#ANONIEM | maandag 26 maart 2018 @ 08:05 | |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Bahrein ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Nattekat op 02-04-2018 13:09:48 ] | ||
#ANONIEM | maandag 26 maart 2018 @ 08:06 | |
Nu dus weer twee weken wachten. Gezien de vorige wachtperiode, zou dit niet zo'n probleem moeten zijn. Maar dat is het dus wel! Duurt lang! | ||
JayHovah | maandag 26 maart 2018 @ 08:06 | |
Helemaal mee eens... | ||
Asschen_sukar | maandag 26 maart 2018 @ 09:02 | |
Gewoon de dagen rondom races wat minder volgen, en je bent van de meeste ellende af. | ||
Dven | maandag 26 maart 2018 @ 09:23 | |
Oké, doei ![]() | ||
BadderHaring | maandag 26 maart 2018 @ 09:28 | |
Beste oplossing als het je ergens niet bevalt, gewoon wegblijven. De asielzoekersmentaliteit. Want stel je eens voor dat je je inzet om een betere plek te creëren op de plaats waar je je kennelijk wel ooit fijn voelde. | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 09:31 | |
Zijn jullie nog steeds bezig? ![]() | ||
daNpy | maandag 26 maart 2018 @ 09:31 | |
Wat voor inzet denk jij dan precies aan? Want ik skip de trolls zo veel als mogelijk, maar complete discussies van mensen die weigeren elkaars punt een beetje te zien maken het ook niet leuker. En als die pagina's lang duren is de lol er ook wel af. | ||
BadderHaring | maandag 26 maart 2018 @ 09:37 | |
Bijvoorbeeld de trolls via DM aanspreken, TR's plaatsen, man en paard noemen in het feedback-topic. En negeren wat je niet bevalt. Inhoudelijke discussie kun je daarbij ook niet voorkomen en dat dat soms wat oogklepperig wordt is inherent aan een autisten-medium als Fok. | ||
chiren | maandag 26 maart 2018 @ 10:44 | |
![]() | ||
Tarado | maandag 26 maart 2018 @ 10:45 | |
sommige trolls weten niet eens dat ze troll zijn, tenminste dat hoop ik | ||
#ANONIEM | maandag 26 maart 2018 @ 10:50 | |
En sommige mensen bestempelen anderen misschien iets te snel als troll ![]() | ||
BadderHaring | maandag 26 maart 2018 @ 10:57 | |
Dan zijn het geen trolls, maar irritante users. En sorry daarvoor. | ||
Tarado | maandag 26 maart 2018 @ 11:10 | |
ik bedoelde jou niet hoor of waar is de sorry voor? Af en toe draven mensen wat door op basis van zelf gecreëerde feitjes of alleen de feiten die ze uitkomen | ||
BadderHaring | maandag 26 maart 2018 @ 11:27 | |
![]() Owja, feitjes verzinnen gaat mij te ver. Maar ik weet dat ik wel eens kan doordraven. | ||
KingRadler | maandag 26 maart 2018 @ 11:34 | |
als je met nieuws komt of feitjes kom met een bron. Anders ben je gewoon niet serieus te nemen. | ||
ondeugend | maandag 26 maart 2018 @ 12:01 | |
![]() | ||
KingRadler | maandag 26 maart 2018 @ 12:02 | |
the Iceman | ||
DKUp | maandag 26 maart 2018 @ 12:03 | |
Kimi is lekker bezig ![]() | ||
ondeugend | maandag 26 maart 2018 @ 12:04 | |
Ik heb het met Vettel te doen, mislukte ejaculatie ![]() | ||
KingRadler | maandag 26 maart 2018 @ 12:05 | |
Kimi is echt saai | ||
ondeugend | maandag 26 maart 2018 @ 12:08 | |
Ergens is hij zo saai dat hij dat helemaal niet saai is | ||
Whiskers2009 | maandag 26 maart 2018 @ 12:56 | |
https://www.f1today.net/n(...)max-veel-performance De vloer vd wagen van Max was beschadigd. | ||
ondeugend | maandag 26 maart 2018 @ 12:59 | |
Het uitvallen van Sirotkin
| ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 12:59 | |
Dat vergeet ik niet. Banden zijn onderdeel van het sneller maken, vandaar ook de zachtere compounds van Pirelli. En ook werd er toen in de vrije trainingen niet sneller gereden dan in kwalificatie of race. Maar dat zijn ze dus wel. Er is geen periode in de F1 waar sneller gereden werd op de huidige circuits. | ||
Fir3fly | maandag 26 maart 2018 @ 13:00 | |
Omdat men geen kwalificatieruns deed. Niet in de race. | ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 13:02 | |
Stuk | ||
ondeugend | maandag 26 maart 2018 @ 13:04 | |
| ||
Sjemmert | maandag 26 maart 2018 @ 13:07 | |
Kimi vraagt zich gewoon af waarom hij op de plek van #3 zit terwijl die als #2 gekwalificeerd heeft. | ||
Fer | maandag 26 maart 2018 @ 13:07 | |
https://www.autosport.com(...)ice-for-pit-blunders Cross threaded ofwel de schroefdraad verneukt met het vastdraaien van het wiel. | ||
Sjemmert | maandag 26 maart 2018 @ 13:15 | |
Maar goed die vloer raakt ook niet zomaar beschadigd natuurlijk. Hij was gewoon te hard aan het pushen achter Magnussen. Het team zat hem ook een beetje op te jagen. Ze hadden gewoon geduld moeten hebben dan was P4 zeker. Maar ze waren te gehaast omdat ze de pace hadden om iig met de Ferrari's te strijden. | ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 13:20 | |
Het was al heel vroeg gebeurd als ik Horner mag geloven. Probeer eens wat minder betweterig te doen, ik kan de afhakers heel goed begrijpen wat dat betreft. | ||
Sjemmert | maandag 26 maart 2018 @ 13:22 | |
Dat zou kunnen maar zie ik nog nergens bevestigd. Hij was wel al vanaf het begin aan het glijden iig dus zou ook goed kunnen. Horner heeft het trouwens over ronde 4-5. Daarvoor was Max al flink aan het driften. Afhakers gaan maar lekker naar een Verstappen fan page als ze geen zin hebben in discussie of kritische meningen. [ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 26-03-2018 13:29:46 ] | ||
ondeugend | maandag 26 maart 2018 @ 13:30 | |
Dit was wel lief! | ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 13:34 | |
Er zit een groot verschil tussen fatsoenlijk kritiek leveren en gewoon de betweter uithangen. Ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken. | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 13:40 | |
Bocht 11/12, ronde 6: https://www.motorsport.co(...)n-gp-horner-1018763/ En dat driften kwam door het pushen idd, overheated tires. Wat weer door de strategie en het "push" commando van het team kwam. Zowel het team als Verstappen treft blaam, maar beiden zijn onderdeel van het team... ![]() | ||
Wuwwa | maandag 26 maart 2018 @ 13:49 | |
https://nos.nl/artikel/22(...)te-drie-de-baas.htmlHaha Louis Dekker faal. Volgens mij heeft ie zondagochtend boksen zitten kijken met zn uppercuts. | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 13:56 | |
Dat heb ik al uitgelegd waarom. Als ze net zoals in 2004 zouden bijtanken en geen brandstof hoeven te sparen zouden ze er ver onder zitten. | ||
Sjemmert | maandag 26 maart 2018 @ 14:01 | |
Wat is er precies onfatsoenlijk aan als ik zeg dat een vloer niet zomaar beschadigd en Verstappen al voor ronde 4-5, waar de vloer beschadigd is, aan het driften en glijden was ? | ||
Tarado | maandag 26 maart 2018 @ 14:01 | |
nos en F1 ![]() | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 14:06 | |
te ernstig ![]() | ||
Fir3fly | maandag 26 maart 2018 @ 14:09 | |
Nee, want brandstof sparen kost niet zoveel. Het zijn de banden die het niet aankunnen. De gegroefde banden waren zeer traag. Maar je kon ze in ieder geval nog pushen tijdens de race. Met andere woorden: de auto's zijn simpelweg trager. Ze zijn zwaarder en hebben minder power, vergelijkbaare hoeveelheid downforce. Snap niet waarom je daar zo moeilijk over doet. | ||
opgebaarde | maandag 26 maart 2018 @ 14:14 | |
Heeft RB de degradatie van de US overschat? Omdat zij als enige startte met de SS. Dachten ten onrechte dat de meeste teams voor de snellere tweestopper zouden gaan? | ||
ShaoliN | maandag 26 maart 2018 @ 14:28 | |
Ja tactisch was dat denk ik niet de beste beslissing. | ||
Fir3fly | maandag 26 maart 2018 @ 14:32 | |
Enige dat ik kan bedenken is dat men had verwacht de Haas auto's voor te kunnen blijven, en dan in het spoor blijven van de Mercedes en Ferrari's. Misschien wat langer doorrijden dan, en dan op het eind tempo maken met versere softs. Misschien ![]() | ||
daNpy | maandag 26 maart 2018 @ 14:46 | |
Coitus interruptus ![]() | ||
opreis | maandag 26 maart 2018 @ 14:48 | |
Kuch | ||
daNpy | maandag 26 maart 2018 @ 14:48 | |
Vettel was een meester in wat? Geluk hebben dat de VSC goed viel voor hem? ![]() | ||
daNpy | maandag 26 maart 2018 @ 14:49 | |
Taktiek kwam niet uit door die vervelende Haas ![]() Daar is niet mee gerekend denk ik, met dit als uitkomst ![]() | ||
GM78 | maandag 26 maart 2018 @ 15:31 | |
Eindconclusie: Niet de meest spannende race Haas heeft ons verbaasd Van Max had iedereen toch wat meer verwacht Droog de tranen, snuit de neus en op naar de volgende race ![]() | ||
ShaoliN | maandag 26 maart 2018 @ 15:40 | |
Ja dat pakte echter compleet anders uit en niet alleen door die Haas. | ||
Fir3fly | maandag 26 maart 2018 @ 15:46 | |
Volgende keer beter. | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 16:02 | |
Omdat een 1:21.1 veel sneller is dan een 1:24.1. | ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 16:23 | |
Haas was echt geen verrassing ![]() | ||
Fir3fly | maandag 26 maart 2018 @ 16:26 | |
En een 1:24.1 is veel sneller dan een 1:25.9. Zoals altijd doe je weer aan cherry picking. | ||
mikieu | maandag 26 maart 2018 @ 16:51 | |
Ik kan niet wachten op Bahrein, vooral omdat we dan van al die McLaren fans afzijn die denken dat ze ook maar in de buurt zitten van rb.. | ||
BadderHaring | maandag 26 maart 2018 @ 17:04 | |
En van de Vettel fans die denken dat Hamilton geen kampioen wordt. | ||
Fir3fly | maandag 26 maart 2018 @ 17:06 | |
Waar zijn de Honda fanboys eigenlijk gebleven? | ||
BadderHaring | maandag 26 maart 2018 @ 17:08 | |
Nog onderweg naar het topic. Waarschijnlijk dus langs de snelweg op de vluchtstrook. | ||
Fer | maandag 26 maart 2018 @ 17:13 | |
Ze gingen in principe voor de overwinning. Als je dan te lang achter de Haas blijft hangen, ben je sowieso verloren. Verder kun je op voorhand ook niet bedenken dat de Haas niet in te halen is, een team wat kwa budget op niveay van Torro Rosso en Force India zit. In de praktijk dus een goede topsnelheid en lekker veel vuile lucht erachter, toch knap gedaan van de ontwerpers. | ||
DKUp | maandag 26 maart 2018 @ 17:13 | |
Plof, je zou denken dat het bij McLaren zou gebeuren ![]() | ||
BadderHaring | maandag 26 maart 2018 @ 17:15 | |
Valt reuze mee, want ze konden in snelheid helemaal niet meekomen met Ferrari, waar RB die snelheid wel had. Dat RIC en Max de Haasjes niet voorbijkwamen is vooral het aidscircuit. | ||
Fer | maandag 26 maart 2018 @ 17:16 | |
Die gegroefde banden ware zo slecht, dat ze in 2005 hadden besloten dat ze maar een hele race mee moesten gaan. Of ben je soms de bandenoorlog vergeten? Verder waren het totaal andere auto’s en totaal andere taktieken, niet te vergelijken. | ||
Fer | maandag 26 maart 2018 @ 17:17 | |
Goede topsnelheid is niet perse een snelle rondetijd natuurlijk. Ze waren schijnbaar alleen snel op de punten waar je kon inhalen. | ||
Asschen_sukar | maandag 26 maart 2018 @ 17:20 | |
![]() ![]() ![]() Ik blijf het toch jammer vinden dat Honda zo tegen valt. Zeker omdat je er vanuit kan gaan dat RB volgend seizoen met die motor moet racen. Renault zou wel gek zijn om ze nog een motor te leveren. | ||
Fer | maandag 26 maart 2018 @ 17:30 | |
Ik bliif het herhalen, die Torro Rosso is een rijdende testbank, niets meer dan dat. Om alle ziektes eruit te halen voor RBR volgend jaar inderdaad | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 17:32 | |
Ik heb juist het gevoel dat jij dat doet door alleen naar de race te kijken, wat imho uberhaupt niet te vergelijken is door bijvoorbeeld het wel en niet bijtanken. Maar goed, hier worden we het ook niet over eens dus kunnen we verder beter ophouden. | ||
Ferry_76 | maandag 26 maart 2018 @ 17:34 | |
"Vuilnisman, mag deze zak ook mee..?" https://www.autoblog.nl/n(...)s-108097#post-108097 Aldus Jaques Villeneuve.. | ||
opgebaarde | maandag 26 maart 2018 @ 17:34 | |
Hier is er één | ||
Asschen_sukar | maandag 26 maart 2018 @ 17:35 | |
Op dit tempo zullen er nog heel wat grid penalties volgen. | ||
opgebaarde | maandag 26 maart 2018 @ 17:37 | |
Hey, Villeneuve heeft dit tijdje terug al gezegd in een andere context. Fake news | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 17:37 | |
Renault kan niet anders als Red Bull dat wil. Het is niet voor niets dat Renault voor 15 mei een beslissing wil. Ze kunnen niet zomaar zeggen we stoppen met leveren. Die beslissing moet van RBR komen. Dat is blijkbaar een van de afspraken die in 2015 is gemaakt toen Renault met een eigen team kwam om te voorkomen dat RBR zonder motor zou komen te zitten zoals toen al bijna het geval was. | ||
Asschen_sukar | maandag 26 maart 2018 @ 17:38 | |
Ah, dat had ik even gemist. Kunnen ze met STR nog mooi een extra jaartje door ontwikkelen aan die motor. ![]() | ||
Donderkonijn | maandag 26 maart 2018 @ 17:40 | |
Dit. Maar ik vind het jammer dat ze niet wat dichterbij dat o zo arrogante Mclaren staan. Ik gun die Japanners dat succesje wel na seizoenen lang afgezeken te zijn. | ||
Fir3fly | maandag 26 maart 2018 @ 17:47 | |
En kwalificatie is niet te vergelijken omdat men met volle tanks reed. Mijn punt is slechts dat je claim dat dit de snelste F1-auto's ooit zijn gewoon onzin is. | ||
Fir3fly | maandag 26 maart 2018 @ 17:48 | |
Zeiden ze dat niet ook over 2015? En 2016? En 2017? Met het zogenaamde 'beste chassis van het veld'? | ||
Sjemmert | maandag 26 maart 2018 @ 17:52 | |
Zeker de Haas auto's gingen als een speer. Hogere top en vuile lucht maakten het inderdaad zo goed als onmogelijk om in te halen. Zonde dat ze uitvielen later. | ||
bloodymary1 | maandag 26 maart 2018 @ 17:56 | |
En het circuit maakt het ook onmogelijk om in te halen. Hoeveel inhaalacties hebben we nou gezien gisteren de start niet meegeteld? Twee, drie? | ||
opgebaarde | maandag 26 maart 2018 @ 17:58 | |
zijn wel veel teams met het beste chassis van 't veld | ||
beantherio | maandag 26 maart 2018 @ 18:01 | |
Meer denk ik: Daar zitten wel ook positiewisselingen tijdens pitstops in ja. | ||
bloodymary1 | maandag 26 maart 2018 @ 18:06 | |
Ja, bijna allemaal. ![]() | ||
beantherio | maandag 26 maart 2018 @ 18:09 | |
Nee. Volgens mij tel ik er in de eerste ronde al minstens 4 (waarbij ik dan het 3x inhalen van Gasly als een keer tel). | ||
Sjemmert | maandag 26 maart 2018 @ 18:11 | |
Ook ja. Ricciardo heeft Hulkenberg ingehaald en Bottas Ocon en Sainz. Volgens mij was dat het zo'n beetje op de start na. | ||
lord_bono | maandag 26 maart 2018 @ 18:32 | |
Alonso die Max inhaalde, al was dat gecontroleerd ![]() | ||
opgebaarde | maandag 26 maart 2018 @ 18:34 | |
Na de start waren het er blijkbaar vijf. Misschien zitten daar Max op Alonso en Alonso op Max ook bij ![]() | ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 18:36 | |
Ricciardo op Hulk, Bottas op Ocon, Grosjean op Verstappen, Ricciardo op Verstappen, Hulk op Verstappen. | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 18:37 | |
En omgekeerd, al was dat tijdens een gele vlag ![]() | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 18:40 | |
Eerste ronde en door een spin telt niet.
| ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 18:41 | |
Onder wat valt spinnen precies? | ||
beantherio | maandag 26 maart 2018 @ 18:43 | |
Als het zou gaan om "zuivere inhaalacties" waarbij er geen sprake is van "eerste ronde chaos", pitstops, ongelukken of teruggegeven plekken dan kom ik op 5 acties: Bottas/Stroll, Ricciardo/Hulkenberg, Bottas/Ocon, Stroll/Leclerc en Bottas/Vandoorne. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik ze niet allemaal gezien heb en dat ik ze nu blind uit het eerder gelinkte grafiekje haal. | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 18:45 | |
Ricciardo op Hulkenberg en Bottas op Ocon zijn volgens mij de enige "officiële". Bottas Stroll en Bottas Vandoorne waren toch via pitstop? | ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 18:46 | |
Vandoorne was in de slotfase van de race. | ||
beantherio | maandag 26 maart 2018 @ 18:47 | |
Dat zou kunnen. Zoals gezegd heb ik ze niet allemaal zuiver op het netvlies. Zelfs als het er trouwens 5 zijn (waar het al niet op lijkt) dan nog is het triest laag trouwens. ![]() | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 18:49 | |
Je hebt gelijk: http://en.mclarenf-1.com/(...)=Stoffel%20Vandoorne lap 34/35 | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 18:50 | |
Nee Stroll was nog voor de pitstops en Vandoorne na de pitstops. Lijstje met stops staan in zelfde artikel. | ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 18:51 | |
Bottas op Stroll, Ricciardo op Hulk, Bottas op Ocon, Bottas op Vandoorne Dan zie ik ook nog Leclerc op Stroll, maar dat was na de SC. | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 18:52 | |
http://en.mclarenf-1.com/(...)c&dr2=Lance%20Stroll lap 31/32 | ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 18:52 | |
Drie keer raden in welke ronde de SC naar binnen ging =D | ||
beantherio | maandag 26 maart 2018 @ 18:52 | |
Dus 4 echte inhaalacties? | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 18:53 | |
Vandoorne op Sainz toen Sainz een fout maakte ![]() | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 18:54 | |
Vorig jaar in Sochi was het er maar 1 ![]() | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 18:55 | |
Vorig jaar Australië toch ook maar 2? | ||
beantherio | maandag 26 maart 2018 @ 18:55 | |
Ik moet de grafiek daarvan nog eens terughalen. Da's bijna niet te geloven. | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 18:59 | |
Waar ik mij nog het meest aan heb geïrriteerd is het feit dat je de auto's dichterbij ziet komen... maar ze kunnen niks. Je weet dat ze niet kunnen inhalen, Max zit letterlijk in de versnellingsbak van KMag maar hij kan niks... en dan weer hetzelfde gekut bij Alonso, dat vond ik nog het minste van de hele race. ![]() Bottas op het einde ook niet... DRS train ![]() | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 19:03 | |
Er waren zelfs GP's zonder een enkele inhaalactie. ![]() Maar dat was voor 2010. | ||
Nattekat | maandag 26 maart 2018 @ 19:06 | |
Vlak voor z'n stop telt niet ![]() | ||
Sjemmert | maandag 26 maart 2018 @ 19:20 | |
Denk dat dit het ongeveer wel was inderdaad. Dacht dat Sainz ook nog ingehaald werd maar was niet door Bottas iig wat ik eerder zei. | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 19:27 | |
Lijkt erop dat Hartley door z'n puncture ook vloerschade heeft opgelopen en dat daarom z'n pace zo laag lag. Hoop wel voor ze dat die MGU-H/TC failure een ongelukkig incident blijft. | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 19:38 | |
Alonso haalde Sainz in toen die van de baan schoot. | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 20:04 | |
Vandoorne toch? | ||
sasquatsch | maandag 26 maart 2018 @ 20:12 | |
Alonso eerst. Vandoorne pas toen Sainz de pit in ging volgens mij. | ||
franklop | maandag 26 maart 2018 @ 20:12 | |
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 20:22 | |
Ja toen Sainz grind had gehapt. | ||
aesop | maandag 26 maart 2018 @ 20:43 | |
Bijzonder, volgens Max weet het team niet wat de schade aan de diffuser heeft veroorzaakt, het was in elk geval niet een kerb. Klein zorgpuntje voor Bahrein, voor de rest heb ik daar erg veel zin in. Ik zie Max meedoen voor de zege,met de hogere temperaturen en de bandenslijtage bij Mercedes. En Hamilton had koelingsproblemen met de motor. Ok wishful thinking maar hoop doet leven ![]() | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 20:45 | |
Zat vanmiddag toevallig even de highlights van 2017 te kijken: Was die race alweer helemaal vergeten ![]() | ||
aesop | maandag 26 maart 2018 @ 21:08 | |
Er kan iig meer ingehaald worden als het goed is. | ||
Fir3fly | maandag 26 maart 2018 @ 21:10 | |
Die safety car verpestte toen de race ook al. | ||
Monolith | maandag 26 maart 2018 @ 21:13 | |
Ben sowieso wel benieuwd naar Bahrein. Australië leverde toch niet echt een krachtmeting tussen de top drie op. Die vermeende bandenslijtage bij Mercedes ben ik vrij sceptisch over eerlijk gezegd, maar we zullen het zien. | ||
SnowOokami | maandag 26 maart 2018 @ 21:17 | |
Grootste voordeel is dat de snellere auto's nu ook echt kunnen inhalen op de straight. Dus de DRS zal dit keer wel werken. Bandenslijtage wordt wel interessant inderdaad en ben ook benieuwd welke impact de extra warmte op de motoren/remmen heeft. | ||
mikieu | maandag 26 maart 2018 @ 21:57 | |
Wat een kutstreek van Ham was dat.. Toen begon de pech pas in race 2.. | ||
Monolith | maandag 26 maart 2018 @ 22:02 | |
Zeker, kijk er ook wel naar uit. Ook omdat het op een iets schappelijker tijdstip is. ![]() En ik maakte me enorm zorgen over Verstappen na deze race, maar gelukkig is er altijd nog Tom Coronel om me gerust te stellen: https://racingnews365.nl/(...)n-max-verstappen/amp Je gaat je afvragen of die man de race wel gezien heeft als hij klaagt over de kleurloze race van Ricciardo. Volgens mij was dat zo ongeveer de enige met een echte inhaalactie in de race. | ||
ShaoliN | dinsdag 27 maart 2018 @ 09:25 | |
Ja en hij heeft ook Kimi laten zweten de laatste 20 ronden. Ricciardo deed eigenlijk alles prima. | ||
Weltschmerz | dinsdag 27 maart 2018 @ 10:37 | |
En dan ook maar 5 seconden krijgen met geen enkel gevolg voor het resultaat nadat Bottas hem er langs liet. | ||
mikieu | dinsdag 27 maart 2018 @ 12:38 | |
Ja precies, al vind ik het lastig wat voor straf je dan moet geven. Een drive through zou misschien gepaster zijn. Ik denk niet dat het veel aan de uitslag had gedaan (ric was evengoed wel voorbij gereden). Maar gaat natuurlijk om het principe. | ||
trein2000 | dinsdag 27 maart 2018 @ 12:48 | |
Even naar de feiten kijken. Het verschil met Vettel was maar 1,6 seconden. Dat maakt dat hij vettel gewoon zou hebben ingehaald... | ||
Weltschmerz | dinsdag 27 maart 2018 @ 13:19 | |
Het is heel doelbewust valsspelen om een voordeel te behalen, ik vind dat dat altijd zwaarder bestraft moet worden dan een fout maken in een duel of in een vlagsituatie. Ik vind ook dat het zwaarder bestraft moet worden dan een spontane oververhitte reactie waar Hamilton zelf zo over miepte. Het staat me niet zo helder meer voor de geest, maar het was toch geen S&G? | ||
SnowOokami | dinsdag 27 maart 2018 @ 13:47 | |
Drive through of een stop & go penalty leek me gepaster idd. 5 seconden lacht Hamilton wel weg, terwijl het verlies volgens mij meer dan 5 seconden bedroeg. | ||
sasquatsch | dinsdag 27 maart 2018 @ 14:07 | |
Ik vind het wel mee vallen. Bewust wat langzamer rijden om iemand op te houden gebeurt wel vaker. Sterker nog, Hamilton deed het vorig jaar ook in Spa na de SC om te voorkomen dat Vettel hem in de DRS zone voorbij zou gaan. Opzettelijk tegen iemand aanrijden vind ik imho veel erger en daar is imho ook veel te weinig straf voor gegeven. | ||
Fir3fly | dinsdag 27 maart 2018 @ 14:17 | |
Wat een kromme vergelijking, tijdens race condities mag je zo hard of langzaam rijden als je zelf wil. | ||
SnowOokami | dinsdag 27 maart 2018 @ 17:51 | |
https://nl.motorsport.com(...)e-melbourne-1019423/en voor de liefhebbers: 3 maanden Motorsport Prime via Alonso:
| ||
Weltschmerz | dinsdag 27 maart 2018 @ 18:30 | |
Onzin natuurlijk, na de SC mag het gewoon. Daarnaast was het gewoon maar een wheelbangetje om Hamiltons aandacht te trekken, er kon niks stuk of zo. Maar goed, zo kennen we de F1 pers, het een wordt grandioos opgeblazen, het ander bijna volledig genegeerd afhankelijk van het het lievelingetje betreft of diens grote rivaal. | ||
Geralt | dinsdag 27 maart 2018 @ 18:37 | |
Dat dus. Daar had op zijn aller- allerminst een DSQ tegenover moeten staan. | ||
#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2018 @ 18:40 | |
Ja, ho even. Dat was Vettel die het deed, dan is het anders. Wmb had 'ie idd de zwarte vlag moeten krijgen. Bewust wheelbangen onder de SC is dat wel waard. | ||
Monolith | dinsdag 27 maart 2018 @ 18:44 | |
Tuurlijk, dat ziet iedereen die geen blinde Vettelfan is. | ||
BadderHaring | dinsdag 27 maart 2018 @ 18:47 | |
Weltschmerz diskwalificeert zichzelf totaal als 'kenner' door dit zo te bagatelliseren. | ||
opgebaarde | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:18 | |
Was het gewoon een wheelbangetje om aandacht te trekken? Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneens [ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 27-03-2018 19:30:14 ] | ||
Monolith | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:28 | |
Dat gebrek aan objectiviteit was natuurlijk al lang duidelijk. Het is mij verder om het even of Vettel of Hamilton WK wordt. Ik wil vooral een spannend en spectaculair seizoen zien. Maar zo'n actie als die van Vettel moet wat mij betreft gewoon einde race zijn. Het is met de stewards echter net als met scheidsrechters in het voetbal. Als beslissingen echt impact kunnen hebben, dan wordt de laffe oplossing gekozen. | ||
Fir3fly | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:32 | |
Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt? | ||
Geralt | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:48 | |
Vettel ontweek de vraag telkens, zelfs toen het hem recht op de man afgevraagd werd meerdere keren achter elkaar. Overigens als je het ergens mee oneens bent, waarom zou je dan later je verontschuldigingen aanbieden aan de hele wereld? Dat kon gewoon echt niet wat die mafklapper daar deed en een DSQ was het minste wat men had moeten geven. Ze hadden hem ook al zn WK punten af kunnen pakken overigens. | ||
Fer | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:48 | |
Nee, toen reden ze met Renault motoren en in 2015 met een Ferrari. | ||
tja77 | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:52 | |
Als het “per ongeluk” zou zijn, dan zou dat betekenen dat hij op een lage snelheid zijn voertuig niet onder controle zou hebben. Dan ben je dus eigenlijk niet geschikt om op hoog niveau te racen. | ||
Monolith | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:52 | |
Over 2000 jaar staan mijn meningen opgetekend in geschriften en worden ze gereciteerd tijdens bijeenkomsten met grote groepen mensen. Dat leek me evident eerlijk gezegd. | ||
Fir3fly | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:55 | |
Zou niet de eerste keer zijn dat complete onzin op die manier aanbidt wordt. | ||
Monolith | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:57 | |
Duidelijk jaloers, wellicht mag je figureren in de Judasrol of is er tegen die tijd wel plaats voor de rol van vermoeiend kuttrolletje. | ||
tja77 | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:57 | |
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden? | ||
Fir3fly | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:58 | |
Nee, maar betreffende user impliceert dat de stewards een verkeerde beslissing hebben gemaakt door niet tot dezelfde conclusie te komen. | ||
SnowOokami | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:59 | |
hoho, je praat wel tegen DE vuurvlieg he. Alleen maar feiten ![]() | ||
Monolith | dinsdag 27 maart 2018 @ 20:04 | |
Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet. *<knip> niet op de persoon spelen* [ Bericht 7% gewijzigd door zoem op 27-03-2018 20:11:22 ] | ||
Fir3fly | dinsdag 27 maart 2018 @ 20:05 | |
Heb je daar enig bewijs/onderbouwing voor? | ||
tja77 | dinsdag 27 maart 2018 @ 20:07 | |
Ben ik wel met je eens. Of Vettel of Hamilton dit had geflikt had voor de strafmaat niet veel uitgemaakt. Als een Kvyat of Stroll dit zou hebben geflikt, dan zou de FIA het hebben aangegrepen om een voorbeeld te stellen. | ||
Whiskers2009 | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:17 | |
Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheur meerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet. | ||
SnowOokami | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:19 | |
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem. | ||
Whiskers2009 | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:24 | |
Ja, die pushte idd. Maar die wist (nog) niet dat er eea stuk was. M.i. is het niet zo dat Max ineens te gretig of ongeduldig was. Niks voor hem ook om te zwabberen en te glijden. ![]() Maar meningen mogen uiteraard veschillen. Ik gooide er gewoon meteen uit ik dacht toen ik het las, was niet persoonijk bedoeld. | ||
BadderHaring | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:44 | |
Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is. Mijn eerste reflex was ook de schuld deels bij het team leggen, maar na er over nagedacht te hebben lijkt me dat de verhouding van wie er de meeste schuld heeft, uiteindelijk toch naar de coureur schuift in zo'n situatie. En ja, vanaf het moment dat ook het team weet dat de auto niet in orde is, moeten zij zo verstandig zijn om een coureur tot de orde te roepen en binnen te halen wat er te redden valt. Maar ook als ze dat niet doen kan dat komen omdat zij minder goed in kunnen schatten hoe groot het probleem met de bestuurbaarheid van de auto is. | ||
beantherio | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:47 | |
Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend. | ||
SnowOokami | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:48 | |
Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft. De hardere compound was een strategie die uiteindelijk niet zo goed heeft uitgepakt, maar beide treffen evenveel blaam. | ||
SnowOokami | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:51 | |
https://www.gpupdate.net/(...)-vin-bij-verstappen/ dus niet in ronde 6 bocht 13 zoals eerder werd gemeld ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 27 maart 2018 @ 22:56 | |
Of die hardere compound verkeerd was weten we niet. Zelfs met de ultrasoft was hij niet aan Magnussen voorbij gekomen en door dat glijden raakten zijn banden oververhit waardoor hij eerder naar binnen moest dan gepland. Ricciardo heeft er imho in ieder geval geen nadeel van ondervonden. | ||
Fer | woensdag 28 maart 2018 @ 08:51 | |
Leuk leesvoer met goede uitleg over waarom de huidige wagens niet meer kunnen inhalen. https://drivetribe.com/p/(...)T4vuhKT2CCR9T9ipgA-g | ||
m0ridin | woensdag 28 maart 2018 @ 12:26 | |
Wat een gezeur toch zeg... 1. Hij nam risico bij de start om daar een plek (VET) proberen te pakken, VET blokkeerde hem en oa daardoor kon de Haas er voorbij. 2. Inhalen is retelastig (bijna onmogelijk), maar achter de Haas liep het verschil met de top3 snel op. Kansloos rondjes blijven rijden win je geen races mee dus ja, hij zat te pushen en de grenzen op te zoeken om er zsm voorbij te komen. Elke ronde die hij erachter moest hangen was er eigenlijk 1 teveel. 3. Blijkbaar was er ook nog schade wat al helemaal niet hielp bij dit alles. Ja, achteraf bleken beide Haas bakken uit te vallen maar je kan niet maar blijven rondtuffen in de hoop dat degene voor je uitvalt. Het is een circuit waar inhalen moeilijk was, dus wat risico bij de start nemen om dit wel voor elkaar te krijgen, dat pakte verkeerd uit waarna je moet forceren om toch te kunnen inhalen, dat pakte (icm met schade) ook verkeerd uit. Shit happens, maar dat is racen. Niet zonder risico's een beetje rondrijden en maar hopen dat het mis gaat bij een ander. | ||
Frozen-assassin | woensdag 28 maart 2018 @ 12:30 | |
Hear hear In plaats dat we hier elkaar afmaken omdat we dingen aannemen voor waarheid... | ||
Weltschmerz | woensdag 28 maart 2018 @ 12:45 | |
Dat lijkt inderdaad een factor. Maar er lijkt ook een Hamilton factor die andere coureurs niet ten deel valt. Ik had Vettel er beter buiten kunnen laten omdat dat de discussie vertroebelt, maar waar Hamilton de laatste jaren allemaal wel niet straffeloos weggekomen is gaat nergens over, terwijl Rosberg keihard is aangepakt. | ||
ondeugend | woensdag 28 maart 2018 @ 12:58 | |
Even tussendoor. ![]() ![]() | ||
Fir3fly | woensdag 28 maart 2018 @ 12:59 | |
Wordt dus weer een eenstopper, die medium banden gaan niet eens gebruikt worden denk ik. | ||
sasquatsch | woensdag 28 maart 2018 @ 13:11 | |
De banden zijn wel een slag zachter dan vorig jaar (toen ze met dezelfde compounds reden), maar Pirelli is voor de eerste Grand Prix voorzichtig geweest omdat ze niet wisten hoe de banden zich zouden houden. Deze banden moesten voor de wintertesten gekozen worden. Pas vanaf Spanje zijn de banden daadwerkelijk een compound zachter (en dus in werkelijkheid twee types zachter) dan vorig jaar. Edit: Baku is ook al een compound zachter. [ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 28-03-2018 13:27:00 ] | ||
#ANONIEM | woensdag 28 maart 2018 @ 15:14 | |
salty-mclaren-en-force-india-willen-onderzoek-naar-haas/
| ||
Cavalier | woensdag 28 maart 2018 @ 15:47 | |
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan? | ||
Tarado | woensdag 28 maart 2018 @ 15:58 | |
Hamilton is vegetariër geworden | ||
Automatic_Rock | woensdag 28 maart 2018 @ 15:59 | |
Zover ik weet wordt al jaren lang alle CO2 uitstoot, inclusief alle uitstoot van vervoer over weg en lucht, gecompenseerd. | ||
ShaoliN | woensdag 28 maart 2018 @ 16:07 | |
Vooral matig van McLaren. Zoveel praatjes. Bang dat ze er niet voorbij komen zonder dit geneuzel? | ||
Fer | woensdag 28 maart 2018 @ 16:24 | |
Tja de FIA laat zelf hun koppen vol info bij Renault of Ferrari werken. Dus verwacht ik dat ze er weinig tegen doen als iemand met veel kennis van Ferrari opeens bij dat Dalara ontwerpteam in dienst treedt. | ||
Tinos85 | woensdag 28 maart 2018 @ 16:29 | |
Dus eigenlijk zijn het tot Baku dezelfde banden als vorig jaar? | ||
sasquatsch | woensdag 28 maart 2018 @ 16:47 | |
Tot aan Baku heten ze hetzelfde, maar zijn een type zachter. Dus wat nu medium heet, was vorig jaar de soft band. En in China slaan ze een compound over. Daar rijden ze naast de mediums en softs met ultrasofts i.p.v. supersofts. Vanaf Baku gaan ze ook met een zachtere compound rijden, dus in Baku met soft, supersoft en ultrasoft ipv medium, soft en supersoft. | ||
sasquatsch | woensdag 28 maart 2018 @ 17:23 | |
Twee teams die afgelopen GP relatief (in achterstand ten opzichte van Mercedes) beter presteerden dan Haas ![]() Als je kijkt naar het gat (in %) met Mercedes tussen de snelste tijd (in de kwalificatie) van vorig jaar in Australië en dit jaar is Haas achteruit gegaan en zijn Force India en McLaren vooruit gegaan. Even een overzicht tussen het verschil in 2017 en 2018 wat van Motorsport Prime komt. Sauber en McLaren hebben mede door een andere motor de grootste sprong gemaakt terwijl Toro Rosso het meest achteruit gegaan is (mede door de Honda motor).
| ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 29 maart 2018 @ 10:42 | |
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat. Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen. | ||
#ANONIEM | donderdag 29 maart 2018 @ 10:49 | |
Verkeerd ingeschat hoe lang US mee ging lijkt me. | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 29 maart 2018 @ 10:55 | |
Volgens mij is het voor iedereen nog wat onduidelijk, zelfs voor Pirelli | ||
mikieu | donderdag 29 maart 2018 @ 10:58 | |
Race vergenoeg rijden om te eindigen op us? | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 29 maart 2018 @ 11:04 | |
En dan? Inhalen? ![]() | ||
Nattekat | donderdag 29 maart 2018 @ 11:28 | |
Tribunekaarten voor de GP van België zijn uitverkocht. Allemaal ![]() | ||
Waffle | donderdag 29 maart 2018 @ 11:35 | |
Ik denk dat de start op de andere banden niet heel veel had uitgemaakt. Hij had gewoon een prima start op de super soft. Helaas kwam Vettel ineens oversteken en moest hij van het gas af. Grote kans dat hetzelfde was gebeurt als hij op de ultras had gestaan. | ||
spectrumanalyser | donderdag 29 maart 2018 @ 11:56 | |
de formule1 is ergens de bakermat van de duurzaamheid en uitstoot verbeteringen. de hybride systemen die men nu gebruikt in f1 komen over een aantal jaar op consumentenauto's. [ Bericht 16% gewijzigd door spectrumanalyser op 29-03-2018 21:13:23 ] | ||
sasquatsch | donderdag 29 maart 2018 @ 12:09 | |
De banden daarbij waren het probleem niet. Eerder dat hij aan de binnenkant geblokt werd door Vettel. En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs) | ||
#ANONIEM | donderdag 29 maart 2018 @ 12:13 | |
Dit leek mij idd de strategie die RB voor ogen had, ze hadden alleen geen scenario waarbij ze zelf bij de start werden ingehaald. | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 29 maart 2018 @ 12:15 | |
Denk dat dat niet met de banden te maken had, maar dat Vettel gewoon sneller was. Hamilton was fors sneller dan Vettel op zijn nieuwe banden. Tussen zijn pitstop en de SC had Hamilton ongeveer 3 seconden van het gat afgereden. Ik geloof niet dat Max harder had kunnen rijden op zijn 'oude' softs. Maar goed, we zullen het nooit weten. | ||
opgebaarde | donderdag 29 maart 2018 @ 14:01 | |
Dat overzicht geeft een vertekend beeld en haalt zeker het geklaag niet onderuit. Het vertekend vooral omdat er niet geklaagd wordt dat het eerste team na de traditionele top 3 een Haas is. want dat was vorig jaar ook het geval. Misschien is die nuance wel meegenomen in het artikel, maar dat zou dat schematische overzicht eigenlijk al meteen onderuit halen. De best of the rest, knokt voor P7 (of P5). Vorig jaar zat FI een seconden achter Haas, dit jaar is dat 7 tienden. Relatief in 2017 1,2% en dit jaar is dat 0,98%. Dus een verbetering... En willen we kijken naar de relatieve afstand van coureurs tov pollposition, dan valt vooral op dat Stroll waarschijnlijk enorm gegroeid is. Want we doen lachend over zijn stuurkunsten met vooral zijn technische kennis en zonder Massa is zijn gat tov de rest "minder groot" [ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 29-03-2018 14:10:03 ] | ||
mikieu | donderdag 29 maart 2018 @ 20:56 | |
Erachter rijden met de ss, wanneer de concurrentie naar binnen gaat sneller gaan dan zij op de s kunnen en na de stop vooraan blijven. (Onwaarschijnlijk, maar misschien dachten ze dit) | ||
Fer | donderdag 29 maart 2018 @ 21:23 | |
2/3 buiten blijven en daarna op US de race uitrijden. | ||
SnowOokami | vrijdag 30 maart 2018 @ 08:14 | |
Alleen ze stoten meer troep uit dan de gemiddelde diesel ![]() | ||
spectrumanalyser | vrijdag 30 maart 2018 @ 11:27 | |
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H* [ Bericht 99% gewijzigd door spectrumanalyser op 31-03-2018 13:12:41 ] | ||
trein2000 | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:43 | |
Dames en heren, dit is nieuws! | ||
Nieuwschierig | zaterdag 31 maart 2018 @ 09:49 | |
En al die toeschouwers die naar het circuit komen rijden. Maargoed, door de hoogte is vliegen is per km 43x schadelijker dan over de grond dus voor de aarde is het allemaal niks. Maar compensatie weet ik eigenlijk ook niet wat ze daar precies aan doen. | ||
Fer | zaterdag 31 maart 2018 @ 10:05 | |
Het is meer een marketing ding voor Mercedes Renault en Honda, om hun kennis van groene technologie tentoon te stellen. Een voorwaarde voor de directie om er 500 miljoen in te pompen. Tevens een strategie zodat kleine spelers zoals Ilmor er niet met de buit vandoor gaan of sterke teams als RedBull of McLaren te sterk worden ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 31 maart 2018 @ 10:07 | |
Ze investeren al sinds de jaren '90 in projecten om meer bossen te planten en bestaande bossen te beschermen om daarmee hun uitstoot (inclusief het transport) te compenseren. | ||
Gruj0 | zaterdag 31 maart 2018 @ 10:51 | |
Wat een zielig vertoon van Force India en McLaren. Die voele de hete adem van HAAS natuurlijk al in hun nek hangen. Wat maakt het uit als HAAS techniek, waaronder het chassis, doorgeschoven krijgt van Ferrari? Het is niet zo dat het niet mag volgens de reglementen van de FIA. Bovendien, waarom zoveel paniek om een Ferrari chassis uit 2017? HAAS moet dat ding dit seizoen positief doorontwikkelen terwijl het al verouderd is. Kennelijk zijn FI en MCL onzeker over hun 2018 chassissen. Als deze deal klopt, begrijp ik wel waarom Ferrari dit doet. HAAS heeft enorm goed gereedschap, waaronder CNC machines, die bij ieder F1 teamfabriek wel welkom zijn. Deze HAAS machines worden zelfs door de Russische luchtvaartindustrie gebruikt. Ik denk overigens dat we een interessant seizoen tegenmoet gaan. Een seizoen waar Mercedes niet altijd op P1 zal eindigen. Ze hebben problemen met de koeling van de motor en aangezien een motor minstens 7 races mee moet, zullen ze steeds meer moeten inperken. Misschien valt de nieuwe 3 motorenregel het nadeligst uit voor Mercedes. ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 31 maart 2018 @ 11:19 | |
Het hoort gewoon bij de Formule 1 dat de grenzen van de regels opgezocht worden en dat andere teams er over klagen als een renstal dat doet. Niets nieuws onder de zon dus | ||
Gruj0 | zaterdag 31 maart 2018 @ 12:18 | |
Ik vind dat heerlijk, dat opzoeken van de grenzen van de regels. Dat hoort ook bij de F1 van tegenwoordig. Je moet niet alleen in de wagen sluw en listig zijn maar ook daarbuiten. | ||
Tarado | zaterdag 31 maart 2018 @ 12:43 | |
is van alle tijden | ||
JayHovah | zaterdag 31 maart 2018 @ 14:24 | |
Christus te paard, gisteren Kamphues in F1 Café: “De wheelguns zijn van titanium want dan zijn ze zo licht mogelijk voor het vervoer in het vliegtuig”... Yeah right, al wegen ze 15 kilo zwaarder en zijn daardoor 0,0000001 sec sneller is het al geen issue meer voor de teams. | ||
fathank | zaterdag 31 maart 2018 @ 14:29 | |
Ophangen. Schande. Ongelofelijk. | ||
#ANONIEM | zaterdag 31 maart 2018 @ 14:55 | |
Had je willen gaan ? | ||
Nattekat | zaterdag 31 maart 2018 @ 14:56 | |
Werd overwogen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 31 maart 2018 @ 14:58 | |
Je hebt het ook over een figuur ![]() | ||
Monolith | zaterdag 31 maart 2018 @ 15:09 | |
Red Bull pleit voor een verbod op de 'party mode': https://m.gpupdate.net/nl(...)en-kwalificatiemodus | ||
JayHovah | zaterdag 31 maart 2018 @ 17:59 | |
Ik bedoel ook meer dat zijn niveau met de dag lager word en graag interssant mee wil praten aan tafel... Ruud ter Weijden 2.0 [ Bericht 1% gewijzigd door JayHovah op 31-03-2018 18:05:24 ] | ||
Bonobo11 | zaterdag 31 maart 2018 @ 18:20 | |
Waarom moet je Ruud tW nou weer beledigen? | ||
Fer | zaterdag 31 maart 2018 @ 18:20 | |
Bronze met je klapstoeltje tussen de bomen van de busstop. | ||
Nattekat | zaterdag 31 maart 2018 @ 18:45 | |
Ga ik niet meer doen. Die drukte is gewoon niet leuk meer. | ||
SnowOokami | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:02 | |
Of ga ook naar Monza net als ik ![]() en zucht ik kan niet meer naar F1 cafe kijken, wat een geouwehoer ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:10 | |
Monza gaat het sowieso niet worden. Misschien Hongarije, maar dat weet ik pas over een paar maanden. Ben pas net bezig met de zomer invullen ![]() | ||
Gruj0 | zaterdag 31 maart 2018 @ 20:10 | |
Wat een jankbak is die kerel toch. ![]() Zo'n party mode moet er gewoon kunnen wezen. Als Mercedes haar PU tijdelijk meer kracht kan laten bieden, dan moeten ze dat gewoon kunnen doen. Pech voor RBR, Ferrari en de rest. Niemand verbiedt Renault om zelf een party mode te maken. Als RBR op goede voet met Renault zou zijn, zou er misschien al iets in de richting van een party mode zijn geweest. Zou Renault dat niet willen, wat let RBR dan om de PU's van andere fabrikanten aan te schaffen of zelf te ontwikkelen? RBR is nooit tevreden met wat dan ook. Zij waren ook stevig aan het mekkeren vanwege de haaienvin die wegmoest en dat ze nergens anders de ruimte zouden hebben voor de coureurnummers. ![]() Tegenwoordig heeft dat veel meer impact. De bolides zijn met de tijd mee veel ingewikkelder en verfijnder geworden. Meer regeltjes, meer verschillende interpretaties. [ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 31-03-2018 20:59:24 ] | ||
Montelly | zaterdag 31 maart 2018 @ 20:14 | |
Erger mij nu al aan dit ventje.![]() | ||
Abdus18 | zaterdag 31 maart 2018 @ 21:30 | |
Ga dit jaar daarom ook niet meer naar Spa, twee jaar die drukte achter elkaar is wel weer genoeg. Was aan het denken aan Hockenheim, maar twijfel nog ![]() | ||
potjecreme | zaterdag 31 maart 2018 @ 21:32 | |
Montelly is jelly. | ||
SnowOokami | zaterdag 31 maart 2018 @ 23:07 | |
Mijn auto is ook klaar voor het circuit ![]() ![]() Hopelijk is het maandag een beetje goed weer... (ga naar Zandvoort ![]() | ||
daNpy | zondag 1 april 2018 @ 00:59 | |
Is toch gewoon een straatband? | ||
SnowOokami | zondag 1 april 2018 @ 01:12 | |
Yep, de 4S is de opvolger van de Super Sport: http://www.tyrereviews.co(...)ilot-Super-Sport.htm Uit de reviews haal ik dat ze voor 80% weg en 20% circuit geschikt zijn. De Sport Cup 2 ging me toch echt iets te ver aangezien ik meer over de normale weg rij dan het circuit ![]() Maar wil het toch een keer proberen met deze auto. | ||
#ANONIEM | zondag 1 april 2018 @ 06:12 | |
Ricciardo over de gridkids. In het begin zegt hij "what is the fuss about, the gridgirls were just standing there, the kids are interacting with us." Paar leuke anecdotes ook. Veel beter dus, die gridkids ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2018 06:13:17 ] | ||
BadderHaring | zondag 1 april 2018 @ 06:52 | |
Alsof dat op een Opel iets uitmaakt. | ||
daNpy | zondag 1 april 2018 @ 08:24 | |
Scherp. | ||
Sinister-D- | zondag 1 april 2018 @ 08:30 | |
/care | ||
BadderHaring | zondag 1 april 2018 @ 08:34 | |
Dat ook ja. Who cares wat voor banden er op iemands burgertjesbak liggen. Het is een F1-topic. | ||
#ANONIEM | zondag 1 april 2018 @ 09:59 | |
De HALO gaat verdwijnen! Bron:
| ||
YourCaptor | zondag 1 april 2018 @ 10:28 | |
![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 april 2018 @ 14:13 | |
Zou wel grappig zijn als Toto een 1 april filmpje maakt waarbij hij de Halo van de Mercedes afzaagt ![]() | ||
DKUp | zondag 1 april 2018 @ 14:18 | |
![]() | ||
Asschen_sukar | zondag 1 april 2018 @ 14:40 | |
Hier maak je geen grappen over vriend ![]() | ||
SnowOokami | zondag 1 april 2018 @ 15:04 | |
https://wtf1.com/post/f1-(...)-improve-the-racing/ | ||
Monolith | zondag 1 april 2018 @ 15:10 | |
Het helpt doorgaans wel als éénaprilgrappen iets minder overduidelijk zijn. Zo zag ik ook wat voorbij komen over 'Verstappen volgend seizoen naar MotoGP'. Probeer het dan gewoon helemaal niet. ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 1 april 2018 @ 15:25 | |
I'm not your friend, buddy! | ||
Asschen_sukar | zondag 1 april 2018 @ 15:31 | |
i'm not your buddy, pal! | ||
#ANONIEM | zondag 1 april 2018 @ 17:20 | |
I'm not your pal, guy! | ||
Themeparktommy | zondag 1 april 2018 @ 17:51 | |
He's not your guy, friend! | ||
SnowOokami | zondag 1 april 2018 @ 18:03 | |
Wordt hoogtijd voor de volgende race | ||
Gruj0 | zondag 1 april 2018 @ 18:48 | |
RBR/Marko/Horner zijn weer bezig. Dit team is echt niet uit te staan. Ze hebben altijd wel wat te zeiken. https://www.gpupdate.net/(...)bourne-gewoon-geluk/ | ||
BadderHaring | zondag 1 april 2018 @ 18:51 | |
In dit geval vind ik eigenlijk dat ze gewoon gelijk hebben. Ze hoeven het niet te zeggen, dat is waar. | ||
Gruj0 | zondag 1 april 2018 @ 18:56 | |
Als ze zelf op deze manier hadden gewonnen hadden we ze niet meer gehoord. Idem dito wb Mercedes. | ||
BadderHaring | zondag 1 april 2018 @ 19:13 | |
Dat klopt allemaal, maar dat staat los van de inhoud. | ||
sasquatsch | zondag 1 april 2018 @ 19:16 | |
Dan was er wel een ander team dat dat zegt. Het is gewoon waar. | ||
#ANONIEM | zondag 1 april 2018 @ 20:07 | |
![]() [ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2018 20:15:21 (450 zandbakken) ] | ||
Nattekat | zondag 1 april 2018 @ 20:08 | |
Het is nog heul niet raceweek. | ||
SnowOokami | zondag 1 april 2018 @ 20:10 | |
4 uur te vroeg Crash ![]() | ||
franklop | zondag 1 april 2018 @ 20:12 | |
17.10 volgende week. Prima tijd zo na Parijs Roubaix. | ||
#ANONIEM | zondag 1 april 2018 @ 20:15 | |
Fixt, dan doen jullie maar lekker dit als OP ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2018 20:16:26 ] | ||
Nattekat | zondag 1 april 2018 @ 20:19 | |
Ik moet tot 16:50 coachen in Den Haag ![]() | ||
franklop | zondag 1 april 2018 @ 20:21 | |
rot start tijden ook! | ||
Asschen_sukar | zondag 1 april 2018 @ 20:22 | |
Dan heb je dit keer 10 minuten extra om thuis te komen ![]() | ||
Nattekat | zondag 1 april 2018 @ 20:23 | |
Dat team speelt in heel dit seizoen 2x op zondag. De vorige keer moest ik halverwege Abu Dhabi weg, nu valt het samen met Bahrein. Ze doen het erom ![]() Ik speel zelf ook 2x op zondag, zoals elk seizoen, maar dat valt nooit samen ![]() | ||
Nattekat | zondag 1 april 2018 @ 20:27 | |
25 minuten rijden, dus met wat mazzel mis ik net de start. | ||
Wereldgozer | zondag 1 april 2018 @ 20:29 | |
ook nog de Masters golf. Doorligplekken genot | ||
franklop | zondag 1 april 2018 @ 20:30 | |
die sla ik over | ||
#ANONIEM | zondag 1 april 2018 @ 22:10 | |
In dit geval herhalen ze wat Vettel zelf direct al zei. | ||
#ANONIEM | zondag 1 april 2018 @ 22:12 | |
![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2018 22:13:03 ] | ||
SnowOokami | zondag 1 april 2018 @ 22:18 | |
Gaspedaal gewoon wat dieper in drukken? Of moet je langs wat traject controles? | ||
Nattekat | zondag 1 april 2018 @ 22:21 | |
A4 tussen Leiden en Delft, dus meh. | ||
SnowOokami | zondag 1 april 2018 @ 22:26 | |
ja das wel klote idd ![]() | ||
BadderHaring | zondag 1 april 2018 @ 22:35 | |
Kentekenplaat afplakken en gaan met die banaan. | ||
Nattekat | zondag 1 april 2018 @ 22:38 | |
Nu kijk ik wel op het moment dat het daar 130 is. Misschien word ik via de A44 gestuurd. Edit: oh, dat is gigantisch om. | ||
Bonobo11 | maandag 2 april 2018 @ 00:14 | |
Data kloppen niet. 13-15/4 is alweer China. Wel mooie OP ![]() | ||
Monolith | maandag 2 april 2018 @ 01:07 | |
En dan klagen wij over Ziggo. ![]() https://arstechnica.com/c(...)mula-1-was-a-fiasco/ | ||
Asschen_sukar | maandag 2 april 2018 @ 10:28 | |
Ziggogo aan op je mobiel, kan je een soort van de start meekrijgen. Of je neemt bier en nootjes mee, en komt het hier kijken ![]() | ||
Nattekat | maandag 2 april 2018 @ 10:37 | |
100 op de A4 is toch dodelijk saai en veilig op de zaterdag ![]() En waar is hier? | ||
ondeugend | maandag 2 april 2018 @ 10:39 | |
Raceweek! | ||
Nattekat | maandag 2 april 2018 @ 10:42 | |
Haha, Crash dacht slim te zijn. | ||
Asschen_sukar | maandag 2 april 2018 @ 12:00 | |
Die A4 moet inderdaad heel snel overal 130 worden. En hier is in den haag ![]() | ||
Nattekat | maandag 2 april 2018 @ 12:01 | |
Joh ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 2 april 2018 @ 12:04 | |
Magische mod knopjes ![]() | ||
Asschen_sukar | maandag 2 april 2018 @ 12:05 | |
Loosduinen ![]() | ||
danusz1986 | maandag 2 april 2018 @ 12:30 | |
Een deel van de plannen van Liberty Media is al uitgelekt. Zo willen de eigenaren van de Formule 1 het kwalificatieprogramma omgooien en een sprintrace introduceren op zaterdag. Krijgt de Formule 1 een sprintrace van 100 kilometer? Volgend weekend presenteert Liberty Media haar plannen voor de toekomst van de Formule 1. Een van deze plannen is om de kwalificatie- en raceopzet te veranderen. De zaterdag krijgt veel meer een centrale rol in het programma, met onder andere een sprintrace. Dat meldt Auto Motor und Sport. De huidige F1-opzet is niet in trek bij jongeren, omdat races vaak anderhalf uur of langer duren. De lengte van een bioscoopfilm, alleen gebeurt er in de F1 weinig tijdens de races. Om het aantrekkelijker te maken voor het publiek komt Liberty Media met het idee om een sprintrace te introduceren. Het weekend begint met het tonen van de bolides aan het publiek. Tickets voor de vrijdag zijn slechts 50 euro en mensen kunnen de auto's van dichtbij bewonderen. Vervolgens zijn er op vrijdag twee trainingssessies. Zaterdagochtend is de kwalificatie die gevolgd wordt door een sprintrace van slechts 100 kilometer. https://racingnews365.nl/(...)rintrace-op-zaterdag | ||
Nattekat | maandag 2 april 2018 @ 12:43 | |
DONDER OP MET DIE ONZIN | ||
Nattekat | maandag 2 april 2018 @ 12:43 | |
1 april. | ||
#ANONIEM | maandag 2 april 2018 @ 12:46 | |
't ergste is nog dat die noobs het op 2 april gepost hebben ![]() | ||
Lidl | maandag 2 april 2018 @ 13:02 | |
Hoi dorpsgenoot:w | ||
Nattekat | maandag 2 april 2018 @ 13:06 | |
Hun bron was natuurlijk 1 april. | ||
sasquatsch | maandag 2 april 2018 @ 13:36 | |
Zoals zo vaak misbruikt #NatteKrant zijn mod rechten ![]() | ||
SnowOokami | maandag 2 april 2018 @ 13:39 | |
Idd ![]() | ||
SnowOokami | maandag 2 april 2018 @ 13:45 | |
De A2 en A9 ook graag... zelfs die schijt A20 is 120km/u, maar de A2 en A9 niet ![]() | ||
Geralt | maandag 2 april 2018 @ 13:53 | |
ik weet het tegenwoordig echt niet meer waar je hoe hard mag. Preventief rij ik standaard 140 op de teller ![]() | ||
Monolith | maandag 2 april 2018 @ 14:20 | |
Volgens mij hebben al die copy-paste sites gewoon zelf niet door dat het een éénaprilgrap was. | ||
SnowOokami | maandag 2 april 2018 @ 15:11 | |
Ik zou geen 140 rijden op de A2 als ik jou was ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 2 april 2018 @ 15:15 | |
Vind die 1 april grappen op nieuwssites helemaal niet grappig. Imo is het gewoon nepnieuws en lees ik die kutsites dus ook niet meer na zo'n "grapje". | ||
potjecreme | maandag 2 april 2018 @ 15:42 | |
![]() | ||
Monolith | maandag 2 april 2018 @ 15:44 | |
Het zijn vaak gewoon ook hele slechte grappen. De kunst van een goede grap is dat hij subtiel is, zodat mensen er ook echt intrappen in plaats van dat het er zo dik bovenop ligt. | ||
Geralt | maandag 2 april 2018 @ 16:48 | |
Gisteren nog gedaan bij Eindhoven richting het zuiden ![]() | ||
BadderHaring | maandag 2 april 2018 @ 16:51 | |
Kan op stukken daar ook prima, alleen ten noorden van Deil loop je wat meer risico. | ||
SnowOokami | maandag 2 april 2018 @ 16:53 | |
Ik rij voornamelijk tussen de Utrecht - Rotterdam - Amsterdam driehoek, je kan soms weleens gas geven (voornamelijk A12) maar A20, A4, A2, A10 allemaal trajectcontrole ![]() | ||
BadderHaring | maandag 2 april 2018 @ 16:54 | |
Prima. De snelweg is dan ook geen racebaan. Maximumsnelheden zijn er niet voor niets en die moeten dan ook streng gehandhaafd worden. Wat mij betreft in heel Nederland trajectcontrole. | ||
Nattekat | maandag 2 april 2018 @ 17:01 | |
A2 van Amsterdam naar Utrecht is bullshit op een rustige zondag. A1 van Amsterdam naar A6 is al helemaal bullshit buiten de spits. Trajectcontroles op wegen waar het nodig is eens, maar op een kaarsrechte landingsbaan zonder op- of afritten is het gewoon geldklopperij. Op de A4 gebeuren bij Leiden heel veel ongelukken, maar dat deel van de A4 is het enige deel waar geen trajectcontroles zijn en waar je wat minder snel geneigd bent om te hard te rijden. | ||
Fir3fly | maandag 2 april 2018 @ 17:04 | |
Geweldig interessant weer. | ||
BadderHaring | maandag 2 april 2018 @ 17:05 | |
Euh? Nee. Geen geldklopperij. Er is een geldende maximumsnelheid en die is op meer gebaseerd dan het aantal auto's wat er op dat moment rijdt. En los daarvan, het is sowieso geen geldklopperij. Je weet de geldende regels en daar kun je je gewoon aan houden. Dan levert het de staat helemaal niets op. Als jij zo stom bent om te hard te rijden, dan is dat niet de schuld van de staat. Dat in zijn algemeenheid de maximumsnelheid op plekken omhoog kan is iets anders, maar dat vinden en er op eigen houtje maar wat aan doen door te hard te gaan rijden, zijn twee totaal verschillende dingen. | ||
#ANONIEM | maandag 2 april 2018 @ 17:06 | |
Gelukkig hebben we nu tijdens race weekenden een nieuwe topic reeks, zodat de F1 reeks niet vervuild raakt met offtopic slowchat. ![]() | ||
Nattekat | maandag 2 april 2018 @ 17:06 | |
Op een weg waar de max snelheid gewoon onverklaarbaar laag is, rijdt het alles behalve ontspannen. Je zit constant op je snelheidsmeter te kijken of je niet per ongeluk wat gas bij hebt gegeven. | ||
SnowOokami | maandag 2 april 2018 @ 17:09 | |
Cruise control? Maar goed, vanmorgen richting Zandvoort was het idd rustig maar je moet 100km/u rijden... op de terugweg was het iets drukker en nog steeds 100... ik heb me er al bij neergelegd maar het is wel ![]() ![]() | ||
BadderHaring | maandag 2 april 2018 @ 17:09 | |
![]() Dit is echt de allerslechtste smoes. Ever. "Sorry agent, maar ik vind een maximumsnelheid gewoon niet relaxt rijden, daarom reed ik 160 waar ik 100 mag" En als je daar echt problemen mee hebt, dan zijn er diverse manieren om dat op te lossen. Dat is echt je eigen probleem | ||
Nattekat | maandag 2 april 2018 @ 17:10 | |
Was het maar zo'n feest ![]() | ||
BadderHaring | maandag 2 april 2018 @ 17:13 | |
Op iedere telefoon kun je een gratis app installeren die je waarschuwt als je harder rijdt dan toegestaan, als het echt een probleem is wat je wilt oplossen. Of je zorgt gewoon dat je regelmatig op je snelheidsmeter kijkt. Ik heb jarenlang 60.000/80.000km per jaar gereden en (op de snelweg) nog nooit een bekeuring gekregen. | ||
Asschen_sukar | maandag 2 april 2018 @ 17:15 | |
Ben het met je eens dat je je gewoon aan de snelheid te houden hebt, maar het is natuurlijk wel bijzonder dat op de stukken waar de meeste ongelukken gebeuren geen controle is. En op de stukken waar weinig gebeurd dit wel zo is. Riekt natuurlijk wel iets naar geld klopperij. | ||
Tijn | maandag 2 april 2018 @ 17:24 | |
Nou, ik rijd nooit te hard en ik krijg normaal gesproken ook nooit bekeuringen. Maar laatst ging ik een weekendje weg naar Zeeland, allemaal provinciale wegen waar je 100 mag. Dus ik dat netjes ingesteld op de cruise control, maar blijkbaar was de limiet ergens rond Tholen helaas verlaagd naar 80. Ik heb het bord (?) gemist op zowel de heen als de terugweg... hatzee, 260 euro lichter ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 2 april 2018 @ 17:43 | |
Al jaren geen bekeuring voor te hard rijden gehad. Neemt niet weg dat op veel snelwegen de maximum snelheid overdreven laag is. Zet die snelwegen buiten de spits toch gewoon op 130. Betutteling. | ||
#ANONIEM | maandag 2 april 2018 @ 17:49 | |
Gewoon overal 140 ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 2 april 2018 @ 17:49 | |
Vol |