Dat ik niet met m'n blikje bier langs verschillende afzettingen mag en dat als ik bier wil drinken een plastic bekertje evenementenpils mag kopen voor ¤3,-.quote:Op donderdag 26 april 2018 15:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Welke irritaties verwachten jullie op Koningsdag?
Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
"Want ik rij hier godverdomme de maximum snelheid en de rest kan allemaal de finketering krijgen!!!"quote:Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Kevindinhinho het volgende:
Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?quote:Op donderdag 26 april 2018 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
Lekker belangrijk hoe het heet. Benut het asfalt en de vrije ruimte, elke gewonnen meter is er één.quote:Op donderdag 26 april 2018 19:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
De rest boeit hen niet eens. Die mensen zitten met tunnelvisie in een eigen wereldje, overig verkeer is niet-bestaand.quote:Op donderdag 26 april 2018 18:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
"Want ik rij hier godverdomme de maximum snelheid en de rest kan allemaal de finketering krijgen!!!"
Een file mag je rechts passeren.quote:Op donderdag 26 april 2018 19:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
De Hoge Raad was het in 2003 al niet met je eens.quote:Op donderdag 26 april 2018 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
Ik vind dat inderdaad goed om te weten.quote:Op donderdag 26 april 2018 20:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lekker belangrijk hoe het heet. Benut het asfalt en de vrije ruimte, elke gewonnen meter is er één.
Bedankt voor de link; interessante informatie!quote:Op donderdag 26 april 2018 20:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Een file mag je rechts passeren.
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
quote:De kantonrechter heeft het beroep van de betrokkene gegrond verklaard. Aan die beslissing ligt onder meer de navolgende overweging ten grondslag.
"Thans dient de vraag beantwoord te worden wanneer er sprake is van een file.
Het begrip file is in de Nota van Toelichting op artikel 13 RVV 1990 niet nader omschreven of gedefinieerd. Een exacte omschrijving zou niet goed mogelijk zijn, omdat het verschijnsel te zeer situatiegebonden is. In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Dit sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen, aldus de Toelichting.
Een duidelijke maatstaf aan de hand waarvan kan worden vastgesteld of in dit geval sprake was van een file die rechts ingehaald mocht worden verschaft deze toelichting daarmee naar het oordeel van de kantonrechter niet. Ook in de rechtspraak op artikel 13 RVV 1990 is geen norm ontwikkeld waaruit kan worden afgeleid wanneer er sprake is van een file.
In feite heeft de wetgever het aldus aan de verkeersdeelnemer overgelaten om te beoordelen of hij gerechtigd is een rij auto's rechts te passeren. Daarbij dient het overige verkeer niet te worden gehinderd of in gevaar gebracht, zoals artikel 5 Wegenverkeerswet 1994voorschrijft. Dat wordt betrokkene evenwel niet verweten."
En dan lees je nog even verder:quote:Op donderdag 26 april 2018 20:52 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik vind dat inderdaad goed om te weten.
[..]
Bedankt voor de link; interessante informatie!
Wanneer is er sprake van een file?
[..]
quote:3.10. Deze uitgangspunten leiden er naar het oordeel van het hof bijvoorbeeld toe, dat wanneer op wegen met twee of meer rijstroken in dezelfde rijrichting alleen maar sprake is van een langer durende inhaalmanoeuvre door meerdere motorvoertuigen niet gesproken kan worden van een file. In die situatie is art. 13, tweede lid RVV1990 niet van toepassing, zodat rechts inhalen niet vrij staat.
3.11. Evenmin kan worden aanvaard dat op een dergelijke weg rechts wordt ingehaald, wanneer louter sprake is van motorvoertuigen, waarvan de bestuurders in strijd met de uit art. 3, eerste lid, RVV1990 voortvloeiende verplichting niet zoveel mogelijk rechts houden.
Door mensen als jij gaat het dus nog net goed in het verkeer.quote:Op zondag 22 april 2018 13:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
In het verlengde, wat is er mis met mensen dat ze zo'n haast hebben dat ze onveilig gaan inhalen? Trekker, auto, ik in een treintje, auto wil al een tijdje passeren maar heeft geen ruimte, hangt op een halve meter afstand achter die trekker, als dat. We naderen een (flauwe) bocht naar rechts en ik zie rechts al een motorrijder aankomen. Hij verdwijnt voor mij achter de trekker, ik zie de auto voor me wiebelen, heb m'n vinger al op de claxon en inderdaad, meneer schuift op naar links. Ik hang op de claxon, meneer schiet terug naar rechts, seconden later komt de motorrijder langs.
Later, ik rijd achter een seniortje wat besluit dat 50 hard genoeg is op deze 60 weg. Smalle weg, veel bochten, veel tegenliggers, dus ik geloof 't wel en blijf erachter hangen tot 't volgende dorpje. De auto achter me had daar geen zin in en schiet opeens naast me, om zich vervolgens direct tussen mij en m'n voorganger te proppen omdat hij de aankomende tegenligger over 't hoofd had gezien. Gelukkig was ik al aan het remmen. De rest van de weg is ie achter de senior blijven hangen.
Waarom die haast steeds?
Soms denk met liefde terug aan de oude Nissan patrol van mijn schoonpa, plaatwerk van de sloop in allerlei kleuren, enorme banden en bejaardenvangers voor en achter. Als je daarmee terug naar rechts ging of invoegde maakte iedereen ruimte voor je. Deuken had ie al genoeg.quote:Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door
Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen
quote:
Gelukkig ging het goed.quote:Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door
Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen
Ik denk dat iedereen dit weleens heeft... Heb het zelfs een keer gehad dat ik binnen-buiten-schouder deed en er alsnog wat bleek te rijden, niet gezien ...quote:Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door
Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen
Ik had er vanmiddag een achter me, die reed overal zeventig. Op de provinciale weg reed ik steeds bij hem weg en in ieder dorp doemde die met een rotgang in m'n spiegels op.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat is idd klagenswaardig, zeker als je er dan ook niet langs kunt.
Maar sowieso, mensen die op de Veluwe 60 rijden op een provinciale weg, om "van de omgeving te genieten", en dan met diezelfde 60 km pu door ieder dorp knallen dat ze tegenkomen.
Oeh, met slaapcabine? ligt dat een beetje lekker? sprinters zijn nou niet de breedste bussen.... heb je dan ook wat van de moderne vrachtwaggel luxe?quote:Op donderdag 26 april 2018 01:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Rijd zelf ook een L4 (Sprinter), vandaar! Heb wel maar 4.20 meter binnenruimte, net als een L3, door de slaapcabine.
Naja comfortabel.. Beter dan het bankje waar ik vroeger op lag haha. Ik ben 1.93m dus moet na het tukken m'n benen wel even goed strekken! Kan dus alleen met opgetrokken benen liggen. Maar het is uit te houden, heel soms lig ik er gewoon 8 uur te tukken. De ruimte is wel fijn, stoel kan daardoor ook wat verder naar achteren. Ik heb van die isolerende gordijnen zodat het ook nog vrij donker blijft en dat niet iedereen naar binnen kan kijken.quote:Op zaterdag 28 april 2018 19:19 schreef Misterjack41 het volgende:
[..]
Oeh, met slaapcabine? ligt dat een beetje lekker? sprinters zijn nou niet de breedste bussen.... heb je dan ook wat van de moderne vrachtwaggel luxe?
Zit daar nu ook televisie in enzo?quote:Op zaterdag 28 april 2018 19:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Naja comfortabel.. Beter dan het bankje waar ik vroeger op lag haha. Ik ben 1.93m dus moet na het tukken m'n benen wel even goed strekken! Kan dus alleen met opgetrokken benen liggen. Maar het is uit te houden, heel soms lig ik er gewoon 8 uur te tukken. De ruimte is wel fijn, stoel kan daardoor ook wat verder naar achteren. Ik heb van die isolerende gordijnen zodat het ook nog vrij donker blijft en dat niet iedereen naar binnen kan kijken.
Ik heb wel een standkachel er in en allebei de stoelen zijn geveerd. Verder nog een 12v koelbox en de standaard luxe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |