Nee uiteraard, het is uiteindelijk (vind ik persoonlijk) een stukje verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf om te bepalen wat in welke situatie veilig is. Niks is zwart-wit maar als de situatie het toelaat moet je gewoon heel langzaam richting de 50 gaan. Het is alleen jammer dat mensen tegenwoordig zo'n kort lontje hebben en je met groot licht proberen te verblinden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.
Maar nogmaals, ik vind veiligheid echt een stuk belangrijker dan "de regels" dus kijk het per situatie aan zou ik zeggen, als jij dan iets rustiger wilt rijden dan het overige verkeer is dan uiteraard geen probleem.
Dat heeft niks te maken met rustiger willen rijden dan het overige verkeer, maar het overige verkeer dat te hard wenst te rijden. Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden en daarmee uit. Dat is geen richtlijn, dat is gewoon de wet. (und Befehl ist Befehl, verdammt noch mal.).quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.
Maar nogmaals, ik vind veiligheid echt een stuk belangrijker dan "de regels" dus kijk het per situatie aan zou ik zeggen, als jij dan iets rustiger wilt rijden dan het overige verkeer is dan uiteraard geen probleem.
Mja ik ben daar iets minder strikt in, regels dienen de mens niet andersom.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:30 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nee uiteraard, het is uiteindelijk (vind ik persoonlijk) een stukje verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf om te bepalen wat in welke situatie veilig is. Niks is zwart-wit maar als de situatie het toelaat moet je gewoon heel langzaam richting de 50 gaan. Het is alleen jammer dat mensen tegenwoordig zo'n kort lontje hebben en je met groot licht proberen te verblinden.
Ik wil verder echt geen betweter zijn of pietje precies, maar ik vind wel dat je gewoon 50 moet rijden als dit de geldende maximumsnelheid is.
Te hard, in wettelijke zin, in praktische zin een veilige "betere" snelheid in veel situaties. Daarnaast is bij hoge snelheidsverschillen je strikt aan die 50km/h houden terwijl het overige verkeer 90+ langs raast gewoon ronduit gevaarlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met rustiger willen rijden dan het overige verkeer, maar het overige verkeer dat te hard wenst te rijden. Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden en daarmee uit. Dat is geen richtlijn, dat is gewoon de wet. (und Befehl ist Befehl, verdammt noch mal.).
Dan ga jij er blijkbaar van uit dat jouw kritiek altijd correct is?quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
De wettelijke zin is echter de enige die telt. Je "praktische zin" is gewoon gelul.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Te hard, in wettelijke zin, in praktische zin een veilige "betere" snelheid in veel situaties. Daarnaast is bij hoge snelheidsverschillen je strikt aan die 50km/h houden terwijl het overige verkeer 90+ langs raast gewoon ronduit gevaarlijk.
Anders zou ik de kritiek niet leveren (dus op het moment dat ik de kritiek lever ben ik wel van mening dat die kritiek correct is), maar het kan best dat ik soms fouten maak.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan ga jij er blijkbaar van uit dat jouw kritiek altijd correct is?
Veiligheid > regels.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De wettelijke zin is echter de enige die telt. Je "praktische zin" is gewoon gelul.
En je kan lullen als Brugman, maar er gaat geen agent jou op de vingers tikken omdat je je als enige aan de maximumsnelheid houdt.
En dan is er vermoedelijk geen fout die de ander moet erkennen, toch?quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef ludovico het volgende:
Anders zou ik de kritiek niet leveren, maar het kan best dat ik soms fouten maak.
Nee, regels = regels.quote:
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
En je kan lullen als Brugman, maar er gaat geen agent jou op de vingers tikken omdat je je als enige aan de maximumsnelheid houdt.
Dan verwacht je dat verkeerd.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.
Regels kunnen ingezet worden om meer veiligheid te bewerkstelligen ja, dat maakt het strikt opvolgen van de regels niet altijd de meest veilige methode.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, regels = regels.
Veiligheid vloeit daar vanuit.
Zou kunnen, ik denk het andersquote:
Deze snap ik niet?quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dan is er vermoedelijk geen fout die de ander moet erkennen, toch?
Is gewoon een non-argument om de regels aan je laars te lappen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Regels kunnen ingezet worden om meer veiligheid te bewerkstelligen ja, dat maakt het strikt opvolgen van de regels niet altijd de meest veilige methode.
Naja ik maak daarbij dus wat meer nuances, in de praktijk zal mijn gedrag niet al te veel afwijken van die borden hoor (gelukkig kloppen ze vaak wel aardig)quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Is gewoon een non-argument om de regels aan je laars te lappen.
Hee, we rijden allemaal wel eens te hard, maar als er gevraagd wordt wat je dient te doen als de matrixborden 50 aangeven, dan is er maar één correct antwoord: 50 gaan rijden.
Je ergert je aan mensen die niet tegen kritiek kunnen, geen fouten kunnen toegeven, maar als jouw kritiek niet terecht is, dan is er geen fout om toe te geven, toch?quote:
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.
Als ik kritiek lever en die kritiek blijkt onterecht - vanwege nieuw inzicht o.i.d. - dan wil ik best mijn foute observatie toegeven?quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je ergert je aan mensen die niet tegen kritiek kunnen, geen fouten kunnen toegeven, maar als jouw kritiek niet terecht is, dan is er geen fout om toe te geven, toch?
Ja, dan noem je ook een stel cowboys.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.
Vreemdquote:Op dinsdag 24 april 2018 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.
Als je zelf maar gelooftquote:Op dinsdag 24 april 2018 18:39 schreef Blue_note het volgende:
Ik rij niet asociaal, maar rij gewoon wat de staat/inrichting/drukte van de weg/route toelaat.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik van auto naar auto rij.
Jij bent dus zo’n automobilist die met 150 in mijn achteruitkijkspiegel opdoemt, mogelijk iets te dichtbij me in de ankers gaat, maar mij in ieder geval wel een ongemakkelijk gevoel bezorgt?quote:Op dinsdag 24 april 2018 18:39 schreef Blue_note het volgende:
Misschien is mijn eigen rijgedrag wel ergelijk. Nu ik voorgaande discussie zo lees besef ik me eigenlijk dat ik werkelijk nooit op de kilometerteller kijk
Ik rij niet asociaal, maar rij gewoon wat de staat/inrichting/drukte van de weg/route toelaat.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik van auto naar auto rij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |