Onbewust wel jaquote:Op dinsdag 24 april 2018 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij bent dus zo’n automobilist die met 150 in mijn achteruitkijkspiegel opdoemt, mogelijk iets te dichtbij me in de ankers gaat, maar mij in ieder geval wel een ongemakkelijk gevoel bezorgt?
Waarbij mijn humeur bepaalt hoe snel ik plaats voor je maak als ik mijn voorganger heb ingehaald.
Eikelquote:
Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:
Mensen die harder willen rijden dan de Vmax en daar het andere verkeer op aankijken.
Als jij harder wilt rijden dan de Vmax is dat jouw beslissing. Ik vind daar wat van, maar dat is niet belangrijk. Wat ik wel strontvervelend vind is dat je dan mijn achterbak inkijkt en met groot licht gaat seinen dat je er langs wilt als ik niet drie centimeter voor degene die ik net heb ingehaald invoeg. En je hoeft dan al helemaal niet je claxon te gaan gebruiken want gevaar is er volgens mij niet.
Ja dat is idd klagenswaardig, zeker als je er dan ook niet langs kunt.quote:Op dinsdag 24 april 2018 15:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.
Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt.
Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:30 schreef Headlong het volgende:
[..]
Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.
Irritatie: slecht spiegelende, onbezonnen voorgooiende slakken .
Uiteraard ben ik het met je eens. Ik heb ook wel eens eco/chill-dagen waarbij ik met 100/110 op de rechterbaan zit. Als ik dan ga inhalen wacht ik gewoon op een fatsoenlijk gat, ik heb dan blijkbaar toch minder haast dan hen op de linkerstrook, waarom dan hen irriteren. Maar wellicht is dat niet iets waar slakken bij stil staan, als je nooit op de linkerstrook zit om door te rijden zul je je ook niet kunnen indenken hoe verschrikkelijk irritant zulk gedrag is.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:34 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.
Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:
Motorrijders die een inhaalfile van Vmax - 10 al zien als file
Ja, je hebt een motor en ja, je bent kwetsbaarder dan ik in mijn auto. Maar dat betekent niet dat je mij rechts moet gaan inhalen met Vmax + 20 als ik al relatief kort op mijn voorganger zit. Of proberen tussen mij en de vrachtwagen rechts van mij door te gaan. Zo zorg je zelf voor die kwetsbare situaties waardoor je - samen met al het andere motorrijdende volk - nog harder gaat jenken.
Omdat dezelfde kansloze figuren in dat treintje je er zelden tussen laten.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?quote:Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
En onnodig linksrijden is dat wel?quote:Op woensdag 25 april 2018 11:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
Nee, niet zo praktisch.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:08 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.
Uiteraard is onnodig links rijden niet de bedoeling, maar in mijn ervaring − ik maak niet bijzonder veel kilometers, dus ik zou het goed mis kunnen hebben − ontstaan dit soort rijen voornamelijk omdat één iemand besluit met een slakkengang in te halen. Als jouw gewenste snelheid hoger ligt dan die van 'de slak' kom je, als rechts inhalen niet je ding is, vrij begrijpelijk in zo een rij terecht. Dat men dan een beetje afstand bewaart tussen zichzelf en hun voorligger komt jou waarschijnlijk mooi uit.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:32 schreef Tunafish het volgende:
[..]
En onnodig linksrijden is dat wel?
[..]
Nee, niet zo praktisch.
Dat laatste ook.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
Nouja, wat hierboven al werd gezegd, die rijen ontstaan omdat mensen bang zijn niet meer naar links te kunnen op het moment dat ze achter die vrachtwagen zitten, omdat de mensen die dan al links rijden geen ruimte maken. Het zijn diezelfde mensen die vervolgens links gaan rijden en dan zelf geen ruimte maken voor mensen die wél rechts rijden. Dat lijkt mij toch behoorlijk onnodig links rijden, want je kunt prima rechts rijden.
Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
...
Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Zelfde verhaal, tenzij trajectcontrole.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)
Of mensen die klagen dat ik te langzaam optrek (130 pk op 2400 kilo, het spijt me) en in plaats van in halen dan zo dicht mogelijk op mijn bumper gaan zitten, het liefst zo dicht dat ik ze niet eens meer zie , mijn bus is 7 meter lang en weegt 2400 kilo, als je er tegen op botst heb ik niet de meeste schade
Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!quote:Op woensdag 25 april 2018 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.
En als ze dan wel doorrijden, zit daarachter vast wel weer iemand die niet oplet en gewoon meteen ook naar voren rijdt, dan heb je dezelfde situatie weer.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)
Rijd zelf ook een L4 (Sprinter), vandaar! Heb wel maar 4.20 meter binnenruimte, net als een L3, door de slaapcabine.quote:Op woensdag 25 april 2018 15:17 schreef Misterjack41 het volgende:
[..]
Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!
Dat ik niet met m'n blikje bier langs verschillende afzettingen mag en dat als ik bier wil drinken een plastic bekertje evenementenpils mag kopen voor ¤3,-.quote:Op donderdag 26 april 2018 15:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Welke irritaties verwachten jullie op Koningsdag?
Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
"Want ik rij hier godverdomme de maximum snelheid en de rest kan allemaal de finketering krijgen!!!"quote:Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Kevindinhinho het volgende:
Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?quote:Op donderdag 26 april 2018 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
Lekker belangrijk hoe het heet. Benut het asfalt en de vrije ruimte, elke gewonnen meter is er één.quote:Op donderdag 26 april 2018 19:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
De rest boeit hen niet eens. Die mensen zitten met tunnelvisie in een eigen wereldje, overig verkeer is niet-bestaand.quote:Op donderdag 26 april 2018 18:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
"Want ik rij hier godverdomme de maximum snelheid en de rest kan allemaal de finketering krijgen!!!"
Een file mag je rechts passeren.quote:Op donderdag 26 april 2018 19:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
De Hoge Raad was het in 2003 al niet met je eens.quote:Op donderdag 26 april 2018 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
Ik vind dat inderdaad goed om te weten.quote:Op donderdag 26 april 2018 20:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lekker belangrijk hoe het heet. Benut het asfalt en de vrije ruimte, elke gewonnen meter is er één.
Bedankt voor de link; interessante informatie!quote:Op donderdag 26 april 2018 20:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Een file mag je rechts passeren.
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
quote:De kantonrechter heeft het beroep van de betrokkene gegrond verklaard. Aan die beslissing ligt onder meer de navolgende overweging ten grondslag.
"Thans dient de vraag beantwoord te worden wanneer er sprake is van een file.
Het begrip file is in de Nota van Toelichting op artikel 13 RVV 1990 niet nader omschreven of gedefinieerd. Een exacte omschrijving zou niet goed mogelijk zijn, omdat het verschijnsel te zeer situatiegebonden is. In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Dit sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen, aldus de Toelichting.
Een duidelijke maatstaf aan de hand waarvan kan worden vastgesteld of in dit geval sprake was van een file die rechts ingehaald mocht worden verschaft deze toelichting daarmee naar het oordeel van de kantonrechter niet. Ook in de rechtspraak op artikel 13 RVV 1990 is geen norm ontwikkeld waaruit kan worden afgeleid wanneer er sprake is van een file.
In feite heeft de wetgever het aldus aan de verkeersdeelnemer overgelaten om te beoordelen of hij gerechtigd is een rij auto's rechts te passeren. Daarbij dient het overige verkeer niet te worden gehinderd of in gevaar gebracht, zoals artikel 5 Wegenverkeerswet 1994voorschrijft. Dat wordt betrokkene evenwel niet verweten."
En dan lees je nog even verder:quote:Op donderdag 26 april 2018 20:52 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik vind dat inderdaad goed om te weten.
[..]
Bedankt voor de link; interessante informatie!
Wanneer is er sprake van een file?
[..]
quote:3.10. Deze uitgangspunten leiden er naar het oordeel van het hof bijvoorbeeld toe, dat wanneer op wegen met twee of meer rijstroken in dezelfde rijrichting alleen maar sprake is van een langer durende inhaalmanoeuvre door meerdere motorvoertuigen niet gesproken kan worden van een file. In die situatie is art. 13, tweede lid RVV1990 niet van toepassing, zodat rechts inhalen niet vrij staat.
3.11. Evenmin kan worden aanvaard dat op een dergelijke weg rechts wordt ingehaald, wanneer louter sprake is van motorvoertuigen, waarvan de bestuurders in strijd met de uit art. 3, eerste lid, RVV1990 voortvloeiende verplichting niet zoveel mogelijk rechts houden.
Door mensen als jij gaat het dus nog net goed in het verkeer.quote:Op zondag 22 april 2018 13:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
In het verlengde, wat is er mis met mensen dat ze zo'n haast hebben dat ze onveilig gaan inhalen? Trekker, auto, ik in een treintje, auto wil al een tijdje passeren maar heeft geen ruimte, hangt op een halve meter afstand achter die trekker, als dat. We naderen een (flauwe) bocht naar rechts en ik zie rechts al een motorrijder aankomen. Hij verdwijnt voor mij achter de trekker, ik zie de auto voor me wiebelen, heb m'n vinger al op de claxon en inderdaad, meneer schuift op naar links. Ik hang op de claxon, meneer schiet terug naar rechts, seconden later komt de motorrijder langs.
Later, ik rijd achter een seniortje wat besluit dat 50 hard genoeg is op deze 60 weg. Smalle weg, veel bochten, veel tegenliggers, dus ik geloof 't wel en blijf erachter hangen tot 't volgende dorpje. De auto achter me had daar geen zin in en schiet opeens naast me, om zich vervolgens direct tussen mij en m'n voorganger te proppen omdat hij de aankomende tegenligger over 't hoofd had gezien. Gelukkig was ik al aan het remmen. De rest van de weg is ie achter de senior blijven hangen.
Waarom die haast steeds?
Soms denk met liefde terug aan de oude Nissan patrol van mijn schoonpa, plaatwerk van de sloop in allerlei kleuren, enorme banden en bejaardenvangers voor en achter. Als je daarmee terug naar rechts ging of invoegde maakte iedereen ruimte voor je. Deuken had ie al genoeg.quote:Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door
Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen
quote:
Gelukkig ging het goed.quote:Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door
Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen
Ik denk dat iedereen dit weleens heeft... Heb het zelfs een keer gehad dat ik binnen-buiten-schouder deed en er alsnog wat bleek te rijden, niet gezien ...quote:Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door
Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen
Ik had er vanmiddag een achter me, die reed overal zeventig. Op de provinciale weg reed ik steeds bij hem weg en in ieder dorp doemde die met een rotgang in m'n spiegels op.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat is idd klagenswaardig, zeker als je er dan ook niet langs kunt.
Maar sowieso, mensen die op de Veluwe 60 rijden op een provinciale weg, om "van de omgeving te genieten", en dan met diezelfde 60 km pu door ieder dorp knallen dat ze tegenkomen.
Oeh, met slaapcabine? ligt dat een beetje lekker? sprinters zijn nou niet de breedste bussen.... heb je dan ook wat van de moderne vrachtwaggel luxe?quote:Op donderdag 26 april 2018 01:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Rijd zelf ook een L4 (Sprinter), vandaar! Heb wel maar 4.20 meter binnenruimte, net als een L3, door de slaapcabine.
Naja comfortabel.. Beter dan het bankje waar ik vroeger op lag haha. Ik ben 1.93m dus moet na het tukken m'n benen wel even goed strekken! Kan dus alleen met opgetrokken benen liggen. Maar het is uit te houden, heel soms lig ik er gewoon 8 uur te tukken. De ruimte is wel fijn, stoel kan daardoor ook wat verder naar achteren. Ik heb van die isolerende gordijnen zodat het ook nog vrij donker blijft en dat niet iedereen naar binnen kan kijken.quote:Op zaterdag 28 april 2018 19:19 schreef Misterjack41 het volgende:
[..]
Oeh, met slaapcabine? ligt dat een beetje lekker? sprinters zijn nou niet de breedste bussen.... heb je dan ook wat van de moderne vrachtwaggel luxe?
Zit daar nu ook televisie in enzo?quote:Op zaterdag 28 april 2018 19:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Naja comfortabel.. Beter dan het bankje waar ik vroeger op lag haha. Ik ben 1.93m dus moet na het tukken m'n benen wel even goed strekken! Kan dus alleen met opgetrokken benen liggen. Maar het is uit te houden, heel soms lig ik er gewoon 8 uur te tukken. De ruimte is wel fijn, stoel kan daardoor ook wat verder naar achteren. Ik heb van die isolerende gordijnen zodat het ook nog vrij donker blijft en dat niet iedereen naar binnen kan kijken.
Ik heb wel een standkachel er in en allebei de stoelen zijn geveerd. Verder nog een 12v koelbox en de standaard luxe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |