Ik vraag me af wat je met een digitale schandpaal bereikt. De meeste mensen zullen het kenteken toch niet kennen of/en onthouden.quote:Op zaterdag 21 april 2018 09:28 schreef Ridocar het volgende:
Dat is domweg vernieling. Ga je de video online plaatsen of wacht je eerst af? Ik ben zelf wel voor de digitale schandpaal. Echter, de politie zal het sowieso afraden.
Al aangifte gedaan?quote:Op zaterdag 21 april 2018 09:23 schreef DevFreak het volgende:
Nee maar echt. Ik stond gisteren op een provinciale tweebaansweg en meneer kon er niet langs. Probeerde zich tussen mij en de auto links van me te proppen om maar vooraan te kunnen staan.
Beiden wezen we meneer erop dat wat hij wilde simpelweg niet ging en toen werd mijn linkerspiegel er vanaf geslagen. Staat op camera en heb het kenteken als het goed is.
das voor mij een gevalletje uitstappen en van zijn brommer trekken. Ik rijd zelf motor, en ik wil ook vooraan staan bij het verkeerslicht, maar wat niet gaat, dat gaat niet.quote:Op zaterdag 21 april 2018 09:23 schreef DevFreak het volgende:
Nee maar echt. Ik stond gisteren op een provinciale tweebaansweg en meneer kon er niet langs. Probeerde zich tussen mij en de auto links van me te proppen om maar vooraan te kunnen staan.
Beiden wezen we meneer erop dat wat hij wilde simpelweg niet ging en toen werd mijn linkerspiegel er vanaf geslagen. Staat op camera en heb het kenteken als het goed is.
Wat belachelijk...quote:Op zaterdag 21 april 2018 09:23 schreef DevFreak het volgende:
Nee maar echt. Ik stond gisteren op een provinciale tweebaansweg en meneer kon er niet langs. Probeerde zich tussen mij en de auto links van me te proppen om maar vooraan te kunnen staan.
Beiden wezen we meneer erop dat wat hij wilde simpelweg niet ging en toen werd mijn linkerspiegel er vanaf geslagen. Staat op camera en heb het kenteken als het goed is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordeel zelf
Ik ben echt zo blij met mijn dashcam, he... Ik was zo verbaasd ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen of doen.
maar zoals ook in de beschrijving staat: ze heeft mijn spiegel er niet letterlijk vanaf geslagen maar hij staat nu wel uit de kom en ik krijg hem niet meer goed op ooghoogte. moet er zo nog even naar kijken, misschien kan ik hem fixen.
Ik denk wel dat ik er mee naar de politie ga. Zal de mavrouw met het kenteken MV-HT-32 leren.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2018 10:23:17 ]
In dit geval is het waarschijnlijk verstandiger dar TS sprakeloos was, ik was er waarschijnlijk furieus achteraan gegaanquote:Op zaterdag 21 april 2018 10:33 schreef Kreator het volgende:
Op dit soort momenten ben je wel blij met een dashcam ja. Zou gewoon aangifte doen. Doorrijden na een aanrijding is wel kansloos.
Kon je er niet achteraan, of moet ik even teruglezen. .
Ik had haar direct klem gezet tegen de bus aan denk ik.quote:Op zaterdag 21 april 2018 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dit geval is het waarschijnlijk verstandiger dar TS sprakeloos was, ik was er waarschijnlijk furieus achteraan gegaan
klopt, er valt weinig aan de zien behalve dat je een zachte klap hoort.quote:Op zaterdag 21 april 2018 11:42 schreef BlackLining het volgende:
Dat dashcam beeld heb je toch geen fluit aan? Je ziet een motorrijder wegrijden en dat was het wel.
Anders zou je bij de politie kunnen gooien op doorrijden na een aanrijding. Dan mag je hopen dat je jezelf kunt melden voor de politie je vindt.quote:Op zaterdag 21 april 2018 11:42 schreef BlackLining het volgende:
Dat dashcam beeld heb je toch geen fluit aan? Je ziet een motorrijder wegrijden en dat was het wel.
quote:Op zaterdag 21 april 2018 10:21 schreef DevFreak het volgende:Zeker aangifte doen van doorrijden na aanrijding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordeel zelf
Ik ben echt zo blij met mijn dashcam, he... Ik was zo verbaasd ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen of doen.
maar zoals ook in de beschrijving staat: ze heeft mijn spiegel er niet letterlijk vanaf geslagen maar hij staat nu wel uit de kom en ik krijg hem niet meer goed op ooghoogte. moet er zo nog even naar kijken, misschien kan ik hem fixen.
Ik denk wel dat ik er mee naar de politie ga. Zal de mavrouw met het kenteken MV-HT-32 leren.
Al doe je het niet voor jezelf doe het dan voor andere weggebruikers die deze aso nog tegen kunnen komen.
Idd ja.quote:Op zaterdag 21 april 2018 10:27 schreef Leandra het volgende:
Ze heeft hem net anderhalve maand, aanwinst weer dit
Dat had ik laatst ook, ik reed 120 op een 100 weg, wel 4 baans met vangrail in het midden, maargoed.quote:Op zaterdag 21 april 2018 22:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die naar je gaan lopen seinen omdat je flink harder rijdt (ze rijden iets harder dan een vrachtwagen, ik reed 130) en het gat voor ze gebruikt om op de uitvoegstrook te komen, in plaats van je door het verkeer achter ze/achter de vrachtwagen die ze net hebben ingehaald heen te wurmen... Er zat ca. 100 meter tussen mijn achterkant en zijn voorkant. Prius volk natuurlijk.
Ik heb altijd een appje aan staan. Dit was gewoon frustratie ofzo... Schrikken natuurlijk, als er opeens iemand rechts van je zit. Heb het ook wel eens met invoegen gehad, door naar het gat en zo rustig een schuin gat kunnen doorschuiven naar helemaal links (ondertussen ca. 140-150 op de teller). Ging degene die links reed, een meter of 100 achter me, ook lopen seinen. Vent, wat moet je nou? Als ik je af snijd, a la, maar ik duik in een gat dat jij laat vallen, jij rijdt geen 130, maar nog wat eronder en ik zit ruim voor je.quote:Op zaterdag 21 april 2018 22:24 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Dat had ik laatst ook, ik reed 120 op een 100 weg, wel 4 baans met vangrail in het midden, maargoed.
Vent dus naar mij seinen, en zelfs alarmlichten aan toen ik hem voorbij kwam, ik denk wat wil je nou? Dus ik maar even rustig aan doen, stond er verderop een agent te laseren.
Daarna maar even vriendelijk terug geknipperd, vind dat wel een toffe actie, al zou ik het zelf niet zo snel doen.
Ik vind ze in 60-zones nog irritanter. Gaan ze, althans, hier in de regio, altijd zo rijden dat je er eigenlijk niet langs komt.quote:Op zaterdag 21 april 2018 22:30 schreef Embraer89 het volgende:
Nog 1 ergernis dan, brommobielen op een 80km weg. Hier in de polder kom je ze regelmatig tegen en ik vind dat dus echt levensgevaarlijk. Er rijden ook zat tractoren op de weg, maar die zie je wel. Die kleine kut''auto''tjes doemen altijd voor je op, en dan is dat snelheidsverschil wel groot. Kunnen die bestuurders natuurlijk niks aan doen, maar laat die dingen lekker op het fietspad rijden.
In het verlengde, wat is er mis met mensen dat ze zo'n haast hebben dat ze onveilig gaan inhalen? Trekker, auto, ik in een treintje, auto wil al een tijdje passeren maar heeft geen ruimte, hangt op een halve meter afstand achter die trekker, als dat. We naderen een (flauwe) bocht naar rechts en ik zie rechts al een motorrijder aankomen. Hij verdwijnt voor mij achter de trekker, ik zie de auto voor me wiebelen, heb m'n vinger al op de claxon en inderdaad, meneer schuift op naar links. Ik hang op de claxon, meneer schiet terug naar rechts, seconden later komt de motorrijder langs.quote:Op zondag 22 april 2018 13:18 schreef goed_volk het volgende:
Komt het door het weer dat de senioren van ons land ineens op elke provinciale weg 60 gaan rijden in plaats van 80? Levensgevaarlijk. Je verwacht het niet...
Is niet echt haast, heb gewoon geen zin om achter een sloom figuur te zitten. Grote ergernis is wat mij betreft dat tractoren en fietsers de autoweg op mogen.quote:Op zondag 22 april 2018 13:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
In het verlengde, wat is er mis met mensen dat ze zo'n haast hebben dat ze onveilig gaan inhalen? Trekker, auto, ik in een treintje, auto wil al een tijdje passeren maar heeft geen ruimte, hangt op een halve meter afstand achter die trekker, als dat. We naderen een (flauwe) bocht naar rechts en ik zie rechts al een motorrijder aankomen. Hij verdwijnt voor mij achter de trekker, ik zie de auto voor me wiebelen, heb m'n vinger al op de claxon en inderdaad, meneer schuift op naar links. Ik hang op de claxon, meneer schiet terug naar rechts, seconden later komt de motorrijder langs.
Later, ik rijd achter een seniortje wat besluit dat 50 hard genoeg is op deze 60 weg. Smalle weg, veel bochten, veel tegenliggers, dus ik geloof 't wel en blijf erachter hangen tot 't volgende dorpje. De auto achter me had daar geen zin in en schiet opeens naast me, om zich vervolgens direct tussen mij en m'n voorganger te proppen omdat hij de aankomende tegenligger over 't hoofd had gezien. Gelukkig was ik al aan het remmen. De rest van de weg is ie achter de senior blijven hangen.
Waarom die haast steeds?
Prima als je een trekker wil inhalen, maar zorg er dan wel voor dat je er goed langs kunt kijken en het niet vlak voor een bocht naar rechts doet. En prima als je mij in wil halen, maar kijk dan even fatsoenlijk uit je doppen. Bovendien, met mijn motor was ik er echt wel langs gegaan als het veilig kon.quote:Op zondag 22 april 2018 13:35 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is niet echt haast, heb gewoon geen zin om achter een sloom figuur te zitten. Grote ergernis is wat mij betreft dat tractoren en fietsers de autoweg op mogen.
Overdag gaat het nog wel, maar in de spits .
Of bestelbusjes die maar 60mph mogen, terwijl de rest 70mph mag op de autoweg.
Dan heb je nog grote telescoop kranen, die ook maar rond de 40mph mogen
Het moet idd wel veilig kunnen, heb je uiteraard gelijk in. Helaas is voor sommige mensen de definitie veilig alleen geldig voor hun zelf, en niet voor het overige verkeer.quote:Op zondag 22 april 2018 13:37 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Prima als je een trekker wil inhalen, maar zorg er dan wel voor dat je er goed langs kunt kijken en het niet vlak voor een bocht naar rechts doet. En prima als je mij in wil halen, maar kijk dan even fatsoenlijk uit je doppen. Bovendien, met mijn motor was ik er echt wel langs gegaan als het veilig kon.
60? Reden ze maar 60... Ik ben de afgelopen week hier op diverse stukken al mensen voorbij gevlogen, eentje reed 30(!) op mijn GPS op een 80 weg...quote:Op zondag 22 april 2018 13:18 schreef goed_volk het volgende:
Komt het door het weer dat de senioren van ons land ineens op elke provinciale weg 60 gaan rijden in plaats van 80? Levensgevaarlijk. Je verwacht het niet...
Bijna hetzelfde vandaag, alleen was het een bejaarde man. Echt vol in de remmen moest ik.quote:Op zondag 22 april 2018 17:14 schreef Sarasi het volgende:
Alsof ze 't erom doen.
Ik rijd over de provinciale weg (80km/h), semi flauwe bocht naar rechts, en midden in die bocht is de uitrit van een boerderij ofzo. Daar stond een auto met de bestuurder helemaal over 't stuur gebogen. Ik vertrouwde 't al niet, dus ietwat snelheid geminderd en vingers al op de rem. En ze maakte al mijn verwachtingen waar - schiet zo voor m'n neus die weg over, zonder te kijken of wat. Ik vol in de rem & op de claxon, maar dat wijf keek niet eens meer om. Idioot.
Ligt er een beetje aan wie. Was een keertje met een gast voor werk naar Ierland. Hij had een jaar z'n rijbewijs en heeft die hele trip ongeveer 1 uur gereden, toen kreeg 'ie last van de lichten van de tegenliggers. Het was zijn 2e keer dat hij in het buitenland reed. Hij ging mij tips geven, terwijl ik op dat moment al zo een 10 jaar internationaal koerier was Ook toen we de boot op reden, was vrij stijl omhoog. Dus ik reed daar gewoon rustig op in lage toeren, want er liepen nog mensen. Gaat 'ie zeggen: Zou je 'm niet een versnelling lager zetten? Dus ik: In wat, z'n achteruit? Zat dus al in z'n 1.. Daarna tegen m'n planning gezegd dat ik toch echt het liefst gewoon lekker alleen rijdquote:Op zondag 22 april 2018 20:54 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wanneer ergeren jullie je aan suggesties/opmerkingen/bemoeienissen van jullie passagiers?
Wat ik het vaakst hoor: "Rij 's door..."quote:Op zondag 22 april 2018 20:54 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wanneer ergeren jullie je aan suggesties/opmerkingen/bemoeienissen van jullie passagiers?
Opmerkingen over rijstijl kan men doorgaans het beste achterwege laten. Tenzij het sneller mag; dat is geen probleem!quote:Op zondag 22 april 2018 21:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wie. Was een keertje met een gast voor werk naar Ierland. Hij had een jaar z'n rijbewijs en heeft die hele trip ongeveer 1 uur gereden, toen kreeg 'ie last van de lichten van de tegenliggers. Het was zijn 2e keer dat hij in het buitenland reed. Hij ging mij tips geven, terwijl ik op dat moment al zo een 10 jaar internationaal koerier was Ook toen we de boot op reden, was vrij stijl omhoog. Dus ik reed daar gewoon rustig op in lage toeren, want er liepen nog mensen. Gaat 'ie zeggen: Zou je 'm niet een versnelling lager zetten? Dus ik: In wat, z'n achteruit? Zat dus al in z'n 1.. Daarna tegen m'n planning gezegd dat ik toch echt het liefst gewoon lekker alleen rijd
trekkers op een autoweg? (100km per uur)? The fuck, waar mag dat danquote:Op zondag 22 april 2018 13:35 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Is niet echt haast, heb gewoon geen zin om achter een sloom figuur te zitten. Grote ergernis is wat mij betreft dat tractoren en fietsers de autoweg op mogen.
Overdag gaat het nog wel, maar in de spits .
Of bestelbusjes die maar 60mph mogen, terwijl de rest 70mph mag op de autoweg.
Dan heb je nog grote telescoop kranen, die ook maar rond de 40mph mogen
UK, A wegen zijn gelijk aan autowegen in NL, en daar mag je 70mph(112km/h). Op A wegen mag je met trekker of met de fiets.quote:Op zondag 22 april 2018 21:44 schreef nuget het volgende:
[..]
trekkers op een autoweg? (100km per uur)? The fuck, waar mag dat dan
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..quote:Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Opmerkingen over rijstijl kan men doorgaans het beste achterwege laten. Tenzij het sneller mag; dat is geen probleem!
Persoonlijk rij ik 's nachts vrij weinig op rijbanen bestemd voor tweerichtingsverkeer, maar zijn de koplampen van tegenliggers, afhankelijk van de drukte en uiteraard de stand/afstelling van de koplampen van de tegenliggers, niet vrij irritant? Is dat waar zo een 'nachtbril' voornamelijk voor bedoeld is?
Aha, in nederland is dat verboden en tevens strafbaar.quote:Op zondag 22 april 2018 21:44 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
UK, 112km per uur met trekkers of fietsers op de weg.
Klopt, hier mag 't allemaal. Soms heb je ook een oversteekplek voor voetgangers op een A weg.quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef nuget het volgende:
[..]
Aha, in nederland is dat verboden en tevens strafbaar.
Dat is niet al te bestquote:Op zondag 22 april 2018 21:46 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Klopt, hier mag 't allemaal. Soms heb je ook een oversteekplek voor voetgangers op een A weg.
Niet als in een zebrapad voorstellen hoor, maar wel een plek waar voetgangers in principe kunnen lopen. Fietsers die je ineens moet ontwijken in een bocht op de autoweg, tractoren die rond tuffen met zo'n 45 km/h etc.quote:Op zondag 22 april 2018 21:47 schreef nuget het volgende:
[..]
Dat is niet al te best
Ik kan me goed voorstellen dat dat een berg frustraties oproept
quote:Op zondag 22 april 2018 21:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat ik het vaakst hoor: "Rij 's door..."
Captain Slow hiero. Ik rij op de snelweg 110-115, ook waar je 130 mag. en 100 is ook streep 100 bij mij. De irritatie zal vast wederzijds zijn, maar dat boeit mij geen bal.
Wat middelpuntvliedende krachten betreft − hopelijk gebruik ik de juiste term − ben ik (vaak juist met het oog op comfort van de passagiers) ook wel, wanneer het de doorstroming van het verkeer niet hindert, Captain Slow te noemen. Maar daar krijg ik opmerkelijk genoeg, wellicht terecht, vaker 'klachten' over dan wanneer ik bijvoorbeeld 100 zou rijden waar je 130 mag. Sommigen benaderen rotondes inderdaad alsof het een attractie is, maar daar ben ik ook geen fan van.quote:Op zondag 22 april 2018 21:32 schreef Carlos93 het volgende:
Waar ik me het meest aan erger zijn van die figuren die overal bang voor zijn. Van o kijk uit voor dit of dat. Terwijl ik al lang heb gezien dat er een auto op de rotonde is.
Gewoon rustig richting de rotonde rollen, ipv hard erop af komen rijden, vol in de remmen te gaan en dan weer moeten optrekken, dat is wat sommige willen zien. Ik rij 't liever uit in zijn 3 en ga de rotonde op zodra het kan.
Dat is inderdaad een goede manier om je eigen ontwikkeling te beperken. Wat dat betreft is goed onderbouwde kritiek zeker waardevol.quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
Zeker met moordwapens als auto's is het wel fijn dat mensen gewoon hun spiegels gebruiken en niet 40 in een woonwijk rijden als je zelfs mensen kunt zien lopen... dan is het risico helemaal hoog dat er iemand zonder te kijken de weg op komt.quote:Op zondag 22 april 2018 22:00 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Dat is inderdaad een goede manier om je eigen ontwikkeling te beperken. Wat dat betreft is goed onderbouwde kritiek zeker waardevol.
Is it kind?quote:Op zondag 22 april 2018 20:54 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wanneer ergeren jullie je aan suggesties/opmerkingen/bemoeienissen van jullie passagiers?
Ik rijd heel veel 's nachts en het is denk ik wennen. Ik vind het fijn, omdat het rustiger is. De lampen kunnen irritant zijn, maar je moet er niet op focussen. Ik rijd dan wel vooral snelweg, dus dan zit je vaak al wat verder uit elkaar.quote:Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Opmerkingen over rijstijl kan men doorgaans het beste achterwege laten. Tenzij het sneller mag; dat is geen probleem!
Persoonlijk rij ik 's nachts vrij weinig op rijbanen bestemd voor tweerichtingsverkeer, maar zijn de koplampen van tegenliggers, afhankelijk van de drukte en uiteraard de stand/afstelling van de koplampen van de tegenliggers, niet vrij irritant? Is dat waar zo een 'nachtbril' voornamelijk voor bedoeld is?
Meestal is het alleen geen zinnige kritiek, maar compleet zinloze zooi... De meest kansloze opmerkingen even op een rijtje.quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
Vindt mijn moeder niet goed want dan heb ik 3 bier gedronken over 5 uur dus dan heb ik gedronken.quote:Op zondag 22 april 2018 23:10 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso commentaar hebben op iemands rijgedrag. Als het je niet bevalt, rij je toch gewoon lekker zelf?
Lekker snugger allemaal inderdaad...quote:Op zondag 22 april 2018 22:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meestal is het alleen geen zinnige kritiek, maar compleet zinloze zooi... De meest kansloze opmerkingen even op een rijtje.
- Je stuurt met 1 hand... Ja, duh, ik sta stil en draai gelijktijdig de wielen terwijl ik bak van R naar 1 of van 1 naar R gooi.
- Je mag niet over die witte lijn heen... Euhm, zegt het concept spitsstrook u wat?
- Je mag maar 100 hier (A2, 's nachts, Amsterdam - Utrecht). Hou je muil eens en ga je regels eens leren.
- Je kan toch ook gewoon in het midden blijven rijden in plaats van telkens weer naar rechts te gaan... Euhm, how about no.
- Je kan ook schakelen bij 2500 toeren... Invoegend met een volbeladen wagen op een korte Duitse invoegstrook. Omdat ik niet met 60 in wil voegen?
- Waarom ga je nu al terug naar zijn 3? Zelfde volbeladen wagen, klimmend op de autobahn en begon weer snelheid te verliezen in zijn 4 bij plankgas, dus schakel ik terug.
- Je mag ook remmen hoor... Zelfde volbeladen auto, terugweg, nacht van zondag op maandag, uurtje of 4, dat ik bij het aankondigingsbord wegwerkzaamheden over 2 km de cruisecontrol eraf gooide en hem rustig uit liet rollen.
- Waarom rem je telkens zo fors? Zelfde volbeladen auto, Tauernbahn afdalend aan de Sloveense kant.
Van die laatste 4 waren de eerste 3 allen van dezelfde persoon. Terugschakelen bij klimmen en nog snelheid verliezen, miepen over toeren maken maar ondertussen wel plankgas rijden en dan 5500 toeren draaien en telkens halve noodstoppen maken als er geremd moest worden. Het fors remmen kwam van iemand zonder rijbewijs.
Misschien moet ik mijn publiek wat anders kiezen.
Sowieso altijd ironisch, de mensen met het meeste commentaar zijn vaak de mensen die zelf het on rustigste rijden of gewoon geen rijbewijs (meer) hebben.
Bij de meeste mensen rijd ik liever zelf.quote:Op zondag 22 april 2018 23:10 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso commentaar hebben op iemands rijgedrag. Als het je niet bevalt, rij je toch gewoon lekker zelf?
Tsja, ik rij met de kap open ook geen 130 (nou ja, soms wel even), het is nou eenmaal een stuk prettiger om rond de 100 te rijden, en dat is achterin al niet leuk meer.quote:Op dinsdag 24 april 2018 14:49 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mooi weer, oude autos uit de garage.
Lekker 10/20 km onder de snelheid sukkelen.
Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, ik rij met de kap open ook geen 130 (nou ja, soms wel even), het is nou eenmaal een stuk prettiger om rond de 100 te rijden, en dat is achterin al niet leuk meer.
Ik had net ook weer een opa in zijn Polo die 35 reed waar je toch echt 50 mag.quote:Op dinsdag 24 april 2018 15:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.
Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt.
Meerijden met het verkeer. 50 komt over het algemeen alleen op de matrixborden als filestaartbeveiliging. Dus goed opletten, afstand houden maar wel meerijden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Benieuwd naar jullie mening. Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
Houden aan de snelheid.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
Dit. Sowieso nooit terugremmen als dat niet nodig is trouwens, alleen gas los. Die vrachtwagen haalt me maar in als 'ie dat zo graag wil.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Meerijden met het verkeer. 50 komt over het algemeen alleen op de matrixborden als filestaartbeveiliging. Dus goed opletten, afstand houden maar wel meerijden.
Bij 70 voor werkzaamheden/pechgevallen gaat de snelheid er wel (meer) uit.
Beetje extra afstand houden misschien maar verder gewoon meerijden... Die borden kloppen ook niet altijd maar zijn wel altijd een waarschuwing.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Nu vraag ik me wel af, hè? Wat vinden jullie van de volgende situatie?
Stel: de matrixborden boven de snelweg worden door Rijkswaterstaat aangezet, en geven aan dat je maar 50 KM/h mag rijden.
Nu heb je verkeer achter je rijden, dus doe je heel langzaam afremmen totdat je 50 rijdt. Maar wat als je vervelend vrachtwagenvolk achter je hebt rijden die claxonneren omdat ze willen dat je gewoon 100 gaat rijden?
Benieuwd naar jullie mening. Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Houden aan de snelheid.
Je mag natuurlijk het overige verkeer niet hinderen, maar de maximumsnelheid weegt zwaarder dan dat iemand die toch harder wil, niet door jou heen kan.
Ik wilde eigenlijk wel even wat helderheid hebben, dus heb de informatielijn van Rijkswaterstaat even gebeld.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dit. Sowieso nooit terugremmen als dat niet nodig is trouwens, alleen gas los. Die vrachtwagen haalt me maar in als 'ie dat zo graag wil.
Die borden kloppen wel altijd. Het lijkt wellicht niet altijd nodig om de snelheid terug te brengen, maar het is gewoon de geldende maximumsnelheid (!).quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef ludovico het volgende:
Die borden kloppen ook niet altijd maar zijn wel altijd een waarschuwing.
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ik wilde eigenlijk wel even wat helderheid hebben, dus heb de informatielijn van Rijkswaterstaat even gebeld.
De matrixborden geven echt de maximumsnelheid aan en zoals verwacht heb ik het advies gekregen mij hieraan te houden.
In het vervolg dus schijt hebben aan hufterige bumperklevers en gewoon 50 rijden. Maar uiteraard gewoon laten uitrollen met evt. gevarenlicht an ofzo.
Ik rij dagelijks van Rotterdam naar Amersfoort dus ik houd het graag veilig en probeer te voorkomen dat ik een boete krijg.
Strikt genomen heb je wettelijk gezien gewoon gelijk. Of het praktisch gezien nodig is om die snelheid te gaan rijden... Nee.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die borden kloppen wel altijd. Het lijkt wellicht niet altijd nodig om de snelheid terug te brengen, maar het is gewoon de geldende maximumsnelheid (!).
Nope. Iets niet begrijpen maakt iets niet niet-kloppend.quote:
Rustaagh, ik begrijp je wel.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nope. Iets niet begrijpen maakt iets niet niet-kloppend.
Nee uiteraard, het is uiteindelijk (vind ik persoonlijk) een stukje verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf om te bepalen wat in welke situatie veilig is. Niks is zwart-wit maar als de situatie het toelaat moet je gewoon heel langzaam richting de 50 gaan. Het is alleen jammer dat mensen tegenwoordig zo'n kort lontje hebben en je met groot licht proberen te verblinden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.
Maar nogmaals, ik vind veiligheid echt een stuk belangrijker dan "de regels" dus kijk het per situatie aan zou ik zeggen, als jij dan iets rustiger wilt rijden dan het overige verkeer is dan uiteraard geen probleem.
Dat heeft niks te maken met rustiger willen rijden dan het overige verkeer, maar het overige verkeer dat te hard wenst te rijden. Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden en daarmee uit. Dat is geen richtlijn, dat is gewoon de wet. (und Befehl ist Befehl, verdammt noch mal.).quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.
Maar nogmaals, ik vind veiligheid echt een stuk belangrijker dan "de regels" dus kijk het per situatie aan zou ik zeggen, als jij dan iets rustiger wilt rijden dan het overige verkeer is dan uiteraard geen probleem.
Mja ik ben daar iets minder strikt in, regels dienen de mens niet andersom.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:30 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nee uiteraard, het is uiteindelijk (vind ik persoonlijk) een stukje verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf om te bepalen wat in welke situatie veilig is. Niks is zwart-wit maar als de situatie het toelaat moet je gewoon heel langzaam richting de 50 gaan. Het is alleen jammer dat mensen tegenwoordig zo'n kort lontje hebben en je met groot licht proberen te verblinden.
Ik wil verder echt geen betweter zijn of pietje precies, maar ik vind wel dat je gewoon 50 moet rijden als dit de geldende maximumsnelheid is.
Te hard, in wettelijke zin, in praktische zin een veilige "betere" snelheid in veel situaties. Daarnaast is bij hoge snelheidsverschillen je strikt aan die 50km/h houden terwijl het overige verkeer 90+ langs raast gewoon ronduit gevaarlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met rustiger willen rijden dan het overige verkeer, maar het overige verkeer dat te hard wenst te rijden. Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden en daarmee uit. Dat is geen richtlijn, dat is gewoon de wet. (und Befehl ist Befehl, verdammt noch mal.).
Dan ga jij er blijkbaar van uit dat jouw kritiek altijd correct is?quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
De wettelijke zin is echter de enige die telt. Je "praktische zin" is gewoon gelul.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Te hard, in wettelijke zin, in praktische zin een veilige "betere" snelheid in veel situaties. Daarnaast is bij hoge snelheidsverschillen je strikt aan die 50km/h houden terwijl het overige verkeer 90+ langs raast gewoon ronduit gevaarlijk.
Anders zou ik de kritiek niet leveren (dus op het moment dat ik de kritiek lever ben ik wel van mening dat die kritiek correct is), maar het kan best dat ik soms fouten maak.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan ga jij er blijkbaar van uit dat jouw kritiek altijd correct is?
Veiligheid > regels.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De wettelijke zin is echter de enige die telt. Je "praktische zin" is gewoon gelul.
En je kan lullen als Brugman, maar er gaat geen agent jou op de vingers tikken omdat je je als enige aan de maximumsnelheid houdt.
En dan is er vermoedelijk geen fout die de ander moet erkennen, toch?quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef ludovico het volgende:
Anders zou ik de kritiek niet leveren, maar het kan best dat ik soms fouten maak.
Nee, regels = regels.quote:
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
En je kan lullen als Brugman, maar er gaat geen agent jou op de vingers tikken omdat je je als enige aan de maximumsnelheid houdt.
Dan verwacht je dat verkeerd.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.
Regels kunnen ingezet worden om meer veiligheid te bewerkstelligen ja, dat maakt het strikt opvolgen van de regels niet altijd de meest veilige methode.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, regels = regels.
Veiligheid vloeit daar vanuit.
Zou kunnen, ik denk het andersquote:
Deze snap ik niet?quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dan is er vermoedelijk geen fout die de ander moet erkennen, toch?
Is gewoon een non-argument om de regels aan je laars te lappen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Regels kunnen ingezet worden om meer veiligheid te bewerkstelligen ja, dat maakt het strikt opvolgen van de regels niet altijd de meest veilige methode.
Naja ik maak daarbij dus wat meer nuances, in de praktijk zal mijn gedrag niet al te veel afwijken van die borden hoor (gelukkig kloppen ze vaak wel aardig)quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Is gewoon een non-argument om de regels aan je laars te lappen.
Hee, we rijden allemaal wel eens te hard, maar als er gevraagd wordt wat je dient te doen als de matrixborden 50 aangeven, dan is er maar één correct antwoord: 50 gaan rijden.
Je ergert je aan mensen die niet tegen kritiek kunnen, geen fouten kunnen toegeven, maar als jouw kritiek niet terecht is, dan is er geen fout om toe te geven, toch?quote:
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.
Als ik kritiek lever en die kritiek blijkt onterecht - vanwege nieuw inzicht o.i.d. - dan wil ik best mijn foute observatie toegeven?quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je ergert je aan mensen die niet tegen kritiek kunnen, geen fouten kunnen toegeven, maar als jouw kritiek niet terecht is, dan is er geen fout om toe te geven, toch?
Ja, dan noem je ook een stel cowboys.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.
Vreemdquote:Op dinsdag 24 april 2018 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.
Als je zelf maar gelooftquote:Op dinsdag 24 april 2018 18:39 schreef Blue_note het volgende:
Ik rij niet asociaal, maar rij gewoon wat de staat/inrichting/drukte van de weg/route toelaat.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik van auto naar auto rij.
Jij bent dus zo’n automobilist die met 150 in mijn achteruitkijkspiegel opdoemt, mogelijk iets te dichtbij me in de ankers gaat, maar mij in ieder geval wel een ongemakkelijk gevoel bezorgt?quote:Op dinsdag 24 april 2018 18:39 schreef Blue_note het volgende:
Misschien is mijn eigen rijgedrag wel ergelijk. Nu ik voorgaande discussie zo lees besef ik me eigenlijk dat ik werkelijk nooit op de kilometerteller kijk
Ik rij niet asociaal, maar rij gewoon wat de staat/inrichting/drukte van de weg/route toelaat.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik van auto naar auto rij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |