abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182385608
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:03 schreef junkiexp het volgende:
Ja dat is een heel gedoe, die buizen zijn nou eenmaal een grote diameter helaas.
Ik ken je bouwkundige situatie helemaal niet, maar zou 2 x 70 mm rond en dan de balk in de schuur gedeeltelijk weghalen (en ondersteunen) een mogelijkheid zijn geweest? Dan had je geen rechthoekige buis en geen uitspringing in die keukenplafond.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_182387822
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ken je bouwkundige situatie helemaal niet, maar zou 2 x 70 mm rond en dan de balk in de schuur gedeeltelijk weghalen (en ondersteunen) een mogelijkheid zijn geweest? Dan had je geen rechthoekige buis en geen uitspringing in die keukenplafond.
Ik heb aan zoiets gedacht, maar het hart van de buis komt precies uit op de dakplaat.
Daarvoor moest ik ook zo veel naar beneden met de sprong.
Ik vind het geen ramp, er komt een hoge kast onder en die maak ik dan tot het plafond dicht.

Ik weet nu dat ik goede afzuiging heb, dat is het belangrijkste :)
Je moet gewoon kijken hoe de baas het doet h
pi_182390572
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:59 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb aan zoiets gedacht, maar het hart van de buis komt precies uit op de dakplaat.
Da's inderdaad een "bottleneck".
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_182391663
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 00:18 schreef junkiexp het volgende:
[...]

De woonkamer is een soort van af, plafond strak wit en de muren een soort van bruin grijs.
Gespoten met dit apparaat:

[ afbeelding ]

Heb ik samen met mijn vader gekocht want die is ook aan het verbouwen.
Het mooie van dit apparaat is dat je een slang in de latex emmer monteert en de latex hiermee wordt aangezogen.
De spuitlans is dus best wel licht.

[...]
Hoe zit het met spray, kleinere stukjes/hoekjes, kozijnen, etc?

Ik zit ook zoiets te overwegen namelijk, maar heb weinig zin om het hele huis te moeten beschermen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_182391932
Lekker bezig man, hard gewerkt weer!

@ puddingbuks:
Er komt 100 kuub lucht uit dat ding en erg veel overspray dus 100% afplakken is vereist.

Totale chaos als er iets los komt dat gaat een eigen leven leiden.

Verder is het een topding, al heel wat mee gespoten, nu raakt hij een beetje versleten helaas.... Ik zou een volgende keer een airless kopen denk ik.
Langzaam maar zeker.
pi_182540614
Vandaag de stucadoor over de vloer gehad en hem opdracht gegeven om heel de keuken te stuccen.
Dit gaat hij binnen nu en 2 weken doen en dan kan de keuken erin.
Kan ik mooi in de tussentijd nog 5 extra groepen + kookgroep voor de keuken maken.
En nog even een nieuwe meterkast, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke kast het moet worden.

Ik wil wat uitbreidingsmogelijkheden en bij 13 groepen + kookgroep kom je dan op een hele hoge kast uit of een dubbele.
En die dubbele zal het waarschijnlijk worden, maar ik wil zeker weten of het goed uitkomt met de afmetingen dus ik moet nog eens alles goed uitmeten.

De hoge past eigenlijk niet lekker in de meterkast.
Dan gaat een deel van de kast door het plafond (wat er wel af kan, maar dat vind ik geen gezicht.

Het wordt overigens een Hager kast gezien ik daar alleen maar goede ervaringen mee heb.
pi_182946745
Eindelijk weer een beetje tijd vrij, verder knallen dus!

Stucadoor is geweest, die heeft de wanden en het plafond strak gesmeerd!

UB1nqSn.jpg
Ujm4mOF.jpg

Plafond is al aardig droog, wanden moeten nog even want daar zit soms wel 3cm op.
Maar de vloerverwarming staat lekker aan en alle roosters open en overdag ook een raam open zodat het vocht goed weg kan.
Eind volgende week zal alles droog zijn, dan kunnen we schilderen en dan kan de keuken erin.
Alle elektra, water, cv en afvoerleidingen zijn al voorbereidt.

AnWfHva.jpg

Toilet is ook helmaal gereed qua voorbereidingen, alle leidingen zitten erin en warmwater en aanvoer/retourleidingen naar de vloerverwarmingsverdeler zijn gesoleerd.
Ik moet hier alleen nog een bovenlicht dichtmaken en de ombouw van het reservoir maken en een verlaagd plafond erin.
Dan kan ook hier de afwerkingen beginnen, we zijn er nog niet helemaal uit wat we willen, eigenlijk geen tegels maar we weten nog niet wat wel.
We hadden bij de stucadoor gevraagd voor beton cire maar dat gaat meer dan 1K kosten.
Hij moet er 4x voor terug komen en de grondstof is ook erg duur, vandaar dat het zo kostbaar is.
Gaat hem denk ik niet worden.
Misschien gewoon maar glad laten smeren en dan afwasbare latex, kunnen we altijd nog tegels nemen als het toch te snel vies wordt.

Ik was nog even in de kruipruimte om een gasleiding die in de weg zat weg te zagen, ik zaag deze door en de andere kan breekt gewoon af :o
Bleek dat deze volop verroest was:

qavi3jv.jpg

Dat was dus dikwandig staal, dat heeft een wanddikte van 2mm.
Gelukkig was de leiding niet meer in gebruik en een aantal jaar geleden door de vorige bewoonster al vervangen door een Henco leiding.
Maar toch erg bijzonder.
De kruipruimte is erg door, alleen het stuk onder de meterkast is bij de fundering vochtig, dat komt volgens mij omdat de fundering koud wordt en de warme lucht uit de kruipruimte hier tegen aan condenseert.
Het is ook alleen dat stukje.

Dit weekend bezig geweest met de meterkast, zo was het:

2lCtcLH.jpg

En zo is het nu:

CvVbLxg.jpg
ZxoE0vB.jpg
8mo9q5B.jpg

2 halve dagen mee bezig geweest.
Alles zelf gedaan, ik heb alleen een elektricien laten komen om de oude kast weg te halen en de nieuwe kast aan te sluiten tot de hoofdschakelaar.
Als ik zegelrecht had dan had ik dat ook zelf gedaan :p
En onder spanning werken doe ik niet aan :N

Het is een 3 fase Hager kast met 11 groepen + kookgroep.
Voor de oplettende kijker, de 3 fasen zijn doorverbonden met een kam, ik ga Stedin opdracht geven om 3 fasen aan te sluiten.
Het voordeel is dat ik al 3 fasen heb in de kast, dus Stedin hoeft alleen 2 zekeringen te plaatsen en 2 draden te trekken (voor het bizare bedrag van 225,00)

Ziggo modem met 4x UTP voor diverse ruimtes en TV aansluiting naar de woonkamer en naar zolder.
Daarnaast AOP van Ziggo verplaatst naar de meterkast (niet verdeler vertellen ;) ), idem voor telefoon (blauwe kabel, hier moet ik nog een mooie aansluitdoos voor vinden, ik gebruik de telefoonlijn verder niet overigens)
Het zwarte kastje is een Youless, hiermee lees ik mijn gas/electra meter uit via de P1 poort.

En dan krijg je dit terug als Excel of een mooi programma:

Y1HdF44.jpg

De droger staat aan en dit gaat afwisselend drogen en koelen, vandaar de rara grafiek :)

Voor de netheid heb ik de achterwand bekleed met 4mm hardhout multiplex.
Ik kon natuurlijk niet alles van de muur trekken dus ik heb de verdeelkasten van de netbeerder eerst rechts los geschroefd, toen een halve plaat er tussen en toen links gedaan.
Je ziet er eigenlijk niets van dat het 2 halve platen zijn, de naad valt weg achter de kast.
Ik moet het alleen onderin nog doen, maar daar zit ook de gasmeter en is het wat lastiger en had ik geen tijd meer voor.
Links naast de Hager kast komt nog een zelfde kast te hangen en hier komt de Rasberry, zonnepaneel meters e.d. gadgets in.
Hier kan ik eventueel ook nog een krachtgroep kwijt als blijft dat mijn kookplaat op 1 fase teveel wegtrekt (wat ik niet verwacht)

Het enige waar ik van baal is dat ik voor de achterste groepen flex heb gebruikt, hier had ik natuurlijk het eerste stuk met buizen moeten doen.
Wie weet doe ik dat nog wel :)

[ Bericht 4% gewijzigd door junkiexp op 04-11-2018 22:04:06 ]
pi_182961334
Autist :9

Goed bezig man :7 pracht werk weer.

Kunnen ze nog wat van leren hier in Sri Lanka.
Langzaam maar zeker.
pi_182961512
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 17:22 schreef Gieliovd het volgende:
Autist :9

Goed bezig man :7 pracht werk weer.

Kunnen ze nog wat van leren hier in Sri Lanka.
Dank, dank!
Ja dat zal wel, daar kijken ze niet zo nauw :X
pi_183375429
Ja wat denk jij, ik ga een maand weg en geen updates? Hoe staat het ermee?
Langzaam maar zeker.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 09:38:57 #186
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183376173
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met deze duurzame woning gesteld is !
pi_183433640
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 07:19 schreef Erik het volgende:
Centrale afzuiging moet ik hier ook nog gaan regelen. Is er een reden waarom je er geen WTW unit neerhangt?
Welk nut heeft dat ding als ouderwets je ramen open kunnen behalve dan energieverspilling. Daar gaat je duurzaamheid.
pi_183574706
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met deze duurzame woning gesteld is !
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
Ja heel druk, maar dan met de zaak :D :')
We zijn de keuken aan het opbouwen, van het weekend een update!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')