Gefeliciteerd, dus bij Fok! ontstaat binnenkort weer een vacature?!quote:Op zondag 3 juni 2018 23:30 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
LinkedIn vond ik perfect werken hiervoor. Je kunt aangeven dat je beschikbaar bent, dat is dan alleen zichtbaar voor recruiters maar (in principe) niet zichtbaar voor jouw eigen organisatie, mocht je al een baan hebben. Wel zorgen dat je een goed LinkedInprofiel hebt.
Ik heb trouwens een baan, werd vrijdag gebeld![]()
Dinsdag nog wel een sollicitatiegesprek ergens anders
Oh dat is prettig!quote:Op maandag 4 juni 2018 15:41 schreef Koningin het volgende:
[..]
Nee, het gebeurde net voor de zomer, dus het was lekker om bij de kids thuis te zijn. Na de zomer ben ik toen langzaam begonnen. Ik had ook altijd nog 2 jaar WW achter de hand.
Dankjewel MCHquote:Op maandag 4 juni 2018 15:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, dus bij Fok! ontstaat binnenkort weer een vacature?!
Toch alvast een voorzichtige felicitatie dan!quote:Op maandag 4 juni 2018 12:49 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Dankjewel!
Weer ‘iets’ met communicatie![]()
Laat ik niet te vroeg juichen trouwens, de arbeidsovereenkomst is nog niet rond.
Die andere functie lijkt me nóg leuker. Meer verantwoordelijkheid, meer variatie in taken, beter te bereiken en beter salaris. Morgen gesprek en dan zien we wel.
Het was prettig om veel tijd voor mezelf te hebben maar ben, ongeacht welke baan het definitief wordt, erg blij dat ik weer aan het werk kan!
Is die betaalde advocaat je eigen advocaat of eentje aangereikt door je werkgever?quote:Op maandag 4 juni 2018 19:55 schreef Daboman het volgende:
[..]
Toch alvast een voorzichtige felicitatie dan!
Hier nog weinig concreets. Ik heb wel een goede vaststellingsovereenkomst aangeboden gekregen maar die moet ik officieel nog tekenen. Ben sowieso nog wel een paar weken aan de slag.
Maar de hulp vliegt me wel om de oren. Verschillende managers hebben al aangegeven om positieve referenties te willen verstrekken, inclusief mijn eigen manager. Vandaag een interessante interne vacature gespot, denk dat ik het wel ga proberen. Het zou een klein stapje omhoog zijn maar de functie heeft zeker te bieden wat ik erg leuk vond aan m'n huidige functie. M'n favoriete recruiter kwam ook nog met 2 externe vacatures die goed aansluiten bij het werk dat ik deed. M'n advocaat staat klaar om de vaststellingsovereenkomst te checken (just in case, wordt betaald door m'n werkgever) en staat straks klaar met het nodige advies. En van m'n privé-netwerk heb ik ook nog hier en daar wat tips gekregen.
Eigen. Maar ik kies er toch voor om deze mogelijkheid te gebruiken; het gaat natuurlijk wel om duizenden euro's waar je over bezig bent.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Is die betaalde advocaat je eigen advocaat of eentje aangereikt door je werkgever?
Dank! Inmiddels is het rondquote:Op maandag 4 juni 2018 19:55 schreef Daboman het volgende:
[..]
Toch alvast een voorzichtige felicitatie dan!
Hier nog weinig concreets. Ik heb wel een goede vaststellingsovereenkomst aangeboden gekregen maar die moet ik officieel nog tekenen. Ben sowieso nog wel een paar weken aan de slag.
Maar de hulp vliegt me wel om de oren. Verschillende managers hebben al aangegeven om positieve referenties te willen verstrekken, inclusief mijn eigen manager. Vandaag een interessante interne vacature gespot, denk dat ik het wel ga proberen. Het zou een klein stapje omhoog zijn maar de functie heeft zeker te bieden wat ik erg leuk vond aan m'n huidige functie. M'n favoriete recruiter kwam ook nog met 2 externe vacatures die goed aansluiten bij het werk dat ik deed. M'n advocaat staat klaar om de vaststellingsovereenkomst te checken (just in case, wordt betaald door m'n werkgever) en staat straks klaar met het nodige advies. En van m'n privé-netwerk heb ik ook nog hier en daar wat tips gekregen.
Jazeker.quote:Op donderdag 24 mei 2018 10:23 schreef Mryc het volgende:
[..]
Oké, dus het kan nog. Maar maken werkgevers/recruiters hier ook nog gebruik van? Of zoeken ze tegenwoordig anders naar potentiële kandidaten?
Wat is je opleiding?quote:Op dinsdag 5 juni 2018 11:34 schreef electronique het volgende:
Ik kom hier ook even binnen vallen![]()
Een aantal maanden geleden ontslag genomen op werk (had het er absoluut niet naar mijn zin) en na een tijdje 'tijd voor mezelf genomen te hebben' nu weer flink aan het solliciteren. Heb volgende week een eerste gesprek staan bij een ministerie en de week daarna een tweede gesprek voor een traineeship. Fingers crossed
Ik heb je een PM gestuurdquote:
Ben zelf recruiter en je wilt gewoon een goed beeld van de sollicitant krijgen en tegelijkertijd een realistisch beeld voor de sollicitant te scheppen. Niet alle ambities zijn direct of überhaupt haalbaar. Maar het geeft ook aan hoe iemand nadenkt over zijn werk en carrière. Uiteindelijk wil je gewoon gemotiveerde mensen. Als je dan aangeeft niet perse direct ambities te hebben kan dat ook goed zijn, het gaat er gewoon om dat je erover nadenkt of nagedacht hebt. Als werkgever wil je gewoon de meest geschikte match en risico's van een mismatch zo klein mogelijk maken. Jouw antwoord is in deze trouwens gewoon heel helder. Vooral zo verwoorden. Wees jezelf. Wat ik verder wel fijn/belangrijk vind, als een kandidaat zich ingelezen heeft, oprechte interesse toont en zelf vragen stelt. Het is fijn als er een echt gesprek ontstaat ipv een interview.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:58 schreef electronique het volgende:
[..]
Ik heb je een PM gestuurd
Iets anders; ik krijg tijdens sollicitaties vaak de vraag waar ik mezelf over 5 jaar zie, maar ik vind het vaak lastig om daar een goed antwoord op te geven. Ik weet het simpelweg ook nog niet. Ik ben super gedreven, werk super hard maar sta nog in het begin van mijn carrière, ben nog een beetje zoekende in wat ik interessant vind en uiteindelijk wil gaan doen en wil in de komende jaren ook nog een master halen (in deeltijd). Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik zeg altijd dat ik geen concreet beeld heb en niet zo'n 'uitgestippeld' persoon ben. Ik leef in het hier en nu en kijk waar de kansen en mogelijkheden liggen. Dat heeft me tot nu toe altijd naar interessante functies geleid.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:58 schreef electronique het volgende:
[..]
Ik heb je een PM gestuurd
Iets anders; ik krijg tijdens sollicitaties vaak de vraag waar ik mezelf over 5 jaar zie, maar ik vind het vaak lastig om daar een goed antwoord op te geven. Ik weet het simpelweg ook nog niet. Ik ben super gedreven, werk super hard maar sta nog in het begin van mijn carrière, ben nog een beetje zoekende in wat ik interessant vind en uiteindelijk wil gaan doen en wil in de komende jaren ook nog een master halen (in deeltijd). Wat is jullie ervaring daarmee?
Het is weekend hè. En ik wil juist dit weekend eraan werken nu ik eindelijk tijd heb. Maar zal maandag doen dan.quote:
Gewoon schrijven in de taal van de vacaturetekst, niet dit uitstelgedrag vertonen. Dat bellen komt ook zo onzeker over.quote:Op zondag 10 juni 2018 01:12 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Het is weekend hè. En ik wil juist dit weekend eraan werken nu ik eindelijk tijd heb. Maar zal maandag doen dan.
Onzeker, nee eerder efficiënt.quote:Op zondag 10 juni 2018 10:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon schrijven in de taal van de vacaturetekst, niet dit uitstelgedrag vertonen. Dat bellen komt ook zo onzeker over.
Uitstelgedrag?quote:Op zondag 10 juni 2018 10:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon schrijven in de taal van de vacaturetekst, niet dit uitstelgedrag vertonen. Dat bellen komt ook zo onzeker over.
Inderdaad.quote:Op zondag 10 juni 2018 10:30 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Onzeker, nee eerder efficiënt.
Mensen die iets doen op basis van een aanname
Yup het gaat goed maar vooral door de aandelenhandel wat maak ik veel daarmee de laatste tijdquote:Op woensdag 13 juni 2018 00:09 schreef JDx het volgende:
Nog altijd trotse starter van dit topic, haha!
Ken je goede eigenschappen, doe er wat mee en ik hoop dat je vooral niet ongelukkig bent op je werk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |