abonnement Unibet Coolblue
pi_178721964
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij bent dus zo’n automobilist die met 150 in mijn achteruitkijkspiegel opdoemt, mogelijk iets te dichtbij me in de ankers gaat, maar mij in ieder geval wel een ongemakkelijk gevoel bezorgt?
Waarbij mijn humeur bepaalt hoe snel ik plaats voor je maak als ik mijn voorganger heb ingehaald. :P
Onbewust wel ja :P
pi_178722005
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:36 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Onbewust wel ja :P
Eikel }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178722403
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Eikel }:|
Trek het je niet aan :*
Niks persoonlijks.
pi_178728243
Volgend op de hele discussie hierboven mijn ergernissen van afgelopen weekend:
Auto's die inhaalacties starten zonder rekening te houden met ander verkeer.
Als jij - al dan niet vrijwillig - achter een vrachtwagen rijdt en deze wilt inhalen, zorg er dan voor dat je in ieder geval je best doet om de snelheid van het verkeer links van je enigszins te benaderen. Op een snelweg gaan inhalen met een startsnelheid van net iets meer dan Vmax - 40 is gewoon irritant en gevaarlijk. Om over het niet gebruiken van de richtingaanwijzer nog maar te zwijgen.
Mensen die harder willen rijden dan de Vmax en daar het andere verkeer op aankijken.
Als jij harder wilt rijden dan de Vmax is dat jouw beslissing. Ik vind daar wat van, maar dat is niet belangrijk. Wat ik wel strontvervelend vind is dat je dan mijn achterbak inkijkt en met groot licht gaat seinen dat je er langs wilt als ik niet drie centimeter voor degene die ik net heb ingehaald invoeg. En je hoeft dan al helemaal niet je claxon te gaan gebruiken want gevaar is er volgens mij niet.
Motorrijders die een inhaalfile van Vmax - 10 al zien als file
Ja, je hebt een motor en ja, je bent kwetsbaarder dan ik in mijn auto. Maar dat betekent niet dat je mij rechts moet gaan inhalen met Vmax + 20 als ik al relatief kort op mijn voorganger zit. Of proberen tussen mij en de vrachtwagen rechts van mij door te gaan. Zo zorg je zelf voor die kwetsbare situaties waardoor je - samen met al het andere motorrijdende volk - nog harder gaat jenken.

Kortom: Argh. Mensen.

* Kevindinhinho is ook zeker niet heilig in het verkeer en rijdt wel eens een gaatje dicht als dat eigenlijk niet hoeft. Maar dan heb je het er volgens hem ook zelf naar gemaakt.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178728478
Ik heb dagelijks de matrix borden (50/70) onderweg naar huis
Gewoon lekker doorrijden en aanpassen aan het verkeer.
pi_178728656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:

Mensen die harder willen rijden dan de Vmax en daar het andere verkeer op aankijken.
Als jij harder wilt rijden dan de Vmax is dat jouw beslissing. Ik vind daar wat van, maar dat is niet belangrijk. Wat ik wel strontvervelend vind is dat je dan mijn achterbak inkijkt en met groot licht gaat seinen dat je er langs wilt als ik niet drie centimeter voor degene die ik net heb ingehaald invoeg. En je hoeft dan al helemaal niet je claxon te gaan gebruiken want gevaar is er volgens mij niet.

Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.

Irritatie: slecht spiegelende, onbezonnen voorgooiende slakken :) .
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  woensdag 25 april 2018 @ 09:34:10 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178728692
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 15:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.

Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt. :N
Ja dat is idd klagenswaardig, zeker als je er dan ook niet langs kunt.

Maar sowieso, mensen die op de Veluwe 60 rijden op een provinciale weg, om "van de omgeving te genieten", en dan met diezelfde 60 km pu door ieder dorp knallen dat ze tegenkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178728693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 09:30 schreef Headlong het volgende:

[..]

Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.

Irritatie: slecht spiegelende, onbezonnen voorgooiende slakken :) .
Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178729065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 09:34 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.
Uiteraard ben ik het met je eens. Ik heb ook wel eens eco/chill-dagen waarbij ik met 100/110 op de rechterbaan zit. Als ik dan ga inhalen wacht ik gewoon op een fatsoenlijk gat, ik heb dan blijkbaar toch minder haast dan hen op de linkerstrook, waarom dan hen irriteren. Maar wellicht is dat niet iets waar slakken bij stil staan, als je nooit op de linkerstrook zit om door te rijden zul je je ook niet kunnen indenken hoe verschrikkelijk irritant zulk gedrag is.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_178730647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:
Motorrijders die een inhaalfile van Vmax - 10 al zien als file
Ja, je hebt een motor en ja, je bent kwetsbaarder dan ik in mijn auto. Maar dat betekent niet dat je mij rechts moet gaan inhalen met Vmax + 20 als ik al relatief kort op mijn voorganger zit. Of proberen tussen mij en de vrachtwagen rechts van mij door te gaan. Zo zorg je zelf voor die kwetsbare situaties waardoor je - samen met al het andere motorrijdende volk - nog harder gaat jenken.
Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 11:42:58 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178730717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Omdat dezelfde kansloze figuren in dat treintje je er zelden tussen laten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178730921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
pi_178731046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178731392
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
En onnodig linksrijden is dat wel?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:08 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.
Nee, niet zo praktisch.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 25 april 2018 @ 12:43:51 #115
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_178731569
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken :') , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)

Of mensen die klagen dat ik te langzaam optrek (130 pk op 2400 kilo, het spijt me) en in plaats van in halen dan zo dicht mogelijk op mijn bumper gaan zitten, het liefst zo dicht dat ik ze niet eens meer zie :'), mijn bus is 7 meter lang en weegt 2400 kilo, als je er tegen op botst heb ik niet de meeste schade
pi_178732159
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:32 schreef Tunafish het volgende:

[..]

En onnodig linksrijden is dat wel?

[..]

Nee, niet zo praktisch.
Uiteraard is onnodig links rijden niet de bedoeling, maar in mijn ervaring − ik maak niet bijzonder veel kilometers, dus ik zou het goed mis kunnen hebben − ontstaan dit soort rijen voornamelijk omdat één iemand besluit met een slakkengang in te halen. Als jouw gewenste snelheid hoger ligt dan die van 'de slak' kom je, als rechts inhalen niet je ding is, vrij begrijpelijk in zo een rij terecht. Dat men dan een beetje afstand bewaart tussen zichzelf en hun voorligger komt jou waarschijnlijk mooi uit.

Ik weet niet of je dit soort gevallen als onnodig links rijden bestempelt, maar in andere gevallen kan ik je frustratie wel begrijpen.
pi_178732228
Nouja, wat hierboven al werd gezegd, die rijen ontstaan omdat mensen bang zijn niet meer naar links te kunnen op het moment dat ze achter die vrachtwagen zitten, omdat de mensen die dan al links rijden geen ruimte maken. Het zijn diezelfde mensen die vervolgens links gaan rijden en dan zelf geen ruimte maken voor mensen die wél rechts rijden. Dat lijkt mij toch behoorlijk onnodig links rijden, want je kunt prima rechts rijden.

Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 13:43:41 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178732380
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
Nouja, wat hierboven al werd gezegd, die rijen ontstaan omdat mensen bang zijn niet meer naar links te kunnen op het moment dat ze achter die vrachtwagen zitten, omdat de mensen die dan al links rijden geen ruimte maken. Het zijn diezelfde mensen die vervolgens links gaan rijden en dan zelf geen ruimte maken voor mensen die wél rechts rijden. Dat lijkt mij toch behoorlijk onnodig links rijden, want je kunt prima rechts rijden.

Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Dat laatste ook.

A9; Vmax 130. Twee banen. Toch rijden we niet harder dan 100 door zo'n fossiel :')
Als je niet de Vmax kan rijden of minstens in de buurt ervan, heb je niks te zoeken op de linker baan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178732390
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
...

Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 13:47:19 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178732430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
Zelfde verhaal, tenzij trajectcontrole.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178732609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken :') , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)

Of mensen die klagen dat ik te langzaam optrek (130 pk op 2400 kilo, het spijt me) en in plaats van in halen dan zo dicht mogelijk op mijn bumper gaan zitten, het liefst zo dicht dat ik ze niet eens meer zie :'), mijn bus is 7 meter lang en weegt 2400 kilo, als je er tegen op botst heb ik niet de meeste schade
De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.
  woensdag 25 april 2018 @ 15:17:27 #122
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_178733866
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.
Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!
pi_178739866
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken :') , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)
En als ze dan wel doorrijden, zit daarachter vast wel weer iemand die niet oplet en gewoon meteen ook naar voren rijdt, dan heb je dezelfde situatie weer.
pi_178746800
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 15:17 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!
Rijd zelf ook een L4 (Sprinter), vandaar! Heb wel maar 4.20 meter binnenruimte, net als een L3, door de slaapcabine.
pi_178753925
Welke irritaties verwachten jullie op Koningsdag?
  donderdag 26 april 2018 @ 15:54:57 #126
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178754279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 15:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Welke irritaties verwachten jullie op Koningsdag?
Dat ik niet met m'n blikje bier langs verschillende afzettingen mag en dat als ik bier wil drinken een plastic bekertje evenementenpils mag kopen voor ¤3,-.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 26 april 2018 @ 18:55:13 #127
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178757469
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 26 april 2018 @ 18:58:32 #128
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178757533
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Kevindinhinho het volgende:

Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
"Want ik rij hier godverdomme de maximum snelheid en de rest kan allemaal de finketering krijgen!!!" :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178758788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
pi_178759712
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
Lekker belangrijk hoe het heet. Benut het asfalt en de vrije ruimte, elke gewonnen meter is er één.
pi_178759750
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

"Want ik rij hier godverdomme de maximum snelheid en de rest kan allemaal de finketering krijgen!!!" :)
De rest boeit hen niet eens. Die mensen zitten met tunnelvisie in een eigen wereldje, overig verkeer is niet-bestaand.
pi_178759862
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
Een file mag je rechts passeren.

https://uitspraken.rechts(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_178760082
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
De Hoge Raad was het in 2003 al niet met je eens.

https://uitspraken.rechts(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
pi_178760186
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 20:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Lekker belangrijk hoe het heet. Benut het asfalt en de vrije ruimte, elke gewonnen meter is er één.
Ik vind dat inderdaad goed om te weten.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 20:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Een file mag je rechts passeren.

https://uitspraken.rechts(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
Bedankt voor de link; interessante informatie!

Wanneer is er sprake van een file?

quote:
De kantonrechter heeft het beroep van de betrokkene gegrond verklaard. Aan die beslissing ligt onder meer de navolgende overweging ten grondslag.

"Thans dient de vraag beantwoord te worden wanneer er sprake is van een file.

Het begrip file is in de Nota van Toelichting op artikel 13 RVV 1990 niet nader omschreven of gedefinieerd. Een exacte omschrijving zou niet goed mogelijk zijn, omdat het verschijnsel te zeer situatiegebonden is. In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Dit sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen, aldus de Toelichting.

Een duidelijke maatstaf aan de hand waarvan kan worden vastgesteld of in dit geval sprake was van een file die rechts ingehaald mocht worden verschaft deze toelichting daarmee naar het oordeel van de kantonrechter niet. Ook in de rechtspraak op artikel 13 RVV 1990 is geen norm ontwikkeld waaruit kan worden afgeleid wanneer er sprake is van een file.

In feite heeft de wetgever het aldus aan de verkeersdeelnemer overgelaten om te beoordelen of hij gerechtigd is een rij auto's rechts te passeren. Daarbij dient het overige verkeer niet te worden gehinderd of in gevaar gebracht, zoals artikel 5 Wegenverkeerswet 1994voorschrijft. Dat wordt betrokkene evenwel niet verweten."
pi_178760822
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 20:52 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ik vind dat inderdaad goed om te weten.

[..]

Bedankt voor de link; interessante informatie!

Wanneer is er sprake van een file?

[..]

En dan lees je nog even verder:

quote:
3.10. Deze uitgangspunten leiden er naar het oordeel van het hof bijvoorbeeld toe, dat wanneer op wegen met twee of meer rijstroken in dezelfde rijrichting alleen maar sprake is van een langer durende inhaalmanoeuvre door meerdere motorvoertuigen niet gesproken kan worden van een file. In die situatie is art. 13, tweede lid RVV1990 niet van toepassing, zodat rechts inhalen niet vrij staat.

3.11. Evenmin kan worden aanvaard dat op een dergelijke weg rechts wordt ingehaald, wanneer louter sprake is van motorvoertuigen, waarvan de bestuurders in strijd met de uit art. 3, eerste lid, RVV1990 voortvloeiende verplichting niet zoveel mogelijk rechts houden.
pi_178761226
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:17 schreef Light het volgende:

[..]

En dan lees je nog even verder:

[..]

Het belangrijkste stuk zag ik even over het hoofd. Bedankt voor het delen ervan.
pi_178770448
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 13:32 schreef Sarasi het volgende:

[..]

In het verlengde, wat is er mis met mensen dat ze zo'n haast hebben dat ze onveilig gaan inhalen? Trekker, auto, ik in een treintje, auto wil al een tijdje passeren maar heeft geen ruimte, hangt op een halve meter afstand achter die trekker, als dat. We naderen een (flauwe) bocht naar rechts en ik zie rechts al een motorrijder aankomen. Hij verdwijnt voor mij achter de trekker, ik zie de auto voor me wiebelen, heb m'n vinger al op de claxon en inderdaad, meneer schuift op naar links. Ik hang op de claxon, meneer schiet terug naar rechts, seconden later komt de motorrijder langs.

Later, ik rijd achter een seniortje wat besluit dat 50 hard genoeg is op deze 60 weg. Smalle weg, veel bochten, veel tegenliggers, dus ik geloof 't wel en blijf erachter hangen tot 't volgende dorpje. De auto achter me had daar geen zin in en schiet opeens naast me, om zich vervolgens direct tussen mij en m'n voorganger te proppen omdat hij de aankomende tegenligger over 't hoofd had gezien. Gelukkig was ik al aan het remmen. De rest van de weg is ie achter de senior blijven hangen.

Waarom die haast steeds? :')
Door mensen als jij gaat het dus nog net goed in het verkeer.
Door mensen die anticiperen.
pi_178771729
Gisteren net na een dagje scenario's voor EHBO stond ik als fietser bij een rood licht te wachten. Het verkeerslicht heeft zo'n afnemend rondje lampjes, waaraan je idealiter kan zien hoe lang je nog moet wachten. Alleen werken die voor geen meter in deze stad, want de ene keer staan ze stil, en et andere moment gaan ze juist heel snel (meestal net als je denkt: "kan nog wel even duren" en even naar de ontluikende tulpjes enzo kijkt). Een jonge dame was al aan de linkerkant gaan staan, aangevend nogal haast te hebben, want dat was het stukje voor tegenliggers (er ligt bij het kruispunt iets van een verhoginkje tussen de fietspadhelften), maar goed, die konden ook niet oversteken, dus niemand had er last van.
Het cirkeltje is inmiddels (hè, hè) bij het laatste lampje.... en die meid steekt over.
Ok, ik denk dat de auto die nog langs kwam suizen ook niet meer door oranje is gereden (en waarschijnlijk daarom ook zo snel reed), want hij had niet in de rij voor het rode licht staan wachten, hij kwam aanrijden.
De vrouw naast me gilde zo hard dat het doordrong langs de oortjes die de jonge dame in had. Ze keek naar links, schrok zich rot en probeerde de auto te ontwijken door naar rechts te buigen. De auto van zijn kant graasde door het gras in de middenberm.
Echt, ik dacht dat ik m'n EHBO sneller dan gehoopt echt in praktijk mocht gaan brengen.

Waar is dit gedrag goed voor, van het meisje om niet nog een paar seconden te kunnen wachten, en van die automobilist om met 80 in de bebouwde kom nog net dat laatste staartje oranje te halen?
  vrijdag 27 april 2018 @ 12:08:43 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178772110
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen :o Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door :')

Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen -O- ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178772328
Ik was een treintje vrachtauto's aan het inhalen tot een zwarte Audi (ik dacht een A4 Avant) van de invoegstrook, tussen de vrachtauto's door, ongezien naar rijstrook 1 ging, vlak voor mij. En natuurlijk een stuk langzamer dan ik op dat moment. Noodstop is misschien wat overdreven, maar ik moest wel flink in de ankers.
Bij het inhalen van de Audi maar eens naar binnen gegluurd, maar de bestuurder was natuurlijk heel druk mij aan het negeren.
Held.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 27 april 2018 @ 12:19:10 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178772382
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen :o Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door :')

Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen -O- ;(
Soms denk met liefde terug aan de oude Nissan patrol van mijn schoonpa, plaatwerk van de sloop in allerlei kleuren, enorme banden en bejaardenvangers voor en achter. Als je daarmee terug naar rechts ging of invoegde maakte iedereen ruimte voor je. Deuken had ie al genoeg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178772488
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
bejaardenvangers
:D
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178772607
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen :o Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door :')

Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen -O- ;(
Gelukkig ging het goed. :)
Zou me er niet al te druk om maken in dit geval, het is en blijft mensenwerk en mensen maken nou eenmaal fouten.
Degene die zegt foutloos te zijn in het verkeer is een leugenaar.
Jij geeft het tenminste toe. ^O^
pi_178792902
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen :o Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door :')

Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen -O- ;(
Ik denk dat iedereen dit weleens heeft... Heb het zelfs een keer gehad dat ik binnen-buiten-schouder deed en er alsnog wat bleek te rijden, niet gezien ...
pi_178793530
Uiteraard moeten bestuurders hun dode hoek in de gaten houden, maar sommigen blijven wel opmerkelijk − irritant − lang in een dode hoek hangen.
pi_178794055
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat is idd klagenswaardig, zeker als je er dan ook niet langs kunt.

Maar sowieso, mensen die op de Veluwe 60 rijden op een provinciale weg, om "van de omgeving te genieten", en dan met diezelfde 60 km pu door ieder dorp knallen dat ze tegenkomen.
Ik had er vanmiddag een achter me, die reed overal zeventig. Op de provinciale weg reed ik steeds bij hem weg en in ieder dorp doemde die met een rotgang in m'n spiegels op. :')

Dan heb je echt je rijbewijs ontvangen bij een pak blueband :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178795117
Gisteren op de terugweg uit UK reed ik door België, ergens voor Gent volgens mij. Ik was bezig met het inhalen op de middelste rijstrook (totaal 3 rijstroken) en een vrouw op de rechter wilde een vrachtwagen inhalen en deed haar knipperlicht aan. Ik had het al verwacht dat ze 'm wilde inhalen dus was al bezig met naar links te gaan. Prima dus.
Hoewel ik constant op de cruise control reed (120km/h op GPS) kwam na mijn inhaalmanoeuvre de vrouw op de middelste rijstrook er weer aan. Naja, prima. Maar ik kwam ook achter een vrachtwagen te zitten en deed dus net als zij mij knipperlicht aan. Maar nee hoor, die t**f ging niet aan de kant.. Bedankt he!
  zaterdag 28 april 2018 @ 19:19:15 #148
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_178795322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 01:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Rijd zelf ook een L4 (Sprinter), vandaar! Heb wel maar 4.20 meter binnenruimte, net als een L3, door de slaapcabine.
Oeh, met slaapcabine? ligt dat een beetje lekker? sprinters zijn nou niet de breedste bussen.... heb je dan ook wat van de moderne vrachtwaggel luxe?
pi_178795639
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 19:19 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Oeh, met slaapcabine? ligt dat een beetje lekker? sprinters zijn nou niet de breedste bussen.... heb je dan ook wat van de moderne vrachtwaggel luxe?
Naja comfortabel.. Beter dan het bankje waar ik vroeger op lag haha. Ik ben 1.93m dus moet na het tukken m'n benen wel even goed strekken! Kan dus alleen met opgetrokken benen liggen. Maar het is uit te houden, heel soms lig ik er gewoon 8 uur te tukken. De ruimte is wel fijn, stoel kan daardoor ook wat verder naar achteren. Ik heb van die isolerende gordijnen zodat het ook nog vrij donker blijft en dat niet iedereen naar binnen kan kijken.
Ik heb wel een standkachel er in en allebei de stoelen zijn geveerd. Verder nog een 12v koelbox en de standaard luxe.
pi_178795897
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 19:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Naja comfortabel.. Beter dan het bankje waar ik vroeger op lag haha. Ik ben 1.93m dus moet na het tukken m'n benen wel even goed strekken! Kan dus alleen met opgetrokken benen liggen. Maar het is uit te houden, heel soms lig ik er gewoon 8 uur te tukken. De ruimte is wel fijn, stoel kan daardoor ook wat verder naar achteren. Ik heb van die isolerende gordijnen zodat het ook nog vrij donker blijft en dat niet iedereen naar binnen kan kijken.
Ik heb wel een standkachel er in en allebei de stoelen zijn geveerd. Verder nog een 12v koelbox en de standaard luxe.
Zit daar nu ook televisie in enzo?
Het lijkt me echt een prima baan overigens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')