Verkeerd ingeschat hoe lang US mee ging lijkt me.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.
Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
Volgens mij is het voor iedereen nog wat onduidelijk, zelfs voor Pirelliquote:Op donderdag 29 maart 2018 10:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Verkeerd ingeschat hoe lang US mee ging lijkt me.
Race vergenoeg rijden om te eindigen op us?quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.
Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
En dan? Inhalen?quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:58 schreef mikieu het volgende:
Race vergenoeg rijden om te eindigen op us?
Ik denk dat de start op de andere banden niet heel veel had uitgemaakt. Hij had gewoon een prima start op de super soft. Helaas kwam Vettel ineens oversteken en moest hij van het gas af. Grote kans dat hetzelfde was gebeurt als hij op de ultras had gestaan.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.
Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
de formule1 is ergens de bakermat van de duurzaamheid en uitstoot verbeteringen. de hybride systemen die men nu gebruikt in f1 komen over een aantal jaar op consumentenauto's.quote:Op woensdag 28 maart 2018 15:47 schreef Cavalier het volgende:
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan?
De banden daarbij waren het probleem niet. Eerder dat hij aan de binnenkant geblokt werd door Vettel.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.
Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
Dit leek mij idd de strategie die RB voor ogen had, ze hadden alleen geen scenario waarbij ze zelf bij de start werden ingehaald.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De banden daarbij waren het probleem niet. Eerder dat hij aan de binnenkant geblokt werd door Vettel.
En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs)
Denk dat dat niet met de banden te maken had, maar dat Vettel gewoon sneller was.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs)
Dat overzicht geeft een vertekend beeld en haalt zeker het geklaag niet onderuit. Het vertekend vooral omdat er niet geklaagd wordt dat het eerste team na de traditionele top 3 een Haas is. want dat was vorig jaar ook het geval.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Twee teams die afgelopen GP relatief (in achterstand ten opzichte van Mercedes) beter presteerden dan Haas
Als je kijkt naar het gat (in %) met Mercedes tussen de snelste tijd (in de kwalificatie) van vorig jaar in Australië en dit jaar is Haas achteruit gegaan en zijn Force India en McLaren vooruit gegaan.
Even een overzicht tussen het verschil in 2017 en 2018 wat van Motorsport Prime komt. Sauber en McLaren hebben mede door een andere motor de grootste sprong gemaakt terwijl Toro Rosso het meest achteruit gegaan is (mede door de Honda motor).
[ code verwijderd ]
Erachter rijden met de ss, wanneer de concurrentie naar binnen gaat sneller gaan dan zij op de s kunnen en na de stop vooraan blijven. (Onwaarschijnlijk, maar misschien dachten ze dit)quote:
2/3 buiten blijven en daarna op US de race uitrijden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 20:56 schreef mikieu het volgende:
[..]
Erachter rijden met de ss, wanneer de concurrentie naar binnen gaat sneller gaan dan zij op de s kunnen en na de stop vooraan blijven. (Onwaarschijnlijk, maar misschien dachten ze dit)
Alleen ze stoten meer troep uit dan de gemiddelde dieselquote:Op donderdag 29 maart 2018 11:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de formule1 is ergens de bakermat van de duurzaamheid en uitstoot verbeteringen. de hybride systemen die men nu gebruikt in f1 komen over een aantal jaar op consumentenauto's.
En al die toeschouwers die naar het circuit komen rijden.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 11:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat is goed mogelijk. de uitstoot van de autos is naar mijn idee te verwaarlozen als je kijkt hoeveel uitstoot de logistiek van de F1 met zich meebrengt. Per team 7 containers hoorde ik in een video, dan per vliegtuig of boot.
Ze investeren al sinds de jaren '90 in projecten om meer bossen te planten en bestaande bossen te beschermen om daarmee hun uitstoot (inclusief het transport) te compenseren.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 09:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En al die toeschouwers die naar het circuit komen rijden.
Maargoed, door de hoogte is vliegen is per km 43x schadelijker dan over de grond dus voor de aarde is het allemaal niks.
Maar compensatie weet ik eigenlijk ook niet wat ze daar precies aan doen.
Ik vind dat heerlijk, dat opzoeken van de grenzen van de regels. Dat hoort ook bij de F1 van tegenwoordig. Je moet niet alleen in de wagen sluw en listig zijn maar ook daarbuiten.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Het hoort gewoon bij de Formule 1 dat de grenzen van de regels opgezocht worden en dat andere teams er over klagen als een renstal dat doet. Niets nieuws onder de zon dus
is van alle tijdenquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:18 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik vind dat heerlijk, dat opzoeken van de grenzen van de regels. Dat hoort ook bij de F1 van tegenwoordig. Je moet niet alleen in de wagen sluw en listig zijn maar ook daarbuiten.
Ophangen. Schande. Ongelofelijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 14:24 schreef JayHovah het volgende:
Christus te paard, gisteren Kamphues in F1 Café:
“De wheelguns zijn van titanium want dan zijn ze zo licht mogelijk voor het vervoer in het vliegtuig”...
Yeah right, al wegen ze 15 kilo zwaarder en zijn daardoor 0,0000001 sec sneller is het al geen issue meer voor de teams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |