abonnement Unibet Coolblue
pi_178166658
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.

Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
Verkeerd ingeschat hoe lang US mee ging lijkt me.
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:55:17 #177
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178166754
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Verkeerd ingeschat hoe lang US mee ging lijkt me.
Volgens mij is het voor iedereen nog wat onduidelijk, zelfs voor Pirelli
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178166807
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.

Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
Race vergenoeg rijden om te eindigen op us?
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:04:28 #179
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178166890
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:58 schreef mikieu het volgende:

Race vergenoeg rijden om te eindigen op us?
En dan? Inhalen? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 maart 2018 @ 11:28:54 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178167160
Tribunekaarten voor de GP van België zijn uitverkocht. Allemaal :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178167251
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.

Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
Ik denk dat de start op de andere banden niet heel veel had uitgemaakt. Hij had gewoon een prima start op de super soft. Helaas kwam Vettel ineens oversteken en moest hij van het gas af. Grote kans dat hetzelfde was gebeurt als hij op de ultras had gestaan.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_178167574
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 15:47 schreef Cavalier het volgende:
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan?
de formule1 is ergens de bakermat van de duurzaamheid en uitstoot verbeteringen. de hybride systemen die men nu gebruikt in f1 komen over een aantal jaar op consumentenauto's.

[ Bericht 16% gewijzigd door spectrumanalyser op 29-03-2018 21:13:23 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178167772
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.

Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
De banden daarbij waren het probleem niet. Eerder dat hij aan de binnenkant geblokt werd door Vettel.

En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_178167838
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De banden daarbij waren het probleem niet. Eerder dat hij aan de binnenkant geblokt werd door Vettel.

En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs)
Dit leek mij idd de strategie die RB voor ogen had, ze hadden alleen geen scenario waarbij ze zelf bij de start werden ingehaald.
  donderdag 29 maart 2018 @ 12:15:48 #185
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178167874
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 12:09 schreef sasquatsch het volgende:

En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs)
Denk dat dat niet met de banden te maken had, maar dat Vettel gewoon sneller was.
Hamilton was fors sneller dan Vettel op zijn nieuwe banden. Tussen zijn pitstop en de SC had Hamilton ongeveer 3 seconden van het gat afgereden. Ik geloof niet dat Max harder had kunnen rijden op zijn 'oude' softs. Maar goed, we zullen het nooit weten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178169480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Twee teams die afgelopen GP relatief (in achterstand ten opzichte van Mercedes) beter presteerden dan Haas :)

Als je kijkt naar het gat (in %) met Mercedes tussen de snelste tijd (in de kwalificatie) van vorig jaar in Australië en dit jaar is Haas achteruit gegaan en zijn Force India en McLaren vooruit gegaan.

Even een overzicht tussen het verschil in 2017 en 2018 wat van Motorsport Prime komt. Sauber en McLaren hebben mede door een andere motor de grootste sprong gemaakt terwijl Toro Rosso het meest achteruit gegaan is (mede door de Honda motor).
[ code verwijderd ]

Dat overzicht geeft een vertekend beeld en haalt zeker het geklaag niet onderuit. Het vertekend vooral omdat er niet geklaagd wordt dat het eerste team na de traditionele top 3 een Haas is. want dat was vorig jaar ook het geval.

Misschien is die nuance wel meegenomen in het artikel, maar dat zou dat schematische overzicht eigenlijk al meteen onderuit halen. De best of the rest, knokt voor P7 (of P5).

Vorig jaar zat FI een seconden achter Haas, dit jaar is dat 7 tienden. Relatief in 2017 1,2% en dit jaar is dat 0,98%. Dus een verbetering...

En willen we kijken naar de relatieve afstand van coureurs tov pollposition, dan valt vooral op dat Stroll waarschijnlijk enorm gegroeid is. Want we doen lachend over zijn stuurkunsten met vooral zijn technische kennis en zonder Massa is zijn gat tov de rest "minder groot"

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 29-03-2018 14:10:03 ]
pi_178178338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dan? Inhalen? :)
Erachter rijden met de ss, wanneer de concurrentie naar binnen gaat sneller gaan dan zij op de s kunnen en na de stop vooraan blijven. (Onwaarschijnlijk, maar misschien dachten ze dit)
pi_178179218
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:56 schreef mikieu het volgende:

[..]

Erachter rijden met de ss, wanneer de concurrentie naar binnen gaat sneller gaan dan zij op de s kunnen en na de stop vooraan blijven. (Onwaarschijnlijk, maar misschien dachten ze dit)
2/3 buiten blijven en daarna op US de race uitrijden.
.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 08:14:41 #189
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178186727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

de formule1 is ergens de bakermat van de duurzaamheid en uitstoot verbeteringen. de hybride systemen die men nu gebruikt in f1 komen over een aantal jaar op consumentenauto's.
Alleen ze stoten meer troep uit dan de gemiddelde diesel :P
pi_178189597
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*

[ Bericht 99% gewijzigd door spectrumanalyser op 31-03-2018 13:12:41 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 maart 2018 @ 22:43:35 #191
408813 crew  trein2000
pi_178203210
Dames en heren, dit is nieuws!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 31 maart 2018 @ 09:49:54 #192
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_178208643
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 11:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat is goed mogelijk. de uitstoot van de autos is naar mijn idee te verwaarlozen als je kijkt hoeveel uitstoot de logistiek van de F1 met zich meebrengt. Per team 7 containers hoorde ik in een video, dan per vliegtuig of boot.
En al die toeschouwers die naar het circuit komen rijden.
Maargoed, door de hoogte is vliegen is per km 43x schadelijker dan over de grond dus voor de aarde is het allemaal niks.
Maar compensatie weet ik eigenlijk ook niet wat ze daar precies aan doen.
Wie dit leest is gek
pi_178208815
Het is meer een marketing ding voor Mercedes Renault en Honda, om hun kennis van groene technologie tentoon te stellen. Een voorwaarde voor de directie om er 500 miljoen in te pompen.

Tevens een strategie zodat kleine spelers zoals Ilmor er niet met de buit vandoor gaan of sterke teams als RedBull of McLaren te sterk worden :{
.
pi_178208845
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En al die toeschouwers die naar het circuit komen rijden.
Maargoed, door de hoogte is vliegen is per km 43x schadelijker dan over de grond dus voor de aarde is het allemaal niks.
Maar compensatie weet ik eigenlijk ook niet wat ze daar precies aan doen.
Ze investeren al sinds de jaren '90 in projecten om meer bossen te planten en bestaande bossen te beschermen om daarmee hun uitstoot (inclusief het transport) te compenseren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_178209556
Wat een zielig vertoon van Force India en McLaren. Die voele de hete adem van HAAS natuurlijk al in hun nek hangen.

Wat maakt het uit als HAAS techniek, waaronder het chassis, doorgeschoven krijgt van Ferrari?
Het is niet zo dat het niet mag volgens de reglementen van de FIA.

Bovendien, waarom zoveel paniek om een Ferrari chassis uit 2017? HAAS moet dat ding dit seizoen positief doorontwikkelen terwijl het al verouderd is. Kennelijk zijn FI en MCL onzeker over hun 2018 chassissen.

Als deze deal klopt, begrijp ik wel waarom Ferrari dit doet. HAAS heeft enorm goed gereedschap, waaronder CNC machines, die bij ieder F1 teamfabriek wel welkom zijn. Deze HAAS machines worden zelfs door de Russische luchtvaartindustrie gebruikt.

Ik denk overigens dat we een interessant seizoen tegenmoet gaan. Een seizoen waar Mercedes niet altijd op P1 zal eindigen. Ze hebben problemen met de koeling van de motor en aangezien een motor minstens 7 races mee moet, zullen ze steeds meer moeten inperken.

Misschien valt de nieuwe 3 motorenregel het nadeligst uit voor Mercedes. :D
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 maart 2018 @ 11:19:18 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178209995
Het hoort gewoon bij de Formule 1 dat de grenzen van de regels opgezocht worden en dat andere teams er over klagen als een renstal dat doet. Niets nieuws onder de zon dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178210872
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Het hoort gewoon bij de Formule 1 dat de grenzen van de regels opgezocht worden en dat andere teams er over klagen als een renstal dat doet. Niets nieuws onder de zon dus
Ik vind dat heerlijk, dat opzoeken van de grenzen van de regels. Dat hoort ook bij de F1 van tegenwoordig. Je moet niet alleen in de wagen sluw en listig zijn maar ook daarbuiten.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 12:43:04 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178211133
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:18 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik vind dat heerlijk, dat opzoeken van de grenzen van de regels. Dat hoort ook bij de F1 van tegenwoordig. Je moet niet alleen in de wagen sluw en listig zijn maar ook daarbuiten.
is van alle tijden
pi_178212725
Christus te paard, gisteren Kamphues in F1 Café:
“De wheelguns zijn van titanium want dan zijn ze zo licht mogelijk voor het vervoer in het vliegtuig”...
Yeah right, al wegen ze 15 kilo zwaarder en zijn daardoor 0,0000001 sec sneller is het al geen issue meer voor de teams.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:29:16 #200
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178212795
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:24 schreef JayHovah het volgende:
Christus te paard, gisteren Kamphues in F1 Café:
“De wheelguns zijn van titanium want dan zijn ze zo licht mogelijk voor het vervoer in het vliegtuig”...
Yeah right, al wegen ze 15 kilo zwaarder en zijn daardoor 0,0000001 sec sneller is het al geen issue meer voor de teams.
Ophangen. Schande. Ongelofelijk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')