiding, omdat het maar een klein bedrijf is. Ondertussen gesproken over de functie en wat er bij komt kijken. N.a.v. mijn eerdere werkervaringen gaven ze al aan dat ik er goed zou passen, zeker met het oog op de toekomst. Maar ze hadden nog een andere kandidaat die vorige week vrijdag langs zou komen. Ze zouden die vrijdag of maandag iets laten weten.

Vrijdag ging voorbij... maandag ook (ze gaven aan dat het heel druk was, dus ik vermoedde dat het er niet van gekomen was om te bellen). Dinsdag werd ik gebeld door het uzb dat de keuze niet op mij was gevallen ;( . Ze gaven aan dat met mij en de andere persoon beide een klik was en ze gewoonweg hebben moeten kiezen tussen ons. Ik trok aan het kortste eind.

Word er zo langzaamaan wel een beetje moe van om telkens op het einde te stranden. Maar ik blijf doorgaan met zoeken en reageren want het gaat me een keer lukken.
Wat jammer, heb je nog gevraagd wat voor hun dan doorslaggevend was om de andere kandidaat aan te nemen? Misschien kan je daar iets mee?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 17:28:16 #130
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_180378807
Ik ga binnenkort ook beginnen met solliciteren naar een baan voor na mijn promotie. Ik vind het behoorlijk spannend. Ik ben naar een aantal inhousedagen geweest en een aantal bedrijven lijken me erg leuk om te werken. Er is een bedrijf waar ik het allerliefst zou willen werken. Nu moet ik dus bedenken hoe ik het solliciteren het beste kan aanpakken. Vrienden zeggen dat je niet met je eerste keus moet beginnen, maar eerst moet oefenen. Hoe zouden jullie dat doen? Ik dacht nu om bij een aantal bedrijven te solliciteren waar ik niet echt per se zou willen werken. Maar wat als ik dan toch meteen een aanbod krijg, dan moet ik daar al over beslissen voor ik weet of ik bij mijn nummer 1 zou worden aangenomen. En zo leuk lijkt solliciteren me ook weer niet dus in een ideale wereld zou ik alleen bij mijn nr1 solliciteren (en worden aangenomen :p). Hoe pakten jullie dat aan bij je eerste ('echte') baan?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 18:21:34 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180379964
Ligt eraan hoe zeker je bent van jezelf en je kunnen.
Ik vind het verschrikkelijk, maar blijkbaar redde ik me goed, dus nooit expres ergens anders gaan solliciteren. Maar de ervaring is niet verkeerd. Dus als een ander bedrijf ook oprecht interessant is, waarom daar dan niet ook een lijntje uitzetten?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 21:26:11 #132
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_180384910
Ik moet altijd eerst een aantal keren oefenen voordat ik mijn sollicitatiegesprek heb geperfectioneerd. Het is toch weer even aftasten etc.
  woensdag 11 juli 2018 @ 09:42:25 #133
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_180393301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:21 schreef Cue_ het volgende:
Ligt eraan hoe zeker je bent van jezelf en je kunnen.
Ik vind het verschrikkelijk, maar blijkbaar redde ik me goed, dus nooit expres ergens anders gaan solliciteren. Maar de ervaring is niet verkeerd. Dus als een ander bedrijf ook oprecht interessant is, waarom daar dan niet ook een lijntje uitzetten?
Ik vind meerdere bedrijven ook oprecht interessant, maar daar durf ik ook niet als eerste te solliciteren. Wat als ik een aanbod krijg en al moet beslissen voor ik weet of nr 1 me wil? Mijn idee was daarom echt om eerst bij 1 of 2 bedrijven te solliciteren waar ik het niet erg zou vinden om afgewezen te worden, en ook niet zo hoog in mijn lijst staan dat ik ze niet zelf durf af te wijzen. En dan daarna pas solliciteren bij de bedrijven waar ik echt graag wil werken. Maar misschien is dat dus ook wel een beetje raar om te doen? :p opzich denk ik dat ik een redelijke positie heb. Er is veel vraag naar de functie waar ik voor wil solliciteren en het gaat ook om een functie waar continu voor wordt geworven, dus niet dat ze maar 1 persoon zoeken. Over mijn kansen bij nr 1 ben ik het minst zeker, omdat dat een erg populair bedrijf is die mensen wel echt voor het uitkiezen heeft. Ik ken wat mensen met een vergelijkbare achtergrond die er zijn aangenomen, maar ook een aantal die zijn afgewezen.
Ik heb uiteraard wel al eerder in mijn leven gesolliciteerd. Mijn promotieplaats was ook behoorlijk competatief en daar ben ik het toen ook geworden :p en voor bijbaantjes en commissies die ik graag wilde ook altijd aangenomen. Dus eigenlijk niet per se reden om me heel erg zorgen te maken. Maar een echte baan lijkt me toch wel weer heel anders dus ik wil graag zo goed mogelijk voorbereid zijn :p
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 11:02:42 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180394342
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:42 schreef Gentianella het volgende:
Maar een echte baan lijkt me toch wel weer heel anders
Dit idee had ik ook altijd maar volgens mij valt dat best mee. Ik heb ook nog steeds het idee dat een baan binnen academia "eenvoudiger" is dan één erbuiten, zo'n gevoel van tja als wetenschapper lukt het wel maar als ik iets "echts" moet gaan doen is het andere koek. Ik weet nu van mezelf dat het meeste van deze ideeën echt in mijn hoofd zitten. Een AiOschap/promotie is gewoon een echte baan, en geen eenvoudige ook. Steek die maar gewoon in je zak.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180394344
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:42 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Ik vind meerdere bedrijven ook oprecht interessant, maar daar durf ik ook niet als eerste te solliciteren. Wat als ik een aanbod krijg en al moet beslissen voor ik weet of nr 1 me wil? Mijn idee was daarom echt om eerst bij 1 of 2 bedrijven te solliciteren waar ik het niet erg zou vinden om afgewezen te worden, en ook niet zo hoog in mijn lijst staan dat ik ze niet zelf durf af te wijzen. En dan daarna pas solliciteren bij de bedrijven waar ik echt graag wil werken. Maar misschien is dat dus ook wel een beetje raar om te doen? :p opzich denk ik dat ik een redelijke positie heb. Er is veel vraag naar de functie waar ik voor wil solliciteren en het gaat ook om een functie waar continu voor wordt geworven, dus niet dat ze maar 1 persoon zoeken. Over mijn kansen bij nr 1 ben ik het minst zeker, omdat dat een erg populair bedrijf is die mensen wel echt voor het uitkiezen heeft. Ik ken wat mensen met een vergelijkbare achtergrond die er zijn aangenomen, maar ook een aantal die zijn afgewezen.
Ik heb uiteraard wel al eerder in mijn leven gesolliciteerd. Mijn promotieplaats was ook behoorlijk competatief en daar ben ik het toen ook geworden :p en voor bijbaantjes en commissies die ik graag wilde ook altijd aangenomen. Dus eigenlijk niet per se reden om me heel erg zorgen te maken. Maar een echte baan lijkt me toch wel weer heel anders dus ik wil graag zo goed mogelijk voorbereid zijn :p
En voor welke functie ga je dan solliciteren?

[ Bericht 95% gewijzigd door gooddaddy op 11-07-2018 11:11:20 (quote toegevoegd) ]
Het is wat.......
  woensdag 11 juli 2018 @ 11:36:06 #136
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_180394981
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit idee had ik ook altijd maar volgens mij valt dat best mee. Ik heb ook nog steeds het idee dat een baan binnen academia "eenvoudiger" is dan één erbuiten, zo'n gevoel van tja als wetenschapper lukt het wel maar als ik iets "echts" moet gaan doen is het andere koek. Ik weet nu van mezelf dat het meeste van deze ideeën echt in mijn hoofd zitten. Een AiOschap/promotie is gewoon een echte baan, en geen eenvoudige ook. Steek die maar gewoon in je zak.
Ik denk niet per se dat de academische wereld eenvoudiger is. Zeker het soort werk is natuurlijk per definitie complex. Buiten de wetenschap zijn wel een stuk meer banen, dus ik vind het juist indrukwekkend als je het lang vol houdt binnen de wetenschap :p . Maar het is wel heel anders qua setting natuurlijk, waar ik nog helemaal geen ervaring mee heb. Bij de sollicitatie voor mijn promotie had ik al een mooi onderzoek gedaan voor mijn master. Maar ik heb nooit "gevoel voor business" opgedaan wat je nodig hebt bij een commercieel bedrijf. En die totaal andere setting maakt het dus wel spannend vind ik!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:02 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

En voor welke functie ga je dan solliciteren?
Wegens eventuele herkenbaarheid ga ik dat voorlopig niet expliciet noemen ;)
  donderdag 12 juli 2018 @ 08:30:59 #137
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_180417331
Nou manlief is weer uitgenodigd voor een gesprek! Hoop dat het goed gaat. Ze waren in ieder geval wel zo flexibel om het op mijn part time dag te plannen zodat we niet ineens oppas hoeven te regelen
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  zondag 22 juli 2018 @ 19:00:15 #138
286575 Roces18
Chef de party
pi_180658047
Ook weer werkzoekend! Ben er helemaal klaar mee. Eerste sollicitatie is de deur uit.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 23 juli 2018 @ 19:07:53 #139
286575 Roces18
Chef de party
pi_180680391
eerste sollicitatiegesprek gepland en dat in 24 uur tijd, dat is nog eens gas geven..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180691886
Lekker snel, succes
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:29:36 #141
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_180741928
Helaas, manlief is alweer afgewezen... Dit keer omdat hij niet goed genoeg zou weten wat hij wou en niet gedreven genoeg zou zijn.

Vet balen, want hij weet prima wat hij wil, namelijk werk! Hij is alleen niet zo iemand die een cheerleader gaat spelen tijdens een gesprek. En op de specifieke vacatures krijg je dan weer terug dat er 200 mensen hebben gesolliciteerd. Man wat frustrerend.
Nog even en dan komen de opmerkingen over een gat in het CV.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_180743514
Wat is zijn vakgebied dan?
  donderdag 26 juli 2018 @ 15:39:14 #143
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_180744737
Psychologie/beleidsadvies/veiligheid. WO.
Niet echt een concreet beroep dus.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_180744928
Ik herken dat hele verhaal van iets echts doen trouwens eigenlijk ook wel. Recentelijk ben ik nog afgewezen op een functie als een kwaliteitsmanager waarbij ik veel met mensen aan een productielijn en grote projecten bezig zou zijn en trainingen zou gaan geven. Vanwege m'n CV vonden ze me een erg veelbelovende kandidaat en zelfs in het gesprek hebben ze nog een beetje geprobeerd om door mijn onzekerheidsgevoelens heen te prikken.

Dat mijn collega's me adviseren om dit nog niet op te pakken hielp ook niet echt mee. Achteraf vroeg ik me alleen wel af, in hoeverre is het nou realistisch dat ik het niet kan. Ik heb eerder in mijn leven ook wel voor uitdagingen gestaan waarbij ik niet zeker wist of ik het aan kon en breng dat ook regelmatig gewoon tot een succes.

De grote vraag is dus of ik zo'n sprong wil wagen. Ik heb hier erg veel moeite mee in mijn sollicitatie-activiteiten. Want ik weet niet in hoeverre mijn angst en onzekerheid gevoed wordt door koudwatervrees of dat ik het gewoon echt niet kan. Zit het nou wel of niet puur tussen mijn oren? Mijn CV is ook niet zo gegroeid omdat ik een carrièretijger ben of echt duidelijk ambitie heb om hoog in een bedrijf te komen, mijn 2 belangrijkste drijfveren zijn om interessant te blijven voor de arbeidsmarkt (ik vertrouw werkgevers er niet meer op om langdurige dienstverbanden te kunnen bieden) en gewoon domweg omdat ik het leuk vind om iets te leren. Ik weet uit ervaring dat ik ook prima gelukkig kan zijn in een marginale baan die verder voldoende in het laatje brengt.

Inmiddels heb ik ook een procedure lopen voor een wat meer routinematige functie, deze is erg veelbelovend. Dan ben ik iig weer onder de pannen.
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:00:46 #145
286575 Roces18
Chef de party
pi_180745358
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lekker snel, succes
bedankt. alleen ff kijken wat ik aan doe wat het is bloedheet...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 26 juli 2018 @ 17:54:40 #146
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_180748678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:29 schreef Pluizel het volgende:
Helaas, manlief is alweer afgewezen... Dit keer omdat hij niet goed genoeg zou weten wat hij wou en niet gedreven genoeg zou zijn.

Vet balen, want hij weet prima wat hij wil, namelijk werk! Hij is alleen niet zo iemand die een cheerleader gaat spelen tijdens een gesprek. En op de specifieke vacatures krijg je dan weer terug dat er 200 mensen hebben gesolliciteerd. Man wat frustrerend.
Nog even en dan komen de opmerkingen over een gat in het CV.
Heel vervelend voor hem, en voor jou. Mijn vriend is ook een behoorlijke tijd werkloos geweest. Werd overal uitgenodigd, maar was duidelijk gewoon heel slecht in de gesprekken. Op een gegeven moment is het ook moeilijk je nog voor een gesprek te motiveren en durf je ook niet meer enthousiast te worden over de baan, want je wordt toch wel weer afgewezen.

Behalve gewoon "werken", heeft hij wel een idee wat hij graag zou willen doen? Want het helpt natuurlijk wel als je ergens oprecht heel enthousiast voor bent en dat ook tijdens het gesprek weet over te brengen. 2 vrienden van mij met een psychologieachtergrond zijn uiteindelijk in de zorgadministratie terecht gekomen. Iets met declaraties en zo, waarvan de 1 via een uitzendbureau, van waaruit hij naar een vaste baan heeft door kunnen stromen. Dus heeft hij het ook al via een uitzendbureau geprobeerd?

Dat gat is wel vervelend ja, maar hoeft ook niet het einde te betekenen. Mijn vriend had op een gegeven moment een gesprek waar ze hem er heel vervelend over door vroegen. Maar juist daar is hij aangenomen en werkt hij nu al een paar jaar met veel plezier.

Uiteindelijk komt het vast goed!
  donderdag 26 juli 2018 @ 21:48:04 #147
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_180753937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:54 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Heel vervelend voor hem, en voor jou. Mijn vriend is ook een behoorlijke tijd werkloos geweest. Werd overal uitgenodigd, maar was duidelijk gewoon heel slecht in de gesprekken. Op een gegeven moment is het ook moeilijk je nog voor een gesprek te motiveren en durf je ook niet meer enthousiast te worden over de baan, want je wordt toch wel weer afgewezen.

Behalve gewoon "werken", heeft hij wel een idee wat hij graag zou willen doen? Want het helpt natuurlijk wel als je ergens oprecht heel enthousiast voor bent en dat ook tijdens het gesprek weet over te brengen. 2 vrienden van mij met een psychologieachtergrond zijn uiteindelijk in de zorgadministratie terecht gekomen. Iets met declaraties en zo, waarvan de 1 via een uitzendbureau, van waaruit hij naar een vaste baan heeft door kunnen stromen. Dus heeft hij het ook al via een uitzendbureau geprobeerd?

Dat gat is wel vervelend ja, maar hoeft ook niet het einde te betekenen. Mijn vriend had op een gegeven moment een gesprek waar ze hem er heel vervelend over door vroegen. Maar juist daar is hij aangenomen en werkt hij nu al een paar jaar met veel plezier.

Uiteindelijk komt het vast goed!
Ja ik moet zeggen dat hij het ook beter opvatte vandaag dan ik eigenlijk. Hij vond de baan achteraf ook eigenlijk niet zo leuk. Hij wil heel graag wat met de veiligheidskant van z'n opleiding doen, al is iets in de zorg ook prima.
Hij had het vandaag alweer over een andere vacature dus ik geloof ook wel dat het wel goed gaat komen.
Ik heb hem nog niet naar het uitzendbureau kunnen krijgen helaas.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_180753970
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:00 schreef Roces18 het volgende:

[..]

bedankt. alleen ff kijken wat ik aan doe wat het is bloedheet...
In korte broek en t shirt gaan en vlak van te voren ergens op het toilet omkleden. Ik ging van de week zelf een uurtje eerder om nog een colaatje te drinken in een café tegenover het bedrijf en me daar in de wc omgekleed.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 21:50:14 ]
  vrijdag 27 juli 2018 @ 19:20:42 #149
286575 Roces18
Chef de party
pi_180774744
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 21:49 schreef bamibij het volgende:

[..]

In korte broek en t shirt gaan en vlak van te voren ergens op het toilet omkleden. Ik ging van de week zelf een uurtje eerder om nog een colaatje te drinken in een café tegenover het bedrijf en me daar in de wc omgekleed.
Heb het gelukkig redelijk droog kunnen houden :) Gesprek ging volgens mij wel goed (weet je natuurlijk nooit) en zal volgende week gebeld worden.. Ze aan het einde wel al over arbeidsvoorwaarden en of ik vakanties had gepland. Is wat mij betreft een positief teken... anders vraag je het niet toch? Als ik na een half uur twijfels over een kandidaat had, kan zijn vakantie mij ook niet interesseren...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180978727
Vandaag een ronde 7 gesprek gehad. Pffft. Het is een veelbelovende procedure, maar men, 7 rondes is een marathon. Ik hoor zo links en rechtsom ook wel dat het bedrijf extreem kritisch is op wie ze aan nemen.

En dan te bedenken dat van al die mensen die ik heb gesproken er zomaar ergens een kan zijn die er geen goed gevoel bij had en de zaak afschiet.

De functie is wel precies wat ik zoek en ik had dit ook heel helder voor ogen, ik hoop dat dat me er doorheen heeft gesleept. Het is niet eens een heel zware functie, maar gewoon een leuke functie om verder te borduren op m'n vakinhoudelijke ervaring. Niet teveel, niet te weinig verantwoordelijkheid. Ik ben eerder al eens zelf afgehaakt op een functie die ik dan zelf weer te hoog gegrepen vond.

Nu afwachten op de feedback, want als het feest doorgaat komen de onderhandelingen nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')