abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179663164
Nou de uitnodiging voor het eerste gesprek sinds mijn ontslag is binnen. Schijnt dat de "buren" heel veel mensen nodig hebben. Er zijn verschillende functies en ook op verschillende niveaus beschikbaar.
pi_179671690
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat is je opleiding?
Ik heb je een PM gestuurd :)

Iets anders; ik krijg tijdens sollicitaties vaak de vraag waar ik mezelf over 5 jaar zie, maar ik vind het vaak lastig om daar een goed antwoord op te geven. Ik weet het simpelweg ook nog niet. Ik ben super gedreven, werk super hard maar sta nog in het begin van mijn carrière, ben nog een beetje zoekende in wat ik interessant vind en uiteindelijk wil gaan doen en wil in de komende jaren ook nog een master halen (in deeltijd). Wat is jullie ervaring daarmee?
pi_179676675
Gewoon zeggen wat je hier zegt.
pi_179678731
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:58 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik heb je een PM gestuurd :)

Iets anders; ik krijg tijdens sollicitaties vaak de vraag waar ik mezelf over 5 jaar zie, maar ik vind het vaak lastig om daar een goed antwoord op te geven. Ik weet het simpelweg ook nog niet. Ik ben super gedreven, werk super hard maar sta nog in het begin van mijn carrière, ben nog een beetje zoekende in wat ik interessant vind en uiteindelijk wil gaan doen en wil in de komende jaren ook nog een master halen (in deeltijd). Wat is jullie ervaring daarmee?
Ben zelf recruiter en je wilt gewoon een goed beeld van de sollicitant krijgen en tegelijkertijd een realistisch beeld voor de sollicitant te scheppen. Niet alle ambities zijn direct of überhaupt haalbaar. Maar het geeft ook aan hoe iemand nadenkt over zijn werk en carrière. Uiteindelijk wil je gewoon gemotiveerde mensen. Als je dan aangeeft niet perse direct ambities te hebben kan dat ook goed zijn, het gaat er gewoon om dat je erover nadenkt of nagedacht hebt. Als werkgever wil je gewoon de meest geschikte match en risico's van een mismatch zo klein mogelijk maken. Jouw antwoord is in deze trouwens gewoon heel helder. Vooral zo verwoorden. Wees jezelf. Wat ik verder wel fijn/belangrijk vind, als een kandidaat zich ingelezen heeft, oprechte interesse toont en zelf vragen stelt. Het is fijn als er een echt gesprek ontstaat ipv een interview.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stefanovich op 08-06-2018 19:17:50 ]
  vrijdag 8 juni 2018 @ 19:25:47 #65
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179678909
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:58 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik heb je een PM gestuurd :)

Iets anders; ik krijg tijdens sollicitaties vaak de vraag waar ik mezelf over 5 jaar zie, maar ik vind het vaak lastig om daar een goed antwoord op te geven. Ik weet het simpelweg ook nog niet. Ik ben super gedreven, werk super hard maar sta nog in het begin van mijn carrière, ben nog een beetje zoekende in wat ik interessant vind en uiteindelijk wil gaan doen en wil in de komende jaren ook nog een master halen (in deeltijd). Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik zeg altijd dat ik geen concreet beeld heb en niet zo'n 'uitgestippeld' persoon ben. Ik leef in het hier en nu en kijk waar de kansen en mogelijkheden liggen. Dat heeft me tot nu toe altijd naar interessante functies geleid.
With the stars as her umbrella
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:14:20 #66
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_179701380
Bij een vacature die ik op het oog heb, staat dat het gesprek in het Engels zal zijn. De vacaturetekst is gewoon in het Nederlands. In welke taal moet ik nu mijn brief schrijven? :')

En bij een andere vacature die wel Engelstalig is, solliciteer ik bij een Nederlandstalig persoon bij een Nederlandstalig bedrijf. Echt héél af en toe zal ik te maken hebben met Engelstaligen. Wat moet ik hier?
  zondag 10 juni 2018 @ 00:08:01 #67
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_179702318
Als je nou eens belt?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 10 juni 2018 @ 01:12:11 #68
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_179702847
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 00:08 schreef Andromache het volgende:
Als je nou eens belt?
Het is weekend hè. En ik wil juist dit weekend eraan werken nu ik eindelijk tijd heb. Maar zal maandag doen dan.
pi_179705344
quote:
99s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:12 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het is weekend hè. En ik wil juist dit weekend eraan werken nu ik eindelijk tijd heb. Maar zal maandag doen dan.
Gewoon schrijven in de taal van de vacaturetekst, niet dit uitstelgedrag vertonen. Dat bellen komt ook zo onzeker over.
pi_179705399
Wij zoeken nog steeds goede consultants , heb jij gedegen kennis van Azure , Office 365 , Sharepoint , Intune/ EmS. Kom werken bij ons ! We zijn dit jaar verkozen tot de nr 1 country partner of the year van microsoft! Super leuk bedrijf , toffe collega’s , teamdagen , Bbq op kantoor etc! Einde Promotie , kijk zelf !

www.werkenbijinspark.nl
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 10 juni 2018 @ 10:30:54 #71
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179705409
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 10:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon schrijven in de taal van de vacaturetekst, niet dit uitstelgedrag vertonen. Dat bellen komt ook zo onzeker over.
Onzeker, nee eerder efficiënt.
Mensen die iets doen op basis van een aanname :{
With the stars as her umbrella
  zondag 10 juni 2018 @ 13:10:27 #72
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_179707447
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 10:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon schrijven in de taal van de vacaturetekst, niet dit uitstelgedrag vertonen. Dat bellen komt ook zo onzeker over.
Uitstelgedrag? :') Typte die post meteen nadat ik die vacature las, omdat ik er meteen aan wilde beginnen. Maar als jij tijd hebt om vier brieven te schrijven, prima. Ik heb ook andere dingen te doen. :O

quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 10:30 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Onzeker, nee eerder efficiënt.
Mensen die iets doen op basis van een aanname :{
Inderdaad. :|W
pi_179749044
En alweer een aanknopingspunt, maar deze is lastiger. Er circuleren geruchten voor een leuke interne functie die ik heel goed zou kunnen vervullen. Alleen ik kan er geen grip op krijgen; hij staat niet online op ons intranet. Er is wel een vacature voor een manager voor de afdeling waar die volgens mij zou zijn. Maar als er geen manager is om de vacature online te zetten schiet het niet op.
pi_179756954
Nog altijd trotse starter van dit topic, haha!

Ken je goede eigenschappen, doe er wat mee en ik hoop dat je vooral niet ongelukkig bent op je werk!
pi_179757376
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:09 schreef JDx het volgende:
Nog altijd trotse starter van dit topic, haha!

Ken je goede eigenschappen, doe er wat mee en ik hoop dat je vooral niet ongelukkig bent op je werk!
Yup het gaat goed maar vooral door de aandelenhandel wat maak ik veel daarmee de laatste tijd :D :D :D :7
pi_179775139
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:09 schreef JDx het volgende:
Nog altijd trotse starter van dit topic, haha!

Ken je goede eigenschappen, doe er wat mee en ik hoop dat je vooral niet ongelukkig bent op je werk!
Haha ja ik zocht m'n eerste "echte" baan toen het topic begon. Ben al 5 banen verder. Helaas wordt er in mijn branche erg vaak gereorganiseerd, dus ik verwacht het topic nog wel een tijdje te blijven bezoeken. Gelukkig wordt het naarmate je ouder wordt wel steeds makkelijker en duidelijker welke koers je moet varen op basis van je ervaring die je opdoet en de papieren die je haalt. Je leert jezelf ook steeds beter kennen.
pi_179932496
Hmm best stil hier, een week geen reacties, zijn er nog medezoekers?

Om het topic zelf maar weer nieuw leven in te blazen; ik had op de valreep een interne sollicitatie, ze waren erg vergevorderd maar ik kon nog meedingen. Ben gegaan, volgens mij had ik wel een klik. Maar of de keuze op mij valt is natuurlijk weer afwachten, ze hebben ook andere kandidaten gesproken. Ze zeiden wel dat mochten ze me afwijzen, dat het niet echt een afwijzing is naar mij als persoon, maar dat iemand anders dan gewoon beter in het plaatje past.

Ik denk dat het wel belangrijk is om het zo te zien, ik had ongetwijfeld dingen beter kunnen zeggen maar ik ben ook maar een mens en als je jezelf teveel verwijten gaat maken kun je er echt aan onderdoor gaan.

In ieder geval; maandag staat er ook weer een gesprek op de planning met een extern bedrijf.
pi_179932730
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:15 schreef Daboman het volgende:
Ze zeiden wel dat mochten ze me afwijzen, dat het niet echt een afwijzing is naar mij als persoon, maar dat iemand anders dan gewoon beter in het plaatje past.
Dat is op een vriendelijke manier vertellen dat de keuze al is gemaakt maar om de procedures te volgen moeten we nog wel ff gesprekken voeren.
  woensdag 20 juni 2018 @ 22:38:21 #79
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179933218
Yup, nog altijd wel zoekende, maar niet super actief.
Vaak af en toe nog flink dat ik niet voor die ene vacature ben gedaan (met grote salarisdrop).
Voor zover ik gezien heb bestaat hij ook nog steeds. Misschien dat ik na m'n vakantieperiode er eens een mailtje achteraan stuur.
Of anders gewoon rustig zien of er wat voorbij komt
pi_179933837
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is op een vriendelijke manier vertellen dat de keuze al is gemaakt maar om de procedures te volgen moeten we nog wel ff gesprekken voeren.
Dat strookt niet helemaal met signalen, ik heb zowel signalen gezien die in mijn voordeel spreken als signalen die in mijn nadeel zijn. Ik vind het dus lastig te zeggen. Ze hebben ook wel erg veel aantekeningen gemaakt bijvoorbeeld. Soms was er wel wat teleurstelling te zien als het ging zwakke punten. Maar ze hadden het ook over specifieke kennis die iemand zou kunnen inbrengen in het team (misschien verwijzend naar mijn interne ervaring), vragen die een beetje op het randje van het toelaatbare waren en een wel heel welgemeende "dank je wel" toen ik op het eind vroeg of ze een goed beeld van me hadden gekregen en er toch nog vragen kwamen. Ze waren op zijn minst oprecht geïnteresseerd.

Ik zou wel met je eens zijn dat dit signaal niet in mijn voordeel spreekt, maar het kan ook zijn dat ze willen voorkomen dat ik te hoge verwachtingen hiervan heb.
pi_179937327
Stap gemaakt om te solliciteren in mijn toekomstige woonplaatsomgeving. 50+ km reizen iedere dag wordt toch iets te veel van het goede. Ben benieuwd of ik er uberhaupt tussen kom en of het met uitzicht op vast contract is. :+


Lijkt mij wel een leuke functie magazijnwerk van 8.00 tot 18.00 of 11.30 tot 20.00.

(8>

Mega leuke is dat het toekomstigbestendig is medicijnen als artikelen c_/
pi_179937375
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 07:43 schreef ManianMan het volgende:
Stap gemaakt om te solliciteren in mijn toekomstige woonplaatsomgeving. 50+ km reizen iedere dag wordt toch iets te veel van het goede. Ben benieuwd of ik er uberhaupt tussen kom en of het met uitzicht op vast contract is. :+


Lijkt mij wel een leuke functie magazijnwerk van 8.00 tot 18.00 of 11.30 tot 20.00.

(8>

Mega leuke is dat het toekomstigbestendig is medicijnen als artikelen c_/
Die worden over 5-10 jaar niet met robots ingepakt?
pi_179940975
Ik heb nog een vraag over de vragenlijst die je voor het UWV moet invullen. Vooral het laatste stukje over werkvermogen, daar word je gevraagd om je lichamelijke en geestelijke capaciteit om te werken door te geven. Lichamelijk heb ik nergens last van maar geestelijk heb ik wel wat issues. Ik zou best kunnen werken maar ik heb regelmatig afspraken bij hulpverleners. Moet ik daar eerlijk in zijn en die lager invullen? Of zou dat me in de problemen helpen en kan ik beter "goed" invullen? Graag advies want ik moet de vragenlijst vandaag doorsturen.

Alvast bedankt. :)
pi_179941230
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 07:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Die worden over 5-10 jaar niet met robots ingepakt?
Alle werk vergaat. Enigste wat blijft is techniek. ;(

En inkomend goed moet toch gecontroleerd worden. c_/
pi_179941740
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:30 schreef Spitfire02 het volgende:
Ik heb nog een vraag over de vragenlijst die je voor het UWV moet invullen. Vooral het laatste stukje over werkvermogen, daar word je gevraagd om je lichamelijke en geestelijke capaciteit om te werken door te geven. Lichamelijk heb ik nergens last van maar geestelijk heb ik wel wat issues. Ik zou best kunnen werken maar ik heb regelmatig afspraken bij hulpverleners. Moet ik daar eerlijk in zijn en die lager invullen? Of zou dat me in de problemen helpen en kan ik beter "goed" invullen? Graag advies want ik moet de vragenlijst vandaag doorsturen.

Alvast bedankt. :)
Ligt eraan wat je verklaard bij het ondertekenen van je vragenlijst.
  donderdag 21 juni 2018 @ 13:22:25 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179941900
Ik ken de vragenlijst niet of wat ze daarmee gaan doen bv.
Als jij regelmatig onder werktijden weg moet, dan is het wel handig om te melden, of in ieder geval iets (in ieder geval je werktijden)
als je heel snel gestresst raakt en daardoor vaak weg moet, dan is het ook wel handig om aan te geven.

Als het verder geen invloed heeft op je werk dan hoeft het niet vermeld te worden lijkt me.
pi_179942101
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:22 schreef Cue_ het volgende:
Ik ken de vragenlijst niet of wat ze daarmee gaan doen bv.
Als jij regelmatig onder werktijden weg moet, dan is het wel handig om te melden, of in ieder geval iets (in ieder geval je werktijden)
als je heel snel gestresst raakt en daardoor vaak weg moet, dan is het ook wel handig om aan te geven.

Als het verder geen invloed heeft op je werk dan hoeft het niet vermeld te worden lijkt me.
Wat Cue zegt: als het verder geen invloed heeft op je werk en je het werk zoals gevraagd kunt uitvoeren dan hoef je het niet te vermelden.

Indien je klachten je functioneren daadwerkelijk belemmeren moet je dit wel melden.
pi_179945574
Vanmiddag gebeld omdat ik een afspraak wilde maken bij het uzb hier in de buurt om te kijken of ze een passende baan hebben. Zag op de website wel een vacature staan maar daar twijfelde ik nog een beetje over. Toen ik belde vroeg ze in welke branche ik iets zocht en toen gaf ze zelf al de baan aan die ik had gezien.

Heb het daar telefonisch kort over gehad en ze zou informeren bij het bedrijf of het een match zou kunnen zijn. Werd een uur later al teruggebeld dat ik maandag op gesprek kan :D
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_179947343
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je verklaard bij het ondertekenen van je vragenlijst.
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:22 schreef Cue_ het volgende:
Ik ken de vragenlijst niet of wat ze daarmee gaan doen bv.
Als jij regelmatig onder werktijden weg moet, dan is het wel handig om te melden, of in ieder geval iets (in ieder geval je werktijden)
als je heel snel gestresst raakt en daardoor vaak weg moet, dan is het ook wel handig om aan te geven.

Als het verder geen invloed heeft op je werk dan hoeft het niet vermeld te worden lijkt me.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:31 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat Cue zegt: als het verder geen invloed heeft op je werk en je het werk zoals gevraagd kunt uitvoeren dan hoef je het niet te vermelden.

Indien je klachten je functioneren daadwerkelijk belemmeren moet je dit wel melden.
Het zal voor de kwaliteit van mijn werk weinig invloed hebben. Ik zal alleen om de week een afspraak hebben met een psycholoog of arts. Dat zal ik uiteraard zoveel mogelijk buiten werktijd doen maar dat is niet altijd mogelijk.

Het gaat dan om deze vragen:

5a. Stel: u geeft 10 punten aan uw werkvermogen in de beste periode van uw leven. Hoeveel punten zou u dan geven aan uw werkvermogen op dit moment?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 punt: Niet in staat om te werken; 10 punten: Werkvermogen in uw beste periode
5b. Hoe beoordeelt u uw werkvermogen op dit moment, als u kijkt naar de lichamelijke eisen die werk aan u zou stellen?
zeer goed goed matig slecht zeer slecht
5c. Hoe beoordeelt u uw werkvermogen op dit moment, als u kijkt naar de psychische (geestelijke) eisen die werk aan u zou stellen?
zeer goed goed matig slecht zeer slecht

Ik zou dan bij 5a 8 invullen, en bij 5c goed. Zou dat eerlijk zijn zonder dat het vragen over mijn geschiktheid om te werken oproept?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:36:33 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179961497
Als dit echt het geval is.. tja waarom dan niet zo invullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')