abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178458593
Na 10 jaar in onze huidige woning K&W / De hoekmaisonette van Junkiexp #2 met plezier gewoon en verbouwt te hebben is het tijd voor iets anders.
Het was nog niet helemaal af, maar de onderbuurman zonder dakterras wilde het al 2 jaar lang kopen en door de woninggekte in de grote steden kon ik het voor een prima bedrag kwijt in de huidige staat.

Dus dan heb je opeens na 2 bakjes koffie je huis verkocht zonder makelaar :D :o .

En dan dus op zoek naar een nieuw huis.
We hadden een aantal harde eisen zoals in de Hoeksche Waard (onder Rotterdam) en het moest een hoekhuis zijn.

We zijn uiteindelijk hierop uitgekomen:

*knip*

Bouwjaar 1969, totaal 128m2 groot, 163m2 eigen grond.
Boven 2 grote slaapkamers, 1 kleinere slaapkamer en badkamer met toilet.
Zolder met voorzolder en een grote slaap/werk kamer.
Wij zijn met z'n 3-en dus we hebben 2 kamers ''over''.

Alle vloeren zijn van beton, de BG vloer is de bekende ''Kwaaitaal'' vloer, wij krijgen hierbij een bouwtechnisch rapport waar in staat dat deze in orde is (reeds inzage in het rapport gehad uiteraard)

Voor wie Kwaaital vloeren niets zegt: dit zijn prefab beton vloeren die veel gebruikt zijn in de jaren 60 en 70.
In de ochtend werd zo'n vloer gestort en werkt er calciumchloride aan het beton toegevoegd, dat zorgt voor een snellere uitharding zodat de mal ook voor de stort in de middag kan worden gebruikt.
Echter door het gebruik van calciumchloride ging de bewapening roesten waardoor het beton werd weggedrukt, hierdoor neemt de sterkte van je vloer af.
In de middag werd de calciumchloride niet toegevoegd omdat het dan 's avonds en 's nachts kont uitharden.
Het probleem komt of kwam voor in 150.000 huizen, de firma Kwaaitaal is rond 1999 failliet gegaan.
Ondanks het verbod op calciumchloride bij het beton bleven de boefjes het gewoon gebruiken :o


Er hangt een Nefit ketel van 2015, verder is er natuurlijke ventilatie aanwezig.
Alle ramen zijn dubbel glas (het eerste type) en alle kozijnen zijn van hout en voorzien van ventilatieroosters.
Keuken is niks meer en gaat eruit, eveneens het toilet beneden.
Dak is geisoleerd, en de spouwmuren ook.

Het speerpunt van dit project zal duurzaamheid/energie zijn.
Ik werk zelf in de verwarmingsbranche zodat er een hoop bereikbaar is voor relatief lage kosten, daarnaast vind ik het ook hobbymatig leuk om mee bezig te zijn.

Dit zijn de plannen:


• Convecterput woonkamer verwijderen, gat dichtstorten en zandcement vloer aanhelen.
• B.G. vloer voorzien van isolatie
• Radiatoren + leidingwerk beneden verwijderen
• Mechanische ventilatie aanleggen/WTW voorbeiding of direct WTW
• Op de gehele b.g. wordt vloerverwarming ingefreesd
• Vloerverwarming aanleggen doe ik zelf, 5 laags PE-RT buis 16x2 met een Therminon 5 groeps LTV verdeler, deze verdeler heeft een inregelventiel waarmee de hoeveelheid retourwater die wordt bijgemend kan worden geregeld.
• Hiermee maak je verdeler hydraulisch actief of neutraal.
• Doel is hydraulisch actief te regelen, dus minimale of geen bijmening van retourwater.
• Maximale aanvoertemperatuur vanuit de ketel zal 40 graden zijn, HOH afstand buizen = 10cm en wordt gelegd in slakkenhuispatroon.
• Voor de schuipui wordt eerste begonnen met meanderpatroon, dit ivm de koudeval.
• De verdeler wordt uiteraard voorzien van een pompschakelaar en een drukverschilregelaar.
• Schufpui verwijderen, dit is een oude aluminium schuifpui met oud dubbel glas.
• Nieuwe houten schuifpui plaatsen met HR++ glas, twijfel nog over driedubbel glas maar de pui zit op het zuiden dus dat is niet echt zinvol.
• Zijraam vervangen voor nieuw houten kozijn met HR++ glas
• Kozijn aan de voorzijde vervangen voor een houten kozijn zonder kaders met HR++ glas
• Deur van de gang naar de keuken dichtmetselen
• Sparing in draagmuur maken van woonkamer naar keuken (wordt uitbesteed)
• Toilet beneden vernieuwen met inbouwreservoir, de wand van het inbouwreservoir gaat doorlopen tot het plafond en de ruimte hierachter zal als leidingsschacht gaan dienen.
• Groepenkast vernieuwen naar 16 groeps 3 fase kast, teven 3 fase aansluiting door Stedin laten aanleggen.
• Keuken vernieuwen
• Voorbereiding warmtepomp aanleggen
• Sparing+latei in draagmuur maken van woonkamer naar keuken (wordt uitbesteed)
• Velux dakraam van zuid naar noord verplaatsen (wordt uitbesteed)
• Zuid dak volledig voorzien van zonnepanelen (wordt uitbesteed)

Dit is grofweg wat de bedoeling is, verwachte overdracht is ergens in juni, we gaan 6-8 weken ''dubbel'' zitten om zoveel mogelijk te kunnen doen.
Werkzaamheden zullen vooral op de B.G. gericht zijn in het begin, 1e en 2e verdieping krijgen later aandacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vonkenboer op 28-04-2020 17:48:09 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178458757
Tof dat je jouw woning gaat verduurzamen. Ik zie dat de tuin nogal betegeld is en de afwatering van de goten via het riool gaat. Ga je hier in de toekomst nog wat aan veranderen? Ik kan mij voorstellen dat je je handen voorlopig vol genoeg hebt aan het verduurzamen van jouw huis.
pi_178459398
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:21 schreef rutger05 het volgende:
Tof dat je jouw woning gaat verduurzamen. Ik zie dat de tuin nogal betegeld is en de afwatering van de goten via het riool gaat. Ga je hier in de toekomst nog wat aan veranderen? Ik kan mij voorstellen dat je je handen voorlopig vol genoeg hebt aan het verduurzamen van jouw huis.
De tuin gaan we dit jaar niets aan doen.
Qua afwatering weet ik het nog niet, wellicht wel een regenton.
Kan ook nog wel een tank ingraven en dan met dat water de wc doorspoelen.
Maar dan zit je ook met een pomp, filters en een klep.
En 1000 liter water kost volgens mij rond de 1 euro.
Dus de TVT is oneindig.

Ik weet ook niet of er een apart hemelwater riool in de straat ligt, ik denk het niet omdat het een vrij oude buurt is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 22:48:39 #4
45833 crew  Fogel
pi_178459786
«Nieuwe houten schuifpui plaatsen met HR++ glas, twijfel nog over driedubbel glas maar de pui zit op het zuiden dus dat is niet echt zinvol.»
Hoezo niet zinvol? Minder warmteverlies is altijd zinvol.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_178460037
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:48 schreef Fogel het volgende:
«Nieuwe houten schuifpui plaatsen met HR++ glas, twijfel nog over driedubbel glas maar de pui zit op het zuiden dus dat is niet echt zinvol.»
Hoezo niet zinvol? Minder warmteverlies is altijd zinvol.
En minder koudeval als je straks alles zo ver hebt verduurzaamt dat de verwarming nog maar op 30c draait.
.
pi_178460428
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:48 schreef Fogel het volgende:
«Nieuwe houten schuifpui plaatsen met HR++ glas, twijfel nog over driedubbel glas maar de pui zit op het zuiden dus dat is niet echt zinvol.»
Hoezo niet zinvol? Minder warmteverlies is altijd zinvol.
Uiteraard, maar de meerprijs moet wel opwegen tegen het warmteverlies.
Zoveel scheelt de isolatiewaarde ook niet met HR++.
Het verschil tussen HR en HR++ is een stuk groter.

Daarnaast is je zoninstraling bij driedubbelglas een stuk kleiner, in de zomer fijn maar in de winter wil je natuurlijk dat de zon je woonkamer opwarmt.

Dus het is nog niet besloten maar moet nog wel worden nagekeken.
En daar is nog genoeg tijd voor :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 12 april 2018 @ 11:26:57 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178466162
Ik zou de eerste verdieping gelijk meepakken met vloerverwarming. Ik heb het niet gedaan en heb er toch wel spijt van achteraf. Nu heb je de kans, als je eenmaal je spullen erin hebt doe je het nooit meer. Het geeft je ook een stukje meer vrijheid met het inrichten van de kamers.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178466862
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:26 schreef fathank het volgende:
Ik zou de eerste verdieping gelijk meepakken met vloerverwarming. Ik heb het niet gedaan en heb er toch wel spijt van achteraf. Nu heb je de kans, als je eenmaal je spullen erin hebt doe je het nooit meer. Het geeft je ook een stukje meer vrijheid met het inrichten van de kamers.
Heb ik eerlijk gezegd aan zitten denken, alleen ik stook eigenlijk bijna niet boven.
Althans in dit huis waar we nu wonen, en dat is niet geïsoleerd.
We stoken alleen op één kinderkamer, en dan ook maar 3 uurtjes per avond in de winter.

Dus dat is een afweging die ik voor nu maak.
Maar boven gaan we nu niets doen, de radiatoren blijven gewoon hangen er komt een likje verf in de kamers en dan is het klaar.
Als beneden klaar is gaan we daar wat zaken aanpassen, wellicht neem ik het dan mee.

Je moet dan ook gaan naregelen omdat er niet de hele dag boven gestookt hoeft te worden naar mijn idee.
Nu is dat allemaal niet moeilijk maar brengt ook kosten met zich mee.

Maar bedankt voor je input, wordt gewaardeerd ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 12 april 2018 @ 12:13:50 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178466934
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:08 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Heb ik eerlijk gezegd aan zitten denken, alleen ik stook eigenlijk bijna niet boven.
Althans in dit huis waar we nu wonen, en dat is niet geïsoleerd.
We stoken alleen op één kinderkamer, en dan ook maar 3 uurtjes per avond in de winter.

Dus dat is een afweging die ik voor nu maak.
Maar boven gaan we nu niets doen, de radiatoren blijven gewoon hangen er komt een likje verf in de kamers en dan is het klaar.
Als beneden klaar is gaan we daar wat zaken aanpassen, wellicht neem ik het dan mee.

Je moet dan ook gaan naregelen omdat er niet de hele dag boven gestookt hoeft te worden naar mijn idee.
Nu is dat allemaal niet moeilijk maar brengt ook kosten met zich mee.

Maar bedankt voor je input, wordt gewaardeerd ^O^
Denk er wel aan dat 40 graden aanvoer voor een normale radiator niet erg warm is. Al is het echt koude seizoen voorbij nu, het zou zonde zijn als je straks de babykamer niet goed warm krijgt als de Russische beer weer langskomt. Succes met de verbouwing ^O^.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178467319
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:08 schreef junkiexp het volgende:

Heb ik eerlijk gezegd aan zitten denken, alleen ik stook eigenlijk bijna niet boven.
Althans in dit huis waar we nu wonen, en dat is niet geïsoleerd.
We stoken alleen op één kinderkamer, en dan ook maar 3 uurtjes per avond in de winter.

Maar bedankt voor je input, wordt gewaardeerd ^O^
Ik las in je OP dat alle vloeren van beton zijn. Beton is een uitstekende warmtegeleider, dus best kans dat je een groot warmtelek (koudebrug) hebt tussen slaapkamers en (koude??) zolder.

Uit eigen ervaring weet ik dat dat erg veel verlies geeft. 3 jaar geleden heb ik de plafonds van de slaapkamers geïsoleerd en dat scheelt enorm veel. In jouw geval zou je kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn om het plafond (weinig denk ik) of het schuine dak zo goed mogelijk te isoleren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178467566
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Denk er wel aan dat 40 graden aanvoer voor een normale radiator niet erg warm is. Al is het echt koude seizoen voorbij nu, het zou zonde zijn als je straks de babykamer niet goed warm krijgt als de Russische beer weer langskomt. Succes met de verbouwing ^O^.
Jep dat klopt, maar dan kan altijd de aanvoer nog even omooggooien tot ik beslist heb of het overbementen radiatoren of vv wordt.
Ik zit nu al aan de 25K geraamde kosten dus dat speelt ook mee ;)

Thanks!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178467642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik las in je OP dat alle vloeren van beton zijn. Beton is een uitstekende warmtegeleider, dus best kans dat je een groot warmtelek (koudebrug) hebt tussen slaapkamers en (koude??) zolder.

Uit eigen ervaring weet ik dat dat erg veel verlies geeft. 3 jaar geleden heb ik de plafonds van de slaapkamers geïsoleerd en dat scheelt enorm veel. In jouw geval zou je kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn om het plafond (weinig denk ik) of het schuine dak zo goed mogelijk te isoleren.
Het schuine dak is geisoleerd met 16cm isolatie.
Heb ik kunnen zien bij de bergruimtes bij de aansluiting van de vloer naar de kap.
In de gang komt ook vloerverwarming, de warmte hiervan zal ook die manier naar boven trekken naar de 1ste etage en zelfs naar de 2de want er zit geen deur voor de trap op de 1e etage.

Maar dat is ook prima, dan blijft de kou er daar ook een beetje uit.
In badkamer zit elektrische vloerverwarming en een handkoekradiator.

In mijn huidige huis zit er een verlaagd plafon onder het stuc op riet plafond.
Daar boven balken en dan de houten planken vloer van de slaapkamer met een ondervloer en laminaat.
De warmte trekt daar totaal niet naar boven, onze slaapkamer is op een koude dag soms onder de 10 graden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178503758
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:08 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Heb ik eerlijk gezegd aan zitten denken, alleen ik stook eigenlijk bijna niet boven.
Althans in dit huis waar we nu wonen, en dat is niet geïsoleerd.
We stoken alleen op één kinderkamer, en dan ook maar 3 uurtjes per avond in de winter.

Als je voor duurzaam gaat en dus ooit (nu?) misschien een warmtepomp gaat installeren, dan doe je er goed aan om dat gelijk voor te bereiden.
Dus doe ook vloerverwarming boven. Misschien zelfs max 80m slang per groep en HOH 8cm van maken.
Hou eventueel ook rekening met mogelijke standplaats van warmtepomp en leidingen heen en weer.

Als je dan toch aan de leidingen gaat werken, doe dan de hoofdleidingen op 32mm en duims naar de verdelers.
pi_178505528
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:06 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als je voor duurzaam gaat en dus ooit (nu?) misschien een warmtepomp gaat installeren, dan doe je er goed aan om dat gelijk voor te bereiden.
Dus doe ook vloerverwarming boven. Misschien zelfs max 80m slang per groep en HOH 8cm van maken.
Hou eventueel ook rekening met mogelijke standplaats van warmtepomp en leidingen heen en weer.

Als je dan toch aan de leidingen gaat werken, doe dan de hoofdleidingen op 32mm en duims naar de verdelers.
WP wordt inderdaad voorbereid, die komt direct naar het huis te staan op een heel mooi plekje:


Rechts naast het huis in die nis, komt dan haaks op het huis met de luchtstroom richting de tuin geblazen.

Maar zoals gezegd heb ik met een budget te maken, nu hoef ik boven alleen laminaat te leggen.
Als ik boven vloerverwarming laat frezen en de leidingen + verdeler installeer ben ik weer minimaal 1500 euro verder.
Kan later ook altijd nog, is in slaapkamers niet zo heel ingrijpen natuurlijk.
Er komt een nieuwe aanvoer + retour te lopen, deze lopen in een inbouwkast waar ik later eventueel de verdeler plaats en kan aftakken.
Ik kan natuurlijk ook met convectoren werken boven die doen het ook prima op LTV.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178506582
Heb je ook al gekeken naar de conditie van de goten & HWA? Zo op de foto (voorzijde) zien de beugels er behoorlijk geoxideerd uit; ik weet niet of er lekken zijn en of dat de oorzaak van die vochtplekken op de buitenmuren is?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 14 april 2018 @ 11:41:57 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_178506608
Je zou boven toch grotere radiatoren kunnen plaatsen of van die ltv radiatoren?

Gefeliciteerd trouwens, mooi de ruimte en prima streven om het wat duurzamer te maken. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_178515401
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:39 schreef blomke het volgende:
Heb je ook al gekeken naar de conditie van de goten & HWA? Zo op de foto (voorzijde) zien de beugels er behoorlijk geoxideerd uit; ik weet niet of er lekken zijn en of dat de oorzaak van die vochtplekken op de buitenmuren is?
Heb ik naar gekeken, goten zijn niet veel meer.
Buizen worden sowieso vervangen door zinkwerk, en de goten door nieuw zinkwerk.
Mijn vader is een ouderwetse loodgieter dit zelf nog bakgoten maakt met een zetbank, ik heb dus alleen wat plaatje zink nodig.
De vochtplekken zitten wel op de zijkant van het huis en daar zit geen HWA.
Een van de eerste dingen die ik ga doen is kruipruimte ventilatie aanbrengen.
De kruipruimte ventileerde eerst denk ik via de spouw, maar omdat de stootvoegen dichtzitten ivm naisoleren heeft deze geen ventilatie meer.
Was ook het enige punt op het redelijk recent bouwtechnisch onderzoek van de vloer, fundering en kruipruimte.

Ik boor met en diamant boor met een hoek door de gevel heen de kruipruimte in en dan plaats ik deze:



Wellicht is hier het vochtprobleem al mee opgelost :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178515434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:41 schreef monsterd. het volgende:
Je zou boven toch grotere radiatoren kunnen plaatsen of van die ltv radiatoren?

Gefeliciteerd trouwens, mooi de ruimte en prima streven om het wat duurzamer te maken. :)
Jep is ook mijn eerste idee, maar dat zal ook pas later zijn.
Ik kan natuurlijk gewoon wat hoger stoken en dan als de radiatoren geplaatst zijn richting de 40 graden gaan.

Thanks ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178515511
Vandaag nog even langs gereden:



Er staan achter in de tuin 3 bomen, met een soort raster.
Die lopen nu al uit, ik denk dat uiteindelijk dit een geheel wordt?
Mooi tegen de inkijk en ze creeeren ook wat schaduw :)
Ik heb echt helemaal geen verstand van planten dus vergeef me mijn onwetendheid :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178515658
Dat zijn een soort leibomen zo te zien. Die groeien mooi dicht, wel goed bijhouden. Geeft veel privacy en een mooi groen gezicht.

Je kunt ze zeg maar plat houden met snoeien en vlechten.
Laat die handjes wapperen!
pi_178517537
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:17 schreef Gieliovd het volgende:
Dat zijn een soort leibomen zo te zien. Die groeien mooi dicht, wel goed bijhouden. Geeft veel privacy en een mooi groen gezicht.

Je kunt ze zeg maar plat houden met snoeien en vlechten.
Veel dank, zal maar eens een snoeischaar kopen tzt dan :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178519197
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:05 schreef junkiexp het volgende:

[..]

De kruipruimte ventileerde eerst denk ik via de spouw, maar omdat de stootvoegen dichtzitten ivm naisoleren heeft deze geen ventilatie meer.
bij mij bleken de ventilatiekokers onder de tuin te liggen. bij het uitgraven ontdekt. wellicht even in kruipruimte checken?
pi_178519490
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 23:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

bij mij bleken de ventilatiekokers onder de tuin te liggen. bij het uitgraven ontdekt. wellicht even in kruipruimte checken?
Zal ik nog checken, maar staat in een bouwtechnische rapport dat er geen ventilatie is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178519597
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 23:52 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zal ik nog checken, maar staat in een bouwtechnische rapport dat er geen ventilatie is.
bouwtechnische keuring doet alles op zichtniveau. je mag al blij zijn als die z'n kop onder kruipluik had gestoken.
pi_178519810
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 00:00 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

bouwtechnische keuring doet alles op zichtniveau. je mag al blij zijn als die z'n kop onder kruipluik had gestoken.
Dat was geen standaard bouwtechnische keuring maar puur van de vloer/kruipruimte/fundering.
Dit is gedaan ivm de kwaaitaalvloer die er in het huis ligt.
Boven het kruipluik is er juist niets bekeken ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178524418
Waarom zou je in godsnaam een geventileerde kruipruimte willen hebben?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178528254
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 09:13 schreef blomke het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een geventileerde kruipruimte willen hebben?
Stank, Radon & Thoron gassen, vocht afvoeren.
En in het geval van een Kwaaitaal vloer is het belangrijk omdat vocht dan je grootste vijand is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178528308
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2018 11:51 schreef junkiexp het volgende:
Stank, Radon & Thoron gassen, vocht afvoeren.
En in het geval van een Kwaaitaal vloer is het belangrijk omdat vocht dan je grootste vijand is.
Ik denk dat je met ventileren meer vochtige, koude buitenlucht toevoert, dan afvoert. Zou eerder iets van een isolatielaag tegen de onderzijde betonvloer fabrieken.

I.m.o. is dat ventileren, net als spouwventilatie, een achterhaald idee.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178528401
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:05 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Heb ik naar gekeken, goten zijn niet veel meer.
Buizen worden sowieso vervangen door zinkwerk, en de goten door nieuw zinkwerk.
Mijn vader is een ouderwetse loodgieter dit zelf nog bakgoten maakt met een zetbank, ik heb dus alleen wat plaatje zink nodig.
De vochtplekken zitten wel op de zijkant van het huis en daar zit geen HWA.
Een van de eerste dingen die ik ga doen is kruipruimte ventilatie aanbrengen.
De kruipruimte ventileerde eerst denk ik via de spouw, maar omdat de stootvoegen dichtzitten ivm naisoleren heeft deze geen ventilatie meer.
Was ook het enige punt op het redelijk recent bouwtechnisch onderzoek van de vloer, fundering en kruipruimte.

Ik boor met en diamant boor met een hoek door de gevel heen de kruipruimte in en dan plaats ik deze:

[ afbeelding ]

Wellicht is hier het vochtprobleem al mee opgelost :)
Zulke ga ik ook (laten) plaatsen. ben benieuwd naar je ervaring. Heb zelf last van optrekkend vocht aan de binnenmuren..
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 12:08:16 #30
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178528521
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk dat je met ventileren meer vochtige, koude buitenlucht toevoert, dan afvoert. Zou eerder iets van een isolatielaag tegen de onderzijde betonvloer fabrieken.

I.m.o. is dat ventileren, net als spouwventilatie, een achterhaald idee.
Bij oudere woningen denk ik dat je de spouwmuur ventilatie gaten niet zomaar ineens kunt gaan dichtstoppen; kwamen we hier met de verbouwing van ons huis ook achter.

De tuin buiten was in jaren langzaam verhoogd; tot voor de ventilatieroosters naar de kruipruimte ook bijna dicht zaten. Gevolg was wel dat de houten balken onder de vloer dermate aangetast waren dat de hele vloer er uit moest. (nu moest dat bij ons toch al, omdat we vloerverwarming gingen aanleggen).
pi_178529718
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk dat je met ventileren meer vochtige, koude buitenlucht toevoert, dan afvoert. Zou eerder iets van een isolatielaag tegen de onderzijde betonvloer fabrieken.

I.m.o. is dat ventileren, net als spouwventilatie, een achterhaald idee.
Aan de onderzijde komt sowieso isolatie, ga PIR of EPS platen tegen de elementen lijmen, wil op een RC waarde van 5.0 uitkomen.
Spouwventilatie schijnt inderdaad achterhaald te zijn, die is bij mij nu ook dichtgemaakt omdat het nageisoleerd is.
Maar bij een stenen muur trekt het water door de steen naar buiten, bij een kruipruimte gaat dat niet.
Ik geloof er wel in, en het baat het niet dan schaadt het ook niet.
Het is sowieso goed voor de genoemde gassen + muffe lucht.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178529732
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zulke ga ik ook (laten) plaatsen. ben benieuwd naar je ervaring. Heb zelf last van optrekkend vocht aan de binnenmuren..
Bij mij zit het aan de buitenmuren, wellicht helpt het ook voor de binnenmuren.
Zodra ze geplaatst zijn doe ik hier verslag.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178532988
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2018 13:18 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Bij mij zit het aan de buitenmuren, wellicht helpt het ook voor de binnenmuren.
Zodra ze geplaatst zijn doe ik hier verslag.
Naja ik heb helemaal geen ventilatie in m'n kruipruimte dusja ;)
  zondag 15 april 2018 @ 19:52:17 #34
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_178538629
Wil je nog extra licht op zolder:

Ik heb nog twee dakramen van ca 1,2x1,2m over
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_178546450
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:52 schreef lipje het volgende:
Wil je nog extra licht op zolder:

Ik heb nog twee dakramen van ca 1,2x1,2m over
No thanks, ik ga juist een dakraam weghalen om zonnepanelen te kunnen plaatsen ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180163213
Nou heeft allemaal lang tijd nodig gehad maar alles is geregeld.
Van onze huidige woning zijn we inmiddels geen eigenaar meer, en dit gebruiken we nu zolang van de buurman.
Morgenmiddag naar de notaris voor de sleutel van het nieuwe huis *O*

Aankomende week nog wat werken en tussendoor wat zaken voorbereiden, en dan vanaf zaterdag vrij en dan 3 weken knallen in het nieuwe huis.
We verwachten begin augustus over te gaan, dan is het zeker nog niet af maar we willen niet te lang met dubbele lasten zitten en de buurman wil uiteraard ook graag aan de slag in zijn nieuwe huis.

Ik zal weer zo veel mogelijk verslag doen hier ter leering ende vermaeck :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 19:33:12 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180169590
quote:
2s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:38 schreef junkiexp het volgende:
Nou heeft allemaal lang tijd nodig gehad maar alles is geregeld.
Van onze huidige woning zijn we inmiddels geen eigenaar meer, en dit gebruiken we nu zolang van de buurman.
Morgenmiddag naar de notaris voor de sleutel van het nieuwe huis *O*

Aankomende week nog wat werken en tussendoor wat zaken voorbereiden, en dan vanaf zaterdag vrij en dan 3 weken knallen in het nieuwe huis.
We verwachten begin augustus over te gaan, dan is het zeker nog niet af maar we willen niet te lang met dubbele lasten zitten en de buurman wil uiteraard ook graag aan de slag in zijn nieuwe huis.

Ik zal weer zo veel mogelijk verslag doen hier ter leering ende vermaeck :)
Lekker bezig ! :) *O*
pi_180169748
Leuk topic. Ben heel benieuwd. Veel succes ^O^
Alius aliud dicit
pi_180172331
Dank heren ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180177990
Zet hem op XP ! We zijn weer as always reuze benieuwd !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  maandag 2 juli 2018 @ 09:06:57 #41
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180181093
Yes voortgang!
Laat die handjes wapperen!
pi_180182738
Dank we gaan ons best doen.
De warmte van het huis waar we nu wonen ga ik in ieder geval niet missen:



;(
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180182996
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:12 schreef junkiexp het volgende:
Dank we gaan ons best doen.
De warmte van het huis waar we nu wonen ga ik in ieder geval niet missen:

[ afbeelding ]

;(
Gadver. Da's toch niet te harden?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180198449
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Gadver. Da's toch niet te harden?
Klopt, is het ook niet.
Maar daar zijn we in principe vanaf, de komende 4 weken ga ik niet veel thuis zijn :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180199157
OT:

Ik ben nu wat zaken aan het voorbereiden, ik hoop zaterdag definitief aan de slag te kunnen.
We gaan als eerste de laminaatvloer in de woonkamer verwijderen, en daarna de tegelvloer in de keuken en gang verwijderen.
Daarna de radiatoren verwijderen op de beneden verdieping en alle buizen verwijderen.
Leuk detail, dit huis is voorzien van radiatoren die allemaal op de aanvoer zijn aangesloten.



Dat is een systeem van vroeger en zit door het hele huis.
Achterhaald en slecht te regelen.
Beneden komen er geen radiatoren meer terug maar op de bovenverdieping blijven deze voorlopig hangen, ik zal dus wat aanpassingen moeten doen, al dan niet tijdelijk.
Als ik nu gewoon de buizen afdop zal het niet meer werken omdat er geen kring meer is.

Maar dat is geen probleem, want boven zit er nog een hoop dikwandige buis en daar wil ik graag vanaf, is erg lelijk namelijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180199245
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:14 schreef junkiexp het volgende:

Dat is een systeem van vroeger en zit door het hele huis.
Achterhaald en slecht te regelen.

Eénpijpssysteem.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180199309
Klinkt als de oorspronkelijke situatie in mijn huis :7
pi_180199387
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Eénpijpssysteem.
Ja, echter niet zoals tegenwoordig, want dan wordt er een vast of een instelbaar debiet ''doorgegeven'' naar de volgende radiator.
Dit is gewoon niet te regelen en gaat er daarom ook uit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180199428
reminds me: voetventielen afstellen :+ meeste hitte gaat op de bovenverdieping verloren op dit moment ..

Ga je die kruipruimte ventilatie zelf boren junkie?
pi_180199827
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:21 schreef FranticDJ het volgende:
reminds me: voetventielen afstellen :+ meeste hitte gaat op de bovenverdieping verloren op dit moment ..

Ga je die kruipruimte ventilatie zelf boren junkie?
Inregelen van je installatie, ondergeschoven kindje maar heel erg belangrijk voor je comfort en je energierekening.

Jep, ik heb de beschikking over een betonboor met een statief die ook op een hoek kan worden afgesteld.
Gardena koppeling eran met de tuinslang en gaan met die banaan *O*

Ook handig om het gat voor de afvoer van het toilet door het beton te kunnen doen.
Mijn vader is ZZP installateur dus die heeft echt alles aan gereedschap, dus ook een elektrische perstang voor Henco koppelingen.
Laat ik nou een webwinkel hebben in installatiematerialen :P :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180199913
Overigens een tegenvaller, er zit geen mangat van de kruipruimte onder de keuken en de gang naar de woonkamer.
Ik wil de vloer gaan isoleren onder de woonkamer maar wilde dat eigenlijk later doen als we er wonen.
Nu moet ik dat binnenkort gaan doen en dat gaat minimaal een dag kosten.
Gelukkig gaat de convectorput in de woonkamer eruit en ik hoop via dat gat dan onder de vloer te kunnen, voorlopig maar even niet zoveel eten want anders pas het mogelijk niet :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180200005
Herkenbaar. Ik heb ook geen luik. Ga wel kijken of ik er een kan maken ergens.
pi_180200043
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:32 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Inregelen van je installatie, ondergeschoven kindje maar heel erg belangrijk voor je comfort en je energierekening.

Jep, ik heb de beschikking over een betonboor met een statief die ook op een hoek kan worden afgesteld.
Gardena koppeling eran met de tuinslang en gaan met die banaan *O*

Ook handig om het gat voor de afvoer van het toilet door het beton te kunnen doen.
Mijn vader is ZZP installateur dus die heeft echt alles aan gereedschap, dus ook een elektrische perstang voor Henco koppelingen.
Laat ik nou een webwinkel hebben in installatiematerialen :P :D
Ah ik heb ook zo'n Henco-achtige tang :+ Ideaal.. Heeft zich al dubbel en dwars terugverdiend..

Zo'n boormachine alleen zelf niet de beschikking over. Kan ik wellicht huren. Heb je toevallig een idee hoe je bepaald hoeveel van die kokers je moet plaatsen?
pi_180200246
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:38 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ah ik heb ook zo'n Henco-achtige tang :+ Ideaal.. Heeft zich al dubbel en dwars terugverdiend..

Zo'n boormachine alleen zelf niet de beschikking over. Kan ik wellicht huren. Heb je toevallig een idee hoe je bepaald hoeveel van die kokers je moet plaatsen?
Ja zijn echt ideaal, ik gebruik deze:


2500 gram, ook fijn als je onder de vloer of boven je macht bezig bent :)
Ik heb het ergens opgezocht, alleen toen ik dat uitrekende kwam ik op 8 van die kokers uit, gaat hem niet worden.
Ik heb een hoekhuis, doe er 2 verdeeld over de zijgevel, en voor en achter 1 of 2.
Heb achter een schuifpui en daarnaast staat een schuur tegen de gevel dus moet even kijken hoe of wat.
Maar komt goed :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180200290
Ah, ik heb deze.

Ik zat ook te denken aan 2 voor en 2 achter.. Meer dan 2 achter gaat 'm ook niet worden vanwege de tuindeuren.. Voor kunnen er eventueel wel 3 ofzo komen, al vraag ik me af of dat nog rendement heeft.
pi_180200291
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:37 schreef FranticDJ het volgende:
Herkenbaar. Ik heb ook geen luik. Ga wel kijken of ik er een kan maken ergens.
Heb ik ook aan zitten denken maar zit met de vloerverwarming.
En onder de woonkamer hoef ik eigenlijk als het geïsoleerd is niet meer te zijn.
En mocht het toch ooit nodig zijn dan graaf wil onder de fundering door.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180200371
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:47 schreef FranticDJ het volgende:
Ah, ik heb deze.

Ik zat ook te denken aan 2 voor en 2 achter.. Meer dan 2 achter gaat 'm ook niet worden vanwege de tuindeuren.. Voor kunnen er eventueel wel 3 ofzo komen, al vraag ik me af of dat nog rendement heeft.
Van Arsenuis, die gasten ken ik persoonlijk, prima spul ^O^
Ik vraag me dat ook af, het hoeft geen windkracht 6 te worden, gewoon een beetje doorwaaien.
En mijn kruipruimte is ook kurkdroog trouwens zag ik vandaag :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180200407
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:50 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Van Arsenuis, die gasten ken ik persoonlijk, prima spul ^O^
Yep, prima gasten inderdaad!

quote:
Ik vraag me dat ook af, het hoeft geen windkracht 6 te worden, gewoon een beetje doorwaaien.
En mijn kruipruimte is ook kurkdroog trouwens zag ik vandaag :)
Naja bij mij is 't wel nat in met name de winter.. In '53 heeft de straat ook onder water gestaan ;)
pi_180265541
Vandaag de eerste klusdag, nou ja een halve eigenlijk.

Eerst maar eens een klusvoertuig wezen kopen :+ ;) :




528 met automaat, heerlijk bak en er kan veel materiaal in de kofferbak ^O^

Daarna begonnen in de woonkamer, laminaat en ondervloer eruit, kwam een prima vlakke zandcement vloer onder vandaan:



In de hal lagen tegels, die waren prima los te halen met een beitel en een vuistje, daar is het nu ook mooi glad:



In de keuken was andere tegellijm gebruikt en zitten de tegels muurvast, daar ga ik zaterdag meneer Hilti voor meenemen, dan komen ze wel los:



Daarna met de convecterput aan de slag gegaan, roosters eraf, isolatiescherm eruit en de batterij gedemonteerd.
Deze bak heeft een flens en die ligt op de betonvloer, daarna is er met zandcement er tegen de rand aangesmeerd.
Ik heb rondom 5 cm zandcement weggehakt en toen met een koevoet en wat geweld losgekregen.
De bak is echter te zwaar om samen met mijn vriendin eruit te halen, dus dat gaat zaterdag met mijn vader gebeuren.
Ook alle radiatoren zijn er inmiddels af dus dan kan gelijk de oud ijzerboer langskomen.




Ook nog even een Vonkenboer foto zoals het hoort:



Komt uiteraard een nieuwe 3 fase kast in met 12-16 groepen en kookgroep voor de inductie.

Kleine tegenvaller, de binnenmuur is vochtig :{
Bij het demonteren van de plinten rook ik al een muffe lucht en zag ik ook al wat kleine beestjes (zilvervisjes?) weghollen.
Ook de schroeven van de plinten waren verroest.
De buitengevel had al vochtplekken, zie ook dit topic:

K&W / Vochtplekken zijgevel

Ik hoop dat het komt omdat de kruipruimte helemaal geen ventilatie heeft.
Zal ook even kijken hoe het zit met verborgen gebreken enz.

Zaterdag als de convecterput eruit is kan ik ook daar onder de vloer kijken, wellicht wordt dan het eea duidelijker.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180267065
Heb je geen bus meer dan ?
pi_180267244
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Heb je geen bus meer dan ?
Jawel, maar ik rijd zonder bijtelling dus kan ook niet privé rijden.
En bij bouwmarkten enz. staan ze nog wel eens te controleren.
Het is het risico niet waard, en dit is een verlengende bus en die is eigenlijk een beetje te lomp voor op de Gamma of Ikea parkeerplaats.
Daarnaast mag je hier op de vuilstort er niet op met een busje, tenzij je een huurcontract hebt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:36:56 #62
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180274715
Goed bezig! Lekker schouders eronder. We lezen weer mee!
Laat die handjes wapperen!
pi_180275534
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:26 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag de eerste klusdag, nou ja een halve eigenlijk.

Zaterdag als de convecterput eruit is kan ik ook daar onder de vloer kijken, wellicht wordt dan het eea duidelijker.
Flinke vordering. Ben benieuwd naar het vervolg!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:25:06 #64
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180276912
Eigenlijk zijn de rest maar maar een stelletje angsthazen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180280672
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:25 schreef fathank het volgende:
Eigenlijk zijn de rest maar maar een stelletje angsthazen.
Huh, wat bedoel je precies? :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:29:32 #66
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180280749
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:25 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Huh, wat bedoel je precies? :)
Verkeerde topic :')

Ik vroeg me al af waar m'n replybwas gebleven :')

[ Bericht 10% gewijzigd door fathank op 06-07-2018 14:37:50 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180285568
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Verkeerde topic :')

Ik vroeg me al af waar m'n replybwas gebleven :')
NP :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180328460
Gisteren was een rommellig dagje, eerst kwam de tante van mijn vriendin langs, daarna mijn zwager en schoonzus en daarna een bevriend stel met kinderen.
Netto doe je dan niet zoveel, maar wel gezellig uiteraard :)

De convecterput is er iig uit:



Je kan het net niet zien maar waar je de kruipruimte verder loopt ligt een bult puin van een halve meter, de oude vloer die op de plaats lag waar nu het gat is.
Dat moet dus eerst een beetje aan de kant en dan kan ik er daar ook bij.
Al even gekeken, ook hier alles kurkdroog en een werkhoogte van 60cm, dus dat is prima te doen ^O^

In de keuken de vloertegels afgehakt, er lagen nieuwe tegels over de originele laag die in het de specie lagen, die er beide afgehakt met meneer Hilti, de dekvloer lijkt nu een beetje op de maan, daar kan niet in gefreesd worden vrees ik :P, dus nog even brainstormen wat te doen.



Ik heb het toilet beneden eruit gehaald, en mijn stoere vriendin daar aan het werk gezet met een lichtere hakhamer:



Ga er straks weer heen, allemaal kleine dingen doen en uittekenen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 8 juli 2018 @ 11:00:27 #69
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180328603
Girl power!

Lekker bezig. Waarom zouden ze niet kunnen frezen in een beetje hobbelige vloer?
Laat die handjes wapperen!
pi_180328721
Nou het is soms niet een beetje hobbelig, maar tot op het beton weg.
Op de foto lijkt het minder dan het is.

Het punt is ook dat de dekvloeren overal maar 25 mm zijn.
Dus ik kan ook niet de hele vloer eruit hakken en dan slangen op netten neerleggen en dan een nieuwe zand cement vloer erin laten leggen, want dan kom ik te hoog uit voor de woonkamer vloer.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180329625
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:54 schreef junkiexp het volgende:

Ik heb het toilet beneden eruit gehaald, en mijn stoere vriendin daar aan het werk gezet met een lichtere hakhamer:

Moeten die mooie benen niet beschermd worden door een jeans? Lijkt me pijnlijk las er scherven in komen….
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180329822
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Moeten die mooie benen niet beschermd worden door een jeans? Lijkt me pijnlijk las er scherven in komen….
Tsja eigenwijs, had een dochter van mij kunnen zijn O-)
Maar het was gisteren nogal warm, en eventuele wonden helen wel weer ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180362320
Vandaag weer aan het slopen geweest, alle cv leidingen zijn weg, en ik heb de tegels van de wanden en de vloer van het toilet afgehakt.
Ook het kozijn van de keuken naar de gang dichtgemaakt, dat wordt dichtgemetseld zodra de opening in de draagmuur er is.

Ondanks dat er een inbouwreservoir voor komt ook de achterwand, zo komt mijn reservoir maximaal naar achteren, elke cm is er één :)



Morgen dagje kruipruimte, hoop leidingen afkoppelen, water, cv. en gas.
Ik maak alles nieuw, er zit nog origineel leidingwerk in en hier en daar zijn al stukken gerepareerd ivm lekkage.
Ik maak alles in Henco, en leg dan ook gelijk een warmwaterleiding naar de schuur.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180363688
Als je de muur maar de keuken dicht zet, kun je je toilet dan niet groter maken? Door simpelweg het kozijn 90 graden te draaien? Ik bedacht mezelf dat op het laatste moment in een vergelijkbare woning. Hoewel ik niet goed kan zien of je woonkamer deur niet tegenover je toilet zit. Dan moet je die ook weer verplaatsen. Bij mij was dat niet het geval. Met een toilet van 2.30 diep had ik geen moeite met het inbouwreservoir ;)
pi_180365239
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:43 schreef tux87 het volgende:
Als je de muur maar de keuken dicht zet, kun je je toilet dan niet groter maken? Door simpelweg het kozijn 90 graden te draaien? Ik bedacht mezelf dat op het laatste moment in een vergelijkbare woning. Hoewel ik niet goed kan zien of je woonkamer deur niet tegenover je toilet zit. Dan moet je die ook weer verplaatsen. Bij mij was dat niet het geval. Met een toilet van 2.30 diep had ik geen moeite met het inbouwreservoir ;)
De kamerdeur zit recht tegenover de toiletdeur en daarnaast zit de trap(kast) dus dat gaat niet.
Maar ik heb 115cm, met een kort potje gaat dat prima ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 06:29:12 #76
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180370976
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 22:52 schreef junkiexp het volgende:
De kamerdeur zit recht tegenover de toiletdeur en daarnaast zit de trap(kast) dus dat gaat niet.
Maar ik heb 115cm, met een kort potje gaat dat prima ^O^
Ik weet het niet precies, maar er bestaan ook Geberit inbouwreservoirs die in de muur gemetseld worden. Kan je die achterste (holle?) steen niet gedeeltelijk uithakken en daar het reservoir in plaatsen? Krijg je een heel vlakke muur tot boven aan toe
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180372693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies, maar er bestaan ook Geberit inbouwreservoirs die in de muur gemetseld worden. Kan je die achterste (holle?) steen niet gedeeltelijk uithakken en daar het reservoir in plaatsen? Krijg je een heel vlakke muur tot boven aan toe
Klopt, dat is de kombifix!
Maar ik ga een TECE inbouwreservoir gebruiken, hetzelfde als de Duofix.
Is een Duits kwaliteitmerk en dit kon ik gratis krijgen door diverse zakelijke voordelen O-)

En ik krijg ook een hele gladde wand van onder naar boven, de ombouw loopt door tot het plafond en hierachter lopen al mijn leidingen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180373663
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:10 schreef junkiexp het volgende:

En ik krijg ook een hele gladde wand van onder naar boven, de ombouw loopt door tot het plafond en hierachter lopen al mijn leidingen :)
Oh op zo'n manier.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 22:14:55 #80
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180387175
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:10 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt, dat is de kombifix!
Maar ik ga een TECE inbouwreservoir gebruiken, hetzelfde als de Duofix.
Is een Duits kwaliteitmerk en dit kon ik gratis krijgen door diverse zakelijke voordelen O-)

En ik krijg ook een hele gladde wand van onder naar boven, de ombouw loopt door tot het plafond en hierachter lopen al mijn leidingen :)
Je maakt in die zin dus gelijk gebruik van de ruimte die ontstaat door de koof achter het toilet vol te stoppen met het nodige leidingwerk ! ^O^
pi_180389894
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je maakt in die zin dus gelijk gebruik van de ruimte die ontstaat door de koof achter het toilet vol te stoppen met het nodige leidingwerk ! ^O^
Klopt, ik kan nu overal goed bij.
Bovenin boor ik dan in de keukenmuur en vanuit daar gelijk het plafon doorboren en dan kom ik in een inbouwkast.
Daarboven zit de ketel dus dat is perfect.

2x UPT 1x Coax, aanvoer/retour vloerverwarming, gas, koud/warm tapwater, kamerthermostaatkabel, data kabel voorbereiding warmtepomp,en een extra groep voor de zonnepanelen.

Genoeg installatiewerk dus, en dat is waar mijn hart ligt dus dat komt goed :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180412347
Vandaag was het elektrawerk, er zaten in de woonkamer wat geschakelde stopcontacten.
Dat wilde wij niet meer en dit heb ik aangepast.



Daarnaast definitief de maten voor de tv hoek en het doorbreken van de draagmuur tussen keuken een woonkamer uitgezet:





Aan de muur komt een zwevend tv meubel te hangen, en alle wandcontactdozen, elektra, UTP en Coax gaan hier binnen vallen.
In de muur frees ik een PVC buis 32mm, die komt achter de tv en beneden achter het meubel uit.
Straks gaan er dus geen kabels te zien zijn en dat is ook onze grote wens.
Vanavond de constructeur aan het werk gezet, als ik de benodigde bintmaat en de oplegginmaat krijg de plafonds stempelen en dan de zaag in de muur >:)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180416969
Waarom maak je de doorgang naar de keuken zo laag? Is het optisch niet mooier om dat zo hoog mogelijk te doen? Hier was dat ook ook zo gedaan, en ik heb dat met de verbouwing hoger gemaakt. Te meer ook omdat de balk die erin lag niet deugde, maar dat terzijde.
  donderdag 12 juli 2018 @ 08:13:24 #84
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_180417190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:46 schreef tux87 het volgende:
Waarom maak je de doorgang naar de keuken zo laag? Is het optisch niet mooier om dat zo hoog mogelijk te doen? Hier was dat ook ook zo gedaan, en ik heb dat met de verbouwing hoger gemaakt. Te meer ook omdat de balk die erin lag niet deugde, maar dat terzijde.
Ik denk dat de onderkant van de bovendorpel van het kozijn nu gelijk valt met de nog te maken opening. Ik snap eigenlijk alleen niet waarom je gaten in de muur maakt voor tv etc. Mocht je dat in de toekomst weer eens anders willen dan heb je nu een behoorlijk destructieve ingreep gedaan... Ik denk aan bijvoorbeeld een andere tv of geen tv meer...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_180418075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:46 schreef tux87 het volgende:
Waarom maak je de doorgang naar de keuken zo laag? Is het optisch niet mooier om dat zo hoog mogelijk te doen? Hier was dat ook ook zo gedaan, en ik heb dat met de verbouwing hoger gemaakt. Te meer ook omdat de balk die erin lag niet deugde, maar dat terzijde.
Ik wil het gelijk houden met het kozijn ernaast, en in de keuken komt een verlaagd plafond en dat wil ik niet teveel laten opvallen.
En het is rond de 2 meter dus prima :)
Wij vinden het juist perfect, een open verbinding met de woonkamer maar toch een beetje gescheiden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180418111
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:13 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ik denk dat de onderkant van de bovendorpel van het kozijn nu gelijk valt met de nog te maken opening. Ik snap eigenlijk alleen niet waarom je gaten in de muur maakt voor tv etc. Mocht je dat in de toekomst weer eens anders willen dan heb je nu een behoorlijk destructieve ingreep gedaan... Ik denk aan bijvoorbeeld een andere tv of geen tv meer...
Geen TV meer? :D
Dat gaat niet gebeuren, en verplaatsen zou kunnen maar zie ik ook niet snel gebeuren.
En er komt een nieuwe TV waarop deze maten zijn gebaseerd, ik hoop dat die toch wel minimaal 5 jaar meegaat.
En alles is aan te passen hé, buisje eruit en de gaten weer dichtmaken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180418131
Nog een meevaller:

Ik heb een 3 fase aansluiting aangevraagd, ik had verwacht dat er een nieuwe kabel zou moeten worden gegraven maar blijkbaar ligt er al 3 fase in de meterkast, dus alleen 2 zekeringen bijplaatsen en de meter wisselen.
Ik was uitgegaan van 800-1000 euro, dat is nu 275 euro *O*

Meevaller 2:

De hele benedenverdieping heeft Busch & Jaeger schakelmateriaal in crème, dat vinden wij niet mooi.
Maar het is allemaal vrij recent dus we kunnen de basiselementen laten zitten en alleen de afdekkingen vervangen.
Scheelt ook serieus geld :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:46:33 #88
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_180421730
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:37 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Geen TV meer? :D
Dat gaat niet gebeuren, en verplaatsen zou kunnen maar zie ik ook niet snel gebeuren.
En er komt een nieuwe TV waarop deze maten zijn gebaseerd, ik hoop dat die toch wel minimaal 5 jaar meegaat.
En alles is aan te passen hé, buisje eruit en de gaten weer dichtmaken.
Ja, ik snap dat je het ontwerp baseert op een nieuwe TV. "Schat... ik ga een gat in de muur maken voor de TV, maar die moet wel 5 jaar mee. Dus moet ik echt een nieuwe. Ohwja, ook 55", anders is het niet mooi..." :') In mijn werk noemen we dat een doelredenering, dus heel goed gespeeld ;)

Zonder gekheid, ik snap je overweging en het staat ook wel mooi denk ik. Echter, ik heb steeds meer vrienden die zo weinig TV kijken dat ze het ding gewoon de deur uit doen en de woonkamer wat anders inrichten (minder gericht op de TV). Een vriend heeft een beamer aangeschaft in plaats van een TV en die heeft daarvoor wel even een stucadoor de spack muur laten weghalen en mooi strak laten stucen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_180431151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:46 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat je het ontwerp baseert op een nieuwe TV. "Schat... ik ga een gat in de muur maken voor de TV, maar die moet wel 5 jaar mee. Dus moet ik echt een nieuwe. Ohwja, ook 55", anders is het niet mooi..." :') In mijn werk noemen we dat een doelredenering, dus heel goed gespeeld ;)

Zonder gekheid, ik snap je overweging en het staat ook wel mooi denk ik. Echter, ik heb steeds meer vrienden die zo weinig TV kijken dat ze het ding gewoon de deur uit doen en de woonkamer wat anders inrichten (minder gericht op de TV). Een vriend heeft een beamer aangeschaft in plaats van een TV en die heeft daarvoor wel even een stucadoor de spack muur laten weghalen en mooi strak laten stucen.
Hehe slim gedaan hé, en er komt inderdaad 55'', komt precies goed uit onder het raam en voor de kijkhoogte ;)
Wij kijken graag tv, maar ook Netflix, Youtube, games enz.
Tevens ook een zoontje die graag zijn series kijkt.
En de TV komt op de muur te hangen, dus mocht die ooit weggaan wat niet waarschijnlijk is dan is het kwestie van wat gaatjes dichtmaken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180486297
Tv hoek is af:

2x wcd, 2x Cat 6 UPT en 1x Koka 9ts + de buis van de tv naar binnen het meubel:



En dicht gesmeerd:



In de hoek trouwens het originele ziggo AOP, die heb ik verplaatst naar de meterkast.
Ik ga een las maken met een goede koppeling en dan met Koka9ts en dan naar de meterkast.
Daar komt dan ook de router e.d., en vanaf daar ook terug naar de tv.
Ik vind het prettiger als een router in de meterkast hangt.

Op die inbouwdoos in de hoek komt dan een blindplaat, dan kan ik altijd nog bij de las mocht dit nodig zijn.

Met het boren van de inbouwdoos voor de ruimtethermostaat trouwens:



Mazzel of kunde? ;)

Alle radiatoren die we niet meer nodig hebben en al het dikwandig leidingwerk is er ook uit:



Best aardig wat, daar is de oudijzerboer weer blij mee :)

Vandaag weet ik het nog niet, ga denk ik wat dingen aftekenen.
Ik heb een beetje een kater en het wordt kneiterwarm hier, niet echt een goede combi.

De warmte is trouwens wel echt vermoeiend, je doet veel minder.
Ik vind het echt prachtig weer maar om te klussen mag het wel een stuk milder weer zijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180487147
quote:
2s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:06 schreef junkiexp het volgende:
De warmte is trouwens wel echt vermoeiend, je doet veel minder.
Ik vind het echt prachtig weer maar om te klussen mag het wel een stuk milder weer zijn.

Mijn idee. Heb fonteintje in WC vervangen en deed de deur dicht tegen de warmte. Tip: sluit de gordijnen, scheelt zonne-instraling op je lichaam.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180487258
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:44 schreef blomke het volgende:
ijn idee. Heb fonteintje in WC vervangen en deed de deur dicht tegen de warmte. Tip: sluit de gordijnen, scheelt zonne-instraling op je lichaam.
Ik heb het zonnescherm uit, rolluik dicht en het gordijn dicht.
Maar de gevel is pal op het zuiden, wordt toch wel warm.

Maar ik heb ook vakantie en heb geen haast, dus geniet ook maar een beetje van de vrijheid.
Morgen met de kleine man naar een pretpark en dan dinsdag weer knallen
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180487514
quote:
2s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:50 schreef junkiexp het volgende:

Maar ik heb ook vakantie en heb geen haast, dus geniet ook maar een beetje van de vrijheid.
Morgen met de kleine man naar een pretpark en dan dinsdag weer knallen
Veel plezier!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180504425
Dank Blomke!

Zojuist een bestelling gedaan voor het isoleren van de woonkamer vloer.
30m2 PIR platen met alu bekleding aan beide zijden.
120mm dik, RD waarde 5,45, RD waarde.
RC waarde nieuwbouw vloer is 3,50, ik kom dus aan 5,45 en daar komt de vloer zelf nog bij, dat beton zal ook iets isoleren.
Zeker met de vloerverwarming zeer belangrijk dat het goed is geïsoleerd.

Tevens een offerte aanvraag gedaan voor de staalconstructie voor de doorbraak in de steunmuur.
2 staanders van 70x70x5 en een IPE 160 kwam uit de berekening van de constructeur, dus dat volgend we dan braaf op.
Doorbraak zou eerst door een aannemer gedaan worden maar die had toch geen tijd dus doen we het nu zelf.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 06:25:21 #95
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180508739
quote:
2s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:06 schreef junkiexp het volgende:
Tv hoek is af:

2x wcd, 2x Cat 6 UPT en 1x Koka 9ts + de buis van de tv naar binnen het meubel:

[ afbeelding ]

Als het nog kan, gelijk nog een buis infrezen. Is me toch een moeite om alle kabels door z'n rioolbuisje te leiden... Ik heb nog een coax die er niet doorheen past...
pi_180508973
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:10 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als het nog kan, gelijk nog een buis infrezen. Is me toch een moeite om alle kabels door z'n rioolbuisje te leiden... Ik heb nog een coax die er niet doorheen past...
Ik heb er om exact die reden ook 2 naast elkaar :Y
pi_180509056
De Samsung die ik ga aanschaffen heeft een one connect box.

Box in het meubel en daar alle kabels op aansluiten, dan van de box met 1 kabel naar de tv en thats it.
En dan een stroomkabel uiteraard.

Dus in totaal 2 kabels, dat gaat makkelijk passen in een 50mm buis :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180510696
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:28 schreef junkiexp het volgende:
Dus in totaal 2 kabels, dat gaat makkelijk passen in een 50mm buis :)
HDMI? Ook wel in 32 mm. Scheelt weer werk. Of is 't a gedaan?. Zit al ingesmeerd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180510739
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:42 schreef blomke het volgende:

[..]

HDMI? Ook wel in 32 mm. Scheelt weer werk. Of is 't a gedaan?. Zit al ingesmeerd.
Die one connect stekker is iets breder als een hmdi stekker.
Gaat dan samen met de stroomstekker wel passen.

Oh ja ik wil niet op wifi maar op UTP, die moet er dus wel doorheen want die gaat rechstreeks op de TV.
Maar ik kan altijd de kabel erdoorheen leiden en dan een RJ-45 erop knijpen :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180546150
Vandaag weer lekker bezig geweest, werd om 07:15 al gebeld dat de chauffeur van de isolatiehandel voor de deur stond, echter ik was nog in Rotterdam :o
In overleg heeft hij het naast het huis gezet, ik heb het daarna in de woonkamer gezet.
Mooi spul, weegt amper wat en isoleert heel goed.



Daarna met installatiewerk aan de gang gegaan, onder de vloer alles van koper en pvc weggehaald en daarna de waterleiding opnieuw gemaakt in Henco 20x2.
Ook gelijk het inbouwreservoir gesteld een aangesloten:



De Henco wordt nog wel gebeugeld uiteraard, maar daar ben ik niet meer aan toegekomen.

In de keuken ook al de afvoeren erbij, 50mm voor de spoelbak, 50mm voor de vaatwasser en 40mm in de muur voor het fonteintje van het toilet
In de muur zat al een buis maar op de verkeerde plaats, vandaar het gat.
Zie ook het scheve metselwerk vanaf de bouw.
Daarna in de keuken alle gaten afgeschuimd, morgen gaat mijn vader hier egaliseren nadat de vloer is gestofzuigd:



Ik ga morgen met mijn vriendin onder de vloer om een begin te maken aan de isolatie onder de woonkamervloer.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180546468
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:48 schreef junkiexp het volgende:

Ook gelijk het inbouwreservoir gesteld een aangesloten:

Specifiek voor TECE gekozen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 22:05:39 #103
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180546557
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:45 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Die one connect stekker is iets breder als een hmdi stekker.
Gaat dan samen met de stroomstekker wel passen.

Oh ja ik wil niet op wifi maar op UTP, die moet er dus wel doorheen want die gaat rechstreeks op de TV.
Maar ik kan altijd de kabel erdoorheen leiden en dan een RJ-45 erop knijpen :P
Hier ook hoor. Knip stekker eraf en door de pijp. Mooie platte stekker eraan en tv kijken maar.

Hoe ga je die leiding van het fonteintje wegwerken?
Laat die handjes wapperen!
pi_180546625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Specifiek voor TECE gekozen?
Ik had deze bedieningsplaat reeds:



En die was gratis omdat wat mensen ken daar zeg maar :)

Prima reservoir trouwens, minimaal even goed als Geberit, makkelijk te stellen ook.
En het grote voordeel, het afsluitkraantje is reeds voorgemonteerd en aangesloten.
In de linkerkant van de spoelbak zit 1/2 binnendraad.
Puntstuk Henco 1/2x16mm erin draaien, persen en klaar.
Bij de UP320 zit je altijd te kutten met een schroefbus en moet je het nog in elkaar zetten.
Dan is dit wel fijner werken :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180546665
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:05 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Knip stekker eraf en door de pijp. Mooie platte stekker eraan en tv kijken maar.

Hoe ga je die leiding van het fonteintje wegwerken?
Sleuf nog een beetje uithakken, pijp op de goede plaats brengen en dan aangooien met dik cement of stuc.
Is geen draagmuur.

Ik laat een mof 40 met een kasrubber 40/32 uit de muur komen.
Mooie chromen rozet erop en klaar ^O^

EDIT:

Je hebt het over de Henco leiding denk ik?
Die moet nog in de muur gefreesd worden, maar ik wilde het water er graag vandaag op hebben dus vandaar dat ik het zo heb gedaan.
Die komt in de muur met een persmuurplaat en dan een mooie hoekstopkraan erop.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 17 juli 2018 @ 22:20:43 #106
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180546862
Yes dat bedoelde ik ^O^

Oké ja ik frees altijd eerst en dan pijpen leggen maar ja dan kan er geen druk op.

Mooi werk c_/
Laat die handjes wapperen!
pi_180546971
Ja was ook mijn bedoeling, maar het liep vandaag anders, je kent het wel ;)
Thanks!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180595580
Weer 2 dagen een hoop kunnen doen.
Gisteren geisoleerd, de helft van de woonkamervloer is gedaan.
Er is destijds een schuifpui geplaatst dus de borstwering gesloopt, en tegelijkertijd ook het gat voor de convecterput gemaakt.
Al het puin is toen gewoon in het gat geflikkerd :{

Dat hebben wij eruit gehaald, was aardig wat:



Geen gevelstenen helaas, ik denk dat er vroeger onder het raam van die houten delen hebben gezeten.
Had wel een paar gevelstenen willen hebben, altijd handig.

Toen het gat nog eens stuk uitgegraven zodat de platen van 1200x1000x120 erin pasten, geeft ook weer aardig wat rommel:



De elementen zijn 500 breed, de platen 1000 breed dus ik doe 1 plaat per 2 elementen.
Kit op de liggers die samenkomen en kit op de plaat voor de buitenste elementen.
Er tegenaan, even heen en weer schuiven en dan goed aandrukken.
Voor de zekerheid een houtje eronder.

Echt top montagekit van de Action, Spectrum montagekit, ¤ 1,49 per bus!
Ik doe met 1 bus max 2 platen dus zocht wat relatief goedkoop :)

De laatste plaat in de rij moet steeds 100 vanaf, ik begin dan direct met een hele plaat zodat de naden ongelijk zitten.
Daarna komt er op de naden aluminiumtape, worden de raden afgeschuimd en komt er folie op het zand zodat eventueel vocht uit het zand condenseert tegen het folie en niet in de ruimte.
Zaterdag hier weer mee verder en dan hopen we dit af te ronden, voor de kamervloer dan.

Resultaat tot nu toe:



Vandaag de grote dag, het doorbreken van de draagmuur.
6 schroefstempels, stempelhout, 2 flinke hakhamers en een water-muurzaag.
3 stempels aan beide zijde, de muur uitgezaagd en dan het eerste deel vanaf boven rustig hakken.
Het was nog even de vraag of de rijen stenen boven het gat bleven hangen maar het was zo goed gemetsteld dat dit prima blijft hangen.



Op deze foto zie je ook de keukenvloer weer glad, die is gisteren voorzien van egaline.
Dinsdag komt de frezer dus dan hoeven we ons daar niet meer druk om te maken.

Morgenochtend het frame ophalen.
Dit is een IPE160 met aan de buitenzijden 2 kokers 70x70x5 gelast met voetplaten van 10 dik.
In de voetplaten zitten gaten 14, wij boren ankers 12 en draaien hier draadeinden in.
Moet onder de plaat en een moet boven de plaat zodat het frame kunnen stellen.
Dan ondersabelingscement onder de voeten en tussen de IPE en de muur.
2 dagen drogen en dan kunnen de stempels weg, precies op tijd zodat er dinsdag gefreest kan worden.

De tuin ligt inmiddels aardig vol puin :')



In het dorp waar het huis staat moet je voor een puincontainer een vergunning hebben, kost ook nog eens 35 euro.
Maar aangezien we nog niet ingeschreven staan is het wat lastiger om die vergunning aan te vragen.
En die muts van de gemeente belt niet terug ;(
Morgen maar weer eens een poging wagen.

Van het weekend weer een nieuwe update ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door junkiexp op 19-07-2018 22:09:39 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:12:46 #109
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180595759
Hier wordt hard gewerkt! Puin is erg herkenbaar. Wij hebben gewoon een klein aanhangertje waarmee we zo nu en dan heen en weer rijden. Is dat geen alternatief tov het plaatsen van een container? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_180595869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:12 schreef monsterd. het volgende:
Hier wordt hard gewerkt! Puin is erg herkenbaar. Wij hebben gewoon een klein aanhangertje waarmee we zo nu en dan heen en weer rijden. Is dat geen alternatief tov het plaatsen van een container? :)
Heb ik aan zitten denken, maar de mileustraat is 2 dorpen verderop.
Een km of 10, goed te overzien opzicht.
Maar ik moet met een klein karretje minimaal 3x heen en weer rijden, ik denk eigenlijk wel 4x
Een 6m3 container kost ¤ 120,- inc. plaatsen en afhalen.
Daar kan ik eigenlijk niet voor rijden, zeker niet als ik nog een karretje moet huren.

Kost me ook een dag en ik zit niet zo ruim qua planning ;)

Oh ja, voor de mileustraat hier heb je een pasje nodig en die krijg je ook alleen als je bent ingeschreven :')
Ik wil mij nog niet inschrijven want dan raak ik o.a. per direct mijn parkeervergunningen in Rotterdam kwijt.

Maar komt wel goed denk ik :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180596138
Kolere jij laat er geen gras over groeien. Mooi werk!

Hier ook fan van de Action kit. Lekker plakken. Sommige dingen scheelt een hoop en werkt best!

Succes. Gaat erg goed zo te zien. Strakke planning ook.
Laat die handjes wapperen!
pi_180601696
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:05 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Knip stekker eraf en door de pijp. Mooie platte stekker eraan en tv kijken maar.
Aangezien je alles goed wil aanpakken zou ik je willen aanraden om stugge kabels door leidingen heen te trekken en netjes af te monteren. Dan heb je het netjes in plaats van een losse kabel. Het kost je de kop niet maar het is wel direct netjes. Installatie materiaal kan je ook gewoon krijgen met rj45 doosjes waardoor het één geheel vormt.
pi_180602084
Mooi werk! Leuk om te zien dat je ook de draagmuur zelf doet. Heb dat ook gedaan, vond het best even spannend maar met goed advies van de constructeur was het eigenlijk heel goed te doen. Zo te zien heb je kalkzandsteen binnenmuren. Erg fijn als je dat vergelijkt met porabloc wat ze in die tijd ook gebruikten. Dat verbrokkeld tot gruis als je erin gaat hakken. Dat geeft me toch een bende...
pi_180616647
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:29 schreef Gieliovd het volgende:
Kolere jij laat er geen gras over groeien. Mooi werk!

Hier ook fan van de Action kit. Lekker plakken. Sommige dingen scheelt een hoop en werkt best!

Succes. Gaat erg goed zo te zien. Strakke planning ook.
Dank vriend!
Ja redelijk strak maar we knallen gewoon door :)
Echt een verademing om te klussen als je een tuin hebt zeg.
Buiten specie of MP75 aan maken, hout zagen kan ook buiten.
Puin flikker je gewoon tijdelijk in de tuin :D
En dan heb ik het nog niet over aanvoer van materiaal, auto aan de zijkant van het huis en binnen 4 meter sta je binnen, de schuifpui helpt ook wel erg mee omdat je direct in de woonkamer staat.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180616789
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:59 schreef tux87 het volgende:
Mooi werk! Leuk om te zien dat je ook de draagmuur zelf doet. Heb dat ook gedaan, vond het best even spannend maar met goed advies van de constructeur was het eigenlijk heel goed te doen. Zo te zien heb je kalkzandsteen binnenmuren. Erg fijn als je dat vergelijkt met porabloc wat ze in die tijd ook gebruikten. Dat verbrokkeld tot gruis als je erin gaat hakken. Dat geeft me toch een bende...
Dank!
Ik vond het ook wel spannend hoor, stempels eronder en dan gaan hakken.
Maar mijn vader was erbij met 50 jaar ervaring in de bouw, die is niet zo bang meer.
Die zegt dingen als:
''Ik durf het ook zonder stempels hoor, die verdiepingsvloer is in het werk gestort dus die kan nooit zakken, zal ik er eentje los draaien om te testen? *pakt koevoet en loopt naar stempel toe* :D :')

Ook wel een beetje jennen omdat hij weet dat ik het wel een beetje spannend vind omdat ik dit nog nooit heb gedaan.

Maar het scheelt wel als je met zo iemand samen werkt die weet wat hij doet :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180617229
Vandaag de staalconstructie geplaatst, de constructeur adviseerde 2 stalen kolommen te plaatsen en daar de ligger op te leggen.
Ik heb dit bij een constructiebedrijf op maat laten maken met flenzen onderaan.
Gelijk de constructie laten lassen, anders moest dit in huis en ik kan niet goed genoeg bakken voor zoiets.

Het zijn flenzen van 10mm dik, kokers van 70x70x5mm en de ligger is een IPE 160 (160x82mm)
De muur is 10 dus dan heb ik genoeg ruimte om het af te timmeren.
Constructie aan de vloer verankerd met ankers M10 en draadstangen, ringen en moeren. (op de foto nog niet allemaal geplaatst.
Tussen de ligger en de bestaande muur ondersabelingscement geduwd.
Aan de achterkant een lat gemaakt en aan de voorkant gewoon stevig vol voegen met een voegspijker.
Morgen nog onder de flenzen een dunne ondersabelingsmortel laten lopen voor zover daar ruimte is.

2 dagen drogen en dan kunnen de stempels weg *O*



R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180630013
Keurige constructie. Heb je er bewust voor gekozen een sparing te maken ipv de balk tegen het plafond?
pi_180638735
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:32 schreef Benoves het volgende:
Keurige constructie. Heb je er bewust voor gekozen een sparing te maken ipv de balk tegen het plafond?
Dank!
Ja dat is bewust, wij wilde graag uitkomen op de deurhoogte van de deur naar de gang.
De constructie iets hoger gemaakt en dan kunnen we het straks perfect uitvullen met gipsplaat zodat we prima uitkomen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180704726
Even een foto update!

Deuropening tussen keuken en gang dichtgemaakt:



Zandcement vloertje in de wc gestort na het gat van de oude afvoer dicht te hebben gemaakt:



Isolatie onder de woonkamervloer afgemaakt, de randen afgeschuimd en bodemfolie neergelegd:




De bult zand die ik buiten had liggen weer in het gat van de convecterput gegooid, wat uitgevlakt en toen aangestampt:



Daarna 2 lagen isolatie erop en afgeschuimd tot het schuim op was :P:



Morgen de zijkanten van de oude vloer boren en dan wapening aanbrengen, daarna volstorten met beton tot 5cm onder de rand. Daarna zandcement met de vloerverwarmingsslangen erin.

Stempels zijn ook weg, lekker grote ruimte nu:




En zoals jullie kunnen zien is het heel erg opgeruimd omdat vandaag de frezer kwam!
Die heeft zonder problemen alles er netjes ingefreesd, keuken, woonkamer, gang en toilet :)





Morgen de leidingen leggen, testen en dan de sleuven dichtsmeren :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:43:50 #120
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180706428
Wat een tempo, gaaf hoor! De doorgang ziet er goed uit verder! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_180712572
Mooi project, lekker bezig!
  woensdag 25 juli 2018 @ 07:32:38 #122
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_180712600
Gaaf huis Junkie!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 25 juli 2018 @ 08:37:43 #123
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_180712972
gaat lekker. goed bezig!
  woensdag 25 juli 2018 @ 16:24:48 #124
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_180721275
Dat ziet er een stuk ruimtelijker uit zo met die doorgang. Goed bezig.
pi_180725771
Goed bezig zeg! Ik volg het met veel plezier! Vooral blijven posten ! :)
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 19:38:01 #126
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180726122
Wauw, dat gaat plots wel even hard zo ! Succes morgen met het worstelen van alle slangen bij deze temperaturen.

De vloerverwarmingsverdeler waar komt die eigenlijk te zitten ? :)
Er komen helemaal geen radiatoren meer ?
pi_180730090
Bedankt allemaal, leuk dat jullie meelezen :) ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, dat gaat plots wel even hard zo ! Succes morgen met het worstelen van alle slangen bij deze temperaturen.

De vloerverwarmingsverdeler waar komt die eigenlijk te zitten ? :)
Er komen helemaal geen radiatoren meer ?
Dank!
Morgen was al vandaag ;)
De verdeler komt in de kast onder de trap, op de beneden verdieping helemaal geen radiatoren meer.
Later wellicht ook op de bovenverdieping vloerverwarming, eerst maar eens een winter aankijken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:17:34 #128
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180730240
Lekker plooibaar die slangen met deze temperatuur :7
Laat die handjes wapperen!
pi_180730333
Vandaag weer met volle zin doorgewerkt!

Slangen er allemaal in:



Verdeler opgehangen en aangesloten, gevuld en ontlucht, uiteraard geen lekkages :+



Dit is een LTV verdeler (lage temperatuur), het mooie aan deze verdeler is dat de bijmenging is in te stellen, dus of en hoeveel retourwater er wordt bijgemengd aan het aanvoerwater.
Zo kan je de verdeler dus hydraulisch actief of neutraal maken, zeker met het oog op een toekomstige warmtepomp een nuttiger optie.
Tevens gekozen voor een composiet verdeler, deze roesten niet en je hebt geen last van condens als je zou gaan koelen in de zomer.
Op de onderste balk zitten flowmeter die het aantal liters per uur aangeven, zo kan ik alle groepen perfect instellen.
En natuurlijk een toerengeregelde A-label pomp van Wilo.
De zwarte dingen onder de slangen zijn geleidebochten, die monteer je om de slangen en dan blijven ze in de goede vorm staan zodat je alles spannignsloos kan aansluiten.
Is echt een aanrader, en het ziet er netjes uit vind ik :)
Leuke gadgets voor deze jongen ;)

Convecterput gat voorzien van bewapening:



Daarna volgestort met beton.



Van betonijzer wat haakjes gemaakt op de slangen op hun plek te houden.
Ik wilde heel graag met de aanvoer nog een keer lus maken voor de schuifpui ivm koudeval en dat is gelukt, het ziet er alleen niet uit.
Maar die slang blijft absoluut niet in de vorm staan waarin je hem buigt.
Acht, het wordt morgen weggesmeerd onder de zandcement vloer :)

Vanavond tot 21:00 uur bezig geweest met het dichtsmeren van de sleuven, ben over de helft.
Morgen afmaken, het is best zwaar werk eigenlijk, viel mij tegen.
Maar komt ook weer goed ;)

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180730462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:17 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker plooibaar die slangen met deze temperatuur :7
Ja dat scheelt wel, in winter is het een stuk lastiger in een onverwarmd huis :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 22:28:25 #131
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180730578
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:24 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja dat scheelt wel, in winter is het een stuk lastiger in een onverwarmd huis :P
Ieder nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen; gezien de omstandigheden heb je echt meer dan voldoende werk verzet _O_ :D
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:39:54 #132
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180730847
Zwoeger! ~O>
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 25 juli 2018 @ 23:45:28 #133
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_180732416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:39 schreef Gieliovd het volgende:
Zwoeger! ~O>
Zweter :+
pi_180733148
Ja lekker hoor, morgen 34 en vrijdag 36 graden.
Ik heb 3 weken alleen maar 25+ graden gehad tijdens het klussen :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:06:16 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_180736348
En dan nog bezig zijn met isolatie en vloerverwarming :o
pi_180736704
Pfff, veel te heet voor dit soort werk, en maar gewoon doorgaan hè _O_

Mag ik vragen waarom de verhuizing van het centrum naar iets heeeeeeeeel veel rustigers? Zal wel even wennen zijn denk ik?
pi_180737097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:10 schreef R2R het volgende:
Pfff, veel te heet voor dit soort werk, en maar gewoon doorgaan hè _O_

Mag ik vragen waarom de verhuizing van het centrum naar iets heeeeeeeeel veel rustigers? Zal wel even wennen zijn denk ik?
Weinig keus, gewoon knallen. Zaterdag wordt het weer een stuk beter!

Voornamelijk voor onze zoon, die wil straks ook lekker buiten spelen en op de hoek van de Coolsingel gaat dat niet echt zeg maar.
Ook weinig kinderen hier, veel jonge mensen en expats.
Daarnaast hebben we de drukte ook wel gezien.
13 jaar lang geweldig gewoond in het centrum. We zijn nou allebei 35+, vroeger maakten we echt gebruik van de stad, 2x per week stappen ed maar dat is nu al bijna niet meer het geval.

Het zal wel wennen worden maar ik heb het nu al naar mijn zin, kan de auto parkeren op 3 meter afstand van de achterdeur.
Werkt veel makelijker met boodschappen e.d.
Ook met klussen trouwens, ik heb wat lopen zwoegen hier.
45 OSB platen door het trappenhuis naar boven gesjouwd bijvoorbeeld 😵

Daarnaast is de nieuwe woonplaats aanwezig in de top 10 van veiligste gemeenten van Nederland, dat is ook wel mooi meegenomen 😀

[ Bericht 8% gewijzigd door junkiexp op 26-07-2018 08:57:37 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 26 juli 2018 @ 10:40:50 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_180738690
En van de winter lekker airco monteren op het dak :?
Ook lekker :+
pi_180738797
Wel lekker goedkoop. Ik zag dat de airco die ik 2 maanden terug gekocht heb nu bij dezelfde aanbieder nog altijd in de "aanbieding" staat, maar wel ¤150 duurder geworden is.

Vraag en aanbod... tja.

Succes vandaag weer!!
Laat die handjes wapperen!
  Redactie Frontpage donderdag 26 juli 2018 @ 11:11:14 #140
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180739260
Is de vloerverwarming straks centraal regelbaar krijg je regeling per kamer? En dan bedoel ik niet de kraantjes in de meterkast verder open of dicht draaien ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180742304
Mooie progressie! Ga je met het oog op de toekomst de radiatoren boven alvast vervangen door LTV radiatoren? Dan kan je direct op een lage temperatuur stoken en ben je echt voorbereid op een Warmtepomp!
pi_180746507
Ziet er goed uit allemaal
pi_180754106
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:48 schreef Randy_S het volgende:
Mooie progressie! Ga je met het oog op de toekomst de radiatoren boven alvast vervangen door LTV radiatoren? Dan kan je direct op een lage temperatuur stoken en ben je echt voorbereid op een Warmtepomp!
Niet direct.
Maar door een verbouwing mijn vaders huis heb ik 2 praktisch nieuwe JAGA tempo radiatoren gekregen.
één daarvan gaat er in onze slaapkamer, en de andere is 2800mm en die kan mooi op zolder.
Ik wil even een winter kijken in hoeverre het huis zicht gedraagt bij koud weer, daar heb ik natuurlijk geen idee van.
Ik ga op 50 graden aanvoer beginnen en dan zover zakken tot ik het niet meer warm krijg.
Nu hoeven wij het op de slaapkamers ook geen 20 graden te hebben, 15 graden is warm zat.
Gevel is nageisoleerd met 7cm isolatie en het zolderdak is ook geisoleerd, ik verwacht dat ik het wel warm krijg boven.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:11 schreef JeMoeder het volgende:
Is de vloerverwarming straks centraal regelbaar krijg je regeling per kamer? En dan bedoel ik niet de kraantjes in de meterkast verder open of dicht draaien ;)
Nee dat ga ik niet doen, ik laat de kamerthermostaat het regelen en ga ook waarschijnlijk geen nachtverlaging toepassen.
4 van de 7 dagen is er sowieso de hele dag iemand thuis.
Daarnaast is mij mening dat je vloerverwarming niet moet naregelen.
Op een koude dag opstoken met alle kranen open, wordt er een kamer te warm deze dan iets minder liters geven.
Het opwarmkarakter leent zich niet goed voor naregeling.

Wellicht wel Evohome voor de radiotoren boven, maar dat ga ik in of na de winter bekijken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180754175
Was vandaag warm, maar er stond wat wind.
Voordeur ook open gezet zodat het kan doorwaaien.
Gat van de convecterput dichtgesmeerd, en de rest van de sleuven van de vloerverwarming dichtgesmeerd.
Mijn vader is bezig met het aftimmeren van de staalconstructie.
Die heeft een eigen installatiebedrijf en in de verloren uren komt hij wat bij mij klussen, vindt hij erg leuk.
Hij heeft de sleutels dus hij kan komen wanneer hij wil.
Vanochtend om 07:15 stond hij al een wandje in de woonkamer te smeren, gouden vent ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:19:04 #145
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_180761139
Mooi om te zien die aanleg van de vloerverwarming. Gaat er bij ons ook komen en is één van de dingen die we nog niet eerder gedaan hebben. Altijd prettig om dan een keer te zien hoe dat gaat.
Heb je zelf de onderdelen gewoon (online) gekocht?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:27:06 #146
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180761902
Junk "is" de online in dit geval ;)
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 27 juli 2018 @ 11:06:56 #147
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_180763744
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:27 schreef Gieliovd het volgende:
Junk "is" de online in dit geval ;)
Ah, en waar kan ik die vinden?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 21:49:59 #148
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180777017
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juli 2018 21:58 schreef junkiexp het volgende:
Was vandaag warm, maar er stond wat wind.
Voordeur ook open gezet zodat het kan doorwaaien.
Gat van de convecterput dichtgesmeerd, en de rest van de sleuven van de vloerverwarming dichtgesmeerd.
Mijn vader is bezig met het aftimmeren van de staalconstructie.
Die heeft een eigen installatiebedrijf en in de verloren uren komt hij wat bij mij klussen, vindt hij erg leuk.
Hij heeft de sleutels dus hij kan komen wanneer hij wil.
Vanochtend om 07:15 stond hij al een wandje in de woonkamer te smeren, gouden vent ^O^
Ideaal toch ? :) ^O^
pi_180786326
Ziet er goed uit. Succes met de verbouwing!
pi_180803035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:19 schreef SV-tje het volgende:
Mooi om te zien die aanleg van de vloerverwarming. Gaat er bij ons ook komen en is één van de dingen die we nog niet eerder gedaan hebben. Altijd prettig om dan een keer te zien hoe dat gaat.
Heb je zelf de onderdelen gewoon (online) gekocht?
Ik zit zelf in de handel zoals al gezegd, echter doe ik niets met vloerverwarming online.
Echter de groothandel waarvan ik het koop wel uiteraard.
Daarom wilde ik het zelf ook aanleggen, die goedkope aanbieders geven vak een basis verdeler van bedenkelijke kwaliteit met weinig (in)regelmogelijkheden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180803108
Vandaag niet heel veel zin, toch nog wat kunnen doen:

Vloerverwarming verdeler aangesloten met Henco 26x3:



Al de waterleidingen aangelegd in de keuken:


Bovenin zie je alle leidingen vanuit de toilet ruimte komen, die gaan direct door het plafond naar een inbouwkast in de kleine slaapkamer.
Dan daar weer door het plafond en dan komen ze direct onder de cv ketel uit.
Leidingen zo ver mogelijk tegen het plafond gehouden, er komt een verlaagd plafond echter maar minimale verlaging ivm het buitenkozijn wat glas heeft tot bijna tegen het plafond.
Max 50mm zal het moeten worden.

Leidingsschacht wordt al wat voller, ook gelijkt thermostaatkabel, 2x CAT6 en 1 Koka9TS naar boven getrokken voor de zolder, nu ligt toch alles open.



En het aftimmeren van de stalen kolom is klaar en staat al in de eerste laag stuc:



Het wordt heel rechthoekig en straks, precies zoals wij wilden.
Dat heeft mijn vader overigens gedaan :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180818093
Lekker bezig weer ! ^O^
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 29 juli 2018 @ 18:49:50 #153
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180818632
En lekker die achtertuin vol dumpen. Hahaha.

Doe niet als ik. Het daar te lang laten :+
Laat die handjes wapperen!
pi_180820771
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 18:49 schreef Gieliovd het volgende:
En lekker die achtertuin vol dumpen. Hahaha.

Doe niet als ik. Het daar te lang laten :+
Ja te vol, heb alleen nog een looppad van een meter over :')
We wachten nog steeds op de vergunning van de gemeente.
We moesten een tekening maken waar de container kwam te staan in de straat, netjes gedaan met streetview foto erbij.
Week geleden verstuurd maar je hoort niets, als je belt is die muts steeds niet aanwezig.
Klote ambtenaren :r

Als ik morgen niets heb gehoord ga ik de container gewoon bestellen.
Dan gelijk volgooien en binnen 2 dagen laten ophalen, duurt mij te lang anders.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180821444
Dat is lang wachten voor een vergunning :o Misschien eens bellen? Soms doet dat wonderen. Dan kan iets wat onderop de stapel ligt zomaar ineens toch opgepakt worden ;)
pi_180822112
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 23:09 schreef junkiexp het volgende:

Al de waterleidingen aangelegd in de keuken:

[ afbeelding ]
Bovenin zie je alle leidingen vanuit de toilet ruimte komen, die gaan direct door het plafond naar een inbouwkast in de kleine slaapkamer.

Leidingsschacht wordt al wat voller, ook gelijkt thermostaatkabel, 2x CAT6 en 1 Koka9TS naar boven getrokken voor de zolder, nu ligt toch alles open.

Mooi zo'n koof met leidingen. Komt er nog een WC boven met 110 mm naar beneden via die koof?

Pas heb ik hier een koof geschilderd, lopen:

1) drogerafvoer naar dak,
2) WC 110 mm van boven,
3) warm&koud water van de wastafel/toilet boven,
4) de 2 CV-leidingen,
5) de gasbuis voor de ketel
5) een half dozijn kabels doorheen.

Dus inderdaad: handig en belangrijk om toegankelijk te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 29-07-2018 21:37:52 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 29 juli 2018 @ 21:44:12 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_180822412
quote:
2s.gif Op zondag 29 juli 2018 20:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja te vol, heb alleen nog een looppad van een meter over :')
We wachten nog steeds op de vergunning van de gemeente.
We moesten een tekening maken waar de container kwam te staan in de straat, netjes gedaan met streetview foto erbij.
Week geleden verstuurd maar je hoort niets, als je belt is die muts steeds niet aanwezig.
Klote ambtenaren :r

Als ik morgen niets heb gehoord ga ik de container gewoon bestellen.
Dan gelijk volgooien en binnen 2 dagen laten ophalen, duurt mij te lang anders.
geen idee hoe het bij jullie gemeente is, maar hier hebben de achterburen 2 maanden lang verschillende containers voor de deur gehad en begon de gemeente pas te bellen nadat een 40kuubs houtcontainer 2 weken niet van zijn plek gekomen was :P .

En dat is dus langs 1 van de hoofdstraten in het centrum van Eindhoven waar behoorlijk wat verkeer en bussen langs rijden dagelijks.
pi_180822819
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:01 schreef Puala het volgende:
Dat is lang wachten voor een vergunning :o Misschien eens bellen? Soms doet dat wonderen. Dan kan iets wat onderop de stapel ligt zomaar ineens toch opgepakt worden ;)
We hebben al een paar keer gebeld maar de betreffende dame is steeds niet aanwezig en haar collega mag er niets mee doen :')
Vakantietijd helaas.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Mooi zo'n koof met leidingen. Komt er nog een WC boven met 110 mm naar beneden via die koof?

Pas heb ik hier een koof geschilderd, lopen:

1) drogerafvoer naar dak,
2) WC 110 mm van boven,
3) warm&koud water van de wastafel/toilet boven,
4) de 2 CV-leidingen,
5) de gasbuis voor de ketel
5) een half dozijn kabels doorheen.

Dus inderdaad: handig en belangrijk om toegankelijk te houden.
Ja is echt ideaal.
110-er van de WC boven gaat door de meterkast naar beneden omdat de badkamer aan de voorkant van het huis zit, deze wc zit midden in het huis.
Hier komt ook nog aardig wat elektra bij, en dan is het wel een eind klaar.
Toegankelijk houden wordt het niet, maar ik hoef er als het goed is nooit meer bij te zijn.
En anders is het een kwestie van een paar tegels eraf hakken en een gat in de wand te zagen.
Dat is opzicht goed te repareren.

Maar al het leidingwerk is nieuw, ik verwacht niet dat dit binnen afzienbare tijd aandacht nodig heeft.

Komt trouwens ook een verlaagd plafond in, als je goed kijkt zie je rechtsboven een uitstulping uit de muur, dat is een deel van een traptree.
Kwam niet helemaal goed uit denk ik bij de bouw :P

Maar dat wordt de hoogte van het plafond, is iets van 2.10, voor het mooie iets te laag maar dan ben ik wel gelijk van die tree af :)

quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

geen idee hoe het bij jullie gemeente is, maar hier hebben de achterburen 2 maanden lang verschillende containers voor de deur gehad en begon de gemeente pas te bellen nadat een 40kuubs houtcontainer 2 weken niet van zijn plek gekomen was :P .

En dat is dus langs 1 van de hoofdstraten in het centrum van Eindhoven waar behoorlijk wat verkeer en bussen langs rijden dagelijks.
Bij onze gemeente ben je verplicht om een vergunning aan te vragen.
Kost volgens mij nog iets van 35 euro ook.

Maar misschien ben ik wel te braaf en had ik dat ding gelijk neer moet laten knallen.
Gaat ook maar om een 6m3 container, één parkeerplaats.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 29 juli 2018 @ 22:18:09 #159
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_180823261
bij ons officieel ook. Maar achterburen zijn wat minder braaf. hoorde vandaag dat ze bijna een bouwstop op gelegd hadden gekregen.

Maar je weet het. de brutalen hebben de wereld. En je wordt sowieso zelden direct hard aangepakt maar krijgt in het algemeen eerst een waarschuwing.
pi_180823866
Goed bezig! Mooi interessant topic! :D
pi_180824351
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:18 schreef bleiblei het volgende:
bij ons officieel ook. Maar achterburen zijn wat minder braaf. hoorde vandaag dat ze bijna een bouwstop op gelegd hadden gekregen.

Maar je weet het. de brutalen hebben de wereld. En je wordt sowieso zelden direct hard aangepakt maar krijgt in het algemeen eerst een waarschuwing.
Klopt, daarom ga ik het ook dinsdag doen als ik nog niets weet.
Kan mij altijd een beetje van de domme houden natuurlijk.
En mocht ik een boete krijgen zal iets van 50-60 euro zijn denk ik, dat is ook wel te doen op het bedrag van de hele verbouwing.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:49 schreef NicolasJoy het volgende:
Goed bezig! Mooi interessant topic! :D
Thanks, leuk dat je meeleest!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180919611
En, nog wat kunnen doen afgelopen dagen?
pi_180967953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:54 schreef jcdenboer het volgende:
En, nog wat kunnen doen afgelopen dagen?
Jazeker!

Binnenkort een grote update, internet in het huidige huis iets te voorbarig opgezegd :P
Volgend weekend verhuizen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_180971479
#superbenieuwd weer !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 16:32:57 #165
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180984642
quote:
2s.gif Op zondag 5 augustus 2018 21:36 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Jazeker!

Binnenkort een grote update, internet in het huidige huis iets te voorbarig opgezegd :P
Volgend weekend verhuizen.
Super benieuwd ! *O*
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:51:08 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181004144
Ik ontdek dit topic nu pas! Leuk :) !
Resistance is futile.
pi_181033306
Interessant topic, kan ik zelf ook nog goede ideeën aan opdoen ^^
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 17:07:59 #168
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181475883
quote:
2s.gif Op zondag 5 augustus 2018 21:36 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Jazeker!

Binnenkort een grote update, internet in het huidige huis iets te voorbarig opgezegd :P
Volgend weekend verhuizen.
Inmiddels alweer geruime tijd online neem ik aan ? ;) :P

Hoe is de verhuizing verlopen ? :)
pi_181485777
@junkiexp lokpost ! STTTTTTTTTTT niks tegen vonkie zeggen :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_182382021
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Inmiddels alweer geruime tijd online neem ik aan ? ;) :P

Hoe is de verhuizing verlopen ? :)
Ja dat wel, maar druk druk druk met de zaak en andere dingen,
Klussen heeft ook even stil gelegen een paar weken, het is nu redelijk vroeg donker en de kleine gaat om 20:00 uur naar bed.
Verhuizging ging super, maatje van mij met een BMW station, ik heb met de Movano L2 van de zaak, mijn vriendin met mijn BMW station en mijn vader met zijn Kangoo.
Hoop vrienden erbij en om 16:00 uur zaten we aan het bier ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_182382309
Even kijken, waar waren we gebleven?

De woonkamer is een soort van af, plafond strak wit en de muren een soort van bruin grijs.
Gespoten met dit apparaat:



Heb ik samen met mijn vader gekocht want die is ook aan het verbouwen.
Het mooie van dit apparaat is dat je een slang in de latex emmer monteert en de latex hiermee wordt aangezogen.
De spuitlans is dus best wel licht.

Daarna ondervloer speciaal voor vloerverwarming erin en toen het laminaat erop.
Nu is het een beetje ingericht, ik zal van de week even een paar foto's maken.
Het zag er toen iig zo uit:



Rolgordijnen worden nog vervangen door iets anders, dit zijn degen van de vorige eigenaar.
Maar is lekker dat we nu iets hebben, alleen de kleur vloekt enorm lol :X
Laminaat is meeverhuisd uit het vorige huis, was een dure Balterio vloer en de nieuwe eigenaar van ons huis ging het weggooien, zit zelfs nog 22 jaar garantie op.
We wilden eigenlijk een PVC vloer beneden en dan dit laminaat boven leggen maar dat was echt niet haalbaar met de droogtijden van egalisatie enz.
En dit laminaat is ook geschikt voor vloerverwarming, en wij vinden het nog steeds een mooie vloer waar na 8 jaar nog amper krasjes opzitten.

Verder ook de woonkamer voorzien van volledig nieuw schakelmateriaal van Busch & Jaeger,
net als is ons vorige huis weer de Impuls serie:



Wij hebben de hoogglans wit uitvoering, en de cirkel om de schakelaar is verlicht als het licht is uitgeschakeld:



We waren er zeer tevreden over, vandaar dat we het in dit huis weer toepassen.
Alles besteld bij dezelfde Duitse webshop en dat is ook nog een stuk voordeliger ^O^

Nu de woonkamer een soort van af is zijn we ons aan het richten op de keuken.

Ivm leidingen en spotjes een verlaagd plafond gemaakt.
Rachelwerk:



Dit huis is (nu nog) voorzien van natuurlijk ventilatie, in de keuken zitten 2 kanalen waarop ik de afzuigkap had kunnen aansluiten, dat heb ik in het vorige huis ook gedaan en dat werkte echt bagger.
Toch te veel weerstand denk ik.
Dus ik wilde een buis naar buiten en dat was een uitdaging.
Buitenkozijn is even hoog als het plafond dus dat valt af.
Verlaagd plafond is 7cm dus ik moet met platte buis werken.
Tegen de rest van de buitengevel staat de berging van de tuin.
En als ik de buis rechtdoor liet lopen kwam ik precies in het midden van het dak uit van de schuur.

Dus ik heb wat lager moeten boren om niet op de balken van het schuurdak uit te komen.
Ik heb daar een sprong, echter komt hier een hoge kast onder te staan en die ga ik met bedekkingspanelen van dezelfde kleur tot het plafond maken zodat die sprong hierin valt.


Andere kant ziet er zo uit:



Hiervan ga ik verder met spiralo buis 125mm, dan een bocht erop en via een plakplaat op het platte dak met een ventilatiedoorvoer naar buiten.
Heel gedoe voor een afzuigkap maar dan weet ik zeker dat het goed werk.

Vandaag de stucplaten gemonteerd:



Moeten nog wel wat meer schroeven in maar ik had er vrij weinig en de bouwmarkt is hier dicht op zondag, dat is weer een nadeel van klein dorp :')
Morgen even schroeven halen en dan mag de stucadoor alles netjes gaan smeren.
De grijze buis die je ziet hier komt straks een afzuigventiel in.
Boven op zolder komt een mechanische ventilatiebox en die zal dan onder andere hier licht afzuigen waardoor er via de roosters in de ramen verse lucht door de benedenverdieping gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door junkiexp op 08-10-2018 00:25:51 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_182383757
Centrale afzuiging moet ik hier ook nog gaan regelen. Is er een reden waarom je er geen WTW unit neerhangt?
pi_182384606
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 00:18 schreef junkiexp het volgende:

Dus ik heb wat lager moeten boren om niet op de balken van het schuurdak uit te komen.
Ik heb daar een sprong, echter komt hier een hoge kast onder te staan en die ga ik met bedekkingspanelen van dezelfde kleur tot het plafond maken zodat die sprong hierin valt.

Andere kant ziet er zo uit:

[ afbeelding ]

Hiervan ga ik verder met spiralo buis 125mm, dan een bocht erop en via een plakplaat op het platte dak met een ventilatiedoorvoer naar buiten.
Heel gedoe voor een afzuigkap maar dan weet ik zeker dat het goed werk.

Heel gedoe. Ik heb later een afzuiging aangelegd (had ik het maar gelijk gedaan zoals jij, boven het nieuwe plafond), en moest eerst via een halfsteens muur, een tussenvloer (van hout) en door het pannendak.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182385518
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 07:19 schreef Erik het volgende:
Centrale afzuiging moet ik hier ook nog gaan regelen. Is er een reden waarom je er geen WTW unit neerhangt?
Ik heb het onderzocht, maar ik krijg de aanvoerbuizen niet fatsoenlijk geplaatst.
Alle vloeren zijn hier van beton dus ik zou niet weten hoe ik hier een 125mm buis in moet verwerken.
Ik probeer alles zo duurzaam mogelijk te doen maar ik wil geen buis in het zicht, dat is geen optie.

Dan leg ik liever wat extra panelen op het dak.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_182385526
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Heel gedoe. Ik heb later een afzuiging aangelegd (had ik het maar gelijk gedaan zoals jij, boven het nieuwe plafond), en moest eerst via een halfsteens muur, een tussenvloer (van hout) en door het pannendak.
Ja dat is een heel gedoe, die buizen zijn nou eenmaal een grote diameter helaas.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_182385608
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:03 schreef junkiexp het volgende:
Ja dat is een heel gedoe, die buizen zijn nou eenmaal een grote diameter helaas.
Ik ken je bouwkundige situatie helemaal niet, maar zou 2 x 70 mm rond en dan de balk in de schuur gedeeltelijk weghalen (en ondersteunen) een mogelijkheid zijn geweest? Dan had je geen rechthoekige buis en geen uitspringing in die keukenplafond.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182387822
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ken je bouwkundige situatie helemaal niet, maar zou 2 x 70 mm rond en dan de balk in de schuur gedeeltelijk weghalen (en ondersteunen) een mogelijkheid zijn geweest? Dan had je geen rechthoekige buis en geen uitspringing in die keukenplafond.
Ik heb aan zoiets gedacht, maar het hart van de buis komt precies uit op de dakplaat.
Daarvoor moest ik ook zo veel naar beneden met de sprong.
Ik vind het geen ramp, er komt een hoge kast onder en die maak ik dan tot het plafond dicht.

Ik weet nu dat ik goede afzuiging heb, dat is het belangrijkste :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_182390572
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:59 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb aan zoiets gedacht, maar het hart van de buis komt precies uit op de dakplaat.
Da's inderdaad een "bottleneck".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182391663
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 00:18 schreef junkiexp het volgende:
[...]

De woonkamer is een soort van af, plafond strak wit en de muren een soort van bruin grijs.
Gespoten met dit apparaat:

[ afbeelding ]

Heb ik samen met mijn vader gekocht want die is ook aan het verbouwen.
Het mooie van dit apparaat is dat je een slang in de latex emmer monteert en de latex hiermee wordt aangezogen.
De spuitlans is dus best wel licht.

[...]
Hoe zit het met spray, kleinere stukjes/hoekjes, kozijnen, etc?

Ik zit ook zoiets te overwegen namelijk, maar heb weinig zin om het hele huis te moeten beschermen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_182391932
Lekker bezig man, hard gewerkt weer!

@ puddingbuks:
Er komt 100 kuub lucht uit dat ding en erg veel overspray dus 100% afplakken is vereist.

Totale chaos als er iets los komt dat gaat een eigen leven leiden.

Verder is het een topding, al heel wat mee gespoten, nu raakt hij een beetje versleten helaas.... Ik zou een volgende keer een airless kopen denk ik.
Laat die handjes wapperen!
pi_182540614
Vandaag de stucadoor over de vloer gehad en hem opdracht gegeven om heel de keuken te stuccen.
Dit gaat hij binnen nu en 2 weken doen en dan kan de keuken erin.
Kan ik mooi in de tussentijd nog 5 extra groepen + kookgroep voor de keuken maken.
En nog even een nieuwe meterkast, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke kast het moet worden.

Ik wil wat uitbreidingsmogelijkheden en bij 13 groepen + kookgroep kom je dan op een hele hoge kast uit of een dubbele.
En die dubbele zal het waarschijnlijk worden, maar ik wil zeker weten of het goed uitkomt met de afmetingen dus ik moet nog eens alles goed uitmeten.

De hoge past eigenlijk niet lekker in de meterkast.
Dan gaat een deel van de kast door het plafond (wat er wel af kan, maar dat vind ik geen gezicht.

Het wordt overigens een Hager kast gezien ik daar alleen maar goede ervaringen mee heb.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_182946745
Eindelijk weer een beetje tijd vrij, verder knallen dus!

Stucadoor is geweest, die heeft de wanden en het plafond strak gesmeerd!




Plafond is al aardig droog, wanden moeten nog even want daar zit soms wel 3cm op.
Maar de vloerverwarming staat lekker aan en alle roosters open en overdag ook een raam open zodat het vocht goed weg kan.
Eind volgende week zal alles droog zijn, dan kunnen we schilderen en dan kan de keuken erin.
Alle elektra, water, cv en afvoerleidingen zijn al voorbereidt.



Toilet is ook helmaal gereed qua voorbereidingen, alle leidingen zitten erin en warmwater en aanvoer/retourleidingen naar de vloerverwarmingsverdeler zijn geïsoleerd.
Ik moet hier alleen nog een bovenlicht dichtmaken en de ombouw van het reservoir maken en een verlaagd plafond erin.
Dan kan ook hier de afwerkingen beginnen, we zijn er nog niet helemaal uit wat we willen, eigenlijk geen tegels maar we weten nog niet wat wel.
We hadden bij de stucadoor gevraagd voor beton cire maar dat gaat meer dan 1K kosten.
Hij moet er 4x voor terug komen en de grondstof is ook erg duur, vandaar dat het zo kostbaar is.
Gaat hem denk ik niet worden.
Misschien gewoon maar glad laten smeren en dan afwasbare latex, kunnen we altijd nog tegels nemen als het toch te snel vies wordt.

Ik was nog even in de kruipruimte om een gasleiding die in de weg zat weg te zagen, ik zaag deze door en de andere kan breekt gewoon af :o
Bleek dat deze volop verroest was:



Dat was dus dikwandig staal, dat heeft een wanddikte van 2mm.
Gelukkig was de leiding niet meer in gebruik en een aantal jaar geleden door de vorige bewoonster al vervangen door een Henco leiding.
Maar toch erg bijzonder.
De kruipruimte is erg door, alleen het stuk onder de meterkast is bij de fundering vochtig, dat komt volgens mij omdat de fundering koud wordt en de warme lucht uit de kruipruimte hier tegen aan condenseert.
Het is ook alleen dat stukje.

Dit weekend bezig geweest met de meterkast, zo was het:



En zo is het nu:





2 halve dagen mee bezig geweest.
Alles zelf gedaan, ik heb alleen een elektricien laten komen om de oude kast weg te halen en de nieuwe kast aan te sluiten tot de hoofdschakelaar.
Als ik zegelrecht had dan had ik dat ook zelf gedaan :p
En onder spanning werken doe ik niet aan :N

Het is een 3 fase Hager kast met 11 groepen + kookgroep.
Voor de oplettende kijker, de 3 fasen zijn doorverbonden met een kam, ik ga Stedin opdracht geven om 3 fasen aan te sluiten.
Het voordeel is dat ik al 3 fasen heb in de kast, dus Stedin hoeft alleen 2 zekeringen te plaatsen en 2 draden te trekken (voor het bizare bedrag van ¤ 225,00)


Ziggo modem met 4x UTP voor diverse ruimtes en TV aansluiting naar de woonkamer en naar zolder.
Daarnaast AOP van Ziggo verplaatst naar de meterkast (niet verdeler vertellen ;) ), idem voor telefoon (blauwe kabel, hier moet ik nog een mooie aansluitdoos voor vinden, ik gebruik de telefoonlijn verder niet overigens)
Het zwarte kastje is een Youless, hiermee lees ik mijn gas/electra meter uit via de P1 poort.

En dan krijg je dit terug als Excel of een mooi programma:



De droger staat aan en dit gaat afwisselend drogen en koelen, vandaar de rara grafiek :)

Voor de netheid heb ik de achterwand bekleed met 4mm hardhout multiplex.
Ik kon natuurlijk niet alles van de muur trekken dus ik heb de verdeelkasten van de netbeerder eerst rechts los geschroefd, toen een halve plaat er tussen en toen links gedaan.
Je ziet er eigenlijk niets van dat het 2 halve platen zijn, de naad valt weg achter de kast.
Ik moet het alleen onderin nog doen, maar daar zit ook de gasmeter en is het wat lastiger en had ik geen tijd meer voor.
Links naast de Hager kast komt nog een zelfde kast te hangen en hier komt de Rasberry, zonnepaneel meters e.d. gadgets in.
Hier kan ik eventueel ook nog een krachtgroep kwijt als blijft dat mijn kookplaat op 1 fase teveel wegtrekt (wat ik niet verwacht)

Het enige waar ik van baal is dat ik voor de achterste groepen flex heb gebruikt, hier had ik natuurlijk het eerste stuk met buizen moeten doen.
Wie weet doe ik dat nog wel :)

[ Bericht 4% gewijzigd door junkiexp op 04-11-2018 22:04:06 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_182961334
Autist :9

Goed bezig man :7 pracht werk weer.

Kunnen ze nog wat van leren hier in Sri Lanka.
Laat die handjes wapperen!
pi_182961512
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 17:22 schreef Gieliovd het volgende:
Autist :9

Goed bezig man :7 pracht werk weer.

Kunnen ze nog wat van leren hier in Sri Lanka.
Dank, dank!
Ja dat zal wel, daar kijken ze niet zo nauw :X
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_183375429
Ja wat denk jij, ik ga een maand weg en geen updates? Hoe staat het ermee?
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 09:38:57 #186
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183376173
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
Ja wat denk jij, ik ga een maand weg en geen updates? Hoe staat het ermee?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met deze duurzame woning gesteld is !
pi_183433640
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 07:19 schreef Erik het volgende:
Centrale afzuiging moet ik hier ook nog gaan regelen. Is er een reden waarom je er geen WTW unit neerhangt?
Welk nut heeft dat ding als ouderwets je ramen open kunnen behalve dan energieverspilling. Daar gaat je duurzaamheid.
pi_183574706
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met deze duurzame woning gesteld is !
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
Ja wat denk jij, ik ga een maand weg en geen updates? Hoe staat het ermee?
Ja heel druk, maar dan met de zaak :D :')
We zijn de keuken aan het opbouwen, van het weekend een update!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184091739
Zo daar zijn we weer, later dan verwacht maar beter laat dan nooit :D

Aardig wat kunnen doen, even een foto update:

Achterkant woonkamer:



Schuifpui wordt nog vervangen deze lente voor een houten model met HR++ glas.
Dit is nu een aluminium puit met oud dubbel glas en hier komt veel kou vanaf.
Binnendeur wordt ook vervangen, daar komt een geheel dichte deur die we over hebben, dit was eerst de deur van de keuken naar de gang.
Vandaar dat ik deze deur ook niet zo goed heb afgeplakt bij het spuiten van de wanden :X

Voorkant woonkamer:

Grote kozijn en het kleine kozijn rechts worden ook vervangen door kozijnen met HR++ glas, veel kouval, zeker omdat je geen stralingswarmte hebt van de radiatoren.
Dan pakken we ook de raambekleding gelijk mee, dit vloekt maar voor nu is het even goed.

Zolder:



Wordt uiteindelijk de mancave, nu maar tijdelijk ingericht, dit wordt nog helemaal aangepakt.
Dakraam verplaatsen naar de noordkant (of misschien een dakkapel), het zuiddak in ieder geval vrij maken voor de zonnepanelen.
Tevens het dak isoleren, is nu maar matig geïsoleerd.
Daarna mooi afwerken met gipsplaat en led inbouwspotjes en een toffe kleur, ik zit aan iets te denken van legergroen oid.
Blijft tenslotte een mancave ;)
Schoorsteen is nog een overblijfsel van vroeger, is op de verdiepingen eronder al eens weggehaald.
Gaan we hier nu ook weghalen, schoorsteen op het dak is ook ooit al afgebroken omdat deze lekte.



Ketel helemaal opnieuw aangesloten, alles weggesloopt, hier zat een dikwandig 1 pijps systeem.
Nu alles netjes in dunwandig gemaakt met AVDO en vuil/magneetfilter.
Ketel is recent, 2015.
Wel een Nefit :r, maar zonde om wat anders op te hangen want hij werk prima.
Maar ik had liever een Remeha gehad, die zijn veel beter te tweaken *)

Keuken:



We hebben gekozen voor een grijze onderbouw, en voor het contrast zwarte bovenkastjes.
Led spotjes in het plafond komen bij Sander Vunderink vandaan, hier wel bekend op het forum.
Mooie spotjes voor een prima prijs ^O^


Andere kant van de keuken.
Afzuigkap, vaatwasser, oven en kookplaat (niet op de foto) zijn van Siemens, koelkast van Samsung.

Oven heeft pyrolyse reiniging en een hoog gadget gehalte ;) :





Nu moeten het blad nog gaan plaatsen, we gaan voor een donker Duropal blad waarschijnlijk.
We hadden voorheen composiet, wel mooi maar best lastig schoon te houden dus we gaan nu voor het gemak in plaats van de looks.
In het blad komt een 72cm inductieplaat te liggen met aan één kant flexzone, hiermee kun je 2 pitten gebruiken voor een grote pan bijvoorbeeld.
Plinten worden ook zwart net als de bovenkastjes.

Vorige week is Stedin 3 fase komen aanleggen dus dit is ook gereed, ik moet alleen nog een krachtgroep bestellen en dan kan de kookplaat ook worden aangesloten als het blad klaar is.
Ik had aanvankelijk een kookgroep besteld, maar dan zou je in principe 7,4kW gaan trekken over één fase dat is niet handig met 25A, zeker omdat er ook nog andere groepen op die fase zitten.
De kookplaat kan ook op een krachtgroep worden aangesloten, dan trekt hij het uit 2 fases.
Kan ik zelf ook nog kiezen welke 2 fases, dat is wel zo handig.

Als de keuken klaar is gaan we verder met het toilet beneden en de gang.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 30 december 2018 @ 20:36:14 #190
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184098190
Fijne oven in de keuken zo te zien. De kleur op de muren maakt het wel een rustig geheel! Welke kleur is dat? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184098796
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:36 schreef monsterd. het volgende:
Fijne oven in de keuken zo te zien. De kleur op de muren maakt het wel een rustig geheel! Welke kleur is dat? :)
Het is een beste investering, maar een oven vind ik nog wel het meest belangrijke in de keuken.
Ik weet het niet precies, ik kan morgen foto maken van het stickertje met de kleurcode als je wilt?

We hebben deze kleur op de gehele benedenverdieping, rustig maar toch niet zo saai als wit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184099259
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2018 20:48 schreef junkiexp het volgende:
Het is een beste investering, maar een oven vind ik nog wel het meest belangrijke in de keuken.
Ik weet het niet precies, ik kan morgen foto maken van het stickertje met de kleurcode als je wilt?

We hebben deze kleur op de gehele benedenverdieping, rustig maar toch niet zo saai als wit.
Fraaie keuken, krijg ook weer zin!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184099340
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2018 17:37 schreef junkiexp het volgende:

Ketel is recent, 2015.
Wel een Nefit :r, maar zonde om wat anders op te hangen want hij werk prima.
Maar ik had liever een Remeha gehad, die zijn veel beter te tweaken *)

Ik heb een Remeha ketel, wat bedoel je met "tweaken"? Overigens dacht ik dat NEfit ook niet verkeerd is qua kwaliteit en rendement.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184099525
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:12 schreef junkiexp het volgende:

[..]


[..]

Ja heel druk, maar dan met de zaak :D :')
We zijn de keuken aan het opbouwen, van het weekend een update!
zitten er wel gaatjes in die ondervloer? Of ligt daar geen vloerverwarming?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_184100121
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Fraaie keuken, krijg ook weer zin!
Bedankt, keukens zijn altijd leuk omdat je snel iets aan het zicht brengt :)

quote:
0s.gif Op
zondag 30 december 2018 20:58 schreef blomke het volgende:


[..]

Ik heb een Remeha ketel, wat bedoel je met "tweaken"? Overigens dacht ik dat NEfit ook niet verkeerd is qua kwaliteit en rendement.
Qua kwaliteit en rendement maakt het niet veel verschil.
Als je een I-sense hebt kun je in het installateursmenu hiervan heel veel instellingen aanpassen.
Dat kan bij Nefit maar beperkt.
Nefit is sowieso altijd heel eigenwijs geweest, sinds dit toestel hebben ze eindelijke opentherm (Proline NXT) maar daarvoor altijd hun eigen EMS protocol voor communicatie met de ketel.
Dan ben je eigenlijk verplicht om een Nefit thermostaat te nemen tenzij je aan/uit wil stoken.

Ik hou niet van dat soort bedrijven :)

quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 21:03 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

zitten er wel gaatjes in die ondervloer? Of ligt daar geen vloerverwarming?
Geen gaatjes, maar wel speciaal geschikt voor vloerverarming:

https://www.hornbach.nl/s(...)7807200/artikel.html

Is maar 1,6mm dik, heerlijke warme voetjes :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184101473
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2018 21:16 schreef junkiexp het volgende:

Als je een I-sense hebt kun je in het installateursmenu hiervan heel veel instellingen aanpassen.
Dat kan bij Nefit maar beperkt.
Nefit is sowieso altijd heel eigenwijs geweest, sinds dit toestel hebben ze eindelijke opentherm (Proline NXT) maar daarvoor altijd hun eigen EMS protocol voor communicatie met de ketel.
Dan ben je eigenlijk verplicht om een Nefit thermostaat te nemen tenzij je aan/uit wil stoken.

Oh op zo'n manier. Ik had hiervoor een Fasto, had een merkeigen thermostaat en was een onding om te programmeren, moest er bijna een loupe bij hebben. Wat dat betreft zijn die Honeywells voor modulerende ketels, een stuk aantrekkelijker.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184208812
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Oh op zo'n manier. Ik had hiervoor een Fasto, had een merkeigen thermostaat en was een onding om te programmeren, moest er bijna een loupe bij hebben. Wat dat betreft zijn die Honeywells voor modulerende ketels, een stuk aantrekkelijker.
Klopt inderdaad, sommige waren of zijn echt rampen dingen.
Ik heb nu overigens een I-sense aan de Nefit hangen _O-
Werkt beter als de moduline en veel beter te regelen ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184244293
Keuken is zo goed als klaar op wat afwerkingspuntjes na zoals de plint (die in backorder staat) en de deurtjes stellen.
Dat wil ik doen als het blad er definitief op ligt, wellicht moeten er nog wat pootjes worden bijgesteld en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.
En zulk leuk werk is het niet, althans dat vind ik :P

Werkblad gaan we volgende week bestellen en laten we op maat maken, hoekblad met een rechte naad, uitsparing voor de inductieplaat ingefreesde spoelbak en 2 kraangaten, 1 voor de kraan en 1 voor een inbouw zeepdispenser.
Werkblad wordt gelamineerd hout met vierkante afwerking, 3,8 cm dik en zonder waterkering.

We twijfelen nog tussen deze 2:




We hebben ook weer een composiet werkblad overwogen zoals in de vorige keuken, ontzettend mooi maar wel heel lastig echt netjes te houden.
Daarnaast ook 2x zo duur dus we hebben besloten om het niet meer te doen.
Past ook niet heel lekker in ons budget en dan moet ik op andere zaken weer concessies gaan doen.

Omdat ik in de keuken niet echt verder kan momenteel maar verder gegaan aan het toilet.
Het frame stond al helemaal gesteld en is ook al aangesloten.

Boven het deurkozijn zat een groot bovenlicht met van dat matglas erin:



Hier is het glas er inmiddels al uit.
Wij vonden dit niet mooi en je kan er een houten plaat oid in monteren maar echt wordt het nooit.
Dus ik heb de kozijnstijlen boven de deur afgezaagd, en het kozijn eruit gesloopt.
Daarna dichtgezet met ytong blokken:



Gelijk de resterende Fix en Finish voor het verlijmen van de blokken maar op de blokken gesmeerd.
Ik moet dit later qua dikte nog gelijk trekken met de muur ernaast.
Van de week laat ik een watervast verlijmde multiplex plaat zagen voor de achterwand van het toilet en dan kan ik die gaan monteren.
Dan moeten we gaan beslissen wat we precies willen, we twijfelen tussen glad stucwerk met buitenlatex erop of tegels.

To be continued.....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 19:07:44 #199
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184245500
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:06 schreef junkiexp het volgende:
Keuken is zo goed als klaar op wat afwerkingspuntjes na zoals de plint (die in backorder staat) en de deurtjes stellen.
Dat wil ik doen als het blad er definitief op ligt, wellicht moeten er nog wat pootjes worden bijgesteld en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.
En zulk leuk werk is het niet, althans dat vind ik :P

Werkblad gaan we volgende week bestellen en laten we op maat maken, hoekblad met een rechte naad, uitsparing voor de inductieplaat ingefreesde spoelbak en 2 kraangaten, 1 voor de kraan en 1 voor een inbouw zeepdispenser.
Werkblad wordt gelamineerd hout met vierkante afwerking, 3,8 cm dik en zonder waterkering.

We twijfelen nog tussen deze 2:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We hebben ook weer een composiet werkblad overwogen zoals in de vorige keuken, ontzettend mooi maar wel heel lastig echt netjes te houden.
Daarnaast ook 2x zo duur dus we hebben besloten om het niet meer te doen.
Past ook niet heel lekker in ons budget en dan moet ik op andere zaken weer concessies gaan doen.

Omdat ik in de keuken niet echt verder kan momenteel maar verder gegaan aan het toilet.
Het frame stond al helemaal gesteld en is ook al aangesloten.

Boven het deurkozijn zat een groot bovenlicht met van dat matglas erin:

[ afbeelding ]

Hier is het glas er inmiddels al uit.
Wij vonden dit niet mooi en je kan er een houten plaat oid in monteren maar echt wordt het nooit.
Dus ik heb de kozijnstijlen boven de deur afgezaagd, en het kozijn eruit gesloopt.
Daarna dichtgezet met ytong blokken:

[ afbeelding ]

Gelijk de resterende Fix en Finish voor het verlijmen van de blokken maar op de blokken gesmeerd.
Ik moet dit later qua dikte nog gelijk trekken met de muur ernaast.
Van de week laat ik een watervast verlijmde multiplex plaat zagen voor de achterwand van het toilet en dan kan ik die gaan monteren.
Dan moeten we gaan beslissen wat we precies willen, we twijfelen tussen glad stucwerk met buitenlatex erop of tegels.

To be continued.....
Ik zie jullie oven nu, en die lijkt heel erg op de oven die ik heb gekocht en nu in de keuken zit, en ik heb een volledige off-topic vraag over dat ding, kan ik die bij jou neerleggen? :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184245544
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zie jullie oven nu, en die lijkt heel erg op de oven die ik heb gekocht en nu in de keuken zit, en ik heb een volledige off-topic vraag over dat ding, kan ik die bij jou neerleggen? :P
Ja hoor, alleen ik moet het boekje nog uit het plastic halen (want man ;) ) dus ik weet niet of ik je kan helpen :)

Wij hebben trouwens de HB676GBS1 mocht dit helpen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 19:13:15 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184245626
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:09 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja hoor, alleen ik moet het boekje nog uit het plastic halen (want man ;) ) dus ik weet niet of ik je kan helpen :)
Nou, ik heb het boekje er dus wel uitgehaald, en tot de conclusie gekomen dat dat boekje niet geweldig is. :P

Hoe kun je dat ding 'normaal' voorverwarmen? 8)7 Ik weet dat je die knop op het front hebt voor het 'snel voorverwarmen', maar stel nou dat ik dat niet wil, stel nou dat ik 'gewoon' wil voorverwarmen...hoe de fuck gaat dat?

Want je kiest een programma, laten we zeggen 4D-warmte, of hoe dat ook heet. Nou, prima, je stelt het aantal graden in, je drukt op start...en dan? Want je ziet dat balkje wel vol lopen, allemaal prima, maar ik zou verwachten dat op het moment dat dat balkje de 'voorverwarmen-indicator' is, er dan een piepje klinkt ofzo. Dat is dus niet zo.

Ik heb hem alleen nog maar aangezet omdat dat volgens het boekje moet, dus dat heb ik gedaan, maar niks er in klaar gemaakt zeg maar.

Ik zou verwachten dat je moet voorverwarmen, de oven geeft aan ik ben er klaar voor, gerecht erin, tijd instellen, en gaan met die banaan. Maar dat 'normaal' voorverwarmen, hoe de fuck doe ik dat? Dat staat nl niet in het boekje, of ik begrijp het gewoon niet :P

Wij hebben de Siemens HB632GBS1S.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184245802
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, ik heb het boekje er dus wel uitgehaald, en tot de conclusie gekomen dat dat boekje niet geweldig is. :P

Hoe kun je dat ding 'normaal' voorverwarmen? 8)7 Ik weet dat je die knop op het front hebt voor het 'snel voorverwarmen', maar stel nou dat ik dat niet wil, stel nou dat ik 'gewoon' wil voorverwarmen...hoe de fuck gaat dat?

Want je kiest een programma, laten we zeggen 4D-warmte, of hoe dat ook heet. Nou, prima, je stelt het aantal graden in, je drukt op start...en dan? Want je ziet dat balkje wel vol lopen, allemaal prima, maar ik zou verwachten dat op het moment dat dat balkje de 'voorverwarmen-indicator' is, er dan een piepje klinkt ofzo. Dat is dus niet zo.

Ik heb hem alleen nog maar aangezet omdat dat volgens het boekje moet, dus dat heb ik gedaan, maar niks er in klaar gemaakt zeg maar.

Ik zou verwachten dat je moet voorverwarmen, de oven geeft aan ik ben er klaar voor, gerecht erin, tijd instellen, en gaan met die banaan. Maar dat 'normaal' voorverwarmen, hoe de fuck doe ik dat? Dat staat nl niet in het boekje, of ik begrijp het gewoon niet :P

Wij hebben de Siemens HB632GBS1S.

Lol, die vraag heb ik dus ook.
Ik denk gewoon via de normale manier, dus verwarmingsmode aanklikken en dan de temperatuur instellen en wachten tot het balkje helemaal vol is.
Zo heb ik het toch nog toe gedaan.

Want als je het via gerechten doet krijg je een temperatuur en tijd ingesteld, alleen ik weet niet of die tijd inclusief voorverwarmen is :')

Maar ik heb de oven nog maar 3x gebruikt en er valt nog veel te leren dus lol.

Wij hebben ongeveer dezelfde, met het verschil dat wij dan Pyrolyse reiniging hebben.

Ik mis wel heel erg de telescopische rails die ons vorige oven wel had, die ga ik nog nabestellen.
Zeker omdat de oven laag staat is het dan makkelijk om de bakplaat even snel uit de over te trekken om iets om te draaien oid.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 6 januari 2019 @ 19:28:52 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184245969
Die rails zijn idd briljant, ik snap niet dat ik ooit zonder gekund heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 19:29:54 #204
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184245989
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Lol, die vraag heb ik dus ook.
Ik denk gewoon via de normale manier, dus verwarmingsmode aanklikken en dan de temperatuur instellen en wachten tot het balkje helemaal vol is.
Zo heb ik het toch nog toe gedaan.

Want als je het via gerechten doet krijg je een temperatuur en tijd ingesteld, alleen ik weet niet of die tijd inclusief voorverwarmen is :')

Maar ik heb de oven nog maar 3x gebruikt en er valt nog veel te leren dus lol.

Wij hebben ongeveer dezelfde, met het verschil dat wij dan Pyrolyse reiniging hebben.

Ik mis wel heel erg de telescopische rails die ons vorige oven wel had, die ga ik nog nabestellen.
Zeker omdat de oven laag staat is het dan makkelijk om de bakplaat even snel uit de over te trekken om iets om te draaien oid.
Verdomme, ik had gehoopt dat jij het zou weten :P

Want onze vorige oven was stuk, dat was de oven die in dit huis zat toen ik het kocht, en dat was een heel makkelijk te gebruiken ding. Daar was het:

Programma instellen (4d-warmte ook) met de ene draaiknop, en dan de temperatuur instellen met de andere draaiknop. Dan begon ie voor te verwarmen en ging er een lampje aan. Als dat lampje uit ging, was de oven voorverwarmd.

Gerecht er in, en dan kon je met het 'klokje' de kooktijd instellen, start, en dat was het.

Bij deze weet ik het dus niet, en het staat ook alles behalve duidelijk aangegeven in de handleiding. We hebben ook nog een magnetron-oven (niet ingebouwd) en als je die laat voorverwarmen klinkt er dus daadwerkelijk een piepje als ie voorverwarmd is.

Maar bij die Siemens heb je dus een balkje, en als dat balkje is volgelopen dan...ja....dan niets eigenlijk, je hoort niets, er gebeurd niets, dus ik vind het een beetje apart om dan aan te nemen dat ie dan voorverwarmd is, al lijkt het wel logisch :P

Daarnaast, wat is dan het verschil met 'snel voorverwarmen', en waarom krijgt dat 'snel voorverwarmen' dan een aparte sneltoets?

Overigen,s wat ik me nu besef, je moet ook vrij lang wachten als je dus 'normaal' voorverwarmd, want het duurde gisteren volgens mij bijna 8 minuten voor dat balkje vol was, dat lijkt me niet heel logisch?

Die rails ken ik wel, maar hebben we (nog) niet, wellicht wel handig om te bestellen, maar zó vaak gebruiken wij de oven dan weer niet :P
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 6 januari 2019 @ 19:49:52 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184246439
Volgens de gebruiksaanwijzing zou hij bij snel voorverwarmen wel een geluidssignaal moeten geven als hij op temperatuur is trouwens, lees ik net.

Wij gebruiken de oven ook maar weinig, maar darn, wat zijn die rails handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 januari 2019 @ 19:53:32 #206
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_184246529
Waarom nemen jullie een aanrechtblad zonder waterkering? Het keukentje op mijn vorige werk had ook geen waterkering en dat was niet echt fijn zeg maar.
  zondag 6 januari 2019 @ 20:32:18 #207
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184247559
Wij hebben niet deze Siemens, maar wel een wat oudere Siemens oven. En ik gebruik altijd het knopje snel voorverwarmen. Temperatuur en tijd instellen, knopje snel voorverwarmen indrukken en op start drukken. Wanneer de oven dan is voorverwarmt gaat hij piepen, oven open, product erin en op start en hij gaat het programma draaien dat je hebt ingesteld. Nog nooit op een andere manier gedaan, werkt goed en snel. We hebben nu een tijdelijke oven en ik mis het knopje.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184249579
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:53 schreef Fietsertje70 het volgende:
Waarom nemen jullie een aanrechtblad zonder waterkering? Het keukentje op mijn vorige werk had ook geen waterkering en dat was niet echt fijn zeg maar.
Ik heb er in het vorige huis bewust niet voor gekozen, vind het simpelweg niet mooi.
En geen seconde gemist.

Wel een brede spoelbak van 55cm, dan valt er nooit water op het blad eigenlijk.
Als je de afwas moet doen oid is het een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Verdomme, ik had gehoopt dat jij het zou weten :P

Want onze vorige oven was stuk, dat was de oven die in dit huis zat toen ik het kocht, en dat was een heel makkelijk te gebruiken ding. Daar was het:

Programma instellen (4d-warmte ook) met de ene draaiknop, en dan de temperatuur instellen met de andere draaiknop. Dan begon ie voor te verwarmen en ging er een lampje aan. Als dat lampje uit ging, was de oven voorverwarmd.

Gerecht er in, en dan kon je met het 'klokje' de kooktijd instellen, start, en dat was het.

Bij deze weet ik het dus niet, en het staat ook alles behalve duidelijk aangegeven in de handleiding. We hebben ook nog een magnetron-oven (niet ingebouwd) en als je die laat voorverwarmen klinkt er dus daadwerkelijk een piepje als ie voorverwarmd is.

Maar bij die Siemens heb je dus een balkje, en als dat balkje is volgelopen dan...ja....dan niets eigenlijk, je hoort niets, er gebeurd niets, dus ik vind het een beetje apart om dan aan te nemen dat ie dan voorverwarmd is, al lijkt het wel logisch :P

Daarnaast, wat is dan het verschil met 'snel voorverwarmen', en waarom krijgt dat 'snel voorverwarmen' dan een aparte sneltoets?

Overigen,s wat ik me nu besef, je moet ook vrij lang wachten als je dus 'normaal' voorverwarmd, want het duurde gisteren volgens mij bijna 8 minuten voor dat balkje vol was, dat lijkt me niet heel logisch?

Die rails ken ik wel, maar hebben we (nog) niet, wellicht wel handig om te bestellen, maar zó vaak gebruiken wij de oven dan weer niet :P
Volgens mij is dat snel voorverwarmen schijt aan het milieu, en knallen met die stroom :D
Gaat wel echt bijzonder snel trouwens, prettig dat het erop zit.
Onze vorige oven gaf alleen een visueel signaal, de temperatuur stopte dan met knipperen en dan was hij warm.
Hier is de blokjes balk dan helemaal vol, in principe hetzelfde maar je moet net even wat beter kijken wellicht.
Wij gebruiken de oven minimaal 2x per week dus dan is het wel echt fijn.

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:28 schreef Leandra het volgende:
Die rails zijn idd briljant, ik snap niet dat ik ooit zonder gekund heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Me too, mis het nu al.
Vandaag had ik 4u lang stoofvlees op 160 graden in de oven, en dat doe ik in een gietijzeren braadpan met deksel in de oven.
Af en toe ff checken natuurlijk, maar die bakplaat gaat heel rot over zijrooster naar voren.
Met die rails trek je er zachtjes aan, even het deksel omhoog en omlaag en je heeft het weer een zwiepert naar achter.

Dus ik ga dat snel bestellen ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184382442
Vandaag de ombouw van het toilet gemaakt, 2 dikke raggels op de muur gemaakt parallel aan het inbouwreservoir.
Zoals gezegd hebben wij ervoor gekozen om de ombouw plafondhoog te maken.



Gisteren de tegels besteld die op deze achterwand komen:


Het is getrommeld natuursteen, matjes van 30x30cm.
Heel mooi maar ook heel duur, ¤ 162 per m2 :o
En dat was al met korting ervan af omdat mijn vader met zijn bedrijf daar zakelijk koopt, anders was het bijna ¤ 200,- per m2.
We moeten het behandelen en kunnen dan kiezen uit een wet look afwerking of matte afwerking, ik denk dat wij voor de matte afwerking gaan omdat het natuursteen dan het best tot zijn rechts komt.

Daarnaast ook met het plafond bezig geweest, ik wilde geen standaard spotje dus naar aanleiding van dit topic K&W / Lichtideeën voor nieuw toilet heb ik dit gemaakt:





In eerste instantie een raamwerk gemaakt voor een verlaagd plafond, maar in het midden dus ook een raamwerk waar het plafond stopt.
Dit afgewerkt met raggels en op de korte zijde ruimte tussen de raggels open gelaten.
Hier kan dan de mechanische ventilatie afzuigen zonder dat het ventiel in het zicht komt.
Het ventiel heb ik wel gewoon gemonteerd zodat ik het nog kan inregelen.

Op deze constructie komt een plaat die rondom 5cm smaller is dan het plafond.
Op de laagste raggel wikkel ik een ledstrip 1x of 2x omheen voor een gelijkmatige lichtverdeling die naar de muur schijnt.

De plaat ga ik ophangen met onzichtbare bevestiging, moet nog even kijken hoe of wat.
Led strip wordt RGBW, moet ik nog bestellen.

De plaat zelf wordt iets van antraciet hoogglans, de ruimte eromheen wit.

Ik heb even een testopstelling gemaakt met een gipsplaat als plafond en een oude ledstrip van Ikea:



Dit wordt het idee, maar straks wordt het ook weerkaatst door de tegels en het is de bedoeling dat het nog een stuk feller wordt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 13 januari 2019 @ 19:20:11 #210
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184383800
Ziet er tof uit! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het wat meer weerkaatst idd. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184386405
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:20 schreef monsterd. het volgende:
Ziet er tof uit! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het wat meer weerkaatst idd. :)
Dat is ff de vraag inderdaad, maar daarvoor moeten we nog even afwachten .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 21:29:46 #212
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184404999
Ben benieuwd naar het uiteindelijke effect ! Mooie tegels, maar god wat een prijs :X
pi_184425756
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben benieuwd naar het uiteindelijke effect ! Mooie tegels, maar god wat een prijs :X
Anders wij wel, even wachten op de tegels, ik moet eerst de achterwand doen en dan de zijwanden.
Althans dat lijkt mij het makkelijkste, ik moet die steentjes namelijk één voor één met een diamantblad op maat gaan zagen :o
Dus zo weinig mogelijk zaagwerk proberen te maken.

En wij vonden het ook vrij stevig, maar er was nog budget voor omdat het sanitair gratis of heel goedkoop was.
Anders hadden we het niet gedaan.

Maar ik denk dat het wel heel mooi wordt :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184501966
Kan momenteel met de keuken als het toilet niet verder omdat ik op spullen zit te wachten, tegels, werkblad e.d.
Onze zoon wordt binnenkort 3 en dan gaat hij verhuizen van de kleinste kamer naar een grotere kamer, van de week al bezig geweest met het behang eraf halen en ook moet ik daar nog verwarming aanleggen.

Nieuwe radiator opgehangen en deze aangesloten, op zich geen spannend klusje ware het niet dat de handdoekradiator ook in deze kamer moet worden aangesloten.
Toen de vorige bewoonster de badkamer heeft laten verbouwen hebben ze wicu 15mm in de muur gelegd en deze op de slaapkamer ernaast door de muur eruit laten komen.
Maar echt heel lomp, half in de muur.

Vandaag maar eens mee aan de gang gegaan, zo kwam het uit de muur:


Ik heb ze hier al kaalgeschuurd en de steunhulzen gemonteerd.

Daarna maar eens creatief aan de slag gegaan en hierop uitgekomen:



Voetventiel en radiatorkraan zijn van Comap, de thermostatische radiatorkraan is dubbel instelbaar dus perfect om deze in te regelen.
Ik heb nog gedacht aan dubbel instelbare kranen die zich dan nog aanpassen als er ergens een thermostaatkraan dichtloopt maar ik zie de meerwaarde niet echt.
In het slechtste geval krijg je stromingsgeluiden en daar zit je niet op te wachten in een slaapkamer.


Het verdient absoluut niet de schoonheidsprijs maar ik kan er niet veel mooiers van maken zonder te buigen.
En daar had ik echt geen zin in want het blijf toch geen jaren zitten :P

Als we de badkamer gaan aanpakken maak ik nieuwe leidingen en dan maak ik gelijk ook alles in de wand.
Voor nu werkt het prima en het is gelukkig een slaapkamer :)

Totaalplaatje:



Radiator wordt nog voorzien van een bovenrooster en een vlakke voorplaat, maar die heb ik er voor het beschadigen maar en verven e.d. maar even afgelaten.
Omdat ik alles oude zooi eruit heb gehaald moet ik het nog verder aansluiten op zolder, ik heb de leidingen al door de knieschotten heen gelegd en moet morgen nog een verbinding maken.
Ik had net één pers knie tekort ;(
Die ben ik net op de zaak wezen halen zodat ik morgen alles kan afmaken.

Ik ben wel benieuwd, mijn ketel kan terugmoduleren tot 6 kW en mijn vloer is circa 3,5 kW, de ketel staat dus continue te pendelen met een lagere aanvoertemperatuur.
Aanvoertemperatuur staat nu dus nog op 60 graden
Met deze radiator erbij en de handdoekradiator erbij kan hij zijn warmte beter kwijt.

Ga vanaf morgen de aanvoertemperatuur verlagen naar 45 graden, kijken of het dan goed blijft gaan.
De radiator is trouwens een T22 H600 B1800, en deze is op 75/65/20 zwaar overbemeten, maar op 40/30/20 is deze prima.
Expres gedaan voor een eventuele overstap naar een warmtepomp.

[ Bericht 3% gewijzigd door junkiexp op 19-01-2019 22:41:20 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 20 januari 2019 @ 10:55:45 #215
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184508339
Ach als je zeker weet dat je het gaat vervangen dan kan het geen kwaad zo toch? Ik zou er persoonlijk wel een gordijn overheen doen, maar dat is ook omdat je zo'n grote raampartij hebt in de slaapkamer. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184508507
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:55 schreef monsterd. het volgende:
Ach als je zeker weet dat je het gaat vervangen dan kan het geen kwaad zo toch? Ik zou er persoonlijk wel een gordijn overheen doen, maar dat is ook omdat je zo'n grote raampartij hebt in de slaapkamer. :P
Precies, het is maar voor tijdelijk.
We zijn de koude badkamer ook wel een beetje zat _O-

Gordijn komt er wel maar dat komt tot de vensterbank te hangen, anders hangt het voor de radiator.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184800275
Slaapkamer van hierboven is inmiddels helemaal behangvrij, alle gaatjes zijn dichtgemaakt en de muren wat geschuurd dus we zijn ready voor het behang, nu nog tijd :P

Natuursteen voor de achterwand was binnen en heb ik gisteren opgehaald en vandaag maar eens mee aan de slag gegaan:





Was prima te doen, het is bijna een cm dik dus op maat maken heb ik gedaan met een slijptol met een diamantblad erin.
En daar gaat het meeste werk in zitten, even opmeten, dan weer naar de tuin op maar slijpen en dan weer mee naar binnen.

Maar ik vind het echt leuk geworden.
de steentjes zijn niet allemaal even recht en zitten ook niet altijd even recht op een mat en dat geeft een speels effect.
Aan de zijkanten komen witte wandtegels en alles wordt antraciet gevoegd :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184800488
Mooi geworden!
Laat die handjes wapperen!
pi_184801193
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:29 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi geworden!
Dank, we hebben ons best weer gedaan ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 21:58:12 #220
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184803263
Netjes ! Ben benieuwd hoe dat straks oogt samen met het hele verlichtingsplan !
De tegels zijn erg gaaf iig ! _O_
  zondag 3 februari 2019 @ 21:59:31 #221
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184803281
grappig spul voor de achterwand! heb ik nog niet eerder gezien!
pi_184941419
Langzaam maar zeker komen we ergens ;)
Vandaag alle wandtegels geplaatst, 30x60 gerectificeerd glans wit.

Heb gekozen om ze te stapelen en niet in halfsteens verband omdat zulke tegels altijd wel een beetje bol staan, en dat zit je dan met de een voeg eronder, en dit geeft ook het meest rustige beeld in een niet zo groot toilet.
Erg strak geworden moet ik zelf zeggen:



Als ik aankomende week tijd heb alles voegen in antraciet, en dan afmonteren, wel fijn om weer een wc beneden te hebben :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 10 februari 2019 @ 18:24:05 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184941637
Mooie plee krijg je! Alles voor het plafond nu in orde of ben je daar nog mee aan het stoeien?
Resistance is futile.
pi_184941661
Kleien deluxe *)
Laat die handjes wapperen!
  zondag 10 februari 2019 @ 18:28:45 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184941764
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:24 schreef Gieliovd het volgende:
Kleien deluxe *)
:D
Resistance is futile.
pi_184942559
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:24 schreef Seven. het volgende:
Mooie plee krijg je! Alles voor het plafond nu in orde of ben je daar nog mee aan het stoeien?
Dank!

Ik moet nog een led strip bestellen en de plaat zelf maken die aan het geraamte komt te hangen

Maar ik wacht tot het wand tegel werk klaar is dan heb ik wat meer zicht op hoe het wordt. Met de reflectie van de tegels ziet alles er weer andera uit uiteraard.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184942566
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:24 schreef Gieliovd het volgende:
Kleien deluxe *)
👌
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184943785
quote:
2s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:15 schreef junkiexp het volgende:
Langzaam maar zeker komen we ergens ;)
Vandaag alle wandtegels geplaatst, 30x60 gerectificeerd glans wit.

Heb gekozen om ze te stapelen en niet in halfsteens verband omdat zulke tegels altijd wel een beetje bol staan, en dat zit je dan met de een voeg eronder, en dit geeft ook het meest rustige beeld in een niet zo groot toilet.
Erg strak geworden moet ik zelf zeggen:

[ afbeelding ]

Als ik aankomende week tijd heb alles voegen in antraciet, en dan afmonteren, wel fijn om weer een wc beneden te hebben :)
Van wat ik kan zien zit het er strak in, lekker hoor! Ben erg benieuwd naar het effect van de verlichting wanneer het af is :D
pi_184943952
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:56 schreef Veritas-1 het volgende:

[..]

Van wat ik kan zien zit het er strak in, lekker hoor! Ben erg benieuwd naar het effect van de verlichting wanneer het af is :D
Zit er best strak in idd, heel klein foutje is dat de voegen links een paar mm hoger zitten dan de voegen rechts.
Ik had vanaf het plafond terug gemeten en het plafond was niet helemaal 100% waterpas blijkbaar.
Maar in de praktijk zie je daar niets van, zeker omdat de voegen van het natuursteen niet helemaal recht lopen omdat die steentjes ook allemaal een andere maat hebben.
Dus straks als het gevoegd is ziet dat er prima uit :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184948669
Strak resultaat met die natuursteen. Let op als je die randen gaat kitten. Omdat die natuursteen ongelijk is, smeer je de kit makkelijk over de steentjes en dat krijg je er lastig van af.

Hier spreekt een ervaringsdeskundige...
pi_184949570
Amen. Ik heb het afgeplakt en daarna gekit. Plakband weg en redelijk strakke naad.
Laat die handjes wapperen!
pi_184964041
Ik laat het kitten door een kitter, een zzp-er die altijd onze badkamers kit. Voor 75 euro ga ik niet tobben, en het wordt dan toch nooit zo mooi.

Vandaag gevoegd en ik kon het niet laten het bedieningspaneel even aan te sluiten 😁


En een beter foto van de achterwand, wij vinden het echt heel gaaf!

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 11 februari 2019 @ 22:19:18 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184964078
Vreselijk bedieningspaneel :+
Maar smaakdingetje ;)

Die achterwand is gaaf zeg met die voegen erbij _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184964481
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:17 schreef junkiexp het volgende:
Ik laat het kitten door een kitter, een zzp-er die altijd onze badkamers kit. Voor 75 euro ga ik niet tobben, en het wordt dan toch nooit zo mooi.

Vandaag gevoegd en ik kon het niet laten het bedieningspaneel even aan te sluiten 😁
[ afbeelding ]

En een beter foto van de achterwand, wij vinden het echt heel gaaf!

[ afbeelding ]
Het contrast tussen het paneel en de achterwand is echt awesome! Hou der van.
Voor wat betreft de voegen, het zal jou opvallen omdat je het weet. Maar wanneer je het niet weet in combinatie met de voegen van de achterwand dan zie je het niet.
Lekker bezig zeg ik!
  maandag 11 februari 2019 @ 22:44:41 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184964562
Ik vind 'm cool! :)
Resistance is futile.
  maandag 11 februari 2019 @ 23:32:16 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184965349
Heftig hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 12 februari 2019 @ 09:02:55 #237
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184968558
Gaaf :Y
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:26:38 #239
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184968623
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:17 schreef junkiexp het volgende:
Ik laat het kitten door een kitter, een zzp-er die altijd onze badkamers kit. Voor 75 euro ga ik niet tobben, en het wordt dan toch nooit zo mooi.

Vandaag gevoegd en ik kon het niet laten het bedieningspaneel even aan te sluiten 😁
[ afbeelding ]

En een beter foto van de achterwand, wij vinden het echt heel gaaf!

[ afbeelding ]
Heel chique ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184994700
Dank allemaal, wij vinden het ook erg geslaagd :)
Gisteren het wandcloset gemonteerd dus we kunnen nu beneden naar de wc, wat een verademing _O_

Vorige week is het glas van de zijkant en de voorkant van het huis vervangen door HR++ met een U waarde van 1.1



Er zat nog oud dubbel glas in van 1978.
Verschil is direct merkbaar, geen koudeval meer en de ketel staat veel minder aan.

Aanvankelijk was het idee om de kozijnen ook mee te vervangen, echter waren deze nog in goede staat en dat scheelt weer in budget.

Dat hebben we ook nodig want we hebben de offerte van de schuifpui achter binnen :o
Dit wordt een schuifpui van 2600x2600, Meranti klasse 1 hout met 10 jaar garantie, één schuivend deel en één vast deel met ventilatie rooster, dubbel gelagerd en geplaatst op een dorpel van Belgisch hardsteen.
Gaat 5.5K kosten, moet nog even onderhandelen :)

Dit is overigens wel een A-merk, kan wel wat goedkoper maar dan wordt het wat minder mooi en krijg je slechter hang en sluitwerk enz.

Ook gedacht aan aluminium, ongeveer dezelfde prijs maar dan zit je aan één kleur vast.
Plus dat we alles hout hebben, en dan past aluminium er niet zo mooi bij.
En we weten nog niet welke kleur de kozijnen moeten worden dus wel laten hem dan gegrond leveren.
Monteren laat ik trouwens dan ook doen, ivm garantie.
En die dingen zijn ook loeizwaar trouwens :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_185059012
Mooi werk man! Hulde!
I once was king of Spain, now I eat humble pie.
pi_185061721
Mooi werk!
Zelf monteer ik kunstof kozijnen bij particulieren.

Ik zou de schuifpui van kunstof nemen. We halen er veel houten uit die zijn na een 10 jaar goed verrot op plekken waar je niet bij komt te schilderen.
5.5 k vind ik overigens veel geld voor 1 schuifpui zonder muurzagen en aanbrengen latei

Gemiddeld moet zoiets voor 4.5 k ook wel lukken
pi_185061756
En die oude alu pui zelf verkopen. Brengt nog een 2 tot 300 euro op
pi_185061765
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 01:12 schreef Millitia het volgende:
Mooi werk man! Hulde!
Dank ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_185061806
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:40 schreef Dwaalboy het volgende:
Mooi werk!
Zelf monteer ik kunstof kozijnen bij particulieren.

Ik zou de schuifpui van kunstof nemen. We halen er veel houten uit die zijn na een 10 jaar goed verrot op plekken waar je niet bij komt te schilderen.
5.5 k vind ik overigens veel geld voor 1 schuifpui zonder muurzagen en aanbrengen latei

Gemiddeld moet zoiets voor 4.5 k ook wel lukken
Kunststof vinden wij geen optie, dan zou ik voor aluminium gaan.
Maar nogmaals, je kan de kleur niet kiezen + alles is al van hout, zo ook het kozijn wat er direct tegenaan staat dus je krijgt dan niet dezelfde 'look'.
En het kan ook voor 4.5k inderdaad, maar dan heb je geen dorpel van Belgisch hardsteen, geen dubbel gelagerde rails en geen Meranti klasse 1 hout.
Daar hecht ik persoonlijk wel veel waarde aan, 1K extra maakt me dan ook niet uit als ik weet dat het echt goed is :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_185061809
Ik wou zelf geen schuifpui meer, want op den duur zijn we gedoe gaan krijgen met het open- en dichtdoen (zowel in ons vorige appartement als in onze huidige woning). Voor de kinderen is zo'n schuifpui al helemaal lastig. Wij hebben nu gekozen voor een vouwdeur met één 'normale' deur.

Als je dan voor een schuifpui gaat, zou ik zeker voor kwaliteit kiezen. En ik zou voor aluminium gaan. Dat contrasteert weliswaar met hout, maar ik denk dat je er minder gedoe mee hebt op de lange termijn.

En ook ik zou nooit voor kunststof gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185061874
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wou zelf geen schuifpui meer, want op den duur zijn we gedoe gaan krijgen met het open- en dichtdoen (zowel in ons vorige appartement als in onze huidige woning). Voor de kinderen is zo'n schuifpui al helemaal lastig. Wij hebben nu gekozen voor een vouwdeur.

Als je dan voor een schuifpui gaat, zou ik zeker voor kwaliteit kiezen. En ik zou voor aluminium gaan. Dat contrasteert weliswaar met hout, maar ik denk dat je er minder gedoe mee hebt op de lange termijn.

En ook ik zou nooit voor kunststof gaan.
Ik ben daar niet bang voor, alles staat of val met goed onderhoud.
Merantie klasse is echt heel erg zwaar hardhout.
Zelf als ik niet het aflak krijgen we 10 jaar garantie op rotten van het hout.

En dit merk is best bekend in BE en NL, ik heb daar wel vertrouwen in.
Overigens is bij ons de schuifpui bij ons geen toegangsdeur, daar hebben we nog een achterdeur voor.
Het is meer om buiten wat naar binnen te halen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_185066632
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:50 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik ben daar niet bang voor, alles staat of val met goed onderhoud.
Merantie klasse is echt heel erg zwaar hardhout.
Zelf als ik niet het aflak krijgen we 10 jaar garantie op rotten van het hout.

En dit merk is best bekend in BE en NL, ik heb daar wel vertrouwen in.
Overigens is bij ons de schuifpui bij ons geen toegangsdeur, daar hebben we nog een achterdeur voor.
Het is meer om buiten wat naar binnen te halen :)
Ik denk zelf meer aan het werken van hout. Dat lijkt me met een schuifpui nogal nauw komen? Maar goed, ik heb nooit een houten schuifpui gehad.

Wij betalen voor onze houten vouwdeur die bijna 4,5 meter lang is trouwens ook flink. Zoiets is het geld echt wel waard. Je hebt groot gelijk dat je niet op 1.000 euro beknibbelt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185246708
Het klussen ligt momenteel even stil.
Ik ben sinds een aantal weken een installatiebedrijf begonnen (CV en sanitair) naast mijn handelsbedrijf.
Mijn hart ligt toch meer in het met mijn handen werken, en hier kan ik ook veel beter geld mee verdienen.
Dus daar ben ik druk mee, daarnaast is mijn vader zijn huis aan het uitbouwen, aan de voorgevel komt een uitbouw van 2 meter.
Deze week zijn er 2 palen 14 meter de grond ingegaan, en wij hebben de fundering uitgegraven.
95cm diep met het handje, is hard werken kan ik je zeggen :o :X



Maar ga op korte termijn wel weer verder in het huis, wil voor eind april beneden alles klaar hebben zodat ik deze zomer lekker kan genieten en wellicht de terrasoverkapping in de tuin kan maken :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_185248406
Beste put! weet hoe 't voelt :7
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')