abonnement Unibet Coolblue
pi_178430774
quote:
ROTTERDAM - De terugkeer van een Nederlandse vrouw die vastzit in een kamp in Noord-Syrië is mogelijk een stap dichterbij gekomen door een uitspraak van de rechtbank in Rotterdam. Die heeft bepaald dat de vrouw moet worden uitgeleverd zodat ze in Nederland haar rechtszaak kan bijwonen, zoals zij zelf ook wil en heeft aangegeven via haar advocaat.

De 23-jarige vrouw is nu zeven maanden zwanger en heeft al een kind van anderhalf. De vrouw was getrouwd met een jihadist uit Antwerpen en was in 2013 naar Syrië gegaan. Haar man zou in Raqqa bij de politie van Islamitische Staat hebben gezeten. Ze zit in een vluchtelingenkamp in Ain Issa, onder gezag van de Koerdische lokale autoriteiten.
De rechtbank heeft bepaald dat het OM een bevel tot gevangenneming moet uitvaardigen en dat onder de aandacht van de minister van Justitie en Veiligheid te brengen. Dat is inmiddels gebeurd, meldde een woordvoerder van het OM.
https://www.telegraaf.nl/(...)lijk-stap-dichterbij

Klinkt als een geweldig plan. Eerst moorden en verkrachten in Syrie en dan vragen om je proces in Nederland bij te wonen. Het flut rechtsstelsel kan natuurlijk de moorden en verkrachtingen niet bewijzen, dus paar jaar zitten voor randzaken en je kunt los op de Nederlandse samenleving.

Laten we maar hopen dat personen in de directe omgeving van deze rechter getroffen worden en niet onschuldige mensen.
pi_178430815
Hoe krom recht kan zijn. Het persoonlijke belang van deze vrouwelijke terroristen wordt boven het maatschappelijk belang van de bevolking gezet.

Ik hoop dat er een hoger beroep zal volgen. Daarnaast hebben zij daar betrokken geweest bij misdrijven tegen de bevolking, dus laat ze daar maar passend berecht worden.
pi_178430859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:28 schreef rutger05 het volgende:
Hoe krom recht kan zijn. Het persoonlijke belang van deze vrouwelijke terroristen wordt boven het maatschappelijk belang van de bevolking gezet.
Hoe dan?
pi_178430867
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe dan?
Wat denk je zelf ervan?
pi_178430870
Ik ben heel erg benieuwd hoe de regering hier op gaat reageren.
pi_178430882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het flut rechtsstelsel kan natuurlijk de moorden en verkrachtingen niet bewijzen, dus paar jaar zitten voor randzaken en je kunt los op de Nederlandse samenleving.
"Een paar jaar" zal in de meeste gevallen erg overdreven zijn. Zeker in het geval van de vrouwen.
pi_178430890
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:32 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf ervan?
Ik heb oprecht geen idee, dus vertel.
  dinsdag 10 april 2018 @ 18:34:07 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178430894
Het zal juridisch vast kloppen, maar het is een raar idee w.m.b.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178430941
Het naar Nederland halen kost geld, procederen kost geld, de rechtzaak kost geld, gevangenis van deze hoer kost geld, en wie gaat het betalen? Juist, wij, de belastingbetalers.

Laat deze trut maar lekker daar rotten. Ze koos er zelf voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 18:40:30 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178430969
Tja, ze heeft natuurlijk recht op een eerlijk proces, maar het liefste zie ik mevrouw bij verstek veroordeeld worden. Dit soort mensen ben je liever kwijt dan rijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178430977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:28 schreef rutger05 het volgende:
Hoe krom recht kan zijn. Het persoonlijke belang van deze vrouwelijke terroristen wordt boven het maatschappelijk belang van de bevolking gezet.

Het zou pas krom zijn wanneer het OM iemand in Nederland wil laten berechten, maar zonder diens aanwezigheid en dus ook zonder dat de straf in Nederland uitgezeten wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178430981
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb oprecht geen idee, dus vertel.
Daar geloof ik dus helemaal niets van, maar het lijkt mij duidelijk dat deze vrouwen er alle belang bij hebben om weer terug naar Nederland te kunnen na de val van IS. De Nederlandse bevolking daarentegen heeft er geen enkel belang bij dat deze vrouwen die heel goed mogelijk een blijvend gevaar voor de samenleving vormen terug komen naar Nederland.
  dinsdag 10 april 2018 @ 18:45:08 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178431018
Eerst alle getuigen van je misdaden uitroeien en dan hier na je rechtzaakje de rest van je leven gesubsidieerd Zwarte Piet bestrijden.
Respect. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178431037
Het probleem is lastiger dan het lijkt.

IS is verantwoordelijk voor allerlei misdaden, dat is duidelijk.
Maar ga je iemand veroordelen voor wat het "geheel" heeft gedaan?
Nee, want zo werkt het strafrecht volgens mij niet.

"guilty by association" doen we dus niet aan, wat in dit geval een schande is inderdaad.
Want persoonlijk vind ik wel dat iedereen die zich er bij aan heeft of had gesloten moet behandeld worden of ze persoonlijk iemand onthoofd, verkracht etc., hebben.
pi_178431041
Welja, natuurlijk. Nederland op z'n best.

Gisteren nog een stuk gelezen op Telegraaf; Montasser AlDe’emeh was undercover bij IS:

’We importeren een burgeroorlog’..


Iedereen met een beetje werkende brein weet dat al lang. NL [en de rest van Europa] moet en zal kapot. Laten we al die zielige 'slachtoffers' terughalen.

Welkom, welkom terug..
´
pi_178431081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja, ze heeft natuurlijk recht op een eerlijk proces, maar het liefste zie ik mevrouw bij verstek veroordeeld worden. Dit soort mensen ben je liever kwijt dan rijk.
Ik zie ze liever in Irak of Syrië veroordeeld worden, maar dat zit er helaas niet in.
pi_178431134
Laat ze lekker daar omkomen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 18:59:15 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178431225
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zie ze liever in Irak of Syrië veroordeeld worden, maar dat zit er helaas niet in.
Voor een beetje geld voor de wederopbouw wil Syrië of Irak vast wel een doodstraf opleggen en uitvoeren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:00:59 #19
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_178431257
Kunnen we de Koerden niet vragen om Nederlandse IS gevangenen versneld te berechten en executeren? Na afloop kunnen ze dan evt op kosten van de familie terugkomen naar NL.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:04:17 #20
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_178431303
Was daar gesneuveld domme muts. Wat moet je in vredesnaam in Nederland?
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:07:03 #21
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_178431351
Laat die kuthoer maar daar wegkwijnen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_178431402
Waarom ontnemen we Syriëgangers hun paspoort niet? Dan heb je dit soort gezeik niet.
pi_178431512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:00 schreef Heremeteit het volgende:
Kunnen we de Koerden niet vragen om Nederlandse IS gevangenen versneld te berechten en executeren? Na afloop kunnen ze dan evt op kosten van de familie terugkomen naar NL.
Goed idee
I will do what i must !!
pi_178431588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:00 schreef Heremeteit het volgende:
Kunnen we de Koerden niet vragen om Nederlandse IS gevangenen versneld te berechten en executeren? Na afloop kunnen ze dan evt op kosten van de familie terugkomen naar NL.
De Koerden zeiden recent dat ze daar geen mogelijkheid toe hebben. Ik weet niet precies waarom. Omdat ze daar geen rechtssysteem of gevangenissen hebben ofzo.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:23:49 #25
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_178431662
Het lijkt me beter deze personen te berechten in het land waar de misdaden gepleegd zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:29:28 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178431753
De sneeuwvlokgeneratie. Je goddelijke missie zit even tegen een je rent huilend terug naar de veiligheid van de vervloekte kuffar :')
pi_178431854
Laat haar daar lekker wegrotten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_178431864
Tijdens het ophalen kan ze toch per ongeluk oeps-wat-een-gemis op een mijn stappen? Of door een sniper geraakt worden?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178431970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)lijk-stap-dichterbij

Klinkt als een geweldig plan. Eerst moorden en verkrachten in Syrie en dan vragen om je proces in Nederland bij te wonen. Het flut rechtsstelsel kan natuurlijk de moorden en verkrachtingen niet bewijzen, dus paar jaar zitten voor randzaken en je kunt los op de Nederlandse samenleving.

Laten we maar hopen dat personen in de directe omgeving van deze rechter getroffen worden en niet onschuldige mensen.
D'r man heeft bij de politie van de IS gezeten.

Dat is dus t zelfde als de Duitse bezetter het Nederlandse bestel naar z'n hand zet. Maakt dat je opa ook een Nazi? Nee :)
pi_178432104
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het probleem is lastiger dan het lijkt.

IS is verantwoordelijk voor allerlei misdaden, dat is duidelijk.
Maar ga je iemand veroordelen voor wat het "geheel" heeft gedaan?
Nee, want zo werkt het strafrecht volgens mij niet.

"guilty by association" doen we dus niet aan, wat in dit geval een schande is inderdaad.
Want persoonlijk vind ik wel dat iedereen die zich er bij aan heeft of had gesloten moet behandeld worden of ze persoonlijk iemand onthoofd, verkracht etc., hebben.
Volgens mij is het zo dat bij het VN strafhof wel degelijk medewerking of het mogelijk maken van bestraft kan worden. Dan hoef je nog niet zelf de daden gepleegd te hebben. Ik vind dan ook dat Syrie gangers naar het VN strafhof moeten voor medewerking aan IS.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 11 april 2018 @ 09:28:18 #31
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178442837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zou pas krom zijn wanneer het OM iemand in Nederland wil laten berechten, maar zonder diens aanwezigheid en dus ook zonder dat de straf in Nederland uitgezeten wordt.
Het komt vaak zat voor dat mensen bij verstek veroordeelt worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_178443118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het komt vaak zat voor dat mensen bij verstek veroordeelt worden.
Maar niet omdat het OM zijn best doet om de verdachte niet te laten verschijnen. Het is een van beide, of je laat het over aan het rechtssysteem van het stuk land waar ze heen zijn gegaan, of je gaat ze naar Nederlands recht vervolgen. Bij dat Nederlands recht hoort dat het OM de verdachte in handen probeert te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 april 2018 @ 09:48:27 #33
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_178443146
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het probleem is lastiger dan het lijkt.

IS is verantwoordelijk voor allerlei misdaden, dat is duidelijk.
Maar ga je iemand veroordelen voor wat het "geheel" heeft gedaan?
Nee, want zo werkt het strafrecht volgens mij niet.

"guilty by association" doen we dus niet aan, wat in dit geval een schande is inderdaad.
Want persoonlijk vind ik wel dat iedereen die zich er bij aan heeft of had gesloten moet behandeld worden of ze persoonlijk iemand onthoofd, verkracht etc., hebben.
Als je met je vrienden uit gaat, en ze trappen iemand in elkaar. Ook al heb je zelf niet getrapt, de rechter zal je alsnog als groep bestraffen
  woensdag 11 april 2018 @ 09:53:49 #34
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178443240
weggemoffeld
pi_178444002
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe dan?
Door dit soort extremistische, geïndoctrineerde individuen terug te halen. Waarom laten we ze niet lekker zitten, ze zijn toch uit eigen beweging vertrokken. Waarom zouden we als maatschappij, waar deze mensen niet bij willen horen, kosten moeten maken om ze terug te halen en een proces te geven?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 11 april 2018 @ 11:01:55 #36
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_178444458
We kunnen beter zoals de Fransen actief Jihadgangers opsporen en aldaar neutraliseren.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  woensdag 11 april 2018 @ 11:07:22 #37
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178444577
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

D'r man heeft bij de politie van de IS gezeten.

Dat is dus t zelfde als de Duitse bezetter het Nederlandse bestel naar z'n hand zet. Maakt dat je opa ook een Nazi? Nee :)
Geloof je het zelf ook? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 11 april 2018 @ 11:13:43 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_178444663
Dat is het Nederlandse recht hé. Staat aan de kant van de criminelen. Haal die moordzuchtige mensen naar weer hier naar toe. Maakt niet uit of er daardoor hier straks slachtoffers vallen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_178444703
Hoe verhaalt de titel zich tot het artikel? Het gaat om één vrouw, waar haal je vandaan dat de rechter Syriëgangers (meervoud) terug laat komen?

Ze wordt hier toch niet vrijgelaten op de vrijdagmiddagmarkt? Gaat meteen de rechtszaal in.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 11:17:41 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 april 2018 @ 11:25:23 #40
74056 crew  ToT
pi_178444839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:37 schreef Schaapje1987 het volgende:
Het naar Nederland halen kost geld, procederen kost geld, de rechtzaak kost geld, gevangenis van deze hoer kost geld, en wie gaat het betalen? Juist, wij, de belastingbetalers.

Laat deze trut maar lekker daar rotten. Ze koos er zelf voor.
En na de gevangenisstraf wordt deze jihadist dus weer vrijgelaten in de Nederlandse samenleving.
  woensdag 11 april 2018 @ 11:26:13 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178444853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:01 schreef Eiwitshake het volgende:
We kunnen beter zoals de Fransen actief Jihadgangers opsporen en aldaar neutraliseren.
Eens, waar het strijders betreft, maar doen ze dat ook bij hun vrouwen en kinderen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178444870
In principe zou ze gewoon in Syrie berecht moeten worden, ze was tenslotte aangesloten bij een organisatie die daar hun misdaden hebben gepleegd. Bij ons kan ze nergens voor veroordeeld worden behalve voor lidmaatschap van een terroristische organisatie, waardoor ze waarschijnlijk binnen de kortste keren weer op straat rondloopt, terwijl ze daar wel eens voor onbepaalde tijd achter de tralies zou kunnen verdwijnen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178445068
Ach meid, het is wat.

/Dven
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 april 2018 @ 11:50:11 #44
74056 crew  ToT
pi_178445332
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:27 schreef Hathor het volgende:
In principe zou ze gewoon in Syrie berecht moeten worden, ze was tenslotte aangesloten bij een organisatie die daar hun misdaden hebben gepleegd. Bij ons kan ze nergens voor veroordeeld worden behalve voor lidmaatschap van een terroristische organisatie, waardoor ze waarschijnlijk binnen de kortste keren weer op straat rondloopt, terwijl ze daar wel eens voor onbepaalde tijd achter de tralies zou kunnen verdwijnen.
Ja maar dan krijg je weer dat geboehoe van dat men daar de doodstraf kan krijgen en je moet er alles aan doen om te voorkomen dat een Nederlands staatsburger dat overkomt.
An sich wel een goede houding, maar in dit soort gevallen mag er wel een uitzondering gemaakt worden.
  woensdag 11 april 2018 @ 11:54:43 #45
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_178445415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het probleem is lastiger dan het lijkt.

IS is verantwoordelijk voor allerlei misdaden, dat is duidelijk.
Maar ga je iemand veroordelen voor wat het "geheel" heeft gedaan?
Nee, want zo werkt het strafrecht volgens mij niet.

"guilty by association" doen we dus niet aan, wat in dit geval een schande is inderdaad.
Want persoonlijk vind ik wel dat iedereen die zich er bij aan heeft of had gesloten moet behandeld worden of ze persoonlijk iemand onthoofd, verkracht etc., hebben.
Deden ze wel bij de Nazi's.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_178446240
Grapperhaus zegt de vrouw niet te gaan halen in Syrië. Het gebied is te onveilig daarvoor.

:W
pi_178446527
quote:
ROTTERDAM - De terugkeer van een Nederlandse vrouw die vastzit in een kamp in Noord-Syrië is mogelijk een stap dichterbij gekomen door een uitspraak van de rechtbank in Rotterdam. Die heeft bepaald dat de vrouw moet worden uitgeleverd zodat ze in Nederland haar rechtszaak kan bijwonen, zoals zij zelf ook wil en heeft aangegeven via haar advocaat.
Wat is de juridische onderbouwing van dit besluit ? Vind het weer heerlijk vaag en opgeklopt.

quote:
De 23-jarige vrouw is nu zeven maanden zwanger en heeft al een kind van anderhalf. De vrouw was getrouwd met een jihadist uit Antwerpen en was in 2013 naar Syrië gegaan. Haar man zou in Raqqa bij de politie van Islamitische Staat hebben gezeten. Ze zit in een vluchtelingenkamp in Ain Issa, onder gezag van de Koerdische lokale autoriteiten.
De rechtbank heeft bepaald dat het OM een bevel tot gevangenneming moet uitvaardigen en dat onder de aandacht van de minister van Justitie en Veiligheid te brengen. Dat is inmiddels gebeurd, meldde een woordvoerder van het OM.
Oftewel NL zegt : Kom maar brengen....de koerden zeggen : Kom maar halen...

Kortom...laat mevrouw daar maar lekker zitten. Onderzoek daarna gelijk maar ff of je het paspoort van haar en dr partner kan innemen wegens misdrijven gericht tegen de belangen van het Koninkrijk
pi_178447432
Hoe dan ook gaat NL weer een pareletje rijker worden met dat kind.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178447505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:13 schreef deedeetee het volgende:
Dat is het Nederlandse recht hé. Staat aan de kant van de criminelen. Haal die moordzuchtige mensen naar weer hier naar toe.
Er zijn inmiddels ook al zoveel slachtoffers gevallen door die teruggekeerde Syriëgangers.
pi_178447576
quote:
9s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels ook al zoveel slachtoffers gevallen door die teruggekeerde Syriëgangers.
Dat is natuurlijk niet de enige reden om extremisten / geradicaliseerde terroristen hier niet toe te laten.

Als we flink in willen blijven zetten op het tegengaan van radicalisering, is dat soort mensen terughalen gewoon geen goed idee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178447617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:36 schreef ITrade het volgende:
Hoe dan ook gaat NL weer een pareletje rijker worden met dat kind.
Hoezo? Ze gaat helemaal niet gehaald worden.
pi_178448569
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoezo? Ze gaat helemaal niet gehaald worden.
Jij weet meer dan de rechtbank?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178448590
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:16 schreef clumsy_clown het volgende:
de titel zich tot het artikel? Het gaat om één vrouw, waar haal je vandaan dat de rechter Syriëgangers (meervoud) terug laat komen?

En binnen 6 maanden lopen ze hier weer vrij rond. liever niet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 11 april 2018 @ 14:41:16 #54
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_178448618
Ik ben voor de Franse slag
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_178448662
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:29 schreef Twiitch het volgende:
De sneeuwvlokgeneratie. Je goddelijke missie zit even tegen een je rent huilend terug naar de veiligheid van de vervloekte kuffar :')
Wat is kuffar?
wooblabalurg
  woensdag 11 april 2018 @ 14:59:16 #56
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178448889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:44 schreef probeer het volgende:
Als we flink in willen blijven zetten op het tegengaan van radicalisering, is dat soort mensen terughalen gewoon geen goed idee.
Of juist wel, ik denk namelijk dat de meesten geen romantische verhalen te vertellen hebben...

Overigens is uitleveren wat anders dan ophalen, maar dat terzijde.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:25 schreef Confetti het volgende:
Laten we maar hopen dat personen in de directe omgeving van deze rechter getroffen worden en niet onschuldige mensen.
En zijn dit soort opmerkingen natuurlijk niet bevorderlijk voor de rechtsstaat die wij hier zo hoog hebben zitten. Zonder zouden we immers niet beter zijn dan een kalifaat?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 11 april 2018 @ 15:02:17 #57
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178448935
Hoe zit het eigenlijk met die honderden? Duizenden? Honderdduizenden? Verkrachtte Nederlandse vrouwen vanwege de tsunami 'rape-fugees' die hiernaartoe zijn gekomen? Daar hoor ik die dekselse NOS eigenlijk nooit over... Doofpotje?

Of dwaal ik dan te ver off-topic?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_178449220
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of juist wel, ik denk namelijk dat de meesten geen romantische verhalen te vertellen hebben...

Overigens is uitleveren wat anders dan ophalen, maar dat terzijde.
Hmm .. daar zeg je me wat .. Ja, daar maak je een heel erg goed punt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178449334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:37 schreef ITrade het volgende:

[..]

Jij weet meer dan de rechtbank?
Grapperhaus zegt dat Nederland haar niet gaat halen omdat het gebied te gevaarlijk is.

Maar ongetwijfeld zal ze ooit terugkeren naar Nederland en daar zal Nederland inderdaad niet veel rijker van worden.
  woensdag 11 april 2018 @ 15:38:10 #60
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_178449483
Laat de Koerden of de Irakezen deze criminelen maar lekker veroordelen. :W
pi_178449788
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja maar dan krijg je weer dat geboehoe van dat men daar de doodstraf kan krijgen en je moet er alles aan doen om te voorkomen dat een Nederlands staatsburger dat overkomt.
An sich wel een goede houding, maar in dit soort gevallen mag er wel een uitzondering gemaakt worden.
De doodstraf is dan ook precies wat ze verdienen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 april 2018 @ 15:55:41 #62
74056 crew  ToT
pi_178449828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

De doodstraf is dan ook precies wat ze verdienen.
Ja maar dat mag je weer niet zeggen! :'(
pi_178449948
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja maar dat mag je weer niet zeggen! :'(
Jawel hoor, ik zeg het net toch? :D
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 11 april 2018 @ 16:01:40 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178449956
Recht op een eerlijk proces geldt ook voor terroristen. Gelukkig maar dat we onze Westerse normen en waarden niet kapot laten maken door terrorisme.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 16:07:35 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178450052
dat wil nog niet zeggen dat de staat die figuren op hoeft te halen natuurlijk

ze weet wanneer de rechtzaak is dus ze zorgt maar dat ze aanwezig is en anders moet haar advocaat het maar regelen ... daar komt het recht op een eerlijk proces niet mee in gevaar natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178450169
Als ze willen vertrekken dan worden ze tegengehouden, als ze al vertrokken zijn dan worden ze opgehaald. Nederland is echt straalverliefd op Syriegangers/terroristen. :|W
  woensdag 11 april 2018 @ 16:13:02 #67
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178450176
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:07 schreef sp3c het volgende:
dat wil nog niet zeggen dat de staat die figuren op hoeft te halen natuurlijk

ze weet wanneer de rechtzaak is dus ze zorgt maar dat ze aanwezig is en anders moet haar advocaat het maar regelen ... daar komt het recht op een eerlijk proces niet mee in gevaar natuurlijk
Beetje makkelijk om te zeggen dat ze maar moet zorgen dat ze er is, terwijl ze in een situatie zit waarvan je weet dat ze niet kan zorgen dat ze er is.
pi_178450358
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:48 schreef Kim-Holland het volgende:
Welja, natuurlijk. Nederland op z'n best.

Gisteren nog een stuk gelezen op Telegraaf; Montasser AlDe’emeh was undercover bij IS:

’We importeren een burgeroorlog’..


Iedereen met een beetje werkende brein weet dat al lang. NL [en de rest van Europa] moet en zal kapot. Laten we al die zielige 'slachtoffers' terughalen.

Welkom, welkom terug..
Dit dus, maar als je dit vind ben je xenofoob, islamofoob en racist, nietwaar?
Laat die slet maar zitten waar ze zit, ze koos er zelf voor. En ja, ook dat addergebroed van d'r is niet te vertrouwen, dat is al vanaf de geboorte verpest en geïndoctrineerd door die hoer.

Iets met billen branden en blaren.
pi_178450376
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:59 schreef nixxx het volgende:

[..]

Voor een beetje geld voor de wederopbouw wil Syrië of Irak vast wel een doodstraf opleggen en uitvoeren.
Da's geen gek idee. Ik zeg: DOEN!
  woensdag 11 april 2018 @ 16:27:43 #70
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_178450472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Beetje makkelijk om te zeggen dat ze maar moet zorgen dat ze er is, terwijl ze in een situatie zit waarvan je weet dat ze niet kan zorgen dat ze er is.
Als ze buiten haar schuld in deze situatie zou zitten zou ik je direct gelijk geven.
Maar ze heeft zichzelf in deze situatie gebracht. Dan moet ze ook maar op de blaren zitten.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 16:28:03 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178450479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Beetje makkelijk om te zeggen dat ze maar moet zorgen dat ze er is, terwijl ze in een situatie zit waarvan je weet dat ze niet kan zorgen dat ze er is.
niet een beetje makkelijk, het is extreem makkelijk, het is het makkelijkste wat we zouden kunnen doen :Y :)

maar als argument is dat niets waard natuurlijk
shit is niet ineens goed omdat het moeilijk is of vice versa
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178450536
hahahahah succes met het terughalen want ik garandeer je de koerden gaan haar niet vrij laten alleen omdat een kut rechter dat zegt in nederland
  woensdag 11 april 2018 @ 16:30:59 #73
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178450548
Lol een vliegticket gaan betalen voor zo'n stuk uitschot en dan ook nog gratis logeren in het staatshotel, kinderen die op kosten van de staat opgevoed moeten worden.

Echt een verrijking voor dit land.

Kunnen we Julio Poch niet inhuren om ze hierheen te vliegen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178450597
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Beetje makkelijk om te zeggen dat ze maar moet zorgen dat ze er is, terwijl ze in een situatie zit waarvan je weet dat ze niet kan zorgen dat ze er is.
Dat is dus HAAR probleem. Maar leg maar eens uit waarom het ONS (OM) probleem zou moeten zijn?
  woensdag 11 april 2018 @ 16:36:40 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178450654
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Beetje makkelijk om te zeggen dat ze maar moet zorgen dat ze er is, terwijl ze in een situatie zit waarvan je weet dat ze niet kan zorgen dat ze er is.
Als je schulden hebt die je niet kunt betalen komt daar een boete bovenop, waarvan op voorhand wel duidelijk is dat je die niet kunt betalen. Of je gaat de gevangenis in, waardoor je je schulden al helemaal niet meer kan betalen, maar je schuld blijft wel staan.

Net zo logisch.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 11 april 2018 @ 16:38:06 #76
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_178450682
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:30 schreef fathank het volgende:
Lol een vliegticket gaan betalen voor zo'n stuk uitschot en dan ook nog gratis logeren in het staatshotel, kinderen die op kosten van de staat opgevoed moeten worden.

Echt een verrijking voor dit land.

Kunnen we Julio Poch niet inhuren om ze hierheen te vliegen?
Gewoon lekker daar laten lijkt mij het beste, ook wel wat humaner dan uit een vliegtuig gooien. Bovendien denk ik niet dat Poch nog current is.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 11 april 2018 @ 16:38:17 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178450685
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:36 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als je schulden hebt die je niet kunt betalen komt daar een boete bovenop, waarvan op voorhand wel duidelijk is dat je die niet kunt betalen. Of je gaat de gevangenis in, waardoor je je schulden al helemaal niet meer kan betalen, maar je schuld blijft wel staan.

Net zo logisch.
Gijzelen ja, dat is inderdaad een schitterend dwangmiddel. :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178451193
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb oprecht geen idee, dus vertel.
:')_!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178451219
Zelf daar heen gegaan.

Zoek het uit, we hebben al veels te veel gutmenschen en gelovig tuig hier.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:05:50 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178451335
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:27 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Als ze buiten haar schuld in deze situatie zou zitten zou ik je direct gelijk geven.
Maar ze heeft zichzelf in deze situatie gebracht. Dan moet ze ook maar op de blaren zitten.
Ook mensen die domme dingen hebben gedaan, hebben recht op een eerlijk proces.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:08:49 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178451394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet een beetje makkelijk, het is extreem makkelijk, het is het makkelijkste wat we zouden kunnen doen :Y :)

maar als argument is dat niets waard natuurlijk
shit is niet ineens goed omdat het moeilijk is of vice versa
Het argument is dat iedereen recht heeft op een eerlijk proces. Daaronder valt het recht om in persoon aanwezig te zijn op de rechtszittingen. Je zult hopelijk begrijpen waarom dat een belangrijke factor voor een goede verdediging kan zijn? Wanneer je zegt: "Als ze niet kan, moet ze maar wat harder haar best doen om wel te kunnen", ontneem je dat recht in praktijk.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:09:31 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178451403
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:33 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat is dus HAAR probleem. Maar leg maar eens uit waarom het ONS (OM) probleem zou moeten zijn?
Omdat wij hechten aan onze rechtsstaat.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:11:58 #83
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_178451445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

"guilty by association" doen we dus niet aan
Jawel.

- Zodra iets als "criminele organisatie" wordt aangeduid.
- En het is gebruikelijk bij oorlogsrecht.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_178451488
Even denken.

Voordelen van haar hier heenhalen: Niks

Nadelen: Grafterrorist, enemy of the state. Kan giftig zijn voor omgeving. Kost geld en resources die we beter aan andere dingen kunnen besteden.

Lekker laten creperen daar dus. :W
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178451557
Minister Gabberwaus heeft inmiddels al aangegeven dat Nederland niet actief jihadisten terug gaat halen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 17:18:42 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178451576
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het argument is dat iedereen recht heeft op een eerlijk proces. Daaronder valt het recht om in persoon aanwezig te zijn op de rechtszittingen. Je zult hopelijk begrijpen waarom dat een belangrijke factor voor een goede verdediging kan zijn? Wanneer je zegt: "Als ze niet kan, moet ze maar wat harder haar best doen om wel te kunnen", ontneem je dat recht in praktijk.
nee helemaal niet, je kun niet van de staat verwachten dat ze een taxi klaar hebben staan voor iedereen die voor de rechter wil komen??
ze is van de rechtszaak op de hoogte gesteld, haar stoeltje staat gereed en er is ongetwijfeld een advocaat beschikbaar gemaakt

haar rechten zijn iig van onze kant niet in gevaar hier

als de Koerden haar niet laten gaan dan ontnemen zij haar dat recht maar ik geloof dat ze daar wel goede redenen voor hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 17:19:51 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178451599
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:11 schreef wdn het volgende:

[..]

Jawel.

- Zodra iets als "criminele organisatie" wordt aangeduid.
- En het is gebruikelijk bij oorlogsrecht.
nee, collectieve straffen zijn technisch gezien een schending van het oorlogsrecht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178451623
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het argument is dat iedereen recht heeft op een eerlijk proces. Daaronder valt het recht om in persoon aanwezig te zijn op de rechtszittingen. Je zult hopelijk begrijpen waarom dat een belangrijke factor voor een goede verdediging kan zijn? Wanneer je zegt: "Als ze niet kan, moet ze maar wat harder haar best doen om wel te kunnen", ontneem je dat recht in praktijk.
Ik hoorde net op bnr nieuwsradio dat het vonnis van de rechtbank juridisch iets ingewikkelder in elkaar steekt. In principe heeft de rechter geoordeeld dat het om er bij de regering op aan moet dringen jihadisten terug te halen. Het om zal aandringen, de minister hoort het aan en wijst het af, en daarmee is er gehoor gegeven aan het vonnis.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178451631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:37 schreef ITrade het volgende:

[..]

Jij weet meer dan de rechtbank?
Kennelijk. ;)
pi_178451641
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Grapperhaus zegt dat Nederland haar niet gaat halen omdat het gebied te gevaarlijk is.

Maar ongetwijfeld zal ze ooit terugkeren naar Nederland en daar zal Nederland inderdaad niet veel rijker van worden.
Ze kan daar ook gewoon doodgaan.
pi_178451660
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze kan daar ook gewoon doodgaan.
Wat mij betreft de meest wenselijke uitkomst. Dat lost heel veel problemen in Nederland op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 11 april 2018 @ 17:24:29 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178451672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee helemaal niet, je kun niet van de staat verwachten dat ze een taxi klaar hebben staan voor iedereen die voor de rechter wil komen??
Ik neem wel aan dat de staat iedereen die zij aanklagen redelijkerwijs faciliteren. Dus nee, geen taxi. Maar als ze iemand willen berechten die in een buitenlandse gevangenis zitten, moeten ze wel om uitlevering vragen.
quote:
als de Koerden haar niet laten gaan dan ontnemen zij haar dat recht maar ik geloof dat ze daar wel goede redenen voor hebben
Nou en? Wij laten de Koerden toch niet bepalen welke rechten onze beklaagden hebben?
pi_178451708
Waarom zou je nu al een rechtszaak opzetten terwijl de gedaagde niet eens in het land is? Zonde van de tijd/het geld.
Waarschuw dit stuk vreten dat als ze terug zou willen naar Nederland, ze zal worden opgepakt en een rechtszaak aan d'r burka krijgt. Laat ze zelf die afweging (en reiskosten ) maar maken.
Racist
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 17:28:22 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178451740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik neem wel aan dat de staat iedereen die zij aanklagen redelijkerwijs faciliteren. Dus nee, geen taxi. Maar als ze iemand willen berechten die in een buitenlandse gevangenis zitten, moeten ze wel om uitlevering vragen.
moet ook niet

quote:
[..]

Nou en? Wij laten de Koerden toch niet bepalen welke rechten onze beklaagden hebben?
lijkt me dat ze alle recht van spreken over hun gevangenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:30:07 #95
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_178451772
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ook mensen die domme dingen hebben gedaan, hebben recht op een eerlijk proces.
Natuurlijk, dat staat buiten kijf. Dat eerlijke proces kan ze ook bij verstek krijgen.
Tenzij ze er zelf voor zorgt dat ze aanwezig is.

En het doen van domme dingen heeft nou eenmaal gevolgen. Hoe dan ook.
Als ik morgen in een boze opwelling mijn baan opzeg na 26 jaar, heeft dat als gevolg dat ik naar mijn WW kan fluiten. Dat weet ik van te voren, dus dat is nogal van invloed op de beslissing om het al dan niet te doen.
Willens en wetens vanuit een veilige omgeving naar een oorlogsgebied afreizen om je daar nuttig te maken voor de strijd is net zoiets. Je weet dat het gevolgen gaat hebben. Deal er dan ook maar mee.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_178451827
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze kan daar ook gewoon doodgaan.
Dat kan zeker, maar lijkt me minder waarschijnlijk.
pi_178452150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]
Daaronder valt het recht om in persoon aanwezig te zijn op de rechtszittingen.
Bron?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178452462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:


Nou en? Wij laten de Koerden toch niet bepalen welke rechten onze beklaagden hebben?
Zij hebben haar en als zij haar willen berechten, of nog beter, overhandigen aan Assad om door zijn rechters opgekno..ehh...berecht te laten worden is dat echt de beste oplossing.

Als je je in een oorlog over de grens stort en je staat aan de verliezende kant is dat jouw probleem. Zij is daar de boel komen verstoren en dient daar berecht te worden. Billen/blaren.
pi_178452490
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:59 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Zij hebben haar en als zij haar willen berechten, of nog beter, overhandigen aan Assad om door zijn rechters opgekno..ehh...berecht te laten worden is dat echt de beste oplossing.

Als je je in een oorlog over de grens stort en je staat aan de verliezende kant is dat jouw probleem. Zij is daar de boel komen verstoren en dient daar berecht te worden. Billen/blaren.
_O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:05:46 #100
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178452592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik neem wel aan dat de staat iedereen die zij aanklagen redelijkerwijs faciliteren. Dus nee, geen taxi. Maar als ze iemand willen berechten die in een buitenlandse gevangenis zitten, moeten ze wel om uitlevering vragen.

[..]

Nou en? Wij laten de Koerden toch niet bepalen welke rechten onze beklaagden hebben?
Wat lul je nou? Nederland is (praktisch) in oorlog met Syrië. Nederlandse gevechtsvliegtuigen gooien bommen op Syrische hoofden. Hoe past dat in jouw rechtsstaat? Moet een piloot van een gevechtsvliegtuig eerst een emailtje naar een rechter sturen om toestemming te vragen om zijn bom te lossen?
  woensdag 11 april 2018 @ 18:09:53 #101
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178452708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik neem wel aan dat de staat iedereen die zij aanklagen redelijkerwijs faciliteren. Dus nee, geen taxi. Maar als ze iemand willen berechten die in een buitenlandse gevangenis zitten, moeten ze wel om uitlevering vragen.

[..]

Nou en? Wij laten de Koerden toch niet bepalen welke rechten onze beklaagden hebben?
Nederlanders die op vakantie naar Syrie willen gegaan worden tegengehouden. Hoe past dat in jouw rechtsstaat?
pi_178452748
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat mij betreft de meest wenselijke uitkomst. Dat lost heel veel problemen in Nederland op.
Ik ken niet de gehele achtergrond, maar ik kan er geen traan om laten. Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.
pi_178452825
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja maar dan krijg je weer dat geboehoe van dat men daar de doodstraf kan krijgen en je moet er alles aan doen om te voorkomen dat een Nederlands staatsburger dat overkomt.
An sich wel een goede houding, maar in dit soort gevallen mag er wel een uitzondering gemaakt worden.
Eens. Daar koos ze immers zelf voor. Weg met dat stukje onkruid
pi_178452833
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nederlanders die op vakantie naar Syrie willen gegaan worden tegengehouden. Hoe past dat in jouw rechtsstaat?
'De rechtsstaat' hier is om je kapot te lachen. Beuk je 2 homo's in elkaar met betonschaar, enkeltje kaakchirurg, 240 fucking uur.

Maar 'we' gaan wel serieus overwegen een jihadbruidje een 'eerlijk proces' te geven. Flikker heel gauw een eind op.

[ Bericht 0% gewijzigd door BoneThugss op 11-04-2018 18:27:56 ]
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:19:05 #105
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178452906
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik neem wel aan dat de staat iedereen die zij aanklagen redelijkerwijs faciliteren. Dus nee, geen taxi. Maar als ze iemand willen berechten die in een buitenlandse gevangenis zitten, moeten ze wel om uitlevering vragen.

[..]

Nou en? Wij laten de Koerden toch niet bepalen welke rechten onze beklaagden hebben?
De AIVD houdt mensen die op vakantie naar Syrie zijn gegaan en teruggekomen zijn in de gaten. Ze worden zelfs opgesloten als ze terugkomen. Dat gebeurt niet met vakantiegangers die naar Benidorm zijn gegaan. Ook een grof schandaal? Ook een schending van onze rechtstaat?
  woensdag 11 april 2018 @ 18:20:44 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178452945
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

moet ook niet

[..]

lijkt me dat ze alle recht van spreken over hun gevangenen
Jep, net zoals wij alle recht van spreken hebben over onze grondrechten. En één van die rechten is dat we geen mensen veroordelen zonder hen de kans te geven erbij te zijn.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:21:23 #107
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178452960
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jep, net zoals wij alle recht van spreken hebben over onze grondrechten. En één van die rechten is dat we geen mensen veroordelen zonder hen de kans te geven erbij te zijn.
Die hele grondwet van ons stelt geen reet voor.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:22:22 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178452979
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:30 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat staat buiten kijf. Dat eerlijke proces kan ze ook bij verstek krijgen.
Tenzij ze er zelf voor zorgt dat ze aanwezig is.
Hoe kan ze daar in godsnaam voor zorgen?

Als iemand jou het ziekenhuis in slaat, en je daarna aanklaagt voor mishandeling, zou je dan ook zeggen dat je een eerlijk proces hebt gehad omdat je jezelf maar uit die coma had moeten schudden om erbij te zijn?
quote:
En het doen van domme dingen heeft nou eenmaal gevolgen. Hoe dan ook.
Als ik morgen in een boze opwelling mijn baan opzeg na 26 jaar, heeft dat als gevolg dat ik naar mijn WW kan fluiten. Dat weet ik van te voren, dus dat is nogal van invloed op de beslissing om het al dan niet te doen.
Willens en wetens vanuit een veilige omgeving naar een oorlogsgebied afreizen om je daar nuttig te maken voor de strijd is net zoiets. Je weet dat het gevolgen gaat hebben. Deal er dan ook maar mee.
Het is nogal wat om domme beslissingen te bestraffen met het afschaffen van mensenrechten.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 18:22:52 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178452988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jep, net zoals wij alle recht van spreken hebben over onze grondrechten. En één van die rechten is dat we geen mensen veroordelen zonder hen de kans te geven erbij te zijn.
onze grondrechten tellen helemaal niet aan de andere kant van de wereld, daar kun je jezelf niet op beroepen

dat het waarschijnlijk niet gaat lukken is niet onze fout
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:28:14 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453056
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Bron?
Artikel 6.3bis van het EVRM en
  woensdag 11 april 2018 @ 18:29:39 #111
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178453082
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jep, net zoals wij alle recht van spreken hebben over onze grondrechten. En één van die rechten is dat we geen mensen veroordelen zonder hen de kans te geven erbij te zijn.
De grondwet spreekt over " Allen die zich in Nederland bevinden". En dan nog staat er in de grondwet zelf dat de wetgever de grondwet mag overtreden.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:29:41 #112
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453083
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:59 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Zij hebben haar en als zij haar willen berechten, of nog beter, overhandigen aan Assad om door zijn rechters opgekno..ehh...berecht te laten worden is dat echt de beste oplossing.

Als je je in een oorlog over de grens stort en je staat aan de verliezende kant is dat jouw probleem. Zij is daar de boel komen verstoren en dient daar berecht te worden. Billen/blaren.
Ten eerste is de doodstraf barbaars, ten tweede doet dat niets af aan de situatie dat deze vrouw de kans moet krijgen om haar rechtszaak in Nederland bij te wonen.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:30:59 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat lul je nou? Nederland is (praktisch) in oorlog met Syrië. Nederlandse gevechtsvliegtuigen gooien bommen op Syrische hoofden. Hoe past dat in jouw rechtsstaat? Moet een piloot van een gevechtsvliegtuig eerst een emailtje naar een rechter sturen om toestemming te vragen om zijn bom te lossen?
Die vrouw is geen soldaat. Daar ga je onzin al.
pi_178453107
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Artikel 6.3bis van het EVRM en
''Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, heeft in het bijzonder de volgende rechten:

a. onverwijld, in een taal die hij verstaat en in bijzonderheden, op de hoogte te worden gesteld van de aard en de reden van de tegen hem ingebrachte beschuldiging;
b. te beschikken over de tijd en faciliteiten die nodig zijn voor de voorbereiding van zijn verdediging;
c. zich zelf te verdedigen of daarbij de bijstand te hebben van een raadsman naar eigen keuze of, indien hij niet over voldoende middelen beschikt om een raadsman te bekostigen, kosteloos door een toegevoegd advocaat te kunnen worden bijgestaan, indien de belangen van een behoorlijke rechtspleging dit eisen;
d. de getuigen à charge te ondervragen of te doen ondervragen en het oproepen en de ondervraging van getuigen à décharge te doen geschieden onder dezelfde voorwaarden als het geval is met de getuigen à charge;
e. zich kosteloos te doen bijstaan door een tolk, indien hij de taal die ter terechtzitting wordt gebezigd niet verstaat of niet spreekt.''
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:31:22 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De AIVD houdt mensen die op vakantie naar Syrie zijn gegaan en teruggekomen zijn in de gaten. Ze worden zelfs opgesloten als ze terugkomen. Dat gebeurt niet met vakantiegangers die naar Benidorm zijn gegaan. Ook een grof schandaal? Ook een schending van onze rechtstaat?
Wat denk je zelf?
  woensdag 11 april 2018 @ 18:32:03 #116
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453129
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

onze grondrechten tellen helemaal niet aan de andere kant van de wereld, daar kun je jezelf niet op beroepen

dat het waarschijnlijk niet gaat lukken is niet onze fout
Natuurlijk gelden onze grondwetten wel voor een Nederlands gerechtshof, ook al zit de beklaagde aan de andere kant van de wereld.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:32:07 #117
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178453130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die vrouw is geen soldaat. Daar ga je onzin al.
Nou en?
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 18:32:10 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178453132
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Artikel 6.3bis van het EVRM
nee

quote:
Artikel 6 - Recht op een eerlijk proces
Bij het vaststellen van zijn burgerlijke rechten en verplichtingen of bij het bepalen van de gegrondheid van een tegen hem ingestelde vervolging heeft een ieder recht op een eerlijke en openbare behandeling van zijn zaak, binnen een redelijke termijn, door een onafhankelijk en onpartijdig gerecht dat bij de wet is ingesteld. De uitspraak moet in het openbaar worden gewezen maar de toegang tot de rechtszaal kan aan de pers en het publiek worden ontzegd, gedurende de gehele terechtzitting of een deel daarvan, in het belang van de goede zeden, van de openbare orde of nationale veiligheid in een democratische samenleving, wanneer de belangen van minderjarigen of de bescherming van het privéleven van procespartijen dit eisen of, in die mate als door de rechter onder bijzondere omstandigheden strikt noodzakelijk wordt geoordeeld, wanneer de openbaarheid de belangen van een behoorlijke rechtspleging zou schaden.
Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, wordt voor onschuldig gehouden totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan.
Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, heeft in het bijzonder de volgende rechten:
a. onverwijld, in een taal die hij verstaat en in bijzonderheden, op de hoogte te worden gesteld van de aard en de reden van de tegen hem ingebrachte beschuldiging;
b. te beschikken over de tijd en faciliteiten die nodig zijn voor de voorbereiding van zijn verdediging;
c. zich zelf te verdedigen of daarbij de bijstand te hebben van een raadsman naar eigen keuze of, indien hij niet over voldoende middelen beschikt om een raadsman te bekostigen, kosteloos door een toegevoegd advocaat te kunnen worden bijgestaan, indien de belangen van een behoorlijke rechtspleging dit eisen;
d. de getuigen à charge te ondervragen of doen ondervragen en het oproepen en de ondervraging van getuigen à décharge te doen geschieden onder dezelfde voorwaarden als het geval is met de getuigen à charge;
e. zich kosteloos te doen bijstaan door een tolk, indien hij de taal, die ter terechtzitting wordt gebezigd niet verstaat of niet spreekt.
https://nl.wikisource.org(...)p_een_eerlijk_proces
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:33:11 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453147
quote:
Denk je dat iemand aan de andere kant van de wereld de faciliteiten heeft om zich fatsoenlijk te verdedigen?
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 18:34:34 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178453170
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Natuurlijk gelden onze grondwetten wel voor een Nederlands gerechtshof, ook al zit de beklaagde aan de andere kant van de wereld.
Ja maar gelden ze in een Koerdische gevangenis?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 18:35:00 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178453180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Denk je dat iemand aan de andere kant van de wereld de faciliteiten heeft om zich fatsoenlijk te verdedigen?
moet ze maar naar Nederland komen toch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:35:08 #122
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178453185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Natuurlijk gelden onze grondwetten wel voor een Nederlands gerechtshof, ook al zit de beklaagde aan de andere kant van de wereld.
De Nederlandse grondwet stelt niks voor.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 18:35:55 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178453201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De Nederlandse grondwet stelt niks voor.
jij stelt niks voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:39:26 #124
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178453270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij stelt niks voor
Lees de grondwet eens een keer dombo en je begrijp wat ik bedoel.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:40:12 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja maar gelden ze in een Koerdische gevangenis?
Dat is helemaal niet de vraag. De vraag is of we mensen voor een Nederlands hof willen veroordelen volgens de Nederlandse normen en waarden, waaronder het recht op een eerlijk proces.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:40:29 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

moet ze maar naar Nederland komen toch
Hoe dan?
  woensdag 11 april 2018 @ 18:42:18 #127
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178453328
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij stelt niks voor
Dit soort zinnetjes staan ook in de grondwet: "behoudens bij de wet gestelde beperkingen en uitzonderingen." Wat stelt die grondwet dan voor als wetten daar van af mogen wijken?
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 18:42:24 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178453332
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet de vraag. De vraag is of we mensen voor een Nederlands hof willen veroordelen volgens de Nederlandse normen en waarden, waaronder het recht op een eerlijk proces.
ja maar dat is geen vraag, antwoord is ja, punt, niets opgelost

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe dan?
vliegtuig lijkt me het makkelijkst, niet helemaal mijn probleem en ik weet ook niet helemaal hoe de dingen werken daar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178453369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Natuurlijk gelden onze grondwetten wel voor een Nederlands gerechtshof, ook al zit de beklaagde aan de andere kant van de wereld.
Bron? Aangezien je bewering van net al ontkracht is.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:54:28 #130
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178453535
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe dan?
Ze kon toch ook zelfstandig heen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178453602
En straks gezinshereniging?
  woensdag 11 april 2018 @ 19:06:30 #132
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453804
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar dat is geen vraag, antwoord is ja, punt, niets opgelost
Het ging dan ook niet om de oplossing, het ging om de vraag of we het recht op een eerlijk proces moeten laten varen in dit specifieke geval. Nee, dat moeten we niet. Volkomen logische beslissing van de rechter dus.
quote:
[..]

vliegtuig lijkt me het makkelijkst, niet helemaal mijn probleem en ik weet ook niet helemaal hoe de dingen werken daar
Ja, en ze loopt gewoon even dat kamp uit, leent een paar honderd euro voor een vliegticket en komt zich dan hier melden.
  woensdag 11 april 2018 @ 19:06:48 #133
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453812
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ze kon toch ook zelfstandig heen?
Nou en? Dat is geen garantie dat ze ook zelfstandig terug kan.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 19:09:05 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178453866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het ging dan ook niet om de oplossing, het ging om de vraag of we het recht op een eerlijk proces moeten laten varen in dit specifieke geval. Nee, dat moeten we niet. Volkomen logische beslissing van de rechter dus.
nee de vraag is of we haar op moeten halen, dat eerlijke proces krijgt ze sowieso wel

quote:
[..]

Ja, en ze loopt gewoon even dat kamp uit, leent een paar honderd euro voor een vliegticket en komt zich dan hier melden.
dat kan gewoon dus mijn probleem is het verder niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178453869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou en? Dat is geen garantie dat ze ook zelfstandig terug kan.
En dan? Dat is toch haar probleem.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 11 april 2018 @ 19:11:31 #136
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee de vraag is of we haar op moeten halen, dat eerlijke proces krijgt ze sowieso wel
Nee, want als zij niet de kans krijgt om het bij te wonen, is het niet eerlijk. Zou mooi zijn, als jij bijvoorbeeld bij verstek veroordeeld zou worden voor iets waartegen je je graag in persoon had willen verdedigen.
  woensdag 11 april 2018 @ 19:11:49 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178453909
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:09 schreef marsan het volgende:

[..]

En dan? Dat is toch haar probleem.
Het is ook ons probleem als we haar een eerlijk proces willen geven.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 19:18:59 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178454063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, want als zij niet de kans krijgt om het bij te wonen, is het niet eerlijk. Zou mooi zijn, als jij bijvoorbeeld bij verstek veroordeeld zou worden voor iets waartegen je je graag in persoon had willen verdedigen.
ze heeft de kans om het bij te wonen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178454083
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar dat is geen vraag, antwoord is ja, punt, niets opgelost

[..]
Oh? Als mevrouw met een paar gram drugs op zak rondloopt in een land die daar zware straffen op heeft staan "heeft recht op een eerlijk proces in Nederland die zegt: niks aan het handje, hier heb je nog wat"?
Misdaden begaan in het buitenland moeten in het betreffende land worden berecht.
Gewoon doorverbinden met Assad.
Racist
pi_178454107
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste is de doodstraf barbaars, ten tweede doet dat niets af aan de situatie dat deze vrouw de kans moet krijgen om haar rechtszaak in Nederland bij te wonen.
Nee hoor. Zij kan zich prima door een advocaat laten vertegenwoordigen. Verklaring van haar kan schriftelijk, desnoods via telefoon of Skype. Het is absoluut niet nodig om haar in de zaal aanwezig te hebben.

Helaas voor haar zit ze daar en als zij daar berecht gaat worden heeft dat toch echt voorrang boven berechting hier.

Zij heeft zich willens en wetens in een barbaarse oorlog gestort. Geen medelijden met de slachtoffers van haar man. En nu haar team aan de verliezende hand is wil ze toch wel graag terug naar het veilige Nederland.

En doodstraf barbaars? Grotendeels wel, ja. Maar in oorlogstijd gelden andere regels. Zij is vanuit het knusse, veilige Nederland met haar arrogante harses daarheen gegaan. Ze is uitschot en verdient alles dat ze daar krijgt. Overigens hoeft ze voor mij niet dood, hoor. Maar daar de bak indraaien vind ik geen enkel probleem. Daarna zou ze kunnen proberen terug naar Nederland te komen. Kan ze hier haar straf ook nog eens uitzitten. Al zie ik liever dat ze geen paspoort meer krijgt, maar dat zit er niet in.
pi_178454117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou en? Dat is geen garantie dat ze ook zelfstandig terug kan.
Mocht ik ooit voor de rechter moeten verschijnen en de datum is bekend, neem ik voor m'n vakantie een enkeltje Nieuw-Zeeland, scheelt zo maar de helft..
Racist
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 19:23:23 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178454125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:19 schreef Toga het volgende:

[..]

Oh? Als mevrouw met een paar gram drugs op zak rondloopt in een land die daar zware straffen op heeft staan "heeft recht op een eerlijk proces in Nederland die zegt: niks aan het handje, hier heb je nog wat"?
Misdaden begaan in het buitenland moeten in het betreffende land worden berecht.
Gewoon doorverbinden met Assad.
dat staat er niet echt he

als wij iemand willen aanklagen voor iets dan moet dat natuurlijk volgens een eerlijk proces en blablabla
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178454130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is ook ons probleem als we haar een eerlijk proces willen geven.
als ze eerlijk proces wil zal ze zelf naar consulaat moeten. We gaan toch geen levens in gevaar brengen voor zo iemand? Of wil jij haar gaan halen?
  woensdag 11 april 2018 @ 19:34:07 #144
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178454301
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou en? Dat is geen garantie dat ze ook zelfstandig terug kan.
Nee dat blijkt. Iets met keuzes maken en gevolgen accepteren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178454373
We halen toch Nederlandse drugssmokkelaars die in Thailand zijn gepakt ook niet naar Nederland om ze volgens Nederlands recht te berechten?
Daar een misdaad begaan, daar lekker de gevolgen ondervinden
pi_178454379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is ook ons probleem als we haar een eerlijk proces willen geven.
Nee hoor. Ze kan een eerlijk proces krijgen, maar dan moet ze hier maar verschijnen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_178454646
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat staat er niet echt he

als wij iemand willen aanklagen voor iets dan moet dat natuurlijk volgens een eerlijk proces en blablabla
Okee, dan zeg ik op mijn beurt: niet aan beginnen, waarom zou je rechters en advocaten geld laten binnenharken als de kans bestaat dat de betrokkene nooit meer zijn tronie in het land vertoont?
Zet 'm op de lijst "wanted" en wacht tot hij verschijnt. DAN kan het feest beginnen.
Racist
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 19:50:14 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178454749
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:45 schreef Toga het volgende:

[..]

Okee, dan zeg ik op mijn beurt: niet aan beginnen, waarom zou je rechters en advocaten geld laten binnenharken als de kans bestaat dat de betrokkene nooit meer zijn tronie in het land vertoont?
Zet 'm op de lijst "wanted" en wacht tot hij verschijnt. DAN kan het feest beginnen.
ow dat moet je niet aan mij vragen hoor, daar ga ik verder niet over

al staat het wel een beetje stom als je misdaden niet berecht omdat de dader ff niet in NL te vinden is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178454915
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ken niet de gehele achtergrond, maar ik kan er geen traan om laten. Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.
Ken je wel de video waar ze door een Belgische journalist wordt geïnterviewd?
pi_178454986
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow dat moet je niet aan mij vragen hoor, daar ga ik verder niet over

al staat het wel een beetje stom als je misdaden niet berecht omdat de dader ff niet in NL te vinden is
Hoe vaak hebben we al niet gehoord "schuldig bevonden, maar hij is al in Syrië gestorven"?.
Wat heeft berechten voor zin als je de straf niet kunt uitdelen? Rechtszaak uitgesteld tot betrokkene berecht kan worden, simpel.
Racist
pi_178455023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is ook ons probleem als we haar een eerlijk proces willen geven.
Zeg je nou eigenlijk dat alle daders die bij verstek zijn veroordeeld geen eerlijk proces hebben gehad?
Zoals bijvoorbeeld de andere jihadisten die zijn veroordeeld terwijl ze (nog) niet in Nederland waren.
  woensdag 11 april 2018 @ 20:47:42 #152
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178456008
Ser snapt de grondwet niet. Ze heeft recht op een eerlijk proces, ze heeft het recht om in de rechtbank te zijn om haarzelf te verdedigen. De staat neemt haar dit recht niet af. De staat verbiedt haar niet om aanwezig te zijn. Maar, dat ze dat recht heeft, betekent geenzins dat de staat dit allemaal voor haar moet faciliteren.

Ser denkt zoals vele gelovigen. "We hebben toch recht op vrijheid van religie? Nou, dan móet de staat ook alles regelen voor ons om ons geloof te belijden. De staat móet een moskee voor ons bouwen. De staat móet winkels verbieden op zondag open te gaan."

Dat is gewoon niet hoe het werkt. De staat mag je in deze vrijheden niet tegenwerken, maar faciliteren hoeft deze het zeker niet.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178456866
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:47 schreef Klaploper het volgende:
Ser snapt de grondwet niet. Ze heeft recht op een eerlijk proces, ze heeft het recht om in de rechtbank te zijn om haarzelf te verdedigen. De staat neemt haar dit recht niet af. De staat verbiedt haar niet om aanwezig te zijn. Maar, dat ze dat recht heeft, betekent geenzins dat de staat dit allemaal voor haar moet faciliteren.

Ser denkt zoals vele gelovigen. "We hebben toch recht op vrijheid van religie? Nou, dan móet de staat ook alles regelen voor ons om ons geloof te belijden. De staat móet een moskee voor ons bouwen. De staat móet winkels verbieden op zondag open te gaan."

Dat is gewoon niet hoe het werkt. De staat mag je in deze vrijheden niet tegenwerken, maar faciliteren hoeft deze het zeker niet.
En zo is het.
Racist
  donderdag 12 april 2018 @ 08:04:13 #154
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_178463869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:


Hoe kan ze daar in godsnaam voor zorgen?

Als iemand jou het ziekenhuis in slaat, en je daarna aanklaagt voor mishandeling, zou je dan ook zeggen dat je een eerlijk proces hebt gehad omdat je jezelf maar uit die coma had moeten schudden om erbij te zijn?
Wat een onzin vergelijking. Hiermee frame je het zo dat haar een enorm onrecht aangedaan is door haar naar Sirië te verschepen tegen haar zin. Pertinente onzin dus, ze heeft zichzelf in deze positie gebracht.

quote:
Het is nogal wat om domme beslissingen te bestraffen met het afschaffen van mensenrechten.
Die mensenrechten zijn ook niet afgeschaft. Ze moet alleen zelf zorgen dat ze op tijd voor het hekje staat.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  donderdag 12 april 2018 @ 09:02:47 #155
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178464296
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ken je wel de video waar ze door een Belgische journalist wordt geïnterviewd?
Wat dan? Laat ze een paar krokodillentranen over haar wangen biggelen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 12 april 2018 @ 09:03:23 #156
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178464301
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:36 schreef Den_Haag het volgende:
We halen toch Nederlandse drugssmokkelaars die in Thailand zijn gepakt ook niet naar Nederland om ze volgens Nederlands recht te berechten?
Daar een misdaad begaan, daar lekker de gevolgen ondervinden
Die pedo die net in Thailand is veroordeeld, zie de mensen in dat topic ook niet roepen dat ze hem zo graag naar Nederland terug willen hebben.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_178464336
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:47 schreef Klaploper het volgende:
Ser snapt de grondwet niet. Ze heeft recht op een eerlijk proces, ze heeft het recht om in de rechtbank te zijn om haarzelf te verdedigen. De staat neemt haar dit recht niet af. De staat verbiedt haar niet om aanwezig te zijn. Maar, dat ze dat recht heeft, betekent geenzins dat de staat dit allemaal voor haar moet faciliteren.

Ser denkt zoals vele gelovigen. "We hebben toch recht op vrijheid van religie? Nou, dan móet de staat ook alles regelen voor ons om ons geloof te belijden. De staat móet een moskee voor ons bouwen. De staat móet winkels verbieden op zondag open te gaan."

Dat is gewoon niet hoe het werkt. De staat mag je in deze vrijheden niet tegenwerken, maar faciliteren hoeft deze het zeker niet.
Idd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178464350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die pedo die net in Thailand is veroordeeld, zie de mensen in dat topic ook niet roepen dat ze hem zo graag naar Nederland terug willen hebben.
Meten met twee maten idd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178464375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is ook ons probleem als we haar een eerlijk proces willen geven.
Nee dat is het niet. Ze is ook op eigen houtje naar IS gebied afgereisd, dan ziet ze ook maar zelf hoe ze terug komt. Als ze daar geen geld voor heeft dan belt ze maar naar huis of iemand haar wat geld kan sturen en anders zoekt ze daar maar een tijdelijk baantje.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178464394
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ken je wel de video waar ze door een Belgische journalist wordt geïnterviewd?
Ja, daarin heeft ze het over "de welzijn' van haar kind. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:39:59 #161
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_178465431
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:47 schreef Klaploper het volgende:
Ser snapt de grondwet niet. Ze heeft recht op een eerlijk proces, ze heeft het recht om in de rechtbank te zijn om haarzelf te verdedigen. De staat neemt haar dit recht niet af. De staat verbiedt haar niet om aanwezig te zijn. Maar, dat ze dat recht heeft, betekent geenzins dat de staat dit allemaal voor haar moet faciliteren.

Ser denkt zoals vele gelovigen. "We hebben toch recht op vrijheid van religie? Nou, dan móet de staat ook alles regelen voor ons om ons geloof te belijden. De staat móet een moskee voor ons bouwen. De staat móet winkels verbieden op zondag open te gaan."

Dat is gewoon niet hoe het werkt. De staat mag je in deze vrijheden niet tegenwerken, maar faciliteren hoeft deze het zeker niet.
Het is nog erger.
Deze dame heeft zich aangesloten bij een organisatie die in oorlog is met Nederland en haar bondgenoten, om de strijd voor deze organisatie makkelijker te maken. Dat maakt haar een staatsvijand.

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 12-04-2018 11:17:51 ]
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  donderdag 12 april 2018 @ 11:09:41 #162
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178465904
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee dat blijkt. Iets met keuzes maken en gevolgen accepteren.
Dus als je een domme keuze maakt, moet je maar accepteren dat je geen eerlijk proces krijgt?
  donderdag 12 april 2018 @ 11:09:58 #163
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178465908
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:36 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze kan een eerlijk proces krijgen, maar dan moet ze hier maar verschijnen.
Hoe dan?
  donderdag 12 april 2018 @ 11:10:47 #164
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178465919
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zeg je nou eigenlijk dat alle daders die bij verstek zijn veroordeeld geen eerlijk proces hebben gehad?
Zoals bijvoorbeeld de andere jihadisten die zijn veroordeeld terwijl ze (nog) niet in Nederland waren.
Nee. Alle daders die geen kans hebben gehad om hun proces bij te wonen. Als je het wel wilt bijwonen, maar je komt niet of je stuurt je advocaat, is dat je eigen keuze.
pi_178465925
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat dan? Laat ze een paar krokodillentranen over haar wangen biggelen?
Ja, geen spijt van haar actie want "veel geleerd". :N

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)in-het-kalifaat.html
Vanaf 2:00.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:12:03 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178465934
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:47 schreef Klaploper het volgende:
Ser snapt de grondwet niet. Ze heeft recht op een eerlijk proces, ze heeft het recht om in de rechtbank te zijn om haarzelf te verdedigen. De staat neemt haar dit recht niet af. De staat verbiedt haar niet om aanwezig te zijn. Maar, dat ze dat recht heeft, betekent geenzins dat de staat dit allemaal voor haar moet faciliteren.

Ser denkt zoals vele gelovigen. "We hebben toch recht op vrijheid van religie? Nou, dan móet de staat ook alles regelen voor ons om ons geloof te belijden. De staat móet een moskee voor ons bouwen. De staat móet winkels verbieden op zondag open te gaan."

Dat is gewoon niet hoe het werkt. De staat mag je in deze vrijheden niet tegenwerken, maar faciliteren hoeft deze het zeker niet.
Slechte vergelijking. Als ik de persoonlijke keuze maak om te geloven, hoeft de staat mij daarbij niet te helpen. Als de staat de keuze maakt om mij te vervolgen, moeten ze me wel een eerlijke kans geven om mij te verdedigen.
pi_178465936
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Alle daders die geen kans hebben gehad om hun proces bij te wonen. Als je het wel wilt bijwonen, maar je komt niet of je stuurt je advocaat, is dat je eigen keuze.
Waarom zeg je dan dat haar afwezigheid een eerlijk proces in de weg staat?
  donderdag 12 april 2018 @ 11:12:34 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178465943
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:04 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Wat een onzin vergelijking. Hiermee frame je het zo dat haar een enorm onrecht aangedaan is door haar naar Sirië te verschepen tegen haar zin. Pertinente onzin dus, ze heeft zichzelf in deze positie gebracht.

[..]

Die mensenrechten zijn ook niet afgeschaft. Ze moet alleen zelf zorgen dat ze op tijd voor het hekje staat.
Hoe dan?
  donderdag 12 april 2018 @ 11:14:26 #169
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_178465980
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe dan?
Heel simpel, dat is haar probleem. Niet dat van de Nederlandse staat of haar inwoners.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  donderdag 12 april 2018 @ 11:14:41 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178465988
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan dat haar afwezigheid aan een eerlijk proces in de weg staat?
Omdat ze wel de kans moet krijgen. Als zij zichzelf wil verdedigen maar dat kan ze niet, dan krijgt ze geen eerlijk proces.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:15:04 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178465993
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:14 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Heel simpel, dat is haar probleem. Niet dat van de Nederlandse staat of haar inwoners.
Dat is het dus wel, want wij willen haar een eerlijk proces geven.
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 11:16:46 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178466014
dat kunnen we ook gewoon zonder haar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:18:08 #173
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178466033
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:16 schreef sp3c het volgende:
dat kunnen we ook gewoon zonder haar
Nee.

Is er hier ook maar iemand die durft te beweren dat hij een eerlijk proces zou krijgen als dat zou plaatsvinden terwijl hij aan de andere kant van de wereld in een vluchtelingenkamp zit?
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 11:18:34 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178466041
ik durf dat best te beweren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178466057
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee.

Is er hier ook maar iemand die durft te beweren dat hij een eerlijk proces zou krijgen als dat zou plaatsvinden terwijl hij aan de andere kant van de wereld in een vluchtelingenkamp zit?
Dat zou toch best kunnen?

Daarnaast: hoe komt het ook alweer dat ze daar zit?
pi_178466074
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat ze wel de kans moet krijgen. Als zij zichzelf wil verdedigen maar dat kan ze niet, dan krijgt ze geen eerlijk proces.
Dus iemand die niet aanwezig is maar dat wel had gewild, krijgt per definitie geen eerlijk proces, maar iemand die niet aanwezig is en ook niet heeft aangegeven aanwezig te willen zijn krijgt dat wel? :? Kromme stelling en bovendien een opmerkelijke uitspraak over het rechtssysteem in Nederland. Er wordt wel een vaker iemand veroordeeld die niet aanwezig kon zijn.
pi_178466097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:16 schreef sp3c het volgende:
dat kunnen we ook gewoon zonder haar
Dat zal uiteindelijk ook vast wel kunnen. En anders wachten we gewoon met de veroordeling tot ze zelfstandig Turkije heeft kunnen bereiken. 👍🏻
  donderdag 12 april 2018 @ 11:27:46 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178466180
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zou toch best kunnen?
Denk 't niet.
quote:
Daarnaast: hoe komt het ook alweer dat ze daar zit?
Dat is irrelevant voor de vraag of ze een eerlijk proces verdient.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:28:35 #179
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178466193
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dus iemand die niet aanwezig is maar dat wel had gewild, krijgt per definitie geen eerlijk proces, maar iemand die niet aanwezig is en ook niet heeft aangegeven aanwezig te willen zijn krijgt dat wel? :? Kromme stelling en bovendien een opmerkelijke uitspraak over het rechtssysteem in Nederland. Er wordt wel een vaker iemand veroordeeld die niet aanwezig kon zijn.
Nee, iemand die aanwezig wil zijn maar dat niet kan, krijgt geen eerlijk proces. Iemand die wel aanwezig kan zijn, maar dat niet wil, krijgt dat wel.
pi_178466227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, iemand die aanwezig wil zijn maar dat niet kan, krijgt geen eerlijk proces. Iemand die wel aanwezig kan zijn, maar dat niet wil, krijgt dat wel.
_O-
  donderdag 12 april 2018 @ 11:49:06 #181
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_178466542
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is het dus wel, want wij willen haar een eerlijk proces geven.
Nou, voor mij hoeft het niet hoor. Laat Assad het maar opknappen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_178466884
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe dan?
Dat is haar probleem.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 12 april 2018 @ 12:26:29 #183
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_178467114
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zal uiteindelijk ook vast wel kunnen. En anders wachten we gewoon met de veroordeling tot ze zelfstandig Turkije heeft kunnen bereiken. 👍🏻
Of stuur Assad een mailtje dat hij haar mag hebben. Nog beter.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_178467360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja, ze heeft natuurlijk recht op een eerlijk proces, maar het liefste zie ik mevrouw bij verstek veroordeeld worden. Dit soort mensen ben je liever kwijt dan rijk.
En de kinderen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 12 april 2018 @ 12:44:55 #185
74056 crew  ToT
pi_178467401
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:42 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En de kinderen?
Hopelijk kunnen ze daar een pleeggezin voor hen vinden.
pi_178467427
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Hopelijk kunnen ze daar een pleeggezin voor hen vinden.
Ja, in Syrië? Lekker opgroeien daar.

De Nederlandse overheid heeft wat mij betreft een verantwoordelijkheid. Die kinderen zijn gewoon Nederlands. Die vrouw ben ik liever kwijt dan rijk maar een peuter van 1,5 jaar heeft hier niet om gevraagd.

Lastige situatie dit.
pi_178467455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe dan?
zelfde manier als de heenreis maar dan omgekeerd
  donderdag 12 april 2018 @ 12:58:26 #188
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178467615
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, iemand die aanwezig wil zijn maar dat niet kan, krijgt geen eerlijk proces. Iemand die wel aanwezig kan zijn, maar dat niet wil, krijgt dat wel.
Serieus, hoe schud je ze uit je mouw...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178467942
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ja, in Syrië? Lekker opgroeien daar.

De Nederlandse overheid heeft wat mij betreft een verantwoordelijkheid. Die kinderen zijn gewoon Nederlands. Die vrouw ben ik liever kwijt dan rijk maar een peuter van 1,5 jaar heeft hier niet om gevraagd.

Lastige situatie dit.
Geboren in Syrie met een Antwerpse Marokkaan als vader en een Nederlandse Marokkaanse als moeder, daar is weinig Nederlands aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 13:18:00 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178467969
het is toch ook geen bananenrepubliek?

zo'n proces is echt niet eerlijker als jij daar met je goudbruine ogen ja en nee staat te knikken dan wanneer je advocaat dat voor je doet

prima dat ze erbij is als ze daar behoefte aan heeft maar dat het proces er eerlijker van zou worden lijkt mij onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:27:08 #191
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178468158
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Als ik de persoonlijke keuze maak om te geloven, hoeft de staat mij daarbij niet te helpen. Als de staat de keuze maakt om mij te vervolgen, moeten ze me wel een eerlijke kans geven om mij te verdedigen.
Ach, je vindt mijn vergelijking niet goed? En daarom reageer je verder totaal niet op de inhoud? Het voorbeeld raakt precies het punt waarop jij de grondwet niet snapt.

Ze geven haar die kans. Ze belemmeren haar niet. Dat is heel wat anders dan dat ze alle tijd en moeite moeten steken om de bruggen die zij bewúst achter zich heeft verbrand, weer op te bouwen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 12 april 2018 @ 16:19:55 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178470992
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:09 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat is haar probleem.
We blijven maar in rondjes gaan.
pi_178471007
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ja, in Syrië? Lekker opgroeien daar.

De Nederlandse overheid heeft wat mij betreft een verantwoordelijkheid. Die kinderen zijn gewoon Nederlands. Die vrouw ben ik liever kwijt dan rijk maar een peuter van 1,5 jaar heeft hier niet om gevraagd.

Lastige situatie dit.
Nee, die peuter heeft er inderdaad niet om gevraagd, maar is tot in zijn kern geïndoctrineerd. Bovendien kun je je sterk afvragen wat het met zo'n kind doet om bij zijn moeder weggehaald te worden én een cultuurclash te ondergaan. Naar NL brengen is dus helemaal geen oplossing, maar mogelijk nog veel schadelijker voor hem.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:21:05 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178471012
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:18 schreef sp3c het volgende:
het is toch ook geen bananenrepubliek?

zo'n proces is echt niet eerlijker als jij daar met je goudbruine ogen ja en nee staat te knikken dan wanneer je advocaat dat voor je doet

prima dat ze erbij is als ze daar behoefte aan heeft maar dat het proces er eerlijker van zou worden lijkt mij onzin
Dat is dan ook niet het punt. Het punt is dat ze wel de kans moet hebben om erbij te zijn. Een proces wordt wel oneerlijk als je het gaat voeren tegen mensen die niet de kans hebben om erbij te zijn.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:21:57 #195
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178471026
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:27 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ach, je vindt mijn vergelijking niet goed? En daarom reageer je verder totaal niet op de inhoud? Het voorbeeld raakt precies het punt waarop jij de grondwet niet snapt.

Ze geven haar die kans. Ze belemmeren haar niet. Dat is heel wat anders dan dat ze alle tijd en moeite moeten steken om de bruggen die zij bewúst achter zich heeft verbrand, weer op te bouwen.
Ik reageer prima inhoudelijk. Als zij in praktijk geen kans heeft om naar Nederland te komen, dan voeren ze het proces gewoon tegen iemand die geen kans heeft om het bij te wonen.
pi_178471039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Denk 't niet.

[..]

Dat is irrelevant voor de vraag of ze een eerlijk proces verdient.
Nou, dat vind ik wel. Als de oneerlijkheid een direct gevolg van je eigen handelen dan moet je niet zeiken.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:28:25 #197
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178471134
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik wel. Als de oneerlijkheid een direct gevolg van je eigen handelen dan moet je niet zeiken.
IK vind niet dat er situaties zijn waarin je door eigen handelen je grondrechten kunt verspelen, tenzij er een veroordeling van een rechter ligt.

Zo'n redenering als 'het is je eigen schuld dat je geen gebruik kunt maken van je rechten' is namelijk heel makkelijk te misbruiken.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:28:47 #198
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178471143
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik reageer prima inhoudelijk. Als zij in praktijk geen kans heeft om naar Nederland te komen, dan voeren ze het proces gewoon tegen iemand die geen kans heeft om het bij te wonen.
Dat klopt. Dit schendt haar grondrechten echter geenszins. Daarom was het voorbeeld dat ik aandroeg ook van toepassing.

Het recht om je eigen rechtszaak bij te wonen betekent absoluut niet dat de overheid ervoor moet zorgen dat je dan ook aanwezig bent, of anders de berechting niet door mag gaan.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 12 april 2018 @ 16:29:37 #199
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178471162
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:28 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dat klopt. Dit schendt haar grondrechten echter geenszins. Daarom was het voorbeeld dat ik aandroeg ook van toepassing.

Het recht om je eigen rechtszaak bij te wonen betekent absoluut niet dat de overheid ervoor moet zorgen dat je dan ook aanwezig bent, of anders de berechting niet door mag gaan.
Nee, maar het betekent wel dat je een kans moet krijgen om aanwezig te zijn. Die kans heeft deze vrouw niet.
pi_178471167
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee.

Is er hier ook maar iemand die durft te beweren dat hij een eerlijk proces zou krijgen als dat zou plaatsvinden terwijl hij aan de andere kant van de wereld in een vluchtelingenkamp zit?
Er worden zo vaak mensen bij verstek veroordeeld, en dat gaat allemaal geheel volgens de wet, is niks mis mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178471189
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, iemand die aanwezig wil zijn maar dat niet kan, krijgt geen eerlijk proces. Iemand die wel aanwezig kan zijn, maar dat niet wil, krijgt dat wel.
_O- _O- , ik hoop niet dat dit serieus bedoeld is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:32:25 #202
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178471217
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er worden zo vaak mensen bij verstek veroordeeld, en dat gaat allemaal geheel volgens de wet, is niks mis mee.
Omdat die mensen zelf niet willen komen opdagen.
pi_178471224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:23 schreef BlaZ het volgende:
Het lijkt me beter deze personen te berechten in het land waar de misdaden gepleegd zijn.
Precies. Dat moeten drugsrunners immers ook. Of werkt het dan anders?
  donderdag 12 april 2018 @ 16:32:55 #204
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178471226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

_O- _O- , ik hoop niet dat dit serieus bedoeld is.
Mooi dat iedereen er zo lacherig over doet, maar niemand kan uitleggen wat er nou zo belachelijk aan is. Dat zegt al meer dan genoeg.
pi_178471425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, maar het betekent wel dat je een kans moet krijgen om aanwezig te zijn. Die kans heeft deze vrouw niet.
Waarom niet? Ze kan toch gewoon hier naar toe komen op eigen gelegenheid?
pi_178471494
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat die mensen zelf niet willen komen opdagen.
Of niet kunnen. Deze mevrouw kan echter prima op eigen gelegenheid terug komen. Zo niet, ook goed, dan krijgt ze geen rechtszaak aan de broek.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178471501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, maar het betekent wel dat je een kans moet krijgen om aanwezig te zijn. Die kans heeft deze vrouw niet.
Hoezo niet? Ze kan lopen toch?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178471521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat die mensen zelf niet willen komen opdagen.
De enige reden waarom zij wel wil komen opdagen, is omdat de grond in Syrie haar een beetje te heet onder de voeten begint te worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178471539
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:43 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze kan toch gewoon hier naar toe komen op eigen gelegenheid?
Lijkt mij ook, ze is er tenslotte ook op eigen gelegenheid naar toe gegaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178471634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, maar het betekent wel dat je een kans moet krijgen om aanwezig te zijn. Die kans heeft deze vrouw niet.
die kans heeft ze wel, door zich bij consulaat te melden.
pi_178471703
Het zou een mooie boel worden als Nederland voor de terugreis moet gaan zorgen van criminelen die vrijwillig naar het buitenland vertrekken.

Dan zou het ook voor gewone Nederlanders interessant worden om die terugreis maar helemaal niet meer te boeken. Voorbeeld:

• Je boekt een enkele reis naar Nieuw-Zeeland.
• Vlak voor vertrek rijd je even door een rood stoplicht of je pleegt een ander klein delict.
• Tegen de tijd dat jouw zaak voor de rechter komt, laat je weten dat je gebruik wil maken van je "recht" om daar lijfelijk bij aanwezig te zijn.
• Nederland betaalt de terugreis vanuit Nieuw-Zeeland.

Natuurlijk moet je uiteindelijk die boete betalen voor de verkeersovertreding, maar dat geld verdien je in ruime mate terug door de besparing op de terugreis.

Ik zie zelfs mogelijkheden voor een reisbureau om dit allemaal voor je te regelen.
pi_178471760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:58 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het zou een mooie boel worden als Nederland voor de terugreis moet gaan zorgen van criminelen die vrijwillig naar het buitenland vertrekken.

Dan zou het ook voor gewone Nederlanders interessant worden om die terugreis maar helemaal niet meer te boeken. Voorbeeld:

• Je boekt een enkele reis naar Nieuw-Zeeland.
• Vlak voor vertrek rijd je even door een rood stoplicht of je pleegt een ander klein delict.
• Tegen de tijd dat jouw zaak voor de rechter komt, laat je weten dat je gebruik wil maken van je "recht" om daar lijfelijk bij aanwezig te zijn.
• Nederland betaalt de terugreis vanuit Nieuw-Zeeland.

Natuurlijk moet je uiteindelijk die boete betalen voor de verkeersovertreding, maar dat geld verdien je in ruime mate terug door de besparing op de terugreis.

Ik zie zelfs mogelijkheden voor een reisbureau om dit allemaal voor je te regelen.
Dat moet/doet Nederland al. Maar wel pas als ze bij een Nederlands consulaat aankloppen.
pi_178471769
Was te verwachten he. Geen enkel D66-rechtertje laat zich een bloeddorstige haatsnor ontnemen.
pi_178471811
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

_O- _O- , ik hoop niet dat dit serieus bedoeld is.
Kennelijk wel.

Ik vraag me af wat we gaan doen met al die veroordeelden die kennelijk een oneerlijk proces hebben gehad omdat ze niet in persoon aanwezig waren in de rechtbank.
pi_178471853
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ze kan lopen toch?
Ze zit volgens mij 'gevangen' in dat vluchtelingenkamp, maar dat weet ik niet heel zeker. Ze is namelijk een vrouw en heeft kinderen. De mannen werden wel gevangen, maar een aantal is het toch gelukt naar Turkije te reizen.
pi_178471856
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, iemand die aanwezig wil zijn maar dat niet kan, krijgt geen eerlijk proces. Iemand die wel aanwezig kan zijn, maar dat niet wil, krijgt dat wel.
Ik zie niet in waarom dat zo zou zijn, een advocaat kan je verdedigen. En daarbuiten, is het niet gewoon een geval wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten? Wat weerhoudt haar er precies van om naar een Nederlandse ambassade of consulaat te reizen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178472023
"De rechtbank:
beveelt de gevangenneming ter uitlevering, waaronder mede wordt verstaan de feitelijke overlevering van verdachte en bepaalt dat de voorlopige hechtenis zal worden ondergaan in een Huis van Bewaring;"

Die idiote rechters bevelen dus dat Nederlandse militairen met gevaar voor eigen leven die haatsnor op te gaan halen. |:(
pi_178472068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het probleem is lastiger dan het lijkt.

IS is verantwoordelijk voor allerlei misdaden, dat is duidelijk.
Maar ga je iemand veroordelen voor wat het "geheel" heeft gedaan?
Nee, want zo werkt het strafrecht volgens mij niet.

"guilty by association" doen we dus niet aan, wat in dit geval een schande is inderdaad.
Want persoonlijk vind ik wel dat iedereen die zich er bij aan heeft of had gesloten moet behandeld worden of ze persoonlijk iemand onthoofd, verkracht etc., hebben.
Jezelf aansluiten bij de ideologie is voor mij hetzelfde dat je alle moorden/verkrachtingen/onthoofdingen aanmoedigt/goed vindt. Dan kan je daar lekker blijven roten.
pi_178472111
Trouwens waarom denkt deze rechter dat hij zomaar kan beslissen wat er moet gebeuren met een crimineel in het buitenland? Buiten het jurisdictie van deze rechter dus.
  donderdag 12 april 2018 @ 17:46:44 #221
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_178472521
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. Dat moeten drugsrunners immers ook. Of werkt het dan anders?
Nee, dat gaat bij drugsrunners net zo goed op natuurlijk, net als dat het idioot is iemand in een ander land zijn straf te laten uitzitten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:03:02 #222
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178472771
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus als je een domme keuze maakt, moet je maar accepteren dat je geen eerlijk proces krijgt?
De enige die vind dat ze geen eerlijk proces krijgt, ben jij. Maar dat proces is nog niet geweest, dus kun je daar enkel over speculeren. En dat heeft voor mij geen nut.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:03:08 #223
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178472773
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, maar het betekent wel dat je een kans moet krijgen om aanwezig te zijn. Die kans heeft deze vrouw niet.
Oh? De wet vereist gewoon niet dat de staat moet faciliteren dat mevrouw aanwezig kan zijn. Je kletst gewoon uit je nek.

Als je nou zou zeggen: "Ik vindt dat mevrouw niet veroordeelt mag worden als ze niet aanwezig kan zijn", prima, dat is dan jouw mening. Maar dat is niet hoe het werkelijk zit, hoe graag je het ook wil.

Jij beweert dat het tegen de wet ingaat om deze mevrouw bij verstek te veroordelen, en dat is gewoon onwaar.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 12 april 2018 @ 18:16:04 #224
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178472977
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:03 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Oh? De wet vereist gewoon niet dat de staat moet faciliteren dat mevrouw aanwezig kan zijn. Je kletst gewoon uit je nek.

Als je nou zou zeggen: "Ik vindt dat mevrouw niet veroordeelt mag worden als ze niet aanwezig kan zijn", prima, dat is dan jouw mening. Maar dat is niet hoe het werkelijk zit, hoe graag je het ook wil.

Jij beweert dat het tegen de wet ingaat om deze mevrouw bij verstek te veroordelen, en dat is gewoon onwaar.
Ik beweer dat het tegen het EVRM ingaat om deze mevrouw te veroordelen terwijl zij niet de kans heeft gehad bij haar proces aanwezig te kunnen zijn. Iedereen heeft gewoon het recht om bij zijn of haar rechtszaak aanwezig te zijn, als ze dat willen.

https://01-strafrecht-advocaat.nl/aanwezigheidsrecht-zitting/

Het staat trouwens ook in het vonnis:

quote:
In de brief van 29 november 2017 wijst de officier van justitie op jurisprudentie van deze rechtbank, inhoudende dat een strafzaak in beginsel niet inhoudelijk zal worden behandeld indien de verdachte, zoals in deze zaak, aangeeft van haar aanwezigheidsrecht gebruik te willen maken
pi_178473004
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mooi dat iedereen er zo lacherig over doet, maar niemand kan uitleggen wat er nou zo belachelijk aan is. Dat zegt al meer dan genoeg.
Grappig dat je ervoor kiest niet in te gaan op het feit dat ze zich kan laten vertegenwoordigen door een advocaat, een schriftelijke verklaring kan indienen of via een videoverbinding een verklaring kan afleggen.

Lekker aan het trollebollen weer.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:18:08 #226
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473017
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Grappig dat je ervoor kiest niet in te gaan op het feit dat ze zich kan laten vertegenwoordigen door een advocaat, een schriftelijke verklaring kan indienen of via een videoverbinding een verklaring kan afleggen.

Lekker aan het trollebollen weer.
Is allemaal irrelevant. Ze heeft gewoon aanwezigheidsrecht.
pi_178473019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik beweer dat het tegen het EVRM ingaat om deze mevrouw te veroordelen terwijl zij niet de kans heeft gehad bij haar proces aanwezig te kunnen zijn. Iedereen heeft gewoon het recht om bij zijn of haar rechtszaak aanwezig te zijn, als ze dat willen.

https://01-strafrecht-advocaat.nl/aanwezigheidsrecht-zitting/
En niemand in Nederland legt haar een strobreed in de weg aanwezig te zijn.
pi_178473026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

IK vind niet dat er situaties zijn waarin je door eigen handelen je grondrechten kunt verspelen, tenzij er een veroordeling van een rechter ligt.

Zo'n redenering als 'het is je eigen schuld dat je geen gebruik kunt maken van je rechten' is namelijk heel makkelijk te misbruiken.
Ik wist niet dat jij zo nationalistisch was. :{ Er zijn miljarden aardbewoners die naar Nederland gehaald willen worden en alleen omdat dit terroristische gedrocht een Nederlands papiertje heeft pleit jij met je hele ziel en zaligheid dat ze naar Nederland gehaald wordt. Is ze een soort ubermensch of zo voor jou omdat ze het juiste papiertje heeft of zijn het het haar schitterende sadistische eigenschappen die voor jou de doorslag geven ?
  donderdag 12 april 2018 @ 18:19:58 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473047
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:18 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

En niemand in Nederland legt haar een strobreed in de weg aanwezig te zijn.
In Syrië gebeurt dat wel. En er is nogal een groot verschil tussen theoretisch gezien in staat zijn om aanwezig te zijn en praktisch gezien in staat zijn om aanwezig te zijn.
pi_178473058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is allemaal irrelevant. Ze heeft gewoon aanwezigheidsrecht.
Ze is van harte welkom. Dat ze het zichzelf een beetje moeilijk heeft gemaakt aanwezig te zijn is niet ons probleem. En dan is Skype een prima optie.

En wat jij verder 'nou en' en 'irrelevant' vindt is toch echt jouw probleem. En misschien dat van haar...
pi_178473078
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In Syrië gebeurt dat wel. En er is nogal een groot verschil tussen theoretisch gezien in staat zijn om aanwezig te zijn en praktisch gezien in staat zijn om aanwezig te zijn.
Nou en?
  donderdag 12 april 2018 @ 18:23:11 #232
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473094
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:21 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ze is van harte welkom. Dat ze het zichzelf een beetje moeilijk heeft gemaakt aanwezig te zijn is niet ons probleem. En dan is Skype een prima optie.
Ik vind niet dat mensenrechten genegeerd kunnen worden omdat iemand het zich een beetje moeilijk heeft gemaakt.
quote:
En wat jij verder 'nou en' en 'irrelevant' is toch echt jouw probleem. En misschien dat van haar...
En dat van de rechter.
pi_178473129
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind niet dat mensenrechten genegeerd kunnen worden omdat iemand het zich een beetje moeilijk heeft gemaakt.

[..]

En dat van de rechter.
Maar hebben mensen zonder Nederlands paspoort dan geen mensenrechten?
pi_178473142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind niet dat mensenrechten genegeerd kunnen worden omdat iemand het zich een beetje moeilijk heeft gemaakt.

[..]

En dat van de rechter.
Wederom, nogmaals en ten overvloede; er worden GEEN mensenrechten genegeerd. Stop met het framen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 12 april 2018 @ 18:29:26 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473187
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wederom, nogmaals en ten overvloede; er worden GEEN mensenrechten genegeerd. Stop met het framen.
Artikel 6 van het EVRM wordt expliciet genoemd als motivering van het hof om de rechtszaak geen doorgang te laten vinden als er niet om uitlevering gevraagd wordt.
pi_178473210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind niet dat mensenrechten genegeerd kunnen worden omdat iemand het zich een beetje moeilijk heeft gemaakt.


En dat van de rechter.
Nee, je bent gewoon lekker tegen de stroom in aan het roeien.

Je verhaal drijft op lucht. Als zij wil komen, dan kan en mag dat. Als dat niet lukt, advocaat, schriftelijk, Skype. Klaar.

Ga je je trouwens ook meteen even inzetten voor het hier berechten van Nederlandse pedo's en drugssmokkelaars die vastzitten in het buitenland? Vele landgenoten die onder erbarmelijke omstandigheden vastzitten. Waar was je toen Ang Kiem Soei werd geëxecuteerd?
pi_178473213
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind niet dat mensenrechten genegeerd kunnen worden omdat iemand het zich een beetje moeilijk heeft gemaakt.

[..]

En dat van de rechter.
In dat gebied zitten miljoenen onschuldige mensen die daar maar al te graag weg willen. Wat maakt haar zo bijzonder? Ze ging er zelfs vrijwillig naartoe, om dood en verderf te zaaien ook nog eens. Zie je nou wat je doet. Je maakt onderscheid op afkomst, je discrimineert.
pi_178473234
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, iemand die aanwezig wil zijn maar dat niet kan, krijgt geen eerlijk proces. Iemand die wel aanwezig kan zijn, maar dat niet wil, krijgt dat wel.
_O- _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:33:23 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473260
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:30 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, je bent gewoon lekker tegen de stroom in aan het roeien.

Je verhaal drijft op lucht. Als zij wil komen, dan kan en mag dat. Als dat niet lukt, advocaat, schriftelijk, Skype. Klaar.
Nee, ze mag niet komen want ze wordt vastgehouden in Syrië. De rechter vindt dat de zaak zodanig ernstig is, dat hij de zaak niet kan behandelen als zij geen gebruik kan maken van haar aanwezigheidsrecht. Dus, geen vrouw == geen zaak.
quote:
Ga je je trouwens ook meteen even inzetten voor het hier berechten van Nederlandse pedo's en drugssmokkelaars die vastzitten in het buitenland? Vele landgenoten die onder erbarmelijke omstandigheden vastzitten. Waar was je toen Ang Kiem Soei werd geëxecuteerd?
Als die in een Nederlandse rechtbank berecht worden, ga ik er zeker vanuit dat ze volgens de Nederlandse normen en waarden berecht worden.
pi_178473349
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Artikel 6 van het EVRM wordt expliciet genoemd als motivering van het hof om de rechtszaak geen doorgang te laten vinden als er niet om uitlevering gevraagd wordt.
Vragen staat dan ook vrij. Het actief ophalen en bevrijden uit gevangenissen van andere staten staat er volgens mij niet bij.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 12 april 2018 @ 18:38:01 #241
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178473351
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik beweer dat het tegen het EVRM ingaat om deze mevrouw te veroordelen terwijl zij niet de kans heeft gehad bij haar proces aanwezig te kunnen zijn. Iedereen heeft gewoon het recht om bij zijn of haar rechtszaak aanwezig te zijn, als ze dat willen.

https://01-strafrecht-advocaat.nl/aanwezigheidsrecht-zitting/

Het staat trouwens ook in het vonnis:

[..]

Ja, dat kan je wel blijven herhalen, maar haar aanwezigheidsrecht wordt NIET ontnomen. De staat werkt haar aanwezigheid op geen enkele wijze tegen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178473361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:


Nee, ze mag niet komen want ze wordt vastgehouden in Syrië. De rechter vindt dat de zaak zodanig ernstig is, dat hij de zaak niet kan behandelen als zij geen gebruik kan maken van haar aanwezigheidsrecht. Dus, geen vrouw == geen zaak.

Volgens mij haal jij wat bevoegdheden door elkaar. Van ons mag zij gewoon komen. Dat zij er zelf voor heeft gezorgd dat zij verhinderd is maakt dat niet anders. Advocaat, verklaring, Skype. En dan bij verstek veroordelen. Of idd de zaak aanhouden tot zij terug in NL is. Sowieso is het raar dat we Syriëgangers hier berechten, maar dat is een andere discussie.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Als die in een Nederlandse rechtbank berecht worden, ga ik er zeker vanuit dat ze volgens de Nederlandse normen en waarden berecht worden.
Dat was de vraag niet.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:39:58 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473380
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Vragen staat dan ook vrij. Het actief ophalen en bevrijden uit gevangenissen van andere staten staat er volgens mij niet bij.
Dat is wat uitlevering is. De Koerden geven haar aan ons en wij sluiten haar hier weer op. :D
  donderdag 12 april 2018 @ 18:40:10 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473389
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:38 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ja, dat kan je wel blijven herhalen, maar haar aanwezigheidsrecht wordt NIET ontnomen. De staat werkt haar aanwezigheid op geen enkele wijze tegen.
Zo werkt dat recht niet hé.
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 18:41:50 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178473439
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet het punt. Het punt is dat ze wel de kans moet hebben om erbij te zijn. Een proces wordt wel oneerlijk als je het gaat voeren tegen mensen die niet de kans hebben om erbij te zijn.
ze kan er gewoon bij zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178473441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is wat uitlevering is. De Koerden geven haar aan ons en wij sluiten haar hier weer op. :D
“Geven haar aan ons” versus “we moeten haar daar ophalen”

Je begrijpt dat verschil hopelijk toch wel?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178473476
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is wat uitlevering is. De Koerden geven haar aan ons en wij sluiten haar hier weer op. :D
Hebben we een uitleveringsverdrag met de Koerdische Staat in Noord-Syrië? Nee hè, dacht ik al...
  donderdag 12 april 2018 @ 18:44:42 #248
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473509
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze kan er gewoon bij zijn
Nee, dat kan ze niet.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:45:30 #249
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178473526
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo werkt dat recht niet hé.
Jawel. Jij vindt dat dat niet zo zou moeten zijn, en maakt er dan maar van dat niet is hoe de wet werkt.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178473528
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is allemaal irrelevant. Ze heeft gewoon aanwezigheidsrecht.
Dat recht heeft iedere Nederlander want rechtspraak is openbaar. Moeten ze iedereen die wel wil maar om wat voor reden dan ook niet kan op komen halen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 april 2018 @ 18:45:58 #251
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473536
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

“Geven haar aan ons” versus “we moeten haar daar ophalen”

Je begrijpt dat verschil hopelijk toch wel?
Ja hoor. Jij struikelt dus alleen over het feit dat Nederland haar vliegreis betaalt?
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 18:46:13 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178473541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dat kan ze niet.
ja dat kan ze wel

kost ff wat moeite maar dan heb je ook wat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:46:38 #253
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473546
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:43 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hebben we een uitleveringsverdrag met de Koerdische Staat in Noord-Syrië? Nee hè, dacht ik al...
Kunnen we daarom niet vragen om uitlevering? Zeker aangezien de Koerden al aangegeven hebben daar wel voor in te zijn?
  donderdag 12 april 2018 @ 18:47:02 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473554
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:45 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Jawel. Jij vindt dat dat niet zo zou moeten zijn, en maakt er dan maar van dat niet is hoe de wet werkt.
De rechter vindt ook dat het niet zo werkt. Die schijnt er best wel verstand van te hebben.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:47:34 #255
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473565
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat recht heeft iedere Nederlander want rechtspraak is openbaar. Moeten ze iedereen die wel wil maar om wat voor reden dan ook niet kan op komen halen?
Redelijkerwijs faciliteren. Wat redelijk is, hangt af van de omstandigheden.
pi_178473568
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja hoor. Jij struikelt dus alleen over het feit dat Nederland haar vliegreis betaalt?
:D ik struikel over het feit dat jij vindt dat we zover zouden moeten gaan om deze gevangene van een ander land te moeten bevrijden uit een gevangeniskamp.

Laten we dat maar niet doen. Netjes vragen is genoeg, krijgen we een nee dan is het helaas pindakaas.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178473578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kunnen we daarom niet vragen om uitlevering? Zeker aangezien de Koerden al aangegeven hebben daar wel voor in te zijn?
Ja dat kan. Maar daar is geen behoefte aan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 april 2018 @ 18:48:04 #258
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat kan ze wel

kost ff wat moeite maar dan heb je ook wat
Nee, kan ze niet. Ze zit zo goed als gevangen.
pi_178473585
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Redelijkerwijs faciliteren. Wat redelijk is, hangt af van de omstandigheden.
Redelijk is niet in een land vol oorlog zo’n meid uit een gevangenis bevrijden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 12 april 2018 @ 18:48:33 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473594
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

:D ik struikel over het feit dat jij vindt dat we zover zouden moeten gaan om deze gevangene van een ander land te moeten bevrijden uit een gevangeniskamp.

Laten we dat maar niet doen. Netjes vragen is genoeg, krijgen we een nee dan is het helaas pindakaas.
We gaan helemaal niemand bevrijden. We gaan haar laten uitleveren.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:49:31 #261
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473613
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat kan. Maar daar is geen behoefte aan.
Jawel, want als Nederland zijn we trots op onze rechtsstaat, en willen we onze normen en waarden - bijvoorbeeld als het gaat om een eerlijk proces - niet inleveren. Ook niet als het gaat om terroristen.
pi_178473628
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

We gaan helemaal niemand bevrijden. We gaan haar laten uitleveren.
Netjes vragen per e-mail mag altijd. Wat het land van herkomst doet met haar is niet aan ons.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 12 april 2018 @ 18:50:29 #263
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178473630
Wow ik noem de vrouw een terroriste (dat is ze ook als je leeft in een huis van iemand die je hebt verjaagd/vermoord en jij en je man dagelijks mensen onthoofden en wat al niet meer) en deze reactie is WEGGEHAALD. Wow. Fok beschermd terroristen? ff screenshotje maken.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  donderdag 12 april 2018 @ 18:50:36 #264
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473634
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Redelijk is niet in een land vol oorlog zo’n meid uit een gevangenis bevrijden.
Er wordt niemand bevrijd. En die oorlog is irrelevant als de Koerden al hebben aangegeven mee te willen werken aan uitlevering.
pi_178473636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kunnen we daarom niet vragen om uitlevering? Zeker aangezien de Koerden al aangegeven hebben daar wel voor in te zijn?
Hebben ze dat dan? Enige dat ik las is dat haar advocaat zegt dat de Koerden van haar en de anderen af willen.

Als haar gastheren echt van haar af hadden gewild was ze maanden geleden al over de schutting van het consulaat geflikkerd.

Ik neem de bewering van haar advocaat dan ook met een forse korrel zout.
pi_178473641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik beweer dat het tegen het EVRM ingaat om deze mevrouw te veroordelen terwijl zij niet de kans heeft gehad bij haar proces aanwezig te kunnen zijn. Iedereen heeft gewoon het recht om bij zijn of haar rechtszaak aanwezig te zijn, als ze dat willen.

https://01-strafrecht-advocaat.nl/aanwezigheidsrecht-zitting/

Het staat trouwens ook in het vonnis:

[..]

"In beginsel".
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 18:50:58 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178473643
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, kan ze niet. Ze zit zo goed als gevangen.
ja dat krijg je ervan, dat zal ze eerst ff op moeten lossen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:51:03 #268
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473644
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Netjes vragen per e-mail mag altijd. Wat het land van herkomst doet met haar is niet aan ons.
Daar gaat het dan ook helemaal niet over.
pi_178473647
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Redelijkerwijs faciliteren. Wat redelijk is, hangt af van de omstandigheden.
Dat klopt. Persoonlijk denk ik dat een redelijk denkend mens van mening zal zijn dat het ophalen van iemand die vrijwillig naar een oorlogsgebied geregeerd door een terreurorganisatie is gereisd NIET onder "redelijkerwijs faciliteren" wordt verstaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178473654
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel, want als Nederland zijn we trots op onze rechtsstaat, en willen we onze normen en waarden - bijvoorbeeld als het gaat om een eerlijk proces - niet inleveren. Ook niet als het gaat om terroristen.
Ik denk dat de “we” in dit geval een hele kleine minderheid is, dus hoe je dit voor je ziet als “Nederlandse” normen en waarden weet ik niet precies.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178473660
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel, want als Nederland zijn we trots op onze rechtsstaat, en willen we onze normen en waarden - bijvoorbeeld als het gaat om een eerlijk proces - niet inleveren. Ook niet als het gaat om terroristen.
Hoezo? We doen toch niks illegaals?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178473666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Artikel 6 van het EVRM wordt expliciet genoemd als motivering van het hof om de rechtszaak geen doorgang te laten vinden als er niet om uitlevering gevraagd wordt.
Waarbij?
  donderdag 12 april 2018 @ 18:52:58 #273
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473681
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:50 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hebben ze dat dan? Enige dat ik las is dat haar advocaat zegt dat de Koerden van haar en de anderen af willen.

Als haar gastheren echt van haar af hadden gewild was ze maanden geleden al de schutting van het consulaat geflikkerd.

Ik neem de bewering van haar advocaat dan ook met een forse korrel zout.
Ik neem jouw bewering met een forse korrel zout.

Bovendien heeft de raadsman schriftelijk bewijs voor zijn bewering.
pi_178473709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er wordt niemand bevrijd. En die oorlog is irrelevant als de Koerden al hebben aangegeven mee te willen werken aan uitlevering.
Nou, dan laten ze haar toch vrij?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 april 2018 @ 18:54:45 #275
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178473719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, kan ze niet. Ze zit zo goed als gevangen.
Dus "alleen" de vliegreis betalen helpt deze mevrouw eigenlijk helemaal niet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178473725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik neem jouw bewering met een forse korrel zout.

Bovendien heeft de raadsman schriftelijk bewijs voor zijn bewering.
Waarom heeft men haar dan nog niet bij het consulaat afgeleverd?
  donderdag 12 april 2018 @ 18:55:08 #277
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473728
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat krijg je ervan, dat zal ze eerst ff op moeten lossen
Dat is een compleet irrationeel antwoord en dat weet je zelf ook. Je kunt niet zeggen dat iemand vrij is om naar Nederland te komen als ze zo goed als gevangen zit in een ander land.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:56:22 #278
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473754
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat klopt. Persoonlijk denk ik dat een redelijk denkend mens van mening zal zijn dat het ophalen van iemand die vrijwillig naar een oorlogsgebied geregeerd door een terreurorganisatie is gereisd NIET onder "redelijkerwijs faciliteren" wordt verstaan.
Dan snapt die redelijk denkende mens niet waar het om gaat. Tenzij hij wil beweren dat een aanklacht van terrorisme geen ernstige zaak is.
pi_178473759
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is een compleet irrationeel antwoord en dat weet je zelf ook. Je kunt niet zeggen dat iemand vrij is om naar Nederland te komen als ze zo goed als gevangen zit in een ander land.
Dan moet je daar niet gaan. Simpel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 april 2018 @ 18:56:57 #280
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473762
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik denk dat de “we” in dit geval een hele kleine minderheid is, dus hoe je dit voor je ziet als “Nederlandse” normen en waarden weet ik niet precies.
Ja, dat is waar. Een boel Nederlanders hebben niet zo heel veel op met mensenrechten als het om terroristen gaat.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:57:16 #281
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473768
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoezo? We doen toch niks illegaals?
We schenden mensenrechten als we haar aanwezigheidsrecht negeren.
pi_178473775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan snapt die redelijk denkende mens niet waar het om gaat. Tenzij hij wil beweren dat een aanklacht van terrorisme geen ernstige zaak is.
Een hele ernstige. Maar haar zaak kan gewoon doorgaan zonder haar hoor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178473777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

We schenden mensenrechten als we haar aanwezigheidsrecht negeren.
Wij ontzeggen haar geen recht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 april 2018 @ 18:58:05 #284
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473781
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarbij?
Motivering waarvan, bedoel je? Motivering van het hof van de beslissing dat de minister om uitlevering van deze verdachte moet vragen.
pi_178473785
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

We schenden mensenrechten als we haar aanwezigheidsrecht negeren.
Je kunt het blijven herhalen, maar dat maakt het nog steeds niet waar.
pi_178473790
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is een compleet irrationeel antwoord en dat weet je zelf ook. Je kunt niet zeggen dat iemand vrij is om naar Nederland te komen als ze zo goed als gevangen zit in een ander land.
’zo goed als’, dus ze zit eigenlijk niet gevangen zeg je
  donderdag 12 april 2018 @ 18:58:46 #287
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473799
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dan laten ze haar toch vrij?
En dan? Verdwijnt ze met de noorderzon, wellicht om haar terrorisme verder te zetten? Dat willen ze vast niet.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:59:05 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473802
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus "alleen" de vliegreis betalen helpt deze mevrouw eigenlijk helemaal niet?
Nee, er moet om uitlevering gevraagd worden.
pi_178473813
Ser blijft maar herhalen dat afwezigheid van de verdachte per definitie een eerlijk proces in de weg staat, terwijl beide citaten (uitspraak en advocaten website) waar hij mee komt de optie open laten dat iemand toch veroordeeld kan worden zonder in persoon aanwezig te (kunnen) zijn. Het uitgangspunt is wel dat geprobeerd moet worden de verdachte bij de rechtszaak aanwezig te laten zijn, maar het er zijn andere belangen die meewegen, waardoor het toch kan gebeurden dat iemand niet in persoon aanwezig is en toch wordt veroordeeld.
  donderdag 12 april 2018 @ 18:59:59 #290
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473815
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Waarom heeft men haar dan nog niet bij het consulaat afgeleverd?
Geen idee. Vraag het hen.
pi_178473820
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Motivering waarvan, bedoel je? Motivering van het hof van de beslissing dat de minister om uitlevering van deze verdachte moet vragen.
Welk hof, welke uitspraak?
  donderdag 12 april 2018 @ 19:00:37 #292
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473827
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan moet je daar niet gaan. Simpel.
Stomme keuzes zijn naar mijn mening geen reden om mensen hun mensenrechten te ontzeggen, tenzij veroordeeld door een rechter.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:00:57 #293
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473833
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een hele ernstige. Maar haar zaak kan gewoon doorgaan zonder haar hoor.
Volgens de rechter niet.
pi_178473837
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, er moet om uitlevering gevraagd worden.
Zou niet nodig hoeven zijn als wat jij zegt waar is en de Koerden van haar af willen. Even afzetten bij een consulaat en ze kan op het volgende vliegtuig naar Vught.
pi_178473838
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En dan? Verdwijnt ze met de noorderzon, wellicht om haar terrorisme verder te zetten? Dat willen ze vast niet.
Dan moet ze dat maar doen en dan regelen ze het maar daar waar zij dan is.

De meest waarschijnlijke en wenselijke uitkomst is dat we niks meer van haar horen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 april 2018 @ 19:02:00 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473850
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:58 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Je kunt het blijven herhalen, maar dat maakt het nog steeds niet waar.
Het ís waar, en dat heb ik ook al bewezen met bronnen.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:02:16 #297
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473859
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

’zo goed als’, dus ze zit eigenlijk niet gevangen zeg je
In praktijk zit ze gevangen, zeg ik.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:02:45 #298
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178473870
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Stomme keuzes zijn naar mijn mening geen reden om mensen hun mensenrechten te ontzeggen, tenzij veroordeeld door een rechter.
Terrorisme is wel een reden om mensenrechten te ontzeggen :W
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  donderdag 12 april 2018 @ 19:03:04 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473876
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welk hof, welke uitspraak?
https://uitspraken.rechts(...)rue&keyword=jihadist
  donderdag 12 april 2018 @ 19:03:29 #300
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473884
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:01 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Zou niet nodig hoeven zijn als wat jij zegt waar is en de Koerden van haar af willen. Even afzetten bij een consulaat en ze kan op het volgende vliegtuig naar Vught.
Tja, of de Koerden hebben een reden om dat niet te doen.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:04:25 #301
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473906
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan moet ze dat maar doen en dan regelen ze het maar daar waar zij dan is.

De meest waarschijnlijke en wenselijke uitkomst is dat we niks meer van haar horen.
Ik denk dat de Koerden vooral bang zijn dat de uitkomst is dat we nog eens van haar horen, in de vorm van een 'boem' op een drukke markt of in een volle moskee.
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 19:04:40 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178473911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is een compleet irrationeel antwoord en dat weet je zelf ook. Je kunt niet zeggen dat iemand vrij is om naar Nederland te komen als ze zo goed als gevangen zit in een ander land.
nee dat weet ik niet

het is mijn probleem gewoon niet dat ze op een onmogelijke plek vol terroristen is gaan wonen, dat maakt het proces niet meer of minder eerlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')